quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het enige echte punt dat hij (wat mij betreft) heeft is dat de samenleving niet overvraagt moet worden.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben ongevraagd in de samenleving geboren.
Klopt. Dan schrijf je zaken als 'kleinste kwadratenanalyse', 'verschil-in-verschillenmethode', 'afruil' etc.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het overigens altijd wel een sport om voor de Engelse term een bijpassende Nederlandse term te vinden.
Goed idee.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:19 schreef Kaas- het volgende:
We moeten de doodstraf weer invoeren. Man man man man man man man.
'Ik laat mij niet raus meppen'quote:
Hij heeft gelijk dat het vluchtelingenverdrag bedoeld is voor idividueel vervolgde mensen, niet voor mensen die voor oorlog vluchten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het enige echte punt dat hij (wat mij betreft) heeft is dat de samenleving niet overvraagd moet worden. Omdat het anders alleen maar gaat leiden tot maatschappelijke onrust. De oplossingen die hij aandraagt, zijn redelijk zwak.
Hij geeft geen oplossingen voor oorlogsvluchtelingen/politieke vluchtelingen, terwijl juist die tegengehouden zouden worden door het aanpassen van het verdrag. Geld richting Afrika gooien (wat volgens mij sowieso niet erg helpt) en de mensen een kans geven om op een ambassade te solliciteren, is vooral voor de economische migranten. En die vallen volgens mij sowieso niet onder het verdrag en de meeste politici willen hen al tegenhouden.
Op zich ben ik niet tegen het aanpassen van het vluchtelingenverdrag als het niet langer functioneert. Maar dan moet je met echte alternatieven komen die garanderen dat de vluchtelingen ergens veilig worden opgevangen en ook daar aan een toekomst kunnen werken.
Limburgersquote:
Op naar die welverdiende vakantie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:24 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar twee weken lesgeven, mensen. Wat gaat het hard.
Heb je dan ook echt 10 weken vrij?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:24 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar twee weken lesgeven, mensen. Wat gaat het hard.
In de praktijk is het echter zo dat veel van de oorlogsvluchtelingen onder deze definitie van een vluchteling vallen. Wat ook niet hele verrassend is. Het was immers de tweede wereldoorlog waardoor de landen gingen nadenken over een fatsoenlijk vluchtelingenverdrag.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk dat het vluchtelingenverdrag bedoeld is voor idividueel vervolgde mensen, niet voor mensen die voor oorlog vluchten.
De meesten die vluchten voor een oorlog worden wel degelijk als vluchteling gezien. Dus als je grote groepen uit bijvoorbeeld Syrië wil tegenhouden, dan moet je gaan sleutelen aan het verdrag.quote:Hij heeft ongelijk dat daarvoor het vluchtelingenverdrag moet worden aangepast. Het is EU-regelgeving die mensen die voor oorlog vluchten maar geen vluchteling zijn, "subsidiaire bescherming" verleent.
Klopt helemaal, maar het hele probleem van oorlogen en dictators is dat je de situatie niet snel beter maakt.quote:Hij heeft gelijk dat de duurzaamste oplossing het verbeteren van de situatie in de herkomstlanden is.
Ja, maar dit ambassade-systeem kan alleen werken voor economische migranten en misschien een paar politieke vluchtelingen in een redelijk vredig land. Het levert enorme (morele) problemen op in het geval van een dictator of oorlog. Je krijgt dan opeens heel veel mensen die de ambassade inlopen en je kan moeilijk mensen terug de oorlog insturen omdat ze niet nuttig genoeg zijn.quote:Hij heeft ook wel degelijk een punt met de aanvragen op ambassades. Het huidige systeem is hypocriet: het nodigt de hele wereld uit, maar dan moeten die mensen wel eerst illegaal ons grondgebied betreden, want we willen ook weer niet te veel mensen, maar we willen ook weer geen "nee" verkopen. Maar dit mechanisme is ook een selectie. Het is een selectie waarmee je de meest roekeloze Neanderthalers aanwerft en aanzet tot levensgevaarlijke handelingen.
Tien weken is wat overdreven - eerder zes weken. Moet na het lesgeven volle bak nakijken en vergaderen. Al doe je die laatste week niet meer zoveel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Heb je dan ook echt 10 weken vrij?
Nee, dat klopt niet. Nederland gooit het op één hoop, maar daarmee is Nederland een uitzondering. In de meeste Europese landen zijn "vluchteling" en "subsidiair beschermde" afzonderlijke statussen in het vreemdelingenrecht (met verschillende regels over verblijfsduur, gezinshereniging etc.) en de grote meerderheid van alle gevallen valt niet onder "vluchteling" maar onder "subsidiair beschermde". http://njb.nl/blog/kan-de(...)soberder.18487.lynkxquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
In de praktijk is het echter zo dat veel van de oorlogsvluchtelingen onder deze definitie van een vluchteling vallen. Wat ook niet hele verrassend is. Het was immers de tweede wereldoorlog waardoor de landen gingen nadenken over een fatsoenlijk vluchtelingenverdrag.
[..]
De meesten die vluchten voor een oorlog worden wel degelijk als vluchteling gezien. Dus als je grote groepen uit bijvoorbeeld Syrië wil tegenhouden, dan moet je gaan sleutelen aan het verdrag.
En de oplossing is om vrouwen en kinderen te laten afschieten en de agressiefste, brutaalste, waaghalsigste mannen verblijfsrecht te geven?!quote:[..]
Ja, maar dit ambassade-systeem kan alleen werken voor economische migranten en misschien een paar politieke vluchtelingen in een redelijk vredig land. Het levert enorme (morele) problemen op in het geval van een dictator of oorlog. Je krijgt dan opeens heel veel mensen die de ambassade inlopen en je kan moeilijk mensen terug de oorlog insturen omdat ze niet nuttig genoeg zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |