abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170442850
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:57 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden, toeristen en gezinnetje die spontaan op de fiets gaan met dit mooie weer en dan meteen denken dat de hele weg van hen is en ze gewoon overal mogen en kunnen fietsen zonder ergens op te letten.....

Vanmiddag weer een of ander kind bijna onder de auto liggen omdat ze ineens van het fietspad zo de weg op zwalkt.. Laat dat kind dan niet zelf fietsen als ze dat nog niet goed kan.
Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
pi_170442920
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan snap ik em nu ook. :)
Op die manier heeft de moeder van mijn vriendin recentelijk haar pols gebroken, onoplettend afslaan en dus in botsing komen.
In dit geval was mijn "schoonmoeder" degene die een fietser in wilde halen en die andere fietser ging zonder aanwijzingen te geven ineens linksaf met een gebroken pols dus als resultaat.

Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Kortgeleden was er ook weer een klas onderweg op de fiets, de leraren/begeleiders reden achteraan dus er was totaal geen controle over de hele groep, ze gingen alleen van A naar B.

In een situatie waarin ze mij voorrang hadden moeten verlenen fiets iedereen gewoon stug door, ze zitten gewoon niet op te letten en worden ook niet gecorrigeerd.
En daarom heb ik mijn auto er ook tussen geduwd, vlak voor de begeleiders.
Men moest hard op de rem en ik hoop dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat er over nagepraat is.

En nee, ik deed het niet op zo'n manier dat er iemand in gevaar was, als het nodig was geweest had ik zelf ook nog kunnen stoppen.
Hopelijk zijn ze geschrokken en begonnen met nadenken.
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk :7
pi_170443259
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting :(
pi_170444154
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 22:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk :7
Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
pi_170444330
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
Het is idd niet echt slim dat de begeleiders achteraan gaan rijden.
Voor en achter een begeleider lijkt me logischer.
  maandag 24 april 2017 @ 06:37:25 #106
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_170447353
Net in de ochtendspits in Parijs verschillende bestuurders gezien die meer aandacht hadden voor hun telefoon dan de weg :( Onbegrijpelijk bij die drukte en snelheden (het was druk maar nog wel snelheden van 80-100 km per uur).

Ik reed niet zelf dus net even zo'n figuur bestudeerd: hele middelste (!) rijbaan nodig, wisselende snelheid en pas na 5 seconden getoeter van ons kijkt hij verdwaasd op van z'n telefoon... en ja toeteren mag niet :P
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 24 april 2017 @ 08:57:00 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170447934
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 24 april 2017 @ 08:58:00 #108
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170447941
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting :(
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170448384
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee :{
  maandag 24 april 2017 @ 09:46:12 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170448516
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 09:35 schreef aloa het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee :{
Blijkbaar.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170448924
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Is dat zo?
pi_170448928
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op :(
  maandag 24 april 2017 @ 11:10:16 #113
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170449734
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op :(
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.

Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt" :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170449775
Zaterdag 22 april, eerste dag van de Meivakantie.
De A58 richting Zeeland zit vol met vakantiegangers.
Wat doet de wegbeheerder?
Die stuurt een rijdende afzetting de linkerstrook op om daar metingen ofzo te verrichten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170449803
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170449814
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:10 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.

Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt" :')
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
pi_170449914
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  maandag 24 april 2017 @ 11:20:48 #118
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170449922
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Zijn normaliter ook bepaalde types die er zo bij hangen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Buiten het stukje afgunst om vraag ik mij overigens af hoe een nieuwe(re) BMW met xenon je zou moeten verblinden aangezien die hokken allemaal automatisch stellende verlichting hebben. Datzelfde geldt ook voor de andere patsermerken.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170450038
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegel :( En vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.

Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.

Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt ;)
pi_170450816
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegel :( En vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.

Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.

Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt ;)
Als je echt veel last heb van de schittering van andere lampen zou je kunnen kijken naar een nachtbril of het laten tinten van je spiegelglazen.
Ik weet niet wat voor auto je rijdt maar het hoort niet zo te zijn dat je continu verblindt wordt.
Nee.
pi_170450885
Peugeot 205 8-) Maar nachtbrillen werken niet hoor, wat wel werkt is mijn linkerbuitenspiegel buiten werking stellen zodra ik verblind wordt. Want daar zit geen nachtstand op, welke wel bij de binnenspiegel zit en enige irritante is dat ik die linkerbuitenspiegel dan weer goed moet zetten.
pi_170470130
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Je mist het alomtegenwoordige petje.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_170470194
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ik begrijp waarom die lui geen Prius rijden

De stoel kan niet zo schuin/plat
pi_170482416
Mensen die totaal het besef van hun omgeving verliezen, als ze de tram bijna zien vertrekken en dus bijna op mijn motorkap belanden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:07:37 #125
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170482484
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170482501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:07 schreef karr-1 het volgende:
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:11:23 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170482578
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Ook zoiets ja, waarom is dat?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170482603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
Nou ja, misschien hebben die mensen (loonwerkers) ook wel een vaste werktijd, echter als je een zelfstandige boer bent, bepaal je zelf je tijden. Dus dan zou je de spitstijden kunnen mijden.

Maar dit is even een aanname.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_170483553
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:20 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
Geen voetbaljongens maar wel passagiers en het duurde toch wel drie seinende tegenliggers voor ik doorhad dat het extra gewicht wat met de afstelling doet :@ Gelukkig wist ik waar ik het goed kon zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2017 @ 22:46:48 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170488969
Wauw... Op een 80 weg rijd je 60-65, bij het kombord, waar ik nog 60 rijd, rij je van mij weg en ga je versnellen... 8)7 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170489733


Ik reed vanavond hier. Meneer de aannemer, met busje +aanhanger reed op de oprit (net iets voor de auto die je daar ziet)

Oprit en rijstrook 2 stond volledig vast. Rijstrook 1 zat een beetje beweging in.

Meneer de aannemer voegt na het gras gelijk in, volgens de rode streep. Ik rij op dat moment net voor het blauwe kruis en laat hem er niet tussendoor.. Meneer zet achter mij -tot ergenis van de bestuurder achter mij- de invoegactie naar rijstrook 1 door. Trekt daar met piepende banden op en knalt bijna op de auto voor hem _O-

Oetlul |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 00:22:49 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 09:31:20 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170493175
- niet nodig -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-04-2017 11:10:49 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170495176
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
- niet nodig -
En nu ben ik nieuwsgierig. ;(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170495229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
Ja net als de brug hier die altijd open gaat in de spits. Volgens mij zo'n rijke miljardair die gewoon altijd z'n bootje even er langs laat gaan om mensen te irriteren :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 26 april 2017 @ 11:20:49 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170495378
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, waarom is dat?
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad ;)

Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits? :( :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170496978
Net op het moment dat ik een fietser wilde inhalen gaat deze links op de weg rijden, om met een bocht rechts af te slaan. Wat een mafketel.
pi_170497704
Ik had zondag een fietser voor me die linksaf wilde slaan.
Hij kijkt eerst achterom, ziet mijn auto aankomen, wijkt terug uit helemaal naar rechts, dus ik denk "mooi, hij heeft me gezien en laat me er eerst langs".

Mooi niet dus, op het moment dat ik een beetje gas geef schiet die vlak voor me langs toch linksaf :X
Remmen weer getest, ABS doet het...
  woensdag 26 april 2017 @ 13:06:43 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170497708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:13 schreef Ridocar het volgende:

En nu ben ik nieuwsgierig. ;(
Je kan het even aan de mod vragen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170500956
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
pi_170504070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kan het even aan de mod vragen. :)
Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:58:12 #141
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170506256
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad ;)

Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits? :( :+
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170507147
quote:
Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. 11.gif
pi_170507285
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:35 schreef Light het volgende:

[..]

Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
Ik rij gelukkig nu in een gebied waar heel weinig landbouwverkeer mag rijden. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_170508386
Hier geen landbouw, maar wel aannemers die hun personeel met een tractor of graafmachine over de bbk van de bouwplaats naar het hoofdkantoor laten rijden.
.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:39:51 #145
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170509091
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:34 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. [ afbeelding ]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170509806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 22:07:43 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170509851
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
De meeste rijden dat ook wel. En soms is het niet verantwoord om 50 of 60 met die dingen te gaan. Ga maar eens rijden op een niet al te brede weg met bomen aan de zijkant meer een 3,5m brede en 15m lange combinatie...
Ze zijn gewoon de hele dag onderweg, ook tijdens de spits, op pad naar de volgende klus. Niet net als jij op weg naar huis, maar nog even een veldje bewerken.

Werkdagen van 6 tot 18 zijn vrij normaal in het "groeiseizoen".
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 april 2017 @ 22:55:30 #148
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_170510879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Waarschijnlijk beseffen ze het zich terdege, maar kunnen ze simpelweg niet anders.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_170510922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
  woensdag 26 april 2017 @ 23:22:51 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170511473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:05 schreef Charged het volgende:

[..]

Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
:{w doe effe normaal zeg
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170511577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
pi_170516089
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Beetje respect graag en geduld :)
Dat hoef je van de gemiddelde Nederlandse chauffeur niet meer te verwachten helaas.
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:13:58 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170516125
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_170516721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170516760
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 april 2017 @ 11:48:59 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170516986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
En net zo gemakkelijk wanneer het onverantwoord is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 11:52:23 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170517094
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Ja, omdat ze dat met 80km/h deden. Een langzame tractor inhalen is veel veiliger.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_170520635
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
In de meeste gevallen mag dat ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
Dan wordt het verhaal ook heel anders. Ik maak vaak genoeg mee, dat zo'n voertuig wel even aan de kant gaat (wat deze niet eens hoeft te doen) maar net als in het normale verkeer heb je onder de boeren ook hufters :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 14:03:03 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170520681
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:00 schreef aloa het volgende:
In de meeste gevallen mag dat ook.
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_170520804
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me :P
Dat ook nog :D
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2017 @ 17:38:23 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170524004
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Nee, omdat we risico's willen vermijden. Veel mensen denken nog steeds dat 0 verkeersdoden een haalbare kaart is. Ohja, en de doorsnee Nederlander kan niet inhalen, want dat leren we al 20 jaar niet meer in de rijlessen. Gemiddelde Nederlander achter een landbouwvoertuig: 3 cm van de bumper, telkens naar links want geen zicht en als er dan ruimte is, dan gaan we inhalen met de versnelling nog in zijn 5, terwijl we ca. 30 km/h rijden, dus met mazzel zijn we over 1 km voorbij het voertuig.

En dan gaat het fout, want:
1. Geen overzicht
2. Geen ruimte om überhaupt snelheid te maken
3. Geen snelheid aan het begin van de inhaalmanoeuvre
4. Dus geen snelheidsverschil met het in te halen voertuig op het moment dat de tegemoetkomende rijstrook op wordt gegaan.
5. Dus lang op de verkeerde rijstrook
6. Niet durven doortrappen. Oei, ik rijd nu 80, nu stop ik met versnellen.
7. Geen toeren maken, want eng en slecht voor motor en weet ik veel wat.

Ik haal ook wel in waar het niet mag (leve het toeristenseizoen, 30-40 op een 80 weg waar de locals 100 rijden is dan geen uitzondering en daar heb ik echt geen zin in) en heb eigenlijk 1 hoofdstelregel: Zo kort mogelijk op de "verkeerde" rijstrook. Oftewel:
1. Gat laten vallen en houden, zodat je langs beide kanten van het voertuig kan kijken.
2. Je ruimte hebt om snelheid te maken.
3. Zodra er dus een gat op de tegemoetkomende rijstrook komt dan:
4. Ga je versnellen op je eigen strook. Hierbij schakel je terug en geef je plank gas.
5. Je moet dit goed uitkienen, want je gaat nu je eigen gat dichtrijden.
6. Je gaat naar links en blijft gas geven/versnellen tijdens het inhalen, ook al ga je daarmee wat harder dan officieel is toegestaan.
7. Zodra je er voorbij bent, ga je zo snel mogelijk terug naar rechts en laat je je voertuig weer rustig uitrollen richting maximale snelheid. Niet remmen, want dan ga je het mensen die met je mee gaan heel erg moeilijk maken.

8. Als je niet het voorste voertuig bent dat gaat inhalen, wees je dan bewust van het feit de mogelijkheid bestaat dat je anderen, ook mensen die voor je rijden, voldoende zelfvertrouwen geeft om ook in te gaan halen omdat jij de inhaalactie in zet. Zeker als ze telkens niet durven, maar wel willen. Door je snelheidsverschil ben je er vaak al voorbij voordat ze er erg in hebben. Dat is een voordeel, ook bij klojo's die gas gaan bijgeven als je er voorbij wilt.

Onderlaatst nog een Duitser ingehaald die 30@60 deed en stapvoets over ieder drempel ging. Lokale kennis is dan erg handig, want het drempel waarop ik hem inhaalde is praktisch vlak. Gaat 1 of 2 cm omhoog en dan wat verf erop om het erger te laten lijken dan het is. Wachten totdat hij gaat remmen en dan gas erop en er voorbij. Kreeg, uiteraard, grootlicht gesein van hem. :') :')
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Stel je niet aan. :')
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld :)
Kom ze vaak zat tegen op o.a. het N8 gedeelte van de N246... Ja, dat is een Autoweg met vmax 100. En onderlaatst eentje op een autosnelweg, maar ik denk dat die de verkeerde afslag genomen heeft. 8)7 8)7

Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170524173
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
pi_170524663
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.

[..]

Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.
Oh ja, verhip, je hebt gelijk.

Waar het mij om gaat is dat je als fietser normaal moet kunnen voorsorteren. Dit in tegenstelling tot al die oma's die zonder richting aan te geven op hun dooie gemak naast hun e-fiets gaan stilstaan op een fietsstrook als ze linksaf willen. En dan lang en uitgebreid gaan staan kijken, de hele strook blokkerend. In plaats van even voorsorteren (fatsoenlijk en wanneer het kan natuurlijk, zoals ik al zei) en alles soepel te laten doorlopen.

RVV art. 11:

2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 18:47:28 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170525472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:


Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Als een klus meerdere weken duurt, zetten ze er wel een rupskraan neer :7

Waarom ze zo ver weg zitten? Ooit gehoord van aanbestedingen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 april 2017 @ 20:51:29 #165
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170528867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:47 schreef Piles het volgende:
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits O+
Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
pi_170528903
quote:
6s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
Een uur later idd en het is tien keer drukker.
  donderdag 27 april 2017 @ 21:41:06 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170530449
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 21:49:32 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170530741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:41 schreef Qarrad het volgende:
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in :X

Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
Darwin lost dat wel op.
VVN pleit er wel voor

https://www.nationaleonde(...)urgeringscursus.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170531725
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
pi_170535219
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
pi_170536145
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir :')
Wat een stel gekken...
Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
pi_170536402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.

Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.

Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
pi_170537588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden.
Zo eens _O_
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80 -O-
pi_170539979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 02:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had ~O>
Of ze blijven stug doorlopen. :') Sommige doen het er echt om :{
pi_170540033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Je moet tegenwoordig haast gas terugnemen om al die borden te kunnen lezen. Ook die reclameborden langs de weg etc. Veel te veel afleiding. Nergens goed voor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 april 2017 @ 12:19:17 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170540809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Of dat idiote bord dat een rijstrook bij rood X gesloten is :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_170540850
Hier hebben ze heel veel verkeersborden met 70 verwijderd.

Wildgroei (het waren er echt belachelijk veel. Bij elke straat stond er een bord)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_170541156
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:21 schreef sararaats het volgende:
Hier hebben ze heel veel verkeersborden met 70 verwijderd.

Wildgroei (het waren er echt belachelijk veel. Bij elke straat stond er een bord)
Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan? ;(
pi_170541189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan? ;(
Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_170541214
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:47 schreef sararaats het volgende:

[..]

Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.
In welk land?
Binnen de bebouwde kom mag je 50, tenzij anders aangegeven. Een bord 70 is geldig tot de eerstvolgende zijweg, daarna mag je weer 50 tenzij er opnieuw een bord 70 staat.

Er bestaat geen zone 70.
pi_170541237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In welk land?
Binnen de bebouwde kom mag je 50, tenzij anders aangegeven. Een bord 70 is geldig tot de eerstvolgende zijweg, daarna mag je weer 50 tenzij er opnieuw een bord 70 staat.

Er bestaat geen zone 70.
Belgie
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_170541252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:50 schreef sararaats het volgende:

[..]

Belgie
Ah check, excuseer, dan snap ik het. België is wel koning met vage situaties maken... :)
pi_170541927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Burgers die een verkeersbord plaatsen om snelheden af te dwingen zijn nóg erger. Calfven, een (heel) klein dorp in het zuidwesten van Brabant. Een wit bord met A01-30, het woord "controle" en het radarsymbool, overduidelijk handgeschilderd. Dan vraag ik mij af, zit er dan de hele dag zo'n oud mannetje met een stopwatch en een camera?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 april 2017 @ 13:34:14 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170542017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc. o|O
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt 8)7
Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:46 schreef Piles het volgende:
Zo eens _O_
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80 -O-
Welkom bij de Nederlandse wegbeheerders. Hoe hard mag je nou buiten de bebouwde kom? In sommige gemeentes zouden ze je het liefst overal 30 laten rijden, sommige doen 60, anderen doen weer 80... Helder is het niet meer.

Snelwegen is nog zo'n mooie. Binnen 40 km van mijn woonplaats vind ik 6 (!) verschillende snelwegsnelheden die er permanent zijn: 70, 80, 90, 100, 120 en 130. 70 op de A208, 80 op de A10 west, 90 in de bocht van de A9 naar de A5 op Raasdorp, 100 op de A22, A7, A8, A9 en A10, 120 op de A7, A9, 130 op de A9, A7, A5. De A9 tussen Velsen en Rotterpolderplein heeft 3 mogelijke snelheden: 100 bij geopende spitsstrook, 120 overdag zonder spitsstrook, 130 's nachts zonder spitsstrook.
Om het makkelijk en eenduidig te houden. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170542366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

Snelwegen is nog zo'n mooie. Binnen 40 km van mijn woonplaats vind ik 6 (!) verschillende snelwegsnelheden die er permanent zijn: 70, 80, 90, 100, 120 en 130. 70 op de A208, 80 op de A10 west, 90 in de bocht van de A9 naar de A5 op Raasdorp, 100 op de A22, A7, A8, A9 en A10, 120 op de A7, A9, 130 op de A9, A7, A5. De A9 tussen Velsen en Rotterpolderplein heeft 3 mogelijke snelheden: 100 bij geopende spitsstrook, 120 overdag zonder spitsstrook, 130 's nachts zonder spitsstrook.
Om het makkelijk en eenduidig te houden. 8)7
Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.
.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 13:55:33 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170542390
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.
Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denken o|O
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf vrijdag 28 april 2017 @ 14:05:26 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170542554
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denken o|O
Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170542717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?
Kun jij niet multitasken? Ik kan selfies maken en een boterham eten, terwijl ik met de radio bezig ben.

Er was nog iets dat ik moest doen... het had te maken met dat stuur en de pedalen... en nog iets met die spiegels...Eh... Ik kom er nog op!

[ Bericht 18% gewijzigd door Ridocar op 28-04-2017 15:17:19 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:55:47 #189
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170543382
Winkelend volk op een druilerige vrijdagmiddag aan het eind van de vakantie... :{ chaos op de parkeerplaats en de parkeergarage van een groot winkelcentrum hier. Makado Beek voor de mensen die bekend zijn in het zuiden. Wat een chaos daar altijd.
Flesje bier
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:06:14 #190
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170544994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Als je land 10km verderop ligt zul je er toch heen moeten.

quote:
Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Ga er maar vanuit dat trekkers wel verzekerd zijn. Ten eerste kost het niet duur. Ten tweede is zo'n trekker een stuk duurder dan de gemiddelde auto.

Ik heb vooral een hekel aan graafmachines die met 25km/u naar een klus 20km verderop rijden. Een kilometers lange rij vrachtautos en autos er achter, en de chauffeur ziet alle 5 passeerhavens over het hoofd. :r
pi_170556542
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Op basis van welke wet is dat?
quote:
Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.
Die boer was waarschijnlijk onderweg van huis naar land, of van land naar huis, of van land naar land. Of heb je deze keer gevraagd wat de boer aan het doen was en heeft hij geantwoord dat hij in verschillende winkels wilde kijken naar een driedelig zondags pak?
quote:
Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Het wel of niet hebben van een kenteken zegt niets over het wel of niet hebben van een verzekering.
pi_170556547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).

Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zone _O-
  FOK!fotograaf zaterdag 29 april 2017 @ 00:17:38 #193
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170556617
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:13 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zone _O-
Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170556645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.
Ikzelf heb er nog geen gehad. Weet wel van andere mensen dat ze die gehad hebben. Lijkt mij ook iets voor de politie, maar dat zegt mij ook niks. Die kennen ook vaak de regels niet.
  maandag 1 mei 2017 @ 08:30:27 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170601324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:14 schreef Ridocar het volgende:

Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.
Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170606042
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?
Nee, sfeerverpestend. Als in, offtopic trollen, of zuigen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:38:55 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170606944
Kinders (Jacob Mus en Rido Kar) willen jullie de topicpointer nog een keertje lezen? BVD :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170618161
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Kinders (Jacob Mus en Rido Kar) willen jullie de topicpointer nog een keertje lezen? BVD :*
Rido zit toch echt wel goed in deze,dat weet jij ook. (schnitzel?,kom op zeg,je verdient beter)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:41:57 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170629987
-ach, laat ook maar-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170630299
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')