abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169228384
zonder moslims had Nederland een tig keer zo grote economie gehad. Oprotten dus met dat zandvolk
pi_169228413
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:22 schreef kurk_droog het volgende:
zonder moslims had Nederland een tig keer zo grote economie gehad. Oprotten dus met dat zandvolk
Heb je een bron voor je rare uitspraak?
pi_169228435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Willem Drees vond al dat gastarbeiders moesten verdwijnen.

[..]

45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.
Volgens mij ging het hier mis:

quote:
"We moeten bereid zijn zijn werk te doen, al zou het niet helemaal passen bij het genoten onderwijs. Ik pleit niet direct voor een ingenieur op de tram, zoals in de crisisjaren, maar een trapje lager werk doen dan waarvoor men is opgeleid, is niet erg".
pi_169228463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Willem Drees vond al dat gastarbeiders moesten verdwijnen.

[..]

45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.
Je citeert een artikel waarin zijn zoon Wim Drees jr. aan het woord is. De oude Drees sympathiseerde overigens wel met DS'70 en hun ideeën en heeft zelf inderdaad ook kritische uitlatingen over immigratie gedaan.

Hadden we toen maar geluisterd.
pi_169228476
Autochtonen kunnen niet met diversiteit omgaan. Dat is de hele clue. Er moet niet met meel in de mond gesproken worden, dat is voor alle partijen verwarrend. Bedoel je nou "men is niet geassimileerd", of daadwerkelijk "niet geïntegreerd". Ik durf te zweren dat bij die 70% als je kritisch doorvraagt je erachter komt dat men bedoelt "niet geassimileerd, niet zoals ons geworden". Dat maakt niet uit maar geen dat vanaf het begin duidelijk aan. Dan weten we allebei waar het op staat.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169228520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Autochtonen kunnen niet met diversiteit omgaan. Dat is de hele clue. Er moet niet met meel in de mond gesproken worden, dat is voor alle partijen verwarrend. Bedoel je nou "men is niet geassimileerd", of daadwerkelijk "niet geïntegreerd". Ik durf te zweren dat bij die 70% als je kritisch doorvraagt je erachter komt dat men bedoelt "niet geassimileerd, niet zoals ons geworden". Dat maakt niet uit maar geen dat vanaf het begin duidelijk aan. Dan weten we allebei waar het op staat.
Ja, ik merk dat mensen het begrip integratie niet begrijpen. Men bedoelt assimilatie.

De samenleving zoals men heeft gekend zal nooit meer bestaan, punt. Nergens meer. Iets met globalisering.
pi_169228533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:19 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is integratie nu eigenlijk. Ik weet wat de werkelijke definitie is, maar begrijpt men wel wat de werkelijke definitie is?
Nee, niemand weet dit. Niemand behalve jij.
pi_169228549
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee, niemand weet dit. Niemand behalve jij.
Goede reactie, heel inhoudelijk.
pi_169228558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Volgens mij ging het hier mis:

[..]

Het ging mis toen er overgegaan werd tot gezinshereniging. Er had meer met een model gewerkt moeten worden waarbij gastarbeiders na het verrichten van werkzaamheden herenigd werden met het gezin in het thuisland. Je hebt nu 3e / 4e generatie gastarbeiders die studeren aan universiteiten en zich richten op hoogopgeleide banen waarvoor al genoeg Nederlandse jongeren beschikbaar zijn, daarvoor zijn ze niet nodig.
pi_169228586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:25 schreef Aloulu het volgende:
Daar is de slachtofferrol weer. ^O^

Uit de OP: twee-derde van de allochtonen vindt zelf dat ze beter moeten integreren in de Nederlandse samenleving.

I rest my case.
pi_169228637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:28 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het ging mis toen er overgegaan werd tot gezinshereniging. Er had meer met een model gewerkt moeten worden waarbij gastarbeiders na het verrichten van werkzaamheden herenigd werden met het gezin in het thuisland. Je hebt nu 3e / 4e generatie gastarbeiders die studeren aan universiteiten en zich richten op hoogopgeleide banen waarvoor al genoeg Nederlandse jongeren beschikbaar zijn, daarvoor zijn ze niet nodig.
Het begon met wat ik heb gequote. Laten we dat wel duidelijk stellen. Je bent echt belachelijk bezig als je mensen uit een teringzooi haalt, hier naar toe haalt met beloftes, ze hard laat werken en geld laat verdienen, om ze vervolgens te laten terugkeren naar hun armoe zooi.

Zo werkt het niet.
pi_169228683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Goede reactie, heel inhoudelijk.
Geen idee wat die woorden betekenen.
pi_169228691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het begon met wat ik heb gequote. Laten we dat wel duidelijk stellen. Je bent echt belachelijk bezig als je mensen uit een teringzooi haalt, hier naar toe haalt met beloftes, ze hard laat werken en geld laat verdienen, om ze vervolgens te laten terugkeren naar hun armoe zooi.

Zo werkt het niet.
Zo werkt het wel in Qatar waar stadions gebouwd worden door mensen uit India, Nepal, Sri Lanka, Pakistan, die gaan ze daar echt niet allemaal generaties lang onderhouden en pamperen met subsidies en buurthuizen.
pi_169228704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:28 schreef Elfletterig het volgende:
Daar is de slachtofferrol weer. ^O^
Het is geen klaagzang, eerder een observatie. Je mag best als autochtoon eisen dat men assimileert, hoewel ik het daar mee oneens ben. Maar wees duidelijk. Dat is men nu niet.

quote:
Uit de OP: twee-derde van de allochtonen vindt zelf dat ze beter moeten integreren in de Nederlandse samenleving.
Dat vind ik ook. Maar wat bedoelen wij daarmee? Dat is nou waarom er geen normale discussie op gang komt. En vervolgens verwijten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169228717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zo werkt het wel in Qatar waar stadions gebouwd worden door mensen uit India, Nepal, Sri Lanka, Pakistan, die gaan ze daar echt niet allemaal generaties lang onderhouden en pamperen met subsidies en buurthuizen.
Wat fijn dat je die omstandigheden aanmoedigt. :) ,
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:43:52 #41
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169228967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het is geen klaagzang, eerder een observatie. Je mag best als autochtoon eisen dat men assimileert, hoewel ik het daar mee oneens ben. Maar wees duidelijk. Dat is men nu niet.

[..]

Dat vind ik ook. Maar wat bedoelen wij daarmee? Dat is nou waarom er geen normale discussie op gang komt. En vervolgens verwijten.
Het gaat erom dat veel allochtonen blijven hangen in hun eigen wereld die ze in de jaren '60 achter hebben gelaten en zich omringen met bijna alleen maar mensen met dezelfde culturele achtergrond.
Of je het nu assimileren of integreren noemt, het ergert de autochtone Nederlanders en inmiddels is wel duidelijk dat die manier veel problemen met zich meebrengt.
pi_169229089
Integratie is mislukt omdat het ook niet het plan was. Het is alsof je een loodgieter in huis iets laat doen en je je 10 maanden later afvraagt waarom hij en zijn gezin eigenlijk altijd op de bank slapen en er veel irritaties zijn tussen jou en zijn ondeugende kinderen, waarom mislukt de integratie van de loodgieter zo? Is dat jouw schuld? Nee je dacht dat hij alleen even iets zou repareren, wist jij veel. Nu moet je een taalcursus voor zijn Poolse vrouw betalen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:53:48 #43
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_169229202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Als het niet erg is dat er verschillen bestaan wanneer is de integratie dan gelukt?
Dat zal nog al subjectief geweest zijn bij deze peiling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_169229237
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:49 schreef DrDentz het volgende:
Integratie is mislukt omdat het ook niet het plan was. Het is alsof je een loodgieter in huis iets laat doen en je je 10 maanden later afvraagt waarom hij en zijn gezin eigenlijk altijd op de bank slapen en er veel irritaties zijn tussen jou en zijn ondeugende kinderen, waarom mislukt de integratie van de loodgieter zo? Is dat jouw schuld? Nee je dacht dat hij alleen even iets zou repareren, wist jij veel. Nu moet je een taalcursus voor zijn Poolse vrouw betalen.
:') Stop ajb met je rare vergelijking. In de jaren 70 kon dit nog wel, maar niet meer in 2017.
pi_169229270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:43 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Het gaat erom dat veel allochtonen blijven hangen in hun eigen wereld die ze in de jaren '60 achter hebben gelaten en zich omringen met bijna alleen maar mensen met dezelfde culturele achtergrond.
Of je het nu assimileren of integreren noemt, het ergert de autochtone Nederlanders en inmiddels is wel duidelijk dat die manier veel problemen met zich meebrengt.
Beide groepen wantrouwen elkaar.
pi_169229368
Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, als ik zou moeten integreren in Marokko oid zou ik ook een tv schotel nemen en Ajax - Feyenoord kijken, plaatjes van Hazes draaien, Goede Tijden Slechte Tijden opzetten en patatjes met een kroket willen eten. Integreren gaat nooit gebeuren en daar geloof ik ook niet in.
pi_169229398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, als ik zou moeten integreren in Marokko oid zou ik ook een tv schotel nemen en Ajax - Feyenoord kijken, plaatjes van Hazes draaien, Goede Tijden Slechte Tijden opzetten en patatjes met een kroket willen eten. Integreren gaat nooit gebeuren en daar geloof ik ook niet in.
Wat zeik je nou pannekoek, ik heb geen schotel, draai zeker plaatjes van Hazes en heb totaal geen weet met wtf er in Turkije gebeurd.
pi_169229482
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ben ik wel je eens inderdaad, maar ik zie dat eerlijk gezegd eerder als een gevolg dan oorzaak. Niet dat dat juist is verder..
Moet niets uitmaken. Het hoort niet.
pi_169229529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Jij bent toch diegene wiens kinderen niet eens met een niet-moslim mogen gaan? Dat zou toch de ultieme integratie zijn..
Ja, so what? Alsof jouw dochter met een Marokkaan of moslim thuis mag komen.
pi_169229570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat zeik je nou pannekoek, ik heb geen schotel, draai zeker plaatjes van Hazes en heb totaal geen weet met wtf er in Turkije gebeurd.
Jij bent toch diegene die Europa wil veroveren via de baarmoeder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')