Wat is er mis met assimilatie? Het is toch van den zotten dat hij zijn land moet afstaan? Vuige imperialist.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lul niet. Ze is prima geïntegreerd! Jij wil assimilatie.
Hell no.
Mensen die Chinees praten in openbare ruimten vind ik ook irritant.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is omdat jij een normaal iemand bent. De felle reacties van mij zijn alleen aan zij die het ook verdienen omdat hun eigen reacties in verschillende topics doordrenkt zijn met islamhaat en racisme.
Op school spreek je Nederlands. Punt. Valt te begrijpen. In het openbaar niet. Als men Chinezen in hun taal hoort praten wordt daar niks van gezegd. Van het Arabisch wel. Trouwens, ik praat heel rustig en netjes, want zo ben ik. En oh als ik zie dat mensen zich ergeren enkel en alleen om het Arabisch dan verleng ik het gesprek met opzet. Zo leuk om te zien hoe tokkies kapot gaan.
Andere taal dan Nederlands spreken buiten Engels is onbeschoft.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik me misdraag? Ik spreek prima en accentloos Nederlands. Maar als ik in een cafe zit en ik wil Arabisch babbelen met vriendinnen dan heb ik geen zin in scheve blikken van mensen terwijl een paar meter verderop ook anderen in andere talen spreken, maar ach dat is niet Arabisch en dus minder erg.
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:30 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mensen die Chinees praten in openbare ruimten vind ik ook irritant.
Ze voelt zich geen Nederlander. Dus niet geintegreerd dus..quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben niet geïntegreerd volgens jou omdat ik mijn kinderen het Arabisch als taal mee wil geven? Ja joh.
Dat zijn dan ook mensen die je bij voorbaat niet serieus hoeft te nemen, laten we eerlijk zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar het is gewoon frustrerend.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook mensen die je bij voorbaat niet serieus hoeft te nemen, laten we eerlijk zijn.
Ik hoef me niet Nederlander te voelen om geïntegreerd zijn. Ik begrijp niet waarom sommigen dingen zo raar zien.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:36 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze voelt zich geen Nederlander. Dus niet geintegreerd dus..
Jij bent een Nederlander. Hier geboren en je woont hier heel je leven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat ben jij. Genoeg anderen die dat niet vinden bij anderen maar slechts bij het Arabisch. En met die mensen heb ik een probleem. Niet met mensen zoals jij die dat dus bij iedereen vinden.
Ach meisje tochquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Andere taal dan Nederlands spreken buiten Engels is onbeschoft.
Misdraging nummer 1 in de normen en waarden.
Je voelt je geen Nederlander. Huil dan niet als je niet gezien word als een Nederlander.
Dat begrijp ik heel goed, maar haal troost uit het feit dat, ik gok zo'n beetje heel weldenkend Nederland, ook een hekel heeft aan zulke figuren.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar het is gewoon frustrerend.
Wat versta je onder als Marokkaan gedragen? Wanneer gedraag jij je hier als Marokkaan? En wanneer als Nederlander?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jij bent een Nederlander. Hier geboren en je woont hier heel je leven.
Als jij je desondanks als Marokkaan gedraagt wat je niet bent ben je een landverrader.
Maar dat is mijn mening. Hetzelfde met andere nationaliteiten. 1e generatie snap ik. Elders geboren en Nederlands is een lastige taal. 2e en 3e generaties kan ik dat niet van waarderen.
Ja, heb je gelijk in.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, maar haal troost uit het feit dat, ik gok zo'n beetje heel weldenkend Nederland, ook een hekel heeft aan zulke figuren.
Dit.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Kijk, je verwoord het nu rustig en zonder om je heen te slaan en tegen alles en iedereen aan te schoppen die kritiek heeft. Maar het komt nog steeds op hetzelfde neer en het bevestigd waarom je deels niet geintegreerd bent.
Thuis Marokkaans praten en eten is natuurlijk normaal en qua eten, ook lekkerder dan de Hollandse pot, maar het feit dat er alleen Marokkaanse TV wordt gekeken en het binnen het gezin allemaal Marokko is wat de klok slaat, laat juist zien wat er mis is.
Dat je jezelf geen Nederlander voelt is niet te wijten aan de Nederlanders, maar voor een deel aan de opvoeding die je ouders je gegeven hebben. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je slecht opgevoed bent, want je ouders hebben dat natuurlijk met de beste bedoelingen gedaan.
Als je van mening bent dat je overal (luidruchtig) in het Arabisch kunt telefoneren kom je bedrogen uit, Nederlanders waarderen het namelijk niet als mensen te pas en te onpas overal lopen te telefoneren, en vooral het Arabisch irriteert veel mensen.
In mijn jeugd was het op school en op andere plaatsen not done voor kinderen van Turkse of Marokkaanse afkomst, om met elkaar te communiceren in hun eigen taal. Dit werd als onbeschoft gezien en er zullen ongetwijfeld nog steeds mensen zijn die die mening hebben.
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.quote:
Je weet overduidelijk niks van Marokko. Dat is ook niet erg, maar houd dan wijselijk de vingers bij elkaar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:46 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.
Als je hier geboren en opgegroeid bent ben je een Nederlander. Waar je ouders vandaan komen maakt dan niks uit.
Als ik in Marokko ga wonen, kerken ga afdwingen bij de gemeentes en met mijn vrienden alleen Nederlands spreek en bel in het openbaar heb ik een groot probleem.
Ontken het maar.
Als je alleen maar met Marokko bezig bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat versta je onder als Marokkaan gedragen? Wanneer gedraag jij je hier als Marokkaan? En wanneer als Nederlander?
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je weet overduidelijk niks van Marokko. Dat is ook niet erg, maar houd dan wijselijk de vingers bij elkaar.
In Marokko wonen tal van Fransen, Engelsen en Spanjaarden. Kom ze constant tegen en ze praten gewoon in hun taal met elkaar. Geen mens die daar naar omkijkt of zich aan ergert, dat is namelijk typisch Nederlands. Verder hebben christenen ( in het noorden heb je nog een minderheid Spanjaarden) en Joden subsidies waarmee ze hun religieuze gebouwen opknappen. Onlangs is er nog flink geïnvesteerd in een Synagoge die dreigde met de grond gelijk gemaakt te worden. Is zelfs gepaard gegaan met een feestelijke opening en een minister die daar heen is gegaan.
Maar wie zegt dat als ik in het Arabisch praat ik de Nederlandse taal niet machtig ben?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.
Als ik ooit zou immigreren zou ik misschien ook de taal niet volledig beheersen. Maar mijn kinderen gaan dan wel die taal spreken en niet Nederlands.
Met beste intenties reageren op "Dven".quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:46 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mij boeit het niks hoor. Maar de kern van het probleem ligt hier wel.
Als je hier geboren en opgegroeid bent ben je een Nederlander. Waar je ouders vandaan komen maakt dan niks uit.
Als ik in Marokko ga wonen, kerken ga afdwingen bij de gemeentes en met mijn vrienden alleen Nederlands spreek en bel in het openbaar heb ik een groot probleem.
Ontken het maar.
Ah, dus als ik een hoofddoek draag ben ik volgens jou niet een Nederlander?quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je alleen maar met Marokko bezig bent.
Je geen Nederlander voelt.
Je alleen maar met mensen bent van Marokkaanse afkomst.
Je Arabisch spreekt in het openbaar
Ken er nog wel een hoop noemen, maar heb mijn punt bewezen.
Ik zeg niet dat je aan kringverjaardagen, sinterklaas, kerst moet doen of dat je stamppot en prakkie moet eten.
Maar je moet je wel als Nederlander identificeren op een of andere manier.
Als je een hoofddoek draagt, Arabisch praat in het openbaar, niet met blanke Nederlanders omgaat en je een Marokkaan voelt en niets met deze cultuut te maken wilt hebben..
Tja dan kan je niemand anders verwijten behalve jezelf
Het één sluit het ander niet uit. Je kinderen meertalig opvoeden heeft gewoon voordelen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
1e generaties? Indien 2e en 3e generaties vind ik die inwoners van die generaties ook asociaal.
Als ik ooit zou immigreren zou ik misschien ook de taal niet volledig beheersen. Logisch denk ik. Maar mijn kinderen gaan dan wel die taal spreken en niet Nederlands.
Doorgestuurd naar de AIVD.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:09 schreef Stimorol- het volgende:
Turkai altijd nummer 1. Vaderland boven alles. Ottomaanse rijk zal weer herrijzen. Heel NL zal op de knieën Allah aanbidden.
Jij krijgt binnenkort bezoek van de jongens van de Nederlandse Volks-Unie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heb je mij ook al doorgestuurd?
Hier werkt dat dus niet.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat als ik in het Arabisch praat ik de Nederlandse taal niet machtig ben?
Als een 2e of 3e generatie Spanjaard in het Spaans wil praten, moet hij dat zelf weten. Marokkanen liggen er niet wakker van. Nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik in Marokko aangesproken werd door een vent omdat ik met mijn vriendin in het Nederlands aan praten was. Hij ging er, net als velen, vanuit dat ik geen Marokkaans kan spreken en/of schaamde voor mijn afkomst.
Nee. Ik zeg dat een combinatie van alles bij elkaar je geen Nederlander maakt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, dus als ik een hoofddoek draag ben ik volgens jou niet een Nederlander?
Dat ik me hier niet thuis voel heeft niks te maken met dat ik af en toe buitenshuis in het Arabisch spreek. Dat is, nogmaals, een gevoel. Ik vind het ook vervelend maar ik kan er niks aan doen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:18 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hier werkt dat dus niet.
De meesten in jouw situatie vinden het kut dat ze zowel in Nederland als het land van hun ouders als buitenlanders gezien word.
Je creeert zelf de situatie dat je je nergens thuis voelt
Mij boeit het niet. Ik voel me thuis in het land waar ik woon.
Hopelijk zijn het een beetje leuke en knappe mannen. Ik bekeer ze wel en dan trouw ik er met één.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij krijgt binnenkort bezoek van de jongens van de Nederlandse Volks-Unie.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Telefonerende mensen in het openbaar vervoer zijn sowieso vervelend, maar in het Arabisch exta vervelend wegens de raspende keelklanken. Veel Nederlanders hebben ook het gevoel dat er ieder moment een bom af kan gaan als ze zo iemand horen praten, omdat ze die taal vooral kennen uit de onthoofdingsfilmpjes van IS. Het geeft een gevoel van onbehagen, van onveiligheid en 'we zijn ons land kwijt geraakt aan woestijnvolk'.
Ewa marokkaasjequote:Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Logic91 het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaan van de tweede generatie en ik voel me 100% Nederlands. Ik ben hier geboren en getogen. Het is alleen maar ''natuurlijk'' dat ik me Nederlands voel. Meer heb ik niet echt te zeggen hierover.
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.quote:
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.quote:
Fuck off man.zeikerdquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:32 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.
Gezond verstand?quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:31 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.
Top!quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Logic91 het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaan van de tweede generatie en ik voel me 100% Nederlands. Ik ben hier geboren en getogen. Het is alleen maar ''natuurlijk'' dat ik me Nederlands voel. Meer heb ik niet echt te zeggen hierover.
LOL! Hahahhahaa, echt he.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gezond verstand?
Als je verder een punt wil maken laat dan de niets zeggende buzzwords als bigot achterwege
Zo kan het dus ook. Geldt niet voor iedere Marokkaan. Ene mens is de andere niet. Iedereen is anders.quote:
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:31 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Holy shit man. Dat is het eerste voorbeeld van echte overduidelijke bigotry wat ik tot nu toe heb gelezen op Fok. Ieder moment kan een bom afgaan? Ik vraag me af wat er zich in het hoofd van die DrDentz allemaal afspeelt.
Jij bent echt een mongool he.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.
Dat heeft met mensen zoals jou te maken :pquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Totdat hij op zoek gaat naar een echte baan en zijn naam te Marokkaans is.
Tina Maghrebi? Hdar biehaquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:32 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het boeit me helemaal niets wat voor denigrerende opmerkingen ik krijg te horen van andere Marokkanen. Misschien wordt het eens tijd voor de Marokkaanse gemeenschap om de spiegel voor hun neus te houden inzake deze kwestie.
Zal ik Arabisch voor je zingen en dit je berichten? Kan je straks lekker slapen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb op de kermis gewerkt hè. Komt er een moslim gezin die in een attractie wil. Die vader zegt: mag ik tas bij jou leggen? Ik zeg nou oké.. ik pak die tas aan.. vet zwaar. Ik zeg zo wow wat zit erin? Zegt ie: zit bom in! Boem! Voelde me niet meer veilig daar.
Heb nooit gezegd dat het niet zo was. Ik sprak alleen een user die zich geen Nederlander voelde :pquote:Op donderdag 2 maart 2017 22:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zo kan het dus ook. Geldt niet voor iedere Marokkaan. Ene mens is de andere niet. Iedereen is anders.
Oja wat ik daar ook heb meegemaakt: moslima's in de turbo polyp. Gingen ze schreeuwen: alalalalalalala! Ik moest denken aan Russische soldaten die tijdens de Afghanistan-invasie werden gestenigd door groepen vrouwen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zal ik Arabisch voor je zingen en dit je berichten? Kan je straks lekker slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |