abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:41:58 #151
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171546314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:29 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja wel zoals IS nu. Ze willen het geloof verspreiden door middel van geweld, net zoals Mohammed deed. Het is niet zoals maar net hoe je wil zien, het is feitelijk te observeren en na te gaan wat IS doet en wat Mohammed deed. Ik zie daar duidelijke parallellen tussen.
Ik zei dit al in een ander topic. Maar de Islam heeft geen verlichting doorgemaakt. Niet zoals wij dat in Europa gehad hebben met het Christendom.

Vroeger werden er hier ook massaal heidenen afgeslacht door de christenen. Denk bijvoorbeeld aan de Duitse Ridderorde die massaal door Oost Europa plunderden om daar de heidenen te bekeren. Dat gebeurde ook met geweld, bekeer of sterf.

Maar nu is het Christendom een stuk veranderd in vergelijking met toen.
En dat zie ik bij de Islam een stuk minder.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171546496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zei dit al in een ander topic. Maar de Islam heeft geen verlichting doorgemaakt. Niet zoals wij dat in Europa gehad hebben met het Christendom.

Vroeger werden er hier ook massaal heidenen afgeslacht door de christenen. Denk bijvoorbeeld aan de Duitse Ridderorde die massaal door Oost Europa plunderden om daar de heidenen te bekeren. Dat gebeurde ook met geweld, bekeer of sterf.

Maar nu is het Christendom een stuk veranderd in vergelijking met toen.
En dat zie ik bij de Islam een stuk minder.
Ten eerste heet het reformatie en niet verlichting.
Ten tweede, ik en anderen heb het al honderd keer gezegd. De islam heeft nu zijn reformatie, het resultaat is echter de tegenovergestelde weg van het christendom, want de koran predikt haat.

Hier een docu over de reformatie
pi_171546860
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gooi die tekst eens in Google. Dan zal je zien dat je eigenlijk geen islam sites tegen komt, alleen maar anti islam sites.
De tekst is niet geheel kloppend met de werkelijke grondtekst en is niet compleet.
omdat die vers relevant is voor anti islam sites

en voor de islam sites is het 1 van de vele verzen, hoeft dus niet per se specifiek benoemd te worden

de verzen er omheen:

74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals
willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt,
hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
75. En waarom strijdt gij niet voor de zaak van Allah en voor de zwakken -- mannen,
vrouwen en kinderen – die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de
bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.
76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor
de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's
plan is zwak.
77. Ziet gij niet degenen, tot wie gezegd werd: "Weerhoudt uw handen, houdt het gebed
en betaalt de Zakaat? " En wanneer het strijden hun is voorgeschreven, ziet, een deel
hunner vreest de mensen zoals men Allah behoort te vrezen, of zelfs nog erger en zij
zeggen: "Onze Heer, waarom hebt Gij ons het strijden voorgeschreven? Waarom hebt
Gij ons niet voor een korte tijd uitstel verleend?" Zeg: "Het voordeel van deze wereld is
gering en het Hiernamaals zal beter zijn voor hem die Allah vreest. En u zal niet het
minste onrecht worden aangedaan.
78. Waar gij ook zijt, de dood zal u achterhalen, zelfs al waart gij in sterk gebouwde
torens. En als hen iets goeds overkomt zeggen zij: "Dit komt van Allah" en als hen iets
kwaads overkomt zeggen zij: "Dit komt van u" (van de profeet). Zeg: "Alles komt van
Allah". Wat scheelt deze mensen, dat zij het woord niet willen begrijpen?
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:40:13 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171547451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:49 schreef WodanIsGroot het volgende:
... want de koran predikt haat.
'De Koran' predikt niet, net als dat 'De Bijbel' niet kan prediken. En met de reformatie kwam er geen 'vrijheid' en 'vrede'. Integendeel :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171547528
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

'De Koran' predikt niet, net als dat 'De Bijbel' niet kan prediken. En met de reformatie kwam er geen 'vrijheid' en 'vrede'. Integendeel :')
Het nieuwe testament beschrijft. De koran gebiedt, dus predikt

Daarnaast heb ik het niet over vrijheid of vrede, dat is een afbuiging die jij schijnbaar wil doen. Maar met de reformatie kwam wel veel meer vrijheid.

Feit is dat de bijbel twijfel toestaat aan alles, de koran aan niks. En dat je ze niet kan vergelijken.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:49:00 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171547625
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het nieuwe testament beschrijft. De koran gebiedt, dus predikt
Azijnpisserij natuurlijk, maar boekjes prediken niet. Dat doen de dominees, pastors en imams.
quote:
Daarnaast heb ik het niet over vrijheid of vrede, dat is een afbuiging die jij schijnbaar wil doen. Maar met de reformatie kwam wel veel meer vrijheid.
Sorry, maar wat bedoelde je dan met "...het resultaat is echter de tegenovergestelde weg van het christendom..."

Wat heeft 'het christendom' bereikt met de reformatie?
En wat is dan het tegenovergestelde wat 'de islam' nu bereikt?

Overigens misschien meer een F&L vraag...
quote:
Feit is dat de bijbel twijfel toestaat aan alles, de koran aan niks.
Dat ligt er dus maar net aan wie er predikt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')