Nederland gunt je de vrijheid te leven zoals jij wil binnen de wettelijke regels. Dus laat mensen lekker zelf weten wat ze doen ipv sat geherhaal van je.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik onderschrijf alles volledig en ik ben al bijna 35 en sterke kinderwens. Het is afschuwelijk. Ik weet er alles van. Maar settelen voor iemand die op papier wel ok is, in mijn geval op papier zelfs perfect, maakte me doodongelukkig. Ik had nu getrouwd kunnen zijn met hem als ik wilde. Maar het voelde niet goed. Ik wilde diep van binnen alleen maar hard wegrennen. Doe jezelf dat niet aan.
En ja het stoort me enorm dat je kennelijk in al die 28 jaar opgevoed bent in een parallele maatschappij waardoor je ouders en jij niet voor het emigratieland kiezen met alles wat er bij hoort. Ik begrijp dat echt niet.
Maareh, waarom benader je daten dan als een 22-jarige in plaats van als 28-jarige?quote:Op woensdag 12 juli 2017 14:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is gewoon niet leuk en dat zal jij als geen ander ervaren. Vooral als je het zo graag wil. Altijd wel gedacht dat het zou komen en ik me geen zorgen hoefde te maken en dan word je ouder en heb je nog niks en dan begint het wel te knagen. Dat in combinatie met druk van ouders, omgeving... maar ook gewoon de sterkte behoefte an een huwelijk. Kreeg net te horen dat mijn vriendin gaat trouwen! Heel leuk, maar ik wil ook. Ik moet er niet aan denken om straks 35 te zijn en nog niemand te hebben. Sorry.
Neen, geen tijdverdrijf. Als je een paar bladzijdes terug had gelezen, had je geweten dat ik graag wil trouwen. Ik ben dus bloedserieus, maar tegelijkertijd ook iemand die best vaak twijfelt en angstig is. Is tevens ook de reden waarom ik niet eerder getrouwd ben. Ik wil dus niet deze M. laten gaan op basis van -wellicht- valse onderbuikgevoelens. Hij weet overigens van de twijfels af en ik houd hem dus niet aan het lijntje.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maareh, waarom benader je daten dan als een 22-jarige in plaats van als 28-jarige?
Je speelt ermee, het is vooral leuk tijdsverdrijf, je hebt weer een ervaring en verhaal erbij... maar echt serieus op zo'n manier dat je laat blijken dat je toe bent aan iemand waar je je leven mee wil delen, zie ik je niet doen.
Sowieso heb jij ook last van een soort identiteitscrisis waar veel (tweede/derde generatie) allochtonen last van hebben. Je wil iets dat bij je aansluit als moderne Marokkaan en conservatieve Nederlander, maar je houdt je bezig met iemand met een levensstijl dat simpelweg niet bij past. Wat jij nodig hebt is een Marokkaanse Nederlander die hetzelfde als jij in het leven staat, die modern en traditioneel net zo combineert als jij.
Maar goed, je zit in je "ik ben Marokkaan-fase", je ziet wel wat ik bedoel wanneer je weer een beetje ontdekt dat je een product van twee landen bent...
Ik begrijp het niet? Wat ben ik volgens jou dan wel?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:30 schreef Andromache het volgende:
Je zei Marokkaan. Wat jij trouwens ook niet bent.
Nederlandse met migratieachtergrond van Marokkaanse aard.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet? Wat ben ik volgens jou dan wel?
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nederlandse met migratieachtergrond van Marokkaanse aard.
Dat valt toch onder het stukje 'migratieachtergrond'/'roots'?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:36 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat valt toch onder het stukje 'migratieachtergrond'/'roots'?
Achtergrond gelijk, da's een ding, maar toekomstbeelden, gedrag, houding, dat sprankeltje waardoor je voelt en denkt: "YES!" Voor minder moet je het echt echt echt echt echt echt echt niet doen!!! Je wordt doodongelukkig en anders hij wel.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.
Ik moet Zargon gelijk geven.quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt. Maar Zargon had het erover dat hij niet bij me paste omdat hij anders is. Dat is raar.
Sinds wanneer is 'Marokkaans' een taal?quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh zo. Jij mag het zien hoe je het zien wil, maar ben wel meer dan dan alleen van Marokkaanse aard. Heb een Marokkaans uiterlijk, heb Marokkaans DNA, spreek vloeiend Marokkaans... etc.
Hij is overigens ook gewoon geboren in Nederland.
Marokkaans is een taal an sich. Dialectje of eigen taaltje binnen het Arabisch. Egyptenaren of Arabieren verstaan het Marokkaans ( Marokkaans Arabisch) niet.quote:Op woensdag 12 juli 2017 21:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 'Marokkaans' een taal?
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 juli 2017 22:52 schreef Lenny77 het volgende:
Laten we eerlijk zijn TS.. je hebt geen groot aantal fans hier.
Toch zegt iedereen dat dit een grote fout zou zijn en willen ze je behoeden voor miserie.
Laat deze lopen en neem de tijd om iemand tegen te komen waarmee je kan trouwen EN gelukkig kan zijn.
Hoezo 'nog een leuke'? Je vindt hem toch helemaal niet echt leuk?quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik ooit nog een leuke Marokkaanse man ontmoet? Snap je het een beetje? Ik ben de jongste ook niet meer. Ben niet oud of zo, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Natuurlijk ga je die nog ontmoeten!quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik nog veel later.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!
Okay...quote:Op woensdag 12 juli 2017 20:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat ging uitquote:Op woensdag 12 juli 2017 23:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ontmoette een geweldige man toen ik bijna 31 was! Houd vol!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |