abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:52:45 #1
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_170980634
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_170980947
PVV of tijdverspilling. Wat zou de keuze worden.
pi_170981085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef TheJanitor het volgende:
PVV of tijdverspilling. Wat zou de keuze worden.
Ik ben wel in voor een bruin kabinet. Snelle vervolgverkiezingen ^O^
pi_170981453
VVD,CDA,PVV,50 plus en FvD lijkt mij wel wat..
Neehee gaat niet gebeuren dat weet ik ook wel..
pi_170981999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Een dergelijk kabinet zou het nog geen 2 maanden volhouden :')
pi_170982285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:54 schreef electronique het volgende:

[..]

Een dergelijk kabinet zou het nog geen 2 maanden volhouden :')
Ja dat dachten velen ook van VVD en PvdA maar die zaten de rit wel uit.
pi_170982498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:30 schreef wolkentoetje het volgende:
PVV lijkt me echt ongewenst. Die gaat vooral moeilijk doen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:38 #8
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982523
Gestrand op "migratie" dus. Opmerkelijk, daar de migratie die ons nu al kennelijk zo'n zorgen baart, maar dit pas een zwakke voorbode is van de enorme massa's migranten die straks door klimaatverandering op drift raken en onze kant op komen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:29:18 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170982690
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:20 schreef richolio het volgende:
zwakke voorbode is van de enorme massa's migranten die straks door klimaatverandering op drift raken en onze kant op komen.
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:30:14 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982709
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').
Ah, een wegkijker. Maar straks niet janken als het wel gebeurt hè. :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:32:43 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170982753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Ah, een wegkijker. Maar straks niet janken als het wel gebeurt hè. :)
Nee. Gewoon niet laten leiden door domme onderbuikgevoelens en doemscenario's.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:46:04 #12
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170982974
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Gewoon niet laten leiden door domme onderbuikgevoelens en doemscenario's.
Dom? Lees je eens in. Het is namelijk gewoon al bezig en wordt na verloop van tijd almaar erger. En dat valt niet te ontkennen.

1.
2.
3.

Dit zo makkelijk afdoen als "doemscenario" en "onderbuikgevoel" is naïef en simpel.

Ze kunnen je denk ik hier ook wel helpen: WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #8
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:48:02 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170983009
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Dom? Lees je eens in. Het is namelijk gewoon al bezig en wordt na verloop van tijd almaar erger. En dat valt niet te ontkennen.
Nee, dat is nergens op gebaseerd.

quote:
Ah, de Correspondent! Ik was al benieuwd waar je die onzin vandaan had.

Nee, er is geen enkel bewijs dat klimaatverandering direct voor meer vluchtelingen naar Europa zorgt. Het kan invloed hebben, net als vele honderden andere factoren uiteraard, maar net doen alsof dat een compleet toekomstbeeld is heeft geen enkele basis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fir3fly op 16-05-2017 15:53:42 ]
pi_170983122
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

PVV lijkt me echt ongewenst. Die gaat vooral moeilijk doen.
Mij wel anders kom je er nooit vanaf. Alleen het probleem met PVV is dat ze alleen voor de bühne roepen mee te willen doen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:54:00 #15
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170983132
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is nergens op gebaseerd.

Wheheh, gast :') Feiten ontkennen, man man man.

quote:
[..]

Ah, de Correspondent! Ik was al benieuwd waar je die onzin vandaan had.

Jij kan dus niet normaal discussiëren. Zeg dat dan meteen. De bronnen staan er gewoon bij hoor. Tevens kan ik ook wel andere media erbij halen die hetzelfde vermelden, geloof je "die onzin" dan ineens wel? :)
quote:
Nee, er is geen enkel bewijs dat klimaatverandering voor meer vluchtelingen naar Europa zorgt. Het kan invloed hebben, net als vele honderden andere factoren uiteraard, maar net doen alsof dat een compleet toekomstbeeld is heeft geen enkele basis.
Niet? Geen bewijs? Laat me niet lachen.

De definitie van wegkijken dit.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_170983212
Volgende fase wordt:
(geheime agenda van CDA en VVD):

Poging met Christenunie. Het mooiste voor CDA en VVD zou zijn dat D'66 en/of CU afhaakt. Waarschijnlijk om ethische redenen, zoals euthanasie bij voltooid leven.
Zoniet, dan zullen VVD en CDA hogere eisen gaan stellen mbt migratie etc.
Wellicht dat dan D'66 en CU afhaken om die redenen.
En dan komt de gedoogcoalitie met de PVV weer om de hoek kijken. Tsja, zal Mark zeggen: We moeten wel, ondanks onze belofte dat de PVV buitenspel zou blijven.
En na veel vijfen en zessen komt er dus een dergelijk kabinet.
En CDA en VVD zijn spekkoper, want.... ze hebben veel stemmen en zetels binnengehaald dankzij de belofte om niet met de PVV te regeren. Hierdoor was de PVV stem dus een verloren stem.
En nu maken ze een kabinet waarin ze allebei veel meer departementen mogen bezetten, dan wat normaal zou zijn met het bewuste zetelaantal. Want het gaat immers om gedoogsteun, dus geen ministerposten. Daar heeft de PVV ook niet de kwaliteit voor in huis. En dat willen ze ook niet, met name Geert niet. Meeregeren maar niet persoonlijk verantwoordelijk. Ideaal...

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 16-05-2017 17:38:26 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170983220
GL heeft toch gewoon hun hand overspeeld? In een overwegend rechtse kamer en waar links gewoon als geheel verlies heeft geleden terwijl zij als partij wel wat wonnen? Ik snap dat ze wat accenten willen aanbrengen in zo'n eventueel kabinet, maar het klinkt nu alsof ze hun verkiezingsprogramma integraal wilden overnemen, en dat gaat gewoon niet.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze het dan ook hierop laten klappen... Het zou imho al 'winst' zijn als ze het asielbeleid een beetje 'in het midden' wisten te houden of niet verder lieten verrechtsen, in een kabinet met VVD/CDA... En dan op milieubeleid, duurzaamheid, en iets als rekeningrijden je laten gelden. Dan had je daadwerkelijk een kabinet met linkse accenten.

Het immigratiebeleid is voor een linkse partij nu kansloos, zeker aangezien in de linkse hoek ook echt niet iedereen meer heilig achter massa-immigratie aanloopt en daar ook wat gemorrel en bedenkingen zijn na de eerste golf migranten toch aardig wat teweeg bracht her en der.

Dus dit voelt alsof ze gewoon even voor de buhne wilde meebabbelen, om vooral niet het verwijt te krijgen dat ze een partij zijn van schreeuwers zonder plichtsbesef. En bij het eerste 'make it or break it'-moment het vooral laten klappen. En nu een paar jaar heel hard blijven gillen dat je ECHT je verantwoordelijkheid wilde pakken, en bij ieder 'rechts' dingetje roeptoeteren dat het heel anders was gelopen met GL in het kabinet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2017 15:59:38 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:59:47 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170983242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:54 schreef richolio het volgende:

[..]

Wheheh, gast :') Feiten ontkennen, man man man.

Nope, je verzint feiten. Er is geen causale link tussen klimaatverandering en migratie. Niet doen alsof dat wel zo is, foei.

quote:
Jij kan dus niet normaal discussiëren. Zeg dat dan meteen. De bronnen staan er gewoon bij hoor. Tevens kan ik ook wel andere media erbij halen die hetzelfde vermelden, geloof je "die onzin" dan ineens wel? :)
Het enige dat bekend is is dat klimaatverandering een invloed kan hebben op migratiestromen. Wat die invloed is en of dat ook gaat leiden tot een migratiestroom richting Europa is niet bekend.

De Correspondent is een propagandawebsite, wel een hele leuke trouwens.

quote:
Niet? Geen bewijs? Laat me niet lachen.

De definitie van wegkijken dit.
Nee, er is geen bewijs. Net doen alsof het een uitgemaakte zaak is is dingen verzinnen omdat je het graag wil geloven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 mei 2017 @ 16:14:14 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170983583
Geen link tussen klimaat en migratie... mijn dag is weer goed, dankjewel _O- _O- _O-

Zonder klimaatverandering hadden we allemaal nog in de bossen van Afrika geleefd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_170985891
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:58 schreef Cyanide- het volgende:
GL heeft toch gewoon hun hand overspeeld? In een overwegend rechtse kamer en waar links gewoon als geheel verlies heeft geleden terwijl zij als partij wel wat wonnen? Ik snap dat ze wat accenten willen aanbrengen in zo'n eventueel kabinet, maar het klinkt nu alsof ze hun verkiezingsprogramma integraal wilden overnemen, en dat gaat gewoon niet.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze het dan ook hierop laten klappen... Het zou imho al 'winst' zijn als ze het asielbeleid een beetje 'in het midden' wisten te houden of niet verder lieten verrechtsen, in een kabinet met VVD/CDA... En dan op milieubeleid, duurzaamheid, en iets als rekeningrijden je laten gelden. Dan had je daadwerkelijk een kabinet met linkse accenten.
Ik betwijfel of GL uberhaupt overvraagd heeft, of dat VVD en CDA dat gedaan hebben (het wordt nu wel weer erg makkelijk geframed). Het punt is dat als je een brug moet slaan je juist niet accenten moet willen leggen en compromissen moet sluiten, dat werkt alleen als partijen dichter bij elkaar liggen.Je moet niet zozeer oplossingen zoeken die tussen partijen inliggen, maar die er boven staan.

GL moet dan aansluiting zoeken bij dat deel van het bedrijfsleven dat ook al VVD en CDA heeft opgeroepen tot een klimaatrevolutie. Milieu is al uit de linkse hoek, met veel vervuiling en bijvoorbeeld fietsen is dat ook gebeurd. Er is geen rechtsmens meer die Amsterdam of welke stad dan ook in een grote parkeerplaats wil omtoveren. Idem voor sociaal beleid, stel werkgelegenheid centraal, dat kunnen beiden aan hun achterban verkopen.

Je moet elkaar wat gunnen, geen overwinningen op elkaar willen. Die GL-ers kunnen toch niet alle vluchtelingen opnemen, maar ze moeten een gebaar van menselijkheid maken. Gun ze dat dan gewoon, maar hou de aantallen laag. Komt er een EU-herverdeling, dan moet GL als pro-EU wel mee.

Het probleem is dat je daarvoor mensen met visie nodig hebt, met lenige hersens en die bovendien niet vastzitten aan deelbelangetjes. De VVD zit vuistdiep in de olielobby, het CDA aan de boerenbond,vast en GL aan de vluchtelingenindustrie. Visie hebben ze geen van vieren, het zijn allemaal politiek opportunisten, en laten we het over lenige hersens al helemaal niet hebben. De kwaliteit van politici is gewoon heel erg achteruit gegaan sinds Paars, anders waren ze er al uit geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170985929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En daar heeft de PvdA een zware prijs voor moeten betalen. Er zijn weinig partijen die daar op zitten te wachten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 17:58:29 #22
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170986291
PVDA gaat de lege plek opvullen. Ik zei het maanden geleden al maar men wilde niet luisteren. Let maar op, PVDA wordt het.
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2017 @ 18:07:53 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170986459
Ik snap gewoon niet dat ze het op migratie hebben laten klappen. Dus al die praat over het milieu kan je ook zoals Balkenende het stelde "prullenbakeren" want nu hadden ze de kans om hun verantwoordelijkheid te nemen en daar ook wat aan te doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:19:25 #24
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170986673
Een meerderheid met de Christenunie is gewoon te krap. 1 zeteltje maar, zowel in de Tweede als de Eerste Kamer. Als ze dat avontuur aangaan geven ze elk individueel kamerlid van de coalitie veto-recht. Een gruwel voor Rutte en Pechtold die een slaafse discipline van hun fracties eisen en genieten.
pi_170986810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap gewoon niet dat ze het op migratie hebben laten klappen. Dus al die praat over het milieu kan je ook zoals Balkenende het stelde "prullenbakeren" want nu hadden ze de kans om hun verantwoordelijkheid te nemen en daar ook wat aan te doen.
Tja, voor GroenLinks is het toch een beetje alles (of in ieder geval heel veel) of niets. Anders kunnen ze daar zwaar op worden afgerekend door de achterban.
pi_170988007
Ik las deze net:

quote:
SP-leider Roemer vindt dat er nu naar een centrum-links kabinet gekeken moet worden. Dat zou een kabinet moeten worden zonder de VVD, want met die partij regeren vindt hij nog steeds "een brug te ver".

In de eerste verkenningsronde na de verkiezingen zei Roemer al tegen verkenner Schippers dat een centrum-links kabinet zijn voorkeur heeft. Zo'n kabinet zou uit zes partijen moeten bestaan: SP, CDA, D66, GroenLinks, PvdA en ChristenUnie. Ook de Partij voor de Dieren zou een rol kunnen spelen

Hij zegt dat deze optie nog helemaal niet in beeld is geweest en dat hij na het mislukken van de onderhandelingen een rol voor zichzelf ziet weggelegd.
http://nos.nl/artikel/217(...)ppe-meerderheid.html

Op zich zou de VVD een prima oppositie-partij kunnen zijn.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 19:26:30 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170988188
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tja, voor GroenLinks is het toch een beetje alles (of in ieder geval heel veel) of niets. Anders kunnen ze daar zwaar op worden afgerekend door de achterban.
Ik heb deze keer GL gestemd, en ik vind het helemaal prima dat ze op dit punt voet bij stuk hebben gehouden.

En ik acht het nog niet eens zo heel ondenkbaar dat men na het mislukken van andere combinaties toch weer met z'n vieren aan tafel gaat. Als dat gebeurt is de onderhandelingspositie van GL natuurlijk ijzersterk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170988673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb deze keer GL gestemd, en ik vind het helemaal prima dat ze op dit punt voet bij stuk hebben gehouden.

En ik acht het nog niet eens zo heel ondenkbaar dat men na het mislukken van andere combinaties toch weer met z'n vieren aan tafel gaat. Als dat gebeurt is de onderhandelingspositie van GL natuurlijk ijzersterk.
Toch begrijp ik dat niet helemaal. Heb je niet liever een paar van de standpunten van GroenLinks gerealiseerd dan helemaal niets van GroenLinks in de regering?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:40 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170988708
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch begrijp ik dat niet helemaal. Heb je niet liever een paar van de standpunten van GroenLinks gerealiseerd dan helemaal niets van GroenLinks in de regering?
Dat hangt er vanaf op welke punten GL toegeeft. Dit lijkt me een punt waarop ze beter niet kunnen toegeven.

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal. We gaan zien of CU of PvdA daar wel zin in heeft.. ik heb zo mijn twijfels.
pi_170989110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:14 schreef Nattekat het volgende:
Geen link tussen klimaat en migratie... mijn dag is weer goed, dankjewel _O- _O- _O-

Zonder klimaatverandering hadden we allemaal nog in de bossen van Afrika geleefd.
Afrika is groot, afhankelijk van de geografische breedte heb je oerwoud, savanne of woestijn. Dit is altijd al zo geweest, ook het opschuiven van de grenzen is altijd al zo geweest
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_170989207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem is dat je daarvoor mensen met visie nodig hebt, met lenige hersens en die bovendien niet vastzitten aan deelbelangetjes. De VVD zit vuistdiep in de olielobby, het CDA aan de boerenbond,vast en GL aan de vluchtelingenindustrie. Visie hebben ze geen van vieren, het zijn allemaal politiek opportunisten, en laten we het over lenige hersens al helemaal niet hebben. De kwaliteit van politici is gewoon heel erg achteruit gegaan sinds Paars, anders waren ze er al uit geweest.
Hear hear
Overigens zijn de voornaamste deelbelangetjes het eigen belang, je hebt zakkenvullers bij elke partij, maar de VVD is de laatste tijd kampioen, zeg maar Keizer
Exaudi orationem meam
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:09:24 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Afrika is groot, afhankelijk van de geografische breedte heb je oerwoud, savanne of woestijn. Dit is altijd al zo geweest, ook het opschuiven van de grenzen is altijd al zo geweest
Mwah, de Sahara is inmiddels wel groter dan Europa. Dat is wel eens anders geweest.

Als je van hieruit naar Zuid-Afrika vliegt zie je urenlang alleen maar zand onder je.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:12:08 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal.
Hoezo? Die deal hebben die partijen gemaakt en/of gesteund. GL's standpunt in deze is simpelweg onhoudbaar. Vandaar dat het ook geklapt is, als een partij onhoudbare standpunten blijft innemen houdt het op.
pi_170989307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf op welke punten GL toegeeft. Dit lijkt me een punt waarop ze beter niet kunnen toegeven.

Sterker nog, ik sta er een beetje van te kijken dat de andere partijen - ik vermoed voornamelijk VVD - zo graag vasthouden aan een uitbreiding van de Turkije-deal. We gaan zien of CU of PvdA daar wel zin in heeft.. ik heb zo mijn twijfels.
Bij EenVandaag (onderzoekje) werd deze avond gezegd dat de achterban van de CU daar wel meer vrede mee heeft dan de achterban van GroenLinks (48% tov 35% meen ik).

Als GroenLinks tevreden was met de afspraken die gemaakt waren bij de formatie over bijvoorbeeld klimaat, dan zou ik dat al een hele stap vinden. Bij het uitbreiden van de Turkije-deal moet ook rekening worden gehouden met wat andere EU-landen willen, want zo'n deal wordt op EU-niveau gesloten. Aangezien ze nu al bezig zijn met een deal met Libië, verwacht ik niet dat GroenLinks daar heel veel invloed op zal hebben.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:13:37 #35
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989328
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo? Die deal hebben die partijen gemaakt en/of gesteund. GL's standpunt in deze is simpelweg onhoudbaar. Vandaar dat het ook geklapt is, als een partij onhoudbare standpunten blijft innemen houdt het op.
De vraag is natuurlijk of het standpunt van de andere 3 wel houdbaar is. Dat gaan we zien.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:15:05 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of het standpunt van de andere 3 wel houdbaar is. Dat gaan we zien.
Het heeft tot nu toe stand gehouden en is vrij succesvol geweest. Voorlopig dus ja.
pi_170989380
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:19 schreef NgInE het volgende:
Ik las deze net:

[..]

http://nos.nl/artikel/217(...)ppe-meerderheid.html

Op zich zou de VVD een prima oppositie-partij kunnen zijn.
Als ik de VVD was dan zou ik hier op aansturen, want die partijen gaan er nooit uitkomen met hun zgn. idealen. Laat ze een paar maanden aanmodderen en de CU en GL komen met hangende pootjes terug bij Pinokkio. En als ze er wel uitkomen en GL de grenzen opent voor de wereld (want de wereld is van iedereen) dan is Nederland na 4 jaar een chaos en wint de PVV
Exaudi orationem meam
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:16:30 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989402
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het heeft tot nu toe stand gehouden en is vrij succesvol geweest. Voorlopig dus ja.
Dat was de situatie voor de verkiezingen, toen de VVD nog wat meer zetels had en de PvdA nog niet 'succesvol' ten onder was gegaan.

Dit is een nieuwe realiteit.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:16:43 #39
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989406
quote:

[..]

Waarom stem je op iemand die niet wil regeren?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:17:17 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom stem je op iemand die niet wil regeren?
Moet jij zeggen. _O-
pi_170989463
quote:

[..]

Ik heb deze keer GL gestemd
:')
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:43 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was de situatie voor de verkiezingen, toen de VVD nog wat meer zetels had en de PvdA nog niet 'succesvol' ten onder was gegaan.

Dit is een nieuwe realiteit.
Schijnbaar niet, want GL heeft gegokt en verloren. Er is geen draagvlak voor hun migratiebeleid.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:46 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989483
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ah kijk, minder intelligent Nederland is ook aanwezig hier.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:59 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet jij zeggen. _O-
Waarom stem je op een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, die wegloopt? :P
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:20:30 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989504
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, want GL heeft gegokt en verloren. Er is geen draagvlak voor hun migratiebeleid.
Ik zou dat niet uitleggen als verlies. En vooralsnog ontbreekt het eveneens aan draagvlak voor een uitbreiding van de Turkije-deal.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:25:10 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170989615
We moeten nu toch wel vaststellen dat het nu of nooit was voor Groenlinks. De VVD is linkser/progressiever dan ooit, D66 is bekant inwisselbaar voor Groenlinks en CDA is CDA: een eeuwige draaikont die van twee walletjes eet. Als Groenlinks zelfs met deze partijen geen coalitie weet te vormen dan zal het ze nooit lukken.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:26:16 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989642
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou dat niet uitleggen als verlies.
Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
pi_170989654
Tenzij de pvv geen eigen meerderheid haalt, zal geen andere partij willen regeren samen met de Nederlandse vertegenwoordiging van de schooiers.
Denken ze nog steeds dat elitair Nederland ook maar enige vorm van inspraak gunt aan vertegenwoordiging van dat soort figuren?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:27:16 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989666
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat kunt spinnen. Ze hebben duidelijk veel te hoog ingezet met te weinig zetels.

Bij de volgende verkiezingen gaan de mensen ze dat niet in dank afnemen en lopen ze weer terug naar de PvdA die wél kan regeren.
En die wel instemt met dat soort baggerdeals. Dat is precies de reden dat men wegloopt van de PvdA.
pi_170989696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom stem je op een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, die wegloopt? :P
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:28:52 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die wel instemt met dat soort baggerdeals.
Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
quote:
Dat is precies de reden dat men wegloopt van de PvdA.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
pi_170989709
Verlies of niet, ik vind het zonde dat ze het migratiedeel niet hebben willen opgeven voor het klimaatdeel.
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:30:48 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170989748
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles is beter dan geen deal, de stroom moest ingedamd worden.
Populistisch geblaat.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heeft te maken met het feit dat de PvdA geregeerd heeft. Het fluctueert altijd aan de linkerkant, daar winnen randpartijtjes als GL en SP alleen als de PvdA keihard verliest. De volgende verkiezingen is het weer andersom.
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.

En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:34:17 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170989840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Populistisch geblaat.

Gewoon de realiteit. Dat vindt ook de meerderheid van de Kamer, toen en nu.

quote:
Nee, dat heeft te maken met de PvdA die te graag wilde regeren en dat ten koste van het politieke gedachtengoed liet gaan.
Nope. Het is echt heel simpel: ga je regeren raak je zetels kwijt. Het klopt dat de PvdA vrij weinig heeft laten zien in het kabinet maar ze waren dan ook de kleinere partij. Met migratie heeft het niets te maken, behalve dan dat het kabinet te verwijten valt te lang op de handen gezeten te hebben.

quote:
En er moet veel voor gebeuren voordat die kiezer weer bereid is PvdA te stemmen.
Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
pi_170989895
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:34 schreef Fir3fly het volgende:

Je reinste onzin, de gemiddelde kiezer heeft het geheugen van een goudvis.
Hahaha. Dit is zo waar.
pi_170990069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:29 schreef Physsic het volgende:
Maar dat het voor GroenLinks 'alles of niets' was, werd al door velen voorspeld, dus het is niet echt een verrassing.
Klopt. GL heeft nooit de intentie gehad om mee te regeren. Ze hebben alleen aan de onderhandelingstafel gezeten om de schijn hoog te houden. Men had van te voren al kunnen weten dat er met zo'n radicaal activistisch clubje niet valt samen te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2017 @ 22:21:46 #57
862 Arcee
Look closer
pi_170992430
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 23:22:32 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170993853
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

Blij dat GL bij het nieuwe kabinet vandaan blijft.
pi_170995968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klaver is gekozen om de Nederlander te vertegenwoordigen en dan laat hij de deal klappen op het helpen van zogenaamd zielige buitenlanders.

En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
pi_170996009
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:24 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En hopelijk blijft ook de CU ver bij het nieuwe kabinet vandaan.
En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_170996060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:34 schreef Resistor het volgende:

[..]

En de SP. En de PVV. En de VVD is ook niet te vertrouwen. En D66, daar hou ik ook niet van. En de SGP. En de PvdD. En DENK...

Blijft wel weinig over zo :+
CU staat eenzelfde ruimhartig asielbeleid voor als GL dus zinloos.
pi_170996064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het was niet Klaver, maar Buma.
pi_170996075
En wat is er mis met niet te veel inleveren op je idealen? Los van of je het ermee eens bent. Ik heb nergens de indruk dat GL niet wil regeren. Het is gewoon erg lastig met de partijen die verder de grootste zijn. Anders krijg je idd PvdA praktijken.
pi_170996080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het was niet Klaver, maar Buma.
Ik zie en lees toch echt dat Klaver niet wilde inbinden mbt migratie en dat ze er daarom niet uitkwamen.
pi_170996099
quote:
Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
  woensdag 17 mei 2017 @ 07:55:16 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170996107
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 07:54 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik ben bekend met dat opinie-artikel maar dat strookt dus niet met de verklaringen van de rest.
Die willen Buma natuurlijk te vriend houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_170996112
"de dagdromen van Jesse Klaver zijn een nachtmerrie voor de Nederlanders" aldus Buma eerder..
Verstandige woorden..
pi_170996371
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
pi_170996481
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Denk dat het juist andersom is. Wanneer GL akkoord was gegaan m.b.t. migratie en in de regering zou komen, dan worden ze bij de gemeenteraadsverkiezingen keihard afgestraft. Beetje het PvdAverhaal van jezelf verloochenen in ruil voor macht.
pi_170996520
Dat groenlinks kan ik totaal niet serieus nemen. Hoe kun je nou voor een open grenzen beleid zijn en voor een groot sociaal vangnet. Die 2 sluiten elkaar gewoon uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170996523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel jammer, want een beter klimaatbeleid en een strenger immigratiebeleid zou wel precies zijn wat ik wil. ;(
Dan heb je geluk dat Yasser het niet voor het zeggen heeft.
pi_170996541
Met GL komt er alleen geen beter klimaatbeleid, alleen een ander klimaatbeleid; een beleid dat de middenklasse erg hard zal raken. Ik denk dat Buma dat heel goed beseft, en daarom zal samenwerking tussen GL en CDA vrijwel onmogelojk zijn.

Dat sommigen nog de illusie hebben dat Groen Links een echt linkse partij is is sowieso niet te begrijpen, het is júist het schoolvoorbeeld van een elitaire grachtengordelpartij van mensen die idealisme uitstralen maar intussen vooral erg goed voor zichzelf zorgen en totaal niet nadenken over wat hun idealistische ideetjes voor gevolgen hebben voor mensen in andere situaties. D66 en GL samen in een coalitie zou echt een gruwel zijn voor de middenklasse: mobiliteit wordt onbetaalbaar, arbeid volledig geflexibiliseerd, de zorg verder geprivatiseerd; neoliberalisme ten top.

Deze partijen zijn de Trojaanse paarden van multinationals en het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in hun mooie praatjes trappen...
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:53:36 #74
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170996597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat je beide alsnog krijgt. Ook VVD en CDA willen een beter klimaatbeleid, maar niet om dezelfde redenen als GL. De een wil klimaatbeleid veranderen om de wereld als geheel te verbeteren, de ander wil het om er zelf beter voor te staan voor de toekomst. Als we meer energie binnen NL produceren voor op de lange termijn betekent dat uiteindelijk meer 'groene' energie produceren. Dat creëert werkgelegenheid en verbetert ons klimaatbeleid.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:06 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Zowel PVV, 50Plus als PvD zijn onbetrouwbare, onervaren en onvoorspelbare partners. VVD en PvdA is ook niet altijd goed gegaan maar al vrij snel was duidelijk dat bij een eventueel vallen van het kabinet beide partijen er (veel) slechter uit zouden komen, PvdA qua zetels en VVD had met afgang van Rutte behoorlijk gezichtsverlies geleden.
pi_170998043
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:44 schreef Jalu het volgende:
Met GL komt er alleen geen beter klimaatbeleid, alleen een ander klimaatbeleid; een beleid dat de middenklasse erg hard zal raken. Ik denk dat Buma dat heel goed beseft, en daarom zal samenwerking tussen GL en CDA vrijwel onmogelojk zijn.

Dat sommigen nog de illusie hebben dat Groen Links een echt linkse partij is is sowieso niet te begrijpen, het is júist het schoolvoorbeeld van een elitaire grachtengordelpartij van mensen die idealisme uitstralen maar intussen vooral erg goed voor zichzelf zorgen en totaal niet nadenken over wat hun idealistische ideetjes voor gevolgen hebben voor mensen in andere situaties. D66 en GL samen in een coalitie zou echt een gruwel zijn voor de middenklasse: mobiliteit wordt onbetaalbaar, arbeid volledig geflexibiliseerd, de zorg verder geprivatiseerd; neoliberalisme ten top.

Deze partijen zijn de Trojaanse paarden van multinationals en het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in hun mooie praatjes trappen...
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
pi_170998234
Debat over formatie begint nu ongeveer: 10u45.
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

2eKamertweets twitterde op woensdag 17-05-2017 om 10:43:49 Om 10.45u debatteert de #Tweede Kamer over het eindverslag van de #informateur. Volg live via https://t.co/HhqLEAwnSH of #debatdirect reageer retweet
I´m back.
pi_170998264
NPO1 is live w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_170998454
Wilders meteen in het offensief tegen Rutte.
I´m back.
pi_170998471
Wilders sluit eerst iedereen uit en smeekt nu om mee te mogen doen _O-
pi_170998475
Asscher: ik spreek hier niet namens mljoenen Nederlanders _O- _O-
pi_170998492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:46 schreef superniger het volgende:
NPO1 is live w/
Eigenlijk is Edith Schippers best een MILF trouwens.
pi_170998505
quote:
11s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

:') _O-
pi_170998528
quote:

[..]

:o :o
pi_170998568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:01 schreef electronique het volgende:

[..]

:o :o
Ze zat net zo geil op haar bril te kauwen, vandaar dat ik er over begon.
pi_170998643
SGP vraagt aan Rutte of D66 en CDA wel samengaan op heikele dossiers. Ja, dat vraag ik me ook af.
En wel cruciaal idd.
I´m back.
pi_170998647
quote:

[..]

Paardenmeisje hè.
I´m back.
pi_170998736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Paardenmeisje hè.
Goed paard kunnen rijden is altijd een plus binnen een relatie.
pi_170998752
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Goed paard kunnen rijden is altijd een plus binnen een relatie.
Nee, ik denk wel dat het een aardige vrouw is en dat ze gevoel voor humor heeft. Nadeel is wel dat ze een marktfundamentalist is.
I´m back.
pi_170998761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk wel dat het een aardige vrouw is en dat ze gevoel voor humor heeft. Nadeel is wel dat ze een marktfundamentalist is.
Ach, niemand is perfect. Zolang het maar compenseert.
pi_170998774
Lol, Rutte zegt dat verkiezingsprogramma van GL en SP substantieel verschillen, Roemer zegt leg dat dan eens uit...
I´m back.
pi_170998813
Rutte ziet een coalitie met daarin een combinatie VVD-GL in ieder geval niet meer als een optie. Dus niet lijmen, geen herkansing.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:17:33 #93
38496 Perrin
pi_170998831
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Rutte ziet een coalitie met daarin een combinatie VVD-GL in ieder geval niet meer als een optie. Dus niet lijmen, geen herkansing.
Maar #watdanwel?
pi_170998869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar #watdanwel?
Ja, dat is men nu aan het aftasten, denk ik. Rutte zegt daar tot nu toe niets over. Zal eerst met CU geprobeerd worden wrs, maar 77 zetels is maar een kleine meerderheid natuurlijk.
I´m back.
pi_170998906
Ligt het aan mij of is Rutte zich nu toch echt als een mongooltje aan het gedragen?

Iedereen wil weten wat er nou precies misging tijdens de besprekingen want anders heeft advies uitbrengen obviously geen zin, en hij blijft maar zeggen dat hij daar niet op in wil gaan.

Ook zegt die dat de VVD geen enkele partij uitsluit, uh hallo met de PVV wel toch zei je iets van 5 keer?

Wat een apart gedoe dit zeg.
pi_170998908
Marianne Thieme heeft echt een super trendy pakje aan.
pi_170998949
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:20 schreef Drxx het volgende:
Ligt het aan mij of is Rutte zich nu toch echt als een mongooltje aan het gedragen?

Iedereen wil weten wat er nou precies misging tijdens de besprekingen want anders heeft advies uitbrengen obviously geen zin, en hij blijft maar zeggen dat hij daar niet op in wil gaan.

Ook zegt die dat de VVD geen enkele partij uitsluit, uh hallo met de PVV wel toch zei je iets van 5 keer?

Wat een apart gedoe dit zeg.
Heeft-ie gezegd waarom hij dat niet zegt, dat maakt het formeren van een andere variant risicovoller.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:22:33 #98
38496 Perrin
pi_170998952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is men nu aan het aftasten, denk ik. Rutte zegt daar tot nu toe niets over. Zal eerst met CU geprobeerd worden wrs, maar 77 zetels is maar een kleine meerderheid natuurlijk.
Kan je wel hard roepen dat je geen GL wil, maar dan moet je wel zinnige alternatieven hebben.
pi_170998965
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Erg jammer.
pi_170998976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kan je wel hard roepen dat je geen GL wil, maar dan moet je wel zinnige alternatieven hebben.
Ja, dat zegt-ie niet in de vergadering. Maar ik denk dat ze straks eerst CU laten aanschuiven.
I´m back.
pi_170998983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft-ie gezegd waarom hij dat niet zegt, dat maakt het formeren van een andere variant risicovoller.
En hoe klinkt dat logisch? Wat verwacht hij nu van de andere partijen dan, een soort open sollicitatie en dan maar kijken wie er het beste past bij de VVD of zo?
pi_170999029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:23 schreef Drxx het volgende:

[..]

En hoe klinkt dat logisch? Wat verwacht hij nu van de andere partijen dan, een soort open sollicitatie en dan maar kijken wie er het beste past bij de VVD of zo?
Ja, dan kun je net zo goed openbaar formeren, an sich heeft-ie wel een punt. Hij geeft iig aan dat de grootste strijd tussen VVD en GL ging.
Over de strijd tussen CDA en D66 en GL over dezelfde dossiers zegt-ie niets.
Misschien dat Buma daar straks nog wat over zegt.
I´m back.
pi_170999080
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan kun je net zo goed openbaar formeren, an sich heeft-ie wel een punt. Hij geeft iig aan dat de grootste strijd tussen VVD en GL ging.
Over de strijd tussen CDA en D66 en GL over dezelfde dossiers zegt-ie niets.
Misschien dat Buma daar straks nog wat over zegt.
En nu mag Roemer dus gaan puzzelen welke verschillen er zijn tussen GL en SP, maar niet tussen GL en CDA en SP en CDA. Ik ken hun partijstandpunten niet, dus misschien is dat wel veel meer dan een paar. Daar dan een conclusie uittrekken en op basis daarvan advies uitschrijven. Nee dat is lekker :|W
pi_170999112
quote:
9s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:27 schreef Drxx het volgende:

[..]

En nu mag Roemer dus gaan puzzelen welke verschillen er zijn tussen GL en SP, maar niet tussen GL en CDA en SP en CDA. Daar een conclusie uittrekken en op basis daarvan advies uitschrijven. Nee dat is lekker :|W
Ja, klopt Roemer vindt dat er weinig verschil is tussen GL en SP wb migratie bijv., maar Rutte niet.
I´m back.
pi_170999164
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt Roemer vindt dat er weinig verschil is tussen GL en SP wb migratie bijv., maar Rutte niet.
En nu wil Rutte ook niet zeggen of dat punt waarop ze vastliepen alleen aan de GL lag, of ook aan CDA en/of D66. Jezusallechristus, ik ben het hier met Roemer eens dit is één grote grap.
pi_170999178
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:32 schreef Drxx het volgende:

[..]

En nu wil Rutte ook niet zeggen of dat punt waarop ze vastliepen alleen aan de GL lag, of ook aan CDA en/of D66. Jezusallechristus, ik ben het hier met Roemer eens dit is één grote grap.
Nee, maar dat zou hij wel moeten zeggen nu dus. Dat is toch wel zwak van Rutte nu.
I´m back.
pi_170999194
Wat doet Roemer eigenlijk nog in de Tweede Kamer :')
pi_170999237
Wilders zegt dat je dat van te voren ook wel kon inschatten dat VVD en GL niet samen konden gaan op migratie en andere linkse partijen idem. Dus verknoeide tijd geweest.
I´m back.
pi_170999306
Buum krijgen we nu, ben benieuwd.
I´m back.
pi_170999316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:33 schreef electronique het volgende:
Wat doet Roemer eigenlijk nog in de Tweede Kamer :')
Had überhaupt allang moeten opstappen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:20 #111
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999323
De coalitie die Geert oppert is wel erg breed :{ , maar dan krijg je wel een meerderheid in 1e en 2e kamer. :P

VVD, CDA, SGP, 50Plus en FvD
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:42:58 #112
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999385
Sybrand _O-
pi_170999387
Buum zegt ook niets.
I´m back.
pi_170999411
Buum zegt dus hetzelfde als Rutte zonder nader uit te leggen welke punten het precies zijn.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:40 #115
38496 Perrin
pi_170999418
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
De coalitie die Geert oppert is wel erg breed :{ , maar dan krijg je wel een meerderheid in 1e en 2e kamer. :P

VVD, CDA, SGP, 50Plus en FvD

:?

Bedoel je niet VVD, PVV, CDA, SGP, 50Plus en FvD ofzo?
pi_170999439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
Buum zegt dus hetzelfde als Rutte zonder nader uit te leggen welke punten het precies zijn.
Ongetwijfeld dat VVD, D66 en CDA van tevoren even besproken hebben wat ze gaan vertellen om de optie met CU te proberen
pi_170999467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:45 schreef electronique het volgende:

[..]

Ongetwijfeld dat VVD, D66 en CDA van tevoren even besproken hebben wat ze gaan vertellen om de optie met CU te proberen
Ja, klopt, je wordt dus niet echt wijzer wat het nu precies was. Pas als er een nieuw kabinet staat dan krijg je dit te weten via een artikeltje in de VK of NRC.
I´m back.
pi_170999486
Maar goed GL is dus passé.
Ben toch nog benieuwd hoe Pechtold dezelfde vraag beantwoordt.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:47:22 #119
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_170999487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

:?

Bedoel je niet VVD, PVV, CDA, SGP, 50Plus en FvD ofzo?
Oh ja die mist zie ik. :@
pi_170999512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
Is zo afgesproken. Klaver en Pechtold zullen eenzelfde in eigen bewoordingen zeggen.
mag het weten
pi_170999525
Het is dus volgens Buma niet meer een motorblok en aanhang.
I´m back.
pi_170999544
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Is zo afgesproken. Klaver en Pechtold zullen eenzelfde in eigen bewoordingen zeggen.
Ja, en dus toch wel interessant welke draai ze eraan geven, want Buma interpreteert nu als: er is geen motorblok en aanhang (GL of CU).
I´m back.
pi_170999617
Nu Pechthold met zn afgesproken stukje
pi_170999620
Pechtold nu.
I´m back.
pi_170999642
Brede meerderheid in beide kamers. Exit Cu :W
mag het weten
pi_170999687
Pechtold wil dus toch onderzoeken of GL toch nog wel kan in feite, echter Rutte en Buma hebben dat al uitgesloten.
I´m back.
pi_170999693
Eenmaal, andermaal en niet verkocht. Pechtold pakt zijn veilingmeester ervaring van stal _O_
mag het weten
pi_170999735
Ik vind dat Asscher wel heel vaak bij de interruptiemicrofoon staat trouwens
pi_170999775
Ik vind dat Asscher wel erg veel aan Pechtold's lul hangt.
pi_170999833
Dit is nu niet gelukt. Ergo paars I scenario ligt nog op de loer. Brede meerderheid in beide kamers blokkeert de weg voor CU want veto D66/Pechtold.
mag het weten
pi_170999885
Geen principieel verschil tussen D66 en VVD-CDA, maar meer omdat Pechtold geen principes heeft in principe. :D.
I´m back.
pi_170999898
Haha die cameraman meteen op DENK richten _O_
pi_170999920
Nu Klaver
mag het weten
pi_170999944
Jezus nu.
I´m back.
pi_170999974
Zou leuk zijn als je nu een koffiejuffrouw zou hebben.
I´m back.
pi_171000000
Klaver: de breuk was geen cosmetische breuk, maar een echte breuk.
I´m back.
pi_171000037
Roemer probeert het maar weer, waar en wie vastgelopen? Antwoord VVD, maar ook met D66 dus.

Ofwel met elkaar.
I´m back.
pi_171000158
Asscher probeert hem ook over te halen wat meer te zeggen: een principiële ondergrens, daar ging het over volgens Klaver en hoezo kom je daar pas na 2 maanden achter? Of was het gewoon weigering om een compromis te sluiten...
I´m back.
pi_171000209
Rutte zit te genieten hoor.
pi_171000434
Roemer wil het kabinet ietsje minder demissionair maken. Ja, grappig natuurlijk, want VVD en PvdA kunnen nu niet meer de handrem aantrekken.
Dus dat gaat niet door.
I´m back.
pi_171000491
Roemer wil sociaalchristelijk. Buma zegt nope nope nope
mag het weten
pi_171000494
Roemer lijkt het logischer en realistischer om met 6 partijen een coalitie te sluiten.
I´m back.
pi_171000611
Licht sarcastische ondertoon, understatement van het jaar Buma! :+
mag het weten
pi_171000618
Roemer zet zichzelf echt totaal voor lul hier haha
pi_171000641
Wat een grapjas is Buum toch hè. :D.
I´m back.
pi_171000648
Roemer :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171000673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een grapjas is Buum toch hè. :D.
Nou, kampioen Bumor hij. Krijgt iig de tweede kamer aan het lachen _O-
mag het weten
pi_171000698
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nou, kampioen Bumor hij. Krijgt iig de tweede kamer aan het lachen _O-
Ja, ik moet sws altijd lachen om zijn stem. LuckyTV stem.
I´m back.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:39:32 #149
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171000753
Wat een oeverloos geouwehoer in dat de debat. Het wordt de vorige formatiepoging met CU in plaats van GL of het wordt niks.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171000784
6 partijen, kun je misschien alleen over 2 of 3 vage hoofdlijnen een afspraak maken en de rest is dan een vrije kwestie. Kortom dat overleef je wrs 2 maanden.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')