Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar geert werd geprovoceerd door die moslima!!!![]()
nou, die kans is wel groter natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..
Als je normaal een VVD-stemmer bent dan maakt het bijna helemaal niks uit of je nu op de VVD stemt of de PvdA.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze hebben de VVD prima gesteund.
PVV, VVD, 50Plusquote:Op woensdag 14 december 2016 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zie 1 partij nog wel konkelen en draaien, maar 2 partijen zeer zeker niet.
Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.quote:
De meerderheid regeert en geen enkele partij heeft die.quote:Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt en de PVV wint weer en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig. Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
Ik denk eigenlijk dat het kabinet sneller valt als andere partijen wél bereid zijn om met de PVV te regeren.quote:Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt
Je neemt hier impliciet aan dat de val van het kabinet zou leiden tot nieuwe verkiezingen. Dat is in Nederland ook gebruikelijk, maar het hóéft niet. Als een paar keer achter elkaar het kabinet snel valt en blijkt dat verkiezingen niets oplossen, is het niet ondenkbaar dat op zeker moment het parlement niet ontbonden wordt en dat er "gewoon" opnieuw een kabinet wordt geformeerd.quote:en de PVV wint weer
Dat zijn nogal van alsen en de kern van het probleemscenario is niet dat we een kutsysteem hebben, maar dat er te veel onverstandige beslissingen zijn genomen:quote:en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig.
Daar moet ik het mee oneens zijn.quote:Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
Hij kan toch gewoon met VVD, 50+ en PVV? Nog maar zes zeteltjes nodig voor een meerderheid.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Ik heb hem zelfs op een aantal punten hoger zitten dan andere politici. Hij is behoorlijk van zichzelf overtuigd en dat is een essentiele eigenschap als politicus zijnde. Hij weet hoe je met de media moet omgaan en hoe je de media kan bespelen. De enige die dat ook een beetje door heeft, is Kuzu. Kuzu doet het op een heel onhandige manier, maar so far levert het hem wel stemmen op. Ik verwacht dat DENK zeker in de Tweede Kamer komt met op zijn minst 4 zetels, misschien wel veel meer.
Andere politici blijven maar in de modus dat je dingen moet verdraaien en veel zonder duidelijke inhoud moet zeggen. En nu een paar maanden voor de verkiezingen weer vanalles beloven en daarna overal op terugkomen. Dat is precies waar het volk een hekel aan heeft.
Maar terug naar Wilders. Ik weet eigenlijk verder niet wie hij is. Al die stoerpraat en harde simplistische oplossingen: is dat vooral bravoure om Henk en Ingrid te overtuigen, maar denkt hij genuanceerder? Wil hij echt een land besturen en heeft hij een politieke missie? Of wil hij vooral aandacht hebben en rellen?
Het is wel de rest van de PVV waar ik niet veel vertrouwen in heb.
Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:03 schreef Nielsch het volgende:
Als je premier wilt worden moet je ervoor zorgen dat andere partijen je steunen. Daar acht ik Wilders niet toe in staat.
Een meerderheid in de Eerste kamer is sowieso niet gegarandeerd. In 2019 wordt er namelijk een nieuwe senaat gekozen. Kan je nu mooi formeren op een meerderheid in de Eerste kamer om dan alsnog met een minderheid verder te moeten.quote:Op woensdag 14 december 2016 03:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.
(Vraag me af of de VVD nogmaals hieraan gaat beginnen)
Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar heequote:Op woensdag 14 december 2016 19:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.
Wilders wordt sowieso geen president. We zijn geen republiek.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.
Tot zover deze open deur
Ach ja, met Idi Amin scheen je ook goed te kunnen lachen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar hee
als gw bij de 76 komt dan haken veel mensen misschien weer afquote:Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.
Tot zover deze open deur
Als die een coalitie kan smeden met andere partijen dan is die kans er wel.quote:Op zondag 11 december 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
DEN HAAG - In de week waarin de rechtbank uitspraak deed tegen Geert Wilders steeg de PVV twee zetels (naar 36) in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De VVD daalde er een (naar 23). Het verschil tussen die twee is vergroot tot dertien zetels. Vijf weken geleden was dat nog nul.
--------------------------
Het wordt met dag meer waarschijlijker dat Wilders PM wordt.
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |