Goede zaak dat frau Merkel ook door begint te krijgen dat we in de 21e eeuw leven. Kennelijk is de CSU in zn hok gemept en mag er vrij gestemd worden.quote:http://nos.nl/artikel/218(...)ts-homohuwelijk.html
De kans dat Duitsland het homohuwelijk invoert is sterk toegenomen nu CDU-leider en bondskanselier Merkel heeft voorgesteld er een vrije kwestie van te maken. Dat wil zeggen dat CDU-parlementariërs zelf een afweging mogen maken of ze voor of tegen stemmen. Tot nu toe was het CDU-partijstandpunt 'nee' en mochten de CDU-Bondsdagleden daar niet van afwijken.
Ongeveer een derde van de CDU-Bondsdagleden is voorstander van het homohuwelijk. De meeste andere partijen zijn ook voor, zodat er een duidelijke meerderheid is voor het openstellen van het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht.
Homo's kunnen zich in Duitsland sinds 2001 al wel laten registreren maar zij hebben niet dezelfde rechten als gehuwden. Zo mag een homo wel het kind van zijn partner adopteren maar mogen ze niet samen een kind adopteren.
Switch
De switch van Merkel haalt de wind uit de zeilen van de andere partijen in de aanloop naar de parlementsverkiezingen van september. Gisteren had SPD-leider Schulz de gelijkstelling van homoparen tot breekpunt voor een eventuele coalitie gemaakt. De liberale FDP en de Groenen hadden dat al eerder gedaan.
Volgens persbureau DPA heeft Merkel de wijziging van haar standpunt afgestemd met de leider van de invloedrijke Beierse zusterpartij CSU, Horst Seehofer. In het behoudende Beieren is de tegenstand tegen het homohuwelijk groot.
Nog een reden om het in te voeren dus.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat gaan al die 'Nieuwe Duitsers' die ze onlangs heeft binnengehaald niet leuk vinden!
Er komen natuurlijk verkiezingen an en het leek erop dat het een belangrijk verkiezingsthema zou gaan worden...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goede zaak dat frau Merkel ook door begint te krijgen dat we in de 21e eeuw leven. Kennelijk is de CSU in zn hok gemept en mag er vrij gestemd worden.
Er bestond al redelijk lang een registratie van gelijkgeslachtelijke relatievormen in Duitsland bij de Burgerlijke Stand sinds 2000, die in heel veel aspecten geheel gelijkgesteld was, in plichten tov elkaar sowieso, maar in bepaalde rechten iets minder (alhoewel juist het Bundesverfassungsgerichtshof al langer aandrong op het gelijkstellen van alle rechten voor zulke geregisteerde relatievormen)quote:
Even twee keer snel veranderen van geslacht dus.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Er bestond al redelijk lang een registratie van gelijkgeslachtelijke relatievormen in Duitsland bij de Burgerlijke Stand sinds 2000, die in heel veel aspecten geheel gelijkgesteld was, in plichten tov elkaar sowieso, maar in bepaalde rechten iets minder (alhoewel juist het Bundesverfassungsgerichtshof al langer aandrong op het gelijkstellen van alle rechten voor zulke geregisteerde relatievormen)
Uitzonderingen in de rechten van een gelijkgeslachtelijke partnerschap betrof het adoptierecht én een klein verschil in belastingplicht tussen normaal 'gehuwden' en een geregistreerde partnerschap...
Tevens bestaat er sinds 2008 een mogelijkheid dat als een partner in een huwelijk zn geslacht veranderd, dit huwelijk kan bljven bestaan, dat is dan een legaal huwelijk in duitsland en kent geheel de gelijke rechten als een hetero-relatie in tegenstelling tot een partnerschap tussen gelijkgeslachtelijke partners
"het is de 21e eeuw"quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goede zaak dat frau Merkel ook door begint te krijgen dat we in de 21e eeuw leven. Kennelijk is de CSU in zn hok gemept en mag er vrij gestemd worden.
Dat belastingsdingetje is vorig jaar al opgeheven. Naja al, er is echt lang om gestreden.quote:
Ik verbaaste me hier laatst ook nog over. Ik las dat maar 23 landen oid het homohuwelijk bij wet hebben bekrachtigd, en dat Duitsland daar niet eens bij hoordequote:
Tegenargumenten zijn vaak nog veel sterker.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
"het is de 21e eeuw"
Beste argument ooit
De strot in zou duwen? (Even uit mijn hoofd want heb t artikel niet bij de hand)de laatste peiling die ik een week of twee terug zag, was dat 82 % van de Duitse bevolking voor het openstellen van t huwelijk voor gelijkslachtigen is.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Had verwacht dat ze dit via een achterdeurtje de Duitsers de strot in zou douwen maar fair enough gebeurt toch transparant
Jep, Merkel haar partij houdt het homohuwelijk al heel lang tegen, ondanks de grootschalige steun onder de Duitse bevolking. Maar dat zal nu gelukkig binnen enkele maanden opgelost worden. Duitsland is nu toch een beetje de nieuwe leider van de westerse wereld, dus het stemt me tevreden dat ze dit mooie westerse exportproduct zich nu ook eigen zullen maken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:06 schreef NanKing het volgende:
[..]
De strot in zou duwen? (Even uit mijn hoofd want heb t artikel niet bij de hand)de laatste peiling die ik een week of twee terug zag, was dat 82 % van de Duitse bevolking voor het openstellen van t huwelijk voor gelijkslachtigen is.
Ghehehehehehequote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Had verwacht dat ze dit via een achterdeurtje de Duitsers de strot in zou douwen maar fair enough gebeurt toch transparant
Hoe kom je erbij dat Europa dat zou doen?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ghehehehehehe
Verder prima zaak!Hoeft Europa het niet meer af te dwingen!
(en zich daarmee nog impopulairder te maken
)
Ik vind het een goede zaak maar 'het is inmiddels 20xx' is gewoon geen argumentquote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Tegenargumenten zijn vaak nog veel sterker.
Klopt, maar ik vond het een grappig vooruitzicht.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Hoe kom je erbij dat Europa dat zou doen?Dat is echt totaaaaaal niet aan de orde.
Duitsland is de EU, dus zoiets zou niet kunnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het een grappig vooruitzicht.
Een impopulair Europa wat de Oost-Europese landen (en Duitsland) de verschrikkelijk liberale homo agenda oplegt.
dat kunnen ze natuurlijk. Wel kans dat je uit de partij gekickt wordt of bij de volgende verkiezingen niet meer op de lijst komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:38 schreef Eiwitshake het volgende:
Politici zouden eigenlijk altijd naar eigen eer en geweten moeten kunnen stemmen ipv altijd maar die dogmatische partijkoers te moeten volgen.
waar lul je zo dom over?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Trump is dus eigenlijk homovriendelijker dan Merkel. Waarom werd Merkel nooit weggezet als een homohatend varken door de progressiefjes?
Het sodemieter huwelijk? Wat is dat?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:27 schreef RaXz het volgende:
"Er zijn veel scheidingen tegenwoordig"
"Laten wij het oplossen door het sodemieter huwelijk in te voeren"
Duizenden keren heb ik bij de NOS, bij Pauw, bij de VARA, bij de NPO, hier op Fok, mensen horen zeggen dat Trump een homohater is, geen enkele keer heb ik dat over Merkel gehoord terwijl Trump al voor de verkiezingen heeft gezegd dat hij voor het homohuwelijk is. Beetje laf, vind je niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar lul je zo dom over?
Merkel is ook eerder aangevallen op haar standpunten over gelijke homorechten, bv in 2013 door SPD, FDP en de homobelangenorganisaties na openlijke uitspraken over haar weigering gelijkstelling na te streven
http://www.spiegel.de/pol(...)ng-aus-a-921484.html
Natuurlijk heb jij dat nooit gelezen of gemerkt, jouw attentiespanne gaat kennelijk niet echt verder dan één mislukte ondernemer en nu politicus aan de andere kan van de oceaan die zn standpunten onder de 140 karakters houd, en lijkt te denken dat alles om die ene gast draait;
die overgens zelf propageerde vóór homorechten te zijn
(of dat werkelijk zo is is niet echt te stellen (en ook niet tegen te spreken op beleid) maar ook is dat niet echt het thema bij hem, iig tegenoverde kandidaten van de GOP heeft hij zeker een betere indruk wbt LGBT-rechten)
Het pas laf dat je overal Trump bij moet halen. Zo zou je bijna gaan denken dat je weinig meer inhoudelijk hebt te bieden dan Trumpadoratie.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Duizenden keren heb ik bij de NOS, bij Pauw, bij de VARA, bij de NPO, hier op Fok, mensen horen zeggen dat Trump een homohater is, geen enkele keer heb ik dat over Merkel gehoord terwijl Trump al voor de verkiezingen heeft gezegd dat hij voor het homohuwelijk is. Beetje laf, vind je niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Moslims hebben natuurlijk niet het alleenrecht op conservatieve intolerantiequote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:21 schreef ijs_beer het volgende:
Het blijft me verbazen dat er nog veel (westerse) landen zijn die het homohuwelijk niet goedkeuren. Wel fijn dat nu in ieder geval de mening van de meerderheid van de Duitse bevolking gehoord gaat worden, inzake dit punt.
True, dat wordt wel eens vergeten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Moslims hebben natuurlijk niet het alleenrecht op conservatieve intolerantie
De SPD reageert op dit nieuws door een stemming over het onderwerp aan te vragen, die deze week nog gehouden moet worden.twitter:MartinSchulz twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 11:32:30We will push through marriage equality in Germany. This week. reageer retweet
Nu ook bevestigd dat ze het officieel vrijgegeven heeft:quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:34 schreef Kaas- het volgende:
UPDATEDe SPD reageert op dit nieuws door een stemming over het onderwerp aan te vragen, die deze week nog gehouden moet worden.twitter:MartinSchulz twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 11:32:30We will push through marriage equality in Germany. This week. reageer retweet
Shit gaat ineens snel.
Dan krijg je nog meer problemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog een reden om het in te voeren dus.
Wees eens specifiek:quote:
Waarom nog eens dickgedrukt dit benadrukken? Heb een donderbruin vermoeden...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ghehehehehehe
Verder prima zaak!Hoeft Europa het niet meer af te dwingen!
(en zich daarmee nog impopulairder te maken
)
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:34 schreef Kaas- het volgende:
UPDATEDe SPD reageert op dit nieuws door een stemming over het onderwerp aan te vragen, die deze week nog gehouden moet worden.twitter:MartinSchulz twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 11:32:30We will push through marriage equality in Germany. This week. reageer retweet
Shit gaat ineens snel.
http://www.politico.eu/ar(...)rkel-softens-stance/
Vreemd om zo 'Merkel-centrisch' te denken en volgens mij weinig correct.quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Merkel heeft het zó lang tegengehouden, dat ik nog steeds niet kan geloven dat het ineens binnen een week geregeld kan zijn. Zo van, "ik knijp nog eens in m'n arm".
Maar het kan maar zo. Jaren geleden schreef een krant geloof ik al eens: Merkel was ooit de kanselier die nooit de kernenergie zou afschaffen, Merkel was ooit de kanselier die nooit het minimumloon zou invoeren, en Merkel zal ooit de kanselier zijn geweest die nooit het huwelijk voor hetzelfde geslacht zou toestaan.
Met name dankzij Merkel! Zij heeft blijkbaar in de hand of het CDU fractiedwang moet toepassen of niet. En het CDU heeft er dan weer een punt van gemaakt dat er in de grote coalitie met SPD op dit punt vier jaar stilstand moest blijven. Anders had het ook allang als initiatiefwetsvoorstel van SPD+Grüne+Linke o.i.d. geregeld kunnen worden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:08 schreef RM-rf het volgende:
Vreemd om zo 'Merkel-centrisch' te denken en volgens mij weinig correct.
(..)
Merkel's kracht als politica is dat ze een ongekend sterke luisteraar maar ook strateeg is die op de juiste momenten snel en doorslaggevende coalities kan smeden en daarbuiten ook heel lang en geduldig kan afwachten.
Ze is allerminst erg ideologisch (..)
Maar is de strijd grotendeels door het Verfassungsgerichthof en in enkele Bondslanden gevoerd, terwijl men in Berlijn vooral niks deed en op stilstand zette.
Merkel heeft 310 van de 630. Maar ik had al even een telling gedaan en dat voorstel haalt het makkelijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:36 schreef Hexagon het volgende:
Overligens hebben de linkse partijen zonder CDU/CSU toch ook een meerderheid?
De conservatieve kwaliteitskrant FAZ probeert nu daarom ook een heleboel modder te gooien. Dat de SPD het regeerakkoord breekt en dat daardoor eigenlijk technisch sprake zou moeten zijn van een regeringscrisis. Dat een "huwelijk voor iedereen" betekent dat het instituut huwelijk wordt afgeschaft en dan ook gelijk polygamie en broer-zus-huwelijken moeten worden toegestaan. Dat Merkel een "rood-groene" lapzwans is. Etc.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:36 schreef Hexagon het volgende:
Overligens hebben de linkse partijen zonder CDU/CSU toch ook een meerderheid? Dus wanneer de SPD de handen vrij heft kan het gewoon.
Gewoon een populist en principeloos mens die alles doet om in het zadel te kunnen blijven. Tegen het homohuwelijk, maar nu toch haar partijgenoten vrij laat om te stemmen wat ze willen, alleen maar omdat ze dan hier tijdens de campagne en de verkiezingen niet over kan struikelen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Vreemd om zo 'Merkel-centrisch' te denken en volgens mij weinig correct.
Merkel's kracht als politica is dat ze een ongekend sterke luisteraar maar ook strateeg is die op de juiste momenten snel en doorslaggevende coalities kan smeden en daarbuiten ook heel lang en geduldig kan afwachten.
En zelfs in Ierland.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Kan natuurlijk ook dat ze zelf van gedachten is veranderd. Obama was aan het begin van zijn termijn ook nog een tegenstander.
En nu de laatste jaren de UK en Frankrijk het invoerden wordt het natuurlijk wel steeds lastiger uit te leggen
Waar haal je uit dat dat Merkel's persoonlijke keuze is?quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:34 schreef Igen het volgende:
Met name dankzij Merkel! Zij heeft blijkbaar in de hand of het CDU fractiedwang moet toepassen of niet.
Obama heeft geen enkele rol gespeeld bij de gelijkstelling van huwelijksrechten in amerika.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Kan natuurlijk ook dat ze zelf van gedachten is veranderd. Obama was aan het begin van zijn termijn ook nog een tegenstander.
Clinton hetzelfde, maar hij Obama en Clinton lijkt het me dat ze eerder tegen waren vanwege populistische redenen (bang dat het stemmen zou kosten als ze openlijk voor zouden zijn). Ik denk in al deze gevallen niet dat ze écht van gedachten zijn veranderd (Merkel lijkt iig persoonlijk nog gewoon tegen te zijn).quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:07 schreef Hexagon het volgende:
En nu de laatste jaren de UK en Frankrijk het invoerden wordt het natuurlijk wel steeds lastiger uit te leggen
Kijk, het ware gezicht.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Merkel heeft weer wat nieuws gevonden om open te zetten.
En na de beslissing van de Supreme Court ging Obama wel gelijk met de eer strijken, meteen een speech en het witte huis in de kleuren van de regenboog makenquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Obama heeft geen enkele rol gespeeld bij de gelijkstelling van huwelijksrechten in amerika.
Dat was puur een beslissing van het Supreme Court (een krappe 5-4 in 2015: Obergefell vs Hodges).
Obama heeft daarna die beslissing toegejuichd en ondersteund, maar hij heeft als politicus nooit iets gedaan om zulk een beleid in te voeren of door te drukken.
Wat dat betreft denk ik dat evenmin dat je Obama kunt prijzen vor de openstelling van het huwelijk voor gelijke geslachten in Amerika je nu kunt beweren dat dit nu een politieke keuze van Merkel is, of zij daarin leidinggevend zou zijn.
Ja maar ondanks dat Obama geen actieve rol heeft gespeeld is hij geloof ik wel omgegaan qua standpunt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Obama heeft geen enkele rol gespeeld bij de gelijkstelling van huwelijksrechten in amerika.
Dat was puur een beslissing van het Supreme Court (een krappe 5-4 in 2015: Obergefell vs Hodges).
Obama heeft daarna die beslissing toegejuichd en ondersteund, maar hij heeft als politicus nooit iets gedaan om zulk een beleid in te voeren of door te drukken.
Wat dat betreft denk ik dat evenmin dat je Obama kunt prijzen vor de openstelling van het huwelijk voor gelijke geslachten in Amerika je nu kunt beweren dat dit nu een politieke keuze van Merkel is, of zij daarin leidinggevend zou zijn.
Omdat ze het aankondigt in een interview met de media, en dat niet heeft gedaan op grond van een motie van een partijcongres o.i.d.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waar haal je uit dat dat Merkel's persoonlijke keuze is?
Ik denk dat je twee dingen moet onderscheiden. Het is niet Merkel die nu het "huwelijk voor iedereen" op eigen houtje kan invoeren. Het is een veel bredere politieke en maatschappelijke ontwikkeling die dat mogelijk maakt. Maar Merkel is wél jarenlang de cruciale blokkade op de weg geweest.quote:dat was niet omdat 'Mutti' dat alles zou afdwingen...
Nogmaals, ik denk dat het erg fout is de duitse politiek voor te stellen alsof binnen dat (gecompliceerde en Federale) Systeem één persoon een centrale en autoritaire heersersrol kan vervullen en alles als een spin in et net kan bepalen..
Hij was in elk geval de eerste Amerikaanse president ooit die z'n steun ervoor uitsprak. Maar eerlijk is eerlijk, dat is als Democraat anno nu ook wel je enige keuze.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar ondanks dat Obama geen actieve rol heeft gespeeld is hij geloof ik wel omgegaan qua standpunt.
Ze hadden het "geregistreerde partnerschap" wat intussen, afgezien van regels over adoptie, eigenlijk juridisch identiek is.quote:
haha nou inderdaad, dit dusquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Merkel heeft de deur niet opengezet, ze is gezwicht voor de zware druk van andere partijen die allemaal dit als breekpunt benoemden bij toekomstige coalititiebesprekingen.
Als je ooit een ander gezicht hebt gezien was dat het product van je eigen hokjesgeest.quote:
Een bekrompen en conservatieve DDR Gristenquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha nou inderdaad, dit dus![]()
Valt me wel tegen van haar zeg, ik had haar op een of andere manier een stuk progressiever verwacht
In de uitspraak van het Bundesverfassungsgericht over Ehegattensplitting (een belastingvoordeel voor getrouwd en of geregistreerde partners) ging het erom of de in artikel 6 vastgelde 'speciale bescherming voor het huwelijk en de familie gegrond is in de reproductieve functie, het kunnen hebben van kinderen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze hadden het "geregistreerde partnerschap" wat intussen, afgezien van regels over adoptie, eigenlijk juridisch identiek is.
Achtergrond is ook dat in de Grondwet staat:
Artikel 6
(1) Huwelijk en gezin staan onder de bijzondere bescherming van de staatsinrichting.
Tot nu toe durfde men het blijkbaar nog niet aan om het woord "huwelijk" uit de grondwet ineens anders te interpreteren.
Minstens 70 van haar fractiegenoten hebben wel voor gestemd:quote:
Nog minder dan ik verwachtte. Maar wat maakt het uit, het is erdoor. Duitsland nam het stokje als leider van de westerse wereld al een beetje over van de VS maar voor mij persoonlijk maakt dit het symbolisch definitief.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Minstens 70 van haar fractiegenoten hebben wel voor gestemd:
http://www.zeit.de/politi(...)t-fuer-ehe-fuer-alle
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:35 schreef Kaas- het volgende:
Het is er mensen.Parlement heeft voorgestemd.
Toch eigenlijk best bizar dat het christendom zich even het huwelijk heeft toegeeigend, en dan gaat bepalen wat de regels zijn voor iedereen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een bekrompen en conservatieve DDR Gristen
hoezo?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch eigenlijk best bizar dat het christendom zich even het huwelijk heeft toegeeigend, en dan gaat bepalen wat de regels zijn voor iedereen.
Het huwelijk is niet perse iets christelijks. Maar het is wel de kerk die in duitsland zegt dat het alleen iets mag zijn tussen man en vrouw. En tot nu was dat voor iedereen van toepassing, ook voor mensen die niet christelijk zijn.quote:
Politiek gezien natuurlijk wel het slimste. Gezien het grootste gedeelte van de groep waar ze leiding aan geeft in meer of mindere mate tegen het idee is.quote:
Maar van oorsprong is het wel iets christelijks.. ik zie het nog steeds als een exclusiviteit van de hetero.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het huwelijk is niet perse iets christelijks. Maar het is wel de kerk die in duitsland zegt dat het alleen iets mag zijn tussen man en vrouw. En tot nu was dat voor iedereen van toepassing, ook voor mensen die niet christelijk zijn.
Wat een flauwekul, al voordat het Christendom bestond waren er huwelijken, daarnaast moeten we ook kruizigingen maar weer goedkeuren omdat het iets Christelijks is? Maar bovendien betalen homosexuelen net zoveel belasting, dus het is een gotspe dat je dan niet dezelfde burgelijke rechten hebt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 10:11 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Maar van oorsprong is het wel iets christelijks.. ik zie het nog steeds als een exclusiviteit van de hetero.
Helaas bepaalt de overheid anders.
Oh zeker, ik heb wel respect voor de wijze waarop ze slim politiek bedrijft. Wel het homohuwelijk mogelijk maken, maar zelf niet voor stemmen... dat is imagogewijs de perfecte middenweg en ze voorkomt zo dat het een verkiezingsthema wordt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 10:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Politiek gezien natuurlijk wel het slimste. Gezien het grootste gedeelte van de groep waar ze leiding aan geeft in meer of mindere mate tegen het idee is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |