En als je prima Nederlandst kunt, maar in het openbaar met vriendinnen ergens op een terrasje zit?Ik praat met vriendinnen namelijk vaak Nederlands, maar dan wel gemengd met Arabische woorden ertussen en soms hele stukken Arabisch. Of aan de telefoon met familie in het Arabisch spreekt?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor: maar mensen willen wel dat je goed Nederlands kunt praten en dat het liefst ook doet in de openbare ruimte. Het probleem is volgens mij dat door het jaren niets doen, iedereen steeds extremer wordt.
Als we eens begonnen met de wet handhaven.
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de blanken die een hekel hebben aan donkere mensen en op ze neerkijken. Het zijn blanken die een ziekelijke obsessie voor de islam hebben. Het zijn blanken die massaal joden hebben lopen uitmoorden.. en zo kan ik nog wel een tijdje verder.
Ik bedoel maar als jij zo achterlijk gaat strooien met dingen, doe ik het ook maar even.
Maar het is zoveel makkelijker om het gewoon op racisme te gooien dan als groep je eigen gedrag aan te passen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.
Dat heeft allemaal niets met huidskleur te maken maar met gedrag. Je zult zien dat als je uit je eigen marokkaans/islimitische bubbel komt dat Nederlanders helemaal niet zo racistisch zijn, maar vooral op gedrag reageren. Het overgrote deel ervan tenminste. En aan degenen die racistisch zijn, daar hebben de meeste nederlanders ook een hekel aan.
Het zijn inderdaad blanken die joden hebben uitgemoord. Bizarre 10 jaar in de historie waarover in het algemeen naar wordt teruggekeken als de zwartste periode uit de wereldgeschiedenis.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de blanken die een hekel hebben aan donkere mensen en op ze neerkijken. Het zijn blanken die een ziekelijke obsessie voor de islam hebben. Het zijn blanken die massaal joden hebben lopen uitmoorden.. en zo kan ik nog wel een tijdje verder.
Ik bedoel maar als jij zo achterlijk gaat strooien met dingen, doe ik het ook maar even.
quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor. In Nederland hebben mensen een hekel aan klaplopers, die liever een uitkering hebben dan werken, aan mensen die vrouwen als minderwaardig zien of homo's van flatgebouwen willen gooien. Ze hebben een hekel aan mensen die zo veel ruimte voor zichzelf en hun religie opeisen dat anderen daar last van hebben. Ze hebben ook een hekel aan groepen die een hoop rechten opeisen, maar hun kinderen niet opvoeden en hun jeugd crimineel en asociaal laten zijn. Die niet geinteresseerd zijn in hun kind een goede opleiding te laten volgen en zelf amper Nederlands spreken. Nederlanders houden er niet van dat er binnen dit land parallelle samenlevingen ontstaan met ongeschreven regels die ingaan tegen onze eigen kernwaarden.
Dat heeft allemaal niets met huidskleur te maken maar met gedrag. Je zult zien dat als je uit je eigen marokkaans/islimitische bubbel komt dat Nederlanders helemaal niet zo racistisch zijn, maar vooral op gedrag reageren. Het overgrote deel ervan tenminste. En aan degenen die racistisch zijn, daar hebben de meeste nederlanders ook een hekel aan.
Als jij je goed gedraagt en vriendelijk en open bent tegen iedereen, word je hier gewoon prima behandeld. Maar als je zaken doet waardoor je jezelf wegzet (hoofddoek, lange gewaden) dan laat je in feite zien dat je er niet bij wil horen.
Wat is er dan racistisch aan zijn reactie ?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gezien jouw reactie zit het absoluut in het bloed.
De taal spreken is één ding, maar of je daar de problemen ook mee oplost is de vraag. Begrijp dat gehamer op taal steeds niet. De 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken spreken gewoon Nederlands en toch zijn die volgens vele autochtonen nog niet geïntegreerd genoeg.
Verder, niks mis met het spreken van je eigen taal. Ben mijn ouders dankbaar voor het feit dat ik vanaf mijn geboorte grootgebracht ben met het Arabisch en pas op de basisschool in contact kwam met het Nederlands en zal precies hetzelfde bij mijn toekomstige kinderen doen. Maakt mij of mijn kinderen dat minder geïntegreerd? Nee.
Het is ook heel makkelijk om te bashen op Marokkanen vanuit je kamer. In tegenstelling tot ik jou spreek ik regelmatig met Marokkanen en wijs ik met enige regelmatig op bepaalde zaken die niet kunnen of staan voor ongelijkheid. Wat doe jij?quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar het is zoveel makkelijker om het gewoon op racisme te gooien dan als groep je eigen gedrag aan te passen.
Fijn dat je zo positief denkt en denkt dat het merendeel niet racistisch zijn. Dat is niet het geval.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als jij je goed gedraagt en vriendelijk en open bent tegen iedereen, word je hier gewoon prima behandeld. Maar als je zaken doet waardoor je jezelf wegzet (hoofddoek, lange gewaden) dan laat je in feite zien dat je er niet bij wil horen.
Het enige wat ze tegenhoud is hun eigen incompetentie. Ze hebben het al een paar keer geprobeerd. Maar elke keer eindigde in verlies van terrein voor de beginnende partij. Ik denk dat vooral de angst om nog meer eigen terrein te verliezen ze tegenhoudtquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad blanken die joden hebben uitgemoord. Bizarre 10 jaar in de historie waarover in het algemeen naar wordt teruggekeken als de zwartste periode uit de wereldgeschiedenis.
Maar diezelfde jodenhaat is keihard teruggekomen bij de islamieten en duurt geen 10 jaar, maar was daarvoor ook al en nu nog steeds. Ongeveer alle islamstaten in het midden-oosten willen Israel en de joden dood hebben, het enige wat ze daarvan weerhoudt, is het feit dat ze direct als persona non grata worden gezien door de rest van de wereld.
Ik zou dit niet te hard stellen, antisemitisme is altijd een probleem geweest onder blank en niet blanken. Ik zou mijn hand niet in het vuur steken over het gelijk van je uitspraak. Denk dat in zowel west en oost Europa antisemitisme nog steeds leeft onder bepaalde groepen.quote:Maar dat is een andere discussie. Terug naar de huidige maatschappij. Ik zie tegenwoordig weinig antisemitisme meer tussen blanken in Europa. Het antisemitisme wat leeft, komt vooral uit de islamitische hoek.
Nee de dames zijn bloedserieus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:36 schreef begaaierd het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat 2 bepaalde users die hier constant reageren trollen zijn.
Dan hebben we hier het perfecte voorbeeld van de mislukte integratie.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:36 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee de dames zijn bloedserieus.
Ik stem op Wilders.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk om te bashen op Marokkanen vanuit je kamer. In tegenstelling tot ik jou spreek ik regelmatig met Marokkanen en wijs ik met enige regelmatig op bepaalde zaken die niet kunnen of staan voor ongelijkheid. Wat doe jij?
Heb je inmiddels al een bron voor je bewering dat allochtonen in het strafrecht anders behandeld worden en zwaarder gestraft worden ?quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, iedereen die zich aangesproken voelt.
Oost Europa. Daar zeg je wel wat ja. Maar laten we het even afbakenen bij het onderwerp. NL. Ik merk hier weinig antisemitisme onder de van origine NL'se bevolking. Kan het verkeerd zien, maar de haat richting joden is niet zo groot onder blanken als onder de islamieten.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het enige wat ze tegenhoud is hun eigen incompetentie. Ze hebben het al een paar keer geprobeerd. Maar elke keer eindigde in verlies van terrein voor de beginnende partij. Ik denk dat vooral de angst om nog meer eigen terrein te verliezen ze tegenhoudt
[..]
Ik zou dit niet te hard stellen, antisemitisme is altijd een probleem geweest onder blank en niet blanken. Ik zou mijn hand niet in het vuur steken over het gelijk van je uitspraak. Denk dat in zowel west en oost Europa antisemitisme nog steeds leeft onder bepaalde groepen.
En dat 'racisme in het bloed zit' van de blanke.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:08 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een bron voor je bewering dat allochtonen in het strafrecht anders behandeld worden en zwaarder gestraft worden ?
Kom zeg jij generaliseert toch ook?quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat 'racisme in het bloed zit' van de blanke.
Keihard ja. Alleen op gedrag, niet op uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom zeg jij generaliseert toch ook?
Als iets in het bloed zit... is dat wel even anders dan als je het hebt over gedrag. Maar wel fijn dat je zelf zo lekker in absolute termen spreekt. Besef je je dat wat jij zegt discriminerender is dan aangeven dat de meeste marokaanse jongens crimineel gedrag vertonen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Leuke afleiding, maar geef eens serieus antwoord op mijn post. Waarom op hoge poten vanalles eisen, terwijl je als groep jezelf profileert en je als groep gewoonweg kut gedraagt.quote:
Marokko is mooi! Hoe kan je Marokko nou in een adem met Sudan, Iran, Syrië en Irak noemen? Alleen daarom al weet ik dat jij niet helemaal honderd bent.quote:Op donderdag 2 maart 2017 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als jullie moslims het hier hebben overgenomen, neem ik aan dat jullie West-Europa transformeren in hetzelfde paradijs zoals in, ik noem maar wat, Syrie, Irak, Iran, Afghanistan, Jemen, Somalie, Sudan, Libie, Marokko en Turkije? Landen waar de wachtlijsten zo lang zijn omdat iedereen in het beloofde land wil wonen?
Ik vindt dat iedereen in Nederland mag wonen, zolang ze zich aan de wet houden en geen overlast veroorzaken. Niet elke blanke is racistisch en niet elke moslim is crimineel.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |