Nee, hoezo?quote:Op zondag 9 juli 2017 22:39 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ben je toevallig in augustus/september geboren? Of december/januari?
Ken je Demis Rousos?quote:Op zondag 9 juli 2017 22:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Griek? Ik denk dat je met iemand anders in de war bent hoorIk ken niemand die Grieks is.
En wil jij iemand die zoveel losse contacten heeft gehad?quote:Op zondag 9 juli 2017 21:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad nooit een vriendin gehad, wel contacten, maar dat ging nooit verder dan eenmalig daten.
R&P / Zus wil dat ik op haar kind pas alleen voor geldquote:Op zondag 9 juli 2017 22:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Griek? Ik denk dat je met iemand anders in de war bent hoorIk ken niemand die Grieks is.
Jij bent vast 22quote:Op zondag 9 juli 2017 22:41 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Pffff wat zijn jullie vrouwen ook veeleisend 😜
Niet heel veel hoor. Volgens mij heb ik meer contacten gehad dan hij.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:43 schreef loveli het volgende:
[..]
En wil jij iemand die zoveel losse contacten heeft gehad?
Denk dat je met haar in de war bent idd.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
R&P / Zus wil dat ik op haar kind pas alleen voor geld
Wie dan? Fann?
Nah.
Ok, ik hou me inquote:Op zondag 9 juli 2017 22:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niet heel veel hoor. Volgens mij heb ik meer contacten gehad dan hij.
Nou ja, lekkere Griek mag je doorsturenquote:Op zondag 9 juli 2017 22:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Denk dat je met haar in de war bent idd.
Als ik er ooit eentje tegenkom stuur ik hem doorquote:Op zondag 9 juli 2017 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, lekkere Griek mag je doorsturen
quote:Op zondag 9 juli 2017 22:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Als ik er ooit eentje tegenkom stuur ik hem door
Ja, maar kan zowel positief als negatief. Eigenlijk ook zoals iedere andere factor die je maakt tot wie je bent.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een heuse leeftijdsverschil van 13 jaar. Zou het wat uitmaken? Ter illustratie: ik 28 en hij 41 jaar.
Hoe ziet hij de toekomst (liever gezegd jullie toekomst) voor zich? Denkt hij zoveel te blijven werken? Hoe uit dat gebrek aan spontaniteit zich? Zou hij wel mee kunnen gaan in jouw spontaniteit (indien aanwezig) en vinden jullie dat beide een prettige dynamiek?quote:Op zondag 9 juli 2017 20:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, hij is echt zo een man die teveel werkt en ook gewoon niet heeeeel spontaan is.
Waar liep het stuk op met je ex?quote:Op zondag 9 juli 2017 21:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja, ken hem al twee jaar. Een half jaar contact gehad waar hij me ten huwelijk wou vragen, maar ik voelde het niet. Toen kwam mijn -nu ex- vriend op mijn pad en heb ik gezegd dat ik een andere man heb ontmoet waar ik verliefd op ben. Dat was namelijk liefde op eerste gezicht. Tijd geleden mailde de vent van 41 dus en vroeg of ik inmiddels al getrouwd was( daar ging hij vanuit). Toen nummers uitgewisseld en contact gehad. Gewoon heel normaal contact, maar hij wou het graag weer proberen als in gelijk handvragen. Ik heb hem ook gezien. Was wel gezellig. Maar verliefd? Nee. Maar dat word ik toch nooit meer.
Overwegen je leven te gaan delen met iemand heeft meer kans van slagen als je voorbij je eigen ik kan komen. Niet dat jouw belangen niet mogen ofzo, maar een huwelijk is toch het vormen van een wij. Je partner nemen omdat ie in jouw plaatje past kan iets zeggen over je flexibiliteit en je wil of zelfs kunnen om aan een wij te werken. Tenzij je partner iemand is die alles best vindt en naar jouw alles wil plooien en dat jullie beide happy maakt, ben je misschien nog niet zo klaar voor een serieuze verbinding met een ander persoon, als je niet ook de ander zijn of haar belangen enigszins mee wil en kan nemen in zo een overweging. Omdat de ander z'n belangen ook de jouwe zouden moeten zijn..quote:Op zondag 9 juli 2017 21:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wat boeit me hem? Ik moet kijken naar MIJN belangen en wat voor mij ideaal is.
Goed punt, maar vergeet niet dat zowel jij als de potentiële veertiger net zo goed bagage hebben. Gebrek aan bepaalde ervaring, langer gehecht aan je huidige routine, etc. kan net zo goed een flinke kluif betekenen.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het kan, maar je zit met een biologische klok en de vijver die kleiner wordt. Merk nu al dat de meeste mannen reeds getrouwd zijn. Wat overblijft zijn die schoffies of gescheiden mannen met bagage.
Goed om te weten van jezelf, maar hoe uit zich dat? Wat zou hij daar straks van kunnen merken? En wat zouden jullie daarmee moeten doen?quote:Op zondag 9 juli 2017 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik weet heel goed dat een huwelijk hard werken is. Juist daarom ook zo lang gewacht met het huwelijk en niet als jonge dame van 20 jaar al in het huwelijk getreden. Ik overdenk alles en soms te veel.
En dit naast wat Spanky ook zegt.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:16 schreef Karina het volgende:
Als je het zelf geen probleem vond zou je er geen topic over openen dus je vindt het zelf WEL een probleem. Nou dan moet je een jonger iemand zoeken. Anders is het niet erg aardig tegenover die man.
41 toch? Da's geen jongen, anders [x] ongeschikt. Beetje respectloos ook om een zogenaamd potentiële levenspartner van die leeftijd met toch een aardige merit zo even te omschrijven. Omgekeerd wil je toch ook niet als "jong" groen blaadje weg gezet worden lijkt me..quote:Op zondag 9 juli 2017 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo? Heb nergens genoemd dat deze jongen gek is? Alleen dat hij wat jaartjes ouder is dan ik ben.
Nou, valt tegenwoordig wel mee hoor. In omgeving iig is bijna niemand getrouwd. Ik zie er het nut ook echt niet van inquote:Op zondag 9 juli 2017 22:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm nou dat je op een bepaalde leeftijd al getrouwd moet zijn is niet alleen een religiedingetje volgens mij hoor. Volgens mij denken heel veel mensen dat als je op een bepaalde leeftijd nog niet getrouwd bent er iets mis is met je.
Meerdere aspecten. Afstand. Hij woonde in Frankfurt en ik Twente. Maar ook enorme verschillen in manieren van leven. Hij was zeer conservatief en ik ben wat moderner. Zijn gekke eisen werden me te bizar. Lieve jongen, maar geen rode lippenstift, geen nagellak, geen hakken, geen opvallende kleding mogen dragen... om 8 uur in de avond thuis moeten zijn, als ik alleen op vakantie ging was het knallende ruzie, alles verantwoorden, zoek mijn iPhone wachtwoord die hij had, etc. Maar ook steeds moeten aanhoren dat hij bang is dat ik vreemd zal gaan als we getrouwd zijn omdat ik zogenaamd knap ben en hij dat niet is. Of dat bij scheiding ik weer terug naar Twenthe zal gaan en de kinderen dan van hem ontnomen worden. Daar tegenover stond dat hij mentaal ook niet helemaal in orde was en met allerlei twijfels rondliep. Ik heb een hele lange tijd geduld gehad en toen maar besloten er een punt achter te zetten. Werd me thuis niet in dank afgenomen. Ze vonden me maar raar, veeleisend en nog meer blabla zonder überhaupt te weten wat er in de relatie gaande was. Heeft me veel pijn gedaan en nu nog. Dan hoor je je je moeder tegen je tante zeggen dat ik maar geduld heb moeten hebben met mijn ex, al zou hij me bij wijze van slaan. Alles om maar getrouwd te zijn want ik ben oh zo oud. Ben toen ook echt naar mijn kamer gerend en heb zitten janken.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:58 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, maar kan zowel positief als negatief. Eigenlijk ook zoals iedere andere factor die je maakt tot wie je bent.
[..]
Hoe ziet hij de toekomst (liever gezegd jullie toekomst) voor zich? Denkt hij zoveel te blijven werken? Hoe uit dat gebrek aan spontaniteit zich? Zou hij wel mee kunnen gaan in jouw spontaniteit (indien aanwezig) en vinden jullie dat beide een prettige dynamiek?
[..]
Ja, hij heeft een bepaalde baan. Het vraagt gewoon veel van hem. Ik denk eerlijk gezegd dat hij blijft zoals hij is. Ik ben zeer spontaan, extravert, avontuurlijk en losjes. Alles wat hij niet is en waar ik me aan ergerde in 2015.
[quote]Waar liep het stuk op met je ex?
Ja, wat ziet hij in me? Ik weet het niet. Ik heb soms het idee voornamelijk mijn uiterlijk, maar hij zegt dat hij me ook gewoon een welbespraakte, gezellige en spontane dame vindt. Ik ben heel extravert, hij juist niet. Ik denk eerder dat ik van een koude kermis ga thuiskomen omdat hij heel koud en soms ongeinsrtesseerd overkomt. Was tevens ook de reden waarom ik in 2015 niet meer verder kon met hem.quote:Wat ziet deze man in jou? Als jij jezelf als koud omschrijft, dan zouden jullie best van een koude kermis thuis kunnen komen als jullie trouwen en hij wel zo een bepaalde warmte van je verwacht. Wat is jullie definitie van liefde en hoe uit je dat naar elkaar? Althans hoe denk je daarover, want langdurig vrijgezel zijn zonder ooit een relatie te hebben gehad kan best ver staan van de praktijk van ineens gaan samenwonen zeg maar. Woont hij alleen? Zou je na het huwelijk daar in moeten trekken of samen in een nieuw onderkomen starten?
Begrijp ik, maar je eigen belang is het eerste waar je naar kijkt. Als dat goed is kijk je verder en dan komt het gezamenlijk belang aan bod.quote:Overwegen je leven te gaan delen met iemand heeft meer kans van slagen als je voorbij je eigen ik kan komen. Niet dat jouw belangen niet mogen ofzo, maar een huwelijk is toch het vormen van een wij. Je partner nemen omdat ie in jouw plaatje past kan iets zeggen over je flexibiliteit en je wil of zelfs kunnen om aan een wij te werken. Tenzij je partner iemand is die alles best vindt en naar jouw alles wil plooien en dat jullie beide happy maakt, ben je misschien nog niet zo klaar voor een serieuze verbinding met een ander persoon, als je niet ook de ander zijn of haar belangen enigszins mee wil en kan nemen in zo een overweging. Omdat de ander z'n belangen ook de jouwe zouden moeten zijn..
Klopt, maar kans is groter. Deze heeft geen bagage. Nooit getrouwd geweest.quote:Goed punt, maar vergeet niet dat zowel jij als de potentiële veertiger net zo goed bagage hebben. Gebrek aan bepaalde ervaring, langer gehecht aan je huidige routine, etc. kan net zo goed een flinke kluif betekenen.
Ik denk dat hij maar al te goed weet hoe ik ben. Heb echt mijn hart op mijn tong liggen. Ik denk eerder dat ik niet weet hoe hij zal reageren in bepaalde omstandigheden omdat hij zo introvert is.quote:Goed om te weten van jezelf, maar hoe uit zich dat? Wat zou hij daar straks van kunnen merken? En wat zouden jullie daarmee moeten doen?
Ben je dan stil en terug getrokken? Of wil je juist je gedachtenproces met je partner kunnen delen? Snap je jezelf eruit? Heb je soms hulp nodig om je even uit je hoofd te krijgen en te activeren tot actie? Of pik je het niet als hij je daar wel op aan zou spreken? Dit soort gesprekken kunnen wellicht meer inzicht geven, omdat je meer over je definities en de invulling daarvan gaat praten.
Da's kut ja. Maar goed, ze weten dus niet beter dan dat je het een jaar wel leuk had met elkaar en dus wel serieus bezig was. Dan is het ook weer niet zo raar dat ze er geen kut van snappen als het feest niet doorgaat toch? Er zijn mensen die slaan niet per definitie afkeuren en ook als onderdeel zien van een passionele relatie waarin je prima gelukkig kan zijn. Vanuit modern westers oogpunt kan dat gemeen klinken, maar het is ook niet raar om een geliefde een partner te gunnen door dik en dun. Iedereen heeft mankementen en ze gunnen jou ook vast iemand die geduld en liefde heeft voor jou. Vanuit hun oogpunt zou je daar meer kans op hebben nu dan volgend jaar ivm je leeftijd. Beetje krom, maar wel liefde..quote:Op zondag 9 juli 2017 23:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meerdere aspecten. Afstand. Hij woonde in Frankfurt en ik Twente. Maar ook enorme verschillen in manieren van leven. Hij was zeer conservatief en ik ben wat moderner. Zijn gekke eisen werden me te bizar. Lieve jongen, maar geen rode lippenstift, geen nagellak, geen hakken, geen opvallende kleding mogen dragen... om 8 uur in de avond thuis moeten zijn, als ik alleen op vakantie ging was het knallende ruzie, alles verantwoorden, zoek mijn iPhone wachtwoord die hij had, etc. Maar ook steeds moeten aanhoren dat hij bang is dat ik vreemd zal gaan als we getrouwd zijn omdat ik zogenaamd knap ben en hij dat niet is. Of dat bij scheiding ik weer terug naar Twenthe zal gaan en de kinderen dan van hem ontnomen worden. Daar tegenover stond dat hij mentaal ook niet helemaal in orde was en met allerlei twijfels rondliep. Ik heb een hele lange tijd geduld gehad en toen maar besloten er een punt achter te zetten. Werd me thuis niet in dank afgenomen. Ze vonden me maar raar, veeleisend en nog meer blabla zonder überhaupt te weten wat er in de relatie gaande was. Heeft me veel pijn gedaan en nu nog. Dan hoor je je je moeder tegen je tante zeggen dat ik maar geduld heb moeten hebben met mijn ex, al zou hij me bij wijze van slaan. Alles om maar getrouwd te zijn want ik ben oh zo oud. Ben toen ook echt naar mijn kamer gerend en heb zitten janken.
Niet dat je zulke struggles nog een extra reden nodig hebt, maar was er een specifieke druppel die de emmer deed overlopen of was het "gewoon" genoeg? En heb je het wel echt een plekje kunnen geven? Dat je er vrede mee hebt en ook voelt dat het de juiste beslissing was?quote:De keus was ook niet makkelijk, maar in een spontane bui besloten dat het genoeg geweest. Midden op straat al mijn opgekropte frustraties en verdriet geuit en toen opgehangen.
Waarom weet je dat niet? Moet je hem dat vragen en vult hij dan aan met het gedeelte na de ook? Ik wilde je eigenlijk vragen of jij zoiets vooral ervaart door zulke uitspraken te horen, maar jullie hebben natuurlijk verder weinig contact gehad waarin je dat op andere manieren had kunnen merken. Hoe ervaarde je dat eerder wel bij bijvoorbeeld je ex?quote:[..]
Ja, wat ziet hij in me? Ik weet het niet. Ik heb soms het idee voornamelijk mijn uiterlijk, maar hij zegt dat hij me ook gewoon een welbespraakte, gezellige en spontane dame vindt. Ik ben heel extravert, hij juist niet. Ik denk eerder dat ik van een koude kermis ga thuiskomen omdat hij heel koud en soms ongeinsrtesseerd overkomt. Was tevens ook de reden waarom ik in 2015 niet meer verder kon met hem.
Zoals je het brengt komt het een beetje zakelijk en misschien nogal modern over. Een aandachtspunt als je een wat conservatiever iemand tegenover je hebt. Of zoals in dit geval, conservatieve schoonfamilie.quote:[..]
Begrijp ik, maar je eigen belang is het eerste waar je naar kijkt. Als dat goed is kijk je verder en dan komt het gezamenlijk belang aan bod.
Wake up, hij is 41. Het leven begint niet na een huwelijk. Natuurlijk heeft hij bagage. Hij heeft een en ander van de wereld gezien en daar ongetwijfeld ideeën, meningen, zijn karakter, zijn leven en zijn toekomstbeeld op gebaseerd. Maar beter ook, want een bleu blank slate op die leeftijd is denk ik niet wat jij ambieert in een partner, no?quote:[..]
Klopt, maar kans is groter. Deze heeft geen bagage. Nooit getrouwd geweest.
Hoe kan hij dat weten na zulk beperkt contact? Ben je daar enorm duidelijk in geweest en moet hij dat maar van je aannemen? Ben je zo zeker dat je precies blijft doen, ongeacht je verdere levensloop?quote:[..]
Ik denk dat hij maar al te goed weet hoe ik ben. Heb echt mijn hart op mijn tong liggen. Ik denk eerder dat ik niet weet hoe hij zal reageren in bepaalde omstandigheden omdat hij zo introvert is.
Kortom, deze kerel staat onder grote druk van zijn familie om eindelijk eens te trouwen en probeert het bij elke vrouw die hij kent.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |