De VVD wil natuurlijk een monopolie op de verwevenheid tussen overheid en georganiseerde misdaad.quote:De VVD is vooral kritisch op de mogelijke verwevenheid tussen de overheid en de georganiseerde misdaad.
Wahahahaa! Hilarisch gewoon dit.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:32 schreef vigen98 het volgende:
De VVD is vooral kritisch op de mogelijke verwevenheid tussen de overheid en de georganiseerde misdaad.
Wat gaat dat met de prijs voor een grammetje doen dan?quote:D66 wil de criminaliteit rondom de wietteelt terugdringen en hoopt dat het eenvoudiger wordt om coffeeshops belasting te laten betalen.
Don Teeven duldt geen concurrentie.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De VVD wil natuurlijk een monopolie op de verwevenheid tussen overheid en georganiseerde misdaad.
Die hebben ze al. Vandaar dat ze dit afkeuren als 'dekmantel'quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De VVD wil natuurlijk een monopolie op de verwevenheid tussen overheid en georganiseerde misdaad.
Niet meer verslavend dan vet of suiker. Dan nog, alcohol en tabak.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Mooi dat een verslavende middel genormaliseerd wordt?
Verbied alcohol dan ook maar.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn tig dingen legaal die mogelijk veel verslavender of schadelijker dan wiet zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. En zo hebben we meer controle erover en kunnen we belastingen heffen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niet meer verslavend dan vet of suiker. Dan nog, alcohol en tabak.
Wiet is niet verslavend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Cocaine is iets heel anders dan wiet. En hasj is eigenlijk gewoon wiet in een andere vorm.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Ongelofelijk dat mensen dit goed vinden... What next? Cocaïne ook reguleren? Hash ook reguleren? Alles voor centen maar niemand geeft om de volksgezondheid helemaal top.
Manmanmanquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niet meer verslavend dan vet of suiker. Dan nog, alcohol en tabak.
Echt te dom om te poepen. Maar ja legaliseer alle drugs.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Ongelofelijk dat mensen dit goed vinden... What next? Cocaïne ook reguleren? Hash ook reguleren? Alles voor centen maar niemand geeft om de volksgezondheid helemaal top.
Niet lichamelijk, wel geestelijk. Maar dat is geen reden om het te verbieden vind ik. Alcohol is overigens nog een veel zwaarder middel en zelfs dodelijk bij overmatig gebruik, in tegenstelling tot wiet.quote:
Hoe kom je erbij dat het verslavend is?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]![]()
Waar de fuck heb je dat vandaan gehaald?
Mooi dat een medicijn genormaliseerd wordt. Kijk is naar alcohol en tabak, praat dan verder over wat nou precies een verslavend middel is.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Wat gaat het met de jaagt op kleine kwekers doen? Als er niet meer voor alle coffeeshops illegaal gekweekt hoeft te worden stopt de politie jacht ook en wordt het weer een acceptable risico om zelf te kweken. Wat gaat dat met je gramprijs doen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat gaat dat met de prijs voor een grammetje doen dan?
Want door strafbare feiten te legaliseren is er geen criminaliteit meer? Dit maakt de criminaliteit alleen maar harder. Geen afrekeningen meer binnen het criminele circuit, maar onderwereld vs. bovenwereld met gevolgen voor de openbare orde en veiligheid.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Echt te dom om te poepen. Maar ja legaliseer alle drugs.
Goed plan. Je vergeet XTC. Geen ellende meer met vervuilde pillen en duidelijkheid over de hoeveelheid MDMA per pil. Dat zou een berg ellende schelen, nu doet vooral de jeugd maar wat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt. Hash is letterlijk thc van wietplanten.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Geestelijk heb je zelf in de hand. Alcohol is bijvoorbeeld lichamelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet lichamelijk, wel geestelijk. Maar dat is geen reden om het te verbieden vind ik. Alcohol is overigens nog een veel zwaarder middel en zelfs dodelijk bij overmatig gebruik, in tegenstelling tot wiet.
Ik snap je heel goed, ben zelf ook geen drugsgebruiker en zie het liefst ook geen drugs om mij heen, maar ik heb liever dat het legaal gebeud dan illegaal en criminelen het geld verdienen. Ik zou het zeker niet als normaal willen doorgeven aan mijn kinderen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Medicijn? Het is zwaar schadelijk voor je longen. Wiet geeft veel meer teer af in je longen dan tabak. Lekker he teer in je longenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef Pappiony het volgende:
[..]
Mooi dat een medicijn genormaliseerd wordt. Kijk is naar alcohol en tabak, praat dan verder over wat nou precies een verslavend middel is.
Je kan het ook op andere manieren gebruiken dan alleen over je longen roken...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Medicijn? Het is zwaar schadelijk voor je longen. Wiet geeft veel meer teer af in je longen dan tabak. Lekker he teer in je longen
Ik heb vijf jaar in een shop gewerkt, en heb gezien hoe fucking verslavend het kan zijn voor sommigen. Stelen, liegen, bedriegen en/of wiet boven eten verkiezen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:39 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het verslavend is?Lees eens een boek in plaats van zomaar dingen te roepen.
Alcohol is ook gelegaliseerd. Waarom zou dat dan wel kunnen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Want door strafbare feiten te legaliseren is er geen criminaliteit meer? Dit maakt de criminaliteit alleen maar harder. Geen afrekeningen meer binnen het criminele circuit, maar onderwereld vs. bovenwereld met gevolgen voor de openbare orde en veiligheid.
Maar als het om andere soorten drugs gaat vindt je het ineens wel prima om anderen te dicteren wat zij wel en niet mogen doenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
ManmanmanDat zijn compleet andere dingen. Die 2 voorbeelden van jou, die heeft je lichaam nodig anders ga je dood. Alcohol en tabak ben ik met je eens. Hoe min mogelijk des te beter
Alhoewel ik niet iemand ga dicteren wat hij of zij mag drinken/roken.
Het gaat allemaal duurder worden. Zelfkweek staat meer risico op, want de overheid gaat dit nu actief controleren, anders lopen ze natuurlijk inkomsten mis. Coffeeshop wiet wordt ook duurder door accijnzen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Wat gaat het met de jaagt op kleine kwekers doen? Als er niet meer voor alle coffeeshops illegaal gekweekt hoeft te worden stopt de politie jacht ook en wordt het weer een acceptable risico om zelf te kweken. Wat gaat dat met je gramprijs doen?
Dit komt niet door de wiet zelf maar door de gebruiker. Wiet is niet verslavend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar in een shop gewerkt, en heb gezien hoe fucking verslavend het kan zijn voor sommigen. Stelen, liegen, bedreigen en/of wiet boven eten verkiezen.
Jij weet dus duidelijk niet waar jij het over hebt. Hash = niet wiet. Daarom heb ik het in mijn voorbeeld gebruikt. Maar hey kan wel andere voorbeelden geven. Wat vind je van speed?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef Pappiony het volgende:
[..]
Jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt. Hash is letterlijk thc van wietplanten.
Dat heb je met alles, er zijn altijd mensen die er niet mee om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar in een shop gewerkt, en heb gezien hoe fucking verslavend het kan zijn voor sommigen. Stelen, liegen, bedriegen en/of wiet boven eten verkiezen.
Haha dit bedoel ik dus. Als medicijn wordt het in olie vorm genomen, of gevaped. Niks geen teer o.i.d. Ga je inlezen voordat je je oordeel overal op internet gooit.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Medicijn? Het is zwaar schadelijk voor je longen. Wiet geeft veel meer teer af in je longen dan tabak. Lekker he teer in je longen
Omdat het zwaar schadelijk is. Wanneer jouw kind even lekker een gram cocaïne van de straat haalt moet je ook niet oordelen he!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het om andere soorten drugs gaat vindt je het ineens wel prima om anderen te dicteren wat zij wel en niet mogen doen?..
Dat is van oudsher. Er zijn weinig criminelen die nu hun geld verdienen met het stoken van alcohol. Wiet kweken zou verboden moeten blijven, maar de overheid pakt de markt af én neemt de markt over. Ik denk dat Jantje die een legale kwekerij gaat starten een paar granaten binnen geworpen krijgt van criminele bendes die daardoor geld mis gaan lopen. Met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Alcohol is ook gelegaliseerd. Waarom zou dat dan wel kunnen?
Hasj is afkomstig van dezelfde plant en heeft dezelfde stoffen als wiet, alleen zit in hash meer CBD waardoor je er minder high van wordt maar meer wat rustiger.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jij weet dus duidelijk niet waar jij het over hebt. Hash = niet wiet. Daarom heb ik het in mijn voorbeeld gebruikt. Maar hey kan wel andere voorbeelden geven. Wat vind je van speed?
Mijn kinderen mogen best een paar keer snuiven.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het zwaar schadelijk is. Wanneer jouw kind even lekker een gram cocaïne van de straat haalt moet je ook niet oordelen he!![]()
Perspectief kijken he
Alcohol staat op de 3e plaats, tabak op de 4e, cannabis komt pas op de 11e plaats qua schadelijkheid.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het zwaar schadelijk is. Wanneer jouw kind even lekker een gram cocaïne van de straat haalt moet je ook niet oordelen he!![]()
Perspectief kijken he
Alcohol is niet verslavend. Het komt door de gebruiker.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:43 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dit komt niet door de wiet zelf maar door de gebruiker. Wiet is niet verslavend.
Ik zag laatst een groot stuk van het Kamerdebat en toen zei Van Klaveren al dat zijn fractie een sleutelpositie zou hebben. Dat blijkt nét niet het geval.quote:Bij de stemming schaarden 77 Kamerleden zich achter het voorstel en 72 keerden zich ertegen. Voor waren D66, PvdA, SP, GroenLinks, 50Plus, Partij voor de Dieren, Kuzu/Özturk, Bontes/Van Klaveren, Van Vliet, Klein, Houwers en Monasch. Tegen stemden VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en SGP.
Jij snapt er dus weer niks van.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Alcohol is niet verslavend. Het komt door de gebruiker.
Cocaïne is niet verslavend, komt gewoon doordat de gebruiker te zwak is en daardoor meer nodig heeft.
Ja ja we kunnen wel duizenden smoesjes verzinnen.
Hey snotneus.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jij weet dus duidelijk niet waar jij het over hebt. Hash = niet wiet. Daarom heb ik het in mijn voorbeeld gebruikt. Maar hey kan wel andere voorbeelden geven. Wat vind je van speed?
Mooi stemadviesquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
quote:
Bij de stemming schaarden 77 Kamerleden zich achter het voorstel en 72 keerden zich ertegen. Voor waren D66, PvdA, SP, GroenLinks, 50Plus, Partij voor de Dieren, Kuzu/Özturk, Bontes/Van Klaveren, Van Vliet, Klein, Houwers en Monasch. Tegen stemden VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en SGP.
Trollquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Mijn kinderen mogen best een paar keer snuiven.
Dat wou ik net over jou zeggen, manmanman wat een onzin kraam jij uitquote:
Hij snapt er echt geen drol van. Lichamelijk verslaafd betekent zware afkickverschijnselen, en bij zware lichamelijke verslaving kan je niet zomaar stoppen, dat kan zelfs bij sommige drugs de dood betekenen. Geestelijk verslaafd zit puur in je bolletje, je wilt gewoon dat jointje roken. Je hoort mij niet zeggen dat geestelijk verslaafd niet erg is, maar zit wel een verschil in.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:46 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Jij snapt er dus weer niks van.Lichamelijk verslaafd zijn is wat anders dan geestelijk. Maar je hebt alles zelf in de hand.
En alcohol en tabak zijn niet schadelijk?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Perspectief kijken he
Medicijn? Er is geen enkele aanwijzing dat wiet op welke manier dan ook medicinale werking heeft. Alleen als placebo werkt het, niet geheel verrassend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef Pappiony het volgende:
[..]
Mooi dat een medicijn genormaliseerd wordt.
Kan je olie kweken? Nee. Wiet kweken betekent dat je de plant kweekt. Dat betekent dus dat het gerookt moet worden, wat weer betekent dat er veel teer in je longen terecht komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:46 schreef Pappiony het volgende:
[..]
We praten over wietkweken, dus alle vormen.
Een verslaving komt altijd door de gebruiker zelf.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:43 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dit komt niet door de wiet zelf maar door de gebruiker. Wiet is niet verslavend.
Het werkt in elk geval erg ontspannend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Medicijn? Er is geen enkele aanwijzing dat wiet op welke manier dan ook medicinale werking heeft. Alleen als placebo werkt het, niet geheel verrassend.
Kijk voor de grap eens waar de Amerikaanse Maffia nou precies zijn geld mee verdiende in de tijd dat alcohol verboden was in de VS...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat is van oudsher. Er zijn weinig criminelen die nu hun geld verdienen met het stoken van alcohol. Wiet kweken zou verboden moeten blijven, maar de overheid pakt de markt af én neemt de markt over. Ik denk dat Jantje die een legale kwekerij gaat starten een paar granaten binnen geworpen krijgt van criminele bendes die daardoor geld mis gaan lopen. Met alle gevolgen van dien.
Nee hoor, net genoegquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:48 schreef borisz het volgende:
VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en SGP stemden tegen #wietwet. Ofwel 39 zetels in de senaat... Twee teveel.
Jawelquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En alcohol en tabak zijn niet schadelijk?
Lol. De wiet wordt gekweekt, en dan wordt er van de gekweekte wiet olie gemaakt, door de THC te extraheren. Heb je nou echt niet door dat je geen idee hebt waar je over praatquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan je olie kweken? Nee. Wiet kweken betekent dat je de plant kweekt. Dat betekent dus dat het gerookt moet worden, wat weer betekent dat er veel teer in je longen terecht komt.
VVD hé die denken aan het geld. Die zullen gewoon in het senaat wel voor stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:48 schreef borisz het volgende:
VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en SGP stemden tegen #wietwet. Ofwel 39 zetels in de senaat... Twee teveel.
Klopt, maar in tegenstelling tot wiet en andere soorten drugs pleit je in die situaties niet voor een totaalverbod. Wat is er dus exact anders aan die twee dat het in die situatie niet hoeft?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
JawelDaarom zeg ik ook zo min mogelijk het liefst dat mensen zelf stoppen
Niks mis met domme mensen, maar ga dan niet je mening verkondigen en neppe feiten verkondigen alsof je er verstand van hebtquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:50 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wat is deze ts dom godverdomme...![]()
Ja dat is anders dan wat je net zei. Wiet kweken wordt niet inbegrepen met de olievorm he.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:50 schreef Pappiony het volgende:
[..]
Lol. De wiet wordt gekweekt, en dan wordt er van de gekweekte wiet olie gemaakt, door de THC te extraheren. Heb je nou echt niet door dat je geen idee hebt waar je over praat
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja dat is anders dan wat je net zei. Wiet kweken wordt niet inbegrepen met de olievorm he.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan je olie kweken? Nee. Wiet kweken betekent dat je de plant kweekt. Dat betekent dus dat het gerookt moet worden, wat weer betekent dat er veel teer in je longen terecht komt.
Omdat het al genormaliseerd is. Wiet is dat nog niet. Waarom genezen als je het kunt voorkomen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar in tegenstelling tot wiet en andere soorten drugs pleit je in die situaties niet voor een totaalverbod. Wat is er dus exact anders aan die twee dat het in die situatie niet hoeft?
Kidicoke is goed om te geven. Leren ze er al vroeg mee om te gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Mijn kinderen mogen best een paar keer snuiven.
En waar komt de olie vandaan dan ?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kidicoke is goed om te geven. Leren ze er al vroeg mee om te gaan.
Ik heb het over nu, niet over toen. Je zult zien dat als bepaalde vormen van criminaliteit worden gelegaliseerd, er voor de criminelen geen baten meer zijn in die markt. Hun eerste reactie zal zijn om de markt terug te veroveren, door soms letterlijk hun tegenstanders uit te schakelen. Dat is wat we nu al zien in de onderwereld en dat zal zich naar mijn verwachting ook naar de bovenwereld verplaatsen. Dus op het moment dat jij op een terrasje zit, gaat er bij de coffeeshop naast jou een granaat naar binnen. Als de criminelen de markt niet kunnen heroveren zullen ze andere markten gaan zoeken, en zul je zien dat bijvoorbeeld het aantal overvallen of fraude zal gaan toenemen. Kortom, het werkt criminaliteit alleen maar in de hand.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens waar de Amerikaanse Maffia nou precies zijn geld mee verdiende in de tijd dat alcohol verboden was in de VS...
En het feit dat het al genormaliseerd is maakt het minder schadelijk (en daarmee minder noodzakelijk om het te verbieden)?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het al genormaliseerd is. Wiet is dat nog niet. Waarom genezen als je het kunt voorkomen.
Als dit door gaat, zullen ze waarschijnlijk overschakelen op ander materiaal. Alle coffeeshops uitschakelen is geen begin aan voor ze.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:53 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb het over nu, niet over toen. Je zult zien dat als bepaalde vormen van criminaliteit worden gelegaliseerd, er voor de criminelen geen baten meer zijn in die markt. Hun eerste reactie zal zijn om de markt terug te veroveren, door soms letterlijk hun tegenstanders uit te schakelen. Dat is wat we nu al zien in de onderwereld en dat zal zich naar mijn verwachting ook naar de bovenwereld verplaatsen. Dus op het moment dat jij op een terrasje zit, gaat er bij de coffeeshop naast jou een granaat naar binnen. Als de criminelen de markt niet kunnen heroveren zullen ze andere markten gaan zoeken, en zul je zien dat bijvoorbeeld het aantal overvallen of fraude zal gaan toenemen. Kortom, het werkt criminaliteit alleen maar in de hand.
Je stopt woorden in mijn mond. Waar heb je mij zien zeggen dat het minder schadelijk is?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En het feit dat het al genormaliseerd is maakt het minder schadelijk (en daarmee minder noodzakelijk om het te verbieden)?
Het is dan ook normaal. Verbieden is abnormaal. En daarom is er zoveel criminaliteit en corruptie.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Hierdoor normaliseer je zo'n verslafende product
Vergeet niet dat het ook psychoses kan triggeren, maar het heeft voor vele (zieke) mensen inderdaad voordelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef delano.888 het volgende:
Niks mis met wiet imo. Zou overal gewoon legaal moeten zijn. Omdat:
Vreemd genoeg heeft die gang van zaken zich niet voltrokken toen de eerste stappen in het gedoogbeleid werden gezet, wat overtuigd je ervan dat het dit keer wel gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:53 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb het over nu, niet over toen. Je zult zien dat als bepaalde vormen van criminaliteit worden gelegaliseerd, er voor de criminelen geen baten meer zijn in die markt. Hun eerste reactie zal zijn om de markt terug te veroveren, door soms letterlijk hun tegenstanders uit te schakelen. Dat is wat we nu al zien in de onderwereld en dat zal zich naar mijn verwachting ook naar de bovenwereld verplaatsen. Dus op het moment dat jij op een terrasje zit, gaat er bij de coffeeshop naast jou een granaat naar binnen. Als de criminelen de markt niet kunnen heroveren zullen ze andere markten gaan zoeken, en zul je zien dat bijvoorbeeld het aantal overvallen of fraude zal gaan toenemen. Kortom, het werkt criminaliteit alleen maar in de hand.
Maar voor medische einddoelen heeft volgens mij niemand iets op tegen. Het gewoon normaliseren en reguleren voor iedereen is andersquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef delano.888 het volgende:
Omdat iedereen drugs nodig heeft. Suiker, roddels, sex, propaganda, drogredeneren, shoppen, trollen, ....quote:
Ze hoeven ook niet alles uit te schakelen, alleen wat in hun gebied ligt. Om het maar zo te zeggen. Als jij als crimineel een bepaald deel van de stad als afzetmarkt hebt, en een of andere popiejopie van de overheid pakt dat van je af en dat mag allemaal van de overheid, zul je daar als crimineel niet blij mee zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef Pappiony het volgende:
[..]
Als dit door gaat, zullen ze waarschijnlijk overschakelen op ander materiaal. Alle coffeeshops uitschakelen is geen begin aan voor ze.
Voordat je ergens een mening over vormt kan je in ieder geval proberen iets van kennis op te doenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat de wereld anders te saai is
Placebo.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef delano.888 het volgende:
Niet, maar als dat niet het geval is moet er dan wel een andere goede reden zijn waarom het een wel en het ander niet legaal zou moeten zijn. Op dit moment trek je namelijk een volstrekt arbitraire grens.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je stopt woorden in mijn mond. Waar heb je mij zien zeggen dat het minder schadelijk is?
Veel mensen die het voor medische redenen nodig hebben (buiten Nederland) kunnen er ook helemaal niet aan komen, omdat ze bijvoorbeeld in de verkeerde staat wonen. Laten wij het goede voorbeeld (blijven) geven.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Maar voor medische einddoelen heeft volgens mij niemand iets op tegen. Het gewoon normaliseren en reguleren voor iedereen is anders
Tuurlijk johquote:
Mee eens. We liepen járen voor, maar verpesten het nu de laatste jaren, zelfs Amerika heeft ons ingehaald...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Veel mensen die het voor medische redenen nodig hebben (buiten Nederland) kunnen er ook helemaal niet aan komen, omdat ze bijvoorbeeld in de verkeerde staat wonen. Laten wij het goede voorbeeld (blijven) geven.
(zie einde filmpje)
Het verschil is academisch.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:46 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
) Lichamelijk verslaafd zijn is wat anders dan geestelijk.
Eerlijk gezegd boeit het me geen ene flikkerquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:00 schreef 2Happy4U het volgende:
Maar waarom ben je erop tegen TS? Naast dat het 'verslavend' is. Heb jij geen hobby's of dingen die je lekker vindt die eigenlijk niet zo goed zijn voor je lichaam.
Waarom denk je dat NL nog meer de wietschuur van Europa wordt terwijl zelfs een steeds groter wordend deel van de coffeeshopwiet afkomstig is uit het buitenland?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef sneakydesert het volgende:
Dit maakt de grens tussen de onder- en bovenwereld nog vager en werkt ondermijning in de hand. Daarbij is dit een opstapje om Nederland de wietschuur van Europa te maken, met nóg meer drugscriminelen en het geweld wat daarbij hoort. Ik had het liever anders gezien.
Nee, er is op dit moment geen enkel bewijs dat wiet op wat voor manier dan ook helpt bij dit soort symptomen. En als het wel helpt zijn er betere medicijnen met minder bijwerkingen.quote:
Dit is écht zo'n leugenachtige uitspraakquote:
Leuk dat je het niveau in NWS omhoog tilt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd boeit het me geen ene flikkerZe doen maar
Was beetje auwehoeren
Hasj is geen wiet in een andere vorm. Hasj zijn samengeperste trichonen, een soort haartjes die op wiet (of meer bepaald, de bloemen en sommige bladeren) zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Cocaine is iets heel anders dan wiet. En hasj is eigenlijk gewoon wiet in een andere vorm.
Jij denkt echt dat dat filmpje nep is? En dat iemand met parkinson het probleem gewoon "weg kan denken" als hij dat wil?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, er is op dit moment geen enkel bewijs dat wiet op wat voor manier dan ook helpt bij dit soort symptomen. En als het wel helpt zijn er betere medicijnen met minder bijwerkingen.
Denk dat je de bijsluiter wat uitvoeriger moet lezen misschien?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
En als het wel helpt zijn er betere medicijnen met minder bijwerkingen.
Het grootste exportproduct van Nederland is wiet. Dit zal alleen maar meer drugstoeristen trekken.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NL nog meer de wietschuur van Europa wordt terwijl zelfs een steeds groter wordend deel van de coffeeshopwiet afkomstig is uit het buitenland?
newsflash : Je kan er meer mee dan enkel roken !quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Geen dank.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Leuk dat je het niveau in NWS omhoog tilt.
Eindelijk iemand die het verschil weetquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Hasj is geen wiet in een andere vorm. Hasj zijn samengeperste trichonen, een soort haartjes die op wiet (of meer bepaald, de bloemen en sommige bladeren) zitten.
Daar is geen bewijs voor. Aangezien de productie illegaal is zijn er geen cijfers over hoeveelheden en hoeveel daarvan de grens over gaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Het grootste exportproduct van Nederland is wiet. Dit zal alleen maar meer drugstoeristen trekken.
In feite zijn illegale drugs beter verkrijgbaar dan legale. 's Avonds gaat de slijter dicht, maar coke komen ze 's nachts bij je thuis brengen, en dan vragen ze niet hoe oud je bent.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:05 schreef AvispaCS het volgende:
Ik ben voor. Zo lang anderen er geen last van hebben, moeten mensen het lekker zelf weten.
Alcohol en Tabak zijn schadelijker en zijn ook zo goed als vrij te verkrijgen.
Zoek even op wat placebo betekent.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dat filmpje nep is? En dat iemand met parkinson het probleem gewoon "weg kan denken" als hij dat wil?
In Tilburg alleen al 800 miljoen per jaar aan wietteelt, zie het boek 'De Achterkant van Nederland' voor meer interessante feiten. Dat is écht veel.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor. Aangezien de productie illegaal is zijn er geen cijfers over hoeveelheden en hoeveel daarvan de grens over gaat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)per-jaar-op-a1427719quote:De wietindustrie is een van de grootste bedrijfstakken in de gemeente Tilburg. Volgens een berekening van de politie en de universiteit verdienen 2.000 tot 3.000 Tilburgers hun boterham met de wietteelt waarmee ze jaarlijks een geschatte 800 miljoen euro omzetten.
Nu is het toch wel duidelijk dat je aan het trollen bent hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En speciaal voor jou Vigen98 een crosspost uit een ander topic waarom legalisatie beter is dan keihard verbieden:quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Zeer slechtHierdoor normaliseer je zo'n verslafende product
Wiet is niet goed voor je als je dat denkt zou ik toch maar wat meer in de boeken duiken want het is zeker schadelijk!
Maakt Nederland zich weer volkomen belachelijk door maar vast te houden aan een krampachtig gedoog beleid in plaats van een legalisatie zoals we die op heel veel andere plekken in de wereld zien.
quote:Op maandag 6 februari 2017 14:16 schreef YuckFou het volgende:
Hoewel ik voor legalisatie ben en niks mis vind met een jointje af en toe wil ik hier wel even een kanttekening bij plaatsen.
Een groot deel van de thuiskwekerijen in Nederland, bij Annie 3 hoog achter en bij Ome Wim in de garage zijn vaak via via aangelegd door een ploegje criminelen die vanaf dat moment een extra kweek hebben staan, de opbrengst, duizenden Euro's per kwartaal is voor de meeste mensen doorslaggevend om met die lui in zee te gaan, maar vaak beseffen ze dan niet dat er daarna geen weg terug meer is.
Die kweek staat en vanaf dat moment blijft die staan of hij moet door justitie opgerold worden, of Annie en Ome Henk nou willen of niet, en als ze dat niet meer willen zijn de eerst zo aardige jongens heel snel heel veel minder aardig en worden bedreiging en geweld niet geschuwd om duidelijk te maken dat de kweek blijft staan.
Dat Annie en Ome Henk ondertussen hun huis op het spel zetten, illegaal stroom aftappen en op die manier als ze gepakt worden serieus problemen krijgen interesseert hen natuurlijk allerminst, daar zal volgens mij dan ook de grootste winst te behalen zijn bij legalisatie, het verstikkende werk van de illegale kweek onder duizenden mensen zal wegvallen en kleine thuiskweekjes zullen ten opzichte van grote gelegaliseerde kwekerijen niet meer rendabel zijn.
Volgens een berekening? Dus ze weten niet hoeveel. Dat is ook lastig voor iets dat ondergronds plaats vind.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:11 schreef sneakydesert het volgende:
Volgens een berekening van de politie en de universit
Daar heb je vast een prachtige bron voor want in de landen waar ik lang geweest of gewoond heb was het bijkans onmogelijk om in Nederland geproduceerde wiet te vinden (al wordt er inderdaad wel graag mee geschermd, dat het Nederlandse wiet is).quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Het grootste exportproduct van Nederland is wiet. Dit zal alleen maar meer drugstoeristen trekken.
Buiten dat hebben ze in zuidelijk Europa een prachtig klimaat om wiet te kweken. Daar heb je helemaal geen schuurwiet voor nodigquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou Nederland de wietschuur van Europa worden. Er zijn toch landen in Europa die al veel verder voor lopen op dit beleid. Zo even uit mijn hoofd Portugal en Tjechië. En wellicht ook andere landen.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:11 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
In Tilburg alleen al 800 miljoen per jaar aan wietteelt, zie het boek 'De Achterkant van Nederland' voor meer interessante feiten. Dat is écht veel.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)per-jaar-op-a1427719
quote:
quote:Uit dit rapport zou blijken dat de politie eigenlijk geen idee heeft van de totale Nederlandse cannabisproductie. De schattingen lopen uiteen van 323 tot 766 ton per jaar.
quote:
quote:Opstelten dit rapport zal gebruiken om nog harder tekeer te gaan tegen alles wat met cannabis te maken heeft, daar kan je vergif op innemen. Volgens het bijzonder twijfelachtige rapport van het WODC (omdat alle wietteelt nu eenmaal een ‘illegale’ industrie betreft zijn de cijfers per definitie schattingen en nattevingerwerk, nietwaar?) exporteert Nederland per jaar tussen de 231 en 573 ton wiet. Dat is hetzelfde als je zegt dat er tussen de 1 en 1 miljoen aanhangers van SM rondlopen in ons land, zo ruim is de marge. Deze schattingen tonen ook aan dat ze het eigenlijk helemaal niet weten hoeveel wiet er gekweekt wordt, laat staan welk percentage daarvan naar het buitenland verdwijnt.
Je weet dat de meest gevaarlijke drug in elke supermarkt volop op de plank staat en bij iedere slijter op de hoek vrijelijk wordt verkocht?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:32 schreef vigen98 het volgende:
Een nipte meerderheid in de Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met het voorstel van D66 om de wietteelt te reguleren.
Tijdens een hoofdelijke stemming stemde een meerderheid van 77 Kamerleden in met het voorstel.
Er wordt al veertig jaar gesproken over de verwarrende situatie dat de wietteelt en -inkoop illegaal is, maar de verkoop wordt gedoogd.
D66 wil de criminaliteit rondom de wietteelt terugdringen en hoopt dat het eenvoudiger wordt om coffeeshops belasting te laten betalen.
Ook denkt de partij dat regulering van de wietteelt beter is voor de volksgezondheid. Zolang de verkoop van cannabis buiten het zicht van de overheid gebeurt, heeft de gebruiker namelijk geen idee wat er in zit.
D66 ziet het als een overheidstaak dat ongezonde producten zo verantwoord en veilig mogelijk worden gebruikt. Wiet helemaal verbieden, is onmogelijk, volgens de partij.
Spannend
Tot op het laatste moment bleef het spannend of de Kamer zich achter het D66-plan zou scharen. Een meerderheid was onder andere afhankelijk van kleine splinterpartijen en eenmansfracties.
Tijdens de wetsbehandeling vorige week waren het vooral de christelijke partijen die niets van het reguleren van wiet wilden weten. De overheid moet er alles aan doen om verslavende middelen uit de maatschappij te weren, vinden het CDA en de ChristenUnie.
De VVD is vooral kritisch op de mogelijke verwevenheid tussen de overheid en de georganiseerde misdaad.
De wet moet nog door de Eerste Kamer worden aangenomen. Of daar een meerderheid voor is, is niet bekend.
http://www.nu.nl/politiek(...)eerde-wietteelt.html
Zeer slechtHierdoor normaliseer je zo'n verslafende product
Wiet is niet goed voor je als je dat denkt zou ik toch maar wat meer in de boeken duiken want het is zeker schadelijk!
Hoe de vork ook in de steel zit, ik heb niet het idee dat de overheid het effect op de openbare orde en veiligheid voor de burger in acht neemt. Het is allemaal leuk om massaal wiet te gaan kweken, maar dat heeft wel gevolgen. En hier laat ik het nu bij, ik heb andere prioriteitenquote:
Dat klopt. Het verbod op drugs heeft enorme bergen criminaliteit en corruptie tot gevolg. En slechte dure drugs. En een politie die voor 60% van de tijd (en het budget) achter plantjes aan rent. Dat de overheid tot nu toe de War on Drugs blijft volhouden bewijst dat de belangen van de burger ze koud laat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:25 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Hoe de vork ook in de steel zit, ik heb niet het idee dat de overheid het effect op de openbare orde en veiligheid voor de burger in acht neemt .
Alhoewel ik beide op z'n tijd graag gebruik vind ik het altijd weer jammer wanneer die stoners hard roepen over alcohol.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Je weet dat de meest gevaarlijke drug in elke supermarkt volop op de plank staat en bij iedere slijter op de hoek vrijelijk wordt verkocht?
Liever elke avond een jointje dan elke avond 4 bier weg zuipen.
Legalize![]()
![]()
![]()
En nu de eerste kamer nog, lets go.
ey ehm , alcohol is gewoon legaal verkrijgbaar in de supermarkt, vele malen schadelijker dan wiet, hash, coke, lsd, ecstacy of welke drug dan ook, slechts een paar die er boven zitten. Aangezien we dat blijkbaar als norm stellen voor wat geaccepteerd is, dan is dit slechts een eerste stap.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
Dat is zeer zeker wel verlaagd.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het ook psychoses kan triggeren, maar het heeft voor vele (zieke) mensen inderdaad voordelen.
Dan heb je het specifiek over medicinale wiet ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker wel verlaagd.
Het stofje dat een psychose kan veroorzaken is bij medicinale wiet zo laag mogelijk tot niets.
Beter dan gedoogd. En wiet is relatief onschuldig in vergelijking met alcohol.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, kinderen moeten sowieso geen wiet gebruiken, zelfde als met alcohol.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan heb je het specifiek over medicinale wiet ja.
Wiet is in ieder geval niet een drugs waar je lichamelijk aan verslaafd raakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef vigen98 het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:36 schreef vigen98 het volgende:
een hennep plantje mogen ze alleen niet van jou roken een beetje hypocriet vind je niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
ManmanmanDat zijn compleet andere dingen. Die 2 voorbeelden van jou, die heeft je lichaam nodig anders ga je dood. Alcohol en tabak ben ik met je eens. Hoe min mogelijk des te beter
Alhoewel ik niet iemand ga dicteren wat hij of zij mag drinken/roken.
Onzin, vage onderzoeken met erg ruime schattingen dat er veel voor het buitenland geteeld zou worden, als dat waar zou zijn waarom horen we dan niet regelmatig over grote wiet transporten uit NL die in onze buurlanden opgepakt worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen en personen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onzin, vage onderzoeken met erg ruime schattingen dat er veel voor het buitenland geteeld zou worden, als dat waar zou zijn waarom horen we dan niet regelmatig over grote wiet transporten uit NL die in onze buurlanden opgepakt worden.
Er gaat echter flink wat geld in om, kunnen ze dat wel zien zonder dat ze er vruchten van kunnen nemen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:26 schreef ems. het volgende:
Regulering gaat via de overheid en de overheid moet zich niet bezigen met dit soort zaken.
Alleen een beetje jammer dat het teveel ziektekosten op gaat leveren als men de hardere middelen gaat misbruiken. Bij wiet/hasj komt dat amper voor. Heel af en toe eens wat geestelijke klachten bij mensen die er vatbaar voor zijn, maar daar blijft het bij.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:26 schreef ems. het volgende:
Liever complete legalisatie van alles, inderdaad. Regulering gaat via de overheid en de overheid moet zich niet bezigen met dit soort zaken.
Dat gebeurd nu ook. Daar doe je met een verbod niets aan.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:54 schreef Infection het volgende:
Alleen een beetje jammer dat het teveel ziektekosten op gaat leveren als men de hardere middelen gaat misbruiken.
Prima idee, maar dan draai jij voor de schade op.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:26 schreef ems. het volgende:
Liever complete legalisatie van alles, inderdaad.
Die schade hebben we nu ook. Plus criminaliteit, corruptie en een overbelast politieapparaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima idee, maar dan draai jij voor de schade op.
Vele malen minder.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die schade hebben we nu ook.
Dat lijkt me onlogisch.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima idee, maar dan draai jij voor de schade op.
Ik ga het niet betalen in ieder geval.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ga het niet betalen in ieder geval.
Hoezo is dat niet te handhaven, leg dat eens uit? Je richt middels bestemmingsplan een stuk deel in, bestemd voor wietteelt, en controleert het af en toe op naleving. Het stuk land is immers bekend bij de lokale overheid. Het is niet zo dat de wietteelt op dit moment lekker te handhaven is.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:29 schreef halfway het volgende:
Zal wel weer 1 grote teringzooi worden want handhaven kennen ze hier niet, met ALLES!
Ja, in Colorado is in 2013 de hele staat in een oorlogszone veranderd toen ze wiet volledig legaliseerden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Want door strafbare feiten te legaliseren is er geen criminaliteit meer? Dit maakt de criminaliteit alleen maar harder. Geen afrekeningen meer binnen het criminele circuit, maar onderwereld vs. bovenwereld met gevolgen voor de openbare orde en veiligheid.
En dat terwijl je waarschijnlijk meer baat hebt met olie van een Charlotte's Web. Maar die plant is verboden want die bevat 0,5-1,5% THC naast ruim 10% CBD. THC en CBD (en vele andere cannabinoïden) werken het beste als ze samen gebruikt worden. Ze moduleren elkaars werking. Dit hoeft niet veel THC te zijn maar meer dan de wettelijk toegestande 0,2%quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:56 schreef Gia het volgende:
Vorig jaar werd medicinale wietolie gewoon nog vergoed vanuit de basisverzekering. Mensen die hier veel baat bij hadden, moeten het nu zelf betalen. Natuurlijk veel te duur.
Nederland is marktleider wat betreft de wietteelt, vooral voor export. Er mag maximaal 100 Kilo wiet per jaar naar de ons omringende landen worden uitgevoerd, behalve naar Duitsland, want daar is de vraag gewoon heel hoog. Die krijgen 700 kilo. Hier wordt het niet meer vergoed, omdat niet bewezen is dat het werkt, maar de Duitsers krijgen 700 kilo, omdat het dáár schijnbaar wél werkt.
Ik, en nog wat fokkertjes gebruiken tegenwoordig CBD-olie. Cannabidiol, dus. Komt ook van de hennepplant, helpt bij allerlei aandoeningen en bevat geen THC. Iedereen blij. Behalve de portemonnee. Dit ligt bij de drogist. Nu gewone wietolie nog. Of via de apotheek, maar dan wel vergoed.
Tulpenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Toevallig las ik gisteren nog een studie hierover, vind je vast interessant. En anderen hier zouden het ook wel mogen lezen. Zie Dragone, D., Prarolo, G., Vanin, P. en Zanella, G. (2017). Crime and the Legalization of Recreational Marijuana (IZA Discussion Paper No. 10522). Te vinden op: http://legacy.iza.org/en/(...)Abstract?dp_id=10522 .quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ja, in Colorado is in 2013 de hele staat in een oorlogszone veranderd toen ze wiet volledig legaliseerden.![]()
Waar komen al die waanzinnige angstbeelden vandaan als het om legalisatie van cannabis gaat?
Cannabis is bij matig gebruik gezond, zolang je het niet rookt. Het is een medicijn, in tegenstelling tot alcohol wat een ontsmettingsmiddel is.
Minder verkrachtingen en diefstal mensen. Dus laat het maar gauw door de Eerste Kamer komen.quote:Abstract:
We provide first-pass evidence that the legalization of the cannabis market across US states may be inducing a crime drop. Exploiting the recent staggered legalization enacted by the adjacent states of Washington (end of 2012) and Oregon (end of 2014) we find, combining county-level difference-in-differences and spatial regression discontinuity designs, that the legalization of recreational marijuana caused a significant reduction of rapes and thefts on the Washington side of the border in 2013-2014 relative to the Oregon side and relative to the pre-legalization years 2010-2012. We also find evidence that the legalization increased consumption of marijuana and reduced consumption of other drugs and both ordinary and binge alcohol.
Terecht dat dat niet meer zo is.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:56 schreef Gia het volgende:
Vorig jaar werd medicinale wietolie gewoon nog vergoed vanuit de basisverzekering.
Daar is geen enkel bewijs voor.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Minder verkrachtingen en diefstal mensen. Dus laat het maar gauw door de Eerste Kamer komen.
Tja.quote:t this level of analysis we cannot pin down the mechanisms operating behind the effects
we identify. Moving retail cannabis deals from degraded streets to safe, legal shops most
likely played a role. Anecdotal evidence is provided by this message posted on Twitter
by the Portland Police on June 10, 2016: “If you are looking to buy marijuana, go to a
legit business and avoid street dealers who might rob you”.
Die hebben groene vingers dus kunnen zo bij de plantsoenendienst aan de slagquote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:01 schreef LXIV het volgende:
Wat moet er nu terechtkomen van al die goudeerlijke criminelen die van de wietteelt afhankelijk zijn?
Toevallig heb ik hier in mijn tuin recent een wietplantage opgeruimd dus weet ik nu hoe die gebouwd worden. Bij zoiets komt maar weinig kunde kijken.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:02 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Die hebben groene vingers dus kunnen zo bij de plantsoenendienst aan de slag
Dat dit zo lang heeft geduurt ook. Maar inderdaad; even afwachten nog of hij ook door de eerste kamer heen komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zeer positief, hopelijk gaat deze wet snel worden aangenomen
Eens. enorm overdreven gedoe.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ja, in Colorado is in 2013 de hele staat in een oorlogszone veranderd toen ze wiet volledig legaliseerden.![]()
Waar komen al die waanzinnige angstbeelden vandaan als het om legalisatie van cannabis gaat?
Cannabis is bij matig gebruik gezond, zolang je het niet rookt. Het is een medicijn, in tegenstelling tot alcohol wat een ontsmettingsmiddel is.
En of dat idiote "ingezetenen criterium" van de baan gaat. Half Europa komt hier wiet kopen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:10 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat dit zo lang heeft geduurt ook. Maar inderdaad; even afwachten nog of hij ook door de eerste kamer heen komt.
Ik ben benieuwd wat men met die nieuwe belastinginkomsten zou gaan doen.
Bewijs dat maar.quote:
Dat was na de drooglegging ook geen probleem.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:17 schreef Snepar het volgende:
De centra die de wietteelt op zich gaan nemen staan wel voor een uitdaging om de boel te beveiligen. Zijn er nogal wat die het niet zullen accepteren dat het brood uit de mond wordt gestoot en zwaar geweld niet schuwen.
Wat nou als tuinbedrijven overheidsfinanciering krijgen als ze per direct beginnen met wiet telen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
En of dat idiote "ingezetenen criterium" van de baan gaat. Half Europa komt hier wiet kopen.
En hoe men de legale teelt dan in wil voeren, want grote kans dat alle coffeeshops dan ineens 4 maanden zonder wiet zitten. Ook niet erg handig.
Alcohol.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zeer positief, hopelijk gaat deze wet snel worden aangenomen
Wat an sich wel gek is, want de eerste kamer hoort toch vooral de tweede te controleren? Dacht dat ze meestal wel mee stemmen. Het gedoogbeleid is zo vaag en slaat eigenlijk nergens op.quote:Op woensdag 22 februari 2017 01:13 schreef TheThirdMark het volgende:
Mooie populaire wet net voor de verkiezingen, die na de verkiezingen natuurlijk sneuvelt in de 1e kamer. Daar is veruit de meerderheid tegen, hebben ook allemaal stuk voor stuk toegezegd dat ze tegen gaan stemmen.
Ik zag gisteren Madeleine van Toorenburg bij RTL Late Night, dat was echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:37 schreef Peligrosso het volgende:
Ik denk ongeveer het volgende;
Tegen: vvd, cda, pvv, cu, sgp = 39 zetels in eerste kamer, dus vette meerderheid.
Voor: pvda, d'66, gl, sp, pvdd
Dit voorstel gaat er dus gewoon niet doorheen komen.
Een aantal jaren geleden hadden we een soort van progressief kabinet, de vvd was toen een stuk liberaler. Toen was er de kans om dit beleid eens flink op te schudden op een positieve manier, maar het gebeurde gewoon niet omdat niemand het echt wil.quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:49 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik zag gisteren Madeleine van Toorenburg bij RTL Late Night, dat was echt tenenkrommend.
Het CDA wil zelfs een totaalverbod en ook strafbaar stellen van het gebruik van cannabis (dat zei ze niet letterlijk maar daar kwam het wel op neer). Dan hebben we er in één keer een half miljoen criminelen bij.
Wat ook niet meewerkt is dat de partijen die tegen zijn momenteel de grootste in de peilingen staan (PVV/VVD). Na de verkiezingen wordt dit plan dan ook direct van tafel geveegd.
Het wordt tijd voor doorstroming bij de VVD, de JOVD is namelijk wel voor. Het zijn de oude fossielen bij de VVD die zo stug zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:01 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden hadden we een soort van progressief kabinet, de vvd was toen een stuk liberaler. Toen was er de kans om dit beleid eens flink op te schudden op een positieve manier, maar het gebeurde gewoon niet omdat niemand het echt wil.
De tegenstanders zijn volhardend en komen op voor hun zaak, de voorstanders willen niet echt. Voor de voorstanders is het een leuk punt om kiezers mee te pleasen, maar ze zullen het nooit tot een belangrijk standpunt maken. Helaas.
De rol van de JOVD is natuurlijk ook wel een beetje om de jonge, frisse en liberaal/progressieve kant van de VVd te zijn. De frisse toekomst. Als ze eenmaal zijn doorgestoten conformeren ze zich gewoon zoals iedere vvd-er.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:10 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor doorstroming bij de VVD, de JOVD is namelijk wel voor. Het zijn de oude fossielen bij de VVD die zo stug zijn.
Je denkt dat coffeeshops geen belasting betalen of zelfs maar minder?quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:19 schreef User8472 het volgende:
Alleen al voor de belastingen zou het goed zijn, in Amerikaanse staten als Colorado levert het miljoenen op. CBD lijkt mij ook een betere oplossing dan de vele antipsychotica met allerlei bijwerkingen.
Wat ik wel graag zou willen zien is het afschaffen van tabak (roken met vloei, sigaretten) en stimuleren van het gebruik van vaporizers en esigaretten omdat het minder ongezond is. Dat zou een hoop ellende en kosten besparen.
Waarbij de PVV niet eens aan het debat heeft meegedaan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:49 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik zag gisteren Madeleine van Toorenburg bij RTL Late Night, dat was echt tenenkrommend.
Het CDA wil zelfs een totaalverbod en ook strafbaar stellen van het gebruik van cannabis (dat zei ze niet letterlijk maar daar kwam het wel op neer). Dan hebben we er in één keer een half miljoen criminelen bij.
Wat ook niet meewerkt is dat de partijen die tegen zijn momenteel de grootste in de peilingen staan (PVV/VVD). Na de verkiezingen wordt dit plan dan ook direct van tafel geveegd.
quote:Mevrouw Helder (PVV):
Zelf heb ik geen behoefte aan uitstel, want het standpunt van mijn fractie zal er niet door veranderen. Maar als een collega graag wat tijd wil om de nieuwe punten te verwerken in haar inbreng, dan vind ik dat goed. Ik erken meteen dat ik bij de eerste termijn niet aanwezig ben geweest. Het is ook niet aan de initiatiefneemster te wijten dat we het advies laat hebben gekregen. Maar ik wil ook niet voor het voorstel gaan liggen. Daarom steun ik het voorstel van mevrouw Van Toorenburg dus wél.
Nee, ik bedoel dat kwekerijen op dit moment illegaal zijn en dus geen belasting betalen. Zou men legaal een kwekerij mogen beginnen dan zou men belasting moeten gaan betalen, wat dus nu niet gebeurd.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat coffeeshops geen belasting betalen of zelfs maar minder?
Forget it.
Het gedoogbeleid is juist perfect. Decriminalisatie zonder legalisatie.quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat an sich wel gek is, want de eerste kamer hoort toch vooral de tweede te controleren? Dacht dat ze meestal wel mee stemmen. Het gedoogbeleid is zo vaag en slaat eigenlijk nergens op.
De kwekers betalen in elk geval geen belasting en de coffeeshops zijn nu nauwelijks te controleren want je weet niet hoeveel ze inkopen en hebt dus ook geen/slecht zicht op de verkopen want de hele administratie sluit niet.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat coffeeshops geen belasting betalen of zelfs maar minder?
Forget it.
Mijn broer heeft jarenlang een coffeeshop gehad, en deed bevoorrading van veel anders shops, je kunt een hoop flikken in Nederland, maar als je geen belasting betaald dan ben je erg snel aan de beurt, overigens wel grappig dat je dan ook weer allerlei aftrekposten hebt van zaken die ook niet legaal zijn, bijvoorbeeld een pistool kun je dan gerust als aftrekpost gebruikenquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De kwekers betalen in elk geval geen belasting en de coffeeshops zijn nu nauwelijks te controleren want je weet niet hoeveel ze inkopen en hebt dus ook geen/slecht zicht op de verkopen want de hele administratie sluit niet.
quote:
twitter:ArdvanderSteur twitterde op donderdag 03-05-2012 om 22:00:07@SjoerdJanssen2 ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn reageer retweet
Je bedoelt dat de legale consumptie van alcohol tijdens de drooglegging lager wasquote:
quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:38 schreef GekkeGerrit- het volgende:
TS is Ard van der Steurtwitter:ArdvanderSteur twitterde op donderdag 03-05-2012 om 22:00:07@SjoerdJanssen2 ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn reageer retweet
Dit is helemaal geen stap vooruit. Dit is het begin van de overname door de staat. Ze ruiken geld. De binnenteelt is onder het volk ontstaan en moet daar ook blijven. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat de burger een centje bij verdient.quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:43 schreef highender het volgende:
Goede stap vooruit, nu hopen dat het door de 1ste kamer komt, daar zit nogal wat conservatief gespuis dus het zou me meevallen als het er uiteindelijk doorheen komt.
Als ze daarbij ook nog eens hetzelfde te werk gaan als met sigaretten (accijnsverhoging op accijnsverhoging) is het helemaal gedoemd te mislukken. Dan blijft het aantrekkelijker om het uit het illegale circuit te kopen. Het kabinet komt er dan achter dat het toch niet zo goed werkt als men in gedachten had en dan komt er een totaalverbod en sluiting van coffeeshops.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:42 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen stap vooruit. Dit is het begin van de overname door de staat. Ze ruiken geld. De binnenteelt is onder het volk ontstaan en moet daar ook blijven. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat de burger een centje bij verdient.
In Amerika heb je echte legalisering en daar mag iedere burger kweken. In NL wijst de overheid een paar tuinders aan die dan, uiteraard tegen forse heffingen, mogen kweken. Daarnaast gaat men knoeien met de THC waarde want die vind de overheid te hoog. Voor mij geen overheidswiet. Ook zal de illegale teelt niet verdwijnen. Die richt zich nu al voor een groot deel op de export en dat is zelfs nog lucratiever.
Als er ergens geld te verdienen is staat de VVD meestal voor aan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:42 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen stap vooruit. Dit is het begin van de overname door de staat. Ze ruiken geld. De binnenteelt is onder het volk ontstaan en moet daar ook blijven. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat de burger een centje bij verdient.
Maar dat is toch het geweldige aan legalisering? Dat het zoveel geld aan accijns oplevertquote:Op woensdag 22 februari 2017 13:48 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Als ze daarbij ook nog eens hetzelfde te werk gaan als met sigaretten (accijnsverhoging op accijnsverhoging) is het helemaal gedoemd te mislukken.
Uiteraard, maar als ze van cannabis een melkkoe proberen te maken en het drievoudige moet betalen voor een grammetje wiet heeft het geen enkele zin natuurlijk. Dan komt er geen kip meer in de coffeeshop.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is toch het geweldige aan legalisering? Dat het zoveel geld aan accijns oplevert?
Prima toch? Hoe minder druggies hoe beter.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:03 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als ze van cannabis een melkkoe proberen te maken en het drievoudige moet betalen voor een grammetje wiet heeft het geen enkele zin natuurlijk. Dan komt er geen kip meer in de coffeeshop.
Daarom is er spacecake. En hasjmelk.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef vigen98 het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat jij werkelijk geen kennis van zaken hebt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eetbare wiet is over het algemeen een stuk zwaarder.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarom is er spacecake. En hasjmelk.
Of je gebruikt een vaporizer, helemaal hip in de States.
Dat komt omdat wiet onterecht levensgevaarlijk en super verslavend wordt genoemd alleen om de war on drugs in stand te houden en de gene die dit roepen stappen er overheen dat alcohol vele malen verslavender is en vele malen slechter voor je lichaam.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Alhoewel ik beide op z'n tijd graag gebruik vind ik het altijd weer jammer wanneer die stoners hard roepen over alcohol.
Er zal niet minder worden gebruikt, ze halen het dan bij Arie op de hoek.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe minder druggies hoe beter.
Fijn dat je dit onderwerp zo serieus neemt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd boeit het me geen ene flikkerZe doen maar
Was beetje auwehoeren
Al doende leert men.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:13 schreef schommelstoel het volgende:
Eetbare wiet is over het algemeen een stuk zwaarder.
Iets dat je niet zo maar even moet opeten
Man, dat wordt door anderhalve man en een paardenkop gezegd. Waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:15 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Dat komt omdat wiet onterecht levensgevaarlijk en super verslavend wordt genoemd alleen om de war on drugs in stand te houden en de gene die dit roepen stappen er overheen dat alcohol vele malen verslavender is en vele malen slechter voor je lichaam.
Ik maak me er druk om omdat er met verschillende maten wordt gemeten en omdat het geforceerd in stand houden van de War On Drugs veel geld kost, veel criminaliteit en corruptie in de hand werkt, het ons politie apparaat zoveel tijd en geld kost zodat er te weinig overblijft om de burgers echt te helpen en te beschermen. Het wordt tijd dat we onze kop uit het zand halen, en inzien dat dit geen zin heeft.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Man, dat wordt door anderhalve man en een paardenkop gezegd. Waar maak je je druk om?
Sowieso is het enorm zwak om maar naar iets anders te wijzen want dat zegt nog steeds niet over cannabis zelf. Laat dat gewoon lekker beschouwing
Je werkt zo te zien met heel veel verouderde informatie en termen die in Nederland uberhaupt niet relevant zijn. Komt op mij nogal over dat je overal op het internet wat dingetjes leest en dat links en rechtsom naar Nederland probeert te vertalen. Dat is niet echt zinvol.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:38 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Ik maak me er druk om omdat er met verschillende maten wordt gemeten en omdat het geforceerd in stand houden van de War On Drugs veel geld kost, veel criminaliteit en corruptie in de hand werkt, het ons politie apparaat zoveel tijd en geld kost zodat er te weinig overblijft om de burgers echt te helpen en te beschermen. Het wordt tijd dat we onze kop uit het zand halen, en inzien dat dit geen zin heeft.
Oke dus we hebben in Nederland geen drugcriminaliteit ( mensen die gedwongen worden om drugs in hun huis te verbouwen, overal illegale wiet en drugs labs, en dump van drugsafval) geen corruptie( haven medewerkers die de drugs leveranciers helpen), de politie heeft tijd over om de burger te helpen en beschermen ( daarom zetten ze ook zelf knokploegen op). Ministers die propageren dat wiet dodelijk is, dat drugs levensgevaarlijk is. En dat staat allemaal in de kranten van Nederland.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Je werkt zo te zien met heel veel verouderde informatie en termen die in Nederland uberhaupt niet relevant zijn. Komt op mij nogal over dat je overal op het internet wat dingetjes leest en dat links en rechtsom naar Nederland probeert te vertalen. Dat is niet echt zinvol.
Misschien zelfs bij de drogist of bij de plus?quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:17 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Er zal niet minder worden gebruikt, ze halen het dan bij Arie op de hoek.
quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
En dat staat allemaal in de kranten van Nederland.
Je bent in ieder geval een ster in overdrijven en verkeerde conclusies trekken. Wat dat betreft een echte stoner.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Oke dus we hebben in Nederland geen drugcriminaliteit ( mensen die gedwongen worden om drugs in hun huis te verbouwen, overal illegale wiet en drugs labs, en dump van drugsafval) geen corruptie( haven medewerkers die de drugs leveranciers helpen), de politie heeft tijd over om de burger te helpen en beschermen ( daarom zetten ze ook zelf knokploegen op). Ministers die propageren dat wiet dodelijk is, dat drugs levensgevaarlijk is. En dat staat allemaal in de kranten van Nederland.
Gebeurt in Spanje en Bulgarije ook. Andere landen weet ik het niet zekerquote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Net terug uit Jamaica, daar kwamen ze het gewoon op het strand verkopen, dat is pas relaxed. Weer eens wat anders dan die eeuwige zonnebrillen.
Denk inderdaad dat het relaxed is daarzo, hier vermoed ik dat ze de accijns al zien voordat het er evt is.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Net terug uit Jamaica, daar kwamen ze het gewoon op het strand verkopen, dat is pas relaxed. Weer eens wat anders dan die eeuwige zonnebrillen.
In Europa bezoek ik doorgaans alleen stranden in Italië, daar heb ik het ook nog nooit meegemaakt. Het is ook niet dat je er naar moet zoeken, je moet eerder moeite doen om niet te veel te kopen, zo makkelijk wordt het daar aangeboden. We hebben er gewoon wat weg moeten gooien toen we naar huis gingen, zonde.....quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebeurt in Spanje en Bulgarije ook. Andere landen weet ik het niet zeker
Mee het vliegtuig in valt niet aan te raden neequote:Op woensdag 22 februari 2017 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In Europa bezoek ik doorgaans alleen stranden in Italië, daar heb ik het ook nog nooit meegemaakt. Het is ook niet dat je er naar moet zoeken, je moet eerder moeite doen om niet te veel te kopen, zo makkelijk wordt het daar aangeboden. We hebben er gewoon wat weg moeten gooien toen we naar huis gingen, zonde.....
Ik weet geeneens hoe sterke is laat staan slappe.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:56 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Geweldig. Krijgen we straks alleen nog maar van die slappe wiet als de overheid gaat reguleren.
Jij meet het THC gehalte van de wiet die je koopt?quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan des te hoger de verkoop des te minder THC?
Ik zou het niet weten heb het nog nooit gekocht.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Jij meet het THC gehalte van de wiet die je koopt?
Ach, ik kan altijd wel smakelijk lachen om al die indianenverhalen over cannabis.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten heb het nog nooit gekocht.
Ben het ook niet van plan in de toekomst te kopen, blijf graag nuchter, niet dat mij iemand een kat in een zakkie verkopen kan.
Dus men kan met genoeg achter de kiezen gewoon achter het stuur (kruipen)?quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ach, ik kan altijd wel smakelijk lachen om al die indianenverhalen over cannabis.
Rijden moet je sws nuchter doen, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus men kan met genoeg achter de kiezen gewoon achter het stuur (kruipen)?
Dus legaal onder voorwaardes?quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Rijden moet je sws nuchter doen, dat is een andere discussie.
Mij maakt het allemaal niet uit, ik rook toch wel.quote:
Zoveel illegale alcohol wordt er ook niet meer verkocht. Telen onder glas zonder risico heffingen maakt de prijs van wiet net zo duur als de tomaten prijs dan kan er 300% accijns op zitten dan is het alsnog goedkoper als de wiet uit het illegale circuit.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
Joh, alsof dit de illegale handel gaat uitbannen, laat me niet lachen, alsof we zin hebben om een veelvoud te gaan betalen omdat er dan buitensporig accijnzen op geheven worden.
De illegale handel zal gewoon blijven, omdat er markt voor is, en hoe goedkoper je bent, hoe meer je verkoopt.
Ik deed het anders,alles wat in beslag genomen wordt in of op een afgelegen plek dumpen en zeggen neem maar wat jullie hebben willen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mij maakt het allemaal niet uit, ik rook toch wel.![]()
Maar het beleid zoals het was is natuurlijk op zijn minst vreemd te noemen.
Leuk bedacht, maar zo werkt het niet.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoveel illegale alcohol wordt er ook niet meer verkocht. Telen onder glas zonder risico heffingen maakt de prijs van wiet net zo duur als de tomaten prijs dan kan er 300% accijns op zitten dan is het alsnog goedkoper als de wiet uit het illegale circuit.
zo werkt het wel maar de illegale telers denken van niet. Alcohol stoken doen ook alleen nog maar hobbyisten of is er ook nog een grootschalige illegale alcoholhandel waar de rest van Nederland niets vanaf weet?quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar zo werkt het niet.
Dat is een heel ander proces joh.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zo werkt het wel maar de illegale telers denken van niet. Alcohol stoken doen ook alleen nog maar hobbyisten of is er ook nog een grootschalige illegale alcoholhandel waar de rest van Nederland niets vanaf weet?
Ja idd een plantje wat een onkruid is een een kas laten groeien is nog minder arbeids intensief als alcohol stokenquote:Op woensdag 22 februari 2017 18:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is een heel ander proces joh.
Nou, leg eens uit Einstein, hoe werkt het wel.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
Leuk bedacht, maar zo werkt het niet.
Dat ga ik jou niet aan je neus hangen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou, leg eens uit Einstein, hoe werkt het wel.
Je hoeft ook niet te drogen te hangen aan zijn neus hij wil denk ik graag weten hoe het volgens jou dan wel werkt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:09 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat ga ik jou niet aan je neus hangen.
Verschil in dit geval is dat er maar een paar kwekers worden aangewezen voor de teelt waardoor het geen vrije markt is. Tevens wordt cannabis gekweekt met een thc-gehalte van maximum 15%, dat zijn de plannen althans.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou, leg eens uit Einstein, hoe werkt het wel.
Als het legaal te koop is betekent dat inderdaad niet noodzakelijkerwijs dat iedereen het ook legaal gaat kopen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:25 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Verschil in dit geval is dat er maar een paar kwekers worden aangewezen voor de teelt waardoor het geen vrije markt is. Tevens wordt cannabis gekweekt met een thc-gehalte van maximum 15%, dat zijn de plannen althans.
Als er alleen maar alcoholische drank van 5% (bv bier) mag worden gestookt zal er altijd nog een markt voor sterke drank zijn, dus illegale handel. En dat ga je met cannibis zeker krijgen als de overheid zulke restricties gaat instellen.
Prima,wat zijn volgens jou dan de juiste conclusies als die van mij volgens jou niet kloppen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval een ster in overdrijven en verkeerde conclusies trekken. Wat dat betreft een echte stoner.
quote:Novadic-Kentron is wél blij als er staatswiet komt
DEN BOSCH - De Brabantse verslavingszorginstelling Novadic-Kentron is wel degelijk voorstander van het reguleren van de wietteelt. De organisatie vindt dat het Rosmalense CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg ten onrechte de indruk heeft gewekt dat Novadic-Kentron tégen is.
In één van de debatten in de Tweede Kamer citeerde Van Toorenburg Peter Greeven, hoofd behandelzaken van Novadic-Kentron. Die zei in januari tegen het Brabants Dagblad 'dat cannabis een sluipmoordenaar is die zich in een rustig hoekje schuilhoudt, maar ondertussen wel je hele leven laat stagneren.' Van Toorenburg voerde het citaat op als één van de argumenten tegen het reguleren van de wietteelt, waar het CDA fel op tegen is.
Uit de context
Novadic/Kentron betreurt het dat Van Toorenburg 'het citaat uit de context heeft gehaald'. En die context is dat Novadic/Kentron het juist prima vindt dat de overheid straks henneptelers gaan aanwijzen die de coffeeshops mogen bevoorraden. ,,De overheid kan dan invloed hebben op de producten die verkocht worden. Nu liggen de coffeeshops vol met opgefokte cannabis, vol met pesticiden", zegt Charles Dorpmans. Hij wijst er ook op dat volgens het dinsdag aangenomen wetsvoorstel van D66 gemeenten de mogelijkheid krijgen om extra eisen te stellen aan coffeeshops. ,,Het zou goed zijn om coffeeshops te verplichten om aan preventie te doen."
Verboden terrein
Als het wetsvoorstel ook door de Eerste Kamer wordt goedgekeurd, blijven coffeeshops verboden terrein voor jongeren onder de achttien jaar. Juist die groep had Peter Greeven op het oog toen hij het in januari had over 'cannabis als sluipmoordenaar'. ,,Die groep is het meest kwetsbaar voor cannabis", beaamt Dorpmans. ,,Jongeren van die leeftijd gaan aan het experimenteren. Dan kun je zeggen dat cannabis troep is en hartstikke slecht, maar dat is niet genoeg. Je moet die boodschap op een andere manier brengen." In de gemeenten Landerd en Someren is Novadic-Kentron daar druk mee bezig, zegt Dorpmans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |