Maar Red Bull scoort wel 4 podia achter elkaar. Dus is het rendement beter dan die paar punten van Honda. Nu de betrouwbaarheid nog en ze scoren met twee coureurs flink wat punten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:16 schreef Nattekat het volgende: [..] De ICE van Honda icm de MGU-H van McLaren dus. Opgelost, slotje. En de ICE is iets belangrijker om de race mee uit te rijden. McLaren mist daardoor wel wat, maar betrouwbaar is het inmiddels wel. Beter dan het gemiddelde van 2 kapotte Renaults per wedstrijd.
Ja, nieuwe ja... Honda heeft z'n oude concept helemaal overboord gegooid omdat het niet werkte, terwijl dit concept (mogelijk) wel goed gaat werken.quote:
Over Spa!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, nieuwe ja... Honda heeft z'n oude concept helemaal overboord gegooid omdat het niet werkte, terwijl dit concept (mogelijk) wel goed gaat werken.
Renault had ook 1 van de beste V10 motoren, toegegeven maar na ~4 jaar lijkt het ze nog steeds niet te lukken.
niet de honda motor waar prost en senna toen mee reden?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, nieuwe ja... Honda heeft z'n oude concept helemaal overboord gegooid omdat het niet werkte, terwijl dit concept (mogelijk) wel goed gaat werken.
De V12 van Honda en de BAR Honda 006 was 1 van de beste motoren ooit:
Renault had ook 1 van de beste V10 motoren, toegegeven maar na ~4 jaar lijkt het ze nog steeds niet te lukken.
Als je kijkt wat hij in de rest van de kwalificatie rijdt en in de vrije trainingen...... Vettel had hij waarschijnlijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet niet of het al besproken is, maar Max zei gister in het interview dat hij als enige de Renault motor tijdens de kwalificatie moest terugschroeven. Gezien het klein verschil met Ferrari, betekent dat dat hij een zeer goede kans had ervoor te eindigen?
Dat was al bekend, dit is slechts een bevestiging.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)ncident-baku-923937/
Die man is gek.
Hij zei dat het zeker twee tienden scheelde.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet niet of het al besproken is, maar Max zei gister in het interview dat hij als enige de Renault motor tijdens de kwalificatie moest terugschroeven. Gezien het klein verschil met Ferrari, betekent dat dat hij een zeer goede kans had ervoor te eindigen?
En hij laat zich vooral niet hinderen door feiten, begint weer over een braketest.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)ncident-baku-923937/
Die man is gek.
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:41 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/s/33n6i/vlovl
Crash tussen Ferrari en Williams die nog niet op TV was geweest!
Toch een flinke crash. Die is volgens mij niet eens under investigation geweest toch?quote:
Beiden zouden 200 strafregels moeten schrijven vanwege het negeren van de verkeersregelsquote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch een flinke crash. Die is volgens mij niet eens under investigation geweest toch?
Lastig om direct een schuldige aan te wijzen, maar om als wedstrijdleider niet onder artikel 38.1 dit aan te merken als "incident" zodat de stewards het kunnen beoordelen is natuurlijk een beetje vreemd.
Misschien heeft Charlie het wel gezien, maar gewoon meteen aangemerkt als raceincident zonder verdere straffen. Dan nog raar waarom het niet op tv is geweest maargoed, de wedstrijdleiding en de stewards maken wel vaker rare beslissingen
Nouja Ferrari heeft natuurlijk een hoop gezeik (Vettel die Lewis ramt) en pech (Bottas die Kimi eraf rost) gehad, maar hier kwam Ferrari van rechts. Dus Williams zou fout zitten hier imo.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beiden zouden 200 strafregels moeten schrijven vanwege het negeren van de verkeersregels
Jezus, wat een klapper! Verbaasd me dat ze daar beide ongeschonden mee weg kwamen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:41 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/s/33n6i/vlovl
Crash tussen Ferrari en Williams die nog niet op TV was geweest!
Volgend jaar zelfs 3 achter elkaar om deze tijd.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:11 schreef Justevo het volgende:
We krijgen gelukkig nu weer 2 races achter elkaar, twee weken wachten is ruk.
Eentje was aan het spookrijden.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:41 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/s/33n6i/vlovl
Crash tussen Ferrari en Williams die nog niet op TV was geweest!
Viel mij live al op.....quote:Op dinsdag 27 juni 2017 11:41 schreef Geralt het volgende:
https://streamable.com/s/33n6i/vlovl
Crash tussen Ferrari en Williams die nog niet op TV was geweest!
Je moet het maar willen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:
Volledig offtopic filmpje wat ik net tegenkwam van een doodnormale kerel die helemaal krom ligt om een Lambo te kunnen rijden:
http://www.nu.nl/142908/v(...)hini-murcielago.html
Wat een figuur.
Respect voor zo iemand. Die heeft echt passie.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:
Volledig offtopic filmpje wat ik net tegenkwam van een doodnormale kerel die helemaal krom ligt om een Lambo te kunnen rijden:
http://www.nu.nl/142908/v(...)hini-murcielago.html
Wat een figuur.
Zeker. Mooi om te zien in elk gevalquote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Respect voor zo iemand. Die heeft echt passie.
Beter dan zo'n multimiljonair die geen ruk met zijn auto heeft en hem afragt.
Bah... een Testarossa ingeruild voor een Murcielagoquote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:
Volledig offtopic filmpje wat ik net tegenkwam van een doodnormale kerel die helemaal krom ligt om een Lambo te kunnen rijden:
http://www.nu.nl/142908/v(...)hini-murcielago.html
Wat een figuur.
wel grappig dat Ziggo dan de primeur heeft wat Max betreft, was wel verbaasd hoe snel andere media zo'n gesprek vertalen en brengen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet niet of het al besproken is, maar Max zei gister in het interview dat hij als enige de Renault motor tijdens de kwalificatie moest terugschroeven. Gezien het klein verschil met Ferrari, betekent dat dat hij een zeer goede kans had ervoor te eindigen?
Volgens mij heeft Verstappen gewoon een contract met Ziggo, ook dat hij als eerste naar Jack moet na de race.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat Ziggo dan de primeur heeft wat Max betreft, was wel verbaasd hoe snel andere media zo'n gesprek vertalen en brengen.
Yes vorig jaar, en dit jaar weer.. wat een keurige omgeving qua faciliteiten, aanrijroute etc. Zeg maar wat je wil weten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:19 schreef RingBewoner het volgende:
Zijn er wel eens mensen die de GP van Oostenrijk hebben bezocht en eventueel wat tips hebben?
Over het parkeren kan ik bar weinig vinden. Wij zitten op start/finish en kan niks vinden over waar te parkeren en of je tickets moet hebben. Tevens ben ik wel benieuwd of er veel file is op de heenweg.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:02 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
Yes vorig jaar, en dit jaar weer.. wat een keurige omgeving qua faciliteiten, aanrijroute etc. Zeg maar wat je wil weten.
In '98 geweest met mijn vader. Van anderen begreep ik dat het parkeren in de regio (30km west of oostwaards) en dan OV pakken ook wel goed te doen was. Wij hadden maandags de lol om te wachten op 2 boeren met traktoren die tientallen auto's moesten wegslepen uit de drek, in een bepaalde volgorde. Rond 14:00 van het terrein af en s'avonds na 21:00 pas aangekomen op onze bestemming in Zwitserlandquote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Over het parkeren kan ik bar weinig vinden. Wij zitten op start/finish en kan niks vinden over waar te parkeren en of je tickets moet hebben. Tevens ben ik wel benieuwd of er veel file is op de heenweg.
Ik denk dat het vorig jaar minder druk was dan dat het dit jaar gaat zijn. Je hebt rondom het circuit gratis parkeervelden waarna je in (natuurlijk welke je kiest) binnen een kwartier / twintig minuten lopen op het circuit bent.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Over het parkeren kan ik bar weinig vinden. Wij zitten op start/finish en kan niks vinden over waar te parkeren en of je tickets moet hebben. Tevens ben ik wel benieuwd of er veel file is op de heenweg.
weer achteraan starten dus?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:14 schreef THEFXR het volgende:
nieuwe Honda update
http://www.gpupdate.net/n(...)tie-naar-oostenrijk/
Nee aangezien Alonso die penalty al heeft gehad en de engine het heeft overleefd en Vandoorne mocht nog 1 switch maken met de ICE meen ik.quote:
Das een serieuze update... 3 tienden op een circuit als Baku, terwijl Barcelona meestal als ijkpunt wordt genomen.quote:Honda reckons its upgraded 'spec 3' engine delivered more than two or three tenths of a second worth of performance at Baku, matching data predicted by its dynos back at base.
dan valt het toch juist tegen want Baku is veel vol gasquote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee aangezien Alonso die penalty al heeft gehad en de engine het heeft overleefd en Vandoorne mocht nog 1 switch maken met de ICE meen ik.
[..]
Das een serieuze update... 3 tienden op een circuit als Baku, terwijl Barcelona meestal als ijkpunt wordt genomen.
Meer info:
https://www.motorsport.co(...)-points-baku-924029/
Ja daarom juist... als ze 3 tienden halen op een high speed circuit dan halen ze dus 5 tienden op een low/medium speed circuit.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan valt het toch juist tegen want Baku is veel vol gas
Ziggo en Max hebben een commercieel contract. dus Max verdient er aanquote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat Ziggo dan de primeur heeft wat Max betreft, was wel verbaasd hoe snel andere media zo'n gesprek vertalen en brengen.
dat zou ik eerder andersom zienquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja daarom juist... als ze 3 tienden halen op een high speed circuit dan halen ze dus 5 tienden op een low/medium speed circuit.
hmm naja misschien heb jij gelijkquote:
je moet blij zijn met iedere progressie maar gezien hun achterstand is zelfs 0,5s verbetering nog lang niet waar ze zijn moetenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
hmm naja misschien heb jij gelijk
3 tienden blijft veel iig en dat is zelfs nog theoretisch aangezien Alonso geen 1 rondje heeft kunnen stampen met die nieuwe motor.
Alonso kwalificeerde met die spec 2 motor 7e in Spanje finishte bijna in de punten in Canada en dat zijn toch niet de langzaamste circuits.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet blij zijn met iedere progressie maar gezien hun achterstand is zelfs 0,5s verbetering nog lang niet waar ze zijn moeten
mja, bij een zwaardere straf zou je hem tweemaal straffen voor hetzelfde vergrijp.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:22 schreef daNpy het volgende:
Vettel krijgt hopelijk een dikkere straf:
https://www.autoblog.nl/n(...)arder-bestraft-99976
Om Hamilton vervolgens fluitend naar het kampioenschap te laten rijden? Doe maar niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:22 schreef daNpy het volgende:
Vettel krijgt hopelijk een dikkere straf:
https://www.autoblog.nl/n(...)arder-bestraft-99976
wel mee eens ja, gewoon weer vooruit kijkenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Om Hamilton vervolgens fluitend naar het kampioenschap te laten rijden? Doe maar niet.
Ik zie liever emoties en strijd dan optochten a la Baku 2016, dubbel maar waar.
Vettel is een pannenkoek, die kerel zit altijd met een rode waas achter het stuur.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij een zwaardere straf zou je hem tweemaal straffen voor hetzelfde vergrijp.
Dat van vorig jaar was voor een duidelijk ander vergrijp.
niet altijd maar hij reageert wel vreemd af en toe, zo goed kan hij dus niet tegen drukquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vettel is een pannenkoek, die kerel zit altijd met een rode waas achter het stuur.
Beide keren is het imho in diskrediet brengen van de sport, dus wat mij betreft mag hij de punten van Baku verliezen. Daar had hij gewoon de zwarte vlag moeten krijgen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij een zwaardere straf zou je hem tweemaal straffen voor hetzelfde vergrijp.
Dat van vorig jaar was voor een duidelijk ander vergrijp.
Gewoon 1 wedstrijd schorsen daarmee is het kampioenschap weer mooi scherp.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Om Hamilton vervolgens fluitend naar het kampioenschap te laten rijden? Doe maar niet.
Ik zie liever emoties en strijd dan optochten a la Baku 2016, dubbel maar waar.
Wat ik wel bijzonder vindt, is dat met het bepalen van de stafmaat rekening gehouden is met het kampioenschap tussen beide heren. Dat is in mijn ogen zwak maar ook sterke beslissing. Het schept alleen wel een precedent en kan leiden tot terechte discussies zowel ni als in de toekomst.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon 1 wedstrijd schorsen daarmee is het kampioenschap weer mooi scherp.
Zulke acties moeten gewoon (hard) bestraft worden, klaar.
Emoties zijn prima en begrijpelijk, maar je gram gaan halen is altijd not-done in welke sport dan ook.
Volgens mij doen zowel Hamilton als Vettel bij beide restarts hetzelfde. Het enige verschil is dat bij restart 2, de onderlinge afstand kleiner is.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:56 schreef CrashO het volgende:
Hij staat nu ook op het formule 1 kanaal. Met verder wat doelloos geleuter eromheen. Maar wel een side-by-side van een eerdere safety car ronde
[ afbeelding ]
Het is gewoon zwak, want je geeft als signaal dat je meer mag als het om het WK gaat, want dan straffen ze niet omdat het 't WK beīnvloed. En daarmee beīnvloedt je juist het WK.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ik wel bijzonder vindt, is dat met het bepalen van de stafmaat rekening gehouden is met het kampioenschap tussen beide heren. Dat is in mijn ogen zwak maar ook sterke beslissing. Het schept alleen wel een precedent en kan leiden tot terechte discussies zowel ni als in de toekomst.
Er zit wel een verschil als het gedaan wordt op hoge snelheid of met een slakkengang zoals het zondag gebeurde...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is gewoon zwak, want je geeft als signaal dat je meer mag als het om het WK gaat, want dan straffen ze niet omdat het 't WK beīnvloed. En daarmee beīnvloedt je juist het WK.
Ongeacht de WK-stand, is de actie van Vettel gewoon een zwarte vlag waard. Met opzet een andere auto rammen is een no-go wmb. En dat dit opzettelijk was, was wel overduidelijk. Als het niet opzettelijk was, dan moet Vettel trouwens zijn licentie inleveren wmb, want dan heeft hij zijn auto niet onder controle.
Eigen rechter spelen is sowieso fout. En dat deed Vettel. Als het op hoge snelheid was geweest, dan hadden ze hem levenslang mogen schorsen. Wat hij nu deed was een zwarte vlag waard. Dus ik neem het verschil meequote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Er zit wel een verschil als het gedaan wordt op hoge snelheid of met een slakkengang zoals het zondag gebeurde...
Vanaf 20.30 uur op het open Ziggo Sport kanaal.quote:Set in the golden era of Grand Prix Racing '1' tells the story of a generation of charismatic drivers who raced on the edge, risking their lives during Formula 1's deadliest period, and the men who stood up and changed the sport forever.
Voor een zwarte vlag moet je minimaal iemand van z'n motor trappen..quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is sowieso fout. En dat deed Vettel. Als het op hoge snelheid was geweest, dan hadden ze hem levenslang mogen schorsen. Wat hij nu deed was een zwarte vlag waard. Dus ik neem het verschil mee
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Voor een zwarte vlag moet je minimaal iemand van z'n motor trappen..
Noem voor de rest geen namen.
Absoluut, de hapering van de versnellingsbak kostte hem ook al 2 a 3 tienden, dus p3 was normaalgesproken realistisch.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet niet of het al besproken is, maar Max zei gister in het interview dat hij als enige de Renault motor tijdens de kwalificatie moest terugschroeven. Gezien het klein verschil met Ferrari, betekent dat dat hij een zeer goede kans had ervoor te eindigen?
Had niet iedereen dat dan?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:44 schreef YourCaptor het volgende:
Overigens had ik in Baku een soort van geen zin, vanwege die vreselijke race van vorig jaar. Maar toen:
Nee, alleen ik.quote:
Ik heb dat ook bij Monaco.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:04 schreef YourCaptor het volgende:
Ik heb nooit niet zin in een race. Ik keek hier echt van op.
Schumi raakte al zijn punten kwijt door zo'n actie en Vettel krijgt maar 10 sec ...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon 1 wedstrijd schorsen daarmee is het kampioenschap weer mooi scherp.
Zulke acties moeten gewoon (hard) bestraft worden, klaar.
Emoties zijn prima en begrijpelijk, maar je gram gaan halen is altijd not-done in welke sport dan ook.
Ik niet, echt altijd kan ik wel iets halen uit een race. Zeker vooraf.quote:
Dat was op volle snelheid en Schumi probeerde doelbewust Villeneuve eruit te rammen. Dat is toch wat anders dan verontwaardigd achter de safety car wheelbangen. Al is het meer dan terecht dat Vettel een straf kreeg.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Schumi raakte al zijn punten kwijt door zo'n actie en Vettel krijgt maar 10 sec ...
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 23:58 schreef Fer het volgende:
Kan iemand zich nog herinneren of Vettel in 2010-2013 van die uitbarstingen had?
Vettels mentale stabiliteit is volledig afhankelijk van succes.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 23:58 schreef Fer het volgende:
Kan iemand zich nog herinneren of Vettel in 2010-2013 van die uitbarstingen had?
Turkije 2010 ?quote:Op woensdag 28 juni 2017 06:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vettels mentale stabiliteit is volledig afhankelijk van succes.
En dan hebben ze het aan de ene kant over Vettel als kleuter, maar die zou gestraft moeten worden omdat janker Todt het niet kan hebben dat Schumacher een grotere straf kreeg in zijn ogen. Hij deed dit en dat en toen mocht het niet en alles en zo en ... en ... wheeeeee ...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:22 schreef daNpy het volgende:
Vettel krijgt hopelijk een dikkere straf:
https://www.autoblog.nl/n(...)arder-bestraft-99976
ik zie dat niet zo, al zijn de vergrijpen niet vergelijkbaar is 10 seconden wel heel weinig in dit geval.quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan hebben ze het aan de ene kant over Vettel als kleuter, maar die zou gestraft moeten worden omdat janker Todt het niet kan hebben dat Schumacher een grotere straf kreeg in zijn ogen. Hij deed dit en dat en toen mocht het niet en alles en zo en ... en ... wheeeeee ...
Wie is er nou een kleuter
Hoezo dat? Was dit incident van invloed op de uitslag of zo?quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie dat niet zo, al zijn de vergrijpen niet vergelijkbaar is 10 seconden wel heel weinig in dit geval.
wel heel jammer want als ze niks doen en hij wordt met een heel klein verschil kampioen kleeft dit incident er weer aan en als Hamilton met een klein verschil wint eigenlijk ook
Hij is dit jaar eigenlijk belachelijk goed ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:35 schreef VacaLoca het volgende:
Max moest blijkbaar in kwali als enige Renault coureur z'n motor terugschroeven. Dat plus sync problemen in z'n laatste ronde en dan nog maar een tiende achter de Ferrari's is veelbelovend.
Canada liep ie uit op Bottas zelfs.
Hij is gemiddeld zo'n 0.3 a 0.4 sec sneller dan Ricciardo inmiddels, dus tja mss gaan we het Wilhelmus nog wel (paar keer) horen dit jaar.
Hopelijk is dat inmiddels ook weer het bepalende gevoel bij Max. Dat ie op vrijdag weer top 3 tijden rijdt en die flow meeneemt naar kwalificatie en race. Blijft alles heel, staat ie op het podium. Boven Ferrari en 1 mercedes op eigen kracht, daar geloof ik inmiddels wel weer in.quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:35 schreef VacaLoca het volgende:
Max moest blijkbaar in kwali als enige Renault coureur z'n motor terugschroeven. Dat plus sync problemen in z'n laatste ronde en dan nog maar een tiende achter de Ferrari's is veelbelovend.
Canada liep ie uit op Bottas zelfs.
Hij is gemiddeld zo'n 0.3 a 0.4 sec sneller dan Ricciardo inmiddels, dus tja mss gaan we het Wilhelmus nog wel (paar keer) horen dit jaar.
Sinds de grote aero update van de RBR in Spanje, devalueert hij Ricciardo gewoon.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:31 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Hij is dit jaar eigenlijk belachelijk goed ja.
Het is een wonder dat Ricciardo meer punten heeft.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sinds de grote aero update van de RBR in Spanje, devalueert hij Ricciardo gewoon.
Het verschil is groot, echt groot. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Ricciardo een verdomd goede coureur is.
ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 puntenquote:Op woensdag 28 juni 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dat? Was dit incident van invloed op de uitslag of zo?
Was Todt toen niet ook teambaas van schumacher?quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan hebben ze het aan de ene kant over Vettel als kleuter, maar die zou gestraft moeten worden omdat janker Todt het niet kan hebben dat Schumacher een grotere straf kreeg in zijn ogen. Hij deed dit en dat en toen mocht het niet en alles en zo en ... en ... wheeeeee ...
Wie is er nou een kleuter
Aangezien het vanaf dat punt is, zegt dat juist alleen maar dat de auto nu Max meer ligt dan Ricciardo en hij er dus meer uit kan halen. Voor die update was dat niet zo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sinds de grote aero update van de RBR in Spanje, devalueert hij Ricciardo gewoon.
Het verschil is groot, echt groot. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Ricciardo een verdomd goede coureur is.
Hij loopt alsnog uit op zijn directe concurrentquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 punten
Dat is meer geluk dan wijsheidquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij loopt alsnog uit op zijn directe concurrent
ja ok maar het blijven kostbare punten, hoe kostbaar is afwachtenquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij loopt alsnog uit op zijn directe concurrent
Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel kromquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is meer geluk dan wijsheid
Misschien, maar Vettel kan er niets aan doen dat die Mercedes half uit elkaar pleurtquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel krom
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Aangezien het vanaf dat punt is, zegt dat juist alleen maar dat de auto nu Max meer ligt dan Ricciardo en hij er dus meer uit kan halen. Voor die update was dat niet zo.
Beetje scheef om rijders zo te vergelijken. Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto
Dat mag je niet zeggen van de Vettel fanboys.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald puntquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Een Alonso is dan ook helemaal niet beter dan aan Vandoorne.
Feit is dat in Q Ricciardo nog steeds een stukkie trager is dan de Ferrari's waar Max het gat wel heeft kunnen dichten. Of dat komt omdat de auto de ene wel beter ligt dan de ander is niet relevant. Hij flikt iets wat Vettel nooit is gelukt, gewoon sneller zijn dan Ricciardo.
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald punt
Sinds de update is het verschil nog duidelijker gewordenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.
Toen vorig jaar Ricciardo de snellere was in de Q, had je iedereen moeten horen dat Max zijn Q skills nog ECHT wel moest gaan verbeteren. Maar nu ligt het ineens aan de aero update van RBR.
Uiteraard.
Fantastisch idee, direct invoeren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.
Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
dat ben ik wel met je eensquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Fantastisch idee, direct invoeren.Wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
maar het blijft een vreemde bonusquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.
de VSC is daar al een oplossing voorquote:
Heb je je eigen post gelezen? 5 seconden om te stoppen zodra een lampje gaat branden, mechanics verspreid over het hele circuit, doei. Dan kun je net zo goed de hele safetycar afschaffen en in plaats daarvan altijd maar red flaggen.quote:
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.quote:
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:29 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.
Dit is een oplossing daarvoor. Hoe snel gestopt moet worden etc. kan over gediscussieerd worden
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat nietquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:42 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?
het gata juist om situaties waar VSC situaties niet mogelijk zijn.
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 punten
En dat is dus bewust gedaan om het spektakel te verhogen. Door de gelapten tussen de andere coureurs weg te halen zodat de koplopers direct met elkaar konden racen zonder last te hebben van de achterblijvers.quote:
Misschien, maar het is onderdeel van de racesport. Dat weten coureurs en teams en daar moeten ze rekening mee houden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.
Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.
Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
Ja, juist ja. De VSC is dus niet altijd een optie.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat niet
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.
Bernd gewoon in een F1 auto zetten. Hoeft Lewis ook niet te miepen dat ie niet doorrijdtquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
Imho is de SC er niet om het spektakel te verhogen, maar vanwege de veiligheid en zou zo weinig mogelijk invloed moeten hebben op de wedstrijd.
Datquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Vettel had nog tijdens de race de zwarte vlag moeten krijgen, maar kennelijk durfden ze dat niet aan. Als ze hem nu nog een keer zouden straffen zou ik dat vreemd vinden, ook al was de initiële straf in de ogen van velen te licht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Een voorsprong van bijvoorbeeld een minuut kan gewoon in rook opgaan. Je gaat bij een voetbalwedstrijd ook niet opeens de stand van 4-0 naar 4-3 verzetten. Dat is eigenlijk wat er bij een safety car gebeurd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen.
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bernd gewoon in een F1 auto zetten. Hoeft Lewis ook niet te miepen dat ie niet doorrijdt
Dit! Het moet helemaal NIKS uitmaken of het met 10km/h, 50km/h of 200km/h gebeurd is. Het gaat er om dat iemand opzettelijk iemand anders van de baan probeert te rammen. Het was een bewuste actie en niet een race incident tijdens het racen zelf. Zoiets moet gewoon keihard gestraft worden, anders gaat dit vaker gebeuren en dan kan je er niks meer tegen doen aangezien je Vettel niet hard genoeg hebt aangepakt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Nee gewoon die gare Mercedes SC wegtiefen en een F1 auto geven aan Bernd. Kan die ook gewoon een beetje wat meer tempo rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
Of een punt aftrek... dan staat ie aan het einde van het seizoen weer op 0.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
En dat is iets wat de heren stewards zich in mijn ogen niet bedacht hebben. Er wordt hier een debiel precedent geschapen. Iemand moedwillig aanrijden kost je 10 seconden. Zo simpel is het dus sinds zondag.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Kyran het volgende:
Als dit een volgende race weer zou gebeuren en die coureur zou een zwarte vlag krijgen is er stront aan de knikker. Als die dan weer een 10 seconden straf zou krijgen is er alsnog stront aan de knikker, want dan mag je blijkbaar mensen van de baan proberen te rammen.
Olav zei toch dat ze hem een F2 auto moesten geven? Dat vond ik wel een goed ideequote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee gewoon die gare Mercedes SC wegtiefen en een F1 auto geven aan Bernd. Kan die ook gewoon een beetje wat meer tempo rijden
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houdenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:55 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Een voorsprong van bijvoorbeeld een minuut kan gewoon in rook opgaan. Je gaat bij een voetbalwedstrijd ook niet opeens de stand van 4-0 naar 4-3 verzetten. Dat is eigenlijk wat er bij een safety car gebeurd.
Dat miepen over de SC en dit soort acties zijn nou precies mooie voorbeelden waarom ik Hamilton tien keer niks vind. Kan prima rondjes rijden als alles goed gaat, maar als het ook maar een beetje tegenzit is het te treurig voor woorden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
Ondergesneeuwd inderdaad, belachelijk wat mij betreft.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
iddquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
En dan na de race net doen alsof er niks aan de hand was. Dat is misschien nog wel veel ergens. Dat je "in the heat of the moment" zo'n actie maakt is misschien nog goed te praten, maar na de race net doen alsof er niks is gebeurd is echt schandalig.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dat is iets wat de heren stewards zich in mijn ogen niet bedacht hebben. Er wordt hier een debiel precedent geschapen. Iemand moedwillig aanrijden kost je 10 seconden. Zo simpel is het dus sinds zondag.
Hij heeft denk ik wereldwijd wel iets aan credits in moeten leveren wegens dit akkefietje.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:02 schreef Kyran het volgende:
Een kleuter is het. Vorig jaar wel miepen als Max hem geen ruimte liet, maar nu iemand moedwillig eraf proberen te rijden tijdens een safety car.
http://www.auto-motor-und(...)F1+%28Englisch%29%29quote:Der Motorschaden in Baku wurde wahrscheinlich ausgelöst, weil der Motor überhitzt hat. Nach drei Runden gingen die Temperaturen hoch. Auch da waren es Karbonteile, die die Kühler verstopft hatten. Als wir Max reinholen wollten, flog das Teil weg. Dann ist der Öldruck zusammengebrochen.
SC is prima, maar ze moeten niet de achterblijvers ertussen uit halen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.
Reken maar dat dit ook invloed heeft op het spel van beide teams. Het kan best zijn dat het team dat achter stond hard op weg was naar de gelijkmaker en dat de wedstrijd na de hervatting doodsaai wordt, omdat er vanaf de kant ingegrepen wordt door tactische aanwijzingen.
Dan zou je het ook letterlijk moeten stilleggen zoals ik voorstel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.
Reken maar dat dit ook invloed heeft op het spel van beide teams. Het kan best zijn dat het team dat achter stond hard op weg was naar de gelijkmaker en dat de wedstrijd na de hervatting doodsaai wordt, omdat er vanaf de kant ingegrepen wordt door tactische aanwijzingen.
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:05 schreef ondeugend het volgende:
Der Motorschaden in Baku wurde wahrscheinlich ausgelöst, weil der Motor überhitzt hat. Nach drei Runden gingen die Temperaturen hoch. Auch da waren es Karbonteile, die die Kühler verstopft hatten. Als wir Max reinholen wollten, flog das Teil weg. Dann ist der Öldruck zusammengebrochen.
Jammer voor de Max-haters die blijven beweren dat het allemaal komt doordat Max teveel van de auto vraagtquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
En dat kan niet. Daarom wordt regelmatig voor een VSC gekozen. Ook niet helemaal een eerlijk systeem, want onder VSC's wordt vaak gestopt voor nieuwe banden en dat is weer nadelig voor degenen die net binnen zijn geweest. Die verliezen hierdoor tijd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Dan zou je het ook letterlijk moeten stilleggen zoals ik voorstel.
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
SC is prima, maar ze moeten niet de achterblijvers ertussen uit halen.
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat kan niet. Daarom wordt regelmatig voor een VSC gekozen. Ook niet helemaal een eerlijk systeem, want onder VSC's wordt vaak gestopt voor nieuwe banden en dat is weer nadelig voor degenen die net binnen zijn geweest. Die verliezen hierdoor tijd.
Gewoon weer botte pech idd. Misschien kunnen ze het een beetje goedmaken met Max door hem de beste strategie te geven in Oostenrijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
bij jouw idee staan de auto's kriskras verspreid over de baan stil met hun motor uit? De auto's zijn er niet op gebouwd om zelfstandig te kunnen starten, dus dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
Heb je wel eens gezien wat voor materiaal er op de startgrid gebruikt wordt? Als je jouw idee doet, zou je alle wagens automatisch tot stilstand moeten brengen op hetzelfde moment. Daarna staan ze zeker 10 minuten stil waardoor ze dus oa. de motor uit moeten zetten (en dus weer aan) en bandenwarmers etc etc. De pitcrew 5 kilometer laten lopen om de auto te bereiken op Spa is niet zo goed planquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
Inderdaad, als je het helemaal eerlijk wil houden moet je VSC gebruiken en de pits dichtgooien tijdens een VSC.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.
Dus je mag niet wheelbangen bij welke snelheid dan ook? En daar moet een zwarte vlag op volgen? Dat is nieuw voor mij en werpt een heel ander licht op incidenten van vorige seizoenen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Ja, draai het maar weer lekker omquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je mag niet wheelbangen bij welke snelheid dan ook? En daar moet een zwarte vlag op volgen? Dat is nieuw voor mij en werpt een heel ander licht op incidenten van vorige seizoenen.
Omdat Vettel in de ogen van sommige mensen niets fout kan doenquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer lekker om
Wheelbangen tijdens het racen is niet te vergelijken met bewust op iemand afsturen tijdens een SC, omdat je denkt dat hij je een breaktest heeft gegeven.
Edit: Snap serieus niet hoe mensen dit goed willen praten.
Behalve diegenen die net naar binnen wilden gaan vanwege schade/lekke band of zo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.
Die hebben een reden om dan te pitten. Voor de rest staat het idee me wel aan eigenlijk als er een VSC isquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Behalve diegenen die net naar binnen wilden gaan vanwege schade/lekke band of zo.
Ik snap dat het vooral om het principe gaat en niet zozeer over (potentiële) schade die daaruit volgt. Maar dat de snelheid niks uitmaakt gaat me ook veel te ver. Ik ben het met je eens dat Vettel de zwarte vlag zou moeten krijgen, maar als die dit deed op het rechte stuk op racesnelheid hadden ze zijn superlicentie wel mogen afpakken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit! Het moet helemaal NIKS uitmaken of het met 10km/h, 50km/h of 200km/h gebeurd is. Het gaat er om dat iemand opzettelijk iemand anders van de baan probeert te rammen. Het was een bewuste actie en niet een race incident tijdens het racen zelf. Zoiets moet gewoon keihard gestraft worden, anders gaat dit vaker gebeuren en dan kan je er niks meer tegen doen aangezien je Vettel niet hard genoeg hebt aangepakt.
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer lekker om
Wheelbangen tijdens het racen is niet te vergelijken met bewust op iemand afsturen tijdens een SC, omdat je denkt dat hij je een breaktest heeft gegeven.
Edit: Snap serieus niet hoe mensen dit goed willen praten.
Over een viervoudig wereldkampioen die dringend een cursusje angermanagement nodig heeftquote:
Hoezo geen schade?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
nee. Die hoofdsteun is niet goed vastgezet toen Hamilton na de rode vlag weer in zijn auto zatquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hoezo geen schade?
Ik heb de crew bezig gezien met het oplappen van de zijkant.
En zou het niet kunnen dat die hoofdsteun los is gekomen door de zoen van Vettel?
Omdat die je die auto's niet zomaar stil kunt zetten. Dan raakt alles binnen no time oververhit met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Pas op wat je zegt!!!quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Die hoofdsteun is niet goed vastgezet toen Hamilton na de rode vlag weer in zijn auto zat
pech gehadquote:
Wheelbangen is wel iets anders dan opzettelijk inrijden op iemand.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Zou je ook zo reageren wanneer het niet jouw lievelingetje betrof maar bijvoorbeeld iemand als Stroll? Het feit dat er geen schade is mag nooit de zwaarte van de straf bepalen, want als het nog een keer gebeurt bij een andere coureur. Daar breekt de wielophanging van af, krijgt die dan een zwaardere straf omdat het slachtoffer toevallig in een minder deugdelijke auto reed?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Godver, ja natuurlijk is dat een hele andere situatie die niet vergelijkbaar is. Dat was tijdens de race, en Schumacher poogde hem in de zijkant van Villeneuve te rammen omdat Villeneuve sneller was. Dit was tijdens een safetycar, en Vettel voelde zich op z'n pikkie getrapt. Achteraf nog ten onrechte ook, want hij maakte de inschattingsfout.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, .
Godver wat sneu dit.quote:maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.
Dus ze zagen wel degelijk critical temperaturen?? Maar het herstelde zich en toen verloor hij alsnog de oliedruk?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hoezo geen schade?
Ik heb de crew bezig gezien met het oplappen van de zijkant.
Nee, en zelfs niet door de brake-test.quote:En zou het niet kunnen dat die hoofdsteun los is gekomen door de zoen van Vettel?
Hier hoopte ik op, maar de reactie van Vettel na de race sluit deze mogelijkheid helaas uit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:45 schreef Gezicht het volgende:
In hoeverre is er eigenlijk rekening gehouden met de mogelijkheid dat het geen doelbewuste actie was, maar "per ongeluk" gebeurde toen Seb zijn hand(en) van het stuur had?
Snap niet dat jij zo'n actie nog goed wil praten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.
[..]
Nee, en zelfs niet door de brake-test.
Je kunt van alles verzinnen om maar te doen alsof er iets ernstigs gebeurd is, maar dat is er gewoon niet. Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it.
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.
[..]
Nee, en zelfs niet door de brake-test.
Je kunt van alles verzinnen om maar te doen alsof er iets ernstigs gebeurd is, maar dat is er gewoon niet. Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it.
Nieuw hier?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.
Vettel gaat geen verhaal, hij speelt voor eigen rechter door te concluderen dat hetgeen wat Hamilton deed, niet door de beugel kon. Echter heeft data laten zien dat Hamilton niks bijzonders heeft gedaan.
Dus EN een fout van Vettel door achter op Hamilton te rijden
EN een foute conclusie van Vettel door Hamilton er de schuld van te geven
EN een foute actie van Vettel om voor eigen rechter te gaan spelen.
De actie van Vettel was wel degelijk ernstig, het gevolg viel gelukkig mee, hoewel er wel gewoon schade was.
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.
Vettel gaat geen verhaal, hij speelt voor eigen rechter door te concluderen dat hetgeen wat Hamilton deed, niet door de beugel kon. Echter heeft data laten zien dat Hamilton niks bijzonders heeft gedaan.
Dus EN een fout van Vettel door achter op Hamilton te rijden
EN een foute conclusie van Vettel door Hamilton er de schuld van te geven
EN een foute actie van Vettel om voor eigen rechter te gaan spelen.
De actie van Vettel was wel degelijk ernstig, het gevolg viel gelukkig mee, hoewel er wel gewoon schade was.
Ik heb wel meerdere posts gezien waaruit blijkt wat jij nu stelt, maar had misschien toch de stille hoop dat hij het licht zou zien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.
alles wat/wie Duits(er) isquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is.
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?quote:
vorige jaren Rosberg zekerquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?
Spreekt Hulkenberg Duits ja?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?
quote:
Daarom vroeg ik datquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb wel meerdere posts gezien waaruit blijkt wat jij nu stelt, maar had misschien toch de stille hoop dat hij het licht zou zien.
En daar had hij dus een zwarte vlag voor moeten krijgen, wat er verder vooraf gebeurd is boeit niet. Dat zeg je namelijk net zelf ook alquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it.
Per toeval de jouwe. Het is toch verder niet interessant wat een ander te melden heeft, alleen de mening van "mij" is de waarheid...quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er nog mensen die die posts lezen?
Jij bent sowieso inhoudsloos, dus....quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:18 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Per toeval de jouwe. Het is toch verder niet interessant wat een ander te melden heeft, alleen de mening van "mij" is de waarheid...
Ja, de FIA leest toch mee hoe wij hier de strafmaat voor Vettel bepalen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er nog mensen die die posts lezen?
Ik notuleer het, en stuur het door per mail. Elke week.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, de FIA leest toch mee hoe wij hier de strafmaat voor Vettel bepalen?
Nog steedsquote:Op woensdag 28 juni 2017 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij bent sowieso inhoudsloos, dus....
Ik vind het interessant dat mensen zo ver van de werkelijkheid kunnen staan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:49 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind de postings van Weltschmerz eigenlijk altijd wel interessant.
Ah vandaar dat het altijd zo lang moet duren met die FIA. Dacht dat ze gewoon traag waren maar ze wachten natuurlijk nog op de notulen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik notuleer het, en stuur het door per mail. Elke week.
Dat is helemaal niet raar. Het wheelbangen is het probleem niet. Het eigen rechter spelen en opzettelijk inrijden op een conculega wel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 15:47 schreef Fer het volgende:
Vreemd genoeg, een correcte inhaalactie met 250+ wat uitmond in een wheelbangetje mag weer wel.
dat probeerde hij niet hoorquote:Op woensdag 28 juni 2017 15:19 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
Wat Vettel betreft, ik was blij dat hij weer volop om de winst mee kan strijden, maar zondag heeft hij ook bij mij nogal wat credits verloren. Een bewuste actie om een concurrent uit de wedstrijd te rijden op basis van een aanname vind ik absoluut een zwarte vlag waardig. Anders schep je een precedent dat je botsautootje mag spelen.
Nou doe je het voorkomen alsof dat een vrije keuze is. Ik heb ook niet de waarheid in pacht maar ik zie wel wanneer en hoe er stemming gemaakt wordt. Waar de meeste mensen denken dat 'als iedereen het zegt het wel waar zal zijn', denk ik 'als iedereen elkaar nalult zal het wel niet kloppen'. Dat is ook meestal zo als iedereen elkaar nalult, en de meesten hier lepelen gewoon keurig op wat hun voorgekauwd is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads.
De neiging om dwars te liggen is op zich niet objectiever dan de neiging om gezellig met de kudde mee te blaten. Maar ik denk dat ik toch wel objectief vast kan stellen dat de Britten vrij dominant zijn in de F1 en de F1 verslaggeving in alle mogelijke vormen, en het een hysterisch chauvinistisch volkje is daarin eventueel slechts overtroffen door de Brazilianen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat een dubieuze beslissing van de stewards in het nadeel van Hamilton een enorme shitstorm over zich af zou roepen terwijl een dubieuze beslissing in het voordeel van Hamilton dat niet doet. Alleen dat laatste hebben we daadwerkelijk kunnen constateren aangezien alle dubieuze beslissingen de afgelopen jaren in het voordeel van Hamilton uitvielen.quote:Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.
Gaan toch niet weer die hele discussie houden hier. Samen met de Vettel discussie lijkt me alles wel gezegd toch?quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:46 schreef Wuwwa het volgende:
https://wtf1.com/post/max(...)edia-duties-in-baku/
Max kan officieel gaan dokken. Kan die jongen nog wel z'n huur in Monaco ophoesten? Hij loopt al z'n podiumpremies mis, een boete links en rechts...
'Ik vind het zeer onprofessioneel, wat moet de jeugd die zit te kijken hier wel niet van denken?' etc.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaan toch niet weer die hele discussie houden hier. Samen met de Vettel discussie lijkt me alles wel gezegd toch?
Onhandig. Leek me niet heel bewust.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:08 schreef Rossdale het volgende:
De Ocon-actie die een 1-2 voor Force One in het roet gooide is nog niet echt aan bod gekomen hier, wat vonden we daar van?
Bottas kwam idd wel erg snel dichtbij op het eindequote:"Daniel was running in safe mode, not with the extra, because what happened with Max, we were careful. The direction is OK, and I hope that at the right circuit, we can win on our own.
probeer het eens met minder woorden, nee Hamilton werd er niet afgebeukt maar er werd wel op hem ingereden, dat kan zelfs jij niet ontkennen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou doe je het voorkomen alsof dat een vrije keuze is. Ik heb ook niet de waarheid in pacht maar ik zie wel wanneer en hoe er stemming gemaakt wordt. Waar de meeste mensen denken dat 'als iedereen het zegt het wel waar zal zijn', denk ik 'als iedereen elkaar nalult zal het wel niet kloppen'. Dat is ook meestal zo als iedereen elkaar nalult, en de meesten hier lepelen gewoon keurig op wat hun voorgekauwd is.
[..]
De neiging om dwars te liggen is op zich niet objectiever dan de neiging om gezellig met de kudde mee te blaten. Maar ik denk dat ik toch wel objectief vast kan stellen dat de Britten vrij dominant zijn in de F1 en de F1 verslaggeving in alle mogelijke vormen, en het een hysterisch chauvinistisch volkje is daarin eventueel slechts overtroffen door de Brazilianen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat een dubieuze beslissing van de stewards in het nadeel van Hamilton een enorme shitstorm over zich af zou roepen terwijl een dubieuze beslissing in het voordeel van Hamilton dat niet doet. Alleen dat laatste hebben we daadwerkelijk kunnen constateren aangezien alle dubieuze beslissingen de afgelopen jaren in het voordeel van Hamilton uitvielen.
Ook kunnen we constateren dat de meeblaters met de kudde hier dingen over inmiddels hét incident van zondag vertellen die gewoon niet waar zijn. Er werd op niemand ingereden, er werd niemand van de baan gebeukt, er was geen schade aan de zijkant van de auto en die kon er ook nooit zijn, de hoofdsteun was opnieuw bevestigd na de rode vlag en kon dus daardoor niet losgeschoten zijn. En dan dood leuk om een zwarte vlag zeuren bij zo'n incidentje, terwijl dat bijna nooit voorkomt terwijl er toch de afgelopen decennia heel veel is gebeurd dat niet door de beugel kon. Nee, ik ben niet objectief maar deze mate van onzin kan alleen maar in een hysterische kudde. De meerderheid heeft zelden gelijk om de eenvoudige reden dat je aansluiten bij de meerderheid makkelijker is dan zelf nadenken.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Onhandig. Leek me niet heel bewust.
Al zal de sfeer tussen de heren daar ook wel iets bedoeld zijn.
Dat is alleen maar een pré.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is.
Dat wil ik eigenlijk wel zien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:54 schreef Wuwwa het volgende:
Er zou zijn geknipt tijdens de teamradio's. Vlak na 'Can you tell me where I did dangerous driving?' begon Vettel 'You know what, HERE is a message for Charlie: F*CK OFF, HONESTLY, F*CK OFF' te gillen.
Das toch van Mexico 2016? Of hebben ze dat achter afgelopen bericht geplakt?quote:Op woensdag 28 juni 2017 17:54 schreef Wuwwa het volgende:
Er zou zijn geknipt tijdens de teamradio's. Vlak na 'Can you tell me where I did dangerous driving?' begon Vettel 'You know what, HERE is a message for Charlie: F*CK OFF, HONESTLY, F*CK OFF' te gillen.
wel met je eens, alles wat ze nu doen lijkt een politieke beslissingquote:Op woensdag 28 juni 2017 17:57 schreef Caland het volgende:
Vettel zat er te dicht op omdat Hamilton na die eerdere sc zo'n gat sloeg. Actie daarna hadden ze gelijk zwaarder moeten bestraffen, nu niet meer. Slotje.
Hoezo, krijg je kramp in je lippen?quote:
Een wheelbangetje bij 20 km/u, en dan doen alsof er gevaar was voor de race en levens en de jeugd daarvan in moreel verval raakt. Het gaat echt helemaal nergens meer over.quote:nee Hamilton werd er niet afgebeukt maar er werd wel op hem ingereden, dat kan zelfs jij niet ontkennen.
het hoort nietquote:Op woensdag 28 juni 2017 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo, krijg je kramp in je lippen?
[..]
Een wheelbangetje bij 20 km/u, en dan doen alsof er gevaar was voor de race en levens en de jeugd daarvan in moreel verval raakt. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:39 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
het hoort niet
Bij voetbal ( of überhaupt ) iemand in zijn bek spugen hoort ook niet. Is wel rood + 10 wedstrijden schorsing
Moeilijk dit, ik ben het met jullie allebei eigenlijk nooit eens. Maar nu dan toch maar:quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo, krijg je kramp in je lippen?
[..]
Een wheelbangetje bij 20 km/u, en dan doen alsof er gevaar was voor de race en levens en de jeugd daarvan in moreel verval raakt. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
En een duw is bij voetbal hooguit een waarschuwing waard. Als het opzettelijk en bewust een tegenstander ophouden om de uitslag te beinvloeden slechts 5 seconden straf oplevert, is een S&G van 40 seconden voor een duwtje zonder enig gevolg bijzonder zwaar gestraft.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:39 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
het hoort niet
Bij voetbal ( of überhaupt ) iemand in zijn bek spugen hoort ook niet. Is wel rood + 10 wedstrijden schorsing
als je toch die vergelijking wil maken is dit meer een elleboogquote:Op woensdag 28 juni 2017 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En een duw is bij voetbal hooguit een waarschuwing waard. Als het opzettelijk en bewust een tegenstander ophouden om de uitslag te beinvloeden slechts 5 seconden straf oplevert, is een S&G van 40 seconden voor een duwtje zonder enig gevolg bijzonder zwaar gestraft.
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo, krijg je kramp in je lippen?
[..]
Een wheelbangetje bij 20 km/u, en dan doen alsof er gevaar was voor de race en levens en de jeugd daarvan in moreel verval raakt. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
Dit. En het was maar 10secs s/g...quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest.
Hij had bestraft moeten worden voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen.
Dat is het hele punt.
Dat vind ik ook, maar dan lijkt me 5 seconden tijdstraf zonder S&G al aan de zware kant gezien eerdere straffen of het uitblijven daarvan voor onsportief gedrag.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest.
Hij had bestraft moeten worden voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen.
Dat is het hele punt.
Jack mocht het er niet met Hamilton over hebben. Dat wel doen zou min of meer betekenen dat hij Hamilton de rest van het seizoen niet meer kan spreken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:23 schreef Wuwwa het volgende:
Gelukkig zat journalistTandarts Jack er na afloop bovenop bij Hamilton. Oh nee, hij vond het tot 2x toe 'briljant gevonden' dat Hamilton om een VSC vroeg.
Kennelijk was z'n tweewekelijkse quota van de bruine tong niet gehaald nu Max afwezig was.
Net als in Canada beetje popiejopie doen met Ricciardo. 'Three in a row, man' 'Cool, man'
Daar heeft hij zelfs nog een voorwaardelijke straf voor staan vanwege dat akkefietje in Mexico.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest.
Hij had bestraft moeten worden voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen.
Dat is het hele punt.
De verklaring voor die kutvragen, was dat de vragen die íédereen wilde stellen niet gevraagd mochten worden. Stel je ze wel, word je afgekapt en sta je een tijd buitenspel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:23 schreef Wuwwa het volgende:
Gelukkig zat journalistTandarts Jack er na afloop bovenop bij Hamilton. Oh nee, hij vond het tot 2x toe 'briljant gevonden' dat Hamilton om een VSC vroeg.
Kennelijk was z'n tweewekelijkse quota van de bruine tong niet gehaald nu Max afwezig was.
Net als in Canada beetje popiejopie doen met Ricciardo. 'Three in a row, man' 'Cool, man'
Wat is de verklaring voor de kwaliteit vragen tijdens de overige 19 races in het seizoen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De verklaring voor die kutvragen, was dat de vragen die íédereen wilde stellen niet gevraagd mochten worden. Stel je ze wel, word je afgekapt en sta je een tijd buitenspel.
En in plaats van een vork, de Nederlands vlagquote:Op woensdag 28 juni 2017 19:49 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Het hoofd van de Hulk past hier beter bij.
En dat kan, de FIA gaat onderzoek doen. Dan toch de vraag die ik aan vrienden stel. Wat is een gepaste straf?quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest.
Hij had bestraft moeten worden voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen.
Dat is het hele punt.
Moet dat, en zo ja, wat is een gepaste straf?quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA gaat de aanrijding tussen Vettel en Hamilton onderzoeken om te kijken of er verdere actie ondernomen moet worden.
http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355151/
Had meteen een zwarte vlag moeten komen. Dus gepaste straf: punten behaald in afgelopen race vervallen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Moet dat, en zo ja, wat is een gepaste straf?
Dat is inderdaad wat had moeten gebeuren. Kan dat alsnog? Ik bedoel, is daar geen termijn voor om de uitslag aan te passen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had meteen een zwarte vlag moeten komen. Dus gepaste straf: punten behaald in afgelopen race vervallen.
Gezien het feit dat hij al een voorwaardelijke straf heeft voor het in diskrediet brengen van de sport moet dat, ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Moet dat, en zo ja, wat is een gepaste straf?
Coureurs zijn wel vaker achteraf gediskwalificeerd. Dus dat kan denk ik wel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat had moeten gebeuren. Kan dat alsnog? Ik bedoel, is daar geen termijn voor om de uitslag aan te passen?
Anders een race schorsing?
Daar dacht ik ook aan terug. Of Sainz in Canada die daar ook drie punten voor krijgt. Tevens dacht ik even terug aan Schumacher tegen Villeneuve. Die werd destijds zelfs uit het kampioenschap gehaald.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Coureurs zijn wel vaker achteraf gediskwalificeerd. Dus dat kan denk ik wel.
Zo niet inderdaad een van voor een race. Ik vind dit erger (want opzettelijk) dan dat ongeluk van Grosjean in Spa waarvoor hij een raceban kreeg.
Lekker inhoudelijk ook.quote:
Toen vorig jaar Hamilton zijn teamgenoot van de weg drukte (wheelbang op snelheid) was er geen straf, niets.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Moet dat, en zo ja, wat is een gepaste straf?
Je gaat mij niet vertellen dat je het nu over Spanje hebt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen vorig jaar Hamilton zijn teamgenoot van de weg drukte (wheelbang op snelheid) was er geen straf, niets.
Schumacher probeerde opzettelijk Villeneuve uit de wedstrijd te rijden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan terug. Of Sainz in Canada die daar ook drie punten voor krijgt. Tevens dacht ik even terug aan Schumacher tegen Villeneuve. Die werd destijds zelfs uit het kampioenschap gehaald.
Wanneer heeft Vettel dat gezegd?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher probeerde opzettelijk Villeneuve uit de wedstrijd te rijden.
Vettel wilde Hamilton alleen tot de orde roepen. Daar zit wel een verschil in.
Hoe is Hamilton beschermd?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:03 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
hamilton wordt beschermd door sky, zij hebben de macht
zo moeilijk is het niet
Wauw wat overdreven zeg....quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Had meteen een zwarte vlag moeten komen. Dus gepaste straf: punten behaald in afgelopen race vervallen.
Klopt, maar het ene gebeurde in een strijd om posities, het andere tijdens een safetycar situatie als reactie ergens op.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher probeerde opzettelijk Villeneuve uit de wedstrijd te rijden.
Vettel wilde Hamilton alleen tot de orde roepen. Daar zit wel een verschil in.
Nadat hij het eerder al geflikt had met Hill.. En toen wel kampioen werd. Bij het akkefietje Villeneuve mislukte dat. Villeneuve werd kampioen. En alleen zijn 2e plaats in het kampioenschap werd afgepakt, zijn punten werden en overwinningen en poles etc bleven gewoon telken. Ook de van de constructeur (Ferrari ondervond er verder geen hinder van). Ik vond het een belachelijk lage straf. Straf zonder echte gevolgen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan terug. Of Sainz in Canada die daar ook drie punten voor krijgt. Tevens dacht ik even terug aan Schumacher tegen Villeneuve. Die werd destijds zelfs uit het kampioenschap gehaald.
Data is gecheckt, en er was geen sprake van een brake test. Dus Vettel dacht dat hij een brake test kreeg, maar dat was dus gewoon niet zo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wauw wat overdreven zeg....
Natuurlijk had Vettel dat niet moeten doen maar stel je even aan. Het is even een tik die hij geeft, niet dat hij Hamilton blijft rammen zodat Hamilton bv crasht ofzo.
Vettel is gewoon gestraft.
Het verbaast mij dat Hamilton totaal niet bekeken wordt. Als dat hele verhaal rondom de brake test zo is dan is dat gewoon gevaarlijk rijden en eigenlijk bewust problemen veroorzaken voor in dit geval Vettel.
Beide mannen horen gewoon straf te krijgen.
Maar overdrijven is ook een kunst.
Schumacher - Villeneuve in 1997 werd in eerste instantie ook afgedaan als race-incident (tijdens de race). Toch kwamen er nog (hoewel belachelijk weinig) gevolgen naderhand.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen vorig jaar Hamilton zijn teamgenoot van de weg drukte (wheelbang op snelheid) was er geen straf, niets.
Maar nu moet men ook nog eens achteraf kijken of er nog een extra bonusstraf uitgedeeld moet worden?
Wat een kul. Je oordeelt direct, of je zegt dat je het niet kan beoordelen. Maar niet 'we straffen nu en kijken we straks wel wat we er echt van vinden'.
Kom op zeg.... Moet je serieus nog nadenken over dat Vettel Hamilton even een tik wou geven om hem tot de orde te roepen?quote:
Hamilton is wel bekeken en de FIA heeft geoordeeld dat het geen braketest was en niet anders dan de herstart ervoor en erna. Ze hebben zelfs de telemetrie om dit aan te tonen openbaar gemaakt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wauw wat overdreven zeg....
Natuurlijk had Vettel dat niet moeten doen maar stel je even aan. Het is even een tik die hij geeft, niet dat hij Hamilton blijft rammen zodat Hamilton bv crasht ofzo.
Vettel is gewoon gestraft.
Het verbaast mij dat Hamilton totaal niet bekeken wordt. Als dat hele verhaal rondom de brake test zo is dan is dat gewoon gevaarlijk rijden en eigenlijk bewust problemen veroorzaken voor in dit geval Vettel.
Beide mannen horen gewoon straf te krijgen.
Maar overdrijven is ook een kunst.
Welk gedrag van Hamilton?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kom op zeg.... Moet je serieus nog nadenken over dat Vettel Hamilton even een tik wou geven om hem tot de orde te roepen?
Dat is zo duidelijk te zien. Het was geen tik om Hamilton van de baan te rijden ofzo...
Ik vind het gedrag van Hamilton ernstiger, die knalt gewoon de wagen van Vettel kapot.
Vettel geeft gewoon een voorzichtige tik, mag natuurlijk ook niet. Maar hij tikt hem er niet af en daar komt het niet eens bij in de buurt.
Nou ja Hamilton zat er wel ineens heel dicht op waardoor Vettel er achterop zat.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:05 schreef tja77 het volgende:
Data is gecheckt, en er was geen sprake van een brake test. Dus Vettel dacht dat hij een brake test kreeg, maar dat was dus gewoon niet zo.
Dus waarvoor zou Hamilton dan straf moeten krijgen?
Dat van Hamilton is bewezen niet waar.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kom op zeg.... Moet je serieus nog nadenken over dat Vettel Hamilton even een tik wou geven om hem tot de orde te roepen?
Dat is zo duidelijk te zien. Het was geen tik om Hamilton van de baan te rijden ofzo...
Ik vind het gedrag van Hamilton ernstiger, die knalt gewoon de wagen van Vettel kapot.
Vettel geeft gewoon een voorzichtige tik, mag natuurlijk ook niet. Maar hij tikt hem er niet af en daar komt het niet eens bij in de buurt.
Droom verder.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:08 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
[..]
engeland zoekt een held
ze hebben hun held
hamilton wordt voorgetrokken
oneerlijk
Ze hadden hem gelijk moeten diskwalificeren. Het enigste wat ze nu nog kunnen imo is alsnog DQ van Baku. Dat of niets.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Coureurs zijn wel vaker achteraf gediskwalificeerd. Dus dat kan denk ik wel.
Zo niet inderdaad een van voor een race. Ik vind dit erger (want opzettelijk) dan dat ongeluk van Grosjean in Spa waarvoor hij een raceban kreeg.
Hamilton heeft niks verkeerd gedaan (telemetrie + hij mag het tempo bepalen), dus nee: Hamilton hoeft geen straf.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wauw wat overdreven zeg....
Natuurlijk had Vettel dat niet moeten doen maar stel je even s veraan. Het is even een tik die hij geeft, niet dat hij Hamilton blijft rammen zodat Hamilton bv crasht ofzo.
Vettel is gewoon gestraft.
Het verbaast mij dat Hamilton totaal niet bekeken wordt. Als dat hele verhaal rondom de brake test zo is dan is dat gewoon gevaarlijk rijden en eigenlijk bewust problemen veroorzaken voor in dit geval Vettel.
Beide mannen horen gewoon straf te krijgen.
Maar overdrijven is ook een kunst.
Gaat helemaal niet te ver en zou ook zeker niet de eerste keer zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:09 schreef Sjemmert het volgende:r e
[..]
Ze hadden hem gelijk moeten diskwalificeren. Het enigste wat ze nu nog kunnen imo is alsnog DQ van Baku. Dat of niets.
Een volgende race nog schorsen gaat te ver want hij heeft ook in Baku al straf gehad.
Sky heeft de macht?!?!quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:03 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
hamilton wordt beschermd door sky, zij hebben de macht
zo moeilijk is het niet
Hij heeft er niks over gezegd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kom op zeg.... Moet je serieus nog nadenken over dat Vettel Hamilton even een tik wou geven om hem tot de orde te roepen?
Dat is zo duidelijk te zien. Het was geen tik om Hamilton van de baan te rijden ofzo...
Sky moet nog altijd een riant bedrag aftikken om überhaupt de F1 te mogen uitzenden. Ze zijn niets meer dan een klant.quote:
Hoe dan? Door wie of wat?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:08 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
[..]
engeland zoekt een race held
ze hebben hun held
hamilton wordt voorgetrokken
oneerlijk
Yups.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Wacht... mensen praten nou serieus Vettels achterlijke gedrag goed
Dat ligt eraan hoe zwaar de FIA de FIA dit vindt en of ze dan alsnog de voorwaardelijke straf van Vettel omzetten in een echte straf (die dan door de het Internationale Tribunaal van de FIA wordt uitgesproken)quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ze hadden hem gelijk moeten diskwalificeren. Het enigste wat ze nu nog kunnen imo is alsnog DQ van Baku. Dat of niets.
Een volgende race nog schorsen gaat te ver want hij heeft ook in Baku al straf gehad.
quote:
Hij wil zelfs niet erkennen dat hij hem geraakt heeft. Dat zegt wel genoeg. Het was in ieder geval niet per ongeluk anders had hij dat wel gezegd.quote:
Vet! Die had ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:16 schreef Sjemmert het volgende:
Mooi filmpje van het incident. Op 49 sec zie je beide SC restarts naast elkaar vanuit Vettels perspectief. Je ziet dat Hamilton precies hetzelfde rijd en dat het enigste verschil is dat Vettel er gewoon veel dichter op zit.
Dat laatste lijkt mij ook. Snap ook niet dat hij totaal negeerde wat hij had gedaan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij wil zelfs niet erkennen dat hij hem geraakt heeft. Dat zegt wel genoeg. Het was in ieder geval niet per ongeluk anders had hij dat wel gezegd.
Fixedquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij wil zelfs niet erkennen dat hij hem DE TWEEDE KEER geraakt heeft. Dat zegt wel genoeg. Het was in ieder geval niet per ongeluk anders had hij dat wel gezegd.
Misschien kan je solliciteren bij speld.nlquote:
Fixedquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook. Snap ook niet dat hij totaal ONTKENDE wat hij had gedaan.
Ik wilde dat woord gebruiken. Wat ging er net misquote:Op woensdag 28 juni 2017 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fixed
Hoewel niet letterlijk idd, ik snap wat je bedoelt. Bij nader inzien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |