abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171523678
quote:
De 16-jarige jongen die ervan verdacht wordt betrokken te zijn bij de dood van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten, wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het meisje werd 4 juni levenloos gevonden in het water op industrieterrein De Kronkels in Bunschoten. Ze was sinds donderdag 1 juni vermist. Omstandigheden wijzen op de betrokkenheid van de 16-jarige verdachte uit Den Bosch.

Op basis hiervan wordt hij morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal beslissen over de verlenging van het voorarrest. Als hij vast blijft, dan zal de Raadkamer van de rechtbank Midden-Nederland naar verwachting op 22 juni een beslissing nemen over de verdere verlenging van het voorarrest.

Met het oog op de jonge leeftijd van de betrokkenen en de beperkingen op het onderzoek, kunnen er nu verder geen mededelingen worden gedaan.
http://www.ad.nl/binnenla(...)voorgeleid~ad0e0844/
pi_171523692
edit: doei

[ Bericht 75% gewijzigd door Frutsel op 07-06-2017 14:03:57 ]
pi_171523810
https://www.om.nl/vaste-o(...)verdachte-onderzoek/

Verdachte in onderzoek naar dood Savannah morgen voorgeleid
7 juni 2017 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

De 16-jarige jongen die ervan verdacht wordt betrokken te zijn bij de dood van de 14-jarige Savannah uit Bunschoten, wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het meisje werd 4 juni levenloos gevonden in het water op industrieterrein De Kronkels in Bunschoten. Ze was sinds donderdag 1 juni vermist. Omstandigheden wijzen op de betrokkenheid van de 16-jarige verdachte uit Den Bosch. Op basis hiervan wordt hij morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal beslissen over de verlenging van het voorarrest. Als hij vast blijft, dan zal de Raadkamer van de rechtbank Midden-Nederland naar verwachting op 22 juni een beslissing nemen over de verdere verlenging van het voorarrest.

Met het oog op de jonge leeftijd van de betrokkenen en de beperkingen op het onderzoek, kunnen er nu verder geen mededelingen worden gedaan.

De politie zet het onderzoek voort. Naar aanleiding van de uitzending van Opsporing Verzocht gisteravond 6 juni zijn tientallen tips binnen gekomen. Informatie blijft echter welkom: 0800 – 6070 (opsporingstiplijn politie) of anoniem: 0800 – 7000.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:19:59 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171524114
quote:
Verdachte in zaak Savannah is 16-jarige treinfanaat
De 16-jarige jongen uit Den Bosch die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker, heeft een passie: treinen. Op sociale media plaatste hij honderden filmpjes over het spoor.

Intussen is hij al sinds augustus niet meer op school verschenen. Directeur Tiny de Groot van het Van Maerlant in Den Bosch, waar de 16-jarige een vmbo-opleiding volgde, zegt dat de leerplichtambtenaar onderzoek deed naar de spijbelende jongen. Hij wil niet zeggen of hij nog staat ingeschreven op school.

De tiener woont met zijn moeder in een huurwoning in de wijk Boschveld, door het Onafhankelijk Buurtplatform Boschveld omschreven als 'de meest multiculturele wijk van 's-Hertogenbosch'. Hij was niet bekend bij de politie en ook voor de jeugdzorg in Brabant een onbeschreven blad, zegt een woordvoerster.

Sociale media
Het is niet bekend waar de jongen Savannah van kende. Burgemeester Melis van de Groep van Bunschoten hield het maandag op 'waarschijnlijk contact via sociale media', maar daar wil de politie niets over zeggen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)reinfanaat~a9d42e7e/
KuikenGuppy
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:34:30 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171524461
Dat "niet bekend bij jeugdzorg" is tegenwoordig zo'n standaard eerste reactie, eerst maar eens zien of dat ook waar blijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:36:34 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_171524511
Voorgeleid, betekent dat de verdachte dan schuld bekend heeft?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:26 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171524554
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:36 schreef NoXia het volgende:
Kan, de ovj heeft dan in ieder geval een sterk vermoeden dat ze de juiste hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:41 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171524558
quote:
Nee, dan moet er bekeken worden of ze hem langer kunnen vasthouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171524561
quote:
Nee hoor, hoeft niet. Alleen dat ze het voorarrest willen verlengen. Dus serieuze verdenkingen. Maar de rechter moet dat toetsen.
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:29:47 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_171525883
Ze hebben het steeds over betrokkenheid bij de dood van Savannah. Bij de dader van Romy hebben ze het over verkrachting en om het leven brengen.

Denk ik hier te veel over na of lijkt dit een bewuste woordkeuze, omdat ze denken dat er meerdere daders zijn?
pi_171526004
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:29 schreef Kyran het volgende:
Ze hebben het steeds over betrokkenheid bij de dood van Savannah. Bij de dader van Romy hebben ze het over verkrachting en om het leven brengen.

Denk ik hier te veel over na of lijkt dit een bewuste woordkeuze, omdat ze denken dat er meerdere daders zijn?
Bewuste woordkeuze, denk ik.
Zou goed kunnen dat ze aan meerdere daders denken.
Of dat het meer een ongeluk was. Dus geen moord of zo.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:33:48 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526011
quote:

Ik denk dat het een bewuste woordkeuze is.
De zaak is immers ook nog in onderzoek en wellicht speelt het (seksueel misbruik) bij deze zaak niet?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:36:56 #13
416575 crew  Evenstar
pi_171526118
Mooi dat ik niet de enige ben die er zo over denkt dan :) Nou ja, mooi is een beetje vage woordkeuze in zo'n topic. Soms ga ik twijfelen of ik nou te ver doordenk. Het viel me gewoon op dat de berichtgeving over de twee daders heel verschillend is.

Het maakt het niet minder erg als het inderdaad een ongelukje of een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, maar dan loopt er in ieder geval een mafkees minder op deze wereld.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:37:35 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171526138
quote:

Ze hebben het over seksueel misbruik, niet over verkrachting (dat dat vaak hetzelfde is doet er niet aan af), ik denk dat ze bij de zaak van Romy wat meer feiten bij elkaar hebben, en bij de zaak van Savannah het plaatje nog niet helemaal tot in de puntjes duidelijk hebben, er zou bijvoorbeeld een moordwapen kunnen ontbreken, terwijl daar wel sprake van zou moeten zijn.

Let wel: ik zeg "stel dat het ontbreekt terwijl het er wel zou moeten zijn", daarmee stel ik dus niet dat er daadwerkelijk een moordwapen moet zijn, alleen dat het zo kan zijn dat er sprake is van een moordwapen, en dat ze dat nog niet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:38:19 #15
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171526159
quote:

Ik denk dat het duidelijk is dat deze jongen er voor heeft gekozen om te zwijgen.
Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van.

In de zaak van Romy denk ik dat ze een (gedeeltelijke)bekentenis hebben.
Hij wordt verdacht van het om het leven brengen van.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:39:30 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171526192
Daarbij kan het ook simpelweg betekenen dat ze nog niet hebben kunnen vaststellen dat hij de enige verdachte in deze is, maar dat sluit niet uit dat hij het wel alleen gedaan heeft (als hij het gedaan heeft).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171526236
quote:

Staat inmiddels al vast dat Savannah door een misdrijf om het leven is gekomen? Zo niet, dan zal het daar mee te maken hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:06 #18
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Staat inmiddels al vast dat Savannah door een misdrijf om het leven is gekomen? Zo niet, dan zal het daar mee te maken hebben.
Ja dat staat vast
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:41:30 #19
416575 crew  Evenstar
pi_171526262
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben het over seksueel misbruik, niet over verkrachting (dat dat vaak hetzelfde is doet er niet aan af), ik denk dat ze bij de zaak van Romy wat meer feiten bij elkaar hebben, en bij de zaak van Savannah het plaatje nog niet helemaal tot in de puntjes duidelijk hebben, er zou bijvoorbeeld een moordwapen kunnen ontbreken, terwijl daar wel sprake van zou moeten zijn.

Let wel: ik zeg "stel dat het ontbreekt terwijl het er wel zou moeten zijn", daarmee stel ik dus niet dat er daadwerkelijk een moordwapen moet zijn, alleen dat het zo kan zijn dat er sprake is van een moordwapen, en dat ze dat nog niet hebben.
Klopt, seksueel misbruik, sorry ;)

Dat ze gisteren bij Opsporing Verzocht ook alleen maar vragen hadden over de zaak van Savannah laat wel zien dat ze daar nog wat onduidelijkheden hebben.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:42:14 #20
416575 crew  Evenstar
pi_171526285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja dat staat vast
Is dat zo? Was er niet alleen een heel sterk vermoeden? Heb zelf geen bevestiging gelezen nog, maar kan het gemist hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:44:35 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526373
https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

quote:
Aanvulling Q&A maandag 5 juni

Hoe is Savannah om het leven gekomen?
De politie gaat er van uit dat Savannah door een misdrijf om het leven is gebracht. Het onderzoek moet uitwijzen wat de exacte doodsoorzaak is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:50:07 #22
416575 crew  Evenstar
pi_171526546
quote:
'Gaat er van uit' vind ik niet echt een bevestiging. Bij de berichtgeving van Romy waren ze meteen heel stellig dat het een misdrijf was.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:51:35 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

'Gaat er van uit' vind ik niet echt een bevestiging. Bij de berichtgeving van Romy waren ze meteen heel stellig dat het een misdrijf was.
Oke maar als de politie er van uit gaat.. en dat zullen ze niet zomaar doen.. dan ga ik er ook van uit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:53:42 #24
416575 crew  Evenstar
pi_171526647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Oke maar als de politie er van uit gaat.. en dat zullen ze niet zomaar doen.. dan ga ik er ook van uit.
Dat is waar, maar het kan best zijn dat ze daarom voorzichtiger zijn in de woorden die ze gebruiken. Time will tell.
pi_171526723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doodsoorzaak nog niet bekend dus. Dan kan ook (nog) niet met zekerheid worden gesproken over een 'dader' en het 'om het leven brengen'.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:59:03 #26
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171526788
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Doodsoorzaak nog niet bekend dus. Dan kan ook (nog) niet met zekerheid worden gesproken over een 'dader' en het 'om het leven brengen'.
Ja, glij nooit uit over een bananenschil.
  woensdag 7 juni 2017 @ 16:02:55 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171526883
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Doodsoozaak moet vastgrsteld worden. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze zwaargewond door toedoen van een wapen in de sloot terecht kwam maar aan verdrinking is overleden.

Dit is geen speculatie maar een voorbeeld.
pi_171528509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Doodsoozaak moet vastgrsteld worden. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze zwaargewond door toedoen van een wapen in de sloot terecht kwam maar aan verdrinking is overleden.

Dit is geen speculatie maar een voorbeeld.
Precies, en dan is er dus iemand 'betrokken bij haar dood' maar heeft die persoon haar niet per se 'omgebracht'. Dat zou dus het verschil in gebruik van woorden/termen door de politie kunnen verklaren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:20:19 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171528668
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Precies, en dan is er dus iemand 'betrokken bij haar dood' maar heeft die persoon haar niet per se 'omgebracht'. Dat zou dus het verschil in gebruik van woorden/termen door de politie kunnen verklaren.
De termen worden door het OM in de zaak van Romy beide gebruikt; https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-dood-romy/
Behalve dat ze daar ook stellen dat hij ervan verdacht wordt haar om het leven te hebben gebracht, maar dat noemt men in de eerste alinea weer "betrokkenheid bij haar dood".

Bij het bericht over de verdachte in de zaak van Savannah: https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-onderzoek/
Wordt hij ervan verdacht betrokken te zijn bij haar dood, maar staat voor hen kennelijk nog niet vast dat hij haar om het leven heeft gebracht.

Kan dus inderdaad ook betekenen dat hij indirect verantwoordelijk is voor haar dood, bijvoorbeeld als zij bewusteloos in het water terechtgekomen is en hij daar heeft laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171528753
Waarom niet gewoon het centrale topic heropenen? Of je nou hier discussieert of daar... :')
pi_171528855
Kan het zijn dat het slachtoffer en de dader elkaar ontmoetten op donderdag op een schuiladres van de dader. Hier gaat het om een of andere reden mis en het slachtoffer overlijdt. Het schuiladres is verder onbewoond en de dader weet niet wat hij moet doen. Stom toevallig wordt er de volgende dag een vermoord meisje gevonden. Het lijk is nog op het schuiladres en de dader haalt er iemand bij (neef, vriend, kennis) met een auto. Door het lijk vervolgens te dumpen in een sloot op een redelijk zichtbare plek probeert hij de moord zelf te laten linken aan de andere moord om de politie op een verkeerd spoor te zetten, maar deze ziet toch onderscheid door mogelijke verschillen in omstandigheden en conditie van het lijk. En vervolgens dwaalsporen door persoonlijke spullen te dumpen.
pi_171528994
quote:
Waarom politie Burgernet en Ambert Alert niet inzette bij vermissing Savannah

De politie geeft antwoord waarom er geen Burgernet en Amber Alert werd ingezet bij de vermissing van Savannah.

Burgernet is een oproep aan bewoners van een specifiek gebied om uit te kijken naar een persoon of voertuig. Voor een Burgernetactie moet concreet een straal getrokken worden rond een punt op een kaart. Op het moment dat Savannah’s vermissing als urgent werd beschouwd, was er vanuit het onderzoek aanleiding om te denken dat zij mogelijk niet in Bunschoten was. Een Burgernetactie is daarom niet ingezet.

De vermissing van Savannah paste niet in de criteria die de politie gebruikt om Amber Alert in te zetten. Voor de inzet van Amber Alert moet er concreet indicatie zijn dat het leven van een ontvoerd of vermist kind in direct gevaar is. Die indicatie was er op basis van de onderzoeksresultaten op dat moment niet.

Wat heeft de politie gedaan na melding van haar vermissing?

De politie is vrijdagavond een opsporingsonderzoek gestart en heeft in overleg met haar ouders een aantal middelen zijn ingezet om te achterhalen waar Savannah verbleef. Alles met het doel om Savannah zo snel mogelijk levend te vinden. Denk hierbij aan zoeken op voor haar bekende plekken, onderzoek aan haar digitale middelen, nagaan van contacten met vrienden en dergelijke.

De politie deed niet mee met de burgerzoektocht

De politie organiseert zoektochten, met inzet van bijvoorbeeld de mobiele eenheid, forensische experts en speurhonden, als er vanuit het politieonderzoek aanleiding is om op een specifieke locatie te zoeken. Op het moment dat bewoners gingen zoeken in de weilanden tussen Bunschoten en Hoogland was er geen aanleiding vanuit het politieonderzoek om specifiek daar te zoeken. Om die reden is de politie wel in verbinding geweest met de organisatoren, maar heeft niet zelf daar meegezocht. ,,Uiteraard begrijpen en waarderen wij de behoefte van bezorgde bewoners om te zoeken naar een vermiste’’, geeft een woordvoerder van de politie aan.

http://nieuws.debunschote(...)c_id=51476&webdept=6
Dit verklaart ook wel een hoop. Vroeg het mij al af.
pi_171529038
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

De termen worden door het OM in de zaak van Romy beide gebruikt; https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-dood-romy/
Behalve dat ze daar ook stellen dat hij ervan verdacht wordt haar om het leven te hebben gebracht, maar dat noemt men in de eerste alinea weer "betrokkenheid bij haar dood".

Bij het bericht over de verdachte in de zaak van Savannah: https://www.om.nl/actueel(...)verdachte-onderzoek/
Wordt hij ervan verdacht betrokken te zijn bij haar dood, maar staat voor hen kennelijk nog niet vast dat hij haar om het leven heeft gebracht.

Kan dus inderdaad ook betekenen dat hij indirect verantwoordelijk is voor haar dood, bijvoorbeeld als zij bewusteloos in het water terechtgekomen is en hij daar heeft laten liggen.
Inderdaad. De politie lijkt in de zaak van Savannah nog heel erg bezig met achterhalen wat er nou precies is gebeurd en dus ook hoe ze om het leven is gekomen.
In het geval van Romy lijkt dat (sneller) duidelijk te zijn. Misschien door de manier waarop ze om het leven is gebracht, maar het kan ook zijn dat de verdachte in die zaak al wat details heeft losgelaten. Om maar wat te noemen.

Ik hoop dat ze de doodsoorzaak bij Savannah nog kunnen vaststellen. Als de verdachte zijn mond houd, kan het anders wel eens een lastige zaak worden. Dat is vaker het geval bij slachtoffers die na dagen (of langer) uit het water zijn gehaald. :N
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:39:32 #34
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532170
De media meldt dat er nog een puzzelstukje mist m.b.t. de informatie over de fiets. Zo ook gister bij Opsporing verzocht.

Ik wil mij ver houden van enige vorm van beschuldiging van iemand, maar een scenario belichten waarom de info over de fiets zo belangrijk kan zijn.

Het is zeer waarschijnlijk dat een dader na het delict ervandoor wilde. In geval dat hij haast had zeg maar….. dan zou de bus via een halte dicht in de buurt te link zijn. Helemaal als je eerst op de bus moet wachten.
Anyway…. Als hij HOE DAN OOK met deze fiets is gezien dan is dat bewijslast omdat hij Savannah heeft achtergelaten en oneigenlijk gebruik maakte van haar fiets.

Om te vluchten lijkt de fiets ook meest voor de hand liggend. Het vermoeden versterkt zelfs omdat dus op de Bisschopweg spullen zijn gevonden. Hij heeft snel sleutels gegrist en zaken die hij kon vinden die misschien voor hem belastend waren.
Hij vlucht niet over de hoofdweg, maar juist binnendoor, weggetjes door de weilanden. Onderweg gooit hij alles weg dat niet op zijn lichaam mag worden gevonden.

Via de Monseigneur van de Weteringstraat komt hij terug bij de hoofdweg (Bunschoterstraat) parkeert haar fiets, zet deze op slot. Enigszins verscholen wacht hij op de bus. Of misschien loopt hij verder naar het treinstation of parkeerplaats.
Ik denk dat de politie ook dit scenario voor ogen heeft. Elk signaal dat de dader op of met deze fiets is gezien, is doeltreffend bewijs.

Ik wil geen onderzoek verstoren, maar wie weet zijn er mensen zoals vogelliefhebbers die foto’s hebben geschoten tussen Bunschoten en Baarn die dag, mensen met een dashcam waarvan het schijfje nu nog niet overschreven is.
Met mijn theorie wil ik aangeven hoe cruciaal de informatie over de fiets kan zijn. Hiermee beweeg ik misschien iemand nog meer om toch te kijken of hij/zij die dag iets heeft opgenomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:49:33 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532520
Heb je een betrouwbare bron dat op de Bisschopsweg spullen zijn gevonden?

Want door je verhaal over Opsporing verzocht te beginnen lijkt het net alsof het daar ook gemeld is, en dat is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:51:00 #36
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef Leandra het volgende:
Heb je een betrouwbare bron dat op de Bisschopsweg spullen zijn gevonden?
Je bent me net voor

Verder vind ik het wel een geloofwaardig verhaal
Ik heb ook het idee dat die fiets heel belangrijk is
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:53:33 #37
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532645
ja, zie hier: https://twitter.com/112provincieutr/status/871366055779872769

Als je de kaart bekijkt (Google Earth of maps) dan past deze (paniek)route heel goed.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:54:22 #38
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532679
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:53 schreef Meedenken het volgende:

Als je de kaart bekijkt (Google Earth of maps) dan past deze (paniek)route heel goed.
Dat is geen betrouwbare bron
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:54:26 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171532681
quote:

Dat is geen betrouwbare bron
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:55:30 #40
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532710
Heb ik daar iets gemist? in de betrouwbaarheid?
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:57:09 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Je bent me net voor

Verder vind ik het wel een geloofwaardig verhaal
Ik heb ook het idee dat die fiets heel belangrijk is
Het vervelende is dat je aan die kant niet zo makkelijk via binnenweggetjes wegkomt, je moet bijna de Bisschopsweg afrijden en dan via het Zuidereind verder en onder de A1 door.
Aan de andere kant van Bunschoten (richting Zevenhuizen) is dat veel makkelijker.

Als je de weg daar kent dan ga je niet via de Bisschopsweg en het Zuidereind, en als je de weg daar niet kent en toch die kant op gaat ga je naar Baarn om daarvandaan verder te reizen, daar is immers ook een station.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:57:17 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171532750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Meedenken het volgende:
Die 112 sites en accounts worden vaak beheerd door mensen die afgaan op bijvoorbeeld P2000 meldingen. Ze doen op die manier verslag van gebeurtenissen.

Verder is er geen enkele officieel betrouwbare bron met deze melding gekomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:01:05 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Meedenken het volgende:
Waarom denk je dat ze wel betrouwbaar zijn? Hebben ze een verificatie?
Als ik nu een Twitteraccount aanmaak met hulpdiensten033 als naam, dan zegt dat ook niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:01:13 #44
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171532866
quote:

Hij moet ergens de snelweg zijn overgestoken. zou hij dat hebben gedaan bij de eerstvolgende mogelijkheid dan heeft hij een behoorlijk ritje gehad op die fiets.
Bovendien moet hij dan zijn best hebben gedaan om weer terug te komen bij die Bunschoterweg.
Hij kende de omgeving niet echt toch . .
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:02:37 #45
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171532901
Okay thanks m.b.t. die bron. Maar alsnog, je realiseert je dat niet op de drukke weg moet zijn, want elk moment kan het slachtoffer worden gevonden.Je zit op haar fiets en bent dus de eend in de eendenjacht. Een lokaal treinstation zou ik nooit heengaan, en je weet niet eens waar dat is. Je volgt de route zoals je bent gekomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:03:23 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:01 schreef bastibro het volgende:

[..]

Hij moet ergens de snelweg zijn overgestoken. zou hij dat hebben gedaan bij de eerstvolgende mogelijkheid dan heeft hij een behoorlijk ritje gehad op die fiets.
Bovendien moet hij dan zijn best hebben gedaan om weer terug te komen bij die Bunschoterweg.
Hij kende de omgeving niet echt toch . .
Als hij de omgeving niet kende is het flink toeval geweest dat hij weer richting Amersfoort uitkwam, als hij de omgeving wel kende is de route vrij ongeloofwaardig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171532965
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit verklaart ook wel een hoop. Vroeg het mij al af.
"Op het moment dat Savannah’s vermissing als urgent werd beschouwd, was er vanuit het onderzoek aanleiding om te denken dat zij mogelijk niet in Bunschoten was. Een Burgernetactie is daarom niet ingezet."

Ik vraag me af waar ze waren. En hoe lang.
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:05:59 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171532993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:02 schreef Meedenken het volgende:
Okay thanks m.b.t. die bron. Maar alsnog, je realiseert je dat niet op de drukke weg moet zijn, want elk moment kan het slachtoffer worden gevonden.Je zit op haar fiets en bent dus de eend in de eendenjacht. Een lokaal treinstation zou ik nooit heengaan, en je weet niet eens waar dat is. Je volgt de route zoals je bent gekomen.
En waarom denk je dat hij via die route (Bisschopsweg) zou weten hoe hij weer in Amersfoort zou moeten komen

Overigens rijden er ook bussen van Baarn naar Bunschoten, dus waarom zou hij uit Amersfoort zijn gekomen? En dat is dan even voortbordurend op je laatste zin.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:08:48 #49
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171533087
Waar het uiteindelijk om gaat..... Hoe komt die fiets daar bij die bushalte.
ALS de dader is gezien met die fiets, dan klopt de theorie dat hij haar fiets heeft meegenomen.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat zij na een ontmoeting met hem heeft gezegd.... ja joh, neem jij mijn fiets meer mee en zet hem daar neer dan haal ik die later wel op.

Andere kant van het verhaal..... ALS zij zelf die fiest daar eerder heeft neergezet, dan is het eerder omschreven scenario uitgesloten, maar draagt niet bij aan het vinden van de dader.

Daarom, de hoofdzaak.... ALS iemand anders met de fiets van Savannah is gezien, dan brengt ons dat verder naar de oplossing.
Welke route hij zou hebben gekozen, is eigenlijk irrelevant.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:11:31 #50
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171533179
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij de omgeving niet kende is het flink toeval geweest dat hij weer richting Amersfoort uitkwam, als hij de omgeving wel kende is de route vrij ongeloofwaardig.
Klopt. Trouwens, uit de toestand van die fiets valt ook veel op te maken. Als hij inderdaad door weilanden e.d. is gereden dan moet dat te zien zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')