Van 27 februari tot en met 17 maart slaan Jeroen Pauw en Eva Jinek de handen ineen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart. In Pauw & Jinek: De Verkiezingen praten de presentatoren met alle politici, politiek commentatoren, prominenten en de belangrijkste gasten uit het nieuws over de lopende verkiezingsstrijd. En Pauw en Jinek stemmen niet VVD. Een politiek café met de politici aan tafel en aan de bar, debatten tussen gasten, cabaret en livemuziek vanuit Amsterdam.twitter:pauwnl twitterde op woensdag 15-02-2017 om 12:21:02Jeroen Pauw en Eva Jinek gaan unieke samenwerking aan met 'Pauw & Jinek: De Verkiezingen!' https://t.co/OAc5wO0kU8…; https://t.co/sxdKoGgXg3 reageer retweet
Is helemaal niet dichtgegaan. Ze hebben hem eerst verhoogd (2011-2012) en daarna weer wat teruggeschroefd oftewel mensen blij maken met een dooie mus. Nogmaals het het probleem van de regering, niet het probleem van die mensen. Er zijn alternatieven zat (duurzame energie bijv) maar daar zal minder aan te verdienen zijn. Zelfde situatie als een auto op waterstof of volledig hybride. Waarom zien we dat nog zo weinig? Heel simpel; Ze kunnen er amper geld aan verdienen. Uiteindelijk draait het maar om 1 ding; GELD.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Er is wel wat gebeurd. Die gaskraan gaat steeds dichter. Maar je kunt nou eenmaal moeilijk van de ene op de andere dag patsboem stoppen. Dat is ten eerste net zo gevaarlijk en ten tweede is er nog geen alternatief aangezien de energietransitie nog niet zo ver is.
Begin 2013 escaleerde het probleem. Daarvoor was het een soort sluipend publiek geheim dat er in Groningen "iets" aan de hand was, maar nog niet de ernst daarvan. Kun je Balkenende en Kok net zo goed aanrekenen. Sinds 2013 is de gaswinning gehalveerd en nu roepen andere politici dat ze de kraan dichtdraaien, alsof daarmee het probleem is verholpen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Blind niet, maar er zijn rapporten opgesteld + onderzoeken gedaan en 75.000 claims. Er moet gewoon een oplossing voor die mensen komen en die mensen wachten al 6 jaar en nu komt Rutte ermee dat hij het gaat oplossen. Niet echt geloofwaardig als dat na 6 jaar nog niet is gebeurd.
Rutte kan veel harder optreden tegen MH17 en de bewijsstukken etc ja en gewoon consequenties eraan verbinden. Het is te soft. Hij is een prima spreker, maar niet geschikt als premier. Het zijn allemaal halve oplossingen met de zachte hand etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er een oplossing is. Kan Rutte MH17 oplossen? Nee.
Kan Rutte de Groningse problemen met het gas oplossen? Nee.
Hij kan de gevolgen hebben onderschat, of te laat zijn geweest met het reageren, maar dit is toch echt vergelijkbaar met de kabinetten Drees verwijten dat er een Watersnoodramp was in Zeeland.
Uiteraard maar die zitten nu niet in de regering dus dat is oude koeien etc en daar kopen we NU niets voor. Rutte zit er al sinds 2011 en eerst verhogen en dan verlagen. Ja zo lust ik er ook wel 5quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Begin 2013 escaleerde het probleem. Daarvoor was het een soort sluipend publiek geheim dat er in Groningen "iets" aan de hand was, maar nog niet de ernst daarvan. Kun je Balkenende en Kok net zo goed aanrekenen. Sinds 2013 is de gaswinning gehalveerd en nu roepen andere politici dat ze de kraan dichtdraaien, alsof daarmee het probleem is verholpen.
De regering vormen wij allemaal. De rest van Nederland is - in de ogen van de boze Groningers - onvoldoende solidair met Groningen waar lange tijd gratis geld te halen viel. Nu het geld de andere kant op moet, zien veel Nederlanders daar de noodzaak niet van in. Ook Klaver, Roemer of Wilders zullen leukere bestemmingen weten met het geld dan de Groningse zaak oplossen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Beste is gewoon om die mensen te betalen en het compleet te stoppen. Waar het dan vandaan moet komen is ons probleem niet. De regering maakt een probleem en moet dat vakkundig oplossen. Ik geloof er geen snars van dat dat onder Rutte 3 WEL gaat gebeuren als het na 6 jaar nog steeds niet is opgelost.
Tegen landen, bedrijven, personen, honden kun jij optreden. Maar hoe wil jij optreden tegen een vluchtnummer?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rutte kan veel harder optreden tegen MH17 en de bewijsstukken etc ja en gewoon consequenties eraan verbinden. Het is te soft. Hij is een prima spreker, maar niet geschikt als premier. Het zijn allemaal halve oplossingen met de zachte hand etc.
En uiteraard moet een regering dingen oplossen, daarvoor zitten ze daar lijkt mij.
Ik zie de noodzaak er wel van in. Tuurlijk kun je dat geld een betere bestemming geven, maar dat geld voor zoveel uitgaven die we doen (ontwikkelingshulp bijv). Uiteraard vormen wij de regering niet. Wij stemmen, maar wij hebben 0,0 invloed op beslissingen als in Groningen zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De regering vormen wij allemaal. De rest van Nederland is - in de ogen van de boze Groningers - onvoldoende solidair met Groningen waar lange tijd gratis geld te halen viel. Nu het geld de andere kant op moet, zien veel Nederlanders daar de noodzaak niet van in. Ook Klaver, Roemer of Wilders zullen leukere bestemmingen weten met het geld dan de Groningse zaak oplossen.
Leuke troll welquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tegen landen, bedrijven, personen, honden kun jij optreden. Maar hoe wil jij optreden tegen een vluchtnummer?
Alsof het probleem in 2011 al in deze mate bestond.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard maar die zitten nu niet in de regering dus dat is oude koeien etc en daar kopen we NU niets voor. Rutte zit er al sinds 2011 en eerst verhogen en dan verlagen. Ja zo lust ik er ook wel 5De kraan moet gewoon dicht en het probleem is die mensen willen geld zien. Als ze dat nu eerst gaan regelen.
Bekijk de grafieken eens zou ik zeggen, hij is steeds dichter gegaan. Niet 'wat teruggeschroefd'.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is helemaal niet dichtgegaan. Ze hebben hem eerst verhoogd (2011-2012) en daarna weer wat teruggeschroefd oftewel mensen blij maken met een dooie mus. Nogmaals het het probleem van de regering, niet het probleem van die mensen. Er zijn alternatieven zat (duurzame energie bijv) maar daar zal minder aan te verdienen zijn. Zelfde situatie als een auto op waterstof of volledig hybride. Waarom zien we dat nog zo weinig? Heel simpel; Ze kunnen er amper geld aan verdienen. Uiteindelijk draait het maar om 1 ding; GELD.
We weten niet of het voor 2011 al bestond ja of nee. Is ook lastig om dat nu vast te stellen uiteraard, maar ik mag aannemen van wel. Wat het kost interesseert mij werkelijk geen zak. Al kost het 60 miljard. Niet mijn probleem. Dan zoeken ze lekker naar iets anders of import etc. Je moet je voorstellen dat daar mensen wonen in een koophuis van 500.000 euro wat nu NIETS meer waard is he. Lijkt mij verdomde kut.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof het probleem in 2011 al in deze mate bestond.
Kraan dicht kost 6 miljard per jaar. De schadeclaims hebben sinds 2013 ca. 0.5 miljard gekost.
Daar kan je een hoop andere cadeautjes voor weggeven aan meer kiezers, zo denkt de politicus.
Nee, feiten.quote:
In 2013 was er volgens mij een piek in de uitgaven toen die aardbevingen allang speelden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Bekijk de grafieken eens zou ik zeggen, hij is steeds dichter gegaan. Niet 'wat teruggeschroefd'.
Is het dan ook jouw veronderstelling dat Merkel te soft was tegen de kerstmarkt-terrorist en de Keulse verkrachters? Of Hollande te soft tegen Bataclan en Nice? Of di Rupo te soft tegen de aanslagen in Brussel? Het is verdomd moeilijk om als politicus iets te doen tegen zo'n betreurenswaardig incident en daar hard ingrijpen van verlangen is haast niet haalbaar, tenzij symboolmaatregelen of overhaaste oorlogen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rutte kan veel harder optreden tegen MH17 en de bewijsstukken etc ja en gewoon consequenties eraan verbinden. Het is te soft. Hij is een prima spreker, maar niet geschikt als premier. Het zijn allemaal halve oplossingen met de zachte hand etc.
En uiteraard moet een regering dingen oplossen, daarvoor zitten ze daar lijkt mij.
Wat dichtgegaan dus wat teruggeschroefd, dankjewel helder. Je ziet gewoon niet in dat je daar velen waaronder Rutte zoet gehouden word, want o o wat heeft hij het toch zwaar en moeilijk. 6 fucking jaar man, rot op zeg. Uiteraard kosten beslissingen tijd, maar 6 jaar? En nu als hij weer premier word gaat het opgelost worden?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Bekijk de grafieken eens zou ik zeggen, hij is steeds dichter gegaan. Niet 'wat teruggeschroefd'.
Gezien je post over MH17 en andere over dit dossier denk jij ook veel te makkelijk en als een olifant in een porseleinkast. Politiek en besturen is meer dan alleen stoere praat en simpele statements, Geert.
Nou en? Poepzor zegt dat ie 'wat verlaagd' is en dat is onjuist. Ook ten opzichte van de jaren voor die piek, toen de winning ruim in de 40 miljard zat, is ie met 1/3 verlaagd. Doet die piek niks aan af, het is veel meer dan 'wat verlaagd'.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In 2013 was er volgens mij een piek in de uitgaven toen die aardbevingen allang speelden.
Hartstikke vervelend. Hartstikke schrijnend.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We weten niet of het voor 2011 al bestond ja of nee. Is ook lastig om dat nu vast te stellen uiteraard, maar ik mag aannemen van wel. Wat het kost interesseert mij werkelijk geen zak. Al kost het 60 miljard. Niet mijn probleem. Dan zoeken ze lekker naar iets anders of import etc. Je moet je voorstellen dat daar mensen wonen in een koophuis van 500.000 euro wat nu NIETS meer waard is he. Lijkt mij verdomde kut.
Nee jij stelt de zaken negatiever voor dan ze zijn, Geert. Wat heeft die onzin die je post dat hij het zwaar zou hebben er nou weer mee te makenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat dichtgegaan dus wat teruggeschroefd, dankjewel helder. Je ziet gewoon niet in dat je daar velen waaronder Rutte zoet gehouden word, want o o wat heeft hij het toch zwaar en moeilijk. 6 fucking jaar man, rot op zeg. Uiteraard kosten beslissingen tijd, maar 6 jaar? En nu als hij weer premier word gaat het opgelost worden?Geloof je het zelf? Verkiezingsgelul.
Natuurlijk makkelijk lullen als je zelf geen schuld van een half miljoen hebt dit. Te makkelijk weer. Onzorgvuldig met je belastinggeld omgegaan? Dat gebeurd al lieve jongen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hartstikke vervelend. Hartstikke schrijnend.
Desalniettemin heb ik niet graag dat er onzorgvuldig met mijn belastinggeld wordt omgegaan.
Want uiteindelijk gaat het daarom; de overheid leeft op kosten van ons allemaal. 60 miljard uitgeven aan Groningen is ca. 4.000 per Nederlander.
Welke baas heeft dat in de OP gezet? Ik niet!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:01 schreef Waterdrinker het volgende:
Kan die "* maan_man stemt deze verkiezingen op Theo Hiddema" niet gewoon uit de OP?
Waarom noem je mij Geert? Stem je PVV? Ik niet dus ook makkelijk scoren weer. Zegt iets over je niveau.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee jij stelt de zaken negatiever voor dan ze zijn, Geert. Wat heeft die onzin die je post dat hij het zwaar zou hebben er nou weer mee te maken, wie zegt dat in godsnaam? Hijzelf in ieder geval nooit.
Het kan wel, maar dat wil de regering niet om de doodsimpele reden dat er veel minder geld te verdienen valt aan alternatieve energie. Zoals ik al eerder zei en graag hoor ik daar een passend antwoord op; Waarom denk jij dat er amper auto's zijn op volledige hybride of waterstof? Dit kan namelijk, maar dit wordt gewoon tegengehouden ivm GELD. Ze verdienen er te weinig aan en zo geld dat ook voor energie etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen willen de Groningers hem meteen dicht, maar elke Henkie snapt ook wel dat je dat niet in een keer kan doen.
Rij jij een auto op waterstof?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is helemaal niet dichtgegaan. Ze hebben hem eerst verhoogd (2011-2012) en daarna weer wat teruggeschroefd oftewel mensen blij maken met een dooie mus. Nogmaals het het probleem van de regering, niet het probleem van die mensen. Er zijn alternatieven zat (duurzame energie bijv) maar daar zal minder aan te verdienen zijn. Zelfde situatie als een auto op waterstof of volledig hybride. Waarom zien we dat nog zo weinig? Heel simpel; Ze kunnen er amper geld aan verdienen. Uiteindelijk draait het maar om 1 ding; GELD.
Iedereen gratis een nieuw gasfornuis en een nieuwe CV.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen willen de Groningers hem meteen dicht, maar elke Henkie snapt ook wel dat je dat niet in een keer kan doen.
Oké zie nu dat dit bij iedere OP is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Welke baas heeft dat in de OP gezet? Ik niet!
Je typt en redeneert net als Geert maar een end weg, dat is jouw niveau. Met je capslock. Schreeuwen schreeuwen en met stoere harde praat schijnoplossingen neergooien waar niemand een fluit aan heeft. Van darts heb je meer verstand, hou je daar voortaan maar mee bezig.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom noem je mij Geert? Stem je PVV? Ik niet dus ook makkelijk scoren weer. Zegt iets over je niveau.
Zo komt hij over bij Jinek. Sorry dit sorry dit. Daar geloof je toch geen zak van mag ik hopen? Het is GELUL voor de verkiezingen, niets meer of minder.
Tevens hebben we het hier voornamelijk over de gaskraan wel of niet dicht, maar dat is het PROBLEEM niet nu. Het probleem is dat die mensen hun GELD willen zien.
Nee hybride maar ik snap niet waarom je die vraag bij mij neerlegt zonder te reageren op mijn vraag. Lijkt Rutte wel, vragen terugkaatsen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:07 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Rij jij een auto op waterstof?
[..]
Iedereen gratis een nieuw gasfornuis en een nieuwe CV.
Waar halen we dat vandaan? Gewoon wat korten op de zorg en sociale vangnetten ofzo.
En Henk Kamp laat daar elke keer gedegen onderzoek naar doen maar hij is de grote boeman. Het is kortzichtigheid, geboren uit jarenlange frustratie. Begrijpelijk, maar niet geheel terecht.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Zorg jij ervoor dat die 10.000 mensen hun geld eindelijk gaan zien? Nogmaals we hebben het over die kutkraan, maar prioriteit 1 is niet die kraan, maar die mensen die daar wonen en niemand lijkt dat in te zien.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Je typt en redeneert net als Geert maar een end weg, dat is jouw niveau. Met je capslock. Schreeuwen schreeuwen en met stoere harde praat schijnoplossingen neergooien waar niemand een fluit aan heeft. Van darts heb je meer verstand, hou je daar voortaan maar mee bezig.
Nee, ze houden dit allemaal tegen omdat ze die Groningers uitkotsen. Allemaal untermenschen in dat puistje rechtsboven van Nederland.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het kan wel, maar dat wil de regering niet om de doodsimpele reden dat er veel minder geld te verdienen valt aan alternatieve energie. Zoals ik al eerder zei en graag hoor ik daar een passend antwoord op; Waarom denk jij dat er amper auto's zijn op volledige hybride of waterstof? Dit kan namelijk, maar dit wordt gewoon tegengehouden ivm GELD. Ze verdienen er te weinig aan en zo geld dat ook voor energie etc.
Goede conclusie. Het draait om geld, niet om die mensen of what so ever.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:10 schreef Szura het volgende:
[..]
En Henk Kamp laat daar elke keer gedegen onderzoek naar doen maar hij is de grote boeman. Het is kortzichtigheid, geboren uit jarenlange frustratie. Begrijpelijk, maar niet geheel terecht.
Een ander onderwerp is die afhandeling van schade en de rol van de NAM daarin. Daar moet gauw wat aan gebeuren.
Zoals ik al eerder zei en graag hoor ik daar een passend antwoord op; Waarom denk jij dat er amper auto's zijn op volledige hybride of waterstof? Dit kan namelijk, maar dit wordt gewoon tegengehouden ivm GELD.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Zoals ik al eerder zei en graag hoor ik daar een passend antwoord op; Waarom denk jij dat er amper auto's zijn op volledige hybride of waterstof? Dit kan namelijk, maar dit wordt gewoon tegengehouden ivm GELD.
En alle AZC's worden ook bij volksbuurten en kleine dorpjes geplaatst, ver weg van Rutte & co. Het is de regent tegen het volk, je kunt wel 1000 afleveringen maken met boze burgers.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:06 schreef Loekie1 het volgende:
Het is niet alleen de Groningers, ook andere mensen in andere gebieden met problemen krijgen te weinig aandacht. Kijk naar de slachtoffers van de Q-koorts, de mensen die in de stank van veehouderijen wonen. Over dat laatste was een item op radio 1 vanochtend. Locatie: St. Hubert. Veel grapjes over hoe je het uitspreekt. Inhoudelijk was het een item van ongeveer 3 minuten. Gewoon wat constateringen en dat was het. Daarna ging het over de bankencrisis in IJsland, reporter was afgereisd. Een halfuur geleuter.
IJsland, ja, sexy! Problemen in het eigen land zijn niet sexy genoeg.
twitter:freekjonge twitterde op dinsdag 07-03-2017 om 15:53:04annemarie heyte (de stille beving) heeft te horen gekregen dat haar gesprek met mark rutte bij nieuwsuur vrijdag as… https://t.co/IyGvvoCjKA reageer retweet
Precies. Het is op dit moment duurder. Als jij elektrisch wil rijden. Dan kan dat gewoon, het is alleen moeilijker en kost meer. Jij zal in moeten leveren op andere zaken, wil je dat kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee hybride maar ik snap niet waarom je die vraag bij mij neerlegt zonder te reageren op mijn vraag. Lijkt Rutte wel, vragen terugkaatsen.
Waarom denk jij dat we zo weinig oplaadpunten zien en weinig hybride auto's etc? De MACHT van het geld, niets meer of minder. Dat geld ook voor de energiemarkt. Ze wachten net zo lang tot ze niet meer anders kunnen, terwijl ze allang gefaseerd het een en ander hadden kunnen bewerkstelligen.
En als er een AZC vlakbij rijkelui wordt geplaatst is het ook weer niet goed. Wat dat betreft kan je het nooit goed doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En alle AZC's worden ook bij volksbuurten en kleine dorpjes geplaatst, ver weg van Rutte & co. Het is de regent tegen het volk, je kunt wel 1000 afleveringen maken met boze burgers.
Voldoende behandeld HAHAHAHAquote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:12 schreef Zipportal het volgende:
twitter:freekjonge twitterde op dinsdag 07-03-2017 om 15:53:04annemarie heyte (de stille beving) heeft te horen gekregen dat haar gesprek met mark rutte bij nieuwsuur vrijdag as… https://t.co/IyGvvoCjKA reageer retweet
Jij presenteert het hier met wat posts of een druk op de knop dat bewerkstelligt en je met een paar zaadjes een geldboom opzet. Hoe vervelend het ook is voor die mensen, een landsbestuur heeft ook de rest van Nederland mee te wegen in die afwegingen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zorg jij ervoor dat die 10.000 mensen hun geld eindelijk gaan zien? Nogmaals we hebben het over die kutkraan, maar prioriteit 1 is niet die kraan, maar die mensen die daar wonen en niemand lijkt dat in te zien.
Precies wat ik al dacht: Economie en Management & Organisatie enzovoort zal niet je sterkste punt zijn geweest.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei en graag hoor ik daar een passend antwoord op; Waarom denk jij dat er amper auto's zijn op volledige hybride of waterstof? Dit kan namelijk, maar dit wordt gewoon tegengehouden ivm GELD.
Het is niet duurder. Rijden op elektriciteit of water is juist goedkoper, maar ik denk dat jij totaal geen idee hebt hoe machtig de olielanden zijn of een Shell etc. Die houden dat allemaal lekker tegen. Kijk anders de docu over hybride auto's maar eens terug (volgens mij Nat Geo of History Channel). Zelfs het bouwen van deze auto's is goedkoper. Het draait erom; Wat kan ik er als regering aan verdienen, niets meer of minder.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Precies. Het is op dit moment duurder. Als jij elektrisch wil rijden. Dan kan dat gewoon, het is alleen moeilijker en kost meer. Jij zal in moeten leveren op andere zaken, wil je dat kunnen bereiken.
Zo zit het ook met het gasveld. Als we per direct de gaskraan dichtdraaien, dan moet het hele land een nieuw fornuis en een nieuwe CV. De afgelopen decennia is het hele land ingesteld op Gronings aardgas. Kan ieder huishouden dat ophoesten? Of vind je dat de overheid daarvoor moet bijspringen? En waar zou dat geld dan vandaan moeten komen in jouw optiek? Waar kan op gekort worden?
De gaskraan kan naar 0, en dat gaat op den duur ook gebeuren. Maar het kan niet per direct.
Denk dat jij totaal geen idee hebt hoe machtig de olie in de wereld isquote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Precies wat ik al dacht: Economie en Management & Organisatie enzovoort zal niet je sterkste punt zijn geweest.
Wel genot. 20-30 jaar beetje gas winnen en niets daarvan vinden of zeggen en nu ineens komen met sorry dit dat. Als ze het echt zo belangrijk vinden/vonden waren ze al veeeeeel eerder begonnen met zoeken naar alternatieven etc. Je maakt mij niet wijs dat ze 20 jaar geleden niet wisten dat het schokken zou veroorzaken enz.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Poepzor gewoon gelijk opbrengst van de gasvelden in Groningen compenseert aan de regering kunnen we het gelijk dichtdraaien
Je hebt dit te letterlijk genomen, dat weet men in Grunn ook wel. Dit was gewoon een noodkreet. Iedereen weet dat dit niet stel en sprong kan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen willen de Groningers hem meteen dicht.
Het is toch ook makkelijk lullen om te zeggen: "maakt niet uit wat het kost, los het maar op!"?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk makkelijk lullen als je zelf geen schuld van een half miljoen hebt dit. Te makkelijk weer. Onzorgvuldig met je belastinggeld omgegaan? Dat gebeurd al lieve jongen.
Jij gaat ook alle kanten uit he? Rutte moet het patsboem maar oplossen!1!!1!1 Oh maar de grondstoffenindustrie is super machtig! Dat strookt niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk dat jij totaal geen idee hebt hoe machtig de olie in de wereld isDaar draait de halve wereld zo'n beetje op.
Die mensen willen denk ik niet zozeer dat hij meteen dicht gaat. Dat snapt iedereen, maar die mensen willen geld zien en daar heb ik Rutte niets over horen zeggen. Alleen over de kraan zelf (eigen belang want draait om inkomsten). Hij had ook kunnen zeggen; We gaan op korte termijn kijken wat we financieel voor uw schade kunnen doen of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je hebt dit te letterlijk genomen, dat weet men in Grunn ook wel. Dit was gewoon een noodkreet. Iedereen weet dat dit niet stel en sprong kan.
Wat moet je anders roepen: 12 milard a.u.b. Die cijfertjesoorlog
Natuurlijk wisten ze dat, maar er was toen geen goed alternatief om ergens anders energie + geld vandaan te halen. Windmolens en zonnepanelen waren toen totaal niet efficient.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wel genot. 20-30 jaar beetje gas winnen en niets daarvan vinden of zeggen en nu ineens komen met sorry dit dat. Als ze het echt zo belangrijk vinden/vonden waren ze al veeeeeel eerder begonnen met zoeken naar alternatieven etc. Je maakt mij niet wijs dat ze 20 jaar geleden niet wisten dat het schokken zou veroorzaken enz.
Misschien kan ie MvG ff bellen of die wat wil bijdragen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Poepzor gewoon gelijk opbrengst van de gasvelden in Groningen compenseert aan de regering kunnen we het gelijk dichtdraaien
Ik reageer op zijn antwoord op mijn vraag m.b.t. atuo's op hybride etc wel opletten chefquote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:21 schreef Szura het volgende:
[..]
Jij gaat ook alle kanten uit he? Rutte moet het patsboem maar oplossen!1!!1!1 Oh maar de grondstoffenindustrie is super machtig! Dat strookt niet.
Grappig want toen is een auto op waterstof al uitgevonden dus daar geloof ik geen snars van. Nogmaals het draait om hoeveel kunnen wij eraan verdienen. Denk je nu echt dat ze een neuk geven om je meningkje? Ze dachten gewoon; Laten we zoveel mogelijk oppompen en eraan verdienen en zodra mensen erover gaan zeiken dan zien we wel wat we gaan doen. Je denkt echt teveel dat de regering veel empathie met de samenleving heeft ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk wisten ze dat, maar er was toen geen goed alternatief om ergens anders energie + geld vandaan te halen. Windmolens en zonnepanelen waren toen totaal niet efficient.
Als ik in de regering zat had ik precies hetzelfde gedaan. Zonder gasopbrengsten is er gewoon een enorm gat in de begroting, tenzij je graag de belastingen omhoog wil gaan gooien?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Grappig want toen is een auto op waterstof al uitgevonden dus daar geloof ik geen snars van. Nogmaals het draait om hoeveel kunnen wij eraan verdienen. Denk je nu echt dat ze een neuk geven om je meningkje? Ze dachten gewoon; Laten we zoveel mogelijk oppompen en eraan verdienen en zodra mensen erover gaan zeiken dan zien we wel wat we gaan doen. Je denkt echt teveel dat de regering veel empathie met de samenleving heeft ofzo.
Een schadebedrag wat de NAM zelf bepaald. De onafhankelijkheid is ver te zoeken. Iedereen zit in de keten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die mensen willen denk ik niet zozeer dat hij meteen dicht gaat. Dat snapt iedereen, maar die mensen willen geld zien en daar heb ik Rutte niets over horen zeggen. Alleen over de kraan zelf (eigen belang want draait om inkomsten). Hij had ook kunnen zeggen; We gaan op korte termijn kijken wat we financieel voor uw schade kunnen doen of iets dergelijks.
Waarom niet gewoon iets anders zoeken wat minder schade toebrengt, maar misschien minder zal opleveren? Exact geld.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik in de regering zat had ik precies hetzelfde gedaan. Zonder gasopbrengsten is er gewoon een enorm gat in de begroting, tenzij je graag de belastingen omhoog wil gaan gooien?
Jup exact en de regering heeft ook daar wat in de melk te brokkelen. Schandelijk en bizar. En mensen maar kankeren op PVV, SP, D66 over oplossingen blabla, maar VVD komt met geen enkele oplossing. Zelfde laken een pak.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:27 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Een schadebedrag wat de NAM zelf bepaald. De onafhankelijkheid is ver te zoeken. Iedereen zit in de keten.
Het is meer dan alleen een geldkwestie. Het is ook een stukje erkenning. Maar dan hoor je achterstallig onderhoud dit dat. Mensen gaan er psychisch ook aan onder door.
Juist omdat het minder geld oplevert zijn de alternatieven niet realistisch.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon iets anders zoeken wat minder schade toebrengt, maar misschien minder zal opleveren? Exact geld.
Maar nogmaals; Waarom horen we Rutte niet met een oplossing voor die mensen? Dat die kraan langzaamaan dicht zal gaan dat zal heus wel, maar waar blijven de centjes voor die mensen? #hoedan
Maar gaswinning was niet waarom die mensen daar zaten, dat is nu net de grapquote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Juist omdat het minder geld oplevert zijn de alternatieven niet realistisch.
Wat betreft schadeafhandeling ben ik het helemaal eens. Dat wordt gewoon slecht geregeld door NAM/CVW, en niet geheel toevallig heeft Nederlandse staat daar aandelen in. Rutte had dat ook best mogen toegeven, dat was wel een minpuntje. Maar wat betreft gaswinning had hij weinig anders kunnen zeggen, het is gewoon van levensbelang voor Nederland.
Oh en waarom riepen ze als een stel onbeschaafden 'gas terug, gas terug'! als het ze niet om de winning ging?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar gaswinning was niet waarom die mensen daar zaten, dat is nu net de grapHet interesseert niemand wat hij daarvan vind. Hij kwam gewoon met geen enkele oplossing voor die mensen m.b.t. schade en dat wil weer premier worden? 6 jaar lang kon die die mensen tegemoet komen en nu zou het ineens allemaal lukken als hij gekozen zou worden? Geloof je zelf toch niet. Gewoon een act zo net voor de verkiezingen.
Uiteraard speelde dat wel mee, dat ontken ik niet, maar de ''schade'' was prio 1. Waarom horen we Rutte daar niet over? Exact wat Zipportal hierboven al zei.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh en waarom riepen ze als een stel onbeschaafden 'gas terug, gas terug'! als het ze niet om de winning ging?
Dit onderwerp verdient een serieuze discussie, dit was totaal geen goede manier.
Volle tafel, niet gehoord worden; kans grijpen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh en waarom riepen ze als een stel onbeschaafden 'gas terug, gas terug'! als het ze niet om de winning ging?
Dit was ook tenenkrommend. Lijkt qua arsenaal aardig op protesten van de BLM-movement in de VS.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit onderwerp verdient een serieuze discussie, dit was totaal geen goede manier.
Hij had al de grooste moeite om z'n verhaal over winning te kunnen afmaken door die onbeschaafde schare.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard speelde dat wel mee, dat ontken ik niet, maar de ''schade'' was prio 1. Waarom horen we Rutte daar niet over? Exact wat Zipportal hierboven al zei.
Ik vind dit niet tenenkrommend hoor. Vrijheid van meningsuiting etc. Valt nog mee dat niemand zei kankerboef of iets dergelijks (wat ook prima had gemogen). Tenenkrommend zijn die 1 op 1 gesprekken bij RTL etc die nergens over gaan. Soft gelul. Als er problemen zijn kun je die het beste met burgers bespreken ipv met een andere partij die je later eventueel nog nodig zult hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit was ook tenenkrommend. Lijkt qua arsenaal aardig op protesten van de BLM-movement in de VS.
[ afbeelding ]
Gelukkig hadden ze in de zaal net iets meer fatsoen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik vind dit niet tenenkrommend hoor. Vrijheid van meningsuiting etc. Valt nog mee dat niemand zei kankerboef of iets dergelijks (wat ook prima had gemogen).
Of die mensen onbeschaafd zijn weet ik niet. Men is heel boos en dat begrijp ik heel goed als je een schuld hebt van tonnen (das geen kattenpis he). Netjes is het niet maar daar moet je als politicus tegen kunnen. Politici mogen zeggen wat ze willen, dus die mensen ook. Ik schrok er behoorlijk van dat je als Rutte zijnde over je woorden struikelt (angst?) omdat een paar mensen wat bozig zijn. Komop zeg daar kun je toch wel tegen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij had al de grooste moeite om z'n verhaal over winning te kunnen afmaken door die onbeschaafde schare.
Ze hadden het moeten beperken tot die twee op de eerste rij en sowieso de microfoon moeten afpakken van die kerel die over de hartaanval van z'n vader begon. Heel triest, maar daar kan niemand wat mee.
Dat riedeltje kent iedereen wel. Prijzen verdubbelen en je zelf op de borst kloppen door 50% korting te geven. Maar in 2013 nog extra flink die kraan open gedraaid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij had al de grooste moeite om z'n verhaal over winning te kunnen afmaken door die onbeschaafde schare.
Lag dat niet aan een extreem koude winter?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat riedeltje kent iedereen wel. Prijzen verdubbelen en je zelf op de borst kloppen door 50% korting te geven. Maar in 2013 nog extra flink die kraan open gedraaid.
En vooral aan het gebrek aan maatregelen om te zorgen dat de gaskraan dicht kan. Jaren de problemen ontkennen en niet willen meewerken aan oplossingen en nu het escaleert roepen dat het niet meteen opgelost kan worden? Dat laatste klopt maar het is wel hun schuld dat het nu niet opgelost is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lag dat niet aan een extreem koude winter?
Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik in de regering zat had ik precies hetzelfde gedaan. Zonder gasopbrengsten is er gewoon een enorm gat in de begroting, tenzij je graag de belastingen omhoog wil gaan gooien?
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.
Er is al meerdere keren vastgesteld dat de staat geen juridische aansprakelijkheid kent voor dit geval., slechts een inoassingsverplichting.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.
Zou Rutte die vergunning aan de NAM hebben verleendquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.
Ik denk het niet. Weet niet welk ministerie bevoegd is, maar ik denk niet dat van algemene zaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou Rutte die vergunning aan de NAM hebben verleend?
quote:Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is
ook nummer 2 van de PvdA:kan zij het
historisch verlies van haar partij
keren?
Staatssecretaris van justitie Klaas
Dijkhoff is de grote belofte van de
VVD,hoe belangrijk is hij in de
campagne?
Parlementair verslaggever van de NOS
Xander van der Wulp en Gijs Rademaker
van het EenVandaag Opiniepanel over
waarom er zo weinig beweging zit in de
peilingen.
kamp.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Weet niet welk ministerie bevoegd is, maar ik denk niet dat van algemene zaken.
We hebben al die jaren de kans gehad te investeren in duurzame energie met de gas opbrengsten die we krijgen van de provincie Groningen. We hebben nota bene het gas bijna voor niks weg gegeven aan het buitenland. En nu zitten we met zijn allen met de handen in het haar, met de garantie dat het gas binnenkort op zal raken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk groteske onzin, de overheid is verantwoordelijk voor zowel veiligheid als uitvoering van recht.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
(ver)neuken en als er een kindje van komt weglopen. Fatsoen (c) rutte.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?
Dat is het idee van het concessie systeem, de overheid schuift alle verantwoordelijk af op degene die de concessie uit voert.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?
Klopt volledig daarom is de nam ook versntwoordelijk voor de schade.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:07 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Overigens, het feit dat je ergens een vergunning voor hebt wil allerminst zeggen dat je niet aansprakelijk bent voor zowel veiligheid en schade.
Maar ook dat wil niet zeggen dat niet ook de overheid verantwoordelijk is. Daar zit niet zoveel licht tussen, ze zijn allebei aansprakelijk EN verantwoordelijk, en ze vechten maar uit wie de rekening betaaldt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt volledig daarom is de nam ook versntwoordelijk voor de schade.
De overheid heeft een concessie uitgegeven waarbij het volledige risico is neergelegd bij de uitvoerder, de nam dus.
Je kunt vinden dat overheid verantwoordelijk is, maar ik praat over JURIDISCH AANSPRAKELIJK zijn. Dat is compleet iets anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:24 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Maar ook dat wil niet zeggen dat niet ook de overheid verantwoordelijk is. Daar zit niet zoveel licht tussen, ze zijn allebei aansprakelijk EN verantwoordelijk, en ze vechten maar uit wie de rekening betaaldt.
Ze zijn ook juridisch aansprakelijk - ten minste voor veiligheid. En wanneer ze de rechtsgang frusteren ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Je kunt vinden dat overheid verantwoordelijk is, maar ik praat over JURIDISCH AANSPRAKELIJK zijn. Dat is compleet iets anders.
Martijn Koningquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef monkyyy het volgende:
De cabaretier van de dag is Martijn Koning
Martijn Koning is vanavond de cabaretier van dienst. Hij neemt de politici aan tafel onder de loep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gijs Rademaker en Xander van der Wulp over de peilingen
Parlementair verslaggever van de NOS Xander van der Wulp en Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel over waarom er zo weinig beweging zit in de peilingen.
Klaas Dijkhoff is de belofte van de VVD
Staatssecretaris van justitie Klaas Dijkhoff is de grote belofte van de VVD, hoe belangrijk is hij in de campagne?
Khadija Arib moet de PvdA nieuw leven inblazen
Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is ook nummer 2 van de PvdA: kan zij het historisch verlies van haar partij keren?
Wat doet gradeaundera daarquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef monkyyy het volgende:
De cabaretier van de dag is Martijn Koning
Martijn Koning is vanavond de cabaretier van dienst. Hij neemt de politici aan tafel onder de loep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gijs Rademaker en Xander van der Wulp over de peilingen
Parlementair verslaggever van de NOS Xander van der Wulp en Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel over waarom er zo weinig beweging zit in de peilingen.
Klaas Dijkhoff is de belofte van de VVD
Staatssecretaris van justitie Klaas Dijkhoff is de grote belofte van de VVD, hoe belangrijk is hij in de campagne?
Khadija Arib moet de PvdA nieuw leven inblazen
Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is ook nummer 2 van de PvdA: kan zij het historisch verlies van haar partij keren?
Ik denk dat het met Martijn Koning al niet erger kan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:01 schreef Nintex het volgende:
Dat de VVD dit aandurft. Wellicht heeft de NPO vandaag antifa, marxisten o.i.d. uitgenodigd
Net bij die Danny waren afa lui.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:01 schreef Nintex het volgende:
Dat de VVD dit aandurft. Wellicht heeft de NPO vandaag antifa, marxisten o.i.d. uitgenodigd
Je weet dat hij vaak zonder broek in de studio zit?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:03 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind Xander van der Wulp wel een sympathieke man
Ik niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Even tussendoor, ik vind dat Arib haar taak als voorzitter zeer goed doet.
Eensquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Het is in ieder geval iets.quote:
Als je zelfs geen voorleesmoeder kan worden. Kan je altijd nog kamervoorzitster worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Het is in elk geval een man met humor. Zoals hij laatst die rapper - Ismo, meen ik. Of was het Boef? - te kijk zette... Prachtig.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind Klaas Dijkhoff wel een aantrekkelijke man.
Aribquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Nee, je wil een vintage rolex, met gruizig patina.quote:
Doe mij maar een oude Breitling.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee, je wil een vintage rolex, met gruizig patina.
Wow dat heb ik gemist denk ikquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is in elk geval een man met humor. Zoals hij laatst die rapper - Ismo, meen ik. Of was het Boef? - te kijk zette... Prachtig.
Breitling is voor pilootjes met een nummer fetish.quote:
Dit werpt een hele andere blik op deze keurige manquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je weet dat hij vaak zonder broek in de studio zit?
Die is vroeger misbruikt en schreef er een boek over.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:07 schreef noodgang het volgende:
Wat doet die rode eenvandaagjongen daar?
Dat is zijn werk, dus jaquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:09 schreef Faux. het volgende:
Wat doet die gozer nou daar. Een peiling voorlezen?
Tja, zo ziet de gemiddelde 30'er eruit....ik vind dat hij die vluchtelingencrisis prima heeft gemanaged.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:07 schreef luxerobots het volgende:
Achterdochtig en met buikje.
[ afbeelding ]
Ja, dat is zijn specialiteitquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:09 schreef Faux. het volgende:
Wat doet die gozer nou daar. Een peiling voorlezen?
Opiniemaker, vanochtend met een nieuwe poll gekomen, opzich best interessant iemand die polls duiding geeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:07 schreef noodgang het volgende:
Wat doet die rode eenvandaagjongen daar?
Bron: https://noisey.vice.com/n(...)ap-van-yung-internetquote:Ik wil een stadsgenoot van u laten horen: Ismo. Kent u hem?
Ik ken een paar rappers uit Breda, ik weet alleen niet of dit de leuke is of degene die teksten gebruikt waarvan ik denk dat ze over de grens gaan. O ja, dat is hem. Ik vind het eigenlijk wel komisch. Hij rapt 'ik kom op plekken waar jij nooit komt' en dan zie je hem op het dak van een parkeergarage in Breda. Het is prima dat jij daar je clip opneemt, maar dat mensen daar nooit komen?
U neemt de clip heel letterlijk.
Ik neem de tekst letterlijk. Het is een opgelegde stoerdoenerij. Het is een schattige poldervariant van echte rap uit moeilijke wijken. Ik wil niets af doen aan armoede in Nederland, maar als je zegt dat er geen geld is voor eten en je rijdt in een BMW, dan moet je je geld misschien anders gaan besteden. Iedere stad heeft zijn problemen, maar dit is Breda. Daar is het niet heel gangster.
#HOEDANquote:
Ik krijg er een beetje een wij van WC eend gevoel bijquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Opiniemaker, vanochtend met een nieuwe poll gekomen, opzich best interessant iemand die polls duiding geeft.
Niet elk beroep hoeft bij Jinek aan tafel te zitten blijkbaar. Wat voegt die man weinig toe zeg.quote:
AZC's bouwen!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, zo ziet de gemiddelde 30'er eruit....ik vind dat hij die vluchtelingencrisis prima heeft gemanaged.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dijkhoff over Ismo:
[..]
Bron: https://noisey.vice.com/n(...)ap-van-yung-internet
Hehehequote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dijkhoff over Ismo:
[..]
Je hebt niet zo veel te willen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Slobeend het volgende:
PVV, VVD, CDA. Waarom zijn we een rechts land?
Ik wil dat niet.
Wat een baasquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dijkhoff over Ismo:
[..]
D66 is ook rechts.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil dat niet.
Dit dusquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Omdat er nog heel veel verstandige mensen zijn in dit land.
Belichten de tegenstellingen onvoldoende?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Elfletterig het volgende:
Media vermijden gewoon bepaalde grote thema's en belichten de tegenstellingen onvoldoende. Er is ook veel te veel aandacht voor de gevestigde partijen en hun bekende standpunten, veel te weinig voor nieuwe partijen die verandering willen.
Wil het CDA nog steeds een vlaktaks eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je hebt niet zo veel te willen.
Ze hebben samen maar 69 zetels.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil dat niet.
Ma had een halve fles wijn op en pa was hitsig.quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil dat niet.
Helaas niet inderdaad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je hebt niet zo veel te willen.
Omdat je uit een PvdA-nest komt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:12 schreef Nintex het volgende:
Waarom zou je in godsnaam nog op de PvdA stemmen?
Leg dat eens uit Linkschmenschen. Groenlinks of SP snap ik nog... maar PvdA, why?
Nee, niet 1 vlaktaks. Wel een grote vereenvoudiging van het belastingstelsel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:12 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wil het CDA nog steeds een vlaktaks eigenlijk?
Jij als kenner weet dit
als middenpartij beter dan het CDA en D66quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:12 schreef Nintex het volgende:
Waarom zou je in godsnaam nog op de PvdA stemmen?
Leg dat eens uit Linkschmenschen. Groenlinks of SP snap ik nog... maar PvdA, why?
Hmm, dan ga ik me hier eens nader in verdiepen. Een (pure) vlaktaks is economisch wel zo'n beetje het ergste wat je kunt doen, maar met wat vereenvoudiging is nooit wat mis natuurlijkquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee, niet 1 vlaktaks. Wel een grote vereenvoudiging van het belastingstelsel.
Ginger gespotquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:11 schreef skysherrif het volgende:
Waar komt die haat op Gijs ineens vandaan dan
Goeie.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef maan_man het volgende:
Asscher moet morgenvroeg in zijn rode onderbroek over de A10 gaan fietsen. Dat verlegt de focus. Een echter game changer.
Is geen middenpartijquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
als middenpartij beter dan het CDA en D66
Belastingen kun je wel overlaten aan Omtzigt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hmm, dan ga ik me hier eens nader in verdiepen. Een (pure) vlaktaks is economisch wel zo'n beetje het ergste wat je kunt doen, maar met wat vereenvoudiging is nooit wat mis natuurlijk
Ook een beetje waar SP mee struggled?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Arib benoemt precies het probleem. Stokpaardjes van de PvdA zijn: een humaan asielbeleid. De kiezer zit daar helemaal niet op te wachten. Die wil liever meer koopkracht, goede zorg (zonder bezuinigingen), etc.
Die wil wel serieus genomen worden.quote:
Hij maakt soms wel hier en daar een puntje wat ik niet helemaal kan plaatsen (nog los van of ik het ermee eens ben of niet), maar ik zie hem vaak zat voorbij komen in die kamerstukken jaquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Belastingen kun je wel overlaten aan Omtzigt.
De SP kiest een vrijwel identieke koers.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook een beetje waar SP mee struggled?
Bashir met Omtzigt vergelijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:15 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hij maakt soms wel hier en daar een puntje wat ik niet helemaal kan plaatsen (nog los van of ik het ermee eens ben of niet), maar ik zie hem vaak zat voorbij komen in die kamerstukken ja
Net als Bashir van de SP overigens, al zijn dat meestal de wat vreemdere ideeën
Nee, want de SP profileert zich juist vrij sterk op zorg en opkomen voor Sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook een beetje waar SP mee struggled?
Wat ga jij stemmen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hmm, dan ga ik me hier eens nader in verdiepen. Een (pure) vlaktaks is economisch wel zo'n beetje het ergste wat je kunt doen, maar met wat vereenvoudiging is nooit wat mis natuurlijk
Ho even, ik stel alleen dat ze allebei veel op belastinggebied doen, meer nietquote:
roemer heeft denk ik best goud in handen als ze die koers laten varen, kunnen wellicht een boel zwevende pvda'ers oppikken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De SP kiest een vrijwel identieke koers.
Ik ben er nog niet uit. Ergens in het midden waarschijnlijk. Jij al wel een idee?quote:
maar te weinig tegen immigratie.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want de SP profileert zich juist vrij sterk op zorg en opkomen voor Sociale zekerheid.
Ik kan je het CDA warm aanbevelen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Ergens in het midden waarschijnlijk. Jij al wel een idee?
AOW naar 65 en 10% hoger.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want de SP profileert zich juist vrij sterk op zorg en opkomen voor Sociale zekerheid.
Ik neem dit mee in mijn overwegingenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik kan je het CDA warm aanbevelen.
Nee, jij bent de enige die het er over heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
Benieuwd of Nieuwe Wegen wordt genoemd, want dat is het andere uiterste. Die partij is ontstaan vanwege de wegkijk-koers van de PvdA op integratie, immigratie en de EU.
Laten we wel wezen, monasch kan niet goed campagnevoeren. Zonde...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
Benieuwd of Nieuwe Wegen wordt genoemd, want dat is het andere uiterste. Die partij is ontstaan vanwege de wegkijk-koers van de PvdA op integratie, immigratie en de EU.
Zonder twijfel. Wilders wil terug naar de eigen cultuur (die niet bestaat), DENK wil hier een soort klein Turkije. Eng eng eng.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, misschien nog wel enger dan Wilders
De rijken gaan dat betalen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
AOW naar 65 en 10% hoger.
Hogere uitkeringen
Afschaffen eigen risico
Invoeren nieuw zorgstelsel
Meer geld voor onderwijs
Hoe gaat de SP dat allemaal betalen?
Nee, ik mis ook wel eens iets.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heb je nog Omtzigt bij Cafe Weltschmerz gezien? #dtv
CDA is toch amper midden meer, als je Buma hoort praten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
'Multinationals meer belasting laten betalen'quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hogere uitkeringen
Afschaffen eigen risico
Meer geld voor onderwijs
In zo'n College Tour komt ze wel sympathiek over, maar hier lijkt ze net even te snel moeten schakelen ofzoquote:
Ik ben weer aan het twijfelen geslagen, tussen de PvdD of D66quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Ergens in het midden waarschijnlijk. Jij al wel een idee?
middeninkomensquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hogere uitkeringen
Afschaffen eigen risico
Meer geld voor onderwijs
Zie CPB doorrekening. Het kan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hogere uitkeringen
Afschaffen eigen risico
Meer geld voor onderwijs
Omdat de integratie is mislukt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
CDA is toch amper midden meer, als je Buma hoort praten.
Leg uitquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Americansquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:18 schreef luxerobots het volgende:
Jinek spreekt heel veel allochtonen, vooral Turken?
Buma is heel realistischquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mohammed Vonk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:18 schreef luxerobots het volgende:
Jinek spreekt heel veel allochtonen, vooral Turken?
Dat gaat wel gewoon gebeuren. Google eens op ATAD bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
'Multinationals meer belasting laten betalen'![]()
![]()
gristenhondquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zonde, want het heeft alles met dit onderwerp te maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee, jij bent de enige die het er over heeft.
Ach, dat is nog beperkt in ieder gevalquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben weer aan het twijfelen geslagen, tussen de PvdD of D66
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de doorrekening, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hogere uitkeringen
Afschaffen eigen risico
Meer geld voor onderwijs
Als ze doorgaan met hun propoganda blijven ze hun achterban spekkenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zou me niks verbazen als DENK over 4 jaar gewoon 0 zetels heeft
9 bij Maurice de Hond vanavond...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:19 schreef Nintex het volgende:
Jeroen verbrand daar even de laatste 12 zetels.
Jezus is een copyright van God.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
jezus christus is toch gewoon een mening,
Precies. Erdogan heeft ook gewoon 50% van de bevolking achter zich. Een beetje dezelfde doelgroepquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als ze doorgaan met hun propoganda blijven ze hun achterban spekken
Dat zal best, maar door sommige nationalistische ideeën neigen ze toch behoorlijk naar rechts.quote:
Dat ik nog over best veel standpunten een mening moet vormenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ach, dat is nog beperkt in ieder geval
Waar zit de twijfel hem in?
Ik denk dat ze hun eigen val gravenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als ze doorgaan met hun propoganda blijven ze hun achterban spekken
Volgens de Hond is het heel moeilijk om allochtonen te peilen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:20 schreef timmmmm het volgende:
Zegt Jinek nu dat 40% van mensen met migratieachtergrond, lees allochtonen, op DENK gaat stemmen?
Hoe kan het dan dat ze op 1 zetel zitten in de peilingen? Of Jinek zegt dat de peilingen niet goed zijn of ze gebruikt slechte cijfers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |