abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167227264
De PVV staat aan kop in de peilingen. Als deze partij wint, zou Wilders premier worden. Maar de andere partijen willen geen regeringscoalitie vormen met de PVV. Maar goed, politici zeggen wel meer waar ze later op terugkomen.

De kans dat de PVV als winnaar uit de verkiezingen komt, acht ik waarschijnlijk. De kans dat andere partijen met de PVV een regeringscoalitie vormen acht ik een stuk minder waarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat Geert Wilders premier kan worden? Zijn er allemaal mazen in de wet die hem dat bij voorbaat onmogelijk maken? Of zou Wilders als hij dat absoluut wilt dat toch voor kunnen blijven?

En dan het tweede issue. Stel dat hij premier is. Hoe voorspellen jullie dat het dan zal verlopen? Ik zie een figuur als Dion Graus nou niet echt minister worden. Ik verwacht eigenlijk LPF-taferelen in het kwadraad en dat het kabinet heel snel weer valt.

Het zou denk ik wel een goede wake-up call zijn. Een groot deel van het volk heeft hem hoog zitten, maar dan komen ze erachter wat hij echt waard is. Misschien verrast hij ons wel en blijkt hij een betere premier te zijn dan wij voor mogelijk hielden.
pi_167227627
quote:
Een groot deel van het volk heeft hem hoog zitten, maar dan komen ze erachter wat hij echt waard is.
Wat is hij dan echt waard? Of ben je een van die "HIJ IS LETTERLIJK HITLER" mensen? Tip: Dat is hij niet.
pi_167227706
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 03:41 schreef KarenDW het volgende:

[..]

Wat is hij dan echt waard? Of ben je een van die "HIJ IS LETTERLIJK HITLER" mensen? Tip: Dat is hij niet.
Fok is alleen voor mensen met een hoog iq...
pi_167227709
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 04:33 schreef hoechst het volgende:

[..]

Fok is alleen voor mensen met een hoog iq...
Ok dan kun je me wel uitleggen waarom hij zogenaamd Hitler is?
  zaterdag 10 december 2016 @ 05:23:41 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167227753
Er zijn geen regels, uiteindelijk is het de koning die bepaalt wie MP wordt. De vraag is dus hoe WA tegenover GW en de PVV staat als dat de grootste partij is en dus naar goed gebruik de MP zou moeten leveren. Waarbij zal meespelen hoe goed hij zijn keuze (welke dat ook is) op anderen kan afschuiven.

Bij "wat is GW waard?" denk ik in dit verband niet aan Hitler, maar aan capaciteiten als voorzitter en beleidsmaker. Dan denk ik dat hij (net als andere PVV-ers) daarin niet veel waard is, dat zijn weinige capaciteiten nog worden beperkt door boycots ook. Dus dan zal het feestje snel voorbij zijn ja.
pi_167227839
Sinds 1983 bepaalt artikel 48 van de Grondwet dat het koninklijk besluit waarbij de minister-president wordt benoemd, mede door hem zelf (dus de nieuwe minister-president) wordt ondertekend. Een voordracht van de aftredende minister-president voor het koninklijk besluit ontbreekt eveneens.[3] Als gevolg daarvan kan de koning sindsdien weer naar eigen inzicht personen tot minister-president benoemen. Tot op heden heeft de koning(in) echter alleen personen tot minister-president benoemd die ook het vertrouwen genieten van de Staten-Generaal.

Onmogelijk dus!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 10 december 2016 @ 07:28:31 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167227909
quote:

[..]

Los van de rechtszaak en dergelijke ben ik toch wel benieuwd op welke manier hij dat minder, minder wil uitvoeren? Nazi-Duitsland geeft als uiterste hoe je dat het beste efficiënt en met hoogstaande technologie kan uitvoeren wat niet zegt dat Wilders dat wel of niet wil. Maar er is een kloof tussen iets roepen en het werkelijk met plannen komen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167227921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Los van de rechtszaak en dergelijke ben ik toch wel benieuwd op welke manier hij dat minder, minder wil uitvoeren? Nazi-Duitsland geeft als uiterste hoe je dat het beste efficiënt en met hoogstaande technologie kan uitvoeren wat niet zegt dat Wilders dat wel of niet wil. Maar er is een kloof tussen iets roepen en het werkelijk met plannen komen. :')
Hij is letterlijk Hitler maar hij heeft geen plannen hoor.
  zaterdag 10 december 2016 @ 07:36:06 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167227933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:32 schreef KarenDW het volgende:

[..]

Hij is letterlijk Hitler maar hij heeft geen plannen hoor.
[ afbeelding ]
In elk geval mist hij dan wel het uiterlijk van een dictator. Alhoewel een raar kapsel heeft hij wel gemeen met een Noord-Koreaan. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167227934
Wilders is er zelf bij als hij een coalitie vormt. Zouden er al mazen in de wet zijn dan staat hij natuurlijk nooit toe dat die mazen gebruikt worden.
pi_167227939
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval mist hij dan wel het uiterlijk van een dictator. Alhoewel een raar kapsel heeft hij wel gemeen met een Noord-Koreaan. :')
Ok das heel leuk. Kom maar terug als je een argument hebt.
pi_167228186
quote:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet?

Ik heb hem zelfs op een aantal punten hoger zitten dan andere politici. Hij is behoorlijk van zichzelf overtuigd en dat is een essentiele eigenschap als politicus zijnde. Hij weet hoe je met de media moet omgaan en hoe je de media kan bespelen. De enige die dat ook een beetje door heeft, is Kuzu. Kuzu doet het op een heel onhandige manier, maar so far levert het hem wel stemmen op. Ik verwacht dat DENK zeker in de Tweede Kamer komt met op zijn minst 4 zetels, misschien wel veel meer.

Andere politici blijven maar in de modus dat je dingen moet verdraaien en veel zonder duidelijke inhoud moet zeggen. En nu een paar maanden voor de verkiezingen weer vanalles beloven en daarna overal op terugkomen. Dat is precies waar het volk een hekel aan heeft.

Maar terug naar Wilders. Ik weet eigenlijk verder niet wie hij is. Al die stoerpraat en harde simplistische oplossingen: is dat vooral bravoure om Henk en Ingrid te overtuigen, maar denkt hij genuanceerder? Wil hij echt een land besturen en heeft hij een politieke missie? Of wil hij vooral aandacht hebben en rellen?

Het is wel de rest van de PVV waar ik niet veel vertrouwen in heb.
pi_167228189
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 02:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De PVV staat aan kop in de peilingen. Als deze partij wint, zou Wilders premier worden. Maar de andere partijen willen geen regeringscoalitie vormen met de PVV. Maar goed, politici zeggen wel meer waar ze later op terugkomen.

De kans dat de PVV als winnaar uit de verkiezingen komt, acht ik waarschijnlijk. De kans dat andere partijen met de PVV een regeringscoalitie vormen acht ik een stuk minder waarschijnlijk maar niet onmogelijk.

Maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat Geert Wilders premier kan worden? Zijn er allemaal mazen in de wet die hem dat bij voorbaat onmogelijk maken? Of zou Wilders als hij dat absoluut wilt dat toch voor kunnen blijven?

En dan het tweede issue. Stel dat hij premier is. Hoe voorspellen jullie dat het dan zal verlopen? Ik zie een figuur als Dion Graus nou niet echt minister worden. Ik verwacht eigenlijk LPF-taferelen in het kwadraad en dat het kabinet heel snel weer valt.

Het zou denk ik wel een goede wake-up call zijn. Een groot deel van het volk heeft hem hoog zitten, maar dan komen ze erachter wat hij echt waard is. Misschien verrast hij ons wel en blijkt hij een betere premier te zijn dan wij voor mogelijk hielden.
Het gaat niet om mazen in de wet. Het gaat erom wie het met elkaar eens worden.

Het is goed gebruik dat de grootste partij de premier levert, maar ook niet meer dan een goed gebruik. Ik ben er vrij zeker van dat hij vanwege dat goede gebruik de kans zal krijgen een coalitie te vormen als hij de grootste wordt (al is het misschien maar voor de vorm), maar ik denk niet dat dat tot een werkbare coalitie gaat leiden.

Hij gaat het erg lastig krijgen om andere partijen dan de VVD aan boord te krijgen. VVD wordt al niet eenvoudig, maar met de VVD valt in ieder geval te praten. En zelfs als hij samen met de VVD geen derde partij meer nodig heeft voor een meerderheid, blijft hij afhankelijk van andere partijen om wetgeving door de Eerste Kamer te krijgen. We weten inmiddels dat dit voor een VVD-PvdA-kabinet al geen een-tweetje is; voor een PVV-VVD-kabinet wordt dat nog lastiger.
pi_167228196
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 06:56 schreef halfway het volgende:
Sinds 1983 bepaalt artikel 48 van de Grondwet dat het koninklijk besluit waarbij de minister-president wordt benoemd, mede door hem zelf (dus de nieuwe minister-president) wordt ondertekend. Een voordracht van de aftredende minister-president voor het koninklijk besluit ontbreekt eveneens.[3] Als gevolg daarvan kan de koning sindsdien weer naar eigen inzicht personen tot minister-president benoemen. Tot op heden heeft de koning(in) echter alleen personen tot minister-president benoemd die ook het vertrouwen genieten van de Staten-Generaal.

Onmogelijk dus!
Maar sinds een paar jaar heeft de monarchie toch alleen functie als visitekaartje?
pi_167228209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:45 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Het gaat niet om mazen in de wet. Het gaat erom wie het met elkaar eens worden.

Het is goed gebruik dat de grootste partij de premier levert, maar ook niet meer dan een goed gebruik. Ik ben er vrij zeker van dat hij vanwege dat goede gebruik de kans zal krijgen een coalitie te vormen als hij de grootste wordt (al is het misschien maar voor de vorm), maar ik denk niet dat dat tot een werkbare coalitie gaat leiden.

Hij gaat het erg lastig krijgen om andere partijen dan de VVD aan boord te krijgen. VVD wordt al niet eenvoudig, maar met de VVD valt in ieder geval te praten. En zelfs als hij samen met de VVD geen derde partij meer nodig heeft voor een meerderheid, blijft hij afhankelijk van andere partijen om wetgeving door de Eerste Kamer te krijgen. We weten inmiddels dat dit voor een VVD-PvdA-kabinet al geen een-tweetje is; voor een PVV-VVD-kabinet wordt dat nog lastiger.
CDA zie ik ook nog wel samenwerken met de PVV, ook al zegt Buma stellig van niet.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:37:14 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228532
Het kan best. Als hij het vertrouwen van de kamer weet te krijgen kan hij naar het torentje.
pi_167228543
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
pi_167228626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
ik ben je niet aan het achtervolgen hoor(reageerde net ook al in ander topic) maar is echt niet nodig om meteen aan gaskamers te denken om bevolkingsgroep a of b te verminderen.
vooral als die groep vaak dubbele paspoort heeft, bovenaan de lijst staat van gedetineerden, terroristen, terugkeer jihadisten en economische asielers, de ecosieler.
gooi je die eruit, levend en humaan, dan heb je dus minder.
shift-knop defekt
pi_167228821
Hoe en waarheen wou je die groep levend en humaan deporteren?
pi_167228955
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:05 schreef 99.999 het volgende:
Hoe en waarheen wou je die groep levend en humaan deporteren?
naar duo paspoort land natuurlijk
of terug naar mona-isil-gebied
of terug naar dublin land
maar vooral, niet extra binnenlaten, dus grenzen dicht
dat is ook vermindering

neem vandaag weer
terror-marokkaan wordt opgepakt
broertje zegt ''iedereen heeft kalashnikov''
http://www.ad.nl/rotterda(...)-schijterd~adcec6d0/

ik bedoel, hoeveel is er voor nodig om mensen wakker te schudden
als we het dan over dit is een waarschuwing gaan hebben, waarom telt dat dan enkel voor de eigen bevolking die gevaar zou vormen ?
dan is men niet echt realistisch bezig en ruw gezegd zelfs ondermijnend staatsgevaarlijk.
shift-knop defekt
pi_167229032
Hoe wou je mensen die hier geboren en getogen zijn "terug" sturen?
pi_167229057
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
Wilders kan prima premier worden. Zal niet erg langdurig of succesvol zin dat experiment maar het kan prima.
Misschien ook maar eens doen. Wilders als premier.
Kunnen we meteen zien wat zijn daden zijn.
Make my day!
pi_167229088
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:23 schreef 99.999 het volgende:
Hoe wou je mensen die hier geboren en getogen zijn "terug" sturen?
verkeerde vraag
gaat niet om geboortestad, gaat om wettelijke documenten.
duo-paspoort is er daar een van.
en van (terugkeer) isil- jihadisten, die kan je volgens mij al wettelijk paspoort innemen en stateloos maken wegens deelname vijandige buitenlandse leger.

over straatnamen gesproken :
"Hij zat nog nooit vast", zegt Bilal deze vrijdagavond in de Van Speykstraat,
die mogen ze dan omdopen tot de maroknikovstraat

[ Bericht 10% gewijzigd door TomLuny op 10-12-2016 10:48:05 ]
shift-knop defekt
pi_167229387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:26 schreef TomLuny het volgende:

[..]

verkeerde vraag
gaat niet om geboortestad, gaat om wettelijke documenten.
duo-paspoort is er daar een van.
en van (terugkeer) isil- jihadisten, die kan je volgens mij al wettelijk paspoort innemen en stateloos maken wegens deelname vijandige buitenlandse leger.
Gaat ook om geboortestad hoor. Zelfs als je de nationaliteit zou afnemen is maar de vraag of je mensen kunt uitzetten die hier geboren zijn. We hebben ten slotte te maken met het "Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven."
pi_167229403
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

CDA zie ik ook nog wel samenwerken met de PVV, ook al zegt Buma stellig van niet.
Valt niet geheel uit te sluiten, maar het zou me verbazen.

Een gedoogconstructie zit er alvast niet in. Als ze daarvoor in waren, hadden ze het huidige kabinet wel gedoogd. Bovendien hebben ze daar slechte ervaringen mee als gedoogde partij.

In een kabinet Wilders stappen dat geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft, zou zeer waarschijnlijk betekenen dat juist veel wetsvoorstellen met een PVV-luchtje het in de Eerste Kamer niet halen. Dat zou in het voordeel van het CDA kunnen werken, maar ze zullen er vast niet gerust op zijn dat het kabinet erg lang blijft zitten als er telkens opnieuw heronderhandeld moet worden over het water dat Wilders bij de wijn moet doen. Ook hier heeft het CDA slechte ervaringen mee.

Erg veel realistische mogelijkheden voor een PVV-kabinet met een meerderheid in de Eerste Kamer zijn er niet. Misschien PVV-VVD-CDA-CU-SGP, maar dat zijn al vijf partijen en de Christenunie zie ik nog minder snel in een PVV-kabinet stappen dan het CDA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')