Wat is radicaal? Zie niks radicaals.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De modjes hebben er hier op Fok! wel een dagtaak aan om alle radicale moslim-strijdtaal weg te halen.. bang dat reclamebedrijven zich terug trekken?
Een radicaal zal zichzelf waarschijnlijk niet radicaal vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat is radicaal? Zie niks radicaals.
Nogmaals, ben ik niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Een radicaal zal zichzelf waarschijnlijk niet radicaal vinden.
Zo.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:08 schreef DrDentz het volgende:
De modjes hebben er hier op Fok! wel een dagtaak aan om alle radicale anti-moslim-strijdtaal weg te halen.. bang dat reclamebedrijven zich terug trekken?
Waarom denk je dat moderators jouw uitspraken over 'witten' weghalen? Niet omdat ze het een mooi uithangbord van een discussieforum vinden.quote:
Ik word toch ook allochtoon genoemd? Of lichtgetint. Net zo racistisch.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat moderators jouw uitspraken over 'witten' weghalen? Niet omdat ze het een mooi uithangbord van een discussieforum vinden.
Waarom zouden er altijd andere diersoorten bijgehaald moeten worden om aan te tonen of iets van ons menselijk gedrag wel écht natuurlijk is?quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat voor voorbeelden uit de natuur heb je hiervoor dan?
Waarom is dat racistisch?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik word toch ook allochtoon genoemd? Of lichtgetint. Net zo racistisch.
Jij stelt dat segregatie gewoon in de of onze natuur zit, dan vraag ik mij af hoe jij daar bij komt, ik heb verder niet over dieren gerept.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waarom zouden er altijd andere diersoorten bijgehaald moeten worden om aan te tonen of iets van ons menselijk gedrag wel écht natuurlijk is?
Omdat blijkbaar ( ik heb zelf niet teruggebladerd) al mijn woorden wit/blank eruit gehaald zijn.quote:
Omdat fok!baas Danny zich schaamt voor jouw fundamentalisme.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat blijkbaar ( ik heb zelf niet teruggebladerd) al mijn woorden wit/blank eruit gehaald zijn.
Ja, ben echt een fundamentalist en extremist. Pffff.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat fok!baas Danny zich schaamt voor jouw fundamentalisme.
Ik word wel eens man genoemd, erg seksistisch.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En irritant door altijd luidruchtig in het Arabisch te telefoneren en dan verongelijkt zijn dat mensen zich daaraan storen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ben echt een fundamentalist en extremist. Pffff.
Maar dat ben je ook. Hoe weet iemand of ik daadwerkelijk lichtgetint ben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:45 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ik word wel eens man genoemd, erg seksistisch.
Hoezo? Jij vindt dat bij 'witte mensen racisme in het bloed' hebben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokkaanse is anders dan allochtoon of lichtgetint genoemd worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Jij vindt dat bij 'witte mensen racisme in het bloed' hebben?
En waarom mag je mensen niet benoemen volgen hun afkomst? Ik heb een Nederlander, jij komt uit de Marghreb. So what?
Allochtoon is een uitdrukking en lichtgetint is een feitelijke constatering.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokkaanse is anders dan allochtoon of lichtgetint genoemd worden.
Lichtgetint is geen feitelijkheid. Misschien ben ik wel blank en blond.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allochtoon is een uitdrukking en lichtgetint is een feitelijke constatering.
En waarom is 'witte' dan geen racisme? Of autochtoon? Daar lees ik niks over...
Dat zien wij racisten als een compliment.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lichtgetint is geen feitelijkheid. Misschien ben ik wel blank en blond.
Als ik lichtgetint genoemd wordt dan krijg iemand dat terug met witte.
Jij gaat je dus racistisch uiten als je met een feit wordt aangesproken..quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook al bent u blank en blond, uw gedachtegoed is achterhaald en verwerpelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede vraag. Ik weet het niet. Ik weet wel dat als jij denkt dat je niet geaccepteerd wordt dat ook niet zal gebeuren. Ik vind het lastig uit te leggen. Ik voel me tussen Nederlanders (op werk en vroeger op school) nooit echt goed. Tussen de Marokkanen ( of Marokkaanse Nederlanders) voel ik me weer wel fijn. Ik kan mezelf zijn. Zelfde humor en raakvlakken want dingen zijn herkenbaar vanwege soortgelijke opvoeding. Ook denk ik dat thuis een rol speelt. Ik ben van huis uit heel Marokkaans opgevoed. Zo gingen we elke zomer voor langere tijd naar Marokko omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat we ons land en cultuur kenden. Thuis spreken we alleen Marokkaans. Thuis kijken we vooral Marokkaanse tv. De bruiloften die we geven worden op zijn Marokkaans gegeven. We eten thuis voornamelijk Marokkaans.
Moet er wel bij zeggen dat dit vroeger anders was. Ik was me toen nog niet zo bewust van dit gevoel. Dit kwam pas echt toen ik ging studeren en geconfronteerd werd met de grote verschillen tussen mij en mijn -alleen maar blanke- medestudenten. Naarmate ik ouder werd begon ik ook eindelijk te begrijpen waarom mijn ouders mij elk jaar weer naar Marokko sleurden. Ik begon me te verdiepen in de Marokkaanse geschiedenis en cultuur. Ik heb toen echt Marokko herontdekt en ben toen ook begonnen met meerdere malen per jaar naar Marokko gaan, er meerde maanden verblijven en door heel Marokko reizen en zo te praten met mensen waar ik normaal nooit mee in contact kwam ( want ja mijn ouders brachten me dan naar hun stad en daar bleef hij bij). Het Marokkaans-Arabisch toen ook echt goed leren spreken en verstaan. En als ik dan voor het graf van mijn opa's en oma's sta dan krijg ik een kippenvel moment. Keer op keer weer. Dat zijn mijn voorouders die ik helaas nooit gekend heb, maar wel zeer Marokkaans waren en nooit hadden kunnen weten dat hun kleindochter helemaal aan de andere kant ter wereld zou komen en desondanks welk trouw altijd hun graven bezoekt en onderhoudt. Dat heeft me toch wel doen beseffen: ik ben Marokkaanse.
Het is gewoon een gevoel. Zit heel diep. Overigens hebben mijn broertjes en zusjes dit gevoel niet of in zeer mindere mate.
Ik weet van wie dit komt. Nu mond houden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook al bent u blank en blond, uw gedachtegoed is achterhaald en verwerpelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |