Hertog Jan maakt nieuwe flesjes.quote:
Die moderne lichte flessen hebben ook het voordeel dat een vulstraat veel en veel sneller kan lopen. Ken een bedrijf dat vulstraten tweekt en de snelheid nog veel groter kan krijgen dan dat ze vers uit de fabriek komen. Dan kan bv coca cola met minder machines uit en sneller reageren op zeer warm weer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:27 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat ik zelf al wel langer wist: Een paar jaar geleden is het materiaal van plastic frisdrankflessen veranderd van iets anders naar PET.
Sinds die tijd zijn de flessen ook in te knijpen. Daarvoor niet. Die oude werden gewassen en opnieuw gevuld. Flessen beschadigden, en zagen er dof en dus niet fris uit.
De huidige PET-flessen worden vernietigd/gerecycled, maar niet opnieuw gevuld.
Hmm, soms ontbreken er minuscule glasdeeltjes uit zo'n fles. Vraag me af hoe zo'n machine dat kan zien.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:01 schreef nanuk het volgende:
[..]
Glazen bierflesjes met statiegeld gaan door de wasmachine en worden weer gebruikt.
Er zijn inderdaad (kleinere) biermerken die geen spoelinstallatie hebben en uitsluitend met nieuwe flesjes werken. De gebruikte flesjes komen dan bij andere fabrikanten terecht. De kosten van nieuwe flesjes is iets hoger dan het statiegeld en het reinigen samen maar het staat ook wel mooier in het schap. Zeker als je bier voor twee euro per flesje produceert dan wil je met een net flesje in het schap staan. Dat Hertog Jan ook zo werkt wist ik niet.quote:
Met een camera kan heel veel en heel snel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Hmm, soms ontbreken er minuscule glasdeeltjes uit zo'n fles. Vraag me af hoe zo'n machine dat kan zien.
Toen Hertog Jan nog in Dommelen gebrouwen en gevuld werd werden daar alleen nieuwe flesjes voor gebruikt (is mij wel eens verteld door een medewerker). Maar sinds een paar maanden wordt Hertog Jan volgens mij ergens anders gevuld (andere datumstempel) dus of dat nog steeds zo is weet ik niet zeker.quote:
Die zijn op Google te vinden voor iedereen die geen luie flikker is.quote:
Je loopt hopeloos achterquote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Die zijn op Google te vinden voor iedereen die geen luie flikker is.
Een echte koning gooit er nog een extra Madame Jeannetje bijquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
Culinair dingetje. Ik koop bij zelf bami maken altijd zo'n bami-groenten pakket. Zit een rode peper in, die ik altijd weggooide. En als de boel klaar was dan gooide ik er zelf sambal bij.
Echter heb laatste twee keer pepertje een keer klein gesneden en in de groenten meegebakken. Wat blijkt als je dat doet hoef je er geen sambal meer in te gooien dus. Dan is het perfect heet genoeg.
Dat heb ik meestal omgekeerd, dat verschillende namen op hetzelfde topografische element blijken te slaan.quote:Op zondag 9 juli 2017 13:16 schreef Dagoduck het volgende:
Kom er net achter dat de Rhone niet de Rijn in Frankrijk is maar een andere rivier.![]()
quote:Op zondag 9 juli 2017 13:16 schreef Dagoduck het volgende:
Kom er net achter dat de Rhone niet de Rijn in Frankrijk is maar een andere rivier.
Dácht je dat, of heb je je door een enorme gekkie laten inlichten?quote:Op zondag 9 juli 2017 17:56 schreef Geerd het volgende:
Dat bijvoorbeeld jaren 80 niet 1980 tot 1990 is maar 1970 tot 1980?????
Ja ik zat ook al van whut ?? Waarschijnlijk had die mij voor de gek maarja...quote:Op zondag 9 juli 2017 18:20 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dácht je dat, of heb je je door een enorme gekkie laten inlichten?
De jaren '60 is écht 1960-1969, jaren '70 van 1970-1979 etc.
Of hij was in de war met een eeuw? Bijv. de 19e eeuw is wel van 1801-1900.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja ik zat ook al van whut ?? Waarschijnlijk had die mij voor de gek maarja...
Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:56 schreef Geerd het volgende:
Dat bijvoorbeeld jaren 80 niet 1980 tot 1990 is maar 1970 tot 1980?????
Ja misschien dat die dat bedoeldequote:Op zondag 9 juli 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.
Dat had ik ook toen ik in Praag stond. Voortdurend zie je op je kaarten de Vltava staan als rivier die door Praag stroomt. We waren er al een paar keer langsgelopen die vakantie, totdat ik ineens op een kaart zag staan: Vltava - Moldau - Vltava - Vltava...quote:Op zondag 9 juli 2017 17:42 schreef Teslynd het volgende:
Dat heb ik meestal omgekeerd, dat verschillende namen op hetzelfde topografische element blijken te slaan.
Het is meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld de jaren achtienhonderd. Wat dan wel 1800-1899 is.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de eerste 10 jaren van een eeuw worden de jaren 0 genoemd hè, ook al zijn dat 10 jaren. Als je de eerste 10 jaar echter de jaren 10 noemt, omdat dat de eerste 10 jaren van een eeuw zijn, dan zijn de jaren 80 idd van 1970 tot 1980.
Ja, omdat je de eeuw van 0 n.Chr. tot 99 jaar n.Chr. wel gewoon de eerste eeuw noemt en niet de nulde eeuw. Eerste jaren na een eeuwwisseling worden als de jaren nul omschreven en niet de jaren 10. De eeuwen tel je gewoon, het decennium benoem je. Vandaar.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:40 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Het is meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld de jaren achtienhonderd. Wat dan wel 1800-1899 is.
De jaren 80 is gewoon van '80-'89.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |