Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.quote:Op zondag 23 april 2017 21:57 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden, toeristen en gezinnetje die spontaan op de fiets gaan met dit mooie weer en dan meteen denken dat de hele weg van hen is en ze gewoon overal mogen en kunnen fietsen zonder ergens op te letten.....
Vanmiddag weer een of ander kind bijna onder de auto liggen omdat ze ineens van het fietspad zo de weg op zwalkt.. Laat dat kind dan niet zelf fietsen als ze dat nog niet goed kan.
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijkquote:Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan snap ik em nu ook.
Op die manier heeft de moeder van mijn vriendin recentelijk haar pols gebroken, onoplettend afslaan en dus in botsing komen.
In dit geval was mijn "schoonmoeder" degene die een fietser in wilde halen en die andere fietser ging zonder aanwijzingen te geven ineens linksaf met een gebroken pols dus als resultaat.
Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Kortgeleden was er ook weer een klas onderweg op de fiets, de leraren/begeleiders reden achteraan dus er was totaal geen controle over de hele groep, ze gingen alleen van A naar B.
In een situatie waarin ze mij voorrang hadden moeten verlenen fiets iedereen gewoon stug door, ze zitten gewoon niet op te letten en worden ook niet gecorrigeerd.
En daarom heb ik mijn auto er ook tussen geduwd, vlak voor de begeleiders.
Men moest hard op de rem en ik hoop dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat er over nagepraat is.
En nee, ik deed het niet op zo'n manier dat er iemand in gevaar was, als het nodig was geweest had ik zelf ook nog kunnen stoppen.
Hopelijk zijn ze geschrokken en begonnen met nadenken.
Tuurlijk blijven het kinderen.quote:Op zondag 23 april 2017 22:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk
Het is idd niet echt slim dat de begeleiders achteraan gaan rijden.quote:Op zondag 23 april 2017 22:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.quote:Op zondag 23 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritantquote:Op zondag 23 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting
Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 24 april 2017 08:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Blijkbaar.....quote:Op maandag 24 april 2017 09:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee
Is dat zo?quote:Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets opquote:Op maandag 24 april 2017 08:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.quote:Op maandag 24 april 2017 10:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMWquote:Op maandag 24 april 2017 11:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.
Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt"
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.quote:Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Zijn normaliter ook bepaalde types die er zo bij hangen.quote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Buiten het stukje afgunst om vraag ik mij overigens af hoe een nieuwe(re) BMW met xenon je zou moeten verblinden aangezien die hokken allemaal automatisch stellende verlichting hebben. Datzelfde geldt ook voor de andere patsermerken.quote:Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Als je echt veel last heb van de schittering van andere lampen zou je kunnen kijken naar een nachtbril of het laten tinten van je spiegelglazen.quote:Op maandag 24 april 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegelEn vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.
Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.
Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt
Je mist het alomtegenwoordige petje.quote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ik begrijp waarom die lui geen Prius rijdenquote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:07 schreef karr-1 het volgende:
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Ook zoiets ja, waarom is dat?quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Nou ja, misschien hebben die mensen (loonwerkers) ook wel een vaste werktijd, echter als je een zelfstandige boer bent, bepaal je zelf je tijden. Dus dan zou je de spitstijden kunnen mijden.quote:
Geen voetbaljongens maar wel passagiers en het duurde toch wel drie seinende tegenliggers voor ik doorhad dat het extra gewicht wat met de afstelling doetquote:Op maandag 24 april 2017 11:20 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
Ja net als de brug hier die altijd open gaat in de spits. Volgens mij zo'n rijke miljardair die gewoon altijd z'n bootje even er langs laat gaan om mensen te irriterenquote:
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaadquote:
Je kan het even aan de mod vragen.quote:
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kan het even aan de mod vragen.
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.quote:Op woensdag 26 april 2017 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad![]()
Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits?![]()
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Ik rij gelukkig nu in een gebied waar heel weinig landbouwverkeer mag rijden.quote:Op woensdag 26 april 2017 15:35 schreef Light het volgende:
[..]
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.quote:Op woensdag 26 april 2017 20:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. [ afbeelding ]
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
De meeste rijden dat ook wel. En soms is het niet verantwoord om 50 of 60 met die dingen te gaan. Ga maar eens rijden op een niet al te brede weg met bomen aan de zijkant meer een 3,5m brede en 15m lange combinatie...quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Waarschijnlijk beseffen ze het zich terdege, maar kunnen ze simpelweg niet anders.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
quote:Op woensdag 26 april 2017 22:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Dat hoef je van de gemiddelde Nederlandse chauffeur niet meer te verwachten helaas.quote:
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.quote:Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel je niet aan.![]()
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.quote:Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel je niet aan.![]()
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld
En net zo gemakkelijk wanneer het onverantwoord is.quote:Op woensdag 26 april 2017 22:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
Ja, omdat ze dat met 80km/h deden. Een langzame tractor inhalen is veel veiliger.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
In de meeste gevallen mag dat ook.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Dan wordt het verhaal ook heel anders. Ik maak vaak genoeg mee, dat zo'n voertuig wel even aan de kant gaat (wat deze niet eens hoeft te doen) maar net als in het normale verkeer heb je onder de boeren ook huftersquote:Op donderdag 27 april 2017 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor mequote:
Dat ook nogquote:Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me
Nee, omdat we risico's willen vermijden. Veel mensen denken nog steeds dat 0 verkeersdoden een haalbare kaart is. Ohja, en de doorsnee Nederlander kan niet inhalen, want dat leren we al 20 jaar niet meer in de rijlessen. Gemiddelde Nederlander achter een landbouwvoertuig: 3 cm van de bumper, telkens naar links want geen zicht en als er dan ruimte is, dan gaan we inhalen met de versnelling nog in zijn 5, terwijl we ca. 30 km/h rijden, dus met mazzel zijn we over 1 km voorbij het voertuig.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
Kom ze vaak zat tegen op o.a. het N8 gedeelte van de N246... Ja, dat is een Autoweg met vmax 100. En onderlaatst eentje op een autosnelweg, maar ik denk dat die de verkeerde afslag genomen heeft.quote:Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
Stel je niet aan.![]()
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld
Oh ja, verhip, je hebt gelijk.quote:Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.
[..]
Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.
Als een klus meerdere weken duurt, zetten ze er wel een rupskraan neerquote:Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het grootste probleem met die gasten vind ik nog niet zo zeer dat ze op de weg zitten, dat hoort erbij, dat weet je als je in een dorpje woont, maar dat ze altijd zo ver weg lijken te moeten werken. Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.quote:Op donderdag 27 april 2017 17:47 schreef Piles het volgende:
Werkte iedereen maar dichtbij huis, dan was er amper spits
Een uur later idd en het is tien keer drukker.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Of werken van 6:30 tot 15:00. Weinig last van snelwegpolonaise.
Darwin lost dat wel op.quote:Op donderdag 27 april 2017 21:41 schreef Qarrad het volgende:
Iedereen doet heel schamper over fietscursussen voor nieuwkomers, maar vandaag was erg goed te zien waarom dit nuttig zou kunnen zijn: hordes Somali's, Eritreeërs en what not wijdbeens en zwabberend op de fiets, zonder enig zicht op hun omgeving zo de festiviteiten in
Links gaan rijden? Waarom niet! Midden op de weg stoppen om het dronken lor op je bagagedrager ervan af te laten rennen zo de straat over? Doen! Afslaan zonder te kijken? Hatsee! Afstappen in een menigte? Nee joh!
Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever hadquote:Op donderdag 27 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
Meest irritante blijft toch die mensen die op straat gaan lopen ipv op het trottoir![]()
Wat een stel gekken...
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Zo eensquote:Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden.
Of ze blijven stug doorlopen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 02:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha dat is echt irritant ja. En dan boos kijken als je aan komt rijden.. Hier heb je ook zo een pleintje waar mensen dan gewoon op de weg lopen. Ik super geduldig en enorm rustig stapvoets blijven rijden tot ze eindelijk doorhebben dat ze op de weg lopen en dan boos naar mij kijken. Eeeeh ik had ook vol achter je kunnen toeteren als je dat liever had
Je moet tegenwoordig haast gas terugnemen om al die borden te kunnen lezen. Ook die reclameborden langs de weg etc. Veel te veel afleiding. Nergens goed voor.quote:Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc.![]()
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt
Of dat idiote bord dat een rijstrook bij rood X gesloten isquote:Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc.![]()
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt
Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 april 2017 12:21 schreef sararaats het volgende:
Hier hebben ze heel veel verkeersborden met 70 verwijderd.
Wildgroei (het waren er echt belachelijk veel. Bij elke straat stond er een bord)
Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.quote:Op vrijdag 28 april 2017 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dus nu mag je er nog maar 50 neem ik aan?
In welk land?quote:Op vrijdag 28 april 2017 12:47 schreef sararaats het volgende:
[..]
Als er geen bord staat mag je 70. Anders 50. Bizarre regel.
Belgiequote:Op vrijdag 28 april 2017 12:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In welk land?
Binnen de bebouwde kom mag je 50, tenzij anders aangegeven. Een bord 70 is geldig tot de eerstvolgende zijweg, daarna mag je weer 50 tenzij er opnieuw een bord 70 staat.
Er bestaat geen zone 70.
Burgers die een verkeersbord plaatsen om snelheden af te dwingen zijn nóg erger. Calfven, een (heel) klein dorp in het zuidwesten van Brabant. Een wit bord met A01-30, het woord "controle" en het radarsymbool, overduidelijk handgeschilderd. Dan vraag ik mij af, zit er dan de hele dag zo'n oud mannetje met een stopwatch en een camera?quote:Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt
Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).quote:Op vrijdag 28 april 2017 00:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
Een algemene irritatie van mij die niks met andere verkeersdeelnemers te maken heeft. De wildgroei aan onnodige verkeersborden waardoor mensen nog dommer worden. Een bord 50 naast of vlak achter een bord voor bebouwde kom, een parkeerverbodsbord op een voormalige parkeerhaven die nu bij de doorgaande weg is getrokken etc.![]()
Of gemeentes die gewoon zelf verkeersborden verzinnen en dan verwachten dat mensen zich hier aan houden. Zo hangt hier op een doorgaande-, voorrangsweg een blauw bord met 'winkelgebied' en daarin dan weer een bord '30' dat heel klein is. En dan ook nog bekeuren wanneer je harder rijdt
Welkom bij de Nederlandse wegbeheerders. Hoe hard mag je nou buiten de bebouwde kom? In sommige gemeentes zouden ze je het liefst overal 30 laten rijden, sommige doen 60, anderen doen weer 80... Helder is het niet meer.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:46 schreef Piles het volgende:
Zo eens
100 onder een autowegbord is er ook zo een. En als die er een keer niet hangt, rijdt men 80
Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Snelwegen is nog zo'n mooie. Binnen 40 km van mijn woonplaats vind ik 6 (!) verschillende snelwegsnelheden die er permanent zijn: 70, 80, 90, 100, 120 en 130. 70 op de A208, 80 op de A10 west, 90 in de bocht van de A9 naar de A5 op Raasdorp, 100 op de A22, A7, A8, A9 en A10, 120 op de A7, A9, 130 op de A9, A7, A5. De A9 tussen Velsen en Rotterpolderplein heeft 3 mogelijke snelheden: 100 bij geopende spitsstrook, 120 overdag zonder spitsstrook, 130 's nachts zonder spitsstrook.
Om het makkelijk en eenduidig te houden.
Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denkenquote:Op vrijdag 28 april 2017 13:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon zoals de meute doen, overal ongeveer 115. Iets sneller bij meer stroken, iets langzamer bij 2.
Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar opdonderen van de linker baan, niet eens aan denken
Kun jij niet multitasken? Ik kan selfies maken en een boterham eten, terwijl ik met de radio bezig ben.quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dan moet ik opletten. Hoe moet ik dan selfies maken en op facebook posten?
Als je land 10km verderop ligt zul je er toch heen moeten.quote:Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Ga er maar vanuit dat trekkers wel verzekerd zijn. Ten eerste kost het niet duur. Ten tweede is zo'n trekker een stuk duurder dan de gemiddelde auto.quote:Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Op basis van welke wet is dat?quote:Op vrijdag 28 april 2017 03:18 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Sterker nog,het is voor een bestuurder van een landbouwvoertuig zelfs wettelijk VERBODEN om langdurig gebruik te maken van de openbare weg. Dit omdat ze, behalve dat ze het overige verkeer daarmee ernstig hinderen, bovendien geen kentekenplaat voeren en dus óók geen wegenbelasting betalen. Slechts incidenteel en kortstondig gebruik van de openbare weg, bijvoorbeeld om van de ene naar de andere akker over te steken is toegestaan.
Die boer was waarschijnlijk onderweg van huis naar land, of van land naar huis, of van land naar land. Of heb je deze keer gevraagd wat de boer aan het doen was en heeft hij geantwoord dat hij in verschillende winkels wilde kijken naar een driedelig zondags pak?quote:Helaas zie je in de praktijk dat nogal wat boeren deze regel aan hun laars lappen. Met kilometers lange files tot gevolg. Gisteren ook weer ruim 6 km achter zo'n malloot gezeten. Een ritje wat normaal iets van 5 minuten duurt liep inderdaad op naar dik 10 minuten. Met uiteindelijk aso gedrag van andere weggebruikers (waaronder ikzelf) om eraan voorbij te komen tot gevolg, uit pure frustratie.
Het wel of niet hebben van een kenteken zegt niets over het wel of niet hebben van een verzekering.quote:Leuk ook als zo'n eikel je schade berokkent, zonder kentekenplaat hoogstwaarschijnlijk ook geen verzekering dus daar kon je nog wel eens een zware dobber aan krijgen mbt. verhaalsmogelijkheden.
Wordt hoog tijd dat hier eens strenger op gehandhaafd gaat worden. Dit geldt trouwens ook voor (grote) voertuigen van bouwbedrijven zonder kentekenplaat. Die gasten zie je geregeld precies hetzelfde flikken.
Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zonequote:Op vrijdag 28 april 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die is toch makkelijk te tacklen? Voldoet het bord aan de ontwerpvoorschriften? Ja? Eraan houden. Nee? Handhaafverzoek verwijdering afleidende rommel rondom de rijstrook indienen (en een berichtje naar het lokale sufferdje).
Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.quote:Op zaterdag 29 april 2017 00:13 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Haha dat is al een aantal keer gedaan. Helaas blijft de wethouder met verkeer in zijn portefeuille het met hand en tand verdedigen. Zelfs op Facebook posts reageert hij dat het toch echt wel juist is. Echter is het bord te klein en voldoen de wegindeling en doel niet aan de criteria voor een 30 zone
Ikzelf heb er nog geen gehad. Weet wel van andere mensen dat ze die gehad hebben. Lijkt mij ook iets voor de politie, maar dat zegt mij ook niks. Die kennen ook vaak de regels niet.quote:Op zaterdag 29 april 2017 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar van wie krijg je dan precies een bekeuring voor te hard rijden? In principe controleert de politie vooraf of de bebording in orde is.
Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?quote:Op woensdag 26 april 2017 18:14 schreef Ridocar het volgende:
Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.
Nee, sfeerverpestend. Als in, offtopic trollen, of zuigen.quote:Op maandag 1 mei 2017 08:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met sfeerverpestend bedoel je 'iets waar jij het niet mee eens bent'?
Rido zit toch echt wel goed in deze,dat weet jij ook. (schnitzel?,kom op zeg,je verdient beter)quote:Op maandag 1 mei 2017 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Kinders (Jacob Mus en Rido Kar) willen jullie de topicpointer nog een keertje lezen? BVD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |