SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Bijna zomer johquote:Op woensdag 8 februari 2017 11:35 schreef Elan het volgende:
volgende week heerlijk 8 graden en een zonnetje
Het is pas kut als je ook de binnenkant van je autoruiten moet krabbenquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:00 schreef MaLo het volgende:
Echt geen leuk weer. Ik moest vanmorgen krabben, toen ging ik 1,5 uur naar de schoonheidssalon en daarna mocht ik mijn autoruiten weer krabben.
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaarquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is pas kut als je ook de binnenkant van je autoruiten moet krabben
Auto met een vochtprobleem denk ik. Mijn moeder had vroeger een hele oude Toyota Starlet, waar je nog bij moest choken. Maar bij hele koude nachten moest je daar ook binnen in krabben.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
Kapotte rubbers ofzoquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:00 schreef thesiren.nl het volgende:
Hij misbruikt zijn yoghurt knots in de auto....
Hmm....quote:
Dat dus. Ik rijd meestal korte stukjes, dus vocht komt er ook niet snel uitquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Auto met een vochtprobleem denk ik. Mijn moeder had vroeger een hele oude Toyota Starlet, waar je nog bij moest choken. Maar bij hele koude nachten moest je daar ook binnen in krabben.
quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:24 schreef Dven het volgende:
Gewoon ramen openlaten 's nachts. Komt er ook geen vocht binnen.
Ik heb zelfs Climate Control, ding gaat altijd aan eigenlijk. Maar mijn vrouw (Belg) had het ijsdekje op de achterbank gelegdquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je een airco hebt die even gebruiken. Hoeft niet op de koude stand. Is sowieso een goed idee, anders is ie of stuk in de zomer of ruikt het alsof er een roedel dode honden in ligt.
Vaak komt er vocht binnen door kapotte rubbers en dan meestal die van de kofferbak of achterlichten.
Ja dat schiet niet opquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb zelfs Climate Control, ding gaat altijd aan eigenlijk. Maar mijn vrouw (Belg) had het ijsdekje op de achterbank gelegd
dat is een goeie. had laatst ook het probleem dat het ijs aan de binnenkant zat (ik rij extreem weinig) maar merkte laatst wel op dat er een rubber verrot is bij de kofferbak. Toch eens ff naar kijken, dankquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Vaak komt er vocht binnen door kapotte rubbers en dan meestal die van de kofferbak of achterlichten.
Staat helaas geen ontvochtigingsstand op, is namelijk een Kia. Bedankt voor je tips btw.quote:Op woensdag 8 februari 2017 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat schiet niet op
Al doet een cc niet altijd de lucht ontvochtigen als dat niet ingesteld is. Soms moet dat handmatig, de kei deluxe hebben sensoren die de luchtvochtigheid meten
quote:Op woensdag 8 februari 2017 18:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal ook eens kijken naar de rubbers. De vorige keer dat ik een verrot rubber had, werd ik negen maanden later vader...
Ik had het laatst ook nog hoor. Sneeuwlaarzen in de auto. Vochtige automatten en paar nachtjes staan. Dikke bak krabben aan de binnenkant... en die airco.. die werkt niet onder de 3 graden...quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:45 schreef Blik het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad met een nieuwe auto, bleek onderin de auto een gaatje te zitten waar water in kwam. Dat zorgde voor vocht in de auto waardoor in de winter de auto vochtig bleef van binnen en daardoor dus van binnen ook bevroor
Dat zeg ik al maanden, maar luisteren...quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wat was ook alweer dat fabeltje dat oostenwind staat voor mooi strakblauw zonnig winterweer?![]()
Als drie dagen vies grijs en vies koud hier. Nou jottem. Doe dan idd maar liever vies grijs en +9 graden
Gaat best hard. Straten beginnen wit te worden al.quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:27 schreef Againzender het volgende:
en het motsneeuwt weer in Amsterdam.
zoiets als in NY actueel?quote:Op donderdag 9 februari 2017 10:02 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Gaat best hard. Straten beginnen wit te worden al.
twitter:ReedTimmerAccu twitterde op donderdag 09-02-2017 om 14:23:33BREAKING: very intense snowfall rates, reports of thundersnow. Here is Manhattan near Times Square snow in sheets!… https://t.co/yWfbwmxZck reageer retweet
Nét niet.quote:Op donderdag 9 februari 2017 14:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
zoiets als in NY actueel?twitter:ReedTimmerAccu twitterde op donderdag 09-02-2017 om 14:23:33BREAKING: very intense snowfall rates, reports of thundersnow. Here is Manhattan near Times Square snow in sheets!… https://t.co/yWfbwmxZck reageer retweet
quote:Op donderdag 9 februari 2017 18:25 schreef roislecxe het volgende:
Kan niet wachten tot die kouwe grijze zooi voorbij is.
[ afbeelding ]
Dit is echt het meest kutte weer wat er bestaat inderdaad. Letterlijk alles is kut.quote:Op donderdag 9 februari 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wind ook... VERSCHRIKKELIJK
Valt voor Europa dan nog mee, als je het vergelijkt met globaal...Niet dat we daar iets mee opschieten natuurlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:27 schreef INViCTuS het volgende:
momenteel kouder dan de afgelopen jaren in Europa, maar wat groot verschil met vroegah:
[ afbeelding ]
!@#$ wind.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben de hele dag niet buiten geweest, heb ik iets gemist?
Lekkah. Lage luchtvochtigheid.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wees blij dat je hier niet woont
Helemaal prima. Alles daar heeft airco, dus genoeg manieren om eraan te ontsnappen.quote:
nee ik ben niet blij. ik wil liever daar zijn dan hier. ik heb het koud en ik bevries.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
wees blij dat je hier niet woont
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden isquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:47 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
nee ik ben niet blij. ik wil liever daar zijn dan hier. ik heb het koud en ik bevries.
ik kan echt helemaal niet tegen deze kou. ik kan niet eens naar buiten gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden is
LENTEEEEEEEEEquote:Op donderdag 9 februari 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wind ook... VERSCHRIKKELIJK
Ja dat is precies een NLse winter.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
een paar graadjes kunnen wij wel gebruiken ja, ik ben fan van de winter maar niet van de nederlandse miezerregen grauwe grijze net gesmolten prutzooi dat net boven de 1 graden is
Komt mij bekend voor.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog een fijn randverschijnsel. Droge lucht dus ik ben meneer statische elektriciteit
Onder een fleecedeken liggen in de winter en dan als een kat aan de onderkant van het deken krabben en genieten van de lichtshowquote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog een fijn randverschijnsel. Droge lucht dus ik ben meneer statische elektriciteit
Ophouden hoor, ben echt helemaal klaar met die bende.quote:
Ik eigenlijk ook best wel. Lijkt geen eind aan te komen, die kou. En dan zie ik ook nog mensen berichten plaatsen als "heerlijke dag vandaag". Dat was dan gister. Nou, echt vet genieten.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ophouden hoor, ben echt helemaal klaar met die bende.
Sneeuwquote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:59 schreef Blik het volgende:
Zou midden NEderland dan eindelijk eens geluk hebben qua sneeuw?
[ afbeelding ]
Ja dat zit er toch niet in, dit gepruttel mag weg blijven. De vorige keer heeft het nog vet lang geduurd voor alle aangereden brokken ijs verdwenen waren.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook best wel. Lijkt geen eind aan te komen, die kou. En dan zie ik ook nog mensen berichten plaatsen als "heerlijke dag vandaag". Dat was dan gister. Nou, echt vet genieten.
Sneeuw mag er wel komen als het richting de 20 cm of meer gaat of icm een heuse blizzard
Foto!quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:25 schreef Dven het volgende:
M'n BBQ-set is vernield door vallende ijspegels
Best indrukwekkend, want letterlijk zo plat als een dubbeltje. Goed dat ik er zelf niet stond
"Gezond"quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:
\
[..]
Ja dat zit er toch niet in, dit gepruttel mag weg blijven. De vorige keer heeft het nog vet lang geduurd voor alle aangereden brokken ijs verdwenen waren.
En de stilte valt me wel op ; het was altijd vol gas jammeren geblazen als het grijs en zacht en winderig was. Nu is het net zo kut, maar koud, en vinden mensen het ineens ''lekker'' en ''gezond''
Komt als ik weer terug thuis benquote:
Oh godquote:
De laatste keer dat de zon scheen was het 10 graden.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gezond ja... die oostenwind met smog enzo 🙄
Ohja en de zon is ook alweer honderd jaar niet tevoorschijn gekomen
#lekkerweerja
#heusnietdeprimerendofzo
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De laatste keer dat de zon scheen was het 10 graden.
Maar die oostewind en kou komen echt altijd met zon hoor!
Voor zover ik weet schijnt de zon altijd maar wordt het zicht soms belemmerd door obstructies in de vorm van hemellichamen, samengepakte vocht en/of ijskristallen of het wentelen der aarde.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst?
ok, aangepastquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor zover ik weet schijnt de zon altijd maar wordt het zicht soms belemmerd door obstructies in de vorm van hemellichamen, samengepakte vocht en/of ijskristallen of het wentelen der aarde.
quote:
Hier in Utrecht? Afgelopen zondag 😑quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?
Vroegah.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer scheen de zon voor het laatst door de wolken heen?
Zul je zien dat het gebied toch weer wat noordelijker komt, zodat wij in Twente ook weer in 5 cm sneeuw zitten te kleumenquote:
Prachtig Twents landschap met snilquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zul je zien dat het gebied toch weer wat noordelijker komt, zodat wij in Twente ook weer in 5 cm sneeuw zitten te kleumen
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ligt een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein laagje.
gewoon één keer... dat lijkt me zo vet...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat hoeft van mij nu ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |