er zijn ook kranten met een geheugen van twee weken.quote:Op maandag 12 december 2016 16:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De kiezer die een geheugen van 2 weken heeft? Die kiezer?![]()
Wilders is een kei in het slachtoffer spelen en anderen de schuld geven van, wel, alles... En blijkbaar vreten de mensen dat. Dat verandert niet als hij aan de macht is. Die vindt altijd wel een zondebok en dat zal het gros van zijn kiezers gewoon slikken.
leugenpers is niet altijd feiten verdraaien maar ook weg laten.quote:Tegenwoordig is het stil bij het hek. Aan de Macedonische kant lopen wat zwerfhonden rond en wordt er gepatrouilleerd door grenswachten, Macedonische, maar ook Tsjechische agenten. Landen als Hongarije, Tsjechië, Kroatië en Slowakije leverden de afgelopen maanden manschappen om de grens te bewaken tegen mensen die illegaal de grens over proberen te steken.
Jaquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:20 schreef TomLuny het volgende:
nog zoiets
Geert Wilders weigert Moslima hand te geven.. VIDEO
Kreeg van iemand toegemaild dat wilders een moslima geen hand wilde schudden. (zonder linkje erbij of context)
Ik schreef nog terug, dan is die wel tamelijk bizar geworden.
Later vond ik dit filmpje en wie achter die actie zit
is dus duidelijk weer islam provocatie
http://www.leeshetnu.nl/g(...)hand-te-geven-video/
bovendien, we kennen de paraplumoorden
als ernstig bedreigd persoon zou ik ook niet zomaar met iedereen handen schudden
als antwoord op je vraag, liever wel natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja
Nou
Het is wat.
Kunnen we niet gewoon allemaal eens normaal gaan doen?
In dit specifieke geval diegenen die demonstratief erop aansturen dat Wilders geen hand geeft (omdat niemand willekeurig zomaar mensen een hand geeft) en daar politieke polarisatie uit proberen te slepen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:57 schreef TomLuny het volgende:
[..]
als antwoord op je vraag, liever wel natuurlijk
maar wie is abnormaal bezig in deze ?
ok, dat was ik met je eens, noemde het al een provocatie.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
In dit specifieke geval diegenen die demonstratief erop aansturen dat Wilders geen hand geeft (omdat niemand willekeurig zomaar mensen een hand geeft) en daar politieke polarisatie uit proberen te slepen.
Ach kom, jij hebt toch ook een IQ van meer dan 25 en snapt toch ook wel dat een vrouw met een hoofddoekje niet écht gezellig Wilders een hand wil geven en zich wil laten overhalen om PVV te stemmen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
Je mag de GBL tegenwoordig ook al geen hand meer geven want dan provoceer je de blonde gezondene?
Misschien wilde ze wel gewoon iets tegen hem zeggen en wilde ze hem volgens goed Hollandsch gebruik een hand geven. Zoals het heurt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach kom, jij hebt toch ook een IQ van meer dan 25 en snapt toch ook wel dat een vrouw met een hoofddoekje niet écht gezellig Wilders een hand wil geven en zich wil laten overhalen om PVV te stemmen.
Om vervolgens hun vertrouwen te geven aan obscure nieuwsbronnen met nog veel meer foutieve informatie en leugenachige statisieken en minstens zo onbetrouwbare demagogen als Wilders en Trump.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:45 schreef TomLuny het volgende:
dat soort dingen - en waar mijn verhaaltje niet zou kloppen, zeg het gerust - is reden dat men nergens vertrouwen meer in heeft.
niet in pers, niet in politici en niet in de EU.
weg ermee![]()
Ze zeggen ook allemaal zeer kritisch te zijn, maar van enige waarheidsvinding is geen sprake om de eerste de beste YouTuber wél te geloven en de krant van vandaag te zien als één grote propaganda van de overheid.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:01 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Om vervolgens hun vertrouwen te geven aan obscure nieuwsbronnen met nog veel meer foutieve informatie en leugenachige statisieken en minstens zo onbetrouwbare demagogen als Wilders en Trump.
Dat vind ik zo fascinerend. Mensen verguizen de gevestigde orde vanwege elke fout die er ooit gemaakt zou zijn en elke leugen die er ooit verteld zou zijn, maar het alternatief mag liegen, bedriegen en incompetent zijn. Zolang ze "het maar zeggen" en ook tegen de gevestigde orde schoppen. Trump is dan nog charismatisch, maar zelfs dat is Wilders niet echt. Zelfs zijn grootste fans vinden hem maar een slap aftreksel van Fortuyn (ik vind dat nog te veel eer).
Ja, en misschien ben ik wel Sinterklaas.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien wilde ze wel gewoon iets tegen hem zeggen en wilde ze hem volgens goed Hollandsch gebruik een hand geven. Zoals het heurt.
Dat zie je de laatste decennia maar al te goed in NL...quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:58 schreef corehype het volgende:
Het zal mij niet verbazen dat Wilders premier wordt.
Trump is immers al president door domme mensen aan te spreken.
Pablo Escobar werd al bijna president door domme mensen aan te spreken.
Het volk krijgt de leider die het verdient.
Precies, ik denk zelf soms ook dat zulke mensen maar eens gewoon de macht moeten krijgen zodat hun stemmers het zelf kunnen zien. Ik vrees wel dat het momenteel een gevaarlijke tijd is, omdat er zoveel landen zijn waar dit soort mensen serieuze kandidaten zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ze zeggen ook allemaal zeer kritisch te zijn, maar van enige waarheidsvinding is geen sprake om de eerste de beste YouTuber wél te geloven en de krant van vandaag te zien als één grote propaganda van de overheid.
In een wereld waarin je alleen maar zwart en wit ziet is het makkelijk om alles wat gevestigd is op de hoop van onzin te gooien, en alles wat daar tegenaan trapt op de hoop van de absolute waarheid. Nuance is er niet, gewoon alles idoliseren wat je politieke leider je voorkauwt zodat je niet meer na hoeft te denken over dat de door hem voorgespiegelde wereld misschien toch niet op alle punten zo ideaal is. "Dat zien we dan wel weer".
Ik hoop ook dat het eens gaat gebeuren. Een hoop desillusie zal de stemmers ten deel vallen. Hopelijk worden ons tijdens de regeerperiodes niet teveel persoonlijke vrijheden afgepakt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:48 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Precies, ik denk zelf soms ook dat zulke mensen maar eens gewoon de macht moeten krijgen zodat hun stemmers het zelf kunnen zien. Ik vrees wel dat het momenteel een gevaarlijke tijd is, omdat er zoveel landen zijn waar dit soort mensen serieuze kandidaten zijn.
ik voel me daarbij niet aangesprokenquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:01 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Om vervolgens hun vertrouwen te geven aan obscure nieuwsbronnen met nog veel meer foutieve informatie en leugenachige statisieken en minstens zo onbetrouwbare demagogen als Wilders en Trump.
Dat vind ik zo fascinerend. Mensen verguizen de gevestigde orde vanwege elke fout die er ooit gemaakt zou zijn en elke leugen die er ooit verteld zou zijn, maar het alternatief mag liegen, bedriegen en incompetent zijn. Zolang ze "het maar zeggen" en ook tegen de gevestigde orde schoppen. Trump is dan nog charismatisch, maar zelfs dat is Wilders niet echt. Zelfs zijn grootste fans vinden hem maar een slap aftreksel van Fortuyn (ik vind dat nog te veel eer).
hier wordt dus de professionele journalistiek als onmisbaar beschreven die zo objectief mogelijk de werkelijkheid weergeeft.quote:Traditioneel gezien is het checken van bronnen en het zo objectief mogelijk weergeven van de werkelijkheid een taak van de journalistiek. "Journalisten laten ons zien dat mensen en instanties op verschillende manier naar dezelfde feiten kunnen kijken", legt de hoogleraar uit. "Als dat opeens onze eigen verantwoordelijkheid wordt (zoals op social media) dan blijkt dat verdraaid lastig. Sterker nog: dat is vrijwel onmogelijk."
dat hoop ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 13 december 2016 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het eens gaat gebeuren. Een hoop desillusie zal de stemmers ten deel vallen. Hopelijk worden ons tijdens de regeerperiodes niet teveel persoonlijke vrijheden afgepakt.
Dat is niet erg, het was ook niet persoonlijk bedoeld.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:26 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik voel me daarbij niet aangesproken
gaat mij er meer om dat die 'gevestigde orde' zich als een vos gedraagt die de passie preekt.
afgelopen week zagen we een hele campagne losbarsten tegen zogenaamd nep-nieuws.
'Geen rare kronkel in je hoofd als je nepnieuws gelooft'
[..]
hier wordt dus de professionele journalistiek als onmisbaar beschreven die zo objectief mogelijk de werkelijkheid weergeeft.
maar keer op keer blijken er dan stukjes te ontbreken of van horen zeggen te zijn.
vind dat ze dan toch minstens zelf het goeie voorbeeld mogen geven
want dat voorbeeld wat ik gaf is geen jouirnalistiek maar hebben ze een andere naam voor.
en dat heet propaganda.
ik noem het af en toe ook staatszender, maar dat heeft meer te maken omdat iedereen er belasting voor betaalt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:05 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Het ene kanaal is het andere niet en er is voldoende kwalitatieve onderzoeksjournalistiek. In Nederland hebben wij het daarmee zelfs behoorlijk getroffen. Zeer sterke staaltjes komen regelmatig aan bod op onze publieke omroep. Maar dat wordt voor het gemak de staatszender genoemd en alles wat er vanaf komt wordt bij voorbaat aan de kant gezet, om vervolgens een hoax te delen op facebook.
Wat mensen die de media als het kwaad zien namelijk vaak missen is dat de negatieve aspecten van de nieuwsvoorziening vaak niet te wijten zijn aan kwade opzet, maar meer aan de manier waarop het wordt geconsumeerd. Journalisten moeten ook hun boterham verdienen en zolang de meeste consumenten maar een korte concentratieboog hebben en snel antwoorden willen om snel hun mening te vormen zullen die daarop moeten inspelen. Dan krijg je korte verslaggevingen, zo sensationeel mogelijk ingepakt, berichten die rechstreeks worden overgenomen en een gebrek aan factchecking en dan worden er weleens fouten gemaakt, of worden zaken uit verband gerukt.
Ik mag van jou alleen op de PVDA Stemmen als ze in staat zijn een coalitie te vormen? Vreemd....quote:Op zondag 11 december 2016 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Want de PvdA gaat het dan wel lukken een coalitie te smeden uit dit zooitje versplinterd?
Ik neem aan dat je het niet doet vanwege het beleid dat ze de afgelopen vier jaar hebben gevoerd?quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:48 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik mag van jou alleen op de PVDA Stemmen als ze in staat zijn een coalitie te vormen? Vreemd....
En dan beginnen over het verdwijnen van Nederlandse normen en waarden..quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:20 schreef TomLuny het volgende:
nog zoiets
Geert Wilders weigert Moslima hand te geven.. VIDEO
Kreeg van iemand toegemaild dat wilders een moslima geen hand wilde schudden. (zonder linkje erbij of context)
Ik schreef nog terug, dan is die wel tamelijk bizar geworden.
Later vond ik dit filmpje en wie achter die actie zit
is dus duidelijk weer islam provocatie
http://www.leeshetnu.nl/g(...)hand-te-geven-video/
bovendien, we kennen de paraplumoorden
als ernstig bedreigd persoon zou ik ook niet zomaar met iedereen handen schudden
Ja maar geert werd geprovoceerd door die moslima!!!quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:59 schreef keste010 het volgende:
[..]
En dan beginnen over het verdwijnen van Nederlandse normen en waarden..
Waarom niet? Ze hebben de VVD prima gesteund.quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het niet doet vanwege het beleid dat ze de afgelopen vier jaar hebben gevoerd?
Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar geert werd geprovoceerd door die moslima!!!![]()
nou, die kans is wel groter natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..
Als je normaal een VVD-stemmer bent dan maakt het bijna helemaal niks uit of je nu op de VVD stemt of de PvdA.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze hebben de VVD prima gesteund.
PVV, VVD, 50Plusquote:Op woensdag 14 december 2016 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zie 1 partij nog wel konkelen en draaien, maar 2 partijen zeer zeker niet.
Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.quote:
De meerderheid regeert en geen enkele partij heeft die.quote:Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt en de PVV wint weer en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig. Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
Ik denk eigenlijk dat het kabinet sneller valt als andere partijen wél bereid zijn om met de PVV te regeren.quote:Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt
Je neemt hier impliciet aan dat de val van het kabinet zou leiden tot nieuwe verkiezingen. Dat is in Nederland ook gebruikelijk, maar het hóéft niet. Als een paar keer achter elkaar het kabinet snel valt en blijkt dat verkiezingen niets oplossen, is het niet ondenkbaar dat op zeker moment het parlement niet ontbonden wordt en dat er "gewoon" opnieuw een kabinet wordt geformeerd.quote:en de PVV wint weer
Dat zijn nogal van alsen en de kern van het probleemscenario is niet dat we een kutsysteem hebben, maar dat er te veel onverstandige beslissingen zijn genomen:quote:en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig.
Daar moet ik het mee oneens zijn.quote:Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
Hij kan toch gewoon met VVD, 50+ en PVV? Nog maar zes zeteltjes nodig voor een meerderheid.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Ik heb hem zelfs op een aantal punten hoger zitten dan andere politici. Hij is behoorlijk van zichzelf overtuigd en dat is een essentiele eigenschap als politicus zijnde. Hij weet hoe je met de media moet omgaan en hoe je de media kan bespelen. De enige die dat ook een beetje door heeft, is Kuzu. Kuzu doet het op een heel onhandige manier, maar so far levert het hem wel stemmen op. Ik verwacht dat DENK zeker in de Tweede Kamer komt met op zijn minst 4 zetels, misschien wel veel meer.
Andere politici blijven maar in de modus dat je dingen moet verdraaien en veel zonder duidelijke inhoud moet zeggen. En nu een paar maanden voor de verkiezingen weer vanalles beloven en daarna overal op terugkomen. Dat is precies waar het volk een hekel aan heeft.
Maar terug naar Wilders. Ik weet eigenlijk verder niet wie hij is. Al die stoerpraat en harde simplistische oplossingen: is dat vooral bravoure om Henk en Ingrid te overtuigen, maar denkt hij genuanceerder? Wil hij echt een land besturen en heeft hij een politieke missie? Of wil hij vooral aandacht hebben en rellen?
Het is wel de rest van de PVV waar ik niet veel vertrouwen in heb.
Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:03 schreef Nielsch het volgende:
Als je premier wilt worden moet je ervoor zorgen dat andere partijen je steunen. Daar acht ik Wilders niet toe in staat.
Een meerderheid in de Eerste kamer is sowieso niet gegarandeerd. In 2019 wordt er namelijk een nieuwe senaat gekozen. Kan je nu mooi formeren op een meerderheid in de Eerste kamer om dan alsnog met een minderheid verder te moeten.quote:Op woensdag 14 december 2016 03:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.
(Vraag me af of de VVD nogmaals hieraan gaat beginnen)
Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar heequote:Op woensdag 14 december 2016 19:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.
Wilders wordt sowieso geen president. We zijn geen republiek.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.
Tot zover deze open deur
Ach ja, met Idi Amin scheen je ook goed te kunnen lachen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar hee
als gw bij de 76 komt dan haken veel mensen misschien weer afquote:Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.
Tot zover deze open deur
Als die een coalitie kan smeden met andere partijen dan is die kans er wel.quote:Op zondag 11 december 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
DEN HAAG - In de week waarin de rechtbank uitspraak deed tegen Geert Wilders steeg de PVV twee zetels (naar 36) in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De VVD daalde er een (naar 23). Het verschil tussen die twee is vergroot tot dertien zetels. Vijf weken geleden was dat nog nul.
--------------------------
Het wordt met dag meer waarschijlijker dat Wilders PM wordt.
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
Ik denk dat Wilders als premier ons land heel veel schade zal opleveren. Elke maand dat ie het volhoudt zal die schade groter worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.
Hoeveel schade kan hij doen? 1e kamer, 2e kamer, alles wat problematisch is zal gefilterd worden. Heb je niet het idee, laat hem maar voor het volledig nederlands volk voor lul staan, en dan zullen alle (bijna, want fucktards zijn er altijd) nederlanders hun les geleerd hebben?quote:Op donderdag 15 december 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders als premier ons land heel veel schade zal opleveren. Elke maand dat ie het volhoudt zal die schade groter worden.
Dat we daarna definitief van hem af zijn is wel zeker, maar of het die prijs waard is?
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hoeveel schade kan hij doen? 1e kamer, 2e kamer, alles wat problematisch is zal gefilterd worden. Heb je niet het idee, laat hem maar voor het volledig nederlands volk voor lul staan, en dan zullen alle (bijna, want fucktards zijn er altijd) nederlanders hun les geleerd hebben?
verdiep aub. ik ben bijzonder benieuwd naar jouw "doom"scenario.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.
Ik heb geen doom-scenario en ik wil ook graag van die haatzaaiende fascist af.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
verdiep aub. ik ben bijzonder benieuwd naar jouw "doom"scenario.
uit je vorige post versta ik dat je toch een zeker doom scenario in je hoofd hebt. acties, reacties. elaborate please.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb geen doom-scenario en ik wil ook graag van die haatzaaiende fascist af.
Maar ik vraag me wel af wat de gevolgen zullen zijn als we hem het Torentje laten betreden. Ik denk dat we hem beter in de marge kunnen laten bungelen.
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
uit je vorige post versta ik dat je toch een zeker doom scenario in je hoofd hebt. acties, reacties. elaborate please.
Precies wat ze in Amerika ook zeiden voordat Trump president werd.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de VVD zo dom zal zijn.
Alleen hebben we hier een compleet ander kiesstelsel, elke stem telt en we hebben heel veel partijen. Dus de fascisten zullen een coalitiepartner nodig hebben zolang ze niet meer dan de helft van die stemmen halen.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:29 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Precies wat ze in Amerika ook zeiden voordat Trump president werd.
We zullen zien, ben wel erg benieuwd wat hij er van zou kunnen bakken.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alleen hebben we hier een compleet ander kiesstelsel, elke stem telt en we hebben heel veel partijen. Dus de fascisten zullen een coalitiepartner nodig hebben zolang ze niet meer dan de helft van die stemmen halen.
dat gebeurt hoe..?quote:Op donderdag 15 december 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de VVD zo dom zal zijn.
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
als ie... gebeurt alles. beetje simpel vind je niet?
dus, als hij premier wordt, gebeurt er niets? slaap lekker.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.
Als ie dat wel wordt (wat niet gaat gebeuren) gaan we naar de kloten (wat dus ook niet gaat gebeuren).
Weltrusten.
Zoals er ook voorspeld werd met Trump? Blijkt allemaal ordinaire bangmakerij.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.
Ja en daarom moeten we van die wurgende EU overeenkomsten af.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.
Als ie dat wel wordt (wat niet gaat gebeuren) gaan we naar de kloten (wat dus ook niet gaat gebeuren).
Weltrusten.
One democratie is sterker dan de PVV. Dus in die zin kan dat best.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.
Dat Wilders de grootste gaat worden, daar is een redelijke kans op. Absoluut geen zekerheid (nog) maar hij staat wel degelijk op pole position. Elk negatief geluidje over immigranten, moslims en minderheden zal zijn positie nog verder versterken. Laat staan als er nog echt iets gebeurt zoals een aanslag. Dan is het gewoon instant 10+ zetels er bovenop in de peilingen en gaat ie echt richting de 50.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:26 schreef Chewie het volgende:
Maar waarom nu wel het geloof in peilingen?
De peilingen zaten er vorige keer niet naast. Stemmers hebben op het laatste moment, waarschijnlijk als gevolg van diezelfde peilingen, hun stem strategisch aangepast wat ook duidelijk uit de exit-polls bleek.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat Wilders de grootste gaat worden, daar is een redelijke kans op. Absoluut geen zekerheid (nog) maar hij staat wel degelijk op pole position. Elk negatief geluidje over immigranten, moslims en minderheden zal zijn positie nog verder versterken. Laat staan als er nog echt iets gebeurt zoals een aanslag. Dan is het gewoon instant 10+ zetels er bovenop in de peilingen en gaat ie echt richting de 50.
Rond de EU geldt hetzelfde, vrijwel elk bericht over de EU zal hem alleen maar sterken. Rutte die het Oekraïne-verdrag door de kamers wil loodsen: Geert komt niet meer bij van het schaterlachen. Er komt zó veel koren op de molen van Geertje dat het ding bijna vast loopt.
Aan de andere kant lijkt het er niet op dat het huidige kabinet en de oppositie de aantrekkende economische groei kunnen verzilveren. Niet zo onlogisch aangezien heel veel mensen daar nauwelijks iets van merken. Flexwerkers tegen wil en dank (bijna alle flexwerkers dus), gepensioneerden, werklozen, arbeidsongeschikten en mensen in de bijstand: die zitten gewoon al jaren in de hoek waar de klappen vallen en de vooruitzichten zijn ook niet bepaald heel rooskleurig voor ze. En het is een groep die nog steeds groeit. Alleen de werkloosheid daalt mondjesmaat, maar de mensen die (weer) aan de slag gaan komen verhuizen voor het grootste gedeelte slechts van de groep werkloos/bijstand/arbeidsongeschikt naar 'flexwerker tegen wil en dank met onzekere vooruitzichten'.
Het kabinet maakt er een ontzettende goednieuwsshow van maar zo fantastisch gaat het allemaal niet voor een ontzettend grote groep mensen. Die ga je niet over de streep trekken met abstractheden als 'geen begrotingstekort meer en 2% groei volgend jaar (als er niks gebeurt zoals een volgende Eurocrisis)!'. Die denken: 'mijn zorgverzekering wordt 7% duurder, m'n huur 3,5 en ik heb nog steeds een torenhoog eigen risico terwijl m'n flexcontractje niet wordt verlengd omdat ze me anders vast in dienst moeten nemen/m'n pensioen gekort wordt/m'n uitkering versoberd wordt/whatever. Die 2% groei komt vast weer terecht bij 'de elite'. En daar hebben ze niet eens ongelijk in natuurlijk.
Maar goed, peilingen zijn maar peilingen en de vorige keer zaten ze er ook faliekant naast, geen enkele peiling voorspelde dat er een 2 partijencoalitie mogelijk zou zijn. Dat neemt echter allemaal niet weg dat Geert Wilders de wind ontzettend mee heeft op vrijwel elk vlak.
Als voorspeller van de verkiezingsuitslag zaten ze er faliekant naast dus....quote:Op donderdag 15 december 2016 21:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
De peilingen zaten er vorige keer niet naast. Stemmers hebben op het laatste moment, waarschijnlijk als gevolg van diezelfde peilingen, hun stem strategisch aangepast wat ook duidelijk uit de exit-polls bleek.
Bijna helemaal niks?quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je normaal een VVD-stemmer bent dan maakt het bijna helemaal niks uit of je nu op de VVD stemt of de PvdA.
Als je de peilingen als voorspeller van de verkiezingen ziet dan heb je het nut en doel van een peiling niet helemaal begrepen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 07:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als voorspeller van de verkiezingsuitslag zaten ze er faliekant naast dus....
Verkiezingsbeloftes niet nakomen en in een coalitie met je directe opponent stappen. Vreemd zeg dat kiezers boos worden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 08:33 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Bijna helemaal niks?
PVDA-stemmers zijn van nature meer zeurpietjes dan VVD-stemmers. Om een of andere reden denken zij, dat als je op een partij stemt, je dan alles wat die partij geroepen heeft, 1-op-1 krijgt. Dat is in een coalitie stelsel natuurlijk nooit zo. Het zijn dezelfde stemmers die straks de PVV keihard laten vallen, omdat ze dachten dat de PVV dat wel ging doen.
Doel en nut lijken tegenwoordig vooral het aan de gang houden van de hele peilingenindustrie en de media die daar gretig over rapporteren te zijnquote:Op vrijdag 16 december 2016 19:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je de peilingen als voorspeller van de verkiezingen ziet dan heb je het nut en doel van een peiling niet helemaal begrepen.
Terwijl diezelfde kiezers ze toch echt in elkaars armen hebben gedrevenquote:Op vrijdag 16 december 2016 19:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Verkiezingsbeloftes niet nakomen en in een coalitie met je directe opponent stappen. Vreemd zeg dat kiezers boos worden.
Pardon? Om maar even terug te komen op de peilingen. De enige reden dat zowel de PvdA als de VVD op de verkiezingsdag veel meer stemmen kregen dan voorspeld was omdat mensen wilden voorkomen dat juist of de PvdA of de VVD zou regeren.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Terwijl diezelfde kiezers ze toch echt in elkaars armen hebben gedreven![]()
Deze coalitie heeft ook volledig recht gedaan aan de uitslag. 2 grootste partijen en de grote winnaars er in. Wat dat betreft is de kiezer op zijn wenken bediend.
Hoe de media erover rapporteert staat er los van, peilingen geven het sentiment van een bepaald moment weer, dat het in de lijn van de verkiezingen ligt is iets anders dan wat een peiling tracht weer te geven.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doel en nut lijken tegenwoordig vooral het aan de gang houden van de hele peilingenindustrie en de media die daar gretig over rapporteren te zijn.
En met dat stemgedrag dreven ze die twee partijen dus recht in elkaars armen. Daar kan je niemand anders de schuld van geven dan de kiezer die in het hokje zijn keuze gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Pardon? Om maar even terug te komen op de peilingen. De enige reden dat zowel de PvdA als de VVD op de verkiezingsdag veel meer stemmen kregen dan voorspeld was omdat mensen wilden voorkomen dat juist of de PvdA of de VVD zou regeren.
Ik zou niet weten waarop je dit baseert.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En met dat stemgedrag dreven ze die twee partijen dus recht in elkaars armen. Daar kan je niemand anders de schuld van geven dan de kiezer die in het hokje zijn keuze gemaakt heeft.
Op feiten. 38 zetels voor PvdA en 41 voor de VVD. Met die uitslag was vrijwel elke andere coalitie meteen onwaarschijnlijk geworden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarop je dit baseert.
Je bent niet verplicht om in een coalitie te stappen.............quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op feiten. 38 zetels voor PvdA en 41 voor de VVD. Met die uitslag was vrijwel elke andere coalitie meteen onwaarschijnlijk geworden.
Nogmaals. Waarom zou de PvdA verantwoordelijk zijn of de VVD wel of niet met andere partijen een kabinet kan maken....?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hier, de uitslag van 2012:
https://nl.wikipedia.org/(...)2#Verkiezingsuitslag
Maak daar maar eens een kabinet mee zonder of de PvdA of de VVD.
Klopt, je kan ook met je 38 of 41 zetels bewust in de oppositie stappen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om in een coalitie te stappen.............
Nogmaals: maak met die uitslag maar eens een realistisch alternatief.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals. Waarom zou de PvdA verantwoordelijk zijn of de VVD wel of niet met andere partijen een kabinet kan maken....?
Die 41 zetels heeft de PvdA gekregen van stemmers die niet wilden dat de VVD zou winnen of regeren. Dan heb je als de PvdA zijnde de verantwoordelijkheid om alles behalve een coalitie met de VVD te steunen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook met je 38 of 41 zetels bewust in de oppositie stappen.
Maar het zit je blijkbaar erg hoog dat de kiezer destijds tot die uitslag is gekozen en dat daar naar geluisterd is.
Het maakt niet uit of er een realistisch alternatief is. De PvdA is helemaal niet verantwoordelijk voor een alternatief en of dat wel of niet realistisch blijkt. Als de PvdA er alles aan heeft gedaan een coalitie zonder de VVD te vormen, en vervolgens in de oppositie stapt wanneer dat niet lukt, dan heb je geluisterd.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogmaals: maak met die uitslag maar eens een realistisch alternatief.
De VVD kreeg er 41, niet de PvdA....quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die 41 zetels heeft de PvdA gekregen van stemmers die niet wilden dat de VVD zou winnen of regeren. Dan heb je als de PvdA zijnde de verantwoordelijkheid om alles behalve een coalitie met de VVD te steunen.
Dat de kiezer verwend en dom is zie je nu wel in de peilingen... Wat hadden PvdA-stemmers verwacht? Een linkse meerderheid? Dat komt nooit voor in NL, het beste wat er voor de linkse kiezer in zit is een centrumkabinet (wat dit kabinet in feite ook weer was). Wat hadden VVD-stemmers verwacht? Dat de VVD (en het CDA) weer met de PVV in zee zouden gaan, de club die net met ze gebroken had?quote:Dat er dus niet geluisterd is zie je nu wel in de peilingen (voor beide partijen).
Behalve dan dat het land geregeerd moet worden. En dat kan je beter doen wanneer je 38 zetels hebt en je een gelijkwaardige partner bent dan wanneer je er 10 hebt....quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of er een realistisch alternatief is. De PvdA is helemaal niet verantwoordelijk voor een alternatief en of dat wel of niet realistisch blijkt. Als de PvdA er alles aan heeft gedaan een coalitie zonder de VVD te vormen, en vervolgens in de oppositie stapt wanneer dat niet lukt, dan heb je geluisterd.
Niemand stemt op een coalitie. De PvdA heeft alle zetels te danken aan het feit dat kiezers geen VVD regering wil. Bij de VVD-stemmers andersom. Ze kregen allebei wat anders (ook de VVD lijdt in de peilingen momenteel en veel liberalen zijn vertrokken).quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De VVD kreeg er 41, niet de PvdA....
Er was ook geen sprake van 'een coalitie met de VVD steunen' maar van 2 vrijwel even grote partijen die zich door de realiteit gedwongen zien om samen te werken.
[..]
Dat de kiezer verwend en dom is zie je nu wel in de peilingen... Wat hadden PvdA-stemmers verwacht? Een linkse meerderheid? Dat komt nooit voor in NL, het beste wat er voor de linkse kiezer in zit is een centrumkabinet (wat dit kabinet in feite ook weer was). Wat hadden VVD-stemmers verwacht? Dat de VVD (en het CDA) weer met de PVV in zee zouden gaan, de club die net met ze gebroken had?
[..]
Behalve dan dat het land geregeerd moet worden. En dat kan je beter doen wanneer je 38 zetels hebt en je een gelijkwaardige partner bent dan wanneer je er 10 hebt....
PvdA en VVD verwijten dat ze met deze verkiezingsuitslag met elkaar in zee gingen verraadt weinig politieke realiteitszin.
Ze kregen óók allebei de partij die ze wilden wél in de regering. Tenminste, ik neem aan dat als je VVD kiest je de VVD dan ook in de regering wilt, en als je PvdA stemt dat je de PvdA in de regering wilt.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niemand stemt op een coalitie. De PvdA heeft alle zetels te danken aan het feit dat kiezers geen VVD regering wil. Bij de VVD-stemmers andersom. Ze kregen allebei wat anders (ook de VVD lijdt in de peilingen momenteel en veel liberalen zijn vertrokken).
Oliedom, naïef en verwend.quote:De kiezer is niet dom.
Hoe had je je dat concreet voorgesteld?quote:Als partijen simpelweg wat principieler waren dan hadden we nu niet met een enorme versplintering te maken. Dan had je twee of drie serieuze alternatieven gehad voor een coalitie.
Ik zeg nu al voor de zoveelste keer dat het niet ging om een van die partijen in een coalitie te krijgen, het ging om de ander er niet in te hebben, of er in ieder geval alles aan te doen dat te voorkomen. Indien de PvdA principieel was geweest, en de oppositie was ingegaan, hadden ze nu niet zoveel stemmen verloren. Hetzelfde geldt voor de VVD. Feitelijk voor het hele Nederlandse politiek landschap. Als de VVD zo groot en invloedrijk is als nu kan je als PvdA zijnde niet een coalitie er mee vormen. Zo simpel is het, jij mag het oliedom vinden van de kiezer, ik vind het vooral oliedom van de politici.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze kregen óók allebei de partij die ze wilden wél in de regering. Tenminste, ik neem aan dat als je VVD kiest je de VVD dan ook in de regering wilt, en als je PvdA stemt dat je de PvdA in de regering wilt.
Denken dat je er dan geen partijen bij kan krijgen die je liever niet hebt is in Nederland dom, oliedom.
[..]
Oliedom, naïef en verwend.
[..]
Hoe had je je dat concreet voorgesteld?
niet om partij te kiezen tussen jou en DeParo maar waarom is dat weinig realiteitszin ?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Behalve dan dat het land geregeerd moet worden. En dat kan je beter doen wanneer je 38 zetels hebt en je een gelijkwaardige partner bent dan wanneer je er 10 hebt....
PvdA en VVD verwijten dat ze met deze verkiezingsuitslag met elkaar in zee gingen verraadt weinig politieke realiteitszin.
Sowieso had er prima een kabinet gevormd kunnen worden met een gedoogconstructie. PvdA gedoogd een kabinet VVD+CDA en levert 1 minister. Rutte speelde dat slim trouwens, eerst de PVV met meer bezuinigingen doordrammen in de wielen rijden en vervolgens de PvdA decimeren.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zeg nu al voor de zoveelste keer dat het niet ging om een van die partijen in een coalitie te krijgen, het ging om de ander er niet in te hebben, of er in ieder geval alles aan te doen dat te voorkomen. Indien de PvdA principieel was geweest, en de oppositie was ingegaan, hadden ze nu niet zoveel stemmen verloren. Hetzelfde geldt voor de VVD. Feitelijk voor het hele Nederlandse politiek landschap. Als de VVD zo groot en invloedrijk is als nu kan je als PvdA zijnde niet een coalitie er mee vormen. Zo simpel is het, jij mag het oliedom vinden van de kiezer, ik vind het vooral oliedom van de politici.
Hahahahahahaha! Geloven in verkiezingsbeloftes!. Zijn er echt nog mensen die dat doen? Je kan beter het partijprogramma lezen, daar steek je meer van op.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:10 schreef DeParo het volgende:
Verkiezingsbeloftes niet nakomen en in een coalitie met je directe opponent stappen. Vreemd zeg dat kiezers boos worden.
Ik denk dat mensen zich juist doodstaren op partijprogramma's. Vooral omdat weinig mensen alle partijprogramma's helemaal doorlezen, maar focussen op een paar items. Zowat iedereen stemt maar pragmatisch en geeft zijn stem van de ene naar de andere partij omdat men een aantal concrete beslissingen belangrijk vindt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 08:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Hahahahahahaha! Geloven in verkiezingsbeloftes!. Zijn er echt nog mensen die dat doen? Je kan beter het partijprogramma lezen, daar steek je meer van op.
En wat is er mis met een kabinet vormen met een partij met een andere ideologie?
Een partijprogramma (en zeker als je er meerdere hebt gelezen in de loop der tijd) vertelt je wat de ideologie is van een partij. Welke dingen ze belangrijk vinden en hoe ze het denken aan te pakken. Is in een ieder geval een klap beter dan Emiel Roemer op zijn woord geloven als hij roept dat iedereen er in koopkracht op vooruit gaat. Of Geert Wilders als hij er voor gaat zorgen dat er minder Marokkanen in Nederland leven in de toekomst.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:20 schreef AnanYaw het volgende:
Ik denk dat mensen zich juist doodstaren op partijprogramma's.
Dat is waar, daarom zei ik ook nog dat het deels komt omdat mensen maar een aantal punten lezen. Partijprogramma's zijn groot (behalve die van de PVV) en er zijn veel partijen. Als je die één keer allemaal doorleest weet je heel veel over de ideologieën, maar als je een aantal belangrijke punten leest (of een stemwijzer invult) wordt het meer wat standpunten naast elkaar leggen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 09:31 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Een partijprogramma (en zeker als je er meerdere hebt gelezen in de loop der tijd) vertelt je wat de ideologie is van een partij. Welke dingen ze belangrijk vinden en hoe ze het denken aan te pakken. Is in een ieder geval een klap beter dan Emiel Roemer op zijn woord geloven als hij roept dat iedereen er in koopkracht op vooruit gaat. Of Geert Wilders als hij er voor gaat zorgen dat er minder Marokkanen in Nederland leven in de toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |