Nee iemand die er nog niet eerder in geslaagd is om voorbij de eerste date te komen dacht ik.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik neem aan dat het een buitenlander is met 10 kinderen, een eigen zaak en graag fist als hobby?
Nee, een Marokkaanse man die nooit getrouwd geweest is. Wel een goede baan en hoogopgeleid.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik neem aan dat het een buitenlander is met 10 kinderen, een eigen zaak en graag fist als hobby?
Maar je bent niet verliefd. Alleen op z'n geld.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, een Marokkaanse man die nooit getrouwd geweest is. Wel een goede baan en hoogopgeleid.
Dan is ze al goed geintergeed in de Nederlandse cultuur. Dat is toch goed?quote:Op maandag 10 juli 2017 12:54 schreef Krollie het volgende:
[..]
Maar je bent niet verliefd. Alleen op z'n geld.
Ik ben niet verliefd op hem noch op zijn geld. Ik had zelf een zeer goede baan waar ik echt heel wat verdiende. Heb dus genoeg eigen geld. Het is meer dat het een goede man is, behalve zijn leeftijd dus.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:54 schreef Krollie het volgende:
[..]
Maar je bent niet verliefd. Alleen op z'n geld.
Kijk niet naar z'n leeftijd! Ga daten, met elkaar om en wacht tot je verliefd wordt. Al is het eigen keus als je besluit met hem te trouwen al ben je niet verliefd.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet verliefd op hem noch op zijn geld. Ik had zelf een zeer goede baan waar ik echt heel wat verdiende. Heb dus genoeg eigen geld. Het is meer dat het een goede man is, behalve zijn leeftijd dus.
Of hij is snel uitgekeken op zijn vrouwen😏quote:Op maandag 10 juli 2017 13:03 schreef Kampratje het volgende:
Een Marokkaan welke op die leeftijd vrijgezel is klopt gewoon niet. Of jij ziet gewoon geld in hem.
Waarom ben je dan nog aan het twijfelen anders ? In het begin van het vorige topic schreef je zelfs dat je hem saai vindt overkomen en je zit twijfelen over het leeftijdsverschil. Klinkt niet echt alsof je warm van hem wordt, maar het toch overweegt vanwege zijn status.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Gaat niet om geld. Begrijp ook niet waarom dat überhaupt gedacht wordt, serieus.
natuurlijk maakt het iets uit..of het verschil groot is of zelfs te groot zal aan de personen zelf liggen en hoe ze verder met dit verschil bereid zijn om te gaan...quote:
Nou jij bent toch diegene die altijd zit te roepen dat de man de vrouw moet onderhouden, alles moet betalen en haar een leven als een prinses moet bieden.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Gaat niet om geld. Begrijp ook niet waarom dat überhaupt gedacht wordt, serieus.
Sorry, maar waarom zou jij in het huwelijksbootje willen stappen met iemand waar je in wezen toch niks voor voelt?quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet verliefd op hem noch op zijn geld. Ik had zelf een zeer goede baan waar ik echt heel wat verdiende. Heb dus genoeg eigen geld. Het is meer dat het een goede man is, behalve zijn leeftijd dus.
Lijkt me vrij normaal.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Was deze man ongeschoold geweest, dan zou je er niet eens over twijfelen en lag hij uit de boot.
Snap ik wel als je vrouwen als de topicstarter voortduren aan je stok krijgt.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:17 schreef Montelly het volgende:
[..]
Of hij is snel uitgekeken op zijn vrouwen😏
EN niet uitgehuwelijkt? dan klopt er iets niet!quote:Op maandag 10 juli 2017 12:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, een Marokkaanse man die nooit getrouwd geweest is. Wel een goede baan en hoogopgeleid.
Volgens jou moet een toekomstige man van 25 jaar een huis bezitten. Zowel in Marokko als in Nederland.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sterker nog, bij deze volwassen leeftijden is dat leeftijdsverschil van geen enkel belang, is al dat andere van belang.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:18 schreef Villas__Rubin het volgende:
13 jaar leeftijdsverschil is zeker niet onoverkomelijk. Maar dat is niet alles wat van belang is......
Ik ben ook 40.. Heb nog de aandacht van de pubers tot de ouderen, dus weet niet hoe het werkt, maar zal wel aan mijn charme liggen danquote:Op maandag 10 juli 2017 11:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wel dus. Maghrebijnse wil gewoon wanhopig graag trouwen en ziet nu in dat haar pool kleiner is.
Wtf moet je als 28 jarige met een man van 41 wiens zaadcellen gewoon al slecht zijn.
Leer ajb van jezelf houden ipv je hopeloos vast te klampen aan elke man. Bij elke man heb je al trouwplannen.
Dequote:Op maandag 10 juli 2017 15:51 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Ik ben ook 40.. Heb nog de aandacht van de pubers tot de ouderen, dus weet niet hoe het werkt, maar zal wel aan mijn charme liggen danIk zou zelf eens iets minder oordelen over leeftijdsverschillen, laat mensen hun eigen geluk vinden.. En buiten dat kun je best gelijk hebben wat haar betreft, maar dat staat er los van.
Ik ben echt geen mooi boy als je dat denktquote:Op maandag 10 juli 2017 15:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De
Stuur je foto ik wil ook oordelen
Pubers die een volwassene interessant vinden is niet zo vreemd. Een volwassene die zich veel begeeft onder pubers wel, op wat situaties na zoals begeleider e.d. zijn na.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:59 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Ik ben echt geen mooi boy als je dat denktEn toch is het waar.. Zelfs op het ongemakkelijk af in mijn geval..
En waarom dan? Gaan we aan segregatie doen.. Wat we al veel teveel doen trouwens, die hele pedo hetze maakt dat geen mens elkaar nog aan durft te kijken tegenwoordig, daar zou eens over gepraat moeten worden als je dan toch iets aan wil snijdenquote:Op maandag 10 juli 2017 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Pubers die een volwassene interessant vinden is niet zo vreemd. Een volwassene die zich veel begeeft onder pubers wel, op wat situaties na zoals begeleider e.d. zijn na.
Ik geloof je. Ik heb ook liever oudere mannen. Ze zijn volwassener en gaan je nooit vragen om in de auto te neuken.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:59 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Ik ben echt geen mooi boy als je dat denktEn toch is het waar.. Zelfs op het ongemakkelijk af in mijn geval..
haha, of juist wel..quote:Op maandag 10 juli 2017 16:09 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Ik geloof je. Ik heb ook liever oudere mannen. Ze zijn volwassener en gaan je nooit vragen om in de auto te neuken.
Omdat de wereld van pubers en de wereld van volwassenen ver uit elkaar staat. Als normale volwassene zijnde je onder pubers begeven helemaal niet zo leuk is. Dan rol je binnen 5 minuten al 10 keer met je ogen.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:07 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
En waarom dan? Gaan we aan segregatie doen.. Wat we al veel teveel doen trouwens, die hele pedo hetze maakt dat geen mens elkaar nog aan durft te kijken tegenwoordig, daar zou eens over gepraat moeten worden als je dan toch iets aan wil snijden![]()
Hoe meer mensen onder elkaar vertoeven hoe gewoner men met elkaar omgaat, nu is de situatie hopeloos aan het worden. Niet dat ik pubers opzoek want daar gaat het niet om voor je dat weer zou denken. Maar ik hoor graag eens jou reactie op dit verhaal.
Ik val op jong. Nog nooit de vraag gehad of ik wil neuken in een auto.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:09 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Ik geloof je. Ik heb ook liever oudere mannen. Ze zijn volwassener en gaan je nooit vragen om in de auto te neuken.
Kan best, en toch heeft het ook voordelen weer, namelijk dat men sneller volwassen is door osmose, ik snap dat het lastig is, maar het hoeft zeker niet verkeerd te zijn. is ook de normaalste zaak van de wereld voor wij de wereld gingen indelen..quote:Op maandag 10 juli 2017 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat de wereld van pubers en de wereld van volwassenen ver uit elkaar staat. Als normale volwassene zijnde je onder pubers begeven helemaal niet zo leuk is. Dan rol je binnen 5 minuten al 10 keer met je ogen.
Okay.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik val op jong. Nog nooit de vraag gehad of ik wil neuken in een auto.
Met iemand met wie je al een relatie hebt is het anders natuurlijk. Maar niet als je nog datet, het is goedkoop.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:18 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Lol, niet als vraag, wel als je een relatie hebt toch, je probeert alles wel een keer uit, niet dat ik er een fan van ben verder, maar zo'n vreemd verzoek is het niet..
Uiteraard, dat doe je niet.. Tenzij duidelijk is dat beiden zo zijnquote:Op maandag 10 juli 2017 16:23 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Met iemand met wie je al een relatie hebt is het anders natuurlijk. Maar niet als je nog datet, het is goedkoop.
Het is wel duidelijk dat ik niet zo ben. Een oudere man ziet dat wel meteenquote:Op maandag 10 juli 2017 16:24 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Uiteraard, dat doe je niet.. Tenzij duidelijk is dat beiden zo zijnHet is maar net hoe de klik is en hoe mensen zijn. Geen peil op te trekken namelijk.
Hoezo is dat goedkoop?quote:Op maandag 10 juli 2017 16:23 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Met iemand met wie je al een relatie hebt is het anders natuurlijk. Maar niet als je nog datet, het is goedkoop.
Een juiste nogal liefstquote:Op maandag 10 juli 2017 16:27 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat ik niet zo ben. Een oudere man ziet dat wel meteen
Edit
Een juiste oudere man!
Waar heb je het dan precies over?quote:Op maandag 10 juli 2017 17:32 schreef Forbry het volgende:
Ondanks wat in mijn post hierboven staat, vind ik leeftijd niet heel zo belangrijk. Nou ja, zo lang het om volwassenen gaat en toch wel binnen bepaalde -ruime- grenzen . Ik denk dat andere dingen veel belangrijker zijn om een relatie al dan niet te doen slagen. Sommige dingen daarvan kunnen mogelijk (indirect) leeftijdsafhankelijk zijn, maar de ene persoon met een bepaalde leeftijd is nou éénmaal niet per se de andere persoon met éénzelfde leeftijd...
Je spreekt niet over liefde, alleen over leeftijd, geld en zijn relationele geschiedenis. Prima recept.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
quote:Op maandag 10 juli 2017 19:17 schreef Kamina het volgende:
[..]
Je spreekt niet over liefde, alleen over leeftijd, geld en zijn relationele geschiedenis. Prima recept.
Voor een scheiding.
Leuk om te lezen hier maar I couldn't agree more met Cause_Mayhem !quote:Op maandag 10 juli 2017 15:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Sterker nog, bij deze volwassen leeftijden is dat leeftijdsverschil van geen enkel belang, is al dat andere van belang.
Nee, ook in ons cultuur is het slaan van vrouwen not done en geaccepteerd. Het werd voor mij eerder duidelijk dat mijn moeder gewoon zo graag wil dat ik trouw en daadwerkelijk denkt dat niemand meer met me wil trouwen. De reden waarom ik geduldig was, was omdat ik van hem hield. Liefde maakt blind. En de hoop was dat het wel goed zou komen want ik wist tegelijkertijd dat hij gek op me was. Achteraf gezien had ik het veel eerder moeten afbreken.quote:Op maandag 10 juli 2017 01:13 schreef Scary_Mary het volgende:
Da's kut ja. Maar goed, ze weten dus niet beter dan dat je het een jaar wel leuk had met elkaar en dus wel serieus bezig was. Dan is het ook weer niet zo raar dat ze er geen kut van snappen als het feest niet doorgaat toch? Er zijn mensen die slaan niet per definitie afkeuren en ook als onderdeel zien van een passionele relatie waarin je prima gelukkig kan zijn. Vanuit modern westers oogpunt kan dat gemeen klinken, maar het is ook niet raar om een geliefde een partner te gunnen door dik en dun. Iedereen heeft mankementen en ze gunnen jou ook vast iemand die geduld en liefde heeft voor jou. Vanuit hun oogpunt zou je daar meer kans op hebben nu dan volgend jaar ivm je leeftijd. Beetje krom, maar wel liefde..
Waarom had je het geduld met hem? Was er een reden voor bepaalde hoop zoals therapeutische hulp bij zijn issues ofzo?
Ja, waren bepaalde redenen die het voor mij makkelijker gemaakt hebben om de keus te maken. Mijn vakantie. Heb toen expres ervoor gekozen om me terug te trekken om zo alvast af te bouwen. Maar ook een zwaar auto ongeluk waar ik dood had kunnen zijn gaf me zoveel nieuwe inzichten. Ik heb dan ook na mijn auto-ongeluk er een punt achter gezet.quote:Niet dat je zulke struggles nog een extra reden nodig hebt, maar was er een specifieke druppel die de emmer deed overlopen of was het "gewoon" genoeg? En heb je het wel echt een plekje kunnen geven? Dat je er vrede mee hebt en ook voelt dat het de juiste beslissing was?
Nou ja, hij vindt me een leuke dame en zou graag met me willen trouwen. Dat is wat ik weet. Ik vind hem aardig. Hij heeft zeker positieve eigenschappen, maar er zijn natuurlijk ook wat eigenschappen waarbij ik denk... maar dat zal je bij elke man hebben.quote:Waarom weet je dat niet? Moet je hem dat vragen en vult hij dan aan met het gedeelte na de ook? Ik wilde je eigenlijk vragen of jij zoiets vooral ervaart door zulke uitspraken te horen, maar jullie hebben natuurlijk verder weinig contact gehad waarin je dat op andere manieren had kunnen merken. Hoe ervaarde je dat eerder wel bij bijvoorbeeld je ex?
Misschien kun je mr 41 vragen hoe hij zulke dingen uit, zodat je zijn uitingen van genegenheid (te vroeg stadium voor liefde) en interesse beter kan leren lezen? En vice versa, zodat je elkaar beter kan leren lezen cq begrijpen en meer op één lijn kan komen.
Heb geen moeite met een conservatieve schoonfamilie. Is minste zorg.quote:Zoals je het brengt komt het een beetje zakelijk en misschien nogal modern over. Een aandachtspunt als je een wat conservatiever iemand tegenover je hebt. Of zoals in dit geval, conservatieve schoonfamilie.
Geloof het of niet, zijn bagage is nihil. Maar, ik heb ook geen moeite met een wereld- en toekomstbeeld. Sterker nog, graag zelfs!quote:Wake up, hij is 41. Het leven begint niet na een huwelijk. Natuurlijk heeft hij bagage. Hij heeft een en ander van de wereld gezien en daar ongetwijfeld ideeën, meningen, zijn karakter, zijn leven en zijn toekomstbeeld op gebaseerd. Maar beter ook, want een bleu blank slate op die leeftijd is denk ik niet wat jij ambieert in een partner, no?
Nou, ik ken hem al een aantal jaar. Het is zijn karakter. Dat zegt hij ook. Hij is niet zo spontaan en losjes. Dat is dan ook iets wat je hebt of niet.quote:Hoe kan hij dat weten na zulk beperkt contact? Ben je daar enorm duidelijk in geweest en moet hij dat maar van je aannemen? Ben je zo zeker dat je precies blijft doen, ongeacht je verdere levensloop?
Gelukkig heb je straks tijd om hem wat beter te leren kennen en dat soort dingen te bespreken en ook een beetje te ontdekken voor je een huwelijk aangaat. Ik wens je een goede ontdekkingsreis
Ja, ik weet heel goed waarom het hem steeds niet lukt. Dat is het punt dan ook niet. Maar inderdaad kijken of hij groeit in het contact. Ik weet eigenlijk niet of ik goed kan omgaan met introverte mensen. Op werk gaat dat prima, maar dat is natuurlijk anders dan een partner waar je je hele leven mee moet gaan doen. Ik weet ook niet of ik het wel wil.quote:Op maandag 10 juli 2017 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daarom is het goed als TS komende maanden veel contact met hem heeft.
Hij is niet alleen 41 en single, maar het is ook nooit verder gekomen dan één date.
Het lijkt me heel interessant, noodzakelijk voor jou eigenlijk te weten waar die dates op stuk liepen. Dat kan je vragen of ervaren. Ook kan je met meer gesprekken zien of hij groeit in het contact. TS, hoe fijn vind je het normaal om met introverte mensen om te gaan? En als er een probleem is?
Als ik zo lees over komende maand veel contact en al afspreken met zijn conservatieve ouders, vraag ik me af of je, met je trouw-drang, niet het gevoel krijgt of er een point of no return gaat zijn en dat je daaroverheen gaat om de omgeving te pleasen. Verwacht hij een ja of snapt hij dat je het echt niet zeker weet?
Ja, dat is een hele goede reactie. Als je hier stil bij gaat staan...quote:Op maandag 10 juli 2017 10:10 schreef Montelly het volgende:
Maar even praktisch.
Als jullie evt. kinderen krijgen zal hij 42/43 zijn? Leuk met kids spelen, voetballen en actief bezig zijn zal hij +52 zijn?
Pubertijd en prille volwassenheid is hij rond de 60.
Hmmm...hoeft allemaal niks te betekenen en kan het een heel fris en actief iemand zijn.
Wat ervaar je precies als zijnde positief?quote:Op maandag 10 juli 2017 10:16 schreef Fripsel het volgende:
Mijn vriend en ik schelen ook ongeveer zoiets. Maar ik merk het leeftijdsverschil eigenlijk alleen op een positieve manier.
Veel meer levenservaring, waardoor we goede gesprekken kunnen voeren. Hij heeft lang genoeg alleen gewoond om het te merken als ik iets in zijn huishouden doe. Hij weet goed wat ie wil. Zal geen dingen toezeggen waar hij niet achter staat.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat ervaar je precies als zijnde positief?
Eens met dit. Het voelt niet goed voor je, anders zou je niet vragen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:07 schreef Samzz het volgende:
Leeftijd is maar een getal. En op jouw leeftijd doet het er imo niet echt toe of je vriend 13 jaar ouder is.
Was je zelf scholier of student geweest, dan was t misschien een ander verhaal ivm levensfase. Maar goed, ik denk ook dat leeftijd niet zozeer het issue is hier, maar dat je gewoon niet verliefd bent.
In de westerse Nederlandse cultuur doorgaans ook niet, maar toch er zat mensen die het doen en/of overkomen. Wat door sommigen ook als normaal cq ok beschouwd wordt. Beter staar je je niet blind op de macro van de overkoepelende cultuur en kijk je specifieker naar de persoon, omdat het alsnog zo kan verschillen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, ook in ons cultuur is het slaan van vrouwen not done en geaccepteerd. Het werd voor mij eerder duidelijk dat mijn moeder gewoon zo graag wil dat ik trouw en daadwerkelijk denkt dat niemand meer met me wil trouwen. De reden waarom ik geduldig was, was omdat ik van hem hield. Liefde maakt blind. En de hoop was dat het wel goed zou komen want ik wist tegelijkertijd dat hij gek op me was. Achteraf gezien had ik het veel eerder moeten afbreken.
Mooi dat je uit zoiets negatiefs ook kracht hebt geputquote:[..]
Ja, waren bepaalde redenen die het voor mij makkelijker gemaakt hebben om de keus te maken. Mijn vakantie. Heb toen expres ervoor gekozen om me terug te trekken om zo alvast af te bouwen. Maar ook een zwaar auto ongeluk waar ik dood had kunnen zijn gaf me zoveel nieuwe inzichten. Ik heb dan ook na mijn auto-ongeluk er een punt achter gezet.
Inderdaad ja, niemand is perfect. Maar je hebt wel een keuze in hoeverre je mensen dichtbij laat en daar dan last van kan hebben. Dat is zowel een vloek als een zegen, want afstand bied zekerheid en een gevoel van veiligheid. Kan me voorstellen dat je dan na zo een ervaring en met een korte aanloop tot een huwelijk nog kritischer gaat kijken.quote:[..]
Nou ja, hij vindt me een leuke dame en zou graag met me willen trouwen. Dat is wat ik weet. Ik vind hem aardig. Hij heeft zeker positieve eigenschappen, maar er zijn natuurlijk ook wat eigenschappen waarbij ik denk... maar dat zal je bij elke man hebben.
Hoe zie je dit voor je als je toch enigszins een soort van familieman zoekt? Zouden jullie niet de buurt van zijn familie gaan wonen en die ook niet zo makkelijk over de vloer krijgen? En hoe weet je in hoeverre zijn beoogde toekomstbeeld niet zoals hij opgegroeid is met hen?quote:[..]
Heb geen moeite met een conservatieve schoonfamilie. Is minste zorg.![]()
Ongeloofwaardig dit, echt. Een hoog opgeleide man van 41 heeft toch wel zulke beelden gevormd of houdt zich op de vlakte om een of andere reden. Zou hem daar echt wel naar doorvragen, inclusief concrete praktijkvoorbeelden en kijken in hoeverre de aandacht omgekeerd ook voor jouw gedachtengoed leven..quote:[..]
Geloof het of niet, zijn bagage is nihil. Maar, ik heb ook geen moeite met een wereld- en toekomstbeeld. Sterker nog, graag zelfs!
Eens, zoiets blijft wel een basis en daar moet je hem wel enigszins om kunnen waarderen. Het kennen klinkt ehm eh nogal beperkt zeg maar. Werk aan de winkel dus komende tijd!quote:[..]
Nou, ik ken hem al een aantal jaar. Het is zijn karakter. Dat zegt hij ook. Hij is niet zo spontaan en losjes. Dat is dan ook iets wat je hebt of niet.
Bedankt. Ik ben benieuwd.
Mijn ervarings naast wat anderen ook al noemen is ook een stukje rust. Niet meer overal achter aan hoeven jagen (dit zonder ambitie kwijt te raken overigens). Al is dat ook best een persoonlijk iets. Cultuur speelt daar ook een belangrijke rol en dan bedoel ik dat breder dan afkomst/nationaliteit alleen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat ervaar je precies als zijnde positief?
Inmiddels heeft Scary_Mary in haar laatste post (hier direct boven) al wat voorbeelden gegeven van wat ik bedoel(de).quote:Op maandag 10 juli 2017 17:33 schreef Satori-Amori het volgende:
[..]
Waar heb je het dan precies over?
Dankjequote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:04 schreef Forbry het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Scary_Mary in haar laatste post (hier direct boven) al wat voorbeelden gegeven van wat ik bedoel(de).
Maar dat iemand van 3 à 4 jaar ouder toch ook hebben?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:40 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Veel meer levenservaring, waardoor we goede gesprekken kunnen voeren. Hij heeft lang genoeg alleen gewoond om het te merken als ik iets in zijn huishouden doe. Hij weet goed wat ie wil. Zal geen dingen toezeggen waar hij niet achter staat.
En het levert hele interessante gesprekken op. Over het verschil tussen met of zonder internet op de middelbare school. Hij heeft bergen met verhalen te vertellen. En ik blijf er altijd jong naast.![]()
Nou, ik denk daar dus anders over. Ik vind 13 jaar echt een flinke leeftijdsverschil. Het vrouwelijk oog wil daarnaast ook wat en waarom zou je als jonge vrouw dan kiezen voor een oudere vent die er overduidelijk ook ouder uitziet dan jij bent?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Leeftijdsverschil op zich doet er totaal niet toe wanneer het goede gevoel er is. Op enig moment kan het lastig worden, maar 13 jaar is echt helemaal niet veel dan. Dan moet je eerder aan rond de 20 jaar denken. Jij 60 hij 80 (of overleden) en zo.
Wat er bij jou aan ontbreekt is het echte goede gevoel. Was dat gevoel er wel, dan zou je helemaal niet nadenken over het feit dat hij wat ouder is.
Wat jij aan het doen bent is het ouderwetse gearrangeerde huwelijk vervangen door jouw eigen variant daarvan. Je zoekt een man op basis van kwaliteiten waarvan je denkt dat die ertoe doen. Misschien werkt dat, misschien ook niet. Ik persoonlijk ga eigenlijk altijd uit van gevoel. Wil ik bij iemand zijn, voel ik me vertrouwd en is er iets wat lijkt op passie.
Nah, nee. Leeftijd is maar een getal ja, maar toch. Ik heb het er vanochtend met vriendin over gehad en de voor- en nadelen afgewogen. Ze vindt het al raar dat een man van 41 jaar überhaupt nooit een relatie heeft gehad of getrouwd is geweest. Dat alleen is reden genoeg om er niet aan te beginnen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:07 schreef Samzz het volgende:
Leeftijd is maar een getal. En op jouw leeftijd doet het er imo niet echt toe of je vriend 13 jaar ouder is.
Was je zelf scholier of student geweest, dan was t misschien een ander verhaal ivm levensfase. Maar goed, ik denk ook dat leeftijd niet zozeer het issue is hier, maar dat je gewoon niet verliefd bent.
7, schatje patatje.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 09:38 schreef Montelly het volgende:
Niet geheel onbelangrijk maar hoeveel huizen heeft hij in Marokko?
Ik vind 41 best oud. Over negen jaar is hij 50.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:22 schreef Duveldrinker het volgende:
Zo oud is 41 toch niet. Ziet ie er een beetje uit?
Nou dat moet zijn leeftijd ruimschoots compenseren denk ik zoquote:
Nah, eentje was genoeg geweest, dus dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:25 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nou dat moet zijn leeftijd ruimschoots compenseren denk ik zo
Ja dus? Dertig vergelijken met vijftig?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:26 schreef Duveldrinker het volgende:
Dan ben jij ook de dertig gepasseerd. Als hij zich een beetje verzorgd dan is 50 ook prima te doen.
Nu krijg je er zeven, kan je elke jaar een andere huis bezoeken👍🏼quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nah, eentje was genoeg geweest, dus dat is het punt niet.
Ah zolang maar zijn plassert blijft werken is alles ok👌🏼quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja dus? Dertig vergelijken met vijftig?
Waarom open je een topic dan muts, je vind hem te oud kap er dan mee en zoek een jong kereltje.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja dus? Dertig vergelijken met vijftig?
Je onderschrijft mijn punt. Het gaat niet over leeftijdsverschil, het gaat over jouw gevoel bij deze specifieke man. Een 41 jarige man kan er fantastisch uitzien, jouw exemplaar overduidelijk niet, althans niet in jouw ogen. Oh ja, die man op de foto is ruim 50.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou, ik denk daar dus anders over. Ik vind 13 jaar echt een flinke leeftijdsverschil. Het vrouwelijk oog wil daarnaast ook wat en waarom zou je als jonge vrouw dan kiezen voor een oudere vent die er overduidelijk ook ouder uitziet dan jij bent?
Dit is gewoon een oude man.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je onderschrijft mijn punt. Het gaat niet over leeftijdsverschil, het gaat over jouw gevoel bij deze specifieke man. Een 41 jarige man kan er fantastisch uitzien, jouw exemplaar overduidelijk niet, althans niet in jouw ogen. Oh ja, die man op de foto is ruim 50.
Ik heb ooit gedate met een vrouw die ruim 20 jaar jonger was dan ik en leeftijd of aantrekkingskracht was geen enkel probleem.
Moszkowicz is ook een oude snoepert, die paalde Jinek nog gewoon toen zij een twintiger was.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je onderschrijft mijn punt. Het gaat niet over leeftijdsverschil, het gaat over jouw gevoel bij deze specifieke man. Een 41 jarige man kan er fantastisch uitzien, jouw exemplaar overduidelijk niet, althans niet in jouw ogen. Oh ja, die man op de foto is ruim 50.
Ik heb ooit gedate met een vrouw die ruim 20 jaar jonger was dan ik en leeftijd of aantrekkingskracht was geen enkel probleem.
Omdat ik twijfelde. Ik heb mijn keus nu gemaakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:30 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom open je een topic dan muts, je vind hem te oud kap er dan mee en zoek een jong kereltje.
Tuurlijk kan dat. Zoveel soorten mensen. Maar ik vind dat je toch wel verschil merkt tussen twintigers en dertigers. Toch net een andere levensfase.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar dat iemand van 3 à 4 jaar ouder toch ook hebben?
Ja, ok. Maar dit is een veertiger. Totaal andere fase weer.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Zoveel soorten mensen. Maar ik vind dat je toch wel verschil merkt tussen twintigers en dertigers. Toch net een andere levensfase.
Ja, absoluut. Het moet gewoon een gezond balans zijn tussen beetje verliefdheid, maar ook nog altijd gezond verstand.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:18 schreef Scary_Mary het volgende:
In de westerse Nederlandse cultuur doorgaans ook niet, maar toch er zat mensen die het doen en/of overkomen. Wat door sommigen ook als normaal cq ok beschouwd wordt. Beter staar je je niet blind op de macro van de overkoepelende cultuur en kijk je specifieker naar de persoon, omdat het alsnog zo kan verschillen.
Begrijpelijk als je moeder veel geluk uit haar huwelijk en kinderen haalt, dat ze jou dat ook gunt.
Liefde maakt inderdaad blind. In dat opzicht kan een zakelijkere insteek voor sommigen een betere verbinding opleveren, omdat je kijkt waar je mee kan werken en niet met je roze bril doorfladdert op de vlinders.
Maar goed, je weet dat je kan liefhebben en geduld kan hebben. En dat je daar dit keer dus eigenlijk te ver in bent gegaan. Dan is de les hoe je beter je grens kan bewaken best een waardevolle..
Yup. Ken je dat, dat als je denkt dat je dood gaat dat je dan ineens allerlei flitsen in je hoofd en voor je ogen krijgt? Wel, dat had ik op het moment van het auto-ongeluk dat dus een minuutje duurde voor de auto tot stilstand kwam.quote:Mooi dat je uit zoiets negatiefs ook kracht hebt geput
Gezonde criticisme is goed. Ik vind mezelf ook niet kritisch. Heb wat eisen, maar die zijn gewoon gebaseerd op gezond verstand, eerdere ervaringen en ook redelijk.quote:Inderdaad ja, niemand is perfect. Maar je hebt wel een keuze in hoeverre je mensen dichtbij laat en daar dan last van kan hebben. Dat is zowel een vloek als een zegen, want afstand bied zekerheid en een gevoel van veiligheid. Kan me voorstellen dat je dan na zo een ervaring en met een korte aanloop tot een huwelijk nog kritischer gaat kijken.
Ja, dat is een goede. Ik weet wel dat zijn ouders elke zomer met hem meerijden naar Marokko. Ik weet ook dat ze erg aan hem hangen. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden.quote:Hoe zie je dit voor je als je toch enigszins een soort van familieman zoekt? Zouden jullie niet de buurt van zijn familie gaan wonen en die ook niet zo makkelijk over de vloer krijgen? En hoe weet je in hoeverre zijn beoogde toekomstbeeld niet zoals hij opgegroeid is met hen?
Met bagage doelde ik op eerdere relatie, huwelijk, scheiding of kinderen. Allemaal zaken die hij nooit heeft mogen ervaren. Mijn vriendin die ik vanochtend hierover heb gesproken vindt het maar raar.quote:Ongeloofwaardig dit, echt. Een hoog opgeleide man van 41 heeft toch wel zulke beelden gevormd of houdt zich op de vlakte om een of andere reden. Zou hem daar echt wel naar doorvragen, inclusief concrete praktijkvoorbeelden en kijken in hoeverre de aandacht omgekeerd ook voor jouw gedachtengoed leven..
Grrrrr, gisteren aan het praten en toen verteld over een Hollandse ex-collega op werk die gisteren te kennen heeft gegeven me leuk te vinden en interesse in me heeft. Meneer 41 vertel gelijk dat ik maar moest aangeven dat ik reeds voorzien ben. Waarop ik zei: ''M, ik ben niet voorzien en nog altijd vrij. Onthoud dat.''quote:Eens, zoiets blijft wel een basis en daar moet je hem wel enigszins om kunnen waarderen. Het kennen klinkt ehm eh nogal beperkt zeg maar. Werk aan de winkel dus komende tijd!
En ik ben ook benieuwd, dus ik hoop dat je ons hier ook wel een beetje op de hoogte wil houden
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat ik twijfelde. Ik heb mijn keus nu gemaakt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Enerzijds denk ik er aan om het af te kappen. Weet het nog niet.
Twijfels! Wil ook niet heel snel een keus maken. Ok, ik ga het volgende doen. Ik zie hem vanaf volgende week regelmatig aangezien hij naar mijn stad toe komt in Marokko en daar zal verblijven. Ga het aankijken en kijken of ik dan wat ga voelen.quote:
Mijn oren zitten nog een beetje dicht van alle alarmbellen die ik in dit topic af hoorde gaan, maar jij staat hier nou éénmaal héél anders in dan ik en verplaats ik mij even in jou(w wensen), dan lijkt me dit idd het beste wat je nu kunt doen. Succes.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Twijfels! Wil ook niet heel snel een keus maken. Ok, ik ga het volgende doen. Ik zie hem vanaf volgende week regelmatig aangezien hij naar mijn stad toe komt in Marokko en daar zal verblijven. Ga het aankijken en kijken of ik dan wat ga voelen.
Woow, wat een wending.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:14 schreef Maghrebijnse het volgende
Grrrrr, gisteren aan het praten en toen verteld over een Hollandse ex-collega op werk die gisteren te kennen heeft gegeven me leuk te vinden en interesse in me heeft. Meneer 41 vertel gelijk dat ik maar moest aangeven dat ik reeds voorzien ben. Waarop ik zei: ''M, ik ben niet voorzien en nog altijd vrij. Onthoud dat.''
Dankjewel. Lief van je. Ik houd jullie op de hoogte. Enerzijds denk ik er aan om het af te kappen. Weet het nog niet.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mijn oren zitten nog een beetje dicht van alle alarmbellen die ik in dit topic af hoorde gaan, maar jij staat hier nou éénmaal héél anders in dan ik en verplaats ik mij even in jou(w wensen), dan lijkt me dit idd het beste wat je nu kunt doen. Succes.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Het moet gewoon een gezond balans zijn tussen beetje verliefdheid, maar ook nog altijd gezond verstand.
[..]
Yup. Ken je dat, dat als je denkt dat je dood gaat dat je dan ineens allerlei flitsen in je hoofd en voor je ogen krijgt? Wel, dat had ik op het moment van het auto-ongeluk dat dus een minuutje duurde voor de auto tot stilstand kwam.
[..]
Gezonde criticisme is goed. Ik vind mezelf ook niet kritisch. Heb wat eisen, maar die zijn gewoon gebaseerd op gezond verstand, eerdere ervaringen en ook redelijk.
[..]
Ja, dat is een goede. Ik weet wel dat zijn ouders elke zomer met hem meerijden naar Marokko. Ik weet ook dat ze erg aan hem hangen. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden.
[..]
Met bagage doelde ik op eerdere relatie, huwelijk, scheiding of kinderen. Allemaal zaken die hij nooit heeft mogen ervaren. Mijn vriendin die ik vanochtend hierover heb gesproken vindt het maar raar.
[..]
Grrrrr, gisteren aan het praten en toen verteld over een Hollandse ex-collega op werk die gisteren te kennen heeft gegeven me leuk te vinden en interesse in me heeft. Meneer 41 vertel gelijk dat ik maar moest aangeven dat ik reeds voorzien ben. Waarop ik zei: ''M, ik ben niet voorzien en nog altijd vrij. Onthoud dat.''
Dankjewel. Lief van je. Ik houd jullie op de hoogte. Enerzijds denk ik er aan om het af te kappen. Weet het nog niet.
Wellicht heeft hij dit verzwegen voor je ?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Het moet gewoon een gezond balans zijn tussen beetje verliefdheid, maar ook nog altijd gezond verstand.
[..]
Yup. Ken je dat, dat als je denkt dat je dood gaat dat je dan ineens allerlei flitsen in je hoofd en voor je ogen krijgt? Wel, dat had ik op het moment van het auto-ongeluk dat dus een minuutje duurde voor de auto tot stilstand kwam.
[..]
Gezonde criticisme is goed. Ik vind mezelf ook niet kritisch. Heb wat eisen, maar die zijn gewoon gebaseerd op gezond verstand, eerdere ervaringen en ook redelijk.
[..]
Ja, dat is een goede. Ik weet wel dat zijn ouders elke zomer met hem meerijden naar Marokko. Ik weet ook dat ze erg aan hem hangen. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden.
[..]
Met bagage doelde ik op eerdere relatie, huwelijk, scheiding of kinderen. Allemaal zaken die hij nooit heeft mogen ervaren. Mijn vriendin die ik vanochtend hierover heb gesproken vindt het maar raar.
[..]
Huwelijk? Nee. Relatie zou hij niet verzwijgen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 16:23 schreef jesseax het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij dit verzwegen voor je ?
Nuja in zijn hoofd is hij al verloofd met jou.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 16:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Huwelijk? Nee. Relatie zou hij niet verzwijgen.
Waarom zou hij verzwijgen? Hoi Ik ben 41 en nooit een relatie gehad.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 16:23 schreef jesseax het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij dit verzwegen voor je ?
Of niet. In de huidige maatschappij is het allemaal niet meer zo strak afgebakend wat fases betreft. Ja, het zegt veel over iemand, maar het hoeft niet per se een probleem te zijn. Eerst carrière maken en dan met een degelijke basis meer ruimte kunnen geven aan een nieuwe fase als een huwelijk kan best een goede overweging en prio zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar dit is een veertiger. Totaal andere fase weer.
Ik ken dat ja. Goede wake up call om nog eens te heroriënteren enzo..quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
[..]
Het redelijke zit 'm vooral in de werkzaamheid denk ik. Als single kan je overweging dan makkelijker zijn dat het vooral jou gelukkig maakt. In een relatie is dat een stukje moeilijker, omdat wat jij redelijk vindt niet per se de redelijkheidsdefinitie van de ander hoeft te zijn en je of liever gezegd jullie geluk daar wel mee samenhangt. Daar valt water bij de wijn willen en kunnen doen ook best onder. Iets wat best een dingetje kan zijn als je lang single bent geweest, maar de andere kant is dan weer dat je in ieder geval wel weet wat jou gelukkig maakt. Zat mensen, single of niet, die dat niet weten en daar niet naar kunnen handelen en/of het dan maar van de partner verwachten.quote:[..]
Ik vind het doorgaans wel een goed teken als er goed contact is. Wat is aan hem hangen? Is hij de oudste zoon of moet hij als single als hun eerste aanspreekpunt/regelneef fungeren ofzo?quote:[..]
Snap ik, maar gezien oa mijn bovengenoemde praktijkvoorbeelden kan ik je verzekeren dat bagage echt wel breder kan zijn. In dat opzicht deel ik je mening over familieshizzle e.d. niet delen dan ook niet. Het vormt je als kind en het kan een wezenlijk onderdeel van je zijn. Ik begreep mijn partner een stuk beter nadat ik zijn familie beter leerde kennen zeg maar. Echt heel bizar, maar erg verhelderend en leerzaam. Omgekeerd zal dat stukje kennis ook de nodige bijbehorend begrip hebben opgeleverd. Sommige patronen neem je nu eenmaal beter waar in een/de context waarin het ontstaan is. Tenminste, voor jezelf is het soms zo gewoon dat het niet noemenswaardig lijkt of niet meer opvalt. Die vanzelfsprekendheid vind ik (voor mezelf in ieder geval) een echte valkuil, waar ik wel echt mee moest leren omgaan. In dat opzicht zijn onze cultuurverschillen wel een enorme verrijking geweest..quote:[..]
Waarom vertel je hem dat meteen dan? Jullie weten beide toch al dat je aantrekkelijk bent? Zeker als jij sowieso geen Nederlander wil, is het toch niet het meest relevante weetje om te bespreken in deze fase. Kan zelfs als manipulatief of als test ervaren worden en dat is met zo een afstand tussen jullie misschien niet het beste startpunt om elkaar gewoon verder te ontdekken. Houd dat dan ook gewoon tussen jullie twee, zonder andere eventuele geïnteresseerden te noemen. Zeker als die toch voorbarig kansloos zijn.quote:[..]
Waarom zou je het nu al afkappen? Vertelde je hem daarom over die ex-collega? Dat het daarmee misschien al voor je besloten zou worden ofzo?quote:Dankjewel. Lief van je. Ik houd jullie op de hoogte. Enerzijds denk ik er aan om het af te kappen. Weet het nog niet.
Nou, lieve schat... een Marokkaanse man die op zo een leeftijd nog niet getouwd mankeert wat. Het is geen vrouw, die moet namelijk maar wachten wanneer iemand haar hand komt vragen. De Marokkaanse man heeft de teugels in handen... en als het hem niet zelf lukt dan gaat hij naar zijn moeder of zus en zegt dat hij wil trouwen en ze zijn maar al te blij en komen binnen een week met een vrouw. Merk het ook thuis. Hoor zo vaak mijn vader tegen mijn broertjes zeggen dat hij een vrouw voor ze gaat regelen. Dat is gewoon geaccepteerd, maar wel zeuren dat ik niet aan de man kom. Nou, regel dan wat voor me? Nee, dat doet hij dan weer niet want mannelijke eer.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 19:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Of niet. In de huidige maatschappij is het allemaal niet meer zo strak afgebakend wat fases betreft. Ja, het zegt veel over iemand, maar het hoeft niet per se een probleem te zijn. Eerst carrière maken en dan met een degelijke basis meer ruimte kunnen geven aan een nieuwe fase als een huwelijk kan best een goede overweging en prio zijn.
Hem kennende zal het een combinatie van beide zijn. Hij is echt laks. Werkt veel en is best apart.quote:Tevens zit er een groot verschil tussen onkunde en onwil e.d. Wilde hij eerder geen moeite doen voor een relatie? Of kon hij geen connectie voelen of creëren met zijn dates?
Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.quote:In mijn omgeving zie ik meerdere dames gelukkig zijn met wat onervaren heren, waarvan één ook halverwege de 40 was toen ze startten. Daar waren wel de nodige twijfels en achterdochtigheid, maar still going strong. Er zitten ook voordelen aan zo een onervarenheid. Geen exen, minder vastgeroest in oude relatiepraktijken. Stukje onbevangenheid, etc. Tekenend vond ik hun positieve instelling. Geen verzuring over mislopen van huisje boompje beestje. Geen issues als alle zijn arrogante en afwijzende kuthoeren met teringlange eisenlijstjes, etc. Nee, bewuste keuzes gemaakt en daar achter staan. En nu kozen ze met overgave voor wel een relatie aangaan en die ook actief te onderhouden.
Iemand die in zijn eentje een goed leven heeft gecreëerd en zichzelf kan vermaken ook een stuk zekerheid meegeven. Dat ze niet bij je zijn, omdat ze niet alleen kunnen zijn bijvoorbeeld. Dat ze jou niet per se nodig hebben. Het verschil tussen aanvulling en opvulling zeg maar.
Ja, het doet wat met je als je nooit hebt samengewoond. Maar met goodwill en geduld kun je heel eind komen. Juist dat soort dingen lijken in de huidige vluchtige tijden in het gedrang te komen, iets wat niet alleen aan die mannen ligt natuurlijk.
Yup.quote:Ik ken dat ja. Goede wake up call om nog eens te heroriënteren enzo..
Klopt.quote:Het redelijke zit 'm vooral in de werkzaamheid denk ik. Als single kan je overweging dan makkelijker zijn dat het vooral jou gelukkig maakt. In een relatie is dat een stukje moeilijker, omdat wat jij redelijk vindt niet per se de redelijkheidsdefinitie van de ander hoeft te zijn en je of liever gezegd jullie geluk daar wel mee samenhangt. Daar valt water bij de wijn willen en kunnen doen ook best onder. Iets wat best een dingetje kan zijn als je lang single bent geweest, maar de andere kant is dan weer dat je in ieder geval wel weet wat jou gelukkig maakt. Zat mensen, single of niet, die dat niet weten en daar niet naar kunnen handelen en/of het dan maar van de partner verwachten.
In dit geval een teken van gierigheid. Zijn ouders zijn op leeftijd en ziek, maar tickets naar Marokko zijn momenteel duur en dus laat hij ze maar met hem mee rijden. Ik hoef geen gierige vent. Ik boek als het moet voor duizenden euro's als het betekent gemak voor mijn ouders. En al helemaal als ze oud zouden zijn.quote:Ik vind het doorgaans wel een goed teken als er goed contact is. Wat is aan hem hangen? Is hij de oudste zoon of moet hij als single als hun eerste aanspreekpunt/regelneef fungeren ofzo?
Welke cultuurverschillen zijn voor jou een verrijking geweest?quote:Snap ik, maar gezien oa mijn bovengenoemde praktijkvoorbeelden kan ik je verzekeren dat bagage echt wel breder kan zijn. In dat opzicht deel ik je mening over familieshizzle e.d. niet delen dan ook niet. Het vormt je als kind en het kan een wezenlijk onderdeel van je zijn. Ik begreep mijn partner een stuk beter nadat ik zijn familie beter leerde kennen zeg maar. Echt heel bizar, maar erg verhelderend en leerzaam. Omgekeerd zal dat stukje kennis ook de nodige bijbehorend begrip hebben opgeleverd. Sommige patronen neem je nu eenmaal beter waar in een/de context waarin het ontstaan is. Tenminste, voor jezelf is het soms zo gewoon dat het niet noemenswaardig lijkt of niet meer opvalt. Die vanzelfsprekendheid vind ik (voor mezelf in ieder geval) een echte valkuil, waar ik wel echt mee moest leren omgaan. In dat opzicht zijn onze cultuurverschillen wel een enorme verrijking geweest..
Ach, tetter veel en voor ik het wist floepte ik het er uit.quote:Waarom vertel je hem dat meteen dan? Jullie weten beide toch al dat je aantrekkelijk bent? Zeker als jij sowieso geen Nederlander wil, is het toch niet het meest relevante weetje om te bespreken in deze fase. Kan zelfs als manipulatief of als test ervaren worden en dat is met zo een afstand tussen jullie misschien niet het beste startpunt om elkaar gewoon verder te ontdekken. Houd dat dan ook gewoon tussen jullie twee, zonder andere eventuele geïnteresseerden te noemen. Zeker als die toch voorbarig kansloos zijn.
Ik heb hem reeds gezien. Ken hem ook niet van internet of zo. Ik heb hem ooit in 215 ontmoet en toen hadden we een tijd contact. Heb het geprobeerd destijds en vond hem niks. Toen mijn -nu ex- vriend op pad kwam heb ik gezegd dat ik een andere man ontmoet heb en ik daar voor ga.quote:Waarom zou je het nu al afkappen? Vertelde je hem daarom over die ex-collega? Dat het daarmee misschien al voor je besloten zou worden ofzo?
Hoe lang duurt het nog voor je elkaar echt kan zien? Mimiek en geur en zijn ook niet geheel onbelangrijk. Daarnaast is het misschien ook handiger om hem in ieder geval in het echie gezien te hebben. Al is het alleen maar dat je het dan zeker(der) weet en niet achteraf nog niet kil genoeg what if gaat lopen denken. Kun je tijdens de date altijd nog proberen hem af te schrikken als het je niet bevalt
Fijn als je ons op de hoogte houdt en sterkte!
De Marokkaanse man heeft de teugels in handen, maar deze zou niet enigszins zelf bepaald kunnen hebben dat hij nog niet bezet is? Dan zouden mama, zus en pa hem inmiddels wel wat opgedrongen moeten hebben, want dat is no problemo qua eer?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou, lieve schat... een Marokkaanse man die op zo een leeftijd nog niet getouwd mankeert wat. Het is geen vrouw, die moet namelijk maar wachten wanneer iemand haar hand komt vragen. De Marokkaanse man heeft de teugels in handen... en als het hem niet zelf lukt dan gaat hij naar zijn moeder of zus en zegt dat hij wil trouwen en ze zijn maar al te blij en komen binnen een week met een vrouw. Merk het ook thuis. Hoor zo vaak mijn vader tegen mijn broertjes zeggen dat hij een vrouw voor ze gaat regelen. Dat is gewoon geaccepteerd, maar wel zeuren dat ik niet aan de man kom. Nou, regel dan wat voor me? Nee, dat doet hij dan weer niet want mannelijke eer.
Zouden ze misschien ook van jou kunnen zeggenquote:[..]
Hem kennende zal het een combinatie van beide zijn. Hij is echt laks. Werkt veel en is best apart.
Nee, zij was van jouw leeftijd nu destijds en hij dus halverwege de 40.quote:[..]
Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.
Hij gaf dit ook echt als reden aan en niet bijvoorbeeld een medische reden? Voor duizenden euro's boeken is wel iets wat je moet kunnen natuurlijk. Het is makkelijk om te denken dat iemand met een goede baan wel een degelijke buffer op heeft gebouwd, maar er zou misschien een reden (of meer) kunnen zijn waarom dit nu niet zo lijkt. Je geld (gedeeltelijk) tegen een bepaalde rente tijdelijk vastzetten, eigen risico en andere medische kosten die niet vergoed worden, etc. Van die kutzooi die ineens allemaal tegelijk komt enzo. Of misschien willen z'n ouders juist dat ie spaart voor jullie bruiloftquote:[..]
In dit geval een teken van gierigheid. Zijn ouders zijn op leeftijd en ziek, maar tickets naar Marokko zijn momenteel duur en dus laat hij ze maar met hem mee rijden. Ik hoef geen gierige vent. Ik boek als het moet voor duizenden euro's als het betekent gemak voor mijn ouders. En al helemaal als ze oud zouden zijn.
Zij zijn bijvoorbeeld veel meer de vrijheid gegeven om in hun eigen tempo te ontwikkelen. Er werd meer gepraat over bepaalde dingen, meer ruimte om zich te kunnen uiten. Dat voor me zien, leerde me hoe ik beter kon communiceren met hen. Het hoort gewoon echt bij ze en is geen echte luiheid oid, dus met dat begrip kon ik geduldiger dat tempo accepteren. Of in gesprek eerst hem de ruimte gunnen om zoveel mogelijk eruit te gooien, voor ik aandacht vraag voor mijn kant of wat ik als oplossing zou zien enzo.quote:[..]
Welke cultuurverschillen zijn voor jou een verrijking geweest?
Misschien straks nog eens vragen wat hij er vond? Even proberen te peilen of hij echt bloedserieus was dat je al bezet zou zijn of dat ie het misschien toch een beetje semigrappig bedoelde om je te overtuigen ofzo..quote:[..]
Ach, tetter veel en voor ik het wist floepte ik het er uit.
Is dat hetzelfde als echt kennen ja? Daarnaast zijn er dingen nu na enige tijd misschien iets veranderd en kijken jullie ander ertegen aan. De eerste tijd zag ik ook niks romantisch, maar ik ben hem toch anders gaan bekijken. Dat was ook een kwestie van mezelf open leren stellen voor wie hij echt was en dat bleek meer en anders dan ik zo in eerste instantie had waargenomen of misschien zelfs had willen zien. Denk dat in dit geval de fascinatie door de verschillen er eerder was, dat ik daardoor pas echt in gesprek ben gegaan om hem beter te leren begrijpen enzo. En daar kwam liefde voor een mooi mens uit voortquote:[..]
Ik heb hem reeds gezien. Ken hem ook niet van internet of zo. Ik heb hem ooit in 215 ontmoet en toen hadden we een tijd contact. Heb het geprobeerd destijds en vond hem niks. Toen mijn -nu ex- vriend op pad kwam heb ik gezegd dat ik een andere man ontmoet heb en ik daar voor ga.
Leeftijdsverschilquote:Op maandag 10 juli 2017 12:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een heuse leeftijdsverschil van 13 jaar. Zou het wat uitmaken? Ter illustratie: ik 28 en hij 41 jaar.
Ik zal zo reageren op alle reacties. Zitten heel wat interessante reacties tussen namelijk en die me zeer zeker stof tot nadenken geven.
Waar hebben we het dan over?quote:Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet verliefd op hem noch op zijn geld.
Waar bemoei jij je mee snotneus? Ik heb hem net aan de lijn gehad. Lastig. Hij vroeg naar mijn gevoelens en ik wist niet wat te zeggen. Ook wou hij me graag aankomend weekend zien, maar dan heb ik al een date staan.quote:Op woensdag 12 juli 2017 00:03 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Waar hebben we het dan over?
Slotje!
Ik hoop dat die man een leuke vriendin krijgt en dan bedoel ik niet jou.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ook wou hij me graag aankomend weekend zien, maar dan heb ik al een date staan.
Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:33 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Ik hoop dat die man een leuke vriendin krijgt en dan bedoel ik niet jou.
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet verliefd. Maar dat hoeft ook niet. Ik hoef niet verliefd het huwelijk in.
Lul niet, je bent Nederlandse.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.
[..
[..]
Persoonlijk vind ik het niet netjes om meneer 1 aan de lijn te houden door vaag te blijven over je gevoelens en ondertussen dates gaan plannen met meneer 2.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.
Oh please, ben niks verplicht naar hem toe en voor hetzelfde geldt heeft ook contacten met andere dames aan wie hij precies hetzelfde zegt. Een man moet je nooit vertrouwen. Simpel. Vooral in het begin niet. Zodra ik weet dat hij loyaal is, ben ik dat ook.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:39 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet netjes om meneer 1 aan de lijn te houden door vaag te blijven over je gevoelens en ondertussen dates gaat plannen met meneer 2.
Maar misschien wil ik niet meer alleen zijn en ben ik het alleen zijn echt zat?quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:36 schreef Andromache het volgende:
[..]![]()
![]()
Alsjeblieft Maghrebijnse, doe het niet, doe het echt niet. Je wil misschien settelen en voor je familie kiezen, stabiliteit enzo na je heftige gebeurtenissen, en kennelijk de cultuur van je overgrootouders, moet je zelf weten, hoe onbegrijpelijk ik het ook vind. Maar je gaat hier zwaar ongelukkig van worden. Doe het niet. Waarom.in godsnaam moet het nu? Blijf single, ik vond het ook vreselijk op jouw leeftijd, ik vind het nog vreselijk, maar de vrijheid en het in staat zijn om single te kunnen leven en zo ook veel waard te zijn, pakt niemand me ooit af in dit land! Je beseft niet hoe goed je het hebt. Doe. Het. NIET.
Nu ben je niet de enige die tegenwoordig zo erover denkt, maar ik zou niet met meerdere mensen tegelijk gaan daten en dan vaag blijven. Wees dan eerlijk dat je twijfelt.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh please, ben niks verplicht naar hem toe en voor hetzelfde geldt heeft ook contacten met andere dames aan wie hij precies hetzelfde zegt. Een man moet je nooit vertrouwen. Simpel.
Ook, maar tegelijkertijd kom ik uit een ander cultuur en andere leefomgeving. Zijn thuis heel anders opgevoed dan Nederlanders.quote:
Ik hoef hem toch niet te vertellen van andere contacten net zoals hij dat ook niet doet. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat hij alleen met mij contact heeft. Zodra ik zeker weet dat hij enkel en alleen contact met mij heeft dan ben ik zo loyaal als maar zijn kan.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:42 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Nu ben je niet de enige die tegenwoordig zo erover denkt, maar ik zou niet met meerdere mensen tegelijk gaan daten en dan vaag blijven. Wees dan eerlijk dat je twijfelt.
Dat is nu precies het hele probleem tegenwoordig. Dat invullen dat de ander ook maar erop los gaat en je dan niet willen binden, want je wordt door te veel keuzes overrompeld.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik hoef hem toch niet te vertellen van andere contacten net zoals hij dat ook niet doet. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat hij alleen met mij contact heeft. Zodra ik zeker weet dat hij enkel en alleen contact met mij heeft dan ben ik zo loyaal als maar zijn kan.
Hij weet van mijn twijfels hoor. Daar wind ik absoluut geen doekjes om.
Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar misschien wil ik niet meer alleen zijn en ben ik het alleen zijn echt zat?
Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt? En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Dat is nu precies het hele probleem tegenwoordig. Dat invullen dat de ander ook maar erop los gaat en je dan niet willen binden, want je wordt door te veel keuzes overrompeld.
Dat was mijn punt dan ook niet. Het ging me erom dat je twijfelt, ondertussen verder date en hem erbij houdt voor het geval je niet nog iets beters zou tegenkomen. Om een relatie met iemand op die manier te beginnen is niet echt een fijne basis. Mijn andere punt was dat je voor jezelf besluiteloosheid creëert door meerdere opties open te houden. Zo laat je nooit de liefde voor één persoon toe. In dat opzicht verschil je trouwens niet van veel Nederlandse autochtone dames en heren, dus zo erg Marokkaans op het gebied van dating ben je nu ook weer niet.quote:Op woensdag 12 juli 2017 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt? En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?
Als jij dat graag wilt weten, ja dan is echt de beste manier om het gewoon eerlijk te vragen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt?
Door hem daarin te vertrouwen. (of hem heel stalkerig elke minuut van de dag te controleren, maar het behoeft denk ik geen uitleg dat dat geen goed idee is.) Is ontzettend eng, want je stelt jezelf daarmee enorm kwetsbaar op. Maar juist door het tonen van die kwetsbaarheid en het toelaten van een gevoel als vertrouwen kan er wellicht ook iets als liefde ontstaan.quote:En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?
Oh komaan, hij is een 41 jarige maagd bij wijze van spreken. Natuurlijk praat hij met niemand anders. Jawel, met zijn ouders over de trouwplannen en de hoop dat hij eindelijk van straat af is.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.
Ja ik twijfel, maar daar geeft hij me ook deels reden voor. Ik wil ook niet overhaast ermee stoppen en daarom even aankijken en als het over tijd nog niet goed voelt dan kan ik er weloverwogen een eind aan maken.quote:Op woensdag 12 juli 2017 02:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Dat was mijn punt dan ook niet. Het ging me erom dat je twijfelt, ondertussen verder date en hem erbij houdt voor het geval je niet nog iets beters zou tegenkomen. Om een relatie met iemand op die manier te beginnen is niet echt een fijne basis. Mijn andere punt was dat je voor jezelf besluiteloosheid creëert door meerdere opties open te houden. Zo laat je nooit de liefde voor één persoon toe. In dat opzicht verschil je trouwens niet van veel Nederlandse autochtone dames en heren, dus zo erg Marokkaans op het gebied van dating ben je nu ook weer niet.![]()
Het is gewoon niet leuk en dat zal jij als geen ander ervaren. Vooral als je het zo graag wil. Altijd wel gedacht dat het zou komen en ik me geen zorgen hoefde te maken en dan word je ouder en heb je nog niks en dan begint het wel te knagen. Dat in combinatie met druk van ouders, omgeving... maar ook gewoon de sterkte behoefte an een huwelijk. Kreeg net te horen dat mijn vriendin gaat trouwen! Heel leuk, maar ik wil ook. Ik moet er niet aan denken om straks 35 te zijn en nog niemand te hebben. Sorry.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.
En ja het stoort me enorm dat je kennelijk in al die 28 jaar opgevoed bent in een parallele maatschappij waardoor je ouders en jij niet voor het emigratieland kiezen met alles wat er bij hoort. Ik begrijp dat echt niet.
Nederland gunt je de vrijheid te leven zoals jij wil binnen de wettelijke regels. Dus laat mensen lekker zelf weten wat ze doen ipv sat geherhaal van je.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.
En ja het stoort me enorm dat je kennelijk in al die 28 jaar opgevoed bent in een parallele maatschappij waardoor je ouders en jij niet voor het emigratieland kiezen met alles wat er bij hoort. Ik begrijp dat echt niet.
Maareh, waarom benader je daten dan als een 22-jarige in plaats van als 28-jarige?quote:Op woensdag 12 juli 2017 14:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is gewoon niet leuk en dat zal jij als geen ander ervaren. Vooral als je het zo graag wil. Altijd wel gedacht dat het zou komen en ik me geen zorgen hoefde te maken en dan word je ouder en heb je nog niks en dan begint het wel te knagen. Dat in combinatie met druk van ouders, omgeving... maar ook gewoon de sterkte behoefte an een huwelijk. Kreeg net te horen dat mijn vriendin gaat trouwen! Heel leuk, maar ik wil ook. Ik moet er niet aan denken om straks 35 te zijn en nog niemand te hebben. Sorry.
Neen, geen tijdverdrijf. Als je een paar bladzijdes terug had gelezen, had je geweten dat ik graag wil trouwen. Ik ben dus bloedserieus, maar tegelijkertijd ook iemand die best vaak twijfelt en angstig is. Is tevens ook de reden waarom ik niet eerder getrouwd ben. Ik wil dus niet deze M. laten gaan op basis van -wellicht- valse onderbuikgevoelens. Hij weet overigens van de twijfels af en ik houd hem dus niet aan het lijntje.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maareh, waarom benader je daten dan als een 22-jarige in plaats van als 28-jarige?
Je speelt ermee, het is vooral leuk tijdsverdrijf, je hebt weer een ervaring en verhaal erbij... maar echt serieus op zo'n manier dat je laat blijken dat je toe bent aan iemand waar je je leven mee wil delen, zie ik je niet doen.
Sowieso heb jij ook last van een soort identiteitscrisis waar veel (tweede/derde generatie) allochtonen last van hebben. Je wil iets dat bij je aansluit als moderne Marokkaan en conservatieve Nederlander, maar je houdt je bezig met iemand met een levensstijl dat simpelweg niet bij past. Wat jij nodig hebt is een Marokkaanse Nederlander die hetzelfde als jij in het leven staat, die modern en traditioneel net zo combineert als jij.
Maar goed, je zit in je "ik ben Marokkaan-fase", je ziet wel wat ik bedoel wanneer je weer een beetje ontdekt dat je een product van twee landen bent...
Ik begrijp het niet? Wat ben ik volgens jou dan wel?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:30 schreef Andromache het volgende:
Je zei Marokkaan. Wat jij trouwens ook niet bent.
Nederlandse met migratieachtergrond van Marokkaanse aard.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet? Wat ben ik volgens jou dan wel?
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nederlandse met migratieachtergrond van Marokkaanse aard.
Dat valt toch onder het stukje 'migratieachtergrond'/'roots'?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat valt toch onder het stukje 'migratieachtergrond'/'roots'?
Achtergrond gelijk, da's een ding, maar toekomstbeelden, gedrag, houding, dat sprankeltje waardoor je voelt en denkt: "YES!" Voor minder moet je het echt echt echt echt echt echt echt niet doen!!! Je wordt doodongelukkig en anders hij wel.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.
Ik moet Zargon gelijk geven.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.
Sinds wanneer is 'Marokkaans' een taal?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.
Hij is overigens ook gewoon geboren in Nederland.
Marokkaans is een taal an sich. Dialectje of eigen taaltje binnen het Arabisch. Egyptenaren of Arabieren verstaan het Marokkaans ( Marokkaans Arabisch) niet.quote:Op woensdag 12 juli 2017 21:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 'Marokkaans' een taal?
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 juli 2017 22:52 schreef Lenny77 het volgende:
Laten we eerlijk zijn TS.. je hebt geen groot aantal fans hier.
Toch zegt iedereen dat dit een grote fout zou zijn en willen ze je behoeden voor miserie.
Laat deze lopen en neem de tijd om iemand tegen te komen waarmee je kan trouwen EN gelukkig kan zijn.
Hoezo 'nog een leuke'? Je vindt hem toch helemaal niet echt leuk?quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Natuurlijk ga je die nog ontmoeten!quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik nog veel later.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!
Okay...quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat ging uitquote:Op woensdag 12 juli 2017 23:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!
Gaan er nog geen alarmbellen af?quote:Op maandag 10 juli 2017 12:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niemand zegt dat. 95% van de Marokkaanse mannen is namelijk helemaal niet leuk. Vrouwonvriendelijk en onopgevoed. Maar aangezien je een racist bent is dat hetgeen waar je jezelf toe veroordeeld.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik gun het haar wel. De eeuwige homofobe die trouwt met een homo. Hopelijk worden hun kinderen dan ook gay.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:01 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik gun het haar wel. De eeuwige homofobe die trouwt met een homo. Hopelijk worden hun kinderen dan ook gay.
Maak er 85% van. Zat weldenkende Marokkaanse vrouwen die wel settelt. Sterker nog meer dan 90% van de Marokkaanse vrouwen trouwt gewoon een Marokkaan. Oftewel, er zijn gewoon leuke en normale mannen te vinden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 07:59 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Niemand zegt dat. 95% van de Marokkaanse mannen is namelijk helemaal niet leuk. Vrouwonvriendelijk en onopgevoed. Maar aangezien je een racist bent is dat hetgeen waar je jezelf toe veroordeeld.
Een weldenkende vrouw in een westerse maatschappij settelt daar niet voor.
Och ja, helemaal vergeten dat een menning hebben niet toegestaan is mits het een mening is die jou bevalt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:01 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik gun het haar wel. De eeuwige homofobe die trouwt met een homo. Hopelijk worden hun kinderen dan ook gay.
Klopt, maar wie biedt me de garantie dat ik na hem nog een Marokkaan vind die netjes, beschaafd en hoogopgeleid is? (Niet dat hoogopgeleid een vereiste is, maar wel mooi meegenomen)quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hoezo 'nog een leuke'? Je vindt hem toch helemaal niet echt leuk?
Of niet. Daf weet je niet. Feit is dat het al moeilijk is een man te vinden, laat staan op latere leeftijd omdat de meeste mannen in m'n leeftijd reeds getrouwd zijn. Of anders wel gescheiden met kinderen en die hoef ik niet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Natuurlijk ga je die nog ontmoeten!
En mooie kindjes mee maken.
Maar deze is het niet.
Je weet goed genoeg dat hij totaal niet bij je past. Je voelt gewoon je klok tikken.
Die klok heeft nog tijd genoeg, neem ze ook.
Ja, wat zou ik zeggen. Ik weet het niet. Enerzijds zou ik denken doe maar niet. Aan de andere kant als het mijn vriendin zou zijn die in deze situatie zou zitten dan zou ik weten dat ze graag wil trouwen, maar niks kan vinden, met een leeftijd zit we en een enorme behoefte om dus te trouwen..... en ja een combinatie met leeftijd dan zou ik wellicht adviseren om het gewoon toch wel te doen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 01:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay...
Stel je voor: je beste vriendin, een leeftijdsgenoot van je, die single is, komt naar je toe om advies te vragen. Ze legt haar situatie aan je uit (jouw situatie) en vraagt aan je hoe je erover denkt.
Wat zou jij tegen haar zeggen?
Zoveel mannen voor Maggie, praktiserend, conservatief, lief, aardig, serieus, willen kinderen etc...quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:42 schreef Lokasenna het volgende:
Zijn er geen speciale moslim datingsites ofzo? Zoals je die voor christenen ook hebt.
Nou perfect toch! Aangezien deze man verder toch niets heeft wat echt bijzonder aan hem is, en ze hem maar een oude knar vindt. Wel moeilijker om familie te ondervragen over hoe hij is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:56 schreef Montelly het volgende:
[..]
Zoveel mannen voor Maggie, praktiserend, conservatief, lief, aardig, serieus, willen kinderen etc...
http://www.maroc.nl/forums/man-zoekt-vrouw/
Het begon goed. Je bekeek het met verstand.quote:Op donderdag 13 juli 2017 09:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, wat zou ik zeggen. Ik weet het niet. Enerzijds zou ik denken doe maar niet.
En hier ging je weer te veel uit jezelf denken.quote:Aan de andere kant als het mijn vriendin zou zijn die in deze situatie zou zitten dan zou ik weten dat ze graag wil trouwen, maar niks kan vinden, met een leeftijd zit we en een enorme behoefte om dus te trouwen..... en ja een combinatie met leeftijd dan zou ik wellicht adviseren om het gewoon toch wel te doen.
Ja jij bent echt het toonbeeld van een gelukkig single persoon....quote:Op woensdag 12 juli 2017 21:03 schreef Andromache het volgende:
[..]
Achtergrond gelijk, da's een ding, maar toekomstbeelden, gedrag, houding, dat sprankeltje waardoor je voelt en denkt: "YES!" Voor minder moet je het echt echt echt echt echt echt echt niet doen!!! Je wordt doodongelukkig en anders hij wel.
Ik leef ook nog en leuk ook. En ik ga lekker doorleven tot ik doodga. Onafhankelijk zijn is zoooooo belangrijk, fuck die druk van je omgeving die je eigen wens alleen maar schrijnender maakt. Neem alsjeblieft je rust. Doe het niet.
Wat wil jij nou? Ik haal de voordelen van single blijven aan en dan is het weer niet goed. Ik zal inderdaad nooit volmaakt gelukkig zijn als single want dat past niet bij mij. Maar dat 100x liever dan in een relatie zitten om een relatie te hebben en doodongelukkig te zijn. Been there, nooit weer.quote:Op donderdag 13 juli 2017 10:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja jij bent echt het toonbeeld van een gelukkig single persoon....
Vast wel, maar geen datingsites speciaal voor Marokkanen. De mannen in mijn leeftijdsgroep die nog over zijn, zijn vaak de restanten. Dat heb ik vernomen van vriendinnen die het daar geprobeerd hebben. Op datingsites zit niks. Overigens, erquote:Op donderdag 13 juli 2017 09:42 schreef Lokasenna het volgende:
Zijn er geen speciale moslim datingsites ofzo? Zoals je die voor christenen ook hebt.
Ja, is ook apart. Vooral omdat het een man is. In ons cultuur zijn het de mannen die juist makkelijk kunnen trouwen omdat de bal bij hen ligt. Hij is niet aantrekkelijk, verre van en best ... denk echt bepaalde autistische trekjes waardoor hij niet in de smaakt valt bij het merendeel van de Marokkaanse vrouwen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 10:09 schreef 6star6lord6 het volgende:
Vind je het zelf niet apart dat hij zo oud is en nog steeds vrijgezel is? Ga eerst maar een paar keer afspreken om te kijken wat voor man het is en waarom hij nog vrijgezel is.
Hij is lelijk dus?quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, is ook apart. Vooral omdat het een man is. In ons cultuur zijn het de mannen die juist makkelijk kunnen trouwen omdat de bal bij hen ligt. Hij is niet aantrekkelijk, verre van en best ... denk echt bepaalde autistische trekjes waardoor hij niet in de smaakt valt bij het merendeel van de Marokkaanse vrouwen.
quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, is ook apart. Vooral omdat het een man is. In ons cultuur zijn het de mannen die juist makkelijk kunnen trouwen omdat de bal bij hen ligt. Hij is niet aantrekkelijk, verre van en best ... denk echt bepaalde autistische trekjes waardoor hij niet in de smaakt valt bij het merendeel van de Marokkaanse vrouwen.
Okay, even serieus eh.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja, is subjectief. Ik vind hem lelijk ja.
Zargon ben jij nog vrijgezel?quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Okay, even serieus eh.
Bovenop al die andere verschillen en onverenigbaarheden, vind je hem fysiek niet eens aantrekkelijk.
Echt, waar ben je mee bezig? Waarom doe je zo wanhopig?!
En dan zeg je dat je "serieus" bent, maar ondertussen weet je vanaf het begin al dat dit 'm niet gaat worden.
Zie je jezelf gepassioneerd vrijen met hem? Kijkend naar het gezicht van iemand die je lelijk vindt?quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja, is subjectief. Ik vind hem lelijk ja.
Hij heeft zeven huizen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zie je jezelf gepassioneerd vrijen met hem? Kijkend naar het gezicht van iemand die je lelijk vindt?
Die je ook saai en autistisch vindt?
Pfff meisje toch![]()
Je zet jezelf vast in zo een kleine vijver hé. Geen restant, geen gescheiden man, Marokkaan, geen kinderen, hoog opgeleid,..
Een hele leuke gescheiden man kan jou ook perfect gelukkig maken!
Een Nederlander ook.
Maar je settelt nog liever voor deze man die nu werkelijk niets heeft wat je zoekt, behalve zijn achtergrond.
Plus als ik jouw eisen bekijk is hij al helemaal een restant..
Zal wel een cultuurverschil zijn ofzo maar dat kan ik echt niet begrijpen, tenzij je een golddigger eerste klas bent.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik hoef niet verliefd het huwelijk in.
Maar deze vent klinkt ook als een restant.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vast wel, maar geen datingsites speciaal voor Marokkanen. De mannen in mijn leeftijdsgroep die nog over zijn, zijn vaak de restanten. Dat heb ik vernomen van vriendinnen die het daar geprobeerd hebben. Op datingsites zit niks. Overigens, er
Of, en deze reden heb ik al vaker gehoord: vrouw in kwestie wil kinderen en het maakt haar niet uit hoe.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zal wel een cultuurverschil zijn ofzo maar dat kan ik echt niet begrijpen, tenzij je een golddigger eerste klas bent.
Dan kan ze wel bij mij komen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:20 schreef oganesson het volgende:
[..]
Of, en deze reden heb ik al vaker gehoord: vrouw in kwestie wil kinderen en het maakt haar niet uit hoe.
Dat is iets tussen mij en Allah.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:33 schreef oganesson het volgende:
[..]
Als je moslim bent maakt je misschien kans?
Nee, nee. Natuurlijk zal ik hem eerst een tijdje moeten zien en daten voor er getrouwd wordt. Maar, gevoel kan toch groeien? Het kan toch zo zijn dat ik hem nu niks vind, maar na een aantal dates of maanden hem toch wel leuk ga vinden?quote:Op donderdag 13 juli 2017 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het begon goed. Je bekeek het met verstand.
[..]
En hier ging je weer te veel uit jezelf denken.
Ik stelde mijn vraag eigenlijk om te zien of je deze kwestie zwart-wit benaderde... En daar lijkt het wel op. Om de één of andere reden zijn er twee mogelijkheden in jouw hoofd: wel trouwen en niet trouwen...
De weg ernaar, iemand leren kennen en dan beslissen, lijk je over te slaan... Ik vind het maar vaag dat je niet als advies iets zou zeggen als 'ga met hem uit, ga daten, leer hem kennen; je hoeft niet meteen een beslissing te maken, als je het niet zeker weet, zorg er dan voor dat je twijfels verdwijnen door meer tijd met hem door te brengen'.
De enige manier om een antwoord te vinden op al je vragen is meer tijd doorbrengen met deze man. Alleen dan kun je een beetje peilen of er een klik is en of het überhaupt iets zou kunnen worden...
Je moet echt zo snel mogelijk afspreken met hem. Jij weet wat belangrijk voor je is in een man, kijk of deze man je op dat gebied gelukkig kan maken...
NEEE. Voor nu moet ik er niet aan denken. Vijver is klein en daar ben ik me bewust van en helaas heb ik geen andere optie. Ook als ik een gescheiden man zou accepteren zou de vijver vooralsnog klein zijn. Dat heb ik ook aangegeven en daarom heb ik zoiets van waarom nog heeeeeeeel kritisch zijn? Mag al blij zijn dat ik een fatsoenlijke en nette Marokkaanse vent heb gevonden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zie je jezelf gepassioneerd vrijen met hem? Kijkend naar het gezicht van iemand die je lelijk vindt?
Die je ook saai en autistisch vindt?
Pfff meisje toch![]()
Je zet jezelf vast in zo een kleine vijver hé. Geen restant, geen gescheiden man, Marokkaan, geen kinderen, hoog opgeleid,..
Een hele leuke gescheiden man kan jou ook perfect gelukkig maken!
Een Nederlander ook.
Maar je settelt nog liever voor deze man die nu werkelijk niets heeft wat je zoekt, behalve zijn achtergrond.
Plus als ik jouw eisen bekijk is hij al helemaal een restant..
Nogmaals, ben geen golddigger. Het is ook alweer niet zo dat hij zwemt in het geld. Als ik een golddigger was geweest dan had ik de vele Marokkaanse mannen die in de drugs zitten en zwemmen in het geld wel geaccepteerd als man ( genoeg die me wouden). Maar dat wil ik niet want hoef geen man die in die handel zit, hoe knap en rijk ze ook zijn. In elk geval, het is een nette, rustige en gestudeerde man en helaas zijn dat soort mannen schaars in de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
Hij is een stuk ouder
Je bent niet verliefd
Je vindt hem fysiek niet aantrekkelijk
Hij is autistisch
Hij is op zo'n leeftijd nog single en nooit getrouwd geweest
Het gaat je niet om zijn geld
Dus je wil hem eigenlijk alleen maar vanwege het feit dat ie marokkaan is
Ik zeg : DOEN!
Klinkt als de perfecte kandidaat.
En dat noemt ons Nederlanders racistisch![]()
[..]
Zal wel een cultuurverschil zijn ofzo maar dat kan ik echt niet begrijpen, tenzij je een golddigger eerste klas bent.
Ik bedoelde: psychische mannen, mannen die vast zitten aan mama, mannen met strafblad, schulden... geen opleiding en werk... dat soort mannen. Dat zijn de mannen die nu over zijn in mijn leeftijdscategorie. Dat zijn mannen die ik niet wil.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar deze vent klinkt ook als een restant.
De kans dat ik in Nederland een Algerijn of Tunesiër ontmoet is klein. Als het ontmoeten van een geschikte Marokkaan al moeilijk is? Ik heb geen moeite met een Algerijn en zou daar ook best mee kunnen trouwen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom moet het een Mocro zijn dan? Kan toch ook uit Turkije,Balkan of Noord-afrikaans zijn? Of je moet misschien in andere landen kijken zoals België of Frankrijk.
quote:Was in februari in Parijs en heb toen wel twee Algerijnse mannen leren kennen. Maar goed, afstand... en een vader die een hekel aan Algerijnen heeft, gezien de verhoudingen tussen de twee landen.
Mijn indruk is dat haar wanhoop m.b.t. trouwen echt is, maar dat het haar tegelijkertijd idd al volkomen duidelijk is dat deze kerel het -desondanks- niet gaat worden. Maar dit hele gebeuren genereert nogal wat aandacht en ik denk dat het haar eigenlijk vooral daar nog om te doen is...quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Okay, even serieus eh.
Bovenop al die andere verschillen en onverenigbaarheden, vind je hem fysiek niet eens aantrekkelijk.
Echt, waar ben je mee bezig? Waarom doe je zo wanhopig?!
En dan zeg je dat je "serieus" bent, maar ondertussen weet je vanaf het begin al dat dit 'm niet gaat worden.
Dat dikgedrukte zegt ze in de zin van dat ze wil benadrukken dat ze in dat opzicht ook prima voor zichzelf kan zorgen en dat geld op zich dus niet nódig heeft, maar écht wel dat ze alleen/vooral een man zoekt die haar kan onderhouden en het liefst zo ruim als maar mogelijk is...quote:Op donderdag 13 juli 2017 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
Hij is een stuk ouder
Je bent niet verliefd
Je vindt hem fysiek niet aantrekkelijk
Hij is autistisch
Hij is op zo'n leeftijd nog single en nooit getrouwd geweest
Het gaat je niet om zijn geld
Dus je wil hem eigenlijk alleen maar vanwege het feit dat ie marokkaan is
Ik zeg : DOEN!
Klinkt als de perfecte kandidaat.
En dat noemt ons Nederlanders racistisch![]()
[..]
Er zijn hier veel Egyptenaren.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De kans dat ik in Nederland een Algerijn of Tunesiër ontmoet is klein. Als het ontmoeten van een geschikte Marokkaan al moeilijk is? Ik heb geen moeite met een Algerijn en zou daar ook best mee kunnen trouwen.
Heb een relatie gehad met iemand uit een ander land en dat hoeft niet meer. Is drama, gedoe en lastig. Gewoon iemand uit Nederland.
[..]
Het zit je echt dwars dat ik een man wil met een eigen huis in Marokko he? Gozer, de reden waarom ik dat wil is niet omdat ik een golddigger ben maar omdat ik weet dat Marokkaanse mannen die geen huis hebben je bij schoonouders dumpen en dat gepaard gaat met ruzie en drama. Daar heb ik op voorhand al geen zin in.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:51 schreef xaban06 het volgende:
Geen golddigger maar als eis minimaal 2 huizen stellen. Een in Nederland, een in Marokko. Maar verder ben je niet kritisch en ben je ook geen golddigger hoor.
Oh please, voorkeur voor een man uit je eigen land of cultuur hebben is tegenwoordig ook als racistisch.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat haar wanhoop m.b.t. trouwen echt is, maar dat het haar tegelijkertijd idd al volkomen duidelijk is dat deze kerel het -desondanks- niet gaat worden. Maar dit hele gebeuren genereert nogal wat aandacht en ik denk dat het haar eigenlijk vooral daar nog om te doen is...
[..]
Dat dikgedrukte zegt ze in de zin van dat ze wil benadrukken dat ze in dat opzicht ook prima voor zichzelf kan zorgen en dat geld op zich dus niet nódig heeft, maar écht wel dat ze alleen/vooral een man zoekt die haar kan onderhouden en het liefst zo ruim als maar mogelijk is...
Dit náást dat hij ab-so-luut een Marokkaan (edit: of Algerijn, jippie![]()
) moet zijn ja (en dat ondanks dat ze zelf -als niet geheel de enige- van mening is dat het merendeel van de Marokkaanse mannen niet zo best zijn... wat nog eens flink bevestigd wordt door haar -volgens sommigen echter (deels) uit haar duim gezogen- eigen ervaringen met die mannen).
Wat het 'racistisch' zijn betreft: ik ben misschien nog nooit eerder een grotere en/of 'puurdere' 'racist' tegengekomen dan dat ik haar vind...
Het zit mij dwars jaquote:Op donderdag 13 juli 2017 14:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het zit je echt dwars dat ik een man wil met een eigen huis in Marokko he? Gozer, de reden waarom ik dat wil is niet omdat ik een golddigger ben maar omdat ik weet dat Marokkaanse mannen die geen huis hebben je bij schoonouders dumpen en dat gepaard gaat met ruzie en drama. Daar heb ik op voorhand al geen zin in.
Een bepaalde voorkeur hebben niet nee, maar jij kan/wil totaal niet verder kijken dan dat...quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh please, voorkeur voor een man uit je eigen land of cultuur hebben is tegenwoordig ook als racistisch.
In mijn ervaring werkt dat iets anders.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, nee. Natuurlijk zal ik hem eerst een tijdje moeten zien en daten voor er getrouwd wordt. Maar, gevoel kan toch groeien? Het kan toch zo zijn dat ik hem nu niks vind, maar na een aantal dates of maanden hem toch wel leuk ga vinden?
Egyptische mannen zijn doorgaans heel bazig. Ik heb geen zin om elke zomer naar Egypte te moeten en hem te gehoorzamen in alles. Bovendien, andere cultuur en taal. Is gewoon lastig.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:53 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er zijn hier veel Egyptenaren.
Maar waarom zijn mannen uit de Balkan of Turkije niet een optie?
Dat het je dwars zit is wel duidelijk aangezien je elke reactie naar mij toe begint met een huizen Marokko. Ik heb het over 1 huis in Marokko gehad. Zo bijzonder is dat niet. Dat jij dat bijzonder vindt, zegt meer wat over jou.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het zit mij dwars ja
Het gaat erom dat je uitspraken doet wat niet strookt met elkaar.
Je hebt zelf gezegd dat je toekomstige man minimaal een huis zowel in Marokko als in Nederland moet hebben. En het liefst nog voordat ze 25 zijn.
Klopt. Een Marokkaanse schoonfamilie zal vertrouwd aanvoelen. Verder kan ik thuis niet aankomen met iets wat niet-Marokkaans is en vind ik geen enkele man het waard om mijn relatie met mijn ouders voor op het spel te zetten. Je ouders zijn je ouders en dat zijn de mensen die me vanaf de geboorte hebben grootgebracht en altijd het goede voor me over zullen hebben. Een man niet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Een bepaalde voorkeur hebben niet nee, maar jij kan/wil totaal niet verder kijken dan dat...
Beide zijn moslims en natuurlijk islamitisch. Je zou het kunnen proberen, als het niet bevalt ga je weg.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Egyptische mannen zijn doorgaans heel bazig. Ik heb geen zin om elke zomer naar Egypte te moeten en hem te gehoorzamen in alles. Bovendien, andere cultuur en taal. Is gewoon lastig.
Turken zijn leuke mensen, maar ook hier weer totaal andere taal en cultuur.
'Knul'? Gaat om een vent van 41.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:55 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
In mijn ervaring werkt dat iets anders.
Het kan zo zijn dat je hem nu ''wel interessant'' vindt en dat dat uitgroeit naar meer.
Maar als hij je nu al koud laat dan gaan daar natuurlijk ook geen spetterende dates uit komen.
Mijn indruk van jou is dat jij een behoorlijk intelligente maar ook dominante meid bent. Je staat sterk in je schoenen, maar kan soms behoorlijk koud of prikkelig zijn naar anderen. Mijn inschatting van jou is dat dat verdwijnt als sneeuw voor de zon, wanneer je de juiste persoon hebt gevonden. Maar wanneer jij je gaat binden aan iemand voor wie je die compassie niet voelt, zie ik jou die persoon ook (onbedoeld!) ontzettend hard kwetsen.
Omdat het voor die persoon al snel pijnlijk duidelijk zou kunnen worden dat jij niet voor hem voelt wat hij voor jou voelt. Deze knul is niet de juiste persoon.
Ik zeg dit niet om je aan te vallen, integendeel, maar ik zie hier enkel een pijnlijke uitkomst.
Ik ga geen huwelijk aan om weer weg te gaan als het me niet bevalt. Het is als het goed is voor het huwelijk. En waarom zou ik dus aan een Egyptenaar beginnen als ik op voorhand weet dat kans groot is dat ik het niet zou uithalen bij hem. Overigens, een Egyptenaar is not done hier. Mijn vader is bang dat hij de kinderen dal zou ontvoeren of me daar vast zou houden op vakantie.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:59 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Beide zijn moslims en natuurlijk islamitisch. Je zou het kunnen proberen, als het niet bevalt ga je weg.
Maar Balkan dan? Waarom die niet.
Vrij bijzonder ja. Je bent een Nederlandse Marokkaanse, dat verwacht je ook van je toekomstige man. Hij moet hier geboren zijn en vrij modern zijn, maar als eis een huis in Marokko hebben is bijzonder ja.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat het je dwars zit is wel duidelijk aangezien je elke reactie naar mij toe begint met een huizen Marokko. Ik heb het over 1 huis in Marokko gehad. Zo bijzonder is dat niet. Dat jij dat bijzonder vindt, zegt meer wat over jou.
Is heel normaal. Heel veel Marokkanen hebben een huis in Marokko.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vrij bijzonder ja. Je bent een Nederlandse Marokkaanse, dat verwacht je ook van je toekomstige man. Hij moet hier geboren zijn en vrij modern zijn, maar als eis een huis in Marokko hebben is bijzonder ja.
Ik snap maar blijkbaar lukt het niet om een geschikte marokaanse te nemen. Misschien moet je de vijver vergroten omdat er dan meer vissen in zwemmen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ga geen huwelijk aan om weer weg te gaan als het me niet bevalt. Het is als het goed is voor het huwelijk. En waarom zou ik dus aan een Egyptenaar beginnen als ik op voorhand weet dat kans groot is dat ik het niet zou uithalen bij hem. Overigens, een Egyptenaar is not done hier. Mijn vader is bang dat hij de kinderen dal zou ontvoeren of me daar vast zou houden op vakantie.
Ook in het geval van Balkan: totaal ander soort mensen, andere cultuur, taal, gebruiken. Is heel leuk en interessant, maar niet om tussen te zitten want dat voelt niet als vertrouwd aan. Ik zal een voorbeeld geven. Als ik bij mijn familie of kennissen in Marokko over de vloer kom is het goed. Voelt goed aan want ik zit onder mijn mensen. Ik versta wat ze zeggen, herken de dingen, zelfde cultuur, keuken.. snap je?
Ah. Ik ken gevallen waar het ook niks was en uiteindelijk wel tot een huwelijk is gekomen. Een vriendin van me had een buurjongen in Marokko die een oogje op haar had. Elke zomer wimpelde ze hem af want ze vond hem niks en had bovendien andere mannen waar ze de zomer mee doorbracht. Tot ze een jaar later een einde aan haar relatie had gemaakt en ze liefdesverdriet had. Hij was daar op het juiste moment en ze dacht ach kan er in elk geval mijn zomer mee doorbrengen... en zes maanden later was ze getrouwd. Maar goed, dat is wellicht uitzonderlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:55 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
In mijn ervaring werkt dat iets anders.
Het kan zo zijn dat je hem nu ''wel interessant'' vindt en dat dat uitgroeit naar meer.
Maar als hij je nu al koud laat dan gaan daar natuurlijk ook geen spetterende dates uit komen.
Mijn indruk van jou is dat jij een behoorlijk intelligente maar ook dominante meid bent. Je staat sterk in je schoenen, maar kan soms behoorlijk koud of prikkelig zijn naar anderen. Mijn inschatting van jou is dat dat verdwijnt als sneeuw voor de zon, wanneer je de juiste persoon hebt gevonden. Maar wanneer jij je gaat binden aan iemand voor wie je die compassie niet voelt, zie ik jou die persoon ook (onbedoeld!) ontzettend hard kwetsen.
Omdat het voor die persoon al snel pijnlijk duidelijk zou kunnen worden dat jij niet voor hem voelt wat hij voor jou voelt. Deze knul is niet de juiste persoon.
Ik zeg dit niet om je aan te vallen, integendeel, maar ik zie hier enkel een pijnlijke uitkomst.
Ja, het is lastig. Ik had het er eergisteren met mijn vriendin over. Die is 32 jaar en ook zoekende. Een hele leuke, slimme en mooie dame. Docente geschiedenis en heeft ook gewoon haar schaapjes op het droge. Enige wat ze wil is een leuke, lieve en fatsoenlijke Marokkaanse man en dat is helaas teveel gevraagd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik snap maar blijkbaar lukt het niet om een geschikte marokaanse te nemen. Misschien moet je de vijver vergroten omdat er dan meer vissen in zwemmen.
En waarom perse een marokkaanse man?quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nogmaals, ben geen golddigger. Het is ook alweer niet zo dat hij zwemt in het geld. Als ik een golddigger was geweest dan had ik de vele Marokkaanse mannen die in de drugs zitten en zwemmen in het geld wel geaccepteerd als man ( genoeg die me wouden). Maar dat wil ik niet want hoef geen man die in die handel zit, hoe knap en rijk ze ook zijn. In elk geval, het is een nette, rustige en gestudeerde man en helaas zijn dat soort mannen schaars in de Marokkaanse gemeenschap.
Weet je, als dit het was, zou ik je 'motieven' ergens wel begrijpen en het nog vooral wel heel kut voor je vinden. Maar ik heb je (eerder) al meerdere keren zien schrijven, dat geheel los van je ouders, dit iets is wat je gewoon ook zélf wilt. (Al vind ik je hier wel heel tegenstrijdig/twijfelachtig in overkomen... alsof jij jezelf vooral hebt wijsgemaakt dat dat zo is).quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt. Een Marokkaanse schoonfamilie zal vertrouwd aanvoelen. Verder kan ik thuis niet aankomen met iets wat niet-Marokkaans is en vind ik geen enkele man het waard om mijn relatie met mijn ouders voor op het spel te zetten. Je ouders zijn je ouders en dat zijn de mensen die me vanaf de geboorte hebben grootgebracht en altijd het goede voor me over zullen hebben. Een man niet.
Het is een combinatie van beide. Al zou ik het willen, mijn ouders niet. Mijn vader accepteert geeneens een Algerijn. Laat staan iemand uit een totaal ander land/cultuur. Ik ken mijn vader. Ik ken mijn ouders. Vanaf kindertijd al te horen gekregen dat we met een Marokkaan moeten trouwen en anders verstoten worden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Weet je, als dit het was, zou ik je 'motieven' ergens wel begrijpen en het nog vooral wel heel kut voor je vinden. Maar ik heb je (eerder) al meerdere keren zien schrijven, dat geheel los van je ouders, dit iets is wat je gewoon ook zélf wilt. (Al vind ik je hier wel heel tegenstrijdig/twijfelachtig in overkomen... alsof jij jezelf vooral hebt wijsgemaakt dat dat zo is).
Wat een liefhebbende ouders zeg. Duidelijk dat ze het levensgeluk van hun kinderen voorop hebben staan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is een combinatie van beide. Al zou ik het willen, mijn ouders niet. Mijn vader accepteert geeneens een Algerijn. Laat staan iemand uit een totaal ander land/cultuur. Ik ken mijn vader. Ik ken mijn ouders. Vanaf kindertijd al te horen gekregen dat we met een Marokkaan moeten trouwen en anders verstoten worden.
Als je met een 40 plusser trouwt geloof ik dat best ja.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is heel normaal. Heel veel Marokkanen hebben een huis in Marokko.Ik laat het hier ook verder bij.
Nah. Elke ouders hebben het beste voor hun kinderen over. Je moet het ze niet kwalijk nemen dat zij denken dat iemand van je eigen ras het beste is om mee te trouwen en dat je alleen dat het ultieme geluk kan ervaren.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat een liefhebbende ouders zeg. Duidelijk dat ze het levensgeluk van hun kinderen voorop hebben staan.
Uhh nee. Al mijn familieleden, mannen en vrouwen hadden voor hun 30e een huis in Marokko. Zo bijzonder is het echt niet. Tenzij je een man hebt die niks van zijn leven gemaakt heeft.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als je met een 40 plusser trouwt geloof ik dat best ja.
Lieve schat, ik wil zelf ook gewoon een Marokkaan. Dus het zijn heus waar mijn ouders niet die mij beknotten. Een vriendin heeft me ooit gekoppeld aan haar Turkse neef en ik kon het echt niet.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef Andromache het volgende:
Afschuwelijk hoe jouw ouders je beknotten. Ik walg ervan. Gevolg is dat jij extra wanhopig wordt.
Grotendeels van de Nederlandse Marokkanen toch? Ik geloof best dat ze op een wat latere leeftijd zich een huis kunnen veroorloven in een dorpje ergens in Marokko, maar echt niet dat grotendeels van de Marokkaanse jongeren een huis hebben voor hun 30e.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Uhh nee. Al mijn familieleden, mannen en vrouwen hadden voor hun 30e een huis in Marokko. Zo bijzonder is het echt niet. Tenzij je een man hebt die niks van zijn leven gemaakt heeft.
Ja, ik doel op de Nederlandse Marokkanen. Gewoon appartementen want een huis in Marokko is niet verstandig wanneer deze het hele jaar leeg staat. Worden vaak leeggehaald. De meeste Marokkaanse Nederlanders hebben daarom gewoon appartementen. En nee, gewoon in steden.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Grotendeels van de Nederlandse Marokkanen toch? Ik geloof best dat ze op een wat latere leeftijd zich een huis kunnen veroorloven in een dorpje ergens in Marokko, maar echt niet dat grotendeels van de Marokkaanse jongeren een huis hebben voor hun 30e.
Doet er verder ook niet toe. Ook andere vrouwen van andere rassen hebben moeite met het vinden van een geschikte partner, toch?quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:31 schreef Lokasenna het volgende:
Marokkanen zijn inmiddels hun eigen ras?
Ik ben van het Nederlands 'ras', nooit een probleem gehad.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Doet er verder ook niet toe. Ook andere vrouwen van andere rassen hebben moeite met het vinden van een geschikte partner, toch?
Ouders die het beste voor hebben met hun kinderen laten hun kinderen zélf die keuze maken ipv ze te dwingen om voor zus en zo te kiezen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nah. Elke ouders hebben het beste voor hun kinderen over. Je moet het ze niet kwalijk nemen dat zij denken dat iemand van je eigen ras het beste is om mee te trouwen en dat je alleen dat het ultieme geluk kan ervaren.
Je gaat nu voor iemand kiezen die je niet aantrekkelijk vindt, die veel ouder is, die niks van zijn leven heeft gemaakt puur omdat ie een marokkaan is. Klinkt je dat ook niet een beetje raar in de oren? Is dat echt alleen omdat je ouders dat gezegd hebben? Je bent oud en wijs genoeg om zelf een keuze te kunnen maken lijkt me.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Uhh nee. Al mijn familieleden, mannen en vrouwen hadden voor hun 30e een huis in Marokko. Zo bijzonder is het echt niet. Tenzij je een man hebt die niks van zijn leven gemaakt heeft.
Ouders die het beste voor hebben met hun kinderen, doen waarvan ze denken dat dat het beste is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ouders die het beste voor hebben met hun kinderen laten hun kinderen zélf die keuze maken ipv ze te dwingen om voor zus en zo te kiezen.
Ze denken dat hetgeen ze vinden het beste is. Je kan het ze dus niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ouders die het beste voor hebben met hun kinderen laten hun kinderen zélf die keuze maken ipv ze te dwingen om voor zus en zo te kiezen.
Maar jij kleurt in dat het aan de Turkse migratieachtergrond ligt. En ten tweede sluit je elke mogelijkheid uit dat je hart geopend wordt door een ziel met een ander kleurtje. Geef toe dat de druk van je ouders dit uitsluit. Je zit al klem, maar je ouders verwurgen je nog eens extra, omdat je hen niet wil teleurstellen. Je zou zelf voor de wurggreep moeten kunnen kiezen en niet de onvrijheid moeten ervaren van iemand anders die je verwurgt. Onder alle omstandigheden is dat fout en onwaardig voor jou als mens.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lieve schat, ik wil zelf ook gewoon een Marokkaan. Dus het zijn heus waar mijn ouders niet die mij beknotten. Een vriendin heeft me ooit gekoppeld aan haar Turkse neef en ik kon het echt niet.
Ik schreef 'racistisch' om die reden al tussen aanhalingstekens, maar ja...quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:31 schreef Lokasenna het volgende:
Marokkanen zijn inmiddels hun eigen ras?
Ze is 28..... Als ze nou 18 was zou ik er nog enigszins in kunnen komen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ouders die het beste voor hebben met hun kinderen, doen waarvan ze denken dat dat het beste is.
Maar ik mag hopen dat jij wel wat intelligenter bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ze denken dat hetgeen ze vinden het beste is. Je kan het ze dus niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter.
In elk geval, punt is dat ik niet aan een man kom. Hoorde mijn ouders vanochtend nog hierover praten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
Maar jij kleurt in dat het aan de Turkse migratieachtergrond ligt. En ten tweede sluit je elke mogelijkheid uit dat je hart geopend wordt door een ziel met een ander kleurtje. Geef toe dat de druk van je ouders dit uitsluit. Je zit al klem, maar je ouders verwurgen je nog eens extra, omdat je hen niet wil teleurstellen. Je zou zelf voor de wurggreep moeten kunnen kiezen en niet de onvrijheid moeten ervaren van iemand anders die je verwurgt. Onder alle omstandigheden is dat fout en onwaardig voor jou als mens.
Moeten mijn kinderen zelf weten. Moet ik ze wel eerst krijgen en dat is nou net het probleem.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ze is 28..... Als ze nou 18 was zou ik er nog enigszins in kunnen komen.
[..]
Maar ik mag hopen dat jij wel wat intelligenter bent.
Als je kinderen zelf wilt laten kiezen (wat ook normaal is), waarom geef je dan toe aan de schijnbaar enorme druk van je ouders?quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moeten mijn kinderen zelf weten. Moet ik ze wel eerst krijgen en dat is nou net het probleem.
Tenzij je héél lelijk bent. Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Doet er verder ook niet toe. Ook andere vrouwen van andere rassen hebben moeite met het vinden van een geschikte partner, toch?
Zelf ben ik al bijna 17 jaar gelukkig met één en dezelfde, maar na-tuur-lijk zijn er ook wel andere vrouwen van andere 'rassen' die moeite hebben met het vinden van een geschikte partner. Het is gewoon ook echt wel een kwestie van geluk hebben denk ik en van welke eisen je stelt. Ik denk alleen niet dat de meesten zo wanhopig zijn om iemand te kunnen vinden, zo'n kleine vijver hebben om in te vissen en zo'n grote kans hebben om uiteindelijk in een doodongelukkig huwelijk verzeild te raken...quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Precies. Dat zou jij dus niet kunnen toch?quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:43 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het cultuurverschil met iemand die gewoon Nederlands is maar niet uit de bible belt komt al best groot.
Ik zou geen relatie willen met een moslim, bijvoorbeeld, inderdaad. Ook al is het nog zo'n goedopgeleide, vriendelijke man en betekent het dat ik mijn 'pool' verklein.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Precies. Dat zou jij dus niet kunnen toch?
Begrijp ik. En dat is je goed recht en ook niet racistisch. Net zoals het ook niet racistisch is wanneer ik zeg dat ik geen Hollandse man of een niet-islamitische man wil. Dat is een voorkeur.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zou geen relatie willen met een moslim, bijvoorbeeld, inderdaad. Ook al is het nog zo'n goedopgeleide, vriendelijke man en betekent het dat ik mijn 'pool' verklein.
Het heeft niet enkel met druk te maken. Ikzelf wil gewoon een Marokkaanse man. Ik zou mijn kinderen zo opvoeden dat ze ook een voorkeur zullen ontwikkelen voor een Marokkaanse partner, maar als ze kiezen voor een niet-Marokkaan is dat ook prima.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je kinderen zelf wilt laten kiezen (wat ook normaal is), waarom geef je dan toe aan de schijnbaar enorme druk van je ouders?
[..]
Tenzij je héél lelijk bent. Nee.
Als je jezelf zo extreem beperkt omdat je ouders te bekrompen zijn, dan ja.
Kies voor je eigen geluk, als je denkt dat je dat alleen bij een man van marokkaanse komaf kan vinden dan moet je dat vooral niet nalaten maar puur een man kiezen alleen maar omdat ie marokkaan is is natuurlijk gewoon vreemd.
En als je ouders je om die reden verstoten dan zijn ze je energie sowieso niet waard. Het is jouw leven, niet die van hun.
Maar het is zo te horen niet jouw voorkeur maar die van je ouders. De man die je op het oog hebt is namelijk niet JOUW voorkeur (fysiek niet aantrekkelijk, ouder, autistisch etc). Het enige dat voor hem spreekt is zijn afkomst. Dat is nou niet bepaald iets waar je je partner op uitzoekt en zeker niet iets waar je op lange termijn gelukkig van wordt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Begrijp ik. En dat is je goed recht en ook niet racistisch. Net zoals het ook niet racistisch is wanneer ik zeg dat ik geen Hollandse man of een niet-islamitische man wil. Dat is een voorkeur.
Ik zou ook geen relatie met een moslim willen maar ik zou prima een relatie met een marokaanse , syrische, turkse of wat dan ook aan kunnen gaan die geen moslima is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zou geen relatie willen met een moslim, bijvoorbeeld, inderdaad. Ook al is het nog zo'n goedopgeleide, vriendelijke man en betekent het dat ik mijn 'pool' verklein.
Zoek dan gewoon verder naar een marokkaanse man die wél aan je wensen voldoet. Wanhopig iemand kiezen die je niet leuk vindt ALLEEN MAAR omdat hij marokkaans is is gewoon jezelf verdoemen tot een ongelukkig leven.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het heeft niet enkel met druk te maken. Ikzelf wil gewoon een Marokkaanse man. Ik zou mijn kinderen zo opvoeden dat ze ook een voorkeur zullen ontwikkelen voor een Marokkaanse partner, maar als ze kiezen voor een niet-Marokkaan is dat ook prima.
Als je pool zo klein wordt dat het alleen nog maar de vraag is of het wel of niet gaat lukken, moet je voor jezelf bepalen of je danquote:Op donderdag 13 juli 2017 15:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Begrijp ik. En dat is je goed recht en ook niet racistisch. Net zoals het ook niet racistisch is wanneer ik zeg dat ik geen Hollandse man of een niet-islamitische man wil. Dat is een voorkeur.
Hmmmm. Het is gewoon lastig. Dan hoor je je ouders over je praten en denk ik ja kom op, dit zijn andere tijden. Vandaag de dag heeft de vrouw de keuze om een huwelijkskandidaat af te wijzen. Vrouwen durven ook te weigeren, daar waar dat vroeger lastiger was.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zelf ben ik al bijna 17 jaar gelukkig met één en dezelfde, maar na-tuur-lijk zijn er ook wel andere vrouwen van andere 'rassen' die moeite hebben met het vinden van een geschikte partner. Het is gewoon ook echt wel een kwestie van geluk hebben denk ik en van welke eisen je stelt. Ik denk alleen niet dat de meesten zo wanhopig zijn om iemand te kunnen vinden, zo'n kleine vijver hebben om in te vissen en zo'n grote kans hebben om uiteindelijk in een doodongelukkig huwelijk verzeild te raken...
Wat ik jammer vind is dat er zoveel druk op vrouwen wordt gelegd om te trouwen. Ik durf me inmiddels al niet meer te vertonen op feestjes of bij familie want het eerste wat ik hoor is: en heb je al iemand? Wanneer ga je nou eens trouwen? Zelfs buren in Marokko die je dan een heel jaar niet heb gezien stellen dat als eerste nadat ze je welkom geheten hebben in Marokko.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je pool zo klein wordt dat het alleen nog maar de vraag is of het wel of niet gaat lukken, moet je voor jezelf bepalen of je dan
1) settelt voor een minder leuke man die wel uit dezelfde cultuur komt
2) voorbij de voorkeur kijkt en het probeert met iemand waarvan je meer verschilt maar die wel leuker is
3) voorlopig alleen blijft en misschien niet op tijd bent om een eigen gezin te stichten.
Meer opties heb je niet.
Zelf zou ik waarschijnlijk voor 3 kiezen.
Klinkt net als de jaren 50 in Nederland. Blij dat we van die walgelijke sociale druk af zijn hier.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat er zoveel druk op vrouwen wordt gelegd om te trouwen. Ik durf me inmiddels al niet meer te vertonen op feestjes of bij familie want het eerste wat ik hoor is: en heb je al iemand? Wanneer ga je nou eens trouwen? Zelfs buren in Marokko die je dan een heel jaar niet heb gezien stellen dat als eerste nadat ze je welkom geheten hebben in Marokko.
En ook al probeer je zelf positief te blijven, je wordt vanzelf wel depressief als je deze vragen hoort. Als je constant hoort dat je de boot gemist hebt, als je hoort dat je ouders je oud vinden en denken dat je nooit meer gaat trouwen omdat je te oud bent.
Ik heb inmiddels de indruk dat je toch gaat doen waar je zin in hebt; de adviezen hier lees je wel maar registreer je niet zo echt, omdat je niet hoort wat je wil horen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 14:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, nee. Natuurlijk zal ik hem eerst een tijdje moeten zien en daten voor er getrouwd wordt. Maar, gevoel kan toch groeien? Het kan toch zo zijn dat ik hem nu niks vind, maar na een aantal dates of maanden hem toch wel leuk ga vinden?
En heb je daar een antwoord op?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat er zoveel druk op vrouwen wordt gelegd om te trouwen. Ik durf me inmiddels al niet meer te vertonen op feestjes of bij familie want het eerste wat ik hoor is: en heb je al iemand? Wanneer ga je nou eens trouwen? Zelfs buren in Marokko die je dan een heel jaar niet heb gezien stellen dat als eerste nadat ze je welkom geheten hebben in Marokko.
En ook al probeer je zelf positief te blijven, je wordt vanzelf wel depressief als je deze vragen hoort. Als je constant hoort dat je de boot gemist hebt, als je hoort dat je ouders je oud vinden en denken dat je nooit meer gaat trouwen omdat je te oud bent. Hoorde mijn broertje zelfs paar weken terug zeggen dat ik kansloos bent want ben al 28 jaar en nog altijd niemand.
Misschien moet je lezen. Die mannen in de zomer ( al die verhalen) zijn geen trouwmateriaal. Ik hoef geen mannen die in de drugs zitten en een crimineel verleden hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels de indruk dat je toch gaat doen waar je zin in hebt; de adviezen hier lees je wel maar registreer je niet zo echt, omdat je niet hoort wat je wil horen.
Je ouders zijn oldschool, die gozer is oldschool, jij bent newschool. Door de druk van je omgeving ben je bereidt om (grote) risico's te nemen die in de toekomst nogal wat verkeerd kunnen uitvallen.
Echt, er zijn zoveel red flags, dat het voor een buitenstaander pijnlijk duidelijk is dat dit een no-go is.
Oh well. Tja. Mja. Succes.
Ik vind het toch wel opmerkelijk overigens. Ik vind je eerder schreeuwlelijk en brutaal dan dominant, en zou verwachten dat - gezien je verhalen - in genoeg omgevingen komt waar je een partner kan vinden. Je bent mondig, niet verlegen en outgoing/sociaal; je zou zeggen dat je genoeg te kiezen zou hebben.
De vraag is eigenlijk... waarom ben word jij - met je eigen woorden... - een restant?
We leven niet meer in de middeleeuwen, je mag zelf ook best wel actief op zoek gaan. Zeker als je maar zo'n minipool hebt om uit te kiezen (al dan niet bewust zelf zo klein gemaakt).quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Misschien moet je lezen. Die mannen in de zomer ( al die verhalen) zijn geen trouwmateriaal. Ik hoef geen mannen die in de drugs zitten en een crimineel verleden hebben.![]()
Vrouwen vergelijken met mannen. Jij weet net als ik dat mannen actief zijn en vrouwen passief. De man is de persoon die hand vraagt en niet de vrouw. Als een man dus op een bepaalde leeftijd nog alleen is, is dat raar. Bij een vrouw minder want het is de vrouw die maar moet wachten tot iemand haar hand komt vragen.
Ik ben enigszins 'anti-religieus' te noemen, dus tja... Maar a) mocht ik toevallig tóch (hartstikke) verliefd op een islamitische man worden en ik zou het gevoel hebben dat, ondanks onze verschillen op dit punt, hij en ik echt een hele goede klik hebben, dan zou ik het wel een kans (willen) geven denk ik en b) in een zoektocht naar een partner, zou ik -van te voren- niet (erg) bewust bezig zijn met het feit of iemand al dan niet moslim is...quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kom op, alsof ik er wat aan kan doen? Blijkbaar is dit wat het is voor nu.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
En heb je daar een antwoord op?
Waarom heb je niemand? Je kunt blijven wijzen naar de (afwezigheid van de goede) mannen, maar wat doe jij dat nog altijd niemand hebt?
Je kan er genoeg aan doen. Je kan je keuze eisen bijstellen, je kan zelf actiever op zoek gaan, je kan je ouders de middelvinger geven met hun wensen etc.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kom op, alsof ik er wat aan kan doen? Blijkbaar is dit wat het is voor nu.
Actiever? Vertel me eens hoe?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan er genoeg aan doen. Je kan je keuze eisen bijstellen, je kan zelf actiever op zoek gaan, je kan je ouders de middelvinger geven met hun wensen etc.
Ga eens vaker uit, schrijf je in op datingsites, plaats een oproep in de krant , ga op speeddates , zoek een hobby waar veel mannen komen etc.quote:
Ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen ja. Ik overweeg eerlijk gezegd gewoon een leuke man uit Marokko te halen eventueel.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ga eens vaker uit, schrijf je in op datingsites, plaats een oproep in de krant , ga op speeddates , zoek een hobby waar veel mannen komen etc.
Val je niet op Nederlandse mannen?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen ja. Ik overweeg eerlijk gezegd gewoon een leuke man uit Marokko te halen eventueel.
- Ik heb het niet over die mannen, ik heb het over dat je in staat bent om kansen voor jezelf te creëren. Dat je - als je wil - genoeg met de andere sekse in aanraking kunt komen. Je bent geen einzelgänger, daar doel ik op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Misschien moet je lezen. Die mannen in de zomer ( al die verhalen) zijn geen trouwmateriaal. Ik hoef geen mannen die in de drugs zitten en een crimineel verleden hebben.![]()
quote:Vrouwen vergelijken met mannen. Jij weet net als ik dat mannen actief zijn en vrouwen passief.
Hngg... Een vrouw kan ervoor zorgen dat er naar die hand gevraagd wordt...quote:De man is de persoon die hand vraagt en niet de vrouw.
Dit. Is. Echt. Te. Debiel. Voor. Woorden... Vooral in deze tijd.quote:Als een man dus op een bepaalde leeftijd nog alleen is, is dat raar. Bij een vrouw minder want het is de vrouw die maar moet wachten tot iemand haar hand komt vragen.
Waarom je überhaupt inlaten met dat soort mannen? En verplaats ik mij in een 'goede' man, zeker een Márokkaanse goede man, dan zou ik dat soort gedrag een enorme afknapper vinden (maar goed, je bent IRL ook niet eerlijk over dat soort dingen geloof ikquote:Op donderdag 13 juli 2017 16:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vrouwen vergelijken met mannen. Jij weet net als ik dat mannen actief zijn en vrouwen passief. De man is de persoon die hand vraagt en niet de vrouw. Als een man dus op een bepaalde leeftijd nog alleen is, is dat raar. Bij een vrouw minder want het is de vrouw die maar moet wachten tot iemand haar hand komt vragen.
Blijkbaar niet? Ik ga het deze zomer proberen. Houd je op de hoogte.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:13 schreef Roofmate77 het volgende:
[..]
Lekker uitgaan en zo werkt niet?
Jep. Valt niets meer aan te doen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kom op, alsof ik er wat aan kan doen? Blijkbaar is dit wat het is voor nu.
Nou, ik denk dat je het niet begrijpt. Ik heb heel wat mannen gekend, maar dat waren geen mannen waar ik mijn toekomst mee zag. Verder, andersom zijn het ook mannen die geen behoefte aan trouwen hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Ik heb het niet over die mannen, ik heb het over dat je in staat bent om kansen voor jezelf te creëren. Dat je - als je wil - genoeg met de andere sekse in aanraking kunt komen. Je bent geen einzelgänger, daar doel ik op.
- Ik heb dit ook eerder gezegd; je zegt er geen behoefte aan te hebben, maar blijkbaar had je die ooit wel. Maar dat is dan weer zo vaag, gezien je traditionele/conservatie ouders; ik vind het gewoon een vreemd gedrag in je verhalen, het past niet zo bij je opvoeding, zou je zeggen. Het sluit allemaal gewoon niet aan op elkaar...
- Ik heb het over dat je nog zelf genoeg kansen voor jezelf kan creëren om in aanraking te komen met mannen die geschikt voor je zijn. Zijn er dan echt geen mannen meer voor je dat je genoegen neemt met een 41-jarige?
[..].
Nou, nee. In de basics is het zo dat mannen jagen en vrouwen gejaagd worden, maar als vrouw kun je ervoor zorgen dat erop je gejaagd wordt. Je kunt interesse opwekken door je actief open te stellen voor dat situaties.
Ik kan het langer maken, maar je snapt de strekking.
[..]
Hngg... Een vrouw kan ervoor zorgen dat er naar die hand gevraagd wordt...
Je maakt de vrouw echt veels te passief en laat alles van de man afhangen.
[..]
Dit. Is. Echt. Te. Debiel. Voor. Woorden... Vooral in deze tijd.
Ik wil het niet eens uitleggen.
Boeit me dat? Alsof ik een goede man ooit zou vertellen dat ik tig dates gehad heb? Wat gaat hem dat aan? En alsof een gemiddelde Marokkaanse man nooit dates heeft gehad?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waarom je überhaupt inlaten met dat soort mannen? En verplaats ik mij in een 'goede' man, zeker een Márokkaanse goede man, dan zou ik dat soort gedrag een enorme afknapper vinden (maar goed, je bent IRL ook niet eerlijk over dat soort dingen geloof ik).
Je zegt niets nieuws wat ik zelf al niet had geconcludeerd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik heb heel wat mannen gekend, maar dat waren geen mannen waar ik mijn toekomst mee zag. Verder, andersom zijn het ook mannen die geen behoefte aan trouwen hebben.
Nopes.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Val je niet op Nederlandse mannen?
Lol. Je hebt geen weet. In de zomer is dit gewoon hoe het gaat. Dames en mannen die elkaar daten omdat het zomer is en ze toch wat moeten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zegt niets nieuws wat ik zelf al niet had geconcludeerd.
Soort zoekt soort, soort trekt soort.
Maar goed. Genoeg geluld. Succes in je zoektocht.
Jeps. Ik heb geen weets.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lol. Je hebt geen weet. In de zomer is dit gewoon hoe het gaat. Dames en mannen die elkaar daten omdat het zomer is en ze toch wat moeten.
Onder eerlijkheid versta ik binnen deze context ook te allen tijde open over dingen (kunnen) zijn...quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Boeit me dat? Alsof ik een goede man ooit zou vertellen dat ik tig dates gehad heb? Wat gaat hem dat aan? En alsof een gemiddelde Marokkaanse man nooit dates heeft gehad?
Voorts, ik ben heel eerlijk. Heb hier nooit een woord over mezelf gelogen.
Toch bijzonder dat je echt een compleet volk al uitsluit op basis van afkomst.quote:
Ik zeg niet dat ik mysteries ben. Lezen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jeps. Ik heb geen weets.
Je denkt een mysterie te zijn, maar je bent voorspelbaar en je gedrag en situatie is niets nieuws.
Klopt, maar waarom zou je het melden? Is toch niet relevant? Ik ben er eerlijk over tegen vriendinnen, zusjes, nichten en tantes.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Onder eerlijkheid versta ik binnen deze context ook te allen tijde open over dingen (kunnen) zijn...
Aha, kom je ook uit Twenthe?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Andromache het volgende:
Heel eerlijk, mijn familie zegt ook telkens of laat me voelen dat ik de boot gemist heb. Dit is Noord- en Oost-Nederlandse middenklasse. Ik word raar aangekeken door de vriendinnen van mijn schoonzus die allemaal al op hun 22e gesetteld
waren en allang uit de kleine kinderen zijn. Mijn schoonzus heeft het er altijd over dat ik maar naar Boer zoekt vrouw moet. Ik ben 6 jaar ouder dan TS. Ik word als jonger gezien dan mijn 4 jaar jongere broertje omdat ik nog steeds single ben. Het verschil met TS is wel dat mijn familie vooral wil dat ik gelukkig ben maar in aanzienlijke delen van Nederland word je als chronisch single niet voor vol aangezien. Je partner hoort er bij, mannetje-vrouwtje omdat dat zo hoort. Dat is gewoon een feit.
Ik zou het relevant vinden als ik een goede Marokkaanse man zou zijn en het gaat over de vrouw waarmee ik (wil) trouw(en). Het zegt gewoon best veel over jou en niet veel goeds, zeker niet in het boek van een goede, wat conservatieve, Marokkaanse man lijkt mij...quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom zou je het melden? Is toch niet relevant? Ik ben er eerlijk over tegen met vriendinnen, zusjes, nichten en tantes.
Een goede Marokkaanse man heeft toch ook tig dates gehad? De definitie van een goede Marokkaanse man is bij mij niet de hoeveelheid dates die hij gehad heeft. Dat maak jij er wel van.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zou het relevant vinden als ik een goede Marokkaanse man zou zijn en het gaat over de vrouw waarmee ik (wil) trouw(en). Het zegt gewoon best veel over jou en niet veel goeds, zeker niet in het boek van een goede, wat conservatieve, Marokkaanse man lijkt mij...
Dankjewel. Ik ga in de zomer eens kijken.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat je echt een compleet volk al uitsluit op basis van afkomst.
Maar succes met je zoektocht. Blijkbaar zijn je eisen dermate dat je alleen een lelijke autistische 41 jarige man kan vinden.
Maar hij is wel marokkaans
Gaat mij niet zozeer om het áantal dates (al denk ik dat dat voor zo'n man wel degelijk zou kunnen uitmaken, de 'eisen' voor een M. mán zijn doorgaans ook niet hetzelfde als voor een M. vróuw, dat zou jij nog beter moeten weten dan ik zou je zeggenquote:Op donderdag 13 juli 2017 16:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een goede Marokkaanse man heeft toch ook tig dates gehad? De definitie van een goede Marokkaanse man is bij mij niet de hoeveelheid dates die hij gehad heeft. Dat maak jij er wel van.
Uhu, het waren slechts dates en niks fysiek. Bovendien, alsof ik de man vertel welke mannen het precies waren.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Gaat mij niet zozeer om het áantal dates (al denk ik dat dat voor zo'n man wel degelijk zou kunnen uitmaken, de 'eisen' voor een M. man zijn doorgaans ook niet hetzelfde als voor een M. vrouw, dat zou jij nog beter moeten weten dan ik zou je zeggen). Het gaat mij vooral om de ínhoud van die dates (voor zover ze waar zijn) en het soort mannen die er bij betrokken zijn/waren.
Van mij hoef je niet aan de man hoor..quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Blijkbaar niet? Ik ga het deze zomer proberen. Houd je op de hoogte.
Ik wil het graag. Wil graag een gezin starten.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:30 schreef Roofmate77 het volgende:
[..]
Van mij hoef je niet aan de man hoor..
Dat 'niks fysieks' doet er minder aan af dan jij denkt, denk ik en voor de rest bevestig je nu dus precies mijn puntquote:Op donderdag 13 juli 2017 16:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Uhu, het waren slechts dates en niks fysiek. Bovendien, alsof ik de man vertel welke mannen het precies waren.
Begrijp niet waarom je hier zo op doorgaat. Wat boeit het jou? Al date ik dagelijks 5 mannen? Gaat jou en toekomstige man geen reet aan aangezien dat iets is voor zijn tijd. Al mijn vriendinnen hebben menig man gedate hoor. Denk je nou echt dat zij hun man gezegd hebben dat ze zoveel dates gehad hebben?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat 'niks fysieks' doet er minder aan af dan jij denkt denk ik en voor de rest bevestig je nu dus precies mijn punt
Ik snap het wel mop. Dat wil ik ook zo graag. Kijk wel uit dat je geen rare kerels date.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik wil het graag. Wil graag een gezin starten.
Ik weet van wie het komt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:32 schreef BoneThugss het volgende:
Wat een ongeloofelijk tokkie ben jij, TS.
Oké.quote:
Dankjewel. Hopelijk voor jou gauw een leuke dame met wie jij je wens kan vervullen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:33 schreef Roofmate77 het volgende:
[..]
Ik snap het wel mop. Dat wil ik ook zo graag. Kijk wel uit dat je geen rare kerels date.
Die leuke dame heb ik en ze is maandag 9 weken zwanger.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dankjewel. Hopelijk voor jou gauw een leuke dame met wie jij je wens kan vervullen.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:35 schreef Roofmate77 het volgende:
[..]
Die leuke dame heb ik en ze is maandag 9 weken zwanger.
In migratiekringen is het nog wat erger, maar kom in een beetje een kleinere plaatsen, een Veenendaal, een Raalte, een Joure, of nog kleiner, en je telt een stuk minder mee als single dan in de grote stad. Je bent raar. Ook onder volbloed Nederlanders. En uit dat milieu kom ik.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Aha, kom je ook uit Twenthe?![]()
Herkenbaar. Mijn zusje wordt als volwassen gezien omdat ze getrouwd is bijvoorbeeld. Maar ook kleine dames van 21 jaar die dan als volwassenere beschouwd worden dan ik enkel en alleen omdat ze de status getrouwd met zich meedragen. Het is gewoon vervelend om te horen dat ik nooit meer ga trouwen. Van je eigen ouders nota bene.
En wat zeg je dan als je zulke reacties krijgt?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
In migratiekringen is het nog wat erger, maar kom in een beetje een kleinere plaatsen, een Veenendaal, een Raalte, een Joure, of nog kleiner, en je telt een stuk minder mee als single dan in de grote stad. Je bent raar. Ook onder volbloed Nederlanders. En uit dat milieu kom ik.
Beetje off-topic misschien. Maar wat mij daarbij helpt is me bedenken hoe leuk/spannend/boeiend hun leven nou eigenlijk is.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
In migratiekringen is het nog wat erger, maar kom in een beetje een kleinere plaatsen, een Veenendaal, een Raalte, een Joure, of nog kleiner, en je telt een stuk minder mee als single dan in de grote stad. Je bent raar. Ook onder volbloed Nederlanders. En uit dat milieu kom ik.
Het is vooral wat er niet gezegd wordt wat ik erg vind. Meestal zeg ik maar niks omdat ik in de kern niets liever wil, ook zelf, maar ik voel me niet bij machte om ze door elkaar te rammelen, allemaal met de koppen tegen elkaar te slaan dat ze eens op moeten houden met dat gezeik over een vent, al dan niet subtiel, ('niemand hoort met Kerstmis alleen te zijn'), omdat ik al verdrietig ben en het mij niet helpt en ik gewoon in mijn waarde wil worden gelaten.quote:Op Jodonderdag 13 juli 2017 16:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En wat zeg je dan als je zulke reacties krijgt?
Mij maakt het geen hol uit wat jij wel/niet uitspookt, maar het komt op mij wel hypocriet en leugenachtig over allemaal.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Begrijp niet waarom je hier zo op doorgaat. Wat boeit het jou? Al date ik dagelijks 5 mannen? Gaat jou en toekomstige man geen reet aan aangezien dat iets is voor zijn tijd. Al mijn vriendinnen hebben menig man gedate hoor. Denk je nou echt dat zij hun man gezegd hebben dat ze zoveel dates gehad hebben?
Nou niet, en ik ben dankbaar dat ik nog vrij ben en elk weekend kan uitgaan tot laat, is heus leuk, maar de geborgenheid van een saai gezinsleven, waarin je hooguit eens naar Ameland gaat in het weekend, dat lijkt mij serieus nu wel fijn en knus. En als stel kun je heus nog wel eens coördineren dat één van de twee in zeer beperkte mate dan een keer gaat stappen. Dat vang je dan van elkaar op, dat is zo fijn als stel.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:45 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Beetje off-topic misschien. Maar wat mij daarbij helpt is me bedenken hoe leuk/spannend/boeiend hun leven nou eigenlijk is.
Bij mij in de familie zijn ze ook allemaal jong getrouwd. Mijn oudste nicht is al getrouwd, mijn broer heeft al jaaaren dezelfde vriendin en dan kom ik, mijn relatie verbroken na 9 jaar. En daar hebben ze flink tegen gesputterd.Maar als ik nou eens echt nadenk en kijk, hebben ze geen van alle geleefd en zijn ze zo in hun jan modaal leven gesleurd waarbij de toegestane pleziertjes de standaard gezins dingen zijn.
Lol. Afstralen? Hoe.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:49 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mij maakt het geen hol uit wat jij wel/niet uitspookt, maar het komt op mij wel hypocriet en leugenachtig over allemaal.
Verder: jij wil een goede, wat conservatieve, man en dat ook daadwerkelijk krijgen lukt vooralsnog voor geen meter. Ik zou zelf dan niet ook nog eens gedrag gaan lopen vertonen waarop zo'n man eventueel zou kunnen afknappen. Ik geloof zelf ook niet in dat niet-open/eerlijk (kunnen) zijn. Naast dat ik dat een enorm slechte basis voor een (gelukkige) relatie, laat staan (gelukkig) huwelijk, vind, ben ik van mening dat de meeste dingen binnen een liefdesrelatie vanzelf wel een keertje boven water komen... Bovendien, ergens straalt het waarschijnlijk ook wel van je af, of je er nou open over bent of niet...
Maar goed, prima hoor, jouw leven, (godzijdank) niet het mijne
Nee, ok, maar gewoon met woorden dan? Hoe komt het dat je verdrietig bent? Is dat omdat je nog vrijgezel bent op jouw leeftijd?quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:47 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het is vooral wat er niet gezegd wordt wat ik erg vind. Meestal zeg ik maar niks omdat ik in de kern niets liever wil, ook zelf, maar ik voel me niet bij machte om ze door elkaar te rammelen, allemaal met de koppen tegen elkaar te slaan dat ze eens op moeten houden met dat gezeik over een vent, al dan niet subtiel, ('niemand hoort met Kerstmis alleen te zijn'), omdat ik al verdrietig ben en het mij niet helpt en ik gewoon in mijn waarde wil worden gelaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |