Ik doe niks teniet. Ik wens de radicale islam met alle mogelijke middelen te bestrijden. Aangezien we in oorlog zijn met de radicale islam lijkt me dat bijzonder verstandig.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt dat je het begrijpt maar een alinea later doe je dat weer teniet.
Jij hebt duidelijk nooit in een land zonder mensenrechten geleefd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik doe niks teniet. Ik wens de radicale islam met alle mogelijke middelen te bestrijden. Aangezien we in oorlog zijn met de radicale islam lijkt me dat bijzonder verstandig.
Met vier, vijf man sterk lopen ze op mij in te hakken. De juridische lafbekken, D66-polici en ander moreel verheven POL-volk. Maar allemaal tekenen ze voor méér onschuldige burgerdoden, omdat radicaal islamitisch terrorisme niet effectief wordt bestreden.
Oh oh oh, wat is het erg dat de mensenrechten van terroristen / radicale moslims worden ingeperkt. En al die onnodige onschuldige burgerdoden die inmiddels al gevallen zijn, ach... dat is maar bijzaak.
Wat heb je aan mensenrechten als je in stukken gereten onder een vrachtwagen ligt?
Uiteindelijk zoek je altijd een balans tussen het algemeen belang en het belang van een verdachte. Een verdachte waartegen voldoende bewijs is, kun je immers opsluiten, ook als hij nog niet veroordeeld is. En 'voldoende' is dan altijd een tamelijk subjectief criterium, pas als iemand veroordeeld is staat (vrijwel) onomstotelijk vast dat hij schuldig is. Het is maar net wat je met z'n allen als 'voldoende' afspreekt. Ook hoe lang iemand zonder veroordeling mag worden vastgezet is een subjectief criterium.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Als er daadwerkelijk een verdenking is zitten mensenrechten helemaal niet in de weg. Het gaat juist om de rechten van mensen tegen wie onvoldoende aanwijzingen zijn voor een verdenking. Wie gaat jou dan beschermen tegen de overheid die zegt te menen dat jij iets kwaads in de zin hebt?
Ondanks mijn principiële bovenstaande standpunt ben ik het hier volledig mee eens. Bij bijna alle Jihadistische aanslagen die de afgelopen jaren in Europa hebben plaatsgevonden, waren de verdachten bij de opsporingsdiensten bekend. Toch is er niets gebeurt. Niet omdat er vanwege mensenrechten niet ingegrepen kon worden of omdat een huiszoeking niet mogelijk was, maar omdat er andere prioriteiten waren en simpelweg onvoldoende aandacht naar deze personen uitging.quote:Maar dat gaat niet gebeuren. Onze overheden zijn terrorisme niet echt aan het bestrijden, ze proberen wat concrete aanslagen te voorkomen en pakken daarbij enthousiast onze rechten af. Maar daadwerkelijk het terrorisme bestrijden?
Moeten die ook allemaal dood?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
Met vier, vijf man sterk lopen ze op mij in te hakken. De juridische lafbekken, D66-polici en ander moreel verheven POL-volk. Maar allemaal tekenen ze voor méér onschuldige burgerdoden, omdat radicaal islamitisch terrorisme niet effectief wordt bestreden.
Volgens mij zou jij je veel meer op je plaats voelen in het kalifaat dan in een rechtsstaat.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Executeren voordat hij toeslaat. Maar het is veelzeggend dat je niet onmiddellijk, zonder aarzeling voor optie 1 kiest.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als extremistisch gedachtegoed tot preventieve executies leidt, dan ben ik bang dat jij je eigen idee niet overleeft.
Mooi vals dilemma wel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik doe niks teniet. Ik wens de radicale islam met alle mogelijke middelen te bestrijden. Aangezien we in oorlog zijn met de radicale islam lijkt me dat bijzonder verstandig.
Oh oh oh, wat is het erg dat de mensenrechten van terroristen / radicale moslims worden ingeperkt. En al die onnodige onschuldige burgerdoden die inmiddels al gevallen zijn, ach... dat is maar bijzaak.
Wat heb je aan mensenrechten als je in stukken gereten onder een vrachtwagen ligt?
En anders hebben we in Nederland per ongeluk ineens een veel groter probleem dan de radicale islam.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:40 schreef Falco het volgende:
Al die andere ranzig rechtse lieden zitten nu achter hun oren te krabbelen of ze bijval moeten verlenen aan Elfletterig of niet. Denk dat het voor velen van hen ook veelste ver gaat, dat preventief ruimen.
Nee. Door mensenrechten selectief in te perken. Wat dat betreft kun je spreken van een koekje van eigen deeg. Het kan niet zo zijn dat terroristen ongestoord aanslagen kunnen plegen omdat wij elke discussie over de aanpak van moslimradicalisering en terrorisme uit de weg gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, moslimextremisten zijn tegen vrijheid en mensenrechten.
En dat wil je bestrijden door vrijheid en mensenrechten af te schaffen.
We voeren maar vast een terreurregime in. Dan hoeven de radicale moslims dat niet meer te doen?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ooit zal het besef bij jullie indalen dat jullie eigen gedachtegoed consequenties heeft die veel ernstiger zijn. In Europa moeten we onszelf krachtig beschermen tegen de radicale islam. Zo niet, dan vallen er nog honderden, misschien zelfs duizenden onschuldige burgerdoden.
Dat laatste is waar jullie voor tekenen. Ik niet. Plak mij maar weer een labeltje op, het zal me jeuken.
Wat een onzinquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terroristen zien die doden als een middel, niet als doel. Jij staat in de startblokken om hun droom te helpen verwezenlijken.
Mensenrechten selectief inperken is hetzelfde als gewoon mensenrechten inperken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Door mensenrechten selectief in te perken. Wat dat betreft kun je spreken van een koekje van eigen deeg. Het kan niet zo zijn dat terroristen ongestoord aanslagen kunnen plegen omdat wij elke discussie over de aanpak van moslimradicalisering en terrorisme uit de weg gaan.
Politici tonen leiderschap, zien in dat de huidige aanpak al decennia faalt én nog belangrijker: staan voor hun kerntaak: de veiligheid van de bevolking. Die veiligheid is in het geding als terroristen ongestoord hun gang kunnen gaan.
Als je mensen preventief wil ruimen, dan ben je niet 'zogenaamd' extremist.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een onzinDoden zijn doden. Iemand die door een terrorist wordt afgeslacht is echt niet ineens minder of anders dood omdat hij een "middel" was en geen doel. Dood is dood. Mensenlevens zijn mensenlevens. En die stellen jullie met liefde in de waagschaal; lekker moreel verheven doen, ruim baan voor terroristen.
Jullie kiezen. Ik kies ook. Ik ben zogenaamd de "extremist", terwijl jullie keuze consequenties heeft die vele malen ernstiger zijn.
Want?quote:
Wat een sneue karikatuur weerquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Mensenrechten alleen voor mensen die we aardig vinden. Klinkt als een goed idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |