SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Bijna zomer johquote:Op woensdag 8 februari 2017 11:35 schreef Elan het volgende:
volgende week heerlijk 8 graden en een zonnetje
Het is pas kut als je ook de binnenkant van je autoruiten moet krabbenquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:00 schreef MaLo het volgende:
Echt geen leuk weer. Ik moest vanmorgen krabben, toen ging ik 1,5 uur naar de schoonheidssalon en daarna mocht ik mijn autoruiten weer krabben.
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaarquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is pas kut als je ook de binnenkant van je autoruiten moet krabben
Auto met een vochtprobleem denk ik. Mijn moeder had vroeger een hele oude Toyota Starlet, waar je nog bij moest choken. Maar bij hele koude nachten moest je daar ook binnen in krabben.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
Kapotte rubbers ofzoquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:00 schreef thesiren.nl het volgende:
Hij misbruikt zijn yoghurt knots in de auto....
Hmm....quote:
Dat dus. Ik rijd meestal korte stukjes, dus vocht komt er ook niet snel uitquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Auto met een vochtprobleem denk ik. Mijn moeder had vroeger een hele oude Toyota Starlet, waar je nog bij moest choken. Maar bij hele koude nachten moest je daar ook binnen in krabben.
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:24 schreef Dven het volgende:
Gewoon ramen openlaten 's nachts. Komt er ook geen vocht binnen.
Ik heb zelfs Climate Control, ding gaat altijd aan eigenlijk. Maar mijn vrouw (Belg) had het ijsdekje op de achterbank gelegdquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je een airco hebt die even gebruiken. Hoeft niet op de koude stand. Is sowieso een goed idee, anders is ie of stuk in de zomer of ruikt het alsof er een roedel dode honden in ligt.
Vaak komt er vocht binnen door kapotte rubbers en dan meestal die van de kofferbak of achterlichten.
Ja dat schiet niet opquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb zelfs Climate Control, ding gaat altijd aan eigenlijk. Maar mijn vrouw (Belg) had het ijsdekje op de achterbank gelegd
dat is een goeie. had laatst ook het probleem dat het ijs aan de binnenkant zat (ik rij extreem weinig) maar merkte laatst wel op dat er een rubber verrot is bij de kofferbak. Toch eens ff naar kijken, dankquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Vaak komt er vocht binnen door kapotte rubbers en dan meestal die van de kofferbak of achterlichten.
Staat helaas geen ontvochtigingsstand op, is namelijk een Kia. Bedankt voor je tips btw.quote:Op woensdag 8 februari 2017 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat schiet niet op
Al doet een cc niet altijd de lucht ontvochtigen als dat niet ingesteld is. Soms moet dat handmatig, de kei deluxe hebben sensoren die de luchtvochtigheid meten
quote:Op woensdag 8 februari 2017 18:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal ook eens kijken naar de rubbers. De vorige keer dat ik een verrot rubber had, werd ik negen maanden later vader...
Ik had het laatst ook nog hoor. Sneeuwlaarzen in de auto. Vochtige automatten en paar nachtjes staan. Dikke bak krabben aan de binnenkant... en die airco.. die werkt niet onder de 3 graden...quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:45 schreef Blik het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad met een nieuwe auto, bleek onderin de auto een gaatje te zitten waar water in kwam. Dat zorgde voor vocht in de auto waardoor in de winter de auto vochtig bleef van binnen en daardoor dus van binnen ook bevroor
Dat zeg ik al maanden, maar luisteren...quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wat was ook alweer dat fabeltje dat oostenwind staat voor mooi strakblauw zonnig winterweer?![]()
Als drie dagen vies grijs en vies koud hier. Nou jottem. Doe dan idd maar liever vies grijs en +9 graden
Gaat best hard. Straten beginnen wit te worden al.quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:27 schreef Againzender het volgende:
en het motsneeuwt weer in Amsterdam.
zoiets als in NY actueel?quote:Op donderdag 9 februari 2017 10:02 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Gaat best hard. Straten beginnen wit te worden al.
twitter:ReedTimmerAccu twitterde op donderdag 09-02-2017 om 14:23:33BREAKING: very intense snowfall rates, reports of thundersnow. Here is Manhattan near Times Square snow in sheets!… https://t.co/yWfbwmxZck reageer retweet
Nét niet.quote:Op donderdag 9 februari 2017 14:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
zoiets als in NY actueel?twitter:ReedTimmerAccu twitterde op donderdag 09-02-2017 om 14:23:33BREAKING: very intense snowfall rates, reports of thundersnow. Here is Manhattan near Times Square snow in sheets!… https://t.co/yWfbwmxZck reageer retweet
quote:Op donderdag 9 februari 2017 18:25 schreef roislecxe het volgende:
Kan niet wachten tot die kouwe grijze zooi voorbij is.
[ afbeelding ]
Dit is echt het meest kutte weer wat er bestaat inderdaad. Letterlijk alles is kut.quote:Op donderdag 9 februari 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wind ook... VERSCHRIKKELIJK
Valt voor Europa dan nog mee, als je het vergelijkt met globaal...Niet dat we daar iets mee opschieten natuurlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:27 schreef INViCTuS het volgende:
momenteel kouder dan de afgelopen jaren in Europa, maar wat groot verschil met vroegah:
[ afbeelding ]
!@#$ wind.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben de hele dag niet buiten geweest, heb ik iets gemist?
Lekkah. Lage luchtvochtigheid.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wees blij dat je hier niet woont
Helemaal prima. Alles daar heeft airco, dus genoeg manieren om eraan te ontsnappen.quote:
nee ik ben niet blij. ik wil liever daar zijn dan hier. ik heb het koud en ik bevries.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wees blij dat je hier niet woont
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden isquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:47 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
nee ik ben niet blij. ik wil liever daar zijn dan hier. ik heb het koud en ik bevries.
ik kan echt helemaal niet tegen deze kou. ik kan niet eens naar buiten gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden is
LENTEEEEEEEEEquote:Op donderdag 9 februari 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wind ook... VERSCHRIKKELIJK
Ja dat is precies een NLse winter.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden is
Komt mij bekend voor.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog een fijn randverschijnsel. Droge lucht dus ik ben meneer statische elektriciteit
Onder een fleecedeken liggen in de winter en dan als een kat aan de onderkant van het deken krabben en genieten van de lichtshowquote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog een fijn randverschijnsel. Droge lucht dus ik ben meneer statische elektriciteit
Ophouden hoor, ben echt helemaal klaar met die bende.quote:
Ik eigenlijk ook best wel. Lijkt geen eind aan te komen, die kou. En dan zie ik ook nog mensen berichten plaatsen als "heerlijke dag vandaag". Dat was dan gister. Nou, echt vet genieten.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ophouden hoor, ben echt helemaal klaar met die bende.
Sneeuwquote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:59 schreef Blik het volgende:
Zou midden NEderland dan eindelijk eens geluk hebben qua sneeuw?
[ afbeelding ]
Ja dat zit er toch niet in, dit gepruttel mag weg blijven. De vorige keer heeft het nog vet lang geduurd voor alle aangereden brokken ijs verdwenen waren.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook best wel. Lijkt geen eind aan te komen, die kou. En dan zie ik ook nog mensen berichten plaatsen als "heerlijke dag vandaag". Dat was dan gister. Nou, echt vet genieten.
Sneeuw mag er wel komen als het richting de 20 cm of meer gaat of icm een heuse blizzard
Foto!quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef Dven het volgende:
M'n BBQ-set is vernield door vallende ijspegels
Best indrukwekkend, want letterlijk zo plat als een dubbeltje. Goed dat ik er zelf niet stond
"Gezond"quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:
\
[..]
Ja dat zit er toch niet in, dit gepruttel mag weg blijven. De vorige keer heeft het nog vet lang geduurd voor alle aangereden brokken ijs verdwenen waren.
En de stilte valt me wel op ; het was altijd vol gas jammeren geblazen als het grijs en zacht en winderig was. Nu is het net zo kut, maar koud, en vinden mensen het ineens ''lekker'' en ''gezond''
Komt als ik weer terug thuis benquote:
Oh godquote:
De laatste keer dat de zon scheen was het 10 graden.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gezond ja... die oostenwind met smog enzo 🙄
Ohja en de zon is ook alweer honderd jaar niet tevoorschijn gekomen
#lekkerweerja
#heusnietdeprimerendofzo
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De laatste keer dat de zon scheen was het 10 graden.
Maar die oostewind en kou komen echt altijd met zon hoor!
Voor zover ik weet schijnt de zon altijd maar wordt het zicht soms belemmerd door obstructies in de vorm van hemellichamen, samengepakte vocht en/of ijskristallen of het wentelen der aarde.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst?
ok, aangepastquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor zover ik weet schijnt de zon altijd maar wordt het zicht soms belemmerd door obstructies in de vorm van hemellichamen, samengepakte vocht en/of ijskristallen of het wentelen der aarde.
quote:
Hier in Utrecht? Afgelopen zondag 😑quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?
Vroegah.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?
Zul je zien dat het gebied toch weer wat noordelijker komt, zodat wij in Twente ook weer in 5 cm sneeuw zitten te kleumenquote:
Prachtig Twents landschap met snilquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zul je zien dat het gebied toch weer wat noordelijker komt, zodat wij in Twente ook weer in 5 cm sneeuw zitten te kleumen
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ligt een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein laagje.
gewoon één keer... dat lijkt me zo vet...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat hoeft van mij nu ook weer niet.
quote:
Ik zag ook al fietsers op hun muil gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Alles sfeervol wit. Maar poeh, wat koud. Nul zon.
In Zeeuws-Vlaanderen ligt er ook een klein laagjequote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:55 schreef Rabieluh het volgende:
Stap ik buiten, opeens wit, halve centimeter op de kliko's, fietspaden en straten soms ook compleet wit.
[ afbeelding ]
Ondanks dat beetje sneeuw was het zojuist met de auto hier en daar toch een beetje glijden. Het is misschien weinig, maar wel zo verraderlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zou willen dat ik van zoiets marginaals zo opgewonden kan raken. Ik ben een verwende snob. Ik doe het niet meer voor minder dan zeer extreme omstandigheden.
Sneeuw is altijd link..quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Ondanks dat beetje sneeuw was het zojuist met de auto hier en daar toch een beetje glijden. Het is misschien weinig, maar wel zo verraderlijk.
Noordwijk Groningen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weinig zin in die sneeuw eigenlijk. Moet morgen vanaf het zuiden naar noordwijk toe. bah bah.
Dit ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:46 schreef marcel-o het volgende:
wtf
alles ineens wit
en opvallend stiller buiten
Droom jij van de zomer maar eens wat meer van noodweer dan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:58 schreef Rabieluh het volgende:
Ik had vanacht nog gedroomd over sneeuw.
Daar droom ik meer dan genoeg over maar helaas heeft dat niks gebrachtquote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:59 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Droom jij van de zomer maar eens wat meer van noodweer dan.
In Noordwijk zelf valt het mee qua sneeuwval, er ligt minder als een centimeter op de daken en de wegen zijn goed gestrooid.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weinig zin in die sneeuw eigenlijk. Moet morgen vanaf het zuiden naar noordwijk toe. bah bah.
Leven in slochterenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 01:37 schreef Pagan het volgende:
Het enige witte hierbuiten (Slochteren) is de havermout voor de vogeltjes. Houden zo.
Die gaat dit keer wel richting het noorden denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 08:58 schreef MaLo het volgende:
https://twitter.com/meteogroupweer/status/830319049242472448
Amsterdam
zegquote:Op zaterdag 11 februari 2017 08:58 schreef MaLo het volgende:
https://twitter.com/meteogroupweer/status/830319049242472448
Amsterdam
Strook midden/oost/west. Blij mee?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
Alle sneeuw lijkt naar het midden des lands te trekken zo te zien.
Jottem.
Ik dacht dat het te warm wordt vanavond...quote:Op zaterdag 11 februari 2017 08:31 schreef Fred0w het volgende:
KNMI voor vanavond
Vanavond rond een nieuwe cyclonale band bij het hoogtelaag een actiever neerslaggebied dat vanuit het zuidoosten het land binnentrekt zo maar eens enkele centimeters sneeuw zou kunnen opleveren. Zowel Hirlam als EC komen komen lokaal met 3-5 cm, Hirlam zelfs met 5-10 cm. Onzeker is de exacte locatie, waarschijnlijk ergens in het midden/noorden.
Vanavond een nieuwe cycloonquote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat het te warm wordt vanavond...
Nijmegen centrum ookquote:Op zaterdag 11 februari 2017 09:58 schreef DrDarwin het volgende:
Nijmegen noord, er ligt hier al minstens 5 centimeter en het sneeuwt gestaag door.
Ja hallo, ik moet vanavond de weg op. Tyfus sneeuw.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat het te warm wordt vanavond...
je gaat naar de tropen?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:12 schreef Dven het volgende:
Jaaaaaa, vanaf aankomende week weer vitamine D3 aanmaken
Nee, vanaf aankomende week gaat de UV-Index op zonnige momenten overdag gemiddeld 3 zijn. We zijn hier iets vroeger dan Nederland - want iets zuidelijker - dus in NL kan men over circa een maand weer bruinen. Ergo : Winter op z'n retour, lente komt eraan!quote:
ik dacht dat wij in mei pas boven de 3 kwamen, hij is nu -3quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, vanaf aankomende week gaat de UV-Index op zonnige momenten overdag gemiddeld 3 zijn. We zijn hier iets vroeger dan Nederland - want iets zuidelijker - dus in NL kan men over circa een maand weer bruinen. Ergo : Winter op z'n retour, lente komt eraan!
Half/eind maart, beetje afhankelijk van het jaar en de exacte lokatiequote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik dacht dat wij in mei pas boven de 3 kwamen, hij is nu -3
Er is nog hoopquote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:58 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit in het 5-7-gebied, maar er is nog niks gevallen.
Kaartje klopt niet, ik zit net in het groene in Zeeland en het sneeuwt nog steeds.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:58 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Als iets lastig te voorspellen en berekenen is, dan is het een te verwachten sneeuwhoogte. Zeker lokaal kunnen enorme verschillen optreden.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 11:01 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Kaartje klopt niet, ik zit net in het groene in Zeeland en het sneeuwt nog steeds.
[ afbeelding ]
Die 5-7 centimeter, is dat vanuit de gevel of toch omhoog?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:58 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is daar zo bijzonder aan?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:33 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Tukkerland snilt het erop los. En in Almelo zitten ze zonder stroom
Heb net wel even paar doughnuts gemaakt op een parkeerterrein....dat was dan wel weer leukquote:Op zaterdag 11 februari 2017 09:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strook midden/oost/west. Blij mee?
Ik ben net vanuit Nijmegen met de trein richting den Bosch gegaan maar eenmaal over de Waal lag er beduidend minder sneeuw.quote:
Het blijft niet al te best liggen gelukkigquote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben net vanuit Nijmegen met de trein richting den Bosch gegaan maar eenmaal over de Waal lag er beduidend minder sneeuw.
Weg met die zooi, het dooit hard weg gelukkig.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het blijft niet al te best liggen gelukkig
Hier echt nul wind. Gisteren ook niet. Waait het daar snoeihard?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:12 schreef Djeez het volgende:
Ik ben nu al klaar met die grafkou. Normaal is het best mooi, maar het waait nu al een week snoeihard en ik heb al zeker twee weken de zon niet gezien
Mooi, alles is namelijk weggesmolten hier.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:27 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vanavond, het draait nu Limburg in.
Ja, windkracht 5. Al een week of zoquote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier echt nul wind. Gisteren ook niet. Waait het daar snoeihard?
vanochtend hadden we hier ook horizontale sneeuwquote:Op zaterdag 11 februari 2017 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier echt nul wind. Gisteren ook niet. Waait het daar snoeihard?
Morgen smelt het allemaal weg, dan is het voorlopig even voorbijquote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Flikker nou eens op met die troep!
Echt zo genoten van de sneeuwquote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
In Leiden sneeuwt het momenteel. Heb alleen niet het idee dat het nog blijft liggen.'quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Valt er nog wat sneeuw in Den Haag te verwachten vannacht?
Je doet alsof het er al twintig dagen ligt. Eén dagjequote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel een tikkeltje zuur hèquote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Je doet alsof het er al twintig dagen ligt. Eén dagjeIn het weekend. Veel kinderen lol van.
Mijn hond was ook niet meer het park uit te meppenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is wel een tikkeltje zuur hè
En volwassenen hebben er ook plezier, heb heerlijk in de sneeuw gespeeld vanochtend met mijn eigen kinderen en buurtkinderen. Morgenochtend weer!
Oeh, stuur het even door naar Bleiswijkquote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
vraag het nog geen 10 minuten geleden en nu begint het te sneeuwen in Den Haag
Maak je maar geen zorgenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Oeh, stuur het even door naar Bleiswijk
Lief!quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgenen anders rij ik vanavond na werk wel even langs om wat sneeuw te dumpen
Ben benieuwd. Ligt inmiddels een redelijke laag sneeuw hier in Utrecht en het blijft maar doorsneeuwenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Morgen smelt het allemaal weg, dan is het voorlopig even voorbij
Gaat nog een paar uur door. Maar maandag is dat echt wel helemaal of anders grotendeels weer wegquote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ligt inmiddels een redelijke laag sneeuw hier in Utrecht en het blijft maar doorsneeuwen
Liever morgen, ik moet morgen met de tram en de metro naar Rotterdam om te vliegen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaat nog een paar uur door. Maar maandag is dat echt wel helemaal of anders grotendeels weer weg
Even noteren voor de zomer wanneer het 1 dagje snoeiheet is.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:04 schreef Greys het volgende:
Je doet alsof het er al twintig dagen ligt. Eén dagjeIn het weekend. Veel kinderen lol van.
Ja dat mag. Eén dagje trek ik wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Even noteren voor de zomer wanneer het 1 dagje snoeiheet is.
Het heeft hier al een hele tijd gelegen. Het heeft al een bak met schade gekost en een collega met een dubbele beenbreuk.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké. Fair enough. Dan snap ik dat je er klaar mee bent.quote:Op zondag 12 februari 2017 00:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het heeft hier al een hele tijd gelegen. Het heeft al een bak met schade gekost en een collega met een dubbele beenbreuk.
Nee de lol is er compleet af voor mij. Was anders geweest als ik niet al bijna 2 volle weken sneeuwdek zou hebben gehad.
Ik gun iedereen wel z'n plezier hoor. Zeker op zondag de vrije dag. In vind het alleen niet meer leukquote:Op zondag 12 februari 2017 00:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké. Fair enough. Dan snap ik dat je er klaar mee bent.
Hopelijk valt het mee. Bij verongelukt dacht ik eerst aan kistje, kuiltje kruisje.quote:Op zondag 12 februari 2017 00:42 schreef Nattekat het volgende:
Bij mij was er een scheidsrechter die de wedstrijd voor me zou fluiten verongelukt onderweg, die blijkt te zijn afgevoerd in een ambu
Sorryquote:Op zondag 12 februari 2017 00:57 schreef Pagan het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee. Bij verongelukt dacht ik eerst aan kistje, kuiltje kruisje.
Dus die is deaud?quote:Op zondag 12 februari 2017 00:42 schreef Nattekat het volgende:
Bij mij was er een scheidsrechter die de wedstrijd voor me zou fluiten verongelukt onderweg, die blijkt te zijn afgevoerd in een ambu
Vorig jaar was de enige sneeuw in het Noorden dus niet zo klagenquote:Op zondag 12 februari 2017 01:16 schreef WouterHoepman het volgende:
Waarom niets in het noorden? Dit is niet leuk.
Verongelukken / een ongeluk hebbenquote:Op zondag 12 februari 2017 01:17 schreef Nattekat het volgende:
Verongelukken = bij een ongeluk betrokken raken
Tijd dat ze dat veranderen.
Heet jij in de zomer drogekat?quote:Op zondag 12 februari 2017 01:17 schreef Nattekat het volgende:
Verongelukken = bij een ongeluk betrokken raken
Tijd dat ze dat veranderen.
Dat was 0,1 nanometer.quote:Op zondag 12 februari 2017 01:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Vorig jaar was de enige sneeuw in het Noorden dus niet zo klagen
Helaas is dat wel de toekomst ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 01:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Zomer is ook een nat seizoen.
Hier (Leiden) ook, zo mooi!quote:Op zondag 12 februari 2017 01:20 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij is het jaren geleden dat er überhaupt een laagje lag hier, nu hebben we de volle mep
Oh hoe snel denk je dat het weg is dan, anders moet ik snel gaan douchenquote:Op zondag 12 februari 2017 09:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Aardig laagje hier. Dooi gaat wel snel in zetten.
eind van de middag is het wel verdwenen.quote:Op zondag 12 februari 2017 09:52 schreef Paul het volgende:
[..]
Oh hoe snel denk je dat het weg is dan, anders moet ik snel gaan douchen![]()
Wil nog ff wat sneeuwfoto's maken
ok thx weermanquote:Op zondag 12 februari 2017 10:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
eind van de middag is het wel verdwenen.
Echt hoor. Bizar wel.quote:Op zondag 12 februari 2017 12:10 schreef Greys het volgende:
Ja, gaat zeker snel. Alle bomen zijn alweer groen en op de grond gaat het ook vrij rap.
quote:Op zondag 12 februari 2017 09:44 schreef Dven het volgende:
nu even goed opentrekken en dan vanavond een nieuw minimumrecord in Nederland. Gevestigd in Assen
We hebben kunnen schaatsen op natuurijs en er is 5cm sneeuw geweest. Winter compleet, tijd voor de lente die aankomende week begint.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:06 schreef aloa het volgende:
Eigenlijk is deze winter tot nu toe weer een waardeloze winter.![]()
Zo'n net niet winter. Het zag er allemaal zo mooi uit, maar ging elke keer niet door.
In het noorden kwam er veel sneeuw joh... niet te geloven.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben kunnen schaatsen op natuurijs en er is 5cm sneeuw geweest. Winter compleet, tijd voor de lente die aankomende week begint.
Suikerfabriekquote:
Het noorden is tegenwoordig graadmeter voor heel Nederland?quote:Op zondag 12 februari 2017 16:10 schreef SecretPret het volgende:
[..]
In het noorden kwam er veel sneeuw joh... niet te geloven.
Ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het noorden is tegenwoordig graadmeter voor heel Nederland?
Als je verongelukt bent, dan ben je dood. Gelukkig heeft hij slechts een ongeluk gehad.quote:Op zondag 12 februari 2017 00:42 schreef Nattekat het volgende:
Echt niet het was volop winter, helaas. Sneeuw, ijzel, vorst. Vanaf december tot nu is het vrijwel constant onder 5 graden geweest. Snap niet dat je dat een net-nietwinter noemt. Het was een echte winter.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:06 schreef aloa het volgende:
Eigenlijk is deze winter tot nu toe weer een waardeloze winter.![]()
Zo'n net niet winter. Het zag er allemaal zo mooi uit, maar ging elke keer niet door.
Iets beter als voorgaande jaren, maar echt volop winter vind ik dit niet (maar dat is mijn meningquote:Op zondag 12 februari 2017 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet het was volop winter, helaas. Sneeuw, ijzel, vorst. Vanaf december tot nu is het vrijwel constant onder 5 graden geweest. Snap niet dat je dat een net-nietwinter noemt. Het was een echte winter.
Welnee, de lente gaat inzetten. Klaar met wishcastingquote:Op zondag 12 februari 2017 16:48 schreef aloa het volgende:
Kan nog wel heel interessant worden, als het gaat uitkomen wat gfs laat zien op lange termijn.
Dan krijgt de winter nog een koud staartje.
Ik hoop het voor jequote:Op zondag 12 februari 2017 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee, de lente gaat inzetten. Klaar met wishcasting
Die index voorspelt helemaal geen warmere of koudere periode. Daarnaast, die strohalm heb ik deze winter wel vaker gezien. Kwam telkens niks van. Zelfs met een negatieve index was het gewoon kwakkelen.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:54 schreef aloa het volgende:
Nao/Ao index gaan voor een koudere periode eind februari. Zoals ze deze komende warmere periode ook al ver van tevoren zagen aankomen..
We zullen zien.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die index voorspelt helemaal geen warmere of koudere periode. Daarnaast, die strohalm heb ik deze winter wel vaker gezien. Kwam telkens niks van. Zelfs met een negatieve index was het gewoon kwakkelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |