Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel kromquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is meer geluk dan wijsheid
Misschien, maar Vettel kan er niets aan doen dat die Mercedes half uit elkaar pleurtquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel krom
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Aangezien het vanaf dat punt is, zegt dat juist alleen maar dat de auto nu Max meer ligt dan Ricciardo en hij er dus meer uit kan halen. Voor die update was dat niet zo.
Beetje scheef om rijders zo te vergelijken. Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto
Dat mag je niet zeggen van de Vettel fanboys.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald puntquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Een Alonso is dan ook helemaal niet beter dan aan Vandoorne.
Feit is dat in Q Ricciardo nog steeds een stukkie trager is dan de Ferrari's waar Max het gat wel heeft kunnen dichten. Of dat komt omdat de auto de ene wel beter ligt dan de ander is niet relevant. Hij flikt iets wat Vettel nooit is gelukt, gewoon sneller zijn dan Ricciardo.
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald punt
Sinds de update is het verschil nog duidelijker gewordenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.
Toen vorig jaar Ricciardo de snellere was in de Q, had je iedereen moeten horen dat Max zijn Q skills nog ECHT wel moest gaan verbeteren. Maar nu ligt het ineens aan de aero update van RBR.
Uiteraard.
Fantastisch idee, direct invoeren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.
Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
dat ben ik wel met je eensquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Fantastisch idee, direct invoeren.Wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
maar het blijft een vreemde bonusquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.
de VSC is daar al een oplossing voorquote:
Heb je je eigen post gelezen? 5 seconden om te stoppen zodra een lampje gaat branden, mechanics verspreid over het hele circuit, doei. Dan kun je net zo goed de hele safetycar afschaffen en in plaats daarvan altijd maar red flaggen.quote:
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.quote:
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:29 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.
Dit is een oplossing daarvoor. Hoe snel gestopt moet worden etc. kan over gediscussieerd worden
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat nietquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:42 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?
het gata juist om situaties waar VSC situaties niet mogelijk zijn.
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 punten
En dat is dus bewust gedaan om het spektakel te verhogen. Door de gelapten tussen de andere coureurs weg te halen zodat de koplopers direct met elkaar konden racen zonder last te hebben van de achterblijvers.quote:
Misschien, maar het is onderdeel van de racesport. Dat weten coureurs en teams en daar moeten ze rekening mee houden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.
Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.
Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
Ja, juist ja. De VSC is dus niet altijd een optie.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat niet
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.
Bernd gewoon in een F1 auto zetten. Hoeft Lewis ook niet te miepen dat ie niet doorrijdtquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
Imho is de SC er niet om het spektakel te verhogen, maar vanwege de veiligheid en zou zo weinig mogelijk invloed moeten hebben op de wedstrijd.
Datquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Vettel had nog tijdens de race de zwarte vlag moeten krijgen, maar kennelijk durfden ze dat niet aan. Als ze hem nu nog een keer zouden straffen zou ik dat vreemd vinden, ook al was de initiële straf in de ogen van velen te licht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Een voorsprong van bijvoorbeeld een minuut kan gewoon in rook opgaan. Je gaat bij een voetbalwedstrijd ook niet opeens de stand van 4-0 naar 4-3 verzetten. Dat is eigenlijk wat er bij een safety car gebeurd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen.
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bernd gewoon in een F1 auto zetten. Hoeft Lewis ook niet te miepen dat ie niet doorrijdt
Dit! Het moet helemaal NIKS uitmaken of het met 10km/h, 50km/h of 200km/h gebeurd is. Het gaat er om dat iemand opzettelijk iemand anders van de baan probeert te rammen. Het was een bewuste actie en niet een race incident tijdens het racen zelf. Zoiets moet gewoon keihard gestraft worden, anders gaat dit vaker gebeuren en dan kan je er niks meer tegen doen aangezien je Vettel niet hard genoeg hebt aangepakt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Nee gewoon die gare Mercedes SC wegtiefen en een F1 auto geven aan Bernd. Kan die ook gewoon een beetje wat meer tempo rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
Of een punt aftrek... dan staat ie aan het einde van het seizoen weer op 0.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
En dat is iets wat de heren stewards zich in mijn ogen niet bedacht hebben. Er wordt hier een debiel precedent geschapen. Iemand moedwillig aanrijden kost je 10 seconden. Zo simpel is het dus sinds zondag.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Kyran het volgende:
Als dit een volgende race weer zou gebeuren en die coureur zou een zwarte vlag krijgen is er stront aan de knikker. Als die dan weer een 10 seconden straf zou krijgen is er alsnog stront aan de knikker, want dan mag je blijkbaar mensen van de baan proberen te rammen.
Olav zei toch dat ze hem een F2 auto moesten geven? Dat vond ik wel een goed ideequote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee gewoon die gare Mercedes SC wegtiefen en een F1 auto geven aan Bernd. Kan die ook gewoon een beetje wat meer tempo rijden
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houdenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven.
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:55 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Een voorsprong van bijvoorbeeld een minuut kan gewoon in rook opgaan. Je gaat bij een voetbalwedstrijd ook niet opeens de stand van 4-0 naar 4-3 verzetten. Dat is eigenlijk wat er bij een safety car gebeurd.
Dat miepen over de SC en dit soort acties zijn nou precies mooie voorbeelden waarom ik Hamilton tien keer niks vind. Kan prima rondjes rijden als alles goed gaat, maar als het ook maar een beetje tegenzit is het te treurig voor woorden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
Ondergesneeuwd inderdaad, belachelijk wat mij betreft.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
iddquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden
En dan na de race net doen alsof er niks aan de hand was. Dat is misschien nog wel veel ergens. Dat je "in the heat of the moment" zo'n actie maakt is misschien nog goed te praten, maar na de race net doen alsof er niks is gebeurd is echt schandalig.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dat is iets wat de heren stewards zich in mijn ogen niet bedacht hebben. Er wordt hier een debiel precedent geschapen. Iemand moedwillig aanrijden kost je 10 seconden. Zo simpel is het dus sinds zondag.
Hij heeft denk ik wereldwijd wel iets aan credits in moeten leveren wegens dit akkefietje.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:02 schreef Kyran het volgende:
Een kleuter is het. Vorig jaar wel miepen als Max hem geen ruimte liet, maar nu iemand moedwillig eraf proberen te rijden tijdens een safety car.
http://www.auto-motor-und(...)F1+%28Englisch%29%29quote:Der Motorschaden in Baku wurde wahrscheinlich ausgelöst, weil der Motor überhitzt hat. Nach drei Runden gingen die Temperaturen hoch. Auch da waren es Karbonteile, die die Kühler verstopft hatten. Als wir Max reinholen wollten, flog das Teil weg. Dann ist der Öldruck zusammengebrochen.
SC is prima, maar ze moeten niet de achterblijvers ertussen uit halen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.
Reken maar dat dit ook invloed heeft op het spel van beide teams. Het kan best zijn dat het team dat achter stond hard op weg was naar de gelijkmaker en dat de wedstrijd na de hervatting doodsaai wordt, omdat er vanaf de kant ingegrepen wordt door tactische aanwijzingen.
Dan zou je het ook letterlijk moeten stilleggen zoals ik voorstel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is.
Reken maar dat dit ook invloed heeft op het spel van beide teams. Het kan best zijn dat het team dat achter stond hard op weg was naar de gelijkmaker en dat de wedstrijd na de hervatting doodsaai wordt, omdat er vanaf de kant ingegrepen wordt door tactische aanwijzingen.
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:05 schreef ondeugend het volgende:
Der Motorschaden in Baku wurde wahrscheinlich ausgelöst, weil der Motor überhitzt hat. Nach drei Runden gingen die Temperaturen hoch. Auch da waren es Karbonteile, die die Kühler verstopft hatten. Als wir Max reinholen wollten, flog das Teil weg. Dann ist der Öldruck zusammengebrochen.
Jammer voor de Max-haters die blijven beweren dat het allemaal komt doordat Max teveel van de auto vraagtquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
En dat kan niet. Daarom wordt regelmatig voor een VSC gekozen. Ook niet helemaal een eerlijk systeem, want onder VSC's wordt vaak gestopt voor nieuwe banden en dat is weer nadelig voor degenen die net binnen zijn geweest. Die verliezen hierdoor tijd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Dan zou je het ook letterlijk moeten stilleggen zoals ik voorstel.
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
SC is prima, maar ze moeten niet de achterblijvers ertussen uit halen.
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat kan niet. Daarom wordt regelmatig voor een VSC gekozen. Ook niet helemaal een eerlijk systeem, want onder VSC's wordt vaak gestopt voor nieuwe banden en dat is weer nadelig voor degenen die net binnen zijn geweest. Die verliezen hierdoor tijd.
Gewoon weer botte pech idd. Misschien kunnen ze het een beetje goedmaken met Max door hem de beste strategie te geven in Oostenrijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
bij jouw idee staan de auto's kriskras verspreid over de baan stil met hun motor uit? De auto's zijn er niet op gebouwd om zelfstandig te kunnen starten, dus dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
Heb je wel eens gezien wat voor materiaal er op de startgrid gebruikt wordt? Als je jouw idee doet, zou je alle wagens automatisch tot stilstand moeten brengen op hetzelfde moment. Daarna staan ze zeker 10 minuten stil waardoor ze dus oa. de motor uit moeten zetten (en dus weer aan) en bandenwarmers etc etc. De pitcrew 5 kilometer laten lopen om de auto te bereiken op Spa is niet zo goed planquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
Inderdaad, als je het helemaal eerlijk wil houden moet je VSC gebruiken en de pits dichtgooien tijdens een VSC.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.
Dus je mag niet wheelbangen bij welke snelheid dan ook? En daar moet een zwarte vlag op volgen? Dat is nieuw voor mij en werpt een heel ander licht op incidenten van vorige seizoenen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver.
Ja, draai het maar weer lekker omquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je mag niet wheelbangen bij welke snelheid dan ook? En daar moet een zwarte vlag op volgen? Dat is nieuw voor mij en werpt een heel ander licht op incidenten van vorige seizoenen.
Omdat Vettel in de ogen van sommige mensen niets fout kan doenquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer lekker om
Wheelbangen tijdens het racen is niet te vergelijken met bewust op iemand afsturen tijdens een SC, omdat je denkt dat hij je een breaktest heeft gegeven.
Edit: Snap serieus niet hoe mensen dit goed willen praten.
Behalve diegenen die net naar binnen wilden gaan vanwege schade/lekke band of zo.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste.
Die hebben een reden om dan te pitten. Voor de rest staat het idee me wel aan eigenlijk als er een VSC isquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Behalve diegenen die net naar binnen wilden gaan vanwege schade/lekke band of zo.
Ik snap dat het vooral om het principe gaat en niet zozeer over (potentiële) schade die daaruit volgt. Maar dat de snelheid niks uitmaakt gaat me ook veel te ver. Ik ben het met je eens dat Vettel de zwarte vlag zou moeten krijgen, maar als die dit deed op het rechte stuk op racesnelheid hadden ze zijn superlicentie wel mogen afpakken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit! Het moet helemaal NIKS uitmaken of het met 10km/h, 50km/h of 200km/h gebeurd is. Het gaat er om dat iemand opzettelijk iemand anders van de baan probeert te rammen. Het was een bewuste actie en niet een race incident tijdens het racen zelf. Zoiets moet gewoon keihard gestraft worden, anders gaat dit vaker gebeuren en dan kan je er niks meer tegen doen aangezien je Vettel niet hard genoeg hebt aangepakt.
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer lekker om
Wheelbangen tijdens het racen is niet te vergelijken met bewust op iemand afsturen tijdens een SC, omdat je denkt dat hij je een breaktest heeft gegeven.
Edit: Snap serieus niet hoe mensen dit goed willen praten.
Over een viervoudig wereldkampioen die dringend een cursusje angermanagement nodig heeftquote:
Hoezo geen schade?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
nee. Die hoofdsteun is niet goed vastgezet toen Hamilton na de rode vlag weer in zijn auto zatquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hoezo geen schade?
Ik heb de crew bezig gezien met het oplappen van de zijkant.
En zou het niet kunnen dat die hoofdsteun los is gekomen door de zoen van Vettel?
Omdat die je die auto's niet zomaar stil kunt zetten. Dan raakt alles binnen no time oververhit met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Pas op wat je zegt!!!quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Die hoofdsteun is niet goed vastgezet toen Hamilton na de rode vlag weer in zijn auto zat
pech gehadquote:
Wheelbangen is wel iets anders dan opzettelijk inrijden op iemand.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Zou je ook zo reageren wanneer het niet jouw lievelingetje betrof maar bijvoorbeeld iemand als Stroll? Het feit dat er geen schade is mag nooit de zwaarte van de straf bepalen, want als het nog een keer gebeurt bij een andere coureur. Daar breekt de wielophanging van af, krijgt die dan een zwaardere straf omdat het slachtoffer toevallig in een minder deugdelijke auto reed?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over?
Godver, ja natuurlijk is dat een hele andere situatie die niet vergelijkbaar is. Dat was tijdens de race, en Schumacher poogde hem in de zijkant van Villeneuve te rammen omdat Villeneuve sneller was. Dit was tijdens een safetycar, en Vettel voelde zich op z'n pikkie getrapt. Achteraf nog ten onrechte ook, want hij maakte de inschattingsfout.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, .
Godver wat sneu dit.quote:maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.
Dus ze zagen wel degelijk critical temperaturen?? Maar het herstelde zich en toen verloor hij alsnog de oliedruk?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ...
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hoezo geen schade?
Ik heb de crew bezig gezien met het oplappen van de zijkant.
Nee, en zelfs niet door de brake-test.quote:En zou het niet kunnen dat die hoofdsteun los is gekomen door de zoen van Vettel?
Hier hoopte ik op, maar de reactie van Vettel na de race sluit deze mogelijkheid helaas uit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:45 schreef Gezicht het volgende:
In hoeverre is er eigenlijk rekening gehouden met de mogelijkheid dat het geen doelbewuste actie was, maar "per ongeluk" gebeurde toen Seb zijn hand(en) van het stuur had?
Snap niet dat jij zo'n actie nog goed wil praten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.
[..]
Nee, en zelfs niet door de brake-test.
Je kunt van alles verzinnen om maar te doen alsof er iets ernstigs gebeurd is, maar dat is er gewoon niet. Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it.
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld.
[..]
Nee, en zelfs niet door de brake-test.
Je kunt van alles verzinnen om maar te doen alsof er iets ernstigs gebeurd is, maar dat is er gewoon niet. Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it.
Nieuw hier?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.
Vettel gaat geen verhaal, hij speelt voor eigen rechter door te concluderen dat hetgeen wat Hamilton deed, niet door de beugel kon. Echter heeft data laten zien dat Hamilton niks bijzonders heeft gedaan.
Dus EN een fout van Vettel door achter op Hamilton te rijden
EN een foute conclusie van Vettel door Hamilton er de schuld van te geven
EN een foute actie van Vettel om voor eigen rechter te gaan spelen.
De actie van Vettel was wel degelijk ernstig, het gevolg viel gelukkig mee, hoewel er wel gewoon schade was.
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was.
Vettel gaat geen verhaal, hij speelt voor eigen rechter door te concluderen dat hetgeen wat Hamilton deed, niet door de beugel kon. Echter heeft data laten zien dat Hamilton niks bijzonders heeft gedaan.
Dus EN een fout van Vettel door achter op Hamilton te rijden
EN een foute conclusie van Vettel door Hamilton er de schuld van te geven
EN een foute actie van Vettel om voor eigen rechter te gaan spelen.
De actie van Vettel was wel degelijk ernstig, het gevolg viel gelukkig mee, hoewel er wel gewoon schade was.
Ik heb wel meerdere posts gezien waaruit blijkt wat jij nu stelt, maar had misschien toch de stille hoop dat hij het licht zou zien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks.
alles wat/wie Duits(er) isquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is.
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?quote:
vorige jaren Rosberg zekerquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?
Spreekt Hulkenberg Duits ja?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja?
quote:
Daarom vroeg ik datquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb wel meerdere posts gezien waaruit blijkt wat jij nu stelt, maar had misschien toch de stille hoop dat hij het licht zou zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |