abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166632829
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:54 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Alles wijst erop. Ok laat ik het zo stellen. Nee we kunnen niet 100% zeker zeggen dat Sanders zou winnen. Maar we kunnen wel 100% zeggen dat Sanders het beter deed bij groepen kiezers die het lieten afweten voor HRC en dat hij veel minder schandalen had. Ik kan me geen reden bedenken om te denken dat HRC een voordeel had op hem.
Plus dat Sanders het in werkelijk elke 1 vs. 1 peiling - elke! - aanzienlijk beter deed dan HRC. Met zo'n gruwelijk ijzersterke consistentie.
100% zeker dat hij zou hebben gewonnen? Nee. Maar ik had er rustig 1000 euro op ingezet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 13 november 2016 @ 18:56:56 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166632834
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een groot deel van de mensen die stemde wou een baksteen door de ruit van het establishment gooien. Trump was de enige aanwezige baksteen, als baksteen Sanders daar ook had gelegen...
+ de steun van alle Democratenstemmers
+ hogere opkomst millennials en hoger percentage stemmen van millennias.
Jij wil het geloven of niet; maar een substantieel deel van de kiezers/electoraat pruimt die ongebreidelde instroom van kansarmen gewoon niet meer. Dit moet jij historisch net zo zien dat op een gegeven moment de arbeiders het zat waren om altijd maar uitgebuit te worden, daar is in onze beschaving de sociaaldemocratie als antwoord opgekomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_166632877
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

come on. Kijk naar de primaries waar Sanders consequent iets van 70 of 80% van alle independent stemmers binnenkreeg. Bovendien maakte hij milennials enthousiast. Die lieten het op verkiezingsdag af weten en stemden niet massaal genoeg voor Clinton. Als je ziet dat Sanders juist in deze kritische groepen het zo goed deed kan je alleen concluderen dat hij het beter zou doen dan HRC.

Bovendien paste Sanders' message perfect bij de Midwest staten. Daar zou hij sowieso anti eablishment stemmers van Trump af snoepen.
Het grappige is dat de millennials nu de schuld krijgen van MSNBC/CNN... dat Trump heeft gewonnen. Die hadden we ruim voor de voorspellingen voorspeld (als Trump zou winnen), nietwaar? ;)
#NoDAPL
pi_166633016
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2016 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij wil het geloven of niet; maar een substantieel deel van de kiezers/electoraat pruimt die ongebreidelde instroom van kansarmen gewoon niet meer. Dit moet jij historisch net zo zien dat op een gegeven moment de arbeiders het zat waren om altijd maar uitgebuit te worden, daar is in onze beschaving de sociaaldemocratie als antwoord opgekomen.
Daar heeft Trump goed op ingespeeld maar dat was maar een van de vele redenen, bovendien was dit net als die andere redenen het gevolg van de neoliberale kanker die we hebben. Dat is wat de mensen zat zijn en daarom stemden ze voor Trump. Politici moeten weer het volk gaan dienen in plaats van het grootkapitaal en de multinationals. Dan krijgen we ook minder oorlogen als bonus. ;)
#NoDAPL
pi_166633095
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het grappige is dat de millennials nu de schuld krijgen van MSNBC/CNN... dat Trump heeft gewonnen. Die hadden we ruim voor de voorspellingen voorspeld (als Trump zou winnen), nietwaar? ;)
sowieso, iedereen is schuldig behalve Hillary.

Dat haar campagne het verlies probeert af te schrijven op seksisme en racisme is ook triest. 8 jaar geleden kon Barack Hussein Obama dik winnen in Ohio en Indiana en Michigan, maar nu is het electoraat in die staten super racistisch geworden... yeah right.
pi_166633141
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 16:57 schreef Falco het volgende:
Ik had wel even zin om wat analyses uit te voeren. Had bijvoorbeeld het vermoeden dat er een verband tussen mediane inkomen per staat en stemgedrag zou zijn en werd nog sterker in bevestigd in dat vermoeden dan ik had durven denken. Staten met een laag mediaan inkomen gaan massaal naar de Republikeinen, van de top 20 zijn maar liefst 16 staten naar de Democraten gegaan. Wist ook niet dat er zoveel verschil zat tussen staten onderling. In Maryland is het mediane inkomen bijna 2x zo hoog als die van Mississippi :o.

Hieronder wat plaatjes:

[ afbeelding ]

Felrood is geflopt naar de Republikeinen sinds Obama 2008 (Maine heb ik roze gemaakt vanwege die split)

[ afbeelding ]

In bovenste plot zie je echt overduidelijk de scheiding. New Mexico, Nevada, Maine en Oregon zijn min of meer outliers. Die eerste twee zijn te begrijpen vanwege de demografische samenstelling (relatief veel latino's). De swing states Pennsylvania en Wisconsin waardoor Trump tot ieders verbazing net gewonnen heeft, liggen net op dat randje het blok blauwe staten rechtsboven en rode staten linksonder.
Mooi lijstje. ^O^
Mijn duiding: winnaars en verliezers van het neoliberalisme en de globalisering. Helaas is dat moeilijker quantiatief te onderbouwen. :{
#NoDAPL
pi_166633148
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2016 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens zo'n deskundige bij buitenhof is de kans erg klein ook dat democraten het congres in handen krijgen over 2 jaar.

Hoe zou je dat dan verklaren?
Senaat zie ik niet gebeuren, daar moeten ze netto 3 zetels winnen, terwijl de republikeinen alleen maar dieprode zetels hoeven te behouden en democraten ook rode zetels moeten behouden. Het huis kan wel als er een wave komt, maar ook dat is lastig door gerrymandering.
pi_166633320
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2016 17:07 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Na die pussy-tape dacht ik echt dat al die swingstates die ik hierboven groen omcrikeld heb naar Clinton zouden gaan. Mensen zouden die Trump toch niet meer serieus kunnen nemen door dit soort uitspraken dacht ik. Ook modellen als 538 en Predictwise lieten ze blauw worden. Wat zat ik er naast :'). Duidelijk is wel dat je in 2020 je moet richten op de onderste helft van de middenklasse om kans te maken op het presidentschap
Dat lijkt me nogal logisch aangezien die een extreem grote meerderheid vormen en ze het na 30-40 jaar aanhoudend een verslechtering van hun positie wel zat zijn. ;)
#NoDAPL
  zondag 13 november 2016 @ 19:12:17 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166633459
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heeft Trump goed op ingespeeld maar dat was maar een van de vele redenen, bovendien was dit net als die andere redenen het gevolg van de neoliberale kanker die we hebben. Dat is wat de mensen zat zijn en daarom stemden ze voor Trump. Politici moeten weer het volk gaan dienen in plaats van het grootkapitaal en de multinationals. Dan krijgen we ook minder oorlogen als bonus. ;)
Ik heb Trump niet op de voet gevolgd, maar ik heb hem nooit horen fulmineren tegen het neoliberalisme, lees: hij wil meer privatiseren, lagere belastingen, en overheids bemoeienis all over reduceren. Nergens in zijn campagne heeft hij mensen proberen te binden door het neoliberalisme als zodanig aan de kaak te stellen.

En wat jij bedoelt in jouw laatste zin is meer corporatisme. Dat is een geïnstitutionaliseerd en wijdverbreid probleem waar ik ook geen oplossing voor heb :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_166633477
Wordt er nog een beetje gehuild, of zijn de tranen inmiddels op?
pi_166633545
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 17:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kom nou, het is logisch en waarschijnlijk dat Rusland achter de leaks zat.
Maar wie het deed is niet belangrijk, als je zelf heel de wereld hackt kan je moeilijk anderen verwijten dat ze er ook mee beginnen. Men gebruikte Rusland als bliksemafleider, om vragen over de inhoud van de gelekte mails te pareren.
Dat laatste sowieso maar voor mij is het nog maar de vraag of dat er überhaupt werd gehackt. #p@ssw0rd #maid (e-mails uitprinten)
Er hoeft niet per se gehackt te zijn. Hoe dan ook, diezelfde bronnen zeiden dat er WMD's lagen in Irak, niet te vertrouwen dus, wat ze ook beweren.
#NoDAPL
pi_166633586
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2016 19:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb Trump niet op de voet gevolgd, maar ik heb hem nooit horen fulmineren tegen het neoliberalisme, lees: hij wil meer privatiseren, lagere belastingen, en overheids bemoeienis all over reduceren. Nergens in zijn campagne heeft hij mensen proberen te binden door het neoliberalisme als zodanig aan de kaak te stellen.

En wat jij bedoelt in jouw laatste zin is meer corporatisme. Dat is een geïnstitutionaliseerd en wijdverbreid probleem waar ik ook geen oplossing voor heb :)
Nee, corporatisme (net als cronykapitalisme) is een van de symptomen van het neoliberalisme.

quote:
Ik heb Trump niet op de voet gevolgd, maar ik heb hem nooit horen fulmineren tegen het neoliberalisme
Tegen TPP. Ik denk dat de meeste mensen nog hevig onderschatten hoe immens belangrijk dat standpunt was voor zijn overwinning. HRC had dit kunnen weten, ze werd er enorm voor gewaarschuwd maar die waarschuwingen bereikten haar in haar ivoren toren niet.
#NoDAPL
pi_166633687
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:03 schreef studentje7 het volgende:

[..]

sowieso, iedereen is schuldig behalve Hillary.

Dat haar campagne het verlies probeert af te schrijven op seksisme en racisme is ook triest. 8 jaar geleden kon Barack Hussein Obama dik winnen in Ohio en Indiana en Michigan, maar nu is het electoraat in die staten super racistisch geworden... yeah right.
Vergeet sexisme niet. ;)
#NoDAPL
  zondag 13 november 2016 @ 19:22:23 #214
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166633935
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, corporatisme (net als cronykapitalisme) is een van de symptomen van het neoliberalisme.

[..]

Tegen TPP. Ik denk dat de meeste mensen nog hevig onderschatten hoe immens belangrijk dat standpunt was voor zijn overwinning. HRC had dit kunnen weten, ze werd er enorm voor gewaarschuwd maar die waarschuwingen bereikten haar in haar ivoren toren niet.
Geen definities gaan verhaspelen Bram. TTIP heeft niet te doen met neonliberalisme. Voor zover je daar al onderscheid in wil aanbrengen kun je grofweg zeggen dat progressieven voor zijn en conservatieven tegen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_166634972
Protesterende kneusjes

Alsof dat iets gaat uitmaken :')
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 13 november 2016 @ 19:54:17 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166635366
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef wolfrolf het volgende:
Protesterende kneusjes

Alsof dat iets gaat uitmaken :')
Niet dat hij niet president gaat worden

Maar onrust maakt regeren wel degelijk moeilijker
pi_166635620
https://www.facebook.com/(...)os/1809876609227048/

Trump komt hier prima over. :o Legt eventjes simpel uit hoe fucked up het Midden-Oosten beleid is.
Sorry voor de Facebook link.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2016 20:02:23 ]
  zondag 13 november 2016 @ 20:05:43 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166635853
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso maar voor mij is het nog maar de vraag of dat er überhaupt werd gehackt. #p@ssw0rd #maid (e-mails uitprinten)
Er hoeft niet per se gehackt te zijn. Hoe dan ook, diezelfde bronnen zeiden dat er WMD's lagen in Irak, niet te vertrouwen dus, wat ze ook beweren.
Mwa, "diezelfde bronnen"... weinig overlapping tussen cyber security in de VS en chemische wapens in het Midden Oosten, vallen onder de bevoegdheid van verschillende diensten. Binnen de "intelligence community" was er trouwens heel wat kritiek op het WMD dossier, ze zagen het als een opofferen van hun reputatie om een inval in Irak te rechtvaardigen.
are we infinite or am I alone
  zondag 13 november 2016 @ 20:09:20 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166636048
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet dat hij niet president gaat worden

Maar onrust maakt regeren wel degelijk moeilijker
Dit valt nog mee vergeleken met was Bush over zich heen kreeg in 2000.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 november 2016 @ 20:18:36 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166636438
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:00 schreef Typisch het volgende:
https://www.facebook.com/(...)os/1809876609227048/

Trump komt hier prima over. :o Legt eventjes simpel uit hoe fucked up het Midden-Oosten beleid is.
Sorry voor de Facebook link.
Ja, ook op YouTube staan veel filmpjes waarin hij prima overkomt. Maar wij zien hem in Nederland alleen voor mensenmenigtes en in debatten en dan is hij niet op zijn genuanceerdst.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_166636969
#NoDAPL
  zondag 13 november 2016 @ 20:39:29 #223
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166637229
Dit is de nieuwe first 'lady':

zondag 13 november 2016 @ 20:40:16 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166637256
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:39 schreef Mishu het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zou haar niet geven
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166637269
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:39 schreef Mishu het volgende:

[ afbeelding ]
Moest je dat nou plaatsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2016 20:41:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')