abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:52:45 #1
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_170980634
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_170980947
PVV of tijdverspilling. Wat zou de keuze worden.
pi_170981085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef TheJanitor het volgende:
PVV of tijdverspilling. Wat zou de keuze worden.
Ik ben wel in voor een bruin kabinet. Snelle vervolgverkiezingen ^O^
pi_170981453
VVD,CDA,PVV,50 plus en FvD lijkt mij wel wat..
Neehee gaat niet gebeuren dat weet ik ook wel..
pi_170981999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef wolkentoetje het volgende:
VVD,CDA,PVV,50 plus en FvD lijkt mij wel wat..
Neehee gaat niet gebeuren dat weet ik ook wel..
Een dergelijk kabinet zou het nog geen 2 maanden volhouden :')
pi_170982285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:54 schreef electronique het volgende:

[..]

Een dergelijk kabinet zou het nog geen 2 maanden volhouden :')
Ja dat dachten velen ook van VVD en PvdA maar die zaten de rit wel uit.
pi_170982498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef wolkentoetje het volgende:
VVD,CDA,PVV,50 plus en FvD lijkt mij wel wat..
Neehee gaat niet gebeuren dat weet ik ook wel..
PVV lijkt me echt ongewenst. Die gaat vooral moeilijk doen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:38 #8
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982523
Gestrand op "migratie" dus. Opmerkelijk, daar de migratie die ons nu al kennelijk zo'n zorgen baart, maar dit pas een zwakke voorbode is van de enorme massa's migranten die straks door klimaatverandering op drift raken en onze kant op komen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:29:18 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170982690
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:20 schreef richolio het volgende:
zwakke voorbode is van de enorme massa's migranten die straks door klimaatverandering op drift raken en onze kant op komen.
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:30:14 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982709
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').
Ah, een wegkijker. Maar straks niet janken als het wel gebeurt hè. :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:32:43 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170982753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Ah, een wegkijker. Maar straks niet janken als het wel gebeurt hè. :)
Nee. Gewoon niet laten leiden door domme onderbuikgevoelens en doemscenario's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:46:04 #12
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982974
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Gewoon niet laten leiden door domme onderbuikgevoelens en doemscenario's.
Dom? Lees je eens in. Het is namelijk gewoon al bezig en wordt na verloop van tijd almaar erger. En dat valt niet te ontkennen.

1.
2.
3.

Dit zo makkelijk afdoen als "doemscenario" en "onderbuikgevoel" is naïef en simpel.

Ze kunnen je denk ik hier ook wel helpen: WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #8
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:48:02 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170983009
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Dom? Lees je eens in. Het is namelijk gewoon al bezig en wordt na verloop van tijd almaar erger. En dat valt niet te ontkennen.
Nee, dat is nergens op gebaseerd.

quote:
Ah, de Correspondent! Ik was al benieuwd waar je die onzin vandaan had.

Nee, er is geen enkel bewijs dat klimaatverandering direct voor meer vluchtelingen naar Europa zorgt. Het kan invloed hebben, net als vele honderden andere factoren uiteraard, maar net doen alsof dat een compleet toekomstbeeld is heeft geen enkele basis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fir3fly op 16-05-2017 15:53:42 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170983122
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

PVV lijkt me echt ongewenst. Die gaat vooral moeilijk doen.
Mij wel anders kom je er nooit vanaf. Alleen het probleem met PVV is dat ze alleen voor de bühne roepen mee te willen doen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:54:00 #15
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170983132
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is nergens op gebaseerd.

Wheheh, gast :') Feiten ontkennen, man man man.

quote:
[..]

Ah, de Correspondent! Ik was al benieuwd waar je die onzin vandaan had.

Jij kan dus niet normaal discussiëren. Zeg dat dan meteen. De bronnen staan er gewoon bij hoor. Tevens kan ik ook wel andere media erbij halen die hetzelfde vermelden, geloof je "die onzin" dan ineens wel? :)
quote:
Nee, er is geen enkel bewijs dat klimaatverandering voor meer vluchtelingen naar Europa zorgt. Het kan invloed hebben, net als vele honderden andere factoren uiteraard, maar net doen alsof dat een compleet toekomstbeeld is heeft geen enkele basis.
Niet? Geen bewijs? Laat me niet lachen.

De definitie van wegkijken dit.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_170983212
Volgende fase wordt:
(geheime agenda van CDA en VVD):

Poging met Christenunie. Het mooiste voor CDA en VVD zou zijn dat D'66 en/of CU afhaakt. Waarschijnlijk om ethische redenen, zoals euthanasie bij voltooid leven.
Zoniet, dan zullen VVD en CDA hogere eisen gaan stellen mbt migratie etc.
Wellicht dat dan D'66 en CU afhaken om die redenen.
En dan komt de gedoogcoalitie met de PVV weer om de hoek kijken. Tsja, zal Mark zeggen: We moeten wel, ondanks onze belofte dat de PVV buitenspel zou blijven.
En na veel vijfen en zessen komt er dus een dergelijk kabinet.
En CDA en VVD zijn spekkoper, want.... ze hebben veel stemmen en zetels binnengehaald dankzij de belofte om niet met de PVV te regeren. Hierdoor was de PVV stem dus een verloren stem.
En nu maken ze een kabinet waarin ze allebei veel meer departementen mogen bezetten, dan wat normaal zou zijn met het bewuste zetelaantal. Want het gaat immers om gedoogsteun, dus geen ministerposten. Daar heeft de PVV ook niet de kwaliteit voor in huis. En dat willen ze ook niet, met name Geert niet. Meeregeren maar niet persoonlijk verantwoordelijk. Ideaal...

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 16-05-2017 17:38:26 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170983220
GL heeft toch gewoon hun hand overspeeld? In een overwegend rechtse kamer en waar links gewoon als geheel verlies heeft geleden terwijl zij als partij wel wat wonnen? Ik snap dat ze wat accenten willen aanbrengen in zo'n eventueel kabinet, maar het klinkt nu alsof ze hun verkiezingsprogramma integraal wilden overnemen, en dat gaat gewoon niet.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze het dan ook hierop laten klappen... Het zou imho al 'winst' zijn als ze het asielbeleid een beetje 'in het midden' wisten te houden of niet verder lieten verrechtsen, in een kabinet met VVD/CDA... En dan op milieubeleid, duurzaamheid, en iets als rekeningrijden je laten gelden. Dan had je daadwerkelijk een kabinet met linkse accenten.

Het immigratiebeleid is voor een linkse partij nu kansloos, zeker aangezien in de linkse hoek ook echt niet iedereen meer heilig achter massa-immigratie aanloopt en daar ook wat gemorrel en bedenkingen zijn na de eerste golf migranten toch aardig wat teweeg bracht her en der.

Dus dit voelt alsof ze gewoon even voor de buhne wilde meebabbelen, om vooral niet het verwijt te krijgen dat ze een partij zijn van schreeuwers zonder plichtsbesef. En bij het eerste 'make it or break it'-moment het vooral laten klappen. En nu een paar jaar heel hard blijven gillen dat je ECHT je verantwoordelijkheid wilde pakken, en bij ieder 'rechts' dingetje roeptoeteren dat het heel anders was gelopen met GL in het kabinet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2017 15:59:38 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:59:47 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170983242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:54 schreef richolio het volgende:

[..]

Wheheh, gast :') Feiten ontkennen, man man man.

Nope, je verzint feiten. Er is geen causale link tussen klimaatverandering en migratie. Niet doen alsof dat wel zo is, foei.

quote:
Jij kan dus niet normaal discussiëren. Zeg dat dan meteen. De bronnen staan er gewoon bij hoor. Tevens kan ik ook wel andere media erbij halen die hetzelfde vermelden, geloof je "die onzin" dan ineens wel? :)
Het enige dat bekend is is dat klimaatverandering een invloed kan hebben op migratiestromen. Wat die invloed is en of dat ook gaat leiden tot een migratiestroom richting Europa is niet bekend.

De Correspondent is een propagandawebsite, wel een hele leuke trouwens.

quote:
Niet? Geen bewijs? Laat me niet lachen.

De definitie van wegkijken dit.
Nee, er is geen bewijs. Net doen alsof het een uitgemaakte zaak is is dingen verzinnen omdat je het graag wil geloven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 mei 2017 @ 16:14:14 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170983583
Geen link tussen klimaat en migratie... mijn dag is weer goed, dankjewel _O- _O- _O-

Zonder klimaatverandering hadden we allemaal nog in de bossen van Afrika geleefd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170985891
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:58 schreef Cyanide- het volgende:
GL heeft toch gewoon hun hand overspeeld? In een overwegend rechtse kamer en waar links gewoon als geheel verlies heeft geleden terwijl zij als partij wel wat wonnen? Ik snap dat ze wat accenten willen aanbrengen in zo'n eventueel kabinet, maar het klinkt nu alsof ze hun verkiezingsprogramma integraal wilden overnemen, en dat gaat gewoon niet.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze het dan ook hierop laten klappen... Het zou imho al 'winst' zijn als ze het asielbeleid een beetje 'in het midden' wisten te houden of niet verder lieten verrechtsen, in een kabinet met VVD/CDA... En dan op milieubeleid, duurzaamheid, en iets als rekeningrijden je laten gelden. Dan had je daadwerkelijk een kabinet met linkse accenten.
Ik betwijfel of GL uberhaupt overvraagd heeft, of dat VVD en CDA dat gedaan hebben (het wordt nu wel weer erg makkelijk geframed). Het punt is dat als je een brug moet slaan je juist niet accenten moet willen leggen en compromissen moet sluiten, dat werkt alleen als partijen dichter bij elkaar liggen.Je moet niet zozeer oplossingen zoeken die tussen partijen inliggen, maar die er boven staan.

GL moet dan aansluiting zoeken bij dat deel van het bedrijfsleven dat ook al VVD en CDA heeft opgeroepen tot een klimaatrevolutie. Milieu is al uit de linkse hoek, met veel vervuiling en bijvoorbeeld fietsen is dat ook gebeurd. Er is geen rechtsmens meer die Amsterdam of welke stad dan ook in een grote parkeerplaats wil omtoveren. Idem voor sociaal beleid, stel werkgelegenheid centraal, dat kunnen beiden aan hun achterban verkopen.

Je moet elkaar wat gunnen, geen overwinningen op elkaar willen. Die GL-ers kunnen toch niet alle vluchtelingen opnemen, maar ze moeten een gebaar van menselijkheid maken. Gun ze dat dan gewoon, maar hou de aantallen laag. Komt er een EU-herverdeling, dan moet GL als pro-EU wel mee.

Het probleem is dat je daarvoor mensen met visie nodig hebt, met lenige hersens en die bovendien niet vastzitten aan deelbelangetjes. De VVD zit vuistdiep in de olielobby, het CDA aan de boerenbond,vast en GL aan de vluchtelingenindustrie. Visie hebben ze geen van vieren, het zijn allemaal politiek opportunisten, en laten we het over lenige hersens al helemaal niet hebben. De kwaliteit van politici is gewoon heel erg achteruit gegaan sinds Paars, anders waren ze er al uit geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170985929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja dat dachten velen ook van VVD en PvdA maar die zaten de rit wel uit.
En daar heeft de PvdA een zware prijs voor moeten betalen. Er zijn weinig partijen die daar op zitten te wachten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 17:58:29 #22
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170986291
PVDA gaat de lege plek opvullen. Ik zei het maanden geleden al maar men wilde niet luisteren. Let maar op, PVDA wordt het.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 16 mei 2017 @ 18:07:53 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170986459
Ik snap gewoon niet dat ze het op migratie hebben laten klappen. Dus al die praat over het milieu kan je ook zoals Balkenende het stelde "prullenbakeren" want nu hadden ze de kans om hun verantwoordelijkheid te nemen en daar ook wat aan te doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:19:25 #24
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170986673
Een meerderheid met de Christenunie is gewoon te krap. 1 zeteltje maar, zowel in de Tweede als de Eerste Kamer. Als ze dat avontuur aangaan geven ze elk individueel kamerlid van de coalitie veto-recht. Een gruwel voor Rutte en Pechtold die een slaafse discipline van hun fracties eisen en genieten.
pi_170986810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap gewoon niet dat ze het op migratie hebben laten klappen. Dus al die praat over het milieu kan je ook zoals Balkenende het stelde "prullenbakeren" want nu hadden ze de kans om hun verantwoordelijkheid te nemen en daar ook wat aan te doen.
Tja, voor GroenLinks is het toch een beetje alles (of in ieder geval heel veel) of niets. Anders kunnen ze daar zwaar op worden afgerekend door de achterban.
pi_170988007
Ik las deze net:

quote:
SP-leider Roemer vindt dat er nu naar een centrum-links kabinet gekeken moet worden. Dat zou een kabinet moeten worden zonder de VVD, want met die partij regeren vindt hij nog steeds "een brug te ver".

In de eerste verkenningsronde na de verkiezingen zei Roemer al tegen verkenner Schippers dat een centrum-links kabinet zijn voorkeur heeft. Zo'n kabinet zou uit zes partijen moeten bestaan: SP, CDA, D66, GroenLinks, PvdA en ChristenUnie. Ook de Partij voor de Dieren zou een rol kunnen spelen

Hij zegt dat deze optie nog helemaal niet in beeld is geweest en dat hij na het mislukken van de onderhandelingen een rol voor zichzelf ziet weggelegd.
http://nos.nl/artikel/217(...)ppe-meerderheid.html

Op zich zou de VVD een prima oppositie-partij kunnen zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 19:26:30 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170988188
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tja, voor GroenLinks is het toch een beetje alles (of in ieder geval heel veel) of niets. Anders kunnen ze daar zwaar op worden afgerekend door de achterban.
Ik heb deze keer GL gestemd, en ik vind het helemaal prima dat ze op dit punt voet bij stuk hebben gehouden.

En ik acht het nog niet eens zo heel ondenkbaar dat men na het mislukken van andere combinaties toch weer met z'n vieren aan tafel gaat. Als dat gebeurt is de onderhandelingspositie van GL natuurlijk ijzersterk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170988673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb deze keer GL gestemd, en ik vind het helemaal prima dat ze op dit punt voet bij stuk hebben gehouden.

En ik acht het nog niet eens zo heel ondenkbaar dat men na het mislukken van andere combinaties toch weer met z'n vieren aan tafel gaat. Als dat gebeurt is de onderhandelingspositie van GL natuurlijk ijzersterk.
Toch begrijp ik dat niet helemaal. Heb je niet liever een paar van de standpunten van GroenLinks gerealiseerd dan helemaal niets van GroenLinks in de regering?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:40 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170988708
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch begrijp ik dat niet helemaal. Heb je niet liever een paar van de standpunten van GroenLinks gerealiseerd dan helemaal niets van GroenLinks in de regering?
Dat hangt er vanaf op welke punten GL toegeeft. Dit lijkt me een punt waarop ze beter niet kunnen toegeven.

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal. We gaan zien of CU of PvdA daar wel zin in heeft.. ik heb zo mijn twijfels.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170989110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:14 schreef Nattekat het volgende:
Geen link tussen klimaat en migratie... mijn dag is weer goed, dankjewel _O- _O- _O-

Zonder klimaatverandering hadden we allemaal nog in de bossen van Afrika geleefd.
Afrika is groot, afhankelijk van de geografische breedte heb je oerwoud, savanne of woestijn. Dit is altijd al zo geweest, ook het opschuiven van de grenzen is altijd al zo geweest
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_170989207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem is dat je daarvoor mensen met visie nodig hebt, met lenige hersens en die bovendien niet vastzitten aan deelbelangetjes. De VVD zit vuistdiep in de olielobby, het CDA aan de boerenbond,vast en GL aan de vluchtelingenindustrie. Visie hebben ze geen van vieren, het zijn allemaal politiek opportunisten, en laten we het over lenige hersens al helemaal niet hebben. De kwaliteit van politici is gewoon heel erg achteruit gegaan sinds Paars, anders waren ze er al uit geweest.
Hear hear
Overigens zijn de voornaamste deelbelangetjes het eigen belang, je hebt zakkenvullers bij elke partij, maar de VVD is de laatste tijd kampioen, zeg maar Keizer
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:09:24 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Afrika is groot, afhankelijk van de geografische breedte heb je oerwoud, savanne of woestijn. Dit is altijd al zo geweest, ook het opschuiven van de grenzen is altijd al zo geweest
Mwah, de Sahara is inmiddels wel groter dan Europa. Dat is wel eens anders geweest.

Als je van hieruit naar Zuid-Afrika vliegt zie je urenlang alleen maar zand onder je.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:12:08 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal.
Hoezo? Die deal hebben die partijen gemaakt en/of gesteund. GL's standpunt in deze is simpelweg onhoudbaar. Vandaar dat het ook geklapt is, als een partij onhoudbare standpunten blijft innemen houdt het op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf op welke punten GL toegeeft. Dit lijkt me een punt waarop ze beter niet kunnen toegeven.

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal. We gaan zien of CU of PvdA daar wel zin in heeft.. ik heb zo mijn twijfels.
Bij EenVandaag (onderzoekje) werd deze avond gezegd dat de achterban van de CU daar wel meer vrede mee heeft dan de achterban van GroenLinks (48% tov 35% meen ik).

Als GroenLinks tevreden was met de afspraken die gemaakt waren bij de formatie over bijvoorbeeld klimaat, dan zou ik dat al een hele stap vinden. Bij het uitbreiden van de Turkije-deal moet ook rekening worden gehouden met wat andere EU-landen willen, want zo'n deal wordt op EU-niveau gesloten. Aangezien ze nu al bezig zijn met een deal met Libië, verwacht ik niet dat GroenLinks daar heel veel invloed op zal hebben.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:13:37 #35
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989328
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo? Die deal hebben die partijen gemaakt en/of gesteund. GL's standpunt in deze is simpelweg onhoudbaar. Vandaar dat het ook geklapt is, als een partij onhoudbare standpunten blijft innemen houdt het op.
De vraag is natuurlijk of het standpunt van de andere 3 wel houdbaar is. Dat gaan we zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:15:05 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of het standpunt van de andere 3 wel houdbaar is. Dat gaan we zien.
Het heeft tot nu toe stand gehouden en is vrij succesvol geweest. Voorlopig dus ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989380
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:19 schreef NgInE het volgende:
Ik las deze net:

[..]

http://nos.nl/artikel/217(...)ppe-meerderheid.html

Op zich zou de VVD een prima oppositie-partij kunnen zijn.
Als ik de VVD was dan zou ik hier op aansturen, want die partijen gaan er nooit uitkomen met hun zgn. idealen. Laat ze een paar maanden aanmodderen en de CU en GL komen met hangende pootjes terug bij Pinokkio. En als ze er wel uitkomen en GL de grenzen opent voor de wereld (want de wereld is van iedereen) dan is Nederland na 4 jaar een chaos en wint de PVV
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:16:30 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989402
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het heeft tot nu toe stand gehouden en is vrij succesvol geweest. Voorlopig dus ja.
Dat was de situatie voor de verkiezingen, toen de VVD nog wat meer zetels had en de PvdA nog niet 'succesvol' ten onder was gegaan.

Dit is een nieuwe realiteit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:16:43 #39
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb deze keer GL gestemd, en ik vind het helemaal prima dat ze op dit punt voet bij stuk hebben gehouden.

En ik acht het nog niet eens zo heel ondenkbaar dat men na het mislukken van andere combinaties toch weer met z'n vieren aan tafel gaat. Als dat gebeurt is de onderhandelingspositie van GL natuurlijk ijzersterk.
Waarom stem je op iemand die niet wil regeren?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:17:17 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom stem je op iemand die niet wil regeren?
Moet jij zeggen. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170989463
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb deze keer GL gestemd
:')
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:43 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was de situatie voor de verkiezingen, toen de VVD nog wat meer zetels had en de PvdA nog niet 'succesvol' ten onder was gegaan.

Dit is een nieuwe realiteit.
Schijnbaar niet, want GL heeft gegokt en verloren. Er is geen draagvlak voor hun migratiebeleid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:46 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989483
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

:')
Ah kijk, minder intelligent Nederland is ook aanwezig hier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:59 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet jij zeggen. _O-
Waarom stem je op een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, die wegloopt? :P
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:20:30 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989504
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, want GL heeft gegokt en verloren. Er is geen draagvlak voor hun migratiebeleid.
Ik zou dat niet uitleggen als verlies. En vooralsnog ontbreekt het eveneens aan draagvlak voor een uitbreiding van de Turkije-deal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:25:10 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989615
We moeten nu toch wel vaststellen dat het nu of nooit was voor Groenlinks. De VVD is linkser/progressiever dan ooit, D66 is bekant inwisselbaar voor Groenlinks en CDA is CDA: een eeuwige draaikont die van twee walletjes eet. Als Groenlinks zelfs met deze partijen geen coalitie weet te vormen dan zal het ze nooit lukken.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:26:16 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989642
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou dat niet uitleggen als verlies.
Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989654
Tenzij de pvv geen eigen meerderheid haalt, zal geen andere partij willen regeren samen met de Nederlandse vertegenwoordiging van de schooiers.
Denken ze nog steeds dat elitair Nederland ook maar enige vorm van inspraak gunt aan vertegenwoordiging van dat soort figuren?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:27:16 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989666
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
En die wel instemt met dat soort baggerdeals. Dat is precies de reden dat men wegloopt van de PvdA.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170989696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom stem je op een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, die wegloopt? :P
:')
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:28:52 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die wel instemt met dat soort baggerdeals.
Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
quote:
Dat is precies de reden dat men wegloopt van de PvdA.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989709
Verlies of niet, ik vind het zonde dat ze het migratiedeel niet hebben willen opgeven voor het klimaatdeel.
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:30:48 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989748
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
Populistisch geblaat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.

En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:34:17 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Populistisch geblaat.

Gewoon de realiteit. Dat vindt ook de meerderheid van de Kamer, toen en nu.

quote:
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.
Nope. Het is echt heel simpel: ga je regeren raak je zetels kwijt. Het klopt dat de PvdA vrij weinig heeft laten zien in het kabinet maar ze waren dan ook de kleinere partij. Met migratie heeft het niets te maken, behalve dan dat het kabinet te verwijten valt te lang op de handen gezeten te hebben.

quote:
En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989895
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:34 schreef Fir3fly het volgende:

Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
Hahaha. Dit is zo waar.
pi_170990069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:29 schreef Physsic het volgende:
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
Klopt. GL heeft nooit de intentie gehad om mee te regeren. Ze hebben alleen aan de onderhandelingstafel gezeten om de schijn hoog te houden. Men had van te voren al kunnen weten dat er met zo'n radicaal activistisch clubje niet valt samen te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2017 @ 22:21:46 #57
862 Arcee
Look closer
  dinsdag 16 mei 2017 @ 23:22:32 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170993853
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

Blij dat GL bij het nieuwe kabinet vandaan blijft.
pi_170995968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

Blij dat GL bij het nieuwe kabinet vandaan blijft.
En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
pi_170996009
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:24 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_170996060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:34 schreef Resistor het volgende:

[..]

En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
CU staat eenzelfde ruimhartig asielbeleid voor als GL dus zinloos.
pi_170996064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

Blij dat GL bij het nieuwe kabinet vandaan blijft.
Het was niet Klaver, maar Buma.
pi_170996075
En wat is er mis met niet te veel inleveren op je idealen? Los van of je het ermee eens bent. Ik heb nergens de indruk dat GL niet wil regeren. Het is gewoon erg lastig met de partijen die verder de grootste zijn. Anders krijg je idd PvdA praktijken.
  woensdag 17 mei 2017 @ 07:49:56 #64
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170996080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het was niet Klaver, maar Buma.
Ik zie en lees toch echt dat Klaver niet wilde inbinden mbt migratie en dat ze er daarom niet uitkwamen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 07:54:05 #66
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170996099
quote:
Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
  woensdag 17 mei 2017 @ 07:55:16 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170996107
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:54 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
Die willen Buma natuurlijk te vriend houden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170996112
"de dagdromen van Jesse Klaver zijn een nachtmerrie voor de Nederlanders" aldus Buma eerder..
Verstandige woorden..
pi_170996371
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
pi_170996481
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
Denk dat het juist andersom is. Wanneer GL akkoord was gegaan m.b.t. migratie en in de regering zou komen, dan worden ze bij de gemeenteraadsverkiezingen keihard afgestraft. Beetje het PvdAverhaal van jezelf verloochenen in ruil voor macht.
pi_170996520
Dat groenlinks kan ik totaal niet serieus nemen. Hoe kun je nou voor een open grenzen beleid zijn en voor een groot sociaal vangnet. Die 2 sluiten elkaar gewoon uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170996523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
Dan heb je geluk dat Yasser het niet voor het zeggen heeft.
pi_170996541
Met GL komt er alleen geen beter klimaatbeleid, alleen een ander klimaatbeleid; een beleid dat de middenklasse erg hard zal raken. Ik denk dat Buma dat heel goed beseft, en daarom zal samenwerking tussen GL en CDA vrijwel onmogelojk zijn.

Dat sommigen nog de illusie hebben dat Groen Links een echt linkse partij is is sowieso niet te begrijpen, het is júist het schoolvoorbeeld van een elitaire grachtengordelpartij van mensen die idealisme uitstralen maar intussen vooral erg goed voor zichzelf zorgen en totaal niet nadenken over wat hun idealistische ideetjes voor gevolgen hebben voor mensen in andere situaties. D66 en GL samen in een coalitie zou echt een gruwel zijn voor de middenklasse: mobiliteit wordt onbetaalbaar, arbeid volledig geflexibiliseerd, de zorg verder geprivatiseerd; neoliberalisme ten top.

Deze partijen zijn de Trojaanse paarden van multinationals en het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in hun mooie praatjes trappen...
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:53:36 #74
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170996597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
Ik denk dat je beide alsnog krijgt. Ook VVD en CDA willen een beter klimaatbeleid, maar niet om dezelfde redenen als GL. De een wil klimaatbeleid veranderen om de wereld als geheel te verbeteren, de ander wil het om er zelf beter voor te staan voor de toekomst. Als we meer energie binnen NL produceren voor op de lange termijn betekent dat uiteindelijk meer 'groene' energie produceren. Dat creëert werkgelegenheid en verbetert ons klimaatbeleid.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja dat dachten velen ook van VVD en PvdA maar die zaten de rit wel uit.
Zowel PVV, 50Plus als PvD zijn onbetrouwbare, onervaren en onvoorspelbare partners. VVD en PvdA is ook niet altijd goed gegaan maar al vrij snel was duidelijk dat bij een eventueel vallen van het kabinet beide partijen er (veel) slechter uit zouden komen, PvdA qua zetels en VVD had met afgang van Rutte behoorlijk gezichtsverlies geleden.
pi_170998043
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:44 schreef Jalu het volgende:
Met GL komt er alleen geen beter klimaatbeleid, alleen een ander klimaatbeleid; een beleid dat de middenklasse erg hard zal raken. Ik denk dat Buma dat heel goed beseft, en daarom zal samenwerking tussen GL en CDA vrijwel onmogelojk zijn.

Dat sommigen nog de illusie hebben dat Groen Links een echt linkse partij is is sowieso niet te begrijpen, het is júist het schoolvoorbeeld van een elitaire grachtengordelpartij van mensen die idealisme uitstralen maar intussen vooral erg goed voor zichzelf zorgen en totaal niet nadenken over wat hun idealistische ideetjes voor gevolgen hebben voor mensen in andere situaties. D66 en GL samen in een coalitie zou echt een gruwel zijn voor de middenklasse: mobiliteit wordt onbetaalbaar, arbeid volledig geflexibiliseerd, de zorg verder geprivatiseerd; neoliberalisme ten top.

Deze partijen zijn de Trojaanse paarden van multinationals en het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in hun mooie praatjes trappen...
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
pi_170998234
Debat over formatie begint nu ongeveer: 10u45.
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

2eKamertweets twitterde op woensdag 17-05-2017 om 10:43:49 Om 10.45u debatteert de #Tweede Kamer over het eindverslag van de #informateur. Volg live via https://t.co/HhqLEAwnSH of #debatdirect reageer retweet
I´m back.
pi_170998264
NPO1 is live w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_170998454
Wilders meteen in het offensief tegen Rutte.
I´m back.
pi_170998471
Wilders sluit eerst iedereen uit en smeekt nu om mee te mogen doen _O-
pi_170998475
Asscher: ik spreek hier niet namens mljoenen Nederlanders _O- _O-
pi_170998492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:46 schreef superniger het volgende:
NPO1 is live w/
Eigenlijk is Edith Schippers best een MILF trouwens.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170998505
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

Eigenlijk is Edith Schippers best een MILF trouwens.
:') _O-
pi_170998528
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

Eigenlijk is Edith Schippers best een MILF trouwens.
:o :o
pi_170998568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:01 schreef electronique het volgende:

[..]

:o :o
Ze zat net zo geil op haar bril te kauwen, vandaar dat ik er over begon.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170998643
SGP vraagt aan Rutte of D66 en CDA wel samengaan op heikele dossiers. Ja, dat vraag ik me ook af.
En wel cruciaal idd.
I´m back.
pi_170998647
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

Eigenlijk is Edith Schippers best een MILF trouwens.
Paardenmeisje hè.
I´m back.
pi_170998736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Paardenmeisje hè.
Goed paard kunnen rijden is altijd een plus binnen een relatie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170998752
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Goed paard kunnen rijden is altijd een plus binnen een relatie.
Nee, ik denk wel dat het een aardige vrouw is en dat ze gevoel voor humor heeft. Nadeel is wel dat ze een marktfundamentalist is.
I´m back.
pi_170998761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk wel dat het een aardige vrouw is en dat ze gevoel voor humor heeft. Nadeel is wel dat ze een marktfundamentalist is.
Ach, niemand is perfect. Zolang het maar compenseert.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170998774
Lol, Rutte zegt dat verkiezingsprogramma van GL en SP substantieel verschillen, Roemer zegt leg dat dan eens uit...
I´m back.
pi_170998813
Rutte ziet een coalitie met daarin een combinatie VVD-GL in ieder geval niet meer als een optie. Dus niet lijmen, geen herkansing.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:17:33 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170998831
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Rutte ziet een coalitie met daarin een combinatie VVD-GL in ieder geval niet meer als een optie. Dus niet lijmen, geen herkansing.
Maar #watdanwel?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170998869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar #watdanwel?
Ja, dat is men nu aan het aftasten, denk ik. Rutte zegt daar tot nu toe niets over. Zal eerst met CU geprobeerd worden wrs, maar 77 zetels is maar een kleine meerderheid natuurlijk.
I´m back.
pi_170998906
Ligt het aan mij of is Rutte zich nu toch echt als een mongooltje aan het gedragen?

Iedereen wil weten wat er nou precies misging tijdens de besprekingen want anders heeft advies uitbrengen obviously geen zin, en hij blijft maar zeggen dat hij daar niet op in wil gaan.

Ook zegt die dat de VVD geen enkele partij uitsluit, uh hallo met de PVV wel toch zei je iets van 5 keer?

Wat een apart gedoe dit zeg.
pi_170998908
Marianne Thieme heeft echt een super trendy pakje aan.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170998949
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:20 schreef Drxx het volgende:
Ligt het aan mij of is Rutte zich nu toch echt als een mongooltje aan het gedragen?

Iedereen wil weten wat er nou precies misging tijdens de besprekingen want anders heeft advies uitbrengen obviously geen zin, en hij blijft maar zeggen dat hij daar niet op in wil gaan.

Ook zegt die dat de VVD geen enkele partij uitsluit, uh hallo met de PVV wel toch zei je iets van 5 keer?

Wat een apart gedoe dit zeg.
Heeft-ie gezegd waarom hij dat niet zegt, dat maakt het formeren van een andere variant risicovoller.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:22:33 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170998952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is men nu aan het aftasten, denk ik. Rutte zegt daar tot nu toe niets over. Zal eerst met CU geprobeerd worden wrs, maar 77 zetels is maar een kleine meerderheid natuurlijk.
Kan je wel hard roepen dat je geen GL wil, maar dan moet je wel zinnige alternatieven hebben.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170998965
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Rutte ziet een coalitie met daarin een combinatie VVD-GL in ieder geval niet meer als een optie. Dus niet lijmen, geen herkansing.
Erg jammer.
pi_170998976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kan je wel hard roepen dat je geen GL wil, maar dan moet je wel zinnige alternatieven hebben.
Ja, dat zegt-ie niet in de vergadering. Maar ik denk dat ze straks eerst CU laten aanschuiven.
I´m back.
pi_170998983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft-ie gezegd waarom hij dat niet zegt, dat maakt het formeren van een andere variant risicovoller.
En hoe klinkt dat logisch? Wat verwacht hij nu van de andere partijen dan, een soort open sollicitatie en dan maar kijken wie er het beste past bij de VVD of zo?
pi_170999029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:23 schreef Drxx het volgende:

[..]

En hoe klinkt dat logisch? Wat verwacht hij nu van de andere partijen dan, een soort open sollicitatie en dan maar kijken wie er het beste past bij de VVD of zo?
Ja, dan kun je net zo goed openbaar formeren, an sich heeft-ie wel een punt. Hij geeft iig aan dat de grootste strijd tussen VVD en GL ging.
Over de strijd tussen CDA en D66 en GL over dezelfde dossiers zegt-ie niets.
Misschien dat Buma daar straks nog wat over zegt.
I´m back.
pi_170999080
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan kun je net zo goed openbaar formeren, an sich heeft-ie wel een punt. Hij geeft iig aan dat de grootste strijd tussen VVD en GL ging.
Over de strijd tussen CDA en D66 en GL over dezelfde dossiers zegt-ie niets.
Misschien dat Buma daar straks nog wat over zegt.
En nu mag Roemer dus gaan puzzelen welke verschillen er zijn tussen GL en SP, maar niet tussen GL en CDA en SP en CDA. Ik ken hun partijstandpunten niet, dus misschien is dat wel veel meer dan een paar. Daar dan een conclusie uittrekken en op basis daarvan advies uitschrijven. Nee dat is lekker :|W
pi_170999112
quote:
9s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:27 schreef Drxx het volgende:

[..]

En nu mag Roemer dus gaan puzzelen welke verschillen er zijn tussen GL en SP, maar niet tussen GL en CDA en SP en CDA. Daar een conclusie uittrekken en op basis daarvan advies uitschrijven. Nee dat is lekker :|W
Ja, klopt Roemer vindt dat er weinig verschil is tussen GL en SP wb migratie bijv., maar Rutte niet.
I´m back.
pi_170999164
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt Roemer vindt dat er weinig verschil is tussen GL en SP wb migratie bijv., maar Rutte niet.
En nu wil Rutte ook niet zeggen of dat punt waarop ze vastliepen alleen aan de GL lag, of ook aan CDA en/of D66. Jezusallechristus, ik ben het hier met Roemer eens dit is één grote grap.
pi_170999178
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:32 schreef Drxx het volgende:

[..]

En nu wil Rutte ook niet zeggen of dat punt waarop ze vastliepen alleen aan de GL lag, of ook aan CDA en/of D66. Jezusallechristus, ik ben het hier met Roemer eens dit is één grote grap.
Nee, maar dat zou hij wel moeten zeggen nu dus. Dat is toch wel zwak van Rutte nu.
I´m back.
pi_170999194
Wat doet Roemer eigenlijk nog in de Tweede Kamer :')
pi_170999237
Wilders zegt dat je dat van te voren ook wel kon inschatten dat VVD en GL niet samen konden gaan op migratie en andere linkse partijen idem. Dus verknoeide tijd geweest.
I´m back.
pi_170999306
Buum krijgen we nu, ben benieuwd.
I´m back.
pi_170999316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:33 schreef electronique het volgende:
Wat doet Roemer eigenlijk nog in de Tweede Kamer :')
Had überhaupt allang moeten opstappen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:20 #111
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999323
De coalitie die Geert oppert is wel erg breed :{ , maar dan krijg je wel een meerderheid in 1e en 2e kamer. :P

VVD, CDA, SGP, 50Plus en FvD
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:42:58 #112
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999385
Sybrand _O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_170999387
Buum zegt ook niets.
I´m back.
pi_170999411
Buum zegt dus hetzelfde als Rutte zonder nader uit te leggen welke punten het precies zijn.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:40 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170999418
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
De coalitie die Geert oppert is wel erg breed :{ , maar dan krijg je wel een meerderheid in 1e en 2e kamer. :P

VVD, CDA, SGP, 50Plus en FvD

:?

Bedoel je niet VVD, PVV, CDA, SGP, 50Plus en FvD ofzo?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170999439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
Buum zegt dus hetzelfde als Rutte zonder nader uit te leggen welke punten het precies zijn.
Ongetwijfeld dat VVD, D66 en CDA van tevoren even besproken hebben wat ze gaan vertellen om de optie met CU te proberen
pi_170999467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:45 schreef electronique het volgende:

[..]

Ongetwijfeld dat VVD, D66 en CDA van tevoren even besproken hebben wat ze gaan vertellen om de optie met CU te proberen
Ja, klopt, je wordt dus niet echt wijzer wat het nu precies was. Pas als er een nieuw kabinet staat dan krijg je dit te weten via een artikeltje in de VK of NRC.
I´m back.
pi_170999486
Maar goed GL is dus passé.
Ben toch nog benieuwd hoe Pechtold dezelfde vraag beantwoordt.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:47:22 #119
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

:?

Bedoel je niet VVD, PVV, CDA, SGP, 50Plus en FvD ofzo?
Oh ja die mist zie ik. :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_170999512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
Buum zegt dus hetzelfde als Rutte zonder nader uit te leggen welke punten het precies zijn.
Is zo afgesproken. Klaver en Pechtold zullen eenzelfde in eigen bewoordingen zeggen.
mag het weten
pi_170999525
Het is dus volgens Buma niet meer een motorblok en aanhang.
I´m back.
pi_170999544
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Is zo afgesproken. Klaver en Pechtold zullen eenzelfde in eigen bewoordingen zeggen.
Ja, en dus toch wel interessant welke draai ze eraan geven, want Buma interpreteert nu als: er is geen motorblok en aanhang (GL of CU).
I´m back.
pi_170999617
Nu Pechthold met zn afgesproken stukje
pi_170999620
Pechtold nu.
I´m back.
pi_170999642
Brede meerderheid in beide kamers. Exit Cu :W
mag het weten
pi_170999687
Pechtold wil dus toch onderzoeken of GL toch nog wel kan in feite, echter Rutte en Buma hebben dat al uitgesloten.
I´m back.
pi_170999693
Eenmaal, andermaal en niet verkocht. Pechtold pakt zijn veilingmeester ervaring van stal _O_
mag het weten
pi_170999735
Ik vind dat Asscher wel heel vaak bij de interruptiemicrofoon staat trouwens
pi_170999775
Ik vind dat Asscher wel erg veel aan Pechtold's lul hangt.
pi_170999833
Dit is nu niet gelukt. Ergo paars I scenario ligt nog op de loer. Brede meerderheid in beide kamers blokkeert de weg voor CU want veto D66/Pechtold.
mag het weten
pi_170999885
Geen principieel verschil tussen D66 en VVD-CDA, maar meer omdat Pechtold geen principes heeft in principe. :D.
I´m back.
pi_170999898
Haha die cameraman meteen op DENK richten _O_
pi_170999920
Nu Klaver
mag het weten
pi_170999944
Jezus nu.
I´m back.
pi_170999974
Zou leuk zijn als je nu een koffiejuffrouw zou hebben.
I´m back.
pi_171000000
Klaver: de breuk was geen cosmetische breuk, maar een echte breuk.
I´m back.
pi_171000037
Roemer probeert het maar weer, waar en wie vastgelopen? Antwoord VVD, maar ook met D66 dus.

Ofwel met elkaar.
I´m back.
pi_171000158
Asscher probeert hem ook over te halen wat meer te zeggen: een principiële ondergrens, daar ging het over volgens Klaver en hoezo kom je daar pas na 2 maanden achter? Of was het gewoon weigering om een compromis te sluiten...
I´m back.
pi_171000209
Rutte zit te genieten hoor.
pi_171000434
Roemer wil het kabinet ietsje minder demissionair maken. Ja, grappig natuurlijk, want VVD en PvdA kunnen nu niet meer de handrem aantrekken.
Dus dat gaat niet door.
I´m back.
pi_171000491
Roemer wil sociaalchristelijk. Buma zegt nope nope nope
mag het weten
pi_171000494
Roemer lijkt het logischer en realistischer om met 6 partijen een coalitie te sluiten.
I´m back.
pi_171000611
Licht sarcastische ondertoon, understatement van het jaar Buma! :+
mag het weten
pi_171000618
Roemer zet zichzelf echt totaal voor lul hier haha
pi_171000641
Wat een grapjas is Buum toch hè. :D.
I´m back.
pi_171000648
Roemer :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171000673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een grapjas is Buum toch hè. :D.
Nou, kampioen Bumor hij. Krijgt iig de tweede kamer aan het lachen _O-
mag het weten
pi_171000698
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nou, kampioen Bumor hij. Krijgt iig de tweede kamer aan het lachen _O-
Ja, ik moet sws altijd lachen om zijn stem. LuckyTV stem.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:39:32 #149
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171000753
Wat een oeverloos geouwehoer in dat de debat. Het wordt de vorige formatiepoging met CU in plaats van GL of het wordt niks.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171000784
6 partijen, kun je misschien alleen over 2 of 3 vage hoofdlijnen een afspraak maken en de rest is dan een vrije kwestie. Kortom dat overleef je wrs 2 maanden.
I´m back.
pi_171000792
Oeh hebben Roemer en Pechtold romantisch voor twee gedineerd bij kaarslicht?
mag het weten
pi_171000891
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef Joosie200 het volgende:
Oeh hebben Roemer en Pechtold romantisch voor twee gedineerd bij kaarslicht?
Zouden ze hebben gebatst?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171000941
Oooooh, Pechtold gaat full BM-mode hiero! Escalatie!
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:47:24 #154
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171000950
Jezus wat een nutteloze back and forth van Roemer en Pechtold. Volgende spreker graag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171000971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:47 schreef Mani89 het volgende:
Jezus wat een nutteloze back and forth van Roemer en Pechtold. Volgende spreker graag.
Klopt een 6 partijen coalitie hoef je sws niet over te praten.
I´m back.
pi_171001213
Kuzu praat altijd alsof hij in huilen wil uitbarsten.
I´m back.
pi_171001242
Dus Asscher wil zelf niet deelnemen maar wel de CU naar voren schuiven? Of begrijp ik hem verkeerd?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:06 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171002016
Wanneer gaan we naar de stembus?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171002838
Die gasten hebben het maar makkelijk, ik loop te hannesen met een kraan die ik erop moet zetten met twee verlopen en ik heb nog steeds niet geluncht.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:02:56 #160
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171002867
KUZUUUUUUUUUU
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:04:29 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171002892
Roemer :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171002971
Baudet _O_
pi_171013395
quote:
Rutte wil SP, PvdA of Christenunie als vierde partij
Foto: ANP
Gepubliceerd: 17 mei 2017 17:17 Laatste update: 17 mei 2017 20:24

Als het aan VVD-leider Mark Rutte ligt, wordt er een nieuwe formatiepoging gedaan met de SP, PvdA of Christenunie als vierde partij naast de VVD, CDA en D66.

Dat moet een stabiel kabinet vormen dat kan rekenen op meerderheden in de Tweede en Eerste Kamer.

Dat zei Rutte woensdag na afloop van een nieuwe verkenningsronde met informateur Edith Schippers. Ook CDA-leider Sybrand Buma sprak zijn voorkeur uit voor één van deze drie partijen.

D66-leider Alexander Pechtold ziet het liefst SP of PvdA aanschuiven. De ChristenUnie als vierde partij noemt hij "onwenselijk".

Schippers werd eerder op de dag door de Tweede Kamer opnieuw aangewezen om de formatie-onderhandelingen in goede banen te leiden.

Maandag klapten de onderhandelingen tussen VVD, CDA, D66 en GroenLinks. De partijen bleken op het thema migratie onoverbrugbare verschillen te kennen, waardoor de gesprekken werden afgebroken.

Schippers spreekt woensdagavond met verschillende fractieleiders om in kaart te brengen welke coalities er nog mogelijk zijn.

Opties

De ChristenUnie is een optie, maar daar heeft D66 moeite mee. Die coalitie zou rusten op een minimale meerderheid in zowel de Tweede als de Eerste Kamer. Dat zou betekenen dat een dissident of parlementariër die zich afscheidt het kabinet kan opblazen. Bovendien staan de twee partijen op medisch-etische thema's lijnrecht tegenover elkaar.

De PvdA kan de VVD, CDA en D66 aan een meerderheid helpen, maar Asscher wil na zijn verkiezingsnederlaag niet het kabinet in.

Dan blijft de SP over, maar partijleider Emile Roemer wil niet met de VVD. CDA, D66, maar ook Schippers roepen de SP'er op in ieder geval het gesprek aan te gaan.

Buma zei na het gesprek met Schippers dat het goed zou zijn als zij in ieder geval met de SP gaat praten. "Er is ook een verantwoordelijkheid om een keer ja te zeggen tegen coalities, ook als dat in eerste instantie niet de coalitie is van jouw voorkeur", zei de CDA'er in de richting van de SP en PvdA.

De ChristenUnie en PvdA gaan donderdag op gesprek bij de informateur.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)s-vierde-partij.html

Zou de SP dan eindelijk toch gaan regeren?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:19:30 #164
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171013483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)s-vierde-partij.html

Zou de SP dan eindelijk toch gaan regeren?
Neeee, de PVDA. De PVDA wil zelf, Rutte wil de PVDA, Pechtold wil de PVDA.
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:23:41 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171013622
SP is misschien nog erger dan GL :') :r.

Gaat gelukkig niet gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171013669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Neeee, de PVDA. De PVDA wil zelf, Rutte wil de PVDA, Pechtold wil de PVDA.
De PvdA bestaat over 4 jaar niet meer als ze nog een rondje Rutte gaan doen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:34:22 #167
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171013969
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:25 schreef NgInE het volgende:

[..]

De PvdA bestaat over 4 jaar niet meer als ze nog een rondje Rutte gaan doen.
In de oppositie zitten is ook geen garantie voor succes. Dat was in het verleden zo maar nu zijn er teveel alternatieven.
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:45:50 #168
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171014372
Pechtold heeft bij Schippers aangegeven de samenwerking met de CU onwenselijk te vinden.
Dit gaat nog een lange coalitiesmeding worden :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171014779
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:23 schreef Fir3fly het volgende:
SP is misschien nog erger dan GL :') :r.

Gaat gelukkig niet gebeuren.
Kan het me niet voorstellen. SP verschilt te veel van D66 en rechts.
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:57:15 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171014799
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:25 schreef NgInE het volgende:

[..]

De PvdA bestaat over 4 jaar niet meer als ze nog een rondje Rutte gaan doen.
Onzin, ze kunnen gewoon als underdog meedoen. Bovendien kan het niet veel slechter worden dan dit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171015951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In de oppositie zitten is ook geen garantie voor succes. Dat was in het verleden zo maar nu zijn er teveel alternatieven.
Lodewijk Asscher hoeft alleen maar af en toe het debat aan te gaan met een politieke tegenstander en er zullen genoeg mensen zijn die graag PvdA willen stemmen. Ze hebben alleen een reputatieprobleem; in de oppositie zitten geeft ze de kans om te tonen dat ze echt nog staan voor wat men van de PvdA verwacht.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171015987
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin, ze kunnen gewoon als underdog meedoen. Bovendien kan het niet veel slechter worden dan dit.
Jawel hoor, de PvdA zou ook gewoon uit de Tweede Kamer gesmeten kunnen worden als ze geen zetels meer krijgen bij de volgende verkiezingen. Dus die gaan het lekker op safe spelen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:39:31 #173
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_171016221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan het me niet voorstellen. SP verschilt te veel van D66 en rechts.
Op het migratiepunt zou de SP wellicht wat makkelijker zijn lijkt me.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:56:13 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171016695
quote:
3s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:31 schreef NgInE het volgende:

[..]

Jawel hoor, de PvdA zou ook gewoon uit de Tweede Kamer gesmeten kunnen worden als ze geen zetels meer krijgen bij de volgende verkiezingen.
Dat is een leeg statement.
quote:
Dus die gaan het lekker op safe spelen.
Precies, de underdogrol. En ze kunnen de formatie lekker lang rekken om dan redder in nood te spelen en 'verantwoordelijkheid' te nemen.

Waarom kan men maar niet snappen dat de enige reden dat de PvdA zo weinig zetels heeft is omdat GL die allemaal gestolen heeft? Zo gaat het altijd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171016917
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een leeg statement.

Nee hoor, dat scenario is zeker denkbaar.

quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:56 schreef Fir3fly het volgende:
Precies, de underdogrol. En ze kunnen de formatie lekker lang rekken om dan redder in nood te spelen en 'verantwoordelijkheid' te nemen.

Waarom kan men maar niet snappen dat de enige reden dat de PvdA zo weinig zetels heeft is omdat GL die allemaal gestolen heeft? Zo gaat het altijd.
Zijn denk ik ook genoeg zetels naar D66 gegaan. Ik geloof niet dat de PvdA een underdog rol wil; dat is niet goed voor hun imago.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:20:43 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171017578
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor, dat scenario is zeker denkbaar.

Maar zeggen dat een partij uit de kamer verdwijnt als ze geen zetels halen is een triviale waarheid

quote:
Zijn denk ik ook genoeg zetels naar D66 gegaan. Ik geloof niet dat de PvdA een underdog rol wil; dat is niet goed voor hun imago.
Wat is wel goed voor hun imago?

Kiezers hebben geen geheugen en geen lange termijnvisie. De PvdA kan onder de radar meeliften met het kabinet. In de oppositie gaan zitten met de grote SP en GL heeft ook geen nut.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171021576
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar zeggen dat een partij uit de kamer verdwijnt als ze geen zetels halen is een triviale waarheid

[..]

Wat is wel goed voor hun imago?

Kiezers hebben geen geheugen en geen lange termijnvisie. De PvdA kan onder de radar meeliften met het kabinet. In de oppositie gaan zitten met de grote SP en GL heeft ook geen nut.
Je kunt prima functioneren in de oppositie, dat zie je aan het feit dat de PVV gegroeid is. En de PvdD doet het ook prima vanuit die positie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171021667
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op het migratiepunt zou de SP wellicht wat makkelijker zijn lijkt me.
Ja maar economisch niet. En wat betreft de EU ook niet.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:49:30 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171021861
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171021952
quote:
Eens.
pi_171022328
quote:
De Correspondent ;( ;( ;( ;(
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:12:39 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171022357
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:11 schreef electronique het volgende:

[..]

De Correspondent ;( ;( ;( ;(
Vast niet populair bij 'rechtse' populisten. :D

Maar toch duidelijk een heel ander niveau dan Telegraaf en Geenstijl.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171022456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vast niet populair bij 'rechtse' populisten. :D

En iedereen die iets stemt wat ook maar ietsje rechtser is dan GL :')

De manier van journalistiek van de correspondent vind ik niet perse slecht: goedgeschreven longreads, etc. maar ik vind het wel heel links ja. GeenStijl lees ik sowieso niet en afgezien van het tijdje dat ik de Telegraaf las voor werk die dus ook niet.
pi_171022482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:16 schreef electronique het volgende:

[..]

En iedereen die iets stemt wat ook maar ietsje rechtser is dan GL :')

De manier van journalistiek van de correspondent vind ik niet perse slecht: goedgeschreven longreads, etc. maar ik vind het wel heel links ja. GeenStijl lees ik sowieso niet en afgezien van het tijdje dat ik de Telegraaf las voor werk die dus ook niet.
Ze hebben wel echt de beste website van alle politiek getinte blogs.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 10:19:23 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171022496
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:18 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ze hebben wel echt de beste website van alle politiek getinte blogs.
Omdat het volledig in jouw straatje past.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:20:13 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171022506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:16 schreef electronique het volgende:

[..]

En iedereen die iets stemt wat ook maar ietsje rechtser is dan GL :')
"If you're not with us you're against us", ja... ik weet hoe nieuw rechts dat benadert. Nuance is een heel vies woord.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:16 schreef electronique het volgende:

De manier van journalistiek van de correspondent vind ik niet perse slecht: goedgeschreven longreads, etc. maar ik vind het wel heel links ja. GeenStijl lees ik sowieso niet en afgezien van het tijdje dat ik de Telegraaf las voor werk die dus ook niet.
WNL dan? Ook zo'n prachtig clubje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 10:21:48 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171022539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

"If you're not with us you're against us", ja... ik weet hoe nieuw rechts dat benadert. Nuance is een heel vies woord.

[..]

WNL dan? Ook zo'n prachtig clubje.
Omdat het volledig in jouw straatje past. Effectief is het gewoon de GS van links.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171022582
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het volledig in jouw straatje past.
Dat is natuurlijk zo, maar ik bedoel ook puur qua ontwerp. Het ziet er allemaal super slick uit. En ze gebruiken fijne lettertypes.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171022589
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

"If you're not with us you're against us", ja... ik weet hoe nieuw rechts dat benadert. Nuance is een heel vies woord.

[..]

WNL dan? Ook zo'n prachtig clubje.
Ik weet niet hoe jij nieuw rechts zou formuleren :')
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:25:40 #190
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171022616
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het volledig in jouw straatje past. Effectief is het gewoon de GS van links.
Mwah, de achterlijkheid druipt er bij GS wel vanaf. Los van politieke verschillen zie ik wel meer verschillen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171022634
Ik hoop toch echt niet dat het iets met CU wordt. Gaan we hier ook tien jaar terug in de tijd.
pi_171022712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, de achterlijkheid druipt er bij GS wel vanaf. Los van politieke verschillen zie ik wel meer verschillen.
De Correspondent publiceert in ieder geval inhoudelijke stukken met een onderbouwing. Of je de onderbouwing goed vindt of niet hangt heel erg af van oa je politieke voorkeur maar om de Correspondent met GS te vergelijken gaat wel heel ver :')

[ Bericht 0% gewijzigd door electronique op 18-05-2017 13:36:29 ]
pi_171022738
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar ik bedoel ook puur qua ontwerp. Het ziet er allemaal super slick uit. En ze gebruiken fijne lettertypes.
Mijn straatje is het niet per se, maar meerdere invalshoeken in een achtergrondartikel en goede bronvermelding vind ik wel pluspunten. Vind de kwaliteit per artikel verschillen, maar kan het juist waarderen als ik door een artikel waar ik het niet mee eens ben toch nog eens aan het denken word gezet.

Vind het wel erg karakteristiek dat bepaalde figuren zich niet kunnen voorstellen dat men ook iets kan waarderen wat niet noodzakelijkerwijs in je straatje past. :')
pi_171022822
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:35 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je kunt prima functioneren in de oppositie, dat zie je aan het feit dat de PVV gegroeid is. En de PvdD doet het ook prima vanuit die positie.
Dat rechtvaardigt geen ondemocratisch cordon sanitair jegens de PVV.

Wat je gisteren in het debat zag was een wankelende premier die zijn kaarten heeft overspeeld en elke restje geloofwaardigheid is kwijtgeraakt. Als ik in Ruttes schoenen had gestaan was ik per direct opgestapt. Dit is geen premier van Nederland meer. Geen premier voor de Nederlanders. Het is over en uit voor Mark Rutte. Ga! En kom nooit meer terug.
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:34:32 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171022869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:29 schreef electronique het volgende:

[..]

De Correspondent publiceert in ieder geval inhoudelijke stukken met een onderbouwing. Of je de onderbouwing goed vindt of niet hangt heel erg af van je politieke voorkeur maar om de Correspondent met GS te vergelijken gaat wel heel ver :')
Dan zijn we het wel eens denk ik. ^O^

Wat natuurlijk wel een beetje typisch is is dat de 'rechtse' tegenhanger van de Correspondent geheel niet bestaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171023102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat rechtvaardigt geen ondemocratisch cordon sanitair jegens de PVV.

Wat je gisteren in het debat zag was een wankelende premier die zijn kaarten heeft overspeeld en elke restje geloofwaardigheid is kwijtgeraakt. Als ik in Ruttes schoenen had gestaan was ik per direct opgestapt. Dit is geen premier van Nederland meer. Geen premier voor de Nederlanders. Het is over en uit voor Mark Rutte. Ga! En kom nooit meer terug.
Ik denk dat je post geen indruk maakt op de rest van de Nederlandse samenleving. Het nieuwe kabinet Rutte gaat er hoe dan ook komen. Over 4 jaar mag je weer opnieuw een poging wagen.
pi_171023118
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:30 schreef Chai het volgende:

[..]

Mijn straatje is het niet per se, maar meerdere invalshoeken in een achtergrondartikel en goede bronvermelding vind ik wel pluspunten. Vind de kwaliteit per artikel verschillen, maar kan het juist waarderen als ik door een artikel waar ik het niet mee eens ben toch nog eens aan het denken word gezet.

Vind het wel erg karakteristiek dat bepaalde figuren zich niet kunnen voorstellen dat men ook iets kan waarderen wat niet noodzakelijkerwijs in je straatje past. :')
Ik probeer niet in een echokamer te leven. Het is altijd goed om ook dingen te lezen vanuit andere invalshoeken; daar krijg je een breder wereldbeeld van.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171023128
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Effectief is het gewoon de GS van links.
Inderdaad zeg, zo zie ik op De Correspondent ook regelmatig comments voorbij komen dat bepaalde vrouwen hun bek moeten houden omdat ze toch niet neuqbaar zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171023150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zijn we het wel eens denk ik. ^O^

Wat natuurlijk wel een beetje typisch is is dat de 'rechtse' tegenhanger van de Correspondent geheel niet bestaat.
Haha hoezo is dat typisch volgens jou?

Ik ben het hier overigens wel mee eens hoor. Elsevier zou je wellicht kunnen noemen (al vind ik de kwaliteit daarvan ook niet altijd even goed. Lees er wel regelmatig stukken van op Blendle.) en anders kom je al snel bij De Dagelijkse Standaard en dat soort dingen :')
pi_171023156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat rechtvaardigt geen ondemocratisch cordon sanitair jegens de PVV.

Wat je gisteren in het debat zag was een wankelende premier die zijn kaarten heeft overspeeld en elke restje geloofwaardigheid is kwijtgeraakt. Als ik in Ruttes schoenen had gestaan was ik per direct opgestapt. Dit is geen premier van Nederland meer. Geen premier voor de Nederlanders. Het is over en uit voor Mark Rutte. Ga! En kom nooit meer terug.
Die mening kun je hebben. Wat ik er van mee kreeg is dat Rutte echt geen zin heeft om met Wilders samen te werken. En geef hem eens ongelijk; de plannen van Wilders zijn niet uit te voeren in een vrije democratie. Daarnaast is Wilders ronduit onbeschoft tegen zijn collega politici wanneer hij in debat is. Ik zou ook niet samenwerken met iemand die mij en mijn partij constant beledigd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 10:46:09 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171023165
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, zo zie ik op De Correspondent ook regelmatig comments voorbij komen dat bepaalde vrouwen hun bek moeten houden omdat ze toch niet neuqbaar zijn.
Ook op GS verschijnen gewoon prima artikelen zo nu en dan. Probleem van rechtse invalshoeken is dat het door tegenstanders veel sneller als barbaars wordt gezien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:47:14 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171023194
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook op GS verschijnen gewoon prima artikelen zo nu en dan. Probleem van rechtse invalshoeken is dat het door tegenstanders veel sneller als barbaars wordt gezien.
Vooral als heel dom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171023200
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook op GS verschijnen gewoon prima artikelen zo nu en dan. Probleem van rechtse invalshoeken is dat het door tegenstanders veel sneller als barbaars wordt gezien.
Bedankt dat je in zijn geheel niet ingaat op mijn punt. Dat waardeer ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 10:49:22 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171023230
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bedankt dat je in zijn geheel niet ingaat op mijn punt. Dat waardeer ik.
^O^

Nee, ik zie ook gewoon in dat rechts sneller van dat soort achterlijke figuren aan trekt, waar links juist de studerende hockeymeisjes aantrekt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171023290
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

^O^

Nee, ik zie ook gewoon in dat rechts sneller van dat soort achterlijke figuren aan trekt, waar links juist de studerende hockeymeisjes aantrekt.
En de barista's.

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171023291
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

^O^

Nee, ik zie ook gewoon in dat rechts sneller van dat soort achterlijke figuren aan trekt, waar links juist de studerende hockeymeisjes aantrekt.
Het gaat er niet eens om wat voor figuren je aantrekt, het gaat er voornamelijk om dat de tonen van die websites in zijn geheel niet te vergelijken zijn natuurlijk. GeenStijl wil grof zijn, ongenuanceerd, leuke grappige nieuwe woorden verzinnen, dan trek je vanzelf dat soort figuren aan. Als je daar vervolgens ook nog eens niet of nauwelijks op modereert krijg je die modderpoel die ze dan 'comment-sectie' noemen.

Dat ze af en toe een goed artikel schrijven zal best, maar dat doet de Linda vast ook wel. Dat zou ik echter ook niet 'de GeenStijl van de vrouwen' noemen ofzo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171023347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat je post geen indruk maakt op de rest van de Nederlandse samenleving. Het nieuwe kabinet Rutte gaat er hoe dan ook komen. Over 4 jaar mag je weer opnieuw een poging wagen.
Vier jaar? Wat een naïviteit! _O-

Rutte is niet meer in staat een geloofwaardige coalitie neer te zetten. Elk alternatief is mede door het ondemocratische cordon sanitair jegens de PVV bij voorbaat een farce.

Het was toch een totale vernedering gisteren in dat debat? Buma en Pechtold die op hun blote knietjes Roemer smeken mee te willen doen. Roemer die daar vervolgens weer voor bedankt. :')

De PVV wordt niet kleiner in zetelaantallen. De PVV blijft alleen maar groeien. Dus het handhaven van een cordon sanitair zal tot dit soort problemen blijven leiden. We hebben hier voor gewaarschuwd en we hebben ons gelijk zien uitkomen.

De positie van Mark Rutte is hiermee onhoudbaar. Opstappen is de beste keuze en daarna nieuwe verkiezingen uitschrijven waarmee we de PVV de definitief de grootste zullen maken. Linksom of rechtsom gaat dat gebeuren. w/
pi_171023409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vier jaar? Wat een naïviteit! _O-

Rutte is niet meer in staat een geloofwaardige coalitie neer te zetten. Elk alternatief is mede door het ondemocratische cordon sanitair jegens de PVV bij voorbaat een farce.

Het was toch een totale vernedering gisteren in dat debat? Buma en Pechtold die op hun blote knietjes Roemer smeken mee te willen doen. Roemer die daar vervolgens weer voor bedankt. :')

De PVV wordt niet kleiner in zetelaantallen. De PVV blijft alleen maar groeien. Dus het handhaven van een cordon sanitair zal tot dit soort problemen blijven leiden. We hebben hier voor gewaarschuwd en we hebben ons gelijk zien uitkomen.

De positie van Mark Rutte is hiermee onhoudbaar. Opstappen is de beste keuze en daarna nieuwe verkiezingen uitschrijven waarmee we de PVV de definitief de grootste zullen maken. Linksom of rechtsom gaat dat gebeuren. w/
Net als de patriottische lente die je voorspelde in heel europa. Tijdperk van je held Trump loopt ook al ten einde. Ik neem je voorspellingen niet echt heel serieus, je vorige voorspellingen hebben je slechts een karikatuur van jezelf gemaakt.
pi_171023768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Net als de patriottische lente die je voorspelde in heel europa. Tijdperk van je held Trump loopt ook al ten einde. Ik neem je voorspellingen niet echt heel serieus, je vorige voorspellingen hebben je slechts een karikatuur van jezelf gemaakt.
Die patriottische Lente is allesbehalve over, hoor. Onze beweging blijft groeien en de actuele tijdsgeest staat aan onze kant.

Maar geduld is van essentiële waarde indien je dit proces geweldloos en op democratische wijze wilt voltooien. Bovendien hoeven wij weinig te doen dan toekijken hoe onze ideologische tegenstander met het opeenvolgende jaar zijn eigen ruiten blijft ingooien.

Maar blijf vooral geloven in het impeachment van Trump die nooit zal gaan plaatsvinden, droom je droom over een Franse president zonder concrete parlementszetels en dus feitelijk is overgeleverd aan de wil van de verliezende elite, hoop op een coalitie in Nederland waar dankzij dit ondemocratische cordon sanitair partijen tot elkaar zijn veroordeeld met onoverbrugbare ideologische verschillen. Geloof in een EU die met het opeenvolgende jaar verdeelder en onbestuurbaarder wordt.

Uiteindelijk zal onze beweging geruisloos het stokje gaan overnemen en de patriottische Lente gaan omzetten in een stralende Zomer. :)
pi_171023787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die patriottische Lente is allesbehalve over, hoor. Onze beweging blijft groeien en de actuele tijdsgeest staat aan onze kant.

Maar geduld is van essentiële waarde indien je dit proces geweldloos en op democratische wijze wilt voltooien. Bovendien hoeven wij weinig te doen dan toekijken hoe onze ideologische tegenstander met het opeenvolgende jaar zijn eigen ruiten blijft ingooien.

Maar blijf vooral geloven in het impeachment van Trump die nooit zal gaan plaatsvinden, droom je droom over een Franse president zonder concrete parlementszetels en dus feitelijk is overgeleverd aan de wil van de verliezende elite, hoop op een coalitie in Nederland waar dankzij dit ondemocratische cordon sanitair partijen tot elkaar zijn veroordeeld met onoverbrugbare ideologische verschillen. Geloof in een EU die met het opeenvolgende jaar verdeelder en onbestuurbaarder wordt.

Uiteindelijk zal onze beweging geruisloos het stokje gaan overnemen en de patriottische Lente gaan omzetten in een stralende Zomer. :)
:)
pi_171025313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vier jaar? Wat een naïviteit! _O-

Rutte is niet meer in staat een geloofwaardige coalitie neer te zetten. Elk alternatief is mede door het ondemocratische cordon sanitair jegens de PVV bij voorbaat een farce.

Het was toch een totale vernedering gisteren in dat debat? Buma en Pechtold die op hun blote knietjes Roemer smeken mee te willen doen. Roemer die daar vervolgens weer voor bedankt. :')

De PVV wordt niet kleiner in zetelaantallen. De PVV blijft alleen maar groeien. Dus het handhaven van een cordon sanitair zal tot dit soort problemen blijven leiden. We hebben hier voor gewaarschuwd en we hebben ons gelijk zien uitkomen.

De positie van Mark Rutte is hiermee onhoudbaar. Opstappen is de beste keuze en daarna nieuwe verkiezingen uitschrijven waarmee we de PVV de definitief de grootste zullen maken. Linksom of rechtsom gaat dat gebeuren. w/
En vervolgens gaan ze er niks van bakken en is het definitief bye bye pvv :)
pi_171025370
Ik blijf het komisch vinden hoe sommige mensen zonder schaamte een drollenvanger zoals Wilders ophemelen.
Conscience do cost.
pi_171025465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:24 schreef ems. het volgende:
Ik blijf het komisch vinden hoe sommige mensen zonder schaamte een drollenvanger zoals Wilders ophemelen.
:Y
Net als dat roepen om nieuwe verkiezingen omdat een eerste formatiepoging is mislukt. In andere landen is dat misschien normaal, hier komen er echt geen nieuwe verkiezingen omdat de formatie een uitdaging is.
pi_171025481
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:30 schreef Operc het volgende:

[..]

:Y
Net als dat roepen om nieuwe verkiezingen omdat een eerste formatiepoging is mislukt. In andere landen is dat misschien normaal, hier komen er echt geen nieuwe verkiezingen omdat de formatie een uitdaging is.
Het is niet alsof dat niet bijna altijd het geval is inderdaad.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:32:46 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171025510
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er niet eens om wat voor figuren je aantrekt, het gaat er voornamelijk om dat de tonen van die websites in zijn geheel niet te vergelijken zijn natuurlijk. GeenStijl wil grof zijn, ongenuanceerd, leuke grappige nieuwe woorden verzinnen, dan trek je vanzelf dat soort figuren aan. Als je daar vervolgens ook nog eens niet of nauwelijks op modereert krijg je die modderpoel die ze dan 'comment-sectie' noemen.

Dat ze af en toe een goed artikel schrijven zal best, maar dat doet de Linda vast ook wel. Dat zou ik echter ook niet 'de GeenStijl van de vrouwen' noemen ofzo.
Ja, GS zelf valt wat mij betreft ook niet heel veel te verwijten. Smakeloos en grof, niet mijn ding... maar dat is nou eenmaal de insteek die ze hebben gekozen.

Wat mij wel zorgen baart is dat sommige mensen GS zien als een 'serieuze politieke blog aan de rechterkant van het spectrum'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:51:26 #216
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171025932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Rutte is niet meer in staat een geloofwaardige coalitie neer te zetten. Elk alternatief is mede door het ondemocratische cordon sanitair jegens de PVV bij voorbaat een farce.
Was het niet eerst Wilders die "heel democratisch" een samenwerking met Rutte uitsloot?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171026154
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Was het niet eerst Wilders die "heel democratisch" een samenwerking met Rutte uitsloot?
Ja.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:31:42 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171026949
quote:
Zullen we het eens even ontleden?

quote:
Maar je hoeft geen Einstein te zijn om dat te bedenken: CDA en VVD waren tijdens de verkiezingen PVV’tje gaan spelen en konden nu niet aankomen met én nog meer windmolens én nog meer asielzoekers.
Hyperbool en bovendien onwaar, CDA en VVD staan wat betreft immigratie al decennia lijnrecht tegenover partijen als GL. Net doen alsof zonder de PVV deze standpunten dichter bij elkaar zouden staan is misleidend. Bovendien kun je elke zin die begint met 'maar je hoeft geen Einstein te zijn' eigenlijk wel negeren, als zo'n zinsnede nodig is is het misschien helemaal niet zo overduidelijk als men stelt.

Daarbij wordt er lekker makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het immigratiestandpunt van GL compleet onhoudbaar is, en ook niet alleen voor VVD en CDA. D66 staat op dat gebied ook dichter bij die twee partijen. Maar ja, alles om de PVV nog maar weer even te noemen he. Vooral transparant omdat de partij die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het mislukken van de formatie vakkundig niet genoemd wordt.

quote:
Ten eerste:
een van de hoofdredenen dat het Midden-Oosten zo’n teringzooi is, en miljoenen mensen op drift zijn geraakt door oorlogen en ander wapengekletter, is natuurlijk de olie die daar in de grond zit. Decennia aan neokoloniale bezetting door westerse troepenmachten en oorlogen onder voorwendselen als ‘democratisering’ en ‘massavernietigingswapens,’ zijn in the end terug te voeren op het feit dat onze hele economie draait op dat zwarte goedje waar die regio in verdrinkt. Denk de olie weg en wij hebben er plots nauwelijks nog iets te zoeken.
Dit is niet waar, een grove missrepresentatie van de geschiedenis en huidige status van het Midden-Oosten. Ten eerste is het niet overal een 'teringzooi' en profiteert het Midden-Oosten van de aanwezigheid van olie op dezelfde manier als dat het er last van heeft. 'Neokoloniale bezetting' is een compleet leeg statement maar het klinkt zo mooi he, mensen lekker boos maken omdat ze dan simpelweg aan de tweede Golfoorlog denken. Laten we maar gewoon even negeren dat het ook een 'teringzooi' was voordat George W Bush uit de luiers was.

Oftewel, weer goedkope misleiding.

quote:
Daar komt bij dat ook klimaatverandering zélf inmiddels een erkende factor is in migratiestromen. Er is niets omstredens meer aan de term ‘klimaatvluchteling’: mensen raken massaal ontheemd door waterschaarste, voedseltekorten, droogte en extreem weer. Sterker nog, ook tussen geweld en de effecten van klimaatverandering blijkt steeds meer een verband te zijn. Denkers als Rebecca Solnit betogen dan ook al een tijdje dat we klimaatverandering als een vorm van geweld moeten zien.
Wederom net doen alsof men een open deur intrapt terwijl niets minder waar is. Er is geen causaal verband tussen klimaatverandering en mensen die op de vlucht slaan. Bovendien zijn de genoemde personen anti-kapitalistische activisten en geen wetenschappers of journalisten. Deze vertegenwoordigen geen enkele consensus of wetenschappelijk onderzoek.

quote:
Wil je dus écht iets doen aan problemen veroorzaakt door migratie- en vluchtelingenstromen, dan
inzetten op een honderd procent duurzame economie dé manier om te beginnen.
Dit volgt nergens uit. Wederom een conclusie gebaseerd op niets terwijl de indruk wordt gewekt dat het een uitgemaakte zaak is.

quote:
Al jaren zetten we in op repressie: strenger migratiebeleid, striktere grenscontroles, meer veiligheidsmaatregelen, snellere uitzetting. En steeds weer zien we dezelfde effecten: mensen in nood, op zoek naar een menswaardiger bestaan, zoeken nieuwe wegen naar Rome. Ondertussen blijven we ze wél nieuwe redenen geven om hun thuisland te verlaten: meer bommen boven hun hoofd, minder vissen in hun zee.
Wederom wordt een verband gelegd zonder enige onderbouwing. Er wordt gesuggereerd dat een 'strenger beleid' leidt tot meer vluchtelingen. Dat is wederom een compleet uit de lucht gegrepen idee. Je zou kunnen beargumenteren dat een strenger beleid niet leidt tot een reductie in vluchtelingen maar dat is te genuanceerd natuurlijk en dat kan niet op de Correspondent.

Daarnaast wordt lekker makkelijk vergeten dat het overgrote deel van alle 'bommen' die mensen in die regio's te verduren krijgen gegooid worden door of hun eigen regering of een rebellerende groep in hun eigen bevolking.

quote:
Duurzaamheid biedt daarentegen een serieuze oplossing voor de lange termijn: ze snijdt financieringsstromen van terroristische groeperingen af,
Weer een statement zonder onderbouwing. De financiering van terroristische groeperingen zijn veel ingewikkelder dan simpelweg 'olie'. De financiering van IS heeft weinig tot niets te maken met de oliehandel.
quote:
ze verzwakt de positie van oliedictaturen
Dat is juist, maar daarin schuilt wederom de valse veronderstelling dat deze landen dictaturen zijn omdat ze olie hebben. Wederom niet waar.
quote:
ze vermindert de noodzaak tot westerse aanwezigheid in conflictgevoelige regio’s
Dit volgt nergens uit en is bovendien in tegenspraak met wat er eerder wordt beweerd. Als wij geen olie meer nodig hebben is er volgens bovenstaande geen reden tot conflict meer in het Midden-Oosten. Of zouden er toch meer redenen kunnen zijn voor 'conflictgevoeligheid' dan olie? In dat geval heeft de beslissing om als Westerse machten in te grijpen niets te maken met 'duurzaamheid' en valt dit argument om.

Daarna nog wat goedkope ad hominems naar Rutte en Buma en oh natuurlijk ook nog even weer de PVV noemen, kan er nog net even lekker in.

Deze analyse valt los te laten op vrijwel elk Correspondent artikel. Ze staan altijd vol met halve waarheden, niet onderbouwde suggesties en verwijzingen naar gekleurde en/of ronduit dubieuze bronnen. Maar ze doen het goed, zelfs semi-intelligente mensen trappen er in. Het is namelijk altijd leuk om te lezen wat je graag zou willen dat waar is en het is natuurlijk al helemaal fijn als dat gebracht wordt alsof het zo overduidelijk is dat onderbouwing niet nodig is. Want ja, je hoeft geen Einstein te zijn maar het is toch wel fijn om slimmer te zijn dan de rechtsen natuurlijk :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 18-05-2017 13:37:46 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171027107
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zullen we het eens even ontleden?

Deze analyse valt los te laten op vrijwel elk Correspondent artikel. Ze staan altijd vol met halve waarheden, niet onderbouwde suggesties en verwijzingen naar gekleurde en/of ronduit dubieuze bronnen. Maar ze doen het goed, zelfs semi-intelligente mensen trappen er in. Het is namelijk altijd leuk om te lezen wat je graag zou willen dat waar is en het is natuurlijk al helemaal fijn als dat gebracht wordt alsof het zo overduidelijk is dat onderbouwing niet nodig is. Want ja, je hoeft geen Einstein te zijn maar het is toch wel fijn om slimmer te zijn dan de rechtsen natuurlijk :).
_O_ _O_
pi_171028799
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zullen we het eens even ontleden?

[..]

Hyperbool en bovendien onwaar, CDA en VVD staan wat betreft immigratie al decennia lijnrecht tegenover partijen als GL. Net doen alsof zonder de PVV deze standpunten dichter bij elkaar zouden staan is misleidend. Bovendien kun je elke zin die begint met 'maar je hoeft geen Einstein te zijn' eigenlijk wel negeren, als zo'n zinsnede nodig is is het misschien helemaal niet zo overduidelijk als men stelt.
De VVD en het CDA zijn natuurlijk wel degelijk opgeschoven richting PVV, denk alleen maar aan Buma en zijn volksliedjesplan. Zowel GL als CDA hebben er in het verleden regelmatig voor gepleit dat het in Europees verband geregeld moet worden en dat vluchtelingen hier recht hebben op asiel. De VVD staat natuurlijk al langer tegenover GL wat dit betreft.

quote:
Daarbij wordt er lekker makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat het immigratiestandpunt van GL compleet onhoudbaar is, en ook niet alleen voor VVD en CDA. D66 staat op dat gebied ook dichter bij die twee partijen. Maar ja, alles om de PVV nog maar weer even te noemen he. Vooral transparant omdat de partij die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het mislukken van de formatie vakkundig niet genoemd wordt.
Wat is dat standpunt dan? Ik heb het even erbij gepakt:

quote:
Vluchtelingen wagen hun leven om oorlog, geweld en vervolging te ontvluchten. Zij
hebben recht op een toekomstperspectief. We sluiten onze grenzen niet voor vluchtelingen.
Binnen en buiten Europa zullen we de verantwoordelijkheid eerlijk moeten delen.
Dit is een grote uitdaging voor de Europese samenleving. We moeten bindende afspraken
maken over de humane opvang en bescherming van vluchtelingen. GroenLinks wil dat
de asielprocedure individueel, rechtvaardig en zorgvuldig is. De opvang moet fatsoenlijk
zijn en als een asielverzoek wordt afgewezen is de terugkeer veilig en met kans op een
nieuw bestaan. Erkende vluchtelingen krijgen snel de kans om een leven op te bouwen,
de taal te leren en aan het werk te gaan. Zij moeten onze grondwet, onze democratie en
de bijbehorende vrijheden leren kennen en zich daaraan houden. Zowel vluchtelingen als
de Nederlandse samenleving hebben de plicht integratie te laten slagen. De rechten van
asielkinderen worden beschermd. Kinderen die geworteld zijn in Nederland worden niet
uitgezet
Ik vind dit niet zo onhoudbaar klinken, eigenlijk. Problemen Europees aanpakken en vluchtelingen spreiden lijkt mij een prima oplossing. Daarnaast leggen ze ook verantwoordelijkheid bij vluchtelingen voor het slagen van de integratie en hebben ze het niet over vrije immigratie in zijn totaliteit, alleen over erkende vluchtelingen. D'66 zal hier volgens mij best wat mee kunnen hoor.

quote:
Dit is niet waar, een grove missrepresentatie van de geschiedenis en huidige status van het Midden-Oosten. Ten eerste is het niet overal een 'teringzooi' en profiteert het Midden-Oosten van de aanwezigheid van olie op dezelfde manier als dat het er last van heeft. 'Neokoloniale bezetting' is een compleet leeg statement maar het klinkt zo mooi he, mensen lekker boos maken omdat ze dan simpelweg aan de tweede Golfoorlog denken. Laten we maar gewoon even negeren dat het ook een 'teringzooi' was voordat George W Bush uit de luiers was.
Dat klopt, maar ook bij die teringzooi voor de Tweede Golfoorlog zijn Westerse landen gewoon betrokken geweest hoor. Sykes-Picot, om maar iets te noemen, en ook toen speelde olie al een belangrijke rol. Dat de olie in de grond 'een van de hoofdredenen' is van de oorlogen aldaar lijkt mij niet vergezocht.

quote:
Wederom net doen alsof men een open deur intrapt terwijl niets minder waar is. Er is geen causaal verband tussen klimaatverandering en mensen die op de vlucht slaan. Bovendien zijn de genoemde personen anti-kapitalistische activisten en geen wetenschappers of journalisten. Deze vertegenwoordigen geen enkele consensus of wetenschappelijk onderzoek.
Hoewel het zelf activisten zijn citeren ze wel degelijk wetenschappelijk onderzoek in hun boeken en andere teksten. Dit onderzoek in Nature bijvoorbeeld, met de veelzeggende titel "Civil conflicts are associated with the global climate".

En waar komt migratie onder andere door? Juist, conflicten.

quote:
Dit volgt nergens uit. Wederom een conclusie gebaseerd op niets terwijl de indruk wordt gewekt dat het een uitgemaakte zaak is.
Als je inderdaad niet denkt dat het iets met elkaar te maken heeft, dan is dat geen uitgemaakte zaak. Als je dat wel doet, dan is het vrij logisch om te redeneren dat het klimaat verbeteren zal leiden tot minder klimaatvluchtelingen.

quote:
Wederom wordt een verband gelegd zonder enige onderbouwing. Er wordt gesuggereerd dat een 'strenger beleid' leidt tot meer vluchtelingen. Dat is wederom een compleet uit de lucht gegrepen idee. Je zou kunnen beargumenteren dat een strenger beleid niet leidt tot een reductie in vluchtelingen maar dat is te genuanceerd natuurlijk en dat kan niet op de Correspondent.
Nee, dat is niet wat ze zeggen. Ze zeggen dat ze een streng beleid hanteren en tegelijkertijd wel bommen gooien. De bommen leiden tot meer vluchtelingen, niet het 'strengere beleid'. Het argument van de Correspondent is dat het strengere beleid een gevolg is van de zelf-gecreëerde problemen, niet de oplossing voor dat probleem.

quote:
Weer een statement zonder onderbouwing. De financiering van terroristische groeperingen zijn veel ingewikkelder dan simpelweg 'olie'. De financiering van IS heeft weinig tot niets te maken met de oliehandel.
Ik denk dat als Saudi-Arabië geen oliegeld meer binnenkrijgt, de financiering van allerhande terroristische groepjes toch een behoorlijke knauw gaat krijgen.

quote:
Dat is juist, maar daarin schuilt wederom de valse veronderstelling dat deze landen dictaturen zijn omdat ze olie hebben. Wederom niet waar.
Nee, het zijn gewoon oliedictaturen willen ze zeggen. Bovendien, als je de theorie van de resource curse kunt geloven is het wel degelijk zo dat landen met meer natuurlijke hulpbronnen eerder richting een dictatuur gaan dan landen die dat niet hebben.

quote:
Dit volgt nergens uit en is bovendien in tegenspraak met wat er eerder wordt beweerd. Als wij geen olie meer nodig hebben is er volgens bovenstaande geen reden tot conflict meer in het Midden-Oosten. Of zouden er toch meer redenen kunnen zijn voor 'conflictgevoeligheid' dan olie? In dat geval heeft de beslissing om als Westerse machten in te grijpen niets te maken met 'duurzaamheid' en valt dit argument om.
Er is altijd meer reden voor conflict dan alleen olie, daarom zeggen ze ook 'een van de hoofdredenen', niet 'de enige reden'. De olie is echter de reden dat wij daar wel moeten ingrijpen, want wij willen onze olie-belangen veilig stellen. Als we de olie niet nodig hebben kan een lokaal conflict veel makkelijker een lokaal conflict blijven, ook als ze bovenop een pijpleiding staan te vechten. Het vermindert dus de noodzaak dat wij daar aanwezig zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:00:28 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171029057
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

^O^

Thanks, dat scheelt mij weer wat ontleden van diverse vage claims.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171034502
De enige kans voor Groenlinks is om nu echt een groene partij te worden, anders loopt het met GL net zo af als met de PvdA.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:48:04 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171035068
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De VVD en het CDA zijn natuurlijk wel degelijk opgeschoven richting PVV, denk alleen maar aan Buma en zijn volksliedjesplan. Zowel GL als CDA hebben er in het verleden regelmatig voor gepleit dat het in Europees verband geregeld moet worden en dat vluchtelingen hier recht hebben op asiel. De VVD staat natuurlijk al langer tegenover GL wat dit betreft.
Nee, elke partij gebruikt meer populistische trucs. GL natuurlijk ook. De partijprogramma's veranderen veel minder dan de campagne-kletspraat doet voorkomen. Zoals je zelf ook al zegt zijn er ook veel overeenkomsten te vinden tussen de CDA en GL standpunten.

Dit artikel pretendeert alsof de verschillen ontstaan zijn omdat VVD en CDA 'bang' zijn voor Wilders. Er is niets dat daar op wijst. Het enige dat veranderd is is, zoals gezegd, in campagnetijd past men meer populistische trucs toe. Overigens is de suggestie dat de VVD zich aan verkiezingsbeloftes moet houden uit angst voor de PVV volledig ongegrond. De kiezer geeft alleen wat om die beloftes tijdens verkiezingstijd, daarna is dat ook meteen weer vergeten.

Kortom, geen inhoud.

quote:
Wat is dat standpunt dan? Ik heb het even erbij gepakt:

[..]

Ik vind dit niet zo onhoudbaar klinken, eigenlijk. Problemen Europees aanpakken en vluchtelingen spreiden lijkt mij een prima oplossing. Daarnaast leggen ze ook verantwoordelijkheid bij vluchtelingen voor het slagen van de integratie en hebben ze het niet over vrije immigratie in zijn totaliteit, alleen over erkende vluchtelingen. D'66 zal hier volgens mij best wat mee kunnen hoor.

Heb je wel opgelet? Net zoals de schrijver laat je voor het gemak even weg dat GL de onderhandelingen in ging met een eis voor een kinderpardon en onder geen beding nieuwe verdragen zoals met Turkije. Daar zijn de onderhandelingen op geklapt. Want daar kan ook D66 niets mee. Heeft wederom niets met de PVV te maken zoals wordt gesuggereerd, in het hele stukje wordt vakkundig GL uit de wind gehouden.

quote:
Dat klopt, maar ook bij die teringzooi voor de Tweede Golfoorlog zijn Westerse landen gewoon betrokken geweest hoor. Sykes-Picot, om maar iets te noemen, en ook toen speelde olie al een belangrijke rol. Dat de olie in de grond 'een van de hoofdredenen' is van de oorlogen aldaar lijkt mij niet vergezocht.
Zal best, maar dat zegt de schrijver niet. Hij heeft het over 'neo-koloniale bezetting'. Waarom? Omdat zoals ik al zei dat een goedkope manier is om lekker te schuimbekken over Irak. Dat geen van beide golfoorlogen principieel met olie te maken hadden laat hij ook achterwege. Om nog maar niet te spreken over de vele andere conflicten in die regio en elders die, wederom, ook niets met olie te maken hebben. Of de landen die juist dankzij het gegarandeerde inkomen van de olie wél stabiel zijn.

Ik reageer bovendien op het artikel, het is nogal goedkoop om achteraf nog allemaal punten te gaan maken die de schrijver niet maakt.

quote:
Hoewel het zelf activisten zijn citeren ze wel degelijk wetenschappelijk onderzoek in hun boeken en andere teksten. Dit onderzoek in Nature bijvoorbeeld, met de veelzeggende titel "Civil conflicts are associated with the global climate".

En waar komt migratie onder andere door? Juist, conflicten.
Het probleem is alleen dat je daarmee niet klaar bent. Die activisten nemen die studie simpelweg voor waar aan omdat het hun ideologische gedachte voedt. Dat er kritiek op die onderzoekers is en zij absoluut geen consensus vertegenwoordigen (zie bijvoorbeeld http://link.springer.com/article/10.1007/s10584-014-1266-1 ) wordt simpelweg weggelaten.

quote:
To be clear, this commentary should not be taken to imply that climate has no influence on armed conflict. Rather, we argue – in line with recent scientific reviews (Adger et al. 2014; Bernauer et al. 2012; Gleditsch 2012; Klomp and Bulte 2013; Meierding 2013; Scheffran et al. 2012a,b; Theisen et al. 2013; Zografos et al. 2014) – that research to date has failed to converge on a specific and direct association between climate and violent conflict.
Iedereen kan wel cherrypicken. Maar ook hier is weer het grootste probleem dat er net gedaan wordt alsof deze kwestie een uitgemaakte zaak is, en dat de schrijver en de lezer zo slim zijn dat dat voor hun allang duidelijk was.

De reden dat de schrijver verwijst naar die activisten en niet naar de wetenschappelijke literatuur spreekt ook boekdelen. Men doet net alsof er geen debat is, alsof die activisten een soort consensus vertegenwoordigen terwijl dat uiteraard niet zo is. Er zijn zo twintig andere activisten te vinden die het compleet met hen oneens zijn en ook een aantal studies kunnen citeren. Wederom: cherrypicking om de zaak zekerder te laten zijn dan het is.

quote:
Als je inderdaad niet denkt dat het iets met elkaar te maken heeft, dan is dat geen uitgemaakte zaak. Als je dat wel doet, dan is het vrij logisch om te redeneren dat het klimaat verbeteren zal leiden tot minder klimaatvluchtelingen.
Maar het is dus geen uitgemaakte zaak. Dat is het hele punt, dit artikel doet net alsof de schrijver allemaal dingen roept die niet alleen voor de lezer al compleet duidelijk zouden moeten zijn maar ook voor de rest van de wereld. Terwijl dat dus gewoon een verkeerde voorstelling van zaken is. Dat is mijn voornaamste punt van kritiek. Het is gewoon een ideologisch vodje dat hier wordt aangedragen als zijnde inhoudelijk.

quote:
Nee, dat is niet wat ze zeggen. Ze zeggen dat ze een streng beleid hanteren en tegelijkertijd wel bommen gooien. De bommen leiden tot meer vluchtelingen, niet het 'strengere beleid'. Het argument van de Correspondent is dat het strengere beleid een gevolg is van de zelf-gecreëerde problemen, niet de oplossing voor dat probleem.
Je hebt niet gelezen wat ik schreef. Het overgrote deel van die bommen komen niet van 'ons'. Er is geen enkele correlatie tussen militair ingrijpen in conflicten en de politieke realiteit van migrantenbeleid. Als dat het punt moest zijn is het nog minder sterk dan ik in eerste instantie dacht.

quote:
Ik denk dat als Saudi-Arabië geen oliegeld meer binnenkrijgt, de financiering van allerhande terroristische groepjes toch een behoorlijke knauw gaat krijgen.
Hoe dan? Ik heb net al uitgelegd dat het niet zo simpel is maar daar reageer je simpelweg niet op. De schrijver ook niet.

quote:
Nee, het zijn gewoon oliedictaturen willen ze zeggen. Bovendien, als je de theorie van de resource curse kunt geloven is het wel degelijk zo dat landen met meer natuurlijke hulpbronnen eerder richting een dictatuur gaan dan landen die dat niet hebben.
Dat is geen antwoord op mijn kritiek maar simpelweg een herhaling van wat de schrijver zegt.

En ja, als je die hypothese aanhangt. Maar ook dat is slechts een hypothese, er zijn ook onderzoeken die juist het omgekeerde vinden. Maar de schrijver negeert dat zoals altijd vakkundig.

quote:
Er is altijd meer reden voor conflict dan alleen olie, daarom zeggen ze ook 'een van de hoofdredenen', niet 'de enige reden'. De olie is echter de reden dat wij daar wel moeten ingrijpen, want wij willen onze olie-belangen veilig stellen.
Er zijn vele complexe redenen om militair in te grijpen, het is niet zomaar 'de olie'. De enige situatie die ik kan bedenken is de coup in Iran. Verder is het uiteraard veel complexer dan dat. Of wil je beweren dat er grote olievelden te vinden zijn in Afghanistan en Syrië? Daarnaast grijpen 'wij' in 99% van alle conflicten niet militair in en als dat wel gebeurt is dat voor het grootste gedeelte niet in het Midden-Oosten.

Overigens waren de oliebelangen vanuit Irak al ver voor de tweede golfoorlog veiliggesteld via het Oil for Food programma.

De hoeveelste keer is dit nou al dat de schrijver de realiteit veel simpeler laat lijken dan het is?

quote:
Als we de olie niet nodig hebben kan een lokaal conflict veel makkelijker een lokaal conflict blijven, ook als ze bovenop een pijpleiding staan te vechten. Het vermindert dus de noodzaak dat wij daar aanwezig zijn.
Dat is wederom een herhaling van het punt dat de schrijver probeert te maken maar faalt. Als we die olie niet meer nodig hebben zou er juist minder conflict moeten zijn volgens de schrijver. En als dat niet zo is dan heeft, zoals gezegd, de beslissing om in te grijpen niets te maken met olie. Het is een cirkelredenering want het valt bij de horde dat de schrijver geen enkele moeite doet om aan te tonen dat de olie de bron is van alle conflicten.

Leuke poging, maar veel verder dan een paar extra halve of -onwaarheden kun je niet toevoegen. Verder is het nogal oneerlijk om mijn kritiek te bekritiseren en daarbij nieuwe informatie aan te dragen waar de schrijver van het originele stuk niet mee kwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 18-05-2017 19:55:16 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171037572
Ik volg dit topic speciaal voor de posts van Elzies, iedere dag weer een glimlach :)
٩๏̯͡๏)۶
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 mei 2017 @ 21:13:36 #225
862 Arcee
Look closer
pi_171038345
quote:
D66 blijft erbij dat een kabinet links en rechts moet verbinden en een ruime meerderheid in beide Kamers moet hebben. Daaraan kan de ChristenUnie niet voldoen. De samenwerking met de ChristenUnie in de afgelopen jaren, als gedoogpartners voor Rutte II, mag niet vergeleken worden met regeren, benadrukt Pechtold: 'Dat was heel anders. Dat was samenwerking op thema's als wonen, zorg, de begroting. We onderhandelden daar over het kasboek, niet over de bijbel.'

http://www.volkskrant.nl/(...)t-bij-stuk~a4495780/
Juist. ^O^

Hopelijk houdt Pechtold de CU buiten de coalitie. Of eventueel eerst wel een poging en dan daarna met de PvdA,
pi_171039311
quote:
DEN HAAG - SP-leider Roemer blijft erbij: zijn partij wil onder geen beding een kabinet vormen met de VVD. Dat zei hij na een tweede bezoek aan informateur Schippers. Het gesprek duurde nog geen tien minuten.

„Het is een nee, het was een nee en ga er maar van uit dat het een nee blijft”, zei Roemer.

Op de socialisten was de laatste dagen druk uitgeoefend om zich wat soepeler op te stellen en aan te schuiven bij gesprekken met VVD, CDA en D66.

CDA: voorkeuren aan de kant
Volgens CDA-leider Buma moest de SP uit de loopgraaf om de impasse in de formatie te doorbreken. „De dag dat we allemaal konden zeggen: we willen niet of we willen niet in die samenstelling is echt voorbij”, zei Buma. „Daarom zeg ik ook zelf niet: dit is mijn voorkeur, die moet het worden.”

De CDA-voorman liet eerder weten dat hij aanraadt SP, PvdA of ChristenUnie de opengevallen plaats van GroenLinks aan de onderhandelingstafel te laten innemen.

Maar nu de SP de VVD blijft uitsluiten en de PvdA niet wil, ligt een formatie met de CU voor de hand.
http://www.telegraaf.nl/b(...)inuten_buiten__.html

quote:
DEN HAAG - De formatie dreigt in een impasse te geraken. Dat zegt CDA-voorman Buma.

Volgens hem is de tijd van ’nee’ zeggen voorbij. Hij kijkt daarbij nu vooral naar de SP die niet met de VVD wil en naar D66 dat niet met CU wil.

Buma adviseert informateur Schippers om meerdere partijen tegelijk aan tafel te zetten. Eerst is het aan ’het motorblok’ en SP volgens hem.

De CDA’er zegt zelf echter ook nee tegen een optie: een centrumlinks kabinet zonder VVD maar met CDA. Die combinatie bestaat volgens hem „alleen in Roemers hoofd” en is „niet realistisch”
http://www.telegraaf.nl/b(...)mpasse_dreigt__.html
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 21:40:54 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171039365
Wat een kleuterklas is het toch ook soms...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:05:07 #228
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171040114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Juist. ^O^

Hopelijk houdt Pechtold de CU buiten de coalitie. Of eventueel eerst wel een poging en dan daarna met de PvdA,
Pechtold heeft niks te willen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:06:39 #229
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171040156
quote:
Wat een gluiperds he. De SP kwalijk nemen dat ze de VVD uitsluiten en zelf ondertussen de PVV uitsluiten.
pi_171043958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Pechtold heeft niks te willen.
Het levenseinde als 'breek'punt. Tjonge, D'66, ga eerst even kijken of je met CU wel een kabinet kunt vormen over andere punten en kijk dan of het levenseinde (op dit moment) een breekpunt zou moeten zijn. Over 4 jaar namelijk gewoon nieuwe kansen.

Het standpunt (en verschil) tussen Groen Links en VVD (en CDA) is vele malen groter.

Als Pechtold zich zo blijft opstellen dan kijk ik er niet raar van op dat er toch met de PVV gesprekken gevoerd gaan worden.

Of nieuwe verkiezingen, maar dat is een grote nederlaag voor de hedendaagse politici.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171044641
Ik blijf hopen op vvd, pvv, fvd, sgp en misschien 50+ erbij.
pi_171044642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 00:36 schreef Montagui het volgende:
Het levenseinde als 'breek'punt. Tjonge, D'66, ga eerst even kijken of je met CU wel een kabinet kunt vormen over andere punten en kijk dan of het levenseinde (op dit moment) een breekpunt zou moeten zijn. Over 4 jaar namelijk gewoon nieuwe kansen.
Nou. Zou je normaal gesproken gelijk geven, maar levenseinde is toch echt wel een zeer belangrijk punt vind ik anno 2017. Het is te belachelijk voor woorden dat dit nog steeds niet de standaard is, het zijn niet meer de middeleeuwen of zo waar de paus de baas is.
pi_171044691
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En vervolgens gaan ze er niks van bakken en is het definitief bye bye pvv :)
Het is eerder bye bye voor Rutte, Buma en Pechtold. De wijze hoe ze zichzelf nu an public vernederen door Roemer te smeken mee te willen doen. Gelukkig is Roemer zo wijs om nee te zeggen. Pechtolds draai naar de Zwarte Kousen kerk is het andere alternatief. Wat een vernedering, wat een plezier en wat een schoffering naar de Nederlandse kiezer toe.

Dit krijg je als je een ondemocratisch cordon sanitair blijft handhaven jegens de tweede partij van Nederland. De keuze van 1,5 miljoen kiezers veronachtzaamd. Dit is de straf, dit is de consequentie. Wij hebben hier voor gewaarschuwd. Wij hebben ons gelijk behaald.

Nieuwe verkiezingen uitschrijven waarbij de huidige partijleiders van de VVD-CDA-D66 er wijs aan doen de politieke arena te verlaten. Dan maken we de PVV definitief de grootste. Het leven is goed, het leven is mooi. Maar vooral rechtvaardig. :)
pi_171044851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 03:38 schreef Chivaz het volgende:
Ik blijf hopen op vvd, pvv, fvd, sgp en misschien 50+ erbij.
Een afbraak coalitie zonder meerderheid in de eerste en tweede kamer. Je hoopt op snel nieuwe verkiezingen dus?
pi_171045073
Ik vind het nog steeds apart dat de pvv genegeerd wordt met 20+zetels...
There are only 151 Pokémon.
pi_171045099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een gluiperds he. De SP kwalijk nemen dat ze de VVD uitsluiten en zelf ondertussen de PVV uitsluiten.
Haha ja. Het wordt echt een zielige vertoning.
pi_171045194
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 07:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een afbraak coalitie zonder meerderheid in de eerste en tweede kamer. Je hoopt op snel nieuwe verkiezingen dus?
Ik vergat het CDA.
pi_171045207
quote:
CDA: voorkeuren aan de kant
Volgens CDA-leider Buma moest de SP uit de loopgraaf om de impasse in de formatie te doorbreken. „De dag dat we allemaal konden zeggen: we willen niet of we willen niet in die samenstelling is echt voorbij”, zei Buma.
Maar wel de PVV blijven uitsluiten. :')
pi_171045556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Maar wel de PVV blijven uitsluiten. :')
Daar zijn wel goede redenen voor:

quote:
Er zijn meerdere redenen waarom de PVV niet bij de formatie zit, legt politiek verslaggever Xander van der Wulp uit. "Alle partijen hebben voor de verkiezingen al gezegd dat ze niet wilden samenwerken met PVV vanwege zijn generaliserende uitspraken over de koran, de islam en zijn minder-minder-uitspraak."

Een tweede reden waarom de partijen niet willen samenwerken is dat zij Wilders onbetrouwbaar vinden. "In 2012, toen de PVV het kabinet van VVD en CDA gedoogde, liep Wilders weg bij besprekingen in het Catshuis. De partijen hebben hem altijd verweten dat hij wegloopt op momenten dat het moeilijk wordt", zegt Van der Wulp.
Bron: http://nos.nl/artikel/216(...)tie-waarom-niet.html

Als Wilders echt wil regeren (ik denk zelf dat hij liever in de oppositie blijft) dan zal hij wat collegialer moeten zijn tegenover zijn mede-politici. En stoppen met het discrimineren op basis van religie. Maar dat laatste gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dat is nu eenmaal Wilders zijn kunstje.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171045562
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vergat het CDA.
De vorige keer dat de CDA met de PVV samen ging regeren is dat bijna hun ondergang geweest. Dit gaat echt nooit gebeuren. Er bestaat geen realistische coalitie met de PVV erin.
pi_171045855
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De vorige keer dat de CDA met de PVV samen ging regeren is dat bijna hun ondergang geweest. Dit gaat echt nooit gebeuren. Er bestaat geen realistische coalitie met de PVV erin.
Als de pvv niet mag meeregeren dan is er überhaupt geen realistische coalitie mogelijk.
pi_171045979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 03:45 schreef Drxx het volgende:

[..]

Nou. Zou je normaal gesproken gelijk geven, maar levenseinde is toch echt wel een zeer belangrijk punt vind ik anno 2017. Het is te belachelijk voor woorden dat dit nog steeds niet de standaard is, het zijn niet meer de middeleeuwen of zo waar de paus de baas is.
Eigenlijk heb je wel gelijk. Geen groter recht dan het recht op zelfbeschikking. En het is een probleem dat bij heel veel mensen speelt. Maar: ik weet niet of het land er al aan toe is. Dus in dat geval is het zonde om het als breekpunt te hebben, omdat CU niet de enige zal zijn die dwarsligt.
pi_171046253
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als de pvv niet mag meeregeren dan is er überhaupt geen realistische coalitie mogelijk.
Let maar op, het wordt VVD, CDA, D66 en PvdA.
pi_171046299
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Let maar op, het wordt VVD, CDA, D66 en PvdA.
Lijkt me prima, dat is wel waar ik een beetje op hoop intussen.
De vraag is wie eerder toegeeft, D66 aan de CU of PvdA aan deelname.
pi_171046429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:00 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind het nog steeds apart dat de pvv genegeerd wordt met 20+zetels...
20.

Naar mijn mening zou het ook hypocriet zijn van de andere partijen om met de PVV te gaan praten terwijl ze al weten dat ze nooit met de PVV in een regering gaan stappen. Ten eerste kunnen ze dat namelijk niet maken omdat ze dat hebben beloofd voor de verkiezingen. (SP heeft dat ook beloofd over de VVD, dus ik snap ook hele goed dat ze voet bij stuk houden)

En ten tweede snap ik het omdat ze zwaarwegende morele bezwaren hebben tegen het gedrag Wilders en dat ze ook nog eens hele slechte ervaringen hebben met de PVV, het verbaast me zelfs dat het CDA er weer een beetje bovenop is gekomen deze verkiezingen. Dat risico willen ze niet nog een keer nemen, heel begrijpelijk.
pi_171046469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:49 schreef archito het volgende:

[..]

Lijkt me prima, dat is wel waar ik een beetje op hoop intussen.
De vraag is wie eerder toegeeft, D66 aan de CU of PvdA aan deelname.
Waarom zou de PvdA toegeven? Als die weer in de regering komen gaan ze op weg naar de 0 zetels. Ze moeten juist in de oppositie om weer wat groter te worden.
pi_171046541
De VVD zal zich terug moeten trekken uit de onderhandelingen, zodat er ruimte komt voor een centrum-links kabinet. Met Pechtold als minister-president.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171046575
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:24 schreef ems. het volgende:
Ik blijf het komisch vinden hoe sommige mensen zonder schaamte een drollenvanger zoals Wilders ophemelen.
Het is ook komisch dat mensen een luchtbel, zoals Jesse Klaver, blijven bewieroken.
pi_171046708
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, GS zelf valt wat mij betreft ook niet heel veel te verwijten. Smakeloos en grof, niet mijn ding... maar dat is nou eenmaal de insteek die ze hebben gekozen.

Wat mij wel zorgen baart is dat sommige mensen GS zien als een 'serieuze politieke blog aan de rechterkant van het spectrum'.
Misschien omdat er in de reguliere media zoveel "duiding" plaatsvindt, dat de rechterkant van het spectrum vrijwel niet wordt bediend? Ik zie dit meer als een falen van de reguliere media. Men is domweg een verlengstuk geworden van de gevestigde orde. Daar schieten we niets mee op.

Als ik kijk naar de aandacht die allerlei droeftoeters, zoals Sylvana, krijgen, terwijl er veel belangrijker zaken spelen, dan vraagt dat om een reactie. GeenStijl maakt zijn naam regelmatig waar, maar ze zijn één van de weinigen die de eerdergenoemde droeftoeters kritisch durven te benaderen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:44 #250
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171046957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:09 schreef drexciya het volgende:

[..]

Misschien omdat er in de reguliere media zoveel "duiding" plaatsvindt, dat de rechterkant van het spectrum vrijwel niet wordt bediend? Ik zie dit meer als een falen van de reguliere media. Men is domweg een verlengstuk geworden van de gevestigde orde. Daar schieten we niets mee op.

Als ik kijk naar de aandacht die allerlei droeftoeters, zoals Sylvana, krijgen, terwijl er veel belangrijker zaken spelen, dan vraagt dat om een reactie. GeenStijl maakt zijn naam regelmatig waar, maar ze zijn één van de weinigen die de eerdergenoemde droeftoeters kritisch durven te benaderen.
Dit 'de media zijn zo links' verhaal is inmiddels ook al lang niet meer vol te houden. Ten eerste staat het gewoon iedereen vrij om een blog a la de Correspondent te beginnen die *wel* de rechterkant bedient. Maar somehow heeft niemand daar zin in, of is er gewoon niemand die daartoe in staat is. (Ik denk vooral dat laatste.)

En ook in de wereld van de publieke omroepen is daar voldoende ruimte, denk aan bijvoorbeeld WNL. Ja... dat die een soort bagger leveren die nauwelijks beter is dan Geenstijl klopt. Maar in hoeverre ligt dat aan "het falen van de reguliere media"? Als je het mij vraagt heeft dat meer te maken met een ideologische crisis aan de rechterkant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171047589
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Let maar op, het wordt VVD, CDA, D66 en PvdA.
Ik geloof niet dat de PvdA zo dom is om weer in een kabinet met de vvd te stappen.
De laatste keer dat ze dat deden hielden ze maar negen zetels over.
pi_171048856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:03 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is ook komisch dat mensen een luchtbel, zoals Jesse Klaver, blijven bewieroken.
Zeker. Van hetzelfde laken een pak.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:05:08 #253
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171048900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeker. Van hetzelfde laken een pak.
Waar Wilders de rechtse populist is, is Klaver de groene populist.

Wat mij bevreemd is dat er nog heel veel mensen begrip tonen ook nog voor het afbreken van de formatie. Waar is de kritische zelfreflectie van GL?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 12:06:57 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171048961
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:05 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar Wilders de rechtse populist is, is Klaver de groene populist.

Wat mij bevreemd is dat er nog heel veel mensen begrip tonen ook nog voor het afbreken van de formatie. Waar is de kritische zelfreflectie van GL?
Dat werkt maar één kant op hè :O
GL aanhangers zijn in sommige gevallen echt heel erg, zie Anne-Fleur.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:07:33 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171048985
Wat lopen de tegenstanders van GL hier nu eigenlijk te mopperen dat de formatie is mislukt? GL niet in het kabinet is toch precies wat jullie willen?

Of zit het dieper, en heeft dat meer te maken met het feit dat geen van de betrokken partijen uberhaupt overweegt om te gaan onderhandelen met partijen als de PVV? (Dat kun je GL nauwelijks verwijten lijkt me.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 12:10:58 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171049092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:07 schreef Molurus het volgende:
Wat lopen de tegenstanders van GL hier nu eigenlijk te mopperen dat de formatie is mislukt? GL niet in het kabinet is toch precies wat jullie willen?

Of zit het dieper, en heeft dat meer te maken met het feit dat geen van de betrokken partijen uberhaupt overweegt om te gaan onderhandelen met partijen als de PVV? (Dat kun je GL nauwelijks verwijten lijkt me.)
Mopperen? Waar? En kap even met zo denigerend doen, daar heb ik ook wel genoeg van gezien van GL-aanhangers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171049441
Zo boos op groenlinks :')
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 12:31:55 #258
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_171049603
Verwonderlijk dat men hier zich verbaasd over dat niemand met de PVV wil regeren.

Tijdens de verkiezingscampagne sloot andersom de PVV de VVD uit, maar de dag na de verkiezingen trok Wilders z'n keutel wel terug in, de draaikont.

Gelukkig houden de anderen zich wel aan hun belofte tot nu toe om niet met de PVV te regeren. Een Rechts-extremistische ondemocratische partij wat ons land moet vertegenwoordigden zou een gotspe zijn. (en dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan competente mensen bij dat zooitje )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:38:15 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171049756
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mopperen? Waar? En kap even met zo denigerend doen, daar heb ik ook wel genoeg van gezien van GL-aanhangers.
_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 12:39:10 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171049777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-
_O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171049810
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat werkt maar één kant op hè :O
GL aanhangers zijn in sommige gevallen echt heel erg, zie Anne-Fleur.
*zucht*...Anne-Fleur, waar ben je toch gebleven?

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:49 #262
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171049827
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

_O-
Je ziet de ironie van je eigen post echt niet he. Geeft niet hoor. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 12:43:31 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171049894
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je ziet de ironie van je eigen post echt niet he. Geeft niet hoor. ;)
Zou niet weten wat er ironisch aan is, tenzij je je aangesproken voelde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:56:38 #264
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171050206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:07 schreef Molurus het volgende:
Wat lopen de tegenstanders van GL hier nu eigenlijk te mopperen dat de formatie is mislukt? GL niet in het kabinet is toch precies wat jullie willen?

Of zit het dieper, en heeft dat meer te maken met het feit dat geen van de betrokken partijen uberhaupt overweegt om te gaan onderhandelen met partijen als de PVV? (Dat kun je GL nauwelijks verwijten lijkt me.)
Het valt mij juist tegen van D66 waarom ze zo lastig doen met CU. Voor de liberale standpunten (bijv die euthanasie-wet) kun je altijd afspreken dat je daarvoor buiten het kabinet een meerderheid voor mag zoeken. Maar dat is ook waar mijn hekel vandaan komt aan die partij, heb het idee dat als je iets met D66 wilt doen, je daar die GL gekkies automatisch bij krijgt.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:02:33 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171050366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:56 schreef Keyos het volgende:

[..]

Het valt mij juist tegen van D66 waarom ze zo lastig doen met CU. Voor de liberale standpunten (bijv die euthanasie-wet) kun je altijd afspreken dat je daarvoor buiten het kabinet een meerderheid voor mag zoeken. Maar dat is ook waar mijn hekel vandaan komt aan die partij, heb het idee dat als je iets met D66 wilt doen, je daar die GL gekkies automatisch bij krijgt.
Da's ook niet zo heel gek... dat is nagenoeg dezelfde doelgroep. Die twee partijen zitten heel dicht bij elkaar, ideologisch gezien.

Rest nog steeds de vraag waarom de tegenstanders van GL hier zo verontwaardigd zijn dat de formatie met GL is mislukt. Kan iemand mij dat uitleggen? Want ik begrijp daar geen snars van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 13:07:00 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171050481
Dat laatste is toch echt iets wat je zelf mag uitleggen, want ik heb niets dan gejuich gelezen toen dit nieuws bekend werd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:09:10 #267
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171050540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Dat laatste is toch echt iets wat je zelf mag uitleggen, want ik heb niets dan gejuich gelezen toen dit nieuws bekend werd.
In dit topic? Dat heb ik gemist dan. Ik zie hier eigenlijk alleen zuurpruimen mopperen over GL.

Maar ik begrijp dat jij blij bent? Dan heb je een heel vreemde manier van het uiten van blijdschap.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:12:39 #268
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171050642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:07 schreef Molurus het volgende:
Wat lopen de tegenstanders van GL hier nu eigenlijk te mopperen dat de formatie is mislukt? GL niet in het kabinet is toch precies wat jullie willen?

Of zit het dieper, en heeft dat meer te maken met het feit dat geen van de betrokken partijen uberhaupt overweegt om te gaan onderhandelen met partijen als de PVV? (Dat kun je GL nauwelijks verwijten lijkt me.)
Wat het "motorblok" en GL te verwijten valt, is dat ze niet na 5 minuten tot de conclusie kwamen dat de principes onverenigbaar zijn. Zo is kostbare tijd (dat zou het iig moeten zijn) verstreken voor een Haags ritueel (waarvan er vele zijn).
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:13:44 #269
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171050669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's ook niet zo heel gek... dat is nagenoeg dezelfde doelgroep. Die twee partijen zitten heel dicht bij elkaar, ideologisch gezien.

Rest nog steeds de vraag waarom de tegenstanders van GL hier zo verontwaardigd zijn dat de formatie met GL is mislukt. Kan iemand mij dat uitleggen? Want ik begrijp daar geen snars van.
Toch zit er nog wel een redelijk verschil in die twee doelgroepen, ook als ik naar de mensen om me heen kijk. Economisch zit er nog steeds een groot verschil tussen de aanpak van GL en de aanpak van D66. Een té groot verschil om te kunnen spreken van een package-deal.

Overigens komt mijn 'haat' voor GL met name door het feit dat die partij alleen maar bezig is met pestmaatregelen voor ondernemend & werkend Nederland. Duurzaamheid moet je omarmen door goede iniatieven te steunen, niet door werkend Nederland te pesten. Zo'n vliegtaks, het afschaffen van aftrekrecht kilometers voor ondernemers, te kansloos om er meer woorden aan vuil te maken.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 13:15:01 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171050703
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat het "motorblok" en GL te verwijten valt, is dat ze niet na 5 minuten tot de conclusie kwamen dat de principes onverenigbaar zijn. Zo is kostbare tijd (dat zou het iig moeten zijn) verstreken voor een Haags ritueel (waarvan er vele zijn).
Het is natuurlijk ook gewoon een politiek spel, het doel is dat er één kraakt en dan toch zijn idealen een beetje verloochent. En dat doe je niet in 5 min.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:19:30 #271
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171050841
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook gewoon een politiek spel, het doel is dat er één kraakt en dan toch zijn idealen een beetje verloochent. En dat doe je niet in 5 min.
Ja dat zei ik ook al min of meer, het is een van de Haagse rituelen.
Ook kan iedereen nu zeggen "we hebben alles zorgvuldig afgewogen en bekeken".
Maar wat schiet de kiezer er mee op ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:22:47 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171050953
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook gewoon een politiek spel, het doel is dat er één kraakt en dan toch zijn idealen een beetje verloochent. En dat doe je niet in 5 min.
Het zou mij ook niet verbazen als dit een toneelstukje is om eventueel later alsnog weer met GL aan tafel te gaan zonder dat VVD en CDA volledig worden afgeschoten door hun achterban.

Want eerlijk gezegd lijkt dit me nog steeds de enige plausibele 4-partijen constructie. (Dat weet GL ook, dus hun onderhandelingspositie is uitstekend.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171050966
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

In dit topic? Dat heb ik gemist dan. Ik zie hier eigenlijk alleen zuurpruimen mopperen over GL.

Maar ik begrijp dat jij blij bent? Dan heb je een heel vreemde manier van het uiten van blijdschap.
Ik ben er ook blij mee en heb hier ook vooral blije reacties gezien. Ik vond het wel zonde voor de GL-achterban.
Kort nadat het nieuws bekend werd, kwam Telegraaf met een artikel dat 89% van haar lezers ook blij was met de mislukking. Ook bij de VVD-achterban waren veel mensen opgelucht.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:25:46 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051037
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee en heb hier ook vooral blije reacties gezien. Ik vond het wel zonde voor de GL-achterban.
Kort nadat het nieuws bekend werd, kwam Telegraaf met een artikel dat 89% van haar lezers ook blij was met de mislukking. Ook bij de VVD-achterban waren veel mensen opgelucht.
Dit zal je misschien verbazen, maar ik heb GL gestemd en ben ook blij dat deze formatie is mislukt. :D Prima dat GL voet bij stuk hield tav een eventuele uitbreiding van de Turkije-deal.

Wat dat betreft heeft niemand echt reden tot klagen wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:26:01 #275
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171051043
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee en heb hier ook vooral blije reacties gezien. Ik vond het wel zonde voor de GL-achterban.
Kort nadat het nieuws bekend werd, kwam Telegraaf met een artikel dat 89% van haar lezers ook blij was met de mislukking. Ook bij de VVD-achterban waren veel mensen opgelucht.
Idd, iedereen weet dat, dus waarom zo'n raar ritueel toneelstukje, met weinig tekst 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:26:58 #276
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, iedereen weet dat, dus waarom zo'n raar ritueel toneelstukje, met weinig tekst 8)7
Welke formatie zou jij eigenlijk graag zien?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171051114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit zal je misschien verbazen, maar ik heb GL gestemd en ben ook blij dat deze formatie is mislukt. :D Prima dat GL voet bij stuk hield tav een eventuele uitbreiding van de Turkije-deal.

Wat dat betreft heeft niemand echt reden tot klagen wat mij betreft.
Nee, dat verbaast me niets, want dat heb je eerder ook al gezegd.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:31:11 #278
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171051211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welke formatie zou jij eigenlijk graag zien?
Elk resultaat is slecht, de politiek is te versplintert.
De meest waarschijnlijke "oplossing" is het motorblok + wat kleine partijtjes
In volgorde van mijn voorkeur
FvD
CU
SGP
50+
Het is niet anders of je moet een coalitie met linkse splinterpartijen aangevuld met CU o.i.d willen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:31:47 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051230
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dat verbaast me niets, want dat heb je eerder ook al gezegd.
Wat vind je dan eigenlijk zonde voor de GL achterban? Zo ver ik dat kan beoordelen is die ook tevreden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171051352
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Elk resultaat is slecht, de politiek is te versplintert.
De meest waarschijnlijke "oplossing" is het motorblok + wat kleine partijtjes
In volgorde van mijn voorkeur
FvD
CU
SGP
50+
Het is niet anders of je moet een coalitie met linkse splinterpartijen aangevuld met CU o.i.d willen
Brr, waarom zou je de SGP er bij willen?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:35:44 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Elk resultaat is slecht, de politiek is te versplintert.
De meest waarschijnlijke "oplossing" is het motorblok + wat kleine partijtjes
In volgorde van mijn voorkeur
FvD
CU
SGP
50+
Het is niet anders of je moet een coalitie met linkse splinterpartijen aangevuld met CU o.i.d willen
Met dit lijstje kom je sowieso niet onder CU uit, tenzij je VVD-CDA-D66-FvD-SGP ziet als "waarschijnlijk". Ik zie het niet gebeuren. Alleen al het idee van D66 en SGP in hetzelfde kabinet is lachwekkend, en FvD in het kabinet lijkt me nog onwaarschijnlijker dan een coalitie met PVV.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:35:51 #282
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171051356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit zal je misschien verbazen, maar ik heb GL gestemd en ben ook blij dat deze formatie is mislukt. :D Prima dat GL voet bij stuk hield tav een eventuele uitbreiding van de Turkije-deal.

Wat dat betreft heeft niemand echt reden tot klagen wat mij betreft.
Ding is dat dit gaat betekenen dat GL wederom niet gaat regeren en er dus 0 invloed is op het overheidsbeleid. Dat linkse blok gaat er nooit, maar dan ook nooit komen, dus de enige kans op regeren is vergaan. Het is maar waar je om juicht. Ik juich wel, heb meer hekel aan de GL kliek dan aan SP en de PvdA. Opkomen voor de zwakkeren in de samenleving is prima, maar je komt tot een bepaald punt waar je beleid is ingegeven door een haat aan ondernemers.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:37:43 #283
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171051415
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met dit lijstje kom je sowieso niet onder CU uit, tenzij je VVD-CDA-D66-FvD-SGP ziet als "waarschijnlijk". Ik zie het niet gebeuren. Alleen al het idee van D66 en SGP in hetzelfde kabinet is lachwekkend, en FvD in het kabinet lijkt me nog onwaarschijnlijker dan een coalitie met PVV.
Maar CU en D66 kan ook niet, dus wat dan?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:38:33 #284
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Maar CU en D66 kan ook niet, dus wat dan?
Met hangende pootjes terug naar GL en toch toegeven op de uitbreiding van de Turkije-deal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:39:33 #285
369251 Geralt
of Rivia
pi_171051466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Maar CU en D66 kan ook niet, dus wat dan?
Nieuwe verkiezingen en dan een vraag erbij: "is uw stem een strategische stem?" waar je ja of nee aan moet kruisen.

Alle stemmen die ja aangekruist hebben vervolgens niet mee tellen.

Opgelost, slotje.

:7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:39:45 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171051473
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met hangende pootjes terug naar GL en toch toegeven op de uitbreiding van de Turkije-deal.
Sterk staaltje wishful thinking zeg, mijn god :D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171051488
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef Molurus het volgende:

Dit 'de media zijn zo links' verhaal is inmiddels ook al lang niet meer vol te houden. Ten eerste staat het gewoon iedereen vrij om een blog a la de Correspondent te beginnen die *wel* de rechterkant bedient. Maar somehow heeft niemand daar zin in, of is er gewoon niemand die daartoe in staat is. (Ik denk vooral dat laatste.)
Het is maar net hoe je media interpreteert. De "gevestigde" media, zoals kranten en de omroepen, neigen toch wel duidelijk naar een bepaalde richting. Zonder de steun van deze media had een onbenul, zoals Sylvana, nergens gekomen.

Er is nogal een groot verschil tussen een blog en de reguliere media, laatstgenoemde heeft een heel andere uitgangspositie, en hoeft veel minder om aandacht te vechten. Er zijn genoeg blogs met een ander geluid, maar die hebben allemaal dezelfde uitdaging; hoe kun je rond komen?

En een groot blog wat wel heel veel aandacht heeft, wordt nu "ineens" door allerlei groepen (en zelfs de politiek) aangevallen, terwijl ze niets anders doen, dan wat ze al tijden deden.
quote:
En ook in de wereld van de publieke omroepen is daar voldoende ruimte, denk aan bijvoorbeeld WNL. Ja... dat die een soort bagger leveren die nauwelijks beter is dan Geenstijl klopt. Maar in hoeverre ligt dat aan "het falen van de reguliere media"? Als je het mij vraagt heeft dat meer te maken met een ideologische crisis aan de rechterkant.
Ik denk meer dat men aan de rechterkant de publieke omroep gesaneerd wil zien. Waarom zou je deel willen uitmaken van iets waarvan de houdbaarheidsdatum al lang verstreken is?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:43:11 #288
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051563
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sterk staaltje wishful thinking zeg, mijn god :D!
Het staat je helemaal vrij om andere mogelijkheden ter verkennen hoor. Maar volgens mij is het idee dat die er zijn helemaal wishful thinking.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:46:47 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171051640
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het staat je helemaal vrij om andere mogelijkheden ter verkennen hoor. Maar volgens mij is het idee dat die er zijn helemaal wishful thinking.
Volgens jou, ja. Maar jij hebt jezelf in dit topic al zo vaak compleet belachelijk gemaakt dat sowieso niemand jou meer serieus kan nemen.

Stropoppen opzetten over posters die boos zouden zijn op GL, net doen of GL sterk onderhandeld heeft en altijd maar weer proberen de Pvv er op de een of andere manier bij te betrekken.

Je zou je moeten schamen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:48:51 #290
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171051688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:43 schreef Molurus het volgende:

Het staat je helemaal vrij om andere mogelijkheden ter verkennen hoor. Maar volgens mij is het idee dat die er zijn helemaal wishful thinking.
Er zal wel iets verrassends uit de hoge hoed komen, wat uiteraard voordelig is voor de zittende politici. Misschien Edith Schippers MP en Rutte naar een leuke baan in de EU en dan samen met GL, waarbij nog geen definitieve besluiten zijn genomen over de controversionele punten ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:49:12 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:40 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je media interpreteert. De "gevestigde" media, zoals kranten en de omroepen, neigen toch wel duidelijk naar een bepaalde richting. Zonder de steun van deze media had een onbenul, zoals Sylvana, nergens gekomen.
Dit is ook wel de ironie ten top. Je stoort je aan de hoeveelheid aandacht die mevrouw Simons krijgt, en tegelijk doe je niets anders dan haar zo veel mogelijk aandacht geven. Wat wil je nou?

En wat verwacht je eigenlijk van "media" (wat je daar ook onder verstaat) die de rechterkant van het spectrum bedienen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:40 schreef drexciya het volgende:

Er is nogal een groot verschil tussen een blog en de reguliere media, laatstgenoemde heeft een heel andere uitgangspositie, en hoeft veel minder om aandacht te vechten. Er zijn genoeg blogs met een ander geluid, maar die hebben allemaal dezelfde uitdaging; hoe kun je rond komen?
De Correspondent doet het dus zonder reclame en op basis van vrijwilligerswerk. Zo kan het ook. Waarom kan rechts dat niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:40 schreef drexciya het volgende:

En een groot blog wat wel heel veel aandacht heeft, wordt nu "ineens" door allerlei groepen (en zelfs de politiek) aangevallen, terwijl ze niets anders doen, dan wat ze al tijden deden.
Dus jij ziet GS als een serieuze blog? Voor mij staat ie toch meer in het rijtje "de Speld", satire. Zo was het oorspronkelijk ook bedoeld. Los van de recente ophef lijkt dat me een heel andere discussie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:40 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik denk meer dat men aan de rechterkant de publieke omroep gesaneerd wil zien. Waarom zou je deel willen uitmaken van iets waarvan de houdbaarheidsdatum al lang verstreken is?
Prima. Dan heb je al helemaal geen reden tot klagen. Nogmaals, wat versta jij nu eigenlijk onder "media waarvan de houdbaarheidsdatum niet is verstrekken", en wat zou je daarvan willen zien? En waarom is dat er niet?

Allemaal logische vragen... maar kennelijk is zeiken over Sylvana Simons en "te linkse media" toch makkelijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:51:38 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051762
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens jou, ja. Maar jij hebt jezelf in dit topic al zo vaak compleet belachelijk gemaakt dat sowieso niemand jou meer serieus kan nemen.

Stropoppen opzetten over posters die boos zouden zijn op GL, net doen of GL sterk onderhandeld heeft en altijd maar weer proberen de Pvv er op de een of andere manier bij te betrekken.

Je zou je moeten schamen.
Ook aan jou de vraag dan:

Welke formatie zou jij graag zien? Probeer eens constructief mee te denken. Ergens tegen zijn is zo makkelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:54:27 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171051819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook aan jou de vraag dan:

Welke formatie zou jij graag zien? Probeer eens constructief mee te denken. Ergens tegen zijn is zo makkelijk.
Nee bedankt, dat heb ik geprobeerd maar meer dan een lege one-liner als reactie op iemand die wel een poging deed kwam er niet uit.

Misschien moet je het maar laten bij filosofie, de echte wereld is te ingewikkeld voor je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:56:04 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051862
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee bedankt, dat heb ik geprobeerd maar meer dan een lege one-liner als reactie op iemand die wel een poging deed kwam er niet uit.

Misschien moet je het maar laten bij filosofie, de echte wereld is te ingewikkeld voor je.
Moeilijk he, inhoud.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:56:31 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171051868
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moeilijk he, inhoud.
I rest my case.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:59:47 #296
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171051954
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

I rest my case.
Ah, jij verwacht een inhoudelijke reactie op je post van 13:54? Jij spoort echt niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:02:54 #297
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171052011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook aan jou de vraag dan:

Welke formatie zou jij graag zien? Probeer eens constructief mee te denken. Ergens tegen zijn is zo makkelijk.
CU/PvdA-D66-CDA-VVD is gewoonweg het meest reëel. Beetje links, beetje centrum, beetje rechts, en geen groen gezeik dat alleen maar geld kost en (economische) schade aanricht.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:05:43 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171052057
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:02 schreef Keyos het volgende:

[..]

CU/PvdA-D66-CDA-VVD is gewoonweg het meest reëel. Beetje links, beetje centrum, beetje rechts, en geen groen gezeik dat alleen maar geld kost en (economische) schade aanricht.
CU *en* PvdA bedoel je? 1 van beide in dit groepje lijkt me al lastig zat. Maar wellicht dat PvdA "in het landsbelang" wil aanschuiven, wie weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:09:48 #299
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171052135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

CU *en* PvdA bedoel je? 1 van beide in dit groepje lijkt me al lastig zat. Maar wellicht dat PvdA "in het landsbelang" wil aanschuiven, wie weet.
De slash zit erin voor 1 van die 2. Denk dat D66 minder problemen heeft met PvdA dan CU. Al denk ik dat op de linkse agenda een hoop zaken bereikt kunnen worden met CU, dat is ook gewoon een linkse partij met pre-historisch niet-liberale standpunten die je gewoon moet negeren. Daarom snap ik ook dat gejank van D66, spreek gewoon af dat je buiten de coalitie mag zoeken naar een meerderheid voor liberale standpunten. Met CU kun je veel meer praten over beleid dan GL.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171052192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:02 schreef Keyos het volgende:

[..]

CU/PvdA-D66-CDA-VVD is gewoonweg het meest reëel. Beetje links, beetje centrum, beetje rechts, en geen groen gezeik dat alleen maar geld kost en (economische) schade aanricht.
CU lijkt me de minst reële optie, want daar zit D66 niet op te wachten. PvdA of SP lijkt voor het motorblok volgens mij wel een optie, maar die willen zelf weer niet vanwege 'persoonlijke' redenen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:20:26 #301
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171052347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

De slash zit erin voor 1 van die 2. Denk dat D66 minder problemen heeft met PvdA dan CU.
Ja, dat weet ik wel zeker. Alleen zal de PvdA dus wel haar ambitie om in de oppositie te gaan zitten moeten laten varen. Als partij heeft de PvdA er geen enkel belang bij om te gaan regeren.

Maar wellicht dat die optie toch een verkenning waard is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:09 schreef Keyos het volgende:

Al denk ik dat op de linkse agenda een hoop zaken bereikt kunnen worden met CU, dat is ook gewoon een linkse partij met pre-historisch niet-liberale standpunten die je gewoon moet negeren. Daarom snap ik ook dat gejank van D66, spreek gewoon af dat je buiten de coalitie mag zoeken naar een meerderheid voor liberale standpunten. Met CU kun je veel meer praten over beleid dan GL.
Och, er kan ook voor een uitbreiding van de Turkije-deal gezocht worden naar een meerderheid buiten de coalitie. Ik heb niet de indruk dat er op andere punten echt onoverkomelijke conflicten waren. En als ik eerlijk ben: de vluchtelingenkwestie lijkt me niet bepaald het belangrijkste punt voor een coalitie-overeenkomst. Het is vooral dat het gevoelig ligt bij het electoraat, maar het is verre van het belangrijkste politieke vraagstuk van deze tijd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')