tong80 | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:50 |
SCHAGERBRUG - Bij een zeer ernstig ongeval met een rode sportwagen op de N9 bij het Noord-Hollandse Schagerbrug is de bestuurder omgekomen. De weg ligt bezaaid met brokstukken. Na de crash belandde het voertuig op het dak. Op foto's is te zien dat ook een verkeersbord langs de N9 zwaar beschadigd is. Vermoedelijk is de auto gelanceerd bij het eenzijdige ongeval. De weg is afgesloten. http://www.telegraaf.nl/b(...)vage_crash_N9__.html Heavie. Niet te snel oordelen. Maar bij sportwagen en torpederen frons ik wel mijn wenkbrauwen. ![]() | |
cherrycoke | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:58 |
dat moet met een behoorlijk vaart zijn gebeurd | |
tong80 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:01 |
Gokje op auto van pa en 200 per uur. ![]() | |
Red_85 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:02 |
Stoeprandje geraakt en gelanceerd? | |
Haags | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:10 |
Zonde van dat bord zeg. Die is wel heel ernstig toegetakeld. ![]() | |
Geralt | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:11 |
Iemand die iets van de auto kan maken? Welk merk/model is dit geweest? ![]() | |
D.D.W. | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:15 |
Jammer van de sportauto. | |
LurkJeRot | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:16 |
Goed dat ze de kleur van de auto vermelden. | |
Gunner | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:20 |
Staat bekend als een echte dodenweg. | |
cherrycoke | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:24 |
![]() | |
B.R.Oekhoest | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:26 |
In combinatie met bloed zou je nog kunnen gaan twijfelen misschien. | |
Dagoduck | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:31 |
Shiiit, bekende weg, waarschijnlijk middenberm geraakt. | |
knokkels | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:33 |
Corvette? | |
detaris | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:33 |
De N9 wil je natuurlijk zo snel mogelijk afrijden ![]() | |
Dagoduck | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:33 |
Lijkt mij ook. | |
-Kadesh- | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:34 |
Slim om zo'n verhoogde middenberm aan te leggen, hebben die duurzaam veilig mongolen weer mooi voor elkaar. | |
Physsic | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:34 |
Wtf. | |
Dagoduck | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:34 |
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar. | |
Physsic | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:39 |
Soms lijkt het wel of ze zo'n ding zo goed mogelijk hebben willen camoufleren. ![]() | |
n0sferat2 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:41 |
Zeau ![]() | |
Terrorizer | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:41 |
Maar dit ding is een classieke sportwagen als ik de motor zo zie... | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:45 |
hoe is dat relevant? | |
Ryan3 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:45 |
Ja, nou is dat wel een kutweg naar Den Helder toe, maar daar en nog een stukje terug hebben ze de boel wel verbeterd idd. Ook nog een rondweggetje aangelegd. In één van die dorpen heb ik nog eens op dezelfde route twee keer een bon gekregen voor paar km te hard rijden, bij dorp in- en dorp uitgaan... ![]() | |
knokkels | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:46 |
Lekker lange aanloop, flauwe bocht. Iemand die er niet bekend is die denkt "Oeh, laat ik mijn gaspedaal eens uittesten." En ja, inderdaad. Prutser. | |
Leandra | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:48 |
Darn, dat is hard gegaan ![]() | |
Dagoduck | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:48 |
Gister was er ook al een 'ongeluk' ![]() Vrachtwagen geschaard op N9 tussen Den Helder en Julianadorp | |
tong80 | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:01 |
Wat ik nu begrijp is het al een bekende dodenweg. ![]() | |
knokkels | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:10 |
N9 is al een jaar of 35 een dodenweg. Vroeger elk weekend raak. Kon je nog op de transistorradio de hulpdiensten volgen. | |
tong80 | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:27 |
triest. ![]() Hoe komt dat zo ? ![]() | |
Leandra | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:29 |
Waarschijnlijk net als bij de meeste dodenwegen: bestuurders die zichzelf overschatten en de weg onderschatten. | |
DrDentz | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:29 |
Die borden raak ik ook altijd in Burnout voor xtra punten | |
Nattekat | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:30 |
Arm bord ![]() | |
knokkels | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:36 |
van origine een tweebaansweg (ik ken die weg sinds kleins af aan niet anders in ieder geval). Lange rechte stukken, Alhoewel er in de laatste 16 ofzo jaar wel wat is veranderd aan die weg. Wanneer je snel kunt rijden, moet dat ook gedaan worden schijnbaar. Dat de verkeersveiligheid daarmee erg in het geding komt, is blijkbaar dan van later zorg. Dronken lui die toch de auto in stappen en dan op de maat van de muziek van links naar rechts over de weg zwieren. Tot ze een dikke eik tegenkomen, waarna het echt einde verhaal is. (Overigens was dat niet op de N99, maar de Balgweg, een zijweg ervan. | |
DrDentz | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:37 |
Wel een mooie James Dean-achtige dood, in een vliegende rode sportwagen. Beter dan sterven in je slaap. | |
knokkels | dinsdag 7 maart 2017 @ 21:37 |
Dat bord heeft het niet zijn aankomen. Niet verdiend. ![]() | |
IkBenNietFries | dinsdag 7 maart 2017 @ 23:07 |
iets meer rommel | |
rouletteking | woensdag 8 maart 2017 @ 00:47 |
Wtf, dat was een serieuze klapper ![]() | |
Terrorizer | woensdag 8 maart 2017 @ 00:56 |
Dan is dat ding niet van de laatste 10 jaar met de moderne snufjes. | |
Stokken_en_stenen | woensdag 8 maart 2017 @ 01:02 |
Lijkt wel zo ja vooral het ronde luchtfilter doet daaraan denken alsmede de V8 En de bumper met lichten et cetera | |
DrDentz | woensdag 8 maart 2017 @ 01:08 |
Little red corvette hmhmhmmm Gotta slow down you're much too fast! | |
TheThirdMark | woensdag 8 maart 2017 @ 01:14 |
| |
#ANONIEM | woensdag 8 maart 2017 @ 01:21 |
De wegligging van zo'n Corvette is ook niet optimaal voor de smalle Nederlandse wegen met bochten erin. | |
TheThirdMark | woensdag 8 maart 2017 @ 01:23 |
De N9 is juist ideaal voor Corvette's. | |
#ANONIEM | woensdag 8 maart 2017 @ 01:25 |
Dan zat er een prutser achter het stuur. | |
Physsic | woensdag 8 maart 2017 @ 01:26 |
Niet ideaal genoeg blijkbaar. | |
vronie | woensdag 8 maart 2017 @ 02:08 |
http://www.noordhollandsd(...)p-N9-bij-Schagerbrug. 68 jaar heel triest | |
#ANONIEM | woensdag 8 maart 2017 @ 02:11 |
De rode sportauto raakte tijdens het rijden in de greppel tussen de parallelweg,. Dan kun je dus niet rijden of met hoge snelheid onwel geworden? | |
Nober | woensdag 8 maart 2017 @ 02:17 |
Misschien een BN'er zodat de nabestaanden het automerk aan kunnen klagen op z'n Paul Walkers'. | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 03:03 |
Dat stuk heeft serieus weinig bochten. | |
vannelle | woensdag 8 maart 2017 @ 03:09 |
Precies, en zelfs als je 40 km'h te hard rijdt krijg je deze ellende niet want dat is uitstekend mogelijk schat ik zo in. Sterker nog: Vroeger mocht je er 100 en nu nog maar 80 wat gevoelsmatig veel te langzaam is. En die vroegere Vmax van 100 was nog wel voor de weg "veiliger" was gemaakt. Dit heerschap heeft heel goed z'n best gedaan de boel te verkloten. Maar dat maakt het niet minder triest.... | |
Idisrom | woensdag 8 maart 2017 @ 04:39 |
Vandaar dat je bij Amsterdam al naar de A7 wordt geleid om via Den Oever naar Den Helder te rijden. | |
Drugshond | woensdag 8 maart 2017 @ 04:45 |
Doet me denken aan dit | |
Drugshond | woensdag 8 maart 2017 @ 04:50 |
Strip N' Rip | |
superniger | woensdag 8 maart 2017 @ 05:42 |
Erg vervelend. | |
vannelle | woensdag 8 maart 2017 @ 06:10 |
Ja, want dat is allemaal snelweg, helemaal van Den Oever tot aan Den Helder. ![]() | |
vannelle | woensdag 8 maart 2017 @ 06:12 |
Just 2 goold old boys, Never meaning no harm but in trouble with the law since the day they were born. | |
Gunner | woensdag 8 maart 2017 @ 08:37 |
Ik ben al een tijdje weg uit die regio en als ik er kom dan kom ik zelden op de vernieuwde N9 maar uiteindelijk blijft het een tweebaansweg waar weinig ruimte is voor dit soort fouten. 15 jaar geleden ging ik er wel dagelijk overheen en ja, idioten genoeg gezien. | |
MichaelScott | woensdag 8 maart 2017 @ 08:56 |
Goed om te lezen dat hij in elk geval geen onschuldigen heeft meegenomen. | |
Twiitch | woensdag 8 maart 2017 @ 08:58 |
Die auto is zo te zien met flink meer dan 100 km/u gelanceerd. Debieltje kon z'n muscle car niet in bedwang houden waarschijnlijk. | |
Leandra | woensdag 8 maart 2017 @ 09:16 |
Uit Bergen, niet iemand die de weg niet kende. | |
TheThirdMark | woensdag 8 maart 2017 @ 10:35 |
Een musclecar die met 30kmu een paal raakt is al total loss. Die hebben 0 veiligheid, 0 bescherming. Ik zou een corvette niet direct een musclecar willen noemen, maar ook die zijn zo veilig als een papieren hoedje. | |
yup | woensdag 8 maart 2017 @ 10:51 |
Klopt als een bus: En wegligging van een natte krant. Geen veiligheidssystemen zoals ESP. En als bonus zat er waarschijnlijk wat oudere banden op en dan kan je het vergeten in de regen al heb je de beste stuurmanskunsten, been there done that. Juist in een flauwe bocht zijn slechte banden icm regen levensgevaarlijk. In een scherpe bocht ga je namelijk afremmen. In een flauwe bocht denk je ok lukt wel totdat de shitzooi in een keer uitbreekt, en met een RWD met zulke brede banden icm regen en een auto uit het stenen tijdperk ga je echt wel 180 graden om. Ik denk overigens dat het een Corvette C3 is een van de laatste types (vanaf 1980 ofzo), die hadden zo een achterkant. En daar zit echt geen actieve veiligheidssystemen op. | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 11:27 |
Alternatief is Ring Alkmaar. Leuk als je vast wil komen te zitten in de file. | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 11:29 |
Óf de crash heeft, gelet op de leeftijd van het slachtoffer een medische oorzaak. Anyway, RIP. | |
Red_85 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:45 |
Dit was een Corvette? ![]() | |
Red_85 | woensdag 8 maart 2017 @ 11:49 |
Ik kom er regelmatig. En het is en blijft echt een grafweg. Ondanks alle maatregelen die ze gedaan hebben. 2x2 N-weg zou het een stuk verbeteren en ook nog eens een positief effect hebben op de bereikbaarheid van Den Helder. | |
Dagoduck | woensdag 8 maart 2017 @ 12:07 |
Dit maakte ik er ook een keer mee:
| |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 12:55 |
Ik geloof dat een 2x2-baansweg al een tijd op het verlanglijstje stond van de lokale/regionale overheden. Alleen mist er politiek draagvlak, en daardoor komt de uitvoering niet van de grond. Vroeger was het een enkele 2-baansweg. Daarna kwam er een B-weg naast. Ze zijn nu in het Noordhollands kanaal aan het bouwen aan de Kooyhaven. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid én verkeersdoorstroming op papier een goede zaak. Aanvoer van vrachtwagens wat nu nog wegvervoer is, dan watervervoer. Minder congestie op de weg. | |
Red_85 | woensdag 8 maart 2017 @ 14:27 |
Zeker goede zaak, maar die werkgelegenheid zorgt ook weer voor extra verkeer. Ook van vrachtwagens. Dat is logisch nadenken. Trek die weg door. Wat inderdaad al jaren een wens is velen in de omgeving en verbeterd de bereikbaarheid van den helder. | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 14:49 |
Ja maar dat kost weer, en dan kunnen we de logica van de al jaren decennia geldende wens om de treinverbinding Den Helder - Alkmaar vv niet meer verkopen aan de mensen die daar wonen. #Haagschelogica | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 14:51 |
Met Sail wordt het weer chaos. 10.000 dagjesmensen die op Sail afkomen, náást de inkomende en uitgaande Texelgangers. | |
knokkels | woensdag 8 maart 2017 @ 15:04 |
Sorry, da's wel erg offtopic | |
blomke | donderdag 9 maart 2017 @ 19:00 |
Die Balgweg ken ik als m'n duimpje (op m'n broekzak?). Wat is daar gebeurd dan? Ik ken de N9 al 10-tallen jaren en er is veel verbeterd. Vroeger schoot er wel eens een auto het N-H kanaal in, genoeg mensen verdronken, vaak jong uitgaanspubliek. Later is er over vrijwel het hele stuk vanaf Koedijk t/m Schagerbrug een vangrail tussen de N9 en de kanaal gemaakt. Scheelt een hoop. Ook is er een parallelweg naast gemaakt voor o.a. tractoren en landbouwverkeer. Zodat inhaalmanoeuvres minder werden gemaakt. Ten slotte ben je toch op een gevaarlijke weg aan het rijden. Je moet je verantwoordelijkheid nemen en je aan de max. snelheid houden en niet inhalen daar. Anders is elke 2-baansweg en dodenweg. Inderdaad, hij was al eerder die dag scheurend in N-H waargenomen. Ik ken 'm niet, maar er wonen in ons dorp behoorlijk wat opgefokte lui met te veel poen die gekke dingen in hun vrije tijd uithalen. | |
Ivy_Mike | donderdag 9 maart 2017 @ 20:12 |
Dat is dan de beruchte flitspaal in Schoorldam. | |
Ivy_Mike | donderdag 9 maart 2017 @ 20:24 |
Dat wordt al helemaal een probleem om met drank op achter het stuur door de Balgweg heen scheuren, vooral door die soort van wegversmallingen die10 jaar geleden is aangelegd, die je moet slalommen ![]() | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:14 |
Dit is wel jaren geleden hoor, tussen de 25 en 30 jaar terug. Schijnbaar waren er wat dronken lui teruggekomen van uitgaan. Vonden het een goed plan om zigzaggend over de weg te gaan. Stuurfout, auto werd gelanceerd en de auto werd in een eik gelanceerd. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:16 |
Dit was nog voor de wegversmallingen. De oude situatie was nog een rechte weg. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:16 |
’Slachtoffer crash Schagerbrug zag middengeleider over het hoofd’ | |
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:56 |
Levensgevaarlijk ook, zo'n ding. Letterlijk zelfs. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:56 |
Mag je daar uberhaupt inhalen? Volgens mij niet toch? Echt. Mensen moeten gewoon eens leren geduld te hebben. Gelukkig heeft ie in dit geval geen andere doden veroorzaakt. | |
Dagoduck | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:59 |
Nope, sowieso nergens in de bochten, en op omhooglopende stukken waar je niet kunt zien of er een tegenligger achter een heuveltje zit ook niet. Kutweg. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:59 |
![]() Dit model. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:00 |
Gewoon vangrail in het midden knallen dus. Als het dan nog niet duidelijk is... | |
Dagoduck | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:02 |
Blablabla regels blablabla 80-weg blablabla, vangrail alleen bij 100-weg blablabla... ![]() Gewoon 100km/u 4-baansweg maken. | |
Dagoduck | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:06 |
Hier is het einde inhalen: https://goo.gl/maps/CJYAp6ZwZj62 Daarna nog 150 meter tot middengeleider begint. | |
Modus | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:15 |
Denk toch echt een C3. Zie de velgen, de dikke ballonbanden, het achterpaneel en de deurlijn die ineens flink omhoog loopt. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:21 |
Nog een keer bekeken. I stand corrected. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 01:21 |
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op ![]() Een 4 baans weg daar vandaan zou ik wel snappen ![]() | |
Dagoduck | vrijdag 10 maart 2017 @ 02:19 |
We proberen er hier het beste van te maken, en dat lukt aardig moet ik zeggen. Betere bereikbaarheid kan daar alleen maar bij helpen. | |
Leandra | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:45 |
Sjezus, je zult het hebben zien gebeuren omdat hij je zonodig moest inhalen ![]() Maar ook wat dit betreft: hij kende de weg, dat er middengeleiders zijn kan hem niet echt verbaasd hebben, vaardigheden overschat, verkeer en weg onderschat. | |
Leipo666 | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:01 |
gelukkig heeft hij met die kamikaze actie geen andere mensen meegesleurd.... | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:31 |
43 jaar geleden zat ik daar al bollen te pellen. Het verbaast me dat ze tegen een eik aanknalden; voorzover ik me kan herinneren groeien er daar geen eiken. | |
JeSuisDroppie | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:45 |
Eigen schuld dus. | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:36 |
Ja, niks mis mee toch? | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:00 |
Vangrail in het midden? Wat een onzin. Dan blijf je als nog op een onzin boerenlandweggetje rijden met een zachte berm er naast. 2x2. Veiligheid en ook de vrijheid hebben langs langszamer verkeer te kunnen. Rest is onzin en lost geen moer op. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:02 |
Klein vermoeden had ik al. Dat ding is levensgevaarlijk en ook de oplossing dus niet. Al die onzin creabea oplossingen in het verkeer zijn echt onzin. 'Doorstroming, veiligheid' blabla... Weg er mee, maak een 2x2! | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:11 |
Bij "de Stolpen" is de (2-baans) weg omgeleid zodat de veiligheid toe zou nemen. Je wilt niet weten hoeveel geld, moeite en tijd het heeft gekost om de naastgelegen landerijen en boerderijen te onteigenen, de omgevingsvergunning te verkrijgen en het wegenwerk uit te voeren. Dat laatste was nog het snelst gebeurd..... | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:14 |
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax? | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:15 |
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:17 |
Klopt. Maar over hele traject zit er nu best wat ruimte tussen de paralelweg en de weg zelf. Op de overige plaatsen heb je ruimte in het Kanaal waar je een stukje van kunt dempen. Oplossingen zat ipv problemen. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:25 |
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen. En vrachtwagens die onder de 80 rijden? ![]() Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden. | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:29 |
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg... En het kanaal dumpen is natuurlijk al helemaal.... ![]() | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:31 |
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd. Gewoon niet (nooit) inhalen. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:07 |
Nee, dat bedoel ik niet. Je kan het gras daartussen benutten. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:10 |
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig. Je kan ook de snelheid terugbrengen naar 60, nog zuiniger... 2x2 is veel beter voor de doorstroming, voor de gemoedsrust, voor het rijden zelf, voor de veiligheid, capaciteit en voor de economie van de noordkop. Al jaren. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16 |
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op. ![]() * OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima. | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:26 |
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halen | |
n0sferat2 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:40 |
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:45 |
En wiens probleem is dat? ![]() | |
n0sferat2 | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:04 |
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:06 |
Klopt, daarom zou een hoge afscheiding beter zijn. Dan weten mensen zoals deze little red corvette bestuurder tenminste dat het hopeloos is om te bumperkleven en in te halen. Goed voor de gemoedsrust enzo. ![]() | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:13 |
Ach ja, eik, grote boom. Als jochie van ..... negen...(?) was ik niet zo goed in het onderschijden van boomsoorten. Ik woonde overigens aan de Rijksweg, op een steenworp afstand van zowel de oude als de nieuwe Kooybrug. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:14 |
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst af ![]() ![]() | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:15 |
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:16 |
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg? | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:17 |
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:18 |
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscar ![]() | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:14 |
Kan. Doe ik ook ruim. Maar toch belemmerd een vrachtwagen/ bus / caravan je flink het zicht en tempo voor de doorstroming. Waarom denkt je dat de snelweg is uitgevonden en is geïmplementeerd voor civiel transport? Mede voor een scheiding mogelijk te maken tussen langzaam en sneller verkeer. Kunnen de 'voor mij persoonlijk hoeft het niet zo'ers hier wel mekkeren, maar het zou een enorme impuls zijn voor het verkeer en de economie op alle fronten als daar nu eens een fatsoenlijke weg wordt neergelegd. | |
tong80 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:19 |
Waarom wil je een minuut eerder op een afspraak komen die je ruim hebt ingepland ![]() ![]() | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20 |
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels. Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:21 |
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:21 |
Bron? En als dat al zo is, goh hoe zou dat nou komen? Door de mongolen die te hard rijden en willen inhalen ja. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:22 |
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 |
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn. vvn heeft er jaarlijks best wat over te melden. Ik heb het in ieder geval bij de nieuws en journaals van dit land vandaan. | |
tong80 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 |
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 |
Dat hoef je daar niet voor te zijn hoor. Het spenderen van miljoenen en de jaren die het nodig zal hebben om uberhaupt te kunnen uitvoeren, wegen niet op tegen de eventuele baten. Anders was dat allang aangepakt. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:23 |
Precies. Ik lach mij ook altijd rot om dat soort mensen. ![]() | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:24 |
Dat komt meer door (het gebrek aan inzicht van sommige) weggebruikers, dan door de inrichting van de weg. 80 KM/U is 80 KM/u, en niet 100+ KM/u. Mijn punt is: Je kunt de weg an sich zo veilig mogelijk maken. Als de weggebruikers zélf hun verantwoordelijkheid daarin niet nemen, is het einde zoek. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:24 |
Persoonlijke mening van je. Waarom denk je dat Purmerend Noord - Volendam en, A7 - Avenhorn Hoorn - Enkhuizen opeens een 2x2 krijgen? Omdat het kul is? | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:25 |
Nogmaals, kom dan maar met een daadwerkelijk bron die dat bevestigd. Want volgens mij zijn alle ongelukken die gebeuren eigenlijk ALTIJD wel de oorzaak van debielen die te hard rijden of inhalen waar het niet mag. Ik zie het hier bij Kampen ook. De N50. Je mag er 100. Je mag er niet inhalen. Maar allemaal figuren die maar zo hard mogelijk moeten rijden en inhalen waar het niet mag. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:26 |
Nee, zie puntje capaciteit. Die weg is ellende vanwege het vele woon/werk verkeer. Daarom wordt ie aangepakt. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:26 |
Precies. Maar Red is een bumperklever. Elke vrachtwagen ontneemt immers zijn zicht. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 |
![]() ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 |
Die hebben een aparte strook. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 |
Ach, ik als ex-inwoner van Lelystad mag zulke opmerkingen maken. ![]() ![]() | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:28 |
Algemene kennis. 2 seconden googlen. https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland Anders raadpleeg je even vvn, cbs of kijk je eens nieuws. | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:28 |
IK logeerde op de BAlgweg en zat bollen te pellen op de Stoom- en de Balgweg. Kan me wel van toen (1974 -19 78) herinneren dat er 16 jarige knul op de brommer onder de trein (Den Helder -> Alkmaar) bij Breezand kwam. Wilde stoer doen en daar zaten geen overlegbomen. Einde oefening. | |
Ryan3 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:28 |
Ik hoorde van mijn broer dat er een snelweg wordt aangelegd naar Den Helder op de plaats van de N9... Bron heb ik niet. Hij had het op de radio gehoord. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:28 |
Dat is precies hetzelfde op de n9. Ellende door vele woon/werk/ economisch verkeer. Daarbij komt ook nog eens recreatie. Dus waarom niet? | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:29 |
Ja en wat ontbreekt daarin; Oh ja, het feit wat de oorzaak is. En die is nogmaals 99 van de 100 keer een hardrijder/illegale inhaler. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:29 |
Ah, dat dus. Je bent gewoon te stom om te lezen en bent een stuk voor ingenomen vuilnisbakkenras. . | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:30 |
Ja, inderdaad. Onzin die wegen.. wordt niet gebruikt, waarom dan een brede weg? | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:31 |
JJa, de ventweg. Ik dacht even dat we het daar over hadden. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:32 |
Kom maar op als jij die bron hebt. Ik baseer mij op de gegevens die ik heb. Als jij zeker weet dat 99% van de slachtoffers door te hard rijden komt, zie ik dat ook graag. Of is dit een onderbuikje van je omdat je vooringenomen bent? Denk het laatste. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:32 |
Waarom niet, dat heb ik je net al gezegd. De kosten wegen niet op tegen de baten. Wat andere mensen al aangaven, je moet eerst grond gaan onteigenen en andere zaken. Daar zullen veel mensen zich tegen gaan verzetten, kost geld, kost jaren etc etc. De problemen op de N9 zijn er al een aantal decennia. Als het iets zou opleveren, dan hadden ze daar echt wel actie op ondernomen. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:33 |
![]() | |
Ryan3 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:33 |
Zeeland ook alleen A58 (Bergen op Zoom naar Vlissingen). Zeeuws-Vlaanderen heeft verleden jaar eindelijk paar stukjes 4-baansweg gekregen van Terneuzen richting West-Zeeuws-Vlaanderen naar de kust. Dat is met name in de zomer wel handig, dan duurt de rit naar de kust ook heel lang vanwege drukte en landbouwvoertuigen. Schouwen-Duiveland in de zomer ook heel druk, ook geen 4-baanswegen. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:34 |
Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld. Ik wil best meer kranten artikelen er bij pakken hoor. ![]() | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:36 |
Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9. Den helder staat te springen om betere infrastructuur en de omliggende plaatsen ook. Nieuwe kooyhaven. De luchthaven De petrochemie en aanverwante activiteiten Marinehaven en aanverwante activiteiten Den Helder zelf met 60.000 inwoners Economisch niet waard? Waaw... Wel heel snel bepaald en bevooroordeeld. Er is een reden waarom Den Helder niet de populairste stad is van NL he, dat komt mede door de enorm gebrekkige infra naar die dumpstad. Een plaats heeft infra nodig, dat is de bloedlijn en toevoer. 2 weggetjes en 1 spoorlijn zijn nu niet echt bepaald toereikend daar.. Al jaren niet. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:37 |
Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39 |
Blijkt om een stelling te gaan. Klik | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39 |
1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep. Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest? | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:41 |
Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand. | |
Ryan3 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:41 |
Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:43 |
Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort. Of kijk jij door vrachtwagens heen? | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:43 |
Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand. Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten. Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen. http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn. Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:44 |
![]() Drogreden bye bye ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:45 |
Gast, er zijn talloze voorbeelden te vinden. Wel grappig hoe jij 1 voorbeeld WEL relevant vindt, maar bij mij gaat lopen emmeren om 1 voorbeeld. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47 |
Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen. Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47 |
Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo. Zou wel een hoop oplossen gok ik. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:48 |
![]() ![]() Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk. | |
Ryan3 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:48 |
Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem. Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:49 |
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er? Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt. Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:50 |
Exact dit dacht ik toen ik jouw post las ![]() ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:50 |
En wederom afsluiten met een sneer op de man. Echt, gast. ![]() Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens. ![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:51 |
Nou meid, tis wat ![]() | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:51 |
Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling. En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn. | |
Red_85 | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:53 |
Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55 |
Tussen de huidige N9 en de parallelweg (ik neem aan dat je daarmee bedoelt de weg tussen de N9 en de huizen cq bedrijven is echt niet genoeg om er een verkeersveilige optie van te maken.
| |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:56 |
Ow wow! Jij rijdt 30.000km per jaar! Nou jongen wat goed!! Ik rijd er meer. Sterker nog, 15 jaar geleden reed ik zo'n 100.000km per jaar. Maakt dat mij een betere chauffeur dan anderen? Geen idee. Er zullen slechtere zijn en er zullen betere zijn. En ik prima kaas gegeten van wat er bij dergelijke projecten komt kijken. Feit blijft gewoon dat er op dit moment blijkbaar geen behoefte is om daar de boel plat te asfalteren. Als je al ziet hoe lang het duurde voordat dat stukje ring Alkmaar aangepakt werd. Het is heel simpel, de kosten voor uitbreiding op dat stuk weg is gewoon te duur, misschien zelfs onhaalbaar, want je praat wel over een heel lang stuk En op sommige stukken liggen er woonwijken naast. Woonwijken kan je niet zomaar even verplaatsen. Het kanaal kan je niet verplaatsen. Dus op veel plekken langs de N9 KAN je niet eens uitbreiden. Of wil je dan stukjes snelweg en dan moet iedereen daarna weer invoegen naar 1 baan en allemaal stoplichten steeds? Trust me, zo zijn sommige delen van de ring van London ook en dat wil je ECHT NIET hebben. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:56 |
WOB-verzoek indienen bij Ministerie van Infrastructuur? | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:58 |
De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar. | |
OscarMopperkont | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:58 |
![]() Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten? Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3. | |
Ryan3 | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:02 |
Ja, alleen gingen we toen van een bezoek in Julianadorp, naar een bezoek in Vreelant en dus kwam dat wel goed uit. Als we gewoon weer van Julianadorp terug naar het zuiden gaan, dan ga ik uiteraard over de N9. | |
Nattekat | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:07 |
File is wel korter. Het probleem van verbreden is dat je de bottleneck alleen maar verplaatst. Echter, bij verbreding van 1x1 naar 2x2 verbeter je wel de doorstroming als uitzondering. | |
knokkels | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:41 |
Alleen is er bij de N9 geen plaats voor. Fietspad, daarnaast ventweg, daarnaast weg, daarnaast kanaal. Tenzij fietspad en ventweg geïntegreerd worden. Loop je ook weer tegen verkeersveiligheidsissues aan. Fietser tegen zwaar landbouwverkeer. Fietser wordt vermorzeld. Moet je ook weer niet willen. | |
Jaroon | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:44 |
Misschien reedt hij/zij wel 300+ en stak er een dier over. Het gebeurt niet al te vaak maar misschien moet je gewoon een limiet inbouwen in auto's. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:01 |
Een auto heeft al een ingebouwde limiet. Mijn auto wil niet harder dan 180 km/h dus daar ligt dan ook de limiet. | |
Jaroon | vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03 |
Jij kan dan ook niet met 300 tegen iets oprijden. Het hele idee van die auto's buiten het circuit is belachelijk. | |
vannelle | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:10 |
Waarom? 300 rijden is natuurlijk belachelijk op de openbare weg maar de power onder je kont en snel kunnen optrekken is echt een heerlijk gevoel. (Een gevoel dat ik wél ken maar met de huidige auto dus niet heb) Maar voor snel optrekken is vermogen nodig, een bij-effect is dat de topsnelheid van zo'n auto ook wat hoger ligt dan gemiddeld. Nog steeds niks aan de hand natuurlijk, het ligt er alleen maar aan wat voor persoon er achter het stuur zit. Als die volgens jou 300 reed en dat overstekende dier te laat zag dan zou hij zelfs in mijn auto waarschijnlijk ook brokken hebben gereden. Het ligt niet aan de auto, het ligt aan degene achter het stuur. Sommigen veroorzaken op de fiets zelfs nog een dodelijk ongeval. | |
blomke | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:48 |
Goeie link! Dat stuk aanpassing is inmiddels uitgevoerd en heeft een verbetering van de doorstroming op de ring gegeven. Overigens nog steeds een 70 km 2 x 2 baans weg, die af en toe flink oponthoud geeft! Vooral het stuk vanaf de A9 rotonde Kooimeer, via de kruising Kennemerstraatweg t/m de Hoeverweg, is hopeloos. Daarna stroomt het een stuk beter door. Hetgeen aangeeft dat 2 x 2 rijstroken niet zaligmakend is. Beter is het voorkomen van gelijkvloerse kruisingen en verkeerslichten. Wat dat betreft is die aanpassing bij "de Stolpen" een schoolvoorbeeld van hoe je een 2 x 1 baansweg, kunt opwaarderen. | |
Jaroon | vrijdag 10 maart 2017 @ 20:05 |
Zomaar zou je het toelaten. Ik ken het.Het zegt niets. | |
Ivo1985 | zaterdag 11 maart 2017 @ 08:24 |
Ik passeer dagelijks tweemaal de kruising die hier in de omgeving tot één van de gevaarlijkste behoort. Dat wil ik ook graag geloven. Ik zie immers ook dagelijks een veelvoud aan bestuurders die zich op de kruising niet houden aan de verkeersregels door haaientanden volledig te negeren, geen voorrang te geven aan rechtdoorgaand verkeer uit tegengestelde richting, korte bocht niet voor lange bocht laten gaan en/of domweg totaal geen snelheid minderen bij het naderen van de kruising. Een wegbeheerder kan er alles aan doen om een weg veiliger te maken, zolang er heel veel mensen zijn die zich in het verkeer als een egoïstische idioot gedragen en er steeds minder controle op verkeer is vanuit de politie (flitspalen vallen hier buiten) wordt zelfs de veiligste weg onveilig. Ik ken ook de N9 best aardig, en de weg kent zeker met de verbeteringen van de laatste jaren echt geen onveilige inrichting. Fietsers en langzaam verkeer zijn netjes gescheiden en inmiddels gaat de route met een mooie boog om een aantal woonkernen heen. De onveiligheid ontstaat alleen maar omdat er kennelijk nog veel mensen zijn die 80 niet snel genoeg vinden en denken dat een inhaalverbod niet voor hen geldt. | |
blomke | zaterdag 11 maart 2017 @ 08:41 |
Exact! | |
TheThirdMark | zaterdag 11 maart 2017 @ 08:59 |
Och, mijn Dodge heeft 4seconden+ nodig om de 100 aan te tikken. Maar om harder dan 170 te gaan moet ik toch een vliegtuig uitrijden zeg maar. Voor de rest ben ik het wel met je eens. | |
Meike26 | zaterdag 11 maart 2017 @ 09:41 |
Het is, zoals Red85 ook al eerder heeft aangegeven, ook echt wel onveilig om in één stoet/rijstrook te rijden. Nog niet zozeer levensgevaarlijk, maar het rijden achter een hogere en-of grotere voorganger brengt een bepaalde mate van geduld met zich mee. En daar hoef je echt niet voor te kleven, ook op 100 of 200 meter afstand van een vrachtwagen rijden over een Franse nationale weg en dat zo'n 25 km lang, dat gaat vervelen. Mensen hoor of zie je wel eens klagen over inhalende vrachtwagens op 2 baans-snelwegen, inhalen doen ze niet om de overige bestuurders te willen ergeren. Inhalen doen ze ook niet zozeer omdat ze persé de snelsten willen zijn, ga maar eens op de snelweg achter een langzamere auto rijden. Inhalen mag je niet doen. Het is geestdodend en dus is zo'n actie van de Little red corvette als mens, de psyche, nog wel te begrijpen. Overschatting is denk ik hier echt de enige echte oorzaak. Die verhoogde middenbermpjes, vaak ook gebruikt op gescheiden rijbaan-rotondes, glanzen behoorlijk in de regen. Als je in de regen net even die overschatting maakt en achter die langzame vrachtwagen vandaan wil, dan heb je met die Corvette aan 1 die op het pedaal al voldoende. Goed, er zit nóg een vrachtwagen of caravan daarvoor en daarvoor is een gat waar je tussen kan. Nog een extra duw op het pedaal. Dan, in de regen, merk je pas op het laatst de verhoogde rijbaan afscheiding. Nee, ik neem het niet op voor de dode bestuurder, het zal heel goed een idioot geweest kunnen zijn. Alleen vind ik het ook weer te kort door de bocht (haha) om alleen dit scenario te schetsen. Een Corvette met regen, brede banden en zo'n spitse verhoging in het wegdek kan al finaal afgeschreven worden met 30km/u. Hier maar ik wel vaker het vergelijk met het stoten van je kop tegen een lantaarnpaal. Dit gebeurt niet harder dan 5 km per uur maar kan verdomme goed zeer doen. Dus kan het imo theoretisch gezien ook gebeurd zijn bij een lagere (normalere) snelheid zonder dat de man zich heeft laten gaan, behalve een verkeerde inschatting gemaakt te hebben. En ik zie het dagelijks hoor. Rijdend met een bestelbus, niemand wil achter mijn mooie witte Master blijven rijden. Sommige vinden hem wel heel mooi en gaan kleven in de file ( 1000 x ![]() Maar er zijn ook bestuurders die gewoon wel voorbij m'n bus willen komen, maar zich in de lengte van de 2e rijstrook vergissen bij de oprit en sluiten zich dan aan achter mijn bus. En gek genoeg zijn het juist de bestuurders van exotische auto's die zich beter gedragen in het verkeer, met trots en voorzichtigheid voor hun bolide, dan de gemiddelde leaselul in de Volvo V60, Golf GTE of Mégane Tourer. En ik geloof ook wel, om weer bij Red terug te komen, dat DenHelder een 2x2 snelweg of autoweg kan gebruiken. Voor de veiligheid, voor de doorstroming en voor de economie aldaar. Kosten/baten plaatje is natuurlijk wel relevant, echter gaat het ook om risico's nemen. En dan niet met een kijk op de komende 10/20 jaar, maar op 50 jaar en verder. Daar gaat Den Helder en ook de reiziger naar de Noordkop wel van profiteren. Dan kost het project maar 100 of 200 miljoen, de omgeving wint er ook leefbaarheid mee. | |
Meike26 | zaterdag 11 maart 2017 @ 09:42 |
De tyfus.. als je aan het schrijven bent heb je niet door wat voor een opstel je aan het maken bent ![]() ![]() | |
Snowsquall | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:48 |
Dan heb je het mooi fout mopperkont, Modus is right ![]() | |
Dagoduck | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:54 |
Oscar geeft toch ook aan "Nog een keer bekeken. I stand corrected."? | |
Snowsquall | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:56 |
je m'excuse ![]() | |
stopnaald | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:25 |
Eens. Overigens zelf dagelijks op de N9 ivm woon-werk verkeer, heb ook wel meegemaakt dat ik achter zo'n 45 km karretje zat. En ik ben met red85 eens, ook ik hou er niet van om achter een vrachtwagen te rijden vanwege het gebrek aan zicht in mijn kleine koekblikkie. Ik vind het prettig om verder te kunnen kijken dan alleen mijn directe voorganger. | |
Red_85 | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27 |
Dank! ![]() | |
Red_85 | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27 |
En u ook! |