abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167296944
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 16:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De kiezer die een geheugen van 2 weken heeft? Die kiezer? :D

Wilders is een kei in het slachtoffer spelen en anderen de schuld geven van, wel, alles... En blijkbaar vreten de mensen dat. Dat verandert niet als hij aan de macht is. Die vindt altijd wel een zondebok en dat zal het gros van zijn kiezers gewoon slikken.
er zijn ook kranten met een geheugen van twee weken.
kijk : (kraswoorden zijn door mij)

Oud-premier Gruevski moest eerder dit jaar onder druk van Europa EU vervroegd aftreden na protesten over corruptie en doofpotaffaires.
Hij heeft gezegd dat het hek dat Macedonië aan de grens plaatste om vluchtelingen uit het land te houden blijft staan als hij de verkiezingen wint.
Ook de sociaal-democraten willen het hek laten staan. Zij volgen de lijn van de EU.

http://nos.nl/artikel/214(...)nning-macedonie.html

Macedonië is met ruim twee miljoen inwoners een van de kleinste landen van Europa en kandidaat-lidstaat van de EU. Het speelde een centrale rol in de vluchtelingencrisis, omdat het op de route ligt van Griekenland naar West- en Noord-Europa. Daarmee kreeg Macedonië een poortwachtersfunctie.

Gruevski en oppositieleider Zaev hebben in de campagne allebei beloofd dat het hek aan de grens met Griekenland dicht blijft.
"Het hek was een suggestie van de Europese Unie. En wij werken precies en compleet volgens de instructies en suggesties vanuit de EU", zei Zaev.

http://nos.nl/artikel/214(...)miniem-verschil.html

Na jaren van onrust, protesten corruptieschandalen en uitgestelde verkiezingen gaat Macedonië vandaag dan toch naar de stembus. Een belangrijke parlementsverkiezing, uiteraard voor het land zelf, maar ook voor Europa EU.
Want sinds het Balkanland een hek plaatste op de grens met Griekenland in het zuiden, fungeert het instabiele Macedonië als de poortwachter van Europa EU.

* TomLuny Griekenland is dus al opgegeven, verloren verklaard
[...]
Totdat de grens dichtging. Europa EU kon de toestroom niet meer aan. En Macedonië speelde een sleutelrol in het Europese EU vluchtelingenbeleid, ook al is het land slechts kandidaatlid van de EU.

Idomeni
Omdat het voor Griekenland onmogelijk was de zeegrens met Turkije af te sluiten, werd het hek op de grens met Macedonië de onofficiële grens van Europa EU.

* TomLuny Griekenland is dus al opgegeven, verloren verklaard

http://nos.nl/artikel/214(...)tel-van-het-hek.html

+++

wat onbreekt hier ?
Hongarije
wordt in die drie artikelen zover ik kan vinden met zoek, slechts ene keer genoemd, notabene slechts als leveranciertje van wat extra handjes.

quote:
Tegenwoordig is het stil bij het hek. Aan de Macedonische kant lopen wat zwerfhonden rond en wordt er gepatrouilleerd door grenswachten, Macedonische, maar ook Tsjechische agenten. Landen als Hongarije, Tsjechië, Kroatië en Slowakije leverden de afgelopen maanden manschappen om de grens te bewaken tegen mensen die illegaal de grens over proberen te steken.
leugenpers is niet altijd feiten verdraaien maar ook weg laten.
ik zeg niet dat de EU niet aangestuurd heeft op een hek bij macedonie, maar dat is dan wel pas gebeurd nadat hongarije (victor orban) eerst helemaal voor gruis werd uitgemaakt (en nazi) en pas toen men in ging zien dat de EU uit mekaar dreigde te storten omdat de Visigrad-landen wel erg ver samen gingen op trekken, kwam dan een hekje bij macedonie.
En nos doet nu alsof de EU hierin kortdadig heeft opgetreden.

dat soort dingen - en waar mijn verhaaltje niet zou kloppen, zeg het gerust - is reden dat men nergens vertrouwen meer in heeft.
niet in pers, niet in politici en niet in de EU.
weg ermee }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 13-12-2016 10:57:58 (typo's) ]
shift-knop defekt
pi_167297420
nog zoiets

Geert Wilders weigert Moslima hand te geven.. VIDEO

Kreeg van iemand toegemaild dat wilders een moslima geen hand wilde schudden. (zonder linkje erbij of context)
Ik schreef nog terug, dan is die wel tamelijk bizar geworden.
Later vond ik dit filmpje en wie achter die actie zit
is dus duidelijk weer islam provocatie

http://www.leeshetnu.nl/g(...)hand-te-geven-video/

bovendien, we kennen de paraplumoorden
als ernstig bedreigd persoon zou ik ook niet zomaar met iedereen handen schudden

[ Bericht 8% gewijzigd door TomLuny op 13-12-2016 11:31:14 ]
shift-knop defekt
pi_167297791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:20 schreef TomLuny het volgende:
nog zoiets

Kreeg van iemand toegemaild dat wilders een moslima geen hand wilde schudden. (zonder linkje erbij of context)

als ernstig bedreigd persoon zou ik ook niet zomaar met iedereen handen schudden
Ja
Nou
Het is wat.

Kunnen we niet gewoon allemaal eens normaal gaan doen?
pi_167298019
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja
Nou
Het is wat.

Kunnen we niet gewoon allemaal eens normaal gaan doen?
als antwoord op je vraag, liever wel natuurlijk
maar wie is abnormaal bezig in deze ?
shift-knop defekt
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:58:22 #105
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167298040
Het zal mij niet verbazen dat Wilders premier wordt.
Trump is immers al president door domme mensen aan te spreken.
Pablo Escobar werd al bijna president door domme mensen aan te spreken.

Het volk krijgt de leider die het verdient.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167298120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:57 schreef TomLuny het volgende:

[..]

als antwoord op je vraag, liever wel natuurlijk
maar wie is abnormaal bezig in deze ?
In dit specifieke geval diegenen die demonstratief erop aansturen dat Wilders geen hand geeft (omdat niemand willekeurig zomaar mensen een hand geeft) en daar politieke polarisatie uit proberen te slepen.
pi_167298227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:03 schreef Igen het volgende:

[..]

In dit specifieke geval diegenen die demonstratief erop aansturen dat Wilders geen hand geeft (omdat niemand willekeurig zomaar mensen een hand geeft) en daar politieke polarisatie uit proberen te slepen.
ok, dat was ik met je eens, noemde het al een provocatie.
ik ken die dame Esmaa Alariachi niet maar schijnt bekend te zijn op tv (wat ik niet kijk)
ik heb het eigenlijk ook niet opgenomen zien worden door nos of andere (grote) kranten dus die zien er geen brood in om dit stukje islamitische wanvertoon op te blazen.
shift-knop defekt
pi_167298380
Je mag de GBL tegenwoordig ook al geen hand meer geven want dan provoceer je de blonde gezondene? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167298468
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
Je mag de GBL tegenwoordig ook al geen hand meer geven want dan provoceer je de blonde gezondene? :D
Ach kom, jij hebt toch ook een IQ van meer dan 25 en snapt toch ook wel dat een vrouw met een hoofddoekje niet écht gezellig Wilders een hand wil geven en zich wil laten overhalen om PVV te stemmen.
pi_167298682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach kom, jij hebt toch ook een IQ van meer dan 25 en snapt toch ook wel dat een vrouw met een hoofddoekje niet écht gezellig Wilders een hand wil geven en zich wil laten overhalen om PVV te stemmen.
Misschien wilde ze wel gewoon iets tegen hem zeggen en wilde ze hem volgens goed Hollandsch gebruik een hand geven. Zoals het heurt.
pi_167299274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:45 schreef TomLuny het volgende:

dat soort dingen - en waar mijn verhaaltje niet zou kloppen, zeg het gerust - is reden dat men nergens vertrouwen meer in heeft.
niet in pers, niet in politici en niet in de EU.
weg ermee }:|
Om vervolgens hun vertrouwen te geven aan obscure nieuwsbronnen met nog veel meer foutieve informatie en leugenachige statisieken en minstens zo onbetrouwbare demagogen als Wilders en Trump.

Dat vind ik zo fascinerend. Mensen verguizen de gevestigde orde vanwege elke fout die er ooit gemaakt zou zijn en elke leugen die er ooit verteld zou zijn, maar het alternatief mag liegen, bedriegen en incompetent zijn. Zolang ze "het maar zeggen" en ook tegen de gevestigde orde schoppen. Trump is dan nog charismatisch, maar zelfs dat is Wilders niet echt. Zelfs zijn grootste fans vinden hem maar een slap aftreksel van Fortuyn (ik vind dat nog te veel eer).
pi_167299336
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:01 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Om vervolgens hun vertrouwen te geven aan obscure nieuwsbronnen met nog veel meer foutieve informatie en leugenachige statisieken en minstens zo onbetrouwbare demagogen als Wilders en Trump.

Dat vind ik zo fascinerend. Mensen verguizen de gevestigde orde vanwege elke fout die er ooit gemaakt zou zijn en elke leugen die er ooit verteld zou zijn, maar het alternatief mag liegen, bedriegen en incompetent zijn. Zolang ze "het maar zeggen" en ook tegen de gevestigde orde schoppen. Trump is dan nog charismatisch, maar zelfs dat is Wilders niet echt. Zelfs zijn grootste fans vinden hem maar een slap aftreksel van Fortuyn (ik vind dat nog te veel eer).
Ze zeggen ook allemaal zeer kritisch te zijn, maar van enige waarheidsvinding is geen sprake om de eerste de beste YouTuber wél te geloven en de krant van vandaag te zien als één grote propaganda van de overheid.

In een wereld waarin je alleen maar zwart en wit ziet is het makkelijk om alles wat gevestigd is op de hoop van onzin te gooien, en alles wat daar tegenaan trapt op de hoop van de absolute waarheid. Nuance is er niet, gewoon alles idoliseren wat je politieke leider je voorkauwt zodat je niet meer na hoeft te denken over dat de door hem voorgespiegelde wereld misschien toch niet op alle punten zo ideaal is. "Dat zien we dan wel weer".
pi_167299363
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien wilde ze wel gewoon iets tegen hem zeggen en wilde ze hem volgens goed Hollandsch gebruik een hand geven. Zoals het heurt.
Ja, en misschien ben ik wel Sinterklaas.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:22:30 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167299577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:58 schreef corehype het volgende:
Het zal mij niet verbazen dat Wilders premier wordt.
Trump is immers al president door domme mensen aan te spreken.
Pablo Escobar werd al bijna president door domme mensen aan te spreken.

Het volk krijgt de leider die het verdient.
Dat zie je de laatste decennia maar al te goed in NL...
pi_167300012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ze zeggen ook allemaal zeer kritisch te zijn, maar van enige waarheidsvinding is geen sprake om de eerste de beste YouTuber wél te geloven en de krant van vandaag te zien als één grote propaganda van de overheid.

In een wereld waarin je alleen maar zwart en wit ziet is het makkelijk om alles wat gevestigd is op de hoop van onzin te gooien, en alles wat daar tegenaan trapt op de hoop van de absolute waarheid. Nuance is er niet, gewoon alles idoliseren wat je politieke leider je voorkauwt zodat je niet meer na hoeft te denken over dat de door hem voorgespiegelde wereld misschien toch niet op alle punten zo ideaal is. "Dat zien we dan wel weer".
Precies, ik denk zelf soms ook dat zulke mensen maar eens gewoon de macht moeten krijgen zodat hun stemmers het zelf kunnen zien. Ik vrees wel dat het momenteel een gevaarlijke tijd is, omdat er zoveel landen zijn waar dit soort mensen serieuze kandidaten zijn.
pi_167300042
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:48 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Precies, ik denk zelf soms ook dat zulke mensen maar eens gewoon de macht moeten krijgen zodat hun stemmers het zelf kunnen zien. Ik vrees wel dat het momenteel een gevaarlijke tijd is, omdat er zoveel landen zijn waar dit soort mensen serieuze kandidaten zijn.
Ik hoop ook dat het eens gaat gebeuren. Een hoop desillusie zal de stemmers ten deel vallen. Hopelijk worden ons tijdens de regeerperiodes niet teveel persoonlijke vrijheden afgepakt.
pi_167303230
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:01 schreef AnanYaw het volgende:
[..]

ik voel me daarbij niet aangesproken
gaat mij er meer om dat die 'gevestigde orde' zich als een vos gedraagt die de passie preekt.
afgelopen week zagen we een hele campagne losbarsten tegen zogenaamd nep-nieuws.

'Geen rare kronkel in je hoofd als je nepnieuws gelooft'

quote:
Traditioneel gezien is het checken van bronnen en het zo objectief mogelijk weergeven van de werkelijkheid een taak van de journalistiek. "Journalisten laten ons zien dat mensen en instanties op verschillende manier naar dezelfde feiten kunnen kijken", legt de hoogleraar uit. "Als dat opeens onze eigen verantwoordelijkheid wordt (zoals op social media) dan blijkt dat verdraaid lastig. Sterker nog: dat is vrijwel onmogelijk."
hier wordt dus de professionele journalistiek als onmisbaar beschreven die zo objectief mogelijk de werkelijkheid weergeeft.
maar keer op keer blijken er dan stukjes te ontbreken of van horen zeggen te zijn.
vind dat ze dan toch minstens zelf het goeie voorbeeld mogen geven
want dat voorbeeld wat ik gaf is geen jouirnalistiek maar hebben ze een andere naam voor.
en dat heet propaganda.
shift-knop defekt
pi_167303612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het eens gaat gebeuren. Een hoop desillusie zal de stemmers ten deel vallen. Hopelijk worden ons tijdens de regeerperiodes niet teveel persoonlijke vrijheden afgepakt.
dat hoop ik ook niet hoor
maar in geval de kranten het over twee weken weer vergeten zijn :
lees deze even

Experts: geheime diensten krijgen te veel macht door nieuwe wet

stel dat dit doorgezet wordt bij de opvolgende coalitie ; de eerste steen werd dus gelegd door pvda/vvd
zelfde met trump, weet niet meer precies waar en heb even geen zin te zoeken, zo schijnt de obama-regering al bezig te zijn om de iran-overeenkomst te herzien.
maar als die idd klapt (waar veel voor te zeggen is) dan wordt dat natuurlijk weer agressie van trump genoemd.
shift-knop defekt
pi_167303913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:26 schreef TomLuny het volgende:

[..]

ik voel me daarbij niet aangesproken
gaat mij er meer om dat die 'gevestigde orde' zich als een vos gedraagt die de passie preekt.
afgelopen week zagen we een hele campagne losbarsten tegen zogenaamd nep-nieuws.

'Geen rare kronkel in je hoofd als je nepnieuws gelooft'

[..]

hier wordt dus de professionele journalistiek als onmisbaar beschreven die zo objectief mogelijk de werkelijkheid weergeeft.
maar keer op keer blijken er dan stukjes te ontbreken of van horen zeggen te zijn.
vind dat ze dan toch minstens zelf het goeie voorbeeld mogen geven
want dat voorbeeld wat ik gaf is geen jouirnalistiek maar hebben ze een andere naam voor.
en dat heet propaganda.
Dat is niet erg, het was ook niet persoonlijk bedoeld.

Ook in de serieuze journalistiek worden fouten gemaakt of - veel kwalijker - zaken verdraaid. Het is alleen gemakzuchtig om daaruit te concluderen dat "de media" niet te vertrouwen is.

Het ene kanaal is het andere niet en er is voldoende kwalitatieve onderzoeksjournalistiek. In Nederland hebben wij het daarmee zelfs behoorlijk getroffen. Zeer sterke staaltjes komen regelmatig aan bod op onze publieke onroep. Maar dat wordt voor het gemak de staatszender genoemd en alles wat er vanaf komt wordt bij voorbaat aan de kant gezet, om vevolgens een hoax te delen op facebook.

Wat mensen die de media als het kwaad zien namelijk vaak missen is dat de negatieve aspecten van de nieuwsvoorziening vaak niet te wijten zijn aan kwade opzet, maar meer aan de manier waarop het wordt geconsumeerd. Journalisten moeten ook hun boterham verdienen en zolang de meeste consumenten maar een korte concentratieboog hebben en snel antwoorden willen om snel hun mening te vormen zullen die daarop moeten inspelen. Dan krijg je korte verslaggevingen, zo sensationeel mogelijk ingepakt, berichten die rechstreeks worden overgenomen en een gebrek aan factchecking en dan worden er weleens fouten gemaakt, of worden zaken uit verband gerukt.

Toch kun je als consument makkelijk meer verdiepende en evenwichtige achtergrondverhalen afnemen. Daar zijn voldoende bronnen van te vinden. Hoe meer mensen daar gebruik van maken, hoe meer mediakanalen hun focus zullen verschuiven. Nu verschuift het echter de andere kant op. Het moet nog sneller en nog sensationeler. De mensen die kritisch zijn op de mainstream media verruilen het namelijk in de meerderheid voor mediakanalen die daarin nog veel erger zijn en de traditionele media lopen erachteraan.
pi_167304468
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:05 schreef AnanYaw het volgende:
[..]

Het ene kanaal is het andere niet en er is voldoende kwalitatieve onderzoeksjournalistiek. In Nederland hebben wij het daarmee zelfs behoorlijk getroffen. Zeer sterke staaltjes komen regelmatig aan bod op onze publieke omroep. Maar dat wordt voor het gemak de staatszender genoemd en alles wat er vanaf komt wordt bij voorbaat aan de kant gezet, om vervolgens een hoax te delen op facebook.

Wat mensen die de media als het kwaad zien namelijk vaak missen is dat de negatieve aspecten van de nieuwsvoorziening vaak niet te wijten zijn aan kwade opzet, maar meer aan de manier waarop het wordt geconsumeerd. Journalisten moeten ook hun boterham verdienen en zolang de meeste consumenten maar een korte concentratieboog hebben en snel antwoorden willen om snel hun mening te vormen zullen die daarop moeten inspelen. Dan krijg je korte verslaggevingen, zo sensationeel mogelijk ingepakt, berichten die rechstreeks worden overgenomen en een gebrek aan factchecking en dan worden er weleens fouten gemaakt, of worden zaken uit verband gerukt.
ik noem het af en toe ook staatszender, maar dat heeft meer te maken omdat iedereen er belasting voor betaalt.
kijk, als telegraaf rechts gaat schrijven, dat moeten zij weten, men heeft namelijk de keus, koop ik die krant of niet.
bij publieke zenders ontbreekt die keus en vind (imo en hierboven imo aangetoond) dat ze veel te partijdig schrijven terwijl de mensen die er niet de andere kant van de medaille in terug kunnen vinden, wel verplicht mee moeten betalen..
ben ook met je eens dat nederland hoog op de wereldranglijst van persvrijheid staat en ben met je eens dat er ook kwalitiet bij zit, is niet allemaal bagger bij publieke omroep.
dus ik gooi niet alles op één hoop.
het wordt echter lastig om met jouw uitleg mee te gaan als dit vaker gebeurt.
en komt bij dat ik het excuus niet zo sterk vind.
want indien tijdgebrek kan men minstens een koppeling onder het artikel zetten naar de beginperiode hoe dat hek uit in de grond werd gestampt.
en die zijn er zat want nos heeft daar zelf toendertijd over geschreven en is - toegegeven - met enig eigen iniatief nog makkelijk terug te vinden.
en toch plaatsen ze die koppeling niet en ik noem dat geen luiheid of gemakzucht of concentratieboog maar opzet omdat het vaker opvalt dat daar dingen wegvallen.
afin, het wordt nu een nos-afkraak tirade terwijl het mij het er ook om ging dat griekenland zo te zien opgegeven is door de eu.
de poort ligt nu inmiddels al bij macedonie en nog even en dan vinden we die poort opnieuw bij wenen ; de geschiedenis herhaalt zich maar met zeer goed mogelijk een andere uitkomst. :{
en afgezien daarvan, wie de toon leest in die geplaatste artikelen, vinden jullie dan ook niet dat de EU wel erg veel eer in de schoenen wordt geschoven 'het open-deur-probleem' te hebben 'opgelost' ?
het was dus niet zozeer mijn bedoeling om het over de pers in het algemeen te hebben maar slechts enkel over dit specifieke geval.

en ps/
de meer uitvoerige kwaliteitsartikelen zitten vaak achter een betaalmuur

en ps2/
voor wie het vergeten is :

hier begon dat hek
dato 16 September 2015
http://www.bbc.com/news/world-europe-34272765

ik raad aan die bbc-link te klikken
(nos heeft zulke foto's/berichten ook maar deze kwam ik als eerste tegen)
want wat we dus zien is een complete 180 graden draai van verslaggeving en niet zomaar een vergeetachtigheidje.
immers, het speelde niet eens een rol bij de verkiezingen in macedonie, dat hek bleef toch wel, dat schrijven ze namelijk zelf.
en toch komt de nadruk op waar eu ineens de poortwachter is terwijl de pvv's en de victor orbans die hebben opgezet.
en daardoor totaal werden afgezeken door diezelfde eu, de pechtholds en de klavers

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 13-12-2016 18:50:09 ]
shift-knop defekt
pi_167305843
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 23:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Want de PvdA gaat het dan wel lukken een coalitie te smeden uit dit zooitje versplinterd?
Ik mag van jou alleen op de PVDA Stemmen als ze in staat zijn een coalitie te vormen? Vreemd....
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167305938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:48 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik mag van jou alleen op de PVDA Stemmen als ze in staat zijn een coalitie te vormen? Vreemd....
Ik neem aan dat je het niet doet vanwege het beleid dat ze de afgelopen vier jaar hebben gevoerd?
pi_167306158
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:20 schreef TomLuny het volgende:
nog zoiets

En dan beginnen over het verdwijnen van Nederlandse normen en waarden..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167306292
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:59 schreef keste010 het volgende:

[..]

En dan beginnen over het verdwijnen van Nederlandse normen en waarden..
Ja maar geert werd geprovoceerd door die moslima!!! :'( :'(
pi_167306499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het niet doet vanwege het beleid dat ze de afgelopen vier jaar hebben gevoerd?
Waarom niet? Ze hebben de VVD prima gesteund.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')