abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170232471
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:04:54 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_170232877
Vanochtend, uurtje of 8. Bijna lege weg, ik rij netjes rechts. 100 meter voor mij rijdt rechts een vrachtwagen met een auto erachter. Links ernaast een klein treintje van 3 auto's die de vrachtwagen in willen halen. En nog presteert de auto achter de vrachtwagen het om zich tussen de middelste en de achterste auto van het treintje te wurmen :')
Ok stelletje hokboeren
pi_170233199
-topicpointer lezen, net zo lang tot je het begrijpt, tot die tijd; niet posten hier, staat er ook in -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sounddragon op 15-04-2017 21:39:46 ]
.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 april 2017 @ 10:54:48 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170233552
Ik rijd op een voorrangsweg waar je 70 mag. Uit een zijweg komt een auto, ruimte genoeg om in te voegen inderdaad. Maar geef dan wel gas, sukkel, zodat ik niet van mijn CC af hoef en zelfs moet remmen omdat je geen vaart maakt. En ga dan een eindje verder (nog steeds de 70 niet bereikt) ook nog even op je rem staan :') En nog een paar keer remmen als ik je verderop, waar we weer 100 mogen, ga inhalen.

Als je autorijden zo eng vindt, blijf dan thuis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 11:00:13 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170233622
Kon me gisteravond echt niet inhouden en heb twee personen achter elkaar op de middelste rijstrook ingehaald. En nee, zij reden niet rechts...

Zat al een kilometer achter de achterste van de twee, die al 15km langzamer reed dan ik. Vervolgens duikt er nog één op, die nog eens wat langzamer reed. Ondertussen was er op de middelste baan in geen velden of wegen iemand te zien.

Één van de twee ging even later schuin achter mij rijden tijdens een hele langzame inhaalactie :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 13:20:12 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170236328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik rijd op een voorrangsweg waar je 70 mag. Uit een zijweg komt een auto, ruimte genoeg om in te voegen inderdaad. Maar geef dan wel gas, sukkel, zodat ik niet van mijn CC af hoef en zelfs moet remmen omdat je geen vaart maakt. En ga dan een eindje verder (nog steeds de 70 niet bereikt) ook nog even op je rem staan :') En nog een paar keer remmen als ik je verderop, waar we weer 100 mogen, ga inhalen.

Als je autorijden zo eng vindt, blijf dan thuis.
Duitser of een Nederlander? Sommige bejaarde Duitsers zijn nog erger dan hun Nederlandse leeftijdsgenoten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 april 2017 @ 14:01:38 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170237012
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:20 schreef derLudolf het volgende:

Duitser of een Nederlander? Sommige bejaarde Duitsers zijn nog erger dan hun Nederlandse leeftijdsgenoten
Bejaarde Duitser in dikke mercedes inderdaad :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_170244533
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 14:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bejaarde Duitser in dikke mercedes inderdaad :D
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170245406
De meeste Duitsers reageren wel beter op grootlicht. Zijn ze gewend. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170254705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:18 schreef Tango5Romeo het volgende:
De meeste Duitsers reageren wel beter op grootlicht. Zijn ze gewend. :)
Ik kan mij dat voorstellen, in NL is grootlichtgebruik namelijk niet toegestaan, iig niet op die manier.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170266188
We hadden er weer een.... achteruit de weg op (wat toen ook kon) maar daarna zowat bovenop de middenlijn langzaam doortrutten. Rotonde met meer dan 15 km/u nemen was lastig en toen hij eindelijk een parkerhaven indook om me langs te laten (fijn ook, geen richting, niks, maar al remmend naar rechts zwaaien) zag ik het bekende vierkante stukje electronica aan zijn oor geplakt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf zondag 16 april 2017 @ 22:58:02 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170273895
Zucht... De maximale snelheid als de matrixborden aan staan met 90 erop? "Euh, 65?" |:( |:(

Een afrit van ca. 2 km lang. Wanneer ga je uitvoegen? Juist ja, 200 meter voor het einde van de afrit, als er inmiddels een andere auto bijna naast je zit. Kijken? Nee hoor, knipper aan en gaan. 8)7 8)7

En bij het oprijden van een weg vanaf een oprit, dan heb je toch voorrang? En dat je meteen de volgende oprit (ca. 200 meter verderop) weer eraf moet, naar het pannekoekenhuis daar, maakt dat je natuurlijk echt niet langer kon wachten. Ook niet die 10 seconde die je nodig had gehad om te wachten totdat ik wel gewoon voorbij was. |:( |:(

Soms verlang ik op dit soort dagen gewoon naar de spits :+ :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170273974
Extreem langzaam voorbij een flitspaal rijden.
:') Doe normaal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  FOK!fotograaf zondag 16 april 2017 @ 23:03:39 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170274104
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Extreem langzaam voorbij een flitspaal rijden.
:') Doe normaal.
Ik heb het op de A5 wel eens gedaan, zag ik er eentje vlot in mijn spiegel aankomen en toen heb ik mijn auto links gezet en zodoende het tempo eruit gehaald. Eerst was ie boos, ging ik bij de flitser naar de flitser wijzen, was ie opeens heel blij. Duimpjes e.d. :D :D Goed, was niet extreem langzaam, maar zelfde idee ofzo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170275053
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb het op de A5 wel eens gedaan, zag ik er eentje vlot in mijn spiegel aankomen en toen heb ik mijn auto links gezet en zodoende het tempo eruit gehaald. Eerst was ie boos, ging ik bij de flitser naar de flitser wijzen, was ie opeens heel blij. Duimpjes e.d. :D :D Goed, was niet extreem langzaam, maar zelfde idee ofzo.
Ja dat is dan wel weer tof
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 17 april 2017 @ 04:08:24 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_170278340
Ik kijk er niet eens raar van op, met BOA's valt vaak geen fatsoenlijk gesprek te voeren en die hebben al geschreven voordat je je auto uit bent.
pi_170278358
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2017 23:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja dat is dan wel weer tof
Nee, dat is niet tof.
Dat is hinderen, eigen rechter spelen ondanks goede bedoelingen.
Elke automobilist maakt zijn/haar eigen beslissingen en zit echt niet te wachten op een ingreep van een ander om "de situatie te redden."

De bedoeling is goed, ik snap de intentie en daar zit totaal geen kwaad in, alleen maar goede bedoelingen.
Maar toch werkt het niet zo.
Wat nou als je iemand probeert te "helpen" en zelf een inschattingsfoutje maakt?
Dan rij je iemand flink in de weg en in de regel zijn de meeste mensen daar niet zo blij mee.

Nee, ik hou er niet van anderen te corrigeren, juist ook omdat je zelf ook foutjes maakt en dat een zgn correctie dus geheel onterecht kan zijn.
Buiten dat: Wat voor nadeel heb JIJ (algemeen bedoeld) Dat iemand wat te snel rijdt of zo?
Waarom is het jouw taak om die persoon op z'n fout te wijzen of zelfs te corrigeren?

Steek dan je middelvinger op of wijs op je voorhoofd of zo (wat ook al puberaal is) maar gebruik niet je auto als gereedschap om iemand ergens op te wijzen.
Dan ben je op z'n zachtst gezegd zelf geen haar beter.
  maandag 17 april 2017 @ 07:54:41 #19
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_170278514
Afrit Wieringerwerf is 2.5 km lang. En het dan nog presteren om mij af te snijden op het laatst en bijna op de vangrail te klappen...

En dan vervolgens op de n-weg richting Schagen onder de max. snelheid gaan rijden...

Als je de afslag te laat zag; dan ben je met iets anders bezig dan autorijden. Maar als je hem dan vervolgens nog wil gaan halen is het dus blijkbaar een betere optie om iemand bijna van de weg te rijden dan om gewoon even de volgende afslag te nemen??
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_170280279
Gisteren was de spitsstrook open. Op een zondag. Met pasen. Ik heb wel 30 autos rechts ingehaald, gewoon lekker 105 km/h op de cruise control op de verder lege baan.. :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2017 @ 11:00:38 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170280384
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:53 schreef Henkerbedenker het volgende:
Gisteren was de spitsstrook open. Op een zondag. Met pasen. Ik heb wel 30 autos rechts ingehaald, gewoon lekker 105 km/h op de cruise control op de verder lege baan.. :')
De 'spits'strook is altijd open op sommige plekken :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 17 april 2017 @ 12:07:27 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170281677
Het aantal bejaarden en zondagsrijders neemt ook altijd significant toe met dit soort dagen. Bezig met van alles en nog wat behalve op de weg letten.

Als ik op een weg 80 mag rijden dan is het niet normaal als de persoon voor je 50 rijd en meer geniet van het landschap om zich heen dan de weg voor je.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 17 april 2017 @ 15:27:08 #23
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170285390
Gisteren afgesneden door een oude man die gewoon zijn knipper aanzette en ging. Ik zag hem daarvoor in mijn spiegel al vreemde dingen uithalen. Na zijn actie even gekeken wat voor figuur het was... Stuur heel stevig vastgeklampt en zijn neus bijna op de voorruit. :')
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 15:35:29 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 17 april 2017 @ 15:41:58 #25
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170285676
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 04:40 schreef vannelle het volgende:

Elke automobilist maakt zijn/haar eigen beslissingen en zit echt niet te wachten op een ingreep van een ander om "de situatie te redden."
Sterker nog, het is gewoon strafbaar. Menig automobilist / motorrijder heeft al een boete gekregen vanwege het seinen omdat er een snelheidscontrole was.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 15:52:05 #26
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170287299
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 15:52 schreef jitzzzze het volgende:
Strafbaar? Niet een eenvoudige overtreding?
Het zou me niks verbazen dat als het gaat om het waarschuwen voor een snelheidscontrole het seinen ineens een economisch delict is. :P
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 17:02:12 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170287395
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen dat als het gaat om het waarschuwen voor een snelheidscontrole het seinen ineens een economisch delict is. :P
:P
pi_170287573
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 04:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, dat is niet tof.
Dat is hinderen, eigen rechter spelen ondanks goede bedoelingen.
Elke automobilist maakt zijn/haar eigen beslissingen en zit echt niet te wachten op een ingreep van een ander om "de situatie te redden."

De bedoeling is goed, ik snap de intentie en daar zit totaal geen kwaad in, alleen maar goede bedoelingen.
Maar toch werkt het niet zo.
Wat nou als je iemand probeert te "helpen" en zelf een inschattingsfoutje maakt?
Dan rij je iemand flink in de weg en in de regel zijn de meeste mensen daar niet zo blij mee.

Nee, ik hou er niet van anderen te corrigeren, juist ook omdat je zelf ook foutjes maakt en dat een zgn correctie dus geheel onterecht kan zijn.
Buiten dat: Wat voor nadeel heb JIJ (algemeen bedoeld) Dat iemand wat te snel rijdt of zo?
Waarom is het jouw taak om die persoon op z'n fout te wijzen of zelfs te corrigeren?

Steek dan je middelvinger op of wijs op je voorhoofd of zo (wat ook al puberaal is) maar gebruik niet je auto als gereedschap om iemand ergens op te wijzen.
Dan ben je op z'n zachtst gezegd zelf geen haar beter.
Oke, je quote de verkeerde.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170287693
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oke, je quote de verkeerde.
Nope.
pi_170287718
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nope.
Jawel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170287792
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jawel.
Jij zegt toch dat je het tof vindt? Daar reageer ik op.
  maandag 17 april 2017 @ 17:16:49 #33
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170287849
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
Op dit soort weekenden/dagen weet ik altijd weer waarom er alternatieve routes zijn.
Je stond ook in de file naar Ikea?
pi_170287862
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij zegt toch dat je het tof vindt? Daar reageer ik op.
Hij heeft iemand z'n dag een stukje beter gemaakt, dat is tof.
Ik geef toch niet aan dat ik ervoor zou kiezen om dat op die manier te doen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 17:20:16 #35
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170287942
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je stond ook in de file naar Ikea?
Natuurlijk niet, het is 2e Paasdag. Wat moet een weldenkend mens nou in de IKEA op een dergelijke dag als deze?
pi_170287955
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:20 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het is 2e Paasdag. Wat moet een weldenkend mens nou in de IKEA op een dergelijke dag als deze?
Gezellig thuis zitten en vooral niet naar de IKEA gaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 17:26:29 #37
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170288054
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 17:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Gezellig thuis zitten en vooral niet naar de IKEA gaan.
Over dat thuis blijven kunnen we nog wel een leuk boompje op zetten, maar feit blijft m.i. dat je op dit soort dagen juist niet naar de IKEA, meubelboulevard of tuincentrum moet gaan.
pi_170288091
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:26 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Over dat thuis blijven kunnen we nog wel een leuk boompje op zetten, maar feit blijft m.i. dat je op dit soort dagen juist niet naar de IKEA, meubelboulevard of tuincentrum moet gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dat echt gezellig vindt nee.. :') Meer uit een soort noodzaak.. maar op 2e Paasdag lijkt mij dat de nood niet zo hoog is... :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 17 april 2017 @ 17:41:45 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170288346
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dat echt gezellig vindt nee.. :') Meer uit een soort noodzaak.. maar op 2e Paasdag lijkt mij dat de nood niet zo hoog is... :@
Dat soort winkels kenmerkt zich doordat thuisbezorgen of onmogelijk of erg duur is waardoor je er wel naar toe moet gaan.

Desondanks blijft tijdens kantooruren of etenstijd wel het juiste tijdstip.

Dat gezegd hebbende; terug naar de irritaties op de weg 8-)
pi_170288422
Recentelijk nog: dat je sneller naar rechts invoegt dan je voorganger, die dezelfde kant op moet en zowat in je portierdeur wil invoegen..

Moet je maar snelheid maken :{

Dit gezegd hebbende.. sommige mensen menen dat het een goed idee is om met 80 km/h op de snelweg in te voegen. Dit is dus geen goed idee.. Rij aub met het verkeer mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170296253
Het was net rustig op de snelweg, zie ik verderop een vrachtwagen met daarachter een auto bumperkleven. Die auto had meer dan voldoende ruimte om te gaan inhalen. Allebei reden ze rond de 70 km/u. De auto was erg aan het slingeren, raakte een paar keer bijna de vangrail aan (dus ging al over de vluchtstrook heen). Omdat er niemand achter mij reed besloot ik naast die auto te rijden om te kijken of alles in orde was. Zag ik een man van rond de 30 jaar stijf achter het stuur zitten, toen ik zwaaide keek hij ook niet om. Toen ik zag dat er achter mij verkeer aankwam ben ik doorgereden. Volgens mij zat die vent aan de drugs of zo :{
pi_170298238
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:00 schreef sneakydesert het volgende:
Het was net rustig op de snelweg, zie ik verderop een vrachtwagen met daarachter een auto bumperkleven. Die auto had meer dan voldoende ruimte om te gaan inhalen. Allebei reden ze rond de 70 km/u. De auto was erg aan het slingeren, raakte een paar keer bijna de vangrail aan (dus ging al over de vluchtstrook heen). Omdat er niemand achter mij reed besloot ik naast die auto te rijden om te kijken of alles in orde was. Zag ik een man van rond de 30 jaar stijf achter het stuur zitten, toen ik zwaaide keek hij ook niet om. Toen ik zag dat er achter mij verkeer aankwam ben ik doorgereden. Volgens mij zat die vent aan de drugs of zo :{
In zo'n geval 112 bellen geen optie?
pi_170298595
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:00 schreef sneakydesert het volgende:
Het was net rustig op de snelweg, zie ik verderop een vrachtwagen met daarachter een auto bumperkleven. Die auto had meer dan voldoende ruimte om te gaan inhalen. Allebei reden ze rond de 70 km/u. De auto was erg aan het slingeren, raakte een paar keer bijna de vangrail aan (dus ging al over de vluchtstrook heen). Omdat er niemand achter mij reed besloot ik naast die auto te rijden om te kijken of alles in orde was. Zag ik een man van rond de 30 jaar stijf achter het stuur zitten, toen ik zwaaide keek hij ook niet om. Toen ik zag dat er achter mij verkeer aankwam ben ik doorgereden. Volgens mij zat die vent aan de drugs of zo :{
Of een aandoening zoals epilepsie? Daarmee kun je op de automaat soms nog normale handelingen uitvoeren, alleen niet accuraat en achteraf kun je je niet altijd alles herinneren.

Zo hoorde ik pas van iemand die naar huis reed, en weer toch zichzelf kwam toen ze middenin een andere stad was. Geen idee hoe ze daar was gekomen. Nog steeds een beetje dizzy dus toen leek het haar logisch om achter een vrachtwagen aan te blijven rijden die van een bedrijf uit haar woonplaats kwam. Hoefde ze over de route niet meer na te denken. Achteraf natuurlijk volkomen onlogisch, gevaarlijk en ronduit belachelijk. 8)7
Inmiddels is duidelijk geworden dat ze migraine heeft en kent ze de signalen, zodat ze maatregelen kan nemen om nooit meer in zo'n situatie terecht te komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170299431
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:34 schreef Ridocar het volgende:

Ik kan mij dat voorstellen, in NL is grootlichtgebruik namelijk niet toegestaan, iig niet op die manier.
Je mag grootlicht voeren mits je andere weggebruikers niet verblindt. Er staat in de wegenverkeerswet niets over seinen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170299445
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 23:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of een aandoening zoals epilepsie? Daarmee kun je op de automaat soms nog normale handelingen uitvoeren, alleen niet accuraat en achteraf kun je je niet altijd alles herinneren.

Zo hoorde ik pas van iemand die naar huis reed, en weer toch zichzelf kwam toen ze middenin een andere stad was. Geen idee hoe ze daar was gekomen. Nog steeds een beetje dizzy dus toen leek het haar logisch om achter een vrachtwagen aan te blijven rijden die van een bedrijf uit haar woonplaats kwam. Hoefde ze over de route niet meer na te denken. Achteraf natuurlijk volkomen onlogisch, gevaarlijk en ronduit belachelijk. 8)7
Inmiddels is duidelijk geworden dat ze migraine heeft en kent ze de signalen, zodat ze maatregelen kan nemen om nooit meer in zo'n situatie terecht te komen.
Dat is best wel ernstig.
Volgens mij is het nu de 1e keer dat ik het zeg maar het lijkt mij nuttig om haar rijvaardigheid nog eens te evalueren.
Echt een gevaar op de weg en logisch denken werkte duidelijk ook al niet meer.
Je kunt wel achter een vrachtwagen aan rijden waar je woonplaats op staat maar wie zegt dat die chauffeur onderweg naar huis is?
Met een beetje pech moet je ineens Frans gaan praten als je ooit een keer weer stopt.

Ik gun iedereen zijn of haar mobiliteit maar het moet wel verantwoord blijven en dat is het in jouw voorbeeld absoluut (helaas) niet.

Ken je die vrouw en weet je hoe het verder is gegaan?
pi_170299471
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

In zo'n geval 112 bellen geen optie?
Telefoon zat ik mijn tas, daar kon ik niet bij. Anders had ik dat waarschijnlijk wel gedaan idd.
pi_170299722
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 03:19 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Je mag grootlicht voeren mits je andere weggebruikers niet verblindt. Er staat in de wegenverkeerswet niets over seinen.
In het RVV1990 staat dat je o.a. signalen alleen mag geven ter afwending van dreigend gevaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 08:33:14 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170300272
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 06:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In het RVV1990 staat dat je o.a. signalen alleen mag geven ter afwending van dreigend gevaar.
Wordt gevaar ook gedefinieerd? :) Een laserende agent kan een gevaar voor je vakantiebudget zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170300402
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt gevaar ook gedefinieerd? :) Een laserende agent kan een gevaar voor je vakantiebudget zijn.
Als je voldoende hypochonder bent kan je altijd nog claimen dat je dacht dat het een gevaar voor je ogen zou zijn. Succes met je beroep :7.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_170301018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 03:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is best wel ernstig.
Volgens mij is het nu de 1e keer dat ik het zeg maar het lijkt mij nuttig om haar rijvaardigheid nog eens te evalueren.
Echt een gevaar op de weg en logisch denken werkte duidelijk ook al niet meer.
Je kunt wel achter een vrachtwagen aan rijden waar je woonplaats op staat maar wie zegt dat die chauffeur onderweg naar huis is?
Met een beetje pech moet je ineens Frans gaan praten als je ooit een keer weer stopt.

Ik gun iedereen zijn of haar mobiliteit maar het moet wel verantwoord blijven en dat is het in jouw voorbeeld absoluut (helaas) niet.

Ken je die vrouw en weet je hoe het verder is gegaan?
Mijn opa is indertijd 100 km van huis aan de kant gezet toennie een rotonde verkeerd om nam. Had geen idee waar ie was. Toen werd het duidelijk dat ie aan het dementeren was. Uiteraard heeft ie nooitnmeer achter het stuur gezeten.

OT: vanochtend weer eens bijna van de sokken gereden door een automobilist die over het fietspad ging om iemand in te halen die stond te wachten om linksaf te slaan maar niet even in de spiegels keek om te kijken of er fietsers in de buirt waren }:|
A mind with a heart of it's own
pi_170301161
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt gevaar ook gedefinieerd? :) Een laserende agent kan een gevaar voor je vakantiebudget zijn.
Geen idee. Ik denk dat als de gezondheid en/of welzijn van de mens in het geding is, dat er kan worden gesproken van gevaar. Financiële kwesties vallen hier mijns inziens niet onder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170301221
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 17:20 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het is 2e Paasdag. Wat moet een weldenkend mens nou in de IKEA op een dergelijke dag als deze?
Dat heb ik nooit begrepen. Iedereen weet dat het takkedruk is rondom en in de Ikea, en toch staan hele volksstammen vroeg op om er deel van uit te maken. Over kuddegedrag gesproken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170322971
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 06:44 schreef Ridocar het volgende:

In het RVV1990 staat dat je o.a. signalen alleen mag geven ter afwending van dreigend gevaar.
Als je bijna bij iemand achterop rijdt, is dat best gevaarlijk. Of als een vrachtwagenchauffeur voor eigen rechter speelt....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170323200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen. Iedereen weet dat het takkedruk is rondom en in de Ikea, en toch staan hele volksstammen vroeg op om er deel van uit te maken. Over kuddegedrag gesproken.
Kuddegedrag... Zekers :Y

Zijn ook die mensen die met een Hemelvaart of Pasen een weekend naar Barcelona of Rome gaan, gewoon omdat hotels en vliegtickets dan ook nog eens duurder zijn en mooie toeristische plekken tien keer drukker zijn. Op vakantie in de bouwvak omdat de prijzen dan 30% hoger liggen en je minder krijgt voor hetzelfde. Puur kuddegedrag inderdaad :Y
pi_170323370
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:43 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Als je bijna bij iemand achterop rijdt, is dat best gevaarlijk. Of als een vrachtwagenchauffeur voor eigen rechter speelt....
Ga je nu werkelijk een afgesloten discussie opnieuw aanzwengelen? Het gaat hier om linksplakkers, niet over ongezien-naar-linkswaaiers.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 19 april 2017 @ 03:03:50 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170323459


[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 19-04-2017 03:04:06 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 19 april 2017 @ 08:18:29 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170324158
Ik rij vanmorgen van huis weg om naar mijn werk te gaan. Een straat verder komt er ineens een of ander petje vanaf de oprit van zijn huis de weg opschieten net voor mij langs waardoor ik hoog in de rem moest.

Hij werpt een boze blik op zij en blijft vervolgens kilometers lang voor mij rijden met een slakkengang, waarschijnlijk in een poging om mij te ergeren of zo. Gelukkig heb ik 's ochtends vroeg nog niet echt de energie om me daar druk om te maken dus ik tuf er rustig achter aan. Vond ie blijkbaar erg vervelend want ineens gaat hij keihard op de rem, draait zijn raam open, gilt iets naar buiten met een begeleidende middelvinger en gaat er vervolgens plankgas vandoor.

Ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170324248
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:18 schreef karr-1 het volgende:
Ik rij vanmorgen van huis weg om naar mijn werk te gaan. Een straat verder komt er ineens een of ander petje vanaf de oprit van zijn huis de weg opschieten net voor mij langs waardoor ik hoog in de rem moest.

Hij werpt een boze blik op zij en blijft vervolgens kilometers lang voor mij rijden met een slakkengang, waarschijnlijk in een poging om mij te ergeren of zo. Gelukkig heb ik 's ochtends vroeg nog niet echt de energie om me daar druk om te maken dus ik tuf er rustig achter aan. Vond ie blijkbaar erg vervelend want ineens gaat hij keihard op de rem, draait zijn raam open, gilt iets naar buiten met een begeleidende middelvinger en gaat er vervolgens plankgas vandoor.

Ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen......
Ik zou nieuwsgierig worden. Het lijkt een beetje op Star Trek; op zoek naar andere werelden, maar dan in iemands hoofd...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 19 april 2017 @ 08:57:25 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170324480
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou nieuwsgierig worden. Het lijkt een beetje op Star Trek; op zoek naar andere werelden, maar dan in iemands hoofd...
Ik heb geen idee wat mensen denken zo vroeg in de ochtend, maar ik vond dit wel een erg wonderlijke reactie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170334720
Busje staat langs de weg met alarmlichten aan, net om een bocht. Ik kom om die bocht en op het moment dat ik naast dat busje zit rijdt 'ie weg. Ik zal net in z'n dode hoek hebben gezeten, foutje kan gebeuren. Ik toeter kort om meneer erop te attenderen dat ik naast hem zit en hij me waarschijnlijk niet gezien heeft. Wat doet 'ie, hij gaat zelf op z'n toeter hangen en rijdt gewoon weg, met mij nog naast hem. :') Accepteer dan gewoon je fout en wacht 3 seconden man :')
Flesje bier
pi_170335901
Mensen die hun makeup in de auto doen... :')

Er reed vanochtend een 107 achter mij die haar make-upje nog moest doen. Ze was heftig in de weer met een mascararoller en we reden zo'n 120/130 km :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:32:42 #62
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170336831
Werkzaamheden in een fiets/voetgangerstunnel te Schijndel,tunnelwanden strippen van verf. Ondanks bebording,hekken en pionnen en verkeersregelaars het nog voor elkaar krijgen om volgas met je fiets,scooter,E meuk fiets jezelf in de knoei te rijden,dat spul staat er voor jouw en mijn veiligheid,stop met schelden en klooien,ik werk daar voor jouw buurt/gemeente en wil graag 's avonds weer in 1 stuk naar huis.
De tering zeg...
Graag verwijderen.
  FOK!fotograaf donderdag 20 april 2017 @ 01:28:15 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170346064
Ik rijd op de snelweg, A9, middelste rijstrook, en haal een vrachtwagen in. Lange dag achter de rug, tellertje staat ook al op 250 km die dag, waarvan het merendeel in fileverkeer rond Rotterdam, Den Haag en Leiden, dus niet echt veel zin meer om door te trappen. Tuf iets van 100-105. Automobilist achter mij vond het nodig om gedurende mijn inhaalactie op ca. 2 meter van mijn achterbumper te gaan rijden. Compleet kansloos, want links is nog meer ruimte en ik ga er echt niet harder door. Vrouw met kort pittig kapsel in een of andere gare Chrysler Voyager... Haal me in of houd afstand, maar lazer op van mijn bumper. :|W :|W :{w :{w
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 20 april 2017 @ 08:26:06 #64
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170346944
quote:
9s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die hun makeup in de auto doen... :')

Er reed vanochtend een 107 achter mij die haar make-upje nog moest doen. Ze was heftig in de weer met een mascararoller en we reden zo'n 120/130 km :')
Yep die zie je ook elke dag. Make up, scheren, appen etc. Heel veel mensen hebben blijkbaar een death wish in het verkeer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170348180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep die zie je ook elke dag. Make up, scheren, appen etc. Heel veel mensen hebben blijkbaar een death wish in het verkeer.
Scheren? Serieus?
Protège moi de mes désirs.
pi_170348208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 01:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik rijd op de snelweg, A9, middelste rijstrook, en haal een vrachtwagen in. Lange dag achter de rug, tellertje staat ook al op 250 km die dag, waarvan het merendeel in fileverkeer rond Rotterdam, Den Haag en Leiden, dus niet echt veel zin meer om door te trappen. Tuf iets van 100-105. Automobilist achter mij vond het nodig om gedurende mijn inhaalactie op ca. 2 meter van mijn achterbumper te gaan rijden. Compleet kansloos, want links is nog meer ruimte en ik ga er echt niet harder door. Vrouw met kort pittig kapsel in een of andere gare Chrysler Voyager... Haal me in of houd afstand, maar lazer op van mijn bumper. :|W :|W :{w :{w
Je mag 130 op de A9.
pi_170349304
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je mag 130 op de A9.
Lang niet overal. En het hoeft niet, als je wegblijft van de linkerrijstrook.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Scheren? Serieus?
Zie je heel veel :Y
  donderdag 20 april 2017 @ 10:32:10 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170349329
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je mag 130 op de A9.
interessante info.

Ga nu maar weer weg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170349766
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je mag 130 op de A9.
Een volgafstand aanhouden van twee meter mag ook?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 20 april 2017 @ 11:26:40 #70
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170350420
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Scheren? Serieus?
Jazeker ik heb ze wel eens gezien.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 20 april 2017 @ 12:03:20 #71
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170351061
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je mag 130 op de A9.
Hij rijdt op de middelste baan en met een snelheid van 100/105 haal je dan wss de stoet vrachtwagens op rechts in. Die muts kan met haar tokkiehok ook gewoon een baan opschuiven en 130 rijden.

A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170351229
Aan het einde van de ritsstrook mensen rechts van je die nog even gas bij geven om aan de bumber van hun voorganger te kleven waardoor je er niet tussen kan :')
pi_170358285
Uitgestoken hand van afslaande fietser = voorrang nemen? Ik vloog op de rem en op de claxon. Kreeg ik ook nog zo'n denigrerend 'relax' handje :r

Nee, jou op mijn motorkap, dat was relaxed geweest :') Je had geen voorrang, sukkel!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170358554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep die zie je ook elke dag. Make up, scheren, appen etc. Heel veel mensen hebben blijkbaar een death wish in het verkeer.
Die legendarische scene van mr. Bean is er niets bij...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170360365
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:31 schreef Piles het volgende:

Zie je heel veel :Y
Dan wel elektrisch toch?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 april 2017 @ 00:06:03 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170372129
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je mag 130 op de A9.
Je mag ook gewoon links rijden als er op het midden en rechts voertuigen rijden.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
Hij rijdt op de middelste baan en met een snelheid van 100/105 haal je dan wss de stoet vrachtwagens op rechts in. Die muts kan met haar tokkiehok ook gewoon een baan opschuiven en 130 rijden.
En die 100-105 was op de GPS gemeten. En inderdaad, ik haalde vrachtwagens in.
quote:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
5 Rijstroken. Nog kwalijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-04-2017 01:51:51 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170375352
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uitgestoken hand van afslaande fietser = voorrang nemen? Ik vloog op de rem en op de claxon. Kreeg ik ook nog zo'n denigrerend 'relax' handje :r

Nee, jou op mijn motorkap, dat was relaxed geweest :') Je had geen voorrang, sukkel!
Ervan uitgaand dat het dezelfde weg betrof: afslaand verkeer mag je helemaal niet inhalen. Dan had je erachter moeten blijven.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:22:03 #78
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170375894
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:35 schreef citywok het volgende:

[..]

Ervan uitgaand dat het dezelfde weg betrof: afslaand verkeer mag je helemaal niet inhalen. Dan had je erachter moeten blijven.
Artikel 18 van RVV:
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:13:29 #79
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170376766
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan wel elektrisch toch?
Als je geluk hebt wel ja
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170382274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

Artikel 18 van RVV:
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Dank. Ik begon al te twijfelen of ik het al jaren fout deed. Niet dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170408733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

Artikel 18 van RVV:
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Wel volledig zijn hè!

Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.

Dus: richting aangegeven (fatsoenlijk tijdig natuurlijk): voor laten gaan.
pi_170409819
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef citywok het volgende:

[..]

Wel volledig zijn hè!

Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.

Dus: richting aangegeven (fatsoenlijk tijdig natuurlijk): voor laten gaan.
Ik denk dat daar het probleem zat. Ik zou dan als fietser gewoon op een willekeurig moment mijn hand uit kunnen steken en tegelijkertijd voorsorteren... Volgens mij is dat niet de bedoeling.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170416679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef citywok het volgende:

[..]

Wel volledig zijn hè!

Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden [b] die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.[/b]

Dus: richting aangegeven (fatsoenlijk tijdig natuurlijk): voor laten gaan.
Als ik van plek op de weg van de fietser moest uitgaan wilde hij rechtsaf. Zonder richting aan te geven. Geen enkel signaal dat hij voor me langs naar links wilde kruisen tot hij een poot uitstak en meteen, zonder zelfs om te kijken, zijn stuur omgooide. Volkomen onvoorspelbaar. Je aanvulling geeft me dus nog steeds niet het idee dat ik fout zat. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170416751
Hoe je dat in geval van een ongeluk juridisch hard kunt maken is een ander probleem...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170418874
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als ik van plek op de weg van de fietser moest uitgaan wilde hij rechtsaf. Zonder richting aan te geven. Geen enkel signaal dat hij voor me langs naar links wilde kruisen tot hij een poot uitstak en meteen, zonder zelfs om te kijken, zijn stuur omgooide. Volkomen onvoorspelbaar. Je aanvulling geeft me dus nog steeds niet het idee dat ik fout zat. :)
Je verhaal is niet echt duidelijk.
Je hebt het over een fietser die rechtsaf af wil slaan maar gelijkertijd aan jouw linkerkant zat.
Begrijp ik het goed als zeg dat die fietser rechtsaf wilde maar kot daarvoor nog aan je linkerkant zat om in te halen?
pi_170419385
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe je dat in geval van een ongeluk juridisch hard kunt maken is een ander probleem...
Met een ongeval waar een fietser is betrokken is dat sowieso een probleem. Fietsers zijn aaaaaltijd zwakkere verkeersdeelnemers die nooooit de schuld kunnen krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 23 april 2017 @ 07:47:57 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170419533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:

[..]

Hij rijdt op de middelste baan en met een snelheid van 100/105 haal je dan wss de stoet vrachtwagens op rechts in. Die muts kan met haar tokkiehok ook gewoon een baan opschuiven en 130 rijden.

A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 april 2017 @ 08:08:32 #88
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170419610
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 02:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je verhaal is niet echt duidelijk.
Je hebt het over een fietser die rechtsaf af wil slaan maar gelijkertijd aan jouw linkerkant zat.
Begrijp ik het goed als zeg dat die fietser rechtsaf wilde maar kot daarvoor nog aan je linkerkant zat om in te halen?
Ik begrijp het zo:
Fietser reed gewoon rechts op de weg, op het fietspad of whatever. Fietser was dus niet voorgesorteerd om verderop naar links af te gaan slaan. Fietser gaf richting aan en schoot tegelijkertijd direct naar links, zonder even achterom te kijken, waar Cat-astrophe dus vol voor op de rem moest.
pi_170420002
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen. :)
hear hear!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_170420424
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen. :)
Hoe vaak meen je dit soort posts nog te moeten plaatsen? Je klinkt als een elpee met een kras.
pi_170422000
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:08 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik begrijp het zo:
Fietser reed gewoon rechts op de weg, op het fietspad of whatever. Fietser was dus niet voorgesorteerd om verderop naar links af te gaan slaan. Fietser gaf richting aan en schoot tegelijkertijd direct naar links, zonder even achterom te kijken, waar Cat-astrophe dus vol voor op de rem moest.
Dat dus. :Y Combinatie van mijn originele post over de irritatie en de post die vannelle quootte leek mij een duidelijk verhaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 23 april 2017 @ 11:59:41 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170422556
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:53 schreef Fixers het volgende:

Hoe vaak meen je dit soort posts nog te moeten plaatsen?
Ik begrijp je vraag niet....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 april 2017 @ 12:20:57 #93
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170423042
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen. :)
Dat komt door die aardappels op de linker 2 banen die niet naar rechts uitvoegen zodra ze kunnen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 23 april 2017 @ 15:40:47 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170428868
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet....
ik wel, je bent irritant.

Stop met zuigen en kloten in dit topic, lees de topicpointer en zorg dat je hem begrijpt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 april 2017 @ 16:14:52 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170429967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef citywok het volgende:
Wel volledig zijn hè!
Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.
quote:
Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.
Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.
  zondag 23 april 2017 @ 16:25:26 #96
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170430303
Het is weer vakantie, dus busladingen toeristen in de stad. Erg gezellig hoor, maar ze blijven allemaal midden op de weg staan om foto's te maken.... Levensgevaarlijk....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170441679
Rijd ik een rotonde op zie ik ineens een auto met een noodvaart op me afkomen. Ik weet niet hoe deze idioot het voor elkaar kreeg, maar hij nam deze rotonde echt met 80 km. :D
En kwaad dat meneer was. :')
pi_170441730
quote:
9s.gif Op zondag 23 april 2017 16:25 schreef goed_volk het volgende:
Het is weer vakantie, dus busladingen toeristen in de stad. Erg gezellig hoor, maar ze blijven allemaal midden op de weg staan om foto's te maken.... Levensgevaarlijk....
Alsof ze in het buitenland geen stoepen hebben ofzo.
Sowieso dat mensen op straat gaan lopen terwijl er gigantische stoep is |:(
  zondag 23 april 2017 @ 21:57:30 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170442061
Bejaarden, toeristen en gezinnetje die spontaan op de fiets gaan met dit mooie weer en dan meteen denken dat de hele weg van hen is en ze gewoon overal mogen en kunnen fietsen zonder ergens op te letten.....

Vanmiddag weer een of ander kind bijna onder de auto liggen omdat ze ineens van het fietspad zo de weg op zwalkt.. Laat dat kind dan niet zelf fietsen als ze dat nog niet goed kan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170442761
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat dus. :Y Combinatie van mijn originele post over de irritatie en de post die vannelle quootte leek mij een duidelijk verhaal.
Dan snap ik em nu ook. :)
Op die manier heeft de moeder van mijn vriendin recentelijk haar pols gebroken, onoplettend afslaan en dus in botsing komen.
In dit geval was mijn "schoonmoeder" degene die een fietser in wilde halen en die andere fietser ging zonder aanwijzingen te geven ineens linksaf met een gebroken pols dus als resultaat.

Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Kortgeleden was er ook weer een klas onderweg op de fiets, de leraren/begeleiders reden achteraan dus er was totaal geen controle over de hele groep, ze gingen alleen van A naar B.

In een situatie waarin ze mij voorrang hadden moeten verlenen fiets iedereen gewoon stug door, ze zitten gewoon niet op te letten en worden ook niet gecorrigeerd.
En daarom heb ik mijn auto er ook tussen geduwd, vlak voor de begeleiders.
Men moest hard op de rem en ik hoop dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat er over nagepraat is.

En nee, ik deed het niet op zo'n manier dat er iemand in gevaar was, als het nodig was geweest had ik zelf ook nog kunnen stoppen.
Hopelijk zijn ze geschrokken en begonnen met nadenken.
pi_170442850
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:57 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden, toeristen en gezinnetje die spontaan op de fiets gaan met dit mooie weer en dan meteen denken dat de hele weg van hen is en ze gewoon overal mogen en kunnen fietsen zonder ergens op te letten.....

Vanmiddag weer een of ander kind bijna onder de auto liggen omdat ze ineens van het fietspad zo de weg op zwalkt.. Laat dat kind dan niet zelf fietsen als ze dat nog niet goed kan.
Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
pi_170442920
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan snap ik em nu ook. :)
Op die manier heeft de moeder van mijn vriendin recentelijk haar pols gebroken, onoplettend afslaan en dus in botsing komen.
In dit geval was mijn "schoonmoeder" degene die een fietser in wilde halen en die andere fietser ging zonder aanwijzingen te geven ineens linksaf met een gebroken pols dus als resultaat.

Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Kortgeleden was er ook weer een klas onderweg op de fiets, de leraren/begeleiders reden achteraan dus er was totaal geen controle over de hele groep, ze gingen alleen van A naar B.

In een situatie waarin ze mij voorrang hadden moeten verlenen fiets iedereen gewoon stug door, ze zitten gewoon niet op te letten en worden ook niet gecorrigeerd.
En daarom heb ik mijn auto er ook tussen geduwd, vlak voor de begeleiders.
Men moest hard op de rem en ik hoop dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat er over nagepraat is.

En nee, ik deed het niet op zo'n manier dat er iemand in gevaar was, als het nodig was geweest had ik zelf ook nog kunnen stoppen.
Hopelijk zijn ze geschrokken en begonnen met nadenken.
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk :7
pi_170443259
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting :(
pi_170444154
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 22:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk :7
Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
pi_170444330
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
Het is idd niet echt slim dat de begeleiders achteraan gaan rijden.
Voor en achter een begeleider lijkt me logischer.
  maandag 24 april 2017 @ 06:37:25 #106
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_170447353
Net in de ochtendspits in Parijs verschillende bestuurders gezien die meer aandacht hadden voor hun telefoon dan de weg :( Onbegrijpelijk bij die drukte en snelheden (het was druk maar nog wel snelheden van 80-100 km per uur).

Ik reed niet zelf dus net even zo'n figuur bestudeerd: hele middelste (!) rijbaan nodig, wisselende snelheid en pas na 5 seconden getoeter van ons kijkt hij verdwaasd op van z'n telefoon... en ja toeteren mag niet :P
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 24 april 2017 @ 08:57:00 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170447934
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 24 april 2017 @ 08:58:00 #108
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170447941
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting :(
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170448384
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee :{
  maandag 24 april 2017 @ 09:46:12 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170448516
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 09:35 schreef aloa het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee :{
Blijkbaar.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170448924
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Is dat zo?
pi_170448928
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op :(
  maandag 24 april 2017 @ 11:10:16 #113
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170449734
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op :(
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.

Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt" :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170449775
Zaterdag 22 april, eerste dag van de Meivakantie.
De A58 richting Zeeland zit vol met vakantiegangers.
Wat doet de wegbeheerder?
Die stuurt een rijdende afzetting de linkerstrook op om daar metingen ofzo te verrichten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170449803
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170449814
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:10 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.

Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt" :')
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
pi_170449914
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  maandag 24 april 2017 @ 11:20:48 #118
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170449922
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Zijn normaliter ook bepaalde types die er zo bij hangen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Buiten het stukje afgunst om vraag ik mij overigens af hoe een nieuwe(re) BMW met xenon je zou moeten verblinden aangezien die hokken allemaal automatisch stellende verlichting hebben. Datzelfde geldt ook voor de andere patsermerken.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170450038
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegel :( En vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.

Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.

Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt ;)
pi_170450816
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegel :( En vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.

Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.

Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt ;)
Als je echt veel last heb van de schittering van andere lampen zou je kunnen kijken naar een nachtbril of het laten tinten van je spiegelglazen.
Ik weet niet wat voor auto je rijdt maar het hoort niet zo te zijn dat je continu verblindt wordt.
Nee.
pi_170450885
Peugeot 205 8-) Maar nachtbrillen werken niet hoor, wat wel werkt is mijn linkerbuitenspiegel buiten werking stellen zodra ik verblind wordt. Want daar zit geen nachtstand op, welke wel bij de binnenspiegel zit en enige irritante is dat ik die linkerbuitenspiegel dan weer goed moet zetten.
pi_170470130
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Je mist het alomtegenwoordige petje.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_170470194
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ik begrijp waarom die lui geen Prius rijden

De stoel kan niet zo schuin/plat
pi_170482416
Mensen die totaal het besef van hun omgeving verliezen, als ze de tram bijna zien vertrekken en dus bijna op mijn motorkap belanden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:07:37 #125
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170482484
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170482501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:07 schreef karr-1 het volgende:
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:11:23 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170482578
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Ook zoiets ja, waarom is dat?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170482603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
Nou ja, misschien hebben die mensen (loonwerkers) ook wel een vaste werktijd, echter als je een zelfstandige boer bent, bepaal je zelf je tijden. Dus dan zou je de spitstijden kunnen mijden.

Maar dit is even een aanname.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170483553
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:20 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
Geen voetbaljongens maar wel passagiers en het duurde toch wel drie seinende tegenliggers voor ik doorhad dat het extra gewicht wat met de afstelling doet :@ Gelukkig wist ik waar ik het goed kon zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2017 @ 22:46:48 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170488969
Wauw... Op een 80 weg rijd je 60-65, bij het kombord, waar ik nog 60 rijd, rij je van mij weg en ga je versnellen... 8)7 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170489733


Ik reed vanavond hier. Meneer de aannemer, met busje +aanhanger reed op de oprit (net iets voor de auto die je daar ziet)

Oprit en rijstrook 2 stond volledig vast. Rijstrook 1 zat een beetje beweging in.

Meneer de aannemer voegt na het gras gelijk in, volgens de rode streep. Ik rij op dat moment net voor het blauwe kruis en laat hem er niet tussendoor.. Meneer zet achter mij -tot ergenis van de bestuurder achter mij- de invoegactie naar rijstrook 1 door. Trekt daar met piepende banden op en knalt bijna op de auto voor hem _O-

Oetlul |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 00:22:49 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 09:31:20 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170493175
- niet nodig -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-04-2017 11:10:49 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170495176
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
- niet nodig -
En nu ben ik nieuwsgierig. ;(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170495229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
Ja net als de brug hier die altijd open gaat in de spits. Volgens mij zo'n rijke miljardair die gewoon altijd z'n bootje even er langs laat gaan om mensen te irriteren :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 26 april 2017 @ 11:20:49 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170495378
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad ;)

Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits? :( :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170496978
Net op het moment dat ik een fietser wilde inhalen gaat deze links op de weg rijden, om met een bocht rechts af te slaan. Wat een mafketel.
pi_170497704
Ik had zondag een fietser voor me die linksaf wilde slaan.
Hij kijkt eerst achterom, ziet mijn auto aankomen, wijkt terug uit helemaal naar rechts, dus ik denk "mooi, hij heeft me gezien en laat me er eerst langs".

Mooi niet dus, op het moment dat ik een beetje gas geef schiet die vlak voor me langs toch linksaf :X
Remmen weer getest, ABS doet het...
  woensdag 26 april 2017 @ 13:06:43 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170497708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:13 schreef Ridocar het volgende:

En nu ben ik nieuwsgierig. ;(
Je kan het even aan de mod vragen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170500956
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
pi_170504070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kan het even aan de mod vragen. :)
Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:58:12 #141
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170506256
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad ;)

Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits? :( :+
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170507147
quote:
Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. 11.gif
pi_170507285
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:35 schreef Light het volgende:

[..]

Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
Ik rij gelukkig nu in een gebied waar heel weinig landbouwverkeer mag rijden. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170508386
Hier geen landbouw, maar wel aannemers die hun personeel met een tractor of graafmachine over de bbk van de bouwplaats naar het hoofdkantoor laten rijden.
.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:39:51 #145
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170509091
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:34 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. [ afbeelding ]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 26 april 2017 @ 22:05:37 #146
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170509806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
Graag verwijderen.
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 22:07:43 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170509851
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
De meeste rijden dat ook wel. En soms is het niet verantwoord om 50 of 60 met die dingen te gaan. Ga maar eens rijden op een niet al te brede weg met bomen aan de zijkant meer een 3,5m brede en 15m lange combinatie...
Ze zijn gewoon de hele dag onderweg, ook tijdens de spits, op pad naar de volgende klus. Niet net als jij op weg naar huis, maar nog even een veldje bewerken.

Werkdagen van 6 tot 18 zijn vrij normaal in het "groeiseizoen".
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 april 2017 @ 22:55:30 #148
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170510879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Waarschijnlijk beseffen ze het zich terdege, maar kunnen ze simpelweg niet anders.
pi_170510922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
  woensdag 26 april 2017 @ 23:22:51 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170511473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:05 schreef Charged het volgende:

[..]

Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
:{w doe effe normaal zeg
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170511577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
pi_170516089
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Beetje respect graag en geduld :)
Dat hoef je van de gemiddelde Nederlandse chauffeur niet meer te verwachten helaas.
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:13:58 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170516125
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170516721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170516760
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 april 2017 @ 11:48:59 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170516986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
En net zo gemakkelijk wanneer het onverantwoord is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:52:23 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170517094
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Ja, omdat ze dat met 80km/h deden. Een langzame tractor inhalen is veel veiliger.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170520635
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
In de meeste gevallen mag dat ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Dan wordt het verhaal ook heel anders. Ik maak vaak genoeg mee, dat zo'n voertuig wel even aan de kant gaat (wat deze niet eens hoeft te doen) maar net als in het normale verkeer heb je onder de boeren ook hufters :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 14:03:03 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170520681
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:00 schreef aloa het volgende:
In de meeste gevallen mag dat ook.
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170520804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
Dat ook nog :D
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2017 @ 17:38:23 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170524004
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Nee, omdat we risico's willen vermijden. Veel mensen denken nog steeds dat 0 verkeersdoden een haalbare kaart is. Ohja, en de doorsnee Nederlander kan niet inhalen, want dat leren we al 20 jaar niet meer in de rijlessen. Gemiddelde Nederlander achter een landbouwvoertuig: 3 cm van de bumper, telkens naar links want geen zicht en als er dan ruimte is, dan gaan we inhalen met de versnelling nog in zijn 5, terwijl we ca. 30 km/h rijden, dus met mazzel zijn we over 1 km voorbij het voertuig.

En dan gaat het fout, want:
1. Geen overzicht
2. Geen ruimte om überhaupt snelheid te maken
3. Geen snelheid aan het begin van de inhaalmanoeuvre
4. Dus geen snelheidsverschil met het in te halen voertuig op het moment dat de tegemoetkomende rijstrook op wordt gegaan.
5. Dus lang op de verkeerde rijstrook
6. Niet durven doortrappen. Oei, ik rijd nu 80, nu stop ik met versnellen.
7. Geen toeren maken, want eng en slecht voor motor en weet ik veel wat.

Ik haal ook wel in waar het niet mag (leve het toeristenseizoen, 30-40 op een 80 weg waar de locals 100 rijden is dan geen uitzondering en daar heb ik echt geen zin in) en heb eigenlijk 1 hoofdstelregel: Zo kort mogelijk op de "verkeerde" rijstrook. Oftewel:
1. Gat laten vallen en houden, zodat je langs beide kanten van het voertuig kan kijken.
2. Je ruimte hebt om snelheid te maken.
3. Zodra er dus een gat op de tegemoetkomende rijstrook komt dan:
4. Ga je versnellen op je eigen strook. Hierbij schakel je terug en geef je plank gas.
5. Je moet dit goed uitkienen, want je gaat nu je eigen gat dichtrijden.
6. Je gaat naar links en blijft gas geven/versnellen tijdens het inhalen, ook al ga je daarmee wat harder dan officieel is toegestaan.
7. Zodra je er voorbij bent, ga je zo snel mogelijk terug naar rechts en laat je je voertuig weer rustig uitrollen richting maximale snelheid. Niet remmen, want dan ga je het mensen die met je mee gaan heel erg moeilijk maken.

8. Als je niet het voorste voertuig bent dat gaat inhalen, wees je dan bewust van het feit de mogelijkheid bestaat dat je anderen, ook mensen die voor je rijden, voldoende zelfvertrouwen geeft om ook in te gaan halen omdat jij de inhaalactie in zet. Zeker als ze telkens niet durven, maar wel willen. Door je snelheidsverschil ben je er vaak al voorbij voordat ze er erg in hebben. Dat is een voordeel, ook bij klojo's die gas gaan bijgeven als je er voorbij wilt.

Onderlaatst nog een Duitser ingehaald die 30@60 deed en stapvoets over ieder drempel ging. Lokale kennis is dan erg handig, want het drempel waarop ik hem inhaalde is praktisch vlak. Gaat 1 of 2 cm omhoog en dan wat verf erop om het erger te laten lijken dan het is. Wachten totdat hij gaat remmen en dan gas erop en er voorbij. Kreeg, uiteraard, grootlicht gesein van hem. :') :')
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Kom ze vaak zat tegen op o.a. het N8 gedeelte van de N246... Ja, dat is een Autoweg met vmax 100. En onderlaatst eentje op een autosnelweg, maar ik denk dat die de verkeerde afslag genomen heeft. 8)7 8)7

Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170524173
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
pi_170524663
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.

[..]

Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.
Oh ja, verhip, je hebt gelijk.

Waar het mij om gaat is dat je als fietser normaal moet kunnen voorsorteren. Dit in tegenstelling tot al die oma's die zonder richting aan te geven op hun dooie gemak naast hun e-fiets gaan stilstaan op een fietsstrook als ze linksaf willen. En dan lang en uitgebreid gaan staan kijken, de hele strook blokkerend. In plaats van even voorsorteren (fatsoenlijk en wanneer het kan natuurlijk, zoals ik al zei) en alles soepel te laten doorlopen.

RVV art. 11:

2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 18:47:28 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170525472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:


Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Als een klus meerdere weken duurt, zetten ze er wel een rupskraan neer :7

Waarom ze zo ver weg zitten? Ooit gehoord van aanbestedingen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 april 2017 @ 20:51:29 #165
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170528867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:47 schreef Piles het volgende:
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170528903
quote:
6s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
Een uur later idd en het is tien keer drukker.
  donderdag 27 april 2017 @ 21:41:06 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170530449
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 21:49:32 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170530741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:41 schreef Qarrad het volgende:
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
Darwin lost dat wel op.
VVN pleit er wel voor

https://www.nationaleonde(...)urgeringscursus.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170531725
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
pi_170535219
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
pi_170536145
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
pi_170536402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.

Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.

Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
pi_170537588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden.
Zo eens _O_
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80 -O-
pi_170539979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
Of ze blijven stug doorlopen. :') Sommige doen het er echt om :{
pi_170540033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Je moet tegenwoordig haast gas terugnemen om al die borden te kunnen lezen. Ook die reclameborden langs de weg etc. Veel te veel afleiding. Nergens goed voor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 april 2017 @ 12:19:17 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170540809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Of dat idiote bord dat een rijstrook bij rood X gesloten is :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:21:48 #177
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170540850
Hier hebben ze heel veel verkeersborden met 70 verwijderd.

Wildgroei (het waren er echt belachelijk veel. Bij elke straat stond er een bord)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_170541156
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:21 schreef sararaats het volgende:
Hier hebben ze heel veel verkeersborden met 70 verwijderd.

Wildgroei (het waren er echt belachelijk veel. Bij elke straat stond er een bord)
Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan? ;(
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:47:30 #179
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170541189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan? ;(
Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_170541214
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:47 schreef sararaats het volgende:

[..]

Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.
In welk land?
Binnen de bebouwde kom mag je 50, tenzij anders aangegeven. Een bord 70 is geldig tot de eerstvolgende zijweg, daarna mag je weer 50 tenzij er opnieuw een bord 70 staat.

Er bestaat geen zone 70.
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:50:18 #181
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170541237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In welk land?
Binnen de bebouwde kom mag je 50, tenzij anders aangegeven. Een bord 70 is geldig tot de eerstvolgende zijweg, daarna mag je weer 50 tenzij er opnieuw een bord 70 staat.

Er bestaat geen zone 70.
Belgie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_170541252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:50 schreef sararaats het volgende:

[..]

Belgie
Ah check, excuseer, dan snap ik het. België is wel koning met vage situaties maken... :)
pi_170541927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Burgers die een verkeersbord plaatsen om snelheden af te dwingen zijn nóg erger. Calfven, een (heel) klein dorp in het zuidwesten van Brabant. Een wit bord met A01-30, het woord "controle" en het radarsymbool, overduidelijk handgeschilderd. Dan vraag ik mij af, zit er dan de hele dag zo'n oud mannetje met een stopwatch en een camera?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 april 2017 @ 13:34:14 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170542017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:46 schreef Piles het volgende:
Zo eens _O_
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80 -O-
Welkom bij de Nederlandse wegbeheerders. Hoe hard mag je nou buiten de bebouwde kom? In sommige gemeentes zouden ze je het liefst overal 30 laten rijden, sommige doen 60, anderen doen weer 80... Helder is het niet meer.

Snelwegen is nog zo'n mooie. Binnen 40 km van mijn woonplaats vind ik 6 (!) verschillende snelwegsnelheden die er permanent zijn: 70, 80, 90, 100, 120 en 130. 70 op de A208, 80 op de A10 west, 90 in de bocht van de A9 naar de A5 op Raasdorp, 100 op de A22, A7, A8, A9 en A10, 120 op de A7, A9, 130 op de A9, A7, A5. De A9 tussen Velsen en Rotterpolderplein heeft 3 mogelijke snelheden: 100 bij geopende spitsstrook, 120 overdag zonder spitsstrook, 130 's nachts zonder spitsstrook.
Om het makkelijk en eenduidig te houden. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170542366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

Snelwegen is nog zo'n mooie. Binnen 40 km van mijn woonplaats vind ik 6 (!) verschillende snelwegsnelheden die er permanent zijn: 70, 80, 90, 100, 120 en 130. 70 op de A208, 80 op de A10 west, 90 in de bocht van de A9 naar de A5 op Raasdorp, 100 op de A22, A7, A8, A9 en A10, 120 op de A7, A9, 130 op de A9, A7, A5. De A9 tussen Velsen en Rotterpolderplein heeft 3 mogelijke snelheden: 100 bij geopende spitsstrook, 120 overdag zonder spitsstrook, 130 's nachts zonder spitsstrook.
Om het makkelijk en eenduidig te houden. 8)7
Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.
.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 13:55:33 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170542390
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.
Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denken o|O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!fotograaf vrijdag 28 april 2017 @ 14:05:26 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170542554
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denken o|O
Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170542717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?
Kun jij niet multitasken? Ik kan selfies maken en een boterham eten, terwijl ik met de radio bezig ben.

Er was nog iets dat ik moest doen... het had te maken met dat stuur en de pedalen... en nog iets met die spiegels...Eh... Ik kom er nog op!

[ Bericht 18% gewijzigd door Ridocar op 28-04-2017 15:17:19 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:55:47 #189
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170543382
Winkelend volk op een druilerige vrijdagmiddag aan het eind van de vakantie... :{ chaos op de parkeerplaats en de parkeergarage van een groot winkelcentrum hier. Makado Beek voor de mensen die bekend zijn in het zuiden. Wat een chaos daar altijd.
Flesje bier
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:06:14 #190
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170544994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Als je land 10km verderop ligt zul je er toch heen moeten.

quote:
Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Ga er maar vanuit dat trekkers wel verzekerd zijn. Ten eerste kost het niet duur. Ten tweede is zo'n trekker een stuk duurder dan de gemiddelde auto.

Ik heb vooral een hekel aan graafmachines die met 25km/u naar een klus 20km verderop rijden. Een kilometers lange rij vrachtautos en autos er achter, en de chauffeur ziet alle 5 passeerhavens over het hoofd. :r
pi_170556542
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Op basis van welke wet is dat?
quote:
Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.
Die boer was waarschijnlijk onderweg van huis naar land, of van land naar huis, of van land naar land. Of heb je deze keer gevraagd wat de boer aan het doen was en heeft hij geantwoord dat hij in verschillende winkels wilde kijken naar een driedelig zondags pak?
quote:
Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Het wel of niet hebben van een kenteken zegt niets over het wel of niet hebben van een verzekering.
pi_170556547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).

Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zone _O-
  FOK!fotograaf zaterdag 29 april 2017 @ 00:17:38 #193
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170556617
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:13 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zone _O-
Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170556645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.
Ikzelf heb er nog geen gehad. Weet wel van andere mensen dat ze die gehad hebben. Lijkt mij ook iets voor de politie, maar dat zegt mij ook niks. Die kennen ook vaak de regels niet.
  maandag 1 mei 2017 @ 08:30:27 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170601324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:14 schreef Ridocar het volgende:

Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.
Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170606042
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?
Nee, sfeerverpestend. Als in, offtopic trollen, of zuigen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:38:55 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606944
Kinders (Jacob Mus en Rido Kar) willen jullie de topicpointer nog een keertje lezen? BVD :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 1 mei 2017 @ 20:52:29 #198
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170618161
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Kinders (Jacob Mus en Rido Kar) willen jullie de topicpointer nog een keertje lezen? BVD :*
Rido zit toch echt wel goed in deze,dat weet jij ook. (schnitzel?,kom op zeg,je verdient beter)
Graag verwijderen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:41:57 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170629987
-ach, laat ook maar-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170630299
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:08:33 #201
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170630482
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
pi_170630662
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:04:56 #203
177940 Tunafish
met staart
pi_170631609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef alpeko het volgende:
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:09:06 #204
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170634504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:08 schreef Voszje het volgende:
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Protège moi de mes désirs.
pi_170644921
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
Nog irritanter, mensen die niet met dat soort kruisingen om kunnen gaan en gewoon niet opletten en stug doorrijden omdat ze groen hebben (terwijl ze dus voorrang moeten verlenen aan de rechtdoor gaande auto's/fietsers/voetgangers. Jezus.

Of mensen die niet snappen wanneer ze voor of achterlangs moeten passeren als je beiden afslaat.
pi_170646372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!

Had van het weekend ook weer wat leuks. Ik moest over een smalle brug heen maar zat achter fietsers. Ik reed netjes en stapvoets er achter. Onze kant had voorrang dus ik rijd door achter de fietsers aan. Het was mooi weer en had het dakje en raampje open. Komt er aan de andere kant een ouder stel aangefietst en die moeten dus wachten tot de fietsers en ik aan de overkant zijn. Door het raam hoor ik die oude tang nog zeggen: "Ik weet niet waarom hij ons geen voorrang geeft.." Pffff, omdat JIJ voor een enorm rond rood bord staat mevrouw! Nou ik riep nog beleefd licht geïrriteerd uit het raam: "Omdat ik voorrang had!" Leer de regels voordat je opmerkingen gaat geven ;)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:55:43 #207
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170646495
Vliegjes die doodgaan op je voorruit, later gaat het regenen en dan laten je ruitenwissers zo'n smerig spoor achter over je voorruit. Pffff.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170647051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Veel automobilisten kunnen het gewoon niet hebben om achter iemand te rijden. Gewoon laten gaan.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170647161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2017 @ 03:29:34 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170648291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
Dat jij voorrang moet verlenen zegt nog niet dat een ander jou het invoegen actief onmogelijk mag maken... Dat mag namelijk ook niet. Op zulke momenten is iets meer motor dan een gemiddelde auto wel fijn. Of groot en zwaar genoeg zijn, dan zet je hem gewoon naar links, werkt ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170648619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:55:20 #212
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170651159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
Dit.
pi_170651531
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:18:42 #214
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651754
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:21:07 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_170652551
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:59:55 #217
177940 Tunafish
met staart
pi_170653924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Dat die agenten daar achter zijn gebleven verbaast me dan; waarom gaan zij er niet rechts langs? Als iemand zo lang voor je blijft keutelen zit diegene duidelijk niet op te letten of expres te hinderen. Kenteken noteren om later eens langs te komen om te babbelen, en vervolgens gewoon voorbij gaan, door naar je spoedgeval.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:00:47 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170653944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Hmmm.
Protège moi de mes désirs.
pi_170654789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Ja maar ik rem niet de hele tijd, ik rijd gewoon goed mee met het verkeer. Ik snap dat het uitzicht minder is achter een bus, maar dan moet je iets meer afstand houden of gewoon goed er voorbij gaan in plaats van weer afremmen voor de bus ;)
pi_170655290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170655725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
pi_170656096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
pi_170656278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
In dit geval was er niet zo veel verkeer. Vandaar dat zijn links rijden sowieso al onnodig was.
Van mij hadden ze daarvoor alleen al zijn kenteken op mogen schrijven en een bekeuring mogen toesturen.

Maar dan ben je inderdaad alsnog gewoon niet met autorijden bezig.
pi_170656815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
pi_170656881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
pi_170656940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
pi_170657024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
Nee dat is een nieuwe regel in mijn rijlogboek dan. Die 200 km was van rustpauze tot eindbestemming en vice versa van vakantiestek tot eerste rustpunt.
pi_170657388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Zo'n gevalletje laatst ook gehad, Ambu die erlangs moest en die dingen maken toch een best kabaal. Op punt waar de weg iets breder was netjes richting naar rechts en zoveel mogelijk rechts gaan rijden, tegenliggers ook zodat ambu er tussendoor kon. Alleen mijn voorganger bleef stug midden op de weg rijden. Reed een bushalte voorbij waar ie aan de kant had kunnen gaan, tot ie ineens vol in de ankers ging en de berm instuurde, reflectorpaaltje omver reed en zo te zien tot de assen in de drek stond :')
A mind with a heart of it's own
pi_170668108
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog. :X
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:56:13 #230
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170668211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:52 schreef Fixers het volgende:
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog. :X
De verlichting staat in mijn beleving bij de helft van dat soort busjes te hoog afgesteld.
Flesje bier
pi_170670679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).

Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2017 @ 01:16:28 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170672929
Vandaag weer een aantal van die pareltjes die het leuk vinden om kilometers nodig te hebben om je in te halen, waardoor jij je vast gaat rijden. En dan beledigd zijn als je een dot gas geeft, hem ervoor propt en vervolgens weer lekker terug naar CC snelheid zakt. Maar 3x is scheepsrecht, toen kon ik opeens wel vlot ingehaald worden... Om vervolgens weer in te lopen omdat het gas eraf ging. 8)7 8)7 Alsof ze het afgesproken hadden, ze deden het allemaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 00:34 schreef Light het volgende:
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
Dan neem je een trailer ofzo...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170673866


[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 04-05-2017 07:54:47 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 4 mei 2017 @ 08:42:11 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170674245
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:48 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar :') en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170690030
Mensen die op de vluchtstrook gaan stilstaan :')
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 20:31:48 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170690369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Telefoon en oordopjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170690852
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Telefoon en oordopjes?
Die stop je allebei in je ogen :+ ?
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:12:46 #238
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170691644
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 23:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).

Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
die 80 km zones waren ook om de doorstroming te verbeteren, bij 100 en 120 neemt de maximale wegcapaciteit behoorlijk af. Bijkomend voordeel is dat er bij 80 relatief weinig wordt uitgestoten, iig minder dan in de file staan ;)
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 21:26:15 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170692094
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Die stop je allebei in je ogen :+ ?
Je moest een weten wat mensen in hun lichaam stoppen :P

Heb dat soort situaties ook vaak genoeg gezien bij verkeerslichten, dat er dan een klojo blijft staan die op z'n telefoon kijkt en oordopjes in heeft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2017 @ 01:11:35 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170696984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:12 schreef lipje het volgende:
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Maar volgens kan je de wijk niet in of je moet eerst over 3 drempels die je alleen stapvoets kan nemen, sta je 2 minuten te wachten voor een of andere tram/HOV baan waar 2 bussen en een taxi langskomen, heb je nog 3 stoplichten en een zestal wegversmallingen. :+ :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170697511
quote:
17s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar :') en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Daarom snap ik het ook niet. Het leek mij echter een geroutineerde actie. Als in, Tesla-leaserijder doet dit vaker. Ik ging 80, elektrohok ging met minimaal 110 over het verdrijvingsvlak.

En idd, achter mij was zeker een kilometer uitvoeg/invoegstrook en vlak na de splitsing zijn er ook twee rijstroken, dus behalve 1,5 seconde tijdswinst zie ik ook niet zo snel andere voordelen
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 mei 2017 @ 16:57:35 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170727988
Een of andere zak hooi in zo'n lexus SUV die voor schoolmeester speelde. Reed met 85 in het midden. Ik er links voorbij en vervolgens door naar rechts, ging ie al proberen mij klem te rijden achter een vrachtwagen. Lukte hem niet, snelheidsverschil was te groot, dus die zakte weer af. Vervolgens komt er eentje die er rechts voorbij wil, eerst 2x doen alsof je dan opeens naar rechts gaat en diegene vervolgens als ie je voorbij is weer klemrijden en dan weer af laten zakken. Damn, wat zou je zo'n vent graag zijn auto uit sleuren en gewoon in mekaar timmeren met dat mongolide schoolmeestergedrag.

En nog een of andere mafketel die behoorlijk rap kwam inlopen, binnen een halve minuut van niet in de spiegel naar op mijn bumper (en ik reed 140, kon niet harder, want er zat verkeer voor mij) en vervolgens ging lopen drukken en seinen toen mijn voorganger naar rechts ging en ik weer versnelde. Ik ben nog altijd niet van plan om het mijzelf extreem moeilijk te maken omdat een ander nog harder wil.

Is ie me voorbij, komt er nog eentje meerijden met hem (goh, zelfde kapsel, zelfde soort kleding), beide rechtdoor over een verdrijvingsvlak, waarbij de tweede ervoor zorgde dat de auto die wel keurig om dat verdrijvingsvlak heen ging, vol in de ankers moest (en niet weg kon, want naast hem een vrachtwagen). Dat het niet fout ging mag nog steeds een godswonder heten.

[ Bericht 39% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-05-2017 17:02:49 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:08:01 #243
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170745248
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:43:17 #244
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170746423
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
Flesje bier
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:44:14 #245
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170746465
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:43 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
  zondag 7 mei 2017 @ 15:51:28 #246
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170746912
Deze week 5 dagen op een rij, A2 invoegend op A12. Gewoon netjes ritsen mensen.

En dan niet 500meter van te voren al naar rechts, en op het moment dat mensen die wél netjes de weg volgen opzettelijk alle gaten dichtgooien.

Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik heel kinderachtig gereageerd heb daarna. Bij het invoegen mijn auto naast de hare gegooid en gelijke trend gehouden zodat ze stilstond bij een geleiderail en het voor haar onmogelijk was in te voegen. (doe ik op dat stuk wel vaker, Karma is a Bitch).
  zondag 7 mei 2017 @ 15:52:28 #247
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170747005
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Flesje bier
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 15:54:00 #248
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170747113
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:52 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Ik wil eigenlijk altijd wel ergens naartoe; dus ja, dan kan je wel principieel gaan doen maar dan duurt het allemaal nog langer. Nee, laat dan die andere maar doorrijden. Is ook beter voor je bloeddruk. En ik weet dan ook weer dat de highbeams het nog steeds doen :@
  zondag 7 mei 2017 @ 16:01:17 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170747505
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2017 @ 16:41:00 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170749305
quote:
3s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Vertel dat effe aan die vrachtwagenchauffeur op de rotonde bij de Oversteek in Nijmegen. Ik reed op de rotonde (zo'n ding met gescheiden rijbanen en voor de duidelijkheid, op de rotonde heeft het verkeer voorrang) maar dat weerhield hem er niet van gewoon door te rijden. Puur omdat ik in een reflex mijn gaspedaal indrukte zat ik er nog net voor en niet eronder :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf maandag 8 mei 2017 @ 00:58:44 #251
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170765739
quote:
3s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Zo nu en dan moet je mensen even helpen als ze je voorrang moeten verlenen door het ook gewoon zelf te nemen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 8 mei 2017 @ 01:33:01 #252
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170765999
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
Afhankelijk van de situatie (snelheid, afstand tot de wegversmalling, overig verkeer) ga ik dan gewoon in het midden rijden. Dan wordt het een soort chicken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 8 mei 2017 @ 19:01:44 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170779936
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo nu en dan moet je mensen even helpen als ze je voorrang moeten verlenen door het ook gewoon zelf te nemen.
Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170781304
quote:
3s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Als ik hier de straat uit rij kom ik van rechts, maar niemand die stopt. In een 30km zone. Dan druk ik m'n neus ook gewoon de weg op :W
pi_170782051
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Als ik hier de straat uit rij kom ik van rechts, maar niemand die stopt. In een 30km zone. Dan druk ik m'n neus ook gewoon de weg op :W
Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.

Maar jij hebt dus recht op een aanrijding?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170782265
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.

Maar jij hebt dus recht op een aanrijding?
Ik heb ook niet gezegd dat ik altijd defensief rij.

En diegene die de regels niet kent of ze negeert heeft ook recht op een aanrijding. Wat is je punt?
pi_170782792
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ik altijd defensief rij.
Dat zou je eigenlijk wel moeten doen
quote:
En diegene die de regels niet kent of ze negeert heeft ook recht op een aanrijding. Wat is je punt?
Dat het wel eens kan gebeuren dat niet iedereen de verkeersregeltjes netjes opvolgt. Als jij dan als een autist precies volgens de RVV en WVW rijdt kan het wel eens lelijk uitpakken. Dan ligt de aansprakelijkheid bij tegenpartij, maar ben je zelf ook verantwoordelijk als jij gewoon ongezien een straat inrijdt.

En dan zal ik wel weer een hoop shit krijgen omdat ik het niet opneem voor diegenen die alleen juridisch aan de juiste kant van de wet staan, maar zolang mensen denken dat ze een "ik mag doorrijden, no matter what"-joker hebben als ze voorrang zouden moeten krijgen zal ik mij ertegen blijven verzetten
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170782884
De wereld is gelukkig niet zwartwit maar grijs. Ik zal 'm natuurlijk nooit blind ergens voor gooien. Maar ik maak, ook in het verkeer, af en toe een punt.
pi_170784586
Vandaag een overijverige agent mogen spreken bij een staande houding. Bon gekregen voor het niet tonen van een RBW. Echter heb ik daar een uitstekende reden voor, maar daar wilde hij verder niks mee doen. Wordt dus aantekenen en desnoods naar de rechter. En dan maar klagen dat er geen respect voor de politie is |:(
  maandag 8 mei 2017 @ 21:19:17 #260
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170784690
Vertel je fantastische reden dan ook even.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170785059
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)

Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.

Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:35:38 #262
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170785350
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
pi_170785475
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Merk je zelf niet zo snel.
.
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 21:40:34 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170785564
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Merk je zelf niet zo snel.
Als het donker/schemerig is zou je het kunnen zien :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170785582
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Was het Jan Boskamp?
  maandag 8 mei 2017 @ 21:41:39 #266
467570 Pikketanussie
Gaat er altijd in
pi_170785600
Gisteren irritatiepuntje gehad omdat ik zelf niet zo heel goed links>rechts keek, toen ik links en weer rechts keek zag ik geen auto's aankomen, seconde later wil ik gaan, scheurt er echt met 40 van rechts een auto uit een straatje, ik vol in m`n remmen. Loopt die oudere kerel tegen mij te schreeuwen dat ik mijn rijbewijs maar eens moet gaan halen, jaaaahoorrrrrrrrrr |:(

Oh, en een andere irritatie was gisteravond laat, sinds een kleine week een auto onder mijn kont (Heb mijn rijbewijs nu 2,5 jaar maar gewoon geen tijd voor/geld voor/zinloze investering) En ik rij heel rustig achteruit (moest keren) En ik hoor heel zachtjes "boem" gevolg mooie witte streep op m`n blauwe bumper door een muurtje.. Ik dacht, oh nog een klein stukje ;( Nou was het al geen mooie auto, veel blanke lak die los laat, veel steenslag etc, maar het is toch altijd wel zonde.
Maar gaat er soms ook weer uit
pi_170785971
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als het donker/schemerig is zou je het kunnen zien :)
Ik heb het weleens verteld. Iemand waar op zo'n probleem aangesproken. Staat achter zijn eigen auto te kijken en ziet het probleem gewoon niet. Terwijl er 3 rode lampen branden.
.
  maandag 8 mei 2017 @ 22:02:28 #268
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170786490
Vanmorgen weer eens geseind naar zo'n dagrijlichtenzombie. Nul respons uiteraard. Zonde van de moeite ook eigenlijk :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 22:05:04 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170786599
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb het weleens verteld. Iemand waar op zo'n probleem aangesproken. Staat achter zijn eigen auto te kijken en ziet het probleem gewoon niet. Terwijl er 3 rode lampen branden.
8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 mei 2017 @ 22:06:34 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170786651
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)

Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.

Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
Dat klinkt inderdaad als iets waar zeker een minder ervaren agent geen raad mee weet. Zal achteraf best goed komen. Wel zonde van je tijd natuurlijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 8 mei 2017 @ 23:13:51 #271
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170788579
quote:
9s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:02 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer eens geseind naar zo'n dagrijlichtenzombie. Nul respons uiteraard. Zonde van de moeite ook eigenlijk :').
Ik laatst ook. Hij reed achter me. Ik deed maar een paar keer mijn alarmlichten aan (geen tegenliggers). Toen begon hij wat te kloten aan zijn lampen, maar het lukte 'm niet. Denk dat ze niet werkten.
Protège moi de mes désirs.
pi_170788652
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)

Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.

Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
Je moet, als Nederlands staatsburger, een geldig Nederlands rijbewijs in bezit hebben (voor de categorie voertuig die je op dat moment bestuurt). Al die uitzonderingen zijn voor meneer de agent veel te lastig, dus niet in bezit = bekeuring. Niet dat je daarmee persé fout zit, maar het gedoe dat je nu te doen staat om dit recht te trekken is niet niets. Zeker omdat agenten je altijd schuldig achten, en onze prachtige, feilloze rechtsstaat er automatisch van uit gaat dat je fout zit.

Anyway, succes!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170788902
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:26 schreef Piles het volgende:
De wereld is gelukkig niet zwartwit maar grijs. Ik zal 'm natuurlijk nooit blind ergens voor gooien. Maar ik maak, ook in het verkeer, af en toe een punt.
Door 'm er maar half of helemaal voor te gooien? Okee, kan. Maar wat als meneer of mevrouw tegenpartij eens niet schrikt en/of op de rem stampt?

Ja, ik snap het stukje rechtvaardigheid, en als iemand de regels niet snapt (of gewoon te stom is om eventjes te kijken) dan is dat heel vervelend, maar mensen laten zich in het stuk blik vaak gaan op hun interne emotionele achtbaan. Als ik met m'n combi (16,5 of 25,25m) zou toegeven aan deze driften, dan had ik (buiten mijn "schuld" om) zeker een aantal aanrijdingen/ongevallen gehad. En dat waren vast geen gevalletjes blikschade geweest.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170789842
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je moet, als Nederlands staatsburger, een geldig Nederlands rijbewijs in bezit hebben (voor de categorie voertuig die je op dat moment bestuurt). Al die uitzonderingen zijn voor meneer de agent veel te lastig, dus niet in bezit = bekeuring. Niet dat je daarmee persé fout zit, maar het gedoe dat je nu te doen staat om dit recht te trekken is niet niets. Zeker omdat agenten je altijd schuldig achten, en onze prachtige, feilloze rechtsstaat er automatisch van uit gaat dat je fout zit.

Anyway, succes!
Inderdaad zal een lange weg gaan worden. Moet namelijk iemand machtigen, ook al zou ik er liever zelf bij zijn als het zover zou moeten komen om naar een rechter te gaan. Gezien ik er zelf moeilijk bij kan zijn vanuit de UK.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 mei 2017 @ 16:23:21 #275
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170801174
quote:
3s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.
Dat valt wel mee hoor. Ik zeg maar weinig dingen die ik niet ook gewoon waar maak.
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:03 schreef Ridocar het volgende:
Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.

Maar jij hebt dus recht op een aanrijding?
Tsja, ik doe toch echt hetzelfde. Voorrangsweg met invoegstrook. Die invoegstrook/baan heeft haaientanden. Zeker een aantal taxibedrijven hebben er een handje van om door te rijden. Doe ik ook, trap hem ervoor, knipper aan en druk hem ertussen. Ik kom er op sommige dagen tussen de 5 en 10 keer langs en iedere keer flikken ze weer hetzelfde. Op dat soort punten leer je heel snel om hem er ook gewoon tussen te drukken. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt.

En een fout maken is menselijk, maar je herkent op gegeven moment de opzet erin. Afremmen, kijken en vervolgens weer gas bijgeven en een gat dicht rijden. En die fout die ze maken gebeurt echt wel eens en dan krijg je ook gewoon een excuushandje. Niets aan de hand.
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:24 schreef Ridocar het volgende:
Door 'm er maar half of helemaal voor te gooien? Okee, kan. Maar wat als meneer of mevrouw tegenpartij eens niet schrikt en/of op de rem stampt?
Dan vullen we een formulier in, lever ik hem in bij de wagenparkbeheerder en ga ik met een ander voertuig weer verder.
quote:
Ja, ik snap het stukje rechtvaardigheid, en als iemand de regels niet snapt (of gewoon te stom is om eventjes te kijken) dan is dat heel vervelend, maar mensen laten zich in het stuk blik vaak gaan op hun interne emotionele achtbaan. Als ik met m'n combi (16,5 of 25,25m) zou toegeven aan deze driften, dan had ik (buiten mijn "schuld" om) zeker een aantal aanrijdingen/ongevallen gehad. En dat waren vast geen gevalletjes blikschade geweest.
Alleen in mijn woonwerk verkeer had ik van de winter al ca. 12x per dag een auto in de prak kunnen rijden (ik heb eens zitten turven), compleet buiten mijn schuld om. Als ik alle keren hem erin gedrukt had, dan had ik echt wel vragen gehad. Sterker nog, ik heb hem er niet 1x ingedrukt. Zoals ik al zei, een fout maken is menselijk. Schijt hebben aan de regels is dat echter niet en dan moet je zo nu en dan even helpen de regels weer duidelijk maken.

Verder ben ik echt niet zo moeilijk hoor. Bus die vanaf de bushalte naar de linkerrijstrook moet? Seintje, kom er maar in. Vrachtwagen die een bocht om komt en dus uit moet zwenken mijn helft op? Ik houd wel in. Maar zoals laatst, ik sta voor een stoplicht naast een bushalte. Bus komt aanrijden, stopt en wilt weer invoegen, voor mij, ik sta nog steeds stil. Het kon, maar nipt. Achter mij stond niemand, daar had ie ook kunnen insturen, had ie makkelijk gered. Op zo'n moment ga ik geen capriolen uithalen om het hem makkelijker te maken. Ik blijf staan waar ik sta en ik wacht stomweg totdat hij weg is.

quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)

Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.

Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
Je moet hem kunnen tonen, dat kon je niet. En volgens de Engelse wet is dat afschrift dus voldoende, maar volgens de Nederlandse wet is dat het niet. En aan die toonplicht heb je niet voldaan. Maar ik snap niet, waar heb je dan je rijbewijs ingeleverd? Want dat is een Nederlands staatsdocument en dat mag je formeel niet afgeven, behalve aan een daartoe bevoegd persoon (bevoegd door de Nederlandse overheid).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170801952
Afgelopen weekend op de snelweg een auto voor me met een stelletje dat duidelijk ruzie had. Heftige armgebaren en hoofden die heen en weer gingen. Trapt de bestuurder van die auto ineens vol op de rem om hem tot 10 km/u bijna tot stilstand te brengen. Kreeg zowat een hartverzakking :{
pi_170803498
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:23 schreef Pizza_Boom het volgende:


[..]

Je moet hem kunnen tonen, dat kon je niet. En volgens de Engelse wet is dat afschrift dus voldoende, maar volgens de Nederlandse wet is dat het niet. En aan die toonplicht heb je niet voldaan. Maar ik snap niet, waar heb je dan je rijbewijs ingeleverd? Want dat is een Nederlands staatsdocument en dat mag je formeel niet afgeven, behalve aan een daartoe bevoegd persoon (bevoegd door de Nederlandse overheid).
DVLA is bevoegd hem in te nemen. Dat is het RDW van de UK. Hun sturen deze terug naar de RDW, omdat zij daar een regeling mee hebben. Ben verplicht hem om te wisselen dus had geen andere keus. Overigens is er hier in de UK helemaal geen toonplicht. En aan de NL wet kan ik niet voldoen door een wet in de UK. Leuk dat Europa :')
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:59:36 #278
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170803550
Mensen die blind door groen rijden en vervolgens midden op het kruispunt stil komen te staan omdat het druk is op de weg en er gelijk een rij staat na het stoplicht. :') :(
Flesje bier
  FOK!fotograaf dinsdag 9 mei 2017 @ 17:59:57 #279
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170803555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

DVLA is bevoegd hem in te nemen. Dat is het RDW van de UK. Hun sturen deze terug naar de RDW, omdat zij daar een regeling mee hebben. Ben verplicht hem om te wisselen dus had geen andere keus. Overigens is er hier in de UK helemaal geen toonplicht. En aan de NL wet kan ik niet voldoen door een wet in de UK. Leuk dat Europa :')
Het VK is alvast begonnen met moeilijk doen vanwege de Brexit dus? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 9 mei 2017 @ 18:00:50 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170803568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Gezicht het volgende:
Mensen die blind door groen rijden en vervolgens midden op het kruispunt stil komen te staan omdat het druk is op de weg en er gelijk een rij staat na het stoplicht. :') :(
En dan iemand die niet doorrijdt, krijgt een andere richting groen en gaat iemand daarvan gebaren dat diegene,die dus stopt om niet het kruispunt te blokkeren, door mag rijden. En dan worden ze boos als je toetert. Had ik zondag voor mij. |:( |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 9 mei 2017 @ 18:33:24 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170804472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Gezicht het volgende:
Mensen die blind door groen rijden en vervolgens midden op het kruispunt stil komen te staan omdat het druk is op de weg en er gelijk een rij staat na het stoplicht. :') :(
Of: iemand die niet blind vooruit gast bij groen en ziet dat het vast staat op het kruispunt, maar dat de pipo erachter op de claxon begint te hengsten. :P
pi_170805153
Heerlijk zo'n jonge blaag met petje achter me die nog zo lekker onverschillig in het leven staat. Want als je een BMW rijdt dan kan je waarschijnlijk niks overkomen. Het is in ieder geval niet zo dat hoe dichter je op mijn achterbumber gaat rijden, dat ik dan ook opeens meer gas ga geven. Zeker niet omdat ik ook nog iemand voor me had. Blijf zo doorgaan dan ben je snel je rijbewijs weer kwijt of je komt eens iemand tegen die een hoek geeft. In beide gevallen een prima lesje voor zo'n knul.
pi_170808805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het VK is alvast begonnen met moeilijk doen vanwege de Brexit dus? :P
Haha was het maar zo, ik gooi het op NL :P.
pi_170816026
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Pas een Saab op de A12 waarvan niet de achterlichten maar de achtuitrijlichten continu branden.. 8)7

En een Renault Laguna in het donker met dagrijverlichting, dimlicht én de mistlampen aan..

quote:
9s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:02 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer eens geseind naar zo'n dagrijlichtenzombie. Nul respons uiteraard. Zonde van de moeite ook eigenlijk :').
Ik 'sein' in het geval van een tegenligger door mijn eigen verlichting even uit en weer aan de doen. Werkt meestal beter dan seinen met grootlicht.

Even een eigen irritatie: Afgelopen weekend op de N65 ik keurig met 80 op de teller op de rechterbaan, zo'n KAV busje links achter me wat met 81 aan het 'inhalen' was. We komen bij een stoplicht, ik begin al te remmen waarop het busje doodleuk besluit om ook naar rechts te gaan en direct daarna weer een ruk aan het stuur naar links te geven omdat hij dat echt niet zou halen. Hatverzakking bij mij, zag al een kettingbotsing onstaan..
pi_170826652
Gisteren file A2. Auto voor me hield gewoon 150mtr afstand tot de voorligger....en ook echt continu tijdens langzaam rijdend verkeer. Bij stilstand liet ze (ja, toevallig een vrouw) dan haar auto wel tergend traag aansluiten. Zodra de voorligger weer optrok nam ze weer 150mtr afstand. Seinen en opduwen was onvoldoende hint ;( ;(
Bij iets langere stilstand even eruit en haar daarop willen aanspreken. Ze hield deur en raam gewoon stijf dicht :{
Dan maar er langs, zucht.

Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
pi_170843207
Vrachtauto haalt me in. Met 81 km/u en rechts over de vluchtstrook.

Knuppel
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:35:34 #287
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_170845962
Van die momenten dat het aardig druk is maar wel lekker rijdt allemaal. Je houd genoeg afstand tot je voorganger ineens naar links schiet en blijkt dat zijn/haar voorganger bijna stil staat en jij je rot schrikt.. -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:18 #288
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170849639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:
Gisteren file A2. Auto voor me hield gewoon 150mtr afstand tot de voorligger....en ook echt continu tijdens langzaam rijdend verkeer. Bij stilstand liet ze (ja, toevallig een vrouw) dan haar auto wel tergend traag aansluiten. Zodra de voorligger weer optrok nam ze weer 150mtr afstand. Seinen en opduwen was onvoldoende hint ;( ;(
Bij iets langere stilstand even eruit en haar daarop willen aanspreken. Ze hield deur en raam gewoon stijf dicht :{
Dan maar er langs, zucht.

Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Dus je hebt al zitten seinen en bumperkleven, en dan vind je het gek dat iemand niet voor je opendoet :')?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170856449
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:35 schreef Pizzahut het volgende:
Van die momenten dat het aardig druk is maar wel lekker rijdt allemaal. Je houd genoeg afstand tot je voorganger ineens naar links schiet en blijkt dat zijn/haar voorganger bijna stil staat en jij je rot schrikt.. -O-
Maar dan heb je nog tijd om te reageren. Bij te weinig afstand lukt dat niet.

pi_170858518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:
Gisteren file A2. Auto voor me hield gewoon 150mtr afstand tot de voorligger....en ook echt continu tijdens langzaam rijdend verkeer. Bij stilstand liet ze (ja, toevallig een vrouw) dan haar auto wel tergend traag aansluiten. Zodra de voorligger weer optrok nam ze weer 150mtr afstand. Seinen en opduwen was onvoldoende hint ;( ;(
Bij iets langere stilstand even eruit en haar daarop willen aanspreken. Ze hield deur en raam gewoon stijf dicht :{
Dan maar er langs, zucht.

Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Ik zou ook niet voor je open doen als je zo agressief doet.
:{w

Ik snap de frustratie, maar ga er dan gewoon langs zonder iemand de les
te lezen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171007213
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.

http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:13:44 #292
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_171009146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.

http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Wat een mongool, hopen dat 'ie gepakt wordt.
Flesje bier
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:33:27 #293
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171009567
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:13 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Wat een mongool, hopen dat 'ie gepakt wordt.
Als het niet gespeeld is..vind het een beetje raar uitzien allemaal.
En al helemaal om het online te zetten.
Graag verwijderen.
pi_171009633
Net zo'n dikke BMW die mij niet langs liet: een beetje met zijn grote wielen de doorgang op het fietspad blokkeren :(

Fietsertje pesten omdat ik sneller ben en niet langs verkeersopstoppingen kan fietsen, maar dat word je soms extra langs gemaakt door automobilisten die het fietspad blokkeren.
pi_171010631
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:

Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Als elke derde persoon in files uitstapt ook.
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:17:34 #296
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171011913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.

http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Wat een randdebiel :r
pi_171012029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.

http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Wow dat is pas erg: die rijdt die bestuurder met opzet aan! Hopelijk heeft het slachtoffer zijn kenteken nog weten te noteren, al heeft de dader het filmpje blijkbaar met trots gedeeld.

Dat afsnijden hoeft echt niet met op zet geweest te zijn: maandagochtend toen ik in de ochtendspits van Düsseldorf reed, maakte ik ook een fout met het op het laatste moment wisselen van rijbaan. Bedoel iedereen maakt wel eens fouten in het verkeer, dat is echt niet altijd met opzet!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:09:50 #298
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_171049066
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 03:32 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtauto haalt me in. Met 81 km/u en rechts over de vluchtstrook.

Knuppel
Meer achtergrond informatie is wel handig.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:54 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171049831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:33 schreef Charged het volgende:

[..]

Als het niet gespeeld is..vind het een beetje raar uitzien allemaal.
En al helemaal om het online te zetten.
Dat gevoel krijg ik ook. Hij gaat eerst door op de rotonde waar ie de filmer afsnijdt, maar die weet blijkbaar al dat die ander toch daar eraf gaat. Door ander komt zonder vermindering van snelheid de volgende rotonde op zetten, terwijl de auto op de rijstrook ernaast stil staat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:48:56 #300
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171050003
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:09 schreef Grielen het volgende:

[..]

Meer achtergrond informatie is wel handig.
Rechts inhalen is al een klacht an sich, toch?
Protège moi de mes désirs.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 mei 2017 @ 13:16:10 #301
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171050733
Dicht...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')