abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169228702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent precies op het juiste tijdstip geboren om het verschil aan den lijve te ondervinden.
Nee, heb een ingeboren hekel aan christendom en nu ook aan islam gekregen en dus is wmb de enige redding secularisme.

Mensen mogen wat mij betreft prima moslim van de vrede zijn dus.
Maar wahabisme/salafisme gaat verder dan dat, dat zorgt voor een bepaalde interpretatie die niet strookt met hoe wij hier in een tolerant land met elkaar willen omgaan. Dat is het hele punt.
Echter onze GW kan geen verweer tegen het wahabisme/salafisme vormen, We hebben dus een probleem.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 01-03-2017 21:43:14 ]
I´m back.
pi_169228744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij iets van 14 miljoen, als je ook ex-pats en westerse en EU-leden meerekent. Maar dat werd niet bij aardrijkskunde in midden jaren 70 meegerekend.
Anderhalf jaar geleden waren er 3,8 miljoen mensen met een niet Nederlandse achtergrond. Hier zijn alleen de eerste en tweede generatie allochtonen meegerekend.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
Verder is het natuurlijk een beetje argumentatief allemaal wrs. Ik bedoel in de 17de eeuw waren
er maar 1,2 tot 1,3 NL'ers, waar ook buitenlanders tussen zaten. Dan heb je in 1940 8,8 miljoen en in 1945 9,2 miljoen. Toen ik werd geboren had je er al 11,8 miljoen.
Toen zijn de NL'ers ook nog in de lengte gaan groeien ook.
CBS zegt 17,9 in 2060.(15 miljoen mensen op dat kleine stukje aarde, was alweer 25 jaar geleden).
Ik zou kunnen denken dat ze bij het CBS niet kunnen rekenen maar dat kunnen ze wel. Het is en blijft een politiek correcte club die met behoorlijk verdachte cijfers komt. Dit viel me al op in de jaren '90.
In 2008 beweerde het CBS dat we in pas in 2038 op de 17 miljoen inwoners zouden uitkomen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)17-5-miljoen-in-2038
Het CBS beweerde in 2012 dat we pas in 2040 op de 17 miljoen inwoners zouden uitkomen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nederlanders-in-2040
Een behoorlijke 'misrekening'.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169228877
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:33 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Anderhalf jaar geleden waren er 3,8 miljoen mensen met een niet Nederlandse achtergrond. Hier zijn alleen de eerste en tweede generatie allochtonen meegerekend.

[..]

Ik zou kunnen denken dat ze bij het CBS niet kunnen rekenen maar dat kunnen ze wel. Het is en blijft een politiek correcte club die met behoorlijk verdachte cijfers komt. Dit viel me al op in de jaren '90.
In 2008 beweerde het CBS dat we in pas in 2038 op de 17 miljoen inwoners zouden uitkomen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)17-5-miljoen-in-2038
Het CBS beweerde in 2012 dat we pas in 2040 op de 17 miljoen inwoners zouden uitkomen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nederlanders-in-2040
Een behoorlijke 'misrekening'.
Het is iig zo dat ik in de jaren 70 idd niet geleerd heb dat we in 2015 al rond de 17 miljoen zouden zitten, dat klopt. Dat getal was 2015. Nou ja toen zaten we tegen de 17 miljoen aan.
(VWO-ahteneum)
I´m back.
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:49:14 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_169229092
klopt en een stel provincie die het verdommen om bouwgrond ter beschiking te stellen, wordt het hier een mooie klerezooi

goed dat ik over een paar jaar elders woon op deze aardkloot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_169229289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:49 schreef michaelmoore het volgende:
klopt en een stel provincie die het verdommen om bouwgrond ter beschiking te stellen, wordt het hier een mooie klerezooi

goed dat ik over een paar jaar elders woon op deze aardkloot
Nou ja, het grootste probleem is dat de islam erg is, maar het christendom maar een stukje minder erg en die lui houden alle touwtjes in handen nog en die willen uiteraard niet dat het geloof ter discussie wordt gesteld.
Over Jodendom ga ik niet eens praten, dat zijn 16 miljoen mensen ten hoogste, en die kunnen redelijk staat opbouwen in Israël, maar ook secularistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-03-2017 22:12:55 ]
I´m back.
pi_169229547
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:12 schreef Aloulu het volgende:
Daarom moeten blanke Nederlanders ook dimmen. Jullie strijden een verloren strijd. En als wij islamieten straks aan de touwtjes trekken is het bijltjesdag. Eigenlijk kan je je beter al van kant maken, gezien de cijfers ia er geen ontkomen meer aan.
Ik vertrouw erop dat inteelt in de islamitische gemeenschap zn werk wel heeft gedaan. Zal wel loslopen. :P
pi_169229714
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:05 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik vertrouw erop dat inteelt in de islamitische gemeenschap zn werk wel heeft gedaan. Zal wel loslopen. :P
Aloulu is geradicaliseerd, lijkt het.
I´m back.
pi_169229719
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:30 schreef hugecooll het volgende:
Nu moeten mensen niet zo xenofobisch doen
:')
Stop toch eens met dat gezeur over xenofobie :{w

Er is niemand die een hekel aan alle buitenlanders heeft, ik hoor niemand klagen over Belgen, Duitsers, Denen etc etc.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:11:39 #209
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169229730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Er is niemand die een hekel aan alle buitenlanders heeft, ik hoor niemand klagen over Belgen, Duitsers, Denen etc etc.
watte
pi_169229744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Denk gebbetje.
I´m back.
pi_169229762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:11 schreef hugecooll het volgende:
watte
Begrijpend lezen is niet nodig om moderator te worden ?
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:16:18 #212
179075 hugecooll
pi_169229889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet nodig om moderator te worden ?
Leek me eerder van jouw kant een probleem.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:28:16 #213
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169230289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Goede jijbak. :') Tering wat een niveau.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:29:40 #214
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169230327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, heb een ingeboren hekel aan christendom en nu ook aan islam gekregen en dus is wmb de enige redding secularisme.

Ja en dan is de meerderheid moslim, kan jij wauwelen over seculier blijven wat je wil, maar als die groep daar zelf dan niet bepaald veel zin in heeft, houdt het op he. Wat ga je dan doen? Nog harder roepen dat ze seculier moeten blijven?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169230343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:42 schreef KrappeAuto het volgende:
Landen als Polen en Roemenië die ontzettend veel geld ontvangen van ons via de EU en ook nog eens meer zetels hebben gekregen in het Europees Parlement weigeren vluchtelingen opvangen, er is totaal geen solidariteit.
Daar hebben die OostEuropese landen volledig gelijk in natuurlijk, dat wij onze kop al in de strop hebben zitten wil niet zeggen dat zij ook zo dom moeten zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:16 schreef hugecooll het volgende:
Leg uit ?
Wat heb ik dan gemist aan jouw oorspronkelijke post ?

Jij gebruikte het woord xenofobie, dat is een modewoord geworden om tegenstanders van het immigratiebeleid de mond te snoeren.
Zielig dat je dat gebruikt.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:35:32 #216
179075 hugecooll
pi_169230524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat heb ik dan gemist aan jouw oorspronkelijke post ?

Jij gebruikte het woord xenofobie, dat is een modewoord geworden om tegenstanders van het immigratiebeleid de mond te snoeren.
Zielig dat je dat gebruikt.
Uit de rest van de post zou je kunnen opmaken dat dat niet iets is wat ik vind, maar iets is wat tegen hen gezegd wordt.
quote:
Puntje is ook dat zo'n percentage niet veel zegt als die mensen niet evenredig over het land worden verdeeld.
^dat geeft al aan dat ik het argument hierna niet deel
quote:
Nu moeten mensen niet zo xenofobisch doen want er zijn in Nederland niet zo veel allochtonen als zij denken
^argument dat door mensen wordt gebruikt om mensen xenofobie aan te praten
quote:
maar in hun buurten zijn er relatief gezien veel meer dan gemiddeld in Nederland.
een argument van mij om aan te geven dat die xenofobie geen xenofobie is

quote:
Met tien procent zit je waarschijnlijk al op grote steden die voor de helft of meer bewoond worden door allochtonen.
komt ook niet heel erg over als iemand die er wel op zit te wachten

Dan heb je dus waarschijnlijk de stemming in mijn verhaal niet goed gelezen, of ik heb 'm niet goed duidelijk gemaakt of zo, maar ik wilde dus aangeven dat wat mensen op basis van statistiek xenofobie noemen, in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn omdat mensen niet leven in een 'gemiddelde' omgeving.
pi_169230634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja en dan is de meerderheid moslim, kan jij wauwelen over seculier blijven wat je wil, maar als die groep daar zelf dan niet bepaald veel zin in heeft, houdt het op he. Wat ga je dan doen? Nog harder roepen dat ze seculier moeten blijven?
Meerderheid is niet moslim, gaat het ook niet worden, dus ik weet niet wat je bedoelt.
I´m back.
pi_169230645
Onze toekomst ziet er inderdaad niet echt rooskleurig uit. Echter verwacht ik eerst dat Frankrijk en Engeland zullen vallen.

Hoop tegen die tijd dat Rusland samen met de Oostblok landen de boel schoon komt vegen voordat wij aan de beurt zijn.
pi_169230750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:40 schreef freeman1 het volgende:
Onze toekomst ziet er inderdaad niet echt rooskleurig uit. Echter verwacht ik eerst dat Frankrijk en Engeland zullen vallen.

Hoop tegen die tijd dat Rusland samen met de Oostblok landen de boel schoon komt vegen voordat wij aan de beurt zijn.
Dan zou ik het liever zelf doen, geen Rusland voor mij.
pi_169230858
Hoe kan het eigenlijk deze richting opgaan, na zo'n lange tijd met een rechtse partij aan het roer?
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:48:40 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169230890
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:40 schreef freeman1 het volgende:

Bevolkingsaanwas in het Oostblok is nog lager dan de (autochtone) aanwas hier. Sterft ook langzaam uit daar.
The End Times are wild
pi_169230897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:47 schreef Oosthzn het volgende:
Hoe kan het eigenlijk deze richting opgaan, na zo'n lange tijd met een rechtse partij aan het roer?
Is grapje?
I´m back.
pi_169230991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is grapje?
Nee, helaas niet, maar wel een beetje sarcastisch. Misschien had ik het anders moeten verwoorden. Een relatief rechtse partij.
pi_169231135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:51 schreef Oosthzn het volgende:

[..]

Nee, helaas niet, maar wel een beetje sarcastisch. Misschien had ik het anders moeten verwoorden. Een relatief rechtse partij.
Ja, maar dat weet je toch wel dan ook? Rechtse partijen willen graag goedkope arbeidskrachten importeren, want zo verdienen zij meer en degenen die in hen hebben geïnvesteerd. Toch?
Als er problemen zijn sociaal gezien dan wentelen ze dat af op de samenleving.
Zeg ik nou wat raars?
I´m back.
pi_169231243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat weet je toch wel dan ook? Rechtse partijen willen graag goedkope arbeidskrachten importeren, want zo verdienen zij meer en degenen die in hen hebben geïnvesteerd. Toch?
Als er problemen zijn sociaal gezien dan wentelen ze dat af op de samenleving.
Zeg ik nou wat raars?
Het is nogal kortzichtig aangezien de goedkope arbeidskrachten netto vrijwel niks toevoegen, misschien zelfs alleen maar kosten maken. Wat de overheid uiteindelijk moet betalen. Nederlandse ondernemers hebben baat bij een gezonde Nederlandse staatskas en betrouwbare werknemers die hoge kwaliteit leveren lijkt mij.
  woensdag 1 maart 2017 @ 23:17:41 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169231990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:58 schreef Oosthzn het volgende:

[..]

Het is nogal kortzichtig aangezien de goedkope arbeidskrachten netto vrijwel niks toevoegen, misschien zelfs alleen maar kosten maken. Wat de overheid uiteindelijk moet betalen. Nederlandse ondernemers hebben baat bij een gezonde Nederlandse staatskas en betrouwbare werknemers die hoge kwaliteit leveren lijkt mij.
Het belangrijkste 'product' van die goedkope arbeidskrachten is het drukken van de loonkosten. Dus ook Nederlandse arbeid wordt dankzij hen goedkoper. Er wordt een overaanbod gecreeerd.Vroeger had de Nl-se economie best vaak last van stakingen of arbeiders met een grote mond. Dat is nu definitief verleden tijd geworden.
The End Times are wild
pi_169232384
Mother Russia gaat ons behoeden voor deze ellende, alhoewel...Islam is ook het snelst groeiend in Rusland.
Hey
  woensdag 1 maart 2017 @ 23:32:46 #228
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_169232627
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ieder land waar de islam de overhand krijgt vervalt uiteindelijk in een achterlijk middeleeuws apenland.

[ afbeelding ]
En dat diversiteit noemen. _O- 8)7
  woensdag 1 maart 2017 @ 23:37:52 #229
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_169232813
quote:
Daarom moeten blanke Nederlanders ook dimmen. Jullie strijden een verloren strijd. En als wij islamieten straks aan de touwtjes trekken is het bijltjesdag. Eigenlijk kan je je beter al van kant maken, gezien de cijfers ia er geen ontkomen meer aan.
Daar zou ik maar niet op rekenen. Over het algemeen komen er in landen waar islamieten aan de touwtjes trekken ook veel interne islamtwisten voor. Oftewel jullie gaan elkaar de hersens inslaan, met je bijltjesdag.

Nog afgezien van het feit dat het te ridicuul is om zelfs maar te opperen dat islamisten hier aan de touwtjes zouden gaan trekken. Ze blinken over het algemeen niet erg uit in bestuurlijke en andere vaardigheden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 1 maart 2017 @ 23:51:00 #230
3647 B.R.Oekhoest
pi_169233278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:58 schreef Oosthzn het volgende:

[..]

Laat dat misschien maar weg.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:05:57 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169233809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet op rekenen. Over het algemeen komen er in landen waar islamieten aan de touwtjes trekken ook veel interne islamtwisten voor. Oftewel jullie gaan elkaar de hersens inslaan, met je bijltjesdag.

Nog afgezien van het feit dat het te ridicuul is om zelfs maar te opperen dat islamisten hier aan de touwtjes zouden gaan trekken. Ze blinken over het algemeen niet erg uit in bestuurlijke en andere vaardigheden.
Ze blinken meestal niet uit in het opbouwen van succesvolle samenlevingen nee.
pi_169233833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:17 schreef LXIV het volgende:
Het belangrijkste 'product' van die goedkope arbeidskrachten is het drukken van de loonkosten. Dus ook Nederlandse arbeid wordt dankzij hen goedkoper. Er wordt een overaanbod gecreeerd.Vroeger had de Nl-se economie best vaak last van stakingen of arbeiders met een grote mond. Dat is nu definitief verleden tijd geworden.
Je gaat er dan al van uit dat de immigranten uberhaupt de kennis en competenties hebben om hier aan het werk te gaan. :{w
pi_169234124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Aloulu is geradicaliseerd, lijkt het.
Autochtoon NL is geradicaliseerd, lijkt het. We hebben een probleem :{
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169234172
quote:
Eerst gaan we de PVV-ers kaalscheren en nog veel meer. Als we dan vervolgens de hand aan "onszelf slaan", so be it. Als de PVV-ers maar definitief worden uitgeschakeld. In naam van het vaderland (NL) en vrijheid. We hebben nog een appeltje te schillen met ze. En de aankomende jaren gaan we steeds meer de ware kleur van deze mensen en sympathisanten ervan zien. Goed om te onthouden als wij straks aan de touwtjes trekken.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169234220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen mogen wat mij betreft prima moslim van de vrede zijn dus.
Maar wahabisme/salafisme gaat verder dan dat, dat zorgt voor een bepaalde interpretatie die niet strookt met hoe wij hier in een tolerant land met elkaar willen omgaan. Dat is het hele punt.
Echter onze GW kan geen verweer tegen het wahabisme/salafisme vormen, We hebben dus een probleem.
Antwoord: plotse en totale armoede: 1. Geen ruimte om 'progressief' te zijn (armoede = benodigd egoïsme). 2. Directe annulering decadentie: zeef onder de maatschappij. 3. Vermindering aantrekkingskracht (minder migranten). 4. Terugkeer realiteitszin.

Een soort resetknop. Schijnbaar nodig elke zoveel jaar.
pi_169234251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Autochtoon NL is geradicaliseerd, lijkt het. We hebben een probleem :{
Onzin, je leek wel iemand die een beetje begreep waarom het draaide, zie je afgelopen tijden gekke posts maken.
I´m back.
pi_169234288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Antwoord: plotse en totale armoede: 1. Geen ruimte om 'progressief' te zijn (armoede = benodigd egoïsme). 2. Directe annulering decadentie: zeef onder de maatschappij. 3. Vermindering aantrekkingskracht (minder migranten). 4. Terugkeer realiteitszin.

Een soort resetknop. Schijnbaar nodig elke zoveel jaar.
Nou ja, wat ik zeg: mensen mogen moslims zijn alleen het wahabisme/salafisme moeten we echt paal en perk aan stellen, dan kan ook een gematigde islam in NL, juist in NL, wortel schieten.
I´m back.
pi_169234307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
Onzin, je leek wel iemand die een beetje begreep waarom het draaide, zie je afgelopen tijden gekke posts maken.
We zien de trend al jaren op FOK, in de maatschappij met als klap op de vuurpijl de populariteit van de PVV. Niet de kop in het zand steken Ryan, we hebben een probleem. Ik chargeer het even maar het punt blijft staan; autochtoon NL is geradicaliseerd en lijkt steeds meer in waanbeelden te vervallen als dat een 6% minderheid het land dreigt over te nemen .....6% en dat is enkel op basis van etniciteit gemeten _O-
pi_169234322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik zeg: mensen mogen moslims zijn alleen het wahabisme/salafisme moeten we echt paal en perk aan stellen, dan kan ook een gematigde islam in NL, juist in NL, wortel schieten.
Onmogelijk. Je hebt islam en je hebt mensen die zich moslim noemen maar eigenlijk niet echt geloven. In seculiere context zijn dat dan de 'gematigde'. Zoiets bestaat niet in een islamitisch land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2017 00:31:41 ]
pi_169234373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]

We zien de trend al jaren op FOK, in de maatschappij met als klap op de vuurpijl de populariteit van de PVV. Niet de kop in het zand steken Ryan, we hebben een probleem. Ik chargeer het even maar het punt blijft staan; autochtoon NL is geradicaliseerd en lijkt steeds meer in waanbeelden te vervallen als dat een 6% minderheid het land dreigt over te nemen .....6% en dat is enkel op basis van etniciteit gemeten _O-
Dat zie ik dus niet echt hoor.
Overigens gaat niet om de dorpen waar ik ook woon, alhoewel de mensen hier bang wel zijn. En dat is begrijpelijk.
Verder denk ik dus voor de grote en middelgrote steden dat secularisme een oplossing is.
Dan zou het wel goed kunnen komen eventueel. Eventueel.
Dat percentage overall zegt niet zoveel btw.
I´m back.
pi_169234375
Iedereen die hier doemscenario's maakt :') Bijna in geen één van de moslimlanden gaat het zo, dus waarom wel in Nederland, als de meerderheid nog niet eens islamitisch is.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_169234396
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Onmogelijk. Je hebt islam en je hebt mensen die zich moslim noemen maar eigenlijk niet echt geloven. In seculiere context zijn dat dan de 'gematigde'. Zoiets bestaat niet in een islamitisch land.
Maar hier wel, je kunt hier uitstekend cultuur-moslim zijn. Zoals je cultuur-katholieken hebt. Alleen moet je dan geen wahabisten/salafisten in je omgeving hebben die het religieuze vuurtje aanwakkeren.
I´m back.
pi_169234412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:36 schreef Mathemaat het volgende:
Iedereen die hier doemscenario's maakt :') Bijna in geen één van de moslimlanden gaat het zo, dus waarom wel in Nederland, als de meerderheid nog niet eens islamitisch is.
Wat bedoel je? Gaat allemaal uitstekend met alles in islamitische landen?
I´m back.
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:46:05 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169234473
Meer islam betekent meer armoede. Causaal verband, maar dat is logisch. Vrij naar Cruijff.
pi_169234491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dat zie ik dus niet echt hoor.
Hoe kan je dat nou niet zien? Je kan het toch alleen al staven aan de al jarenlange populariteit van de PVV met miljoenen stemmers? Of is dat geen partij die standpunten uitdraagt die je als extreem kan betitelen?

Nederland heeft een probleem, en dat is een irrationeel angstbeeld, waanbeeld, voor een minderheid die gemeten op basis van etniciteit (kan het niet vaak genoeg herhalen, dus niet eens religie) slechts 6% van de bevolking uitmaakt.

quote:
Verder denk ik dus voor de grote en middelgrote steden dat secularisme een oplossing is.
Dan zou het wel goed kunnen komen eventueel. Eventueel.
Dat percentage overall zegt niet zoveel btw.
Ik snap niet wat je hier precies mee bedoelt.
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:50:18 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_169234528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Eerst gaan we de PVV-ers kaalscheren en nog veel meer. Als we dan vervolgens de hand aan "onszelf slaan", so be it. Als de PVV-ers maar definitief worden uitgeschakeld. In naam van het vaderland (NL) en vrijheid. We hebben nog een appeltje te schillen met ze. En de aankomende jaren gaan we steeds meer de ware kleur van deze mensen en sympathisanten ervan zien. Goed om te onthouden als wij straks aan de touwtjes trekken.
Het enige touwtje waar jij aan trekt is van de tampon die in je behaarde kut zit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_169234546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:50 schreef Hathor het volgende:
Het enige touwtje waar jij aan trekt is van de tampon die in je behaarde kut zit.
Henk, we gaan jou toch echt op die stoel zetten en de tondeuze op je koppie hoor. Of je het nou wilt of niet.
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:52:56 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_169234572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:51 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Henk, we gaan jou toch echt op die stoel zetten en de tondeuze op je koppie hoor. Of je het nou wilt of niet.
Kom het maar proberen Mohammed.
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:56:09 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_169234607
Gratis kappertje is trouwens niks mis mee, dat is dan weer wel typisch Nederlands.
pi_169234611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou niet zien? Je kan het toch alleen al staven aan de al jarenlange populariteit van de PVV met miljoenen stemmers? Of is dat geen partij die standpunten uitdraagt die je als extreem kan betitelen?

Nederland heeft een probleem, en dat is een irrationeel angstbeeld, waanbeeld, voor een minderheid die gemeten op basis van etniciteit (kan het niet vaak genoeg herhalen, dus niet eens religie) slechts 6% van de bevolking uitmaakt.
Nou dat denk ik niet, ik denk wel dat men gewoon bang is voor de islam. Is wel een beetje als The Borg in Star Trek. En mensen zien dat de jonge moslims zich niet gedragen c.q. erg crimineel zijn of erg onbehoorlijk. Verder zien de mensen ook dat de wahasiten/salafisten gewoon op een conflict uit zijn. Zo willen we dat niet in NL. We willen het allemaal gezellig houden, ondanks al onze verschillen, denk ik.
quote:
[..]

Ik snap niet wat je hier precies mee bedoelt.
Punt is dat als je in een dorp woont zoals ik woon heb je nergens last van, maar mensen zijn hier wel bang. Wat echt wel te begrijpen valt.
En in grote steden moet je iedere religie terugdringen achter de deur.
I´m back.
pi_169234691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:56 schreef Hathor het volgende:
Gratis kappertje is trouwens niks mis mee, dat is dan weer wel typisch Nederlands.
Ik weet niet eens wat dat betekent "gratis kappertje" hoor, als typische NL'er.
Of je bedoelt een kleine kapper, maar die kapper van mij is niet een kappertje, ruim 1m80, en heeft al meer dan 10 jaar niet gekapt, laat me kappen door zijn assistentes.
I´m back.
  donderdag 2 maart 2017 @ 01:03:23 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_169234701
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat dat betekent "gratis kappertje" hoor, als typische NL'er.
Of je bedoelt een kleine kapper, maar die kapper van mij is niet een kappertje en heeft al meer dan 10 jaar niet gekapt, laat me kappen door zijn assistentes.
Gratis knipbeurt dan.
pi_169234709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gratis knipbeurt dan.
Ook nooit gehad na 16 jaar bij dezelfde kapper.
I´m back.
pi_169234717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar hier wel, je kunt hier uitstekend cultuur-moslim zijn. Zoals je cultuur-katholieken hebt. Alleen moet je dan geen wahabisten/salafisten in je omgeving hebben die het religieuze vuurtje aanwakkeren.
Ja, hier in het nu. Zeker. Hoe hoger het percentage, hoe lastiger, toch? Immers des te groter de kans dat iemand (een generatie) de Koran weer oppakt.
  donderdag 2 maart 2017 @ 01:04:53 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_169234721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook nooit gehad na 16 jaar bij dezelfde kapper.
Het was ook maar gewoon een reactie op die matige trollpoging van die booslim een paar posts terug.
pi_169234729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het was ook maar gewoon een reactie op die matige trollpoging van die booslim een paar posts terug.
Ja, okee.
I´m back.
  donderdag 2 maart 2017 @ 01:05:25 #257
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169234730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:31 schreef Grems het volgende:
Doen alsof de omvolking nog te stoppen valt :') :') :')
Gewoon geen kinderen nemen, zo'n toekomst wil ik ze in ieder geval niet aandoen.
Fade to Black
pi_169234748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, hier in het nu. Zeker. Hoe hoger het percentage, hoe lastiger, toch? Immers des te groter de kans dat iemand (een generatie) de Koran weer oppakt.
Nou ja, ze moeten echt iets tegen groeiende invloed van het wahabisme/salafisme doen... maar dat gaat dus niet.
I´m back.
  donderdag 2 maart 2017 @ 02:02:06 #259
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_169235268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:35 schreef ems. het volgende:
Gewoon Islam ontmoedigen. Net als roken maar dan ietsjes strenger dus.
Precies. In de jaren 80 was er nog een TV-serie met Sipke van der Land die op de gevaren wees van sektes. Zoiets zou er weer moeten komen. Wel in de moderne variant met sociale media en zo, maar wel een grote campagne. Net zoals er gewezen wordt op de gevaren van hard drugs, onveilige seks, alcohol in het verkeer en hondenpoep op straat
Non possumus non loqui
pi_169235769
Maar het zal het racisme wel bestrijden want meer niet-blanken enzo.
Corporate translator
pi_169236237
quote:
Ik denk dat dit de enige juiste conclusie is en die ook graag getrokken wil worden door TS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169236259
quote:

Over het algemeen valt dat best mee, zeker als je kijkt naar de landen waar de meeste immigranten (in Nederland - denk aan Turkije en Marokko) vandaan komen. Dus Aloulou heeft gelijk. Ik zou me er maar bij neerleggen. Je kan er niks aan doen, behalve schijten in je broek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169236871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Gaat allemaal uitstekend met alles in islamitische landen?
Gaat alles uitstekend in westerse landen (zoals Mexico)?
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:50:02 #264
117098 Hathor
Effe niet
pi_169236931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Sinds wanneer rekenen we midden Amerikaanse ontwikkelingslanden ook al tot de westerse wereld?
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:58:42 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169237032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Mexico westers? Say whut.
  donderdag 2 maart 2017 @ 10:09:28 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169237169
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 01:05 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Gewoon geen kinderen nemen, zo'n toekomst wil ik ze in ieder geval niet aandoen.
Op die manier maak je het probleem alleen maar groter en de ondergang alleen maar onafwendbaarder!
The End Times are wild
  donderdag 2 maart 2017 @ 10:33:49 #267
3647 B.R.Oekhoest
pi_169237516
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 08:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over het algemeen valt dat best mee, zeker als je kijkt naar de landen waar de meeste immigranten (in Nederland - denk aan Turkije en Marokko) vandaan komen. Dus Aloulou heeft gelijk. Ik zou me er maar bij neerleggen. Je kan er niks aan doen, behalve schijten in je broek.
Ongelukkig dat je nou net Turkije noemt. Heb je onder een steen gelegen de laatste 6 maanden?
pi_169237941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ongelukkig dat je nou net Turkije noemt. Heb je onder een steen gelegen de laatste 6 maanden?
Heeft weinig te maken met 'islamtwisten'. IS-radicaaltjes zijn verder een wereldwijd probleem. Turken en Marokkanen zijn verder over het algemeen Soennies die een redelijk soortgelijke versie van de Islam aanhangen. Dus... kwestie van tijd jongeman. We are the Borg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169237984
Tja, als we naar andere landen kijken waar de islam de overhand kreeg zouden we onsserieus zorgen moeten gaan maken. Geen van die landen is er beter op geworden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169238009
Ook al zijn ze straks in de meerderheid verwacht ik nog niet dat ze de zaken gaan overnemen en de touwtjes in handen nemen. Iets met kwaliteit > kwantiteit, zoals een paar honderd Britten regeerden over miljoenen Indiers zullen de laatste witten regeren over de hordes getinten.
pi_169238016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, als we naar andere landen kijken waar de islam de overhand kreeg zouden we onsserieus zorgen moeten gaan maken. Geen van die landen is er beter op geworden.
Geen van die landen is er slechter op geworden. Wat een conclusie ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169238034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:04 schreef DrDentz het volgende:
Ook al zijn ze straks in de meerderheid verwacht ik nog niet dat ze de zaken gaan overnemen en de touwtjes in handen nemen. Iets met kwaliteit > kwantiteit, zoals een paar honderd Britten regeerden over miljoenen Indiers zullen de laatste witten regeren over de hordes getinten.
Je moest eens weten hoeveel moslims, waar je het niet eens aan kan zien dat het moslims zijn, geinfiltreerd zijn in alle lagen van de overheid in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169238113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je gaat er dan al van uit dat de immigranten uberhaupt de kennis en competenties hebben om hier aan het werk te gaan. :{w
Nee, dat zegt hij niet. Het gaat om de beschikbaarheid van arbeiders. Niet om hun vaardigheden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169238537
quote:
Maar lijkt jou dit serieus een verbetering? Als ik in 2060 ergens vanuit mijn hideout in Noord-Oost Rusland of Antarctica de geschiedenis lees van het lapje grond dat ooit Nederland was dan lees je een geschiedenis van eeuwen waarin de mensen het eigenlijk steeds beter kregen, meer welvaart, meer vrijheid, hogere levensstandaard.. tot ze zo gewend raakten aan de weelde en vrede dat ze decadent werden.. en toen werd het omgevolkt en werd Nederland islamitisch.. weg vrijheden, weg gelijkheid onder de wet, weg vooruitgang. Zonde!
  donderdag 2 maart 2017 @ 11:41:29 #275
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169238599
Elsevier als bron nemen :')
En wat is er mis met meer moslims in 2060? Naar mijn weten is er meer van alles.
Of is TS gewoon racist in ontkenningsfase?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 2 maart 2017 @ 11:43:19 #276
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169238634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:37 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik denk omdat D66 en GL nog een stap verder gaan: de islam is een verrijking voor Nederland.

De Christenen beginnen wakker te worden (CDA, CU, SGP), de SP heeft ook al een redelijke geschiedenis van islamkritiek. De VVD begint iets hardere taal uit te slaan maar zij zijn inderdaad ook nog zeer zwak.
Het christenDOM moet dan ook verboden worden.
Frappant dat het subsidie krijgt in dit land. :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_169238830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sinds wanneer rekenen we midden Amerikaanse ontwikkelingslanden ook al tot de westerse wereld?
Ja, omdat ze westers zijn. Feit blijft dat de islamitische wereld veel diverser en incoherenter is dan de westerse wereld. Of moet ik ook de Filipijnen (of Zuid-Sudan) tot de westerse wereld rekenen, omdat ze katholiek zijn???
  donderdag 2 maart 2017 @ 12:27:44 #278
3647 B.R.Oekhoest
pi_169239412
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

OK, jij bent niet serieus te nemen
pi_169239776
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

OK, jij bent niet serieus te nemen
Goed tegenargument.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169240489
Stellen dat nakomelingen moslim zijn en dat iets daarom eng zou moeten zijn is vrij vreemd.
pi_169240700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:41 schreef corehype het volgende:
Elsevier als bron nemen :')
En wat is er mis met meer moslims in 2060? Naar mijn weten is er meer van alles.
Ik vind wel wat mis met meer religie. Ik ken niet veel landen die daar beter van geworden zijn, andersom wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_169240724
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
Wil je nu werkelijk beweren dat waar meer religie, meer islam is gekomen landen er niet slechter op zijn geworden?
pi_169240738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:28 schreef Beathoven het volgende:
Stellen dat nakomelingen moslim zijn en dat iets daarom eng zou moeten zijn is vrij vreemd.
Nakomelingen zijn ook niet moslim, dat zijn ze pas na indoctrinatie en/of dwang.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2017 @ 14:06:38 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169241274
quote:
15s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
Elsevier pakt uit met een uitgebreid artikel over de toekomst van Nederland als naïeve, wereldvreemde partijen als D66 en GroenLinks de dienst uitmaken. Er wordt een beeld geschetst van de situatie in 2060, maar er staan ook feiten over nu in.

[..]

Bron: http://www.elsevier.nl/ne(...)slamitischer-460377/

Columnist Afshin Ellian stelt in zijn column het volgende:

[..]

Een percentage van 12 procent moslims in dit land zou al funest zijn voor de leefbaarheid in grote delen van het land. En dat is dan de uitkomst van de PVV-koers. Met GroenLinks of D66-beleid stevenen we af op 33 procent moslims in Nederland. Wie legt het straks onze kinderen en kleinkinderen uit als we ons land eenmaal hebben verkwanseld?

Stelling: er moet onmiddellijk een rem op immigratie vanuit moslimlanden. Vluchtelingen krijgen tijdelijke opvang, maar gaan zo snel als mogelijk terug. De overheid moet een actief beleid ontwikkelen om radicale moslims tot re-migratie te bewegen; een actief aanmoedigingsbeleid. We kunnen onder geen beding toestaan dat het percentage moslims in Nederland groeit tot boven de 10 procent.
klopt geen hout van artikel _O-

flipvandyke twitterde op donderdag 02-03-2017 om 07:34:04 Elsevier gefactcheckt over verdubbeling moslims in 2060 en verkiezingsprogramma GL en D66. https://t.co/BFFNWMMmae Beide keren: Onwaar. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169241424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wil je nu werkelijk beweren dat waar meer religie, meer islam is gekomen landen er niet slechter op zijn geworden?
Nee, dat causale verband is niet aanwezig. Sowieso is religie er of het is er niet. De vormen kunnen echter enorm verschillen. Ik denk dat je daarop doelt. Een Afghanistan is toch echt anders dan een Tunesie.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:14:20 #286
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_169241440
Staat een mooie op https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles
quote:
Misschien leuk om toch maar een kleine rekensom te maken. We sluiten dus de grenzen. We hebben nu 1 miljoen moslims. Dat zouden er dus 2 miljoen worden in 43 jaar. Er gaat 300.000 eerste generatie dood. We doen net alsof er geen emigratie zal zijn en ook van de tweede generatie gaat niemand dood. Dan moeten er dus 1,3 miljoen baby's bij komen. Dat zijn er ruim 30.000 per jaar. Nu zijn dat er 17.000. Bijna een verdubbeling dus van 2,1 naar 4 kinderen per vrouw.
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:18:27 #287
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169241512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind wel wat mis met meer religie. Ik ken niet veel landen die daar beter van geworden zijn, andersom wel.
Ga lekker verkassen naar Noord Korea dan.
pi_169241603
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat causale verband is niet aanwezig. Sowieso is religie er of het is er niet. De vormen kunnen echter enorm verschillen. Ik denk dat je daarop doelt. Een Afghanistan is toch echt anders dan een Tunesie.
De correlatie is sowieso aanwezig. Of het causaal is, is niet aangetoond, maar ik ken geen voorbeelden waarbij een land religieuzer is geworden en de welvaart is toegenomen, wel andersom.
pi_169241635
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:18 schreef corehype het volgende:
[..]
Ga lekker verkassen naar Noord Korea dan.
Vind ik niet zo'n mooi alternatief, ik ben op zoek naar iets liberaler.
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:27:05 #290
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_169241689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Vind ik niet zo'n mooi alternatief, ik ben op zoek naar iets liberaler.
Probeer Somalië, lage belastingen en veel vrijheden.
pi_169241737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:27 schreef malleable het volgende:
Probeer Somalië, lage belastingen en veel vrijheden.
Ook al zo'n land verscheurd door religie....probeer het nog eens.
pi_169241767
quote:
maar waarom doen alsof er geen immigratie zal zijn.....daar zit 'm toch juist de kneep?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2017 @ 14:38:43 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169241952
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

maar waarom doen alsof er geen immigratie zal zijn.....daar zit 'm toch juist de kneep?
ook inclusief dat kom je nooit aan de getallen, zie:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

klopt geen hout van artikel _O-

flipvandyke twitterde op donderdag 02-03-2017 om 07:34:04 Elsevier gefactcheckt over verdubbeling moslims in 2060 en verkiezingsprogramma GL en D66. https://t.co/BFFNWMMmae Beide keren: Onwaar. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:12:57 #294
3647 B.R.Oekhoest
pi_169243924
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het causale verband is echt wel aanwezig. Op islamitische leest gestoelde landen hebben een repressief bewind waar geen persvrijheid is, weinig ruimte voor het vrijelijk beoefenen van wetenschap, zijn sociaal-economisch gezien een puinhoop, hebben vrouwen en andere minderheden weinig rechten, zijn interne twisten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is wel aandoenlijk, die manier waarop jij de foute uitvoeringen van je religie probeert goed te praten.
pi_169244026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nakomelingen zijn ook niet moslim, dat zijn ze pas na indoctrinatie en/of dwang.
Als 0,x% van de moslims radicaal is en je dit naar 100% wil omzetten zit er zeker een bepaalde indoctrinatie achter die motivatie. En dat wordt veroorzaakt door een gebrek aan inzicht en elkaar na te lullen op fora als deze.
pi_169244156
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als 0,x% van de moslims radicaal is en je dit naar 100% wil omzetten zit er zeker een bepaalde indoctrinatie achter die motivatie. En dat wordt veroorzaakt door een gebrek aan inzicht en elkaar na te lullen op fora als deze.
Vaag gebrabbel zoals dit kan ik niets mee.
pi_169246224
Elsevier is dus een nepnieuws site.

https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles

quote:
Deze stelling is gecheckt en beoordeeld als
Onwaar

Flip van Dyke

Onwaar +2

Laat ik beginnen met de dingen waar ik wel mee eens ben. Elsevier verwijst naar dit stuk van Demos waarin kritiek wordt geleverd op de verkiezingsprogramma’s. Buiten wat demografische fouten, ben ik het geheel eens met de strekking van het artikel dat het een rommeltje is. Migratiebeleid wordt er niet of nauwelijks gevoerd. Met houdt zich bezig met de waan van de dag. Nu zijn dat asielzoekers, maar even geleden waren dat Polen of Bulgaren of wat dan ook. Het aandeel van asielmigranten in de totale immigratie is echter slechts zeer gering. Weet men in de politiek en pers al niets van de immigratie, van de emigratie is de kennis nog geringer.

Wat overeenkomt met mijn berekeningen is dat het huidig percentage moslims 6% is. Dat is dan een cijfer van de hele bevolking waarbij het geloof van de ouders aan de kinderen wordt toegerekend. Het CBS houdt enquêtes onder de volwassen bevolking en komt op 5%.

Ik heb de verkiezingsprogramma’s gelezen van D66 en GL, maar ik kan geen rechtvaardiging vinden voor het standpunt dat zij voor enorm veel meer immigratie zullen zorgen.

Aantallen moslims

Volgens de berekening van Elsevier zou 10% van de nu geboren baby’s van moslimouders zijn.

Dit kan ongeveer kloppen. Het heeft echter niet zoveel te maken met de hogere vruchtbaarheid van moslims, wat in Elsevier wordt gezegd, maar meer met de hoge immigratie in de jaren tachtig en negentig. Gecombineerd met de hoge vruchtbaarheid toen, heeft dat gezorgd voor een veel hoger percentage vrouwen uit moslimlanden in de vruchtbare leeftijd dan bv bij autochtonen. Dan moet je denken aan een 50% meer.

Kijk je naar de huidige vruchtbaarheid, dan is die van de tweede generatie maar weinig meer dan die van autochtonen en dat terwijl het aantal eerste generatie in de vruchtbare leeftijd sterk krimpt. Van de huidige vruchtbaarheid is alleen die van Marokkaanse en die van Turkse bekend: 2,3 en 1,8 kind per vrouw. Om een groep in stand te houden, zonder migratie, moet een vrouw gemiddeld 2,1 kind krijgen, anders krijg je op den duur krimp, zoals de afgelopen tijd al een paar keer bij autochtonen het geval was. Mijn berekende schatting van het vruchtbaarheidscijfer van moslima’s ligt nu op 2,1, misschien 2,2. Nauwkeuriger kan ik het niet uitrekenen omdat van de overige moslimlanden ontbreekt hoeveel kinderen vrouwen op welke leeftijd hebben gekregen.

Die scheve verdeling van de bevolkingsopbouw resulteert in een percentage van de herkomstgroep moslimlanden dat overleed slechts 0,2% was in 2015. Alsof men 500 jaar wordt. Dat gaat veranderen. Steeds meer moslims zullen van ouderdom sterven in ons land. Als je kijkt naar alle moslimlanden dan waren er op 1 jan. 2016 600.000 van de eerste generatie. De gemiddelde leeftijd is 42 jaar. Er zijn ongeveer net zoveel jonger als ouder dan die 42 jaar. Ik heb het niet precies uitgerekend maar over 44 jaar (2060) zullen er meer dan 300.000 dood zijn of geëmigreerd. Zie dat maar te compenseren met geboorten en dan moet het totaal aantal ook nog verdubbelen.

Bevolkingsgroei

Elsevier: Hij (J. van de Beek, van wie de berekeningen komen, FvD) sluit daarbij aan op de bevolkingsprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek, die tot 2060 loopt, maar week in één enkel opzicht af. Hij vond de aanname van 8.000 asielzoekers per jaar niet reëel en koos voor het gemiddelde van de afgelopen dertig jaar: 15.000.

Asielzoekers? We hebben het hier dus over asielmigratie: in principe asielzoekers en nareizigers die een verblijfsvergunning krijgen en dan natuurlijk niet meer zoekend zijn. Maar laat ik veronderstellen dat hier sprake is van 15.000 asielmigratie. Mede door de invoeren van de nieuwe vreemdelingenwet in 2001 is er sprake van een zeer sterk gedaald aantal asielzoekers. De daling was in Nederland groter dan in de rest van Europa. Van 2008 t/m 2015 waren er gemiddeld 10.000 asielzoekers en nareis per jaar die een verblijfsvergunning asiel kregen. Het aantal studenten en hoog opgeleide arbeidsmigranten was in die periode 50% hoger. Nu moet ik onmiddellijk opmerken dat er nog wel een flinke voorraad asielaanvragen op 1 januari 2016 nog wachten op een beslissing. De vraag is echter of er weer zoiets totaal verrassends zal gebeuren als in 2015 met de zeer grote aantallen asielzoekers. Ik acht het uitgesloten. In 2015 had Nederland het minste aantal asielzoekers van het vaste land van Noordwest Europa. Dat geeft aan dat Nederland niet echt populair is.

Het stukje over asiel kwam in het artikel direct na een stukje over moslims. Zo wordt weer een frame bevestigd. Geen woord erover dat een deel van de asielzoekers geen moslim is. Zelfs in 2015, met het grote aantal Syriërs, was het door mij berekende percentage niet-moslims, met behulp van de data van PEW, 25%. Ook asielmigranten emigreren. Zo kom je al snel beneden de 10.000.

Conclusie

Het is merkwaardig dat er geen verantwoording te vinden is van de berekening van J. van de Beek. Er is een model geschreven en dat is het dan.

Toch is de conclusie dat bij een volledige immigratiestop in 2060 het aantal moslims verdubbelt onzin is. Steeds verder dalende vruchtbaarheid, meer mensen die overlijden en nog steeds emigratie, alhoewel die snel zal dalen door gebrek aan immigratie, zal de groei van het aantal moslims snel doen dalen en uiteindelijk leiden tot krimp. Met name de vruchtbarheid is van belang (er wordt geen cijfer genoemd in Elsevier, maar wel dat die de oorzaak is van de verdubbeling). Die is inmiddels zo laag (2,1 tot 2,2 per vrouw) dat er alleen nog maar groei plaatsvindt omdat de bevolkingsgroep vrij jong is. Een van Nederlands bekendste demografen, Joop de Beer, becijferde al in 2007 dat het aantal moslims in 2050 zou stijgen naar 8% van de bevolking. Ik zie geen enkele reden om daar nu anders over te denken.

Update: Flip van Dyke maakte in de reacties een berekening om te kijken wat ervoor nodig is om bij een complete migratiestop het aantal moslims in Nederland te laten verdubben:

We sluiten dus de grenzen. We hebben nu 1 miljoen moslims. Dat zouden er dus 2 miljoen worden in 43 jaar. Er gaat 300.000 eerste generatie dood. We doen net alsof er geen emigratie zal zijn en ook van de tweede generatie gaat niemand dood. Dan moeten er dus 1,3 miljoen baby's bij komen. Dat zijn er ruim 30.000 per jaar. Nu zijn dat er 17.000. Bijna een verdubbeling dus van 2,1 naar 4 kinderen per vrouw.

Dit is exclusief sterfte in de tweede generatie, en exclusief migratie én gaat in tegen de trend dat ook mensen met een moslimachtergrond steeds minder kinderen krijgen (laatste zin toegevoegd door Joost Berculo).

De bewering is onwaar.

Meer van J. van de Beek hier.
Meer van Flip van Dyke hier.
  donderdag 2 maart 2017 @ 18:49:34 #298
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169246446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 18:33 schreef polderturk het volgende:
Elsevier is dus een nepnieuws site.

https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles

[..]

Zeker niet maar links houdt alleen van onwelgevallige waarheden als het over co2 gaat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169246536
Ik snap die 'migratie stop' niet helemaal in die fact check? Gaat men er nu vanuit dat vanaf 2017 geen immigratie meer is ?!?! Ik zie het niet in de berekening terug. Als ze dat niet meenemen is het wel een heel vreemde fact check?
pi_169246712
De StellingChecker is een initiatief van de weblogs Sargasso en Republiek Allochtonië, beide met een lange traditie van factchecken.

_O- :W

''
Pas onlangs drong tot me door dat mensen met racistische vooroordelen iets te verliezen hebben: hun korte termijn genot, balsem voor hun ziel. Dat hebben ze gemeen met verslaafden. Wanneer ze afkicken raken ze die balsem kwijt. Ik heb me de laatste jaren vaak afgevraagd waarom ...''

eerste alinea in het bovenstaande artikel op http://www.republiekallochtonie.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')