abonnement Unibet Coolblue
pi_172351574
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:16 schreef Scary_Mary het volgende:

Of niet. In de huidige maatschappij is het allemaal niet meer zo strak afgebakend wat fases betreft. Ja, het zegt veel over iemand, maar het hoeft niet per se een probleem te zijn. Eerst carrière maken en dan met een degelijke basis meer ruimte kunnen geven aan een nieuwe fase als een huwelijk kan best een goede overweging en prio zijn.
Nou, lieve schat... een Marokkaanse man die op zo een leeftijd nog niet getouwd mankeert wat. Het is geen vrouw, die moet namelijk maar wachten wanneer iemand haar hand komt vragen. De Marokkaanse man heeft de teugels in handen... en als het hem niet zelf lukt dan gaat hij naar zijn moeder of zus en zegt dat hij wil trouwen en ze zijn maar al te blij en komen binnen een week met een vrouw. Merk het ook thuis. Hoor zo vaak mijn vader tegen mijn broertjes zeggen dat hij een vrouw voor ze gaat regelen. Dat is gewoon geaccepteerd, maar wel zeuren dat ik niet aan de man kom. Nou, regel dan wat voor me? Nee, dat doet hij dan weer niet want mannelijke eer.
quote:
Tevens zit er een groot verschil tussen onkunde en onwil e.d. Wilde hij eerder geen moeite doen voor een relatie? Of kon hij geen connectie voelen of creëren met zijn dates?
Hem kennende zal het een combinatie van beide zijn. Hij is echt laks. Werkt veel en is best apart.

quote:
In mijn omgeving zie ik meerdere dames gelukkig zijn met wat onervaren heren, waarvan één ook halverwege de 40 was toen ze startten. Daar waren wel de nodige twijfels en achterdochtigheid, maar still going strong. Er zitten ook voordelen aan zo een onervarenheid. Geen exen, minder vastgeroest in oude relatiepraktijken. Stukje onbevangenheid, etc. Tekenend vond ik hun positieve instelling. Geen verzuring over mislopen van huisje boompje beestje. Geen issues als alle zijn arrogante en afwijzende kuthoeren met teringlange eisenlijstjes, etc. Nee, bewuste keuzes gemaakt en daar achter staan. En nu kozen ze met overgave voor wel een relatie aangaan en die ook actief te onderhouden.
Iemand die in zijn eentje een goed leven heeft gecreëerd en zichzelf kan vermaken ook een stuk zekerheid meegeven. Dat ze niet bij je zijn, omdat ze niet alleen kunnen zijn bijvoorbeeld. Dat ze jou niet per se nodig hebben. Het verschil tussen aanvulling en opvulling zeg maar.
Ja, het doet wat met je als je nooit hebt samengewoond. Maar met goodwill en geduld kun je heel eind komen. Juist dat soort dingen lijken in de huidige vluchtige tijden in het gedrang te komen, iets wat niet alleen aan die mannen ligt natuurlijk.
Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.
quote:
Ik ken dat ja. Goede wake up call om nog eens te heroriënteren enzo..
Yup.
quote:
Het redelijke zit 'm vooral in de werkzaamheid denk ik. Als single kan je overweging dan makkelijker zijn dat het vooral jou gelukkig maakt. In een relatie is dat een stukje moeilijker, omdat wat jij redelijk vindt niet per se de redelijkheidsdefinitie van de ander hoeft te zijn en je of liever gezegd jullie geluk daar wel mee samenhangt. Daar valt water bij de wijn willen en kunnen doen ook best onder. Iets wat best een dingetje kan zijn als je lang single bent geweest, maar de andere kant is dan weer dat je in ieder geval wel weet wat jou gelukkig maakt. Zat mensen, single of niet, die dat niet weten en daar niet naar kunnen handelen en/of het dan maar van de partner verwachten.
Klopt.
quote:
Ik vind het doorgaans wel een goed teken als er goed contact is. Wat is aan hem hangen? Is hij de oudste zoon of moet hij als single als hun eerste aanspreekpunt/regelneef fungeren ofzo?
In dit geval een teken van gierigheid. Zijn ouders zijn op leeftijd en ziek, maar tickets naar Marokko zijn momenteel duur en dus laat hij ze maar met hem mee rijden. Ik hoef geen gierige vent. Ik boek als het moet voor duizenden euro's als het betekent gemak voor mijn ouders. En al helemaal als ze oud zouden zijn.

quote:
Snap ik, maar gezien oa mijn bovengenoemde praktijkvoorbeelden kan ik je verzekeren dat bagage echt wel breder kan zijn. In dat opzicht deel ik je mening over familieshizzle e.d. niet delen dan ook niet. Het vormt je als kind en het kan een wezenlijk onderdeel van je zijn. Ik begreep mijn partner een stuk beter nadat ik zijn familie beter leerde kennen zeg maar. Echt heel bizar, maar erg verhelderend en leerzaam. Omgekeerd zal dat stukje kennis ook de nodige bijbehorend begrip hebben opgeleverd. Sommige patronen neem je nu eenmaal beter waar in een/de context waarin het ontstaan is. Tenminste, voor jezelf is het soms zo gewoon dat het niet noemenswaardig lijkt of niet meer opvalt. Die vanzelfsprekendheid vind ik (voor mezelf in ieder geval) een echte valkuil, waar ik wel echt mee moest leren omgaan. In dat opzicht zijn onze cultuurverschillen wel een enorme verrijking geweest..
Welke cultuurverschillen zijn voor jou een verrijking geweest?
quote:
Waarom vertel je hem dat meteen dan? Jullie weten beide toch al dat je aantrekkelijk bent? Zeker als jij sowieso geen Nederlander wil, is het toch niet het meest relevante weetje om te bespreken in deze fase. Kan zelfs als manipulatief of als test ervaren worden en dat is met zo een afstand tussen jullie misschien niet het beste startpunt om elkaar gewoon verder te ontdekken. Houd dat dan ook gewoon tussen jullie twee, zonder andere eventuele geïnteresseerden te noemen. Zeker als die toch voorbarig kansloos zijn.
Ach, tetter veel en voor ik het wist floepte ik het er uit.

quote:
Waarom zou je het nu al afkappen? Vertelde je hem daarom over die ex-collega? Dat het daarmee misschien al voor je besloten zou worden ofzo?
Hoe lang duurt het nog voor je elkaar echt kan zien? Mimiek en geur en zijn ook niet geheel onbelangrijk. Daarnaast is het misschien ook handiger om hem in ieder geval in het echie gezien te hebben. Al is het alleen maar dat je het dan zeker(der) weet en niet achteraf nog niet kil genoeg what if gaat lopen denken. Kun je tijdens de date altijd nog proberen hem af te schrikken als het je niet bevalt :P

Fijn als je ons op de hoogte houdt en sterkte!
Ik heb hem reeds gezien. Ken hem ook niet van internet of zo. Ik heb hem ooit in 215 ontmoet en toen hadden we een tijd contact. Heb het geprobeerd destijds en vond hem niks. Toen mijn -nu ex- vriend op pad kwam heb ik gezegd dat ik een andere man ontmoet heb en ik daar voor ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2017 22:10:58 ]
pi_172354982
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, lieve schat... een Marokkaanse man die op zo een leeftijd nog niet getouwd mankeert wat. Het is geen vrouw, die moet namelijk maar wachten wanneer iemand haar hand komt vragen. De Marokkaanse man heeft de teugels in handen... en als het hem niet zelf lukt dan gaat hij naar zijn moeder of zus en zegt dat hij wil trouwen en ze zijn maar al te blij en komen binnen een week met een vrouw. Merk het ook thuis. Hoor zo vaak mijn vader tegen mijn broertjes zeggen dat hij een vrouw voor ze gaat regelen. Dat is gewoon geaccepteerd, maar wel zeuren dat ik niet aan de man kom. Nou, regel dan wat voor me? Nee, dat doet hij dan weer niet want mannelijke eer.
De Marokkaanse man heeft de teugels in handen, maar deze zou niet enigszins zelf bepaald kunnen hebben dat hij nog niet bezet is? Dan zouden mama, zus en pa hem inmiddels wel wat opgedrongen moeten hebben, want dat is no problemo qua eer?

quote:
[..]

Hem kennende zal het een combinatie van beide zijn. Hij is echt laks. Werkt veel en is best apart.
Zouden ze misschien ook van jou kunnen zeggen :P Maar goed, wat vindt hij er zelf van? Denkt hij zelf ook nog wat stappen te kunnen maken om het hof te maken, connectie op te bouwen, etc? Hoe ziet hij zijn work load komende jaren voor zich, zeker icm kinders? Zijn daar enige consessies in te verwachten? Zowel qua wil, invulling van huwelijk en ouderrol, maar ook qua mogelijkheden ivm werk?

quote:
[..]

Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.
Nee, zij was van jouw leeftijd nu destijds en hij dus halverwege de 40.

quote:
[..]

In dit geval een teken van gierigheid. Zijn ouders zijn op leeftijd en ziek, maar tickets naar Marokko zijn momenteel duur en dus laat hij ze maar met hem mee rijden. Ik hoef geen gierige vent. Ik boek als het moet voor duizenden euro's als het betekent gemak voor mijn ouders. En al helemaal als ze oud zouden zijn.
Hij gaf dit ook echt als reden aan en niet bijvoorbeeld een medische reden? Voor duizenden euro's boeken is wel iets wat je moet kunnen natuurlijk. Het is makkelijk om te denken dat iemand met een goede baan wel een degelijke buffer op heeft gebouwd, maar er zou misschien een reden (of meer) kunnen zijn waarom dit nu niet zo lijkt. Je geld (gedeeltelijk) tegen een bepaalde rente tijdelijk vastzetten, eigen risico en andere medische kosten die niet vergoed worden, etc. Van die kutzooi die ineens allemaal tegelijk komt enzo. Of misschien willen z'n ouders juist dat ie spaart voor jullie bruiloft :+
Absoluut een aandachtspunt, dat zeker wel.

quote:
[..]

Welke cultuurverschillen zijn voor jou een verrijking geweest?
Zij zijn bijvoorbeeld veel meer de vrijheid gegeven om in hun eigen tempo te ontwikkelen. Er werd meer gepraat over bepaalde dingen, meer ruimte om zich te kunnen uiten. Dat voor me zien, leerde me hoe ik beter kon communiceren met hen. Het hoort gewoon echt bij ze en is geen echte luiheid oid, dus met dat begrip kon ik geduldiger dat tempo accepteren. Of in gesprek eerst hem de ruimte gunnen om zoveel mogelijk eruit te gooien, voor ik aandacht vraag voor mijn kant of wat ik als oplossing zou zien enzo.
Dacht altijd dat ik goed kon communiceren, maar dat viel eigen best mee. Afijn, ik kan nu echt beter tweerichtingsverkeer genereren en meer geduld opbrengen oa. Beter samenwerken ook, ik op bepaalde vlakken gewend dat het meer mijn terrein was zeg maar. En ik maak en/of eet (hij kookt ook wel nl) vaker stamppot e.d. _O- Omgekeerd o.a. meer ondernemingslust in het algemeen, met elkaar, pro-actiever, wat meer efficiënter en dingen die ze juist niet bespraken wel uitspreken naar en met elkaar. Eigenlijk hebben we dus allemaal wat meer geleerd wat beter op elkaars frequentie af te stemmen zeg maar.

quote:
[..]

Ach, tetter veel en voor ik het wist floepte ik het er uit.
Misschien straks nog eens vragen wat hij er vond? Even proberen te peilen of hij echt bloedserieus was dat je al bezet zou zijn of dat ie het misschien toch een beetje semigrappig bedoelde om je te overtuigen ofzo..

quote:
[..]

Ik heb hem reeds gezien. Ken hem ook niet van internet of zo. Ik heb hem ooit in 215 ontmoet en toen hadden we een tijd contact. Heb het geprobeerd destijds en vond hem niks. Toen mijn -nu ex- vriend op pad kwam heb ik gezegd dat ik een andere man ontmoet heb en ik daar voor ga.
Is dat hetzelfde als echt kennen ja? Daarnaast zijn er dingen nu na enige tijd misschien iets veranderd en kijken jullie ander ertegen aan. De eerste tijd zag ik ook niks romantisch, maar ik ben hem toch anders gaan bekijken. Dat was ook een kwestie van mezelf open leren stellen voor wie hij echt was en dat bleek meer en anders dan ik zo in eerste instantie had waargenomen of misschien zelfs had willen zien. Denk dat in dit geval de fascinatie door de verschillen er eerder was, dat ik daardoor pas echt in gesprek ben gegaan om hem beter te leren begrijpen enzo. En daar kwam liefde voor een mooi mens uit voort O+
pi_172355305
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 12:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een heuse leeftijdsverschil van 13 jaar. Zou het wat uitmaken? Ter illustratie: ik 28 en hij 41 jaar.

Ik zal zo reageren op alle reacties. Zitten heel wat interessante reacties tussen namelijk en die me zeer zeker stof tot nadenken geven.
Leeftijdsverschil :')
Heus :')

Dat is toch helemaal niks.

30 jaar is een leeftijdsverschil. 13 jaar is het openen van een topic geeneens waard.

Alles voor aandacht hè Maghrebijnse :{
pi_172355352
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben niet verliefd op hem noch op zijn geld.
Waar hebben we het dan over? :')

Slotje!
pi_172356188
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:03 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Waar hebben we het dan over? :')

Slotje!
Waar bemoei jij je mee snotneus? Ik heb hem net aan de lijn gehad. Lastig. Hij vroeg naar mijn gevoelens en ik wist niet wat te zeggen. Ook wou hij me graag aankomend weekend zien, maar dan heb ik al een date staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2017 01:18:37 ]
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:33:27 #106
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172356338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ook wou hij me graag aankomend weekend zien, maar dan heb ik al een date staan.
Ik hoop dat die man een leuke vriendin krijgt en dan bedoel ik niet jou.
pi_172356350
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:33 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik hoop dat die man een leuke vriendin krijgt en dan bedoel ik niet jou.
Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:36:38 #108
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172356368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]


Ik ben inderdaad niet verliefd. Maar dat hoeft ook niet. Ik hoef niet verliefd het huwelijk in.
:'( :'( :'(


Alsjeblieft Maghrebijnse, doe het niet, doe het echt niet. Je wil misschien settelen en voor je familie kiezen, stabiliteit enzo na je heftige gebeurtenissen, en kennelijk de cultuur van je overgrootouders, moet je zelf weten, hoe onbegrijpelijk ik het ook vind. Maar je gaat hier zwaar ongelukkig van worden. Doe het niet. Waarom.in godsnaam moet het nu? Blijf single, ik vond het ook vreselijk op jouw leeftijd, ik vind het nog vreselijk, maar de vrijheid en het in staat zijn om single te kunnen leven en zo ook veel waard te zijn, pakt niemand me ooit af in dit land! Je beseft niet hoe goed je het hebt. Doe. Het. NIET.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:38:07 #109
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172356374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

Dat is het punt niet. Je noemt een voorbeeld waarbij het meisje ook veertig was. Dit is een man van eenenveertig en ik een meisje van achtentwintig. Bovendien, bij ons Marokkanen is het echt anders.

[..

[..]


Lul niet, je bent Nederlandse.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:39:02 #110
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172356380
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.
Persoonlijk vind ik het niet netjes om meneer 1 aan de lijn te houden door vaag te blijven over je gevoelens en ondertussen dates gaan plannen met meneer 2.
pi_172356384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:39 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet netjes om meneer 1 aan de lijn te houden door vaag te blijven over je gevoelens en ondertussen dates gaat plannen met meneer 2.
Oh please, ben niks verplicht naar hem toe en voor hetzelfde geldt heeft ook contacten met andere dames aan wie hij precies hetzelfde zegt. Een man moet je nooit vertrouwen. Simpel. Vooral in het begin niet. Zodra ik weet dat hij loyaal is, ben ik dat ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2017 01:40:27 ]
pi_172356386
Lol
pi_172356392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:36 schreef Andromache het volgende:

[..]

:'( :'( :'(

Alsjeblieft Maghrebijnse, doe het niet, doe het echt niet. Je wil misschien settelen en voor je familie kiezen, stabiliteit enzo na je heftige gebeurtenissen, en kennelijk de cultuur van je overgrootouders, moet je zelf weten, hoe onbegrijpelijk ik het ook vind. Maar je gaat hier zwaar ongelukkig van worden. Doe het niet. Waarom.in godsnaam moet het nu? Blijf single, ik vond het ook vreselijk op jouw leeftijd, ik vind het nog vreselijk, maar de vrijheid en het in staat zijn om single te kunnen leven en zo ook veel waard te zijn, pakt niemand me ooit af in dit land! Je beseft niet hoe goed je het hebt. Doe. Het. NIET.
Maar misschien wil ik niet meer alleen zijn en ben ik het alleen zijn echt zat?
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:42:14 #114
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172356397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh please, ben niks verplicht naar hem toe en voor hetzelfde geldt heeft ook contacten met andere dames aan wie hij precies hetzelfde zegt. Een man moet je nooit vertrouwen. Simpel.
Nu ben je niet de enige die tegenwoordig zo erover denkt, maar ik zou niet met meerdere mensen tegelijk gaan daten en dan vaag blijven. Wees dan eerlijk dat je twijfelt.
pi_172356400
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:38 schreef Andromache het volgende:

[..]

Lul niet, je bent Nederlandse.
Ook, maar tegelijkertijd kom ik uit een ander cultuur en andere leefomgeving. Zijn thuis heel anders opgevoed dan Nederlanders.
pi_172356407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:42 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Nu ben je niet de enige die tegenwoordig zo erover denkt, maar ik zou niet met meerdere mensen tegelijk gaan daten en dan vaag blijven. Wees dan eerlijk dat je twijfelt.
Ik hoef hem toch niet te vertellen van andere contacten net zoals hij dat ook niet doet. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat hij alleen met mij contact heeft. Zodra ik zeker weet dat hij enkel en alleen contact met mij heeft dan ben ik zo loyaal als maar zijn kan.

Hij weet van mijn twijfels hoor. Daar wind ik absoluut geen doekjes om.
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:48:42 #117
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172356427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik hoef hem toch niet te vertellen van andere contacten net zoals hij dat ook niet doet. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat hij alleen met mij contact heeft. Zodra ik zeker weet dat hij enkel en alleen contact met mij heeft dan ben ik zo loyaal als maar zijn kan.

Hij weet van mijn twijfels hoor. Daar wind ik absoluut geen doekjes om.
Dat is nu precies het hele probleem tegenwoordig. Dat invullen dat de ander ook maar erop los gaat en je dan niet willen binden, want je wordt door te veel keuzes overrompeld.
  woensdag 12 juli 2017 @ 01:48:53 #118
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172356428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar misschien wil ik niet meer alleen zijn en ben ik het alleen zijn echt zat?
Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.

En ja het stoort me enorm dat je kennelijk in al die 28 jaar opgevoed bent in een parallele maatschappij waardoor je ouders en jij niet voor het emigratieland kiezen met alles wat er bij hoort. Ik begrijp dat echt niet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 12 juli 2017 @ 02:05:07 #119
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_172356502
Eigen leeftijd : 2 +7 = minimum leeftijd van je partner
pi_172356516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is nu precies het hele probleem tegenwoordig. Dat invullen dat de ander ook maar erop los gaat en je dan niet willen binden, want je wordt door te veel keuzes overrompeld.
Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt? En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?
  woensdag 12 juli 2017 @ 02:17:20 #121
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172356561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt? En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?
Dat was mijn punt dan ook niet. Het ging me erom dat je twijfelt, ondertussen verder date en hem erbij houdt voor het geval je niet nog iets beters zou tegenkomen. Om een relatie met iemand op die manier te beginnen is niet echt een fijne basis. Mijn andere punt was dat je voor jezelf besluiteloosheid creëert door meerdere opties open te houden. Zo laat je nooit de liefde voor één persoon toe. In dat opzicht verschil je trouwens niet van veel Nederlandse autochtone dames en heren, dus zo erg Marokkaans op het gebied van dating ben je nu ook weer niet. :D :P
pi_172356564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok. Moet ik hem vragen of hij andere contacten naast me onderhoudt?
Als jij dat graag wilt weten, ja dan is echt de beste manier om het gewoon eerlijk te vragen.

quote:
En zelfs dan, hoe kan ik hem op zijn woord geloven?
Door hem daarin te vertrouwen. (of hem heel stalkerig elke minuut van de dag te controleren, maar het behoeft denk ik geen uitleg dat dat geen goed idee is.) Is ontzettend eng, want je stelt jezelf daarmee enorm kwetsbaar op. Maar juist door het tonen van die kwetsbaarheid en het toelaten van een gevoel als vertrouwen kan er wellicht ook iets als liefde ontstaan.

En dat vertrouwen is in deze niets meer dan 'geloven dat wat hij zegt waar is'.

Maargoed, dat vertrouwen / op iemands woord geloven werkt natuurlijk twee kanten op. Dus als die vraag vervolgens aan jou gesteld wordt ...

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 12-07-2017 02:28:13 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 02:35:04 #123
441859 crew  Lenny77
pi_172356629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Want ik mag niet met anderen daten? Ik ben vrijgezel. Misschien praat hij ook nog met andere dames.
Oh komaan, hij is een 41 jarige maagd bij wijze van spreken. Natuurlijk praat hij met niemand anders. Jawel, met zijn ouders over de trouwplannen en de hoop dat hij eindelijk van straat af is.
Alles maar dan ook echt ALLES wijst erop dat dit niet jouw man voor het leven is. Besef je wel wat dat is? Voor het leven? Je gaat daar een dikke 40 jaar langs wakker worden, hem aan tafel zien, moeten luisteren naar zijn verhalen, zijn gehijg in je oor en speeksel in je mond en zaad in je vagina tijdens de wekelijkse sex. Hij gaat je misschien ook verbieden om je nagels te lakken en af te spreken met je vriendinnen. Je gaat niet meer werken en hebt dan wel een heeeeele kleine wereld met kinderen die op hem lijken.

Maar hé, als je maar getrouwd bent hé, je bent tenslotte al 28 |:(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172363682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:17 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat was mijn punt dan ook niet. Het ging me erom dat je twijfelt, ondertussen verder date en hem erbij houdt voor het geval je niet nog iets beters zou tegenkomen. Om een relatie met iemand op die manier te beginnen is niet echt een fijne basis. Mijn andere punt was dat je voor jezelf besluiteloosheid creëert door meerdere opties open te houden. Zo laat je nooit de liefde voor één persoon toe. In dat opzicht verschil je trouwens niet van veel Nederlandse autochtone dames en heren, dus zo erg Marokkaans op het gebied van dating ben je nu ook weer niet. :D :P
Ja ik twijfel, maar daar geeft hij me ook deels reden voor. Ik wil ook niet overhaast ermee stoppen en daarom even aankijken en als het over tijd nog niet goed voelt dan kan ik er weloverwogen een eind aan maken.
pi_172363750
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.

En ja het stoort me enorm dat je kennelijk in al die 28 jaar opgevoed bent in een parallele maatschappij waardoor je ouders en jij niet voor het emigratieland kiezen met alles wat er bij hoort. Ik begrijp dat echt niet.
Het is gewoon niet leuk en dat zal jij als geen ander ervaren. Vooral als je het zo graag wil. Altijd wel gedacht dat het zou komen en ik me geen zorgen hoefde te maken en dan word je ouder en heb je nog niks en dan begint het wel te knagen. Dat in combinatie met druk van ouders, omgeving... maar ook gewoon de sterkte behoefte an een huwelijk. Kreeg net te horen dat mijn vriendin gaat trouwen! Heel leuk, maar ik wil ook. Ik moet er niet aan denken om straks 35 te zijn en nog niemand te hebben. Sorry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')