abonnement Unibet Coolblue
pi_169671084
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

Game on. ^O^ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2017 10:40:07 ]
pi_169671505
quote:
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Hoeveel plaatsen met dezelfde naam zijn er dan wel niet :')
pi_169671544
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:43 schreef Stompzinnig het volgende:
In het vorige deel zijn we al ongeveer honderd posts lang bezig het verschil tussen een maillot en een legging te beschrijven.

Nog steeds? Een korte samenvatting van die discussie zou meer op zn plaats zijn maar ik weet het verschil niet (en hoef het ook niet te weten).
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:34:21 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169671662
Tot een jaar of 10 geleden dacht ik dat je niet met een scherp mes op een bord moest snijden omdat je het bord zou beschadigen. Inmiddels begrijp ik dat je dat niet moet doen om het mes niet bot te maken (of zo).
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:36:57 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169671693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Tot een jaar of 10 geleden dacht ik dat je niet met een scherp mes op een bord moest snijden omdat je het bord zou beschadigen. Inmiddels begrijp ik dat je dat niet moet doen om het mes niet bot te maken (of zo).
Zo moet je ook niet met de scherpe kant van een mes naar beneden zaken van een snijplank de pan in vegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169671726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo moet je ook niet met de scherpe kant van een mes naar beneden zaken van een snijplank de pan in vegen.
Ook niet van kunststof of hout? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:40:03 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169671730
Al is het natuurlijk wel makkelijker om een mes weer scherp te krijgen dan een beschadigd bord te herstellen.
pi_169671736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ook niet van kunststof of hout? :o
lijkt mij dat een mes daar ook bot van wordt..

overigens zelf nooit bij stil gestaan :')
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:46:53 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169671813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ook niet van kunststof of hout? :o
Het gaat erom dat je de snede dan dwars (haaks) over het hout of kunstof trekt, niet bevorderlijk voor het recht blijven staan van de snede.
Heel veel mensen, ook TV koks maken deze fout trouwens, net als olijfolie in de pan doen en deze heet laten worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je de snede dan dwars (haaks) over het hout of kunstof trekt, niet bevorderlijk voor het recht blijven staan van de snede.
Heel veel mensen, ook TV koks maken deze fout trouwens, net als olijfolie in de pan doen en deze heet laten worden.
Ik snap dat je niet kan frituren in olijfolie maar een eitje bakken vind ik het prima geschikt voor. Aangezien ik altijd bereid ben bij te leren.... Vertel eens verder.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:37:29 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169672583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:27 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik snap dat je niet kan frituren in olijfolie maar een eitje bakken vind ik het prima geschikt voor. Aangezien ik altijd bereid ben bij te leren.... Vertel eens verder.
quote:
Als onverzadigde vetzuren echter langdurig hoog verhit worden, ontleden ze en vormen ze zelf radicalen. Die radicalen reageren direct tot onvolledige verbrandingsproducten zoals polycyclische aromatische koolwaterstoffen, waarvan sommige kankerverwekkend zijn. Olijfolie ontleedt wanneer deze langdurig tot een temperatuur van 150 °C-200 °C verhit wordt, temperaturen die worden bereikt bij wokken of braden als de olie te heet wordt en gaat walmen. Andere oliën, zoals pindaolie (arachide-olie), kunnen hoger verhit worden, maar bevat alleen mono-onverzadigde vetzuren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Olijfolie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672625
quote:
quote:
Bereiden

Gewone olijfolie en vierge olijfolie zijn heel geschikt voor bakken en braden. Bakken en braden in extra vierge olijfolie kan wel, maar is niet aanbevolen omdat de smaak grotendeels verloren gaat na verhitting.

Extra vierge olijfolie wordt koud gebruikt voor pasta, salade, vinaigrettes, tapenades en koude sauzen. Extra vierge olijfolie is minder geschikt voor frituren. Op deze temperatuur kunnen schadelijke stoffen, zoals PAK's, ontstaan. Hoe vaker of langer extra vierge olijfolie wordt verhit, hoe meer PAK's worden gevormd.

De gewone olijfolie is zuiverder en daardoor beter geschikt voor frituren. Omdat deze olijfolie voor het belangrijkste deel bestaat uit geraffineerde olie, verandert de olie niet van kwaliteit en smaak bij verhitting. Deze olijfolie kan beter tegen verhitting dan harde vetten.
:?
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/olijfolie.aspx#blok13
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:44:41 #13
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169672684
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoeveel plaatsen met dezelfde naam zijn er dan wel niet :')
Die zijn er dus juist niet.
Fade to Black
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:47:36 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169672742
quote:
Feit is dus dat er bij verhitting PAK's en vrije radicalen ontstaan. Kan je dus beter een andere olie gebruiken zoals arachide waarbij dat niet het geval is.
In het middelandse zee gebied wordt het bakken in olijfolie ook niet al eeuwen gedaan, daar grillen ze vlees en vis liever.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:44 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Die zijn er dus juist niet.
joh
pi_169672914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feit is dus dat er bij verhitting PAK's en vrije radicalen ontstaan. Kan je dus beter een andere olie gebruiken zoals arachide waarbij dat niet het geval is.
In het middelandse zee gebied wordt het bakken in olijfolie ook niet al eeuwen gedaan, daar grillen ze vlees en vis liever.
maar, zoals het voedingscentrum dus zegt, kan je met gewone olijfolie gewoon bakken en braden zonder problemen..

het grootste probleem zit hem in de (Extra) vierge variant die niet (echt) geschikt is voor bakken en braden en vooral frituren

daar moet je dan wel verschil tussen maken imho
pi_169672958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feit is dus dat er bij verhitting PAK's en vrije radicalen ontstaan. Kan je dus beter een andere olie gebruiken zoals arachide waarbij dat niet het geval is.
In het middelandse zee gebied wordt het bakken in olijfolie ook niet al eeuwen gedaan, daar grillen ze vlees en vis liever.
Met alle respect. Er staat langdurig verhitten. Een eitje bakken is niet bepaald langdurig, wokken ben ik ook altijd snel klaar bij. Braden kan iets langer duren maar dan is de temperatuur weer lager. Ik blijf dus lekker olijfolie gebruiken voor in de pan. Frituren (kroepoek) doe ik met zonnebloem en de wok e.d. inbranden met arachideolie. Die laatste is weer niet echt lekker in je eten.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:15:49 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169673223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:58 schreef mschol het volgende:

[..]

maar, zoals het voedingscentrum dus zegt, kan je met gewone olijfolie gewoon bakken en braden zonder problemen..

het grootste probleem zit hem in de (Extra) vierge variant die niet (echt) geschikt is voor bakken en braden en vooral frituren

daar moet je dan wel verschil tussen maken imho
Koudgeperste olijfolie heeft een rookpunt tussen de 130 en 180 graden. Bij het rookpunt begint de olie af te breken, chemisch te veranderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169673671
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoeveel plaatsen met dezelfde naam zijn er dan wel niet :')
Staan wel meer domme dingen in die er wel uit kunnen.

Oh, en die over de knopen van een blouse en overhemd, dat geldt voor alle knopen en ook ritsen van kledingstukken van het ander geslacht.
pi_169673682
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:39 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Staan wel meer domme dingen in die er wel uit kunnen.

Niet alles gelezen. :@
pi_169689897
Waarom was de "mad hatter" (de gekke hoedenmaker) gek? Omdat ze bij het maken van vilt, dat bij die hoeden werd gebruikt, kwik gebruikten. En van de kwikdampen werden de hoedenmakers gek.
(Alice in Wonderland).
I´m back.
pi_170509085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:32 schreef Plompzakker het volgende:
Ik zie een causaal verband met jouw terugkeer
Altijd gedacht dat het casuaal was ipv causaal. :@

Ik ben 40 :@

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170521301
Ik kwam er pas een paar dagen geleden dat LLgetikt, LLgetikt heet. Ik las altijd LLgelikt _O- :') :@ (geen flauw idee waarom, heb 't wel vaker met bepaalde woorden).
pi_170553588
Dat een huwelijk niet geconsumeerd wordt, maar geconsummeerd:

quote:
11s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:08 schreef Joezi het volgende:

[..]

apart woord dus, wist ik niet
http://www.encyclo.nl/begrip/consummeren
Somebody that I used to know
  vrijdag 28 april 2017 @ 22:38:28 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170554308
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:10 schreef Postbus100 het volgende:
Dat een huwelijk niet geconsumeerd wordt, maar geconsummeerd:

[..]

:o :o :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170554346
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:10 schreef Postbus100 het volgende:
Dat een huwelijk niet geconsumeerd wordt, maar geconsummeerd:

[..]

:o :o Weer wat geleerd :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_170554583
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:10 schreef Postbus100 het volgende:
Dat een huwelijk niet geconsumeerd wordt, maar geconsummeerd:

[..]

:o

Ik vond het ook altijd al een raar woord in die context.. consumeren.
Bedankt dat je mijn wereld weer kloppend hebt gemaakt _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_170554638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:o

Ik vond het ook altijd al een raar woord in die context.. consumeren.
Bedankt dat je mijn wereld weer kloppend hebt gemaakt _O_
Ik vond het helemaal niet raar :o Consumeren/nuttigen/gebruiken/seks tot je nemen, in mijn ogen allemaal hetzelfde :+
Somebody that I used to know
pi_170558575
Ik hou toch zo van dit topic :D _O_
pi_170578293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom was de "mad hatter" (de gekke hoedenmaker) gek? Omdat ze bij het maken van vilt, dat bij die hoeden werd gebruikt, kwik gebruikten. En van de kwikdampen werden de hoedenmakers gek.
(Alice in Wonderland).
Ik wist anders niet dat het door de kwik kwam. Ik wist dan ook niet dat kwik gebruikt werd het werken met vilt.
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_170578452
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 03:58 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Ik wist anders niet dat het door de kwik kwam. Ik wist dan ook niet dat kwik gebruikt werd het werken met vilt.
Grap?
I´m back.
pi_170578461
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grap?
neuh, gewoon nooit mee bezig gehouden.ik vind vilt nou niet zo interessant om er veel van te weten :P
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_170578463
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:28 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

neuh, gewoon nooit mee bezig gehouden.ik vind vilt nou niet zo interessant om er veel van te weten :P
Nee, ik ook niet, totdat ik een serie zag op Netflix over eigenaardige sterfgevallen. Toch grappig om te weten. Waren wel meer mad hatters in Victoriaans Engeland wrs en in USA.
I´m back.
pi_170578465
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, totdat ik een serie zag op Netflix over eigenaardige sterfgevallen. Toch grappig om te weten. Waren wel meer mad hatters in Victoriaans Engeland wrs en in USA.
Geen Netflix, dus de serie niet gezien, dus ja dan kan ik het niet weten natuurlijk ;)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_170578471
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:35 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Geen Netflix, dus de serie niet gezien, dus ja dan kan ik het niet weten natuurlijk ;)
Ik zag het toevallig, vind het toch een aardig weetje.
I´m back.
  zondag 30 april 2017 @ 10:46:39 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170580016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom was de "mad hatter" (de gekke hoedenmaker) gek? Omdat ze bij het maken van vilt, dat bij die hoeden werd gebruikt, kwik gebruikten. En van de kwikdampen werden de hoedenmakers gek.
(Alice in Wonderland).
Correct, maar Lewis Carrol baseerde het karakter op een zeer excentrieke meubelhandelaar kwam ik net achter toen ik nakeek waarvoor kwik gebruikt werd bij het maken van hoeden (kwiknitraat werd gebruikt als een soepelmaker voor vilt van de haren van kleine dieren als konijnen, vilt werd geperst om vormen en dan gekookt en weer geperst, bij het koken viel het kwiknitraat uiteen en kwam er kwikdamp vrij die ingeademd werd)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Theophilus_Carter

Had geen kwikvergiftiging btw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage zondag 30 april 2017 @ 12:02:32 #37
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_170581266
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, totdat ik een serie zag op Netflix over eigenaardige sterfgevallen. Toch grappig om te weten. Waren wel meer mad hatters in Victoriaans Engeland wrs en in USA.
Kwikvergiftiging was ook een veelvoorkomende aandoening in de VS tijdens de zogenaamde 'Gold Rush' in het westen van het land. Destijds gebruikten ze kwik om het goud tijdens het wassen van grond te onttrekken en samen te klonteren. Daarom dat je van goudkoorts ook daadwerkelijk ziek kon worden :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_170607124
Het verjaardagsliedje in het chinees dat je vroeger zong (hanky panky shanghai)... is helemaal geen chinees maar gewoon verzonnen tekst.

Niet zo lang geleden kwam ik hier pas achter :'(
Stom paard
pi_170609010
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:46 schreef giepen het volgende:
Het verjaardagsliedje in het chinees dat je vroeger zong (hanky panky shanghai)... is helemaal geen chinees maar gewoon verzonnen tekst.

Niet zo lang geleden kwam ik hier pas achter :'(
:D :D

Is iig nog wat verfijnder dan de "Tjinge tjing tjong, tjing tjong!" die ze bij mij op school zongen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 1 mei 2017 @ 15:02:42 #40
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_170609162
Vroeger als kleine jongen dacht ik, dat als je de glazen bol van een plasma bal zou verwijderen en dan aan zou zetten, de hele wereld onder stroom zou komen te staan.
we cant feed the poor but we can fund a war
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:03:04 #41
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170678128
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:52 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170678190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Eix het volgende:
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
:@
Protège moi de mes désirs.
pi_170678221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Eix het volgende:
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
_O_
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:14:38 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170681785
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:02 schreef slacKard.x het volgende:
Vroeger als kleine jongen dacht ik, dat als je de glazen bol van een plasma bal zou verwijderen en dan aan zou zetten, de hele wereld onder stroom zou komen te staan.
Hoe ben je erachter gekomen dat dat niet zo is?
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:19:44 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170681903
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 05:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zag het toevallig, vind het toch een aardig weetje.
Hoe heet die serie?
And so is the past
pi_170682021
quote:
11s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe heet die serie?
"1.000 ways to die" seizoen 3 aflevering 14.
Je hebt ook nog de serie "Curious and unusual deaths" btw. Deze serie pakt het wat serieuzer aan dan die serie 1.000 ways to die.
I´m back.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:47:25 #47
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_170682544
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoeveel plaatsen met dezelfde naam zijn er dan wel niet :')
Zo hebben we vroeger ooit iemand eens wijs gemaakt dat we op vakantie waren in de plaats Rastplatz (gemeente Bitte Sauberhalten)

pi_170682567
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Zo hebben we vroeger ooit iemand eens wijs gemaakt dat we op vakantie waren in de plaats Rastplatz (gemeente Bitte Sauberhalten)

[ afbeelding ]
Die hond geloofd dat wel ja.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:15:25 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170683191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Eix het volgende:
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
En de gewone i wordt ook wel Latijnse-i genoemd.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:21:22 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170683329
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Zo hebben we vroeger ooit iemand eens wijs gemaakt dat we op vakantie waren in de plaats Rastplatz (gemeente Bitte Sauberhalten)

[ afbeelding ]
Dat is vlakbij Mulldeponie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170685212
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef Pudd1ngbuks het volgende:

[..]

Zo hebben we vroeger ooit iemand eens wijs gemaakt dat we op vakantie waren in de plaats Rastplatz (gemeente Bitte Sauberhalten)

[ afbeelding ]
De moeder van een vriendin van mij, was een keer met een vriendin van haar naar Duitsland. Toen ze voor de Xde keer het bordje Ausfahrt zagen, zijn ze van de snelweg gegaan omdat ze dachten dat het een enorm grote uitvaart van een belangrijk persoon was.

true story
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:59:30 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170685395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De moeder van een vriendin van mij, was een keer met een vriendin van haar naar Duitsland. Toen ze voor de Xde keer het bordje Ausfahrt zagen, zijn ze van de snelweg gegaan omdat ze dachten dat het een enorm grote uitvaart van een belangrijk persoon was.

true story
Dit is zo stupide, dit moet wel waar zijn
_O- _O- _O- _O-

Mijn moe ooit tijdens een vakantie in D, toen een klein jongetje op zijn minifiets op de stoep reed...
Kannst du nicht Bellen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170686465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is zo stupide, dit moet wel waar zijn
_O- _O- _O- _O-

Mijn moe ooit tijdens een vakantie in D, toen een klein jongetje op zijn minifiets op de stoep reed...
Kannst du nicht Bellen?
Mijn schoonma wees in Frankrijk in de campingwinkel eieren aan: die!

Ze had eigenlijk een dozijn nodig ...
pi_170690067
niet echt begreep, gewoon nooit geweten:
Madurodam is een officieel oorlogsmonument
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:35:57 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170690490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"1.000 ways to die" seizoen 3 aflevering 14.
Je hebt ook nog de serie "Curious and unusual deaths" btw. Deze serie pakt het wat serieuzer aan dan die serie 1.000 ways to die.
Dank. Zal ze beiden eens checken.
And so is the past
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:36:47 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170690510
quote:
11s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:23 schreef mschol het volgende:
niet echt begreep, gewoon nooit geweten:
Madurodam is een officieel oorlogsmonument
:@.
And so is the past
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:13:22 #57
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_170694988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Eix het volgende:
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
Shit hej :D
pi_170700029
weer een :@ momentje:

ik dacht altijd dat brittany de aanduiding was voor het Verenigd koninkrijk, zo rond de middeleeuwen
maar het is gewoon een franse "provincie" 8)7
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:24:28 #59
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_170701025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:25 schreef mschol het volgende:
weer een :@ momentje:

ik dacht altijd dat brittany de aanduiding was voor het Verenigd koninkrijk, zo rond de middeleeuwen
maar het is gewoon een franse "provincie" 8)7
Bretagne ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 13:51:08 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170704044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De moeder van een vriendin van mij, was een keer met een vriendin van haar naar Duitsland. Toen ze voor de Xde keer het bordje Ausfahrt zagen, zijn ze van de snelweg gegaan omdat ze dachten dat het een enorm grote uitvaart van een belangrijk persoon was.

true story
Een vriend van me is ooit zijn auto kwijtgeweest, want hij had alleen onthouden dat hij die in de Einbahnstrasse geparkeerd had.
pi_170704111
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een vriend van me is ooit zijn auto kwijtgeweest, want hij had alleen onthouden dat hij die in de Einbahnstrasse geparkeerd had.
:o _O- _O-
pi_170704350
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Mijn schoonma wees in Frankrijk in de campingwinkel eieren aan: die!

Ze had eigenlijk een dozijn nodig ...
Leg eens uit, ik snap hem niet.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:08:31 #63
9859 crew  Karina
Woman
pi_170704521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Leg eens uit, ik snap hem niet.
Ik moest ook even denken :') die -> dix (tien)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170704602
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:08 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik moest ook even denken :') die -> dix (tien)
Dix is toch uitspraak dies?
I´m back.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:14:20 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_170704688
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dix is toch uitspraak dies?
Die dacht ik? In het spaans is het wel diEz (zoiets, dat fonetisch typen ken/kan ik niet zo goed :P )
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170704719
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Die dacht ik? In het spaans is het wel diEz (zoiets, dat fonetisch typen ken/kan ik niet zo goed :P )
17, 18, 19: dies-set, dies-wiet, dies-nuf.
I´m back.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 14:16:31 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_170704737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

17, 18, 19: dies-set, dies-wiet, dies-neuf.
Ja dan wel. Nou ja iig was dat wat hij/zei bedoelde :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170704769
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:16 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja dan wel. Nou ja iig was dat wat hij/zei bedoelde :D
Frans is voor ons door middelbare school Frans geplooide oortjes sws altijd onverstaanbaar.
I´m back.
pi_170704793
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Die dacht ik? In het spaans is het wel diEz (zoiets, dat fonetisch typen ken/kan ik niet zo goed :P )
Je kunt de beklemtoonde lettergreep zo niet aangeven. Gaat iets beter met een streepje eronder. Zie woordenboek.
pi_170788148
Meer een leuk feitje, de straten uit het spel Monopoly zijn gebaseerd op de plaatsen waar Perry vestigingen had (Het latere Perry sport, welke de rechten op dit spel had in Nederland).

Bron: http://www.overstraatname(...)en-van-monopoly.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170788324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:03 schreef Eix het volgende:
Als je de letter y spelt dan zeg je wel eens 'i-grec', nooit echt erover nagedacht waar dat grec voor stond. Het zal wel, die letter heet gewoon zo. Pas nu valt het kwartje. Griekse ij: grec! :D
De IJ is overigens geen letter maar een digraaf, uniek voor de Nederlandse taal. Er zijn maar een paar worden met een ij combinatie waar er geen sprake is van een digraaf ij

-Fiji
-Bijectie
-Bijouterie

https://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(digraaf)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170789081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

17, 18, 19: dies-set, dies-wiet, dies-nuf.
Wij hadden vroeger een stacaravan op een vakantiepark. Onze buren stonden op nummer achttien en hun stacaravan heette Dieswiet. Duurde erg lang voor ik doorhad dat dat fonetisch Frans voor 18 was :')
Somebody that I used to know
pi_170789544
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:05 schreef raptorix het volgende:

De IJ is overigens geen letter maar een digraaf, uniek voor de Nederlandse taal. Er zijn maar een paar worden met een ij combinatie waar er geen sprake is van een digraaf ij

-Fiji
-Bijectie
-Bijouterie

https://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(digraaf)
Weer wat geleerd :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 mei 2017 @ 01:31:41 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170790650
Van Dijk... Van Velzen... Van Morrison...

... het heeft lang geduurt voor ik doorgan dat in het laatste geval "Van" een voornaam is (afkorting van Ivan). En het is dus geen Nederlander ook.
pi_170790744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 01:31 schreef Lunatiek het volgende:
Van Dijk... Van Velzen... Van Morrison...

... het heeft lang geduurt voor ik doorgan dat in het laatste geval "Van" een voornaam is (afkorting van Ivan). En het is dus geen Nederlander ook.
Uhh wat ?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170791274
Aĺleen bij Van Morrison gaat die vlieger op.
pi_170794506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 06:46 schreef Beathoven het volgende:
Aĺleen bij Van Morrison gaat die vlieger op.
Precies wat Lunatiek zegt dus.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:17:04 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170794649
Wie kent 'm niet: Van Halen, het broertje van Alex en Eddie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:04 #79
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_170826889
Dat er bij het oorlogsmonument in ons dorp geen slachtoffers begraven liggen, Dat dacht ik dus altijd.
pi_171227200
Okee, door iemand van twitter zocht ik even op de popgroep Kayak.
Dit nummer luisteren:


Nooit geweten dat die gek Ruthless Queen zong.
Moet je even luisteren ook hoe hij het zingt in dat nummer.
_O- .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2017 19:09:17 ]
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:02:15 #81
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_171249099
Dat shift+tab het tegenovergesteld doet van tab (dus een hokje teruggaan in een formulier oid) kwam ik pas een jaar of 3 geleden achter. En ik heb toen eerst nog een tijdje gedacht dat dat gewoon een specifieke functie was van het boekhoudprogramma dat op mijn werk gebruikt werd :@
  zaterdag 27 mei 2017 @ 17:07:09 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171249282
Kwam er gisteren achter dat Charlie Hunnam (Sons of Anarchy, King Arthur) de Twink Nathan Maloney was in Queer as Folk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171250009
Dat de amerikaanse staat Washington aan de westcoast ligt, en niet zoals ik dacht aan de eastcoast...
  Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2017 @ 17:40:05 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171250289
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:30 schreef Bot13 het volgende:
Dat de amerikaanse staat Washington aan de westcoast ligt, en niet zoals ik dacht aan de eastcoast...
Die aan de oostkust is Washington DC ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 27 mei 2017 @ 20:13:53 #85
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_171254180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die aan de oostkust is Washington DC ;)
En Washington DC is niet 1 van de 50 staten (geen senatoren en volksvertegenwoordigers, maar mogen wel stemmen voor president).
Géén kloon van tvlxd!
pi_171254415
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, door iemand van twitter zocht ik even op de popgroep Kayak.
Dit nummer luisteren:


Nooit geweten dat die gek Ruthless Queen zong.
Moet je even luisteren ook hoe hij het zingt in dat nummer.
_O- .
?
pi_171254465
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

?
Moet je even luisteren. Was een hit eind jaren 70 en ik wist echt nooit wat-ie zong. Totdat iemand er over begon gister op twitter en ik filmpje opzocht op youtube. Blijkt-ie Ruthless te zingen in dat Ruthless Queenin in het refrein.
Nu ik het weet, hoor ik het ook hoor.
I´m back.
pi_171254524
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwam er gisteren achter dat Charlie Hunnam (Sons of Anarchy, King Arthur) de Twink Nathan Maloney was in Queer as Folk.
[ afbeelding ]
Ik kwam er onlangs achter dat Charlie Hunham van Sons of Anarchy en King Arthur al super bekend was door de Green Street Hooligans films. Ik herkende hem totaal niet nu hij een volle kop met haar heeft.
- Met zuidelijke groet -
pi_171254536
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die aan de oostkust is Washington DC ;)
District of Columbia en is een staatje eigenlijk op zichzelf.
I´m back.
pi_171254655
Okee, ook weer via twitter heb ik een vrouw duidelijk kunnen maken waarom mannen niet zelden sokken dragen in hun sandalen.

En ze keek er echt van op.

Omdat als je dat niet doet gedurende de zomer dat je die sandalen draagt zweet en vuil van de straat een stinkend plakkaat vormen op het voetbed van je sandaal. Als je het volgende zomerseizoen dan weer je sandalen wil aandoen zul je daar de hogedrukreiniger op moeten zetten of nieuwe kopen bij wijze van spreken.
Enfin dame zal nooit meer mannen met sandalen en sokken uitlachen.
I´m back.
pi_171255203
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, ook weer via twitter heb ik een vrouw duidelijk kunnen maken waarom mannen niet zelden sokken dragen in hun sandalen.

En ze keek er echt van op.

Omdat als je dat niet doet gedurende de zomer dat je die sandalen draagt zweet en vuil van de straat een stinkend plakkaat vormen op het voetbed van je sandaal. Als je het volgende zomerseizoen dan weer je sandalen wil aandoen zul je daar de hogedrukreiniger op moeten zetten of nieuwe kopen bij wijze van spreken.
Enfin dame zal nooit meer mannen met sandalen en sokken uitlachen.
Maar dat gebeurt bij vrouwen toch net zo goed? Waarom dragen wij dan geen sokken in onze zomerschoentjes?
Mon 'en!
pi_171255239
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:58 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt bij vrouwen toch net zo goed? Waarom dragen wij dan geen sokken in onze zomerschoentjes?
Vrouwen hebben honderden schoenen om af te wisselen, ook gehakte schoentjes die minder vuil opscheppen en uiteraard zweten ze minder etc.
I´m back.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 21:41:40 #93
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171256515
Dat de kleur turquiose gewoon Turks blauw is..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zondag 28 mei 2017 @ 09:22:18 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171265207
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, ook weer via twitter heb ik een vrouw duidelijk kunnen maken waarom mannen niet zelden sokken dragen in hun sandalen.

En ze keek er echt van op.

Omdat als je dat niet doet gedurende de zomer dat je die sandalen draagt zweet en vuil van de straat een stinkend plakkaat vormen op het voetbed van je sandaal. Als je het volgende zomerseizoen dan weer je sandalen wil aandoen zul je daar de hogedrukreiniger op moeten zetten of nieuwe kopen bij wijze van spreken.
Enfin dame zal nooit meer mannen met sandalen en sokken uitlachen.
Maak jij de varkensstallen schoon op je sandalen? Of schep je er putjes mee leeg? En laat je ze dan een jaartje staan broeien voordat je ze reinigt?
Sokken in sandalen blijft meewarig lachwekkend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171265243
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maak jij de varkensstallen schoon op je sandalen? Of schep je er putjes mee leeg? En laat je ze dan een jaartje staan broeien voordat je ze reinigt?
Sokken in sandalen blijft meewarig lachwekkend.
Waarom? Ik draag ook altijd sokken in m'n slippers, zo ga ik ook gerust naar de Jumbo enzo.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 09:26:25 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171265246
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:26 schreef DKS het volgende:

Waarom? Ik draag ook altijd sokken in m'n slippers, zo ga ik ook gerust naar de Jumbo enzo.
Omdat het er niet uitziet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 mei 2017 @ 09:27:30 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171265254
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:58 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt bij vrouwen toch net zo goed? Waarom dragen wij dan geen sokken in onze zomerschoentjes?
Omdat vrouwen hun zomerschoentjes van vorig jaar niet dragen en in een seizoen meer paar zomerschoenen dragen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171265280
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat het er niet uitziet.
Zonder sokken krijg ik zweetpoten van die slippers en dan gaan ze helemaal stinken en moet ik ze weer in de vaatwasser stoppen.
Het ziet er misschien niet uit maar het is wel effectief.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 09:36:13 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171265355
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:29 schreef DKS het volgende:

[..]

Zonder sokken krijg ik zweetpoten van die slippers en dan gaan ze helemaal stinken en moet ik ze weer in de vaatwasser stoppen.
Het ziet er misschien niet uit maar het is wel effectief.
Trek dan gewone schoenen met sokken aan. Met sokken in sandalen verliezen die sandalen ook een beetje hun nut (luchtigheid).
The love you take is equal to the love you make.
pi_171265392
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trek dan gewone schoenen met sokken aan. Met sokken in sandalen verliezen die sandalen ook een beetje hun nut (luchtigheid).
Ik heb geen sandalen!! Die zijn voor vrouwen en ouwe mannetjes!!
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 09:42:54 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171265437
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:39 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik heb geen sandalen!! Die zijn voor vrouwen en ouwe mannetjes!!
Slippers dan, zelfde verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 28 mei 2017 @ 09:43:05 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171265440
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:39 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik heb geen sandalen!! Die zijn voor vrouwen en ouwe mannetjes!!
En Romeinen.
pi_171265774
Maar om ontopic te blijven: Tot de dag dat m'n dochter werd geboren wist ik niet precies waar baby's uit kwamen.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 10:27:55 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_171266312
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:02 schreef DKS het volgende:
Maar om ontopic te blijven: Tot de dag dat m'n dochter werd geboren wist ik niet precies waar baby's uit kwamen.
Tis wat! 3 gaatjes.
pi_171266472
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tis wat! 3 gaatjes.
Ik wist het echt niet en vond het raar om er naar te vragen dus deed ik maar alsof ik het allemaal begreep. Was dat even een schok toen ik het eenmaal door had.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 10:41:33 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_171266604
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:36 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik wist het echt niet en vond het raar om er naar te vragen dus deed ik maar alsof ik het allemaal begreep. Was dat even een schok toen ik het eenmaal door had.
Waar dacht je dan dat je piemel inging? Haar plasser?

Je bent overigens laaaaaang niet de enige
pi_171266653
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar dacht je dan dat je piemel inging? Haar plasser?

Je bent overigens laaaaaang niet de enige
Gelukkig ben ik niet de enige..
En ja dat heb ik wel best wel lang gedacht. Ik wist niet dat ze een apart gat had om te plassen.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 10:55:00 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171266906
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:43 schreef DKS het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige..
En ja dat heb ik wel best wel lang gedacht. Ik wist niet dat ze een apart gat had om te plassen.
_O-
Protège moi de mes désirs.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:14:08 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171267280
Gelukkig worden die dingen uitgebreid uitgelegd tijdens de biologie-lessen op de middelbare school. Lekker trollen dus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_171267779
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:14 schreef Bart het volgende:
Gelukkig worden die dingen uitgebreid uitgelegd tijdens de biologie-lessen op de middelbare school. Lekker trollen dus.
Niet in mijn tijd op de LTS.
misunderstood
pi_171270600
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat vrouwen hun zomerschoentjes van vorig jaar niet dragen en in een seizoen meer paar zomerschoenen dragen?
Dan ben ik een hele slechte vrouw. 1 paar slippers voor binnen, 1 paar 'echte zomerschoenen', een paar 'kan wel het hele jaar, behalve op warme dagen'...

Maar echt geen tachtig paar zomerschoenen!
Mon 'en!
  zondag 28 mei 2017 @ 14:09:15 #112
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171271113
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat het er niet uitziet.
Waar ziet het niet uit?
And so is the past
  zondag 28 mei 2017 @ 15:11:41 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_171273286
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waar ziet het niet uit?
Nergens. Behalve als je in Duitsland woont.
pi_171273581
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:41 schreef Bugno het volgende:
Dat de kleur turquiose gewoon Turks blauw is..
Turquoise komt van Pierre Turquoise en betekent Turkse steen in het Frans.
  zondag 28 mei 2017 @ 17:04:49 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_171277115
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 15:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turquoise komt van Pierre Turquoise en betekent Turkse steen in het Frans.
Volgens mij klopt dit ook niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 mei 2017 @ 17:10:29 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171277363
Decimeren komt van de Romeinse gewoonte om soldaten (of burgers - net hoe het uitkwam :P ) te straffen: ze werden opgedeeld in tientallen (decimus) en moesten dan loten om wie van de 10 er gedood werd :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_171643682
Ik dacht er pas vandaag aan, maar dat het kunstwerk van MC Escher infinity ook echt het infity teken is :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 16:37:24 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171645234
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:22 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht er pas vandaag aan, maar dat het kunstwerk van MC Escher infinity ook echt het infity teken is :)
[ afbeelding ]
Maar vooral een mobius band een 2d figuur met maar 1 dimensie.

Altijd leuk om er één te maken en dan kinderen een streep op te laten zeten en de verassing die er dan is dat als je hem loshaalt er een streep op beide kanten van het papier staat. Of hem in de lengte in door te knippen zodat je twee in elkaar verstrengelde lussen krijgt.

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171645275
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar vooral een mobius band een 2d figuur met maar 1 dimensie.

Altijd leuk om er één te maken en dan kinderen een streep op te laten zeten en de verassing die er dan is dat als je hem loshaalt er een streep op beide kanten van het papier staat. Of hem in de lengte in door te knippen zodat je twee in elkaar verstrengelde lussen krijgt.

O+
Nooit gedaan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 16:43:47 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171645355
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nooit gedaan :)
Is ook wel leuk om te doen als je geen kind meer bent en het nooit hebt gedaan :D. Het is heel eenvoudig je neemt een lange streep papier (bv 2cm van de lange kant van een A4tje geknipt) draait het uiteinde een halve slag (zodat de bovenkant onder ligt zeg maar) en die plak je dan aan het ander uiteinde met plakband. Dan heb je een mobius band gemaakt. Een lijntje loopt net als de mieren helemaal rond en heeft beide kanten van het papier bereikt :)

(en met illustatie: http://www.wikihow.com/Make-a-Mobius-Strip )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 juni 2017 @ 16:48:52 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171645438
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:22 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht er pas vandaag aan, maar dat het kunstwerk van MC Escher infinity ook echt het infity teken is :)
[ afbeelding ]
Ken je de fles van Klein? Heeft slechts 1 oppervlak maar kan wel vloeistof bevatten

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171645463
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is ook wel leuk om te doen als je geen kind meer bent en het nooit hebt gedaan :D. Het is heel eenvoudig je neemt een lange streep papier (bv 2cm van de lange kant van een A4tje geknipt) draait het uiteinde een halve slag (zodat de bovenkant onder ligt zeg maar) en die plak je dan aan het ander uiteinde met plakband. Dan heb je een mobius band gemaakt. Een lijntje loopt net als de mieren helemaal rond en heeft beide kanten van het papier bereikt :)

(en met illustatie: http://www.wikihow.com/Make-a-Mobius-Strip )
Zal ik eens gaan doen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 16:51:10 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171645479
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken je de fles van Klein? Heeft slechts 1 oppervlak maar kan wel vloeistof bevatten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ idd een soort 2D mobius band :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171645489
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken je de fles van Klein? Heeft slechts 1 oppervlak maar kan wel vloeistof bevatten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er vet uit, schenkt wel lastig ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171646271
De link tussen Jebroer (van het nummer "kind van de duivel") en Jezus.
pi_171646663
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

O+ idd een soort 2D mobius band :Y
Twee Mobiusbanden gecombineerd toch? Numberphile op Youtube heeft een hele serie filmpjes over kleinflessen e.d.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:50:13 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171649430
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:49 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Twee Mobiusbanden gecombineerd toch? Numberphile op Youtube heeft een hele serie filmpjes over kleinflessen e.d.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171680797
Een weetje op de radio: dat de naam van de Bosatlas niets te maken heeft met een bos van bomen, maar dat de naam komt van zijn geestelijk vader : meneer Bos.
Somebody that I used to know
pi_171680926
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
I´m back.
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:56:39 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171681759
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
Niet na het snijden in je ogen wrijven, of handschoenen dragen is verstandiger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171681765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet na het snijden in je ogen wrijven, of handschoenen dragen is verstandiger
Ja, dat doe ik idd niet, dat weet ik. Maar goed, hoef er geen half potje sambal meer in te storten nu.
I´m back.
pi_171682028
Dat figuranten in kinderboeken al met een eenvoudig griepje in het ziekenhuis komen te liggen.
pi_171682034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik idd niet, dat weet ik. Maar goed, hoef er geen half potje sambal meer in te storten nu.
Sambal heeft toch ook wat extra kruiden die buiten de peper om ook een klein beetje extra smaak geven?

Maar goed, 't is jou om t pittige te doen. Ik hak er ook al jaren pepers door, ook door de pastasaus.
  woensdag 14 juni 2017 @ 06:50:10 #134
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171682323
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 02:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sambal heeft toch ook wat extra kruiden die buiten de peper om ook een klein beetje extra smaak geven?
Verschilt per sambal. Traditionele sambal oelek is niets anders dan gestampte rode lomboks.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 juni 2017 @ 06:56:51 #135
64781 bonke
pipo koeie
pi_171682339
dat als je in een bepaalde houding in je bed ligt en je je eigen hart hoort kloppen, dat het dan niet een heks aan de andere kant van de wereld is die elke dag een stukje dichterbij komt om je op te eten
ik was toen nog heel klein :)
pies on joe toe
pi_171683321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 06:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Verschilt per sambal. Traditionele sambal oelek is niets anders dan gestampte rode lomboks.
Oelek staat ook stijf van het zout en waarschijnlijk iets azijn voor de conservering.

Ik kan aanraden eens zelf sambal te maken door een peper naar keuze heel fijn te snijden, eventueel een sjalotje of stukje ui ook zeer fijn snijden en dat in een schaaltje met wat azijn in de koelkast. Na een dag heb je dan een pittige sambal die niet zo brem zout is. Als peper is madame jeanette of rawit wat geschikter dan lombok maar het kan wel met lombok. Snijden staat mooier dan stampen en het geeft een iets andere smaakbeleving vind ik. Het is maar een paar dagen houdbaar.
pi_171683903
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet na het snijden in je ogen wrijven, of handschoenen dragen is verstandiger
Ook met handschoenen aan is het niet slim om in je ogen te wrijven na het snijden :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:35:49 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171684803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:00 schreef nanuk het volgende:

[..]

Oelek staat ook stijf van het zout en waarschijnlijk iets azijn voor de conservering.
Dan zou ik een ander merk kopen. Of gewoon zelf maken door wat pepers in een vijzel te doen. Supersimpel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_171686462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 06:56 schreef bonke het volgende:
dat als je in een bepaalde houding in je bed ligt en je je eigen hart hoort kloppen, dat het dan niet een heks aan de andere kant van de wereld is die elke dag een stukje dichterbij komt om je op te eten
ik was toen nog heel klein :)
Zelf bedacht of hele gemene ouders? :T

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 12:03:38 ]
pi_171686849
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan zou ik een ander merk kopen. Of gewoon zelf maken door wat pepers in een vijzel te doen. Supersimpel.
Dat zelf maken beschreef ik in de post die je aanhaalt. Vijzel vind ik minder lekker dan snijden.

Ander merk heeft weinig zin. Alle Oelek is bremzout, ongeacht het merk. Andere soorten sambal smaken minder zout. Brandal of peteh b.v.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:33:49 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_171687030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:25 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat zelf maken beschreef ik in de post die je aanhaalt. Vijzel vind ik minder lekker dan snijden.

Ander merk heeft weinig zin. Alle Oelek is bremzout, ongeacht het merk. Andere soorten sambal smaken minder zout. Brandal of peteh b.v.
Je hebt gelijk, alle oelek bevat zout, ik vergiste me.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:42:13 #142
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_171687200
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet na het snijden in je ogen wrijven, of handschoenen dragen is verstandiger
Mwhoa dat valt wel mee, beter tip voor de heren is voordat je gaat snijden eerst gaan zeiken en niet direct na afloop... :X
pi_171687533
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:42 schreef OllieNL het volgende:

[..]

Mwhoa dat valt wel mee, beter tip voor de heren is voordat je gaat snijden eerst gaan zeiken en niet direct na afloop... :X
Dat ken ik... Vervolgens de hele nacht wakker liggen omdat het voelt alsof je piemel in de fik staat.
pi_171688243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 02:56 schreef Beathoven het volgende:
Dat figuranten in kinderboeken al met een eenvoudig griepje in het ziekenhuis komen te liggen.
:?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_171688544
Wat bremzout is :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:00:47 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171689022
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:42 schreef OllieNL het volgende:

[..]

Mwhoa dat valt wel mee, beter tip voor de heren is voordat je gaat snijden eerst gaan zeiken en niet direct na afloop... :X
Sambal hebben gemaakt zonder handschoenen en dan proberen je contactlenzen uit te doen is een slecht idee weet ik uit ervaring.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:54:05 #147
64781 bonke
pipo koeie
pi_171697388
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:03 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Zelf bedacht of hele gemene ouders? :T
zelf bedacht :(
pies on joe toe
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:22:03 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171697970
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trek dan gewone schoenen met sokken aan. Met sokken in sandalen verliezen die sandalen ook een beetje hun nut (luchtigheid).
:? hoezo ? Ik draag altijd sokjes in mijn sandalen. Luchtig genoeg hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171703920
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:42 schreef Hallojo het volgende:
Wat bremzout is :D
B:)B
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 08:44:58 #150
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_171704261
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:42 schreef Hallojo het volgende:
Wat bremzout is :D
Dit idd :D
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:42:39 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171707334
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
No shit?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171707521
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

No shit?
Ei van Columbus hè. ;).
I´m back.
pi_171725440
Oké, misschien niet al te snugger van mezelf, maar ik ben er onlangs pas achter gekomen dat zowel Caitlin Todd uit NCIS, en Maura Isles van Rizolli and Isles allebei gespeeld worden door Sasha Alexander...

(Al helemaal verwonderlijk als je bedenkt dat deze programma's ná elkaar worden uitgezonden worden/werden op zaterdagavond op net 5...)
Ik ken mensen die mensen kennen.
Dus ik heb mensenkennis...
pi_171725448
Vroeger zat ik eens met mijn moeder in de auto, en toen vroeg ik wat die hendel in het midden was terwijl ik mijn hand erop legde. Mijn moeder antwoordde "Niet aan te trekken!, dan slaat de auto over de kop!". Jarenlang heb ik vervolgens gedacht dat auto's een hendel hadden om over de kop mee te kunnen slaan, totdat ik ontdekte wat het echte doel van een handrem is..
pi_171727324
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
jij dacht dat die peper cayenne versiering of garnering was? ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door SummerBreeze op 16-06-2017 11:20:42 ]
pi_171727548
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
:D :')
Je weet dat pepers het hoofdbestanddeel van sambal is? :P
  vrijdag 16 juni 2017 @ 10:20:21 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171727790
Peper

Cayenne
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171727857
Dat als je de koelkast van 3 naar 5 verzet, hij niet warmer maar kouder wordt. Blijkbaar was het de verkoelingsstand en niet de temperatuur.
pi_171729007
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:23 schreef Kaas- het volgende:
Dat als je de koelkast van 3 naar 5 verzet, hij niet warmer maar kouder wordt. Blijkbaar was het de verkoelingsstand en niet de temperatuur.
Dat is niet altijd het geval. In mijn koelkast staan de getallen wel degelijk voor de temperatuur.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:02 #160
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171729032
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:23 schreef Kaas- het volgende:
Dat als je de koelkast van 3 naar 5 verzet, hij niet warmer maar kouder wordt. Blijkbaar was het de verkoelingsstand en niet de temperatuur.
Wij hebben er tegenwoordig eentje met digitale cijfertjes met de temperatuur. Eindelijk dacht er iemand bij die makers laten we er de temperatuur op zetten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 16 juni 2017 @ 11:25:58 #161
286575 Roces18
Chef de party
pi_171729126
sdfs

[ Bericht 98% gewijzigd door Roces18 op 16-06-2017 12:18:15 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171729348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:19 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat is niet altijd het geval. In mijn koelkast staan de getallen wel degelijk voor de temperatuur.
Ja fuck, dus het blijft lastig.
pi_171730033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Peper
[ afbeelding ]
Cayenne
[ afbeelding ]
Er schijnt nog een betere variant van de zwarte peper te bestaan die we om wat voor reden dan ook links hebben laten liggen.
pi_171730412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:25 schreef Roces18 het volgende:
sdfs
Schaamde je je ineens? Heb het gelezen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 12:46:33 #165
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171730678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Peper
[ afbeelding ]
Cayenne
[ afbeelding ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_171731816
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Peper
[ afbeelding ]
Cayenne
[ afbeelding ]
Indo hier, pepers zijn voor ons de spaanse pepers, lombok, rawit, adjuma, etc.
pi_171733547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef Cici het volgende:

[..]

Indo hier, pepers zijn voor ons de spaanse pepers, lombok, rawit, adjuma, etc.
Rawit en lombok :D
Lekker hoor
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_171740472
Jebroer / Jezus

Jezus - kind van God
Jebroer - kind van de Duivel
pi_171742186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:52 schreef Beathoven het volgende:
Jebroer / Jezus

Jezus - kind van God
Jebroer - kind van de Duivel
Gast :')

Kun je lezen?
pi_171753626
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:06 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Gast :')

Kun je lezen?
Het mag ook gaan over wat je secondes later begrepen hebt. Aap.
  maandag 19 juni 2017 @ 13:19:21 #171
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_171788531
Oi, leuk dat de reeks na al die jaren nog steeds loopt! erg leuk

ik weet er nog wel ééntje, waar ik me een beetje voor schaam eigenlijk...

uit de categorie Engelse taal... maar ook niet per sé

ik vroeg me al jaren af waarom in Engelstalige grappen altijd wordt gelachen om Number One and Number Two.

Eindelijk drong het tot me door dat number one and two ook gebruikt worden als synoniem voor pis en stront. Give 'em some of number two! har har har

Dus ik praat erover met wat kennisen die dan daarop antwoorden: oh wist je dat dan niet? Dat was een oud gebruik ook in Nederlandse basisscholen. Steek je vingers op als je naar de WC moet, één vinger als je moet plassen en twee vingers voor de rest, damn!! :@
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  maandag 19 juni 2017 @ 13:40:42 #172
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_171789075
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet na het snijden in je ogen wrijven, of handschoenen dragen is verstandiger
Wellicht kun je daarna wel wat scherper zien.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_171938296
Hangen hier in de buurt bij twee huizen altijd rood-wit geblokte vlaggen in stok, waarbij ik me al heel lang afvroeg wat deze vlaggen betekenen, steeds echter vergeet ik weer om dat gewoon even op te zoeken.

Toch maar even opgezocht nu via Google, wat denk je?
Het is gewoon de vlag van Noord-Brabant. 8)7 . :').
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Noord-Brabant
I´m back.
  zondag 25 juni 2017 @ 16:40:16 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171938972
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:23 schreef Ryan3 het volgende:
Hangen hier in de buurt bij twee huizen altijd rood-wit geblokte vlaggen in stok, waarbij ik me al heel lang afvroeg wat deze vlaggen betekenen, steeds echter vergeet ik weer om dat gewoon even op te zoeken.

Toch maar even opgezocht nu via Google, wat denk je?
Het is gewoon de vlag van Noord-Brabant. 8)7 . :').
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Noord-Brabant
En je woont in ... ? :?
pi_171939356
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En je woont in ... ? :?
Wat denk je?
I´m back.
pi_171939675
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:19 schreef Brett-Anderson het volgende:
Oi, leuk dat de reeks na al die jaren nog steeds loopt! erg leuk

ik weet er nog wel ééntje, waar ik me een beetje voor schaam eigenlijk...

uit de categorie Engelse taal... maar ook niet per sé

ik vroeg me al jaren af waarom in Engelstalige grappen altijd wordt gelachen om Number One and Number Two.

Eindelijk drong het tot me door dat number one and two ook gebruikt worden als synoniem voor pis en stront. Give 'em some of number two! har har har

Dus ik praat erover met wat kennisen die dan daarop antwoorden: oh wist je dat dan niet? Dat was een oud gebruik ook in Nederlandse basisscholen. Steek je vingers op als je naar de WC moet, één vinger als je moet plassen en twee vingers voor de rest, damn!! :@
Kleuterschool of zo, dat de juf billen moet vegen :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171942019
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kleuterschool of zo, dat de juf billen moet vegen :?
Dat was op de uni.
  zondag 25 juni 2017 @ 18:31:25 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171942485
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat was op de uni.
Het een of twee vingers moeten opsteken.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 25 juni 2017 @ 18:50:06 #179
468813 Carsastic
Epibrerend, in stilte.
pi_171943021
Dat van die vingers opsteken wist ik ook niet. :D wel een leuk weetje!
National sarcasm society. Like we need your support. :’)
  zondag 25 juni 2017 @ 18:57:09 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171943204
Ik vraag me af of het klopt. Ik ken het gebruik niet.
Dit trouwens ook niet:

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171943975
quote:
11s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:57 schreef Copycat het volgende:
Ik vraag me af of het klopt. Ik ken het gebruik niet.
Dit trouwens ook niet:

[ afbeelding ]
Die twee vingers voor de wc ken ik dan weer wel. Soms vroeg de juf of je dan moest plassen of poepen (in retrospectief denk ik in verband met de pauze planning).
pi_171944414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef Cici het volgende: [..]

Indo hier, pepers zijn voor ons de spaanse pepers, lombok, rawit, adjuma, etc.
Ja, een groepje collega's ging af en toe roti halen Na een tijdje boden ze aan ook voor anderen mee te nemen. Waarom niet, dus ingestemd. Werd er gevraagd met of zonder peper en wij dachten dat het dus om peper ging. Het was altijd een hele onderneming om het te eten en het duurde een eeuwigheid voor we doorhadden dat de vraag was of we er spaanse peper op wilden. Was dus wel voorkomend gevraagd van ze, maar onvolledig geformuleerd. Toch gingen we ermee door, het hoorde erbij, dat verhitte hoofd, die tranen, kijken wie er het minste tegen kon. Qua smaak voegde het tniets toe. Gewoon een bevredigende warme hap op een droge pannekoek geserveerd, zoals dat hier in voorbije tijden ook gebruikelijk was.
pi_171944538
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:19 schreef Brett-Anderson het volgende:
Oi, leuk dat de reeks na al die jaren nog steeds loopt! erg leuk

ik weet er nog wel ééntje, waar ik me een beetje voor schaam eigenlijk...

uit de categorie Engelse taal... maar ook niet per sé

ik vroeg me al jaren af waarom in Engelstalige grappen altijd wordt gelachen om Number One and Number Two.

Eindelijk drong het tot me door dat number one and two ook gebruikt worden als synoniem voor pis en stront. Give 'em some of number two! har har har

Dus ik praat erover met wat kennisen die dan daarop antwoorden: oh wist je dat dan niet? Dat was een oud gebruik ook in Nederlandse basisscholen. Steek je vingers op als je naar de WC moet, één vinger als je moet plassen en twee vingers voor de rest, damn!! :@
Bij ons was het 2 vingers als je naar de wc moest (kon je voorrang mee krijgen) of 1 vinger als je het antwoord wist of een vraag wilde stellen (moest je op je beurt wachten). Indiscrete details waren nergens goed voor.
  zondag 25 juni 2017 @ 22:29:20 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171951102
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat denk je?
Ik zie dat soort vlaggen vooral buiten de provincies, alsof men daar nog grond wil claimen. Zoals Nederlandse vlaggen op buitenlandse campings.
pi_171951299
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie dat soort vlaggen vooral buiten de provincies, alsof men daar nog grond wil claimen. Zoals Nederlandse vlaggen op buitenlandse campings.
Noord-Brabant dus, zijn twee woningen hier in de buurt, vrijstaande woningen, de één woont een ingenieur in die werkt bij BAS-F net over de grens en de ander heeft een sportcentrum en die mensen zijn zo trots op hun eigen provincie dat ze een vlag van Noord-Brabant hijsen. :D.
I´m back.
pi_171952347
Klerelijer
Kolerelijder

Cholera lijder.
pi_171955368
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:19 schreef Brett-Anderson het volgende:
Oi, leuk dat de reeks na al die jaren nog steeds loopt! erg leuk

ik weet er nog wel ééntje, waar ik me een beetje voor schaam eigenlijk...

uit de categorie Engelse taal... maar ook niet per sé

ik vroeg me al jaren af waarom in Engelstalige grappen altijd wordt gelachen om Number One and Number Two.

Eindelijk drong het tot me door dat number one and two ook gebruikt worden als synoniem voor pis en stront. Give 'em some of number two! har har har

Dus ik praat erover met wat kennisen die dan daarop antwoorden: oh wist je dat dan niet? Dat was een oud gebruik ook in Nederlandse basisscholen. Steek je vingers op als je naar de WC moet, één vinger als je moet plassen en twee vingers voor de rest, damn!! :@
Ik zag laatst in NYC een busje rijden van een rioolservice, met iets van "#1 in problems with #2" erop :D
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  maandag 26 juni 2017 @ 07:58:01 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171955417
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:09 schreef Beathoven het volgende:
Klerelijer
Kolerelijder

Cholera lijder.
Schelden met ziektes is heel Nederlands.
Cholera, Typhus, Kanker etc etc
Maryl Streep, heb nog liever Spaanse Griep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171962394
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie dat soort vlaggen vooral buiten de provincies, alsof men daar nog grond wil claimen. Zoals Nederlandse vlaggen op buitenlandse campings.
Ik zag pas een paar jaar geleden dat provincies eigen vlaggen hebben.
Van gemeentes wist ik het wel, maar dat was "ene oor in, andere oor uit"-kennis. Die vlaggen zijn veel te druk, ik kan in het voorbij gaan niet zien wat erop staat.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 14:04:56 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171962818
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 07:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schelden met ziektes is heel Nederlands.
Cholera, Typhus, Kanker etc etc
Maryl Streep, heb nog liever Spaanse Griep
Hier op het forum is aids helaas ook heel populair.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 juni 2017 @ 14:22:13 #191
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171963106
Uiteraard via FOK! maar nooit geweten dat het pijltje naast de pomp de kant van de tankdop aanwijst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
  maandag 26 juni 2017 @ 14:37:09 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_171963453
Wist natuurlijk wel dat het labeltje van de hals van je shirt of trui, achter moet zitten.
Maar sinds een paar jaar zie ik dat het labeltje die je ziet bij het aantrekken, links hoort te zitten.
Handig wel om daar na 35 jaar achter te komen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_171963837
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:09 schreef Beathoven het volgende:
Klerelijer
Kolerelijder

Cholera lijder.
Pleuris is pleuritis. Tering is tuberculose, de vliegende tering is open TBC. Takke is attaque. Tifosi zijn tyfuslijers met een koortsachtige gedrag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:15:00 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171964300
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pleuris is pleuritis. Tering is tuberculose, de vliegende tering is open TBC. Takke is attaque. Tifosi zijn tyfuslijers met een koortsachtige gedrag.
Jij hebt je doctoraal Nederlands op klassieke scheldwoorden en hun betekenis gedaan, zoveel is duidelijk :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171969765
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pleuris is pleuritis. Tering is tuberculose, de vliegende tering is open TBC. Takke is attaque. Tifosi zijn tyfuslijers met een koortsachtige gedrag.
Dan moeten al die ziektes wel in negatieve zin geleefd hebben in Nederland. En dan zijn er mensen die tegenwoordig niet meer willen vaccineren.
pi_171970284
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pleuris is pleuritis. Tering is tuberculose, de vliegende tering is open TBC. Takke is attaque. Tifosi zijn tyfuslijers met een koortsachtige gedrag.
En "jeetje", wat is dat?
I´m back.
pi_171970363
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En "jeetje", wat is dat?
De gekuisde variant van Jezus toch?
pi_171970371
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En "jeetje", wat is dat?
Jezus
Somebody that I used to know
pi_171970400
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik zag pas een paar jaar geleden dat provincies eigen vlaggen hebben.
Van gemeentes wist ik het wel, maar dat was "ene oor in, andere oor uit"-kennis. Die vlaggen zijn veel te druk, ik kan in het voorbij gaan niet zien wat erop staat.
Nooit gehoord van de Friese vlag? -O-
Somebody that I used to know
pi_171970404
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De gekuisde variant van Jezus toch?
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jezus
Ja, staat voor Jezus Christus idd, althans heb ik me laten vertelen. Is dus idd in feite J'tje.
I´m back.
pi_171970424
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Ja, staat voor Jezus Christus idd, althans heb ik me laten vertelen. Is dus idd in feite J.tje.
Tjeempie, Jasses en Jessus zijn er ook vanaf geleid.

De Bond tegen het vloeken noemt deze vorm een bastaardvloek[1] en vindt het gebruik niet acceptabel. Deze woorden maakten in 2006 deel uit van de vloekmonitor, een jaarlijks onderzoek van deze Bond naar taalverruwing, gericht op de vraag welke Nederlandse omroepen het grofst waren in hun uitgezonden uitingen.[2]

In 2007 kondigde uitgeverij Van Dale Lexicografie aan voor gereformeerde basisscholen een speciale, gekuiste versie van hun schoolwoordenboek op de markt te gaan brengen, zonder woorden als jeetje. Vanwege de commotie die daarop ontstond zag Van Dale hier echter weer van af.[3]


Aanverwante vormen in het Engels zijn gee en jeez.

Nog eens stukje uit de Quest erover:

Nondeju, deksels, jesses: het zijn allemaal vloeken die ooit een duidelijke bijbelse betekenis hadden. Nondeju komt van nom de Dieu, naam van God. Deksels is afgeleid van duivels. En jesses is een aangepaste vorm van Jezus. In de loop der eeuwen zijn de klanken afgesleten, door elkaar gehusseld of bewust aangepast om ze minder pijn te laten doen aan gelovige oren.

Ook jezus mina (of jeetjemina, jeeminee of jemenie) is zo'n verbasterde vloek. Ooit zeiden mensen Jesu Domine - Latijn voor Jezus Heer. In de loop der eeuwen verdween de lettergreep 'do' en werd de rest op verschillende manieren verhaspeld. Zo ontstonden jezus mina en alle variaties.
pi_171971647
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan moeten al die ziektes wel in negatieve zin geleefd hebben in Nederland. En dan zijn er mensen die tegenwoordig niet meer willen vaccineren.
Het is niet helemaal verleden tijd. Een kennis van mij heeft ooit de vliegende tering gehad, en aangezien hij kroegeigenaar was konden aardig wat mensen waaronder ik een mantoux prik gaan halen bij de GGD.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171971677
Wij hadden open tbc op school. Heel de school aan de mantoux
  maandag 26 juni 2017 @ 20:09:22 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171972008
Mazelen vaccinatie is in NL onder de kritische grens gezakt. Triest voor de sofenkinderen want mazelen is absoluut niet onschuldig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171972237
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Mazelen vaccinatie is in NL onder de kritische grens gezakt. Triest voor de sofenkinderen want mazelen is absoluut niet onschuldig.
Het is toch best triest dat we als ééndagsvlieg alleen kijken naar wat er binnen ons eigen leven gebeurd en niet aan t verleden (vaccinaties werden bejubelt na al die ziektes) en de toekomst denken. (stevig vervuilen en ontkennen dat het een probleem is)

Er moet zeker eerst weer een ramp gebeuren.
  maandag 26 juni 2017 @ 20:25:14 #206
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_171972530
Dat je je flessenbon alleen bij die supermarkt kan inleveren waar je ook je flessen hebt ingeleverd. Waarschijnlijk fraudegevoelig maar dit wist ik echt niet :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  maandag 26 juni 2017 @ 20:31:19 #207
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171972723
Ok, debiel verhaal:

Toen ik een jaar of 6/7 was liep ik met mijn ouders + oom en tante over de kermis en kwamen langs zo'n snoepkraam waar met grote lichtgevende koeienletters "NOUGAT" boven stond. Dus ik vraag: "Wat is dat, nou gat?" (spreek uit als 'nauw gat'). Mijn ouders + oom en tante helemaal in een deuk. Fastforward; pak 'm beet 10/15 jaar later. Ik zie een kraam waar dus weer met grote letters nougat boven staat en herinner me dat verhaal van toen ik jong was en snapte ook toen pas waarom de volwassenen dat toen zo grappig vonden :')
De laatste der kunstmatigen...
  maandag 26 juni 2017 @ 20:40:34 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171972973
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:31 schreef Artificial_M het volgende:
Ok, debiel verhaal:

Toen ik een jaar of 6/7 was liep ik met mijn ouders + oom en tante over de kermis en kwamen langs zo'n snoepkraam waar met grote lichtgevende koeienletters "NOUGAT" boven stond. Dus ik vraag: "Wat is dat, nou gat?" (spreek uit als 'nauw gat'). Mijn ouders + oom en tante helemaal in een deuk. Fastforward; pak 'm beet 10/15 jaar later. Ik zie een kraam waar dus weer met grote letters nougat boven staat en herinner me dat verhaal van toen ik jong was en snapte ook toen pas waarom de volwassenen dat toen zo grappig vonden :')
12 jaar geleden poste ik deze
Op een familie verjaardag eind jaren 60 werd een achter oom besproken. Die had veel geld verdient met het verkopen van tanks aan een land wat (nu nog) vaak in het nieuws was. Voor tanks kreeg hij geen export vergunning, maar hij kon wel tankonderdelen exporteren. Tanks werden dus uit elkaar gehaald en de "onderdelen" werden naar het land in kwestie verscheept.
Ik, als klein menneke, snapte het niet. Als je alleen de onderdelen verscheept, dan heb je toch nog de bovendelen nodig. Grote hilariteit op de verjaardag.
En ik snapte het hele verhaal pas jaaaaren later
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 juni 2017 @ 21:24:11 #209
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_171974501
- Dat de Engelse vertaling van een mopshond een pug is.
- Dat koekkruimels gewoon versnipperde stroopwafelstukjes zijn.
- Dat je veel theezakken nog gewoon kan gebruiken om nóg een thee te trekken.

Dit is een erge en eigenlijk best debiele:
- Het bestaan van Suriname. Uitleg: ik ben opgevoed in een dorp waar relatief weinig mensen van andere etniciteiten anders dan Nederlands voorkomen. Pas toen ik 14 naar een nieuwe school ging het middelgrote dorp ernaast kwam ik erachter wat Suriname is.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_171976519
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:24 schreef G-Pier het volgende:
- Dat de Engelse vertaling van een mopshond een pug is.
- Dat koekkruimels gewoon versnipperde stroopwafelstukjes zijn.
- Dat je veel theezakken nog gewoon kan gebruiken om nóg een thee te trekken.

Dit is een erge en eigenlijk best debiele:
- Het bestaan van Suriname. Uitleg: ik ben opgevoed in een dorp waar relatief weinig mensen van andere etniciteiten anders dan Nederlands voorkomen. Pas toen ik 14 naar een nieuwe school ging het middelgrote dorp ernaast kwam ik erachter wat Suriname is.
Waar dacht je dan dat de mensen van de lokale buurtchinees vandaan kwamen? :o
pi_171976883
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:24 schreef G-Pier het volgende:
- Het bestaan van Suriname. Uitleg: ik ben opgevoed in een dorp waar relatief weinig mensen van andere etniciteiten anders dan Nederlands voorkomen. Pas toen ik 14 naar een nieuwe school ging het middelgrote dorp ernaast kwam ik erachter wat Suriname is.
Hoezo specifiek suriname?
pi_171977014
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:25 schreef Lov1 het volgende:
Dat je je flessenbon alleen bij die supermarkt kan inleveren waar je ook je flessen hebt ingeleverd. Waarschijnlijk fraudegevoelig maar dit wist ik echt niet :)
Tja zei betalen jouw geld. Als zij de flessen dan weer inleveren krijgen zij daar weer geld over. Als ze jouw geld zouden geven zonder daar flessen voor te krijgen maken ze er dus verlies op.

Zelfde geld kun je niet je boodschappen van de AH bij de plus gaan afrekenen :P
pi_171977043
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:24 schreef G-Pier het volgende:

- Dat koekkruimels gewoon versnipperde stroopwafelstukjes zijn.
Dat is niet altijd het geval he, in stroopwafelvla oid wel.

quote:
- Dat je veel theezakken nog gewoon kan gebruiken om nóg een thee te trekken.
Ja, maar die wordt een stuk slapper

quote:
Dit is een erge en eigenlijk best debiele:
- Het bestaan van Suriname. Uitleg: ik ben opgevoed in een dorp waar relatief weinig mensen van andere etniciteiten anders dan Nederlands voorkomen. Pas toen ik 14 naar een nieuwe school ging het middelgrote dorp ernaast kwam ik erachter wat Suriname is.
Suriname is qua bekendheid een beetje 't San Marino van Zuid-Amerika. Ze groeperen daar vaak 'De Guianas' als een gebied waar ook wat is, whatever that may be. Wordt tijd dat Suriname ze eens voetballes geeft.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:39:34 #214
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_171977104
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:32 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Hoezo specifiek suriname?
In mijn klas zaten alleen maar roomblanke kinderen en op een gegeven moment kwam er een donker meisje erbij en toen we het over afkomst hadden zei ze dat de Surinaams was. :S
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_171977139
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:25 schreef Lov1 het volgende:
Dat je je flessenbon alleen bij die supermarkt kan inleveren waar je ook je flessen hebt ingeleverd. Waarschijnlijk fraudegevoelig maar dit wist ik echt niet :)
Volgens mij kun je een colafles die je hier bij mij in de Appie koopt, gewoon inleveren bij een Appie op Texel hoor.

Alleen kun je die colafles bij mij uit de Appie, niet bij de Jumbo in hetzelfde dorp inleveren, althans dat kon lang niet.

Zo heb ik mijn dochter en haar vriendin op een leuk zakcentje gewezen. Sommige van die geweigerde colaflessen werden door klanten in vuilnisbak geworpen. Dus wees ik hen daarop; flesjes bij Appie uit vuilnisbakje halen en inleveren bij Jumbo en andersom. Die dames hebben zo wel aardig zakcentje bij elkaar geraapt iig, alleen werden ze daarna te lui of was het niet cool, toch gratis geld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 26-06-2017 22:47:42 ]
I´m back.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:41:59 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171977171
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een colafles die je hier bij mij in de Appie koopt, gewoon inleveren bij een Appie op Texel hoor.
De bon, niet de fles.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171977267
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een colafles die je hier bij mij in de Appie koopt, gewoon inleveren bij een Appie op Texel hoor.
Lijkt me ook

En volgens mij geldt dat voor zo'n beetje alle algemene producten, je betaalt voor zo'n fles 0,25 extra die je later terugkrijgt en de flessen worden weer voor consumptie gereedgemaakt.
pi_171977284
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De bon, niet de fles.
Is dat zo, ben ik wel benieuwd naar dan.
I´m back.
pi_171977372
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat zo, ben ik wel benieuwd naar dan.
Het lijkt mij het belangrijkst dat de producent de flessen weer terugkrijgt zodat men deze kan wassen of omsmelten en weer kan hergebruiken. Het zou wat gek zijn als je een fles Coca Cola niet naar Texel zou kunnen brengen en daar zou kunnen inleveren. Dan zou dat hele systeem niet werken zoals het werkt.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:50:44 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171977386
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het lijkt mij het belangrijkst dat de producent de flessen weer terugkrijgt zodat men deze kan wassen of omsmelten en weer kan hergebruiken. Het zou wat gek zijn als je een fles Coca Cola niet naar Texel zou kunnen brengen en daar zou kunnen inleveren. Dan zou dat hele systeem niet werken zoals het werkt.
Daar gaat het ook niet over. Het gaat over de flessenbon.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:52:34 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171977424
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een colafles die je hier bij mij in de Appie koopt, gewoon inleveren bij een Appie op Texel hoor.

Alleen kun je die colafles bij mij uit de Appie, niet bij de Jumbo in hetzelfde dorp inleveren, althans dat kon lang niet.

Zo heb ik mijn dochter en haar vriendin op een leuk zakcentje gewezen. Sommige van die geweigerde colaflessen werden door klanten in vuilnisbak geworpen. Dus wees ik hen daarop; flesjes bij Appie uit vuilnisbakje halen en inleveren bij Jumbo en andersom. Die dames hebben zo wel aardig zakcentje bij elkaar geraapt iig, alleen werden ze daarna te lui of was het niet cool, toch gratis geld.
Hij heeft het over de bon, niet over de lege flessen.

In Kroatie heb ik het trouwens meegemaakt, daar wilden ze je alleen statiegeld terug geven als je de flessen in die winkel had gekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171977482
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het lijkt mij het belangrijkst dat de producent de flessen weer terugkrijgt zodat men deze kan wassen of omsmelten en weer kan hergebruiken. Het zou wat gek zijn als je een fles Coca Cola niet naar Texel zou kunnen brengen en daar zou kunnen inleveren. Dan zou dat hele systeem niet werken zoals het werkt.
Idd, lijkt me ook.
I´m back.
  maandag 26 juni 2017 @ 22:56:41 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171977529
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idd, lijkt me ook.
Maar daar ging het helemaal niet om, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171977723
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft het over de bon, niet over de lege flessen.

In Kroatie heb ik het trouwens meegemaakt, daar wilden ze je alleen statiegeld terug geven als je de flessen in die winkel had gekocht.
Dan is er waarschijnlijk geen centraal systeem geweest voor dat specifieke product.

Ik kan trouwens even helemaal niets vinden over hoe het achter de schermen werkt met statiegeld dus misschien is het een 'captain obvious' opmerking maar misschien klopt er ook geen hol van. Ik vermoed dat die 0,25 die iedereen extra betaald voor een Coca Cola fles gewoon in een centrale kas gaan waar alle supermarkten vervolgen uit uitgekeerd krijgen. In die kas zou inmiddels tig keer meer moeten zitten dan er uitgegeven wordt omdat er nog steeds flessen als zwerfvuil uit de keten verdwijnen.
  maandag 26 juni 2017 @ 23:03:47 #225
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_171977735
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:36 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Tja zei betalen jouw geld. Als zij de flessen dan weer inleveren krijgen zij daar weer geld over. Als ze jouw geld zouden geven zonder daar flessen voor te krijgen maken ze er dus verlies op.

Zelfde geld kun je niet je boodschappen van de AH bij de plus gaan afrekenen :P
Ja andere supermarkt snap ik, maar ik had een flessenbon van Appie Arnhem en die kon ik dus niet inleveren bij Appie Nijmegen. En toen kwam ik er dus pas achter dat je die bij dezelfde supermarkt waar je de flessen hebt ingeleverd moet laten verrekenen. Nooit geweten :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_171977889
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:03 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Ja andere supermarkt snap ik, maar ik had een flessenbon van Appie Arnhem en die kon ik dus niet inleveren bij Appie Nijmegen. En toen kwam ik er dus pas achter dat je die bij dezelfde supermarkt waar je de flessen hebt ingeleverd moet laten verrekenen. Nooit geweten :)
Dat is een ander verhaal.
  maandag 26 juni 2017 @ 23:11:32 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171977930
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal.
Nee, dat van die fles kunnen inleveren op Texel had er niks mee te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171977967
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nooit gehoord van de Friese vlag? -O-
Je hebt het over Friesland hè. Dat wil altijd apart doen en hun eigen vlag wijkt ook al zo af van alle andere bekende vlaggen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:01 schreef Ryan3 het volgende: [..]

En "jeetje", wat is dat?
Ik zag een paar keer de vraag van mensen die in een biblebelt-omgeving ging wonen of werken en vroegen of er dingen waren om rekening mee te houden. Dat was steevast: geen jeetje zeggen, want dat is een vloek.
Hemeltjelief en heremijntijd vallen ook onder ijdel gebruik van Zijn Naam. Gewoon alles wat naar Hem qua woord naar verwijst, maar inhoudelijk zomaar een kreet is.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:22 schreef MCH het volgende:
[..]

Waar dacht je dan dat de mensen van de lokale buurtchinees vandaan kwamen? :o
Dat zijn toch vooral Kanton- (heet tegenwoordig Guangzhou), Hongkong-, Indonesische of Singapore-Chinezen? Met als variatie Sjanghai en dus ook Suriname.
pi_171978018
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een colafles die je hier bij mij in de Appie koopt, gewoon inleveren bij een Appie op Texel hoor.

Alleen kun je die colafles bij mij uit de Appie, niet bij de Jumbo in hetzelfde dorp inleveren, althans dat kon lang niet.

Zo heb ik mijn dochter en haar vriendin op een leuk zakcentje gewezen. Sommige van die geweigerde colaflessen werden door klanten in vuilnisbak geworpen. Dus wees ik hen daarop; flesjes bij Appie uit vuilnisbakje halen en inleveren bij Jumbo en andersom. Die dames hebben zo wel aardig zakcentje bij elkaar geraapt iig, alleen werden ze daarna te lui of was het niet cool, toch gratis geld.
Haha, dat doe ik nog steeds. Ben skeer met m'n uitkering, vooral bij Lidl altijd goeie vangst van AH en Jumbo flessen.
pi_171978033
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft het over de bon, niet over de lege flessen.

In Kroatie heb ik het trouwens meegemaakt, daar wilden ze je alleen statiegeld terug geven als je de flessen in die winkel had gekocht.
Dat komt ook zo vaak voor in Duitsland. Nemen ze alleen de merken aan die ze in die winkel verkopen.
pi_171978093
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, dat doe ik nog steeds. Ben skeer met m'n uitkering, vooral bij Lidl altijd goeie vangst van AH en Jumbo flessen.
O, dat werkt nog steeds dus?
Die dames hier wilden sparen voor een etentje met zijn tweeën, dat is dus niet gelukt, toen ze ongeveer 12 waren vonden ze dat niet cool meer flessen ophalen en dan af en toe ook langs de Aldi trouwens... Maar ik denk dat ze toch met zijn tweeën aardig wat geld hebben opgehaald, zolang ze het niet beu waren.
I´m back.
pi_171978148
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, dat werkt nog steeds dus?
Die dames hier wilden sparen voor een etentje met zijn tweeën, dat is dus niet gelukt, toen ze ongeveer 12 waren vonden ze dat niet cool meer flessen ophalen en dan af en toe ook langs de Aldi trouwens... Maar ik denk dat ze toch met zijn tweeën aardig wat geld hebben opgehaald, zolang ze het niet beu waren.
Ik lever m'n Duitse (8 cent statiegeld) bierflessen in bij Nederlandse automaten (10 cent statiegeld), 2 cent winst per fles *)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 23:18:45 ]
pi_171978217


In Duitsland hebben ze zelfs een statiegeld voor arme mensen campagne
pi_171978240
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik lever m'n Duitse (8 cent statiegeld) bierflessen in bij Nederlandse automaten (10 cent statiegeld), 2 cent winst per fles *)
Geweldig. :D.

Vraag me ineens af, als je dat nou groot opzet hè, hoeveel zul je kunnen verdienen?
I´m back.
pi_171978397
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geweldig. :D.

Vraag me ineens af, als je dat nou groot opzet hè, hoeveel zul je kunnen verdienen?
Lol, voor 50 euro winst moet je 2500 flessen in Nederland inleveren. Dat zijn ruim 100 kratten. Die winst ben je weer kwijt aan benzinekosten om naar Duitsland te rijden. Maar in Duitsland weet ik zeker dat mensen er van leven. Ik sprak eens met een man die bij een voetbalwedstrijd stond met een winkelwagen vol flessen. Hij leefde zelf van een arbeidsongeschiktheidsuitkering en hij hoefde z'n statiegeldinkomsten niet op te geven als verdiensten, hij zei dat mensen met een gewone uitkering dat echter officieel wel moeten doen.
pi_171978657
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, voor 50 euro winst moet je 2500 flessen in Nederland inleveren. Dat zijn ruim 100 kratten. Die winst ben je weer kwijt aan benzinekosten om naar Duitsland te rijden. Maar in Duitsland weet ik zeker dat mensen er van leven. Ik sprak eens met een man die bij een voetbalwedstrijd stond met een winkelwagen vol flessen. Hij leefde zelf van een arbeidsongeschiktheidsuitkering en hij hoefde z'n statiegeldinkomsten niet op te geven als verdiensten, hij zei dat mensen met een gewone uitkering dat echter officieel wel moeten doen.
In NL wrs niet, dat je dat moet aangeven. Zou ook niet weten waarom, ergens.
Ik moet wel zeggen dat ik bijna nooit meer flessen zie in die vuilnisbakjes bij ons in het dorp bij Appie of Jumbo, dus dat hebben ze wrs wel afgedicht al in het dorp.
I´m back.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:10:00 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171979380
Ik weet niet of het nog werkt, maar flesjes Tsjechische Budweiser zonder statiegeld kreeg je in Nederland gewoon 15 (gulden)cent voor.

En Tsjechische Budweiser is dua niet hetzelfde als de Amerikaanse Bud.
pi_171982650
Bij de Aldi moet je jouw flessenbon op dezelfde dag inleveren als je de lege flessen daarvan hen ingeleverd. Dus als je per ongeluk je bon vergeet ben je de sjaak. Dat had ik dus zelf laatst met een kratje pils, na flink moeilijk doen van de caissière toch nog m'n geld gekregen...
pi_171982679
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:03 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Ja andere supermarkt snap ik, maar ik had een flessenbon van Appie Arnhem en die kon ik dus niet inleveren bij Appie Nijmegen. En toen kwam ik er dus pas achter dat je die bij dezelfde supermarkt waar je de flessen hebt ingeleverd moet laten verrekenen. Nooit geweten :)
Ow zo, ja elke albertheijn is in principe een zelfstandig bedrijf.
pi_171983112
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:24 schreef G-Pier het volgende:
- Dat de Engelse vertaling van een mopshond een pug is.
- Dat koekkruimels gewoon versnipperde stroopwafelstukjes zijn.
- Dat je veel theezakken nog gewoon kan gebruiken om nóg een thee te trekken.

Dit is een erge en eigenlijk best debiele:
- Het bestaan van Suriname. Uitleg: ik ben opgevoed in een dorp waar relatief weinig mensen van andere etniciteiten anders dan Nederlands voorkomen. Pas toen ik 14 naar een nieuwe school ging het middelgrote dorp ernaast kwam ik erachter wat Suriname is.
je hebt geen aardrijkskunde of geschiedenis op school gehad :?
pi_172002440
Pas twee jaar geleden hoorde ik dat Goudhaantje een vogeltje is:


Tot die tijd kende ik alleen de versie van Herman Kramer:


Die van die radioreclame dus die de hele dag in je hoofd blijft zitten.
pi_172003361
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:21 schreef MCH het volgende:
[ afbeelding ]

In Duitsland hebben ze zelfs een statiegeld voor arme mensen campagne
Moest toch even twee keer kijken waarom er iemand voorover gebukt staat daar onderaan..
pi_172003394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:20 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ow zo, ja elke albertheijn is in principe een zelfstandig bedrijf.
Niet elke AH is een franchise toch?
pi_172003467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet elke AH is een franchise toch?
Nee, van de 'normale' winkels is ongeveer 1 op de 3 een franchise. To go is geloof ik wel allemaal franchise.
pi_172004790
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, voor 50 euro winst moet je 2500 flessen in Nederland inleveren. Dat zijn ruim 100 kratten. Die winst ben je weer kwijt aan benzinekosten om naar Duitsland te rijden. Maar in Duitsland weet ik zeker dat mensen er van leven. Ik sprak eens met een man die bij een voetbalwedstrijd stond met een winkelwagen vol flessen. Hij leefde zelf van een arbeidsongeschiktheidsuitkering en hij hoefde z'n statiegeldinkomsten niet op te geven als verdiensten, hij zei dat mensen met een gewone uitkering dat echter officieel wel moeten doen.
Dus hij kon wel met een karretsjie allerlei flessen verzamelen maar niet werken?

Net na jaren geleerd: ook bij de Duitse keuringsinstelling werken linkse druiven...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172004833
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:39 schreef G-Pier het volgende:

[..]

In mijn klas zaten alleen maar roomblanke kinderen en op een gegeven moment kwam er een donker meisje erbij en toen we het over afkomst hadden zei ze dat de Surinaams was. :S
Huh en hoe ging dat dan met China en Australië enzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172007821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:52 schreef qajariaq het volgende:
Pas twee jaar geleden hoorde ik dat Goudhaantje een vogeltje is:
[ afbeelding ]

Tot die tijd kende ik alleen de versie van Herman Kramer:
[ afbeelding ]

Die van die radioreclame dus die de hele dag in je hoofd blijft zitten.
Ik ken t vogeltje al sinds mn eerste biologieles met de tjiftjaf , de bontbekplevier en de schijtlijster.

Johnny Rep werd oom 't goudhaantje genoemd.
  woensdag 28 juni 2017 @ 06:51:09 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172007953
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus hij kon wel met een karretsjie allerlei flessen verzamelen maar niet werken?

Net na jaren geleerd: ook bij de Duitse keuringsinstelling werken linkse druiven...
Er is in sommige gebieden een schreeuwende werkloosheid- geen vacatures, geen werk. Al wil je nog zo graag. Hooguit sta je je met een x-tal anderen voor een euro per uur dood te vervelen in een gesubsidieerd bedrijf zonder klanten.
Euro per uur.
Geen wonder dat je dat met statiegeld wilt aanvullen.
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:53:35 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_172011547
news
north, east, west, south
pi_172016246
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef Manke het volgende:
news
north, east, west, south
Dat is een broodje aap.
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:03:11 #251
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172016446
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:39 schreef G-Pier het volgende:

[..]

In mijn klas zaten alleen maar roomblanke kinderen en op een gegeven moment kwam er een donker meisje erbij en toen we het over afkomst hadden zei ze dat de Surinaams was. :S
toen ik klein was en in een boerendurp woonde heb ik jarenlang gedacht dat alle gekleurde kinderen adoptiekinderen waren :Y want wij hadden in onze klas twee braziliaanse meisjes en die waren geadopteerd :P vond ik heel logisch toen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172017453
Levenslessen
pi_172017464
Bij ons had je Nederlanders, Turken, en buitenlanders. :'). Heerlijk simplistisch, die jaren 80.
pi_172034264
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan is er waarschijnlijk geen centraal systeem geweest voor dat specifieke product.

Ik kan trouwens even helemaal niets vinden over hoe het achter de schermen werkt met statiegeld dus misschien is het een 'captain obvious' opmerking maar misschien klopt er ook geen hol van. Ik vermoed dat die 0,25 die iedereen extra betaald voor een Coca Cola fles gewoon in een centrale kas gaan waar alle supermarkten vervolgen uit uitgekeerd krijgen. In die kas zou inmiddels tig keer meer moeten zitten dan er uitgegeven wordt omdat er nog steeds flessen als zwerfvuil uit de keten verdwijnen.
Supermarkten betalen ook statiegeld aan de leverancier voor de flessen die ze afnemen. En ze kunnen hun lege flessen ook weer inleveren en krijgen daar geld voor terug. Dat weet ik omdat mijn collega altijd op vrijdagavond de flessenband leegruimde en telde /registreerde hoeveel kratten /flessen er op de karren stonden die naar de fabriek gingen.

Overigens zit op heel veel spullen statiegeld. Ook die blauwe kratten van de supermarkt (die gebruikt worden op de groenteafdeling). Wordt allemaal geregistreerd en verrekend met elkaar.
Somebody that I used to know
pi_172034385
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 01:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Supermarkten betalen ook statiegeld aan de leverancier voor de flessen die ze afnemen. En ze kunnen hun lege flessen ook weer inleveren en krijgen daar geld voor terug. Dat weet ik omdat mijn collega altijd op vrijdagavond de flessenband leegruimde en telde /registreerde hoeveel kratten /flessen er op de karren stonden die naar de fabriek gingen.

Overigens zit op heel veel spullen statiegeld. Ook die blauwe kratten van de supermarkt (die gebruikt worden op de groenteafdeling). Wordt allemaal geregistreerd en verrekend met elkaar.
Goed om te weten

Het gekke is dat dit soort weetjes niet op de wikipagina staan.
pi_172036318
De officiële term is trouwens emballage
Somebody that I used to know
pi_172064492
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 01:34 schreef Postbus100 het volgende:

Overigens zit op heel veel spullen statiegeld. Ook die blauwe kratten van de supermarkt (die gebruikt worden op de groenteafdeling). Wordt allemaal geregistreerd en verrekend met elkaar.
Die oorspronkelijk zwarte kratten die al een jaar of 10 een populair fietsaccessoire zijn, zijn eigenlijk zuivelkratten met een euro of 4 statiegeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172068318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die oorspronkelijk zwarte kratten die al een jaar of 10 een populair fietsaccessoire zijn, zijn eigenlijk zuivelkratten met een euro of 4 statiegeld.
Klopt inderdaad. Kunnen precies 4x5 literpakken zuivel in :7 . Weet alleen de prijzen niet, want die dingen werden (vanzelfsprekend) nooit 'gekocht'. Ik kwam er bij toeval achter dat elk krat statiegeld heeft toen we een klant hadden die altijd het restafval van de groenten kwam ophalen voor zijn geiten. Dan kwam hij met een eigen krat aan. Maar één keer had hij dat krat niet bij zich (of zijn krat was te klein en moest hij een tweede mee), en toen zei mijn baas dat hij wel een krat mee kon krijgen, maar dat we even de statiegeld op de kassa moesten aanslaan. Dus toen helemaal opgezocht wat de waarde van zo'n krat was.
Somebody that I used to know
pi_172068365
Dingen die je pas jaren later begrepen hebt over statiegeld.
pi_172068512
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:54 schreef Beathoven het volgende:
Dingen die je pas jaren later begrepen hebt over statiegeld.
Wist je dat een rolcontainer ook statiegeld heeft? Ergens tussen de 75 en 200¤ zo uit mijn hoofd...
Somebody that I used to know
pi_172068762
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wist je dat een rolcontainer ook statiegeld heeft? Ergens tussen de 75 en 200¤ zo uit mijn hoofd...
Lever ik die voortaan wel in
pi_172069362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Kunnen precies 4x5 literpakken zuivel in :7 .
Vertel mij wat, ik had ooit een bijbaantje waarbij ik die volle kratten boven mijn hoofd moest tillen.

quote:
Weet alleen de prijzen niet, want die dingen werden (vanzelfsprekend) nooit 'gekocht'. Ik kwam er bij toeval achter dat elk krat statiegeld heeft toen we een klant hadden die altijd het restafval van de groenten kwam ophalen voor zijn geiten. Dan kwam hij met een eigen krat aan. Maar één keer had hij dat krat niet bij zich (of zijn krat was te klein en moest hij een tweede mee), en toen zei mijn baas dat hij wel een krat mee kon krijgen, maar dat we even de statiegeld op de kassa moesten aanslaan. Dus toen helemaal opgezocht wat de waarde van zo'n krat was.
Ik heb er toen een uit de fabriek meegenomen, en er staat me iets van bij dat het 4 euro was, maar toen ik daar werkte hadden we de euro nog niet. In ieder geval is 20 euro bij de fietsenmaker erg duur. Ik had hem toen ook op mijn fiets gezet, op zo'n oude smalle chromen voordrager, en die fiets meeverhuisd naar Amsterdam en zo is die fietskrattentrend dus begonnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 23:04:49 #263
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_172079164
Ik kom er nu pas achter dat je bij je boeking bij NS Internationaal kan aangeven dat je StudentenOV hebt. Een enkeltje van ieder willekeurig station naar Antwerpen is ¤4,60,- / Luik is ¤2,50,-. Hoe dichter bij de grens hoe goedkoper.

Amazing
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_172079226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:04 schreef G-Pier het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat je bij je boeking bij NS Internationaal kan aangeven dat je StudentenOV hebt. Een enkeltje van ieder willekeurig station naar Antwerpen is ¤4,60,- / Luik is ¤2,50,-. Hoe dichter bij de grens hoe goedkoper.

Amazing
In Belgie kun je bijna overal vrij reizen omdat ze met een vaag kaartsysteem oid werken die nogal fraudegevoelig is en ze maar 1 op de 2 of 3 ritten controleren. Als de controleur eraan komt kun je snel maken dat je safe zit en als hij niet komt heb je een gratis rit.

En in de tram in Antwerpen controleren ze bijna nooit. Maar dat is dan ook een oud oostblok gedrocht waar geen statiegeld meer opzit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 30-06-2017 23:12:58 ]
pi_172156249
De knoppen C en CE op een rekenmachine, waar staan ze voor en waarin verschillen ze van functie? Ik haal ze geloof ik altijd door elkaar en ram lustig op beide.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:09:56 #266
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_172156444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:47 schreef MCH het volgende:
De knoppen C en CE op een rekenmachine, waar staan ze voor en waarin verschillen ze van functie? Ik haal ze geloof ik altijd door elkaar en ram lustig op beide.
Clear
Cancel Entry
Verschillende functies.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_172156472
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:09 schreef Bart het volgende:

[..]

Clear
Cancel Entry
Verschillende functies.
En die zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2017 08:12:40 ]
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:19:11 #268
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172156547
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:12 schreef MCH het volgende:

[..]

En die zijn?
Clear = Een volledige formule wissen, inclusief een actieve operator.
Cancel Entry = huidige vermelding wissen

Alhoewel ik ook op allebei de knoppen druk als ik alles wil wissen :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 4 juli 2017 @ 10:20:52 #269
444149 Eejit
What's the craic?
pi_172158432
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 01:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Supermarkten betalen ook statiegeld aan de leverancier voor de flessen die ze afnemen. En ze kunnen hun lege flessen ook weer inleveren en krijgen daar geld voor terug. Dat weet ik omdat mijn collega altijd op vrijdagavond de flessenband leegruimde en telde /registreerde hoeveel kratten /flessen er op de karren stonden die naar de fabriek gingen.

Overigens zit op heel veel spullen statiegeld. Ook die blauwe kratten van de supermarkt (die gebruikt worden op de groenteafdeling). Wordt allemaal geregistreerd en verrekend met elkaar.
Ook op rolcontainers, fusten en koolzuurflessen en zit statiegeld. Op een koolzuurfles zelfs 125 euro.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_172159104
Over dat statiegeld, een paar jaar terug waren er oostblokkers die duizenden flessen uit Frankrijk probeerden in te leveren in Nederland. Volgens mij mag dat ook niet.

Formeel word je volgens mij ook nooit eigenaar van een fles, feitelijk "huurt" volgens mij staat op de fles ook dat deze eigendom blijft van de fabriekant.

Nog iets grappigs, veel supermarkten hebben het probleem dat er veel meer flessen worden ingeleverd dan verkocht. Dit is erg vervelend want je komt dus kratten tekort, nu speelt dit probleem tegenwoordig minder omdat PET flessen ook in grote plastic zaken terug kunnen.

In het verleden werd trouwens zo een beetje alle flessen geretourneerd naar Schuitema, daarom mogen bierflesjes ook gewoon in alle soorten kratten. Enige uitzondering was toen Hertog Jan, die moesten wel bij elkaar omdat dat zilverpapier er op andere manier afmoest.

Daarnaast had je ook nog eigen kratten voor speciaalbieren, maar dat duurde soms wel een jaar voordat je die vol had.

Dan had je ook nog die Riedel flessen met zo een aparte dop. Deze had een eigen statiegeld van 5 cent :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_172161243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 10:53 schreef raptorix het volgende:
Over dat statiegeld, een paar jaar terug waren er oostblokkers die duizenden flessen uit Frankrijk probeerden in te leveren in Nederland. Volgens mij mag dat ook niet.

Formeel word je volgens mij ook nooit eigenaar van een fles, feitelijk "huurt" volgens mij staat op de fles ook dat deze eigendom blijft van de fabriekant.

Nog iets grappigs, veel supermarkten hebben het probleem dat er veel meer flessen worden ingeleverd dan verkocht. Dit is erg vervelend want je komt dus kratten tekort, nu speelt dit probleem tegenwoordig minder omdat PET flessen ook in grote plastic zaken terug kunnen.

In het verleden werd trouwens zo een beetje alle flessen geretourneerd naar Schuitema, daarom mogen bierflesjes ook gewoon in alle soorten kratten. Enige uitzondering was toen Hertog Jan, die moesten wel bij elkaar omdat dat zilverpapier er op andere manier afmoest.

Daarnaast had je ook nog eigen kratten voor speciaalbieren, maar dat duurde soms wel een jaar voordat je die vol had.

Dan had je ook nog die Riedel flessen met zo een aparte dop. Deze had een eigen statiegeld van 5 cent :)

[ afbeelding ]
Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_172163199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Klopt, sowieso liep men bij de introductie tegen een enorm probleem aan dat de frisdrankflessen met ik meen kunstmatige suiker niet goed gewassen konden worden, dat was een grote ramp want het was midden in de zomer en bloedheet, er ontstond toen onder supermarkten een enorme run op glazen flessen en blikjes, maar die waren zo uitverkocht, heeft echt weken geduurd voordat het weer leverbaar was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:53:47 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172164838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Heb hier nog zo'n oude harde spa-fles staan met groene onderkant.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172164874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Bierflesjes worden wel hergebruikt?
pi_172165035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Bierflesjes worden wel hergebruikt?
Glazen bierflesjes met statiegeld gaan door de wasmachine en worden weer gebruikt.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:03:04 #276
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172165094
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Bierflesjes worden wel hergebruikt?
Hertog Jan maakt nieuwe flesjes.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:06:04 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172165157
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:27 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Die moderne lichte flessen hebben ook het voordeel dat een vulstraat veel en veel sneller kan lopen. Ken een bedrijf dat vulstraten tweekt en de snelheid nog veel groter kan krijgen dan dat ze vers uit de fabriek komen. Dan kan bv coca cola met minder machines uit en sneller reageren op zeer warm weer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172165343
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:01 schreef nanuk het volgende:

[..]

Glazen bierflesjes met statiegeld gaan door de wasmachine en worden weer gebruikt.
Hmm, soms ontbreken er minuscule glasdeeltjes uit zo'n fles. Vraag me af hoe zo'n machine dat kan zien.
pi_172165716
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hertog Jan maakt nieuwe flesjes.
Er zijn inderdaad (kleinere) biermerken die geen spoelinstallatie hebben en uitsluitend met nieuwe flesjes werken. De gebruikte flesjes komen dan bij andere fabrikanten terecht. De kosten van nieuwe flesjes is iets hoger dan het statiegeld en het reinigen samen maar het staat ook wel mooier in het schap. Zeker als je bier voor twee euro per flesje produceert dan wil je met een net flesje in het schap staan. Dat Hertog Jan ook zo werkt wist ik niet.

De failliete Christofelbier had maar liefst 12 euro statiegeld op de twee liter fles. De kosten van die fles zijn echter meer dan twintig (consumentenprijs). De man was er dan ook niet blij mee dat een deel van zijn flessen verdween naar hobbybrouwers e.d. Nog meer statiegeld vragen durfde hij ook weer niet.
pi_172165728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Hmm, soms ontbreken er minuscule glasdeeltjes uit zo'n fles. Vraag me af hoe zo'n machine dat kan zien.
Met een camera kan heel veel en heel snel.
pi_172165839
Het volgende deel wordt de statiegeld editie.
pi_172167127
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hertog Jan maakt nieuwe flesjes.
Toen Hertog Jan nog in Dommelen gebrouwen en gevuld werd werden daar alleen nieuwe flesjes voor gebruikt (is mij wel eens verteld door een medewerker). Maar sinds een paar maanden wordt Hertog Jan volgens mij ergens anders gevuld (andere datumstempel) dus of dat nog steeds zo is weet ik niet zeker.

De brouwerij in Arcen brouwt alleen bovengistend bier dus geen pils.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 4 juli 2017 @ 19:22:19 #283
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_172171164
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:12 schreef MCH het volgende:

[..]

En die zijn?
Die zijn op Google te vinden voor iedereen die geen luie flikker is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_172171638
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 19:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Die zijn op Google te vinden voor iedereen die geen luie flikker is.
Je loopt hopeloos achter
pi_172193897
Dat deze Gummi Beren



zijn gebaseerd op deze gummiberen:



En dat die gummiberen zijn gebaseerd op dit soort dansende beren:


Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:38:52 #286
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172215392
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.

Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
Een echte koning gooit er nog een extra Madame Jeannetje bij ;)
The best firms advertise the least...
  zondag 9 juli 2017 @ 13:16:54 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172290973
Kom er net achter dat de Rhone niet de Rijn in Frankrijk is maar een andere rivier. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172299411
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:16 schreef Dagoduck het volgende:
Kom er net achter dat de Rhone niet de Rijn in Frankrijk is maar een andere rivier. :')
Dat heb ik meestal omgekeerd, dat verschillende namen op hetzelfde topografische element blijken te slaan.
Rijn en Rhône hebben beide het beginpunt in de Zwitserlanse bergen. De Rijn is een uitgesproken grensrivier voor Zwitserland (Liechtenstein, Oostenrijk, Duitsland) en Frankrijk (Duitsland).

Bij Basel (drielandenpunt) maakt de Rijn een hoek van globaal 90º en verlaat Zwitserland. Die hoek heet voor Zwitserland de Rijnknie. Dat heb ik onthouden door een opmerking over lichamelijkheid. Er is namelijk ook de Alpensüdfuss (zuidelijke voet van de Alpen), een term die vooral in de weerberichten gebruikt wordt. Aan de zuidzijde van de Alpen is het vaak warmer en zonniger en het is een kraamkamer van föhns. De voet van de berg is onderaan de berg.
Als je in Zwitserland van Vevey naar Bern fietst, heb je links de Jura en rechts de Alpen. Als je de hoofdwegen volgend over de parallelwegen gaat, fiets je er over de (west)voet van de alpen. Ik vond het net alsof je over de tenen van een olifant of zo reed.
Overigens heten de bergtoppen daar "Dent de <detail>", dus <detail>tand. De Moléson (maalkies) is een taalkundig kleine uitzondering qua naamgeving. Qua berg een grotere.
Nee, ik reed geen bergroutes, daar heb ik de spierkracht niet voor en ik heb hoogtevrees.

Tot mijn verbazing was er een plat stuk route langs de Rhône. Kan me niet herinneren geleerd te hebben dat die in Zwitserland begon. Misschien wel misschien niet, want het Zwitserse deel heet formeel ietsje anders en gaat dan dwars door het Meer van Genève naar Frankrijk, waar het als Rhône verder gaat. Tijdens die fietsvakantie heette het wel de Rhône. Het stukje leek niet zo lang geleden als natuurreservaat op de schop geweest te zijn, maar misschien was het altijd al een beek met hakhout waar je makkelijk een fietspad kon aanleggen. Mooi en rustig stukje natuur daar.
pi_172299517
Ik kwam er paar dagen geleden pas achter, ik snap niet hoe ik dat altijd gemist heb, dat het 6de leger van de Wehrmacht, dat zich bij Stalingrad overgaf aan de Sovjets, ook het leger was dat Frankrijk onder de voet had gelopen in mei-juni 1940.
I´m back.
pi_172299565
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:16 schreef Dagoduck het volgende:
Kom er net achter dat de Rhone niet de Rijn in Frankrijk is maar een andere rivier. :')
:D.
I´m back.
pi_172299617
Dat bijvoorbeeld jaren 80 niet 1980 tot 1990 is maar 1970 tot 1980?????
Ik zwaai naar dieren.
pi_172300008
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:56 schreef Geerd het volgende:
Dat bijvoorbeeld jaren 80 niet 1980 tot 1990 is maar 1970 tot 1980?????
Dácht je dat, of heb je je door een enorme gekkie laten inlichten?

De jaren '60 is écht 1960-1969, jaren '70 van 1970-1979 etc.
Mon 'en!
pi_172300082
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dácht je dat, of heb je je door een enorme gekkie laten inlichten?

De jaren '60 is écht 1960-1969, jaren '70 van 1970-1979 etc.
Ja ik zat ook al van whut ?? Waarschijnlijk had die mij voor de gek maarja...
Ik zwaai naar dieren.
pi_172300123
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja ik zat ook al van whut ?? Waarschijnlijk had die mij voor de gek maarja...
Of hij was in de war met een eeuw? Bijv. de 19e eeuw is wel van 1801-1900.
En we leven nu in de 21e eeuw.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_172300147
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:56 schreef Geerd het volgende:
Dat bijvoorbeeld jaren 80 niet 1980 tot 1990 is maar 1970 tot 1980?????
Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.
I´m back.
pi_172300230
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.
Ja misschien dat die dat bedoelde
Ik zwaai naar dieren.
pi_172300258
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:42 schreef Teslynd het volgende:
Dat heb ik meestal omgekeerd, dat verschillende namen op hetzelfde topografische element blijken te slaan.
Dat had ik ook toen ik in Praag stond. Voortdurend zie je op je kaarten de Vltava staan als rivier die door Praag stroomt. We waren er al een paar keer langsgelopen die vakantie, totdat ik ineens op een kaart zag staan: Vltava - Moldau - Vltava - Vltava... :o Echt, hoe heb ik dat kunnen missen?!
Somebody that I used to know
pi_172300261
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja misschien dat die dat bedoelde
En dat is niet gebruikelijk.
I´m back.
pi_172300294
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.
Het is meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld de jaren achtienhonderd. Wat dan wel 1800-1899 is.
De jaren 80 is gewoon van '80-'89.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2017 18:40:58 ]
pi_172300354
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:40 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Het is meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld de jaren achtienhonderd. Wat dan wel 1800-1899 is.
De jaren 80 is gewoon van '80-'89.
Ja, omdat je de eeuw van 0 n.Chr. tot 99 jaar n.Chr. wel gewoon de eerste eeuw noemt en niet de nulde eeuw. Eerste jaren na een eeuwwisseling worden als de jaren nul omschreven en niet de jaren 10. De eeuwen tel je gewoon, het decennium benoem je. Vandaar.
I´m back.
pi_172300405
Volgende.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')