abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170511577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
pi_170516089
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Beetje respect graag en geduld :)
Dat hoef je van de gemiddelde Nederlandse chauffeur niet meer te verwachten helaas.
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:13:58 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170516125
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170516721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170516760
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 april 2017 @ 11:48:59 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170516986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
En net zo gemakkelijk wanneer het onverantwoord is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:52:23 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170517094
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Ja, omdat ze dat met 80km/h deden. Een langzame tractor inhalen is veel veiliger.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170520635
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
In de meeste gevallen mag dat ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Dan wordt het verhaal ook heel anders. Ik maak vaak genoeg mee, dat zo'n voertuig wel even aan de kant gaat (wat deze niet eens hoeft te doen) maar net als in het normale verkeer heb je onder de boeren ook hufters :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 14:03:03 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170520681
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:00 schreef aloa het volgende:
In de meeste gevallen mag dat ook.
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170520804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
Dat ook nog :D
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2017 @ 17:38:23 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170524004
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Nee, omdat we risico's willen vermijden. Veel mensen denken nog steeds dat 0 verkeersdoden een haalbare kaart is. Ohja, en de doorsnee Nederlander kan niet inhalen, want dat leren we al 20 jaar niet meer in de rijlessen. Gemiddelde Nederlander achter een landbouwvoertuig: 3 cm van de bumper, telkens naar links want geen zicht en als er dan ruimte is, dan gaan we inhalen met de versnelling nog in zijn 5, terwijl we ca. 30 km/h rijden, dus met mazzel zijn we over 1 km voorbij het voertuig.

En dan gaat het fout, want:
1. Geen overzicht
2. Geen ruimte om überhaupt snelheid te maken
3. Geen snelheid aan het begin van de inhaalmanoeuvre
4. Dus geen snelheidsverschil met het in te halen voertuig op het moment dat de tegemoetkomende rijstrook op wordt gegaan.
5. Dus lang op de verkeerde rijstrook
6. Niet durven doortrappen. Oei, ik rijd nu 80, nu stop ik met versnellen.
7. Geen toeren maken, want eng en slecht voor motor en weet ik veel wat.

Ik haal ook wel in waar het niet mag (leve het toeristenseizoen, 30-40 op een 80 weg waar de locals 100 rijden is dan geen uitzondering en daar heb ik echt geen zin in) en heb eigenlijk 1 hoofdstelregel: Zo kort mogelijk op de "verkeerde" rijstrook. Oftewel:
1. Gat laten vallen en houden, zodat je langs beide kanten van het voertuig kan kijken.
2. Je ruimte hebt om snelheid te maken.
3. Zodra er dus een gat op de tegemoetkomende rijstrook komt dan:
4. Ga je versnellen op je eigen strook. Hierbij schakel je terug en geef je plank gas.
5. Je moet dit goed uitkienen, want je gaat nu je eigen gat dichtrijden.
6. Je gaat naar links en blijft gas geven/versnellen tijdens het inhalen, ook al ga je daarmee wat harder dan officieel is toegestaan.
7. Zodra je er voorbij bent, ga je zo snel mogelijk terug naar rechts en laat je je voertuig weer rustig uitrollen richting maximale snelheid. Niet remmen, want dan ga je het mensen die met je mee gaan heel erg moeilijk maken.

8. Als je niet het voorste voertuig bent dat gaat inhalen, wees je dan bewust van het feit de mogelijkheid bestaat dat je anderen, ook mensen die voor je rijden, voldoende zelfvertrouwen geeft om ook in te gaan halen omdat jij de inhaalactie in zet. Zeker als ze telkens niet durven, maar wel willen. Door je snelheidsverschil ben je er vaak al voorbij voordat ze er erg in hebben. Dat is een voordeel, ook bij klojo's die gas gaan bijgeven als je er voorbij wilt.

Onderlaatst nog een Duitser ingehaald die 30@60 deed en stapvoets over ieder drempel ging. Lokale kennis is dan erg handig, want het drempel waarop ik hem inhaalde is praktisch vlak. Gaat 1 of 2 cm omhoog en dan wat verf erop om het erger te laten lijken dan het is. Wachten totdat hij gaat remmen en dan gas erop en er voorbij. Kreeg, uiteraard, grootlicht gesein van hem. :') :')
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Kom ze vaak zat tegen op o.a. het N8 gedeelte van de N246... Ja, dat is een Autoweg met vmax 100. En onderlaatst eentje op een autosnelweg, maar ik denk dat die de verkeerde afslag genomen heeft. 8)7 8)7

Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170524173
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
pi_170524663
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.

[..]

Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.
Oh ja, verhip, je hebt gelijk.

Waar het mij om gaat is dat je als fietser normaal moet kunnen voorsorteren. Dit in tegenstelling tot al die oma's die zonder richting aan te geven op hun dooie gemak naast hun e-fiets gaan stilstaan op een fietsstrook als ze linksaf willen. En dan lang en uitgebreid gaan staan kijken, de hele strook blokkerend. In plaats van even voorsorteren (fatsoenlijk en wanneer het kan natuurlijk, zoals ik al zei) en alles soepel te laten doorlopen.

RVV art. 11:

2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 18:47:28 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170525472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:


Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Als een klus meerdere weken duurt, zetten ze er wel een rupskraan neer :7

Waarom ze zo ver weg zitten? Ooit gehoord van aanbestedingen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 april 2017 @ 20:51:29 #165
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170528867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:47 schreef Piles het volgende:
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170528903
quote:
6s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
Een uur later idd en het is tien keer drukker.
  donderdag 27 april 2017 @ 21:41:06 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170530449
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 21:49:32 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170530741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:41 schreef Qarrad het volgende:
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
Darwin lost dat wel op.
VVN pleit er wel voor

https://www.nationaleonde(...)urgeringscursus.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170531725
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
pi_170535219
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
pi_170536145
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
pi_170536402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.

Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.

Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
pi_170537588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden.
Zo eens _O_
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80 -O-
pi_170539979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
Of ze blijven stug doorlopen. :') Sommige doen het er echt om :{
pi_170540033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Je moet tegenwoordig haast gas terugnemen om al die borden te kunnen lezen. Ook die reclameborden langs de weg etc. Veel te veel afleiding. Nergens goed voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')