Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En irritant door altijd luidruchtig in het Arabisch te telefoneren en dan verongelijkt zijn dat mensen zich daaraan storen.
Vanwaar deze passief agressieve houding? Misschien vinden mensen het überhaupt niet fijn om mensen in een andere taal te horen bellen. Je weet wel, omdat ze het niet verstaan. Heeft weinig met Arabisch te maken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...
Verder bepaal ik zelf in welke taal ik spreek. Gaat je niks aan. En zolang ik types als jij tegenkom die zich ergeren aan het feit dat ik een andere taal buiten spreek, ga ik extra door met telefoneren en hang ik juist niet op.
Ik vraag me toch af waarom mensen zo tegen jou agerenquote:Op donderdag 2 maart 2017 20:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat het luidruchtig is? Zacht gepraat is al voldoende voor sommige tokkies als jij om zich te ergeren want ja, Arabisch...
Verder bepaal ik zelf in welke taal ik spreek. Gaat je niks aan. En zolang ik types als jij tegenkom die zich ergeren aan het feit dat ik een andere taal buiten spreek, ga ik extra door met telefoneren en hang ik juist niet op.
Dat is omdat jij een normaal iemand bent. De felle reacties van mij zijn alleen aan zij die het ook verdienen omdat hun eigen reacties in verschillende topics doordrenkt zijn met islamhaat en racisme.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.
Thuis Marokkaans praten en eten is natuurlijk normaal en qua eten, ook lekkerder dan de Hollandse pot, maar het feit dat er alleen Marokkaanse TV wordt gekeken en het binnen het gezin allemaal Marokko is wat de klok slaat, laat juist zien wat er mis is.
Dat je jezelf geen Nederlander voelt is niet te wijten aan de Nederlanders, maar voor een deel aan de opvoeding die je ouders je gegeven hebben. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je slecht opgevoed bent, want je ouders hebben dat natuurlijk met de beste bedoelingen gedaan.
Als je van mening bent dat je overal (luidruchtig) in het Arabisch kunt telefoneren kom je bedrogen uit, Nederlanders waarderen het namelijk niet als mensen te pas en te onpas overal lopen te telefoneren, en vooral het Arabisch irriteert veel mensen.
In mijn jeugd was het op school en op andere plaatsen not done voor kinderen van Turkse of Marokkaanse afkomst, om met elkaar te communiceren in hun eigen taal. Dit werd als onbeschoft gezien en er zullen ongetwijfeld nog steeds mensen zijn die die mening hebben.
Inderdaad, dat merk je gelijk aan de voorbeelden dat zwarte piet verdwijnt, kerst schijnbaar winterfeest heet en meisjes nagefloten worden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vanwaar deze passief agressieve houding? Misschien vinden mensen het überhaupt niet fijn om mensen in een andere taal te horen bellen. Je weet wel, omdat ze het niet verstaan. Heeft weinig met Arabisch te maken.
En laat dat tokkiegeroep lekker achterwege. Hij noemt je ook geen pinguïn.
Zou jij het relax vinden als ik Russisch aan de telefoon praat en je af en toe met een grimas aankijk? Nee he.
Zolang je je gedraagd is daar niks mis mee. Maarja als je 90% van de tijd een andere taal als Nederlands spreekt terwijl je hier woont. Moet je niet huilen dat je niet als Nederlander gezien word.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik moet je toch echt helaas teleurstellen. De arm van Rabat bestaat niet. Ik heb deze arm in mijn zoveel jaren dat ik leef nog nooit ontmoet.
Wat is er verder mis met het in contact zijn van je volksgenoten en het spreken van je moedertaal? Mag dat niet?
Ik vind het nogal onbeschoft om lekker in je eigen taal te gaan zitten bellen ja. Doe dat dan lekker thuis, net zoals ik het irritant vind als Nederlanders luidkeels zitten te bellen hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.
Mij zal het aan mijn reet roesten in welke taal je praat. In tegenstelling tot bepaalde tokkies erger ik me daar niet aan en vind ik dat iedereen zelf mag weten in welke taal hij of zij spreekt.
Heel Amsterdam is tegenwoordig al vergeven. Ik kan niet eens normaal in het Nederlands een biertje bestellen, want het is schijnbaar normaal dat mensen die geen Nederlands spreken in de bediening werken. Maar als een Turk, Arabier of Afrikaan in de moedertaal een privégesprek voert is het opeens een probleem inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Onzin. Als ik sta te praten en verderop een groepje Chinezen in hun taal praten kijken ze toch echt naar mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Chinees of Spanjaard wordt aangesproken op het feit dat ze in hun taal met elkaar spreken. Ik hoef maar Arabisch te spreken aan de telefoon of gewoon met mijn moeder en de blikken en opmerkingen komen binnen.
Mij zal het aan mijn reet roesten in welke taal je praat. In tegenstelling tot bepaalde tokkies erger ik me daar niet aan en vind ik dat iedereen zelf mag weten in welke taal hij of zij spreekt.
Het gaat niet alleen om bellen. Als ik in een cafe zit, waar iedereen gewoon praat, en ik praat Arabisch met vriendinnen dan is dat ook een probleem.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onbeschoft om lekker in je eigen taal te gaan zitten bellen ja. Doe dat dan lekker thuis, net zoals ik het irritant vind als Nederlanders luidkeels zitten te bellen hoor.
Het gaat het erom dat je niet te verstaan bent voor mensen, dat geeft al dan niet onterecht soms een onprettig gevoel. Daarnaast laat je ook in dit topic weer zien dat je eigenlijk gewoon schijt hebt aan anderen en toch doet wat je wilt. Met andere woorden, je bent prima geïntegreerd
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:04 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Heel Amsterdam is tegenwoordig al vergeven. Ik kan niet eens normaal in het Nederlands een biertje bestellen, want het is schijnbaar normaal dat mensen die geen Nederlands spreken in de bediening werken. Maar als een Turk, Arabier of Afrikaan in de moedertaal een privégesprek voert is het opeens een probleem inderdaad.
Als jij jouw eigen posts eens zou teruglezen merk je dat jij jezelf een tiental keer tegenspreekt per topic.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.
Wie zegt dat ik me misdraag? Ik spreek prima en accentloos Nederlands. Maar als ik in een cafe zit en ik wil Arabisch babbelen met vriendinnen dan heb ik geen zin in scheve blikken van mensen terwijl een paar meter verderop ook anderen in andere talen spreken, maar ach dat is niet Arabisch en dus minder erg.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:02 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Zolang je je gedraagd is daar niks mis mee. Maarja als je 90% van de tijd een andere taal als Nederlands spreekt terwijl je hier woont. Moet je niet huilen dat je niet als Nederlander gezien word.
Je mist het punt. Overigens verwacht ik in Nederland in het Nederlands bediend te worden. Wat mensen in hun vrije tijd met elkaar spreken moeten ze lekker zelf weten.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan leer je maar Arabisch of Turks praten. In een cafe waar vooral Marokkanen of Turken zitten is het onbeschoft om in een andere taal te spreken.
Sarcasme meneer.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als jij jouw eigen posts eens zou teruglezen merk je dat jij jezelf een tiental keer tegenspreekt per topic.
Ik begrijp maar al te goed wat de essentie van je verhaal is. Ik verwacht dat ook. Net zoals ik in een winkel ook verwacht dat ik gewoon in Nederlands aangesproken wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:07 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Je mist het punt. Overigens verwacht ik in Nederland in het Nederlands bediend te worden. Wat mensen in hun vrije tijd met elkaar spreken moeten ze lekker zelf weten.
Oh, my bad.quote:
Waarmee het probleem dus bij de autochtoon ligt. Ik zal het r-woord maar niet gebruiken, want dat is toch zo zielig als je zo genoemd wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Telefonerende mensen in het openbaar vervoer zijn sowieso vervelend, maar in het Arabisch exta vervelend wegens de raspende keelklanken. Veel Nederlanders hebben ook het gevoel dat er ieder moment een bom af kan gaan als ze zo iemand horen praten, omdat ze die taal vooral kennen uit de onthoofdingsfilmpjes van IS. Het geeft een gevoel van onbehagen, van onveiligheid en 'we zijn ons land kwijt geraakt aan woestijnvolk'.
Esthetische voorkeur..quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Telefonerende mensen in het openbaar vervoer zijn sowieso vervelend, maar in het Arabisch exta vervelend wegens de raspende keelklanken. Veel Nederlanders hebben ook het gevoel dat er ieder moment een bom af kan gaan als ze zo iemand horen praten, omdat ze die taal vooral kennen uit de onthoofdingsfilmpjes van IS. Het geeft een gevoel van onbehagen, van onveiligheid en 'we zijn ons land kwijt geraakt aan woestijnvolk'.
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gezien jouw reactie zit het absoluut in het bloed.
De taal spreken is één ding, maar of je daar de problemen ook mee oplost is de vraag. Begrijp dat gehamer op taal steeds niet. De 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken spreken gewoon Nederlands en toch zijn die volgens vele autochtonen nog niet geïntegreerd genoeg.
Verder, niks mis met het spreken van je eigen taal. Ben mijn ouders dankbaar voor het feit dat ik vanaf mijn geboorte grootgebracht ben met het Arabisch en pas op de basisschool in contact kwam met het Nederlands en zal precies hetzelfde bij mijn toekomstige kinderen doen. Maakt mij of mijn kinderen dat minder geïntegreerd? Nee.
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.
Dus dan ben je een Nederlander. Als je dan zelf geen Nederlander wil zijn.. Tja..
Lul niet. Ze is prima geïntegreerd! Jij wil assimilatie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:12 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt je niet geintegreerd. Je woont je hele leven hier en niet daar.
Dus dan ben je een Nederlander. Als je dan zelf geen Nederlander wil zijn.. Tja..
Omdat je een slaaf van Allah bent en weet dat de Koran alleen 'echt' in het Arabisch begrepen kan worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |