abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:28:52 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die wel instemt met dat soort baggerdeals.
Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
quote:
Dat is precies de reden dat men wegloopt van de PvdA.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989709
Verlies of niet, ik vind het zonde dat ze het migratiedeel niet hebben willen opgeven voor het klimaatdeel.
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:30:48 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989748
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
Populistisch geblaat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.

En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:34:17 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Populistisch geblaat.

Gewoon de realiteit. Dat vindt ook de meerderheid van de Kamer, toen en nu.

quote:
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.
Nope. Het is echt heel simpel: ga je regeren raak je zetels kwijt. Het klopt dat de PvdA vrij weinig heeft laten zien in het kabinet maar ze waren dan ook de kleinere partij. Met migratie heeft het niets te maken, behalve dan dat het kabinet te verwijten valt te lang op de handen gezeten te hebben.

quote:
En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170989895
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:34 schreef Fir3fly het volgende:

Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
Hahaha. Dit is zo waar.
pi_170990069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:29 schreef Physsic het volgende:
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
Klopt. GL heeft nooit de intentie gehad om mee te regeren. Ze hebben alleen aan de onderhandelingstafel gezeten om de schijn hoog te houden. Men had van te voren al kunnen weten dat er met zo'n radicaal activistisch clubje niet valt samen te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2017 @ 22:21:46 #57
862 Arcee
Look closer
pi_170992430
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 23:22:32 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170993853
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

Blij dat GL bij het nieuwe kabinet vandaan blijft.
pi_170995968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
pi_170996009
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:24 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_170996060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:34 schreef Resistor het volgende:

[..]

En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
CU staat eenzelfde ruimhartig asielbeleid voor als GL dus zinloos.
pi_170996064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het was niet Klaver, maar Buma.
pi_170996075
En wat is er mis met niet te veel inleveren op je idealen? Los van of je het ermee eens bent. Ik heb nergens de indruk dat GL niet wil regeren. Het is gewoon erg lastig met de partijen die verder de grootste zijn. Anders krijg je idd PvdA praktijken.
pi_170996080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het was niet Klaver, maar Buma.
Ik zie en lees toch echt dat Klaver niet wilde inbinden mbt migratie en dat ze er daarom niet uitkwamen.
pi_170996099
quote:
Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
  woensdag 17 mei 2017 @ 07:55:16 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170996107
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:54 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
Die willen Buma natuurlijk te vriend houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_170996112
"de dagdromen van Jesse Klaver zijn een nachtmerrie voor de Nederlanders" aldus Buma eerder..
Verstandige woorden..
pi_170996371
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
pi_170996481
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
Denk dat het juist andersom is. Wanneer GL akkoord was gegaan m.b.t. migratie en in de regering zou komen, dan worden ze bij de gemeenteraadsverkiezingen keihard afgestraft. Beetje het PvdAverhaal van jezelf verloochenen in ruil voor macht.
pi_170996520
Dat groenlinks kan ik totaal niet serieus nemen. Hoe kun je nou voor een open grenzen beleid zijn en voor een groot sociaal vangnet. Die 2 sluiten elkaar gewoon uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170996523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
Dan heb je geluk dat Yasser het niet voor het zeggen heeft.
pi_170996541
Met GL komt er alleen geen beter klimaatbeleid, alleen een ander klimaatbeleid; een beleid dat de middenklasse erg hard zal raken. Ik denk dat Buma dat heel goed beseft, en daarom zal samenwerking tussen GL en CDA vrijwel onmogelojk zijn.

Dat sommigen nog de illusie hebben dat Groen Links een echt linkse partij is is sowieso niet te begrijpen, het is júist het schoolvoorbeeld van een elitaire grachtengordelpartij van mensen die idealisme uitstralen maar intussen vooral erg goed voor zichzelf zorgen en totaal niet nadenken over wat hun idealistische ideetjes voor gevolgen hebben voor mensen in andere situaties. D66 en GL samen in een coalitie zou echt een gruwel zijn voor de middenklasse: mobiliteit wordt onbetaalbaar, arbeid volledig geflexibiliseerd, de zorg verder geprivatiseerd; neoliberalisme ten top.

Deze partijen zijn de Trojaanse paarden van multinationals en het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in hun mooie praatjes trappen...
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:53:36 #74
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170996597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat je beide alsnog krijgt. Ook VVD en CDA willen een beter klimaatbeleid, maar niet om dezelfde redenen als GL. De een wil klimaatbeleid veranderen om de wereld als geheel te verbeteren, de ander wil het om er zelf beter voor te staan voor de toekomst. Als we meer energie binnen NL produceren voor op de lange termijn betekent dat uiteindelijk meer 'groene' energie produceren. Dat creëert werkgelegenheid en verbetert ons klimaatbeleid.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja dat dachten velen ook van VVD en PvdA maar die zaten de rit wel uit.
Zowel PVV, 50Plus als PvD zijn onbetrouwbare, onervaren en onvoorspelbare partners. VVD en PvdA is ook niet altijd goed gegaan maar al vrij snel was duidelijk dat bij een eventueel vallen van het kabinet beide partijen er (veel) slechter uit zouden komen, PvdA qua zetels en VVD had met afgang van Rutte behoorlijk gezichtsverlies geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')