abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167256424
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tegelijkertijd krijgt de PVV het voor elkaar om in de oppositie nog maatregelen te steunen die ervoor zorgen dat asielzoekerscentra sneller gebouwd konden worden. Zie dit artikel over het BBB-debat vorig jaar.
[..]
en
[..]
De PVV is een vrij incompetent zooitje. Ze roepen veel, pakken mediamomentjes, maar het bevredigende antwoord op het globaliseringsvraagstuk zijn ze niet. Als "zelfs" de PVV het niet voor elkaar krijgt om dergelijke problemen te beantwoorden met beleid, in hoeverre kun je dan de huidige regering de schuld geven?
ik kijk niet zo vaak debatten meer maar ik herken het wel.
namelijk, dat iemand de spreker confronteert, vanuit het niets en zonder voorbereiding, met ouwe koeien van tig jaar geleden :
quote:
Alexander Pechtold (D66): „In 2011 zit Wilders aan de knoppen in het kabinet Rutte I. Nu zegt hij: ik wil nul asielzoekers, maar in 2011 kwamen er 16.114 asielzoekers en hij heeft daar niets aan gedaan. Hij strooit de mensen zand in de ogen die zich terecht zorgen maken over de mensen die binnenkomen.”
en nu niet enkel alleen omdat het over wilders gaat, maar in het algemeen.
ik vind dat ergerlijk, als men verleden wil oprakelen dan zou men ook ruimte en tijd moeten geven voor een antwoord.
dat is vrijwel onmogelijk als je vastgepind staat op een spreekgestoelte.
en jesse klaver mag van mij helemaal zn mond houden, die stelt eigen volk eerst gelijk aan hakenkruizen.
quote:
Jesse Klaver (GroenLinks): „Ik heb ook een lijstje: bestorming en vuurwerkbommen in Woerden, hakenkruizen en ‘white power’ bij een azc in Zuidlaren, hakenkruizen in de Boelenslaan in Friesland, ‘eigen volk eerst’ en ‘rot op’ in Voorst, ‘nee azc’ met een davidster in Wezep.” (...) „Ik zal deze incidenten niet in de schoenen van de heer Wilders schuiven, ook al roept hij op tot verzet.”
laat hij dan zelf zn deur tot huis en tuin openzetten voor jan alleman als hij tegen eigen bezit is.
shift-knop defekt
  zondag 11 december 2016 @ 14:47:00 #77
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167256435
Het duurde voor de SDAP vanaf de oprichting in 1894 tot 1939 voor ze in de regering kwam. Wilders zal naar mijn mening met zijn beweging sneller zijn dan dat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167256515
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het duurde voor de SDAP vanaf de oprichting in 1894 tot 1939 voor ze in de regering kwam. Wilders zal naar mijn mening met zijn beweging sneller zijn dan dat.
Maak je nou een Godwinnetje?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_167256649
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 13:24 schreef Nintex het volgende:
Het enige dat Wilders nog in de problemen kan brengen is dat hij niet genoeg tegen de bestaande macht aanschopt. Op sommige punten geeft hij het soms zelfs op. Dat is het grootste verschil tussen hem en Farage en Trump. Vooral Trump durft tot het uiterste te gaan, bij Wilders zit er nog een soort van terughoudendheid in die hem alles netjes volgens de regeltjes laat doen. Of hij gaat niet naar de TV programma's en duikt weg. Hij moet juist wel gaan, oog in oog met zijn tegenstanders.

Wilders moet vooral aankaarten hoe hypocriet het zooitje is. Dat de VVD/PvdA zelf geen grenzen wil beschermen, maar daarvoor Erdogan inhuren. Dat de VVD/PvdA zelf mede verantwoordelijkheid zijn voor de oorlog in Syrie door de rebellen te blijven bewapenen en geld te blijven geven als leden van de NAVO en EU. Dat die vacuumbommen waar Rutte over blaat daar gegooid moeten worden, omdat Obama en Clinton zo graag van Assad af wilden. Terwijl ze wisten dat Rusland daar een belangrijke marine basis heeft.

Dat ze hem een fascist noemen, maar in Oekraine Right Sector aan wapens hebben geholpen en VVD'er van Baalen samen met Guy Verhofstadt daar de echte fascisten heeft opgehitst. etc. Dat de NPO een propaganda tool is van de PvdA en de rest van de zittende macht. Gisteren zapte ik toevallig even voorbij. En ja hoor, wat caraberetteket met Paul de Leeuw die Jan Dijkgraaf en Geenpeil of all things belachelijk maakt. Hoe zielig ben je dan, als je dat als een bedreiging ziet en er een TV uitzending van een paar ton aan moet besteden :')

Toon het failliet aan van de zittende macht, zoals Trump dat deed. En boem 40 zetels of meer.
en fu*k de eu van nuland die koekjes ging uitdelen
nog zo iets ja
en rutte tekent gewoon bij het kruisje
shift-knop defekt
  zondag 11 december 2016 @ 15:00:51 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167256721
Wilders kan prima MP worden maar gaat niet veel klaar bakken in die 4 jaar zodat iedereen teleurgesteld nooit meer gaat stemmen.
pi_167257080
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 14:17 schreef TomLuny het volgende:

vroeg me inderdaad vaak af wie er aan het woord was, premier nederland of voorzitter EU.
en merk weinig van die handrem, ja, door turkije giften te geven, van regen in drup.
sociaal-economisch heb ik er nog nooit op gestemd

Dan let je toch niet goed op. VVD is altijd van het 'minder asielzoekers' geweest. Maar ja, ze hebben ook nog coalitiepartners, verdragen waaraan NL zich verbonden heeft etc. Let wel: handrem erop is iets anders dan 'grenzen dicht!1!!'. Dat heeft de VVD idd nooit geroepen.

De Turkije-deal is gewoon het (gedeeltelijk) afkopen van het probleem. Op zich helemaal niet zo stom maar je moet wel dealen met de mafklapper Erdogan, wat dan weer minder is...

quote:
dus bedrog is minder erg zolang de meer oplettende weldenkende kiezer maar in de gaten zou moeten hebben dat het bedrog is ?
in die tijd van aow65 stemde ik geen pvv, maar kon er wel om gniffelen vanwege die draai.
vond het eigenlijk hilarisch :D

Ja, het is minder erg om te beloven dat je gras blauw zal maken als je gekozen wordt dan te beloven dat je zéker weten echt waar eerlijk niet gaat tornen aan *willekeurige verworvenheid*.

Dat eerste, daar begrijpt iedereen die bij zijn volle verstand is van dat het niet eens kán. Bij het tweede is het veel minder duidelijk of het wel of niet haalbaar is.

Maar beiden beloftes zijn schandalige staaltjes van kiezersbedrog. Ik kon er ook echt niet om lachen, van beide heren niet. Niet om de standpunten an sich maar om het keiharde liegen en bedriegen dus. Maar goed, je geeft iig zelf ook toe dat het idd een 'draai' was van Wilders, waarmee je dus impliciet aangeeft dat hij dus niet te vertrouwen is in wat hij zegt.

quote:
maar zoals in vorige post, bij partij kiezen telt ook de extra punten, zeg maar het gewicht wat je geeft aan welk onderwerp.
weet niet eens hoe pvv nu tov 65 staat.
Weer terug naar 65...

quote:
nou nee, vind namelijk dat iemand in loop der tijd tot nieuwe inzichten zou moeten kunnen komen.
als ik 10 jaar geleden bijvoorbeeld over bepaalde zaken zou weten - en ervaren- wat ik nu weet was ik al eerder naar rechts opgeschoven bijvoorbeeld.
Je hebt voortschrijdend inzicht en je hebt totale bekering, Wilders is te vergelijken met de atheďst die Jehova wordt. Mensen die zó radicaal om slaan zijn of labiel of ze zijn de boel aan het besodemieteren. Bij Wilders vermoed ik dat beide factoren een rol spelen.
[..]

quote:
platte aarde is overdreven, ik las dat hier, is geen niburu
http://nos.nl/artikel/214(...)ritisch-rapport.html

[..]
De NOS is toch linkse staatspropaganda? ;)

quote:
beveiliging is een pbm
bij pbm zeggen ze er altijd bij dat eerst de oorzaak, de bron van het gevaar aangepakt dient te worden.
ik stel voor ons daar eens op te concentreren
Succes daarmee.... Dat gaat je nooit in voldoende mate lukken om Wilders ooit weer een normaal leven te kunnen laten leiden. Los nog van de wat radicalere moslims die hem graag om zouden leggen denk ik dat er ook genoeg doorsnee 'kutmarokanen' zijn die Wilders op zijn minst totall loss zouden schoppen als de gelegenheid zich voordoet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167257122
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:00 schreef DUTCHKO het volgende:
Wilders kan prima MP worden maar gaat niet veel klaar bakken in die 4 jaar zodat iedereen teleurgesteld nooit meer gaat stemmen.
Totdat de volgende demagoog opstaat, "die wél alles gaat veranderen en oplossen, echt waar!" :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 11 december 2016 @ 15:44:41 #83
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167257708
quote:
11s.gif Op zondag 11 december 2016 14:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maak je nou een Godwinnetje?
Nee. Geschiedenis. De SDAP was de voorloper van de PvdA.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 11 december 2016 @ 15:47:41 #84
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167257771
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Totdat de volgende demagoog opstaat, "die wél alles gaat veranderen en oplossen, echt waar!" :P
Nou nee.
Dan hoop ik toch echt dat de huidige EU verleden tijd is en dat we uit een paar seriueze kandidaten kunnen kiezen.
pi_167257895
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan let je toch niet goed op. VVD is altijd van het 'minder asielzoekers' geweest. Maar ja, ze hebben ook nog coalitiepartners, verdragen waaraan NL zich verbonden heeft etc. Let wel: handrem erop is iets anders dan 'grenzen dicht!1!!'. Dat heeft de VVD idd nooit geroepen.
nou, sorry, maar ik merk er niks van.
sterker, ene vrouw is door hun in coma geramd en een andere de botten gebroken die kritiek hadden op een azc.
turkije blijft gepamperd worden en tegen haatimams die belgie eruit mikt richting deze polder valt 'niks tegen te doen'
en zie eergisteren, komt weer in beeld :
http://www.telegraaf.nl/b(...)begint_moskee__.html
boezemvriend gaat moskee bouwen, ''iedereen bang dat ze gaan samenwerken''
in beide artikelen lees je : 'ze liggen onder de loep''
is lege huls, dus nogmaals, zorg er voor dat men geen pbm nodig heeft, schrap die moskee-wildgroei.

quote:
De Turkije-deal is gewoon het (gedeeltelijk) afkopen van het probleem. Op zich helemaal niet zo stom maar je moet wel dealen met de mafklapper Erdogan, wat dan weer minder is...

[..]

Ja, het is minder erg om te beloven dat je gras blauw zal maken als je gekozen wordt dan te beloven dat je zéker weten echt waar eerlijk niet gaat tornen aan *willekeurige verworvenheid*.

Dat eerste, daar begrijpt iedereen die bij zijn volle verstand is van dat het niet eens kán. Bij het tweede is het veel minder duidelijk of het wel of niet haalbaar is.

Maar beiden beloftes zijn schandalige staaltjes van kiezersbedrog. Ik kon er ook echt niet om lachen, van beide heren niet. Niet om de standpunten an sich maar om het keiharde liegen en bedriegen dus. Maar goed, je geeft iig zelf ook toe dat het idd een 'draai' was van Wilders, waarmee je dus impliciet aangeeft dat hij dus niet te vertrouwen is in wat hij zegt.

[..]

quote:
Weer terug naar 65...
mooi, daar ben ik voor

quote:
Je hebt voortschrijdend inzicht en je hebt totale bekering, Wilders is te vergelijken met de atheďst die Jehova wordt. Mensen die zó radicaal om slaan zijn of labiel of ze zijn de boel aan het besodemieteren. Bij Wilders vermoed ik dat beide factoren een rol spelen.
zag net een video geplaatst worden over jonge wilders, nog niet bekeken.
maar als dat zo is, is dat wel vreemd ja.
zeker voor iemand die al lang (dagelijks) in de politiek zit en al veel eerder op de multiculti in had kunnen springen.

[..]

quote:
De NOS is toch linkse staatspropaganda? ;)
niet alles is bagger, en als je de franje weglaat is het overzichtelijk om snel een blik te krijgen op de meest recente nieuwsdingen.
hoewel er nogal eens dingen onder het tapijtje verdwijnen.
quote:
Succes daarmee.... Dat gaat je nooit in voldoende mate lukken om Wilders ooit weer een normaal leven te kunnen laten leiden. Los nog van de wat radicalere moslims die hem graag om zouden leggen denk ik dat er ook genoeg doorsnee 'kutmarokanen' zijn die Wilders op zijn minst totall loss zouden schoppen als de gelegenheid zich voordoet.
verwacht eerder een kogel van links eigenlijk
shift-knop defekt
  zondag 11 december 2016 @ 15:54:07 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167257915
DEN HAAG - In de week waarin de rechtbank uitspraak deed tegen Geert Wilders steeg de PVV twee zetels (naar 36) in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De VVD daalde er een (naar 23). Het verschil tussen die twee is vergroot tot dertien zetels. Vijf weken geleden was dat nog nul.
--------------------------
Het wordt met dag meer waarschijlijker dat Wilders PM wordt.
  zondag 11 december 2016 @ 15:56:56 #87
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167257985
Of het moet VVD, Pvda, GL, D66 en CDA worden en dan wordt Markje weer MP.
  zondag 11 december 2016 @ 16:11:52 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167258263
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
DEN HAAG - In de week waarin de rechtbank uitspraak deed tegen Geert Wilders steeg de PVV twee zetels (naar 36) in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. De VVD daalde er een (naar 23). Het verschil tussen die twee is vergroot tot dertien zetels. Vijf weken geleden was dat nog nul.
--------------------------
Het wordt met dag meer waarschijlijker dat Wilders PM wordt.
Het hebben van het meeste aantal zetels is niet eens een garantie voor regeren, laat staan dat het een garantie is voor het leveren van de mp.

Daarnaast wil Wilders m.i. niet eens regeren, laat staan mp worden. Waarom ik dat denk heb ik eerder in dit topic al uit de doeken gedaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167258562
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het hebben van het meeste aantal zetels is niet eens een garantie voor regeren, laat staan dat het een garantie is voor het leveren van de mp.

Daarnaast wil Wilders m.i. niet eens regeren, laat staan mp worden. Waarom ik dat denk heb ik eerder in dit topic al uit de doeken gedaan.
Hij heeft zelf aangegeven voor het premierschap te gaan en te willen regeren. Als hij echt 30-40 zetels scoort zou ik het wel heel raar vinden als hij daar bewust mee in de oppositie wil gaan zitten.

Het is oogsttijd voor Wilders lijkt me, veel hoger dan nu gaat hij niet snel scoren.
  zondag 11 december 2016 @ 16:29:04 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167258615
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hij heeft zelf aangegeven voor het premierschap te gaan en te willen regeren. Als hij echt 30-40 zetels scoort zou ik het wel heel raar vinden als hij daar bewust mee in de oppositie wil gaan zitten.

Het is oogsttijd voor Wilders lijkt me, veel hoger dan nu gaat hij niet snel scoren.
Hij gaat daar natuurlijk niet opzichtig mee in de opposistie zitten. Hij gaat doen of hij het geprobeerd heeft en het door anderen mislukt is en weer lekker in de slachtofferrol kruipen.

Wat heeft hij te winnen bij regeren en een mp-schap? Helemaal niks, hij kan alleen maar verliezen. Lees aub mijn eerdere posts even, ik heb geen zin om alles nog eens te herhalen en ik zit mobiel, dus ff kopieren en plakken is ook wat lastiger.

Overigens is het de vraag of hij hoog gaat scoren, dat is elke verkiezing sinds 2011 geroepen, en elke keer verloor hij juist zetels (alle verkeizingen, niet alleen TK-verkiezingen).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167258692
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders zal alleen premier worden als het hem lukt om een coalitie samen te stellen. En ik denk dat hem dat niet gaat lukken. Zelfs als de VVD en de CDA het zouden willen, dan nog hebben ze geen meerderheid. Ik denk dat we misschien wel eens meer dan 1 keer naar de stembus mogen, volgend jaar. En ik denk dat ik voor de verandering maar eens links ga stemmen. PVDA lijkt me wel wat.:)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 11 december 2016 @ 16:51:48 #92
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167259113
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij gaat daar natuurlijk niet opzichtig mee in de opposistie zitten. Hij gaat doen of hij het geprobeerd heeft en het door anderen mislukt is en weer lekker in de slachtofferrol kruipen.

Wat heeft hij te winnen bij regeren en een mp-schap? Helemaal niks, hij kan alleen maar verliezen. Lees aub mijn eerdere posts even, ik heb geen zin om alles nog eens te herhalen en ik zit mobiel, dus ff kopieren en plakken is ook wat lastiger.

Overigens is het de vraag of hij hoog gaat scoren, dat is elke verkiezing sinds 2011 geroepen, en elke keer verloor hij juist zetels (alle verkeizingen, niet alleen TK-verkiezingen).
Aannames.
Onzin dus.
pi_167270476
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:33 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Wilders zal alleen premier worden als het hem lukt om een coalitie samen te stellen. En ik denk dat hem dat niet gaat lukken. Zelfs als de VVD en de CDA het zouden willen, dan nog hebben ze geen meerderheid. Ik denk dat we misschien wel eens meer dan 1 keer naar de stembus mogen, volgend jaar. En ik denk dat ik voor de verandering maar eens links ga stemmen. PVDA lijkt me wel wat.:)
Want de PvdA gaat het dan wel lukken een coalitie te smeden uit dit zooitje versplinterd?
pi_167270484
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
misschien kunnen we hem nog wegpromoveren als minister van staat
pi_167272602
quote:
6s.gif Op zondag 11 december 2016 23:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

misschien kunnen we hem nog wegpromoveren als minister van staat
Samen met Kok de wereld bereizen, lekker duo, Wim en Geert.
pi_167273158
Wilders zou de eerste premier worden die een strafblad heeft.
En die duidelijke geen premier wil zijn van alle nederlanders.
Make my day!
pi_167273430
Ik hoop ergens wel dat Wilders premier wordt. Omdat ik er van overtuigd ben dat het ballonnetje dan heel snel leeg zal lopen en de gedesillusioneerde kiezer dan hopelijk erkent dat dat populisme nergens toe leidt en dat ze dan gaan kiezen voor redelijke alternatieven.

Er moet wat druk van de ketel. Wilders als premier kan dat bewerkstelligen. Echter, ik ben er van overtuigd dat hij geen premier wil worden, ook al zegt hij van wel. Hij zal de verkiezingen winnen en na lang beraadslagen met een verongelijkt hoofd naar buiten lopen en zich beklagen over dat niemand met hem samen wil werken en dat het een schande is en dat hij ook zijn vertrouwen in de democratie helemaal kwijt is.

En zo snoept hij er weer een paar zetels bij in peilingen. Die man wil nooit regeren. De enige regering die hij wil vormen is er eentje waar hij zelf alleen in zit. Tot die tijd gaat hij alles torpederen en in de media (gewoon op YouTube, die media kan hij immers zelf regisseren) de gebeten hond uithangen om zo meer zieltjes te winnen voor zijn onzalige plan met Nederland.

Ik hoop dat ik er naast zit en dat hij het gewoon eens gaat doen. Maar ik vrees het ergste.
  maandag 12 december 2016 @ 09:30:33 #98
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_167273847
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
Ik hoop ergens wel dat Wilders premier wordt. Omdat ik er van overtuigd ben dat het ballonnetje dan heel snel leeg zal lopen en de gedesillusioneerde kiezer dan hopelijk erkent dat dat populisme nergens toe leidt en dat ze dan gaan kiezen voor redelijke alternatieven.

Er moet wat druk van de ketel. Wilders als premier kan dat bewerkstelligen. Echter, ik ben er van overtuigd dat hij geen premier wil worden, ook al zegt hij van wel. Hij zal de verkiezingen winnen en na lang beraadslagen met een verongelijkt hoofd naar buiten lopen en zich beklagen over dat niemand met hem samen wil werken en dat het een schande is en dat hij ook zijn vertrouwen in de democratie helemaal kwijt is.

En zo snoept hij er weer een paar zetels bij in peilingen. Die man wil nooit regeren. De enige regering die hij wil vormen is er eentje waar hij zelf alleen in zit. Tot die tijd gaat hij alles torpederen en in de media (gewoon op YouTube, die media kan hij immers zelf regisseren) de gebeten hond uithangen om zo meer zieltjes te winnen voor zijn onzalige plan met Nederland.

Ik hoop dat ik er naast zit en dat hij het gewoon eens gaat doen. Maar ik vrees het ergste.
Waarom zou hij dit niet doen?
Maar inderdaad hij manouvreert vanaf een eilandje.
Als hij werk gaat maken van dat zooitje nep asielzoekers in Groningen dan is het voor de rest al een signaal om zwaar verontwaardigd te zijn en de samenwerking op te zeggen.
Het is vrijwel hopeloos.
En de burger zit met de gebakken peren.
pi_167273985
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 09:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom zou hij dit niet doen?
Maar inderdaad hij manouvreert vanaf een eilandje.
Als hij werk gaat maken van dat zooitje nep asielzoekers in Groningen dan is het voor de rest al een signaal om zwaar verontwaardigd te zijn en de samenwerking op te zeggen.
Het is vrijwel hopeloos.
En de burger zit met de gebakken peren.
Ik ben bang dat Wilders uiteindelijk helemaal niet zo geďnteresseerd is in het verbeteren van Nederland als dat niet op zijn voorwaarden kan. Je zult in Nederland altijd een coalitie moeten vormen, en ik heb het bange vermoeden dat hij alleen maar wil regeren als hij het alleen voor het zeggen heeft. Hij zal tot dat moment elke poging tot het vormen van een coalitie stuk laten lopen en vooral doen alsof het de schuld van de ander is (terwijl hij net zo goed deelnemer is aan de onderhandelingen). Op die manier probeert hij meer zetels te scoren bij een volgende verkiezing. Maar zoals je zegt, tot die tijd blijft de burger met lege handen staan.

De gevestigde politiek heeft namelijk hetzelfde belang als Wilders. Hij moet niet in de regering. Dus zolang Wilders en gelijkgestemden geen meerderheid hebben zullen de linkse en middenpartijen het prima vinden. Terwijl dat alleen maar olie op het vuur gooit. Maar politiek is opportunisme en daarom zal er niks veranderen.
pi_167281852
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

De kiezer die een geheugen van 2 weken heeft? Die kiezer? :D

Wilders is een kei in het slachtoffer spelen en anderen de schuld geven van, wel, alles... En blijkbaar vreten de mensen dat. Dat verandert niet als hij aan de macht is. Die vindt altijd wel een zondebok en dat zal het gros van zijn kiezers gewoon slikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')