Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik in de regering zat had ik precies hetzelfde gedaan. Zonder gasopbrengsten is er gewoon een enorm gat in de begroting, tenzij je graag de belastingen omhoog wil gaan gooien?
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.
Er is al meerdere keren vastgesteld dat de staat geen juridische aansprakelijkheid kent voor dit geval., slechts een inoassingsverplichting.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.
Zou Rutte die vergunning aan de NAM hebben verleendquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als blijkt dat de overheid iets fout heeft bij het verstrekken van de vergunningvoorwaarden, dan kan er sprake zijn van aansprakelijkheid. Net zoals de slachtoffers van de monster truck de gemeente Haaksbergen aansprakelijk willen stellen.
Ik denk het niet. Weet niet welk ministerie bevoegd is, maar ik denk niet dat van algemene zaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou Rutte die vergunning aan de NAM hebben verleend?
quote:Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is
ook nummer 2 van de PvdA:kan zij het
historisch verlies van haar partij
keren?
Staatssecretaris van justitie Klaas
Dijkhoff is de grote belofte van de
VVD,hoe belangrijk is hij in de
campagne?
Parlementair verslaggever van de NOS
Xander van der Wulp en Gijs Rademaker
van het EenVandaag Opiniepanel over
waarom er zo weinig beweging zit in de
peilingen.
kamp.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Weet niet welk ministerie bevoegd is, maar ik denk niet dat van algemene zaken.
We hebben al die jaren de kans gehad te investeren in duurzame energie met de gas opbrengsten die we krijgen van de provincie Groningen. We hebben nota bene het gas bijna voor niks weg gegeven aan het buitenland. En nu zitten we met zijn allen met de handen in het haar, met de garantie dat het gas binnenkort op zal raken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik in de regering zat had ik precies hetzelfde gedaan. Zonder gasopbrengsten is er gewoon een enorm gat in de begroting, tenzij je graag de belastingen omhoog wil gaan gooien?
Dat is natuurlijk groteske onzin, de overheid is verantwoordelijk voor zowel veiligheid als uitvoering van recht.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Sterker nog de regering heeft geen enkele juridische verantwoordelijkheid, het is een private kwestie tussen de bewoners en de nam.
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:50 schreef icloud het volgende:
[..]
(ver)neuken en als er een kindje van komt weglopen. Fatsoen (c) rutte.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?
Dat is het idee van het concessie systeem, de overheid schuift alle verantwoordelijk af op degene die de concessie uit voert.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus de overheid heeft alleen de lusten (¤¤¤) en niet de lasten?
Klopt volledig daarom is de nam ook versntwoordelijk voor de schade.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:07 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Overigens, het feit dat je ergens een vergunning voor hebt wil allerminst zeggen dat je niet aansprakelijk bent voor zowel veiligheid en schade.
Maar ook dat wil niet zeggen dat niet ook de overheid verantwoordelijk is. Daar zit niet zoveel licht tussen, ze zijn allebei aansprakelijk EN verantwoordelijk, en ze vechten maar uit wie de rekening betaaldt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt volledig daarom is de nam ook versntwoordelijk voor de schade.
De overheid heeft een concessie uitgegeven waarbij het volledige risico is neergelegd bij de uitvoerder, de nam dus.
Je kunt vinden dat overheid verantwoordelijk is, maar ik praat over JURIDISCH AANSPRAKELIJK zijn. Dat is compleet iets anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:24 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Maar ook dat wil niet zeggen dat niet ook de overheid verantwoordelijk is. Daar zit niet zoveel licht tussen, ze zijn allebei aansprakelijk EN verantwoordelijk, en ze vechten maar uit wie de rekening betaaldt.
Ze zijn ook juridisch aansprakelijk - ten minste voor veiligheid. En wanneer ze de rechtsgang frusteren ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Je kunt vinden dat overheid verantwoordelijk is, maar ik praat over JURIDISCH AANSPRAKELIJK zijn. Dat is compleet iets anders.
Martijn Koningquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef monkyyy het volgende:
De cabaretier van de dag is Martijn Koning
Martijn Koning is vanavond de cabaretier van dienst. Hij neemt de politici aan tafel onder de loep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gijs Rademaker en Xander van der Wulp over de peilingen
Parlementair verslaggever van de NOS Xander van der Wulp en Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel over waarom er zo weinig beweging zit in de peilingen.
Klaas Dijkhoff is de belofte van de VVD
Staatssecretaris van justitie Klaas Dijkhoff is de grote belofte van de VVD, hoe belangrijk is hij in de campagne?
Khadija Arib moet de PvdA nieuw leven inblazen
Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is ook nummer 2 van de PvdA: kan zij het historisch verlies van haar partij keren?
Wat doet gradeaundera daarquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef monkyyy het volgende:
De cabaretier van de dag is Martijn Koning
Martijn Koning is vanavond de cabaretier van dienst. Hij neemt de politici aan tafel onder de loep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gijs Rademaker en Xander van der Wulp over de peilingen
Parlementair verslaggever van de NOS Xander van der Wulp en Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel over waarom er zo weinig beweging zit in de peilingen.
Klaas Dijkhoff is de belofte van de VVD
Staatssecretaris van justitie Klaas Dijkhoff is de grote belofte van de VVD, hoe belangrijk is hij in de campagne?
Khadija Arib moet de PvdA nieuw leven inblazen
Tweede Kamervoorzitter Kadija Arib is ook nummer 2 van de PvdA: kan zij het historisch verlies van haar partij keren?
Ik denk dat het met Martijn Koning al niet erger kan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:01 schreef Nintex het volgende:
Dat de VVD dit aandurft. Wellicht heeft de NPO vandaag antifa, marxisten o.i.d. uitgenodigd
Net bij die Danny waren afa lui.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:01 schreef Nintex het volgende:
Dat de VVD dit aandurft. Wellicht heeft de NPO vandaag antifa, marxisten o.i.d. uitgenodigd
Je weet dat hij vaak zonder broek in de studio zit?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:03 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind Xander van der Wulp wel een sympathieke man
Ik niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Even tussendoor, ik vind dat Arib haar taak als voorzitter zeer goed doet.
Eensquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Het is in ieder geval iets.quote:
Als je zelfs geen voorleesmoeder kan worden. Kan je altijd nog kamervoorzitster worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Het is in elk geval een man met humor. Zoals hij laatst die rapper - Ismo, meen ik. Of was het Boef? - te kijk zette... Prachtig.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind Klaas Dijkhoff wel een aantrekkelijke man.
Aribquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:05 schreef skysherrif het volgende:
Nee, je wil een vintage rolex, met gruizig patina.quote:
Doe mij maar een oude Breitling.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee, je wil een vintage rolex, met gruizig patina.
Wow dat heb ik gemist denk ikquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is in elk geval een man met humor. Zoals hij laatst die rapper - Ismo, meen ik. Of was het Boef? - te kijk zette... Prachtig.
Breitling is voor pilootjes met een nummer fetish.quote:
Dit werpt een hele andere blik op deze keurige manquote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je weet dat hij vaak zonder broek in de studio zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |