SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Ja.quote:Op zondag 13 november 2016 02:21 schreef skysherrif het volgende:
Haha ja had je niet meegekregen dat canadas immigratie site tijdelijk down was omdat hun server het niet aan kon?
Ghehe neequote:Op zondag 13 november 2016 02:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja.Zou Canada de halve Amerikaanse bevolking wil opnemen voor 4-8 jaar?
Yanukovich werd ook geaccepteerd, maar dat bleef niet duren...quote:Op zondag 13 november 2016 02:38 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Ruime meerderheid van het volk accepteert de nieuwe president.
Absoluut niet wat ik bedoel. Het is afhankelijk of je voldoende slachtvee/stemvee kan verkrijgen om jou als machthebber te steunen. Dat zou in principe meetbaar moeten zijn. Ik zeg maar iets wie weet nog wie wat is in de politiek. En hoe slim je daarin bent. Los of dat het politiek systeem een dictatuur of democratie is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan niet echt wat maken van deze post, maar je probeert te zeggen dat je objectief kunt meten hoe goed iemand regeert? Lijkt me nogal afhankelijk van politieke voorkeuren en prioriteiten.
Canada.....jezus....kutgat....quote:Op zondag 13 november 2016 02:25 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja.Zou Canada de halve Amerikaanse bevolking wil opnemen voor 4-8 jaar?
Toch wonen er best wel veel Nederlanders daar. Waaronder een van de winnaars van de elfsteden tocht. Nederland is dan blijkbaar toch meer kut.quote:
Ze doen maar. Ik heb er 8 jaar gewoond. Wat een dom volk. Sinds 2008 is alles naar beneden geflikkerd en zijn ze in de problemen omdat de olie helemaal niets meer waard is.quote:Op zondag 13 november 2016 06:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toch wonen er best wel veel Nederlanders daar. Waaronder een van de winnaars van de elfsteden tocht. Nederland is dan blijkbaar toch meer kut.En zonder die kut Canadezen spraken jullie nu Duits.
En de Mexicaanse immigratie site nietquote:Op zondag 13 november 2016 02:21 schreef skysherrif het volgende:
Haha ja had je niet meegekregen dat canadas immigratie site tijdelijk down was omdat hun server het niet aan kon?
Op zich wel een sterke opmerking. Maar je zou het zo kunnen zien dat Duitsland niet instaat is van de EU een echte federatie te maken juist vanwege het oorlogsverleden. En dus maar mee moet gaan met de slappe houding van landen als Nederland in het globale spel van de supermachten die echt mee tellen. En Canada is economisch en militair bewezen sterker dan Nederland binnen dat spel.quote:Op zondag 13 november 2016 06:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ze doen maar. Ik heb er 8 jaar gewoond. Wat een dom volk. Sinds 2008 is alles naar beneden geflikkerd en zijn ze in de problemen omdat de olie helemaal niets meer waard is.
En soms vraag ik mij af of het niet beter was geweest als we Duits hadden gesproken.
De Duitsers verloren de oorlog in het Oosten. Dankzij de Russen dus. Wat overigens niets afdoet aan de vele Canadezen die hun leven hebben gegeven in WW2.quote:Op zondag 13 november 2016 06:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toch wonen er best wel veel Nederlanders daar. Waaronder een van de winnaars van de elfsteden tocht. Nederland is dan blijkbaar toch meer kut.En zonder die kut Canadezen spraken jullie nu Duits.
Amerika gaat het Romeinse rijk achterna: verrot aan de binnenkant en op een bepaald moment niemand meer die de grenzen wil verdedigen.quote:Op zondag 13 november 2016 06:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich wel een sterke opmerking. Maar je zou het zo kunnen zien dat Duitsland niet instaat is van de EU een echte federatie te maken juist vanwege het oorlogsverleden. En dus maar mee moet gaan met de slappe houding van landen als Nederland in het globale spel van de supermachten die echt mee tellen.
Ik zie het meer als een samengaan van verschillende krachten die gezamenlijk ondanks hun verschillen een groot kwaad verslagen hebben. Een unicum in de geschiedenis.quote:Op zondag 13 november 2016 06:48 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De Duitsers verloren de oorlog in het Oosten. Dankzij de Russen dus. Wat overigens niets afdoet aan de vele Canadezen die hun leven hebben gegeven in WW2.
De Canadezen zijn ook gebruikt als trekpop door de Yanks.quote:Op zondag 13 november 2016 06:48 schreef Stabiel het volgende:
[..]
De Duitsers verloren de oorlog in het Oosten. Dankzij de Russen dus. Wat overigens niets afdoet aan de vele Canadezen die hun leven hebben gegeven in WW2.
Daarom zou het goed zijn als de USA eens een pak rammel kreeg.quote:Op zondag 13 november 2016 06:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een samengaan van verschillende krachten die gezamenlijk ondanks hun verschillen een groot kwaad verslagen hebben. Een unicum in de geschiedenis.
De EU moet helaas niets en is hopeloos verdeeld. En China? Doet het wat economie en militaire macht gaat in elk geval beter dan de EU. Dus waar heb je het dan over.quote:Op zondag 13 november 2016 06:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Amerika gaat het Romeinse rijk achterna: verrot aan de binnenkant en op een bepaald moment niemand meer die de grenzen wil verdedigen.
Amerikanen (en ook Candezen) hebben een grote mond maar als ze moeten kiezen zitten ze liever op de bank met hun hamburgers dan dat ze wat doen.
De industrie in de USA is voor een groot deel verouderd, de wegen en bruggen zijn totaal waardeloos en de levensstandaard is waardeloos.
Waarom denk je dat er zoveel armoede is in de America's en crimineel geweld? Omdat ze geen zak om elkaar geven. Het is EEN grote poppenkast maar de hele dag wordt je gehersenspoeld dat je in het beste en meest Democratische land ter wereld leeft.
Ik wordt helemaal misselijk van binnen als ik aan die verpeste jaren denk dat ik daar heb doorgemaakt: zinloos.
De EU moet zijn indentiteit behouden want qua menstaliteit en sociaal zijn zijn wij vele malen sterker dan de America's.
Ga je hun levenswijze en mentaliteit achterna dan kan je maar beter naar China verhuizen want je wordt getransformeerd tot een domme willoze redneck.
De EU is verdeeld omdat het niet slim aangepakt wordt.quote:Op zondag 13 november 2016 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
De EU moet helaas niets en is hopeloos verdeeld. En China? Doet het wat economie en militaire macht gaat in elk geval beter dan de EU. Dus waar heb je het dan over.
Maar de USA heeft een sterke machtsbasis dan de EU. Voorlopig lijkt het er sterk op dat de EU een pak slaag gaat krijgen. Zeker als de USA stopt met de steun van de NAVO wat de USA inderdaad te veel geld kost. En dat ze niet weten wat oorlog is op hun grondgebied is juist een bewijs van een goede defensie.quote:Op zondag 13 november 2016 06:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn als de USA eens een pak rammel kreeg.
Ze weten niet eens wat een echte oorlog is op hun grondgebied.
En met die houten huisjes zou ik er ook niet zo happig op zijn: die blaas je met 1 hangranaat weg....
China doet het beter.quote:Op zondag 13 november 2016 06:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De EU is verdeeld omdat het niet slim aangepakt wordt.
China doet het misschien "beter" maar ik zou geen arbeider in China willen zijn.
Gewoon banden met de Russen aanhalen.quote:Op zondag 13 november 2016 07:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar de USA heeft een sterke machtsbasis dan de EU. Voorlopig lijkt het er sterk op dat de EU een pak slaag gaat krijgen. Zeker als de USA stopt met de steun van de NAVO wat de USA inderdaad te veel geld kost.
Dat is juist wat de USA lijkt te gaan doen en de EU niet.quote:Op zondag 13 november 2016 07:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Gewoon banden met de Russen aanhalen.
Eens kijken wat de USA dan zegt...
Maar dat speelt geen rol van belang. Het gaat om macht en de centen.quote:Op zondag 13 november 2016 07:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet qua arbeidsomstandigheden en rechten...
Ok. In die strikte context dan wel, ja.quote:Op zondag 13 november 2016 07:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat speelt geen rol van belang. Het gaat om macht en de centen.
wij en ok de US kunnen niet werken zoals in china en in zuid korea , met geen arbeidscontract en de mogelijkheid om op ieder ,moment van de dag ontslagen te wordenquote:Op zondag 13 november 2016 08:12 schreef Re het volgende:
china zit in een enorme economische bubble, eentje die straks wel komt overwaaien naar de states
Trump zou zelfs nog een keer terugkomen bij infowars als president-elect.quote:Op zondag 13 november 2016 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie Infowars steeds vaker opduiken de afgelopen dagen. Dat is geen goed teken.
Ik zei Osama Bin Laden style, volgens mij heeft hij niet echt een proces gehad, gewoon een belletje van Obama naar de Navy Seals met het bevel; het executeren van de FBI directeur.quote:Op zondag 13 november 2016 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan de advocaat wel genoeg vertragen, Trump kan dan gratie verlenen.
Neem aan dat deze steun van korte duur is. Alex Jones is voor z'n levensonderhoud afhankelijk van schoppen tegen de overheid.quote:Op zondag 13 november 2016 11:42 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Trump zou zelfs nog een keer terugkomen bij infowars als president-elect.
Ja wel interessant. Hij zal wel achter Soros en de establishment Republikeinen aangaan nu.quote:Op zondag 13 november 2016 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem aan dat deze steun van korte duur is. Alex Jones is voor z'n levensonderhoud afhankelijk van schoppen tegen de overheid.
En hij kan natuurlijk altijd nog met z'n megafoon naar Beatrix gaan schreeuwen bij dat jaarlijkse Bilderberg-gedoe.quote:Op zondag 13 november 2016 11:46 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ja wel interessant. Hij zal wel achter Soros en de establishment Republikeinen aangaan nu.
Het is wel een interessant filmpje, omdat het goed laat zien hoe Trump in de jaren van mening veranderde.quote:Op zondag 13 november 2016 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie Infowars steeds vaker opduiken de afgelopen dagen. Dat is geen goed teken.
Trump wil het aanklagen wegens smaad een stuk makkelijker gaan maken. Als dat gebeurd dan kan Alex Jones natuurlijk wel inpakken.quote:Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hij kan natuurlijk altijd nog met z'n megafoon naar Beatrix gaan schreeuwen bij dat jaarlijkse Bilderberg-gedoe.
Ben benieuwd. In dat geval isoleren de Amerikanen zich enorm, met name omdat de Chinezen al hebben gewaarschuwd. India ook. Mocht het gebeuren, het opzeggen, dan verwacht ik toch wel geopolitieke powerplays van China; zeker ook omdat ze ook al hun eigen financiële wereldinstituten hebben opgezet de afgelopen jaren omdat ze vinden dat het IMF et cetera te veel een Amerikaanse wereldorde voorstaan.quote:Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef MakkieR het volgende:
Oh trouwens, Trump gaat al lekker; binnen een jaar wil hij af van het verdag van Parijs ( klimaat )
Damn, dat wordt straks weer met de knieën in het water voor New Orleans en andere kuststreken. Ik kan niet wachten op de volgende Amerikaanse overstroming
Als je het hier over WW2 hebt, dan had je geweten, dat Canada bij de commonwealth hoort.quote:Op zondag 13 november 2016 06:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De Canadezen zijn ook gebruikt als trekpop door de Yanks.
Is jullie nooit opgevallen dat de Amerikanen altijd alle overwinningen claimen?
Ja ongelofelijk. Wat een droplul.quote:Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef MakkieR het volgende:
Oh trouwens, Trump gaat al lekker; binnen een jaar wil hij af van het verdag van Parijs ( klimaat )
Damn, dat wordt straks weer met de knieën in het water voor New Orleans en andere kuststreken. Ik kan niet wachten op de volgende Amerikaanse overstroming
Zolang het een legaal bevel is wel en het executeren van de FBI directeur vanwege het feit dat hij zijn werk deed zal wel niet legaal zijn. Ook al is de timing op zijn zachts gezegd vrij onhandig geweestquote:Op zondag 13 november 2016 11:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zei Osama Bin Laden style, volgens mij heeft hij niet echt een proces gehad, gewoon een belletje van Obama naar de Navy Seals met het bevel; het executeren van de FBI directeur.
Soldaten moeten het bevel van hun president opvolgen
Say what?quote:Op zondag 13 november 2016 12:20 schreef KingRadler het volgende:
het klimaatverdrag is 1 sprookje goed van Trump om het op te zeggen.
opwarming van de aarde komt door de natuur en niet de mens.
nu kunnen bedrijven in Amerika de mijnen weer open gooien en uitstoten wat ze willen.
Geen woord van gelogenquote:
Aardige samenvatting.quote:
Ik denk dat zelfs in de USA dit nog niet mogelijk is. Nog niet!quote:Op zondag 13 november 2016 11:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zei Osama Bin Laden style, volgens mij heeft hij niet echt een proces gehad, gewoon een belletje van Obama naar de Navy Seals met het bevel; het executeren van de FBI directeur.
Soldaten moeten het bevel van hun president opvolgen
Die had ik ongeveer een half jaar geleden al gezien. Je kan er niet omheen op Youtube als je bij ietwat politieke video's zit.quote:
quote:
Die piano achtergrond muziekquote:
Het is een goede stunt van Obama. Het rondje zagen we natuurlijk aankomen zo gauw we zijn oproep zagen om een biertje te kopen, Obama is vlot genoeg dat hij dat wel aanvoelt. Ik twijfel over het motief: PR of lifting up spirits? Ik zou echter liever hebben dat hij naar Flint of North Dakota gaat en daar eens wat rotzooi opruimt...quote:Op zondag 13 november 2016 12:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
En tja, de Clinton supporters moeten niet huilen. Ze was gewoon een slechte kandidaat.
Ze was vergeleken met Obama compleet wereldvreemd:
Wat is daar mis mee?quote:
Grootste faal van Hillary is wel dat Obama hele hoge approval ratings heeft en ze alsnog verloor. Unanieme conclusie is nu wel dat de campagne geen enkele visie of boodschap had buiten "Trump is bad mkay"quote:Op zondag 13 november 2016 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een goede stunt van Obama. Het rondje zagen we natuurlijk aankomen zo gauw we zijn oproep zagen om een biertje te kopen, Obama is vlot genoeg dat hij dat wel aanvoelt. Ik twijfel over het motief: PR of lifting up spirits? Ik zou echter liever hebben dat hij naar Flint of North Dakota gaat en daar eens wat rotzooi opruimt...
Eens. In mijn draad (14 redenen waarom HRC verloor, inmiddels meer) heb ik dit punt ook vermeld. "Geen redenen geven om op je te stemmen, slechts redenen geven waarom je niet op Trump zou moeten stemmen. "At least I am not him"."quote:Op zondag 13 november 2016 14:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Grootste faal van Hillary is wel dat Obama hele hoge approval ratings heeft en ze alsnog verloor. Unanieme conclusie is nu wel dat de campagne geen enkele visie of boodschap had buiten "Trump is bad mkay"
Idioten.
Toen Obama de verkiezingen won, leek het er ook op dat de relatie tussen de VS en Rusland zou verbeteren. Dat stond een dag na de verkiezingen te lezen op de voorpagina van het NRC, zo zag ik van de week.quote:Op zondag 13 november 2016 15:09 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens Trump en Poetin die gaan samenwerkenEindelijk geen oorlogsmaniak in het Witte Huis.
Ik heb geen bronnen. Maar was het niet zo dat Hillary een deal heeft gesloten met Obama om haar als Secretary of State te benoemen? Als je zo'n warhawk als SoS hebt, dan heb je sowieso ruzie met iedereen. Zij haat Iran en Rusland.quote:Op zondag 13 november 2016 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen Obama de verkiezingen won, leek het er ook op dat de relatie tussen de VS en Rusland zou verbeteren. Dat stond een dag na de verkiezingen te lezen op de voorpagina van het NRC, zo zag ik van de week.
Ik zou dus maar niet te vroeg juichen.
Komt Poetin op het Witte huis met een grote doos met een strik erom heen. Met daarin Snowden.quote:Op zondag 13 november 2016 15:09 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens Trump en Poetin die gaan samenwerkenEindelijk geen oorlogsmaniak in het Witte Huis.
Ook een manier om Republikeinse dominantie te bewerkstelligen. Gewoon de kuststaten onder water laten lopen.quote:Op zondag 13 november 2016 11:48 schreef MakkieR het volgende:
De grote vraag, heeft dit ander groot Republikeins monster daar nu spijt van?quote:Op zondag 13 november 2016 14:42 schreef Hexagon het volgende:
George Bush kon het kennelijk niet over zijn hart krijgen om op wie dan ook te stemmen
http://www.wnd.com/2016/1(...)o-one-for-president/
Het is niet te hopen.quote:Op zondag 13 november 2016 15:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Komt Poetin op het Witte huis met een grote doos met een strik erom heen. Met daarin Snowden.
En bij Reagan net andersom.quote:Op zondag 13 november 2016 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen Obama de verkiezingen won, leek het er ook op dat de relatie tussen de VS en Rusland zou verbeteren. Dat stond een dag na de verkiezingen te lezen op de voorpagina van het NRC, zo zag ik van de week.
Ik zou dus maar niet te vroeg juichen.
Dat klopt, onderdeel van een package-deal: Obama benoemde haar tot minister en hielp haar met het afbetalen van 'schulden' (investeringen verkiezing) en in ruil daarvoor gaf zij zich 3 dagen voor de conventie gewonnen. Merk op dat dit aanzienlijk later was dan het moment waarop HRC Sanders opriep om op zijn rug te liggen met zijn pootjes omhoog terwijl Sanders slechts nipt verloor - en dit met vriendjespolitiek, votersuppression en fraude - en zij ruimschoots verloor.quote:Op zondag 13 november 2016 15:15 schreef cb2013 het volgende:
Maar was het niet zo dat Hillary een deal heeft gesloten met Obama om haar als Secretary of State te benoemen?
Mwoah, het blijven altijd binaire voorspellingen. Michigan is heel close, maar ook staten als Florida en Pennsylvania hadden maar iets van .6/.7 verschuiving nodig. Nauwkeurigheid van EV voorspellingen zegt niet zoveel.quote:Op zondag 13 november 2016 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn recept? Hij staarde zich niet blind op de polls, hij hield rekening met oversampling van allerlei groepen (AA, hispanics etc.), hij keek naar hoe de mensen wedden, hij hield rekening met hoe het beleid uitpakte in de staten (wat per staat verschilt, bijv. Obamacare) en hij communiceerde met veel mensen in die staten (de lokale antennes).
Hij had een stuk of 3 staten verkeerd voorspeld maar toch niet slecht, met slechts 9 electoral votes verschil.
Ze lieten niet eens zien hoe weinig vertrouwen de mensen nog hebben in de media, die grafiek werd afgekapt bij 30% maar ruim een jaar geleden lag het al op 20%.quote:Op zondag 13 november 2016 15:03 schreef cb2013 het volgende:
Deze gast... De MSM heeft het aan hun zelf te danken.
Bijna een kwart van alle swing states fout voorspellen is natuurlijk niet echt een succesverhaal, ongeacht of hij dan uiteindelijk qua aantal EV wel in de buurt zit.quote:Op zondag 13 november 2016 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn recept? Hij staarde zich niet blind op de polls, hij hield rekening met oversampling van allerlei groepen (AA, hispanics etc.), hij keek naar hoe de mensen wedden, hij hield rekening met hoe het beleid uitpakte in de staten (wat per staat verschilt, bijv. Obamacare) en hij communiceerde met veel mensen in die staten (de lokale antennes).
Hij had een stuk of 3 staten verkeerd voorspeld maar toch niet slecht, met slechts 9 electoral votes verschil.
4 swing states fout hebben, noem ik geen goede voorspelling. Ik had er 1 meer, maar ik zeg ook niet dat ik het bijna goed heb.quote:Op zondag 13 november 2016 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Trump zal ook nog wel een appeltje te schillen hebben met Snowden, die ontkrachtte immers Trumps bewering dat de FBI nooit zo snel die nieuwe e-mails van Clinton gelezen kon hebben.quote:Op zondag 13 november 2016 15:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Komt Poetin op het Witte huis met een grote doos met een strik erom heen. Met daarin Snowden.
Ik zie op Wikipedia een verschil van 1-2 procentpunt voor de beide staten. Ja, een aantal staten waren close en het blijft een gok wanneer het verschil klein is. Daarom begrijp ik die obsessie met polls niet, zelfs als je alles goed doet bij polls dan nog blijf je variabelen overhouden die niet te schatten zijn; opkomstpercentages voor diverse groepen, het verschil tussen wat mensen zich voornemen en wat ze uiteindelijk doen, mensen die A zeggen omdat ze B niet durven te zeggen...quote:Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, het blijven altijd binaire voorspellingen. Michigan is heel close, maar ook staten als Florida en Pennsylvania hadden maar iets van .6/.7 verschuiving nodig. Nauwkeurigheid van EV voorspellingen zegt niet zoveel.
Het vertrouwen in allerhande instituties is in de VS sowieso niet heel hoog:quote:Op zondag 13 november 2016 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze lieten niet eens zien hoe weinig vertrouwen de mensen nog hebben in de media, die grafiek werd afgekapt bij 30% maar ruim een jaar geleden lag het al op 20%.![]()
"He shot the messenger."![]()
Probeer eens te schieten op een integere boodschapper, eens zien of dat dat je helpt als je een kandidaat bent.
Hier een paar tips voor CNN: veins niet 4 keer in een korte tijd een storing als iemand iets negatiefs zegt over de kandidaat die je met veel geld sponsort, sponsor niet een kandidaat (onafhankelijke journalistiek, wat een gek idee) en lek geen vragen naar de kandidaat die je sponsort. Dat die zender maar snel failliet gaat.
Fair enough maar zet het af tegen al de polls waarmee we om de oren werden gesmeten...quote:Op zondag 13 november 2016 15:46 schreef L3gend het volgende:
[..]
4 swing states fout hebben, noem ik geen goede voorspelling. Ik had er 1 meer, maar ik zeg ook niet dat ik het bijna goed heb.
Ik heb al paar keer gezegd dat die van Huffington Post lachwekkend was, ik vond die odds van 538 veel beter, terwijl die juist aangevallen werden doordat ze te Pro-Trump waren.quote:Op zondag 13 november 2016 15:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough maar zet het af tegen al de polls waarmee we om de oren werden gesmeten...
Om over Huffington Post met haar 98,1% nog maar te zwijgen.
Dat heeft meer te maken met de mensen die de polls interpreteren. Ik heb hier geloof ik wel een dozijn keer proberen uit te leggen aan mensen dat je je niet moet blindstaren op platgeslagen percentages, maar moet kijken naar de betrouwbaarheidsintervallen. Dat op basis van de stand van zaken in de polls vlak voor de verkiezingen, in tegenstelling tot een paar weken daarvoor, een nipte winst voor Trump tot de mogelijkheden behoorde was evident.quote:Op zondag 13 november 2016 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie op Wikipedia een verschil van 1-2 procentpunt voor de beide staten. Ja, een aantal staten waren close en het blijft een gok wanneer het verschil klein is. Daarom begrijp ik die obsessie met polls niet, zelfs als je alles goed doet bij polls dan nog blijf je variabelen overhouden die niet te schatten zijn; opkomstpercentages voor diverse groepen, het verschil tussen wat mensen zich voornemen en wat ze uiteindelijk doen, mensen die A zeggen omdat ze B niet durven te zeggen...
Je kan net iets beter gokken, of net iets slechter (afhankelijk van de uitvoering), maar het blijft erg onzeker.
Vast wel gezien Hillary in haar val feitelijk ook de Bush-clan meesleept.quote:Op zondag 13 november 2016 15:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De grote vraag, heeft dit andere grote monster daar nu spijt van?
deze al voorbij gekomen, dit soort dingen kan je toch eigenlij niet zeggen als president of wel?twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 13-11-2016 om 15:16:46Wow, the @nytimes is losing thousands of subscribers because of their very poor and highly inaccurate coverage of the "Trump phenomena" reageer retweet
En virginia kwam misschien ook door dat verhaal van die 60.000 criminelen die nu wel mogen stemmen?quote:Op zondag 13 november 2016 16:09 schreef L3gend het volgende:
Trouwens, interessant om te zien waar Trump en Clinton hun winst of verlies hebben gehaald en waarom Clinton de popular vote won. Trump won natuurlijk vooral in de midwest, maar ook in bijna alle swing states. Clinton haalde haar winst in grote veilige democratische of republikeinse staten als California en Texas. Enige swing state waar ze het beter deed dan Obama was Virginia, maar dat kwam voordat door Kaine.
[ afbeelding ]
Ben vooral benieuwd of je dat soort kleinzerigheid ook terug gaat zien in zijn beleid.quote:Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
deze al voorbij gekomen, dit soort dingen kan je toch eigenlij niet zeggen als president of wel?twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 13-11-2016 om 15:16:46Wow, the @nytimes is losing thousands of subscribers because of their very poor and highly inaccurate coverage of the "Trump phenomena" reageer retweet
Ik denk (hoop) dat hij zijn beleid iets beter gaat bespreken met mensen die daar verstand van hebben, dan zijn tweetsquote:Op zondag 13 november 2016 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd of je dat soort kleinzerigheid ook terug gaat zien in zijn beleid.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 13-11-2016 om 15:45:28Mitt Romney called to congratulate me on the win. Very nice! reageer retweet
Hij is nog geen president dus ik denk dat hij nog zo veel mogelijk zijn oude leven zit uit te voeren. Wanneer hij ingezworen is dan zal het waarschijnlijk wel stoppen dan gaat hij over naar het account van @POTUSquote:Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop het ik hoop het, maar ook als president elect....quote:Op zondag 13 november 2016 16:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij is nog geen president dus ik denk dat hij nog zo veel mogelijk zijn oude leven zit uit te voeren. Wanneer hij ingezworen is dan zal het waarschijnlijk wel stoppen dan gaat hij over naar het account van @POTUS
Kan wel. Maar het is wel wat sneu.quote:Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
Maar dan moesten ze allemaal stemmen en ook op Clinton en zelf dan zou verschil niet veel kleiner geweest. Ik denk dat Kaine en ambtenaren rond DC een veel grotere factor warenquote:Op zondag 13 november 2016 16:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En virginia kwam misschien ook door dat verhaal van die 60.000 criminelen die nu wel mogen stemmen?
Bush had eveneens de intentie om een goede relatie met Rusland op te bouwen. In de praktijk blijkt dat gewoon erg lastig.quote:Op zondag 13 november 2016 15:15 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Ik heb geen bronnen. Maar was het niet zo dat Hillary een deal heeft gesloten met Obama om haar als Secretary of State te benoemen? Als je zo'n warhawk als SoS hebt, dan heb je sowieso ruzie met iedereen. Zij haat Iran en Rusland.
Of hij doet beide. Een beetje als Hilbrand Nawijn. "Dit vind ik als minister en dit vin dik als persoon!"quote:Op zondag 13 november 2016 16:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij is nog geen president dus ik denk dat hij nog zo veel mogelijk zijn oude leven zit uit te voeren. Wanneer hij ingezworen is dan zal het waarschijnlijk wel stoppen dan gaat hij over naar het account van @POTUS
Uiteindelijk wel ja, maar het zal ongetwijfeld een kleine factor zijn geweest.quote:Op zondag 13 november 2016 16:28 schreef L3gend het volgende:
[..]
Maar dan moesten ze allemaal stemmen en ook op Clinton en zelf dan zou verschil niet veel kleiner geweest. Ik denk dat Kaine en ambtenaren rond DC een veel grotere factor waren
Hoe weet je dat zo zeker? Omdat Russia Today het zegt?quote:Op zondag 13 november 2016 15:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En bij Reagan net andersom.
In Rusland zijn ze in ieder geval blij dat Trump won.
Nee, ze hadden niets met die Wikileaks-onthullingen te maken.
Hij leek in ieder geval zelf ook verbaasd over de uitslag. Al zal dat ook deels zijn omdat de voortekenen niet goed waren. Zijn eigen campagne had zijn kansen ook zo rond de 30% ingeschat.quote:Op zondag 13 november 2016 16:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat hij zijn beleid iets beter gaat bespreken met mensen die daar verstand van hebben, dan zijn tweets
Ben wel steeds meer overtuigd van de theorie dat hij nooit president had verwacht te worden en geen idee heeft wat hem te wachten staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |