abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:33:31 #101
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172011025
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is meer geluk dan wijsheid
Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel krom :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2017 @ 10:35:02 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172011053
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel krom :P
Misschien, maar Vettel kan er niets aan doen dat die Mercedes half uit elkaar pleurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172011190
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:
Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto :')
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:40:53 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172011212
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Aangezien het vanaf dat punt is, zegt dat juist alleen maar dat de auto nu Max meer ligt dan Ricciardo en hij er dus meer uit kan halen. Voor die update was dat niet zo.

Beetje scheef om rijders zo te vergelijken. Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto :')
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Een Alonso is dan ook helemaal niet beter dan aan Vandoorne.
Feit is dat in Q Ricciardo nog steeds een stukkie trager is dan de Ferrari's waar Max het gat wel heeft kunnen dichten. Of dat komt omdat de auto de ene wel beter ligt dan de ander is niet relevant. Hij flikt iets wat Vettel nooit is gelukt, gewoon sneller zijn dan Ricciardo.
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:52:33 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172011521
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt.
Dat mag je niet zeggen van de Vettel fanboys.
RBR werd gewoon 2e in het constructeurskampioenschap, Ricciardo 3e in het rijderskampioenschap, en Vettel 5e (nog achter Bottas)
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:52:45 #106
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172011527
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Een Alonso is dan ook helemaal niet beter dan aan Vandoorne.
Feit is dat in Q Ricciardo nog steeds een stukkie trager is dan de Ferrari's waar Max het gat wel heeft kunnen dichten. Of dat komt omdat de auto de ene wel beter ligt dan de ander is niet relevant. Hij flikt iets wat Vettel nooit is gelukt, gewoon sneller zijn dan Ricciardo.
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald punt
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:00:47 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172011707
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald punt
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.
Toen vorig jaar Ricciardo de snellere was in de Q, had je iedereen moeten horen dat Max zijn Q skills nog ECHT wel moest gaan verbeteren. Maar nu ligt het ineens aan de aero update van RBR.
Uiteraard.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:01:31 #108
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172011722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo.
Toen vorig jaar Ricciardo de snellere was in de Q, had je iedereen moeten horen dat Max zijn Q skills nog ECHT wel moest gaan verbeteren. Maar nu ligt het ineens aan de aero update van RBR.
Uiteraard.
Sinds de update is het verschil nog duidelijker geworden ;)
pi_172011728
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.

Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.

Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.

Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:15:15 #110
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172012011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.

Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.
Fantastisch idee, direct invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:16:13 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172012037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.

Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
dat ben ik wel met je eens
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:18:31 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172012088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ben ik wel met je eens
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.
pi_172012127
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Fantastisch idee, direct invoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat? :{
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:50 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172012142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde.
maar het blijft een vreemde bonus
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:23:26 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172012207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Wat? :{
de VSC is daar al een oplossing voor
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:24:49 #116
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172012241
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Wat? :{
Heb je je eigen post gelezen? 5 seconden om te stoppen zodra een lampje gaat branden, mechanics verspreid over het hele circuit, doei. Dan kun je net zo goed de hele safetycar afschaffen en in plaats daarvan altijd maar red flaggen.
Flesje bier
pi_172012363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

de VSC is daar al een oplossing voor
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.
Dit is een oplossing daarvoor. Hoe snel gestopt moet worden etc. kan over gediscussieerd worden
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:35:15 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_172012499
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker.
Dit is een oplossing daarvoor. Hoe snel gestopt moet worden etc. kan over gediscussieerd worden
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.
pi_172012646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen.
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?

het gata juist om situaties waar VSC situaties niet mogelijk zijn.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:44:03 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172012689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:42 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties?

het gata juist om situaties waar VSC situaties niet mogelijk zijn.
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat niet
pi_172012795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 punten
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172012825
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar het blijft een vreemde bonus
En dat is dus bewust gedaan om het spektakel te verhogen. Door de gelapten tussen de andere coureurs weg te halen zodat de koplopers direct met elkaar konden racen zonder last te hebben van de achterblijvers.

Ik was het er al niet mee eens toen het jaren terug werd ingevoerd, omdat het inderdaad competitievervalsing is. Niet alleen omdat de achterblijvers er een rondje mee winnen, maar ook omdat de koploper dubbel genaaid wordt. Eerst door de SC an sich, en dan nog eens omdat de achterblijvers niet meer tussen hem en de nummer twee zitten, terwijl ze die zonder SC wel zouden moeten inhalen.

Imho is de SC er niet om het spektakel te verhogen, maar vanwege de veiligheid en zou zo weinig mogelijk invloed moeten hebben op de wedstrijd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2017 @ 11:50:34 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172012848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.
Misschien, maar het is onderdeel van de racesport. Dat weten coureurs en teams en daar moeten ze rekening mee houden.

Voor de toeschouwers zit er bij de herstart nog een stukje entertainment aan vast ook, omdat je dan vaak positiewisselingen krijgt. Waarom eigenlijk geen double-file restart invoeren, zoals in de Amerikaanse racerij gebruikelijk is?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2017 @ 11:51:42 #124
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_172012871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:01 schreef MichelWuyts het volgende:
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing.

Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen.

Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen.

Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk.
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen.
pi_172012885
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat niet
Ja, juist ja. De VSC is dus niet altijd een optie.

Als iedereen gewoon stilstaat op de plek waar hij op dat moment rijdt kan er dus rustig worden opgeruimd. Dit zou een oplossing zijn voor situaties waar de VSC GEEN oplossing is.

Ik kom wel eens op een elektronische kartbaan en daar worden bij dergelijke situaties de auto’s zelfs automatisch uitgeschakeld tot vrijwel stilstand.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')