Ik denk dat Wilders als premier ons land heel veel schade zal opleveren. Elke maand dat ie het volhoudt zal die schade groter worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.
Hoeveel schade kan hij doen? 1e kamer, 2e kamer, alles wat problematisch is zal gefilterd worden. Heb je niet het idee, laat hem maar voor het volledig nederlands volk voor lul staan, en dan zullen alle (bijna, want fucktards zijn er altijd) nederlanders hun les geleerd hebben?quote:Op donderdag 15 december 2016 01:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders als premier ons land heel veel schade zal opleveren. Elke maand dat ie het volhoudt zal die schade groter worden.
Dat we daarna definitief van hem af zijn is wel zeker, maar of het die prijs waard is?
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hoeveel schade kan hij doen? 1e kamer, 2e kamer, alles wat problematisch is zal gefilterd worden. Heb je niet het idee, laat hem maar voor het volledig nederlands volk voor lul staan, en dan zullen alle (bijna, want fucktards zijn er altijd) nederlanders hun les geleerd hebben?
verdiep aub. ik ben bijzonder benieuwd naar jouw "doom"scenario.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.
Ik heb geen doom-scenario en ik wil ook graag van die haatzaaiende fascist af.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
verdiep aub. ik ben bijzonder benieuwd naar jouw "doom"scenario.
uit je vorige post versta ik dat je toch een zeker doom scenario in je hoofd hebt. acties, reacties. elaborate please.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb geen doom-scenario en ik wil ook graag van die haatzaaiende fascist af.
Maar ik vraag me wel af wat de gevolgen zullen zijn als we hem het Torentje laten betreden. Ik denk dat we hem beter in de marge kunnen laten bungelen.
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
uit je vorige post versta ik dat je toch een zeker doom scenario in je hoofd hebt. acties, reacties. elaborate please.
Precies wat ze in Amerika ook zeiden voordat Trump president werd.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de VVD zo dom zal zijn.
Alleen hebben we hier een compleet ander kiesstelsel, elke stem telt en we hebben heel veel partijen. Dus de fascisten zullen een coalitiepartner nodig hebben zolang ze niet meer dan de helft van die stemmen halen.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:29 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Precies wat ze in Amerika ook zeiden voordat Trump president werd.
We zullen zien, ben wel erg benieuwd wat hij er van zou kunnen bakken.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alleen hebben we hier een compleet ander kiesstelsel, elke stem telt en we hebben heel veel partijen. Dus de fascisten zullen een coalitiepartner nodig hebben zolang ze niet meer dan de helft van die stemmen halen.
dat gebeurt hoe..?quote:Op donderdag 15 december 2016 01:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ie premier zou worden. Dan gebeurt wat ik schetste en dat gaat ons miljarden en jarenlange reputatieschade kosten. Die de onderklasse die op hem stemt het meest zou voelen trouwens.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de VVD zo dom zal zijn.
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
als ie... gebeurt alles. beetje simpel vind je niet?
dus, als hij premier wordt, gebeurt er niets? slaap lekker.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.
Als ie dat wel wordt (wat niet gaat gebeuren) gaan we naar de kloten (wat dus ook niet gaat gebeuren).
Weltrusten.
Zoals er ook voorspeld werd met Trump? Blijkt allemaal ordinaire bangmakerij.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zal onmiddelijk schade optreden als ie premier wordt, handelsboycotten van andere landen, opzeggen van verdragen, cancellen van orders en sancties van Brussel. De eventuele coalitiepartner(s) zullen hem wel remmen, maar het moet echt niet langer dan een half jaar duren, anders zullen we nog jaren bloeden voor de ellende die de nationaalpopulisten zullen aanrichten.
Ja en daarom moeten we van die wurgende EU overeenkomsten af.quote:Op donderdag 15 december 2016 01:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, 80% van wat de fascisten van de PVV willen gaat tegen de Grondwet en allerlei internationale verdragen in. Daarom kan Wilders ook geen premier worden.
Als ie dat wel wordt (wat niet gaat gebeuren) gaan we naar de kloten (wat dus ook niet gaat gebeuren).
Weltrusten.
One democratie is sterker dan de PVV. Dus in die zin kan dat best.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.
Dat Wilders de grootste gaat worden, daar is een redelijke kans op. Absoluut geen zekerheid (nog) maar hij staat wel degelijk op pole position. Elk negatief geluidje over immigranten, moslims en minderheden zal zijn positie nog verder versterken. Laat staan als er nog echt iets gebeurt zoals een aanslag. Dan is het gewoon instant 10+ zetels er bovenop in de peilingen en gaat ie echt richting de 50.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:26 schreef Chewie het volgende:
Maar waarom nu wel het geloof in peilingen?
De peilingen zaten er vorige keer niet naast. Stemmers hebben op het laatste moment, waarschijnlijk als gevolg van diezelfde peilingen, hun stem strategisch aangepast wat ook duidelijk uit de exit-polls bleek.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat Wilders de grootste gaat worden, daar is een redelijke kans op. Absoluut geen zekerheid (nog) maar hij staat wel degelijk op pole position. Elk negatief geluidje over immigranten, moslims en minderheden zal zijn positie nog verder versterken. Laat staan als er nog echt iets gebeurt zoals een aanslag. Dan is het gewoon instant 10+ zetels er bovenop in de peilingen en gaat ie echt richting de 50.
Rond de EU geldt hetzelfde, vrijwel elk bericht over de EU zal hem alleen maar sterken. Rutte die het Oekraïne-verdrag door de kamers wil loodsen: Geert komt niet meer bij van het schaterlachen. Er komt zó veel koren op de molen van Geertje dat het ding bijna vast loopt.
Aan de andere kant lijkt het er niet op dat het huidige kabinet en de oppositie de aantrekkende economische groei kunnen verzilveren. Niet zo onlogisch aangezien heel veel mensen daar nauwelijks iets van merken. Flexwerkers tegen wil en dank (bijna alle flexwerkers dus), gepensioneerden, werklozen, arbeidsongeschikten en mensen in de bijstand: die zitten gewoon al jaren in de hoek waar de klappen vallen en de vooruitzichten zijn ook niet bepaald heel rooskleurig voor ze. En het is een groep die nog steeds groeit. Alleen de werkloosheid daalt mondjesmaat, maar de mensen die (weer) aan de slag gaan komen verhuizen voor het grootste gedeelte slechts van de groep werkloos/bijstand/arbeidsongeschikt naar 'flexwerker tegen wil en dank met onzekere vooruitzichten'.
Het kabinet maakt er een ontzettende goednieuwsshow van maar zo fantastisch gaat het allemaal niet voor een ontzettend grote groep mensen. Die ga je niet over de streep trekken met abstractheden als 'geen begrotingstekort meer en 2% groei volgend jaar (als er niks gebeurt zoals een volgende Eurocrisis)!'. Die denken: 'mijn zorgverzekering wordt 7% duurder, m'n huur 3,5 en ik heb nog steeds een torenhoog eigen risico terwijl m'n flexcontractje niet wordt verlengd omdat ze me anders vast in dienst moeten nemen/m'n pensioen gekort wordt/m'n uitkering versoberd wordt/whatever. Die 2% groei komt vast weer terecht bij 'de elite'. En daar hebben ze niet eens ongelijk in natuurlijk.
Maar goed, peilingen zijn maar peilingen en de vorige keer zaten ze er ook faliekant naast, geen enkele peiling voorspelde dat er een 2 partijencoalitie mogelijk zou zijn. Dat neemt echter allemaal niet weg dat Geert Wilders de wind ontzettend mee heeft op vrijwel elk vlak.
Als voorspeller van de verkiezingsuitslag zaten ze er faliekant naast dus....quote:Op donderdag 15 december 2016 21:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
De peilingen zaten er vorige keer niet naast. Stemmers hebben op het laatste moment, waarschijnlijk als gevolg van diezelfde peilingen, hun stem strategisch aangepast wat ook duidelijk uit de exit-polls bleek.
Bijna helemaal niks?quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je normaal een VVD-stemmer bent dan maakt het bijna helemaal niks uit of je nu op de VVD stemt of de PvdA.
Als je de peilingen als voorspeller van de verkiezingen ziet dan heb je het nut en doel van een peiling niet helemaal begrepen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 07:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als voorspeller van de verkiezingsuitslag zaten ze er faliekant naast dus....
Verkiezingsbeloftes niet nakomen en in een coalitie met je directe opponent stappen. Vreemd zeg dat kiezers boos worden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 08:33 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Bijna helemaal niks?
PVDA-stemmers zijn van nature meer zeurpietjes dan VVD-stemmers. Om een of andere reden denken zij, dat als je op een partij stemt, je dan alles wat die partij geroepen heeft, 1-op-1 krijgt. Dat is in een coalitie stelsel natuurlijk nooit zo. Het zijn dezelfde stemmers die straks de PVV keihard laten vallen, omdat ze dachten dat de PVV dat wel ging doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |