quote:Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft, vindt het overgrote deel van zowel de autochtone Nederlanders (79%), als van de Nederlanders met een migratieachtergrond (86%) het niet erg dat er verschillen tussen bevolkingsgroepen in Nederland bestaan.
Als het niet erg is dat er verschillen bestaan wanneer is de integratie dan gelukt?quote:Een ruime meerderheid, 78 procent van de autochtone Nederlanders, vindt dat de integratie in Nederland mislukt is.
Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:08 schreef Vladimpala het volgende:
Identiteit begint bij je zelf. En dat is alleen van jezelf afhankelijk.
Wat mensen in mijn omgeving doen, maakt voor mijn identiteit niet uit.
Leven en laten leven. Voor de rest is alle discussie bullshit
Ik leef en ik laat leven. Dus trek me van niemand wat aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat verstaan die respondenten van het onderzoek onder integratie?
Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
Dat is de bovenlaag. Vaak hoogopgeleid en wonende in de welvarende, veilige en roomblanke wijken. Zij hebben nergens last van en op solidariteit of begrip met de mensen in de immigratiewijken hoef je bij deze verhevene niet te rekenen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:03 schreef DrDentz het volgende:
'Identiteit onder druk'
Zou die andere 22% het een succesverhaal vinden?
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.
Daarnaast kun je het iemand van de eerste generatie nog vergeven als ie niet goed Nederlands spreekt. Als je hier geboren en getogen bent zoals de generaties erna en nog steeds nauwelijks Nederlands praat.. Tja.
Dat ben ik wel je eens inderdaad, maar ik zie dat eerlijk gezegd eerder als een gevolg dan oorzaak. Niet dat dat juist is verder..quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
Jij bent toch diegene wiens kinderen niet eens met een niet-moslim mogen gaan? Dat zou toch de ultieme integratie zijn..quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
Over wat voor zaken zou je de Nederlandse staat dan ter verantwoording moeten roepen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom is NL in jou ogen de oorzaak van deze problematiek? Het enige wat je NL kan verwijten is niet eerder paal en perk gesteld te hebben aan de belachelijke houding van pappen en nathouden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:05 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.
Iets dat dan weer respect afdwong onder de autochtone Nederlanders, waardoor deze mensen gewaardeerde bewoners van de wijk waren.
Een deel van de generatie van nu is compleet verrot, heeft een gebrek aan zelfreflectie van heb ik jou daar, en wijst altijd naar andere als schuldige voor hun eigen mislukken.
Dat ontken ik ook niet, maar de mensen van de eerste generatie hadden wel een andere mentaliteit en hadden respect voor de buren en de wijkbewoners.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.
Te veel allochtone ouders hebben grote steken laten vallen in de opvoeding van hun kinderen. Tot op de dag van vandaag falen Marokkaanse ouders in de opvoeding. Soms uit onmacht, maar ook uit pure onwil. Dit topic uit 2013 heeft weinig aan actualiteit ingeboet: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'
Kijk ook naar de Schilderswijk waar de politie anderhalf jaar geleden nauwelijks de rellen onder controle kon krijgen. Pas toen buurtvaders in hesjes van de moskee de straat op gingen, kalmeerde de situatie. De loyaliteit van tien- tot honderdduizenden moslims in dit land ligt volledig bij de islam en bij hun thuisland (Marokko, Turkije), niet bij Nederland.
45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.quote:Drees: „Gastarbeiders moeten verdwijnen"
Gepubliceerd op: 25 april 1974
"We moeten vertrouwen op eigen kracht. Geleidelijk moeten gastarbeiders verdwijnen en wij zelf alle werk ter hand nemen. Zo nodig moeten we het werk aanpassen aan de mensen en ook de beloning ervoor".
Dat zei dr. W. Drees, voorzitter van de Tweede-kamerfractie van DS''70 woensdag in een bijeenkomst van het departement Leiden van de Nederlandse maatschappij voor Nijverheid en handel. Drees sprak over „perspectieven voor economische groei in West-Nederland".
„Door de komst van de gastarbeiders zijn de laagste Inkomens van Nederlandse arbeiders laag bebleven. We moeten bereid zijn zijn werk te doen, al zou het niet helemaal passen bij het genoten onderwijs. Ik pleit niet direct voor een ingenieur op de tram, zoals in de crisisjaren, maar een trapje lager werk doen dan waarvoor men is opgeleid, is niet erg". Dr. Drees zei ervan overtuigd te zijn dat er goede mogelijkheden zijn voor verdere economische groei, perspectieven die zijn gebaseerd op de goede ligging en op inventiviteit en initiatieven van de bevolking.
http://www.digibron.nl/se(...)rs-moeten-verdwijnen
Heb je een bron voor je rare uitspraak?quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:22 schreef kurk_droog het volgende:
zonder moslims had Nederland een tig keer zo grote economie gehad. Oprotten dus met dat zandvolk
Volgens mij ging het hier mis:quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Willem Drees vond al dat gastarbeiders moesten verdwijnen.
[..]
45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.
quote:"We moeten bereid zijn zijn werk te doen, al zou het niet helemaal passen bij het genoten onderwijs. Ik pleit niet direct voor een ingenieur op de tram, zoals in de crisisjaren, maar een trapje lager werk doen dan waarvoor men is opgeleid, is niet erg".
Je citeert een artikel waarin zijn zoon Wim Drees jr. aan het woord is. De oude Drees sympathiseerde overigens wel met DS'70 en hun ideeën en heeft zelf inderdaad ook kritische uitlatingen over immigratie gedaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Willem Drees vond al dat gastarbeiders moesten verdwijnen.
[..]
45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.
Ja, ik merk dat mensen het begrip integratie niet begrijpen. Men bedoelt assimilatie.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Autochtonen kunnen niet met diversiteit omgaan. Dat is de hele clue. Er moet niet met meel in de mond gesproken worden, dat is voor alle partijen verwarrend. Bedoel je nou "men is niet geassimileerd", of daadwerkelijk "niet geïntegreerd". Ik durf te zweren dat bij die 70% als je kritisch doorvraagt je erachter komt dat men bedoelt "niet geassimileerd, niet zoals ons geworden". Dat maakt niet uit maar geen dat vanaf het begin duidelijk aan. Dan weten we allebei waar het op staat.
Nee, niemand weet dit. Niemand behalve jij.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:19 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is integratie nu eigenlijk. Ik weet wat de werkelijke definitie is, maar begrijpt men wel wat de werkelijke definitie is?
Goede reactie, heel inhoudelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nee, niemand weet dit. Niemand behalve jij.
Het ging mis toen er overgegaan werd tot gezinshereniging. Er had meer met een model gewerkt moeten worden waarbij gastarbeiders na het verrichten van werkzaamheden herenigd werden met het gezin in het thuisland. Je hebt nu 3e / 4e generatie gastarbeiders die studeren aan universiteiten en zich richten op hoogopgeleide banen waarvoor al genoeg Nederlandse jongeren beschikbaar zijn, daarvoor zijn ze niet nodig.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hier mis:
[..]
Daar is de slachtofferrol weer.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Autochtonen kunnen niet met diversiteit omgaan. Dat is de hele clue. Er moet niet met meel in de mond gesproken worden, dat is voor alle partijen verwarrend. Bedoel je nou "men is niet geassimileerd", of daadwerkelijk "niet geïntegreerd". Ik durf te zweren dat bij die 70% als je kritisch doorvraagt je erachter komt dat men bedoelt "niet geassimileerd, niet zoals ons geworden". Dat maakt niet uit maar geen dat vanaf het begin duidelijk aan. Dan weten we allebei waar het op staat.
Het begon met wat ik heb gequote. Laten we dat wel duidelijk stellen. Je bent echt belachelijk bezig als je mensen uit een teringzooi haalt, hier naar toe haalt met beloftes, ze hard laat werken en geld laat verdienen, om ze vervolgens te laten terugkeren naar hun armoe zooi.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het ging mis toen er overgegaan werd tot gezinshereniging. Er had meer met een model gewerkt moeten worden waarbij gastarbeiders na het verrichten van werkzaamheden herenigd werden met het gezin in het thuisland. Je hebt nu 3e / 4e generatie gastarbeiders die studeren aan universiteiten en zich richten op hoogopgeleide banen waarvoor al genoeg Nederlandse jongeren beschikbaar zijn, daarvoor zijn ze niet nodig.
Zo werkt het wel in Qatar waar stadions gebouwd worden door mensen uit India, Nepal, Sri Lanka, Pakistan, die gaan ze daar echt niet allemaal generaties lang onderhouden en pamperen met subsidies en buurthuizen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het begon met wat ik heb gequote. Laten we dat wel duidelijk stellen. Je bent echt belachelijk bezig als je mensen uit een teringzooi haalt, hier naar toe haalt met beloftes, ze hard laat werken en geld laat verdienen, om ze vervolgens te laten terugkeren naar hun armoe zooi.
Zo werkt het niet.
Het is geen klaagzang, eerder een observatie. Je mag best als autochtoon eisen dat men assimileert, hoewel ik het daar mee oneens ben. Maar wees duidelijk. Dat is men nu niet.quote:
Dat vind ik ook. Maar wat bedoelen wij daarmee? Dat is nou waarom er geen normale discussie op gang komt. En vervolgens verwijten.quote:Uit de OP: twee-derde van de allochtonen vindt zelf dat ze beter moeten integreren in de Nederlandse samenleving.
Wat fijn dat je die omstandigheden aanmoedigt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:31 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zo werkt het wel in Qatar waar stadions gebouwd worden door mensen uit India, Nepal, Sri Lanka, Pakistan, die gaan ze daar echt niet allemaal generaties lang onderhouden en pamperen met subsidies en buurthuizen.
Het gaat erom dat veel allochtonen blijven hangen in hun eigen wereld die ze in de jaren '60 achter hebben gelaten en zich omringen met bijna alleen maar mensen met dezelfde culturele achtergrond.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is geen klaagzang, eerder een observatie. Je mag best als autochtoon eisen dat men assimileert, hoewel ik het daar mee oneens ben. Maar wees duidelijk. Dat is men nu niet.
[..]
Dat vind ik ook. Maar wat bedoelen wij daarmee? Dat is nou waarom er geen normale discussie op gang komt. En vervolgens verwijten.
Dat zal nog al subjectief geweest zijn bij deze peiling.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Als het niet erg is dat er verschillen bestaan wanneer is de integratie dan gelukt?
quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:49 schreef DrDentz het volgende:
Integratie is mislukt omdat het ook niet het plan was. Het is alsof je een loodgieter in huis iets laat doen en je je 10 maanden later afvraagt waarom hij en zijn gezin eigenlijk altijd op de bank slapen en er veel irritaties zijn tussen jou en zijn ondeugende kinderen, waarom mislukt de integratie van de loodgieter zo? Is dat jouw schuld? Nee je dacht dat hij alleen even iets zou repareren, wist jij veel. Nu moet je een taalcursus voor zijn Poolse vrouw betalen.
Beide groepen wantrouwen elkaar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:43 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Het gaat erom dat veel allochtonen blijven hangen in hun eigen wereld die ze in de jaren '60 achter hebben gelaten en zich omringen met bijna alleen maar mensen met dezelfde culturele achtergrond.
Of je het nu assimileren of integreren noemt, het ergert de autochtone Nederlanders en inmiddels is wel duidelijk dat die manier veel problemen met zich meebrengt.
Wat zeik je nou pannekoek, ik heb geen schotel, draai zeker plaatjes van Hazes en heb totaal geen weet met wtf er in Turkije gebeurd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, als ik zou moeten integreren in Marokko oid zou ik ook een tv schotel nemen en Ajax - Feyenoord kijken, plaatjes van Hazes draaien, Goede Tijden Slechte Tijden opzetten en patatjes met een kroket willen eten. Integreren gaat nooit gebeuren en daar geloof ik ook niet in.
Moet niets uitmaken. Het hoort niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ben ik wel je eens inderdaad, maar ik zie dat eerlijk gezegd eerder als een gevolg dan oorzaak. Niet dat dat juist is verder..
Ja, so what? Alsof jouw dochter met een Marokkaan of moslim thuis mag komen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij bent toch diegene wiens kinderen niet eens met een niet-moslim mogen gaan? Dat zou toch de ultieme integratie zijn..
Jij bent toch diegene die Europa wil veroveren via de baarmoeder?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat zeik je nou pannekoek, ik heb geen schotel, draai zeker plaatjes van Hazes en heb totaal geen weet met wtf er in Turkije gebeurd.
Wat is volgens jou de strekking van integratie dan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Dat kan van alles zien en dat zeg je heel mooi bij het zwartepietendiscussie. De Surinamers mochten helemaal niks vinden want dit is hun land niet! Nederland is van ons!!quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Over wat voor zaken zou je de Nederlandse staat dan ter verantwoording moeten roepen?
Nee maar ik ben dan ook niet voor integratie en geloof daar ook niet in.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, so what? Alsof jouw dochter met een Marokkaan of moslim thuis mag komen.
Ja, man. Ik ga een heel elftal produceren. Moet ik wel opschieten, ben al 34.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij bent toch diegene die Europa wil veroveren via de baarmoeder?
Never. Nooit. Gaat niet gebeuren. Assimilatie zal nimmer bestaan. Globalisering zorgt er juist voor dat mensen altijd in contact blijven met hun eigen identiteit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:07 schreef Oosthzn het volgende:
Uiteraard moet er uiteindelijk sprake zijn van assimilatie.
Wat versta jij onder integratie? Ik zie je namelijk zeggen dat allochtonen zich niet star mogen vastklampen aan hun overzeese normen en waarden die dateren uit de jaren 60 en 70.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is NL in jou ogen de oorzaak van deze problematiek? Het enige wat je NL kan verwijten is niet eerder paal en perk gesteld te hebben aan de belachelijke houding van pappen en nathouden.
Oververtegenwoordiging in allerlei negatieve statistieken als werkloosheid, uitkeringen, criminaliteit, straatterreur, overlast, het continu minderwaardigheid uitstralen naar vrouwen, homo's... Afgeven op de NLse maatschappij, maar zelf alleen in de eigen omgeving blijven.
2de en 3de generatie die hier de taal niet kent, halsstarrig vasthouden aan normen en waarden uit het thuisland van de jaren '60 terwijl het daar ook ontwikkeld.
Joh, wat een integratie zeg. Ondertussen wel een baan en stageplaatsen eisen maar je niet willen aanpassen aan de normen en waarden van het land waar je in woont.
Tevens is er ook nog een feit dat de 2de en 3de generatie hier geboren en getogen is, maar zodra je ze vraagt welke nationaliteit ze hebben, ze een antwoord geven die niet logisch is. En alleen dat paspoort trekken om de inheemse bevolking te irriteren met 'born here'. Of het toppunt, naar syrië afreizen voor daesh.
Ik denk dat een spiegel voor je beter is dan het gebl@@t wat je nu doet.
Volgens mij had die groep toch ruim baan om diens mening herhaaldelijk te ventileren bij de publieke omroep.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat kan van alles zien en dat zeg je heel mooi bij het zwartepietendiscussie. De Surinamers mochten helemaal niks vinden want dit is hun land niet! Nederland is van ons!!
Assimilatie bestaat natuurlijk wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er per definitie sprake van gaat zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Never. Nooit. Gaat niet gebeuren. Assimilatie zal nimmer bestaan. Globalisering zorgt er juist voor dat mensen altijd in contact blijven met hun eigen identiteit.
Daar gaat het niet om. Feit is en blijft dat er door het gros van de Nederlanders geroepen werd dat Surinamers niks te zeggen hebben over dit feest.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij had die groep toch ruim baan om diens mening herhaaldelijk te ventileren bij de publieke omroep.
Als integratie al niet eens lukt, is het zinloos om überhaupt over assimilatie te praten. Overigens werkt de lange arm van Rabat en Ankara dat laatste actief tegen. Hun onderdanen - want zo beschouwen ze Turken en Marokkanen die in Europa wonen - moeten vooral Turk / Marokkaan blijven.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is geen klaagzang, eerder een observatie. Je mag best als autochtoon eisen dat men assimileert, hoewel ik het daar mee oneens ben. Maar wees duidelijk. Dat is men nu niet.
[..]
Dat vind ik ook. Maar wat bedoelen wij daarmee? Dat is nou waarom er geen normale discussie op gang komt. En vervolgens verwijten.
Ja joh, want die lange arm van Rabat die volgt me dagelijks en bij elke misstap krijg ik ook nog eens een tik.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als integratie al niet eens lukt, is het zinloos om überhaupt over assimilatie te praten. Overigens werkt de lange arm van Rabat en Ankara dat laatste actief tegen. Hun onderdanen - want zo beschouwen ze Turken en Marokkanen die in Europa wonen - moeten vooral Turk / Marokkaan blijven.
Wat een complete kolder, weet je wel wat het gros betekent?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Feit is en blijft dat er door het gros van de Nederlanders geroepen werd dat Surinamers niks te zeggen hebben over dit feest.
Bijzonder racistisch en generaliserend. Overigens: als dit je opvatting over blanke witte mannen is, dan snap ik niet waarom je nog wilt wonen in de hel op aarde die Nederland heet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:14 schreef DrDentz het volgende:
"Racisme zit in jullie bloed."
Is die zin niet per definitie ook racistisch?
Ja hoor. Maak jij je maar geen zorgen om mij.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat een complete kolder, weet je wel wat het gros betekent?
Dat doe ik zeker wel, maar heb je hier een onderbouwing voor of kan ik dit, zoals de meeste van je argumenten in de wind slaan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja hoor. Maak jij je maar geen zorgen om mij.
Mee doen en de maatschappij en dat willen. Niet segregeren in bepaalde wijken met zn allen en openstaan voor de cultuur en gebruiken van het land waarin je woont.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat versta jij onder integratie? Ik zie je namelijk zeggen dat allochtonen zich niet star mogen vastklampen aan hun overzeese normen en waarden die dateren uit de jaren 60 en 70.
Andere behandeling bij misdrijven? Hoezo, wil je een misdrijf plegen dan? Waaruit blijkt dat? De meeste scooterklootzakken en juwelierovervallers komen weg met vrijspraak, zie Nijmegen en andere zaken uit Amsterdam. Daarbij de Mocromafia tiert weelderig.quote:Verder, waarom zou ik mezelf Nederlander noemen als ik door Nederlands zelf nota bene niet zo gezien word? Als ik nota bene een ander behandeling krijg dan jij krijgt bij het begaan van misdrijven. Je kan van iemand niet vragen zich Nederlander te voelen om die vervolgens anders te behandelen dan een autochtoon.
Gaat dat toevallig over dezelfde Surinamers die vinden dat er absoluut geen blanke betrokken mag zijn bij de organisatie van Kwakoe?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Feit is en blijft dat er door het gros van de Nederlanders geroepen werd dat Surinamers niks te zeggen hebben over dit feest.
Idd, het is toch ook heel goed om fel tegen dat soort ideeën te zijn?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:19 schreef DrDentz het volgende:
Overigens over die dochter heb ik niet iets tegen het 'ras' maar tegen het geloof dat die schoonzoon dan aanhangt: als dat meisje de verkering uitmaakt krijgt ze te maken met eerwraak, bijvoorbeeld een pannetje kokend water of bijtend zuur in haar gezicht of wat messteken in haar onderbuik. Een moslimvader zou zeggen: terecht wat je de hoer aangedaan hebt, moge Allah haar straffen. Maar ik als nuchtere kaaskop kijk daar anders tegenaan.
Oh dan mag het wel? En als ik zeg dat ik mijn dochter of zoon met met iemand wil zien van een ander geloof mag dat niet? Wat maakt het dat jij dat wel mag zeggen en als ik dat doe haal je het aan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:19 schreef DrDentz het volgende:
Overigens over die dochter heb ik niet iets tegen het 'ras' maar tegen het geloof dat die schoonzoon dan aanhangt: als dat meisje de verkering uitmaakt krijgt ze te maken met eerwraak, bijvoorbeeld een pannetje kokend water of bijtend zuur in haar gezicht of wat messteken in haar onderbuik. Een moslimvader zou zeggen: terecht wat je de hoer aangedaan hebt, moge Allah haar straffen. Maar ik als nuchtere kaaskop kijk daar anders tegenaan.
Daarmee praat jij het gedrag van jouw mede Nederlanders nog niet goed.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gaat dat toevallig over dezelfde Surinamers die vinden dat er absoluut geen blanke betrokken mag zijn bij de organisatie van Kwakoe?
http://www.parool.nl/amst(...)ken-vallen~a3374489/
Ook een reden waarom marokkanen 3de generatie zichzelf nog steeds niet zien als NL'er. Ligt dat dan opeens aan de NLse maatschappij?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als integratie al niet eens lukt, is het zinloos om überhaupt over assimilatie te praten. Overigens werkt de lange arm van Rabat en Ankara dat laatste actief tegen. Hun onderdanen - want zo beschouwen ze Turken en Marokkanen die in Europa wonen - moeten vooral Turk / Marokkaan blijven.
So what? Ik heb nergens ooit gezegd dat ik het erg vind dat een Nederlander zijn kinderen een moslim verbiedt. Sterker nog, is helemaal te begrijpen. Probleem is dat ik dit andersom niet mag. Hypocriet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu moet je je hypocriete vingers even gaan terugtrekken. 'Kuffar', daar is alles mee af en klaar als je spreekt met je moslim achtergrondje.
Het vetgedrukte is puur racisme, van jou. Derhalve ook totaal niet waar.
Andersom mag het niet om het een achteruitgang is, we willen natuurlijk wel vooruitgang, dat moet jij ook willen lijkt mij.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
So what? Ik heb nergens ooit gezegd dat ik het erg vind dat een Nederlander zijn kinderen een moslim verbiedt. Sterker nog, is helemaal te begrijpen. Probleem is dat ik dit andersom niet mag. Hypocriet.
Nou niet zo zeuren over Marokkanen die in een wijk wonen, nota bene mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse staat. En al wonen ze samen in een wijk, wat is het probleem? Heb je daar problemen mee? Zo ja, welke?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook een reden waarom marokkanen 3de generatie zichzelf nog steeds niet zien als NL'er. Ligt dat dan opeens aan de NLse maatschappij?
Omdat mijn ideeën verlicht zijn en de jouwe middeleeuws. Gooi die hoofddoek af, sluit je aan bij de verlichting!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh dan mag het wel? En als ik zeg dat ik mijn dochter of zoon met met iemand wil zien van een ander geloof mag dat niet? Wat maakt het dat jij dat wel mag zeggen en als ik dat doe haal je het aan?
Idd, niet meer zeuren, maar gewoon wat doen!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
zo zeuren over Marokkanen die in een wij
En dat bepaal jij? Dat jouw ideeën boven die van mij staan? Je bent echt te triest voor woorden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat mijn ideeën verlicht zijn en de jouwe middeleeuws. Gooi die hoofddoek af, sluit je aan bij de verlichting!
Nee, het is juist omgekeerd. Een moslim mag niets met de kuffar te maken hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
So what? Ik heb nergens ooit gezegd dat ik het erg vind dat een Nederlander zijn kinderen een moslim verbiedt. Sterker nog, is helemaal te begrijpen. Probleem is dat ik dit andersom niet mag. Hypocriet.
En jij ziet jezelf niet als een mede Nederlander?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daarmee praat jij het gedrag van jouw mede Nederlanders nog niet goed.
Nee, dat is feitelijk vastgesteld.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En dat bepaal jij? Dat jouw ideeën boven die van mij staan? Je bent echt te triest voor woorden.
Ben het niet vaak eens met je, maar hiermee wel, al dan niet in de vorm van verbieden maar in de vorm van wat wenselijk is.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom heb jij er geen moeite mee als een Nederlander zijn kinderen het niet toestaan een moslim te huwen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, het is juist omgekeerd. Een moslim mag niets met de kuffar te maken hebben.
Volgens mij snap je er zelf geen ene moer van.
Maar jij wil toch integratie? Waarom vind je het dan opeens wel te begrijpen dat ouders hun kroost het verbieden met een ander om te gaan?
Best ziek. Best hypocriet. Ziekelijk hypocriet.
Het probleem is dat ze dan alsnog hun eigen volk zien, omgaan en taal spreken. En zo de cultuur in stand houden. Zonder invloed van het land waarin ze wonen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou niet zo zeuren over Marokkanen die in een wijk wonen, nota bene mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse staat. En al wonen ze samen in een wijk, wat is het probleem? Heb je daar problemen mee? Zo ja, welke?
Ja, pfff de arm van Rabat gaat samen met me naar bed en staat ook weer met me op.
Misschien word je door Nederlanders niet als Nederlander gezien omdat je je wellicht niet zo gedraagt. Zou natuurlijk kunnen, ik ken je niet persoonlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat versta jij onder integratie? Ik zie je namelijk zeggen dat allochtonen zich niet star mogen vastklampen aan hun overzeese normen en waarden die dateren uit de jaren 60 en 70.
Verder, waarom zou ik mezelf Nederlander noemen als ik door Nederlands zelf nota bene niet zo gezien word? Als ik nota bene een ander behandeling krijg dan jij krijgt bij het begaan van misdrijven. Je kan van iemand niet vragen zich Nederlander te voelen om die vervolgens anders te behandelen dan een autochtoon.
Landen waar de meerderheid jouw gedachtegoed aanhangt blinken nu niet echt uit in kwaliteit van levensstandaard.. kun je best objectief vaststellen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En dat bepaal jij? Dat jouw ideeën boven die van mij staan? Je bent echt te triest voor woorden.
Inderdaad.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom heb jij er geen moeite mee als een Nederlander zijn kinderen het niet toestaan een moslim te huwen?
Integratie kan op talloze andere manieren. Daar hoef je niet voor met een Nederlander te huwen.
Hmmm ja, christelijke landen leven idd veeeeeeeeele malen beter.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Landen waar de meerderheid jouw gedachtegoed aanhangt blinken nu niet echt uit in kwaliteit van levensstandaard.. kun je best objectief vaststellen.
Nee, jij bent een triest wezentje. Wijzen met je vingertje terwijl er 3 terugwijzen naar jezelf. Racistische beweringen, beperkte inzichten en totaal ongefundeerde bullshit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Atheïstische landen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hmmm ja, christelijke landen leven idd veeeeeeeeele malen beter.
Dat is de regering de verwijten. Hoe achterlijk ben je als je mensen juist als groep bij elkaar gaat plaatsen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dan alsnog hun eigen volk zien, omgaan en taal spreken. En zo de cultuur in stand houden. Zonder invloed van het land waarin ze wonen.
Zie de problemen in de schilderswijk, poelenburg, amsterdam west.
Idd, uitzetten! Niet bij elkaar!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat is de regering de verwijten. Hoe achterlijk ben je als je mensen juist als groep bij elkaar gaat plaatsen.
Huh? waar zeg ik dat dan? Probeer je me nu ook nog eens beweringen aan te praten?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom heb jij er geen moeite mee als een Nederlander zijn kinderen het niet toestaan een moslim te huwen?
Integratie kan op talloze andere manieren. Daar hoef je niet voor met een Nederlander te huwen.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik me geen Nederlander voel. En dit heeft niets te maken met het feit dat ik ergens in een zwarte wijk in de Randstad woon. Sterker nog, ik kom uit Twenthe en woon in een zeer blanke wijk. Oftewel, zelfs door het niet wonen in zwarte wijken kan je jezelf nog een niet-Nederlander voelen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jij ziet jezelf niet als een mede Nederlander?
Kun je gewoon meten in zaken als levensverwachting, kindsterfte, geletterdheid et cetera.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hmmm ja, christelijke landen leven idd veeeeeeeeele malen beter.
Een aantal hebben dit gezegd. Ik zie je daar niet fel op reageren en het terechtwijzen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? waar zeg ik dat dan? Probeer je me nu ook nog eens beweringen aan te praten?
Man man, met zo'n domme racistische opmerkingen zet je de overige Maghrebijnen wel flink voor schut.quote:
We werken nog aan een eindoplossing der allochtonenvraagstuk, binnenkort meer.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ok, mislukt dus. Wat nu?
Hoe nu verder?
Of gewoon laten zoals het is.
Rare logica heb jij. Ook dat nog.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een aantal hebben dit gezegd. Ik zie je daar niet fel op reageren en het terechtwijzen.
Nah. De 1e generatie werkte vaak keihard, hield zich aan de wet en deed in zijn algemeenheid zijn best. Dat is beter dan de meeste Marokkaanse jongetjes zich op dit moment kunnen indenken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
De wereld bestaat uit meer landen dan een Nederland, Duitsland of Engeland. Of wil je nu landen er bij betrekken als Rusland, Armenie, Filipijnen en Nigeria?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kun je gewoon meten in zaken als levensverwachting, kindsterfte, geletterdheid et cetera.
Ik moet je toch echt helaas teleurstellen. De arm van Rabat bestaat niet. Ik heb deze arm in mijn zoveel jaren dat ik leef nog nooit ontmoet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dan alsnog hun eigen volk zien, omgaan en taal spreken. En zo de cultuur in stand houden. Zonder invloed van het land waarin ze wonen.
Zie de problemen in de schilderswijk, poelenburg, amsterdam west.
Alleen heeft ze dat zelf totaal niet door.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Man man, met zo'n domme racistische opmerkingen zet je de overige Maghrebijnen wel flink voor schut.
Alle landen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De wereld bestaat uit meer landen dan een Nederland, Duitsland of Engeland. Of wil je nu landen er bij betrekken als Rusland, Armenie, Filipijnen en Nigeria?
Het al dan niet geïntegreerd zijn hangt niet af van huwelijken met andere nationaliteiten. Je kan ook gewoon lekker meedraaien zonder daarbij je eigen identiteit en bijhorende normen en waarden op te geven.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:29 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Misschien word je door Nederlanders niet als Nederlander gezien omdat je je wellicht niet zo gedraagt. Zou natuurlijk kunnen, ik ken je niet persoonlijk.
Je wil je hier geaccepteerd voelen maar bent tegelijkertijd van mening dat je kinderen een relatie aan dienen te gaan met een Marokkaan of moslim en niet met een Nederlander.
Verder is die zogenaamde behandeling bij misdrijven voor allochtonen hetzelfde als voor autochtone Nederlanders, en is jouw bewering complete onzin, dat heb je uit een artikel gehaald waarvan niet alles op bepaalde sites is gepubliceerd.
Het ging hier om mensen die een straf opgelegd kregen op basis van de in het verleden begane misdaden, een optelsommetje dus. Dat allochtonen hogere straffen kregen opgelegd is een gevolg van hun gedrag in het verleden.
Inderdaad zeg, maar haar uitspraken lijken me toch wel een ban waardig? Mods?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen heeft ze dat zelf totaal niet door.
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig.
Zelfs in die landen is het op dit moment beter vertoeven dan in, laten we zeggen, Syrië, Irak of Afghanistan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De wereld bestaat uit meer landen dan een Nederland, Duitsland of Engeland. Of wil je nu landen er bij betrekken als Rusland, Armenie, Filipijnen en Nigeria?
Al weken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, maar haar uitspraken lijken me toch wel een ban waardig? Mods?
Niets mis mee. Ik neem aan dat. Jij een Marokkaanse achtergrond hebt. Als meer mensen met jouw achtergrond de discussie op één positieve manier zouden aangaan zou dat al enorm helpen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik moet je toch echt helaas teleurstellen. De arm van Rabat bestaat niet. Ik heb deze arm in mijn zoveel jaren dat ik leef nog nooit ontmoet.
Wat is er verder mis met het in contact zijn van je volksgenoten en het spreken van je moedertaal? Mag dat niet?
Ben toch met jou in gesprek? Of niet dan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een aantal hebben dit gezegd. Ik zie je daar niet fel op reageren en het terechtwijzen.
Uiteraard. Naar welke zou je het liefste willen gaan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
LOL. Prima, kun je svp Turkije of Marokka dan gaan vergelijken met Nigeria of Rusland?
Dit heeft geen zin, als je niet ziet dat de West-Europese cultuur al eeuwen domineert op het gebied van bijvoorbeeld de wetenschap dan heb je gewoon een plaat voor je hoofd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je vergelijkt oorlogsgebieden met die landen. Goede vergelijking.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs in die landen is het op dit moment beter vertoeven dan in, laten we zeggen, Syrië, Irak of Afghanistan.
Voor jou niet erg, maar volgens velen moeten Marokkanen hun taal opgeven!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niets mis mee. Ik neem aan dat. Jij een Marokkaanse achtergrond hebt. Als meer mensen met jouw achtergrond de discussie op één positieve manier zouden aangaan zou dat al enorm helpen.
Geen van allen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:38 schreef Oosthzn het volgende:
[..]
Uiteraard. Naar welke zou je het liefste willen gaan?
En dan aankomen met 'racisme zit in jullie bloed'. Lekker positieve manier.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niets mis mee. Ik neem aan dat. Jij een Marokkaanse achtergrond hebt. Als meer mensen met jouw achtergrond de discussie op één positieve manier zouden aangaan zou dat al enorm helpen.
Het gaat er niet om wat ik wil.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:40 schreef Oosthzn het volgende:
[..]
Wat heeft het vergelijken dan voor zin?
Pot verwijt de ketel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan aankomen met 'racisme zit in jullie bloed'. Lekker positieve manier.
Mag je rustig zeggen 'criminaliteit is bij jullie aangeboren', 'straatterrorisme hoort bij jullie' of 'joden- , atheisten-, homo-, vrouwen- en christenhaat is een mocro eigen'.
Zet wel een deur open voor die positieve manier.
Waar zou ik liever willen wonen. Tunesie en Algerije, of Armenië en de Filipijnen...quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je vergelijkt oorlogsgebieden met die landen. Goede vergelijking.
Je bent mij toch aan het terechtwijzen? Dan kan je dat ook bij anderen doen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben toch met jou in gesprek? Of niet dan?
Idd zegt een huwelijk niets over wel of niet geintegreert zijn, maar het feit dat jij jou kinderen een huwelijk/relatie met een autochtoon wil verbieden zegt imho wel dat jij op dat gebied niet wil integreren en het binnen je eigen cultuur wil houden. Dat is je goed recht maar zeur dan niet als mensen daar kritiek op hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het al dan niet geïntegreerd zijn hangt niet af van huwelijken met andere nationaliteiten. Je kan ook gewoon lekker meedraaien zonder daarbij je eigen identiteit en bijhorende normen en waarden op te geven.
Er is wel degelijk sprake van ongelijkheid op het gebied van strafrecht.
Ik kom niet in deze discussie met 'racisme zit in jullie bloed'.quote:
Ik ben met jou in gesprek. Of zoek je opeens medestanders omdat je overal en aan alle kanten op je racistische hypocrisie wordt gewezen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je bent mij toch aan het terechtwijzen? Dan kan je dat ook bij anderen doen.
Inderdaad, je hebt geen idee. Je hebt geen punten of argumenten. Ik hoor niks.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Geen idee, je bent mijn interesse al kwijt met discussieren op dit niveau.
Daar gaat het wel over. Wetenschap leidt tot een hogere levensstandaard. Als mensen blijven geloven in heksen dan gaat het mis en krijg je brandstapels en enge dingen. Daarom mogen we het gedachtegoed van Maghrebijnse middeleeuws en achterlijk noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Daar ging het toch niet over, heb je moeite met begrijpend lezen?
Nee, ik wijs je even op jouw hypocrisie. Dat je dat niet inziet?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben met jou in gesprek. Of zoek je opeens medestanders omdat je overal en aan alle kanten op je racistische hypocrisie wordt gewezen?
Terecht overigens.
Een moslim die een blanke witte man uitmaakt voor racistquote:Op woensdag 1 maart 2017 22:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Jij verwijt mij van iets wat ik ook doe? Maar jij mag het wel, want je natuurlijk een blanke witte man. Racisme zit in jullie bloed.
Waarom ben ik hypocriet dan? Als ik praat met jou heb ik even geen oog voor anderen. Die mensen quoten mij niet, jij mij wel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, ik wijs je even op jouw hypocrisie. Dat je dat niet inziet?
quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:48 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Een moslim die een blanke witte man uitmaakt voor racist![]()
Grotere racisten dan moslims hebben we nog niet gevonden
Joden, christenen, atheïsten, hindu's zijn allemaal ongelovige honden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:48 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Een moslim die een blanke witte man uitmaakt voor racist![]()
Grotere racisten dan moslims hebben we nog niet gevonden
Uiteraard ligt het altijd aan Nederland, nooit aan henzelf.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:23 schreef Red_85 het volgende:
Ook een reden waarom marokkanen 3de generatie zichzelf nog steeds niet zien als NL'er. Ligt dat dan opeens aan de NLse maatschappij?
Je hoofddoek wat minder strak om je hoofd doen...quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:37 schreef Oosthzn het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanvulling, ik had dat punt niet door.
stop eens een keer met doen alsof allochtonen Nederlanders als racist zien. Zo vervelend!quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Ondanks hun gebrekkige Nederlands, kan ik met de 1e generatie beter opschieten dan met de latere generaties. Daar zitten nog oprecht aardige mensen bij die niet op je neerkijken zoals 2e/3e generaties. Echter zijn die ook een deel van het probleem. Een taal leren kan iedereen, zelfs een starre bèta als ik, heeft zich basis Hongaars eigen gemaakt omdat ik aangetrouwde familie daar heb wonen.
Mijn oude Turkse buurvrouw voedt de kinderen van haar dochter op (dochter werkt hele dagen, manlief is er alleen tussen 23:30 en 6:00). Een keer raden welke taal die kinderen vloeiend spreken en welke taal amper....
Maar het is allemaal de schuld van de racistische Nederlander. Het zit in ons bloed...
Ben ik het mee eens hoor. De 1e generatie waren nog echte mannen. Maar dat was ook nog een tijdsgeest waar echte mannen bestonden. Vandaag de dag zijn mannen geen mannen meer ( zowel bij Marokkanen als bij autochtonen) en dan krijg je dus 2e generatie sukkels.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nah. De 1e generatie werkte vaak keihard, hield zich aan de wet en deed in zijn algemeenheid zijn best. Dat is beter dan de meeste Marokkaanse jongetjes zich op dit moment kunnen indenken.
Hoge criminaliteit, veel Uitkeringen, weinig kansen gepakt in het onderwijs, weinig tolerantie richting alles dat niet islamitisch georiënteerd is (vrouwen, homo's).
Kortom: je gedragen als een volslagen imbeciel, maar wel je 'rechten' opeisen.
Gezien jouw reactie zit het absoluut in het bloed.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Ondanks hun gebrekkige Nederlands, kan ik met de 1e generatie beter opschieten dan met de latere generaties. Daar zitten nog oprecht aardige mensen bij die niet op je neerkijken zoals 2e/3e generaties. Echter zijn die ook een deel van het probleem. Een taal leren kan iedereen, zelfs een starre bèta als ik, heeft zich basis Hongaars eigen gemaakt omdat ik aangetrouwde familie daar heb wonen.
Mijn oude Turkse buurvrouw voedt de kinderen van haar dochter op (dochter werkt hele dagen, manlief is er alleen tussen 23:30 en 6:00). Een keer raden welke taal die kinderen vloeiend spreken en welke taal amper....
Maar het is allemaal de schuld van de racistische Nederlander. Het zit in ons bloed...
Volgens mij zijn het de blanken die een hekel hebben aan donkere mensen en op ze neerkijken. Het zijn blanken die een ziekelijke obsessie voor de islam hebben. Het zijn blanken die massaal joden hebben lopen uitmoorden.. en zo kan ik nog wel een tijdje verder.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joden, christenen, atheïsten, hindu's zijn allemaal ongelovige honden.
Vrouwen, homo's, chinezen zijn allemaal minderwaardig grafvolk.
Yezidivrouwen mogen slaaf worden gehouden, want ja.. je moet wel wat te neuken hebben natuurlijk.
Alles en iedereen wat geen moslim is, moet afgemaakt worden of minimaal de belasting betalen aan de moslim om te blijven leven.
Maar de blanke heeft het allemaal gedaan natuurlijk.
Volgens mij niet hoor: maar mensen willen wel dat je goed Nederlands kunt praten en dat het liefst ook doet in de openbare ruimte. Het probleem is volgens mij dat door het jaren niets doen, iedereen steeds extremer wordt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor jou niet erg, maar volgens velen moeten Marokkanen hun taal opgeven!
En als je prima Nederlandst kunt, maar in het openbaar met vriendinnen ergens op een terrasje zit?Ik praat met vriendinnen namelijk vaak Nederlands, maar dan wel gemengd met Arabische woorden ertussen en soms hele stukken Arabisch. Of aan de telefoon met familie in het Arabisch spreekt?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor: maar mensen willen wel dat je goed Nederlands kunt praten en dat het liefst ook doet in de openbare ruimte. Het probleem is volgens mij dat door het jaren niets doen, iedereen steeds extremer wordt.
Als we eens begonnen met de wet handhaven.
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de blanken die een hekel hebben aan donkere mensen en op ze neerkijken. Het zijn blanken die een ziekelijke obsessie voor de islam hebben. Het zijn blanken die massaal joden hebben lopen uitmoorden.. en zo kan ik nog wel een tijdje verder.
Ik bedoel maar als jij zo achterlijk gaat strooien met dingen, doe ik het ook maar even.
Maar het is zoveel makkelijker om het gewoon op racisme te gooien dan als groep je eigen gedrag aan te passen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.
Dat heeft allemaal niets met huidskleur te maken maar met gedrag. Je zult zien dat als je uit je eigen marokkaans/islimitische bubbel komt dat Nederlanders helemaal niet zo racistisch zijn, maar vooral op gedrag reageren. Het overgrote deel ervan tenminste. En aan degenen die racistisch zijn, daar hebben de meeste nederlanders ook een hekel aan.
Het zijn inderdaad blanken die joden hebben uitgemoord. Bizarre 10 jaar in de historie waarover in het algemeen naar wordt teruggekeken als de zwartste periode uit de wereldgeschiedenis.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de blanken die een hekel hebben aan donkere mensen en op ze neerkijken. Het zijn blanken die een ziekelijke obsessie voor de islam hebben. Het zijn blanken die massaal joden hebben lopen uitmoorden.. en zo kan ik nog wel een tijdje verder.
Ik bedoel maar als jij zo achterlijk gaat strooien met dingen, doe ik het ook maar even.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.
Dat heeft allemaal niets met huidskleur te maken maar met gedrag. Je zult zien dat als je uit je eigen marokkaans/islimitische bubbel komt dat Nederlanders helemaal niet zo racistisch zijn, maar vooral op gedrag reageren. Het overgrote deel ervan tenminste. En aan degenen die racistisch zijn, daar hebben de meeste nederlanders ook een hekel aan.
Als jij je goed gedraagt en vriendelijk en open bent tegen iedereen, word je hier gewoon prima behandeld. Maar als je zaken doet waardoor je jezelf wegzet (hoofddoek, lange gewaden) dan laat je in feite zien dat je er niet bij wil horen.
Wat is er dan racistisch aan zijn reactie ?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gezien jouw reactie zit het absoluut in het bloed.
De taal spreken is één ding, maar of je daar de problemen ook mee oplost is de vraag. Begrijp dat gehamer op taal steeds niet. De 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken spreken gewoon Nederlands en toch zijn die volgens vele autochtonen nog niet geïntegreerd genoeg.
Verder, niks mis met het spreken van je eigen taal. Ben mijn ouders dankbaar voor het feit dat ik vanaf mijn geboorte grootgebracht ben met het Arabisch en pas op de basisschool in contact kwam met het Nederlands en zal precies hetzelfde bij mijn toekomstige kinderen doen. Maakt mij of mijn kinderen dat minder geïntegreerd? Nee.
Het is ook heel makkelijk om te bashen op Marokkanen vanuit je kamer. In tegenstelling tot ik jou spreek ik regelmatig met Marokkanen en wijs ik met enige regelmatig op bepaalde zaken die niet kunnen of staan voor ongelijkheid. Wat doe jij?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar het is zoveel makkelijker om het gewoon op racisme te gooien dan als groep je eigen gedrag aan te passen.
Fijn dat je zo positief denkt en denkt dat het merendeel niet racistisch zijn. Dat is niet het geval.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als jij je goed gedraagt en vriendelijk en open bent tegen iedereen, word je hier gewoon prima behandeld. Maar als je zaken doet waardoor je jezelf wegzet (hoofddoek, lange gewaden) dan laat je in feite zien dat je er niet bij wil horen.
Het enige wat ze tegenhoud is hun eigen incompetentie. Ze hebben het al een paar keer geprobeerd. Maar elke keer eindigde in verlies van terrein voor de beginnende partij. Ik denk dat vooral de angst om nog meer eigen terrein te verliezen ze tegenhoudtquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad blanken die joden hebben uitgemoord. Bizarre 10 jaar in de historie waarover in het algemeen naar wordt teruggekeken als de zwartste periode uit de wereldgeschiedenis.
Maar diezelfde jodenhaat is keihard teruggekomen bij de islamieten en duurt geen 10 jaar, maar was daarvoor ook al en nu nog steeds. Ongeveer alle islamstaten in het midden-oosten willen Israel en de joden dood hebben, het enige wat ze daarvan weerhoudt, is het feit dat ze direct als persona non grata worden gezien door de rest van de wereld.
Ik zou dit niet te hard stellen, antisemitisme is altijd een probleem geweest onder blank en niet blanken. Ik zou mijn hand niet in het vuur steken over het gelijk van je uitspraak. Denk dat in zowel west en oost Europa antisemitisme nog steeds leeft onder bepaalde groepen.quote:Maar dat is een andere discussie. Terug naar de huidige maatschappij. Ik zie tegenwoordig weinig antisemitisme meer tussen blanken in Europa. Het antisemitisme wat leeft, komt vooral uit de islamitische hoek.
Nee de dames zijn bloedserieus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:36 schreef begaaierd het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat 2 bepaalde users die hier constant reageren trollen zijn.
Dan hebben we hier het perfecte voorbeeld van de mislukte integratie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:36 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee de dames zijn bloedserieus.
Ik stem op Wilders.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk om te bashen op Marokkanen vanuit je kamer. In tegenstelling tot ik jou spreek ik regelmatig met Marokkanen en wijs ik met enige regelmatig op bepaalde zaken die niet kunnen of staan voor ongelijkheid. Wat doe jij?
Heb je inmiddels al een bron voor je bewering dat allochtonen in het strafrecht anders behandeld worden en zwaarder gestraft worden ?quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, iedereen die zich aangesproken voelt.
Oost Europa. Daar zeg je wel wat ja. Maar laten we het even afbakenen bij het onderwerp. NL. Ik merk hier weinig antisemitisme onder de van origine NL'se bevolking. Kan het verkeerd zien, maar de haat richting joden is niet zo groot onder blanken als onder de islamieten.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het enige wat ze tegenhoud is hun eigen incompetentie. Ze hebben het al een paar keer geprobeerd. Maar elke keer eindigde in verlies van terrein voor de beginnende partij. Ik denk dat vooral de angst om nog meer eigen terrein te verliezen ze tegenhoudt
[..]
Ik zou dit niet te hard stellen, antisemitisme is altijd een probleem geweest onder blank en niet blanken. Ik zou mijn hand niet in het vuur steken over het gelijk van je uitspraak. Denk dat in zowel west en oost Europa antisemitisme nog steeds leeft onder bepaalde groepen.
En dat 'racisme in het bloed zit' van de blanke.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:08 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een bron voor je bewering dat allochtonen in het strafrecht anders behandeld worden en zwaarder gestraft worden ?
Kom zeg jij generaliseert toch ook?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat 'racisme in het bloed zit' van de blanke.
Keihard ja. Alleen op gedrag, niet op uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom zeg jij generaliseert toch ook?
Als iets in het bloed zit... is dat wel even anders dan als je het hebt over gedrag. Maar wel fijn dat je zelf zo lekker in absolute termen spreekt. Besef je je dat wat jij zegt discriminerender is dan aangeven dat de meeste marokaanse jongens crimineel gedrag vertonen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Leuke afleiding, maar geef eens serieus antwoord op mijn post. Waarom op hoge poten vanalles eisen, terwijl je als groep jezelf profileert en je als groep gewoonweg kut gedraagt.quote:
Marokko is mooi! Hoe kan je Marokko nou in een adem met Sudan, Iran, Syrië en Irak noemen? Alleen daarom al weet ik dat jij niet helemaal honderd bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als jullie moslims het hier hebben overgenomen, neem ik aan dat jullie West-Europa transformeren in hetzelfde paradijs zoals in, ik noem maar wat, Syrie, Irak, Iran, Afghanistan, Jemen, Somalie, Sudan, Libie, Marokko en Turkije? Landen waar de wachtlijsten zo lang zijn omdat iedereen in het beloofde land wil wonen?
Ik vindt dat iedereen in Nederland mag wonen, zolang ze zich aan de wet houden en geen overlast veroorzaken. Niet elke blanke is racistisch en niet elke moslim is crimineel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat moeten al die volksverhuizers dan die naar de EU komen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokko is mooi! Hoe kan je Marokko nou in een adem met Sudan, Iran, Syrië en Irak noemen? Alleen daarom al weet ik dat jij niet helemaal honderd bent.
Lol.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mijn hoofddoek zit altijd erg losjes om mijn hoofd. Jouw klompen zitten volgens mij nogal klem.
Zodat jullie er zo'n islamitisch pareltje alla: Afghanistan, Pakistan, Iran, Irak, Jemen Tunesië, Egypte, Sudan, Marokko, Turkije, etc etc (het duurt te lang om 95% van de islamitische landen op papier te zetten) van kunnen maken? Geweldig ideequote:
al die pracht en praal deed pijn aan hun ogen en hart en daarom zijn ze gevlucht naar een minder bedeeld landquote:Op donderdag 2 maart 2017 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moeten al die volksverhuizers dan die naar de EU komen?
Laatste tijd meer. Niet alleen hier in Nederland, maar ook in Madrid heb ik een paar weken terug tweemaal te maken gehad met incidenten die echt te doen hadden met mijn hoofddoek. Voor rest valt het mee of ik wil het niet gauw op de hoofddoek afschuiven. Mensen kunnen ook gewoon hun dagje niet hebben.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:19 schreef NgInE het volgende:
[..]
Lol.
Merk jij eigenlijk iets van de populariteit van populisme op straat? Doen mensen vervelend tegen je omdat je een hoofddoekje draagt bijvoorbeeld?
Vraag ik me ook af. Van bepaalde landen te begrijpen gezien de oorlogen, maar Marokko is stabieler dan Nederland. Marokko is veiliger dan Nederland. Verder doet Marokko het economisch enorm goed en maakt het gigantische sprongen. Zoveel kansen daar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moeten al die volksverhuizers dan die naar de EU komen?
Weet je zeker dat dit allemaal met je hoofdoekje te maken heeft? Als ik bel in het OV dan kijken mensen mij soms ook aan, omdat men het irritant vindt dat ik te hard praat of wat dan ook.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Laatste tijd meer. Niet alleen hier in Nederland, maar ook in Madrid heb ik een paar weken terug tweemaal te maken gehad met incidenten die echt te doen hadden met mijn hoofddoek. Voor rest valt het mee of ik wil het niet gauw op de hoofddoek afschuiven. Mensen kunnen ook gewoon hun dagje niet hebben.
Paar dagen terug wel gehad dat een oud mannetje met zijn ogen rolde toen ik naast hem in café ging zitten. Was ondertussen met mijn nicht in het Arabisch aan het telefoneren en ik zag hem zo naar zijn vrouw kijken en naar mij verwijzen. Ik ben toen gaan zitten en hem hem eigenlijk gedurende mijn telefoongesprek de hele tijd aangekeken. Ik hoopte dat hij wat zou zeggen, maar dat deed hij uiteraard niet. Ze durven vaak alleen tegen oudere mensen.
Verder twee maanden geleden meegemaakt dat ik even de stad in moest. Ik stapte al bellend de bus in. Bus zat bomvol schreeuwende en pratende mensen en Duitsers. Ik naam voorin plaats en vervolgde mijn telefoongesprek in het Arabisch op een zachte toon. De chauffeur had een probleem met mijn taal want hij zei dat ik moest stoppen met praten. Ik reageerde er vervolgens op en zo ontstond een felle discussie. Helaas voor hem had hij de verkeerde voor zich ( ik ben zeer welbespraakt) en wist hij niet hoe snel hij zijn mond moest houden. Heel jammer dat niemand het voor me opnam. Stelde me echt teleur in de mensheid. Ik weet namelijk zeker dat ik me wel zou mengen in zoiets.
Dus ja. Ik merk wel echt dat het erger wordt. Je wordt ook vaak aangestaard.
Mwah, dat leek me een vrij objectieve constatering die ook nog eens verschillende malen in dit topic wordt onderstreept.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Anders onderstreep je nog even de zelf opgelegde slachtofferol van de Marokkaanse gemeenschap.
Niet slecht bedoeld. Maar wat houdt je precies tegen? Ik neem aan dat je nog steeds naast je Nederlandse een Marrokaans paspoort hebt, je spreekt de taal. Dus als Marokko zo geweldig is, wat houdt je dan hier?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Van bepaalde landen te begrijpen gezien de oorlogen, maar Marokko is stabieler dan Nederland. Marokko is veiliger dan Nederland. Verder doet Marokko het economisch enorm goed en maakt het gigantische sprongen. Zoveel kansen daar.
Zou mijn plekje wel willen afstaan. Ik terug.
Stabieler dan Nederland?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Van bepaalde landen te begrijpen gezien de oorlogen, maar Marokko is stabieler dan Nederland. Marokko is veiliger dan Nederland. Verder doet Marokko het economisch enorm goed en maakt het gigantische sprongen. Zoveel kansen daar.
Zou mijn plekje wel willen afstaan. Ik terug.
Het heeft in elk geval te maken met met mijn achtergrond. Was een vervelende discussie en daaruit bleek toch echt overduidelijk dat het een racist was. Maar goed, ik sta mijn mannetje gelukkig wel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:35 schreef NgInE het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit allemaal met je hoofdoekje te maken heeft? Als ik bel in het OV dan kijken mensen mij soms ook aan, omdat men het irritant vindt dat ik te hard praat of wat dan ook.
Wat vind je zelf van Wilders en mensen die op hem stemmen? Weet je zelf ook waar je op gaat stemmen deze maand?
Het valt mij zelf op dat als ik praat met een jong iemand uit een andere cultuur, dat ze in de basis eigenlijk Nederlander zijn (qua taalgebruik/humor ect.). Zie je je zelf ook als Nederlander?
Moet nog wat zaken hier afwikkelen. Ben me al aan het oriënteren. Ik heb overigens al eerder een keer voor lange tijd in Marokko gezeten en dat beviel me erg goed.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet slecht bedoeld. Maar wat houdt je precies tegen? Ik neem aan dat je nog steeds naast je Nederlandse een Marrokaans paspoort hebt, je spreekt de taal. Dus als Marokko zo geweldig is, wat houdt je dan hier?
Ja, ook dat.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stabieler dan Nederland?
Voor Afrikaanse/Midden-Oosten begrippen is het politiek/maatschappelijk gezien wel redelijk stabiel in Marokko ja. Maar kennelijk is de economie niet dusdanig dat iedereen daar genoeg kansen krijgt. Of die jongemannen die hierheen komen zijn gewoon enorme klaplopers die de schouders er niet zelf onder willen zetten in eigen land, dat kan ook.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nopes, geen antwoord.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:56 schreef Slayage het volgende:
welke definitie/omschrijving van integratie heeft het panel in het onderzoek gebruikt?
edit
jij had de vraag al gesteld kennelijk, nog antwoord gekregen?
[..]
Lullig voor Marrokaanse Nederlanders dan. Hier voelen ze zich niet thuis en "thuis"vind men ze zielig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb neven en ooms die voor geen goud naar Europa zouden willen. Ze vinden ons juist zielig omdat we leven in een land dat eigenlijk niet ons land is. Sterker nog, geen een van mijn familie in Marokko wilt naar Europa.
eens.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokko is mooi! Hoe kan je Marokko nou in een adem met Sudan, Iran, Syrië en Irak noemen? Alleen daarom al weet ik dat jij niet helemaal honderd bent.
dat kan ook niet, omdat Aloulu zo goed verwoord, wanneer men het heeft over integratie, bedoelt men eigenlijk assimilatie. "niet zoals ons" dus, als je dan verder gaat en vraagt om dat "ons" te definieren/beschrijven kan men dat niet. omdat er geen te definieren/bechrijven "ons" is. wat men "ons" noemt is niets meer dan een gevoel/emotie.quote:
Wat maakt het dat je jezelf geen Nederlander voelt/kunt voelen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het heeft in elk geval te maken met met mijn achtergrond. Was een vervelende discussie en daaruit bleek toch echt overduidelijk dat het een racist was. Maar goed, ik sta mijn mannetje gelukkig wel.
Iedereen is gelukkig vrij in het stemmen. Een paar dagen terug kwam ik een ex-buurman tegen ( een jonge vent) met wie ik een anderhalf buiten heb staan praten over Wilders. Hij gaf te kennen dat hij overweegt te stemmen op PVV. Daar hadden we dus ruim een uur over gesproken. Ik stem niet. Nooit gedaan.
Verder, ik ben een Marokkaanse. Het is niet erg om mezelf niet Nederlandse te voelen zolang ik me gedraag als een fatsoenlijk burger. Ik voel me Marokkaanse, maar niemand heeft last van me. Ik houd me aan de regels. Ik ben gestudeerd, heb een baan en doe gewoon lekker mijn ding.
Ja, dat is een goede vraag. Ik weet het niet. Ik weet wel dat als jij denkt dat je niet geaccepteerd wordt dat ook niet zal gebeuren. Ik vind het lastig uit te leggen. Ik voel me tussen Nederlanders (op werk en vroeger op school) nooit echt goed. Tussen de Marokkanen ( of Marokkaanse Nederlanders) voel ik me weer wel fijn. Ik kan mezelf zijn. Zelfde humor en raakvlakken want dingen zijn herkenbaar vanwege soortgelijke opvoeding. Ook denk ik dat thuis een rol speelt. Ik ben van huis uit heel Marokkaans opgevoed. Zo gingen we elke zomer voor langere tijd naar Marokko omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat we ons land en cultuur kenden. Thuis spreken we alleen Marokkaans. Thuis kijken we vooral Marokkaanse tv. De bruiloften die we geven worden op zijn Marokkaans gegeven. We eten thuis voornamelijk Marokkaans.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:03 schreef NgInE het volgende:
[..]
Wat maakt het dat je jezelf geen Nederlander voelt/kunt voelen?
Bovenstaand verhaal beschrijft exact en heel precies waarom het dan ook waarschijnlijk nooit echt gaat werken, die multicultuur.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het is gewoon een gevoel. Zit heel diep. Overigens hebben mijn broertjes en zusjes dit gevoel niet of in zeer mindere mate.
Vind ik ook. Maar, ik heb er niet voor gekozen om hier geboren te worden. Ik wil mijn kinderen ook niet opzadelen met het gevoel dat ik heb ervaren en nog altijd ervaar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Bovenstaand verhaal beschrijft exact en heel precies waarom het dan ook waarschijnlijk nooit echt gaat werken, die multicultuur.
Het is gewoon beter als mensen in een gebied blijven waar ze geworteld zijn. Niet alleen beter voor een maatschappij, maar vooral ook gewoon simpelweg beter voor iedere individu. Je voelt je nu eenmaal het lekkerst tussen de mensen waarmee je je roots deelt. Dat is gewoon de natuur.
Zeer logisch. Al het andere leidt tot een ontworteld gevoel van eenzaamheid.
Wat voor voorbeelden uit de natuur heb je hiervoor dan?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Bovenstaand verhaal beschrijft exact en heel precies waarom het dan ook waarschijnlijk nooit echt gaat werken, die multicultuur.
Het is gewoon beter als mensen in een gebied blijven waar ze geworteld zijn. Niet alleen beter voor een maatschappij, maar vooral ook gewoon simpelweg beter voor iedere individu. Je voelt je nu eenmaal het lekkerst tussen de mensen waarmee je je roots deelt. Dat is gewoon de natuur.
Zeer logisch. Al het andere leidt tot een ontworteld gevoel van eenzaamheid.
Wat is radicaal? Zie niks radicaals.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De modjes hebben er hier op Fok! wel een dagtaak aan om alle radicale moslim-strijdtaal weg te halen.. bang dat reclamebedrijven zich terug trekken?
Een radicaal zal zichzelf waarschijnlijk niet radicaal vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat is radicaal? Zie niks radicaals.
Nogmaals, ben ik niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Een radicaal zal zichzelf waarschijnlijk niet radicaal vinden.
Zo.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De modjes hebben er hier op Fok! wel een dagtaak aan om alle radicale anti-moslim-strijdtaal weg te halen.. bang dat reclamebedrijven zich terug trekken?
Waarom denk je dat moderators jouw uitspraken over 'witten' weghalen? Niet omdat ze het een mooi uithangbord van een discussieforum vinden.quote:
Ik word toch ook allochtoon genoemd? Of lichtgetint. Net zo racistisch.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat moderators jouw uitspraken over 'witten' weghalen? Niet omdat ze het een mooi uithangbord van een discussieforum vinden.
Waarom zouden er altijd andere diersoorten bijgehaald moeten worden om aan te tonen of iets van ons menselijk gedrag wel écht natuurlijk is?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat voor voorbeelden uit de natuur heb je hiervoor dan?
Waarom is dat racistisch?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik word toch ook allochtoon genoemd? Of lichtgetint. Net zo racistisch.
Jij stelt dat segregatie gewoon in de of onze natuur zit, dan vraag ik mij af hoe jij daar bij komt, ik heb verder niet over dieren gerept.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waarom zouden er altijd andere diersoorten bijgehaald moeten worden om aan te tonen of iets van ons menselijk gedrag wel écht natuurlijk is?
Omdat blijkbaar ( ik heb zelf niet teruggebladerd) al mijn woorden wit/blank eruit gehaald zijn.quote:
Omdat fok!baas Danny zich schaamt voor jouw fundamentalisme.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar ( ik heb zelf niet teruggebladerd) al mijn woorden wit/blank eruit gehaald zijn.
Ja, ben echt een fundamentalist en extremist. Pffff.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat fok!baas Danny zich schaamt voor jouw fundamentalisme.
Ik word wel eens man genoemd, erg seksistisch.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En irritant door altijd luidruchtig in het Arabisch te telefoneren en dan verongelijkt zijn dat mensen zich daaraan storen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ben echt een fundamentalist en extremist. Pffff.
Maar dat ben je ook. Hoe weet iemand of ik daadwerkelijk lichtgetint ben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ik word wel eens man genoemd, erg seksistisch.
Hoezo? Jij vindt dat bij 'witte mensen racisme in het bloed' hebben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokkaanse is anders dan allochtoon of lichtgetint genoemd worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Jij vindt dat bij 'witte mensen racisme in het bloed' hebben?
En waarom mag je mensen niet benoemen volgen hun afkomst? Ik heb een Nederlander, jij komt uit de Marghreb. So what?
Allochtoon is een uitdrukking en lichtgetint is een feitelijke constatering.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokkaanse is anders dan allochtoon of lichtgetint genoemd worden.
Lichtgetint is geen feitelijkheid. Misschien ben ik wel blank en blond.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allochtoon is een uitdrukking en lichtgetint is een feitelijke constatering.
En waarom is 'witte' dan geen racisme? Of autochtoon? Daar lees ik niks over...
Dat zien wij racisten als een compliment.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lichtgetint is geen feitelijkheid. Misschien ben ik wel blank en blond.
Als ik lichtgetint genoemd wordt dan krijg iemand dat terug met witte.
Jij gaat je dus racistisch uiten als je met een feit wordt aangesproken..quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook al bent u blank en blond, uw gedachtegoed is achterhaald en verwerpelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede vraag. Ik weet het niet. Ik weet wel dat als jij denkt dat je niet geaccepteerd wordt dat ook niet zal gebeuren. Ik vind het lastig uit te leggen. Ik voel me tussen Nederlanders (op werk en vroeger op school) nooit echt goed. Tussen de Marokkanen ( of Marokkaanse Nederlanders) voel ik me weer wel fijn. Ik kan mezelf zijn. Zelfde humor en raakvlakken want dingen zijn herkenbaar vanwege soortgelijke opvoeding. Ook denk ik dat thuis een rol speelt. Ik ben van huis uit heel Marokkaans opgevoed. Zo gingen we elke zomer voor langere tijd naar Marokko omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat we ons land en cultuur kenden. Thuis spreken we alleen Marokkaans. Thuis kijken we vooral Marokkaanse tv. De bruiloften die we geven worden op zijn Marokkaans gegeven. We eten thuis voornamelijk Marokkaans.
Moet er wel bij zeggen dat dit vroeger anders was. Ik was me toen nog niet zo bewust van dit gevoel. Dit kwam pas echt toen ik ging studeren en geconfronteerd werd met de grote verschillen tussen mij en mijn -alleen maar blanke- medestudenten. Naarmate ik ouder werd begon ik ook eindelijk te begrijpen waarom mijn ouders mij elk jaar weer naar Marokko sleurden. Ik begon me te verdiepen in de Marokkaanse geschiedenis en cultuur. Ik heb toen echt Marokko herontdekt en ben toen ook begonnen met meerdere malen per jaar naar Marokko gaan, er meerde maanden verblijven en door heel Marokko reizen en zo te praten met mensen waar ik normaal nooit mee in contact kwam ( want ja mijn ouders brachten me dan naar hun stad en daar bleef hij bij). Het Marokkaans-Arabisch toen ook echt goed leren spreken en verstaan. En als ik dan voor het graf van mijn opa's en oma's sta dan krijg ik een kippenvel moment. Keer op keer weer. Dat zijn mijn voorouders die ik helaas nooit gekend heb, maar wel zeer Marokkaans waren en nooit hadden kunnen weten dat hun kleindochter helemaal aan de andere kant ter wereld zou komen en desondanks welk trouw altijd hun graven bezoekt en onderhoudt. Dat heeft me toch wel doen beseffen: ik ben Marokkaanse.
Het is gewoon een gevoel. Zit heel diep. Overigens hebben mijn broertjes en zusjes dit gevoel niet of in zeer mindere mate.
Ik weet van wie dit komt. Nu mond houden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook al bent u blank en blond, uw gedachtegoed is achterhaald en verwerpelijk.
Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En irritant door altijd luidruchtig in het Arabisch te telefoneren en dan verongelijkt zijn dat mensen zich daaraan storen.
Vanwaar deze passief agressieve houding? Misschien vinden mensen het überhaupt niet fijn om mensen in een andere taal te horen bellen. Je weet wel, omdat ze het niet verstaan. Heeft weinig met Arabisch te maken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...
Verder bepaal ik zelf in welke taal ik spreek. Gaat je niks aan. En zolang ik types als jij tegenkom die zich ergeren aan het feit dat ik een andere taal buiten spreek, ga ik extra door met telefoneren en hang ik juist niet op.
Ik vraag me toch af waarom mensen zo tegen jou agerenquote:Op donderdag 2 maart 2017 20:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...
Verder bepaal ik zelf in welke taal ik spreek. Gaat je niks aan. En zolang ik types als jij tegenkom die zich ergeren aan het feit dat ik een andere taal buiten spreek, ga ik extra door met telefoneren en hang ik juist niet op.
Dat is omdat jij een normaal iemand bent. De felle reacties van mij zijn alleen aan zij die het ook verdienen omdat hun eigen reacties in verschillende topics doordrenkt zijn met islamhaat en racisme.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.
Thuis Marokkaans praten en eten is natuurlijk normaal en qua eten, ook lekkerder dan de Hollandse pot, maar het feit dat er alleen Marokkaanse TV wordt gekeken en het binnen het gezin allemaal Marokko is wat de klok slaat, laat juist zien wat er mis is.
Dat je jezelf geen Nederlander voelt is niet te wijten aan de Nederlanders, maar voor een deel aan de opvoeding die je ouders je gegeven hebben. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je slecht opgevoed bent, want je ouders hebben dat natuurlijk met de beste bedoelingen gedaan.
Als je van mening bent dat je overal (luidruchtig) in het Arabisch kunt telefoneren kom je bedrogen uit, Nederlanders waarderen het namelijk niet als mensen te pas en te onpas overal lopen te telefoneren, en vooral het Arabisch irriteert veel mensen.
In mijn jeugd was het op school en op andere plaatsen not done voor kinderen van Turkse of Marokkaanse afkomst, om met elkaar te communiceren in hun eigen taal. Dit werd als onbeschoft gezien en er zullen ongetwijfeld nog steeds mensen zijn die die mening hebben.
Inderdaad, dat merk je gelijk aan de voorbeelden dat zwarte piet verdwijnt, kerst schijnbaar winterfeest heet en meisjes nagefloten worden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vanwaar deze passief agressieve houding? Misschien vinden mensen het überhaupt niet fijn om mensen in een andere taal te horen bellen. Je weet wel, omdat ze het niet verstaan. Heeft weinig met Arabisch te maken.
En laat dat tokkiegeroep lekker achterwege. Hij noemt je ook geen pinguïn.
Zou jij het relax vinden als ik Russisch aan de telefoon praat en je af en toe met een grimas aankijk? Nee he.
Zolang je je gedraagd is daar niks mis mee. Maarja als je 90% van de tijd een andere taal als Nederlands spreekt terwijl je hier woont. Moet je niet huilen dat je niet als Nederlander gezien word.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik moet je toch echt helaas teleurstellen. De arm van Rabat bestaat niet. Ik heb deze arm in mijn zoveel jaren dat ik leef nog nooit ontmoet.
Wat is er verder mis met het in contact zijn van je volksgenoten en het spreken van je moedertaal? Mag dat niet?
Ik vind het nogal onbeschoft om lekker in je eigen taal te gaan zitten bellen ja. Doe dat dan lekker thuis, net zoals ik het irritant vind als Nederlanders luidkeels zitten te bellen hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.
Mij zal het aan mijn reet roesten in welke taal je praat. In tegenstelling tot bepaalde tokkies erger ik me daar niet aan en vind ik dat iedereen zelf mag weten in welke taal hij of zij spreekt.
Heel Amsterdam is tegenwoordig al vergeven. Ik kan niet eens normaal in het Nederlands een biertje bestellen, want het is schijnbaar normaal dat mensen die geen Nederlands spreken in de bediening werken. Maar als een Turk, Arabier of Afrikaan in de moedertaal een privégesprek voert is het opeens een probleem inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.
Mij zal het aan mijn reet roesten in welke taal je praat. In tegenstelling tot bepaalde tokkies erger ik me daar niet aan en vind ik dat iedereen zelf mag weten in welke taal hij of zij spreekt.
Het gaat niet alleen om bellen. Als ik in een cafe zit, waar iedereen gewoon praat, en ik praat Arabisch met vriendinnen dan is dat ook een probleem.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onbeschoft om lekker in je eigen taal te gaan zitten bellen ja. Doe dat dan lekker thuis, net zoals ik het irritant vind als Nederlanders luidkeels zitten te bellen hoor.
Het gaat het erom dat je niet te verstaan bent voor mensen, dat geeft al dan niet onterecht soms een onprettig gevoel. Daarnaast laat je ook in dit topic weer zien dat je eigenlijk gewoon schijt hebt aan anderen en toch doet wat je wilt. Met andere woorden, je bent prima geïntegreerd
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:04 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Heel Amsterdam is tegenwoordig al vergeven. Ik kan niet eens normaal in het Nederlands een biertje bestellen, want het is schijnbaar normaal dat mensen die geen Nederlands spreken in de bediening werken. Maar als een Turk, Arabier of Afrikaan in de moedertaal een privégesprek voert is het opeens een probleem inderdaad.
Als jij jouw eigen posts eens zou teruglezen merk je dat jij jezelf een tiental keer tegenspreekt per topic.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.
Wie zegt dat ik me misdraag? Ik spreek prima en accentloos Nederlands. Maar als ik in een cafe zit en ik wil Arabisch babbelen met vriendinnen dan heb ik geen zin in scheve blikken van mensen terwijl een paar meter verderop ook anderen in andere talen spreken, maar ach dat is niet Arabisch en dus minder erg.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:02 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Zolang je je gedraagd is daar niks mis mee. Maarja als je 90% van de tijd een andere taal als Nederlands spreekt terwijl je hier woont. Moet je niet huilen dat je niet als Nederlander gezien word.
Je mist het punt. Overigens verwacht ik in Nederland in het Nederlands bediend te worden. Wat mensen in hun vrije tijd met elkaar spreken moeten ze lekker zelf weten.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.
Sarcasme meneer.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als jij jouw eigen posts eens zou teruglezen merk je dat jij jezelf een tiental keer tegenspreekt per topic.
Ik begrijp maar al te goed wat de essentie van je verhaal is. Ik verwacht dat ook. Net zoals ik in een winkel ook verwacht dat ik gewoon in Nederlands aangesproken wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:07 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Je mist het punt. Overigens verwacht ik in Nederland in het Nederlands bediend te worden. Wat mensen in hun vrije tijd met elkaar spreken moeten ze lekker zelf weten.
Oh, my bad.quote:
Waarmee het probleem dus bij de autochtoon ligt. Ik zal het r-woord maar niet gebruiken, want dat is toch zo zielig als je zo genoemd wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Telefonerende mensen in het openbaar vervoer zijn sowieso vervelend, maar in het Arabisch exta vervelend wegens de raspende keelklanken. Veel Nederlanders hebben ook het gevoel dat er ieder moment een bom af kan gaan als ze zo iemand horen praten, omdat ze die taal vooral kennen uit de onthoofdingsfilmpjes van IS. Het geeft een gevoel van onbehagen, van onveiligheid en 'we zijn ons land kwijt geraakt aan woestijnvolk'.
Esthetische voorkeur..quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Telefonerende mensen in het openbaar vervoer zijn sowieso vervelend, maar in het Arabisch exta vervelend wegens de raspende keelklanken. Veel Nederlanders hebben ook het gevoel dat er ieder moment een bom af kan gaan als ze zo iemand horen praten, omdat ze die taal vooral kennen uit de onthoofdingsfilmpjes van IS. Het geeft een gevoel van onbehagen, van onveiligheid en 'we zijn ons land kwijt geraakt aan woestijnvolk'.
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gezien jouw reactie zit het absoluut in het bloed.
De taal spreken is één ding, maar of je daar de problemen ook mee oplost is de vraag. Begrijp dat gehamer op taal steeds niet. De 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken spreken gewoon Nederlands en toch zijn die volgens vele autochtonen nog niet geïntegreerd genoeg.
Verder, niks mis met het spreken van je eigen taal. Ben mijn ouders dankbaar voor het feit dat ik vanaf mijn geboorte grootgebracht ben met het Arabisch en pas op de basisschool in contact kwam met het Nederlands en zal precies hetzelfde bij mijn toekomstige kinderen doen. Maakt mij of mijn kinderen dat minder geïntegreerd? Nee.
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.
Dus dan ben je een Nederlander. Als je dan zelf geen Nederlander wil zijn.. Tja..
Lul niet. Ze is prima geïntegreerd! Jij wil assimilatie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.
Dus dan ben je een Nederlander. Als je dan zelf geen Nederlander wil zijn.. Tja..
Omdat je een slaaf van Allah bent en weet dat de Koran alleen 'echt' in het Arabisch begrepen kan worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.
Wat is er mis met assimilatie? Het is toch van den zotten dat hij zijn land moet afstaan? Vuige imperialist.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lul niet. Ze is prima geïntegreerd! Jij wil assimilatie.
Hell no.
Mensen die Chinees praten in openbare ruimten vind ik ook irritant.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is omdat jij een normaal iemand bent. De felle reacties van mij zijn alleen aan zij die het ook verdienen omdat hun eigen reacties in verschillende topics doordrenkt zijn met islamhaat en racisme.
Op school spreek je Nederlands. Punt. Valt te begrijpen. In het openbaar niet. Als men Chinezen in hun taal hoort praten wordt daar niks van gezegd. Van het Arabisch wel. Trouwens, ik praat heel rustig en netjes, want zo ben ik. En oh als ik zie dat mensen zich ergeren enkel en alleen om het Arabisch dan verleng ik het gesprek met opzet. Zo leuk om te zien hoe tokkies kapot gaan.
Andere taal dan Nederlands spreken buiten Engels is onbeschoft.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik me misdraag? Ik spreek prima en accentloos Nederlands. Maar als ik in een cafe zit en ik wil Arabisch babbelen met vriendinnen dan heb ik geen zin in scheve blikken van mensen terwijl een paar meter verderop ook anderen in andere talen spreken, maar ach dat is niet Arabisch en dus minder erg.
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mensen die Chinees praten in openbare ruimten vind ik ook irritant.
Ze voelt zich geen Nederlander. Dus niet geintegreerd dus..quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.
Dat zijn dan ook mensen die je bij voorbaat niet serieus hoeft te nemen, laten we eerlijk zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar het is gewoon frustrerend.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook mensen die je bij voorbaat niet serieus hoeft te nemen, laten we eerlijk zijn.
Ik hoef me niet Nederlander te voelen om geïntegreerd zijn. Ik begrijp niet waarom sommigen dingen zo raar zien.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:36 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze voelt zich geen Nederlander. Dus niet geintegreerd dus..
Jij bent een Nederlander. Hier geboren en je woont hier heel je leven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.
Ach meisje tochquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Andere taal dan Nederlands spreken buiten Engels is onbeschoft.
Misdraging nummer 1 in de normen en waarden.
Je voelt je geen Nederlander. Huil dan niet als je niet gezien word als een Nederlander.
Dat begrijp ik heel goed, maar haal troost uit het feit dat, ik gok zo'n beetje heel weldenkend Nederland, ook een hekel heeft aan zulke figuren.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar het is gewoon frustrerend.
Wat versta je onder als Marokkaan gedragen? Wanneer gedraag jij je hier als Marokkaan? En wanneer als Nederlander?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jij bent een Nederlander. Hier geboren en je woont hier heel je leven.
Als jij je desondanks als Marokkaan gedraagt wat je niet bent ben je een landverrader.
Maar dat is mijn mening. Hetzelfde met andere nationaliteiten. 1e generatie snap ik. Elders geboren en Nederlands is een lastige taal. 2e en 3e generaties kan ik dat niet van waarderen.
Ja, heb je gelijk in.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, maar haal troost uit het feit dat, ik gok zo'n beetje heel weldenkend Nederland, ook een hekel heeft aan zulke figuren.
Dit.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.
Thuis Marokkaans praten en eten is natuurlijk normaal en qua eten, ook lekkerder dan de Hollandse pot, maar het feit dat er alleen Marokkaanse TV wordt gekeken en het binnen het gezin allemaal Marokko is wat de klok slaat, laat juist zien wat er mis is.
Dat je jezelf geen Nederlander voelt is niet te wijten aan de Nederlanders, maar voor een deel aan de opvoeding die je ouders je gegeven hebben. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je slecht opgevoed bent, want je ouders hebben dat natuurlijk met de beste bedoelingen gedaan.
Als je van mening bent dat je overal (luidruchtig) in het Arabisch kunt telefoneren kom je bedrogen uit, Nederlanders waarderen het namelijk niet als mensen te pas en te onpas overal lopen te telefoneren, en vooral het Arabisch irriteert veel mensen.
In mijn jeugd was het op school en op andere plaatsen not done voor kinderen van Turkse of Marokkaanse afkomst, om met elkaar te communiceren in hun eigen taal. Dit werd als onbeschoft gezien en er zullen ongetwijfeld nog steeds mensen zijn die die mening hebben.
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.quote:
Je weet overduidelijk niks van Marokko. Dat is ook niet erg, maar houd dan wijselijk de vingers bij elkaar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:46 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.
Als je hier geboren en opgegroeid bent ben je een Nederlander. Waar je ouders vandaan komen maakt dan niks uit.
Als ik in Marokko ga wonen, kerken ga afdwingen bij de gemeentes en met mijn vrienden alleen Nederlands spreek en bel in het openbaar heb ik een groot probleem.
Ontken het maar.
Als je alleen maar met Marokko bezig bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat versta je onder als Marokkaan gedragen? Wanneer gedraag jij je hier als Marokkaan? En wanneer als Nederlander?
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je weet overduidelijk niks van Marokko. Dat is ook niet erg, maar houd dan wijselijk de vingers bij elkaar.
In Marokko wonen tal van Fransen, Engelsen en Spanjaarden. Kom ze constant tegen en ze praten gewoon in hun taal met elkaar. Geen mens die daar naar omkijkt of zich aan ergert, dat is namelijk typisch Nederlands. Verder hebben christenen ( in het noorden heb je nog een minderheid Spanjaarden) en Joden subsidies waarmee ze hun religieuze gebouwen opknappen. Onlangs is er nog flink geïnvesteerd in een Synagoge die dreigde met de grond gelijk gemaakt te worden. Is zelfs gepaard gegaan met een feestelijke opening en een minister die daar heen is gegaan.
Maar wie zegt dat als ik in het Arabisch praat ik de Nederlandse taal niet machtig ben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.
Als ik ooit zou immigreren zou ik misschien ook de taal niet volledig beheersen. Maar mijn kinderen gaan dan wel die taal spreken en niet Nederlands.
Met beste intenties reageren op "Dven".quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:46 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.
Als je hier geboren en opgegroeid bent ben je een Nederlander. Waar je ouders vandaan komen maakt dan niks uit.
Als ik in Marokko ga wonen, kerken ga afdwingen bij de gemeentes en met mijn vrienden alleen Nederlands spreek en bel in het openbaar heb ik een groot probleem.
Ontken het maar.
Ah, dus als ik een hoofddoek draag ben ik volgens jou niet een Nederlander?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je alleen maar met Marokko bezig bent.
Je geen Nederlander voelt.
Je alleen maar met mensen bent van Marokkaanse afkomst.
Je Arabisch spreekt in het openbaar
Ken er nog wel een hoop noemen, maar heb mijn punt bewezen.
Ik zeg niet dat je aan kringverjaardagen, sinterklaas, kerst moet doen of dat je stamppot en prakkie moet eten.
Maar je moet je wel als Nederlander identificeren op een of andere manier.
Als je een hoofddoek draagt, Arabisch praat in het openbaar, niet met blanke Nederlanders omgaat en je een Marokkaan voelt en niets met deze cultuut te maken wilt hebben..
Tja dan kan je niemand anders verwijten behalve jezelf
Het één sluit het ander niet uit. Je kinderen meertalig opvoeden heeft gewoon voordelen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.
Als ik ooit zou immigreren zou ik misschien ook de taal niet volledig beheersen. Logisch denk ik. Maar mijn kinderen gaan dan wel die taal spreken en niet Nederlands.
Doorgestuurd naar de AIVD.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:09 schreef Stimorol- het volgende:
Turkai altijd nummer 1. Vaderland boven alles. Ottomaanse rijk zal weer herrijzen. Heel NL zal op de knieën Allah aanbidden.
Jij krijgt binnenkort bezoek van de jongens van de Nederlandse Volks-Unie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heb je mij ook al doorgestuurd?
Hier werkt dat dus niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat als ik in het Arabisch praat ik de Nederlandse taal niet machtig ben?
Als een 2e of 3e generatie Spanjaard in het Spaans wil praten, moet hij dat zelf weten. Marokkanen liggen er niet wakker van. Nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik in Marokko aangesproken werd door een vent omdat ik met mijn vriendin in het Nederlands aan praten was. Hij ging er, net als velen, vanuit dat ik geen Marokkaans kan spreken en/of schaamde voor mijn afkomst.
Nee. Ik zeg dat een combinatie van alles bij elkaar je geen Nederlander maakt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, dus als ik een hoofddoek draag ben ik volgens jou niet een Nederlander?
Dat ik me hier niet thuis voel heeft niks te maken met dat ik af en toe buitenshuis in het Arabisch spreek. Dat is, nogmaals, een gevoel. Ik vind het ook vervelend maar ik kan er niks aan doen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:18 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hier werkt dat dus niet.
De meesten in jouw situatie vinden het kut dat ze zowel in Nederland als het land van hun ouders als buitenlanders gezien word.
Je creeert zelf de situatie dat je je nergens thuis voelt
Mij boeit het niet. Ik voel me thuis in het land waar ik woon.
Hopelijk zijn het een beetje leuke en knappe mannen. Ik bekeer ze wel en dan trouw ik er met één.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij krijgt binnenkort bezoek van de jongens van de Nederlandse Volks-Unie.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Ewa marokkaasjequote:Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Logic91 het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaan van de tweede generatie en ik voel me 100% Nederlands. Ik ben hier geboren en getogen. Het is alleen maar ''natuurlijk'' dat ik me Nederlands voel. Meer heb ik niet echt te zeggen hierover.
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.quote:
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.quote:
Fuck off man.zeikerdquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:32 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.
Gezond verstand?quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:31 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.
Top!quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Logic91 het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaan van de tweede generatie en ik voel me 100% Nederlands. Ik ben hier geboren en getogen. Het is alleen maar ''natuurlijk'' dat ik me Nederlands voel. Meer heb ik niet echt te zeggen hierover.
LOL! Hahahhahaa, echt he.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gezond verstand?
Als je verder een punt wil maken laat dan de niets zeggende buzzwords als bigot achterwege
Zo kan het dus ook. Geldt niet voor iedere Marokkaan. Ene mens is de andere niet. Iedereen is anders.quote:
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:31 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.
Jij bent echt een mongool he.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.
Dat heeft met mensen zoals jou te maken :pquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Totdat hij op zoek gaat naar een echte baan en zijn naam te Marokkaans is.
Tina Maghrebi? Hdar biehaquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:32 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.
Zal ik Arabisch voor je zingen en dit je berichten? Kan je straks lekker slapen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.
Heb nooit gezegd dat het niet zo was. Ik sprak alleen een user die zich geen Nederlander voelde :pquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zo kan het dus ook. Geldt niet voor iedere Marokkaan. Ene mens is de andere niet. Iedereen is anders.
Oja wat ik daar ook heb meegemaakt: moslima's in de turbo polyp. Gingen ze schreeuwen: alalalalalalala! Ik moest denken aan Russische soldaten die tijdens de Afghanistan-invasie werden gestenigd door groepen vrouwen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zal ik Arabisch voor je zingen en dit je berichten? Kan je straks lekker slapen.
Welke talen spreek jij?quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Logic91 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |