abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171523678
quote:
De 16-jarige jongen die ervan verdacht wordt betrokken te zijn bij de dood van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten, wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het meisje werd 4 juni levenloos gevonden in het water op industrieterrein De Kronkels in Bunschoten. Ze was sinds donderdag 1 juni vermist. Omstandigheden wijzen op de betrokkenheid van de 16-jarige verdachte uit Den Bosch.

Op basis hiervan wordt hij morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal beslissen over de verlenging van het voorarrest. Als hij vast blijft, dan zal de Raadkamer van de rechtbank Midden-Nederland naar verwachting op 22 juni een beslissing nemen over de verdere verlenging van het voorarrest.

Met het oog op de jonge leeftijd van de betrokkenen en de beperkingen op het onderzoek, kunnen er nu verder geen mededelingen worden gedaan.
http://www.ad.nl/binnenla(...)voorgeleid~ad0e0844/
pi_171523692
edit: doei

[ Bericht 75% gewijzigd door Frutsel op 07-06-2017 14:03:57 ]
pi_171523810
https://www.om.nl/vaste-o(...)verdachte-onderzoek/

Verdachte in onderzoek naar dood Savannah morgen voorgeleid
7 juni 2017 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

De 16-jarige jongen die ervan verdacht wordt betrokken te zijn bij de dood van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten, wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het meisje werd 4 juni levenloos gevonden in het water op industrieterrein De Kronkels in Bunschoten. Ze was sinds donderdag 1 juni vermist. Omstandigheden wijzen op de betrokkenheid van de 16-jarige verdachte uit Den Bosch. Op basis hiervan wordt hij morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal beslissen over de verlenging van het voorarrest. Als hij vast blijft, dan zal de Raadkamer van de rechtbank Midden-Nederland naar verwachting op 22 juni een beslissing nemen over de verdere verlenging van het voorarrest.

Met het oog op de jonge leeftijd van de betrokkenen en de beperkingen op het onderzoek, kunnen er nu verder geen mededelingen worden gedaan.

De politie zet het onderzoek voort. Naar aanleiding van de uitzending van Opsporing Verzocht gisteravond 6 juni zijn tientallen tips binnen gekomen. Informatie blijft echter welkom: 0800 – 6070 (opsporingstiplijn politie) of anoniem: 0800 – 7000.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:19:59 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171524114
quote:
Verdachte in zaak Savannah is 16-jarige treinfanaat
De 16-jarige jongen uit Den Bosch die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker, heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor.

Intussen is hij al sinds augustus niet meer op school verschenen. Directeur Tiny de Groot van het Van Maerlant in Den Bosch, waar de 16-jarige een vmbo-opleiding volgde, zegt dat de leerplichtambtenaar onderzoek deed naar de spijbelende jongen. Hij wil niet zeggen of hij nog staat ingeschreven op school.

De tiener woont met zijn moeder in een huurwoning in de wijk Boschveld, door het Onafhankelijk Buurtplatform Boschveld omschreven als 'de meest multiculturele wijk van 's-Hertogenbosch'. Hij was niet bekend bij de politie en ook voor de jeugdzorg in Brabant een onbeschreven blad, zegt een woordvoerster.

Sociale media
Het is niet bekend waar de jongen Savannah van kende. Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten hield het maandag op 'waarschijnlijk contact via sociale media', maar daar wil de politie niets over zeggen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)reinfanaat~a9d42e7e/
KuikenGuppy
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:34:30 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171524461
Dat "niet bekend bij jeugdzorg" is tegenwoordig zo'n standaard eerste reactie, eerst maar eens zien of dat ook waar blijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:36:34 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_171524511
Voorgeleid, betekent dat de verdachte dan schuld bekend heeft?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:26 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171524554
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:36 schreef NoXia het volgende:
Kan, de ovj heeft dan in ieder geval een sterk vermoeden dat ze de juiste hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:41 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171524558
quote:
Nee, dan moet er bekeken worden of ze hem langer kunnen vasthouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171524561
quote:
Nee hoor, hoeft niet. Alleen dat ze het voorarrest willen verlengen. Dus serieuze verdenkingen. Maar de rechter moet dat toetsen.
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:29:47 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_171525883
Ze hebben het steeds over betrokkenheid bij de dood van Savannah. Bij de dader van Romy hebben ze het over verkrachting en om het leven brengen.

Denk ik hier te veel over na of lijkt dit een bewuste woordkeuze, omdat ze denken dat er meerdere daders zijn?
pi_171526004
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:29 schreef Kyran het volgende:
Ze hebben het steeds over betrokkenheid bij de dood van Savannah. Bij de dader van Romy hebben ze het over verkrachting en om het leven brengen.

Denk ik hier te veel over na of lijkt dit een bewuste woordkeuze, omdat ze denken dat er meerdere daders zijn?
Bewuste woordkeuze, denk ik.
Zou goed kunnen dat ze aan meerdere daders denken.
Of dat het meer een ongeluk was. Dus geen moord of zo.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:33:48 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526011
quote:

Ik denk dat het een bewuste woordkeuze is.
De zaak is immers ook nog in onderzoek en wellicht speelt het (seksueel misbruik) bij deze zaak niet?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:36:56 #13
416575 crew  Evenstar
pi_171526118
Mooi dat ik niet de enige ben die er zo over denkt dan :) Nou ja, mooi is een beetje vage woordkeuze in zo'n topic. Soms ga ik twijfelen of ik nou te ver doordenk. Het viel me gewoon op dat de berichtgeving over de twee daders heel verschillend is.

Het maakt het niet minder erg als het inderdaad een ongelukje of een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, maar dan loopt er in ieder geval een mafkees minder op deze wereld.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:37:35 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171526138
quote:

Ze hebben het over seksueel misbruik, niet over verkrachting (dat dat vaak hetzelfde is doet er niet aan af), ik denk dat ze bij de zaak van Romy wat meer feiten bij elkaar hebben, en bij de zaak van Savannah het plaatje nog niet helemaal tot in de puntjes duidelijk hebben, er zou bijvoorbeeld een moordwapen kunnen ontbreken, terwijl daar wel sprake van zou moeten zijn.

Let wel: ik zeg "stel dat het ontbreekt terwijl het er wel zou moeten zijn", daarmee stel ik dus niet dat er daadwerkelijk een moordwapen moet zijn, alleen dat het zo kan zijn dat er sprake is van een moordwapen, en dat ze dat nog niet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:38:19 #15
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171526159
quote:

Ik denk dat het duidelijk is dat deze jongen er voor heeft gekozen om te zwijgen.
Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van.

In de zaak van Romy denk ik dat ze een (gedeeltelijke)bekentenis hebben.
Hij wordt verdacht van het om het leven brengen van.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:39:30 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171526192
Daarbij kan het ook simpelweg betekenen dat ze nog niet hebben kunnen vaststellen dat hij de enige verdachte in deze is, maar dat sluit niet uit dat hij het wel alleen gedaan heeft (als hij het gedaan heeft).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171526236
quote:

Staat inmiddels al vast dat Savannah door een misdrijf om het leven is gekomen? Zo niet, dan zal het daar mee te maken hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:06 #18
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Staat inmiddels al vast dat Savannah door een misdrijf om het leven is gekomen? Zo niet, dan zal het daar mee te maken hebben.
Ja dat staat vast
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:30 #19
416575 crew  Evenstar
pi_171526262
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben het over seksueel misbruik, niet over verkrachting (dat dat vaak hetzelfde is doet er niet aan af), ik denk dat ze bij de zaak van Romy wat meer feiten bij elkaar hebben, en bij de zaak van Savannah het plaatje nog niet helemaal tot in de puntjes duidelijk hebben, er zou bijvoorbeeld een moordwapen kunnen ontbreken, terwijl daar wel sprake van zou moeten zijn.

Let wel: ik zeg "stel dat het ontbreekt terwijl het er wel zou moeten zijn", daarmee stel ik dus niet dat er daadwerkelijk een moordwapen moet zijn, alleen dat het zo kan zijn dat er sprake is van een moordwapen, en dat ze dat nog niet hebben.
Klopt, seksueel misbruik, sorry ;)

Dat ze gisteren bij Opsporing Verzocht ook alleen maar vragen hadden over de zaak van Savannah laat wel zien dat ze daar nog wat onduidelijkheden hebben.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:42:14 #20
416575 crew  Evenstar
pi_171526285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja dat staat vast
Is dat zo? Was er niet alleen een heel sterk vermoeden? Heb zelf geen bevestiging gelezen nog, maar kan het gemist hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:44:35 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526373
https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

quote:
Aanvulling Q&A maandag 5 juni

Hoe is Savannah om het leven gekomen?
De politie gaat er van uit dat Savannah door een misdrijf om het leven is gebracht. Het onderzoek moet uitwijzen wat de exacte doodsoorzaak is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:50:07 #22
416575 crew  Evenstar
pi_171526546
quote:
'Gaat er van uit' vind ik niet echt een bevestiging. Bij de berichtgeving van Romy waren ze meteen heel stellig dat het een misdrijf was.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:51:35 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

'Gaat er van uit' vind ik niet echt een bevestiging. Bij de berichtgeving van Romy waren ze meteen heel stellig dat het een misdrijf was.
Oke maar als de politie er van uit gaat.. en dat zullen ze niet zomaar doen.. dan ga ik er ook van uit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:53:42 #24
416575 crew  Evenstar
pi_171526647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Oke maar als de politie er van uit gaat.. en dat zullen ze niet zomaar doen.. dan ga ik er ook van uit.
Dat is waar, maar het kan best zijn dat ze daarom voorzichtiger zijn in de woorden die ze gebruiken. Time will tell.
pi_171526723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doodsoorzaak nog niet bekend dus. Dan kan ook (nog) niet met zekerheid worden gesproken over een 'dader' en het 'om het leven brengen'.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:59:03 #26
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171526788
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Doodsoorzaak nog niet bekend dus. Dan kan ook (nog) niet met zekerheid worden gesproken over een 'dader' en het 'om het leven brengen'.
Ja, glij nooit uit over een bananenschil.
  woensdag 7 juni 2017 @ 16:02:55 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526883
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Doodsoozaak moet vastgrsteld worden. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze zwaargewond door toedoen van een wapen in de sloot terecht kwam maar aan verdrinking is overleden.

Dit is geen speculatie maar een voorbeeld.
pi_171528509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Doodsoozaak moet vastgrsteld worden. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze zwaargewond door toedoen van een wapen in de sloot terecht kwam maar aan verdrinking is overleden.

Dit is geen speculatie maar een voorbeeld.
Precies, en dan is er dus iemand 'betrokken bij haar dood' maar heeft die persoon haar niet per se 'omgebracht'. Dat zou dus het verschil in gebruik van woorden/termen door de politie kunnen verklaren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:20:19 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171528668
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Precies, en dan is er dus iemand 'betrokken bij haar dood' maar heeft die persoon haar niet per se 'omgebracht'. Dat zou dus het verschil in gebruik van woorden/termen door de politie kunnen verklaren.
De termen worden door het OM in de zaak van Romy beide gebruikt; https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-dood-romy/
Behalve dat ze daar ook stellen dat hij ervan verdacht wordt haar om het leven te hebben gebracht, maar dat noemt men in de eerste alinea weer "betrokkenheid bij haar dood".

Bij het bericht over de verdachte in de zaak van Savannah: https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-onderzoek/
Wordt hij ervan verdacht betrokken te zijn bij haar dood, maar staat voor hen kennelijk nog niet vast dat hij haar om het leven heeft gebracht.

Kan dus inderdaad ook betekenen dat hij indirect verantwoordelijk is voor haar dood, bijvoorbeeld als zij bewusteloos in het water terechtgekomen is en hij daar heeft laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171528753
Waarom niet gewoon het centrale topic heropenen? Of je nou hier discussieert of daar... :')
pi_171528855
Kan het zijn dat het slachtoffer en de dader elkaar ontmoetten op donderdag op een schuiladres van de dader. Hier gaat het om een of andere reden mis en het slachtoffer overlijdt. Het schuiladres is verder onbewoond en de dader weet niet wat hij moet doen. Stom toevallig wordt er de volgende dag een vermoord meisje gevonden. Het lijk is nog op het schuiladres en de dader haalt er iemand bij (neef, vriend, kennis) met een auto. Door het lijk vervolgens te dumpen in een sloot op een redelijk zichtbare plek probeert hij de moord zelf te laten linken aan de andere moord om de politie op een verkeerd spoor te zetten, maar deze ziet toch onderscheid door mogelijke verschillen in omstandigheden en conditie van het lijk. En vervolgens dwaalsporen door persoonlijke spullen te dumpen.
pi_171528994
quote:
Waarom politie Burgernet en Ambert Alert niet inzette bij vermissing Savannah

De politie geeft antwoord waarom er geen Burgernet en Amber Alert werd ingezet bij de vermissing van Savannah.

Burgernet is een oproep aan bewoners van een specifiek gebied om uit te kijken naar een persoon of voertuig. Voor een Burgernetactie moet concreet een straal getrokken worden rond een punt op een kaart. Op het moment dat Savannah’s vermissing als urgent werd beschouwd, was er vanuit het onderzoek aanleiding om te denken dat zij mogelijk niet in Bunschoten was. Een Burgernetactie is daarom niet ingezet.

De vermissing van Savannah paste niet in de criteria die de politie gebruikt om Amber Alert in te zetten. Voor de inzet van Amber Alert moet er concreet indicatie zijn dat het leven van een ontvoerd of vermist kind in direct gevaar is. Die indicatie was er op basis van de onderzoeksresultaten op dat moment niet.

Wat heeft de politie gedaan na melding van haar vermissing?

De politie is vrijdagavond een opsporingsonderzoek gestart en heeft in overleg met haar ouders een aantal middelen zijn ingezet om te achterhalen waar Savannah verbleef. Alles met het doel om Savannah zo snel mogelijk levend te vinden. Denk hierbij aan zoeken op voor haar bekende plekken, onderzoek aan haar digitale middelen, nagaan van contacten met vrienden en dergelijke.

De politie deed niet mee met de burgerzoektocht

De politie organiseert zoektochten, met inzet van bijvoorbeeld de mobiele eenheid, forensische experts en speurhonden, als er vanuit het politieonderzoek aanleiding is om op een specifieke locatie te zoeken. Op het moment dat bewoners gingen zoeken in de weilanden tussen Bunschoten en Hoogland was er geen aanleiding vanuit het politieonderzoek om specifiek daar te zoeken. Om die reden is de politie wel in verbinding geweest met de organisatoren, maar heeft niet zelf daar meegezocht. ,,Uiteraard begrijpen en waarderen wij de behoefte van bezorgde bewoners om te zoeken naar een vermiste’’, geeft een woordvoerder van de politie aan.

http://nieuws.debunschote(...)c_id=51476&webdept=6
Dit verklaart ook wel een hoop. Vroeg het mij al af.
pi_171529038
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

De termen worden door het OM in de zaak van Romy beide gebruikt; https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-dood-romy/
Behalve dat ze daar ook stellen dat hij ervan verdacht wordt haar om het leven te hebben gebracht, maar dat noemt men in de eerste alinea weer "betrokkenheid bij haar dood".

Bij het bericht over de verdachte in de zaak van Savannah: https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-onderzoek/
Wordt hij ervan verdacht betrokken te zijn bij haar dood, maar staat voor hen kennelijk nog niet vast dat hij haar om het leven heeft gebracht.

Kan dus inderdaad ook betekenen dat hij indirect verantwoordelijk is voor haar dood, bijvoorbeeld als zij bewusteloos in het water terechtgekomen is en hij daar heeft laten liggen.
Inderdaad. De politie lijkt in de zaak van Savannah nog heel erg bezig met achterhalen wat er nou precies is gebeurd en dus ook hoe ze om het leven is gekomen.
In het geval van Romy lijkt dat (sneller) duidelijk te zijn. Misschien door de manier waarop ze om het leven is gebracht, maar het kan ook zijn dat de verdachte in die zaak al wat details heeft losgelaten. Om maar wat te noemen.

Ik hoop dat ze de doodsoorzaak bij Savannah nog kunnen vaststellen. Als de verdachte zijn mond houd, kan het anders wel eens een lastige zaak worden. Dat is vaker het geval bij slachtoffers die na dagen (of langer) uit het water zijn gehaald. :N
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:39:32 #34
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532170
De media meldt dat er nog een puzzelstukje mist m.b.t. de informatie over de fiets. Zo ook gister bij Opsporing verzocht.

Ik wil mij ver houden van enige vorm van beschuldiging van iemand, maar een scenario belichten waarom de info over de fiets zo belangrijk kan zijn.

Het is zeer waarschijnlijk dat een dader na het delict ervandoor wilde. In geval dat hij haast had zeg maar….. dan zou de bus via een halte dicht in de buurt te link zijn. Helemaal als je eerst op de bus moet wachten.
Anyway…. Als hij HOE DAN OOK met deze fiets is gezien dan is dat bewijslast omdat hij Savannah heeft achtergelaten en oneigenlijk gebruik maakte van haar fiets.

Om te vluchten lijkt de fiets ook meest voor de hand liggend. Het vermoeden versterkt zelfs omdat dus op de Bisschopweg spullen zijn gevonden. Hij heeft snel sleutels gegrist en zaken die hij kon vinden die misschien voor hem belastend waren.
Hij vlucht niet over de hoofdweg, maar juist binnendoor, weggetjes door de weilanden. Onderweg gooit hij alles weg dat niet op zijn lichaam mag worden gevonden.

Via de Monseigneur van de Weteringstraat komt hij terug bij de hoofdweg (Bunschoterstraat) parkeert haar fiets, zet deze op slot. Enigszins verscholen wacht hij op de bus. Of misschien loopt hij verder naar het treinstation of parkeerplaats.
Ik denk dat de politie ook dit scenario voor ogen heeft. Elk signaal dat de dader op of met deze fiets is gezien, is doeltreffend bewijs.

Ik wil geen onderzoek verstoren, maar wie weet zijn er mensen zoals vogelliefhebbers die foto’s hebben geschoten tussen Bunschoten en Baarn die dag, mensen met een dashcam waarvan het schijfje nu nog niet overschreven is.
Met mijn theorie wil ik aangeven hoe cruciaal de informatie over de fiets kan zijn. Hiermee beweeg ik misschien iemand nog meer om toch te kijken of hij/zij die dag iets heeft opgenomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:49:33 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532520
Heb je een betrouwbare bron dat op de Bisschopsweg spullen zijn gevonden?

Want door je verhaal over Opsporing verzocht te beginnen lijkt het net alsof het daar ook gemeld is, en dat is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:51:00 #36
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef Leandra het volgende:
Heb je een betrouwbare bron dat op de Bisschopsweg spullen zijn gevonden?
Je bent me net voor

Verder vind ik het wel een geloofwaardig verhaal
Ik heb ook het idee dat die fiets heel belangrijk is
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:53:33 #37
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532645
ja, zie hier: https://twitter.com/112provincieutr/status/871366055779872769

Als je de kaart bekijkt (Google Earth of maps) dan past deze (paniek)route heel goed.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:54:22 #38
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532679
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:53 schreef Meedenken het volgende:

Als je de kaart bekijkt (Google Earth of maps) dan past deze (paniek)route heel goed.
Dat is geen betrouwbare bron
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:54:26 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171532681
quote:

Dat is geen betrouwbare bron
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:55:30 #40
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532710
Heb ik daar iets gemist? in de betrouwbaarheid?
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:57:09 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Je bent me net voor

Verder vind ik het wel een geloofwaardig verhaal
Ik heb ook het idee dat die fiets heel belangrijk is
Het vervelende is dat je aan die kant niet zo makkelijk via binnenweggetjes wegkomt, je moet bijna de Bisschopsweg afrijden en dan via het Zuidereind verder en onder de A1 door.
Aan de andere kant van Bunschoten (richting Zevenhuizen) is dat veel makkelijker.

Als je de weg daar kent dan ga je niet via de Bisschopsweg en het Zuidereind, en als je de weg daar niet kent en toch die kant op gaat ga je naar Baarn om daarvandaan verder te reizen, daar is immers ook een station.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:57:17 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Meedenken het volgende:
Die 112 sites en accounts worden vaak beheerd door mensen die afgaan op bijvoorbeeld P2000 meldingen. Ze doen op die manier verslag van gebeurtenissen.

Verder is er geen enkele officieel betrouwbare bron met deze melding gekomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:01:05 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Meedenken het volgende:
Waarom denk je dat ze wel betrouwbaar zijn? Hebben ze een verificatie?
Als ik nu een Twitteraccount aanmaak met hulpdiensten033 als naam, dan zegt dat ook niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:01:13 #44
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171532866
quote:

Hij moet ergens de snelweg zijn overgestoken. zou hij dat hebben gedaan bij de eerstvolgende mogelijkheid dan heeft hij een behoorlijk ritje gehad op die fiets.
Bovendien moet hij dan zijn best hebben gedaan om weer terug te komen bij die Bunschoterweg.
Hij kende de omgeving niet echt toch . .
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:02:37 #45
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532901
Okay thanks m.b.t. die bron. Maar alsnog, je realiseert je dat niet op de drukke weg moet zijn, want elk moment kan het slachtoffer worden gevonden.Je zit op haar fiets en bent dus de eend in de eendenjacht. Een lokaal treinstation zou ik nooit heengaan, en je weet niet eens waar dat is. Je volgt de route zoals je bent gekomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:03:23 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:01 schreef bastibro het volgende:

[..]

Hij moet ergens de snelweg zijn overgestoken. zou hij dat hebben gedaan bij de eerstvolgende mogelijkheid dan heeft hij een behoorlijk ritje gehad op die fiets.
Bovendien moet hij dan zijn best hebben gedaan om weer terug te komen bij die Bunschoterweg.
Hij kende de omgeving niet echt toch . .
Als hij de omgeving niet kende is het flink toeval geweest dat hij weer richting Amersfoort uitkwam, als hij de omgeving wel kende is de route vrij ongeloofwaardig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171532965
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit verklaart ook wel een hoop. Vroeg het mij al af.
"Op het moment dat Savannah’s vermissing als urgent werd beschouwd, was er vanuit het onderzoek aanleiding om te denken dat zij mogelijk niet in Bunschoten was. Een Burgernetactie is daarom niet ingezet."

Ik vraag me af waar ze waren. En hoe lang.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:05:59 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:02 schreef Meedenken het volgende:
Okay thanks m.b.t. die bron. Maar alsnog, je realiseert je dat niet op de drukke weg moet zijn, want elk moment kan het slachtoffer worden gevonden.Je zit op haar fiets en bent dus de eend in de eendenjacht. Een lokaal treinstation zou ik nooit heengaan, en je weet niet eens waar dat is. Je volgt de route zoals je bent gekomen.
En waarom denk je dat hij via die route (Bisschopsweg) zou weten hoe hij weer in Amersfoort zou moeten komen

Overigens rijden er ook bussen van Baarn naar Bunschoten, dus waarom zou hij uit Amersfoort zijn gekomen? En dat is dan even voortbordurend op je laatste zin.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:08:48 #49
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533087
Waar het uiteindelijk om gaat..... Hoe komt die fiets daar bij die bushalte.
ALS de dader is gezien met die fiets, dan klopt de theorie dat hij haar fiets heeft meegenomen.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat zij na een ontmoeting met hem heeft gezegd.... ja joh, neem jij mijn fiets meer mee en zet hem daar neer dan haal ik die later wel op.

Andere kant van het verhaal..... ALS zij zelf die fiest daar eerder heeft neergezet, dan is het eerder omschreven scenario uitgesloten, maar draagt niet bij aan het vinden van de dader.

Daarom, de hoofdzaak.... ALS iemand anders met de fiets van Savannah is gezien, dan brengt ons dat verder naar de oplossing.
Welke route hij zou hebben gekozen, is eigenlijk irrelevant.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:11:31 #50
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171533179
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij de omgeving niet kende is het flink toeval geweest dat hij weer richting Amersfoort uitkwam, als hij de omgeving wel kende is de route vrij ongeloofwaardig.
Klopt. Trouwens, uit de toestand van die fiets valt ook veel op te maken. Als hij inderdaad door weilanden e.d. is gereden dan moet dat te zien zijn.
pi_171533195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:08 schreef Meedenken het volgende:
ALS de dader is gezien met die fiets, dan klopt de theorie dat hij haar fiets heeft meegenomen.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat zij na een ontmoeting met hem heeft gezegd.... ja joh, neem jij mijn fiets meer mee en zet hem daar neer dan haal ik die later wel op.

Andere kant van het verhaal..... ALS zij zelf die fiest daar eerder heeft neergezet, dan is het eerder omschreven scenario uitgesloten, maar draagt niet bij aan het vinden van de dader.

Daarom, de hoofdzaak.... ALS iemand anders met de fiets van Savannah is gezien, dan brengt ons dat verder naar de oplossing.
Waarom kan zij zelf die fiets daar niet neergezet hebben? Ze hadden in het geheim ergens een afspraak. Zij gaat die kant op en pakt een bus.
Mss wel richting trein.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:13:23 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533260
quote:

Het kan prima dat hij de fiets neergezet heeft, maar ik snap niet waarom het opvallend zou zijn geweest als hij erop gefietst zou hebben.
Nou woon ik toevallig aan de andere kant van Amersfoort, maar als ik mijn jongste naar school breng zie ik echt legio scholieren (en mensen die veel ouder zijn) op zo'n fiets rijden, ongeacht het geslacht, en ik ga er vanuit dat dat aan die kant van Amersfoort net zo is.
Het valt ondertussen meer op als een jongere niet op een zwarte transportfiets rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:15:07 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171533331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:39 schreef Meedenken het volgende:
De media meldt dat er nog een puzzelstukje mist m.b.t. de informatie over de fiets. Zo ook gister bij Opsporing verzocht.

Ik wil mij ver houden van enige vorm van beschuldiging van iemand, maar een scenario belichten waarom de info over de fiets zo belangrijk kan zijn.

Het is zeer waarschijnlijk dat een dader na het delict ervandoor wilde. In geval dat hij haast had zeg maar….. dan zou de bus via een halte dicht in de buurt te link zijn. Helemaal als je eerst op de bus moet wachten.
Anyway…. Als hij HOE DAN OOK met deze fiets is gezien dan is dat bewijslast omdat hij Savannah heeft achtergelaten en oneigenlijk gebruik maakte van haar fiets.

Om te vluchten lijkt de fiets ook meest voor de hand liggend. Het vermoeden versterkt zelfs omdat dus op de Bisschopweg spullen zijn gevonden. Hij heeft snel sleutels gegrist en zaken die hij kon vinden die misschien voor hem belastend waren.
Hij vlucht niet over de hoofdweg, maar juist binnendoor, weggetjes door de weilanden. Onderweg gooit hij alles weg dat niet op zijn lichaam mag worden gevonden.

Via de Monseigneur van de Weteringstraat komt hij terug bij de hoofdweg (Bunschoterstraat) parkeert haar fiets, zet deze op slot. Enigszins verscholen wacht hij op de bus. Of misschien loopt hij verder naar het treinstation of parkeerplaats.
Ik denk dat de politie ook dit scenario voor ogen heeft. Elk signaal dat de dader op of met deze fiets is gezien, is doeltreffend bewijs.

Ik wil geen onderzoek verstoren, maar wie weet zijn er mensen zoals vogelliefhebbers die foto’s hebben geschoten tussen Bunschoten en Baarn die dag, mensen met een dashcam waarvan het schijfje nu nog niet overschreven is.
Met mijn theorie wil ik aangeven hoe cruciaal de informatie over de fiets kan zijn. Hiermee beweeg ik misschien iemand nog meer om toch te kijken of hij/zij die dag iets heeft opgenomen.
Mijns inziens zou hij dan plaatselijk bekend moeten zijn. Dat kan natuurlijk, dat is echter (nog) niet bekend gemaakt. Mocht hij niet plaatselijk bekend zijn,mdan lijkt dit scenario mij onwaarschijnlijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:16:10 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533369
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijns inziens zou hij dan plaatselijk bekend moeten zijn. Dat kan natuurlijk, dat is echter (nog) niet bekend gemaakt. Mocht hij niet plaatselijk bekend zijn,mdan lijkt dit scenario mij onwaarschijnlijk.
Als hij plaatselijk wel bekend is is die route net zo onwaarschijnlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:17:54 #55
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533437
Er zijn vele (asvalt)weggetjes daar. Zie kaarten omgeving. Hij zal best zijn tijd hebben genomen.

Sleutel blijft: Heeft iemand een signaal/beeld/getuigenis dat iemand anders dan Savannah zelf met haar fiets is gezien.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:19:02 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171533474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef bastibro het volgende:

[..]

Klopt. Trouwens, uit de toestand van die fiets valt ook veel op te maken. Als hij inderdaad door weilanden e.d. is gereden dan moet dat te zien zijn.
Door weilanden is gereden? Ook daar heb je wegen hoor ;)
Door weilanden fietst het ook niet echt lekker trouwens.
Zeg maar: niet, tenzij wellicht een ATB ofzo, en die had ze niet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:20:54 #57
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171533546
quote:

Dit acht ik helemaal niet zo onwaarschijnlijk wanneer het om een vriend gaat.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:22:04 #58
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533586
Waar het om gaat, is of die 16 jarige Boschenaar is gezien met haar fiets.
Als iemand een foto heeft dat Savannah zelf haar fiets daar heeft neergezet, dan is er een groot probleem voor het hele onderzoek en alle bewijsvoering.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:23:17 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171533639
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij plaatselijk wel bekend is is die route net zo onwaarschijnlijk.
Dat geloof ik gelijk (ik ben ook niet plaatselijk bekend), maar hoe vind je die bushalte en de parkeerplaats ad A1 als je niet plaatselijk bekend bent? Vindplaats, A1-parkeerplaats en vindplaats fiets liggen niet echt vlak bij elkaar. En dan is er nog die sloot. Of hoef je die niet over in het scenario waar ik op reageer?
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:23:55 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171533655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:22 schreef Meedenken het volgende:
Als iemand een foto heeft dat Savannah zelf haar fiets daar heeft neergezet, dan is er een groot probleem voor het hele onderzoek en alle bewijsvoering.
Waarom?
pi_171533683
quote:
Uiteraard geeft beeldmateriaal waar Savannah, of de verdachte, of een ander persoon met de fiets op staat al meer duidelijkheid. Maar vooralsnog beschikt de Politie nog niet over die beelden. Althans, daar lijkt het op voor zover wij weten.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:25:15 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:17 schreef Meedenken het volgende:
Er zijn vele (asvalt)weggetjes daar. Zie kaarten omgeving. Hij zal best zijn tijd hebben genomen.

Sleutel blijft: Heeft iemand een signaal/beeld/getuigenis dat iemand anders dan Savannah zelf met haar fiets is gezien.
Áls je naar de omgeving kijkt dan zie je gewoon dat er geen logica in de route Bisschopsweg, Zuidereind, Bunschoterstraat zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 07-06-2017 21:13:31 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171533708
quote:
Waarom?
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:26:28 #64
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533723
Goed samengevat Stupidisco!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:26:44 #65
416575 crew  Evenstar
pi_171533733
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Áls je naar de omgeving kijkt dan zie je gewoon dat er geen logica in de route Bisschopsweg, Zuidereind, Bunschotensestraat zit.
Mee eens, en ik acht de kans heel klein dat hij toevallig zo zou uitkomen. Zoals jij al eerder hebt gezegd als hij bekend was in die omgeving had hij die route niet genomen en als hij onbekend is dan heeft hij heel veel geluk gehad dat het goed uitkwam. Klinkt niet echt logisch.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:27:01 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533738
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat geloof ik gelijk (ik ben ook niet plaatselijk bekend), maar hoe vind je die bushalte en de parkeerplaats ad A1 als je niet plaatselijk bekend bent? Vindplaats, A1-parkeerplaats en vindplaats fiets liggen niet echt vlak bij elkaar. En dan is er nog die sloot. Of hoef je die niet over in het scenario waar ik op reageer?
Die parkeerplaats aan de A1 zou ik in dit verhaal helemaal buiten beschouwing laten, als hij daar met de fiets is geweest dan moet de fiets er uitgezien hebben als een crossmotor na een wedstrijddag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:28:45 #67
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533790
Als ik politie was dan had ik die parkeerplaats onderzocht of iemand toch met een auto zou zijn geweest. Sporen kan je alleen vinden als ze vers zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:30:18 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533832
Maar daar vroegen ze bij opsporing verzocht toch ook om? Mensen die mogelijk camerabeelden van de locaties hebben waar ze gevonden is en waar de fiets gevonden is

Zitten we hier nou een open deuren discussie te houden of wat?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:30:23 #69
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171533836
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die parkeerplaats aan de A1 zou ik in dit verhaal helemaal buiten beschouwing laten, als hij daar met de fiets is geweest dan moet de fiets er uitgezien hebben als een crossmotor na een wedstrijddag.
Over die parkeerplaats aan de A1 is toch ook niets officieels gezegd?. Alleen dat er het vermoeden was dat er gezocht is ivm de zaak Savannah. Kan natuurlijk ook een heel ander doel hebben gehad,
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:30:40 #70
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533846
Ik zeg ook niet dat het uitgesloten is dat de fietser de Bunschoterweg heeft genomen.
Het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk voor iemand die op de vlucht is.

Al met al, blijft het terugwijzen naar de hoofdlijnvraag: wat weten wij over de fiets, en hoe kwam die daar.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:30:48 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:28 schreef Meedenken het volgende:
Als ik politie was dan had ik die parkeerplaats onderzocht of iemand toch met een auto zou zijn geweest. Sporen kan je alleen vinden als ze vers zijn.
De politie heeft die parkeerplaats onderzocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:11 #72
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171533901
quote:
Ik verwacht dat er een auto in het spel is geweest. De verdachte zwijgt waarschijnlijk om helper in te dekken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:19 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Over die parkeerplaats aan de A1 is toch ook niets officieels gezegd?. Alleen dat er het vermoeden was dat er gezocht is ivm de zaak Savannah. Kan natuurlijk ook een heel andere doel hebben gehad,
Klopt, en ondertussen worden er hier hele scenario's geschreven over locaties die helemaal niet van belang hoeven te zijn, ze krijgen een hoofdrol zelfs.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:44 #74
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533919
Bottom line is: Als de dader is gezien met haar fiets, dan is dat nog geen sluitend bewijs, maar wel ernstig belastend.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:32:54 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171533927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:30 schreef Meedenken het volgende:
Ik zeg ook niet dat het uitgesloten is dat de fietser de Bunschoterweg heeft genomen.
Het lijkt mij alleen onwaarschijnlijk voor iemand die op de vlucht is.

Al met al, blijft het terugwijzen naar de hoofdlijnvraag: wat weten wij over de fiets, en hoe kwam die daar.
Bunschoterstraat.

En echt, iedere puber rijdt op een zwarte transportfiets, het valt echt niet op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:35:03 #76
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533997
Zijn signalement is bekend. Als hij...... zou zijn gezien met haar fiets. Niet een willekeurig iemand.
het gaat er op dit moment om dat de jongen wel/niet in voorarrest wordt gehouden of niet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:36:14 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534027
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:35 schreef Meedenken het volgende:
Zijn signalement is bekend. Als hij...... zou zijn gezien met haar fiets. Niet een willekeurig iemand.
het gaat er op dit moment om dat de jongen wel/niet in voorarrest wordt gehouden of niet.
Heb je een signalement? En van welke bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:38:22 #78
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171534097
Ik niet.....
De politie vraagt naar fotos en getuigenissen van mensen die de fiets hebben gezien. het is dan aan de politie te beoordelen of er overeenkomsten zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:39:27 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534123
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ok, als jij dat zegt.
Maar er is wel 2x een onderzoek gedaan (daarom neem ik die pp even mee, al zijn er uiteraard tig andere mogelijkheden zoals hulp van een meerderjarige met een rijbewis etc).
Lijkt mij persoonlijk ook vreemd (in het algemeen dan) dat je bij de pp ve snelweg kunt komen va plaatselijk of provinciale wegen. Maar het kan dus wel? Of moet je dan echt die (vrij brede) sloot 2x over(springen)?
En nogmaals: hoe weet je de pp en de bushalte te vinden va het industrieterrein zobder plaatselijke kennis? Als is het met plaatselijke kennis allemaal nog steeds onlogisch.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:40:07 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534158
quote:
Ik ken dat signalement niet hoor. Bron?
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:40:40 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534176
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:38 schreef Meedenken het volgende:
Ik niet.....
De politie vraagt naar fotos en getuigenissen van mensen die de fiets hebben gezien. het is dan aan de politie te beoordelen of er overeenkomsten zijn.
Leuk, maar een signalement gaat wel wat verder dan een knul van 1.85 lang en donkerblond haar. Of verwacht je dat ze ook weten wat hij die dag aanhad en bij zich had?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:40:43 #82
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171534180
Het zou alleen werken als iedereen die daar in een bepaald tijdsbestek heeft gereden een dashcam had en die beelden aan de politie zouden leveren. Aangezien zij wel een signalement hebben.

Maar dan nog weet ik niet of dat rechtmatig verkregen bewijs zou zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:41:46 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534212
quote:
Nope. Die kun je ook later vinden. Mits op wat minder gefrequenteerde plekken en niet vertrapt, weggeregend etc. Of gewoon domweg geluk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:43:18 #84
416575 crew  Evenstar
pi_171534269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:38 schreef Meedenken het volgende:
Ik niet.....
Zoals Leandra al aangeeft zijn die fietsen behoorlijk populair en rijden ze overal. Het is dus ook een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg als de politie geen signalement geeft van de verdachte.

Enige wat zou kunnen helpen is dat Bunschoten relatief klein is en veel mensen elkaar kennen, dus een onbekende die daar niet vaak komt zou kunnen opvallen voor een heel oplettend persoon. Ik acht de kans echter erg klein.

Andere optie is natuurlijk dat ze Savannah hebben gezien op die fiets ergens donderdagmiddag. Dat zou dan weer een teken kunnen zijn dat zij inderdaad zelf die fiets daar heeft geparkeerd. Wat er daarna is gebeurd weten we dan nog niet of er moeten beelden zijn vanuit een bus/trein etc.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:43:42 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534292
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, en ondertussen worden er hier hele scenario's geschreven over locaties die helemaal niet van belang hoeven te zijn, ze krijgen een hoofdrol zelfs.
:?
Er is toch op zondag en maandag of dinsdag aangeven dat daar gezocht werd? Ga jij uit van een ongerelateerde zaak?
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:43:47 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534294
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, als jij dat zegt.
Maar er is wel 2x een onderzoek gedaan (daarom neem ik die pp even mee, al zijn er uiteraard tig andere mogelijkheden zoals hulp van een meerderjarige met een rijbewis etc).
Lijkt mij persoonlijk ook vreemd (in het algemeen dan) dat je bij de pp ve snelweg kunt komen va plaatselijk of provinciale wegen. Maar het kan dus wel? Of moet je dan echt die (vrij brede) sloot 2x over(springen)?
En nogmaals: hoe weet je de pp en de bushalte te vinden va het industrieterrein zobder plaatselijke kennis? Als is het met plaatselijke kennis allemaal nog steeds onlogisch.
Er zal tijdens die zoektocht daar best wat gevonden zijn, maar het staat daar nogal bekend als homo-ontmoetingsplaats, er zal daar in de bosjes dus wel eens een sleutelbos of portemonnee verloren worden, en op dat moment gingen ze natuurlijk op iedere melding af.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:44:15 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:32 schreef Meedenken het volgende:
Bottom line is: Als de dader is gezien met haar fiets, dan is dat nog geen sluitend bewijs, maar wel ernstig belastend.
Nee.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:44:34 #88
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171534328
Ik denk dat er zelfs beelden van hem zijn, zoals op een treinstation, in een bus van diverse plekken.
Ze weten denk ik precies wanneer hij naar Bunschoten is gekomen, en wanneer hij weer richyting den Bosch ging.
De jongen zal misschien ondertussen een keer op google maps hebben gekeken.
Hij kan zeggen dat hij een ontmoeting heeft gehad, maar dat wijst op niets dat hij ergens anders bij betrokken is.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:45:20 #89
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171534361
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is toch op zondag en maandag of dinsdag aangeven dat daar gezocht werd? Ga jij uit van een ongerelateerde zaak?
Wat mogelijk verband had met de zaak.
Van officieele kant weten we niets. Kan dus ook met heel iets anders te maken hebben gehad?
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:45:40 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534369
quote:

[..]

Er is daar gezocht, dat betekent niet dat dat wat ze hebben gevonden iets met de zaak te maken heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:45:53 #91
416575 crew  Evenstar
pi_171534376
quote:

[..]

Er is officieel nooit bevestigd dat de zoekacties op de parkeerplaats ook met deze zaak te maken hadden. Ik heb het in ieder geval nergens gezien. De kans is volgens mij wel heel groot dat er een relatie is, maar zeker weten doen wij het niet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:48:11 #92
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171534466
quote:
Dat zou betekenen dat de hele zaak staat of valt op het feit of hij die fiets daar heeft achtergelaten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:48:16 #93
416575 crew  Evenstar
pi_171534470
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee.
Hoezo belastend? Enige wat je daarmee bewijst is dat ze elkaar ontmoet hebben en dat hij haar fiets had. Als hij zegt die heb ik van haar geleend kunnen zij er al niks mee. Nou lijkt het mij raar om een fiets te lenen om naar een bushalte te fietsen terwijl dezelfde buslijn een halte heeft in de buurt van de Kronkels, maar goed ...
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:48:44 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534488
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zal tijdens die zoektocht daar best wat gevonden zijn, maar het staat daar nogal bekend als homo-ontmoetingsplaats, er zal daar in de bosjes dus wel eens een sleutelbos of portemonnee verloren worden, en op dat moment gingen ze natuurlijk op iedere melding af.
Ok, kan idd ongerelatterd zijn.

Maar for arguments sake: de bushalte en de vindplaats liggen ook niet dicht bij elkaar. Dus hoe zou hij die kennen indien niet plaatselijk bekend is (zeg niet dat hij dat wel of niet was en ook niet of deze verdachte de "dader" is)? Ik probeer gewoon te begrijpen/achterhalen of olaatselijke bekenheid vereist is (of het een logische route is of niet).
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:50:54 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171534567
Het is voor ons toch allemaal sowieso moeilijker te begrijpen aangezien we een aanzienlijk deel informatie missen. En terecht natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:52:30 #96
416575 crew  Evenstar
pi_171534612
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar for arguments sake: de bushalte en de vindplaats liggen ook niet dicht bij elkaar. Dus hoe zou hij die kennen indien niet plaatselijk bekend is (zeg niet dat hij dat wel of niet was en ook niet of deze verdachte de "dader" is)? Ik probeer gewoon te begrijpen/achterhalen of olaatselijke bekenheid vereist is (of het een logische route is of niet).
Enige wat ik kan bedenken is dat de dader z.s.m. weg wilde vanaf de Kronkels. De Bunschoterstraat is dan de meest logisch en voor de hand liggende optie aangezien dat de grootste weg is die Bunschoten rechtstreeks uit gaat. Als hij met de bus is gekomen kan het ook zijn dat hij daarom wist waar hij moest zijn. Echt heel veel kennis hoeft de dader daar niet voor te hebben denk ik.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:53:28 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534650
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is daar gezocht, dat betekent niet dat dat wat ze hebben gevonden iets met de zaak te maken heeft.
Dat beweer ik ook niet. Ik probeer gewoon te achterhalen (door vragen te stellen aan mensen met (meer) plaatselijke bekendheid (dan ik zelf)) of er plaatselijke bekendheid nodig is om de vindplaatsen/onderzoeksplaatsen te bereiken. Ze lijken niet echt dicht bij elkaar te liggen.
Dit afgezien vh feit of het een logische route betreft. Gaat mij echt om: plaatselijke bekendheid vereist of niet. Al iemand zonder die plaatselijke bekendheid zou ik "ja" zeggen. Maar dat probeer ik dus te toetsen ;)
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:53:57 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er is officieel nooit bevestigd dat de zoekacties op de parkeerplaats ook met deze zaak te maken hadden. Ik heb het in ieder geval nergens gezien. De kans is volgens mij wel heel groot dat er een relatie is, maar zeker weten doen wij het niet.
De zoekactie was gaande, ze zochten in vlakken, die parkeerplaats was onderdeel van een van die vlakken (C waarschijnlijk, zo uit m'n hoofd), en dan zien ze daar wat liggen (sleutels, ID-kaart, portemonnee, wapen, alles is daar mogelijk), dus dan bellen ze de politie, en pakken dat niet zelf op. Logisch ook, voor je het weet heeft het er wat mee te maken en ben je verdachte.

Dus ja, dat ze er zo rap op afkwamen zal zeker met de vondst van het lichaam te maken hebben gehad, maar dat zegt niet dat datgene wat gevonden is er ook mee te maken had.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:04 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:45 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wat mogelijk verband had met de zaak.
Van officieele kant weten we niets. Kan dus ook met heel iets anders te maken hebben gehad?
Js, dat kan inderdaad.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:34 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoezo belastend? Enige wat je daarmee bewijst is dat ze elkaar ontmoet hebben en dat hij haar fiets had. Als hij zegt die heb ik van haar geleend kunnen zij er al niks mee. Nou lijkt het mij raar om een fiets te lenen om naar een bushalte te fietsen terwijl dezelfde buslijn een halte heeft in de buurt van de Kronkels, maar goed ...
Ik zei NEE he? ;)
Ik vind het dus geen belastend bewijs, mochten die beelden er zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:40 #101
416575 crew  Evenstar
pi_171534694
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

De zoekactie was gaande, ze zochten in vlakken, die parkeerplaats was onderdeel van een van die vlakken (C waarschijnlijk, zo uit m'n hoofd), en dan zien ze daar wat liggen (sleutels, ID-kaart, portemonnee, wapen, alles is daar mogelijk), dus dan bellen ze de politie, en pakken dat niet zelf op. Logisch ook, voor je het weet heeft het er wat mee te maken en ben je verdachte.

Dus ja, dat ze er zo rap op afkwamen zal zeker met de vondst van het lichaam te maken hebben gehad, maar dat zegt niet dat datgene wat gevonden is er ook mee te maken had.
Je bedoelt de zoekactie van de burgers?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:59 #102
416575 crew  Evenstar
pi_171534707
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zei NEE he? ;)
Oops, verkeerde quote :D Sorry!
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:09 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:50 schreef ondeugend het volgende:
Het is voor ons toch allemaal sowieso moeilijker te begrijpen aangezien we een aanzienlijk deel informatie missen. En terecht natuurlijk.
Eens ^O^
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:11 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534760
quote:

[..]

Als hij met de bus naar Bunschoten is gekomen dan is hij daar langs gekomen, en zo moeilijk is de rechtstreekse route niet, dat namelijk gewoon de doorgaande weg volgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:49 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je bedoelt de zoekactie van de burgers?
Ja, dat was de enige zoekactie die er was toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:58:31 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534842
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zochten die dan ook op die pp?
(Sorry, niet plaatselijk bekend, weet niet wat er in de vlakken viel).
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:58:38 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:50 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat er bij de politie ook nog een aanzienlijk deel van de informatie mist, anders hadden ze gisteren de hulp van het publiek niet hoeven inroepen mbt die fiets ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 20:59:15 #108
416575 crew  Evenstar
pi_171534869
quote:

[..]

Als hij met de bus naar Bunschoten is gekomen dan is hij daar langs gekomen, en zo moeilijk is de rechtstreekse route niet, dat namelijk gewoon de doorgaande weg volgen.
Ik acht de kans HEEL groot dat de dader op de heenweg al op de Bunschoterstraat is geweest. Of je nou zelf met de auto bent of de bus pakt, als je vanuit Den Bosch die kant op gaat dan kan je bijna niet anders dan de N199 pakken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:59:25 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534877
quote:

[..]

Ok, kan dus zonder plaatselijke bekendheid. Dank je.
pi_171534895
quote:

[..]

Het kan ook zijn dat ze al eerder hebben afgesproken in die buurt en dat hij daarom weet hoe hij terug naar huis moet komen. Dat hij dus niet plaatselijke bekend is, maar wel net dat stukje naar de bushalte kent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:00:36 #111
416575 crew  Evenstar
pi_171534922
quote:

[..]

Ja, maar even voor de zekerheid voordat ik conclusies ga trekken :P

Dus, dan hebben ze tijdens de zoekactie iets gevonden, wat niet eens gerelateerd zou kunnen zijn, en daar de politie bijgehaald. Snap het, thanks :)
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:00:54 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik acht de kans HEEL groot dat de dader op de heenweg al op de Bunschoterstraat is geweest. Of je nou zelf met de auto bent of de bus pakt, als je vanuit Den Bosch die kant op gaat dan kan je bijna niet anders dan de N199 pakken.
Dit is niet bedoeld als rotopmerking oid, echt niet. Maar zoveel topics, zoveel users: ik kan niet alles onthouden. Ben jij plaatselijk bekend?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:02:01 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171534969
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, alleen als je met de trein naar Baarn of Nijkerk gaat zou je (met de auto of fiets) een andere route nemen
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:02:37 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171534987
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat ze al eerder hebben afgesproken in die buurt en dat hij daarom weet hoe hij terug naar huis moet komen. Dat hij dus niet plaatselijke bekend is, maar wel net dat stukje naar de bushalte kent.
Maar de bushalte is niet vlak bij haar huis (of de pd cq vindplaats vh stoffelijk overschot).
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:03:54 #115
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535029
Dit scenario is nog veel lastiger.
Het is goed mogelijk dat als er geen helderheid komt over de fiets, dat de verdachte mag gaan.
En okay, in alle eerlijkheid...... als er niets opduikt, dan kan het zijn dat hij er niets mee te maken heeft.....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:04:53 #116
416575 crew  Evenstar
pi_171535059
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is niet bedoeld als rotopmerking oid, echt niet. Maar zoveel topics, zoveel users: ik kan niet alles onthouden. Ben jij plaatselijk bekend?
Bekend als daar wonen? Dat niet, maar ken het wel een beetje, maar dan eigenlijk voor de noordelijke kant om eerlijk te zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:05:23 #117
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535071
Mijn oproep was alleen.... mensen please....... heb je vogeltjes gefotografeerd, ben je in de omgeving gereden met een dshcam, of heb je iets anders...... meld het toch aan, want de info lijkt wel cruciaal!
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:06:05 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171535084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar even voor de zekerheid voordat ik conclusies ga trekken :P

Dus, dan hebben ze tijdens de zoekactie iets gevonden, wat niet eens gerelateerd zou kunnen zijn, en daar de politie bijgehaald. Snap het, thanks :)
Dat denk ik dat de reden is dat de politie de parkeerplaats die middag heeft afgezet.

En inmiddels heeft meneer Jansen een berichtje gehad dat zijn portemonnee, die hij 5 maanden geleden verloren was, gevonden is, al het geld er nog in, mevrouw Jansen weet nog niet hoe het kan dat zijn portemonnee daar lag.

Deze alinea was speculatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:06:19 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535090
Hoe oud met je zijn in de haven van Bunschoten om daar een ligplaats te huren?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:06:43 #120
416575 crew  Evenstar
pi_171535103
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar de bushalte is niet vlak bij haar huis (of de pd cq vindplaats vh stoffelijk overschot).
Klopt, maar het zou kunnen dat hij gewoon z.s.m. de fiets pakte om er weg te komen. Dan is de Bunschoterstraat op gaan de meest logische keuze en waarschijnlijk ook de meest bekende keuze voor diegene. Als een gek wegfietsen en dan als je denkt dat je ver genoeg bent de fiets dumpen en een bus pakken. Allemaal speculatie natuurlijk, niet dat ik iets weet :P
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:07:13 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535120
En ik snap ook niet dat ze (relatief) zo dicht bij haar ouderlijk huis gevonden is. Ik zou clandistiene afspraakjes wat verder van huis doen. Al is er vanalles te verzinnen wat de vindplaats kan verklaren.

Maar goed: dat is eventuele verdere info afwachten (als we die krijgen, we hebben er zeker geen recht op).
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:07:16 #122
416575 crew  Evenstar
pi_171535125
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat denk ik dat de reden is dat de politie de parkeerplaats die middag heeft afgezet.

En inmiddels heeft meneer Jansen een berichtje gehad dat zijn portemonnee, die hij 5 maanden geleden verloren was, gevonden is, al het geld er nog in, mevrouw Jansen weet nog niet hoe het kan dat zijn portemonnee daar lag.

oO/
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:08:04 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171535149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:03 schreef Meedenken het volgende:
Het is goed mogelijk dat als er geen helderheid komt over de fiets, dat de verdachte mag gaan.
En okay, in alle eerlijkheid...... als er niets opduikt, dan kan het zijn dat hij er niets mee te maken heeft.....
Ik weet niet hoor, maar volgens mij zit je conclusies te trekken die behoorlijk voorbarig zijn. De politie heeft gisteren ook duidelijk een oproep gedaan aan mensen die mogelijk beelden van de locaties hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:11:04 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bekend als daar wonen? Dat niet, maar ken het wel een beetje, maar dan eigenlijk voor de noordelijke kant om eerlijk te zijn.
Nee, niet perse daar wonen. Wel wat meer weten of de situatie ter plekke (wat zijn logische routes van A naar B, wat zou je (vermoedelijk) zelf voor route kiezen, welke buslijnen en hoe rijden ze, is de pd afgelegen of druk, is de pp te bereiken per fiets of niet, waarom zou of Savannah of de verdachte voor betreffende bushalte kiezen etc,)
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:11:18 #125
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535271
Ja een foto van iemand op heterdaad een delict zien plegen is is natuurlijk het beste.
Ik vind het heel triest en ben er echt verdrietig om.

Waarom zou dat meisje niet gewoon vertrouwen kunnen hebben gehad in iemand. helemaal niet zover van huis, een plek waar ook andere mensen zijn, en toch rustig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:12:12 #126
416575 crew  Evenstar
pi_171535302
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik snap ook niet dat ze (relatief) zo dicht bij haar ouderlijk huis gevonden is. Ik zou clandistiene afspraakjes wat verder van huis doen. Al is er vanalles te verzinnen wat de vindplaats kan verklaren.

Maar goed: dat is eventuele verdere info afwachten (als we die krijgen, we hebben er zeker geen recht op).
Dat is ook echt mijn grootste vraagteken.

Trouwens, wanneer was haar fiets nou gevonden? Donderdagavond al?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:12:51 #127
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535325
Als ik hem vroeger wilde smeren met mijn (opgevoerde) brommertje of er zat met kattekwad iemand achter je aan, dan heb ik NOOIT de route van de drukke weg genomen, maar juist altijd binnendoor, waar je alsnog kan wegduiken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:13:15 #128
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535334
ja, donderdagavond
pi_171535340
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

En gister? nader onderzoek naar de portemonnee van meneer Jansen? (reactie op speculatie, ik weet het, niet handig).
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:13:35 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:03 schreef Meedenken het volgende:
Heb jij enig inzicht in, of ervaring, met strafrechtelijke onderzoeken en strafrechtelijke vervolgingen?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:14:47 #131
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535396
Nee, wel logica
+ en + = +
+ en - is -

dat soort dingen wel
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:14:58 #132
416575 crew  Evenstar
pi_171535410
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, niet perse daar wonen. Wel wat meer weten of de situatie ter plekke (wat zijn logische routes van A naar B, wat zou je (vermoedelijk) zelf voor route kiezen, welke buslijndn en hoe rijden ze, isde pd afgelegen of druk, is depp te bereiken per fiets of niet, waarom zou of Savaanah of de verdachte voor betrefdende bushalte kiezen etc,)
Daar weet meneer Google meer antwoorden op dan menig bekende denk ik toch?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:15:17 #133
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535423
Jullie zitten ondertussen wel met zijn allen in een tunnel.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:16:30 #134
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535465
Als wij in een tunnel zitten dan is dat geen probleem. Als de politie in een tunnel zitten, dan maak ik mij wel zorgen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:17:46 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is ook echt mijn grootste vraagteken.

Trouwens, wanneer was haar fiets nou gevonden? Donderdagavond al?
Eerste berichten waren vrijdag. Heb later ook berichten gezien over donderdag. Wellicht weet Leandra het nog/nu?
Ik maak lange dagen en heb niet de laatste info wrsch.
pi_171535522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:15 schreef ootjekatootje het volgende:
In welke tunnel/scenario denk je dat 'wij' zitten?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:06 #137
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535530
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:16 schreef Meedenken het volgende:
Als wij in een tunnel zitten dan is dat geen probleem. Als de politie in een tunnel zitten, dan maak ik mij wel zorgen.
De politie ging er vanuit dat ze nog in leven was zaterdagmiddag, heeft ze volgens jullie dan vanaf donderdag in die sloot gelegen?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:23 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daar weet meneer Google meer antwoorden op dan menig bekende denk ik toch?
Is niet hetzelde, naar mijn ervaring.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:27 #139
416575 crew  Evenstar
pi_171535543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:13 schreef Meedenken het volgende:
ja, donderdagavond
Ik vind het zo moeilijk te geloven dat zij donderdagavond al vermoord zou zijn. Ik baseer dat nergens op hoor, pure speculatie en puur op gevoel. Ik denk dat ze dan al eerder gevonden zou zijn.

Is de fiets trouwens donderdagavond toen het gevonden werd ook meteen weggehaald/meegenomen? Indien ja, hoop ik echt van harte dat dat haar niet fataal is geworden.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:34 #140
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535547
Afgelopen jaren zijn er diverse discussies geweest in hoeverre jeugdstrafrecht moet worden aangepast n.a.v. een veranderende maatschappij.
Afgelopen week is in jaren niet zo confronterend geweest.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:43 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535554
quote:
Owh?
Ik zit naar mijn weten niet in een tunnel, maar wacht keurig af. Ik heb wel vragen.
Ik heb geen stellige uitspraken gedaan, jij wel.
Welke tunnel?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:48 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:17 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

In welke tunnel/scenario denk je dat 'wij' zitten?
tunnel van snelweg/PD en plek waar fiets gevonden is.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:20 #143
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535577
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh?
ja, owh.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:46 #144
416575 crew  Evenstar
pi_171535590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tunnel van snelweg/PD en plek waar fiets gevonden is.
Ja, want de sloot waar ze gevonden is en de fiets van slachtoffer zijn niet belangrijk?
pi_171535601
De fiets was gevonden ter hoogte van bushalte Zeldertseweg, toch? Dat is inderdaad drie bushaltes van de vindplaats van het lichaam, en nog verder van het huis van Savannah.

Heeft iemand de exacte vindplaats van het lichaam? Op de Kronkels, maar waar precies?

Wat zijn de theorieen hier over hoe waar de moord gepleegd is? Op het industrieterrein? Is dat een geschikte plek voor een date? Of ergens anders? Maar hoe is het lichaam dan op het industrieterrein terecht gekomen?

Andere invalshoek: stel je rijdt per auto vanaf de fiets over de N199 richting Bunschoten, en je bent in paniek op zoek naar een rustige plek, waar zou je dan heenrijden? Je zit op een drukke weg, waar je zo snel mogelijk af wilt. Op de eerste rotonde kun je er niet af, daar staat een hek. De eerstvolgende mogelijkheid is dan Bisschopsweg links. Dat is nog steeds een vrij drukke weg, dus je pakt de volgende zijweg, dan ben je op de Kronkels. Dat is waarschijnlijk het eerste moment zonder andere auto's om je heen.

Nog iets: de politie geeft aan dat 'er vanuit het onderzoek aanleiding was om te denken dat Savannah mogelijk niet in Bunschoten was'. Niet eens dat er geen aanleiding was om te denken dat ze in Bunschoten was, nee, er was aanleiding om te denken dat ze niet in Bunschoten was. Ook bij de zoekactie leek de politie te menen dat Savannah niet in Bunschoten was. Wat zou de politie op dat idee hebben kunnen brengen? Zou er iets uit haar internet-geschiedenis gehaald zijn waaruit bleek dat zij bijvoorbeeld ergens anders had afgesproken?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:20:32 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja, owh.
Nee, niks owh dame. Maar ik verdwijn uit dit topic. Geen zin in weer ellende. :W
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:21:22 #147
416575 crew  Evenstar
pi_171535652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:19 schreef math1985 het volgende:
De fiets was gevonden ter hoogte van bushalte Zeldertseweg, toch? Dat is inderdaad drie bushaltes van de vindplaats van het lichaam, en nog verder van het huis van Savannah.

Heeft iemand de exacte vindplaats van het lichaam? Op de Kronkels, maar waar precies?

Wat zijn de theorieen hier over hoe waar de moord gepleegd is? Op het industrieterrein? Is dat een geschikte plek voor een date? Of ergens anders? Maar hoe is het lichaam dan op het industrieterrein terecht gekomen?

Andere invalshoek: stel je rijdt per auto vanaf de fiets over de N199 richting Bunschoten, en je bent in paniek op zoek naar een rustige plek, waar zou je dan heenrijden? Je zit op een drukke weg, waar je zo snel mogelijk af wilt. Op de eerste rotonde kun je er niet af, daar staat een hek. De eerstvolgende mogelijkheid is dan Bisschopsweg links. Dat is nog steeds een vrij drukke weg, dus je pakt de volgende zijweg, dan ben je op de Kronkels. Dat is waarschijnlijk het eerste moment zonder andere auto's om je heen.

Nog iets: de politie geeft aan dat 'er vanuit het onderzoek aanleiding was om te denken dat Savannah mogelijk niet in Bunschoten was'. Niet eens dat er geen aanleiding was om te denken dat ze in Bunschoten was, nee, er was aanleiding om te denken dat ze niet in Bunschoten was. Ook bij de zoekactie leek de politie te menen dat Savannah niet in Bunschoten was. Wat zou de politie op dat idee hebben kunnen brengen? Zou er iets uit haar internet-geschiedenis gehaald zijn waaruit bleek dat zij bijvoorbeeld ergens anders had afgesproken?
Internet geschiedenis of OV-chipkaart misschien?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:21:47 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, want de sloot waar ze gevonden is en de fiets van slachtoffer zijn niet belangrijk?
Waar is ze geweest en waar heeft ze afgesproken?
Waarom heeft niemand haar gezien en waar kan dat in Bunschoten en omgeving?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:22:00 #149
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535675
math..... er is veel info over het onderzoek dat je dan eerst moet bestuderen. Anders wordt het te algemeen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:22:16 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171535686
quote:
Jij zit in de haven.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:22:22 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef Meedenken het volgende:
Afgelopen jaren zijn er diverse discussies geweest in hoeverre jeugdstrafrecht moet worden aangepast n.a.v. een veranderende maatschappij.
Jeugdstrafrecht is Jeugdstrafrecht om een reden. Het hele strafrechtsstelsel is zo om een reden.
Kijk daar eens naar. Nu echt ff weg. :W
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:22:32 #152
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535697
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, niks owh dame. Maar ik verdwijn uit dit topic. Geen zin in weer ellende. :W
:W
pi_171535698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De politie ging er vanuit dat ze nog in leven was zaterdagmiddag, heeft ze volgens jullie dan vanaf donderdag in die sloot gelegen?
Dat blijft lastig idd. Persoonlijk denk IK ivm het vinden van haar lichaam zo dichtbij van huis wel aan dat scenario.

Twijfel nog omdat ik de door de houding van de Politie sterk de indruk had dat ze serieuze informatie hadden dat ze 'vrijwillig' ergens verbleef met die jongen.

Vraag die ik heb is dus; had de Politie informatie dat ze enkel in contact stond met de verdachte en dat ze elkaar wilde gaan ontmoeten. Of was er meer informatie die er specifiek op wees dat ze samen op een (nog onbekend) adres verbleven of zouden verblijven.
pi_171535713
OV-chipkaart dacht ik ook aan, maar ov-chipkaartinformatie van bussen wordt volgens mij pas de volgende dag doorgegeven (de bus heeft geen internetverbinding). Ze zou natuurlijk wel in een trein gestapt kunnen zijn, verklaard in elk geval wel waarom de politie niet in Bunschoten wilde zoeken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:23:07 #155
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535714
Politie heeft alle info OV kaarten, camerabeelden, zendmasten, google etc. allemaal onderzocht.
Ik kan dat niet met officiele brondvermelding doen. maar ga er gewoon vanuit.
het is niet voor niets..... de fiets info.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:23:13 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535719
quote:
12s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:22 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Jij zit in de haven.
ja, ik ga ff in de haven kijken ;)
pi_171535733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:22 schreef Meedenken het volgende:
math..... er is veel info over het onderzoek dat je dan eerst moet bestuderen. Anders wordt het te algemeen.
Wat bedoel je?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:24:01 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat blijft lastig idd. Persoonlijk denk IK ivm het vinden van haar lichaam zo dichtbij van huis wel aan dat scenario.

Twijfel nog omdat ik de door de houding van de Politie sterk de indruk had dat ze serieuze informatie hadden dat ze 'vrijwillig' ergens verbleef met die jongen.

Vraag die ik heb is dus; had de Politie informatie dat ze enkel in contact stond met de verdachte en dat ze elkaar wilde gaan ontmoeten. Of was er meer informatie die er specifiek op wees dat ze samen op een (nog onbekend) adres verbleven of zouden verblijven.
:Y
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:24:11 #159
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171535747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het zo moeilijk te geloven dat zij donderdagavond al vermoord zou zijn. Ik baseer dat nergens op hoor, pure speculatie en puur op gevoel. Ik denk dat ze dan al eerder gevonden zou zijn.

Mijn nergens op gebaseerde gevoel zegt juist dat het wel al donderdag is gebeurd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:20 #160
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535779
math.... je stelt de juiste vragen, maar deze worden op internet allemaal al beantwoordt. Zou teveel tijd kosten om die zaken nog eens op te sommen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:37 #161
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535789
Tuurlijk is het donderdag al gebeurd
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:45 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171535795
De parkeerplaats valt idd in Vak C, het pad er naartoe (de Zonseweg) is de grens tussen vak B en vak C.
De zoektocht van zondag heeft daar dus ook plaatsgevonden.

Ik ga er vanuit dat ze gewoon "iets" gevonden hebben, maar gezien de genoemde locaties in Opsporing verzocht verwacht ik niet dat dat "iets" met de zaak van Savannah te maken heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 07-06-2017 21:32:18 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:57 #163
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535806
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Mijn nergens op gebaseerde gevoel zegt juist dat het wel al donderdag is gebeurd.
Als deze jongen het al geweest is, dan ga ik voor de zaterdag. Paniekvoetbal.
Maar ik heb mijn twijfels en hoop dat hij een hele goede advocaat heeft.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:27:41 #164
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171535855
Kijk, thnx leandra, jij lijkt over goede info te beschikken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:27:57 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171535869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:25 schreef Leandra het volgende:
De parkeerplaats valt idd in Vak C, het pad er naartoe (de Zonseweg) is de grens tussen vak B en vak C.

[ afbeelding ]

Ik ga er vanuit dat ze gewoon "iets" gevonden hebben, maar gezien de genoemde locaties in Opsporing verzocht verwacht ik niet dat dat "iets" met de zaak van Savannah te maken heeft.
Dat denk ik dus ook, als ze daar "wat van Savannah" gevonden hadden, dan is de kans naast de snelweg toch groot dat iemand daar wat gezien zou hebben?

Leek me een goede vraag voor Opsporing Verzocht, bij een ieder nog vers in het geheugen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:30:06 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171535938
quote:

[ afbeelding ]

Dank ^O^ :*
pi_171535994
quote:

[ afbeelding ]

In ieder geval wel belangrijk genoeg om nog een tweede keer te gaan zoeken met honden.

bedankt voor het kaartje, daar was ik naar op zoek!
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:31:37 #168
369251 Geralt
of Rivia
pi_171536012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:43 schreef Kyran het volgende:
Enige wat zou kunnen helpen is dat Bunschoten relatief klein is en veel mensen elkaar kennen, dus een onbekende die daar niet vaak komt zou kunnen opvallen voor een heel oplettend persoon.
Daar wonen 20K mensen volgens wiki.

Ik woon in een dorpje met 5K mensen ofzo en het is nou niet bepaald dat ik soms bij een fietser denk van hey die heb ik nog nooit gezien hier.

Ik zie dagelijks mensen die ik nog nooit gezien heb.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:31:47 #169
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536023
Leandra ik was helemaal niet op de hoogte van jouw kaart, maar wat ik zeg lijkt niet eens heel raar, toch?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:34:08 #170
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171536123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:31 schreef Meedenken het volgende:
Leandra ik was helemaal niet op de hoogte van jouw kaart, maar wat ik zeg lijkt niet eens heel raar, toch?
Er zijn al meerdere kaarten gemaakt... maar vele ook gebaseerd op niet officiele aannames. Misschien kan er iemand een kaart maken waarop alleen feiten staan. Zoals vindplaats fiets ed
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:35:07 #171
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536158
@geralt als jij in een dorpje woont binnen de kaart van Leandra, kan ij dan mensen oproepen alles dat ze maar hebben gedaan met beeld die dagen toch in te leveren?
Iemand moet bij toeval een foto hebben gemaakt waar iemand op de fiets van Savannah heeft gestaan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:36:02 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536191
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:11 schreef Meedenken het volgende:
Ja een foto van iemand op heterdaad een delict zien plegen is is natuurlijk het beste.
Ik vind het heel triest en ben er echt verdrietig om.

Waarom zou dat meisje niet gewoon vertrouwen kunnen hebben gehad in iemand. helemaal niet zover van huis, een plek waar ook andere mensen zijn, en toch rustig.
Je lijkt te denken dat als er een foto van hem op haar fiets is, dat dat dan genoeg zou zijn voor een veroordeling? Dat hoop ik toch niet zeg, dat deze zaak staat of valt met het bewijs dat hij die fiets verplaatst heeft... dat zou wat zijn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:36:55 #173
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536228
Vindplaats fiets is bekend. 50 m van m de weteringstraat
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:37:13 #174
416575 crew  Evenstar
pi_171536244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Als ze wisten waar ze waren hadden ze wel even op de deur geklopt denk ik. Denk dat ze geen idee hadden, behalve misschien welke stad/regio.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:37:57 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:14 schreef Meedenken het volgende:
Nee, wel logica
+ en + = +
+ en - is -

dat soort dingen wel
Nee +25 en -12 is heeft geen uitkomst in de min. Zo simpel is het allemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:38:05 #176
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536289
@leandra Niet genoeg voor een veroordeling, wel genoeg misschien om hem vast te houden voor verder onderzoek en verhoor.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:38:06 #177
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171536292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je lijkt te denken dat als er een foto van hem op haar fiets is, dat dat dan genoeg zou zijn voor een veroordeling? Dat hoop ik toch niet zeg, dat deze zaak staat of valt met het bewijs dat hij die fiets verplaatst heeft... dat zou wat zijn :{
Het zou ook gesteund of indirect bewijs kunnen zijn. Om een zaak waterdicht te breien denk ik?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:38:08 #178
369251 Geralt
of Rivia
pi_171536295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:35 schreef Meedenken het volgende:
@geralt als jij in een dorpje woont binnen de kaart van Leandra, kan ij dan mensen oproepen alles dat ze maar hebben gedaan met beeld die dagen toch in te leveren?
Iemand moet bij toeval een foto hebben gemaakt waar iemand op de fiets van Savannah heeft gestaan.
Ik woon daar ik weet niet hoeveel 100km vandaan.

En het hoeft helemaal niet dat er een foto bestaat met die fiets erop.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:39:36 #179
416575 crew  Evenstar
pi_171536350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:25 schreef Meedenken het volgende:
Tuurlijk is het donderdag al gebeurd
Jij was er bij? Vertel.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:39:53 #180
369251 Geralt
of Rivia
pi_171536363
160+km om wat preciezer te zijn.

Ik wou alleen maar aangeven dat je in een "dorpje" waar een beetje het ons kent ons gevoel leeft dat het echt niet zo is dat als daar ineens iemand rondfietst dat heel het dorp dan meteen weet van hey wie fietst daar op de fiets van truusje?!?!?!

Dat is bij ons in het dorp al niet en dat is 5x zo klein.
pi_171536375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als ze wisten waar ze waren hadden ze wel even op de deur geklopt denk ik. Denk dat ze geen idee hadden, behalve misschien welke stad/regio.
Uiteraard. Bedoel meer; had de Politie (op basis van sporen, informatie familie/vriendinnen) informatie die wees op meer dan 'enkel' een contact/mogelijke ontmoeting van Savannah met de verdachte of niet.
pi_171536380
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:18 schreef Meedenken het volgende:
Het lijkt de laatste tijd wel raak inderdaad. Lees net dit:

quote:
De politie heeft nog drie minderjarige tieners aangehouden voor de mishandeling van twee lesbiennes op het Rotterdamse Schouwburgplein. Het gaat om een jongen en meisje van 14 en een meisje van 13, allen uit Rotterdam.
http://m.telegraaf.nl/art(...)handeling-lesbiennes

Vorige week nog die tweeling veroordeeld voor verkrachting en beroving van een vrouw op hun 15e verjaardag..
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:40:53 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536401
quote:

Nee, bij de Monsigneur van de Weteringstraat, sterker nog, haar fiets stond verscholen aan de Monsigneur van de Weteringstraat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:41:01 #184
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536406
met steeds bijkomende toeschouwers verwaterd de discussie.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:41:42 #185
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536426
dank Leandra
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:43:25 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536493
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja, dat van mij ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:44:54 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:31 schreef Meedenken het volgende:
Ik weet niet wat je bedoelt met wat je zegt dat wel of niet raar zou zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171536567
Die 16 jarige slaat nog wel door wanneer ie tijdje in politiecel zit.
pi_171536606
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:45 schreef Stien_Struis het volgende:
Die 16 jarige slaat nog wel door wanneer ie tijdje in politiecel zit.
De vraag is of ze hem daar nog een tijdje kunnen laten zitten.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:46:29 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171536611
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:34 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Er zijn al meerdere kaarten gemaakt... maar vele ook gebaseerd op niet officiele aannames. Misschien kan er iemand een kaart maken waarop alleen feiten staan. Zoals vindplaats fiets ed
Dit is ook uitsluitend een kaart van de zoekvakken bij de zoektocht.
Die wilde ik even terughalen om zeker te weten dat het gebied bij de parkeerplaats ook onderdeel van de zoektocht was, en nu dat zo blijkt te zijn sterkt dat alleen maar mijn vermoeden dat ze daar "iets" gevonden hebben, maar dat dat "iets" vooralsnog geen koppeling met de zaak lijkt te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:47:01 #191
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536637
Politie weet vele malen meer dan mensen denken. Alle aanknopingspunten zijn er. Motief, wapen, dader.
Er is zelf heeeeeeellll veel aanvullende info rond signalementen hoe de betrokkenen gekleed waren, wat ze deden, waar ze waren, etc etc etc etc etc.
Het enige dat er niet is, is bewijs van delict, de dader, en het wapen.
pi_171536738
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vraag is of ze hem daar nog een tijdje kunnen laten zitten.
Bepaalt de rechter morgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2017 21:50:07 ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:50:05 #193
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536750
Stilte ineens
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:51:16 #194
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171536802
ja, dat bepaalt de rechter morgen. laten wij hopen dat er iets rond "de fiets" is binnengekomen.
pi_171536949
quote:
Politie sloeg bewust geen groot alarm tijdens vermissing Savannah

http://www.ad.nl/binnenla(...)g-savannah~a86cb49a/
Ik ben toch wel benieuwd wat dan die aanwijzingen waren dat Savannah niet meer in Bunschoten was.
pi_171536994
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben toch wel benieuwd wat dan die aanwijzingen waren dat Savannah niet meer in Bunschoten was.
Blijft enigszins vaag inderdaad.

Dit stond in een eerder artikel.

Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het huis van Savannah lagen.

Bron: AD
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:57:14 #197
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537011
Als je al weet dat ze wel in Bunschoten was, dan is dat niet echt relevant meer toch?
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:57:37 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537024
Even plaatjes gemaakt van Opsporing verzocht.

De fiets stond hier op de Monsigneur van de Weteringstraat:

En hier een plaatje van het totaaloverzicht, met beide locaties:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537033
Ophouden voor verhoor (max. 6 - 15 uur)
Naar OM
Inverzekeringstelling (max. 3 dagen, evt 1x verlenging)
Naar rechter
Bewaring (max. 14 dagen)
Naar rechter
Gevangenhouding (max. 90 dagen)

Pro forma zitting (telkens verlenging max. 3 mnd)
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:00:06 #200
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171537095
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is ook uitsluitend een kaart van de zoekvakken bij de zoektocht.
Die wilde ik even terughalen om zeker te weten dat het gebied bij de parkeerplaats ook onderdeel van de zoektocht was, en nu dat zo blijkt te zijn sterkt dat alleen maar mijn vermoeden dat ze daar "iets" gevonden hebben, maar dat dat "iets" vooralsnog geen koppeling met de zaak lijkt te hebben.
Ja dat weet ik... zei het zelf ook al eerder. Dit is de kaart die de vrijwilligers van de zoektocht hebben gebruikt.

Ik doel op de kaarten die er zijn gemaakt met de parkeerplaats aan de A1 er op en het vermoedelijke parkje waar ze had afgesproken met de vriendinnen. Zo zou ik graag een kaart willen zien met de feiten. Dus de vindplaats van haar lichaam en fiets.

Het zou namelijk kunnen zijn dat het allemaal veel simpeler is dan we denken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:01:08 #201
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537118
Ja Stupidisco, wat die spullen waren, daarnaar ben ik ook wel benieuwd.
Maar in de bottom line, vraag eens een tiener hoe je je voelt en wat je zou doen als je verliefd bent...... etc etc etc.
Alles leidt af van waar het werkelijk om gaat.
Ga niet een 40-er of ouder laten nadenken wat een tiener vandaag doet
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:01:25 #202
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171537129
Ah je deed al tijdens mijn relaas kennelijk!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:01:50 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:38 schreef Meedenken het volgende:
@leandra Niet genoeg voor een veroordeling, wel genoeg misschien om hem vast te houden voor verder onderzoek en verhoor.
Nou nee, ook niet om langer vast te houden als ze verder niets hebben.
Daarbij is er nog steeds de mogelijkheid dat ze die fiets daar zelf heeft neergezet, niet dat het hem dan zou vrijpleiten lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:02:16 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:41 schreef Meedenken het volgende:
met steeds bijkomende toeschouwers verwaterd de discussie.
Nee, jouw speculaties verwateren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:03:07 #205
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171537183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

dat was een aanname van de politie op dat moment.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:03:24 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:38 schreef Meedenken het volgende:
Hij is reeds opgepakt en verhoord..
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:03:48 #207
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537208
Ik denk juist dat Politie zekerheid wil dat ze die fiets daar niet zelf heeft neergezet, maar bewijs dat de 16 jarige verdachte dat deed.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:04:30 #208
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537234
Ja, opgepakt en verhoord, maar het puzzelstukje mist wie de fiets daar heeft neergezet.
pi_171537243
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, ook niet om langer vast te houden als ze verder niets hebben.

Zonder goede verklaring verlengt OM dan meestal nog 3 dagen, die mogelijkheid hebben ze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juni 2017 @ 22:05:39 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171537270
Wat mij is opgevallen is dat Savannah met vriendinnen had afgesproken (heeft ze thuis gezegd). Ik las ook ergens dat haar vriendinnen berichtjes naar haar hebben gestuurd toen ze niet kwam opdagen (toen stond haar telefoon al uit - we weten nog niet of die al gevonden is volgens mij?). Ze lijkt dus inderdaad met hun afgesproken te hebben.

Maar later gaf de politie aan "spullen" te hebben gevonden bij haar thuis, waaruit ze concludeerden dat ze ergens met een (de nu opgepakte) jongen was.

Dat zou betekenen dat ze zowel thuis als tegen haar vriendinnen niet de waarheid heeft verteld. Of dat de ontmoeting met de jongen wat haar betreft maar kort zou zijn? Ze had ook verteld weer voor het eten thuis te zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:05:45 #211
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537276
Ja, en zonder "iets van de fiets" gaat de verdachte mogelijk vrijuit.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:06:03 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537283
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:03 schreef Meedenken het volgende:
Ik denk juist dat Politie zekerheid wil dat ze die fiets daar niet zelf heeft neergezet, maar bewijs dat de 16 jarige verdachte dat deed.
Ik denk dat de politie (en dus ook het OM) de feiten wil, welke dat ook zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:06:06 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537284
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:00 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja dat weet ik... zei het zelf ook al eerder. Dit is de kaart die de vrijwilligers van de zoektocht hebben gebruikt.

Ik doel op de kaarten die er zijn gemaakt met de parkeerplaats aan de A1 er op en het vermoedelijke parkje waar ze had afgesproken met de vriendinnen. Zo zou ik graag een kaart willen zien met de feiten. Dus de vindplaats van haar lichaam en fiets.

Het zou namelijk kunnen zijn dat het allemaal veel simpeler is dan we denken.
Die heb ik net voor je gegapt uit de aflevering van Opsporing verzocht ;)
Hier; NWS / Verdachte van moord op Savannah morgen voorgeleid

Edit:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:01 schreef ondeugend het volgende:
Ah je deed al tijdens mijn relaas kennelijk!
Yep, was al bezig ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:07:39 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:05 schreef Meedenken het volgende:
Ja, en zonder "iets van de fiets" gaat de verdachte mogelijk vrijuit.
Want?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:07:50 #215
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537340
ja Whiskers..... gewoon het keiharde bewijs.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:08:00 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:03 schreef Meedenken het volgende:
Want als zij dat zelf heeft gedaan dan kan hij niet meer verantwoordelijk zijn voor haar dood?
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:08:26 #217
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537359
@ leandra, irrelevante vraag
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:09:06 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537385
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:07 schreef Meedenken het volgende:
Dat zegt helemaal niets.... echt :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:09:10 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:07 schreef Meedenken het volgende:
Keihard (juridisch) bewijs van moord is als die jongen op die fiets heeft gereden?
Nou, echt niet...
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:09:27 #220
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537401
@ whiskers, omdat er geen enkel sluitend bewijs is voor een misdrijf. Alleen sluitend bewijs voor een ontmoeting.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:09:51 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:08 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra, irrelevante vraag
Nou nee, je lijkt weinig inzicht te hebben in het verloop van een onderzoek en in de gronden waarop men iemand kan vasthouden danwel veroordelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:10:12 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:09 schreef Meedenken het volgende:
@ whiskers, omdat er geen enkel sluitend bewijs is voor een misdrijf. Alleen sluitend bewijs voor een ontmoeting.
Je kletst (juridische) onzin, sorry.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:07 #223
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537450
Ik heb al meerdere keren gezegd. Een foto van de dader is geen sluitend bewijs, maar wel belastend.
Voorlopig lijkt het dat er geen bewijs is dat meer belastend is dan dat.
Pijnlijk, maar waar.
pi_171537465
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.

Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:56 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537468
quote:
Hoe weet jij dat nou?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:58 #226
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537470
Okay, ik hoop dat ik ernaast zit! Ik zou blij zijn als jullie gelijk hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:12:24 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Ik heb al meerdere keren gezegd. Een foto van de dader is geen sluitend bewijs, maar wel belastend.
Voorlopig lijkt het dat er geen bewijs is dat meer belastend is dan dat.
Pijnlijk, maar waar.
Waar heb je het over? Er kunnen tig onschuldige verklaringen zijn waarom de verdachte die fiets in bezit has...
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:25 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.

Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
Misschien eerst kennis vd zaak en het strafrecht opdoen dan..
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:14:03 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537524
quote:

Nee, je hoeft helemaal geen slootje over, alleen in dat eerste vreemde fietsscenario van jou, en waar je naar de parkeerplaats van de snelweg gaat moet je een slootje over.

Je zit veel te veel in een tunnel van de situatie van je eerste route, die zou ik maar gewoon laten varen, want er is geen enkele reden aan te nemen dat de verdachte die route heeft genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:15:03 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171537550
quote:
Wat knap dat jij dat allemaal weet, zonder inzicht in de politiedossiers en -verhoren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171537551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij is opgevallen is dat Savannah met vriendinnen had afgesproken (heeft ze thuis gezegd). Ik las ook ergens dat haar vriendinnen berichtjes naar haar hebben gestuurd toen ze niet kwam opdagen (toen stond haar telefoon al uit - we weten nog niet of die al gevonden is volgens mij?). Ze lijkt dus inderdaad met hun afgesproken te hebben.

Maar later gaf de politie aan "spullen" te hebben gevonden bij haar thuis, waaruit ze concludeerden dat ze ergens met een (de nu opgepakte) jongen was.

Dat zou betekenen dat ze zowel thuis als tegen haar vriendinnen niet de waarheid heeft verteld. Of dat de ontmoeting met de jongen wat haar betreft maar kort zou zijn? Ze had ook verteld weer voor het eten thuis te zijn.
Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.

In dat scenario snap ik alleen niet waarom ze haar telefoon meteen zou uitzetten (?) (ze was immers, als we de verhalen van de vriendinnen mogen geloven, vrij snel al niet meer bereikbaar). Telefoon aan laten staan lijkt mij juist een extra gevoel van veiligheid geven. Maar ok, ik ben zelf geen tiener meer dus misschien zie ik dat verkeerd.

En in dat scenario kan ik ook de informatie/aanwijzingen die de Politie zegt te hebben dat ze zich met de verdachte op een ander adres schuilhield niet plaatsen.
pi_171537556
Het OM zet niet zomaar een 16 jarige 3 dagen vast voor verhoor.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:25 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171537594
Het is natuurlijk compleet onlogisch om met een onbekende jongen stiekem af te spreken in "je dorp". Het was heerlijk weer en Beppie de roddelbuuf loopt ook los buiten

Savannah kan die fiets daar gewoon zelf hebben neergezet, moeilijk gedoe hier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:55 #234
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537611
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:17:11 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537617
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stien_Struis het volgende:
Het OM zet niet zomaar een 16 jarige 3 dagen vast voor verhoor.
Het OM zet niemand " zo maar" in beperkingen vast.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:01 #236
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537643
Dank Stien!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:05 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
Je weet net zo veel als de rest: amper iets. Je verzint echter vanalles.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:16 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Okay, ik hoop dat ik ernaast zit! Ik zou blij zijn als jullie gelijk hebben.
Stel je nou eens voor hè;
Bijvoorbeeld: hij heeft een afspraakje met Savannah gehad, kon op een of andere manier niet op tijd bij de bus zijn, zij zegt; neem mijn fiets maar mee, zet hem bij de zoveelste boom rechts op slot, ik heb nog wel een reservesleutel. En ze nemen gepassioneerd afscheid.
Iemand die al tijden razend verliefd op Savannah is ziet dat en gaat door het lint....

Zou toch lullig zijn als hij dan voor moord of doodslag veroordeeld zou worden omdat er 10 mensen met een dashcam zijn die hem op haar fiets in beeld hebben.

Overigens is het probleem in dit scenario dat hij zich dan niet gemeld heeft terwijl heel NL op zoek was naar Savannah en haar fiets, maar toch....
Het is echt te simpel om aan te nemen dat ze hem wel of niet kunnen vasthouden op basis van een foto van hem op die fiets.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Blijft enigszins vaag inderdaad.

Dit stond in een eerder artikel.

Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het huis van Savannah lagen.

Bron: AD
Dat kan een hele vage manier zijn om het over oa haar laptop te hebben (en dus haar contacten op social media).
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:19:49 #240
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537701
@ leandra. Oh ja zeker je hebt gelijk. Maar we hebben dan al een heel anders gesprek dan nu!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:20:29 #241
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537714
@ leandra Het kan namelijk ook zijn dat hij het wel gedaan heeft.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:20:40 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
Ik stel ook nergens dat er geen ontmoeting zou hebben plaatsgevonden.
En mijn "Hoe weet jij dat nou?" ging over je bewering dat er geen sluitend bewijs was voor een misdrijf.

Misschien is het handig als je mensen gaat quoten, dan weten we ook op welke reactie je reageert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537752
quote:
afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.
Dat is 4,3 kilometer (50 minuten lopen) langs een drukke, ongezellige weg.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:21:44 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:19 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. Oh ja zeker je hebt gelijk. Maar we hebben dan al een heel anders gesprek dan nu!
Een verdachte is niet perse een dader. En we weten (terecht!) heel veel niet aangaande het onderzoek en de resultaten ervan.
pi_171537797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef Meedenken het volgende:
Dank Stien!
Vanaf de inbewaringstelling bij de rechter-commissaris zijn meer gronden nodig. Deze gronden zijn genoemd in artikel 67a Sv.:

• Ernstig gevaar voor vlucht
• Feit waarop 12 jaar of meer maximum gevangenisstraf is gesteld en het tot maatschappelijke onrust zou leiden wanneer de verdachte in vrijheid zou worden gesteld
• Gevaar voor herhaling van een feit waarop 6 jaar of meer maximum gevangenisstraf staat, of een feit waardoor de gezondheid of veiligheid in gevaar kan worden gebracht of algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan
• Eerdere veroordeling van minder dan 5 jaar geleden voor bedreiging, mishandeling, diefstal, verduistering, oplichting, vernieling, of heling
• Onderzoek dat de politie nog moet verrichten, dat mogelijk bij invrijheidstelling van de verdachte zou kunnen worden gefrustreerd of belemmerd
pi_171537818
quote:
Weet iemand hier iets meer van?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:34 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537833
quote:

Ze woonde juist tamelijk vlak bij het industieterrein en de pd (of iig vindplaats vh stoffelijk overschot)...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:49 #248
13151 crew  Rewimo
pi_171537840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stupidisco het volgende:

Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.

In dat scenario snap ik alleen niet waarom ze haar telefoon meteen zou uitzetten (?) (ze was immers, als we de verhalen van de vriendinnen mogen geloven, vrij snel al niet meer bereikbaar). Telefoon aan laten staan lijkt mij juist een extra gevoel van veiligheid geven. Maar ok, ik ben zelf geen tiener meer dus misschien zie ik dat verkeerd.

En in dat scenario kan ik ook de informatie/aanwijzingen die de Politie zegt te hebben dat ze zich met de verdachte op een ander adres schuilhield niet plaatsen.
Mijn idee: er is meteen al iets misgegaan (hij had misschien wèl verwacht dat ze mee zou gaan), hierbij is de telefoon gesneuveld/bewust uitgezet door hem/in het water gevallen of gegooid. En zij erachteraan...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:26:00 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:23 schreef math1985 het volgende:

[..]

Joh, ik heb net plaatjes gepost, nog geen 50 posts geleden.
Compleet met een linkje naar Opsporing verzocht, misschien even lezen en kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:26:10 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:23 schreef math1985 het volgende:

[..]

Ja, iedereen die de zaak wel gevolgd heeft. En obv vd bekende en bevestigde feiten post hier, ipv Indianenverhalen..
pi_171537892
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze woonde juist tamelijk vlak bij het industieterrein en de pd (of iig vindplaats vh stoffelijk overschot)...
In welke straat woonde ze ook al weer? Stond volgens mij ergens in een eerder bericht in deze reeks.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:27:39 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:26 schreef math1985 het volgende:

[..]

In welke straat woonde ze ook al weer? Stond volgens mij ergens in een eerder bericht in deze reeks.
-O-
Wat doet het ertoe? Niet erg ver vd vindplaats, er ook niet heel dichtbij.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:27:52 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mijn idee: er is meteen al iets misgegaan (hij had misschien wèl verwacht dat ze mee zou gaan), hierbij is de telefoon gesneuveld/bewust uitgezet door hem/in het water gevallen of gegooid. En zij erachteraan...
Dit zou mij ook niet verbazen.
Of hij heeft haar direct overgehaald haar telefoon uit te zetten, met een smoes dat haar moeder anders kon zien waar ze was bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537932
En wat weten we tot nu toe van de verdachte? Alleen leeftijd, geslacht en woonplaats toch? Ik begreep dat in het geval van Romy verteld was op welke school de verdachte zit, weten we dat hier ook al?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:28:30 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:26 schreef math1985 het volgende:

[..]

Misschien moet je je even inlezen in de zaak meneer Maigret.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:27 schreef Meedenken het volgende:

Voor de goede orde, de verdachte heeft al een advocaat.
Zijn advocaat krijgt morgen inzicht in het bewijsmateriaal en alle door verdachte afgelegde verklaringen.
pi_171537997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:28 schreef Leandra het volgende:
Misschien moet je je even inlezen in de zaak meneer Maigret.
Ik heb alle delen doorgelezen, maar ik ben het bericht waarin dat stond even kwijt. Of is het weggehaald door een mod (ook begrijpelijk)?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:30:05 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:27 schreef math1985 het volgende:
En wat weten we tot nu toe van de verdachte? Alleen leeftijd, geslacht en woonplaats toch? Ik begreep dat in het geval van Romy verteld was op welke school de verdachte zit, weten we dat hier ook al?
Wat boeit dat?
pi_171538001
quote:

[..]

Kan uiteraard, maar dan is het wel héél snel uit de hand gelopen.

Rond 15:00 uur van huis.
Afgesproken met vriendinnen in een skateparkje op +/- 1km van huis.
Nou zeg dat de vriendinnen, ik noem maar wat, rond 15:30 haar proberen te bereiken omdat ze niet is komen opdagen. Dan zou het in die tijd al misgegaan zijn.

Het kan,.....maar toch.

[speculatie]
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:31:15 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:30 schreef math1985 het volgende:

[..]

Ik heb alle delen doorgelezen, maar ik ben het bericht waarin dat stond even kwijt. Of is het weggehaald door een mod (ook begrijpelijk)?
Dan is je geheugen naadje. Je komt echt met zaken en vragen die niet stroken met bevestigde feiten.
pi_171538055
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:30 schreef math1985 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad de nodige dingen verwijderd waar het adres in stond.
Maar goed, het was/is +/- 450/500 meter van de vindplaats.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:32:27 #262
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171538076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:57 schreef Meedenken het volgende:
Als je al weet dat ze wel in Bunschoten was, dan is dat niet echt relevant meer toch?
Zeker waar maar was ze wel in Bunschoten?
Onderzoek moet toch uitwijzen hoe lang het lichaam in het water lag?
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 22:32:47 #263
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171538084
Geen adresgegevens hier aub.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:32:57 #264
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171538087
quote:
En hij is gek op treinen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:33:11 #265
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538094
Ze zeggen dat men niet heeft kunnen vaststellen hoelang ze in het water heeft gelegen
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:33:16 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:27 schreef Meedenken het volgende:
@Leandra
Ik heb nooit gezegd dat er geen sluitend bewijs is voor een misdrijf. Politie heeft immers aangegegeven dat er sprake is van een misdrijf. Ik ga daar niet over.
Voor de goede orde, de verdachte heeft al een advocaat. Ik weet niet of jij een sollicitaie hebt lopen.
Ik probeerde mensen op te roepen toch nog eens te kijken of ze iets op beeld hebben als ze in de buurt zijn geweest.
Waar heeft de politie aangegeven dat er sprake is van een misdrijf?

In de Q&A staat het volgende:
quote:
Hoe is Savannah om het leven gekomen?
De politie gaat er van uit dat Savannah door een misdrijf om het leven is gebracht. Het onderzoek moet uitwijzen wat de exacte doodsoorzaak is.
In de updates van 6 en 7 juni staat daar verder niets over, dus het zou zomaar kunnen dat de exacte doodsoorzaak nog niet vastgesteld is.

En er vanuitgaan dat er sprake is van een misdrijf is iets anders dan aangeven dat er sprake is van een misdrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:33:59 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:32 schreef bastibro het volgende:

[..]

Niemand (behalve de politie en of onderzoekers weten dat). En niet ten onrechte,
pi_171538129
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat boeit dat?
Kan ons helpen de situatie en verdachte beter te begrijpen. Ging het ook om een school voor moeilijk lerende kinderen of juist om een vwo? Is de verdachte al eerder in aanraking met de politie geweest?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juni 2017 @ 22:34:46 #269
13151 crew  Rewimo
pi_171538133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:30 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Kan uiteraard, maar dan is het wel héél snel uit de hand gelopen.

Rond 15:00 uur van huis.
Afgesproken met vriendinnen in een skateparkje op +/- 1km van huis.
Nou zeg dat de vriendinnen, ik noem maar wat, rond 15:30 haar proberen te bereiken omdat ze niet is komen opdagen. Dan zou het in die tijd al misgegaan zijn.

Het kan,.....maar toch.

[speculatie]
Het is ook maar een idee. Maar ik zie hier zoveel ingewikkelde scnario's voorbij komen. Ik kan me juist voorstellen dat zoiets heel onverwacht en daardoor juist snel gebeurt. Niet met voorbedachten rade maar in een opwelling.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:34:47 #270
264694 blanket
its human nature
pi_171538134
quote:

[..]

Dat denk ik dus ook. Misschien hebben ze stiekem eerder al afspraakjes gehad. Had zij er geen zin meer in en hij staat ineens bij haar om de hoek. Moeder heeft verklaard dat ze had gezegd ben thuis voor eten ed. Ze had afspraken met vriendinnen etc. Misschien was hij wel een stalker geworden ofzo.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:35:20 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538148
quote:
Ja, dat weten we, en het was niet dezelfde school als Savannah.
Leuk dat je een beetje de speurneus wilt gaan uithangen, maar hier naar de bekende weg vragen gaat m niet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171538161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dan is je geheugen naadje. Je komt echt met zaken en vragen die niet stroken met bevestigde feiten.
Kan goed, wat klopt er precies niet? Dan edit ik een strikethrough in voor ik anderen in verwarring breng.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:35:53 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:33 schreef Meedenken het volgende:
Ze zeggen dat men niet heeft kunnen vaststellen hoelang ze in het water heeft gelegen
Bron?
Dat ze het (terecht) niet bekendmaken (of iig vooralsnog in het kader vh onderzoek), is iets anders.
pi_171538173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het is ook maar een idee. Maar ik zie hier zoveel ingewikkelde scnario's voorbij komen. Ik kan me juist voorstellen dat zoiets heel onverwacht en daardoor juist snel gebeurt. Niet met voorbedachten rade maar in een opwelling.
Eens hoor. Het zal niet de eerste zaak zijn waar uiteindelijk blijkt dat het eigenlijk heel 'simpel' in elkaar zit.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:36:22 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538181
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:34 schreef math1985 het volgende:

[..]

Kan ons helpen de situatie en verdachte beter te begrijpen. Ging het ook om een school voor moeilijk lerende kinderen of juist om een vwo? Is de verdachte al eerder in aanraking met de politie geweest?
Dat gaat je geen drol aan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:36:41 #276
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538187
@Leandra Jouw beargumentering begint te lijken op die van een eerstejaars student rechten vs. die van een eerste jaars economie. De goede bedoeling verzaakt in dissen. Dat mag hier echt niet gebeuren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:38:00 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:36 schreef Meedenken het volgende:
@Leandra Jouw beargumentering begint te lijken op die van een eerstejaars student rechten vs. die van een eerste jaars economie. De goede bedoeling verzaakt in dissen. Dat mag hier echt niet gebeuren.
Draai de zaken ff om ja... :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:38:21 #278
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171538235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:34 schreef math1985 het volgende:

[..]

Het is een verdachte, ooit van privacy gehoord? En wat moet je met die info?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:38:42 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538243
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zie vooral mensen voorbij komen die vanmiddag een paar nieuwsberichten hebben gelezen en nu denken dat ze Maigret, Havank en Wallander in een zijn, maar wel nadat wij even hun vragen beantwoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:39:33 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538262
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:36 schreef Meedenken het volgende:
Welke goede bedoeling precies?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:39:48 #281
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538266
Nou leandra, ik mag wel echt hopen dat jij het onderzoek niet leidt
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:40:38 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie vooral mensen voorbij komen die vanmiddag een paar nieuwsberichten hebben gelezen en nu denken dat ze Maigret, Havank en Wallander in een zijn, maar wel nadat wij even hun vragen beantwoorden.
Precies, je verdiepen ho maar, maar wel zeer overtuigd zijn vd eigen bizarre theorietjes die niet stroken met de bevestigde feiten.. :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:41:21 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538312
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:39 schreef Meedenken het volgende:
Nou liever Leandra dan jij wat mij betreft.

En dat bedoel ik slecht zeer positief aangaande Leandra.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:41:21 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:39 schreef Meedenken het volgende:
Als ik het onderzoek wel zou leiden zou ik zeker geen antwoorden op de vragen geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:41:24 #285
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538317
Ik denk dat de discussie nu voorbij is want dit gaat niet meer over het helpen bij de oplossing van een misdrijf waar een onschuldig meisje slachtoffer is, en waar de dader gevonden moet worden.
pi_171538329
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb blijkbaar inderdaad wat gemist - voor eventuele andere late inhakers, dit artikel geeft in elk geval meer informatie: http://www.ad.nl/binnenla(...)reinfanaat~a9d42e7e/
pi_171538345
quote:
Naam, adres, school, etc.. is gewoon te vinden op internet als je een beetje zoekt maar ik zie totaal niet waarom dit van belang zou zijn. Zolang die jongen nog verdachte is en dus onschuldig moet er heel voorzichtig omgegaan worden met prive gegevens. 16-jarige uit Den Bosch is meer dan genoeg informatie voor de buitenwereld.
pi_171538352
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
maar wel zeer overtuigd zijn vd eigen bizarre theorietjes die niet stroken met de bevestigde feiten.. :')
Dat blijf je maar herhalen, maar ik zie nog steeds niet waar ik iets heb gepost dat niet met de feiten overeenkomt.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:44:10 #289
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538401
Whiskers, ik heb nooit gevraagd het onderzoek te leiden, maar heb intentie gehad om iets bij te kunnen dragen. Hoe slecht kan je zijn om je punt te proberen te maken bij zo'n gelegenheid. Schaam je!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:44:13 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:41 schreef Meedenken het volgende:
Ik denk dat de discussie nu voorbij is want dit gaat niet meer over het helpen bij de oplossing van een misdrijf waar een onschuldig meisje slachtoffer is, en waar de dader gevonden moet worden.
Hoe kom je bij het idee dat je "helpt bij het oplossen ve misdrijf" door hier te posten eigenlijk?
Nog afgezien van je door de afwezigheid van bevestigde feiten gespeende theorietjes?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:44:46 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538416
Maar goed, ik word weer te pissed, dus ik ga.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:45:17 #292
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538434
Ik merk het ja, miauw....... zoek iemand die je kan helpen
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:47:48 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:41 schreef Meedenken het volgende:
De discussie hier gaat de zaak sowieso niet oplossen, en er ook niet bij helpen.
Sterker nog; er wordt een hoop nonsens op internet gepost, die in dit topic wordt herhaald en voor je het weet neemt iemand dat serieus en gaat de politie tippen met verzonnen dingen.

Wat alleen maar nuttig zou zijn als de dader hier daderkennis zou posten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171538570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:32 schreef bastibro het volgende:

[..]

hey uit de Natalee H tijd -ouwe speurneus ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:50:38 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:48 schreef Meedenken het volgende:
@leandra, Met dank aan mensen als Leandra en Kitty. Wat een troep hier.
Wat? De zaak wordt niet opgelost omdat wij niet oeverloos willen speculeren en zaken willen herhalen die overal te lezen zijn?
Nee, nou zal die lekker zijn.

Als er al dingen zijn die de oplossing van deze zaak in de weg staan, dan is het dat voor waar aannemen van posts op vage twitteraccounts en daar hele fietstochten omheen bedenken.
Dat soort dingen gaan een eigen leven leiden op internet, en vervuilen een politieonderzoek alleen maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 22:51:48 #296
pi_171538608
Even een opmerking. Hier komt geen tweede deel van. Nieuw topic mag als er nieuws is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:54:16 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171538664
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Even een opmerking. Hier komt geen tweede deel van. Nieuw topic mag als er nieuws is.
Prima, maar topicvervuilers aanpakken zou ook wel eens fijn zijn. Dit mag naar FB als het te OT is. Excuses dan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:54:23 #298
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171538669
Zijn de haters inmiddels verdwenen?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:54:51 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171538678
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Kun je deze dan wel in de reeks zetten die nu gesloten is? Dan blijft eea uiteindelijk allemaal prima vindbaar, anders wordt het over een half jaar, als de rechtszaak is zo'n versnipperde serie van een reeks en 5 topics.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:55:21 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171538689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je deze dan wel in de reeks zetten die nu gesloten is? Dan blijft eea uiteindelijk allemaal prima vindbaar, anders wordt het over een half jaar, als de rechtszaak is zo'n versnipperde serie van een reeks en 5 topics.
Ja dus?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:55:34 #301
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171538695
SLOTJE
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 22:55:35 #302
pi_171538696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga ik doen/regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')