abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 13:37:12 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171299413
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve Quintana en Nibali.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:38:01 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171299437
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Meer soepsidies _O_
Mag ik lekker het schoolreisje van Achmed en Delano betalen :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171299441
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Meer soepsidies _O_
Tsja, het lijkt me ook niet OK om bepaalde kinderen dan maar uit te sluiten omdat er geen geld voor is?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:38:23 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299448
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat geld moet simpelweg ergens anders vandaan komen. Dat betekent uit de zakken van de belastingbetaler, maar dat is met alles wat tot prioriteit wordt verklaard. Ze hoeven wat mij betreft niet allemaal én schoolzwemmen, én kunstzinnige vorming, én muzieklessen, én buitenlandexcursies aan te bieden, maar er moet wat mij betreft geld zijn voor elke school om kinderen buiten het standaard lesprogramma iets aan te bieden waar elke leerling aan mee kan doen.

Dus niet op bezuinigen omdat het zo zielig is voor de arme kinderen, maar in investeren omdat het eeuwig zonde is om kinderen die bagage te ontzeggen.
Goed, in feite gooien we alles waar bepaalde ouders geen middelen voor hebben dan op een grote hoop en zeggen: "belastingbetaler, de ouders willen de kosten niet dragen, maar het is zo belangrijk voor de kinderen, dus lappen maar!"

Niet om het een of het ander, maar als ouder faal je dan in je zorgplicht. Het is in mijn ogen of-of.
Of we vinden bepaalde zaken zo elementair dat we er consequenties aan verbinden als ouders het niet leveren en laten de belastingbetaler het gelach betalen, of we vinden dingen "waardevol, maar niet essentieel" en proberen ouders met prikkels en drempelverlagingen er toe aan te zetten dit voor hun kinderen te organiseren. Net als schoolzwemmen, zeg maar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:38:41 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299457
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me ook niet OK om bepaalde kinderen dan maar uit te sluiten omdat er geen geld voor is?
Niet oké van de ouders, of van de samenleving?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:39:03 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171299465
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me ook niet OK om bepaalde kinderen dan maar uit te sluiten omdat er geen geld voor is?
Misschien moet je daar nog eens rustig over nadenken. Ik ga even boodschappen doen, en kom er zo nog wel op terug.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 13:39:11 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171299467
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me ook niet OK om bepaalde kinderen dan maar uit te sluiten omdat er geen geld voor is?
Omdat die ouders liever hun geld uitgeven aan een toekomstig huis in hun oude vaderland of aan een vechthond, tattoo's, peuken en schultenbrau?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171299500
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Steeds meer bedrijven laten rokers aan het einde van de middag een half uur langer doorwerken. Goeie ontwikkeling.
En die wijven die de halve dag op de wc zitten te schijten en/of bloeden dan?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:40:54 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171299521
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me ook niet OK om bepaalde kinderen dan maar uit te sluiten omdat er geen geld voor is?
De school is prijzig vanwege de extra's, en vanwege het extra personeel (ze streven naar klassen van 24 kinderen) dat betekent dat er in een normale klas 25% meer kinderen zitten.

Moeten we paardrijles dan ook maar voor iedereen beschikbaar maken? Wat denk je dat het kost als je je kind op blofluitles en bijvoorbeeld theaterlessen wilt doen? Dat kunnen de lagere inkomens zich ook niet permitteren, en dan is daar soms nog wel een soort van inkomensafhankelijke bijdrage van de gemeente voor.

Welbeschouwd gaat het bij 1 kind om ¤ 65 per maand.... en ja, er zijn best ouders die dat zelfs niet kunnen missen, maar de meesten kunnen dat gewoon wel missen, maar zijn kennelijk niet bereid het er aan uit te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171299537
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed, in feite gooien we alles waar bepaalde ouders geen middelen voor hebben dan op een grote hoop en zeggen: "belastingbetaler, de ouders willen de kosten niet dragen, maar het is zo belangrijk voor de kinderen, dus lappen maar!"

Niet om het een of het ander, maar als ouder faal je dan in je zorgplicht. Het is in mijn ogen of-of.
Of we vinden bepaalde zaken zo elementair dat we er consequenties aan verbinden als ouders het niet leveren en laten de belastingbetaler het gelach betalen, of we vinden dingen "waardevol, maar niet essentieel" en proberen ouders met prikkels en drempelverlagingen er toe aan te zetten dit voor hun kinderen te organiseren. Net als schoolzwemmen, zeg maar.
Bij ons was vroeger ook geen geld. Ik kon nergens heen. Ik zou echter niet willen zeggen dat mijn ouders mij dan verkeerd hebben opgevoed, of hebben gefaald in hun zorgplicht. Ze hebben zich vaak zat eten uit de mond gespaard om ons zoveel mogelijk wel te geven. Er was gewoon geen 250 euro voor de buitenlandexcursie.

Niet alle ouders zonder geld zijn achterstandsfiguren of onwillige buitenlanders. Dat die dan ook meeliften op dit soort regelingen is inherent aan subsidie.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:42:30 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171299560
En een flink deel van dat soort ouders legt hun prioriteiten verkeerd, moet de rest maar daarvoor bloeden?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171299610
Roken/drinken versus dit voor je kind subsidiëren;



Rook dan maar lekker door.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 13:45:25 ]
pi_171299638
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Niemand hier boeit jouw Islamofobie. Je zit in de verkeerde kroeg.
pi_171299647
Die had je snel gevonden.
pi_171299677
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bij ons was vroeger ook geen geld. Ik kon nergens heen. Ik zou echter niet willen zeggen dat mijn ouders mij dan verkeerd hebben opgevoed, of hebben gefaald in hun zorgplicht. Ze hebben zich vaak zat eten uit de mond gespaard om ons zoveel mogelijk wel te geven. Er was gewoon geen 250 euro voor de buitenlandexcursie.

Niet alle ouders zonder geld zijn achterstandsfiguren of onwillige buitenlanders. Dat die dan ook meeliften op dit soort regelingen is inherent aan subsidie.
GS is met een gouden lepel in zowel mond als kont geboren. Bij iedereen die dat niet is overkomen hebben de ouders simpelweg gefaald :P.
pi_171299683
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Perrin het volgende:
En een flink deel van dat soort ouders leggen hun prioriteiten verkeerd, moet de rest maar daarvoor bloeden?
Het kind moet er in elk geval niet voor bloeden, lijkt me.
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

De school is prijzig vanwege de extra's, en vanwege het extra personeel (ze streven naar klassen van 24 kinderen) dat betekent dat er in een normale klas 25% meer kinderen zitten.

Moeten we paardrijles dan ook maar voor iedereen beschikbaar maken? Wat denk je dat het kost als je je kind op blofluitles en bijvoorbeeld theaterlessen wilt doen? Dat kunnen de lagere inkomens zich ook niet permitteren, en dan is daar soms nog wel een soort van inkomensafhankelijke bijdrage van de gemeente voor.

Welbeschouwd gaat het bij 1 kind om ¤ 65 per maand.... en ja, er zijn best ouders die dat zelfs niet kunnen missen, maar de meesten kunnen dat gewoon wel missen, maar zijn kennelijk niet bereid het er aan uit te geven.
Joh, ik pleit toch niet voor een soort elitair pakket van extracurriculaire activiteiten? Het gaat om dingen die vrij basic in te richten zijn (het is een blokfluitles, kom op) zijn en waarvan ik het niet OK vind als ouders er voor kiezen om hun kinderen naar een andere school te sturen uit financiële overwegingen. Natuurlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders, maar kinderen wordt daarmee iets ontzegd wat potentieel waardevol is. De rekening wordt dus óf bij de maatschappij gelegd, óf indirect bij het kind. Die ouders merken er sowieso niets van, dus ik weet niet wel lerend mechanisme hier precies achter zit.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:47:43 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299708
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bij ons was vroeger ook geen geld. Ik kon nergens heen. Ik zou echter niet willen zeggen dat mijn ouders mij dan verkeerd hebben opgevoed, of hebben gefaald in hun zorgplicht. Ze hebben zich vaak zat eten uit de mond gespaard om ons zoveel mogelijk wel te geven. Er was gewoon geen 250 euro voor de buitenlandexcursie.
Dat je je ouders daarvoor niets verwijt is logisch als je hebt gezien welke offers ze brengen. Maar ook jij hebt kansen gemist of bepaalde activiteiten niet kunnen doen, simpelweg omdat geld een limiterende factor was. Dan hebben je ouders naar jou toe niet gefaald, maar de samenleving ook niet omdat je niet op paardrijden kon.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171299711
Maar de vraag; voor wat moet er nou eigenlijk voor opgedraaid worden, moet wel centraal staan natuurlijk. Daar zouden ouders ook enige zeggenschap over mogen krijgen w.m.b.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 13:48:13 ]
pi_171299717
Werkdag zit er al weer nagenoeg op. ^O^
  maandag 29 mei 2017 @ 13:48:44 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299734
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

GS is met een gouden lepel in zowel mond als kont geboren. Bij iedereen die dat niet is overkomen hebben de ouders simpelweg gefaald :P.
Welnee joh. Ik heb ook gewoon moeten werken voor m'n geld vanaf m'n 15e.
Alsof het kleedgeld van m'n ouders voldoende was voor een stapel Lacoste-polo's.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171299747
Wie noemt z'n kind nou Herman Tjeenk? Dat is toch geen naam meer.
pi_171299764
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

GS is met een gouden lepel in zowel mond als kont geboren. Bij iedereen die dat niet is overkomen hebben de ouders simpelweg gefaald :P.
Doet me denken aan Zwitserland.

Daar hebben ze bijv. geen studiefinanciering, maar wel een wet die eist dat ouders een studie voor hun kind betalen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 13:49:53 ]
pi_171299769
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welnee joh. Ik heb ook gewoon moeten werken voor m'n geld vanaf m'n 15e.
Alsof het kleedgeld van m'n ouders voldoende was voor een stapel Lacoste-polo's.
Bootschoenen kreeg je toch wel mag ik hopen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 29 mei 2017 @ 13:50:23 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171299788
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat je je ouders daarvoor niets verwijt is logisch als je hebt gezien welke offers ze brengen. Maar ook jij hebt kansen gemist of bepaalde activiteiten niet kunnen doen, simpelweg omdat geld een limiterende factor was. Dan hebben je ouders naar jou toe niet gefaald, maar de samenleving ook niet omdat je niet op paardrijden kon.
Precies, als alles wat potentieel waardevol is voor de opvoeding van een kind gesubsidieerd moet worden zijn we een flinke berg geld verder. De extraatjes betaal je maar lekker zelf. Ook 700 euro per jaar is maar 2 euro per dag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:50:30 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299791
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het kind moet er in elk geval niet voor bloeden, lijkt me.

[..]

Joh, ik pleit toch niet voor een soort elitair pakket van extracurriculaire activiteiten? Het gaat om dingen die vrij basic in te richten zijn (het is een blokfluitles, kom op) zijn en waarvan ik het niet OK vind als ouders er voor kiezen om hun kinderen naar een andere school te sturen uit financiële overwegingen. Natuurlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders, maar kinderen wordt daarmee iets ontzegd wat potentieel waardevol is. De rekening wordt dus óf bij de maatschappij gelegd, óf indirect bij het kind. Die ouders merken er sowieso niets van, dus ik weet niet wel lerend mechanisme hier precies achter zit.
Een kind dat geen blokfluitles kan volgen omdat de ouders te weinig geld hebben, is dat dan meteen een gemiste potentiële waardevolle les? Niet alles wat waarde heeft, heeft negatieve waarde als het wordt gemist.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171299794
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Kowloon het volgende:
Wie noemt z'n kind nou Herman Tjeenk? Dat is toch geen naam meer.
Herman voornaam, Tjeenk Willink achternaam.
pi_171299801
Daar kiezen ze in Zwitserland zelf voor, daar doen ze namelijk wél aan referenda.
pi_171299821
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Igen het volgende:

[..]

maar wel een wet die eist dat ouders een studie voor hun kind betalen. :D
Die hebben we in Nederland ook hoor.

Tot het kind 21 is, in elk geval.
pi_171299832
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Herman voornaam, Tjeenk Willink achternaam.
Nou bedankt Tchock. _O-
  maandag 29 mei 2017 @ 13:52:02 #30
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299835
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bootschoenen kreeg je toch wel mag ik hopen?
Uiteindelijk was de les van kleedgeld: goedkoop is duurkoop.
Een paar merkbroeken gaan langer mee dan die vodjes van de H&M, dus de kosten per dag zijn lager.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171299856
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:51 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou bedankt Tchock. _O-
Hmm? Dubbele achternamen zijn niet heel uniek. Of snap ik je gewoon niet :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:53:47 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171299879
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Perrin het volgende:
En een flink deel van dat soort ouders legt hun prioriteiten verkeerd, moet de rest maar daarvoor bloeden?
Anders is niet altijd verkeerd, en ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel ouders een ouderbijdrage van ¤ 771 teveel vinden, of het er niet aan uit willen geven, maar dat is dan een keuze die je als ouder maakt. Dat het een keuze is waardoor het kind kwalitatief minder onderwijs krijgt is vervelend voor het kind, maar het zal in de meeste gevallen nog steeds vrij goed onderwijs zijn, als je de moeite neemt een goede school uit te zoeken voor je kind.

Maar goed, zo zal een ander je voor gek verklaren als je bereid bent ¤ 771 aan ouderbijdrage voor de lagere school te betalen.

[ Bericht 37% gewijzigd door Leandra op 29-05-2017 14:01:49 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171299923
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hmm? Dubbele achternamen zijn niet heel uniek. Of snap ik je gewoon niet :P
Uiteraard weet ik ook wel dat zijn achternaam Tjeenk Willink is. Dat wat ik zojuist schreef heet ook wel een grapje.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:55:47 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171299927
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed, zo zal een ander je voor gek verklaren als je bereid bent ¤ 771 aan ouderbijdrage voor de lagere school te betalen.
Dat is prima, die keuze hebben ze. Als ze maar niet via de overheid alsnog die ¤771 uit míjn portemonnee proberen te peuteren :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171299934
quote:
12s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik ook wel dat zijn achternaam Tjeenk Willink is. Dat wat ik zojuist schreef heet ook wel een grapje.
Oh
  maandag 29 mei 2017 @ 13:56:08 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171299938
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het kind moet er in elk geval niet voor bloeden, lijkt me.

[..]

Joh, ik pleit toch niet voor een soort elitair pakket van extracurriculaire activiteiten? Het gaat om dingen die vrij basic in te richten zijn (het is een blokfluitles, kom op) zijn en waarvan ik het niet OK vind als ouders er voor kiezen om hun kinderen naar een andere school te sturen uit financiële overwegingen. Natuurlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders, maar kinderen wordt daarmee iets ontzegd wat potentieel waardevol is. De rekening wordt dus óf bij de maatschappij gelegd, óf indirect bij het kind. Die ouders merken er sowieso niets van, dus ik weet niet wel lerend mechanisme hier precies achter zit.
Het kind wordt ook iets ontzegd als het niet naar vioolles, hockey en theaterles kan, en opgroeien zonder te leren paardrijden.... het is vreselijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171299939
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat je je ouders daarvoor niets verwijt is logisch als je hebt gezien welke offers ze brengen. Maar ook jij hebt kansen gemist of bepaalde activiteiten niet kunnen doen, simpelweg omdat geld een limiterende factor was. Dan hebben je ouders naar jou toe niet gefaald, maar de samenleving ook niet omdat je niet op paardrijden kon.
Ik zie het ook niet dat er per sé iemand zou moeten falen. Dat, als ouders niet falen, de maatschappij dus wel faalt. Ik zie het als een steuntje in de rug.

En niet om een jankverhaal op te hangen dat ik nergens heen kon en dat mij dat zoveel schade heeft berokkend. Onzin, ik heb van eigen geld de schade ruimschoots ingehaald en ben heel goed terecht gekomen. Dat mijn klasgenoten die wel geld hadden (ik zat gelukkig op een vrij goede school) in hun vrije tijd op hockey zaten maakte mij ook niets uit, dat soort verschillen zijn er nu eenmaal tussen vermogende en niet vermogende gezinnen. Maar dat ik enkele excursies per jaar moest skippen heb ik toen wel als vervelend ervaren, omdat je je daarmee toch buitengesloten voelt. Na mijn 15e heb ik ze soms uit eigen zak betaald.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:57:35 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171299965
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is prima, die keuze hebben ze. Als ze maar niet via de overheid alsnog die ¤771 uit míjn portemonnee proberen te peuteren :(
Mwah, als een bijstandsmoeder een erg begaafd kind heeft dat er absoluut baat bij heeft op zo'n school te zitten dan heb ik er niet eens zo'n moeite mee als dat uit de bijzondere bijstand gaat, mits ze niet rookt of andere verslavingen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171299977
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als een bijstandsmoeder een erg begaafd kind heeft dat er absoluut baat bij heeft op zo'n school te zitten dan heb ik er niet eens zo'n moeite mee als dat uit de bijzondere bijstand gaat, mits ze niet rookt of andere verslavingen heeft.
Mensen zonder verslavingen bestaan niet.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:58:23 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171299981
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Kowloon het volgende:
Wie noemt z'n kind nou Herman Tjeenk? Dat is toch geen naam meer.
De overburen van Arthur Doctors.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171299983
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het kind wordt ook iets ontzegd als het niet naar vioolles, hockey en theaterles kan, en opgroeien zonder te leren paardrijden.... het is vreselijk.
Maar die worden dan ook niet op scholen aangeboden. Dat maakt inderdaad niets uit.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:58:50 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171299989
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet dat er per sé iemand zou moeten falen. Dat, als ouders niet falen, de maatschappij dus wel faalt. Ik zie het als een steuntje in de rug.

En niet om een jankverhaal op te hangen dat ik nergens heen kon en dat mij dat zoveel schade heeft berokkend. Onzin, ik heb van eigen geld de schade ruimschoots ingehaald en ben heel goed terecht gekomen. Dat mijn klasgenoten die wel geld hadden (ik zat gelukkig op een vrij goede school) in hun vrije tijd op hockey zaten maakte mij ook niets uit, dat soort verschillen zijn er nu eenmaal tussen vermogende en niet vermogende gezinnen. Maar dat ik enkele excursies per jaar moest skippen heb ik toen wel als vervelend ervaren, omdat je je daarmee toch buitengesloten voelt. Na mijn 15e heb ik ze soms uit eigen zak betaald.
Dat steuntje in de rug is er toch al? Laten we zeggen dat de basis door de overheid nu voor 90% wordt gesubsidieerd en door ouders voor 10%, zou dan naar 95%-5% moeten gaan. De vraag is waar het ophoudt.

Ik ben het met je eens dat niet per se iemand moet falen, daarom vind ik ook niet dat iemand moet bijdragen als een kind niet mee kan. Het is ofwel de overheid, ofwel de ouders. Als de ouders het niet kunnen dan direct naar de overheid kijken vind ik te gemakkelijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:59:48 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300021
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet dat er per sé iemand zou moeten falen. Dat, als ouders niet falen, de maatschappij dus wel faalt. Ik zie het als een steuntje in de rug.

En niet om een jankverhaal op te hangen dat ik nergens heen kon en dat mij dat zoveel schade heeft berokkend. Onzin, ik heb van eigen geld de schade ruimschoots ingehaald en ben heel goed terecht gekomen. Dat mijn klasgenoten die wel geld hadden (ik zat gelukkig op een vrij goede school) in hun vrije tijd op hockey zaten maakte mij ook niets uit, dat soort verschillen zijn er nu eenmaal tussen vermogende en niet vermogende gezinnen. Maar dat ik enkele excursies per jaar moest skippen heb ik toen wel als vervelend ervaren, omdat je je daarmee toch buitengesloten voelt. Na mijn 15e heb ik ze soms uit eigen zak betaald.
Dat scholen kinderen excursies laten skippen vind ik overigens wel heel triest, zeker als een beperkt inkomen van de ouders de reden is dat ze de "vrijwillige" ouderbijdrage niet kunnen betalen.
Daar moet dan gewoon geschoven worden.

Op de school van mijn jongste is er volgens mij een soort potje waar ouders in kunnen doneren zodat er geen kinderen uitgesloten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:59:52 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171300024
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook niet op scholen aangeboden. Dat maakt inderdaad niets uit.
We kunnen ook alle excursies in de zomervakantie laten plaatsvinden.
De kinderen van armlastige ouders kunnen die tijd gebruiken om in het studiehuis bijlessen te volgen of mogen voetballen op een veldje.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:00:01 #45
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171300028
Wat een gedoe allemaal op die basisscholen. Wij gingen op schoolreisje naar een scoutinghut in de buurt (hutten bouwen, speurtochten enz.), kregen een paasontbijt en aten friet op de laatste schooldag. Volgens mij kostte het ook niet meer dan een paar tientjes. Zwemles en muziekles kregen we niet op school. We zijn ook nooit naar een museum of een pretpark geweest.

Ging best. :)
pi_171300031
Tjeenk Willink ligt dacht ik ook erg goed bij de koning en vooral ook bij zijn moeder. Zouden we met de keus voor Tjeenk Willink als informateur dan toch de onzichtbare hand van het staatshoofd zien? Dat zou ik wel waarderen.
pi_171300043
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De overburen van Arthur Doctors.
Whehe. :D
  maandag 29 mei 2017 @ 14:00:48 #48
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171300048
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef Kowloon het volgende:
Tjeenk Willink ligt dacht ik ook erg goed bij de koning en vooral ook bij zijn moeder. Zouden we met de keus voor Tjeenk Willink als informateur dan toch de onzichtbare hand van het staatshoofd zien? Dat zou ik wel waarderen.
Familievriend en mentor van WA inderdaad. :Y
  maandag 29 mei 2017 @ 14:00:49 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300049
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat scholen kinderen excursies laten skippen vind ik overigens wel heel triest, zeker als een beperkt inkomen van de ouders de reden is dat ze de "vrijwillige" ouderbijdrage niet kunnen betalen.
Daar moet dan gewoon geschoven worden.

Probleem is: als je daaraan begint is het eind zoek. Maar daarvoor is dus stichting leergeld, daar staat de school buiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171300055
quote:
12s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik ook wel dat zijn achternaam Tjeenk Willink is. Dat wat ik zojuist schreef heet ook wel een grapje.
Komt niet veel hoger dan een 0,5/10.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:01:06 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300060
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook niet op scholen aangeboden. Dat maakt inderdaad niets uit.
Jawel joh, er zullen zelfs scholen zijn die dat aanbieden. Dan praat je waarschijnlijk over een privéschool van duizenden euro's per jaar, maar het is niet anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:04:27 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300135
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Probleem is: als je daaraan begint is het eind zoek. Maar daarvoor is dus stichting leergeld, daar staat de school buiten.
Ik kan me niet herinneren dat dat vroeger een probleem was, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind niet meemocht op schoolreisje.... niet toen ik op de lagere school zat (jaren 70) en niet toen mijn oudste op de lagere school zat (jaren 90).
Nou zat mijn oudste op een school in het gristelijke Schubbekutteveen, dus ik kan me zomaar voorstellen dat de kerk daar een helpende hand biedt in zulke gevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171300139
We hebben het eerder in dit café gehad over hoe er na een aanslag naar de veiligheidsdiensten wordt gekeken alsof die hebben zitten slapen terwijl de informatie over de (toen nog potentiële) daders ze werd aangereikt. En hoe dat niet correct is.

Het lijkt er toch steeds meer op dat de Britse inlichtingendiensten écht hebben zitten slapen over Salman Abedi, de dader van de aanslag in Manchester. Hij was meerder keren - naar verluidt vijf - door mensen om hem heen aangegeven bij de politie als geradicaliseerd. Zijn moskee had hem er uit geschopt en dat doorgegeven aan instanties. En als klap op de vuurpijl blijkt vandaag dat de FBI hem expliciet had genoemd als onderdeel van een groep die aanslagen wilde plegen in het VK. En daarna is Abedi nog gewoon naar Libië geweest, want dat kan blijkbaar nog steeds prima.
pi_171300145
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Komt niet veel hoger dan een 0,5/10.
Nee, jij produceert aan de lopende band dijenkletsers...
  maandag 29 mei 2017 @ 14:05:22 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300152
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat dat vroeger een probleem was, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind niet meemocht op schoolreisje.... niet toen ik op de lagere school zat (jaren 70) en niet toen mijn oudste op de lagere school zat (jaren 90).
Nou zat mijn oudste op een school in het gristelijke Schubbekutteveen, dus ik kan me zomaar voorstellen dat de kerk daar een helpende hand biedt in zulke gevallen.
Nee, de jaarlijkse speeltuin misschien niet, maar je kunt je wel voorstellen dat het vrij snel ophoudt met de Romereis als je de betaling daarvan op vrijwillige basis doet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:06:47 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300187
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, de jaarlijkse speeltuin misschien niet, maar je kunt je wel voorstellen dat het vrij snel ophoudt met de Romereis als je de betaling daarvan op vrijwillige basis doet.
Nee idd, een trip van een paar honderd euro is een ander verhaal.... maar die valt sowieso al niet onder de ouderbijdrage.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:07:05 #57
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171300188
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:04 schreef Tchock het volgende:
We hebben het eerder in dit café gehad over hoe er na een aanslag naar de veiligheidsdiensten wordt gekeken alsof die hebben zitten slapen terwijl de informatie over de (toen nog potentiële) daders ze werd aangereikt. En hoe dat niet correct is.

Het lijkt er toch steeds meer op dat de Britse inlichtingendiensten écht hebben zitten slapen over Salman Abedi, de dader van de aanslag in Manchester. Hij was meerder keren - naar verluidt vijf - door mensen om hem heen aangegeven bij de politie als geradicaliseerd. Zijn moskee had hem er uit geschopt en dat doorgegeven aan instanties. En als klap op de vuurpijl blijkt vandaag dat de FBI hem expliciet had genoemd als onderdeel van een groep die aanslagen wilde plegen in het VK. En daarna is Abedi nog gewoon naar Libië geweest, want dat kan blijkbaar nog steeds prima.
Ik las ook dat ze een intern onderzoek zijn gestart. Erg slordig inderdaad.
pi_171300199
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, de jaarlijkse speeltuin misschien niet, maar je kunt je wel voorstellen dat het vrij snel ophoudt met de Romereis als je de betaling daarvan op vrijwillige basis doet.
Mijn middelbare had een vrijwillige bijdrage voor de Romereis, wie niet betaalde ging niet mee. Er waren spaarprogramma's en een potje voor arme gezinnen. In mijn hele schooltijd is geen leerling thuisgebleven.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:07:55 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300213
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee idd, een trip van een paar honderd euro is een ander verhaal.... maar die valt sowieso al niet onder de ouderbijdrage.
Wel onder het PvdA-plan. En past ook binnen het betoog van Mystikum om de activiteiten die zielige kinderen niet kunnen betalen alsnog uit de algemene middelen te financieren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:08:13 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300220
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Probleem is: als je daaraan begint is het eind zoek. Maar daarvoor is dus stichting leergeld, daar staat de school buiten.
Zou je niet per klas een rekening kunnen hebben waar je als ouder naar kunt overmaken (gedurende het voorafgaande jaar, om een beetje te spreiden?), met een richtbedrag dat door de school wordt aangegeven.

Aan het begin van het schooljaar wordt gekeken hoeveel er in totaal overgemaakt is en dat dan gebruikt voor klasse-uitjes gedurende dat schooljaar. Kwam er meer binnen dan begroot dan kan het uitjes-programma wat opgeleukt worden, is er minder binnen dan wordt er wat gesneden in het programma.

Eventueel worden de ouders die meer hebben overgemaakt dan het richtbedrag nog een keer apart in het zonnetje gezet ofzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:09:33 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300255
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou je niet per klas een rekening kunnen hebben waar je als ouder naar kunt overmaken (gedurende het voorafgaande jaar, om een beetje te spreiden?), met een richtbedrag dat door de school wordt aangegeven.

Aan het begin van het schooljaar wordt gekeken hoeveel er in totaal overgemaakt is en dat dan gebruikt voor klasse-uitjes gedurende dat schooljaar. Kwam er meer binnen dan begroot dan kan het uitjes-programma wat opgeleukt worden, is er minder binnen dan wordt er wat gesneden in het programma.

Eventueel worden de ouders die meer hebben overgemaakt dan het richtbedrag nog een keer apart in het zonnetje gezet ofzo.
Ik zie niet in waarom je als school je vingers zou willen branden aan een dergelijk plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:09:43 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300261
Aan de andere kant gingen wij in het examenjaar nog naar Terschelling geloof ik.... de jaren daarvoor dingen als met de fiets naar Vierhouten.
Die trips naar het buitenland zijn ook van de laatste 20 jaar.
Leuk dat het kan, maar je kunt je ook afvragen of het werkelijk nodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171300274
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:04 schreef Tchock het volgende:
We hebben het eerder in dit café gehad over hoe er na een aanslag naar de veiligheidsdiensten wordt gekeken alsof die hebben zitten slapen terwijl de informatie over de (toen nog potentiële) daders ze werd aangereikt. En hoe dat niet correct is.

Het lijkt er toch steeds meer op dat de Britse inlichtingendiensten écht hebben zitten slapen over Salman Abedi, de dader van de aanslag in Manchester. Hij was meerder keren - naar verluidt vijf - door mensen om hem heen aangegeven bij de politie als geradicaliseerd. Zijn moskee had hem er uit geschopt en dat doorgegeven aan instanties. En als klap op de vuurpijl blijkt vandaag dat de FBI hem expliciet had genoemd als onderdeel van een groep die aanslagen wilde plegen in het VK. En daarna is Abedi nog gewoon naar Libië geweest, want dat kan blijkbaar nog steeds prima.
Hoe denk je dat het komt dat ze er niets mee gedaan hebben?
pi_171300290
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:09 schreef Leandra het volgende:
Die trips naar het buitenland zijn ook van de laatste 20 jaar.
Leuk dat het kan, maar je kunt je ook afvragen of het werkelijk nodig is.
Dat verschilt per school natuurlijk. Is het echt nodig, nee, maar het is soms een decennia oude traditie en niet iets nieuws.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:10:50 #65
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171300291
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn middelbare had een vrijwillige bijdrage voor de Romereis, wie niet betaalde ging niet mee. Er waren spaarprogramma's en een potje voor arme gezinnen. In mijn hele schooltijd is geen leerling thuisgebleven.
Op mijn middelbare lag dat wel anders. Soms was het vanwege geldgebrek, soms om religeuze redenen en soms een combinatie van beide.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:10:56 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300295
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel onder het PvdA-plan. En past ook binnen het betoog van Mystikum om de activiteiten die zielige kinderen niet kunnen betalen alsnog uit de algemene middelen te financieren.
Dan moeten de activiteiten wat beperkt worden tot het betaalbare.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:11:55 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300327
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je als school je vingers zou willen branden aan een dergelijk plan.
Als lokaal georganiseerde oplossing voor het probleem dat sommigen ouders niet het hele bedrag kunnen betalen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:12:01 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171300329
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat verschilt per school natuurlijk. Is het echt nodig, nee, maar het is soms een decennia oude traditie en niet iets nieuws.
Ja, 20 jaar is ook decennia....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171300333
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, 20 jaar is ook decennia....
In het geval van mijn school al meer dan een halve eeuw :P
pi_171300343
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:04 schreef Tchock het volgende:
We hebben het eerder in dit café gehad over hoe er na een aanslag naar de veiligheidsdiensten wordt gekeken alsof die hebben zitten slapen terwijl de informatie over de (toen nog potentiële) daders ze werd aangereikt. En hoe dat niet correct is.

Het lijkt er toch steeds meer op dat de Britse inlichtingendiensten écht hebben zitten slapen over Salman Abedi, de dader van de aanslag in Manchester. Hij was meerder keren - naar verluidt vijf - door mensen om hem heen aangegeven bij de politie als geradicaliseerd. Zijn moskee had hem er uit geschopt en dat doorgegeven aan instanties. En als klap op de vuurpijl blijkt vandaag dat de FBI hem expliciet had genoemd als onderdeel van een groep die aanslagen wilde plegen in het VK. En daarna is Abedi nog gewoon naar Libië geweest, want dat kan blijkbaar nog steeds prima.
Het is natuurlijk niet te onderzoeken, maar ik zou wel eens benieuwd zijn of andere inlichtingendiensten uit dezelfde informatieset wel de juiste conclusie zouden hebben getrokken. Ik denk dat het heel erg onderschat wordt hoe lastig dat is.

Maar je hebt wel een punt, dit zijn wel erg veel missers.
pi_171300362
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat steuntje in de rug is er toch al? Laten we zeggen dat de basis door de overheid nu voor 90% wordt gesubsidieerd en door ouders voor 10%, zou dan naar 95%-5% moeten gaan. De vraag is waar het ophoudt.

Ik ben het met je eens dat niet per se iemand moet falen, daarom vind ik ook niet dat iemand moet bijdragen als een kind niet mee kan. Het is ofwel de overheid, ofwel de ouders. Als de ouders het niet kunnen dan direct naar de overheid kijken vind ik te gemakkelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat scholen kinderen excursies laten skippen vind ik overigens wel heel triest, zeker als een beperkt inkomen van de ouders de reden is dat ze de "vrijwillige" ouderbijdrage niet kunnen betalen.
Daar moet dan gewoon geschoven worden.

Op de school van mijn jongste is er volgens mij een soort potje waar ouders in kunnen doneren zodat er geen kinderen uitgesloten worden.
Ik ben het met jullie eens dat de belastingbetaler geen pakezel hoeft te zijn voor mensen die geen geld hebben. Maar ik (en echt niet alleen ik) hebben wel dingen moeten skippen omdat de eigen bijdrage te hoog was. Of dat nog steeds voorkomt weet ik niet. Het gevolg van excursies op scholen mag niet zijn dat enkele leerlingen buiten de boot vallen. Als dat te egalitair gedacht is, dan spijt mij dat.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 14:14:47 #72
137949 Disana
pi_171300399
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, 20 jaar is ook decennia....
Wij gingen ook ver daarvoor naar Engeland. Geen idee wie het betaalde.
pi_171300407
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moeten de activiteiten wat beperkt worden tot het betaalbare.
Of betaalbare alternatieven. Als je een Rome-excursie doet, kun je parallel ook eentje naar Keulen aanbieden die betaalbaarder is voor de kleinere inkomens.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:15:15 #74
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171300409
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Wij gingen ook ver daarvoor naar Engeland. Geen idee wie het betaalde.
De roverheid!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:15:16 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300410
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moeten de activiteiten wat beperkt worden tot het betaalbare.
Wat is betaalbaar? Waar leg je de grens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:16:01 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300425
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]
Het gevolg van excursies op scholen mag niet zijn dat enkele leerlingen buiten de boot vallen. Als dat te egalitair gedacht is, dan spijt mij dat.
Dat weten de betreffende ouders toch voordat ze hun kind inschrijven in zo'n school? Dan kies je toch een school uit die niet zulke prijzige tripjes maakt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:16:17 #77
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171300428
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Of betaalbare alternatieven. Als je een Rome-excursie doet, kun je parallel ook eentje naar Keulen aanbieden.
Bij ons was er een verplichte ''werkweek''. Wie niet meemocht of kon, moest in Nederland op school blijven en dan gingen ze van daaruit wat doen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:16:59 #78
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171300443
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat is betaalbaar? Waar leg je de grens?
Een grens waarbij je kan verwachten dat (bijna) iedereen mee zou kunnen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171300457
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Wij gingen ook ver daarvoor naar Engeland. Geen idee wie het betaalde.
Je ouders vermoedelijk. Althans, dat was bij onze schoolreis wel zo.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:17:27 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300461
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:16 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Een grens waarbij je kan verwachten dat (bijna) iedereen mee zou kunnen.
Iedereen even arm :( Ik vind dat echt een SP-mentaliteit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:17:30 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300463
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:13 schreef Mystikvm het volgende:
Als dat te egalitair gedacht is, dan spijt mij dat.
Het hoeft je niet te spijten, ieder zijn mening - zeker als je die op een redelijke manier weet te brengen.
Uiteindelijk is het zo dat inhoudelijk goed onderwijs voor ieder kind, arm of rijk, is gewaarborgd. Verder proberen gelijk te maken wat niet gelijk is leidt alleen maar tot ellende volgens mij. Ja, ik vind het ook vervelend dat een kind niet meekan op zo'n reis. Maar als het alternatief is dat we die ervaring aan de andere kinderen ook niet meer kunnen bieden, dan is die keuze voor mij echt heel snel gemaakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171300473
Ik heb twee keer een buitenlandexcursie gehad, naar Berlijn (3 VWO) en Londen (4 VWO). Erg leuk, maar mijn Duits en Engels bleef even waardeloos als het was. Hoe het allemaal gefinancierd werd, geen idee eigenlijk.
pi_171300482
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat weten de betreffende ouders toch voordat ze hun kind inschrijven in zo'n school? Dan kies je toch een school uit die niet zulke prijzige tripjes maakt?
Ik vind de keuze van een school af laten hangen van wat ze er organiseren in plaats van de kwaliteit van de school niet heel verantwoordelijk vanuit het perspectief van de ouder. Als ik een ouder zonder geld zou zijn zou ik in elk geval kijken naar welke school het best bij mijn kind past, en niet welke het best bij mijn portemonnee past. We hebben het niet over privéscholen of iets dergelijks.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:18:35 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300485
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:16 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Een grens waarbij je kan verwachten dat (bijna) iedereen mee zou kunnen.
En het probleem zit hem nu net in het woordje 'bijna'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:19:20 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300502
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind de keuze van een school af laten hangen van wat ze er organiseren in plaats van de kwaliteit van de school niet heel verantwoordelijk vanuit het perspectief van de ouder. Als ik een ouder zonder geld zou zijn zou ik in elk geval kijken naar welke school het best bij mijn kind past, en niet welke het best bij mijn portemonnee past. We hebben het niet over privéscholen of iets dergelijks.
Je wilt toch ook niet dat je kind nooit met de rest van de klas meekan op uitjes? Dat doe je je kind toch ook niet graag aan? :? Er zijn ook kwalitatief prima scholen die niet zulke dure uitjes maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171300514
Smsje van re-integratiebureau: 'Goed bezig!'
pi_171300522
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En het probleem zit hem nu net in het woordje 'bijna'.
Valt er bij "bijna" voor de paar uitzonderingen niet altijd nog wel wat te organiseren?
pi_171300534
En daar ben ik gekomen zonder schooltripjes naar Rome of Berlijn.
pi_171300552
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het hoeft je niet te spijten, ieder zijn mening - zeker als je die op een redelijke manier weet te brengen.
Uiteindelijk is het zo dat inhoudelijk goed onderwijs voor ieder kind, arm of rijk, is gewaarborgd. Verder proberen gelijk te maken wat niet gelijk is leidt alleen maar tot ellende volgens mij. Ja, ik vind het ook vervelend dat een kind niet meekan op zo'n reis. Maar als het alternatief is dat we die ervaring aan de andere kinderen ook niet meer kunnen bieden, dan is die keuze voor mij echt heel snel gemaakt.
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Je moet andere kinderen ook niet dingen gaan ontzeggen. Vandaar dat ik eerder zou kiezen voor meer geld voor de arme kinderen dan geen leuks meer voor de rijkere kinderen. Of als het dan toch moet, dan maar de arme kinderen thuis laten.

Of wat ik daarstraks zei: regel twee of meer gelijktijdige excursies voor verschillende "inkomensgroepen". Is veel meer geregel voor de school, dat wel, maar financieel moet het volgens mij redelijk uitkomen aangezien de eigen bijdrage naar evenredigheid van de bestemming is.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:23:05 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171300590
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Je moet andere kinderen ook niet dingen gaan ontzeggen. Vandaar dat ik eerder zou kiezen voor meer geld voor de arme kinderen dan geen leuks meer voor de rijkere kinderen. Of als het dan toch moet, dan maar de arme kinderen thuis laten.

Of wat ik daarstraks zei: regel twee of meer gelijktijdige excursies voor verschillende "inkomensgroepen". Is veel meer geregel voor de school, dat wel, maar financieel moet het volgens mij redelijk uitkomen aangezien de eigen bijdrage naar evenredigheid van de bestemming is.
Een meerdaagse excursie naar Helden-Panningen is niet eens zo heel veel goedkoper dan een week naar Rome, dus dat alternatief is niet zo heel erg werkbaar. Daarnaast heb je ook nog begeleiders nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 14:23:40 #91
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171300604
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je wilt toch ook niet dat je kind nooit met de rest van de klas meekan op uitjes? Dat doe je je kind toch ook niet graag aan? :? Er zijn ook kwalitatief prima scholen die niet zulke dure uitjes maken.
Er zijn heel veel plaatsen waar je niet ontzettend veel middelbare scholen hebt. In mijn oude woonplaats kon je maar op twee scholen het gymnasium doen bijvoorbeeld. Als je dan echt niet wil dat jouw kind naar een katholieke school gaat of het kind voelt zich niet fijn op één van de twee scholen, dan heb je verder geen keuze meer.
pi_171300633
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je wilt toch ook niet dat je kind nooit met de rest van de klas meekan op uitjes? Dat doe je je kind toch ook niet graag aan? :? Er zijn ook kwalitatief prima scholen die niet zulke dure uitjes maken.
Nooit is wel een heel groot woord. Zelfs ik kon wel eens mee. Je moet het als ouder toch wel heel krap hebben als je je kind nooit mee kunt sturen.

Verder ligt het natuurlijk aan het schoolaanbod en de regio waar je woont. Daarnaast ben ik niet arm, dus ik weet niet hoe zeer het voor mij mee zou wegen. Maar ik denk dat ik net als mijn ouders zou redeneren: welke school past bij mijn kind? Die activiteiten zien we later wel.
pi_171300714
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een meerdaagse excursie naar Helden-Panningen is niet eens zo heel veel goedkoper dan een week naar Rome, dus dat alternatief is niet zo heel erg werkbaar. Daarnaast heb je ook nog begeleiders nodig.
Ik vergeet natuurlijk dat accommodatie altijd geld kost en in Rome natuurlijk net zo duur is als iets wat 500 kilometer dichterbij ligt :{ Dat is waar.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:29:11 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300725
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Er zijn heel veel plaatsen waar je niet ontzettend veel middelbare scholen hebt. In mijn oude woonplaats kon je maar op twee scholen het gymnasium doen bijvoorbeeld. Als je dan echt niet wil dat jouw kind naar een katholieke school gaat of het kind voelt zich niet fijn op één van de twee scholen, dan heb je verder geen keuze meer.
Speelt dit probleem ook in dat soort situaties? Het lijkt me dat als zo'n school met een duidelijke regiofunctie voor een significant deel van de regio een te hoge ouderbijdrage vraagt, dat het bedrag wel naar beneden wordt bijgesteld na klagende ouders?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:31:16 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300760
Als 1 kind in de klas het niet kan betalen, is het vervelend voor dat kind. Als meer dan een kwart van de klas het niet kan betalen dan is het vervelend voor de hele klas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171300785
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:31 schreef Perrin het volgende:
Als 1 kind in de klas het niet kan betalen, is het vervelend voor dat kind. Als meer dan een kwart van de klas het niet kan betalen dan is het vervelend voor de hele klas.
Nee joh, als er zoveel niet mee gaan kun je languit op de bankjes in de bus.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 14:33:49 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171300815
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet te onderzoeken, maar ik zou wel eens benieuwd zijn of andere inlichtingendiensten uit dezelfde informatieset wel de juiste conclusie zouden hebben getrokken. Ik denk dat het heel erg onderschat wordt hoe lastig dat is.

Maar je hebt wel een punt, dit zijn wel erg veel missers.
Tja, toch leuk met een law & order partij aan de macht die alsmaar roept om meer bevoegdheden voor data verzameling en dan hun huidige data al niet blijkt te kunnen analyseren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171300839
Dit nummer is de hitlijsten binnengekomen op plaats 10 deze week in het VK. De BigTop40 weigert om het te spelen, wat dan weer jammer is.

pi_171300867
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet te onderzoeken, maar ik zou wel eens benieuwd zijn of andere inlichtingendiensten uit dezelfde informatieset wel de juiste conclusie zouden hebben getrokken. Ik denk dat het heel erg onderschat wordt hoe lastig dat is.

Maar je hebt wel een punt, dit zijn wel erg veel missers.
Nou ja, er zijn twee opties wat mij betreft.

1. MI5 of een of meerdere andere Britse instanties hebben gefaald om deze dreiging op te pikken zelfs nadat die meer dan een handvol keren was doorgegeven
2. Andere diensten hadden de dreiging ook niet opgepikt, wat betekent dat er fundamentele gaten in het systeem zitten.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:36:09 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171300868
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, toch leuk met een law & order partij aan de macht die alsmaar roept om meer bevoegdheden voor data verzameling en dan hun huidige data al niet blijkt te kunnen analyseren.
Gek genoeg roepen ze nooit om competentere medewerkers bij het opsporingsapparaat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:36:40 #101
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171300875
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Speelt dit probleem ook in dat soort situaties? Het lijkt me dat als zo'n school met een duidelijke regiofunctie voor een significant deel van de regio een te hoge ouderbijdrage vraagt, dat het bedrag wel naar beneden wordt bijgesteld na klagende ouders?
Natuurlijk. Ook in plaatsen van ongeveer 100.000 inwoners heb je rijkere en minder welvarende buurten. Ik zat op het Montessori onderwijs en daar zaten overwegend kinderen uit redelijk welvarende gezinnen, maar er waren ook een paar kinderen die bijstandsouders hadden. Die gingen trouwens wel mee op schoolreisje/kamp, dus ik gok dat de school bijsprong.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 15:05:21 #102
137949 Disana
pi_171301538
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:
Dit nummer is de hitlijsten binnengekomen op plaats 10 deze week in het VK. De BigTop40 weigert om het te spelen, wat dan weer jammer is.

Jammer, want het is geen slecht nummer.
pi_171301645


[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 15:09:34 ]
  maandag 29 mei 2017 @ 15:10:40 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171301681
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
Eitje voor Tjeenk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171301720
Wat een hitte, mensen. Gelukkig een tropenrooster vandaag.
pi_171301727
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
  maandag 29 mei 2017 @ 15:13:02 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171301757
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:12 schreef Tchock het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Nu al capsones, niet eens de pers te woord willen staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 15:13:03 #108
137949 Disana
pi_171301759
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
De PVV heeft weinig keus. Mooi.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:15:28 #109
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171301815
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
Er mist een lijntje tussen PvdA en GL. :o
  maandag 29 mei 2017 @ 15:15:30 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171301816
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:13 schreef Disana het volgende:

[..]

De PVV heeft weinig keus. Mooi.
Ik had in plaats van Tjeenk Willink best graag een informateur van de PVV gezien, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 15:21:18 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171301968
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:12 schreef Tchock het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Heeft ie 'm alweer verwijderd of was deze tweet nep?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171302079
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alle SGP eenverdieners op de brandstapel!
Met of zonder organen?
pi_171302157
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heeft ie 'm alweer verwijderd of was deze tweet nep?
Dat eerste, hij was voor zover ik weet echt.

http://www.1limburg.nl/to(...)-voor-zijn-huis-fuck

Hier met screenshot :P
pi_171302400
Haha Leandra is vergeten "wieler" aan te passen :)
pi_171302505
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Er mist een lijntje tussen PvdA en GL. :o
Het is ook maar van de Speld :P
  maandag 29 mei 2017 @ 15:45:00 #116
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171302562
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook maar van de Speld :P
Weet ik, maar toch... ze hebben een kans gemist om er een nog grotere warboel van te maken.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:52:39 #118
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171302752
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind de keuze van een school af laten hangen van wat ze er organiseren in plaats van de kwaliteit van de school niet heel verantwoordelijk vanuit het perspectief van de ouder. Als ik een ouder zonder geld zou zijn zou ik in elk geval kijken naar welke school het best bij mijn kind past, en niet welke het best bij mijn portemonnee past. We hebben het niet over privéscholen of iets dergelijks.
Kun je je daar bovendien een voorstelling van maken? Bijstandsouders die bij de informatieavonden van de scholen gaan vragen hoe hoog de ouderbijdrages zullen worden? Zou dat gebeuren?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 mei 2017 @ 15:56:27 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171302856
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kun je je daar bovendien een voorstelling van maken? Bijstandsouders die bij de informatieavonden van de scholen gaan vragen hoe hoog de ouderbijdrages zullen worden? Zou dat gebeuren?
Bij de basisschool van mijn zoontje staat het luid en duidelijk aangegeven op hun website.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:57:59 #120
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171302902
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:11 schreef Friek_ het volgende:
Wat een hitte, mensen. Gelukkig een tropenrooster vandaag.
Ik ook.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 29 mei 2017 @ 16:00:26 #121
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171302978
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

GS is met een gouden lepel in zowel mond als kont geboren. Bij iedereen die dat niet is overkomen hebben de ouders simpelweg gefaald :P.
Er zijn behoorlijk wat gefaalde mensen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 29 mei 2017 @ 16:03:04 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171303035
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kun je je daar bovendien een voorstelling van maken? Bijstandsouders die bij de informatieavonden van de scholen gaan vragen hoe hoog de ouderbijdrages zullen worden? Zou dat gebeuren?
De 'goedkope' scholen zetten het vaak wel op de site, en de exoten die melden het wel als er op de informatieavond iemand bij het kraampje staat die daar eigenlijk niet hoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 16:06:11 #123
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303108
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij de basisschool van mijn zoontje staat het luid en duidelijk aangegeven op hun website.
Ah. Fijn dat wat betreft informatievoorziening de onderwijsmateriaal gewoon functioneert.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 mei 2017 @ 16:06:52 #124
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303130
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er zijn behoorlijk wat gefaalde mensen.
Waarvan het grootste gedeelte voorbestemd was om te falen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 mei 2017 @ 16:07:47 #125
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303149
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De 'goedkope' scholen zetten het vaak wel op de site
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij de basisschool van mijn zoontje staat het luid en duidelijk aangegeven op hun website.
Oei.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171303204
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

[..]

Oei.
Ik deed het ook, heb het echter gelaten, daar ikzelf helemaal geen held in het Nederlands was of ben!
Zo te zien falen we allemaal wel ergens, hij die zonder schuld is werpe de eerste steen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:12:35 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_171303278
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik had in plaats van Tjeenk Willink best graag een informateur van de PVV gezien, eigenlijk.
Die gare Agema als informateur? :')
pi_171303334
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gare Agema als informateur? :')
Bosma dan
pi_171303350
Bij Remlof is niks goed die vindt wel iets!
  maandag 29 mei 2017 @ 16:15:50 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171303367
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gare Agema als informateur? :')
Eender wie, maar het lijkt me een vrij efficiënte manier om aan te tonen dat een coalitie met de PVV er echt niet inzit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 16:17:00 #131
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303387
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gare Agema als informateur? :')
Die zitten toch allemaal nog in de Kamer? Kan je beter een gelauwerde oud-PVV'er nemen. Hero Brinkman bijvoorbeeld.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 mei 2017 @ 16:18:10 #132
104871 remlof
Europees federalist
pi_171303418
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:17 schreef Euribob het volgende:

[..]

Die zitten toch allemaal nog in de Kamer? Kan je beter een gelauwerde oud-PVV'er nemen. Hero Brinkman bijvoorbeeld.
Er bestaan geen gelauwerde oud-PVV'ers.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:18:35 #133
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303432
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Er bestaan geen gelauwerde oud-PVV'ers.
Niet?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171303436
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:17 schreef Euribob het volgende:

[..]

Die zitten toch allemaal nog in de Kamer? Kan je beter een gelauwerde oud-PVV'er nemen. Hero Brinkman bijvoorbeeld.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:18:43 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171303439
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

[..]

Oei.
Pijnlijk, idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:32:14 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171303725
Smerig warm vandaag, wat ben ik blij dat ik niks hoef te doen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171303881
@kaas

Als ik jou was zou ik vanavond pauw gaan kijken mocht je nog wat willen weten over de giro, je favoriete analist is aanwezig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:41:48 #138
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171303930
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:39 schreef skysherrif het volgende:
@kaas

Als ik jou was zou ik vanavond pauw gaan kijken mocht je nog wat willen weten over de giro, je favoriete analist is aanwezig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filemon?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171303959
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Filemon?
Blaudzun

Wel jammer dat Filemon is gestopt met dat programma waarin hij tegen ajouad ging vechten
  maandag 29 mei 2017 @ 16:44:05 #140
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171303975
Wie heeft er nou nog zin in Filemon als de Mart al is geweest?
pi_171304087
Mart Smeets _O_

Je gaat die man missen na drie weken Eurosport. Of na twee minuten Herbert Dijkstra.
pi_171304114
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:50 schreef Mystikvm het volgende:
Mart Smeets _O_

Je gaat die man missen na drie weken Eurosport. Of na twee minuten Herbert Dijkstra.
Helaas niet met de giro, maar daar hebben we dus sporza voor met renaat en jose
  maandag 29 mei 2017 @ 16:53:17 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_171304147
Ok, exit Ka, komt niet door de APK hoorde ik net.
Dat wordt dan www.greenwheels.com.
pi_171304169
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
Ok, exit Ka, komt niet door de APK hoorde ik net.
Dat wordt dan www.greenwheels.com.
je reed in een ford Ka? :D
pi_171304182
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]

je reed in een ford Ka? :D
Nou en??
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 29 mei 2017 @ 16:56:54 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_171304229
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou en??
Precies, geweldig wagentje, prima 1300cc motortje.
Alleen roesten als een malle.

Nu worden het dus de VW Ups van GreenWheels.
pi_171304235
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou en??
Niets, ik vraag het enkel. Mooi wagentje heur

Ideaal voor parkeren
  maandag 29 mei 2017 @ 16:58:54 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_171304270
Die mislukte sheriff is nogal onzeker over z'n mannelijkheid. Dat komt behoorlijk veel voor onder Baudet-aanhangers.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:00:23 #149
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171304299
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef remlof het volgende:
Die mislukte sheriff is nogal onzeker over z'n mannelijkheid. Dat komt behoorlijk veel voor onder Baudet-aanhangers.
Also also..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 mei 2017 @ 17:02:24 #150
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171304332
Er is niets verandert in mijn twee weken afwezigheid.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:02:31 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171304336
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Precies, geweldig wagentje, prima 1300cc motortje.
Alleen roesten als een malle.

Nu worden het dus de VW Ups van GreenWheels.
Ik vond dat nog best een dure grap, die GreenWheels.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171304366
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:02 schreef KetchupFTW het volgende:
Er is niets verandert in mijn twee weken afwezigheid.
Veranderd. Of was dit expres om aan te tonen dat er niets veranderd is? Ik betwijfel het.
pi_171304445
Overigens wordt op dit moment de meest lucratieve wedstrijd van het jaar gespeeld met een nederlands tintje, Jaap Stam wil zijn Reading laten promoveren en daarmee ong. 200 miljoen binnen te strijken
pi_171304494
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:08 schreef skysherrif het volgende:
Overigens wordt op dit moment de meest lucratieve wedstrijd van het jaar gespeeld met een nederlands tintje, Jaap Stam wil zijn Reading laten promoveren en daarmee ong. 200 miljoen binnen te strijken
Is dat over twee wedstrijden of eentje?
pi_171304514
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat over twee wedstrijden of eentje?
Eentje maar
  maandag 29 mei 2017 @ 17:14:28 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171304559
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:08 schreef skysherrif het volgende:
Overigens wordt op dit moment de meest lucratieve wedstrijd van het jaar gespeeld met een nederlands tintje, Jaap Stam wil zijn Reading laten promoveren en daarmee ong. 200 miljoen binnen te strijken
En wij maar bakkeleien over een paar tientjes ouderbijdrage. Achterlijk gedoe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 17:17:41 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_171304644
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vond dat nog best een dure grap, die GreenWheels.
Volgens mij valt het wel mee, ga het gewoon ptoberen. Kan m'n OV-chipkaart gebruiken en omdat ik die heb krijg ik ook nog eens ¤25 tegoed.
pi_171304700
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vond dat nog best een dure grap, die GreenWheels.
Vooral aantrekkelijk als je slechts incidenteel een auto nodig hebt als het alternatief permanent belasting en verzekeringskosten betalen is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171304737
Wat maakt de greenwheels eigenlijk green?
  maandag 29 mei 2017 @ 17:23:23 #160
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171304764
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral aantrekkelijk als je slechts incidenteel een auto nodig hebt als het alternatief permanent belasting en verzekeringskosten betalen is. :P
Zelfs dan. Ik heb dat in het verleden eens uitgezocht, even een uurtje op de koffie bij mijn ouders zou al 18 euro kosten, terwijl het met de bus ongeveer 5 euro is. Voor langere afstanden (en dus langere tijden) is het al helemaal niet te doen, een dag naar familie in Limburg is meer dan 100 euro ofzo. Dan zijn er voldoende betaalbare alternatieven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 17:23:30 #161
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171304770
Het RD blijft maar geven:

"„Snap niet dat je veertien marxisten verkiest boven vijf brave christenen.”

Van welke baby- en bejaardenmoordende partij is het oud-Kamerlid afkomstig dat bovenstaande uitspraak deed?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171304786
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:23 schreef Ryon het volgende:
Het RD blijft maar geven:

"„Snap niet dat je veertien marxisten verkiest boven vijf brave christenen.”

Van welke baby- en bejaardenmoordende partij is het oud-Kamerlid afkomstig dat bovenstaande uitspraak deed?
D66?
  maandag 29 mei 2017 @ 17:25:31 #163
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171304826
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171304910
quote:
Met je beschrijving was het natuurlijk ook geen wilde gok.

Het had natuurlijk ook GroenLinks kunnen zijn, maar ik verwacht niet dat die zo in de derde persoon zou spreken over 14 marxisten... alhoewel
pi_171304952
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelfs dan. Ik heb dat in het verleden eens uitgezocht, even een uurtje op de koffie bij mijn ouders zou al 18 euro kosten, terwijl het met de bus ongeveer 5 euro is. Voor langere afstanden (en dus langere tijden) is het al helemaal niet te doen, een dag naar familie in Limburg is meer dan 100 euro ofzo. Dan zijn er voldoende betaalbare alternatieven.
Met het OV kom je niet altijd overal natuurlijk. Bij het gemiddelde feestje in Schubbekutveen kun je een OV verbinding wel vergeten. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 mei 2017 @ 17:32:42 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171305022
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met het OV kom je niet altijd overal natuurlijk. Bij het gemiddelde feestje in Schubbekutveen kun je een OV verbinding wel vergeten. :P
Dat klopt, en als je met je gezin met twee kinderen in zo'n ding stapt wordt het ook al weer iets lucratiever. Maar ik weet dat ik echt schrok van de kosten. Zelfs zo hard dat ik toch maar weer een auto gekocht heb :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:50:09 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171305349
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
Wat maakt de greenwheels eigenlijk green?
Het delen van de auto's, niet de auto's zelf
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171305392
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
Wat maakt de greenwheels eigenlijk green?
Dat er tientallen mensen één auto gebruiken die bijna altijd rijdt ipv vele auto's die zelden rijden. :)
  maandag 29 mei 2017 @ 17:52:43 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171305404
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat er tientallen mensen één auto gebruiken die bijna altijd rijdt ipv vele auto's die zelden rijden. :)
Bijna altijd?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:53:08 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171305413
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat er tientallen mensen één auto gebruiken die bijna altijd rijdt ipv vele auto's die zelden rijden. :)
Wat ze, als je er over nadenkt, helemaal niet groen maakt, natuurlijk ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171305417
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bijna altijd?
Relatief gezien dan hè. In de praktijk moet je wel eens tanken ja.
pi_171305419
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat er tientallen mensen één auto gebruiken die bijna altijd rijdt ipv vele auto's die zelden rijden. :)
Dan zou ik toch liever een zuinige skoda kopen ofzo :P
pi_171305434
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ze, als je er over nadenkt, helemaal niet groen maakt, natuurlijk ;)
Natuurlijk wel. Al die andere mensen schaffen geen auto aan en theoretisch worden er niet méér kilometers gemaakt.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:54:35 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171305457
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Al die andere mensen schaffen geen auto aan en theoretisch worden er niet méér kilometers gemaakt.
Maar ook niet minder, de auto zelf is niet groener dan een niet Greenwheels auto.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:54:41 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171305463
Binnen Nijmegen en Arnhem kun je nu Brengflexen trouwens. Dat is ook wel een geinige vinding.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171305482
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar ook niet minder, de auto zelf is niet groener dan een niet Greenwheels auto.
Nee, maar dat is het punt toch ook niet? Kijk hoe veel grondstoffen en uitstoot het kost om tig auto's te fabriceren. Je maakt een enorme efficiëntieslag en dat is altijd goed.
pi_171305522
En je hebt ook minder files = kortere reistijd = minder uitstoot.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:57:43 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171305530
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:57 schreef Tchock het volgende:
En je hebt ook minder files = kortere reistijd = minder uitstoot.
Huh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171305551
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huh?
Auto's delen leidt tot minder auto's.
Minder auto's leidt tot minder files.
Als een auto in de file staat verbruikt hij "zinloos" energie
Ergo, auto's delen is minder verspilling.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:58:58 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171305554
quote:
12s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Relatief gezien dan hè. In de praktijk moet je wel eens tanken ja.
Volgens mij rijden die dingen ook amper tussen 22:00 en 08:00 uur.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171305555
Zo mensen.
pi_171305562
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens mij rijden die dingen ook amper tussen 22:00 en 08:00 uur.
Hyperbool uiteraard. Zie PI.

Nu ik er over nadenk is het meer een eufemisme.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:59:54 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171305572
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Auto's delen leidt tot minder auto's.
Minder auto's leidt tot minder files.
Als een auto in de file staat verbruikt hij "zinloos" energie
Ergo, auto's delen is minder verspilling.
Stap 1 klopt niet. Greenwheels is geen carpoolsysteem, dus het aantal autobewegingen daalt niet en daarmee ook niet de filedruk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171305581
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:
Zo mensen.
vanavond pauw kijken kaas :)
pi_171305608
Chill werkdagje wel weer. Veel gedaan gekregen en shit af kunnen vinken, veel gelachen en vind de werkzaamheden wel leuk en interessant. Dikke prima.
pi_171305614
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

vanavond pauw kijken kaas :)
Hoezo
pi_171305629
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Stap 1 klopt niet. Greenwheels is geen carpoolsysteem, dus het aantal autobewegingen daalt niet en daarmee ook niet de filedruk.
Hmm. Zit wat in. Het beperkt enkel het aantal stilstaande auto's.
pi_171305632
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoezo
Blaudzun gaat ons shit vertellen over de fucking geweldige giro waar die tom dumoulin die kut italiaan en colombiaan van de eerste plek heeft geflikkert
  maandag 29 mei 2017 @ 18:03:22 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171305637
Samenvatting van de reacties van de fractievoorzitters op de benoeming van Tjeenk: als de andere partijen bereid zijn tot concessies, willen wij best onderhandelen.

Dit kan alleen maar een succes worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171305697
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar ook niet minder, de auto zelf is niet groener dan een niet Greenwheels auto.
Tuurlijk worden er wel minder kilometers gemaakt. Je moet immers een veel bewustere keuze te maken om de auto te pakken en die moet maar net beschikbaar zijn. Je eigen oude barrel pak je vaker want die staat toch voor de deur.
pi_171305718
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
Samenvatting van de reacties van de fractievoorzitters op de benoeming van Tjeenk: als de andere partijen bereid zijn tot concessies, willen wij best onderhandelen.

Dit kan alleen maar een succes worden.
Zo'n Tjeenk is wel in staat met zachte hand de fractievoorzitters richting wat meer gezond verstand te bewegen.
pi_171305728
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Blaudzun gaat ons shit vertellen over de fucking geweldige giro waar die tom dumoulin die kut italiaan en colombiaan van de eerste plek heeft geflikkert
Alweer Blaudzun? Ik vind dat echt een vervelend stuk vreten. Ga niet kijken.

Geflikkerd btw. :@
pi_171305757
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
Ok, exit Ka, komt niet door de APK hoorde ik net.
Dat wordt dan www.greenwheels.com.
Sterkte, remlof. :*
  maandag 29 mei 2017 @ 18:09:59 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171305758
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:06 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ah. Fijn dat wat betreft informatievoorziening de onderwijsmateriaal gewoon functioneert.
Van nagenoeg iedere school staat de schoolgids online, daar staan zulke dingen gewoon in.
Daarin heb ik ook al gelezen dat die Rotterdamse school verwacht dat de bijdrage voor 2017 ¤ 775 zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:11:26 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171305786
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
Ok, exit Ka, komt niet door de APK hoorde ik net.
Dat wordt dan www.greenwheels.com.
Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:16:42 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171305872
Ka-pot.

Hihi.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:18:21 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171305912
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Stap 1 klopt niet. Greenwheels is geen carpoolsysteem, dus het aantal autobewegingen daalt niet en daarmee ook niet de filedruk.
Ik denk dat je bewuster voor het wel of niet de auto gebruiken kiest als je het met een Green Wheels moet doen, dus ik denk dat het aantal autobewegingen wel daalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 18:20:24 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171305975
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:16 schreef GSbrder het volgende:
Ka-pot.

Hihi.
Makelaars humor, altijd leuk :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171306013
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
Ok, exit Ka, komt niet door de APK hoorde ik net.
Dat wordt dan www.greenwheels.com.
Kende het niet, maar wel een chille dienst.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:21:23 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171306016
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je bewuster voor het wel of niet de auto gebruiken kiest als je het met een Green Wheels moet doen, dus ik denk dat het aantal autobewegingen wel daalt.
Ja, dat denk ik ook, maar dat is eerder een gevolg van het niet hebben van een eigen auto, dan van het systeem van Greenwheels.
Daarnaast rijd je jezelf failliet als je forenst in een Greenwheel, en het aantal groene wieltjes is toch al niet hoog, dus de impact op de files lijkt me bijzonder klein.

Gelukkig komt Jesse straks een filebelasting invoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 18:21:38 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306024
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:16 schreef GSbrder het volgende:
Ka-pot.

Hihi.
Ik moest lachen maar durf het bijna niet te zeggen omdat mijn auto deze week ook voor de APK naar de garage moet :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:22:46 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306055
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, maar dat is eerder een gevolg van het niet hebben van een eigen auto, dan van het systeem van Greenwheels.
Daarnaast rijd je jezelf failliet als je forenst in een Greenwheel, en het aantal groene wieltjes is toch al niet hoog, dus de impact op de files lijkt me bijzonder klein.

Gelukkig komt Jesse straks een filebelasting invoeren.
Moet er zeker een kastje in de auto om te kijken waar ik wanneer gereden heb :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:23:14 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171306068
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet er zeker een kastje in de auto om te kijken waar ik wanneer gereden heb :'(
:Y
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171306086
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moest lachen maar durf het bijna niet te zeggen omdat mijn auto deze week ook voor de APK naar de garage moet :@
Volvo staat niet om roest bekend.

Hoe is het nog afgelopen met die distributie?
pi_171306090
Kom maar op met die verhoging van kosten van autorijden. Aanpakken die handel.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:24:59 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306116
De verzekering en ANWB willen ook al het liefst zo'n "diagnose" apparaatje in m'n auto, ben benieuwd hoelang we dat nog tegen kunnen houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:25:32 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306126
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:24 schreef Kaas- het volgende:
Kom maar op met die verhoging van kosten van autorijden. Aanpakken die handel.
Ah, de autoloze student spreekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171306146
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, de autoloze student spreekt.
Had je wat, aardevernietiger?
pi_171306168
Ging trouwens inderdaad rechts bij de Starbucks Leandra. Was een leuk dagje.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:27:13 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306171
Die middelvinger was ook weer lekker volwassen van hem... :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:27:59 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306191
quote:
8s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Had je wat, aardevernietiger?
Ho ho, wij hebben alleen ons midlifecrisis gebakje nog maar hè :6
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:28:37 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306212
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Ging trouwens inderdaad rechts bij de Starbucks Leandra. Was een leuk dagje.
Top! Fijn dat je nu wel weet welke kant je op moet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:31:14 #214
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171306298
Kartelfossiel.

Leuk woord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171306330
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:16 schreef GSbrder het volgende:
Ka-pot.

Hihi.
Pa, ben jij dat?
pi_171306355
Ik zou later echt graag zonder auto leven. Helaas zit dat er totaal niet in bij mijn beroep, dus dan maar sparen voor een Tesla.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:36:10 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171306426
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:33 schreef Tchock het volgende:
Ik zou later echt graag zonder auto leven. Helaas zit dat er totaal niet in bij mijn beroep, dus dan maar sparen voor een Tesla.
Een Tesla koop je niet, die rij je als leasebak van de zaak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171306462
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een Tesla koop je niet, die rij je als leasebak van de zaak.
Nog beter :P
  maandag 29 mei 2017 @ 18:37:56 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_171306472
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:16 schreef GSbrder het volgende:
Ka-pot.

Hihi.
Ik moest lachen :@
  maandag 29 mei 2017 @ 18:38:20 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171306481
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:33 schreef Tchock het volgende:
Ik zou later echt graag zonder auto leven. Helaas zit dat er totaal niet in bij mijn beroep, dus dan maar sparen voor een Tesla.
Hoezo zit dat er niet in bij jouw beroep?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171306504
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoezo zit dat er niet in bij jouw beroep?
Als ik even naar mijn stagebegeleider kijk, die sjeest de hele dag het hele land door, sommige plekken hebben geen station en anders eeuwen in de bus en zo. Is niet praktisch.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:39:10 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_171306505
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een Tesla koop je niet, die rij je als leasebak van de zaak.
Een Tesla krijg je van je nieuwe werkgever als je radio-DJ bent.
pi_171306540
IK moet as vrijdag bij die Tesla-fabriek in Tillie zijn trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171306570
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Blaudzun gaat ons shit vertellen over de fucking geweldige giro waar die tom dumoulin die kut italiaan en colombiaan van de eerste plek heeft geflikkert
Nou, daar komen de duurste penalty's ooit Sky.
pi_171306624
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:33 schreef Tchock het volgende:
Ik zou later echt graag zonder auto leven. Helaas zit dat er totaal niet in bij mijn beroep, dus dan maar sparen voor een Tesla.
Ik ga het proberen. Ik vind auto's voor sukkels.
pi_171306661
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ga het proberen. Ik vind auto's voor sukkels.
Koop je er lekker geen.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:45:34 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_171306679
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ga het proberen. Ik vind auto's voor sukkels.
Ik vind mensen die geen rijbewijs hebben sukkels.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:45:46 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306685
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:33 schreef Tchock het volgende:
Ik zou later echt graag zonder auto leven. Helaas zit dat er totaal niet in bij mijn beroep, dus dan maar sparen voor een Tesla.
Ik kan ook prima zonder auto. Alles is bereikbaar op de Vespa.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:45:54 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171306688
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ik even naar mijn stagebegeleider kijk, die sjeest de hele dag het hele land door, sommige plekken hebben geen station en anders eeuwen in de bus en zo. Is niet praktisch.
Je woont en werkt toch gewoon in Amsterdam, dus ach.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171306693
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ga het proberen. Ik vind auto's voor sukkels.
Ik ook. Beetje een apparaat van een paar ton gebruiken om één iemand te vervoeren.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:46:28 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171306706
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ga het proberen. Ik vind auto's voor sukkels.
Vindt een vriendin van me ook. Wil echt geen auto. Maar mij wel twee keer per maand bellen omdat ze weer eens ergens heen moet of allerlei spullen nodig heeft die niet in de fietstas passen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171306721
quote:
8s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Had je wat, aardevernietiger?
Wanneer haal jij ook alweer je rijbewijs?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:47:00 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306725
Mensen die een leaseauto hebben, zouden willen dat ze er geen nodig hadden.
Mensen zonder leaseauto zijn jaloers op leaserijders. Circle of life.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:47:16 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306734
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vindt een vriendin van me ook. Wil echt geen auto. Maar mij wel twee keer per maand bellen omdat ze weer eens ergens heen moet of allerlei spullen nodig heeft die niet in de fietstas passen.
Gewoon de meter aanzetten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171306741
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je woont en werkt toch gewoon in Amsterdam, dus ach.
Er is niet eens meer een gevangenis in Amsterdam.
pi_171306757
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef GSbrder het volgende:
Mensen die een lease-auto hebben, zouden willen dat ze er geen nodig hadden.
Hier herken ik mijn ouders niet echt in.
pi_171306759
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef GSbrder het volgende:
Mensen zonder lease-auto zijn jaloers op leaserijders.
Meh.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:48:02 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306764
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is niet eens meer een gevangenis in Amsterdam.
Worden mooie woningen uit de grond gestampt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:48:26 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306782
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hier herken ik mijn ouders niet echt in.
Die rijden genietend die file in elke ochtend?
Of wonen ze in onrendabelië?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:48:29 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_171306785
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef GSbrder het volgende:
Mensen die een lease-auto hebben, zouden willen dat ze er geen nodig hadden.
Mensen zonder lease-auto zijn jaloers op leaserijders. Circle of life.
Een leaserijder is wel de laatste persoon waar ik ooit jaloers op zou zijn :D
pi_171306790
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Worden mooie woningen uit de grond gestampt.
Wordt dat mooi ja? Wel een leuke plek om te wonen. Ik bedoel, nu er straks geen bajes meer staat.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:48:47 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171306799
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is niet eens meer een gevangenis in Amsterdam.
Oh, het wordt strafrecht?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171306808
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die rijden genietend die file in elke ochtend?
Of wonen ze in onrendabelië?
Werken in de stad waar ze wonen.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:49:23 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306825
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wordt dat mooi ja? Wel een leuke plek om te wonen. Ik bedoel, nu er straks geen bajes meer staat.
Gaat echt fantastisch worden. Overheid kijkt ook niet naar winstmaximalisatie, maar naar kwaliteit.
Da's dus helemaal genieten voor de vastgoedman.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:49:42 #245
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171306839
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Werken in de stad waar ze wonen.
Oh, dan rijden ze ook niet zo veel. Da's wel mooi.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171306980
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gaat echt fantastisch worden. Overheid kijkt ook niet naar winstmaximalisatie, maar naar kwaliteit.
Da's dus helemaal genieten voor de vastgoedman.
Plaatje?
pi_171307040
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind mensen die geen rijbewijs hebben sukkels.
Ja, ik ook wel. Dus die wil ik wel eens halen. Toch handig als je eentje wil huren op je vakantiebestemming oid. Maar wil geen eigen auto.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:55:45 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171307049
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, dan rijden ze ook niet zo veel. Da's wel mooi.
Is het misschien een idee om er weer gewoon een POLcafé van te maken, trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 18:58:23 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307116
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Plaatje?
Mag ik niet delen.
Geheimhoudingsverklaring enzo.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:58:57 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307134
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om er weer gewoon een POLcafé van te maken, trouwens?
Is een idee.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307135
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om er weer gewoon een POLcafé van te maken, trouwens?
Dat mag misschien weer na de Vuelta.
pi_171307168
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mag ik niet delen.
Geheimhoudingsverklaring enzo.
Ik stap wel een keer onopvallend bij je in de metro.
pi_171307182
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel. Dus die wil ik wel eens halen. Toch handig als je eentje wil huren op je vakantiebestemming oid. Maar wil geen eigen auto.
Komt nog wel. Ooit verzin je dat het toch wel erg praktisch is :P.
Kon jaren prima zonder maar wil nu toch niet meer zonder auto terwijl ik niet mal veel rijd en geen eigen auto nodig heb voor mijn werk.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:01:09 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307189
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik stap wel een keer onopvallend bij je in de metro.
Komt wel dichtbij ineens.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307197
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Komt nog wel. Ooit verzin je dat het toch wel erg praktisch is :P.
Kon jaren prima zonder maar wil nu toch niet meer zonder auto terwijl ik niet mal veel rijd en geen eigen auto nodig heb voor mijn werk.
Jij woont in Drenthe, dan is het ook gewoon nodig. Ik kan voor mij persoonlijk echt geen enkele valide reden verzinnen om een auto te bezitten.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:03:06 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307239
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Een Tesla krijg je van je nieuwe werkgever als je radio-DJ bent.
Ook gewoon een leasebak naar ik aanneem, dus dat "krijgen" is behoorlijk overrated.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 19:04:22 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171307272
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is een idee.
2/10.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 19:05:26 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307307
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:47 schreef GSbrder het volgende:
Mensen die een leaseauto hebben, zouden willen dat ze er geen nodig hadden.
Mensen zonder leaseauto zijn jaloers op leaserijders. Circle of life.
Nee hoor, wij kunnen riant een eigen auto rijden van wat mijn man van zijn mobiliteitsbudget overhoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2017 @ 19:07:52 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307372
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

2/10.
Het wielercafé was een mooie verwijzing maar een alleraardigst Duits dorpje met gelijknamig bergmeer. Alleen verkeerd gespeld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:08:20 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307378
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, wij kunnen riant een eigen auto rijden van wat mijn man van zijn mobiliteitsbudget overhoudt.
Misschien heeft hij een riant mobiliteitsbudget.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:09:04 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171307398
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het wielercafé was een mooie verwijzing maar een alleraardigst Duits dorpje met gelijknamig bergmeer. Alleen verkeerd gespeld.
1,5/10.

U gaat door voor de (kapotte) koelkast.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171307418
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jij woont in Drenthe, dan is het ook gewoon nodig. Ik kan voor mij persoonlijk echt geen enkele valide reden verzinnen om een auto te bezitten.
Neuh, nodig is het zeker niet voor mij. Maar goed, je draait nog wel bij :P
  maandag 29 mei 2017 @ 19:10:28 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307439
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

1,5/10.

U gaat door voor de (kapotte) koelkast.
Jammer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307449
Auto rijden is toch leuk, jongens. Heb je ook geen drukke treinen meer waarin het stinkt naar muffe Smullers-frietjes.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:11:17 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307454
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, nodig is het zeker niet voor mij. Maar goed, je draait nog wel bij :P
Misschien moet je een jaartje in Amsterdam wonen. Dan doe je wat meer levenservaring op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307472
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, nodig is het zeker niet voor mij. Maar goed, je draait nog wel bij :P
Denk het ook. ^O^
  maandag 29 mei 2017 @ 19:11:51 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307475
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Misschien heeft hij een riant mobiliteitsbudget.
Redelijk denk ik, hij reist vooral goedkoop met de trein en de helft van z'n mobiliteitsbudget gaat er al netto uit aan km-vergoeding, en van de andere helft blijft netto ook ongeveer de helft over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307481
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

1,5/10.

U gaat door voor de (kapotte) koelkast.
'U gaat door voor de koelkast' is echt zo'n uitspraak voor sukkels.
pi_171307523
Weer een huisgenootje vertrokken. Was een leuk meisje en geen idee wat voor idioot ik er nu weer voor terugkrijg.
pi_171307535
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:11 schreef Kowloon het volgende:
Auto rijden is toch leuk, jongens. Heb je ook geen drukke treinen meer waarin het stinkt naar muffe Smullers-frietjes.
Ach, leuk. Zo heel boeiend vind ik het niet :P. Eerder een handig stuk gereedschap.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:13:38 #272
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307536
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

en van de andere helft blijft netto ook ongeveer de helft over.
Een kwart?
Scheelt natuurlijk wanneer je zakelijke kilometers (niet woon/werk) meevallen. Collega's die 25.000 zakelijke kilometers rijden zie ik niet snel hun auto inleveren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:13:42 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307540
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

'U gaat door voor de koelkast' is echt zo'n uitspraak voor sukkels.
Noem je Janneke nou een sukkel? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307549
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:13 schreef Tchock het volgende:
Weer een huisgenootje vertrokken. Was een leuk meisje en geen idee wat voor idioot ik er nu weer voor terugkrijg.
Ketchup
  maandag 29 mei 2017 @ 19:14:07 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307552
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:13 schreef Tchock het volgende:
Weer een huisgenootje vertrokken. Was een leuk meisje en geen idee wat voor idioot ik er nu weer voor terugkrijg.
Een allochtoon. Gok ik.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307563
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een allochtoon. Gok ik.
Dit was ook een allochtoon maar wel een Vlaamse. Die zijn echt leuk.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:14:52 #277
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307575
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit was ook een allochtoon maar wel een Vlaamse. Die zijn echt leuk.
Awel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:14:53 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307576
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een kwart?
Scheelt natuurlijk wanneer je zakelijke kilometers (niet woon/werk) meevallen. Collega's die 25.000 zakelijke kilometers rijden zie ik niet snel hun auto inleveren.
Een kwart gaat naar de belasting.

Het is idd primair woon-werkverkeer, als hij serieus door het land zou moeten zou het niet werken, maar als hij elders moet zijn is dat meestal prima met het OV bereikbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307590
quote:
17s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Awel.
Ze moest vandaag nog kuisen nu gaat ze weer naar haar kot.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:15:13 #280
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307592
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een kwart gaat naar de belasting.
Schande.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:16:11 #281
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171307621
quote:
17s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze moest vandaag nog kuisen nu gaat ze weer naar haar kot.
Om te poepen met Reya op zeker.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171307628
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, leuk. Zo heel boeiend vind ik het niet :P. Eerder een handig stuk gereedschap.
Dat ook. Een auto brengt je op veel meer plekken dan het OV.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:17:44 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307665
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat ook. Een auto brengt je op veel meer plekken dan het OV.
Vooral sneller dan op sommige plekken met het OV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307686
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooral sneller dan op sommige plekken met het OV.
Eigenlijk overal muv binnensteden of als je toevallig van station naar station rijdt :P
  maandag 29 mei 2017 @ 19:19:29 #285
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171307722
Iedereen moet met het OV gaan, wordt het lekker rustig op de weg. :9
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171307723
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooral sneller dan op sommige plekken met het OV.
Dus op veel meer plekken, want tijd is schaars. :P
pi_171307750


Fascinerend.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:21:08 #288
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171307777
Bananers. :9
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  maandag 29 mei 2017 @ 19:25:21 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307901
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eigenlijk overal muv binnensteden of als je toevallig van station naar station rijdt :P
Mwah als ik met kind naar Nemo ga neem ik gewoon de trein hoor.

Den Haag is een lastige, de ene keer wel, de andere keer niet, nu mijn zusje in Den Haag woont misschien makkelijker, kunnen we daar parkeren.

Maar goed, vanuit Amersfoort kun je de bewoonde wereld vrij goed met de trein bereiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307923
Nou mensen, eindelijk van Tele2 naar T-Mobile Thuis ADSL. Een winst van wel 12 mbit naar 20 mbit downloads.
pi_171307934
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah als ik met kind naar Nemo ga neem ik gewoon de trein hoor.

Den Haag is een lastige, de ene keer wel, de andere keer niet, nu mijn zusje in Den Haag woont misschien makkelijker, kunnen we daar parkeren.

Maar goed, vanuit Amersfoort kun je de bewoonde wereld vrij goed met de trein bereiken.
Nemo ligt dan ook pal naast een station :)
  maandag 29 mei 2017 @ 19:27:54 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307977
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Friek_ het volgende:
Nou mensen, eindelijk van Tele2 naar T-Mobile Thuis ADSL. Een winst van wel 12 mbit naar 20 mbit downloads.
Hebben ze daar in die negorij nog geen glasvezel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307979
Voor een dagje uit Is het OV natuurlijk prima.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:28:10 #294
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171307983
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Friek_ het volgende:
Nou mensen, eindelijk van Tele2 naar T-Mobile Thuis ADSL. Een winst van wel 12 mbit naar 20 mbit downloads.
Wat een bandbreedte, hoe krijg je het op?
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  maandag 29 mei 2017 @ 19:28:29 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171307994
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nemo ligt dan ook pal naast een station :)
Ja, daarom. Maar het Rijks doen we ook met de trein.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171307998
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hebben ze daar in die negorij nog geen glasvezel?
Is met Brabanders ook niet vertrouwd.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:30:06 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171308026
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is met Brabanders ook niet vertrouwd.
Ja, altijd lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171308038
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hebben ze daar in die negorij nog geen glasvezel?
Woon middenin het centrum en toevallig hier hebben ze nog niet gelegd. Gaan ze ook niet doen, want te duur. Daarnaast komen er geen snelheid-updates meer voor ADSL. :{

Kabelinternet (Ziggo) is meer dan twee keer zo duur per maand. In je uppie vind ik dat nogal. Plus het aansluitpunt bevindt zich midden in m'n woning, waardoor ik hem niet met de draad kan aansluiten.

Al met al een serieus first world problem.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 19:31:59 ]
pi_171308078
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:20 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Fascinerend.
Chill
pi_171308093
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, altijd lastig.
Afknijpen is dan beter.
pi_171308103
Wat moet je typen om daar een werkend plaatje van te maken Tchock
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')