abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167306576
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja maar geert werd geprovoceerd door die moslima!!! :'( :'(
Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167306745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oja, een moslima die een hand wil geven; daar moet inderdaad wel stiekem een zelfmoordterrorist in schuilen..
nou, die kans is wel groter natuurlijk
en uit gelijkheidsbeginsel zou het misschien aan te raden zijn dat iedere katholiek een mijter op zn dop zet, iedere protestant een punthoedje als symbool voor de spijker waarmee luther zn briefje op de deur timmerde en iedere atheist/agnost/seculier een honkbalpetje met commerciele reclame erop.
dan kunnen we elkaar tenminste beter herkennen

en ps/
zelfmoord en islamitisch terrorist , die combinatie, dan heb je toch een stukje informatie gemist.

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 13-12-2016 19:35:15 ]
shift-knop defekt
pi_167307352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:11 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze hebben de VVD prima gesteund.
Als je normaal een VVD-stemmer bent dan maakt het bijna helemaal niks uit of je nu op de VVD stemt of de PvdA.
pi_167308414
vreemd
wie dit nu aanklikt ziet totaal geen tekst erbij :?

Twee leden arrestatieteam gewond bij explosie in Spaarndam

eerste terreuraanslag nederland ?
shift-knop defekt
pi_167315827
Theoretisch gezien kan alles, maar realistisch gezien, zie ik het nog niet eentweedrie gebeuren.

Als Geert ergens tussen de 30 en 35 uitkomt (wat hij nu volgens de peilingen heeft, maar we moeten nog zien hoeveel het er uiteindelijk worden), zal hij - om een coalitie te vormen - zeker nog 2 partijen er bij nodig hebben om een meerderheid in de tweede kamer te halen.

Over de eerste kamer heb ik het nog maar even niet.

Ik zie 1 partij nog wel konkelen en draaien, maar 2 partijen zeer zeker niet.

Wat ik verwacht dat er gaat gebeuren. De PVV wint de verkiezingen, mag dus als eerste gaan informeren, en daaruit zal blijken dat niemand met ze wil regeren.

De overige partijen nemen het daarna van de PVV over, onder het mom van "het land moet wel geregeerd worden". (betekent dus wel dat partijen van tussen de 10 en 15 zetels, verhoudingsgewijs veel macht gaan krijgen aangezien ze nodig zijn voor de meerderheid in eerste en of tweede kamer)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_167315850
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zie 1 partij nog wel konkelen en draaien, maar 2 partijen zeer zeker niet.
PVV, VVD, 50Plus
The view from nowhere.
pi_167315870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 03:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

PVV, VVD, 50Plus
Gaat VVD en 50+ de kop kosten en gaan ze daarom niet doen. ;)
pi_167315900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 03:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

PVV, VVD, 50Plus
Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.

(Vraag me af of de VVD nogmaals hieraan gaat beginnen)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_167315901
Wel lachen de PVV en 50+ die ministers moeten leveren, dat wordt weer een soap. :+
pi_167315921
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt en de PVV wint weer en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig. Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
pi_167315929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt en de PVV wint weer en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig. Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
De meerderheid regeert en geen enkele partij heeft die. :)
pi_167319426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 04:30 schreef Poepz0r het volgende:
Samengevat is het een enorm kutsysteem wat we nu hebben want stel niemand wil met de PVV en het kabinet valt
Ik denk eigenlijk dat het kabinet sneller valt als andere partijen wél bereid zijn om met de PVV te regeren.
quote:
en de PVV wint weer
Je neemt hier impliciet aan dat de val van het kabinet zou leiden tot nieuwe verkiezingen. Dat is in Nederland ook gebruikelijk, maar het hóéft niet. Als een paar keer achter elkaar het kabinet snel valt en blijkt dat verkiezingen niets oplossen, is het niet ondenkbaar dat op zeker moment het parlement niet ontbonden wordt en dat er "gewoon" opnieuw een kabinet wordt geformeerd.
quote:
en opnieuw wil niemand samenwerken dan blijf je bezig.
Dat zijn nogal van alsen en de kern van het probleemscenario is niet dat we een kutsysteem hebben, maar dat er te veel onverstandige beslissingen zijn genomen:

Als niemand met de PVV wil regeren, betekent dat niet automatisch dat het kabinet snel valt. Het risico op een snel vallend kabinet wordt natuurlijk wel een stuk groter als er dan tóch een kabinet mét de PVV wordt gevormd. Tenzij er gewoon geen goede alternatieven zijn.

Als het kabinet een paar keer snel valt en de ervaring leert dat het telkens opnieuw houden van verkiezingen niet helpt, dan is het ook niet erg slim om telkens opnieuw toch verkiezingen uit te schrijven, terwijl dat helemaal niet hoeft.
quote:
Het systeem is enorm raar vind ik. De grootste zou altijd moeten regeren, misschien niet over alles maar konop zeg. Je wint en uiteindelijk mag je nog niks bij wijze van.
Daar moet ik het mee oneens zijn.

Het idee dat de grootste zou moeten regeren, is op zich niet fout. Ik denk dat het zeker een geschikt uitgangspunt is als er in een formatie gezocht wordt naar geschikte coalities. Maar als het een regel wordt waar zeker aan voldaan moet worden, maken we het onszelf soms onnodig lastig om een regering te vormen die voldoende vertrouwen in het parlement geniet. De relatieve meerderheid van de grootste partij moet uiteindelijk toch wijken voor een absolute meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer. Daar is niets raars aan. Op z'n hoogst kun je daarvan zeggen dat het soms geen recht doet aan de intuïtie van de kiezers van wat moet gebeuren.
pi_167320698
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.

Tot zover deze open deur :P
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_167322072
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet?

Ik heb hem zelfs op een aantal punten hoger zitten dan andere politici. Hij is behoorlijk van zichzelf overtuigd en dat is een essentiele eigenschap als politicus zijnde. Hij weet hoe je met de media moet omgaan en hoe je de media kan bespelen. De enige die dat ook een beetje door heeft, is Kuzu. Kuzu doet het op een heel onhandige manier, maar so far levert het hem wel stemmen op. Ik verwacht dat DENK zeker in de Tweede Kamer komt met op zijn minst 4 zetels, misschien wel veel meer.

Andere politici blijven maar in de modus dat je dingen moet verdraaien en veel zonder duidelijke inhoud moet zeggen. En nu een paar maanden voor de verkiezingen weer vanalles beloven en daarna overal op terugkomen. Dat is precies waar het volk een hekel aan heeft.

Maar terug naar Wilders. Ik weet eigenlijk verder niet wie hij is. Al die stoerpraat en harde simplistische oplossingen: is dat vooral bravoure om Henk en Ingrid te overtuigen, maar denkt hij genuanceerder? Wil hij echt een land besturen en heeft hij een politieke missie? Of wil hij vooral aandacht hebben en rellen?

Het is wel de rest van de PVV waar ik niet veel vertrouwen in heb.
Hij kan toch gewoon met VVD, 50+ en PVV? Nog maar zes zeteltjes nodig voor een meerderheid.

Sorry, maar in dat cordon sanitaire heb ik niet zo heel veel vertrouwen.

...en ik zweef, nog ik weet nog niet waar ik op moet stemmen, dus daar gaat het niet om.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_167325650
Als je premier wilt worden moet je ervoor zorgen dat andere partijen je steunen. Daar acht ik Wilders niet toe in staat.
pi_167327440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:03 schreef Nielsch het volgende:
Als je premier wilt worden moet je ervoor zorgen dat andere partijen je steunen. Daar acht ik Wilders niet toe in staat.
Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_167327839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 03:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vraag is of je met deze partijen een meerderheid in de tweede kamer gaat halen, (zal krap worden), maar de eerste kamer zeer zeker niet.

(Vraag me af of de VVD nogmaals hieraan gaat beginnen)
Een meerderheid in de Eerste kamer is sowieso niet gegarandeerd. In 2019 wordt er namelijk een nieuwe senaat gekozen. Kan je nu mooi formeren op een meerderheid in de Eerste kamer om dan alsnog met een minderheid verder te moeten.

Wat wel vaststaat is dat een kabinet Wilders het hoe dan ook heel moeilijk gaat krijgen in de senaat. Daar zitten vaak net wat meer principiële politici die net wat minder aan de partijlijn gebonden zijn. Stel dat je een CDA/VVD/PVV/50+ coalitie hebt, dan kan je er donder op zeggen dat vooral de CDA-senatoren stennis gaan schoppen. Ook bij de VVD verwacht ik dissidenten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167327885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, soms is er niet zoveel overtuigingskracht nodig, als die andere partijen het pluche ruiken.
Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar hee :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 14 december 2016 @ 20:36:11 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167329638
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Als we net als in de VS twee grote partijen hadden gehad zou Wilders een kans hebben gemaakt. Maar in Nederland is het vrijwel uitgesloten dat Wilders President gaat worden. Teveel partijen, niemand die met hem wil samenwerken en de PVV gaat ook geen 76 zetels halen. Bovendien denk ik dat Wilders zelf ook helemaal geen President wil worden, al roept hij dat wel.

Wilders wordt sowieso geen president. We zijn geen republiek.
Hooguit minister-president, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Denk ook niet dat hij het echt wil. Kleven veel te veel nadelen aan voor hem..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167329786
Wilders gaat geen premier worden, het is toch weer de VVD die de grootste gaat worden :{ Alhoewel ik de PVV wel de 2e partij zie worden gevolgd door CDA.
  Moderator woensdag 14 december 2016 @ 20:57:58 #146
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_167330400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders schijnt in de persoonlijke omgang ook nog best aimabel te kunnen zijn als hij wil. Goed, dat houdt hij nooit 4 jaar lang vol maar hee :P
Ach ja, met Idi Amin scheen je ook goed te kunnen lachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167330862
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:39 schreef venomsnake het volgende:

als gw bij de 76 komt dan haken veel mensen misschien weer af
heb soms het idee dat men meer op gw stemt om dit wanbeleid te keren met een sterk tegengeluid als om de sleutel aan hem uit handen te geven
shift-knop defekt
pi_167331591
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
DEN HAAG - In de week waarin de rechtbank uitspraak deed tegen Geert Wilders steeg de PVV twee zetels (naar 36) in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De VVD daalde er een (naar 23). Het verschil tussen die twee is vergroot tot dertien zetels. Vijf weken geleden was dat nog nul.
--------------------------
Het wordt met dag meer waarschijlijker dat Wilders PM wordt.
Als die een coalitie kan smeden met andere partijen dan is die kans er wel.

Maar de grootste partij komt niet altijd in de regering, dat hebben we ook in 1977 gezien.

Maar waarom nu wel het geloof in peilingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2016 21:26:44 ]
pi_167336799
Relletje in de SP. Het is straks echt Rutte vs. Wilders als Asscher flopt. 8-)
pi_167336837
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
heb je niet het gevoel "lets get it over with" zodat de aarde erna weer gewoon verder kan draaien eigenlijk? Want dat gevoel kan ik me best voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')