abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171031725
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)

Poll: Wat is de beste ST serie?
TOS
TNG
DS9
VOY
ENT
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is de beste captain?
Kirk
Picard
Sisko
Janeway
Archer
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke serie zag je het eerst?
TOS
TNG
DS9
VOY
ENT
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Hoe oud ben je?
Jonger dan 20
Tussen 20-30
Ouder dan 30
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je geslacht?
Vrouw
Man
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste VOY character?
Janeway
Chakotay
Tuvok
Kim
Torres
Paris
Neelix
Kes
Seven
Doctor
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste DS9 character?
Sisko
Jadzia Dax
Quark
Kira
Worf
O´Brien
Rom
Bashir
Jake
Odo
Ezri Dax
Nog
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste TNG character?
Picard
Worf
O´Brien
Data
Riker
Yar
Troi
Beverly Crusher
Pulaski
Wesley Crusher
LaForge
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste ENT character?
Archer
T´Pol
Tucker
Reed
Maywheather
Sato
Phlox
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste TOS character?
Kirk
Spock
McCoy
Scott
Chekov
Uhura
Sulu
Chapel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste VOY character?
Janeway
Chakotay
Tuvok
Kim
Torres
Paris
Neelix
Kes
Seven
Doctor
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste DS9 character?
Sisko
Jadzia Dax
Quark
Kira
Worf
O´Brien
Rom
Bashir
Jake
Odo
Ezri Dax
Nog
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste TNG character?
Picard
Worf
O´Brien
Data
Riker
Yar
Troi
Beverly Crusher
Pulaski
Wesley Crusher
LaForge
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste ENT character?
Archer
T´Pol
Tucker
Reed
Maywheather
Sato
Phlox
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste TOS character?
Kirk
Spock
McCoy
Scott
Chekov
Uhura
Sulu
Chapel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

***Deze openingspost is hier te vinden!***
pi_171031754



Hopelijk komen de Romulans ook weer eens aan bod :7
pi_171050502
Als ik af ga op de trailer heeft dit nog weinig te maken met Star Trek. Tevens lijken ze het quotum te willen vullen van welke minderheid ze nog niet in de kapiteinsstoel hebben gegooid.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 13:11:02 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171050598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:07 schreef Deckard het volgende:
Als ik af ga op de trailer heeft dit nog weinig te maken met Star Trek. Tevens lijken ze het quotum te willen vullen van welke minderheid ze nog niet in de kapiteinsstoel hebben gegooid.
Ik ben ook benieuwd hoe de serie gaat zijn, uit dit soort trailers kun je nog weinig halen, waarschijnlijk zijn deze trailers ook vooral bedoeld om nieuwe kijkers te enthausiastmeren en niet persee de trekkies die kijken toch wel.

Ik vond trouwens het begin in die woestijn veel te star wars voor mijn smaak... woestijnen gewaden dat heeft de federation toch niet nodig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:30:35 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171051184
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik vond trouwens het begin in die woestijn veel te star wars voor mijn smaak... woestijnen gewaden dat heeft de federation toch niet nodig.
Begin van Wrath of Khan nog maar eens kijken. :P
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 13:32:16 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171051248
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Begin van Wrath of Khan nog maar eens kijken. :P
Ook te star wars voor mij :D ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171051298
TOS had al woestijnen. Volgens mij is dat niet voorbehouden aan star wars :)
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 13:34:50 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171051328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:33 schreef Deckard het volgende:
TOS had al woestijnen. Volgens mij is dat niet voorbehouden aan star wars :)
Nee dat klopt maar gewoon de manier waarop dit gefilmd is met en die gewaden etc doet me gewoon heel erg aan star wars denken.

Het is wel tof hoe dat schip uit de stofwolken komt zetten :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:17:39 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171064353
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe de serie gaat zijn, uit dit soort trailers kun je nog weinig halen, waarschijnlijk zijn deze trailers ook vooral bedoeld om nieuwe kijkers te enthausiastmeren en niet persee de trekkies die kijken toch wel.

Ik vond trouwens het begin in die woestijn veel te star wars voor mijn smaak... woestijnen gewaden dat heeft de federation toch niet nodig.
Wel als ze op Vulcan zijn bijvoorbeeld.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:20:20 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171064421
Ik ben onder de indruk. Welk verhaal gaat dit over? Ikmoet TOS weer eens bekijken
Resistance is futile.
pi_171076336
Ik ga nog niet oordelen. Ik ben benieuwd en hier en daar van de star trek formule afwijken is ook niet verkeerd.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:00:33 #12
381517 Zapata
held op sokken
pi_171082763
wauw wat slecht.. Een Aziatische kapitein met splaakgeblek en een emotionele jonge zwarte vrouw als hoofdrolspeler. Zelfs die Vulcan leek wel een vrouw met z'n emotionele gezemel.

Het is duidelijk dat ik als heterosexuele man niet de doelgroep ben. Ik ga wel weer TNG kijken is, alweer een jaar geleden.

Edit
WTF hebben ze met de Klingons gedaan?! :{ :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Zapata op 20-05-2017 22:06:18 ]
pi_171082961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:00 schreef Zapata het volgende:
wauw wat slecht.. Een Aziatische kapitein met splaakgeblek en een emotionele jonge zwarte vrouw als hoofdrolspeler. Zelfs die Vulcan leek wel een vrouw met z'n emotionele gezemel.

Het is duidelijk dat ik als heterosexuele man niet de doelgroep ben. Ik ga wel weer TNG kijken is, alweer een jaar geleden.
Tegenwoordig zou Riker een tedere relatie hebben met Data de eerste hermafrodiet onder de Androids :')
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:07:36 #14
381517 Zapata
held op sokken
pi_171083000
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tegenwoordig zou Riker een tedere relatie hebben met Data de eerste hermafrodiet onder de Androids :')
Nou.. in een aflevering uit een van de latere seizoenen van TNG kreeg Riker ook een relatie met een hermafrodiet alien..
(de laatste twee seizoenen waren dan ook halve soaps)
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:07:36 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171083002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:00 schreef Zapata het volgende:
wauw wat slecht.. Een Aziatische kapitein met splaakgeblek
:')
Michelle Yeoh _O_
Elke zichzelf respecterende heteroseksuele man kent haar uit goede films.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:08:47 #16
381517 Zapata
held op sokken
pi_171083058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:07 schreef Bart het volgende:

[..]

:')
Michelle Yeoh _O_
Elke zichzelf respecterende heterofiele man kent haar uit goede films.
Lijkt me sterk aangezien er zo goed als geen goeie films gemaakt zijn de afgelopen 17 jaar.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:10:23 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171083127
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:08 schreef Zapata het volgende:

[..]

Lijkt me sterk aangezien er zo goed als geen goeie films gemaakt zijn de afgelopen 17 jaar.
Gelukkig is een van de beste films met haar 17 jaar oud.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:13:01 #18
381517 Zapata
held op sokken
pi_171083221
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:10 schreef Bart het volgende:

[..]

Gelukkig is een van de beste films met haar 17 jaar oud.
welke?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 22:20:13 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171083459
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:28:08 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171090707
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:08 schreef Zapata het volgende:

[..]

Lijkt me sterk aangezien er zo goed als geen goeie films gemaakt zijn de afgelopen 17 jaar.
:').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 21 mei 2017 @ 11:05:09 #21
381517 Zapata
held op sokken
pi_171091232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:13 schreef Zapata het volgende:

[..]

welke?
Dat was met die mensen die zo hoog konden springen toch? die heb ik na 20 minuten uitgezet
pi_171093991
Oh neuuuuuh captain, er decloaken drie Romulans voor onze boeg ;(


Meh... doe maar on screen dan maar :')


Kan men niet voortaan alle belangrijke zaken gewoon automatisch weergeven zonder order van de eindbaas van de brug? Efficiëntie is belangrijk mensen!
pi_171811953
24 september kunnen we Star Trek Discovery verwachten op Netflix met elke week een nieuwe aflevering.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 14:46:21 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171812484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:24 schreef Odaiba het volgende:
24 september kunnen we Star Trek Discovery verwachten op Netflix met elke week een nieuwe aflevering.
Nice daarvoor heb ik een abo aangeschaft... Ondertussen best wel wat leuks gekeken maar dit was unique selling point die dan nu ook echt komt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 15:17:14 #25
8781 crew  Frutsel
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:50:21 #26
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_171857603
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_171880071
Leuk trainingspak...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171880113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:24 schreef Odaiba het volgende:
24 september kunnen we Star Trek Discovery verwachten op Netflix met elke week een nieuwe aflevering.
*O*
Ja doei.
pi_171916963
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:40 schreef Karstman het volgende:
Leuk trainingspak...
Trainingspak beats pajamas :6 :o

Wat wordt 'r online een hoop gezeken op Discovery zeg. Natuurlijk wordt 't allemaal anders, maar zolang de Star Trek vibe maar aanwezig is zal 't wel goedkomen.
pi_171918275
Trekkies zijn nou eenmaal vaak enorme zeikerds :D
Heb er zelf zeker zin in. :)
pi_171918804
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:24 schreef Odaiba het volgende:
24 september kunnen we Star Trek Discovery verwachten op Netflix met elke week een nieuwe aflevering.
Jammer dat alle aflevetingen niet tegelijkertijd uitkomen. Ik ben meer van het binge watchen.
pi_171919252
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jammer dat alle aflevetingen niet tegelijkertijd uitkomen. Ik ben meer van het binge watchen.
Is inderdaad jammer, maar ik ben al lang blij dat deze serie beschikbaar is op Netflix in plaats van enkel in Amerika of op CBS Access. Maar van mij mogen series er ook gelijk in hun totaliteit op, dat is de toekomst en zo blijven we wat steken in het verleden. Maar we zien steeds meer series geproduceerd worden voor streaming only, dus dat is een goed teken.
pi_171919284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:54 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Trainingspak beats pajamas :6 :o

Wat wordt 'r online een hoop gezeken op Discovery zeg. Natuurlijk wordt 't allemaal anders, maar zolang de Star Trek vibe maar aanwezig is zal 't wel goedkomen.
Ik heb er nog weinig over gelezen. Heb je enkele voorbeelden?
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 09:09:51 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171927852
Ik vind series die gewoon per aflevering uitkomen veel fijner gewoon elke aflevering lekker een weekje laten broeien.... series worden er over het algemeen beter van als je ze niet bingewatched.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171930188
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind series die gewoon per aflevering uitkomen veel fijner gewoon elke aflevering lekker een weekje laten broeien.... series worden er over het algemeen beter van als je ze niet bingewatched.
Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Soms pik ik meer op als ik 3 afleveringen binge per avond dan 1 per week.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 12:33:49 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171931246
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:52 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind dat wel meevallen. Soms pik ik meer op als ik 3 afleveringen binge per avond dan 1 per week.
Ik juist minder ik zie het soms meer als een goed boek die wil je ook niet te snel lezen. Soms wil je gewoon even lekker gegeen je gelezen hebt laten bezinken, een weekje over de details nadenken etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171938030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:48 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb er nog weinig over gelezen. Heb je enkele voorbeelden?
Op YouTube wordt de trailer de grond in gepraat omdat het niet Star Trek genoeg uitziet. De scene in de woestijn lijkt op Star Wars, de Klingons zijn uiterlijk compleet veranderd, in de trailer heeft Michelle Yeoh een stukkie tekst en dat accent - toegegeven - klinkt erg slecht, de transporterroom ziet er anders uit en lijkt op een of andere fifties scifi serie, etc.etc. En dan hebben we natuurlijk nog het schip wat niemand mooi vindt.

Voor de duidelijkheid, dit is wat er rondgaat en is niet mijn mening. Ik wacht het eindproduct wel af voordat ik begin te zeiken ;)
  zondag 25 juni 2017 @ 16:42:47 #38
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171939071
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:40 schreef Karstman het volgende:
Leuk trainingspak...
dat zit iig mee.. ik vind het een mooi pak!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_171943423
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:17 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Op YouTube wordt de trailer de grond in gepraat omdat het niet Star Trek genoeg uitziet. De scene in de woestijn lijkt op Star Wars, de Klingons zijn uiterlijk compleet veranderd, in de trailer heeft Michelle Yeoh een stukkie tekst en dat accent - toegegeven - klinkt erg slecht, de transporterroom ziet er anders uit en lijkt op een of andere fifties scifi serie, etc.etc. En dan hebben we natuurlijk nog het schip wat niemand mooi vindt.

Voor de duidelijkheid, dit is wat er rondgaat en is niet mijn mening. Ik wacht het eindproduct wel af voordat ik begin te zeiken ;)
Is dat 1 video of meerder. Zou die graag willen zien namelijk. Zou je die willen delen?
  zondag 25 juni 2017 @ 22:49:06 #40
242879 Onnoman
The On And Only
pi_171951748
iemand zonder spieken raden in welke aflevering van TNG deze gast speelde is een echte trekkie :D

hij is momenteel 88 jaar

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172000844
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172090064
Op Netflix

Truth Is in the Stars, The – 2017 6 1:26 uur
Audio: Engels | CC: DE EN ES FR NL
Genre: Documentaire
Acteurs: William Shatner
William Shatner spreekt met wetenschappers, pioniers en celebrity's om te ontdekken hoe het optimisme van Star Trek meerdere generaties heeft beïnvloed.
Be curious, not judgmental
  zondag 2 juli 2017 @ 18:23:34 #43
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_172119658
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:07 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Is dat 1 video of meerder. Zou die graag willen zien namelijk. Zou je die willen delen?
Ik krijg de meeste van dat soort shit in m'n google news voorbij, dus linkjes heb ik niet zo 123, maar bv. deze:


en deze


ff Googlen op Star Trek Discovery Rumors en je hebt zo 'n paar links.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 16:30:25 #44
74056 crew  ToT
pi_172552616
Hey! :)

Vraagje; merkt iemand ook iets van een veranderde sfeer op in seizoen 7 van Next Generation?
Het kan aan mij persoonlijk liggen omdat ik de oudere afleveringen wat vaker heb gezien, maar het komt allemaal wat minder luchtig op me over of zo. De sfeer is wat zwaarder en met wat minder zijweggetjes, lijkt het wel.
pi_172552821
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 18:23 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Ik krijg de meeste van dat soort shit in m'n google news voorbij, dus linkjes heb ik niet zo 123, maar bv. deze:


en deze


ff Googlen op Star Trek Discovery Rumors en je hebt zo 'n paar links.
Heb dat tweede filmpje bekeken maar vind het maar nitpickin'. De tagline '10 years before Kirk, Spock en the Enterprise' betekent natuurlijk helemaal niet dat de makers vergeten zijn dat de Enterprise al langer bestond met Pike en Spock aan boord. Daarnaast vind ik die kostuums helemaal niet op elkaar lijken en had zelfs de Enterprise E een joystick.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 juli 2017 @ 19:22:10 #46
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_172556375
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:30 schreef ToT het volgende:
Hey! :)

Vraagje; merkt iemand ook iets van een veranderde sfeer op in seizoen 7 van Next Generation?
Het kan aan mij persoonlijk liggen omdat ik de oudere afleveringen wat vaker heb gezien, maar het komt allemaal wat minder luchtig op me over of zo. De sfeer is wat zwaarder en met wat minder zijweggetjes, lijkt het wel.
Ik denk dat dit oa meespeelde:

While Michael Piller continued to be credited as Executive Producer, he chose to focus on DS9 more, and so Jeri Taylor took over as showrunner for the final season of the series. One of her first decisions was to put an end to the open-submission process that Piller had put in place for scripts, and focus the writing around a core team of regular staff, with freelancers occasionally invited to make submissions.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 19:28:07 #47
74056 crew  ToT
pi_172556537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik denk dat dit oa meespeelde:

While Michael Piller continued to be credited as Executive Producer, he chose to focus on DS9 more, and so Jeri Taylor took over as showrunner for the final season of the series. One of her first decisions was to put an end to the open-submission process that Piller had put in place for scripts, and focus the writing around a core team of regular staff, with freelancers occasionally invited to make submissions.
Ahhh check! ^O^
Ja de verhalen zijn echt veel meer recht-toe-recht-aan en hebben vaak een wat zwaardere sfeer. Bevalt me een stuk minder als de eerdere seizoenen.

Maar thx voor de info! ^O^
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 10:38:57 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172615253
Nice

Trouwens your mad, i'm mudd. Zou dat fenton mudd zijn met zijn vrouwen. ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172615994
dat de captain altijd maar 'on screen' moet zeggen vind ik altijd zo raar... er is nu al AI die kan bepalen welke visuals op dat moment het belangrijkste zijn voor de crew...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juli 2017 @ 19:17:20 #51
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_172626239
Die trailer ziet er al stukken beter uit. Schip heeft betere looks en over-all meer Star Trek feeling dan het vorige.

Echter, naar mijn ogen te gelikt en geavanceerd voor het bedoelde tijdperk
En de Klingons zien er nog steeds raar uit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 19:21:40 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172626456
Ja ik vind het ook wel grappig dat ze allemaal dingen te lijken kunnen die kirk en co nog niet konden. Maarja je kunt tegenwoordig ook niet aankomen met iets wat visueel onaantrekkelijk is. Toch blijft het jammer dat zie niet gewoon voor een tijd na voyager en ds9 hebben gekozen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172633147
Ja doei.
pi_172633164
Ja doei.
pi_172633448
Die Klingons spreken mij niet erg aan, op zijn zachtst gezegd.
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:46:47 #57
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173124631

ik ben nog steeds niet overtuigd..

betere technologie terwijl het afspreelt vóór kirk..

ik word er niet blij van
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:12:19 #58
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_173137067
Die "klingons" :')
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 15:13:20 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173137081
Nog een dikke maand heb er wel zin in :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 15:17:14 #60
8781 crew  Frutsel
pi_173137158
Same here...

ik kijk op dit moment S7 van DS9 nog een keer en dan hebben we deze serie ook weer eens helemaal gezien.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:43 #61
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_173137955
Ik ben hyped. _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:47:15 #62
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_173153268
Soort van hyped, maar heb bij Orville tot nu toe meer een 'star trek' gevoel dan de echte serie :X Maar nerd en fanboy, dus ga zeker kijken en hopelijk genieten :Y
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_173259165
"where we have never gone before". Hmm, doet 't niet zo bij mij :N
pi_173275267
Begonnen met DS9 condensed view. Omdat ik S1 al een keer gezien had en de backstory ken ben ik begonnen bij Maquis P1 en P2. Vanavond Jem'Hadar kijken en dan beginnen met S3.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173398955
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173402977
Ik hoop dat Discovery een stuk slimmer zal overkomen.

Ik vond de vorige Star Trek series allemaal top, maar sommige dingen die de crew deden waren echt te stom voor worden. Vooral als het gaat om veiligheidsissues etc.

Ik ben bang dat Discovery iets anders gaat zijn dan we gewend zijn, maar toch hoop ik dat dit zo'n succes wordt dat er meerdere series krijgen en het universum nog beter wordt uitgewerkt.
pi_173475945
Gewoon nog minder dan een maand. Ik hoop zó dat het niet tegen gaat vallen ;( :o
Ja doei.
pi_173475993
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon nog minder dan een maand. Ik hoop zó dat het niet tegen gaat vallen ;( :o
Also also also moblo, je weet toch stiekem al dat het tegen gaat vallen...
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173476001
Ssssssssht... ;(
Ja doei.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:21:47 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173476314
Ik ga er vanuit dat net als bij de andere startreks dat seizoen 4 gewoon het helemaal gaat worden _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 10:24:52 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173476356
Ik vraag me wel af wat ik nou die 2 weken tussen twin peaks en star trek moet... :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173477924
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:46 schreef Onnoman het volgende:

ik ben nog steeds niet overtuigd..

betere technologie terwijl het afspreelt vóór kirk..

ik word er niet blij van
Je moet Discovery gewoon zien als een revision series. Ik stoor me daar niet echt aan. Ik hoop dat Star Trek uit zijn dip getrokken wordt en we weer jaren lang van de series kunenn genieten. Ik vind de hollywood aanpak van de films alleen niet echt leuk, dus ik hoop dat het met de series mee zal vallen. Alles moet tegenwoordig snel en spectaculair zijn.

Hier nog even een video die dieper in gaat op de USS Discovery bridge.

pi_173483376
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me wel af wat ik nou die 2 weken tussen twin peaks en star trek moet... :o
Killjoys is wel een leuke tussendoor. Soort Firefly gevoel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 september 2017 @ 22:33:27 #74
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_173722811
Iemand The Orville al gezien? Ik vond het best te pruimen, had best een Star Trek vibe. Humor was subtiel zodat het geen slapstick werd, maar daadwerkelijk verhaal heeft
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_173722874
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Iemand The Orville al gezien? Ik vond het best te pruimen, had best een Star Trek vibe. Humor was subtiel zodat het geen slapstick werd, maar daadwerkelijk verhaal heeft
Oh ja, goed dat je het zegt, wilde hem nog gaan kijken.
pi_173723009
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Iemand The Orville al gezien? Ik vond het best te pruimen, had best een Star Trek vibe. Humor was subtiel zodat het geen slapstick werd, maar daadwerkelijk verhaal heeft
Ja, net gezien. Blijf het voorlopig volgen.
pi_173723668
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Iemand The Orville al gezien? Ik vond het best te pruimen, had best een Star Trek vibe. Humor was subtiel zodat het geen slapstick werd, maar daadwerkelijk verhaal heeft
Vond het vermakelijk ;) Maakte me een beetje zorgen toen ik de reviews op Imdb zag, maar inderdaad, de humor is gelukkig subtiel genoeg. Had wel een paar momenten dat ik Brian Griffin hoorde praten :P
pi_173723787
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 22:35 schreef STING het volgende:

[..]

Oh ja, goed dat je het zegt, wilde hem nog gaan kijken.
dit! Morgen even binnenhalen.
Ja doei.
pi_173742759
Op zich niet heel verbazingwekkende resultaten :P

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=UK

  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 22:27:41 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173742883
Heeft het niet meegeholpen dat de originele serie helemaal heb gekeken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 22:43:59 #81
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_173743454
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 23:24 schreef STING het volgende:

[..]

Vond het vermakelijk ;) Maakte me een beetje zorgen toen ik de reviews op Imdb zag, maar inderdaad, de humor is gelukkig subtiel genoeg. Had wel een paar momenten dat ik Brian Griffin hoorde praten :P
http://www.jammersreviews.com/orville/s1/old-wounds.php
What can change the nature of a man?
pi_173743560
quote:
Jep, er zijn aardig wat reviews in omloop met een zeer slechte score, ook op imdb.
Ben ook gaan kijken met niet al te hoge verwachtingen, ook mede Seth MacFarlane z'n imo vreselijk Ted films. Maar ik blijf het voorlopig even kijken denk ik :)

Bedankt voor de URL trouwens, ziet eruit als een site die ik wel interessant vind :P zolang het maar niet zo cynisch en kritisch is als sfdebris and Confused Matthew :')
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 23:02:35 #83
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_173743756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:47 schreef STING het volgende:

[..]

Jep, er zijn aardig wat reviews in omloop met een zeer slechte score, ook op imdb.
Ben ook gaan kijken met niet al te hoge verwachtingen, ook mede Seth MacFarlane z'n imo vreselijk Ted films. Maar ik blijf het voorlopig even kijken denk ik :)

Bedankt voor de URL trouwens, ziet eruit als een site die ik wel interessant vind :P zolang het maar niet zo cynisch en kritisch is als sfdebris and Confused Matthew :')
Topsite _O_
Jammer reviews zijn echt geweldig goed.
Cynisch is hij niet.

Hij heeft echt vrijwel alle episodes gereviewed van de Star Trek franchise en oa Battlestar Galactica, toen ik BSG voor het eerst keek, checkte ik daarna zijn review voor die aflevering. Vrijwel altijd met hem eens. Hij haalt ook dingetjes eruit waar je eerst niet bij stilstond en zo.
^O^
What can change the nature of a man?
pi_173782833
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173783184
quote:
Ik hou m'n hart echt vast :')
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 09:11:57 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173786665
quote:
Is dat zo raar dan. Ik heb een aantal docu's gevolgd waar een game wordt gemaakt en die hadden allemaal een pers embargo... Ik weet niet of het echt zo ongebruikelijk is.
De meeste persmails die ik lees hebben zo'n zinnetje onderaan waarin staat "dit is pas voor release dan en dan".

Ikzelf vind het wel fijn om niet van te voren al het halve verhaal in een review te lezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173786782
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat zo raar dan. Ik heb een aantal docu's gevolgd waar een game wordt gemaakt en die hadden allemaal een pers embargo... Ik weet niet of het echt zo ongebruikelijk is.
De meeste persmails die ik lees hebben zo'n zinnetje onderaan waarin staat "dit is pas voor release dan en dan".

Ikzelf vind het wel fijn om niet van te voren al het halve verhaal in een review te lezen.
Zoals het artikel aangeeft is het vaak geen goed teken, ze willen een slecht product beschermen. Soms gebeurt het bewust, bij films die een bepaalde suspense hebben en dan kan het goed zijn. Maar met al het drama wat we al gehad hebben met deze serie bekijk ik het voorlopig maar van de negatieve kant en kan het alleen maar meevallen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 09:35:19 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173787026
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:19 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zoals het artikel aangeeft is het vaak geen goed teken, ze willen een slecht product beschermen. Soms gebeurt het bewust, bij films die een bepaalde suspense hebben en dan kan het goed zijn. Maar met al het drama wat we al gehad hebben met deze serie bekijk ik het voorlopig maar van de negatieve kant en kan het alleen maar meevallen.
Het lijkt me trouwens ook wel één van de lastigste fanbases om tevreden te krijgen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 15 september 2017 @ 15:46:38 #89
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_173793325
Vroege positieve reviews bouwen juist de anticipatie op. In dit geval is het een slecht teken.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 16:57:45 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173794451
Ik denk dat ze gewoon nogal beschermend zijn. Ik denk niet dat het persee een goed of een slecht teken is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173794467
Ik zie de logica ook niet, als het slecht is is het slecht en zien mensen dat toch ook gewoon als het uitkomt. Dan stoppen ze net zo goed met kijken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 15 september 2017 @ 17:18:40 #92
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173794787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:24 schreef STING het volgende:
Op zich niet heel verbazingwekkende resultaten :P

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=UK

[ afbeelding ]
Geen 'The Inner Light' in deze lijst? n00bs :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2017 @ 18:19:07 #93
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_173795592
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Geen 'The Inner Light' in deze lijst? n00bs :').
Ja, daar verbaasde ik me ook over
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_173795713
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Geen 'The Inner Light' in deze lijst? n00bs :').
Kennelijk gaan de meeste kijkers voor de wat meer action packed afleveringen.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 15 september 2017 @ 19:04:29 #95
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_173796316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie de logica ook niet, als het slecht is is het slecht en zien mensen dat toch ook gewoon als het uitkomt. Dan stoppen ze net zo goed met kijken.
Nee, zo werkt het niet in de business. Als de reviews heel slecht zijn en die komen vooraf uit, kijkt men niet naar de eerste aflevering. De 2e aflevering heb je altijd een bepaald percentage drop-off. Om zoveel mogelijk kijkers te hebben als de serie stabiliseert, wil je zo hoog mogelijk beginnen. Dat is niet altijd blijvend garantie voor succes, maar omdat het Star Trek is kijken mensen sneller.

Doordat de reviews nu pas achteraf gaan komen (of veel later vooraf) krijgen mensen minder lucht van de slechte reviews. Omdat Star Trek bekend is en een sterk merk, kijken er de eerste aflevering meer mensen waardoor er uiteindelijk meer mensen blijven hangen.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 20:13:38 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173797517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:04 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet in de business. Als de reviews heel slecht zijn en die komen vooraf uit, kijkt men niet naar de eerste aflevering. De 2e aflevering heb je altijd een bepaald percentage drop-off. Om zoveel mogelijk kijkers te hebben als de serie stabiliseert, wil je zo hoog mogelijk beginnen. Dat is niet altijd blijvend garantie voor succes, maar omdat het Star Trek is kijken mensen sneller.

Doordat de reviews nu pas achteraf gaan komen (of veel later vooraf) krijgen mensen minder lucht van de slechte reviews. Omdat Star Trek bekend is en een sterk merk, kijken er de eerste aflevering meer mensen waardoor er uiteindelijk meer mensen blijven hangen.
Precies, het is dus zeer logisch dat ze dit doen zowel als de serie wel of niet heel goed is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:30:49 #97
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173797870
Leuk die verhalen over vroege recensies.
Maar dit zijn geen videogames.
Plot zal zeer belangrijk zijn en producenten zitten niet te wachten op een of andere vorm van piraterij. Voor je het weet zit iedereen het plot te bediscusiëren terwijl de eerste aflevering nog niet eens vrij is.
Er zal genoeg hype zijn zodra de eerste aflevering is geweest.

Het is de serie en niet de films. Grootste gemene deler speelt nu minder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2017 @ 20:54:03 #98
137949 Disana
pi_173798329
Ik heb een domme vraag:

Ik weet dat Star Trek Discovery op de 25ste begint. Maar hoe werkt dat? Moet je voor de uitzending gaan zitten of kun je hem bekijken wanneer het jou uitkomt? Ik weet dat niet omdat ik nog geen Netflix abonnement heb.
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:04:22 #99
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173798516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:54 schreef Disana het volgende:
Ik heb een domme vraag:

Ik weet dat Star Trek Discovery op de 25ste begint. Maar hoe werkt dat? Moet je voor de uitzending gaan zitten of kun je hem bekijken wanneer het jou uitkomt? Ik weet dat niet omdat ik nog geen Netflix abonnement heb.
Vanaf het moment dat de aflevering online staat, kun je hem kijken wanneer je wil. Mits je een Netflix abonnement hebt. Je hebt wel kans dat de data waarop je in Nederland kunt kijken iets achterlopen op de data die je overal ziet, omdat de Nederlandse ondertitels altijd wat tijd kosten. Zal niet meer dan een paar dagen zijn.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2017 @ 21:12:06 #100
137949 Disana
pi_173798673
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat de aflevering online staat, kun je hem kijken wanneer je wil. Mits je een Netflix abonnement hebt. Je hebt wel kans dat de data waarop je in Nederland kunt kijken iets achterlopen op de data die je overal ziet, omdat de Nederlandse ondertitels altijd wat tijd kosten. Zal niet meer dan een paar dagen zijn.
Ik neem een Netflix abonnement speciaal om naar ST te kijken. Fijn dat je kunt kijken wanneer je wilt, daar hoopte ik al op. Bedankt voor de informatie.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 22:34:37 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173800711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik neem een Netflix abonnement speciaal om naar ST te kijken. Fijn dat je kunt kijken wanneer je wilt, daar hoopte ik al op. Bedankt voor de informatie.
hehe het was ook de reden dat ik netflix abo nam aan het begin van het jaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2017 @ 22:50:21 #102
137949 Disana
pi_173801062
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe het was ook de reden dat ik netflix abo nam aan het begin van het jaar.
Ha, grappig. Ik ben wel eens eerder op Netflix geabonneerd geweest, maar ik kwam er niet toe naar veel te kijken dus toen heb ik het maar weer opgezegd. Maar voor Star Trek doe ik alles - ben zo benieuwd.
  zondag 17 september 2017 @ 15:06:42 #104
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173830817
quote:
ja want het heeft ook echt veel zin om te reviewen als je de serie nog niet gekeken hebt |:( :') :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 17 september 2017 @ 15:07:37 #105
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173830845
hoppa

vanaf maandag de 25e!!

https://www.netflix.com/title/80126024
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 17 september 2017 @ 17:03:18 #106
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173834356
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja want het heeft ook echt veel zin om te reviewen als je de serie nog niet gekeken hebt |:( :') :')
Je hebt nog nooit van pers-screeners gehoord?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 17 september 2017 @ 20:23:25 #107
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_173840260
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:07 schreef Onnoman het volgende:
hoppa

vanaf maandag de 25e!!

https://www.netflix.com/title/80126024
*O*
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 17 september 2017 @ 20:41:50 #109
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173840570
quote:
zou jij haar gedaan hebben?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 17 september 2017 @ 23:23:19 #110
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_173844620
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

zou jij haar gedaan hebben?
na 3 shotjes Tequila misschien :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2017 @ 08:53:58 #111
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_173865684
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:23 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

na 3 shotjes Tequila misschien :P
Zei je dit na het bekijken van de 2 aflevering van The Orville? :D

Prachtig, Alara die aan haarzelf twijfelt en de dokter die haar advies geeft. En goed advies ook, en dan het hebben over Obi-Wan :D

Alara: Will you help me?
Dokter: I'm not gonna whisper the right answers in your ear, but I'll try to be your Obi-Wan however I can.
Alara: My what?
Dokter: Never mind.

:D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_173866689
Ik vond aflevering 1 van The Orville echt om te huilen zo slecht. Goedkope TNG kloon met slecht uitziende en zittende uniformen, goedkoop ogende cgi (airbrush leek het wel), veel te weinig grappen voor een comedy en ook nog heel flauwe grappen zelfs voor een MacFarlane show en een verhaal van niks. Daarbovenop een vijand die nog slechter schiet dan Stormtroopers.

Aflevering 2 is ineens een mijl beter, ja het is nog steeds een TNG kloon maar als je daar doorheen kan kijken is er een aflevering met een niet al te origineel maar wel prima uitgewerkt verhaal, is er karakterontwikkeling en zijn er ineens grappen die ergens op slaan. Het is nog steeds geen hoogvlieger maar dit is kijkbaar wat aflevering 1 echt niet was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173892096
Ik kende de site niet maat kom er via Facebook. Vind het artikel echter wel redelijk verontrustend: http://kryptonradio.com/2(...)very-poised-success/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173903053
Ik ben weer begonnen met het kijken naar Star Trek TNG. Ik heb ze al gezien, maar het was zo lang geleden. Net alsof ik nieuwe afleveringen kijk.

Vreemde levensvormen die ze tegenkomen. De bemanning die zich ineens vreemd gaat gedragen. Geweldig gewoon.
pi_173903805
Eerste berichten van de première van de eerste 2 eps die alleen voor een select publiek te zien was, waaronder de oude garde (st acteurs en actrices) zijn erg positief.

https://www.inverse.com/a(...)ere-reactions-review



Laten we hopen dat het waar is 🙃
pi_173924705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 00:37 schreef polderturk het volgende:
Ik ben weer begonnen met het kijken naar Star Trek TNG. Ik heb ze al gezien, maar het was zo lang geleden. Net alsof ik nieuwe afleveringen kijk.

Vreemde levensvormen die ze tegenkomen. De bemanning die zich ineens vreemd gaat gedragen. Geweldig gewoon.
Vind het toch jammer dat ze weer terug kauwen op de begin tijd. Had liever een futuristische versie gezien.

Die laatste films waren al helemaal om van te janken. Slechter dan slecht. Stop dan gewoon met zo'n serie. Dan respecteer je het tenminste voor wat het was. Maar deze hedendaagse verkrachting van zo'n legendarische serie. Verschrikkelijk gewoon. :N
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 09:22:08 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173925078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:44 schreef Elzies het volgende:
Vind het toch jammer dat ze weer terug kauwen op de begin tijd. Had liever een futuristische versie gezien.
Ik ook alleen er is sowieso een probleempje in sci-fi land dat tegenwoordig sci-fi behoorlijk achterloopt op de echte sci... :P Ik lees wel eens wat redelijk goede sci-fi (dat zijn vooral de collumns achter in de nature) maar dat is echt niet meer te begrijpen....

Dingen als gewoon het tekstboek "the cell" openslaan en alles daaruit een klein beetje morfen zoals ze bij voyager deden gaat in de huidige tijd echt niet meer lukken. Dat iemand ziek wordt van "fused mitochondria" zal er in het wiki tijdperk gelijk worden gezegd jamaar alle spiercellen hebben toch ook fused mitochondria waarom wordt personage x er dan ziek van en wat verklaart die symptomen :P

Ook hebben ze aan het einde van star trek time travel een beetje te algemeen gemaakt en wat je dan gaat verliezen is chronologie en verhalen leunen daar vaak nogal op. Het is een stuk moeilijker om verhalen te vertellen als chronologie totaal geen invloed meer heeft.

Maar jammer is het wel inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173925162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vind het toch jammer dat ze weer terug kauwen op de begin tijd. Had liever een futuristische versie gezien.

Die laatste films waren al helemaal om van te janken. Slechter dan slecht. Stop dan gewoon met zo'n serie. Dan respecteer je het tenminste voor wat het was. Maar deze hedendaagse verkrachting van zo'n legendarische serie. Verschrikkelijk gewoon. :N
Ik vond het leuk dat ze iedere aflevering wel iets vreemds tegenkwamen of meemaakten en dat ze dat dan gingen onderzoeken. Dat is waar het bij Star Trek om draait.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 09:32:50 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173925195
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik vond het leuk dat ze iedere aflevering wel iets vreemds tegenkwamen of meemaakten en dat ze dat dan gingen onderzoeken. Dat is waar het bij Star Trek om draait.
Eens alleen ze moeten nu wel iets van wat ze in 100+ afleveringen nog nooit tegen gekomen zijn en het moet kloppen met alles wat er in de 100+ afleveringen al eerder gebeurd is, lijkt me een lastige taak. Ik denk trouwens dat in dat opzicht iets wat zich eerder afspeelt toch nog lastiger is. Ze kunnen nu niet een ontdekking doen waar cpt kirk's computers niets van af wisten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173925559
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik vond het leuk dat ze iedere aflevering wel iets vreemds tegenkwamen of meemaakten en dat ze dat dan gingen onderzoeken. Dat is waar het bij Star Trek om draait.
Zekers, daarom ben ik ook teleurgesteld dat ze weer teruggrijpen naar verhaallijnen die al eerder zijn uitgekauwd. De kracht van Deep Space 9 en Voyager lag juist in het onbekende. Niet voor niets flopte de laatste serie omdat ze terug grepen naar de begin jaren.

Ik geef het natuurlijk wel een kans en uiteraard ga ik kijken. We zullen het na 25 september zien als de eerste aflevering is uitgezonden. Ik ga ervan uit dat de special effect beter zullen zijn.
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:57:56 #121
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173925632
http://www.startrek-hd.de/discovery-4k-netflix/
Wordt in 4k uitgebracht op Netflix *O*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173926664
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:57 schreef Bart het volgende:
http://www.startrek-hd.de/discovery-4k-netflix/
Wordt in 4k uitgebracht op Netflix *O*.
Is een duurder netflix abbo voor nodig. Kan ik die ook zal maar zeggen voor een maand activeren en dan weer terugstappen naar de goedkopere?
pi_173926810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:49 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Is een duurder netflix abbo voor nodig. Kan ik die ook zal maar zeggen voor een maand activeren en dan weer terugstappen naar de goedkopere?
Er wordt elke week een nieuwe aflevering uitgezonden. Dan kan je beter wachten met kijken totdat alle afleveringen uitgezonden zijn en dan pas je abonnement verhogen. Vervolgens kan je binge watchen.
pi_173926872
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:57 schreef Bart het volgende:
http://www.startrek-hd.de/discovery-4k-netflix/
Wordt in 4k uitgebracht op Netflix *O*.
Mijn tv doet geen 4k -O-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173927185
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mijn tv doet geen 4k -O-
Als jij op meer dan 3,5 meter van je tv zit zie je dat verschil sowieso niet. Je mist dus niks, full hd is ruimschoots voldoende.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:27:45 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173931134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:49 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Is een duurder netflix abbo voor nodig. Kan ik die ook zal maar zeggen voor een maand activeren en dan weer terugstappen naar de goedkopere?
Geen idee...
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mijn tv doet geen 4k -O-
De mijne wel 8-).
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:26 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Als jij op meer dan 3,5 meter van je tv zit zie je dat verschil sowieso niet. Je mist dus niks, full hd is ruimschoots voldoende.
Altijd mooi, dit soort fabeltjes van mensen die geen 4k-tv hebben. Zelfs mijn vader van begin 60 ziet het verschil op 4m afstand.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 16:49:10 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173932431
Mijn tv is nog gewoon een beeldbuis met 360i ofzo.. maar hij is maar 20cm groot dus dat valt ook allemaal niet op :D

Ik ga dan ook geen netflix kijken op mijn tv (het kan wel trouwens maar het zoekmenu is niet te lezen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 september 2017 @ 10:57:00 #128
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_173960566
De afleveringen zouden binnen 24 uur na uitzending in de V.S. op Netflix komen. Ik neem aan dat die 24 uur een max is en het waarschijnlijker is dat morgen ergens in de namiddag de eerste aflevering online komt. Of ben ik dan te optimistisch?
pi_173961108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:27 schreef Bart het volgende:
Altijd mooi, dit soort fabeltjes van mensen die geen 4k-tv hebben. Zelfs mijn vader van begin 60 ziet het verschil op 4m afstand.
Je hebt aandelen? 4K is een verkooptruc, niks meer, niks minder.

"Iedereen" heeft een full HD TV en dus verkopen de tv fabrikanten niks meer. Enter de 4K TV.

Als je een goede 1080p TV hebt is de aanschaf van een 4K tv zonde van je geld en gewoon echt niet nodig.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 24 september 2017 @ 11:32:16 #130
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173961241
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2017 11:25 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Je hebt aandelen?
Nee, ik heb gewoon gemiddelde ogen.
quote:
4K is een verkooptruc, niks meer, niks minder.
Wel apart dat vrienden van me die laatst over de vloer waren, en totale n00bs zijn op digitaal gebied, gelijk zeiden dat dit beeld veel scherper dan normaal was toen ik ze een 4k-filmpje liet zien. Daarna legde ik ze uit dat dit een 4k-tv is. Maar goed, als jij voor jezelf een excuus nodig hebt omdat je geen 4k-tv kunt betalen, dan vind ik het best hoor :).
quote:
"Iedereen" heeft een full HD TV en dus verkopen de tv fabrikanten niks meer. Enter de 4K TV.

Als je een goede 1080p TV hebt is de aanschaf van een 4K tv zonde van je geld en gewoon echt niet nodig.
Dat is jouw mening. Als je het geld wel hebt, en je gewoon beter beeld wil dan 1080p, dan is 4k een prima aanschaf. Ik ging overigens niet eens zo zeer voor 4k hoor, ik wilde gewoon een OLED-tv. Die zijn er alleen in 4k. Nu ik 4k heb, is het gewoon duidelijk dat het scherper is. Of je dat het geld waard vindt, moet ieder voor zich bepalen. Dat je het verschil niet ziet, dat is ook mogelijk, maar dat ligt dan aan je ogen. Iedereen die bij mij over de vloer is geweest, ziet het verschil. Ook zonder dat ze eerst verteld is dat het een 4k-tv is, om een confirmation bias te voorkomen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173961415
ok! dit is eerlijk waar de 1e x dat ik iemand zoiets hoor zeggen over het verschil.

excuus ik zit er dan gewoon flink naast :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173961579
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon gemiddelde ogen.

[..]

Wel apart dat vrienden van me die laatst over de vloer waren, en totale n00bs zijn op digitaal gebied, gelijk zeiden dat dit beeld veel scherper dan normaal was toen ik ze een 4k-filmpje liet zien. Daarna legde ik ze uit dat dit een 4k-tv is. Maar goed, als jij voor jezelf een excuus nodig hebt omdat je geen 4k-tv kunt betalen, dan vind ik het best hoor :).

[..]

Dat is jouw mening. Als je het geld wel hebt, en je gewoon beter beeld wil dan 1080p, dan is 4k een prima aanschaf. Ik ging overigens niet eens zo zeer voor 4k hoor, ik wilde gewoon een OLED-tv. Die zijn er alleen in 4k. Nu ik 4k heb, is het gewoon duidelijk dat het scherper is. Of je dat het geld waard vindt, moet ieder voor zich bepalen. Dat je het verschil niet ziet, dat is ook mogelijk, maar dat ligt dan aan je ogen. Iedereen die bij mij over de vloer is geweest, ziet het verschil. Ook zonder dat ze eerst verteld is dat het een 4k-tv is, om een confirmation bias te voorkomen.
Tegenwoordig kan je voor 700 euro een 55 inch 4K tv kopen. Zo duur zijn ze niet meer.
  zondag 24 september 2017 @ 13:17:13 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173963260
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 11:41 schreef wolfrolf het volgende:
ok! dit is eerlijk waar de 1e x dat ik iemand zoiets hoor zeggen over het verschil.

excuus ik zit er dan gewoon flink naast :)
Je bent welkom om hier een keer te komen kijken :). Het probleem is vaak dat er geen goed bronmateriaal gebruikt wordt. 1080p beeld ziet er niet beter uit. Veel 4k-materiaal is ook gewoon geupscaled , en opgenomen in 1080p. Dan ziet het er niet beter uit nee :). Maar beeld dat in 4k is geschoten met een goede camera, dat zie je echt :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 24 september 2017 @ 13:31:21 #134
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_173963584
'Star Trek Discovery' boldly goes where no other Trek series has gone before. Stick with it.
This is science fiction TV of a caliber that I haven't seen since the Battlestar Galactica reboot of the 2000s. And you don't have to be a Trekkie to enjoy it.
pi_173963649
Die tweede zin 'stick with it'. Dat voorspelt weinig goeds. Neerkijkend op het publiek zegt in ieder geval iets over welke kant Star Trek op gaat en wat voor rotzooi er aan zit te komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 september 2017 @ 13:38:15 #136
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_173963749
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:34 schreef Deckard het volgende:
Die tweede zin 'stick with it'. Dat voorspelt weinig goeds. Neerkijkend op het publiek zegt in ieder geval iets over welke kant Star Trek op gaat en wat voor rotzooi er aan zit te komen.
Alleen staat die tweede zin volgens mij helemaal niet in het artikel noch in de titel.

Wel kunnen deze woorden een eufemisme zijn voor "Het ziet er goed uit, maar het is geen Star Trek."

Maar eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in.
pi_173963818
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:38 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Alleen staat die tweede zin volgens mij helemaal niet in het artikel noch in de titel.

Wel kunnen deze woorden een eufemisme zijn voor "Het ziet er goed uit, maar het is geen Star Trek."

Maar eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in.
Op basis van de trailers, zie ik het heel zwaarmoedig in. Maar hopelijk wordt het iets moois.
pi_173968942
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:34 schreef Deckard het volgende:
Die tweede zin 'stick with it'. Dat voorspelt weinig goeds. Neerkijkend op het publiek zegt in ieder geval iets over welke kant Star Trek op gaat en wat voor rotzooi er aan zit te komen.
Zal inderdaad anders zijn dan TOS, TNG en VOY.
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 17:02:56 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173969620
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
'Star Trek Discovery' boldly goes where no other Trek series has gone before. Stick with it.
This is science fiction TV of a caliber that I haven't seen since the Battlestar Galactica reboot of the 2000s. And you don't have to be a Trekkie to enjoy it.
Die review die technisch geen review is klinkt wel goed eigenlijk.

Vooral dat het een show genoemd wordt voor denkers vind ik een positief punt, en ook dat het dus een serieuze toon heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173981786
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_173981801
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:10 schreef Karstman het volgende:
Ik vond aflevering 1 van The Orville echt om te huilen zo slecht. Goedkope TNG kloon met slecht uitziende en zittende uniformen, goedkoop ogende cgi (airbrush leek het wel), veel te weinig grappen voor een comedy en ook nog heel flauwe grappen zelfs voor een MacFarlane show en een verhaal van niks. Daarbovenop een vijand die nog slechter schiet dan Stormtroopers.

Aflevering 2 is ineens een mijl beter, ja het is nog steeds een TNG kloon maar als je daar doorheen kan kijken is er een aflevering met een niet al te origineel maar wel prima uitgewerkt verhaal, is er karakterontwikkeling en zijn er ineens grappen die ergens op slaan. Het is nog steeds geen hoogvlieger maar dit is kijkbaar wat aflevering 1 echt niet was.
Eens. Ep 3 vond ik overigens wéér een stuk beter. Deze kwam het dichtst in de buurt van Classic Trek.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_173981834
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 07:51 schreef STING het volgende:

[..]

Ik durf..niet te klikken ;(
Het is spoilervrij, als dat je tegenhoudt. Of ben je bang voor slechte reviews? Want dat is het niet.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_173981860
quote:
3s.gif Op maandag 25 september 2017 07:57 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Het is spoilervrij, als dat je tegenhoudt. Of ben je bang voor slechte reviews? Want dat is het niet.
Slechte reviews :P
Gelukkig, vanavond even kijken :7
  maandag 25 september 2017 @ 08:21:18 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173981954
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 09:19:21 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173982468
Ik heb er zin in :) (al een hele tijd eigenlijk) 2017 is een goed tv jaar met de terugkeer van twin peaks en nu star trek :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173982656
Eerste twee eps zijn net op Netflix verschenen. Natuurlijk moet ik nu weg :(
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_173982700
quote:
3s.gif Op maandag 25 september 2017 09:31 schreef DragonFodder het volgende:
Eerste twee eps zijn net op Netflix verschenen. Natuurlijk moet ik nu weg :(
Downloaden op telefoon dus :+
Be curious, not judgmental
pi_173983089
Oh ja Sasha van The Walking Dead, dacht al, waar ken ik die hoofdrolspeelster van
pi_173983190
Ligt het aan mij of is bijv. meteen in de eerste scene er plots een contrast verandering die een paar seconden later weer terugschuift?

Later op het schip, weer zo'n rare contrast verschuiving. (van licht naar donker)
Alsof iemand iets verkeerds heeft zitten doen tijdens het editten van het videomateriaal?
pi_173983232
Star Trek: Discovery man man man wat slecht.
pi_173983277
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:09 schreef ZetaOS het volgende:
Star Trek: Discovery man man man wat slecht.
Ik hoor net van iemand een hele load aan iMDb user reviews, verwachtingen adjusted :')
  maandag 25 september 2017 @ 11:22:05 #153
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173984146
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:09 schreef ZetaOS het volgende:
Star Trek: Discovery man man man wat slecht.
nog erger dan ghostbusters 3? :D

Ik moet nog kijken, maar lees idd niet veel enthousiasme.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173984294
quote:
13s.gif Op maandag 25 september 2017 10:13 schreef STING het volgende:

[..]

Ik hoor net van iemand een hele load aan iMDb user reviews, verwachtingen adjusted :')
IMDB is echt een enorm slechte referentie voor reviews.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 september 2017 @ 11:38:26 #155
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_173984375
Zojuist aflevering 1 gezien, maar ik ben er wel positief over. Wat misschien kan afschrikken, is dat het met moderne middelen is gefilmd. Zo doende denk je in de sfeer van de rebootfilms te komen, maar inhoudelijk is het toch wel veel meer het oude Star Trek.

En nu de inhoud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aflevering 2 zal ik later vandaag wel kijken. Eerst maar eens wat nuttigs doen.
pi_173984443
quote:
4s.gif Op maandag 25 september 2017 11:33 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

IMDB is echt een enorm slechte referentie voor reviews.
Ik zie het ook zeker niet als iets heiligs, maar heb liever daardoor te lage verwachtingen dan te hoge.
Maar ik ga het vanavond zien :)
  maandag 25 september 2017 @ 11:51:15 #157
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_173984641
Eerste twintig minuten gezien; ik ben er wel bij. Vanavond maar eens verder kijken.
Ik ga naar huis.
  maandag 25 september 2017 @ 12:01:13 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173984846
In dit geval vind ik imdb (of welke critic site) minder zwaar wegen want de echte echte fanboys zullen toch alles kut en klote vinden als het niet precies gaat zoals zij eisen dat het zou moeten gaan. Verandering is slecht etc. Nu ga ik toch ff voor mijn eigen mening voor de grap :P. Vanavond kijken! O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173985105
klingons zien er ook weer anders uit. :-((



[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 12:19:31 ]
  maandag 25 september 2017 @ 12:16:57 #160
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173985123
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:15 schreef ZetaOS het volgende:
klingons zien er ook weer anders uit. :-((
Dat zie ik onderhand als een soort 'running gag' binnen Star Trek _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 12:18:04 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173985141
Ik ben zeker een "fanboy" maar aan de andere kant heb ik ook niet een bepaald idee bij de nieuwe serie en maakt het me ook niet zo heel veel uit. De huidige films zijn niet helemaal mijn ding vooral omdat ik dat scheuren van de tijdlijn niet zo tof vond. Maar naar deze serie kijk ik toch wel uit...

Ze kunnen in mijn ogen niet zo snel iets verkeerd doen, ik vond zelfs renegades leuk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173985157
Halverwege aflevering had ik zin om mijn polsen door te snijden en de trein te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 september 2017 @ 12:25:18 #163
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_173985301
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:15 schreef ZetaOS het volgende:
klingons zien er ook weer anders uit. :-((

[ afbeelding ]
Ik was er eigenlijk al heel snel aan gewend. Misschien ook, omdat ik op dit moment ook TNG kijk. Whorf komt niet alleen ivm huidskleur, maar ook vanwege zijn redelijk aangezette Klingonuiterlijk (neus, rimpels, etc.) best wel dichtbij deze Klingons. De overgang van TOS naar TNG was tenminste groter.
  maandag 25 september 2017 @ 12:27:48 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173985358
quote:
2s.gif Op maandag 25 september 2017 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben zeker een "fanboy" maar aan de andere kant heb ik ook niet een bepaald idee bij de nieuwe serie en maakt het me ook niet zo heel veel uit. De huidige films zijn niet helemaal mijn ding vooral omdat ik dat scheuren van de tijdlijn niet zo tof vond. Maar naar deze serie kijk ik toch wel uit...

Ze kunnen in mijn ogen niet zo snel iets verkeerd doen, ik vond zelfs renegades leuk :D
Ik ben ook wel een fanboy, ik trek de lijn bij het aantrekken van Trekkie kleding maar heb ooit een poster gehad van Voyager volgens mij. Maar ook enterprise vond ik tof.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173985375
Nog een puntje van kritiek, waarom zitten de uniformen zo slecht?



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 12:30:35 ]
pi_173985408
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:25 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Ik was er eigenlijk al heel snel aan gewend. Misschien ook, omdat ik op dit moment ook TNG kijk. Whorf komt niet alleen ivm huidskleur, maar ook vanwege zijn redelijk aangezette Klingonuiterlijk (neus, rimpels, etc.) best wel dichtbij deze Klingons. De overgang van TOS naar TNG was tenminste groter.


vs



Ze hebben er een soort klingon Dragqueen van gemaakt, Wat een faal!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 12:32:17 ]
  maandag 25 september 2017 @ 12:34:58 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173985482
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

vs

[ afbeelding ]

Ze hebben er een soort klingon Dragqueen van gemaakt, Wat een faal!
Misschien is het zinvoller om de serie te bekritiseren op de inhoud, in plaats van op het uiterlijk van een ras ten opzichte van een andere serie van 25+ jaar oud.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173985623
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ligt het aan mij of is bijv. meteen in de eerste scene er plots een contrast verandering die een paar seconden later weer terugschuift?

Later op het schip, weer zo'n rare contrast verschuiving. (van licht naar donker)
Alsof iemand iets verkeerds heeft zitten doen tijdens het editten van het videomateriaal?
Klopt dit had ik ook. Ook dat netflix logo op het begin ziet er aardig slecht uit bij mij. Verder is de picture quality wel goed.

Alle 2 de afleveringen nu gezien en ik moet zeggen dat de tweede aflevering weer veel heeft goedgemaakt.

Voelt meteen al heel anders aan als de andere star trek series, het volgt een beetje de huidige golden age of television lijn. Geen op opzichzelfstaande afleveringen meer, maar een doorlopend verhaal. Dit gaven ze ook al aan dat het meer een anthology approach gaat krijgen zodat bepaalde zaken meer verdiept kunnen worden. Dat is ook wel eens goed voor Star Trek.

Ik heb hele vette dingen gezien en mindere dingen, maar k ga de serie verder niet beoordelen op basis van 2 afleveringen. Dat zou ZetaOS ook niet moeten doen naar mijn mening.

Veel plezier met kijken mede trekkies!
pi_173985651
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 12:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Misschien is het zinvoller om de serie te bekritiseren op de inhoud, in plaats van op het uiterlijk van een ras ten opzichte van een andere serie van 25+ jaar oud.
Je bedoelt voyager?
pi_173985688
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:44 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Klopt dit had ik ook. Ook dat netflix logo op het begin ziet er aardig slecht uit bij mij. Verder is de picture quality wel goed.

Alle 2 de afleveringen nu gezien en ik moet zeggen dat de tweede aflevering weer veel heeft goedgemaakt.

Voelt meteen al heel anders aan als de andere star trek series, het volgt een beetje de huidige golden age of television lijn. Geen op opzichzelfstaande afleveringen meer, maar een doorlopend verhaal. Dit gaven ze ook al aan dat het meer een anthology approach gaat krijgen zodat bepaalde zaken meer verdiept kunnen worden. Dat is ook wel eens goed voor Star Trek.

Ik heb hele vette dingen gezien en mindere dingen, maar k ga de serie verder niet beoordelen op basis van 2 afleveringen. Dat zou ZetaOS ook niet moeten doen naar mijn mening.

Veel plezier met kijken mede trekkies!
\
Het valt mij op de klingons nu ineens een hele uitvaartceremonie hebben met het lichaam.
Dit was eerder niet zo.

P.s Wat is dat kleur verschil bij het opstarten van de eerste serie? Werkte Windows Movie maker niet goed of zo?
  maandag 25 september 2017 @ 12:51:38 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173985709
Zeta _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173985777
Heb al wat recensies gelezen. Ik ga niet kijken want zo als ik het lees heeft het weinig te maken met Star Trek. Het is gewoon een serie met goede productie waar ze het woord 'Star Trek' op hebben geplakt. Weg characters, weg leuke concepten, weg positieve toekomst.
Dat met een andere tijdlijn kan ik, als de serie echt superleuk zou zijn, nog over heen stappen. Maar op een semi game of thrones serie zit ik niet op te wachten.

DS9 vind ik een van de beste versies juist omdat deze zo dichtbij zit met wat eigenlijk niet kan in een Star Trek aflevering, maar zoiets als dit is niet aan mij besteed.
pi_173985812
De serie is niet in een andere tijdlijn
pi_173985816
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

\
Het valt mij op de klingons nu ineens een hele uitvaartceremonie hebben met het lichaam.
Dit was eerder niet zo.

P.s Wat is dat kleur verschil bij het opstarten van de eerste serie? Werkte Windows Movie maker niet goed of zo?
Ja, er wordt elk seizoen wel iets toegevoegd aan een samenleving om ze uit te bouwen. Dat is nu dus ook het geval. Stoort mij niet.

En Windows Movie Maker? Ik kijk de serie legaal omdat ik toch netflix heb.

quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:56 schreef Deckard het volgende:
Heb al wat recensies gelezen. Ik ga niet kijken want zo als ik het lees heeft het weinig te maken met Star Trek. Het is gewoon een serie met goede productie waar ze het woord 'Star Trek' op hebben geplakt. Weg characters, weg leuke concepten, weg positieve toekomst.
Dat met een andere tijdlijn kan ik, als de serie echt superleuk zou zijn, nog over heen stappen. Maar op een semi game of thrones serie zit ik niet op te wachten.

DS9 vind ik een van de beste versies juist omdat deze zo dichtbij zit met wat eigenlijk niet kan in een Star Trek aflevering, maar zoiets als dit is niet aan mij besteed.
:W
  maandag 25 september 2017 @ 13:01:50 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173985843
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, er wordt elk seizoen wel iets toegevoegd aan een samenleving om ze uit te bouwen. Dat is nu dus ook het geval. Stoort mij niet.

En Windows Movie Maker? Ik kijk de serie legaal omdat ik toch netflix heb.
Hij maakte een lolletje over de beeldkwaliteit van de serie denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 25 september 2017 @ 13:05:46 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173985910
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:56 schreef Deckard het volgende:
Heb al wat recensies gelezen. Ik ga niet kijken want zo als ik het lees heeft het weinig te maken met Star Trek. Het is gewoon een serie met goede productie waar ze het woord 'Star Trek' op hebben geplakt. Weg characters, weg leuke concepten, weg positieve toekomst.
Dat met een andere tijdlijn kan ik, als de serie echt superleuk zou zijn, nog over heen stappen. Maar op een semi game of thrones serie zit ik niet op te wachten.

DS9 vind ik een van de beste versies juist omdat deze zo dichtbij zit met wat eigenlijk niet kan in een Star Trek aflevering, maar zoiets als dit is niet aan mij besteed.
Het zit gewoon in de originele tijdlijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173986039

Ik moet het allemaal ook nog even op me laten inwerken. Dit gaat heel erg anders worden dan wat we gewend zijn van Star Trek.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 13:21:31 #178
8781 crew  Frutsel
pi_173986121
Vanavond maar eens kijken... :)
pi_173986190
Nou, eens zien.
Ja doei.
pi_173986405
Vond het einde van deel 2 dan wel weer uitermate slap of het gevoel erbij dat het niet past.

Starfleet is geen schaduworganisatie met die eindscene, als je het ziet snap je het wel.
Vond het niet passen.
pi_173986443
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 13:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij maakte een lolletje over de beeldkwaliteit van de serie denk ik.
Ja. een rare verkleuring bij het begin.Ik zou het kunnen opnemen, maar wil geen YouTube ban.
Bron is gewoon Netflix geen illegale zooi

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 13:45:23 ]
  maandag 25 september 2017 @ 14:04:46 #182
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173986753
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 12:46 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je bedoelt voyager?
Speelde Worf in Voyager?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173986778
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Speelde Worf in Voyager?
Ik bedoelde Deep Space Nine. :P
  maandag 25 september 2017 @ 14:10:15 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173986819
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Speelde Worf in Voyager?
Ja.

Toch niet. ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173986825
Trouwens ik kee gister TNG aflevering Up The Long Ladder, zie ik Eddie Murphy als bijrol!
sorry geen betere foto






[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 14:14:53 ]
  maandag 25 september 2017 @ 14:15:35 #186
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173986895
quote:
6s.gif Op maandag 25 september 2017 14:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja.

Toch niet. ;(.
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 25 september 2017 @ 14:19:30 #187
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173986936
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:15 schreef Bart het volgende:

[..]

:')
Ik meende me te herinneren dat hij wel in de eerste aflevering zat van Voyager maar niet dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 25 september 2017 @ 14:20:58 #188
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173986962
quote:
9s.gif Op maandag 25 september 2017 14:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik meende me te herinneren dat hij wel in de eerste aflevering zat van Voyager maar niet dus.
Riker speelt wel in Voyager.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173987040
Ik moet zeggen dat ik erger verwacht had. Ik blijf nog even hangen. :)
Ja doei.
pi_173987219
Vanavond kijken *O*
ijs_beer fan!
pi_173987238
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:20 schreef Bart het volgende:

[..]

Riker speelt wel in Voyager.
Heh?
ijs_beer fan!
pi_173987343
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:20 schreef Bart het volgende:

[..]

Riker speelt wel in Voyager.
die aflevering was met Q :Y
  maandag 25 september 2017 @ 14:52:04 #193
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173987469
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:38 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heh?
Wat zeta zegt. Q haalt hem naar voyager.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173987525
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat zeta zegt. Q haalt hem naar voyager.
Achsowie, kan t even niet voor me halen. Kan je wel herinneren Dat barclay en beverley in een dubbeleppie spelen.

Q O+
ijs_beer fan!
  maandag 25 september 2017 @ 16:01:46 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173988600
Net stiekem ff de eerste 10 minuten gekeken op mijn werk en ik ben gewoon fan :@. Ik was in den beginne bang dat het de speelfilm kant op zou gaan maar daar lijkt het in ieder geval niet echt op, vooralsnog.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173988646
Moet wel wennen aan de 'nieuwe oude' Klingons. En dat ze bijvoorbeeld Qo'nos(h) als thuisplaneet hebben ipv Xronos? :X :?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 25-09-2017 16:16:24 ]
Ja doei.
pi_173988710
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Moet wel wennen aan de 'nieuwe oude' Klingons. En dat ze bijvoorbeeld Qu'nosh als thuisplaneet hebben ipv Xronos? :X :?
Ik kijk nu ook de eerste paar minuten. Ik snap dat je niet alles wilt kopiëren uit het origineel, maar de namen en uiterlijk moeten toch wel wat overeenkomen _O-
pi_173988775
Nou, de Klingons zijn sowieso met de jaren aardig wat geëvolueerd zeg maar, lees ook nu net dit:

https://io9.gizmodo.com/k(...)star-trek-1797538814
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 16:13:52 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173988858
Ja het uiterlijk van de Klingons is wel iets waar elke producent iets op aan wil passen :'). Behalve dan de tng, ds9 en voy reeks.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 25 september 2017 @ 16:19:58 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173988975
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, de Klingons zijn sowieso met de jaren aardig wat geëvolueerd zeg maar, lees ook nu net dit:

https://io9.gizmodo.com/k(...)star-trek-1797538814
Oooohhhh, dit zijn pre-augment klingons, dus die van de original series waren de klingons die dat virus hadden gekregen en de tng (and beyond heuheuheu) waren de klingons nadat het virus onder controle was maar alsnog konden ze (of wilde ze) niet terug naar hun oerconfiguratie.

Of zo. Huh?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173989027
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 16:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Oooohhhh, dit zijn pre-augment klingons, dus die van de original series waren de klingons die dat virus hadden gekregen en de tng (and beyond heuheuheu) waren de klingons nadat het virus onder controle was maar alsnog konden ze (of wilde ze) niet terug naar hun oerconfiguratie.

Of zo. Huh?
Ja :+
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 16:23:38 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173989046
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja :+
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173989092
Dingen.

Maargoed, net beide eps gezien dus, en ik ben wel benieuwd. Ja, het is 'film-achtig', en heel anders dan de series die voor mij echt een nostalgische waarde hebben en zowat heilig zijn omdat ik met ze ben opgegroeid, zeg maar. Ik kan me geen tv bedenken of herinneren zonder zeg maar. TNG met m'n ouders kijken altijd en daarna zelf VOY en DS9, en later die nog een keer met m'n man (alledrie) plus ENT enzo...

En nu dit... ik wil het op z'n minst een kans geven om op gang te komen, en op zich... hmjah, dit heeft potentie. Alleen wel jammer dat

SPOILER: nog niet lezen als de eps nog niet gezien hebt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 16:32:22 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173989211
quote:
6s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:08 schreef Nielsch het volgende:
dat de captain altijd maar 'on screen' moet zeggen vind ik altijd zo raar... er is nu al AI die kan bepalen welke visuals op dat moment het belangrijkste zijn voor de crew...
Als je niks te blaffen hebt dan is het ook niet duidelijk wie het baasje is op de brug natuurlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 25 september 2017 @ 16:53:28 #205
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173989624
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
Dingen.

Maargoed, net beide eps gezien dus, en ik ben wel benieuwd. Ja, het is 'film-achtig', en heel anders dan de series die voor mij echt een nostalgische waarde hebben en zowat heilig zijn omdat ik met ze ben opgegroeid, zeg maar. Ik kan me geen tv bedenken of herinneren zonder zeg maar. TNG met m'n ouders kijken altijd en daarna zelf VOY en DS9, en later die nog een keer met m'n man (alledrie) plus ENT enzo...

En nu dit... ik wil het op z'n minst een kans geven om op gang te komen, en op zich... hmjah, dit heeft potentie. Alleen wel jammer dat
Dat is wel een beetje waar het hele Star Trek genre tegenaan loopt. Veel mensen kijken het vanuit een nostalgisch oogpunt en willen graag een herhaling van dat gevoel van vroeger. Maar ondertussen zijn we 20 jaar en een gefaalde Enterprise verder en Star Trek moet ook een nieuw publiek aanboren anders faalt het weer net zo hard en blijven we achter met de Star Trek actiefilms en verder niet.

Wat een potentieel nieuw publiek als eerste ziet zijn de tegenvallende imdb cijfers die vooral komen door oude fans die teleurgesteld zijn dat hun oude gevoel niet meer teruggekomen is, dus die gaan het misschien geen kans geven terwijl het op zich zelf staand een goede kwaliteit sci-fi is die het niet verdient om te sterven. Het zou wat zijn als Star Trek TNG gewoon door was gegaan op de voet van Star Trek TOS. Verandering hoort erbij, niet alleen wat betreft de CGI.

Maarja, ik ben ook dol op de Transformers films.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173989654
quote:
17s.gif Op maandag 25 september 2017 16:53 schreef jogy het volgende:
Dat is wel een beetje waar het hele Star Trek genre tegenaan loopt. Veel mensen kijken het vanuit een nostalgisch oogpunt en willen graag een herhaling van dat gevoel van vroeger. Maar ondertussen zijn we 20 jaar en een gefaalde Enterprise verder en Star Trek moet ook een nieuw publiek aanboren anders faalt het weer net zo hard en blijven we achter met de Star Trek actiefilms en verder niet.
Yup, exact. Daarom wil ik ook echt dat het een succes wordt en dat het net zo pakt en 'bindt' als het oude, in een nieuwe wereld, als het ware. Ik wil het echt alle kansen geven die ik het kán geven. O+ Star Trek O+
Ja doei.
pi_173989952
quote:
17s.gif Op maandag 25 september 2017 16:53 schreef jogy het volgende:
Dat is wel een beetje waar het hele Star Trek genre tegenaan loopt. Veel mensen kijken het vanuit een nostalgisch oogpunt en willen graag een herhaling van dat gevoel van vroeger. Maar ondertussen zijn we 20 jaar en een gefaalde Enterprise verder en Star Trek moet ook een nieuw publiek aanboren anders faalt het weer net zo hard en blijven we achter met de Star Trek actiefilms en verder niet.

helemaal waar. de meeste "kritiek" die ik heb gehoord gaan vooral over dingen die niet "star trek" Genoeg zouden zijn. maar niet zozeer over het verhaal

ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en ik vond ze erg leuk. ben erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat en ga het zeker volgen op netflix.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 25 september 2017 @ 17:14:09 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173990009
Ondertussen zie ik iemand in de tram star trek kijken op zijn telefoon O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173990070
Nawh! O+ HYPE.
Ja doei.
pi_173990144
Ja doei.
pi_173990197
quote:
_O- nice
pi_173990249
En:

abaiers twitterde op maandag 25-09-2017 om 05:14:40 #StarTrekDiscovery wonder what Captain Georgiou has on her book shelf? Some fun Easter eggs for all Trek lovers.… https://t.co/LUNYViYNzE reageer retweet
Ja doei.
pi_173990302
Zojuist bekeken.

Ik vond het wel aardig, maar ik stoorde mij toch wel behoorlijk aan de laksheid van 'star trek'. Sonequa Martin-Green kon mij helaas ook niet overtuigen als half vulcan/mens.

Toch blijf ik wel kijken :+ :@

[ Bericht 1% gewijzigd door FL_Freak op 25-09-2017 17:40:36 ]
  maandag 25 september 2017 @ 17:35:18 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173990481
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 17:26 schreef FL_Freak het volgende:
het lak van 'star trek'
Wat voor lak zoek je dan precies? Blanke lak, parketlak, nagellak?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_173990515
_O-
Ja doei.
pi_173990609
Heb de spelling wat aangepast :'(
  maandag 25 september 2017 @ 17:48:07 #217
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173990735
Ben hem nu aws aan het kijken, de intro vind ik kut, het voorspel vond ik ook kut
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gevoel atm is dat ze teveel hun best willen doen om het succesvol te doen laten overkomen..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173990800
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:48 schreef Onnoman het volgende:
Ben hem nu aws aan het kijken, de intro vind ik kut, het voorspel vond ik ook kut
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook niet weggeslagen van de intro, maar gelukkig is het niet zo slecht als Enterprise... Had alleen wat meer planeten en ruimte verschijnselen willen zien, zoals in iedere oude star trek, maargoed moet maar niet teveel gaan vergelijken met het oude materiaal.
pi_173990816
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:52 schreef Odaiba het volgende:
maargoed moet maar niet teveel gaan vergelijken met het oude materiaal.
Dat is denk ik wel de sleutel inderdaad, wat jogy ook al zei. Want zoals het was krijg je het toch niet meer.
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 17:54:34 #220
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173990845
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is denk ik wel de sleutel inderdaad, wat jogy ook al zei. Want zoals het was krijg je het toch niet meer.
onjuist.. zo zou het moeten zijn
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 25 september 2017 @ 17:56:15 #221
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173990873
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

onjuist.. zo zou het moeten zijn
Dan zou het hopeloos achterhaald zijn, waardoor slechts een handjevol fans het volgt, de inkomsten ver achterblijven, en de show na een jaar weer van de buis verdwijnt. Goed plan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 25 september 2017 @ 17:56:51 #222
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173990879
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan zou het hopeloos achterhaald zijn, waardoor slechts een handjevol fans het volgt, de inkomsten ver achterblijven, en de show na een jaar weer van de buis verdwijnt. Goed plan.
nee juist niet.. dat is de enige reden waarom star trek succesvol is geweest
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173990884
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

onjuist.. zo zou het moeten zijn
Ze willen nieuw kijkers aantrekken, dat heeft de serie ook nodig. Dus ja, dan kun je niet het oude formule hanteren.
pi_173990908
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan zou het hopeloos achterhaald zijn, waardoor slechts een handjevol fans het volgt, de inkomsten ver achterblijven, en de show na een jaar weer van de buis verdwijnt. Goed plan.
Ja doei.
pi_173990932
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:52 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik ben ook niet weggeslagen van de intro, maar gelukkig is het niet zo slecht als Enterprise... Had alleen wat meer planeten en ruimte verschijnselen willen zien, zoals in iedere oude star trek, maargoed moet maar niet teveel gaan vergelijken met het oude materiaal.
Enterprise is nog steeds mijlen beter dan Discovery.
pi_173991138
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 18:00 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Enterprise is nog steeds mijlen beter dan Discovery.
Er zijn net afleveringen van Discovery uit, dan ga ik niet aan vergelijkingen met voorgaande series beginnen. Laten we dus niet te snel oordelen in dit topic.
  maandag 25 september 2017 @ 18:15:21 #227
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173991205
TNG is far out de beste star trek serie ooit gemaakt en Voyager een goede tweede
karakters hadden charisma, iets wat de serie extra flair geeft

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Onnoman op 25-09-2017 18:20:35 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 25 september 2017 @ 18:17:18 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173991233
Ik vond het wel vermakelijk eigenlijk, ga zeker de rest kijken. We kunnen wel doormekkeren dat het geen TNG is, maar als je dat soms terugkijkt is het ook wel erg gedateerd hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173991311
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik vond het wel vermakelijk eigenlijk, ga zeker de rest kijken. We kunnen wel doormekkeren dat het geen TNG is, maar als je dat soms terugkijkt is het ook wel erg gedateerd hoor.
Precies, maar de focus op exploration ligt in die series wel hoger dan in deze denk ik.

Plus ik hoop dat de anthology serie ook andere periodes gaat uitlichten. Je kunt zoveel kanten op met Star Trek. Zelfs een storyline die compleet om aarde plaatsvind zou interessant kunnen zijn. Maar daar heb je wel hele goede schrijvers voor nodig. De nadruk bij star trek hoeft bij mij niet te liggen op actie.
pi_173991342
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik vond het wel vermakelijk eigenlijk, ga zeker de rest kijken. We kunnen wel doormekkeren dat het geen TNG is, maar als je dat soms terugkijkt is het ook wel erg gedateerd hoor.
O+
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 18:28:38 #231
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173991399
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik vond het wel vermakelijk eigenlijk, ga zeker de rest kijken. We kunnen wel doormekkeren dat het geen TNG is, maar als je dat soms terugkijkt is het ook wel erg gedateerd hoor.
Die Paulus is zo gek nog niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 september 2017 @ 18:32:40 #232
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_173991450
Nu ook aflevering 2 gezien. Eigenlijk vond ik 1 leuker, maar het is wel zo dat aflevering 2 me meer benieuwd heeft gemaakt naar het vervolg van deze serie. Alleen blijft Burnham me weinig doen. Ik vind haar personage ietwat vreemd in elkaar zitten. Ik proef weinig logica in haar, maar vooral een Indiana Jones-meets-George Bush-mentaliteit.
  maandag 25 september 2017 @ 18:38:30 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173991536
De eerste afleveringen van elke serie zijn "wennen" zowel voor publiek als acteurs, kijk seizoen 1 van TNG maar eens terug, niet te vergelijken met de synergie van de latere seizoenen.

Vasthouden aan hoe goed je iets van vroeger vond is vaak toch een beetje valse nostagie hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173991550
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:38 schreef HeatWave het volgende:
De eerste afleveringen van elke serie zijn "wennen" zowel voor publiek als acteurs, kijk seizoen 1 van TNG maar eens terug, niet te vergelijken met de synergie van de latere seizoenen.

Vasthouden aan hoe goed je iets van vroeger vond is vaak toch een beetje valse nostagie hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+
Ja doei.
  maandag 25 september 2017 @ 19:18:02 #235
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_173992261
Zo, net aflevering 1 achter de rug. Ziet er fantastisch uit, Dolby Vision _O_. Burnham heeft verrassend weinig logica voor iemand die pretendeert logisch te zijn. Maar op zich niet slecht. Straks verder met aflevering 2.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 19:41:56 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173992754
quote:
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 19:45:09 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173992823
Ohja ik vond het twee leuke afleveringen... ik vraag me wel af hoe je straling schade repareert met antiprotonen recombinatie therapie :? Technobabble mag nog een niveautje hoger :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 september 2017 @ 19:46:09 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173992845
quote:
2s.gif Op maandag 25 september 2017 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja ik vond het twee leuke aflevering... ik vraag me wel af hoe je straling schade repareert met antiprotonen recombinatie therapie :? Technobabble mag nog een niveautje hoger :D
_O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 19:47:02 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173992865
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2017 19:46 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-.
De Sun Tzu quote vond ik erg 'star trek' ook een van de leuke dingen ze zijn zich er altijd bewust van dat er een humane geschiendenis is. Dat maakt het star trek en niet star wars...

Ik heb zin in de rest van het seizoen O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173992979
Ik was echt wel geboeid door Discovery. Al schreeuwde alles in mij: GA NIET NAAR DAT BAKEN- NEEEEEEE GA ER NOU NIET OP N00B!!! toen ze op dat baken landde.
Maar verder vond ik het wel spannend, al gaat Michael soms van de een (emotionele) naar de andere (logische) kant, en dat is dan een soortvan afwijkend van Spock en Tuvok ( O+ ).

Anyway. Ik vond het jammer dat ik de rest niet alvast kon streamen want ben heul benieuwd naar Captain Lorca!
Tralalalaaa
pi_173994046
Wat zijn dit voor een gabberklingons?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 25 september 2017 @ 20:44:11 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173994436
Fuck de nostalgie fans van star trek, dit. is. een. pareltje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173994608
Welkom!
Ja doei.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 21:04:33 #244
9859 crew  Karina
Woman
pi_173994958
quote:
2s.gif Op maandag 25 september 2017 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja ik vond het twee leuke afleveringen... ik vraag me wel af hoe je straling schade repareert met antiprotonen recombinatie therapie :? Technobabble mag nog een niveautje hoger :D
Ja dit snap ik niet hoor :P Dus ik vind het allemaal prima.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 21:13:26 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173995178
quote:
99s.gif Op maandag 25 september 2017 21:04 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja dit snap ik niet hoor :P Dus ik vind het allemaal prima.
Ik ook niet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 21:14:20 #246
9859 crew  Karina
Woman
pi_173995205
quote:
2s.gif Op maandag 25 september 2017 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ook niet :D
:D Nou elke keer als ik bij star trek een replicator zie hoop ik dat het ooit wordt uitgevonden _O- al komt de 3D printer al in de buurt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 25 september 2017 @ 21:20:44 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173995406
De score is alweer twee tiende omhoog gekropen bij IMDb. Heeft nu een 7. Denk aan het einde van de week wel rond de 8.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173996028
Ook ondertiteling in Klingon te kiezen _O_
Be curious, not judgmental
  maandag 25 september 2017 @ 21:44:50 #249
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_173996030
Ik vind het super vet in elk geval. Ben wel warm voor de rest.
Ik ga naar huis.
pi_173996064
Wel toffe eerste ep.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173996108
Die Chineze kapitein irriteert mateloos met haar stem.
De muziek is veelal wat te luid.
Die Klingons zijn wel gaaf maar noem ze gewoon geen Klingons... bedenk eens iets anders.

Tja ik geef het een kans maar ben niet zo onder de indruk.
pi_173996120
Vermakelijk de eerste twee Eps, nu wachten tot volgende week maandag ;(
pi_173996747
Jammer dat de setting wat donker is, buiten dat prima mee vermaakt, Kan meer verdieping van de klingons zeer waarderen. Blij dat ST terug is en ik verwacht een hele leuke serie!
pi_173997065
Dat donkere vind ik niet ook niet fijn, ongeacht de film of serie.
pi_173997222
Toepasselijk, de volgende TNG episode op Netflix die afspeelt, Yesterday's Enterprise O+

Let's make sure history never forgets the name...Enterprise.
pi_173998276
Zo, net de eerste twee eps gezien. Ik vind het een prima start. Ja, er is wat houterige dialoog en nee, niet alles maakt zintuig, maar ik vind het een prima doorstart van de franchise.

nu wachten op de rest :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_173998920
Ik heb ze nu net ook gezien goede start wel dit heeft wel potentie voor een paar seizoenen
I will do what i must !!
pi_173998948
De trend dat netwerken veels te snel de stekker uit een serie trekken word helaas steeds maar erger
I will do what i must !!
pi_173999056
De bridge vind ik ook zo metaalachtig. niet echt heel mooi, maar dat heeft met mijn eigen smaak te maken. Maarja we gaan natuurlijk vanaf volgende week naar de Discovery. Hopelijk is dat allemaal wat indrukwekkender.
pi_173999077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:00 schreef Odaiba het volgende:
De bridge vind ik ook zo metaalachtig. niet echt heel mooi, maar dat heeft met mijn eigen smaak te maken.
Ik vind de crew en de bridge wel leuk zover
I will do what i must !!
pi_173999143
Ik heb de serie nog een keer bekeken, zegt die DragQueen nou Qonos (weet niet of ik het goed schrijf) in plaats van Kronos?

Qonos is niet de thuisplaneet, dit moet Kronos zijn toch, want daar zit ook de Klingon-hogeraad.
pi_173999195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:08 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb de serie nog een keer bekeken, zegt die DragQueen nou Qonos (weet niet of ik het goed schrijf) in plaats van Kronos?

Qonos is niet de thuisplaneet, dit moet Kronos zijn toch, want daar zit ook de Klingon-hogeraad.
quote:
Qo'noS (alternatively spelt Q'onoS, transliterated to Kronos in English) was the inhabited class M planet in the Qo'noS system, homeworld of the warp-capable Klingon species, and the capital of the Klingon Empire.
pi_173999313
quote:
3s.gif Op maandag 25 september 2017 23:08 schreef DragonFodder het volgende:
Zo, net de eerste twee eps gezien. Ik vind het een prima start. Ja, er is wat houterige dialoog en nee, niet alles maakt zintuig, maar ik vind het een prima doorstart van de franchise.

nu wachten op de rest :)
Ik vind het ook een goede start. Dialoog van de Chinese kapiteine was inderdaad heel erg houterig.

Wie denkt er ook dat Michael eigenlijk droomt ?
pi_173999463
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:27 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goede start. Dialoog van de Chinese kapiteine was inderdaad heel erg houterig.

Wie denkt er ook dat Michael eigenlijk droomt ?
Droomt? Hoe kom je daar bij?
  dinsdag 26 september 2017 @ 01:41:43 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_173999710
I’m in, net The Vulcan Hello gezien :9
pi_174000067
^O^ Die Crepusculans zien er wel heel wreed uit hoor! De eerste non-humanoids die we te zien krijgen in Discovery.



^O^ Intro ook erg vet hoor

^O^ Prachtige ruimte


^O^ Science officer Saru, behoort ook een niet eerder belicht ras genaamd de Kelpien. Humanoids met extra lange ledematen :P Hoop dat zijn karakter niet al te irritant gaat zijn met zijn ver ontwikkelde angstinstinct. :D


:? Know fucking idea wat dat voor ding is op zijn hoofd?


:? En wat is dat voor ding?


^O^ Saru make up


:? Cyborg??


En hier laat ik het even bij :W

Toch weer erg vet hoor! Hopelijk gaat dit nog vele seizoenen door, maar vraag me af hoe succesvol het zal worden op CBS all access.

Zelf nog niet gezien, maar aan zijn eerdere video van vanmorgen was hij niet al te enthousiast.

pi_174000177
Die bangige science officer vond ik de enige aansprekende van de crew maar las in wat reviews dat niet veel mensen dat wezen enigszins waardeerden.
pi_174000190
Wel grappig dat je Klingon ondertiteling kunt aanzetten bij netflix als je Discovery kijkt.
  dinsdag 26 september 2017 @ 07:30:50 #269
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174000704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 03:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Die bangige science officer vond ik de enige aansprekende van de crew maar las in wat reviews dat niet veel mensen dat wezen enigszins waardeerden.
Ik vond hem een eigenlijk een gimmick in eerste instantie, zoals TNG Data heeft en DS9 Odo bijvoorbeeld, maar ik kan hem wel waarderen.
Vooral zijn hele mimiek is erg knap en leuk gedaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174000865
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:27 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goede start. Dialoog van de Chinese kapiteine was inderdaad heel erg houterig.

Wie denkt er ook dat Michael eigenlijk droomt ?
Die Chinese kapitein moet 15 episodes mee volgens IMDb...
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:20:30 #271
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174001005
'Die Chinese kapitein' ook he :'). Dat is Michelle Yeoh, fucking eindbazin uit enkele vet goede films. Crouching tiger hidden dragon om maar wat te noemen.
_O_ Michelle _O_
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174001288
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:58 schreef aesop het volgende:

[..]

Die Chinese kapitein moet 15 episodes mee volgens IMDb...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174001443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:58 schreef aesop het volgende:

[..]

Die Chinese kapitein moet 15 episodes mee volgens IMDb...
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:58 schreef aesop het volgende:

[..]

Die Chinese kapitein moet 15 episodes mee volgens IMDb...
God nee hè ..

Hadden ze William T. Riker er niet voor kunnen gebruiken? O ja vergeten, die heeft zich zelf morbide obees gegeten.

Schijnt dat hij wel meegeholpen deze serie te verneuken maken.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Frakes

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 09:07:48 ]
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:06:15 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001513
Ik zie dat er op netflix nu ook een after trek show is :r ik vind dat altijd zo jammer... leuk voor op een dvd ofzo maar dat uitmelken je ziet het op de nederlandse tv ook.. after wie is de mol, after heel holland bakt :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:06:49 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Odaiba het volgende:
^O^ Die Crepusculans zien er wel heel wreed uit hoor! De eerste non-humanoids die we te zien krijgen in Discovery.

[ afbeelding ]

^O^ Intro ook erg vet hoor

^O^ Prachtige ruimte
[ afbeelding ]

^O^ Science officer Saru, behoort ook een niet eerder belicht ras genaamd de Kelpien. Humanoids met extra lange ledematen :P Hoop dat zijn karakter niet al te irritant gaat zijn met zijn ver ontwikkelde angstinstinct. :D
[ afbeelding ]

:? Know fucking idea wat dat voor ding is op zijn hoofd?
[ afbeelding ]

:? En wat is dat voor ding?
[ afbeelding ]

^O^ Saru make up
[ afbeelding ]

:? Cyborg??
[ afbeelding ]

En hier laat ik het even bij :W

Toch weer erg vet hoor! Hopelijk gaat dit nog vele seizoenen door, maar vraag me af hoe succesvol het zal worden op CBS all access.

Zelf nog niet gezien, maar aan zijn eerdere video van vanmorgen was hij niet al te enthousiast.

Al die lensflare en dat fuzzy licht vind ik wel storend trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 26-09-2017 09:15:47 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174001567
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie dat er op netflix nu ook een after trek show is :r ik vind dat altijd zo jammer... leuk voor op een dvd ofzo maar dat uitmelken je ziet het op de nederlandse tv ook.. after wie is de mol, after heel holland bakt :r
Ik snap je sentiment, maar je hoeft het niet te kijken :P
Ben nu ook een nabeschouwing aan het kijken, op YouTube weliswaar :7
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:15:16 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:09 schreef STING het volgende:

[..]

Ik snap je sentiment, maar je hoeft het niet te kijken :P
Ben nu ook een nabeschouwing aan het kijken, op YouTube weliswaar :7

Misschien dat ik het nog wel een keertje ga kijken maar ik vind het een vervelende tendens... Past prima in de huidige herhaling tv tendensen... Gelukkig is het on demand streaming de andere tendens zodat je het wel kan kijken wanneer je wilt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174001663
Ja, die after-shit kijk ik ook gewoon niet :+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:16:10 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die after-shit kijk ik ook gewoon niet :+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:16:27 #280
8781 crew  Frutsel
pi_174001678
Ik vond het zeker niet slecht al moet ik erg wennen aan de Klingons en hun taaltje.
Het lijkt in slowmotion te gaan ofzo :{

Maar verder ben ik prima tevreden en wacht af wat er nog meer op ons af komt.

In de tussentijd zit ik me te verdiepen in de tijdslijn rond die periode en de geschiedenis van de klingons.
pi_174001679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die after-shit kijk ik ook gewoon niet :+
Nu word ik toch wel nieuwsgierig, even kijken :+
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:17:29 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:16 schreef Frutsel het volgende:
Ik vond het zeker niet slecht al moet ik erg wennen aan de Klingons en hun taaltje.
Het lijkt in slowmotion te gaan ofzo :{

Maar verder ben ik prima tevreden en wacht af wat er nog meer op ons af komt.

In de tussentijd zit ik me te verdiepen in de tijdslijn rond die periode en de geschiedenis van de klingons.
Het klinkt niet echt krachtig genoeg voor klingons ofzo... Kaplah!

Hoop wel dat deze serie gewoon een seizoen of 7 loopt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174001703
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:16 schreef STING het volgende:

[..]

Nu word ik toch wel nieuwsgierig, even kijken :+
Ok, never mind, ik zie het al, met een of andere schreeuwerige Amerikaanse 'tv host' :r
pi_174001722
Uh huh :D :')
Ja doei.
pi_174001726
Ben benieuwd of we Pike, Spock en de Enterprise nog gaan zien in een cameo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174001750
Met grofweg 10 jaar ervoor? Ik betwijfel het.

En RIP Leonard Nimoy ;(
Ja doei.
pi_174001782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:20 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd of we Pike, Spock en de Enterprise nog gaan zien in een cameo.
Welke acteur had je voor Spock in gedachte dan, Zachary Quinto? :P
Het speelt zich niet af in de Kelvin timeline, just to be clear :7
pi_174001803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:16 schreef Frutsel het volgende:
Ik vond het zeker niet slecht al moet ik erg wennen aan de Klingons en hun taaltje.
Het lijkt in slowmotion te gaan ofzo :{

Maar verder ben ik prima tevreden en wacht af wat er nog meer op ons af komt.

In de tussentijd zit ik me te verdiepen in de tijdslijn rond die periode en de geschiedenis van de klingons.
De special effect waren zeker eigentijds goed, maar waar ik al bang voor was gebeurde.

Het blijft steken bij een uitgekauwd verhaal die al de zoveelste remake ingaat.

Star Trek is zoveel meer dan een show van 45 minuten die het feitelijk van een remake en nieuwe special effecten moet hebben. De ziel is eruit gehaald, vergelijkbaar met die drie laatste films.

Men had met een nieuw verhaal, een nieuw format moeten komen. Dit is weer van hetzelfde. Jammer.
pi_174001828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Met grofweg 10 jaar ervoor? Ik betwijfel het.

En RIP Leonard Nimoy ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:26 schreef STING het volgende:

[..]

Welke acteur had je voor Spock in gedachte dan, Zachary Quinto? :P
Het speelt zich niet af in de Kelvin timeline, just to be clear :7
De USS Enterprise kwam in 2245 in de vloot. Pike was captain vanaf 2250. Spock kwam in 2254 op de Enterprise.

Deze serie speelt zich af in 2256.

Ik stoor me dan ook aan die uniformen. Ze hadden prima de normale Starfleet uniformen kunnen gebruiken die ze ook in de nieuwe films hebben gebruikt.

Of hebben we hier met een derde timeline te maken? Los van de Original en de Kelvin timeline?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:48 #290
8781 crew  Frutsel
pi_174001836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:26 schreef STING het volgende:

[..]

Welke acteur had je voor Spock in gedachte dan, Zachary Quinto? :P
Het speelt zich niet af in de Kelvin timeline, just to be clear :7
Beetje verwarrend als je ziet dat het rond zich rond 2256 afspeelt en je inderdaad in 2254 de Pilot had van StarTrek :P
pi_174001866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Beetje verwarrend als je ziet dat het rond zich rond 2256 afspeelt en je inderdaad in 2254 de Pilot had van StarTrek :P
De Pilot van TOS met Kirk & Spock was zo te zien in 2265.
Nielsch refereert er waarschijnlijk naar dat de Enterprise met Pike al in 2250 rondvloog :7 Dus dan inderdaad ook wel benieuwd of we een cameo gaan zien, alleen wel lastig dan met andere acteurs.
pi_174001905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:34 schreef STING het volgende:

[..]

De Pilot van TOS met Kirk & Spock was zo te zien in 2265.
Nielsch refereert er waarschijnlijk naar dat de Enterprise met Pike al in 2250 rondvloog :7 Dus dan inderdaad ook wel benieuwd of we een cameo gaan zien, alleen wel lastig dan met andere acteurs.
De ekte ekte pilot speelde zich af in 2254 ofzo.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cage_(Star_Trek:_The_Original_Series)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 september 2017 @ 09:36:32 #293
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174001909
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:58 schreef aesop het volgende:

[..]

Die Chinese kapitein moet 15 episodes mee volgens IMDb...
Georgiou werd wel heel nadrukkelijk achtergelaten op dat Klingonschip. En waarom zouden die Klingons al die lijken behouden en verzamelen op dat rare schip? Volgens mij gaat daar nog iets vreemds gebeuren.
pi_174001912
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De ekte ekte pilot speelde zich af in 2254 ofzo.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cage_(Star_Trek:_The_Original_Series)
Ja, ik lees het net :P
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Christopher_Pike
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:37:15 #295
8781 crew  Frutsel
pi_174001915
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De ekte ekte pilot speelde zich af in 2254 ofzo.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cage_(Star_Trek:_The_Original_Series)
Ja die bedoelde ik dus ook :Y
pi_174001923
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

De USS Enterprise kwam in 2245 in de vloot. Pike was captain vanaf 2250. Spock kwam in 2254 op de Enterprise.

Deze serie speelt zich af in 2256.

Ik stoor me dan ook aan die uniformen. Ze hadden prima de normale Starfleet uniformen kunnen gebruiken die ze ook in de nieuwe films hebben gebruikt.

Of hebben we hier met een derde timeline te maken? Los van de Original en de Kelvin timeline?
Het is ook allemaal verwarrend ;(

Maar, toch denk ik dat ze op wat Easter Eggs na (zoals ik hierboven postte) er niet meer mee gaan doen :@
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:40:05 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

De special effect waren zeker eigentijds goed, maar waar ik al bang voor was gebeurde.

Het blijft steken bij een uitgekauwd verhaal die al de zoveelste remake ingaat.

Star Trek is zoveel meer dan een show van 45 minuten die het feitelijk van een remake en nieuwe special effecten moet hebben. De ziel is eruit gehaald, vergelijkbaar met die drie laatste films.

Men had met een nieuw verhaal, een nieuw format moeten komen. Dit is weer van hetzelfde. Jammer.
Dit lijkt in de verste verte geen remake... Welk verhaal heb je al eerder gehoord? Welk ander formaat had je in gedachten?

Ik vind dit een beetje lege kritiek, Ik vind juist de ziel van star trek er in zitten (al moeten er nog wel veel aflevering volgen) voorbeeld daarvan vind ik de standpunten van de klingons die de huidige maatschappelijke problemen reflecteren. Zo'n Sun Tzu quote die terugharkt op het verleden is wat mij betreft eigenlijk iets wat alleen in star trek gebeurt (picard met zijn moby dick referenties, kirk en co met hun goden verhalen etc). Ik vind het juist wel mooi dat er een ander stukje van de tijdlijn belicht wordt en kan dit zo naast kirk zien gebeuren, kirk die op een 5 jaar missie ver weg is, en ergens anders gebeuren andere zaken, het star trek universum is nooit leeg geweest.

wmb. belooft deze serie veel meer te worden dan een "remake".... ik vond deze twee afleveringen dan ook gelijk een stuk leuker dan die nieuwe films.

Neemt niet weg dat een stuk tijdlijn na voyager leuk geweest was maar wie weet komt dat als dit succesvol blijkt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174001975
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Neemt niet weg dat een stuk tijdlijn na voyager leuk geweest was maar wie weet komt dat als dit succesvol blijkt
Oooh, wat zou ik dat mooi vinden O+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 09:42:00 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174001981
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oooh, wat zou ik dat mooi vinden O+
Over een jaartje of 10 :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174001993
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Over een jaartje of 10 :P
Ik heb geduld. 8-)
Ja doei.
pi_174001997
Of ik reis even door de tijd, dat kan ook.
Ja doei.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')