abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2017 @ 11:43:19 #276
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169238634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:37 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik denk omdat D66 en GL nog een stap verder gaan: de islam is een verrijking voor Nederland.

De Christenen beginnen wakker te worden (CDA, CU, SGP), de SP heeft ook al een redelijke geschiedenis van islamkritiek. De VVD begint iets hardere taal uit te slaan maar zij zijn inderdaad ook nog zeer zwak.
Het christenDOM moet dan ook verboden worden.
Frappant dat het subsidie krijgt in dit land. :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_169238830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sinds wanneer rekenen we midden Amerikaanse ontwikkelingslanden ook al tot de westerse wereld?
Ja, omdat ze westers zijn. Feit blijft dat de islamitische wereld veel diverser en incoherenter is dan de westerse wereld. Of moet ik ook de Filipijnen (of Zuid-Sudan) tot de westerse wereld rekenen, omdat ze katholiek zijn???
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 2 maart 2017 @ 12:27:44 #278
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_169239412
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geen van die landen is er slechter op geworden. Wat een conclusie ook.
OK, jij bent niet serieus te nemen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_169239776
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

OK, jij bent niet serieus te nemen
Goed tegenargument.
Allah Al Watan Al Malik
pi_169240489
Stellen dat nakomelingen moslim zijn en dat iets daarom eng zou moeten zijn is vrij vreemd.
pi_169240700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:41 schreef corehype het volgende:
Elsevier als bron nemen :')
En wat is er mis met meer moslims in 2060? Naar mijn weten is er meer van alles.
Ik vind wel wat mis met meer religie. Ik ken niet veel landen die daar beter van geworden zijn, andersom wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_169240724
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
Geen van die landen is er slechter op geworden. Wat een conclusie ook.
Wil je nu werkelijk beweren dat waar meer religie, meer islam is gekomen landen er niet slechter op zijn geworden?
pi_169240738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:28 schreef Beathoven het volgende:
Stellen dat nakomelingen moslim zijn en dat iets daarom eng zou moeten zijn is vrij vreemd.
Nakomelingen zijn ook niet moslim, dat zijn ze pas na indoctrinatie en/of dwang.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2017 @ 14:06:38 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169241274
quote:
15s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
Elsevier pakt uit met een uitgebreid artikel over de toekomst van Nederland als naïeve, wereldvreemde partijen als D66 en GroenLinks de dienst uitmaken. Er wordt een beeld geschetst van de situatie in 2060, maar er staan ook feiten over nu in.

[..]

Bron: http://www.elsevier.nl/ne(...)slamitischer-460377/

Columnist Afshin Ellian stelt in zijn column het volgende:

[..]

Een percentage van 12 procent moslims in dit land zou al funest zijn voor de leefbaarheid in grote delen van het land. En dat is dan de uitkomst van de PVV-koers. Met GroenLinks of D66-beleid stevenen we af op 33 procent moslims in Nederland. Wie legt het straks onze kinderen en kleinkinderen uit als we ons land eenmaal hebben verkwanseld?

Stelling: er moet onmiddellijk een rem op immigratie vanuit moslimlanden. Vluchtelingen krijgen tijdelijke opvang, maar gaan zo snel als mogelijk terug. De overheid moet een actief beleid ontwikkelen om radicale moslims tot re-migratie te bewegen; een actief aanmoedigingsbeleid. We kunnen onder geen beding toestaan dat het percentage moslims in Nederland groeit tot boven de 10 procent.
klopt geen hout van artikel _O-

flipvandyke twitterde op donderdag 02-03-2017 om 07:34:04 Elsevier gefactcheckt over verdubbeling moslims in 2060 en verkiezingsprogramma GL en D66. https://t.co/BFFNWMMmae Beide keren: Onwaar. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169241424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wil je nu werkelijk beweren dat waar meer religie, meer islam is gekomen landen er niet slechter op zijn geworden?
Nee, dat causale verband is niet aanwezig. Sowieso is religie er of het is er niet. De vormen kunnen echter enorm verschillen. Ik denk dat je daarop doelt. Een Afghanistan is toch echt anders dan een Tunesie.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:14:20 #286
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_169241440
Staat een mooie op https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles
quote:
Misschien leuk om toch maar een kleine rekensom te maken. We sluiten dus de grenzen. We hebben nu 1 miljoen moslims. Dat zouden er dus 2 miljoen worden in 43 jaar. Er gaat 300.000 eerste generatie dood. We doen net alsof er geen emigratie zal zijn en ook van de tweede generatie gaat niemand dood. Dan moeten er dus 1,3 miljoen baby's bij komen. Dat zijn er ruim 30.000 per jaar. Nu zijn dat er 17.000. Bijna een verdubbeling dus van 2,1 naar 4 kinderen per vrouw.
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:18:27 #287
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169241512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind wel wat mis met meer religie. Ik ken niet veel landen die daar beter van geworden zijn, andersom wel.
Ga lekker verkassen naar Noord Korea dan.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_169241603
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat causale verband is niet aanwezig. Sowieso is religie er of het is er niet. De vormen kunnen echter enorm verschillen. Ik denk dat je daarop doelt. Een Afghanistan is toch echt anders dan een Tunesie.
De correlatie is sowieso aanwezig. Of het causaal is, is niet aangetoond, maar ik ken geen voorbeelden waarbij een land religieuzer is geworden en de welvaart is toegenomen, wel andersom.
pi_169241635
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:18 schreef corehype het volgende:
[..]
Ga lekker verkassen naar Noord Korea dan.
Vind ik niet zo'n mooi alternatief, ik ben op zoek naar iets liberaler.
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:27:05 #290
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_169241689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Vind ik niet zo'n mooi alternatief, ik ben op zoek naar iets liberaler.
Probeer Somalië, lage belastingen en veel vrijheden.
pi_169241737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:27 schreef malleable het volgende:
Probeer Somalië, lage belastingen en veel vrijheden.
Ook al zo'n land verscheurd door religie....probeer het nog eens.
pi_169241767
quote:
maar waarom doen alsof er geen immigratie zal zijn.....daar zit 'm toch juist de kneep?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2017 @ 14:38:43 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169241952
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

maar waarom doen alsof er geen immigratie zal zijn.....daar zit 'm toch juist de kneep?
ook inclusief dat kom je nooit aan de getallen, zie:

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

klopt geen hout van artikel _O-

flipvandyke twitterde op donderdag 02-03-2017 om 07:34:04 Elsevier gefactcheckt over verdubbeling moslims in 2060 en verkiezingsprogramma GL en D66. https://t.co/BFFNWMMmae Beide keren: Onwaar. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:12:57 #294
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_169243924
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het causale verband is echt wel aanwezig. Op islamitische leest gestoelde landen hebben een repressief bewind waar geen persvrijheid is, weinig ruimte voor het vrijelijk beoefenen van wetenschap, zijn sociaal-economisch gezien een puinhoop, hebben vrouwen en andere minderheden weinig rechten, zijn interne twisten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is wel aandoenlijk, die manier waarop jij de foute uitvoeringen van je religie probeert goed te praten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_169244026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 13:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nakomelingen zijn ook niet moslim, dat zijn ze pas na indoctrinatie en/of dwang.
Als 0,x% van de moslims radicaal is en je dit naar 100% wil omzetten zit er zeker een bepaalde indoctrinatie achter die motivatie. En dat wordt veroorzaakt door een gebrek aan inzicht en elkaar na te lullen op fora als deze.
pi_169244156
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als 0,x% van de moslims radicaal is en je dit naar 100% wil omzetten zit er zeker een bepaalde indoctrinatie achter die motivatie. En dat wordt veroorzaakt door een gebrek aan inzicht en elkaar na te lullen op fora als deze.
Vaag gebrabbel zoals dit kan ik niets mee.
pi_169246224
Elsevier is dus een nepnieuws site.

https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles

quote:
Deze stelling is gecheckt en beoordeeld als
Onwaar

Flip van Dyke

Onwaar +2

Laat ik beginnen met de dingen waar ik wel mee eens ben. Elsevier verwijst naar dit stuk van Demos waarin kritiek wordt geleverd op de verkiezingsprogramma’s. Buiten wat demografische fouten, ben ik het geheel eens met de strekking van het artikel dat het een rommeltje is. Migratiebeleid wordt er niet of nauwelijks gevoerd. Met houdt zich bezig met de waan van de dag. Nu zijn dat asielzoekers, maar even geleden waren dat Polen of Bulgaren of wat dan ook. Het aandeel van asielmigranten in de totale immigratie is echter slechts zeer gering. Weet men in de politiek en pers al niets van de immigratie, van de emigratie is de kennis nog geringer.

Wat overeenkomt met mijn berekeningen is dat het huidig percentage moslims 6% is. Dat is dan een cijfer van de hele bevolking waarbij het geloof van de ouders aan de kinderen wordt toegerekend. Het CBS houdt enquêtes onder de volwassen bevolking en komt op 5%.

Ik heb de verkiezingsprogramma’s gelezen van D66 en GL, maar ik kan geen rechtvaardiging vinden voor het standpunt dat zij voor enorm veel meer immigratie zullen zorgen.

Aantallen moslims

Volgens de berekening van Elsevier zou 10% van de nu geboren baby’s van moslimouders zijn.

Dit kan ongeveer kloppen. Het heeft echter niet zoveel te maken met de hogere vruchtbaarheid van moslims, wat in Elsevier wordt gezegd, maar meer met de hoge immigratie in de jaren tachtig en negentig. Gecombineerd met de hoge vruchtbaarheid toen, heeft dat gezorgd voor een veel hoger percentage vrouwen uit moslimlanden in de vruchtbare leeftijd dan bv bij autochtonen. Dan moet je denken aan een 50% meer.

Kijk je naar de huidige vruchtbaarheid, dan is die van de tweede generatie maar weinig meer dan die van autochtonen en dat terwijl het aantal eerste generatie in de vruchtbare leeftijd sterk krimpt. Van de huidige vruchtbaarheid is alleen die van Marokkaanse en die van Turkse bekend: 2,3 en 1,8 kind per vrouw. Om een groep in stand te houden, zonder migratie, moet een vrouw gemiddeld 2,1 kind krijgen, anders krijg je op den duur krimp, zoals de afgelopen tijd al een paar keer bij autochtonen het geval was. Mijn berekende schatting van het vruchtbaarheidscijfer van moslima’s ligt nu op 2,1, misschien 2,2. Nauwkeuriger kan ik het niet uitrekenen omdat van de overige moslimlanden ontbreekt hoeveel kinderen vrouwen op welke leeftijd hebben gekregen.

Die scheve verdeling van de bevolkingsopbouw resulteert in een percentage van de herkomstgroep moslimlanden dat overleed slechts 0,2% was in 2015. Alsof men 500 jaar wordt. Dat gaat veranderen. Steeds meer moslims zullen van ouderdom sterven in ons land. Als je kijkt naar alle moslimlanden dan waren er op 1 jan. 2016 600.000 van de eerste generatie. De gemiddelde leeftijd is 42 jaar. Er zijn ongeveer net zoveel jonger als ouder dan die 42 jaar. Ik heb het niet precies uitgerekend maar over 44 jaar (2060) zullen er meer dan 300.000 dood zijn of geëmigreerd. Zie dat maar te compenseren met geboorten en dan moet het totaal aantal ook nog verdubbelen.

Bevolkingsgroei

Elsevier: Hij (J. van de Beek, van wie de berekeningen komen, FvD) sluit daarbij aan op de bevolkingsprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek, die tot 2060 loopt, maar week in één enkel opzicht af. Hij vond de aanname van 8.000 asielzoekers per jaar niet reëel en koos voor het gemiddelde van de afgelopen dertig jaar: 15.000.

Asielzoekers? We hebben het hier dus over asielmigratie: in principe asielzoekers en nareizigers die een verblijfsvergunning krijgen en dan natuurlijk niet meer zoekend zijn. Maar laat ik veronderstellen dat hier sprake is van 15.000 asielmigratie. Mede door de invoeren van de nieuwe vreemdelingenwet in 2001 is er sprake van een zeer sterk gedaald aantal asielzoekers. De daling was in Nederland groter dan in de rest van Europa. Van 2008 t/m 2015 waren er gemiddeld 10.000 asielzoekers en nareis per jaar die een verblijfsvergunning asiel kregen. Het aantal studenten en hoog opgeleide arbeidsmigranten was in die periode 50% hoger. Nu moet ik onmiddellijk opmerken dat er nog wel een flinke voorraad asielaanvragen op 1 januari 2016 nog wachten op een beslissing. De vraag is echter of er weer zoiets totaal verrassends zal gebeuren als in 2015 met de zeer grote aantallen asielzoekers. Ik acht het uitgesloten. In 2015 had Nederland het minste aantal asielzoekers van het vaste land van Noordwest Europa. Dat geeft aan dat Nederland niet echt populair is.

Het stukje over asiel kwam in het artikel direct na een stukje over moslims. Zo wordt weer een frame bevestigd. Geen woord erover dat een deel van de asielzoekers geen moslim is. Zelfs in 2015, met het grote aantal Syriërs, was het door mij berekende percentage niet-moslims, met behulp van de data van PEW, 25%. Ook asielmigranten emigreren. Zo kom je al snel beneden de 10.000.

Conclusie

Het is merkwaardig dat er geen verantwoording te vinden is van de berekening van J. van de Beek. Er is een model geschreven en dat is het dan.

Toch is de conclusie dat bij een volledige immigratiestop in 2060 het aantal moslims verdubbelt onzin is. Steeds verder dalende vruchtbaarheid, meer mensen die overlijden en nog steeds emigratie, alhoewel die snel zal dalen door gebrek aan immigratie, zal de groei van het aantal moslims snel doen dalen en uiteindelijk leiden tot krimp. Met name de vruchtbarheid is van belang (er wordt geen cijfer genoemd in Elsevier, maar wel dat die de oorzaak is van de verdubbeling). Die is inmiddels zo laag (2,1 tot 2,2 per vrouw) dat er alleen nog maar groei plaatsvindt omdat de bevolkingsgroep vrij jong is. Een van Nederlands bekendste demografen, Joop de Beer, becijferde al in 2007 dat het aantal moslims in 2050 zou stijgen naar 8% van de bevolking. Ik zie geen enkele reden om daar nu anders over te denken.

Update: Flip van Dyke maakte in de reacties een berekening om te kijken wat ervoor nodig is om bij een complete migratiestop het aantal moslims in Nederland te laten verdubben:

We sluiten dus de grenzen. We hebben nu 1 miljoen moslims. Dat zouden er dus 2 miljoen worden in 43 jaar. Er gaat 300.000 eerste generatie dood. We doen net alsof er geen emigratie zal zijn en ook van de tweede generatie gaat niemand dood. Dan moeten er dus 1,3 miljoen baby's bij komen. Dat zijn er ruim 30.000 per jaar. Nu zijn dat er 17.000. Bijna een verdubbeling dus van 2,1 naar 4 kinderen per vrouw.

Dit is exclusief sterfte in de tweede generatie, en exclusief migratie én gaat in tegen de trend dat ook mensen met een moslimachtergrond steeds minder kinderen krijgen (laatste zin toegevoegd door Joost Berculo).

De bewering is onwaar.

Meer van J. van de Beek hier.
Meer van Flip van Dyke hier.
  donderdag 2 maart 2017 @ 18:49:34 #298
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169246446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 18:33 schreef polderturk het volgende:
Elsevier is dus een nepnieuws site.

https://stellingchecker.n(...)er-niet-in#controles

[..]

Zeker niet maar links houdt alleen van onwelgevallige waarheden als het over co2 gaat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169246536
Ik snap die 'migratie stop' niet helemaal in die fact check? Gaat men er nu vanuit dat vanaf 2017 geen immigratie meer is ?!?! Ik zie het niet in de berekening terug. Als ze dat niet meenemen is het wel een heel vreemde fact check?
pi_169246712
De StellingChecker is een initiatief van de weblogs Sargasso en Republiek Allochtonië, beide met een lange traditie van factchecken.

_O- :W

''
Pas onlangs drong tot me door dat mensen met racistische vooroordelen iets te verliezen hebben: hun korte termijn genot, balsem voor hun ziel. Dat hebben ze gemeen met verslaafden. Wanneer ze afkicken raken ze die balsem kwijt. Ik heb me de laatste jaren vaak afgevraagd waarom ...''

eerste alinea in het bovenstaande artikel op http://www.republiekallochtonie.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')