quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het enige echte punt dat hij (wat mij betreft) heeft is dat de samenleving niet overvraagt moet worden.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben ongevraagd in de samenleving geboren.
Klopt. Dan schrijf je zaken als 'kleinste kwadratenanalyse', 'verschil-in-verschillenmethode', 'afruil' etc.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het overigens altijd wel een sport om voor de Engelse term een bijpassende Nederlandse term te vinden.
Goed idee.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:19 schreef Kaas- het volgende:
We moeten de doodstraf weer invoeren. Man man man man man man man.
'Ik laat mij niet raus meppen'quote:
Hij heeft gelijk dat het vluchtelingenverdrag bedoeld is voor idividueel vervolgde mensen, niet voor mensen die voor oorlog vluchten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het enige echte punt dat hij (wat mij betreft) heeft is dat de samenleving niet overvraagd moet worden. Omdat het anders alleen maar gaat leiden tot maatschappelijke onrust. De oplossingen die hij aandraagt, zijn redelijk zwak.
Hij geeft geen oplossingen voor oorlogsvluchtelingen/politieke vluchtelingen, terwijl juist die tegengehouden zouden worden door het aanpassen van het verdrag. Geld richting Afrika gooien (wat volgens mij sowieso niet erg helpt) en de mensen een kans geven om op een ambassade te solliciteren, is vooral voor de economische migranten. En die vallen volgens mij sowieso niet onder het verdrag en de meeste politici willen hen al tegenhouden.
Op zich ben ik niet tegen het aanpassen van het vluchtelingenverdrag als het niet langer functioneert. Maar dan moet je met echte alternatieven komen die garanderen dat de vluchtelingen ergens veilig worden opgevangen en ook daar aan een toekomst kunnen werken.
Limburgersquote:
Op naar die welverdiende vakantie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:24 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar twee weken lesgeven, mensen. Wat gaat het hard.
Heb je dan ook echt 10 weken vrij?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:24 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar twee weken lesgeven, mensen. Wat gaat het hard.
In de praktijk is het echter zo dat veel van de oorlogsvluchtelingen onder deze definitie van een vluchteling vallen. Wat ook niet hele verrassend is. Het was immers de tweede wereldoorlog waardoor de landen gingen nadenken over een fatsoenlijk vluchtelingenverdrag.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk dat het vluchtelingenverdrag bedoeld is voor idividueel vervolgde mensen, niet voor mensen die voor oorlog vluchten.
De meesten die vluchten voor een oorlog worden wel degelijk als vluchteling gezien. Dus als je grote groepen uit bijvoorbeeld Syrië wil tegenhouden, dan moet je gaan sleutelen aan het verdrag.quote:Hij heeft ongelijk dat daarvoor het vluchtelingenverdrag moet worden aangepast. Het is EU-regelgeving die mensen die voor oorlog vluchten maar geen vluchteling zijn, "subsidiaire bescherming" verleent.
Klopt helemaal, maar het hele probleem van oorlogen en dictators is dat je de situatie niet snel beter maakt.quote:Hij heeft gelijk dat de duurzaamste oplossing het verbeteren van de situatie in de herkomstlanden is.
Ja, maar dit ambassade-systeem kan alleen werken voor economische migranten en misschien een paar politieke vluchtelingen in een redelijk vredig land. Het levert enorme (morele) problemen op in het geval van een dictator of oorlog. Je krijgt dan opeens heel veel mensen die de ambassade inlopen en je kan moeilijk mensen terug de oorlog insturen omdat ze niet nuttig genoeg zijn.quote:Hij heeft ook wel degelijk een punt met de aanvragen op ambassades. Het huidige systeem is hypocriet: het nodigt de hele wereld uit, maar dan moeten die mensen wel eerst illegaal ons grondgebied betreden, want we willen ook weer niet te veel mensen, maar we willen ook weer geen "nee" verkopen. Maar dit mechanisme is ook een selectie. Het is een selectie waarmee je de meest roekeloze Neanderthalers aanwerft en aanzet tot levensgevaarlijke handelingen.
Tien weken is wat overdreven - eerder zes weken. Moet na het lesgeven volle bak nakijken en vergaderen. Al doe je die laatste week niet meer zoveel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Heb je dan ook echt 10 weken vrij?
Nee, dat klopt niet. Nederland gooit het op één hoop, maar daarmee is Nederland een uitzondering. In de meeste Europese landen zijn "vluchteling" en "subsidiair beschermde" afzonderlijke statussen in het vreemdelingenrecht (met verschillende regels over verblijfsduur, gezinshereniging etc.) en de grote meerderheid van alle gevallen valt niet onder "vluchteling" maar onder "subsidiair beschermde". http://njb.nl/blog/kan-de(...)soberder.18487.lynkxquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
In de praktijk is het echter zo dat veel van de oorlogsvluchtelingen onder deze definitie van een vluchteling vallen. Wat ook niet hele verrassend is. Het was immers de tweede wereldoorlog waardoor de landen gingen nadenken over een fatsoenlijk vluchtelingenverdrag.
[..]
De meesten die vluchten voor een oorlog worden wel degelijk als vluchteling gezien. Dus als je grote groepen uit bijvoorbeeld Syrië wil tegenhouden, dan moet je gaan sleutelen aan het verdrag.
En de oplossing is om vrouwen en kinderen te laten afschieten en de agressiefste, brutaalste, waaghalsigste mannen verblijfsrecht te geven?!quote:[..]
Ja, maar dit ambassade-systeem kan alleen werken voor economische migranten en misschien een paar politieke vluchtelingen in een redelijk vredig land. Het levert enorme (morele) problemen op in het geval van een dictator of oorlog. Je krijgt dan opeens heel veel mensen die de ambassade inlopen en je kan moeilijk mensen terug de oorlog insturen omdat ze niet nuttig genoeg zijn.
Klinkt best wel ideaal.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tien weken is wat overdreven - eerder zes weken. Moet na het lesgeven volle bak nakijken en vergaderen. Al doe je die laatste week niet meer zoveel.
Wat is er mis met het eerste?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Aboutaleb is lekker bezig in het AD. Hij pleit voor het aanpassen van het vluchtelingenverdrag, het toelaten van minder vluchtelingen en PVV zou ook aan tafel mogen zitten bij de formatiegesprekken.twitter:ADnl twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 04:08:18Ahmed Aboutaleb: Solidariteit betekent niet nog meer ongecontroleerde migratie https://t.co/tMpPVjaRzY https://t.co/a71dJaKuxU reageer retweet
Alsof ik bij de SGP overal mee eens.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent voor het nationaliseren van Essent en Nuon? En het beschermen van Nederlandse bedrijven tegen buitenlandse overnames?
Ik vind hun standpunten inzake doodstraf en homofilie wel interessant.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Alsof ik bij de SGP overal mee eens.Ik vind de standpunten inzake belastingverlaging wel interessant. Er zijn niet zoveel partijen in Nederland die zich daar voor uitspreken.
Wat ben je van plan?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind hun standpunten inzake doodstraf en homofilie wel interessant.
We kunnen altijd vertrouwen op de SGP.quote:DEN HAAG - De jongerenafdeling van de SGP, de SGPJ, gaat aangifte doen tegen het Haagse raadslid Abdoe Khoulani van de Partij van de Eenheid. Aanleiding zijn uitspraken van het raadslid op zijn Facebook-pagina.
Ik verwacht een anti-climax. Tenzij Carola uit de kleren gaat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:49 schreef Ryon het volgende:
Spannend! Vandaag de JFVD kickoff. Zou het partijkartel dan eindelijk gebroken worden?
Dat klotepartijtje houdt je wel bezig, is het niet?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:49 schreef Ryon het volgende:
Spannend! Vandaag de JFVD kickoff. Zou het partijkartel dan eindelijk gebroken worden?
Niets, mits je een goed menselijk alternatief hebt. Geld gooien naar een land en dan vervolgens weigeren mensen die vluchten voor hun leven op te vangen is niet echt een fatsoenlijk alternatief.quote:
Je hebt gelijk. Al gok ik dat het in de praktijk nog wel eens minder duidelijk kan zijn wie precies wat is. Vlucht persoon A alleen maar vanwege bommen en doden op de straat, of ook omdat persoon A het niet eens is met Assad en Assad niet zo aardig is voor mensen die het niet met hem eens zijn?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Nederland gooit het op één hoop, maar daarmee is Nederland een uitzondering. In de meeste Europese landen zijn "vluchteling" en "subsidiair beschermde" afzonderlijke statussen in het vreemdelingenrecht (met verschillende regels over verblijfsduur, gezinshereniging etc.) en de grote meerderheid van alle gevallen valt niet onder "vluchteling" maar onder "subsidiair beschermde". http://njb.nl/blog/kan-de(...)soberder.18487.lynkx
Dat het huidige systeem niet ideaal is, ben ik met je eens. Al is het niet zo extreem als jij nu voorstelt trouwens. Genoeg vrouwen en kinderen hebben Europa bereikt. Het systeem met de ambassades en dan mensen (die gevlucht zijn uit een oorlog) selecteren op maatschappelijk nut kan wat mij betreft niet. Of je vind dat mensen bescherming verdienen (nuttig of niet nuttig) of je sluit je volledig af. Maar de besten kiezen voor je eigen gewin is gewoon asociaal gebruik maken van een afschuwelijke oorlog. Daarbij zijn de zwakkeren dan niet bepaald beter af. Want 'nuttig' zijn de jonge mensen, de slimme mensen en de rijke mensen. Niet het arme analfabete boertje van 55 met zijn vrouw.quote:[..]
En de oplossing is om vrouwen en kinderen te laten afschieten en de agressiefste, brutaalste, waaghalsigste mannen verblijfsrecht te geven?!
Zullen ze ook nog vragen stellen aan hun eigen euro-parlementariër die weigert te vertellen wat hij met de centjes doet die hij krijgt van de Europese belastingbetaler?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
We kunnen altijd vertrouwen op de SGP.
Die jongeren zijn de grootste bedreiging voor het partijkartel in jaren dus ja.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klotepartijtje houdt je wel bezig, is het niet?
Ik bespeur ook enige jaloezie. Dat is immers goed te begrijpen: Baudet heeft een promotie afgerond, een succesvolle politieke carrière, woont in het centrum en heeft tig vrouwen geneukt. Als we dat vergelijken met uw prestaties, tsja.. wat zullen we ervan zeggen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die jongeren zijn de grootste bedreiging voor het partijkartel in jaren dus ja.
Neen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zullen ze ook nog vragen stellen aan hun eigen euro-parlementariër die weigert te vertellen wat hij met de centjes doet die hij krijgt van de Europese belastingbetaler?
Je vergeet te vermelden dat hij ook geen onverdienstelijk muzikant is. Met een portie gezonde jaloezie op Baudet is dan ook niets mis. De beste man is een voorbeeld en een inspiratiebron voor ons allen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik bespeur ook enige jaloezie. Dat is immers goed te begrijpen: Baudet heeft een promotie afgerond, een succesvolle politieke carrière, woont in het centrum en heeft tig vrouwen geneukt. Als we dat vergelijken met uw prestaties, tsja.. wat zullen we ervan zeggen?
Dat op zijn minst natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik verwacht een anti-climax. Tenzij Carola uit de kleren gaat.
En terecht, wat een teringdebiel is die Khoulani.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
We kunnen altijd vertrouwen op de SGP.
Ik ook. Wel goed stuk van Livestro. Op Facebook gaat men al helemaal los, althans de mensen die de eer hebben gehad om genoemd te worden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, ben benieuwd of Joshua Livestro net zo'n haattopic ten deel gaat vallen als Anne Fleur gegeven zijn stuk in de Volkskrant van vandaag
Lukassen wordt zelfs in één adem genoemd met Breivik. Daar is hij blij mee.quote:En een spraakcode die ervoor zorgt dat 'niets meer mag worden gezegd' - de welbekende politieke correctheid. Die is uiteraard ook een product van een elite-samenzwering, ditmaal die van het 'cultureel marxisme', een academische stroming die tot doel zou hebben de westerse cultuur te vernietigen door haar belangrijkste begrippen zo te herdefiniëren dat ze alle traditionele waarde verliezen. Dit is een door Anders Breivik berucht gemaakte theorie, in Nederland gepopulariseerd door Sid Lukkassen, historicus en VVD-raadslid in Duiven.
Lekkere sneer nog tegen het einde.quote:Met de extreem-rechtsvraag heeft de redactie haar critici een stok aangereikt om mee te slaan, maar het verwijt dat zij Baudet demoniseert - net zoals dat ook klonk bij Pim Fortuyn - gaat veel te ver. Journalisten die dubieuze uitingen van politici onder de loep nemen, doen niet aan een 'middeleeuwse heksenjacht', zoals Baudet het duidt, maar gewoon hun werk. Sterker, als politici niet meer onomwonden afstand nemen van extreem-rechtse bewegingen of denkbeelden, zoals bij de meesten tot voor kort gebruikelijk was, noopt dit alleen maar tot meer onderzoek. Hoort deze ambigue houding vooral bij deze tijdsgeest of typeert deze bepaalde politici en partijen?
Maar we geven helemaal niet iedereen bescherming! Dan zou je op de Nederlandse ambassade in Syrië iedereen die erom vraagt een Schengenvisum geven en op het vliegtuig naar Nederland laten stappen. Maar dat doen we niet, want dan komen er te veel en daar is geen politiek draagvlak voor! Maar we willen ook geen bewuste keuze maken wie wel en wie niet mag komen. En dus is de wrange de-facto oplossing dat we een levensgevaarlijke muur om Europa heen bouwen (zee, NATO-prikkeldraad etc.) en dan zeggen dat iedereen die er levend illegaal overheen komt mag blijven. Ik snap werkelijk niet hoe iemand dat als het hoogtepunt van beschaving kan verkopen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat het huidige systeem niet ideaal is, ben ik met je eens. Al is het niet zo extreem als jij nu voorstelt trouwens. Genoeg vrouwen en kinderen hebben Europa bereikt. Het systeem met de ambassades en dan mensen (die gevlucht zijn uit een oorlog) selecteren op maatschappelijk nut kan wat mij betreft niet. Of je vind dat mensen bescherming verdienen (nuttig of niet nuttig) of je sluit je volledig af. Maar de besten kiezen voor je eigen gewin is gewoon asociaal gebruik maken van een afschuwelijke oorlog. Daarbij zijn de zwakkeren dan niet bepaald beter af. Want 'nuttig' zijn de jonge mensen, de slimme mensen en de rijke mensen. Niet het arme analfabete boertje van 55 met zijn vrouw.
Nou ja, het is een feit dat hoe rechtser men is hoe meer men last lijkt te hebben van achtervolgingswanen en calimero complexen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:28 schreef Tchock het volgende:
Ook een goed stuk van de Ombudsvrouw van het VK over het "extreem-rechts"-artikel waar Baudet nogal kwaad om was. Conclusie:
[..]
Lekkere sneer nog tegen het einde.
Ook even gelezen. Goede samenvatting, die staat gebookmarked.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ook. Wel goed stuk van Livestro. Op Facebook gaat men al helemaal los, althans de mensen die de eer hebben gehad om genoemd te worden.
quote:Ik denk dat de ouders hier bij betrokken zijn en haar tegen betaling hebben laten verkrachten
Ik lees verder in dat topic dat niet de ouders maar het ziekenhuis aangifte heeft gedaan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:45 schreef Tchock het volgende:
NWS / Abortus voor verkracht 11-jarige meisje, man van 61 vast
Jezus christus
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |