abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2017 @ 06:41:55 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_169878527
quote:
Mensen die in hun thuisomgeving overlast veroorzaken met hun rookgedrag, moeten via de wet verplicht worden om hun sigaret uit te maken. Dat stelt de anti-rookvereniging Clean Air Nederland. De vereniging wil nog dit jaar een rechtszaak aanspannen.

Clean Air Nederland verzamelde de afgelopen jaren honderden klachten van Nederlanders die weleens overlast hebben van hun rokende buren.

"Vaak zijn het oudere mensen die de hele dag thuis in de rook zitten van de mensen die in het huis ernaast of onder wonen. Een ander voorbeeld is dat astmapatiënten een sigarettenwalm in hun woning krijgen van de buren die op het balkon aan het roken zijn", zegt voorzitter Tom Voeten van Clean Air Nederland aan De Telegraaf.

Sigaren
Volgens de vereniging overlijden er jaarlijks duizenden Nederlanders aan de gevolgen van meeroken. In Duitsland werd in 2015 een sigaar rokende man uit zijn huurhuis gezet omdat zijn buren overlast hadden van de rook. Clean Air Nederland vindt dat dit ook in Nederland moet kunnen.

Volgens hoogleraar openbare-orderecht Michel Vols is de kans klein dat de rechter meegaat in de eis van de vereniging. "Roken is iets dat toch nog altijd algemeen aanvaard wordt. Ik denk dat daar juridisch ook wel rekening mee gehouden wordt. Maar het is wel interessant om te zien wat er gebeurt als het echt voor de rechter komt."
Wtf? Krijg ff lekker het heen en weer.

bron

[ Bericht 4% gewijzigd door Straatcommando. op 30-03-2017 14:30:46 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_169878530
Erdogan had gelijk. We zijn inderdaad fascisten.
pi_169878583
quote:
Vaak zijn het oudere mensen die de hele dag thuis in de rook zitten van de mensen die in het huis ernaast of onder wonen
Hoeveel mensen zullen daadwerkelijk de hele dag door roken en hoe veel/weinig rook is dat werkelijk. Dit is echt werkelijk te bizar voor woorden. Beetje nuance kan geen kwaad.

En dan rook ik zelf nieteens, maar als iemand in zijn eigen huis wil roken, be my guest
pi_169878589
Ex-roker hiero, maar hier krijg ik een raar Oost-Duits gevoel van.

De Stasi is terug, maar nu heten ze Clear Air.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169878657
Enge organisatie.
pi_169878690
Er is niks zo eng als de anti-rooklobby.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:47:03 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169878693
Linkje? De Speld? 1 april?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169878708
Goed zo, vieze rokers :r
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:50:23 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169878710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:47 schreef Leandra het volgende:
Linkje? De Speld? 1 april?
http://www.nu.nl/gezondhe(...)eme-thuisrokers.html

CleanAir is humorloos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169878722

[ Bericht 100% gewijzigd door Hiddendoe op 30-03-2017 07:52:15 ]
  donderdag 30 maart 2017 @ 07:53:51 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169878733
quote:
Darn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_169878742
Goed plan.
Die smerige rooklucht als je buiten zit. :{w
pi_169878791
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.cleanairnederland.nl/

Ze zullen er wel trots op zijn. :r
die paar rokers die dan toch nog gaan roken. Stel asocialen :{ Die verpesten het weer voor de rest.
pi_169878820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:55 schreef aloa het volgende:
Goed plan.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:55 schreef aloa het volgende:
Goed plan.
Precies, laten we nog een paar uitlaatgassen en fijnstof producerende auto's en vrachtauto toe in Nederland. Dan hebben we minder last van de rook van rokers. Toch.?
pi_169878843
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:01 schreef aloa het volgende:

[..]

die paar rokers die dan toch nog gaan roken. Stel asocialen :{ Die verpesten het weer voor de rest.
Die zullen ook wel trots op zichzelf zijn geweest.

Mijn onderbuurvrouw heeft d'r flat volledig doorrookt. Als zij op zondag twee uur d'r voordeur openzet (ik denk om te luchten) is dat geen pretje in het trappenhuis, maar om zoiets te verbieden?
Aan de andere kant, de VVE verbiedt ook barbecuen op het balkon :?
pi_169878861
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die zullen ook wel trots op zichzelf zijn geweest.

Mijn onderbuurvrouw heeft d'r flat volledig doorrookt. Als zij op zondag twee uur d'r voordeur openzet (ik denk om te luchten) is dat geen pretje in het trappenhuis, maar om zoiets te verbieden?
Aan de andere kant, de VVE verbiedt ook barbecuen op het balkon :?
Je vergelijkt roken met barbecuen?
Protège moi de mes désirs.
pi_169878895
Als ex roker vind ik de hetze tegen rokers zielige vormen aannemen, bij ons op het werk moet je al van het terrein af wil je roken, kun je staan naast een lantaarnpaal in de regen. :')

Maar goed, roken verbieden in huis, dan wil ik BBQ'en laten verbieden, ik doe het zelf niet en heb er dus last van, tevens is de rooklucht slecht voor de gezondheid en zorgt voor veel meer overlast dan een rokende buurvrouw.

Vanwege gehoorschade mogen alle gasten met een dikkere uitlaat onder de auto of scooter niet meer de weg op. Verboten!

Alle suikerhoudende dranken of voedsel uit de schappen, inclusief de magnetron maaltijden, overgewicht is doodsoorzaak nummer één in sommige landen en dit moeten we voor zijn. Verboten!

Kort samengevat: achterlijk volk.

donderdag 30 maart 2017 @ 08:24:01 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169878967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Als ex roker vind ik de hetze tegen rokers zielige vormen aannemen, bij ons op het werk moet je al van het terrein af wil je roken, kun je staan naast een lantaarnpaal in de regen. :')

Maar goed, roken verbieden in huis, dan wil ik BBQ'en laten verbieden, ik doe het zelf niet en heb er dus last van, tevens is de rooklucht slecht voor de gezondheid en zorgt voor veel meer overlast dan een rokende buurvrouw.

Vanwege gehoorschade mogen alle gasten met een dikkere uitlaat onder de auto of scooter niet meer de weg op. Verboten!

Alle suikerhoudende dranken of voedsel uit de schappen, inclusief de magnetron maaltijden, overgewicht is doodsoorzaak nummer één in sommige landen en dit moeten we voor zijn. Verboten!

Kort samengevat: achterlijk volk.

[ afbeelding ]
Ik vraag me af of je zelf wel het essentiele morele verschil ziet tussen het verbieden van suikerhoudende dranken en het verbieden van roken/BBQ-en/Luidruchtige scooters/vervuilende auto's

Even voor de goede orde: ik ben niet per se voor een rookverbod binnenshuis tenzij het aantoonbaar is dat de buren tijdens jouw rookpauzes ook echt significant meer partikels hebben in hun appartement dan normaal. En laten we een logische drempel instellen. En ja misschien moet jij als roker dan je huis laten isoleren. Net zoals je als "doucher" je badkamer moet isoleren vanwege wateroverlast.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:24:06 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169878968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.cleanairnederland.nl/

Ze zullen er wel trots op zijn. :r
Oei, op een festival met mooi weer rook ik soms nog wel één sigaretje, ook in zo'n grote open tent ook nog weleens schuldig aan geweest. Eigenlijk nooit meegemaakt dat er op gehandhaafd werd. Volgende keer loop ik wel naar buiten.

Maar goed, iedereen wil graag de ramen openzetten als het mooi weer is, dat begrijp ik wel. Die huislucht moet immers wel vervangen worden door fijne frisse zomerlucht......die op veel plekken vol zit met fijnstof.......wat veel schadelijker is dan zwaar verdunde sigarettenrook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Twiitch op 30-03-2017 08:29:31 ]
pi_169878987
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je zelf wel het essentiele morele verschil ziet tussen het verbieden van suikerhoudende dranken en het verbieden van roken/BBQ-en/Luidruchtige scooters/vervuilende auto's

Even voor de goede orde: ik ben niet per se voor een rookverbod binnenshuis tenzij het aantoonbaar is dat de buren tijdens jouw rookpauzes ook echt significant meer partikels hebben in hun appartement dan normaal. En laten we een logische drempel instellen. En ja misschien moet jij als roker dan je huis laten isoleren. Net zoals je als "doucher" je badkamer moet isoleren vanwege wateroverlast.
Voor binnen in huis niet, maar buiten op balkon of in de tuin, zodat de buren er last van hebben mogen ze van mij verbieden.
pi_169879022
quote:

[..]

Hoeveel schade zou roken in de lucht nu veroorzaken? Als roken uitsterft dan nog sterven mensen aan longkanker en ademen mensen vervuilde lucht in doordat het merendeel van de wereld nog altijd vervuilende auto's rijd, en de fabrieken ook niet milieu bewust bezig zijn. Dit is symboolpolitiek om rokers te pesten, en ja roken is smerig en veroorzaakt kanker, maar er zijn meer zaken die kanker of overlast veroorzaken. En waar eindigt het, ze willen roken inperken vanwege de overlast en het aantal mensen wat eraan overlijden. En over 5 jaar is iedereen gestopt en gaan de zielige subsidie slurpende clubjes zich weer concentreren op iets anders, wie weet word dan Red Bull verboden, en waar ligt de grens?
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:32:52 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879032
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Voor binnen in huis niet, maar buiten op balkon of in de tuin, zodat de buren er last van hebben mogen ze van mij verbieden.
Stel even hypothetisch:

Dat ik een rookmachine aanschaf, die aanzet en die door alle gaatjes en kiertjes overlast veroorzaakt bij de buren. Met andere woorden. Alle appartementen rond jou heen stinken ineens naar rook en krijgen op ten duur aanslag op de muren. Sommige buren hebben aandoeningen en moeten naar het ziekenhuis voor astma aanvallen.

Is dit iets waar je de politie voor zou mogen bellen? Of... is dit iets wat "binnen iemands huis aspeelt, dus oprotten met je regeltjes".

Even goede vrinden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_169879034
Anti-rookfundamentalisten zijn het ergste soort mensen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:35:13 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169879053
Ik heb ook weleens last van buren die aan het koken zijn, dan gaat ook alles stinken. Koken verbieden.
pi_169879063
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Stel even hypothetisch:

Dat ik een rookmachine aanschaf, die aanzet en die door alle gaatjes en kiertjes overlast veroorzaakt bij de buren. Met andere woorden. Alle appartementen rond jou heen stinken ineens naar rook en krijgen op ten duur aanslag op de muren. Sommige buren hebben aandoeningen en moeten naar het ziekenhuis voor astma aanvallen.

Is dit iets waar je de politie voor zou mogen bellen? Of... is dit iets wat "binnen iemands huis aspeelt, dus oprotten met je regeltjes".

Even goede vrinden.
Ja oké :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:37:42 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Hoeveel schade zou roken in de lucht nu veroorzaken?
Ik denk dat je het woongenot van anderen kan bederven. Vooral als het een ouder appartementencomplex is waar rooklucht makkelijker verspreidt.

quote:
Als roken uitsterft dan nog sterven mensen aan longkanker en ademen mensen vervuilde lucht in doordat het merendeel van de wereld nog altijd vervuilende auto's rijd, en de fabrieken ook niet milieu bewust bezig zijn.
Klopt. Daarom is concentratie van partikels belangrijk. Woon je naast de snelweg dan heb je meer last dan iemand in het midden van een woonkern.

quote:
Dit is symboolpolitiek om rokers te pesten, en ja roken is smerig en veroorzaakt kanker, maar er zijn meer zaken die kanker of overlast veroorzaken.
Reduceren van factoren is volgens mij alleen maar beter. Niemand zegt longkanker volledig te kunnen uitbannen maar terugdringen lijkt me wel wenselijk toch?

quote:
En waar eindigt het, ze willen roken inperken vanwege de overlast en het aantal mensen wat eraan overlijden.
Dat is een politieke discussie waarbij de waarheid ergens in het midden ligt tussen "rokers hebben alle vrijheid om waar dan ook te roken" en "rokers mogen nergens roken".

Laten we voor het gemak die BEIDEN posities alvast veroordelen. En laat de maatschappij dan ergens een balans vinden. Hoe dichter we op elkaar gaan wonen hoe sneller we last hebben van elkaar. En dat heeft ook effect op regelgeving.

quote:
En over 5 jaar is iedereen gestopt en gaan de zielige subsidie slurpende clubjes zich weer concentreren op iets anders, wie weet word dan Red Bull verboden, en waar ligt de grens?
Roken is iets waar anderen last van hebben. Als jij er voor kiest je lichaam te verneuken met energie drinks dan moet je dat lekker zelf weten.

Dat is een andere discussie.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:41:13 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169879109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:33 schreef -PesteNoire- het volgende:
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:41:16 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879110
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:35 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb ook weleens last van buren die aan het koken zijn, dan gaat ook alles stinken. Koken verbieden.
Of gewoon dit soort dingen meetbaar maken, als samenleving limieten afspreken en je buren (al dan niet) laten dwingen correcte afzuigkappen en andere maatregelen te treffen om overlast te verminderen tot op het niveau dat het onder die limieten valt.

Toch?
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:42:03 #30
152789 karr-1
pi_169879121
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of gewoon dit soort dingen meetbaar maken, als samenleving limieten afspreken en je buren (al dan niet) laten dwingen correcte afzuigkappen en andere maatregelen te treffen om overlast te verminderen tot op het niveau dat het onder die limieten valt.

Toch?
Tuurlijk lekker alles doodreguleren, want zo zijn de Nederlanders.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:42:49 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169879130
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Toch?
Dit is niet meetbaar te maken, overlast is namelijk vrij rekbaar en heel subjectief. Sommige mensen zeiken namelijk om alles, dat zit in hun aard, anderen interesseert het weer geen hol. Ga maar eens de strijd aan met een buurman die jou dagelijks geluidsoverlast bezorgd. Je staat dan voor een vrij onmogelijke opgave als hij niet mee wilt werken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:45:09 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tuurlijk lekker alles doodreguleren, want zo zijn de Nederlanders.
Klopt. Iedereen in Nederland wil kankeren op hoeveel regeltjes er zijn maar zodra iemand zelf ineens een woonprobleem heeft. Overlast van de straat, scooter-alarms, BBQ-ende buren, etc.. etc.. dan komen de fok! topics ineens in bosjes langs over hoe het ondragelijk is.

Regels zijn er om samen te kunnen leven. Nederland is een van de meest dichtsbevolkte landen ter wereld. Dan heb je gewoon meer regels nodig om wrijvingen terug te dringen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:46:23 #33
152789 karr-1
pi_169879180
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Regels zijn er om samen te kunnen leven. Nederland is een van de meest dichtsbevolkte landen ter wereld. Dan heb je gewoon meer regels nodig om wrijvingen terug te dringen.
Of we moeten elkaar gewoon eens wat meer met rust laten. Een rechtszaak aanspannen omdat ik in mijn eigen huis aan het roken ben? Doe even normaal zeg.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:47:46 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879192
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:42 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit is niet meetbaar te maken, overlast is namelijk vrij rekbaar en heel subjectief.
Partikels per m^3 kan je zeker wel meetbaar maken. Ook het soort partikels maakt uit. Astbest heeft weer andere grenzen dan fijnstof heeft weer andere grenzen dan etc... etc.. etc...

quote:
Sommige mensen zeiken namelijk om alles, dat zit in hun aard, anderen interesseert het weer geen hol.
Juist en daarom is meetbaarheid en het stellen van grenzen hierin eerder een redding dan iets anders. Als jij buren hebt die zeiken over jouw gerook en het blijkt dat de luchtdeeltjes in hun flat tijdens jouw rookpauze niks voorstellen dan krijgen ze de dikke middelvinger van de wet.

Het werkt op die manier beide kanten op.

quote:
Ga maar eens de strijd aan met een buurman die jou dagelijks geluidsoverlast bezorgd. Je staat dan voor een vrij onmogelijke opgave als hij niet mee wilt werken.
Ook dat is volgens mij meetbaar. En er zijn specifieke regels over geluidsniveau's etc...
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:49:06 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of we moeten elkaar gewoon eens wat meer met rust laten. Een rechtszaak aanspannen omdat ik in mijn eigen huis aan het roken ben? Doe even normaal zeg.
Ik denk dat als jij ineens misselijk wordt in je eigen appartement door de rook van je buren dat je de eerste bent die zegt dat JIJ hier wordt lastig gevallen. Niet andersom.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:50:43 #36
152789 karr-1
pi_169879217
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij ineens misselijk wordt in je eigen appartement door de rook van je buren dat je de eerste bent die zegt dat JIJ hier wordt lastig gevallen. Niet andersom.
Ik heb in de jaren in veel appartementen en huizen gewoond, maar ik heb nog nooit zelfs maar overwogen om te gaan klagen over rokende buren. Ik rook zelf al 15 jaar niet meer, maar als een ander wil roken be my guest.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:53:37 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb in de jaren in veel appartementen en huizen gewoond, maar ik heb nog nooit zelfs maar overwogen om te gaan klagen over rokende buren. Ik rook zelf al 15 jaar niet meer, maar als een ander wil roken be my guest.
Maar je snapt verder dat jouw persoonlijke voorkeuren voor jouw leefomgeving niet per se 100% overlappen met die van een ander?

Er zullen vast 80 dingen op te noemen zijn die jij "niet kan hebben" waar een ander tegen jou zou zeggen "ach man zeik niet zo leef en laat leven".

Als ik 900 euro huur betaal en ik probeer een schoon leven te leiden en mijn buren zijn collectief mijn muur aan het vergelen met hun sigaartjes en sigaretjes... en ik mij hier letterlijk misselijk door voel en mijn woongenot vergalt wordt.... dan mag ik daar geen probleem mee hebben? Ik moet gewoon mijn smerige fascistenbek houden dan?

Kom nou.
pi_169879251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.

Ik heb 4 buren die de hele dag wiet roken. Hele trappenhuis ruikt er naar maar ik vind het eigenlijk wel lekker ruiken. :P
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:57:56 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169879263
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Partikels per m^3 kan je zeker wel meetbaar maken. Ook het soort partikels maakt uit. Astbest heeft weer andere grenzen dan fijnstof heeft weer andere grenzen dan etc... etc.. etc...

[..]

Juist en daarom is meetbaarheid en het stellen van grenzen hierin eerder een redding dan iets anders. Als jij buren hebt die zeiken over jouw gerook en het blijkt dat de luchtdeeltjes in hun flat tijdens jouw rookpauze niks voorstellen dan krijgen ze de dikke middelvinger van de wet.

Het werkt op die manier beide kanten op.

[..]

Ook dat is volgens mij meetbaar. En er zijn specifieke regels over geluidsniveau's etc...
Vooruit, maar ik denk dat het niveau wanneer het schadelijk zou (kunnen) zijn zo laag ligt dat je het toch weer op geuroverlast zou moeten gooien. We moeten ook niet overdrijven, tenzij je langs een kettingroker woont die al zijn rookt door een buisje jouw woonkamer inblaast.

Er zijn harde regels over geluidsniveau's, deze gelden echter alleen voor bedrijven. Tussen twee particulieren sta je als klager echt ontzettend zwak.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:58:11 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:55 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.

Ik heb 4 buren die de hele dag wiet roken. Hele trappenhuis ruikt er naar maar ik vind het eigenlijk wel lekker ruiken. :P
Dan ben je een toffe buur. Maar je snapt dat voor andere mensen dat een dealbreaker is toch?

Ik snap dit argument niet zo goed. Ik bedoel... je wil laten zien dat jee een leuke relaxte gozer bent.. prima maar de vraag is hoe gaan we dit regelen op samenlevingsniveau. Dus met mensen die wellicht andere standaarden aanhouden.

Of verwachten jullie dat iedereen maar arbitrair zo relaxed wordt als jij over de specifieke dingen waar jullie toevallig zo makkelijk in zijn?
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:59:32 #41
152789 karr-1
pi_169879278
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:53 schreef SpecialK het volgende:
Als ik 900 euro huur betaal en ik probeer een schoon leven te leiden en mijn buren zijn collectief mijn muur aan het vergelen met hun sigaartjes en sigaretjes... en ik mij hier letterlijk misselijk door voel en mijn woongenot vergalt wordt.... dan mag ik daar geen probleem mee hebben? Ik moet gewoon mijn smerige fascistenbek houden dan?

Kom nou.
Ten eerste zeg je nu dingen die ik absoluut niet gezegd heb noch bedoeld heb. Ten tweede mag je uiteraard een probleem hebben met iets in je woonomgeving, ik zeg alleen dat een rechtszaak veel te ver gaat.
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:59:59 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879282
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vooruit, maar ik denk dat het niveau wanneer het schadelijk zou (kunnen) zijn zo laag ligt dat je het toch weer op geuroverlast zou moeten gooien. We moeten ook niet overdrijven, tenzij je langs een kettingroker woont die al zijn rookt door een buisje jouw woonkamer inblaast.
Er zijn appartementen waarin die lucht zich makkelijk verspreid en waar, als jij er zou wonen je er ook aan zou ergeren.

quote:
Er zijn regels over geluidsniveau's, deze gelden echter alleen voor bedrijven. Tussen twee particulieren sta je als klager ontzettend zwak.
Ik denk dat de organisatie in de OP daar iets aan wil veranderen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:02:32 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste zeg je nu dingen die ik absoluut niet gezegd heb noch bedoeld heb. Ten tweede mag je uiteraard een probleem hebben met iets in je woonomgeving, ik zeg alleen dat een rechtszaak veel te ver gaat.
Ik denk dat de vraag of een rechtszaak "normaal" is over "overdreven" afhangt van de reactie van je buren. Als ze je uitlachen en vrolijk verder gaan wetende dat ze jouw leven aan het verkankeren zijn dan denk ik dat een rechtszaak uiteindelijk wel OK is.

Het is me trouwens niet duidelijk of het gaat om een specifieke rechtszaak richting 1 persoon of een collectieve rechtszaak om de overheid te dwingen bepaalde regels in te stellen en te handhaven.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:13:05 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169879365
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn appartementen waarin die lucht zich makkelijk verspreid en waar, als jij er zou wonen je er ook aan zou ergeren.

Misschien, maar of het zo erg is als in de OP wordt gesteld dat durf ik nog wel te betwijfelen. We moeten ook de bron niet vergeten, een organisatie die is opricht met het doel om roken overal uit te bannen. Ik vermoed zelf dat het juridisch gewoon niet haalbaar is.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:21:25 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879444
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Misschien, maar of het zo erg is als in de OP wordt gesteld dat durf ik nog wel te betwijfelen. We moeten ook de bron niet vergeten, een organisatie die is opricht met het doel om roken overal uit te bannen. Ik vermoed zelf dat het juridisch gewoon niet haalbaar is.
Ik weet niet wat de specifieke situaties uit de OP zijn en of die rechtvaardig zijn of niet maar wat ik wel weet is dat zelfs roken in je eigen appartement vaak overlast kan veroorzaken bij je buren en dan niemand in een vacuum leeft en dat regeltjes voor dit type overlast niet per se het einde van de wereld is.

Het maakt wat dat betreft mij ook niet uit of het nou roken of BBQ-en is of iets compleet anders.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:06 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169879474
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de specifieke situaties uit de OP zijn en of die rechtvaardig zijn of niet maar wat ik wel weet is dat zelfs roken in je eigen appartement vaak overlast kan veroorzaken bij je buren en dan niemand in een vacuum leeft en dat regeltjes voor dit type overlast niet per se het einde van de wereld is.

Het maakt wat dat betreft mij ook niet uit of het nou roken of BBQ-en is of iets compleet anders.
Dat laatste sowieso, maar het hek is natuurlijk van de dam wanneer je voor roken een dergelijke set regels gaat verzinnen, dat zal elke rechter zien.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:52 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169879483
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:10 schreef Ridocar het volgende:
Ex-roker hiero, maar hier krijg ik een raar Oost-Duits gevoel van.

De Stasi is terug, maar nu heten ze Clear Air.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_169879554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Buiten dat. Hoe wil je zoiets controleren? Bij iedere woning een anti-rook politie zetten met een rook metertje?

Die die anti-rook lieden zijn compleet van het lotje getikt. 8)7 .
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:34:59 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Buiten dat. Hoe wil je zoiets controleren? Bij iedere woning een anti-rook politie zetten met een rook metertje?

Die die anti-rook lieden zijn compleet van het lotje getikt. 8)7 .
Als er overlast is kan je in dat geval op onderzoek uit gaan.
pi_169879642
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat de vraag of een rechtszaak "normaal" is over "overdreven" afhangt van de reactie van je buren. Als ze je uitlachen en vrolijk verder gaan wetende dat ze jouw leven aan het verkankeren zijn dan denk ik dat een rechtszaak uiteindelijk wel OK is.

Het is me trouwens niet duidelijk of het gaat om een specifieke rechtszaak richting 1 persoon of een collectieve rechtszaak om de overheid te dwingen bepaalde regels in te stellen en te handhaven.
Dat zeker. Ik heb een kettingroker als buurman gehad, die rookte in de zomer de hele dag door op zijn balkon. Hij was niet blij toen ik vroeg of dat wat minder kon, maar hij begreep het ook wel weer.
pi_169879719
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als er overlast is kan je in dat geval op onderzoek uit gaan.
Dat onderzoekt eindigt met een dichte voordeur met daarachter een variant van the walking dead Lucille. :)
pi_169879723
Ah de jacht is geopend, het wachten is nu op de gele ster met en R!
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:43:30 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879745
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat onderzoekt eindigt met een dichte voordeur met daarachter een variant van the walking dead Lucille. :)
Het meten doe je bij de klagende en meewerkende buren.
pi_169879780
Bah het gehalte zuurmensen is weer erg hoor.
<hr>
pi_169879788
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het meten doe je bij de klagende en meewerkende buren.
Er wordt bij mij thuis niets gemeten. En ook niet geklaagd.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:46:52 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879794
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er wordt bij mij thuis niets gemeten. En ook niet geklaagd.
Als niemand klaagt hoeft er ook niet te worden gemeten, hea.
pi_169879817
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als niemand klaagt hoeft er ook niet te worden gemeten, hea.
Ik zou niet eens weten wat er bij mij gemeten zou moeten worden.
pi_169879820
Alles verbieden waar mensen zich aan kunnen ergeren, ik ga vanavond ook maar even bij de buren klagen als ze aan het koken zijn :O
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:45 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879838
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik zou niet eens weten wat er bij mij gemeten zou moeten worden.
Wat reageer je raar. Alsof ik loopt te dreigen om eventjes persoonlijk bij jou langs te komen.

Je snapt dat we het over een algemene procedure hebben die gebruikt kan worden om mensen die overlast ervaren te helpen bij het bemiddelen van ongewenst gedrag bij de buren?

Dit gaat niet over jou persoonlijk, vriendje stokvis.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:50:04 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:48 schreef Sylv3se het volgende:
Alles verbieden waar mensen zich aan kunnen ergeren, ik ga vanavond ook maar even bij de buren klagen als ze aan het koken zijn :O
Dan heb je je jammer genoeg niet verdiept in de discussie
pi_169879892
quote:

[..]

Logische drempel: als je last hebt van je rokende buren, ga je maar verhuizen.
Nee, even serieus: iemand verbieden om te roken in zijn eigen huis gaat gewoon te ver.
De rokers zijn overal al weggejaagd en moeten ze nu ook al in eigen huis beven voor de lange arm van Clean Air?
Deze heksenjacht begint echt groteske vormen aan te nemen.
pi_169879945
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat reageer je raar. Alsof ik loopt te dreigen om eventjes persoonlijk bij jou langs te komen.

Je snapt dat we het over een algemene procedure hebben die gebruikt kan worden om mensen die overlast ervaren te helpen bij het bemiddelen van ongewenst gedrag bij de buren?

Ik neem het allerminst persoonlijk op, mocht ik jou die indruk geven.

Maar aan mijn deur geen anti-rook gekkie. Roken is een recht. Ik maak gewoon gebruik van dat recht.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:56:21 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879948
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Logische drempel: als je last hebt van je rokende buren, ga je maar verhuizen.
Dat lijkt mij compleet van de pot gerukt. Gelukkig was het een grapje.

quote:
Nee, even serieus: iemand verbieden om te roken in zijn eigen huis gaat gewoon te ver.
Dat gaat inderdaad te ver. Maar iemand verbieden om een bepaald aantal partikels per m^3 te veroorzaken bij de buren lijkt mij vrij normaal.

quote:
De rokers zijn overal al weggejaagd en moeten ze nu ook al in eigen huis beven voor de lange arm van Clean Air?
Rokers worden niet weggejaagd. Er wordt gewoon restrictie gelegd op het idee dat je overal zo even mag roken. Dat is iets anders.

quote:
Deze heksenjacht begint echt groteske vormen aan te nemen.
Dit een heksenjacht noemen vernietigt denk ik de kracht van het woord heksenjacht.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:57:02 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169879964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik neem het allerminst persoonlijk op, mocht ik jou die indruk geven.

Maar aan mijn deur geen anti-rook gekkie. Roken is een recht. Ik maak gewoon gebruik van dat recht.
Goed. Prima. Zoals ik al aangaf "meewerkende buren"

Lees maar terug. Ik heb het echt getypt. Dus je reactie kwam nogal.. paranoide over.
pi_169879997
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik moet nu wel even denken aan een oud mopje.
Een ouwe taart komt klagen bij de politie dat ze last heeft van een naaktloper.
De politie gaat meteen met de vrouw mee naar haar huis. Daar aangekomen is er geen enkele blote vent te bekennen.
Dan vertelt de vrouw dat ze mee moeten komen naar boven, haar slaapkamer, en daar moeten de agenten een ladenkastje onder het raam schuiven, er op stappen en als ze op de toppen van hun tenen staan, kunnen ze binnenkijken bij de buurman. Die naakt staat te douchen met de deur open.

Dat soort zeikerds dus, die niks liever doen dan hun 'morele gelijk' halen.
Daar word ik dus kotsmisselijk van.
pi_169880108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De politie gaat meteen met de vrouw mee naar haar huis. Daar aangekomen is er geen enkele blote vent te bekennen.
Dan vertelt de vrouw dat ze mee moeten komen naar boven, haar slaapkamer, en daar moeten de agenten een ladenkastje onder het raam schuiven, er op stappen en als ze op de toppen van hun tenen staan, kunnen ze binnenkijken bij de buurman. Die naakt staat te douchen met de deur open.

De mensen die er over klagen hebben meestal een serieus probleem en niet last van een buurman die heel af en toe een sigaret rookt.
Ik ruik hier in de buurt ook af en toe weleens een wietlucht, maar ga daar verder niet over klagen, maar als ik buiten zit en de hele dag door diezelfde rook/wiet lucht ruik dan ga ik wel klagen.
pi_169880120
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Goed. Prima. Zoals ik al aangaf "meewerkende buren"

Lees maar terug. Ik heb het echt getypt. Dus je reactie kwam nogal.. paranoide over.
Nogmaals, wat ik in mijn huis doe is mijn zaak. Daar hoort het roken van sigaretten ook bij.

Dus ik vind het voorstel van Clean Air ingaan tegen de privacy van het individu.

Ik geloof niet in de kwalijke effecten van het meeroken omdat het de rokerslongen zijn die de troep filtert. Uitgeblazen sigarettenrook is dus volkomen ongevaarlijk. De rook direct afkomstig van een brandende sigaret is dat niet maar die hoeveelheid is zeker in de open lucht volkomen irrelevant te noemen.

Ik haat organisaties die glashard liegen, zoals de leugen dat duizenden mensen in Nederland jaarlijks sterven als het gevolg van meeroken. Een leugen die met nog geen enkel pathologisch rapport wordt gestaafd. Want de fijnstof die we dagelijks inademen bevat al troep van zes volledig opgerookte sigaretten. Dus iedere burger, roker of niet roker 'rookt' vergelijkbaar al zes sigaretten per dag door alleen maar te ademen. Dat vertellen dit soort organisaties niet want daarmee haal je hun claims onderuit.

Ik wil me als roker best aanpassen. Maar die heksenjacht en het blijven discrimineren van rokers heeft wat mij betreft de spreekwoordelijke grens bereikt. Mijn voordeur is die grens waar men niet overheen moet gaan.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:05:58 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja. Voor elke situatie is een extreem slecht persoon te verzinnen waar we een hekel aan kunnen hebben. Jij kiest er slechts voor om te haten op iemand van 1 kant van de discussie.

Ik denk dat mensen in een slecht geisoleert appartement sigaartjes aan het kettingroken zijn, daar na aandringen weigeren te minderen etc... de "evil" tegenhanger zijn van jouw bemoeial.

Verschil is dat ik een hekel heb aan beide kanten en wil dat er regels zijn om conflicten te beslegten.
pi_169880189
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja. Voor elke situatie is een extreem slecht persoon te verzinnen waar we een hekel aan kunnen hebben. Jij kiest er slechts voor om te haten op iemand van 1 kant van de discussie.

Ik denk dat mensen in een slecht geisoleert appartement sigaartjes aan het kettingroken zijn, daar na aandringen weigeren te minderen etc... de "evil" tegenhanger zijn van jouw bemoeial.

Verschil is dat ik een hekel heb aan beide kanten en wil dat er regels zijn om conflicten te beslegten.
Die regels zijn er al. Dit is gewoon gezeik. Ik rook. En dat doe ik met veel plezier. En ik hou rekening met de medemensen. Maar die medemensen moeten mij gewoon met rust laten als ik thuis rook.
Leven en laten leven. Ik kan ook wel overal over gaan lopen zeiken. Maar ik heb eerlijk gezegd wel wat beters te doen.
Bovendien is het Clean Air die dit beweert, dus of het allemaal waar is, moeten we nog maar afwachten.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:10:44 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, wat ik in mijn huis doe is mijn zaak. Daar hoort het roken van sigaretten ook bij.

Dus ik vind het voorstel van Clean Air ingaan tegen de privacy van het individu.
Ik weet niet wat Clean Air's specifieke voorstel is. We hadden het over mijn voorstel gezien je op mij reageerde.

quote:
Ik geloof niet in de kwalijke effecten van het meeroken omdat het de rokerslongen zijn die de troep filtert. Uitgeblazen sigarettenrook is dus volkomen ongevaarlijk. De rook direct afkomstig van een brandende sigaret is dat niet maar die hoeveelheid is zeker in de open lucht volkomen irrelevant te noemen.
Meeroken is wel degelijk aantoonbaar schadelijk. En er zijn mensen die er afgezien van de gezondheidskwesties gewoon echt last van hebben.

Jouw mening over wetenschappelijk aantoonbare feiten is wat dat betreft... irrelevant.

quote:
Ik haat organisaties die glashard liegen, zoals de leugen dat duizenden mensen in Nederland jaarlijks sterven als het gevolg van meeroken. Een leugen die met nog geen enkel pathologisch rapport wordt gestaafd. Want de fijnstof die we dagelijks inademen bevat al troep van zes volledig opgerookte sigaretten. Dus iedere burger, roker of niet roker 'rookt' vergelijkbaar al zes sigaretten per dag door alleen maar te ademen. Dat vertellen dit soort organisaties niet want daarmee haal je hun claims onderuit.
Best lang voor een jij-bak.. dit.. "er is fijnstof dus wat maakt het uit dat rokers daar de helft aan bijdragen qua schade". Natuurlijk maakt het uit.

quote:
Ik wil me als roker best aanpassen.
Zo kom je eigenlijk niet over.

quote:
Maar die heksenjacht en het blijven discrimineren van rokers heeft wat mij betreft de spreekwoordelijke grens bereikt. Mijn voordeur is die grens waar men niet overheen moet gaan.
Discriminatie op gedrag is wat mij betreft redelijk. Mits een bepaalde grens.

Ik ben het met je eens dat jouw voordeur een grens is maar als iemand klaagt en ze komen meten dat er vanaf jouw appartement idd rook binnen komt... dan is dat iemands goed recht. Zijn appartement dus zijn keuze. Of wil je iemand verbieden om partikels te meten?

Als jij wateroverlast veroorzaakt bij je buren en je weigert het op te lossen dan zijn vervolgstappen ook ok toch?
pi_169880246
Een aantal longpatiënten die ik ken zullen hier erg blij mee zijn, het is onvoorstelbaar hoeveel last een aantal van hun hebben van rokende buren. Volgens mij is dat de laatste tijd alleen maar erger geworden omdat veel rokers niet meer in hun eigen huis roken maar buiten gaan staan, bij een goed ventilerende woning is de rook dan vrij snel bij de buren binnen. Dat men het samen wel kan oplossen blijkt vaak ook onjuist, er is gewoon geen begrip voor. Overigens denk ik dat houtkachels nog veel erger zijn qua overlast.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:12:55 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Die regels zijn er al. Dit is gewoon gezeik. Ik rook. En dat doe ik met veel plezier. En ik hou rekening met de medemensen. Maar die medemensen moeten mij gewoon met rust laten als ik thuis rook.
Leven en laten leven. Ik kan ook wel overal over gaan lopen zeiken. Maar ik heb eerlijk gezegd wel wat beters te doen.
"Ik heb wel wat beters te doen dus daarom is het stom dat andere mensen wel werk maken van de overlast die ze ervaren"

Ik snap dit argument echt totaal niet. Kan iemand mij dit uitleggen?

quote:
Bovendien is het Clean Air die dit beweert, dus of het allemaal waar is, moeten we nog maar afwachten.
Wat beweren ze?
pi_169880262
The fuck...

Tijd dat ze worden teruggefloten. Ziekelijke bemoeizuchtigheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169880280
quote:

[..]

Ik wil me als roker best aanpassen. Maar die heksenjacht en het blijven discrimineren van rokers heeft wat mij betreft de spreekwoordelijke grens bereikt. Mijn voordeur is die grens waar men niet overheen moet gaan.
Jij bent toch ook degene die beweerde dat roken boven een wieg niet schadelijk is voor de baby die er in ligt?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:18:41 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Wespensteek het volgende:
Een aantal longpatiënten die ik ken zullen hier erg blij mee zijn, het is onvoorstelbaar hoeveel last een aantal van hun hebben van rokende buren. Volgens mij is dat de laatste tijd alleen maar erger geworden omdat veel rokers niet meer in hun eigen huis roken maar buiten gaan staan, bij een goed ventilerende woning is de rook dan vrij snel bij de buren binnen. Dat men het samen wel kan oplossen blijkt vaak ook onjuist, er is gewoon geen begrip voor. Overigens denk ik dat houtkachels nog veel erger zijn qua overlast.
Klopt. Hout verbranden is ook erg schadelijk.

Dit is wel een grappig stuk van Sam Harris hier over (voorgelezen door C0nc0rdance)

pi_169880466
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Clean Air's specifieke voorstel is. We hadden het over mijn voorstel gezien je op mij reageerde.

[..]

Meeroken is wel degelijk aantoonbaar schadelijk. En er zijn mensen die er afgezien van de gezondheidskwesties gewoon echt last van hebben.

Jouw mening over wetenschappelijk aantoonbare feiten is wat dat betreft... irrelevant.

[..]

Best lang voor een jij-bak.. dit.. "er is fijnstof dus wat maakt het uit dat rokers daar de helft aan bijdragen qua schade". Natuurlijk maakt het uit.

[..]

Zo kom je eigenlijk niet over.

[..]

Discriminatie op gedrag is wat mij betreft redelijk. Mits een bepaalde grens.

Ik ben het met je eens dat jouw voordeur een grens is maar als iemand klaagt en ze komen meten dat er vanaf jouw appartement idd rook binnen komt... dan is dat iemands goed recht. Zijn appartement dus zijn keuze. Of wil je iemand verbieden om partikels te meten?

Als jij wateroverlast veroorzaakt bij je buren en je weigert het op te lossen dan zijn vervolgstappen ook ok toch?
Absoluut. Ik sta in mijn recht iemand te verbieden bij mij thuis partikels te meten. Dat zou ik ook doen. Juridisch beschouwd sta ik volledig in mijn recht.

Je kunt meeroken als diagnosestelling nooit isoleren als er zoveel andere factoren zijn waardoor je ook longkanker kunt ontwikkelen. Daarom bestaat er ook geen enkel pathologisch rapport van zo'n geïsoleerd geval. Dus laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen.

De claims die organisaties als Clean Air doen is gebaseerd op stemmingsmakerij en niet op wetenschappelijk onderbouwde gronden. Dat roken ongezond is zal ik nergens ontkennen, maar men is volledig doorgeschoten in het meerookverhaal. Uiteindelijk is het niets meer dan een door de EU opgelegde maatregel.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:24:25 #77
3542 Gia
User under construction
pi_169880497
Wat een onzin om hier een wet voor te willen hebben.
Als mensen overlast veroorzaken die aantoonbaar is, dan voorziet de wet er al in dat je dit aan kunt pakken. Zie het voorbeeld in de OP, in Duitsland.

En dat geldt ook voor de BBQ waar verrekte koekwous last van heeft.

Het gaat dus niet alleen om het ruiken van de rook, maar er daadwerkelijk ook onacceptabel veel overlast van hebben.

Dit reguleert zichzelf op den duur wel. Zie de rook abri's bij ziekenhuizen op zo'n 30 meter afstand van de ingang. De rookhokken of buiten roken bij restaurants, rookverbod in het OV enz....

Ik kan me voorstellen als je COPD patient bent en je krijgt heel veel rook van de onderburen bij je binnen, wat aangetoond dient te worden met een meting, dat de buren dan gesommeerd kunnen worden op een andere plek te roken, zodat die rook niet bij de bovenbuurman terecht komt.

Wij barbecuen best vaak, als het weer het toelaat, maar zetten de bbq zodanig neer dat hij zo ver mogelijk verwijderd staat van beide buren, zodat de overlast beperkt blijft tot het opwarmen van de kooltjes. Als het vlees erop gaat, gaat ook de deksel erop.
pi_169880530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:24 schreef Gia het volgende:
Wat een onzin om hier een wet voor te willen hebben.
Als mensen overlast veroorzaken die aantoonbaar is, dan voorziet de wet er al in dat je dit aan kunt pakken. Zie het voorbeeld in de OP, in Duitsland.

En dat geldt ook voor de BBQ waar verrekte koekwous last van heeft.

Het gaat dus niet alleen om het ruiken van de rook, maar er daadwerkelijk ook onacceptabel veel overlast van hebben.

Dit reguleert zichzelf op den duur wel. Zie de rook abri's bij ziekenhuizen op zo'n 30 meter afstand van de ingang. De rookhokken of buiten roken bij restaurants, rookverbod in het OV enz....

Ik kan me voorstellen als je COPD patient bent en je krijgt heel veel rook van de onderburen bij je binnen, wat aangetoond dient te worden met een meting, dat de buren dan gesommeerd kunnen worden op een andere plek te roken, zodat die rook niet bij de bovenbuurman terecht komt.

Wij barbecuen best vaak, als het weer het toelaat, maar zetten de bbq zodanig neer dat hij zo ver mogelijk verwijderd staat van beide buren, zodat de overlast beperkt blijft tot het opwarmen van de kooltjes. Als het vlees erop gaat, gaat ook de deksel erop.
Nee dat is niet juist, de mogelijkheden zijn nu juist erg beperkt om overlast door rook aan te pakken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:26:33 #79
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169880541
Hahahaha alle rokers die gelijk op hun pikkie zijn getrapt _O- Lekker roken op een manier waarop alleen jij er last van hebt. Anderen vervuilen is verre van een recht.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:29:22 #80
3542 Gia
User under construction
pi_169880623
quote:

Maar als jij IN je huis rookt, zullen de buren daar geen last van hebben.
Maar veel mensen roken op hun balkon, of gaan in de tuin staan, zo ver mogelijk van de achterdeur verwijderd, dus tegen de schutting. En ja, dan hebben andere mensen er mogelijk wel last van.

Overigens vind ik niet dat een meting bij de roker moet plaatsvinden, het is totaal onbelangrijk hoeveel rook daar binnen hangt, maar bij de klager. Daar hoort 0,0 % rook binnen te komen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:29:50 #81
152789 karr-1
pi_169880639
quote:
9s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:26 schreef Faux. het volgende:
Hahahaha alle rokers die gelijk op hun pikkie zijn getrapt _O- Lekker roken op een manier waarop alleen jij er last van hebt. Anderen vervuilen is verre van een recht.
Dus jij vind het normaal dat een ander gaat besluiten wat jij wel en niet in je eigen huis mag doen? Als er een wet komt dat je in je eigen huis niet meer mag schijten, vind je dat ook acceptabel dan?
pi_169880640
Nee, ik bedoel dat ik niet van elk mugje een olifant ga maken.
Clean Air beweert dat veel mensen last hebben van hun rokende buren.
Zou je een paar jaar geleden niet voorspeld kunnen hebben, want veel te vergezocht.
Mensen die roken in hun eigen huis. Schandalig.
Ik rook. Moet ik nou zeggen: Sorry dat ik besta.

Even gezocht waar ik over kan zeiken: Buren die ALTIJD aan het verbouwen zijn. Buren die altijd hun kleinkinderen laten schreeuwen en joelen plus de hond die dan vrolijk meeblaft.
Andere buren die regelmatig ruziemaken en dat dan afwisselen met luidruchtige goedmaaksex.
Had ik de harde muziek al genoemd? Of stofzuigen? Of lopen door het huis met naaldhakken?
Buren die na een feestje hun gasten uitlaten en nog zeker drie uur moppen staan te tappen buiten en daarna nog luidkeels afscheidskreten slaken als reactie op het getoeter van de vertrekkers.

Kort gezegd: we zijn met zijn allen steeds onverdraagzamer aan het worden.
Ik vind dat ik al genoeg water bij de wijn heb gedaan. Mijn grens is mijn voordeur.

quote:
Zijn appartement dus zijn keuze. Of wil je iemand verbieden om partikels te meten?
Tuurlijk niet. Maar mijn appartement is dus mijn keuze. Of wil je mij verbieden te roken in mijn eigen huis?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:29:57 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169880645
laat ze eerst maar eens wetenschappelijk bewijzen dat meeroken schadelijk is. Qua stankoverlast zou ik het nog wel begrijpen maar dat is volgens mij niet de primare reden voor dit verbod
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:31:07 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, ik bedoel dat ik niet van elk mugje een olifant ga maken.
Clean Air beweert dat veel mensen last hebben van hun rokende buren.
Zou je een paar jaar geleden niet voorspeld kunnen hebben, want veel te vergezocht.
Mensen die roken in hun eigen huis. Schandalig.
Ik rook. Moet ik nou zeggen: Sorry dat ik besta.

Even gezocht waar ik over kan zeiken: Buren die ALTIJD aan het verbouwen zijn. Buren die altijd hun kleinkinderen laten schreeuwen en joelen plus de hond die dan vrolijk meeblaft.
Andere buren die regelmatig ruziemaken en dat dan afwisselen met luidruchtige goedmaaksex.
Had ik de harde muziek al genoemd? Of stofzuigen? Of lopen door het huis met naaldhakken?
Buren die na een feestje hun gasten uitlaten en nog zeker drie uur moppen staan te tappen buiten en daarna nog luidkeels afscheidskreten slaken als reactie op het getoeter van de vertrekkers.

Kort gezegd: we zijn met zijn allen steeds onverdraagzamer aan het worden.
Ik vind dat ik al genoeg water bij de wijn heb gedaan. Mijn grens is mijn voordeur.

[..]

Tuurlijk niet. Maar mijn appartement is dus mijn keuze. Of wil je mij verbieden te roken in mijn eigen huis?
Nee maar je kan wel verantwoordelijk worden gesteld voor de overlast die je veroorzaakt bij een ander. Misschien dus niet meer op het balkon roken, misschien je appartement beter laten isoleren, etc...

Dit is civiel recht wat mij betreft.
pi_169880678
quote:
Zullen we auto's maar verbieden dan? Of de zware industrieën?
pi_169880702
quote:
Verslaafd zijn is blijkbaar een recht...
Andere mensen overlast bezorgen niet.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:34:35 #87
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zullen we auto's maar verbieden dan? Of de zware industrieën?
Auto's worden al langzamerhand steeds aan scherpere limieten gesteld. En industrieeen natuurlijk ook.

Logisch dat mensen die dicht op elkaar zitten en daardoor veel effect hebben op elkaar ook dergelijke beschermingen krijgen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:34:45 #88
152789 karr-1
pi_169880767
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee maar je kan wel verantwoordelijk worden gesteld voor de overlast die je veroorzaakt bij een ander. Misschien dus niet meer op het balkon roken, misschien je appartement beter laten isoleren, etc...

Dit is civiel recht wat mij betreft.
Dus ik kan alles en iedereen waar ik op welke wijze dan ook overlast van ondervind voor de rechter slepen? Zal een gezellig land worden dan.....
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:36:02 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus ik kan alles en iedereen waar ik op welke wijze dan ook overlast van ondervind voor de rechter slepen? Zal een gezellig land worden dan.....
Als het aantoonbaar is dat die mensen meer dan een bepaalde hoeveelheid partikels veroorzaken bij jou in huis, en ze weigeren daar wat aan te doen... dan lijkt het mij niks minder dan redelijk.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:37:11 #90
152789 karr-1
pi_169880835
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als het aantoonbaar is dat die mensen meer dan een bepaalde hoeveelheid partikels veroorzaken bij jou in huis, en ze weigeren daar wat aan te doen... dan lijkt het mij niks minder dan redelijk.
Ik heb het niet over partikels, ik heb het over geluidsoverlast bv zoals eerder omschreven werd. Toeterende auto's, blerende kinderen, harde neuksex etc.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:38:45 #91
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169880871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over partikels, ik heb het over geluidsoverlast bv zoals eerder omschreven werd. Toeterende auto's, blerende kinderen, harde neuksex etc.
Zinloos toeteren is al tegen de wet dus daar kan je iemand voor aangeven. Blerende kinderen... kunnen we het over hebben wat de grenzen zijn maar als een appartement niet geisoleerd genoeg is kan je de mensen of de huisbaas vragen dat te fixen. Neukseks idem.

Wat is het probleem.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:39:22 #92
3542 Gia
User under construction
pi_169880887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:26 schreef Wespensteek het volgende:
Nee dat is niet juist, de mogelijkheden zijn nu juist erg beperkt om overlast door rook aan te pakken.
Ik denk dat er weinig grond is om over deze zogenaamde overlast te zeuren.

Nogmaals als je, aantoonbaar, veel rook binnenshuis krijgt van de buren, moet dit aangepakt kunnen worden.
Daar zullen dan wellicht enkele rechtszaken voor nodig zijn. Maar het kan wel.

Er zijn ook appartementen complexen waar je binnen niet mag roken van de verhuurder.

Is een kleine stap om dan overlast van rokende buren aan te kunnen pakken.

Maar goed, dat is dan eigenlijk ook weer zo krom als een hoepel: omdat je niet binnen mag roken van de verhuurder, ga je buiten staan, en juist dan heeft de bovenbuurman hier de meeste overlast van.

leuk leesvoer:
https://rijdenderechter.k(...)rbuurman-wat-te-doen
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:40:45 #93
3542 Gia
User under construction
pi_169880916
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Als het echt JOUW appartement is, en niet gehuurd.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:43:45 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169880970
nou ja ik ben best voor het verbieden van roken is sociale woningbouw
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:44:05 #95
3542 Gia
User under construction
pi_169880978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Daar zijn ook normen voor.

Je ziet trouwens ook vaak dat rokende ouders (van jonge kinderen) in hun huis niet roken, juist vanwege hun kinderen, maar met hun rook wel de bovenburen opzadelen, die niet op hun terras kunnen zitten.
pi_169880996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het echt JOUW appartement is, en niet gehuurd.
Vraag je dat ook aan de klagers?
En ja, het is mijn appartement. Helemaal afbetaald.
Maar dat zegt niks, want er zijn legio mensen die in een huurwoning leven en deze flauwekul maar moeten pikken.
Zorg jij nooit voor overlast? Of je buren? Zo ja, haal je dan ook meteen de morele bloedhonden erbij of blijf jij toch liever menselijk?
pi_169881021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Je ziet trouwens ook vaak dat rokende ouders (van jonge kinderen) in hun huis niet roken, juist vanwege hun kinderen, maar met hun rook wel de bovenburen opzadelen, die niet op hun terras kunnen zitten.
Die bovenburen zijn dus gewoon zeikerds.
pi_169881027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig grond is om over deze zogenaamde overlast te zeuren.

Nogmaals als je, aantoonbaar, veel rook binnenshuis krijgt van de buren, moet dit aangepakt kunnen worden.
Daar zullen dan wellicht enkele rechtszaken voor nodig zijn. Maar het kan wel.

Er zijn ook appartementen complexen waar je binnen niet mag roken van de verhuurder.

Is een kleine stap om dan overlast van rokende buren aan te kunnen pakken.

Maar goed, dat is dan eigenlijk ook weer zo krom als een hoepel: omdat je niet binnen mag roken van de verhuurder, ga je buiten staan, en juist dan heeft de bovenbuurman hier de meeste overlast van.

leuk leesvoer:
https://rijdenderechter.k(...)rbuurman-wat-te-doen
Leuke bewering dat het kan maar ik heb er nergens bewijs voor kunnen vinden en kan het me ook niet voorstellen. Verder zijn er genoeg verhuurders waarvan je wel mag roken en als mensen een eigen huis hebben speelt verhuur helemaal niet. De huidige definitie van onrechtmatige overlast is volgens mij gewoon nooit van toepassing bij overlast door roken tenzij de rook wordt geproduceerd met als doel het bezorgen van overlast of een andere verordening wordt overtreden. De longpatienten die al last hebben bij redelijk kleine hoeveelheden rook, hetzij van een houtkachel hetzij van een rokende buurman hebben maar één optie verhuizen en hopen dat men een huis kan vinden waarbij de overlast niet bestaat.

Uit dat leesvoer blijkt inderdaad dat mensen het recht om te roken belangrijker vinden dan rekening houden met de buren die daar niet tegen kunnen. Dat is ook mijn ervaring in de praktijk. Er moet wel wetgeving komen wil men kwetsbare mensen beschermen tegen overlast van rokers. Het beste is gewoon een totaal rookverbod of het verplichten van een duikershelm als men wil roken zodat de rook niet in de omgeving kan komen.
pi_169881057
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:43 schreef Re het volgende:
nou ja ik ben best voor het verbieden van roken is sociale woningbouw
Discriminatie. Wat denk je van het personeel van de Oranjes? Die roken allemaal als een schoorsteen.
Denk je nou echt dat een lakei een klacht kan indienen over Willem of Beatrix?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:49:24 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169881083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Discriminatie. Wat denk je van het personeel van de Oranjes? Die roken allemaal als een schoorsteen.
Denk je nou echt dat een lakei een klacht kan indienen over Willem of Beatrix?
wonen die in sociale huurwoningen dan?
pi_169881143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuke bewering dat het kan maar ik heb er nergens bewijs voor kunnen vinden en kan het me ook niet voorstellen. Verder zijn er genoeg verhuurders waarvan je wel mag roken en als mensen een eigen huis hebben speelt verhuur helemaal niet. De huidige definitie van onrechtmatige overlast is volgens mij gewoon nooit van toepassing bij overlast door roken tenzij de rook wordt geproduceerd met als doel het bezorgen van overlast of een andere verordening wordt overtreden. De longpatienten die al last hebben bij redelijk kleine hoeveelheden rook, hetzij van een houtkachel hetzij van een rokende buurman hebben maar één optie verhuizen en hopen dat men een huis kan vinden waarbij de overlast niet bestaat.

Uit dat leesvoer blijkt inderdaad dat mensen het recht om te roken belangrijker vinden dan rekening houden met de buren die daar niet tegen kunnen. Dat is ook mijn ervaring in de praktijk. Er moet wel wetgeving komen wil men kwetsbare mensen beschermen tegen overlast van rokers. Het beste is gewoon een totaal rookverbod of het verplichten van een duikershelm als men wil roken zodat de rook niet in de omgeving kan komen.
Hou aub op met dit gezanik. Ik heb een kat in huis. Straks wordt het nog verboden om honden, katten en hamsters te houden omdat je buren allergisch zijn.
Zo ben ik bijv. allergisch van aardbeien en pelpinda's. Kan ik dan ook eisen van mijn buren dat ze dit niet meer kopen?
pi_169881187
quote:
3s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:49 schreef Re het volgende:

[..]

wonen die in sociale huurwoningen dan?
Nee, die wonen in een paleis dat door jou en mij is betaald.
Mijn punt gemist? Jij kunt zeiken over je buren, maar kan een lakei of een hofdame ook zeiken over het rookgedrag van haar werkgever?
Ga dat eens aankaarten bij die gasten van Clean Air.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:55:26 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169881213
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, die wonen in een paleis dat door jou en mij is betaald.
Mijn punt gemist? Jij kunt zeiken over je buren, maar kan een lakei of een hofdame ook zeiken over het rookgedrag van haar werkgever?
Ga dat eens aankaarten bij die gasten van Clean Air.
ik zie niet wat werkgevers te maken hebben of ik wel of niet in mijn tuin zou kunnen roken
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:56:32 #104
152789 karr-1
pi_169881239
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zinloos toeteren is al tegen de wet dus daar kan je iemand voor aangeven. Blerende kinderen... kunnen we het over hebben wat de grenzen zijn maar als een appartement niet geisoleerd genoeg is kan je de mensen of de huisbaas vragen dat te fixen. Neukseks idem.

Wat is het probleem.
Ik heb geen huisbaas, want eigen huis. Maar ik hoor de buren wel elke avond neuken na de zoveelste ruzie.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:57:44 #105
152789 karr-1
pi_169881263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Overal zijn normen voor te bedenken maar overlast is en blijft een subjectief iets.Iets waar ik me dood aan erger vind jij geen probleem en andersom. Hoe ga je dan een objectieve norm vaststellen waar iedereen het over eens is?
pi_169881290
quote:
3s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

ik zie niet wat werkgevers te maken hebben of ik wel of niet in mijn tuin zou kunnen roken
Stel, je bent lakei bij Koning Willempie en Koningin Maxima.
Jij rookt niet, Willempie rookt zich een slag in de rondte.
Mag jij als lakei daar over klagen? Per slot van rekening wordt er gerookt in jouw werkomgeving.
Dat bedoel ik dus.
Terwijl de gemiddelde werknemer al gedreigd wordt met ontslag als hij een aansteker tevoorschijnt haalt.
Dat dus. Het klootjesvolk heeft weer iets gevonden om elkaars levens te verzieken, terwijl de elite ons uit staat te lachen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:00:40 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169881305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Stel, je bent lakei bij Koning Willempie en Koningin Maxima.
Jij rookt niet, Willempie rookt zich een slag in de rondte.
Mag jij als lakei daar over klagen? Per slot van rekening wordt er gerookt in jouw werkomgeving.
Dat bedoel ik dus.
Terwijl de gemiddelde werknemer al gedreigd wordt met ontslag als hij een aansteker tevoorschijnt haalt.
Dat dus. Het klootjesvolk heeft weer iets gevonden om elkaars levens te verzieken, terwijl de elite ons uit staat te lachen.
ja prima, maar daar gaat het topic toch niet over...
pi_169881551
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan ben je een toffe buur. Maar je snapt dat voor andere mensen dat een dealbreaker is toch?

Ik snap dit argument niet zo goed. Ik bedoel... je wil laten zien dat jee een leuke relaxte gozer bent.. prima maar de vraag is hoe gaan we dit regelen op samenlevingsniveau. Dus met mensen die wellicht andere standaarden aanhouden.

Of verwachten jullie dat iedereen maar arbitrair zo relaxed wordt als jij over de specifieke dingen waar jullie toevallig zo makkelijk in zijn?
Om wat achtergrondinformatie te geven: ik woon in een sociale huurwoning waar letterlijk elke bewoner van deze flat psychische problemen heeft. De ene helft is alcoholist en de rest rookt en blowed de hele dag. Of allebei. Niemand hier die zich stoort aan een rooklucht in ieder geval. Zou ook onzinnig zijn om daar over te klagen.

Ik vind verder dat "we" dit helemaal niet moeten regelen op samenlevingsniveau. Als roker zijn je vrijheden al steeds verder ingeperkt. Mensen verplichten hun sigaret uit te maken zodra ze in hun eigen woning roken is echt een stap te ver.
pi_169881899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hou aub op met dit gezanik. Ik heb een kat in huis. Straks wordt het nog verboden om honden, katten en hamsters te houden omdat je buren allergisch zijn.
Zo ben ik bijv. allergisch van aardbeien en pelpinda's. Kan ik dan ook eisen van mijn buren dat ze dit niet meer kopen?
Goede vergelijking wel, die aardbeien komen op de één of ander manier ongewild bij de buren terecht? Dat mensen zichzelf willen vergiftigen door te roken vind ik persoonlijk prima, het moet alleen verboden worden die rook uit te ademen in de omgeving wat mij betreft.
pi_169882103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel, die aardbeien komen op de één of ander manier ongewild bij de buren terecht? Dat mensen zichzelf willen vergiftigen door te roken vind ik persoonlijk prima, het moet alleen verboden worden die rook uit te ademen in de omgeving wat mij betreft.
Er zijn genoeg andere voorbeelden, als je bijvoorbeeld planten in de tuin hebt staan en je buurman last van hooikoorts heeft.
pi_169882123
De eerstvolgende bemoeizuchtige ambtenaar, o wacht, ik bedoel professioneel uitkering trekker, die denkt te kunnen vertellen dat ik niet thuis mag roken, die krijgt een klap met de honkbalknuppel.

En dan pis ik over zn lijk
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:35 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169882309
Gewoon doen zo'n in je eigen tuin rookverbod, dan weet je zeker dat de deur wagenwijd opengezet wordt naar een algeheel verbod op open haarden, tuinkachels, bbq's etc... Wat een jank- en zeikland zijn we geworden. :r
pi_169882438
Dit soort nieuws komt ook altijd in golven. Gisteren dat roken in de rij-verbod, vandaag deze rechtszaak, de komende week zal er wel weer een of ander schokkend pseudo-wetenschappelijk verhaal over meeroken naar buiten komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:13:50 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169882587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:00 schreef AchJa het volgende:
Gewoon doen zo'n in je eigen tuin rookverbod, dan weet je zeker dat de deur wagenwijd opengezet wordt naar een algeheel verbod op open haarden, tuinkachels, bbq's etc... Wat een jank- en zeikland zijn we geworden. :r
Dit. Die anti rokers hetze gaat wel erg ver nu. Een verbod in je eigen tuin. Ook dat zal er ooit van komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:23:59 #115
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169882832
Leven en laten leven zou ik zeggen. Maar in deze individualistische maatschappij word dat onmogelijk gemaakt door dit soort enge clubjes die dagelijks de mensen wat in de nek lult en de zakken vult.
pi_169882879
Sowieso, een 'anti rook vereniging'. Wat voor gestapo moet je zijn als je je vrijwillig associeert met dat soort ratten? :P Ik snap niet dat die mensen blijkbaar nog trots zijn op wat ze doen ook.
Conscience do cost.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:30:00 #117
152789 karr-1
pi_169882955
quote:
_O_
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:30:47 #118
152789 karr-1
pi_169882971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:26 schreef ems. het volgende:
Sowieso, een 'anti rook vereniging'. Wat voor gestapo moet je zijn als je je vrijwillig associeert met dat soort ratten? :P Ik snap niet dat die mensen blijkbaar nog trots zijn op wat ze doen ook.
Waarschijnlijk gesubsidieerd door dezelfde overheid die aan de andere kant geld verdient met de belasting op rookwaar.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:31:33 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169882990
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:27 schreef aloa het volgende:

[..]

In mijn tuin doe ik wat ik wil. En aangezien het een behoorlijke tuin is moet mij maar eens iemand uitleggen last te hebben van sig. rook als ik al rook. Gelukkig heb ik prima buren die niet zeuren mbt bepaalde overlast. Natuurlijk omdat zij zelf ook wel voor overlast zorgen als hun kinderen in hun tuin spelen en muziek draaien en ik nachtdienst heb gehad. Allemaal geen punt en slaap er doorheen. Maar geloof mij maar. Een opmerking en ik kaats de bal terug.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:33:48 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169883030
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Die anti rokers hetze gaat wel erg ver nu. Een verbod in je eigen tuin. Ook dat zal er ooit van komen.
Moet je een tuin van >1.000m2 hebben, kunnen ze je iig al niet betrappen als je een beetje van de erfgrens wegblijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_169883140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere voorbeelden, als je bijvoorbeeld planten in de tuin hebt staan en je buurman last van hooikoorts heeft.
Vind ik ook niet vergelijkbaar, niet tegen rook kunnen is geen allergie maar een reactie op giftige stoffen in de rook. Tegen allergie zijn ook medicijnen beschikbaar en de gevoeligheid voor hooikoorts komt niet alleen door de planten bij de buurman, als dat wel duidelijk zo is denk ik dat het inderdaad ook niet gek is dat die plant wordt verwijderd. Het belang van die plant in de tuin is dan minder groot dan de overlast en roken heeft natuurlijk totaal geen enkel nut ook niet voor de roker dus dan is de keus helemaal eenvoudig. Het is alleen jammer dat mensen er zo verslaafd aan zijn en er daardoor niet vanaf kunnen blijven en de ogen blijven sluiten voor de ellende die ze zichzelf en anderen aan doen.
pi_169883162
quote:
Nou zeker, als je al klaagt over longproblemen door gedrag van anderen dan is de wereld te klein, die sigaret is belangrijker dan het geluk en de gezondheid van anderen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:47:27 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169883273
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet je een tuin van >1.000m2 hebben, kunnen ze je iig al niet betrappen als je een beetje van de erfgrens wegblijft.
Het probleem is dat dit soort organisaties dagelijks de mensen bestoken met hun anti rookbeleid. Dan gaan mensen automatisch letten op dit gedrag.
Een voorbeeld:
Als je gaat letten op een tikkende klok in huis dan gaat die uiteindelijk ook storen. Zo gaat dat met veel overlast. Ondanks de herrie van spelende kinderen let ik er niet op. Daarom slaap ik er gewoon doorheen. Zou ik er constant mee bezig zijn dan slaap je niet.

Mensen zijn tegenwoordig alleen maar bezig met anderen en houden zichzelf nooit meer een spiegel voor welk slecht gedrag zij mogelijk wel vertonen en eventuele overlast veroorzaken die schadelijk zou kunnen zijn.

Rekening houden met een ander prima. Maar dit is compleet doorgeschoten.
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:56:39 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169883461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vind ik ook niet vergelijkbaar, niet tegen rook kunnen is geen allergie maar een reactie op giftige stoffen in de rook. Tegen allergie zijn ook medicijnen beschikbaar en de gevoeligheid voor hooikoorts komt niet alleen door de planten bij de buurman, als dat wel duidelijk zo is denk ik dat het inderdaad ook niet gek is dat die plant wordt verwijderd. Het belang van die plant in de tuin is dan minder groot dan de overlast en roken heeft natuurlijk totaal geen enkel nut ook niet voor de roker dus dan is de keus helemaal eenvoudig. Het is alleen jammer dat mensen er zo verslaafd aan zijn en er daardoor niet vanaf kunnen blijven en de ogen blijven sluiten voor de ellende die ze zichzelf en anderen aan doen.
Roken heeft geen nut. Er zijn wel meer zaken die totaal geen nut hebben. Let wel het gaat om roken in je eigen tuin en huis. We hebben rookvrije zones etc. Veel rokers houden al rekening met niet rokers.
Het anti rookbeleid is doorgeschoten.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:12:07 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169883746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Overal zijn normen voor te bedenken maar overlast is en blijft een subjectief iets.Iets waar ik me dood aan erger vind jij geen probleem en andersom. Hoe ga je dan een objectieve norm vaststellen waar iedereen het over eens is?
Dat is onmogelijk.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:18:38 #126
3542 Gia
User under construction
pi_169883881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:18 schreef -PesteNoire- het volgende:
ik woon in een sociale huurwoning waar letterlijk elke bewoner van deze flat psychische problemen heeft. De ene helft is alcoholist en de rest rookt en blowed de hele dag. Of allebei. Niemand hier die zich stoort aan een rooklucht in ieder geval. Zou ook onzinnig zijn om daar over te klagen.

Nee, lijkt me ook. Maar buiten jouw blowflat zijn er ook mensen die niet roken of zuipen en die wel degelijk overlast ervaren.
Ik neem aan dat jij bij 'elke bewoner' behoort....blow je of zuip je?

Overigens gaat het in de OP niet over zeiken, maar over daadwerkelijke overlast, bijvoorbeeld als de bovenbuurman astma heeft en last heeft als de onderbuurvrouw op haar balkonnetje gaat staan te roken, omdat ze haar kind niet in de rook wil zetten.
pi_169883938
Mensen moeten thuis kunnen roken. Uit het nieuwsbericht blijkt duidelijk dat het gaat om extreme thuisrokers. Dat zijn mensen die zeer fanatiek (en dus veel) roken; zodanig dat ze overlast voor omwonenden veroorzaken. Als je slecht tegen rook kunt, bijvoorbeeld omdat je astma hebt, kan ik me best voorstellen dat je daadwerkelijk hinder ondervindt.

Wat mij betreft is het heel simpel: beoefen je hobby uit, doe wat je niet laten kunt, maar de grens wordt bereikt als andere mensen last hebben van jouw gedrag. We moeten af van het idee dat roken altijd en overal maar moet mogen en dat je je als roker nergens op hoeft aan te passen. Het is niet meer dan normaal dat overlastgever zijn gedrag aanpast aan degenen die er last van hebben.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:24:23 #128
3542 Gia
User under construction
pi_169884008
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

In mijn tuin doe ik wat ik wil. En aangezien het een behoorlijke tuin is moet mij maar eens iemand uitleggen last te hebben van sig. rook als ik al rook. Gelukkig heb ik prima buren die niet zeuren mbt bepaalde overlast. Natuurlijk omdat zij zelf ook wel voor overlast zorgen als hun kinderen in hun tuin spelen en muziek draaien en ik nachtdienst heb gehad. Allemaal geen punt en slaap er doorheen. Maar geloof mij maar. Een opmerking en ik kaats de bal terug.
Logisch. Maar ik neem aan dat jij niet tegen de schutting aan gaat staan roken, als hun kinderen in de tuin spelen.
Als je dat gewoon op je eigen terras doet, en er woont niemand met een balkon boven dat terras, dan lijkt me dat geen probleem.

Vind dat de OP behoorlijk uit de context wordt getrokken.
Het gaat puur om aantoonbare overlast, niet over zeiken om het zeiken. Dat er mensen zullen zijn die dat gaan proberen, om de buren te sarren....vast wel, dat hou je met alle wetten en regels.
Maar nogmaals, me dunkt dat de wet nu al toereikend is om extreme situaties aan te pakken. Daar hoeft niet nog eens een wet voor te komen.
pi_169884025
Als je de anti-rookvereniging een vinger geeft, dan nemen ze je hele hand, dat is wel duidelijk.
pi_169884078
Mijn buren hebben een nieuwe baby, ik lekker in de tuin in mijn schuurtje roken.
Komen ze ook ouwehoeren :') Rot dan lekker op met je baby.
pi_169884093
quote:
4s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:27 schreef Leonos het volgende:
Mijn buren hebben een nieuwe baby, ik lekker in de tuin in mijn schuurtje roken.
Komen ze ook ouwehoeren :') Rot dan lekker op met je baby.
Dat ja.

Maar als je een anti-babyvereniging opricht is het huis opeens te klein.
Conscience do cost.
pi_169884105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ja.

Maar als je een anti-babyvereniging opricht is het huis opeens te klein.
Ja en ik rookte eerder in dat schuurtje dan dat die baby er was.
Hadden ze maar eerder moeten bedenken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:37:00 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen moeten thuis kunnen roken. Uit het nieuwsbericht blijkt duidelijk dat het gaat om extreme thuisrokers. Dat zijn mensen die zeer fanatiek (en dus veel) roken; zodanig dat ze overlast voor omwonenden veroorzaken. Als je slecht tegen rook kunt, bijvoorbeeld omdat je astma hebt, kan ik me best voorstellen dat je daadwerkelijk hinder ondervindt.

Wat mij betreft is het heel simpel: beoefen je hobby uit, doe wat je niet laten kunt, maar de grens wordt bereikt als andere mensen last hebben van jouw gedrag. We moeten af van het idee dat roken altijd en overal maar moet mogen en dat je je als roker nergens op hoeft aan te passen. Het is niet meer dan normaal dat overlastgever zijn gedrag aanpast aan degenen die er last van hebben.
Het probleem is dat ook de matige roker met die onzin geconfronteerd word. En al rook je maar een pakje per week dan nog ben je voor die stasi clubjes een doodzonde voor de maatschappij.

Maar ja zo gaat het ook in voetbal. De supporters die met goede bedoelingen naar een wedstijd gaan kijken krijgen te maken met regels die gemaakt worden voor een kleine groep raddraaiers.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:40:22 #134
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Logisch. Maar ik neem aan dat jij niet tegen de schutting aan gaat staan roken, als hun kinderen in de tuin spelen.
Als je dat gewoon op je eigen terras doet, en er woont niemand met een balkon boven dat terras, dan lijkt me dat geen probleem.

Vind dat de OP behoorlijk uit de context wordt getrokken.
Het gaat puur om aantoonbare overlast, niet over zeiken om het zeiken. Dat er mensen zullen zijn die dat gaan proberen, om de buren te sarren....vast wel, dat hou je met alle wetten en regels.
Maar nogmaals, me dunkt dat de wet nu al toereikend is om extreme situaties aan te pakken. Daar hoeft niet nog eens een wet voor te komen.
Nu gaat nog maar over aantoonbare overlast. Maar je snapt dat die clubjes steeds verder gaan tot een algeheel verbod op roken zelfs in je eigen huis. Daar ligt het probleem met die Stasi clubjes. Geef ze een vinger en ze wilen gelijk je hand.
pi_169884409
Stichting Clean Air Nederland bestaat louter uit autistische NSB'ers.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Forum Admin donderdag 30 maart 2017 @ 13:47:19 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169884426
1 APRIL KIKKER IN JE BIL HAHAUHAUHAUA
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 30 maart 2017 @ 13:47:30 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169884428
Toch?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:49:49 #138
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884468
quote:
9s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Toch?
Nog even wachten tot Zaterdag.😁
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:50:34 #139
152789 karr-1
pi_169884481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
We moeten af van het idee dat roken altijd en overal maar moet mogen en dat je je als roker nergens op hoeft aan te passen.
In de afgelopen jaren zijn rokers al fors ingeperkt. Eerst mocht je niet meer binnen roken, maar als je dan buiten gaat staan heeft er weer iemand anders last van en ga zo maar door. Aanpassen prima, maar het houd echt een keer op.

quote:
Het is niet meer dan normaal dat overlastgever zijn gedrag aanpast aan degenen die er last van hebben.
En desnoods dwingen we dat af met dit soort absurde maatregelen want zo zijn we in dit land.
pi_169884502
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, lijkt me ook. Maar buiten jouw blowflat zijn er ook mensen die niet roken of zuipen en die wel degelijk overlast ervaren.
Ik neem aan dat jij bij 'elke bewoner' behoort....blow je of zuip je?

Overigens gaat het in de OP niet over zeiken, maar over daadwerkelijke overlast, bijvoorbeeld als de bovenbuurman astma heeft en last heeft als de onderbuurvrouw op haar balkonnetje gaat staan te roken, omdat ze haar kind niet in de rook wil zetten.
Gelijk persoonlijk worden.

En ja, het is puur gezeik als je last hebt van mensen die in hun eigen woning roken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:54:01 #141
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169884549
stap 1: maak iets kunstmatig ongezond en extreem verslavend
stap 2: maak het stapje voor stapje ongewenst
stap 3: maak het steeds duurder
profit.

Verbannen gebeurt toch niet, want dat "kost" de staat te veel geld.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:54:21 #142
152789 karr-1
pi_169884553
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:51 schreef -PesteNoire- het volgende:
En ja, het is puur gezeik als je last hebt van mensen die in hun eigen woning roken.
_O_
pi_169884580
Leven en laten leven.... Maar we leven in Nederland waar iedereen zich druk maakt om dingen zoals dit, stelletje mierenneukers. Vanaf morgen geen auto's op benzine meer op de weg, want schadelijk voor de gezondheid! _O_

O nee wacht dat niet natuurlijk he, want geld :D Hypocriet gelul allemaal _O_
pi_169884587
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het probleem is dat ook de matige roker met die onzin geconfronteerd word. En al rook je maar een pakje per week dan nog ben je voor die stasi clubjes een doodzonde voor de maatschappij.

Maar ja zo gaat het ook in voetbal. De supporters die met goede bedoelingen naar een wedstijd gaan kijken krijgen te maken met regels die gemaakt worden voor een kleine groep raddraaiers.
Ik lees nergens dat matige rokers hiermee worden geconfronteerd. Volgens het artikel gaat het om extreme thuisrokers. Persoonlijk denk ik dan aan van die huiskamers waar het de hele dag blauw van de rook staat en waar het behang, dat ooit wit was, inmiddels crèmekleurig tot bruin is.

De maatstaf is of jouw gedrag overlast voor omwonenden veroorzaakt. Ik zie in dat opzicht geen verschil met andere vormen van overlast, zoals geluidsoverlast, stankoverlast, etc. Zeker in appartementencomplexen is zoiets sneller een issue.

Bottom-line is en blijft heel simpel: rook jezelf gerust de vernieling in, maar bezorg anderen geen overlast. En als die overlast er wél is, moet de veroorzaker z'n gedrag aanpassen, niet degene die er last van heeft.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:57:09 #145
152789 karr-1
pi_169884597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Bottom-line is en blijft heel simpel: rook jezelf gerust de vernieling in, maar bezorg anderen geen overlast. En als die overlast er wél is, moet de veroorzaker z'n gedrag aanpassen, niet degene die er last van heeft.
Overlast is subjectief dus toon maar aan dat je overlast hebt
pi_169884607
quote:

[..]

Ik lees nergens dat matige rokers hiermee worden geconfronteerd. Volgens het artikel gaat het om extreme thuisrokers. Persoonlijk denk ik dan aan van die huiskamers waar het de hele dag blauw van de rook staat en waar het behang, dat ooit wit was, inmiddels crèmekleurig tot bruin is.

De maatstaf is of jouw gedrag overlast voor omwonenden veroorzaakt. Ik zie in dat opzicht geen verschil met andere vormen van overlast, zoals geluidsoverlast, stankoverlast, etc. Zeker in appartementencomplexen is zoiets sneller een issue.

Dus jij rijd vanaf morgen in een volledig hybride auto? Ik heb namelijk enorm last van die benzine dampen wat ontzettend slecht is voor de gezondheid. Leven en laten leven mensen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:58:43 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884625
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:54 schreef Manke het volgende:
profit.

Dan mag je hopen dat die achterlijke anti stralingsclubjes zo niet met mobieltjes in de toekomst omgaan. Er schijnen mensen doodziek te worden van al die straling. Geef het nog een generatie of twee blijkt straling van die mobieltjes daadwerkelijk kanker te veroorzaken. Doh.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 30-03-2017 14:05:57 ]
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:02:30 #148
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169884673
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan mag je hopen dat die achterijke anti stralingsclubjes zo niet met mobieltjes in de toekomst omgaan. Er schijnen mensen doodziek te worden van al die straling. Geef het nog een generatie of twee blijkt straling van die mobieltjes daadwerkelijk kanker te veroorzaken. Doh.
het is ook schadelijk. je zit 24/7 in de zelfde straling als van en magnetron, niet 800 Watt, maar wel mWatts 24/7.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:02:44 #149
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884677
quote:

[..]

Je snapt dat die clubjes steeds verder gaan totdat ze hun doel bereikt hebben namelijk een geheel verbod op roken.
pi_169884686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In de afgelopen jaren zijn rokers al fors ingeperkt. Eerst mocht je niet meer binnen roken, maar als je dan buiten gaat staan heeft er weer iemand anders last van en ga zo maar door. Aanpassen prima, maar het houd echt een keer op.

[..]

En desnoods dwingen we dat af met dit soort absurde maatregelen want zo zijn we in dit land.
Roken mag nog steeds op veel plaatsen. Kennelijk is het voor sommige rokers nogal moeilijk te begrijpen dat hun gedrag overlastgevend voor anderen kan zijn en dat daarom aanpassing wordt verlangd.

Als uitgangspunt voor een samenleving lijkt het mij wenselijk dat we veroorzakers van overlastgevend gedrag aanspreken en dat zij degenen zijn die hun gedrag moeten aanpassen. Dat zou jij, denk ik, ook graag willen als je buurman elke nacht om 04:00 uur keihard z'n stereotoren aanzet, of verzin zelf maar andere voorbeelden.
pi_169884702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Roken mag nog steeds op veel plaatsen. Kennelijk is het voor sommige rokers nogal moeilijk te begrijpen dat hun gedrag overlastgevend voor anderen kan zijn en dat daarom aanpassing wordt verlangd.

Als uitgangspunt voor een samenleving lijkt het mij wenselijk dat we veroorzakers van overlastgevend gedrag aanspreken en dat zij degenen zijn die hun gedrag moeten aanpassen. Dat zou jij, denk ik, ook graag willen als je buurman elke nacht om 04:00 uur keihard z'n stereotoren aanzet, of verzin zelf maar andere voorbeelden.
Correct maar draai de rollen eens om. Jou gedrag - namelijk die auto van je - bezorgd honderden, zo niet duizenden mensen overlast. Iets wat ontzettend slecht is voor de gezondheid. Waarom hoor ik daar niemand over? Weer hypocriet natuurlijk.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:07:38 #152
152789 karr-1
pi_169884770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Roken mag in toenemende mate op steeds minder plaatsen. Ik rook al 15 jaar niet meer, maar ik kan me hier echt aan ergeren. Een beperkte groep mensen ondervind naar eigen zeggen overlast en meteen gaan we alles met regels dichtgooien en verbieden.

quote:
Dus wanneer ga jij al je overlastgevende gedrag aanpassen?
pi_169884824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:51 schreef -PesteNoire- het volgende:
Knap dat jij dat zo op afstand kunt bepalen.

In principe zou je niet veel last moeten hebben van iemand die in eigen huis met mate rookt, maar het artikel in de OP gaat over extreme rokers. En afhankelijk van waar de rooklucht naartoe trekt en of iemand ook veelvuldig op het balkon staat te roken, is het best denkbaar dat die rooklucht voor omwonenden overlast oplevert.

Wat rokers verder ook nog steeds niet willen snappen, terwijl de trend echt al jaren zichtbaar is, is dat hun rookgedrag maatschappelijk steeds minder acceptabel wordt. Ik herinner me de eindeloze discussies over het rookverbod in de horeca en de invoering van de rookvrije werkplek, het rookverbod in openbare gebouwen, etc.

Ik zou rokers echt dringend die reality check willen meegeven. Stel jezelf er gewoon op in dat je rookgedrag steeds minder acceptabel wordt gevonden. De tijd dat je ongestoord overlast kon veroorzaken dat je feitelijk boven de wet stond, is voorbij. Roken is al heel lang niet meer de norm. De norm is niet-roken, de norm is bovendien ook dat jouw gedrag voor anderen geen overlast veroorzaakt. Steeds minder mensen roken, de acceptatie van overlast veroorzaakt door rokers daalt verder en verder.

Doe jezelf een lol en wen eraan. Of - nog beter - word verstandig en smijt die peuken aan de kant. Goed voor zowel je gezondheid als je portemonnee.
pi_169884845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:54 schreef Manke het volgende:
profit.

Beginnen met roken is, net als bijvoorbeeld religie, een keuze. Je bent echt niet verplicht om te gaan roken. En als je écht wilt stoppen, is er allerlei hulp voorhanden.
pi_169884853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Beginnen met roken is, net als bijvoorbeeld religie, een keuze. Je bent echt niet verplicht om te gaan roken. En als je écht wilt stoppen, is er allerlei hulp voorhanden.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In principe zou je niet veel last moeten hebben van iemand die in eigen huis met mate rookt, maar het artikel in de OP gaat over extreme rokers. En afhankelijk van waar de rooklucht naartoe trekt en of iemand ook veelvuldig op het balkon staat te roken, is het best denkbaar dat die rooklucht voor omwonenden overlast oplevert.

Wat rokers verder ook nog steeds niet willen snappen, terwijl de trend echt al jaren zichtbaar is, is dat hun rookgedrag maatschappelijk steeds minder acceptabel wordt. Ik herinner me de eindeloze discussies over het rookverbod in de horeca en de invoering van de rookvrije werkplek, het rookverbod in openbare gebouwen, etc.

Ik zou rokers echt dringend die reality check willen meegeven. Stel jezelf er gewoon op in dat je rookgedrag steeds minder acceptabel wordt gevonden. De tijd dat je ongestoord overlast kon veroorzaken dat je feitelijk boven de wet stond, is voorbij. Roken is al heel lang niet meer de norm. De norm is niet-roken, de norm is bovendien ook dat jouw gedrag voor anderen geen overlast veroorzaakt. Steeds minder mensen roken, de acceptatie van overlast veroorzaakt door rokers daalt verder en verder.

Doe jezelf een lol en wen eraan. Of - nog beter - word verstandig en smijt die peuken aan de kant. Goed voor zowel je gezondheid als je portemonnee.
Lekker selectief blijven reageren genot
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:12:41 #156
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169884864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Correct maar draai de rollen eens om. Jou gedrag - namelijk die auto van je - bezorgd honderden, zo niet duizenden mensen overlast. Iets wat ontzettend slecht is voor de gezondheid. Waarom hoor ik daar niemand over? Weer hypocriet natuurlijk.
Hij rijd mogelijk geen auto.😁
De mantra: Een auto is nodig vanwege economisch nut
Roken is dat niet en dat is het dan ook. Vergeet ook niet dat het juist de ex rokers zijn die schijnbaar nog niet over hun verslaving heen zijn de ergste anti rokers zijn.

In het rookhok kom je zelfs niet rokers tegen die nog nooit gerookt hebben vanwege de gezelligheid. Die zijn tenminste nog sociaal bezig. Lekker slap lullen. Buiten het rookhok is iedereen bezig op zijn mobiel.
pi_169884875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Overlast is subjectief dus toon maar aan dat je overlast hebt
Dat zal inderdaad moeten worden aangetoond, dat klopt. Daarom stapt Clean Air naar de rechter. Die zal alles afwegen en tot een uitspraak komen.
pi_169884906
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dus jij rijd vanaf morgen in een volledig hybride auto? Ik heb namelijk enorm last van die benzine dampen wat ontzettend slecht is voor de gezondheid. Leven en laten leven mensen.
Ik zal me houden aan de wet- en regelgeving in dit land. Als jij kunt aantonen dat je direct overlast ondervindt van mijn auto, dan kun je me voor de rechter slepen.
pi_169884929
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je snapt dat die clubjes steeds verder gaan totdat ze hun doel bereikt hebben namelijk een geheel verbod op roken.
Ik zie niet in waarom je als club zo'n doel niet mag nastreven. Ik vel daar geen moreel oordeel over. Het is aan de rechter om te bepalen welke eisen redelijk zijn, wat wel en niet onder overlast valt, etc.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:15:58 #160
152789 karr-1
pi_169884931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad moeten worden aangetoond, dat klopt. Daarom stapt Clean Air naar de rechter. Die zal alles afwegen en tot een uitspraak komen.
Waarbij ik aanneem dat elke persoon die klaagt een meter in huis krijgt om aan te kunnen tonen dat de lucht merkbaar smeriger wordt omdat de buurman een sigaretje opsteekt?
pi_169884933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zal me houden aan de wet- en regelgeving in dit land. Als jij kunt aantonen dat je direct overlast ondervindt van mijn auto, dan kun je me voor de rechter slepen.
Dus jij sleept mij voor de rechter vanwege het roken? :') Je lult hypocriet gozer. Het is vrij helder dat die uitlaatgassen een van de ergste vervuilers zijn. Roken is slecht, maar laten we niet vergeten dat een grotere groep auto rijd dan rookt.
pi_169884950
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Begin een stichting die het probleem gaat aanpakken; succes!

NB: Auto's worden steeds schoner en zuiniger; binnen elke decennia zijn we volledig overgestapt op elektrisch rijden.
pi_169884963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beslis zelf of ik wil roken ja of nee. Heb daar echt niemand anders bij nodig die dat voor mij gaat bepalen. Ik blijf erbij dat mensen tegenwoordig lopen te zeiken om het zeiken.
pi_169884984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:07 schreef karr-1 het volgende:
Dus wanneer ga jij al je overlastgevende gedrag aanpassen?
Zo gauw iemand mij er persoonlijk op aanspreekt, dan wel zo gauw een rechter het als overlastgevend (en dus onwenselijk) heeft aangeduid.

Dat is dus precies de situatie die nu voorligt met deze extreme thuisrokers. Ik heb het woordje "extreme" maar even cursief gezet.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:21:05 #165
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169885028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je als club zo'n doel niet mag nastreven. Ik vel daar geen moreel oordeel over. Het is aan de rechter om te bepalen welke eisen redelijk zijn, wat wel en niet onder overlast valt, etc.
Theoretisch geneuzel. Het is al erg genoeg dat we in een maatschappij terecht komen waar schijnbaar alles door rechters en advocaten geregeld moet worden. Een claim cultuur zoals de VS.

En het dan over moreel hebben.
pi_169885046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Dat is dus precies de situatie die nu voorligt met deze extreme thuisrokers. Ik heb het woordje "extreme" maar even cursief gezet.
Waarom die nadruk op extreem? In het artikel komt dat woordje nergens voor. En dat is ook een beetje het dilemma. Wat 'extreem' is is vrij relatief.
Conscience do cost.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:23:08 #167
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_169885072
Nou ja, als iemand de hele dag die sigarettenwalm op z'n balkon heeft kan ik me voorstellen dat je er een keer genoeg van krijgt als buur. Maar dat valt dan gewoon onder overlast en zou ook onder die noemer bestreden moeten worden.

Wat men verder binnenshuis doet moet men natuurlijk zelf weten (hoewel er ook wel weer een discussie gevoerd kan worden over roken in de buurt van je kinderen).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_169885089
Ik snap ook niet hoe we aan al die 'kuch-kuch-genen' komen. Je zou toch zeggen dat mensen die zich niet konden warmen aan een kampvuur al lang uitgestorven zouden zijn.
pi_169885090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarbij ik aanneem dat elke persoon die klaagt een meter in huis krijgt om aan te kunnen tonen dat de lucht merkbaar smeriger wordt omdat de buurman een sigaretje opsteekt?
Ik heb geen idee hoe een rechter dat gaat toetsen of men dat laat meten. Dat is het mooie aan ons rechtssysteem: het is aan de aanklager om met overtuigend bewijs op de proppen te komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dus jij sleept mij voor de rechter vanwege het roken? :') Je lult hypocriet gozer. Het is vrij helder dat die uitlaatgassen een van de ergste vervuilers zijn. Roken is slecht, maar laten we niet vergeten dat een grotere groep auto rijd dan rookt.
Je hangt al aardig hoog in de gordijnen, merk ik. Ik sleep niemand voor de rechter. Ik stel slechts dat ik me prima kan voorstellen dat mensen overlast ondervinden van kettingrokende buren. Zeker wanneer je zelf bijvoorbeeld last van astma hebt.

Al het geneuzel over auto's en uitlaatgassen vind ik allemaal prachtig, maar doet feitelijk niet ter zake. Het topic hier is niet uitlaatgassen, maar overlast die extreme thuisrokers veroorzaken.
pi_169885125
Anti-rook nazi's :O
pi_169885133
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Theoretisch geneuzel. Het is al erg genoeg dat we in een maatschappij terecht komen waar schijnbaar alles door rechters en advocaten geregeld moet worden. Een claim cultuur zoals de VS.

En het dan over moreel hebben.

Een paar decennia geleden is geprobeerd om het gedrag van rokers op een vriendelijke manier te beïnvloeden. "We lossen het samen wel op" was het motto. Dat was een grote flop, want rokers pasten op geen enkele wijze hun overlastgevende gedrag aan.

Uiteindelijk zit er dan niks anders op dan wet- en regelgeving. Ik snap dat de uitkomst van dat alles jou niet zint, maar ik zie zo gauw geen betere manier om een samenleving in te richten dan democratisch tot stand gekomen wet- en regelgeving.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:27:42 #172
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169885141
er zijn zat oplossingen tegen rookoverlast, maar men klaagt meteen bij een clubje ipv bij de persoon.
luchtreinigers kunnen rooklucht filteren of elimineren met ozon of ionen, het is allemaal niet zo moeilijk, maar het gaat gewoon om de geldstromen, liefst naar een melkkoe zoals boetes/taks, en niet naar oplossingen.
pi_169885167
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een paar decennia geleden is geprobeerd om het gedrag van rokers op een vriendelijke manier te beïnvloeden. "We lossen het samen wel op" was het motto. Dat was een grote flop, want rokers pasten op geen enkele wijze hun overlastgevende gedrag aan.
Ik heb even gezocht op dat motto maar kon zo snel geen connectie vinden met roken en het oplossen ervan. Heb je een concreet voorbeeld van dat initiatief?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:

Al het geneuzel over auto's en uitlaatgassen vind ik allemaal prachtig, maar doet feitelijk niet ter zake. Het topic hier is niet uitlaatgassen, maar overlast die extreme thuisrokers veroorzaken.
Uh nee. Het gaat om overlast. Extreem staat nergens in het artikel. En wat voor de een overlast is heeft de ander geeneens door.
Conscience do cost.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:31:11 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169885189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:23 schreef Strani het volgende:
Nou ja, als iemand de hele dag die sigarettenwalm op z'n balkon heeft kan ik me voorstellen dat je er een keer genoeg van krijgt als buur. Maar dat valt dan gewoon onder overlast en zou ook onder die noemer bestreden moeten worden.

Wat men verder binnenshuis doet moet men natuurlijk zelf weten (hoewel er ook wel weer een discussie gevoerd kan worden over roken in de buurt van je kinderen).
Hele generaties zijn opgegroeid onder de rook en viezigheid op straat. Nu is dat anders.

Nu groeien hele generaties op onder een glazen stulp. Heb je je handen al ontsmet. En je dan afvragen waar al die allergieën vandaan komen. Dat zal vast alleen aan het roken liggen.
pi_169885218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom die nadruk op extreem? In het artikel komt dat woordje nergens voor. En dat is ook een beetje het dilemma. Wat 'extreem' is is vrij relatief.
Ik kom de term extreem tegen in meerdere nieuwsberichten over dit onderwerp, bijvoorbeeld hier:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)eme-thuisrokers.html

Uiteraard is "extreem" een subjectief begrip. Daarom is het ook goed dat een rechter toetst in hoeverre mensen daadwerkelijk overlast ervaren.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 14:34:38 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169885231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:23 schreef Strani het volgende:
Als je geen overlast wil hebben van je buren moet je niet in een flatje gaan wonen.
Carpe Libertatem
pi_169885271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:27 schreef Manke het volgende:
er zijn zat oplossingen tegen rookoverlast, maar men klaagt meteen bij een clubje ipv bij de persoon.
luchtreinigers kunnen rooklucht filteren of elimineren met ozon of ionen, het is allemaal niet zo moeilijk, maar het gaat gewoon om de geldstromen, liefst naar een melkkoe zoals boetes/taks, en niet naar oplossingen.
Dat degene die overlast ervaart "meteen klaagt bij een clubje" en niet eerst de veroorzaker aanspreekt, is een aanname die je met geen mogelijkheid kunt onderbouwen. Feit is wél dat Clean Air Nederland steeds meer meldingen binnenkrijgt van overlast door roken in de privéomgeving. Daar hoef je het niet mee eens te zijn of zo, maar het is voor die club een drijfveer om maatregelen te bepleiten.

Dat de oplossing in plaats van filters en luchtreinigers ook kan liggen in gedragsaanpassing was kennelijk nog niet bij je opgekomen....
pi_169885285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Dat de oplossing in plaats van filters en luchtreinigers ook kan liggen in gedragsaanpassing was kennelijk nog niet bij je opgekomen....
Maar dat is nog lastig. Die mensen zijn hun hele leven vaak al bemoeiziek. Die gaan echt niet zomaar stoppen met klagen en aanstellen over een beetje sigarettenrook.
Conscience do cost.
pi_169885308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar dat is nog lastig. Die mensen zijn hun hele leven vaak al bemoeiziek. Die gaan echt niet zomaar stoppen met klagen en aanstellen over een beetje sigarettenrook.
Vooral die types die al beginnen te hoesten als ze je op 20 meter afstand met een sigaret zien staan die nog aangestoken moet worden. :')
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_169885331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:29 schreef ems. het volgende:
Ik heb even gezocht op dat motto maar kon zo snel geen connectie vinden met roken en het oplossen ervan. Heb je een concreet voorbeeld van dat initiatief?
Ja hoor. TV-spotje van destijds, vermoedelijk rond 1991:

Folder uit dezelfde periode: http://www.geheugenvanned(...)NAGO02%3ARA-JCD08463

En hielp het? Nee, totaal niet, want roken bleef overal de norm. Er werd helemaal niks samen opgelost. Het was een volstrekt naïeve campagne, waarvan je kunt vaststellen dat de beoogde benadering compleet geflopt is. Niet voor niets is er daarna stapsgewijs wet- en regelgeving ingevoerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:29 schreef ems. het volgende:
Uh nee. Het gaat om overlast. Extreem staat nergens in het artikel. En wat voor de een overlast is heeft de ander geeneens door.
Of de klager recht van spreken heeft, mag de rechter gaan toetsen. ^O^
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:41:27 #181
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169885332
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook steeds vaker. Die zullen wel met meer zaken problemen hebben. Zou je stoppen met roken zoeken ze wel weer wat anders om over te klagen. Zij achten zich als de perfecte mens en kijken nooit in de spiegel om hun eigen gedrag eens grondig onder de loep te nemen.

Willen schijnbaar alles aan rechters overlaten. Maar geen D66 rechters want dan zijn ze het niet eens met de uitspraak en vinden ze de staffen te laag.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:41:50 #182
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169885338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

idd gedragsaanpassing, maar ook dat is een keuze. maar waarom zou je iemand z'n genot afpakken als er technische oplossingen zijn tegen overlast dat het veroorzaakt.
pi_169885357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:41 schreef Manke het volgende:

[..]

idd gedragsaanpassing, maar ook dat is een keuze. maar waarom zou je iemand z'n genot afpakken als er technische oplossingen zijn tegen overlast dat het veroorzaakt.
Precies. Maar dan moet diegene wel zélf voor die technische oplossingen zorgen, zodat zijn gedrag niet overlastgevend is...
pi_169885427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:27 schreef Manke het volgende:
Er was natuurlijk wel overlast, decennia geleden, maar het meeroken is vooral de stok om de hond te slaan. Het is sociale chantage om mensen tot stoppen te bewegen, want rokers leveren de medische industrie niet genoeg op. Dat gaat om zulke enorme bedragen daar kan de tabaksindustrie met diens lobby nooit tegenop.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:39 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Vooral die types die al beginnen te hoesten als ze je op 20 meter afstand met een sigaret zien staan die nog aangestoken moet worden. :')
Ik raad ze altijd aan wat te minderen met roken, zo'n hoestje kan niet gezond zijn.
pi_169885441
Het stikt in dit soort topics altijd van de rokers, en dan is het allemaal de schuld van de klagers.

De simpele gedachte dat roken overlast kan veroorzaken gaat er niet in.
pi_169885468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:49 schreef luxerobots het volgende:
Het stikt in dit soort topics altijd van de rokers, en dan is het allemaal de schuld van de klagers.
En als het zou stikken van de niet rokers dan is het allemaal de schuld van de rokers. Dat is nieuwe informatie en bovendien oneindig interessant.
quote:
Net zoals dat de simpele gedachte dat men zich aanstelt andersom er niet in gaat.
Conscience do cost.
pi_169885506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:39 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dit dus. _O- _O-

Zulke mensen zijn zo intens treurig. Loop ik op straat met een sigaret en dan heb je altijd die heiligen die beginnen te "kuchen".
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:14:37 #188
85962 ioko
I Appear Missing
pi_169885855
Voor mij mogen ze het in de openbare ruimte helemaal verbieden. Op het station moet ik op perrons door rooklucht heen, in dierentuinen zitten mijn kinderen op een terras in de rook en op een festival is buitenlucht ook geen excuus om in de rook te staan.

In huis of auto mogen ze het van mij ook verbieden in het geval er kinderen zijn.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_169886000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:14 schreef ioko het volgende:
Voor mij mogen ze het in de openbare ruimte helemaal verbieden. Op het station moet ik op perrons door rooklucht heen, in dierentuinen zitten mijn kinderen op een terras in de rook en op een festival is buitenlucht ook geen excuus om in de rook te staan.

In huis of auto mogen ze het van mij ook verbieden in het geval er kinderen zijn.
En auto's veroorzaakt ook problemen bij andere zielige kindertjes. Ennehh rookzones op het station staan altijd aan de uiteinden van de perrons. Het zit denk ik meer in je hoofd.
pi_169886517
Hier heeft de benedenbuurvrouw afgelopen week de tuin bemest, de rest van de straat moet nog, dus de komende maand adem ik (kunst)poep in op mijn balkon. ;(

Dat hele rokersvraagstuk kent een vrij gemakkelijke oplossing maar zolang de overheid daar niet aan wilt zijn dit soort (schijn)maatregelen naar mijn mening om te huilen.

Zo'n Clean Air Nederland ook wat pleit voor een rookvrij Nederland zonder ergens op hun website te pleiten voor een totaalverbod. :') Die willen dus niet dat mensen stoppen met roken maar die willen iedere roker een afzuigkap op zijn of haar kop spijkeren om vervolgens daar weer tegen te zijn omdat ze zichzelf zonder rokers kunnen opheffen.

Zijn enkele honderden klachten over de afgelopen jaren overigens noemenswaardig? Het Polen meldpunt kreeg er 40.000. Wijlen mijn vorige benedenbuurvrouw moest een aantal jaar geleden voor de rechter verschijnen omdat ze in een jaar tijd ruim 300 keer het alarmnummer had gebeld vanwege een stel spelende kinderen. :P
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_169886817
quote:
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:19:44 #192
85962 ioko
I Appear Missing
pi_169886959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En auto's veroorzaakt ook problemen bij andere zielige kindertjes. Ennehh rookzones op het station staan altijd aan de uiteinden van de perrons. Het zit denk ik meer in je hoofd.
Ik sta vaak even te wachten op mijn trein en dan staan er even verderop tussen de 10 en 15 mensen te roken. Het enige argument is dat ze 'buiten' staan. Onder een afdak op een perron van het drukste station van Nederland lijkt mij geen goede rookplek.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_169887111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:19 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik sta vaak even te wachten op mijn trein en dan staan er even verderop tussen de 10 en 15 mensen te roken. Het enige argument is dat ze 'buiten' staan. Onder een afdak op een perron van het drukste station van Nederland lijkt mij geen goede rookplek.
Het drukste station van Nederland, en dan pik je net die ene plek uit waar je last hebt van de rokers om uitgerekend daar te gaan staan? Wonderlijke keuzes maak je wel.
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:30:47 #194
85962 ioko
I Appear Missing
pi_169887136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het drukste station van Nederland, en dan pik je net die ene plek uit waar je last hebt van de rokers om uitgerekend daar te gaan staan? Wonderlijke keuzes maak je wel.
Op elk perron zijn aan beide zijden rokersplekken gemaakt. Jij denkt dat rook van 10 mensen recht omhoog stijgt? Ik moet maar in de hal wachten volgens jou?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_169887185
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:30 schreef ioko het volgende:

[..]

Op elk perron zijn aan beide zijden rokersplekken gemaakt. Jij denkt dat rook van 10 mensen recht omhoog stijgt? Ik moet maar in de hal wachten volgens jou?
Kom op _O- Je hebt het over het drukste station van Nederland :D Aan de 2 uiteindes van elk perron zijn rookzones, en waar jij staat heb je altijd last van de rook :D En dat ligt aan de rokers. Humor op dit forum is een groot goed, en jij houdt het op geweldige wijze in stand. Waarvoor hulde _O_
pi_169887314
quote:

Nee hoor, ik pas me wel degelijk aan. Het gaat echter niemand wat aan wat ik doe in mijn eigen huis.
Daar gaat het mij om.
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:42:39 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169887330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kom op _O- Je hebt het over het drukste station van Nederland :D Aan de 2 uiteindes van elk perron zijn rookzones, en waar jij staat heb je altijd last van de rook :D En dat ligt aan de rokers. Humor op dit forum is een groot goed, en jij houdt het op geweldige wijze in stand. Waarvoor hulde _O_
Dit bedoel ik dus. Voor de felle anti roker is het nooit genoeg. Zelfs een rookzone helpt niet.
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:43:30 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169887340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:41 schreef Wespensteek het volgende:

Nou zeker, als je al klaagt over longproblemen door gedrag van anderen dan is de wereld te klein, die sigaret is belangrijker dan het geluk en de gezondheid van anderen.
Ik rook al een jaar of wat niet meer, mijn buurman rookt wel maar denk je nou echt dat het in mijn hoofd op zou komen om er wat van te zeggen als hij in de tuin staat te roken? Wat voor zielig leeg leven moet je wel niet hebben om je daar aan te storen...
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:54:20 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169887513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:19 schreef ioko het volgende:

[..]

Het drukste station van Nederland... Ondertussen wel in de dieseldampen van de rangeerlocs staan maar het is de schuld van de rokers... :')
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:58:08 #200
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_169887574
Als roken nou totaal verbannen is uit Nederland (want die kant kruipt het langzamerhand op), welke slechte gewoonte wordt dan het volgende doelwit? Alcohol? Overgewicht?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_169887613
Laatst zaten wij op Jamaica bij een best chique restaurant op het terras. Daar mag je niet overal op terrassen roken (Amerikaanse invloeden), maar bij dat restaurant wel. Een tafel naast ons zat een groep van 10 Amerikaanse chique geklede zestigers. Wij dachten die gaan dadelijk zeuren als wij na het eten een sigaret opsteken.
Maar nee hoor, ze staken zelf twee flinke joints op (dat mag daar ook in het openbaar). _O-
pi_169887649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:14 schreef ioko het volgende:

Ik vind een dierentuin of een festival wel een enorm verschil anders.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 17:05:37 #203
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169887718
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:58 schreef monkyyy het volgende:
Als roken nou totaal verbannen is uit Nederland (want die kant kruipt het langzamerhand op), welke slechte gewoonte wordt dan het volgende doelwit? Alcohol? Overgewicht?
Zout, suiker, vet en sowieso leuke/spannende dingen. Dat is slecht voor je hart.
Carpe Libertatem
pi_169887827
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zout, suiker, vet en sowieso leuke/spannende dingen. Dat is slecht voor je hart.
Neuken niet?
pi_169887958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Neuken niet?
Dat valt onder leuke/spannende dingen. Bij de meeste mensen.
pi_169887987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat valt onder leuke/spannende dingen. Bij de meeste mensen.
Soms zie ik het als werk, daar ik ook rekening met de partner houden doe, niet alleen een climax voor mij!
pi_169888083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Soms zie ik het als werk, daar ik ook rekening met de partner houden doe, niet alleen een climax voor mij!
Bedankt voor deze relevante info John.
pi_169888217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Bedankt voor deze relevante info John.
Waarom, leest jouw partner mee hier?
pi_169888256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom, leest jouw partner mee hier?
Zo naar als ik hier ben, ben ik in het echt ook. Logischerwijze heb ik dus geen partner.

Maar goed, is ook niet heel relevant voor dit topic. Rook jij ook?
pi_169888276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
Het was een volstrekt naïeve campagne
Je snapt dat het juist een vrij briljante, in ieder geval bepaald niet naïeve, campagne is geweest?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_169888284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo naar als ik hier ben, ben ik in het echt ook. Logischerwijze heb ik dus geen partner.

Maar goed, is ook niet heel relevant voor dit topic. Rook jij ook?
Niet meer, maar gun anderen hun verzetje wel hoor, het is niet zo dat ik niet meer rook dat ik daar anderen rokers voor moet haten!
pi_169888817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik rook al een jaar of wat niet meer, mijn buurman rookt wel maar denk je nou echt dat het in mijn hoofd op zou komen om er wat van te zeggen als hij in de tuin staat te roken? Wat voor zielig leeg leven moet je wel niet hebben om je daar aan te storen...
Nou dan heb je bijv. astma of andere longproblemen of je dan zielig bent als je niet wil stoppen met roken of zielig bent als je vraagt of ze niet willen roken laat ik maar even in het midden.
pi_169888934
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Roken heeft geen nut. Er zijn wel meer zaken die totaal geen nut hebben. Let wel het gaat om roken in je eigen tuin en huis. We hebben rookvrije zones etc. Veel rokers houden al rekening met niet rokers.
Het anti rookbeleid is doorgeschoten.
Er zijn al heel veel dingen die je in eigen huis en tuin niet mag, ik zou niet weten waarom roken daar niet ook onder kan vallen. Dat veel rokers er rekening mee houden is mooi, die zullen dan ook geen last hebben van maatregelen, het gaat juist om de mensen die geen rekening houden met anderen.
pi_169889015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]
Dat veel rokers er rekening mee houden is mooi, die zullen dan ook geen last hebben van maatregelen
Dat valt in de praktijk dus nogal tegen.
Conscience do cost.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:05:00 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn al heel veel dingen die je in eigen huis en tuin niet mag, ik zou niet weten waarom roken daar niet ook onder kan vallen. Dat veel rokers er rekening mee houden is mooi, die zullen dan ook geen last hebben van maatregelen, het gaat juist om de mensen die geen rekening houden met anderen.
Nog steeds snap je het niet. Het gaat mij nu niet om de genomen maatregelingen. Prima. Het gaat mij erom dat het anti rookbeleid aan het doorschieten is met het gevolg een totaal verbod als die Stasi clubjes hun zin krijgen.
pi_169889087
quote:

Het in stand houden van de verslaving is dan ook heel belangrijk :D
Open een topic hier met het woord roken en er reageren altijd dezelfde users :')
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:05:50 #217
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169889090
Het moet niet gekker worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:06:36 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889097
Bovendien gaat het mij niet om het roken alleen. Maar die drang van clubjes en adviseurs die je een levensstijl willen opdringen met drang.
pi_169889186
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nog steeds snap je het niet. Het gaat mij nu niet om de genomen maatregelingen. Prima. Het gaat mij erom dat het anti rookbeleid aan het doorschieten is met het gevolg een totaal verbod als die Stasi clubjes hun zin krijgen.
Een totaal verbod op roken is toch niet doorschieten dat is mensenlevens redden. Het is gewoon jammer dat dergelijke verslavende troep ooit verkocht mocht worden en de huidige rokers daar de dupe van zijn.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:12:05 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889208
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Het in stand houden van de verslaving is dan ook heel belangrijk :D
Open een topic hier met het woord roken en er reageren altijd dezelfde users :')
Natuurlijk. Ga het vuurwerk verbieden en de liefhebber zie je in die topics terug. Open een topic over vluchtelingen en steeds dezelfde users reageren. Nogmaals het gaat mij niet om het roken alleen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:12:08 #221
346939 Janneke141
pi_169889209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een totaal verbod op roken is toch niet doorschieten dat is mensenlevens redden. Het is gewoon jammer dat dergelijke verslavende troep ooit verkocht mocht worden en de huidige rokers daar de dupe van zijn.
Het is volslagen doorgeslagen betutteling. Iedereen weet dat roken slecht is, net als nog honderd andere dingen. Misschien dat mensen wel gewoon willen genieten van hun leven. Zo maar een gedachte.
pi_169889233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is volslagen doorgeslagen betutteling. Iedereen weet dat roken slecht is, net als nog honderd andere dingen. Misschien dat mensen wel gewoon willen genieten van hun leven. Zo maar een gedachte.
Misschien dat die mensen wel denken dat ze genieten van het leven als ze roken, maar ja dat heb je nu eenmaal als je verslaafd bent, dan is de werkelijkheid wel eens vertroebeld door de verslaving.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:16:28 #223
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een totaal verbod is waanzin. Dat snap je toch ook wel. Zonder alcohol red je mogelijk ook mensenlevens. Maar een verbod op alcohol is complete waanzin.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:17:10 #224
346939 Janneke141
pi_169889292
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een totaal verbod is waanzin. Dat snap je toch ook wel. Zonder alcohol red je mogelijk ook mensenlevens. Maar een verbod op alcohol is complete waanzin.
Zonder doe-het-zelf winkels trouwens ook.
pi_169889321
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee een totaalverbod vind ik geen waanzin en met alcohol heb ik geen probleem omdat men anderen niet mee laat zuipen als ze dat niet willen en overlast na alcohol gebruik wel strafbaar is.
Roken vind ik ook geen probleem als men alle rook zelf zou inademen en niet zou uitademen. Je mag van mij ook zoveel drugsslikken als je wil maar ga geen giftige dampen de lucht in slingeren waar mensen last van hebben.
pi_169889332
Dus ook auto's verbieden, vuurwerk, bbq's.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_169889368
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee een totaalverbod vind ik geen waanzin en met alcohol heb ik geen probleem omdat men anderen niet mee laat zuipen als ze dat niet willen en overlast na alcohol gebruik wel strafbaar is.
De gevolgen van alcohol zijn veel groter, verkeersongelukken, agressie, geweldpleging, verwoeste gezinnen door verslaving en ga zo maar door. Eigenlijk moeten ze gewoon met alcohol beginnen. :9
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:22:35 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889379
quote:

[..]

Roken vind ik ook geen probleem als men alle rook zelf zou inademen en niet zou uitademen. Je mag van mij ook zoveel drugsslikken als je wil maar ga geen giftige dampen de lucht in slingeren waar mensen last van hebben.
Oh maar je hebt er geen enkel probleem mee als een dronken groep jongeren mij lastig valt of een zatlap mij te pletter rijd.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:22:36 #229
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169889380
En zo worden langzaam alle rechten van het individu ingeperkt.
Moedertje staat kan dan weer lekker als een nanny gaan huishouden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_169889395
Ik ga ook een partij oprichten, onleefbaar Nederland, volgens mij maak ik dan best kans op een flink aantal zetels.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:23:25 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:21 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De gevolgen van alcohol zijn veel groter, verkeersongelukken, agressie, geweldpleging, verwoeste gezinnen door verslaving en ga zo maar door. Eigenlijk moeten ze gewoon met alcohol beginnen. :9
Precies. Maar daarom moet je het niet verbieden.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:23:42 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169889403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou dan heb je bijv. astma of andere longproblemen of je dan zielig bent als je niet wil stoppen met roken of zielig bent als je vraagt of ze niet willen roken laat ik maar even in het midden.
Oh ja... Plotseling hebben alle niet rokers longproblemen en of astma... Nog meer onzin argumenten?
pi_169889438
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:23 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ga ook een partij oprichten, onleefbaar Nederland, volgens mij maak ik dan best kans op een flink aantal zetels.
Is de partij tegen de burger niets voor je?
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:25:52 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:22 schreef Eiwitshake het volgende:
Dat is de kern van dit topic.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:26:55 #235
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169889461
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is de kern van dit topic.
Dat was mij nog niet duidelijk :'(
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_169889466
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies. Maar daarom moet je het niet verbieden.
Mee eens, een verbod is sowieso het laatste waar ik aan denk als ik me erger aan gewoontes van anderen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:28:19 #237
346939 Janneke141
pi_169889499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:27 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Mee eens, een verbod is sowieso het laatste waar ik aan denk als ik me erger aan gewoontes van anderen.
Een verbod op domme kutplannen lijkt me anders best een goed idee.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:28:42 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169889511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:06 schreef Cherna het volgende:
Bovendien gaat het mij niet om het roken alleen. Maar die drang van clubjes en adviseurs die je een levensstijl willen opdringen met drang.
Dit dus. Opbokken om je levensstijl aan mij op te dringen.
pi_169889515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:25 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Is de partij tegen de burger niets voor je?
Nee, mijn partij is door en voor burgers. ;)
Samen alles verbieden.
  donderdag 30 maart 2017 @ 18:31:32 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169889585
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Scherp 😁
pi_169889618
quote:

maar ga geen giftige dampen de lucht in slingeren waar mensen last van hebben.
Is dat de norm, of een gelegenheidsargument? Als dat de norm is hebben we namelijk een probleem met een heleboel activiteiten.
pi_169890031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Misschien dat die mensen wel denken dat ze genieten van het leven als ze roken, maar ja dat heb je nu eenmaal als je verslaafd bent, dan is de werkelijkheid wel eens vertroebeld door de verslaving.
Ik rook alleen als ik er zin in heb. Dat is soms in de tuin met een lekker drankje er bij. Overigens hebben de buren daar geen last van, wij wonen nog al vrij. Maar ik geloof niet dat ik verslaafd ben. Al zal jij natuurlijk zeggen dat dat wel is.
Op een feestje kan ik goed een heel pakje roken en dan drie weken niet.
pi_169890043
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:19 schreef bedachtzaam het volgende:
En stinkende mensen. Die zijn er ook veel.
pi_169890107
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:19 schreef bedachtzaam het volgende:
'Zullie doen ook dingen die slecht en gevaarlijk zijn.'
pi_169890122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En stinkende mensen. Die zijn er ook veel.
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat scheten opgevangen dienen te worden met een schetenvanger. :)
pi_169890124
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:22 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oh maar je hebt er geen enkel probleem mee als een dronken groep jongeren mij lastig valt of een zatlap mij te pletter rijd.
Jawel maar dat is dus al verboden, als mensen alcohol drinken is er op zich nog geen sprake van overlast voor anderen.
pi_169890167
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat de norm, of een gelegenheidsargument? Als dat de norm is hebben we namelijk een probleem met een heleboel activiteiten.
Het is mijn norm voor genotsmiddelen gebruik.
pi_169890239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik rook alleen als ik er zin in heb. Dat is soms in de tuin met een lekker drankje er bij. Overigens hebben de buren daar geen last van, wij wonen nog al vrij. Maar ik geloof niet dat ik verslaafd ben. Al zal jij natuurlijk zeggen dat dat wel is.
Op een feestje kan ik goed een heel pakje roken en dan drie weken niet.
Als je er dan zin in hebt denk ik dat je wel verslaafd bent ja, het is een vreemde gewoonte waarbij mensen denken dat het gezellig is of lekker is en dus willen ze dat in bepaalde omstandigheden.
pi_169890245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel maar dat is dus al verboden, als mensen alcohol drinken is er op zich nog geen sprake van overlast voor anderen.
Moet je eens opletten als de cafés leeglopen en iedereen gezellig in zijn vieze vervuilende auto stap of op de nog viezere scooter.
In het beste geval dan, want het is natuurlijk heel leuk om onderweg wat lol te trappen en lawaai te maken, misschien wat slopen ondertussen....
Nee, verbieden die zooi, drank maakt meer kapot, drank in de man, wijsheid in de kan.
pi_169890259
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:22 schreef Eiwitshake het volgende:
Het recht om geen last van de rook van iemand te hebben wordt er niet mee ingeperkt.
  donderdag 30 maart 2017 @ 19:14:45 #251
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169890299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het recht om geen last van de rook van iemand te hebben wordt er niet mee ingeperkt.
Mensen kunnen ook met elkaar tot een overeenkomst komen zonder toezicht van de almachtige staat.
- Jan Van Speijk
pi_169890310
Hoeveel liter zeik zal er trouwens elk weekend weer tegen gebouwen en dergelijke aanvloeien? verbieden die cafés en drank.
pi_169890331
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Je snapt dat het juist een vrij briljante, in ieder geval bepaald niet naïeve, campagne is geweest?
Nee, maar leg uit.
pi_169890334
Clean Air... :r
Naar clubje mensen
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169890357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je er dan zin in hebt denk ik dat je wel verslaafd bent ja, het is een vreemde gewoonte waarbij mensen denken dat het gezellig is of lekker is en dus willen ze dat in bepaalde omstandigheden.
Dat is echt gelul. Ik heb ook wel eens zin in een dropje of een glas melk of een aardbei. Daar kan ik dan ook echt van genieten. Dat maakt me nog niet verslaafd.
pi_169890380
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, maar leg uit.
De campagne werd gevoerd door de industrie (het 'Voorlichtingsbureau Sigaretten en Shag'). Niet vanuit naïviteit dus, maar juist vanuit realiteitsbesef en eigen gewin en om harde maatregelen vanuit de overheid voor te zijn. Hebben ze nog een kleine twintig jaar mee kunnen kopen ook.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_169890407
quote:
Eigenlijk is dit gewoon waar alles om draait en de meest ware uitspraak van dit topic. Alleen dan moet het zijn de ergste soort. (Taalfundamentalisten zijn ook erg zeker...).
pi_169891373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:14 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook met elkaar tot een overeenkomst komen zonder toezicht van de almachtige staat.
In de praktijk blijkt helaas al te vaak dat dat niet lukt, zeker als je praat over aan de ene kant een verslaafde roker en aan de andere kant een longpatiënt die er last van heeft. Beide personen hebben dan namelijk de neiging om zijn gelijk te willen/moeten halen. Begrip voor elkaar is ook ver te zoeken. Je hoeft hier maar te kijken hoe heftig sommige reacties zijn, roken is heilig voor sommige mensen.
pi_169891417
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is echt gelul. Ik heb ook wel eens zin in een dropje of een glas melk of een aardbei. Daar kan ik dan ook echt van genieten. Dat maakt me nog niet verslaafd.
Maar dat is dan ook lekker roken is gewoon vies en ongezond en levert je niets op dat goed is behalve dan de verslavend werkende stoffen die je een tijdelijk goed gevoel geven. Je kunt daarvoor beter wat pilletjes nemen die dezelfde stoffen bevatten.
pi_169891824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is mijn norm voor genotsmiddelen gebruik.
Aha, je bent domineetje aan het spelen dus.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 20:29:13 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169892071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aha, je bent domineetje aan het spelen dus.
Jankzakdomineetje die aan het oreren is hoe andere mensen moeten leven omdat hij iets vies vindt.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:30:48 #262
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169892107
Nederland is echt een onverdraagzaam land aan het worden.
Ik ben zelf 5 jaar een ex-roker (nu weer roker) geweest maar ik heb er nooit geen probleem van gemaakt als mensen in mijn omgeving rookte.
Ik vond toen, en dat vind nu nog steeds dat men een beetje doorslaat in de regelgeving.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 20:31:56 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169892137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:30 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik vond toen, en dat vind nu nog steeds dat men een beetje doorslaat in de regelgeving.
Beetje? Voorstellen om op je eigendom niet meer te mogen roken is niet een beetje.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:32:02 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169892140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook lekker roken is gewoon vies en ongezond en levert je niets op dat goed is behalve dan de verslavend werkende stoffen die je een tijdelijk goed gevoel geven. Je kunt daarvoor beter wat pilletjes nemen die dezelfde stoffen bevatten.
Lekker is relatief.
pi_169892174
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jankzakdomineetje die aan het oreren is hoe andere mensen moeten leven omdat hij iets vies vindt.
Vreselijk dat soort mensen dat altijd in dit soort topics komt. En onzinnig ook om er mee in discussie te gaan, want ze kunnen niet discussieren. Alleen steeds maar weer hun eigen mening verkondigen, in wat voor vorm dan ook. Ze staan niet open voor enig discussiepunt of argument.
pi_169892201
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lekker is relatief.
Nee dat is niet. Volgens Wespensteek is roken vies en een aardbei lekker. En als je zegt dat je af en toe roken lekker vindt, dan vind je dat eigenlijk niet echt, maar denk je dat doordat je een verslavend stofje binnen krijgt.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 20:35:41 #267
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169892234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee dat is niet. Volgens Wespensteek is roken vies en een aardbei lekker. En als je zegt dat je af en toe roken lekker vindt, dan vind je dat eigenlijk niet echt, maar denk je dat doordat je een verslavend stofje binnen krijgt.
Kan je net zo goed een pilletje slikken. ;)

Ik neem aan dat Wespensteek ook verder bv. geen cola, koffie, of andere legale stimuleringsmiddelen neemt en dat netjes doet via pillen.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:39:35 #268
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169892341
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Beetje? Voorstellen om op je eigendom niet meer te mogen roken is niet een beetje.
Nou ja, ik bedoel gewoon meer het beleid van de laatste jaren.
Toen ik in 2000 een baan kreeg waardoor ik veel in kantoorpanden kwam was roken heel normaal.
Op de gangen en in de hallen van die panden mocht men gewoon roken, een peukie bij de koffieautomaat was gewoon toegestaan. Nu is dat ondenkbaar en niet geheel onterecht trouwens.
Wat mij tegenstaat is dat rokers tegenwoordig paria zijn en verbannen worden naar smerige, stinkende hokken die men met een lux woord ''rokersruimte'' noemt, of men dient buiten, een x-aantal meters van het pand, of zelfs buiten de poort een sigaret te roken. Ik vind dat volslagen belachelijk. En nogmaals, niet omdat ik zelf een roker ben.
pi_169892517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja volgens mij dingen die ertoe doen worden al in Brussel besproken, dan rest niet veel anders meer.

Hoe kunnen deze anders dan nog verantwoorden waarvoor deze er zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 20:47:11 ]
  donderdag 30 maart 2017 @ 21:33:13 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169894030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Toen ik in 2000 een baan kreeg waardoor ik veel in kantoorpanden kwam was roken heel normaal.
Op de gangen en in de hallen van die panden mocht men gewoon roken, een peukie bij de koffieautomaat was gewoon toegestaan. Nu is dat ondenkbaar en niet geheel onterecht trouwens.
Wat mij tegenstaat is dat rokers tegenwoordig paria zijn en verbannen worden naar smerige, stinkende hokken die men met een lux woord ''rokersruimte'' noemt, of men dient buiten, een x-aantal meters van het pand, of zelfs buiten de poort een sigaret te roken. Ik vind dat volslagen belachelijk. En nogmaals, niet omdat ik zelf een roker ben.
Omdat destijds de slogan was "Roken? Dat lossen we samen wel op" maar die oplossing was meestal dat de niet-rokers toch in de rook moesten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_169894499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Je neemt hem geen genot af, je vergroot zijn kans van een verslaving af te komen.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 21:50:58 #272
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169894653
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 21:46 schreef meeleez het volgende:

[..]

Je neemt hem geen genot af, je vergroot zijn kans van een verslaving af te komen.
Wat een helden. :')

Ik neem je vrijheid niet af, ik stop je in een isoleercel met zachte muren zodat het je kans vergroot geen last te hebben van anderen.
Carpe Libertatem
pi_169895497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ik zou ze ook niet voor mijn bedrijf willen. Zelf een stevig roker geweest, maar zie nu wel in dat het achterlijk is.

Zo'n haag van rokers voor je pand wil niemand. Lekker overal peuken, want de meesten verdommen het om de asbakken te gebruiken. Gasten, klanten, en niet-rokende werknemers met hun smoel door de rookwolken. Naar oude sigarettenrook stinkende mensen in de liften. Peuken die mee naar binnen gelopen worden.

Nee, ga dan maar in een rookruimte zitten. En ja, die zijn doorgaans smerig, maar dat komt door het roken. Zie je gelijk goed wat het voor troep is. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 22:15:25 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 22:15:47 #274
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169895550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zou ze ook niet voor mijn bedrijf willen. Zelf een stevig roker geweest, maar zie nu wel in dat het achterlijk is.

Zo'n haag van rokers voor je pand wil niemand. Lekker overal peuken, want de meesten verdommen het om de asbakken te gebruiken. Gasten, klanten, en niet-rokende werknemers met hun smoel door de rookwolken. Naar oude sigarettenrook stinkende mensen in de liften. Peuken die mee naar binnen gelopen worden.

Nee, ga dan maar in een rookruimte zitten. En ja, die zijn doorgaans smerig, maar dat komt door het roken. Zie je gelijk goed wat het voor troep is. :)
Altijd leuk, gefrustreerde ex-rokers.
Carpe Libertatem
pi_169895640
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vind jij het een goed welkom dan, zo'n haag rokers voor een bedrijfspand?
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 22:22:19 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169895810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja en nee. Voor de niet-roker zal het niet zo'n welkom zijn, maar wat vaak vergeten wordt is het sociale aspect van het (noodgedwongen) buiten staan roken. Met een klant die toevallig wel rookt nog even een peukie doen na afloop van een meeting is best nuttig.

Bovendien is regelmatig even een korte pauze hebben van je werkzaamheden een goede gewoonte.
Carpe Libertatem
pi_169895850
quote:

[..]

Even enkele meters verderop een afdakje neerplempen en je probleem is opgelost. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_169895860
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja en nee. Voor de niet-roker zal het niet zo'n welkom zijn, maar wat vaak vergeten wordt is het sociale aspect van het (noodgedwongen) buiten staan roken. Met een klant die toevallig wel rookt nog even een peukie doen na afloop van een meeting is best nuttig.

Bovendien is regelmatig even een korte pauze hebben van je werkzaamheden een goede gewoonte.
Ik ging ook altijd dat soort excuses bedenken om het voor mezelf goed te praten ;)
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 22:27:39 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169895973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ging ook altijd dat soort excuses bedenken om het voor mezelf goed te praten ;)
Ik heb niet zo'n behoefte om iets 'goed te praten'. Ben als tienertje begonnen, lekker doorgerookt, daarna 8 jaar niet gerookt, en sinds een paar jaar weer aan het roken.

Heb geen excuusjes nodig, vind het gewoon lekker. :)
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 22:35:06 #280
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169896214
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik snap je punt en er zit ook zeker een kern van waarheid in. ;)
pi_169896486
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

_O-
Leuk :')
pi_169896510
quote:

[..]

Ziet er idd echt heel dom uit voor een bedrijf.
  donderdag 30 maart 2017 @ 22:56:45 #283
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169896776
Rokers zijn gewoon verslaafde trieste mensen.
Altijd weer naar buiten om te roken :r
De tijd dringt, het einde nadert. De dagen tikken weg.
En dan... verschijnt hij.
Hij kijkt je recht aan en lacht.
Die lach is het laatste wat je hoort.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 23:00:13 #284
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169896835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:56 schreef 88-4 het volgende:
Even heerlijk weg van alle anti-rookfrusties.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:04:23 #285
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169896934
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Even heerlijk weg van alle anti-rookfrusties.
treurig hoor.
Met een sigaret je frustraties wegwerken _O-
Sneu gewoon.
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 23:05:18 #286
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169896952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:04 schreef 88-4 het volgende:

[..]

treurig hoor.
Met een sigaret je frustraties wegwerken _O-
Sneu gewoon.
Ik heb geen frustraties om weg te werken, die liggen duidelijk bij jou.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:07:55 #287
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169897044
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb geen frustraties om weg te werken, die liggen duidelijk bij jou.
Ik heb ook geen frustraties.
Waarom rook je dan?
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 23:09:11 #288
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169897077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:07 schreef 88-4 het volgende:

[..]
i
Ik heb ook geen frustraties.
Waarom rook je dan?
Omdat ik het lekker vind en er van geniet.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:12:32 #289
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169897186
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Omdat ik het lekker vind en er van geniet.
Genietse dan maar :')
Blijf vooral volhouden dat roken iets toevoegd aan je leven :') De tabaksindustrie is er blij mee _O-
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 23:19:26 #290
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169897397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:12 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Genietse dan maar :')
Dank je wel.
Carpe Libertatem
pi_169897419
Zie je wel, verbinden is mogelijk.
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:22:26 #292
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169897463
quote:
17s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dank je wel.
Geen dank, laten we hopen dat je geen longkanker krijgt. Maar dat zal vast wel meevallen, roken is opzich niet schadelijk :7
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2017 @ 23:23:39 #293
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169897488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:22 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Geen dank, laten we hopen dat je geen longkanker krijgt. Maar dat zal vast wel meevallen, roken is opzich niet schadelijk :7
Het verhoogt je kans op het krijgen van diverse kankers, maar wat tegenwoordig niet?
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:25:41 #294
338340 88-4
Last van de tijd
pi_169897542
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het verhoogt je kans op het krijgen van diverse kankers, maar wat tegenwoordig niet?
Ja precies, vooral geen reden om niet te roken. Want je kan overal kanker van krijgen.
Logisch :D
  vrijdag 31 maart 2017 @ 04:52:26 #295
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169899428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:18 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Als roker zijn je vrijheden al steeds verder ingeperkt. Mensen verplichten hun sigaret uit te maken zodra ze in hun eigen woning roken is echt een stap te ver.
Dit is niet het argument wat ik maak. Maar blijkbaar wel het argument wat mensen maar steeds aan blijven halen. Lekker langs elkaar heen praten, dat dan weer wel.
pi_169899486
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:56 schreef 88-4 het volgende:
Haha wij hebben lekker vaker pauze *O*
  vrijdag 31 maart 2017 @ 06:39:58 #297
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169899499
Ik had vroeger leraren die pijp, sigaren en sigaretten in de klas rookten, oke die tijd is voorbij. Ik kon zelf sigaretten roken op mijn werk, in het vliegtuig, de trein, de tram, oke die tijd is voorbij. 20 jaar geleden stak je gewoon een sigaret op op bezoek bij niet-rokers zonder het te vragen en vroeg na een paar minuten een asbak, oke die tijd is voorbij maar mocht er ooit in de toekomst een agent mijn huis binnendringen om mij het roken te verbieden dan is de tijd voor 1 van ons beiden voorbij en verlaat maar 1 persoon levend het pand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Braindead2000 op 31-03-2017 07:01:03 ]
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:14:46 #298
152789 karr-1
pi_169900525
Ik vraag me wel af waar de fantasie vandaan komt dat elke niet roker ineens astma of andere long problemen heeft?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:15:45 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169900541
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 06:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had vroeger leraren die pijp, sigaren en sigaretten in de klas rookten, oke die tijd is voorbij. Ik kon zelf sigaretten roken op mijn werk, in het vliegtuig, de trein, de tram, oke die tijd is voorbij. 20 jaar geleden stak je gewoon een sigaret op op bezoek bij niet-rokers zonder het te vragen en vroeg na een paar minuten een asbak, oke die tijd is voorbij maar mocht er ooit in de toekomst een agent mijn huis binnendringen om mij het roken te verbieden dan is de tijd voor 1 van ons beiden voorbij en verlaat maar 1 persoon levend het pand.
RIP alvast.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:29:43 #300
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169900730
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

RIP alvast.
Gaan we nog ff , als laatste wens? -O-
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:36:32 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169900788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

Gaan we nog ff [ afbeelding ], als laatste wens? -O-
Nee. Je zult als maagd sterven. Of misschien voelt je moeder zich geroepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')