motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:34 |
![]() Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace’s bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de ‘Senna S’ die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Ook dit jaar kan de wereldtitelstrijd beslist worden in Brazilië. Ditmaal zal het echter Hamilton zijn die in dat geval aan het kortste eind zal trekken. Wanneer zijn teamgenoot Nico Rosberg wint zal hij zich immers voor de eerste maal in zijn loopbaan ‘Wereldkampioen Formule 1’ mogen noemen. De Duitser met de Finse roots zal vertrouwen putten uit het feit dat hij de afgelopen twee jaar in Brazilië wist te winnen, terwijl Hamilton hier nog nooit won. De Britse titelverdediger zal er dan ook alles aan gelegen zijn om die negatieve reeks met een klinkende zege te doorbreken om zo zijn titelaspiraties in leven te houden. Wie eventueel nog roet in het Mercedeseten kunnen gooien zijn de mannen van Red Bull. Max Verstappen en Daniel Ricciardo lijken iedere wedstrijd dichterbij te komen en zijn mogelijk in staat om belangrijke punten van één van beide titelkandidaten af te snoepen. Speciale aandacht gaat uit naar Felipe Massa. De elfvoudig Grand Prix-winnaar gaat aan het einde van het seizoen met pensioen en zal nog één keer willen vlammen op de baan waar hij zijn mooiste successen vierde. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Brazilië Informatie Banden: ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Sao Paulo [ Bericht 27% gewijzigd door WEST op 09-11-2016 15:28:13 ] | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:35 |
Om even op je vraag terug te komen: sinds ![]() ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:39 |
Die mag ook meedoen! Maargoed, ben wel benieuwd naar het Hulk item. Hopelijk dat het geen plaatsvervangende schaamte wordt. Ik vond 'm met Max toen ook wat stom ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:40 |
![]() Ik ben ook wel benieuwd naar dat item met Hulkenberg. Dat moet ik morgen even terugkijken, want ik ga naar de kroeg zo om te pokeren. Wordt tijd dat ik weer eens wat win, want de afgelopen tijd kost het alleen maar een bak geld elke keer ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:43 |
Als het maar gezellig is! Succes! En ik moet 't ook terugkijken wrsch ![]() Morgen maar. Gewoon nog maar 2 races ![]() ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 4 november 2016 @ 19:44 |
Waarom staat die Hulk zo in de belangstelling? Bij Ziggo wordt hij de laatste tijd vaak geďnterviewd en nu bij Pauw te gast. | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:45 |
Omdat hij Nederlands praat. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:45 |
Maar ook, hopelijk, omdat het een toffe gozer is. ![]() ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 4 november 2016 @ 19:45 |
Dat spreekt hij pas sinds een paar weken? | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:46 |
Neuh. | |
TargaFlorio | vrijdag 4 november 2016 @ 19:47 |
Maar waarom dan nu ineens die belangstelling? Hij spreekt trouwens wel goed Nederlands. | |
TargaFlorio | vrijdag 4 november 2016 @ 19:47 |
Of heeft Jack Plooij pas sinds kort ontdekt dat hij Nederlands spreekt? | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 19:48 |
Omdat F1 (pas) booming is in Nederland sinds Max bij Red Bull zit en zo'n Nederlands sprekende coureur wel leuk is voor Henk en Ingrid Hallo Jumbo volk. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 19:49:15 ] | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 19:48 |
Wel jammer dat hij zijn titel niet kon verdedigen Well done Baku! | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 19:50 |
Zul je zien dat het niveau vanavond aangepast gaat worden aan het klootjesvolk. | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:50 |
![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:57 |
![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:57 |
Zo. Bier drinken en pokeren. Doei ![]() | |
maan_man | vrijdag 4 november 2016 @ 19:58 |
Dat is altijd bij een programma dat over van alles en nog wat goed. Klassieke muziek wordt ook op een andere manier besproken dan bij een programma over klassieke muziek. Boeken worden ook anders besproken, dan bij een boekenprogramma. | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 20:03 |
maar goed, het was ook omdat Porsche geen derde auto meer inzette dat hij niet mee kon doen Well done Baku! | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 20:12 |
Zie sig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 20:18 |
![]() | |
King_Merc | vrijdag 4 november 2016 @ 20:59 |
Nou kennelijk gaat dat niet door met Hulkenberg bij Pauw | |
Meike26 | vrijdag 4 november 2016 @ 21:06 |
? Wat dan ? | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 21:13 |
want? | |
Zorro | vrijdag 4 november 2016 @ 21:21 |
Geen toestemming vanwege teveel vragen over Max? | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 21:27 |
![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 21:30 |
zou terecht zijn. | |
Greys | vrijdag 4 november 2016 @ 21:50 |
Moblo! ![]() *nacho's gooit* | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 21:54 |
Geen Braziliaanse snacks? | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 21:55 |
![]() Benderweeeeer ![]() | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 22:00 |
![]() | |
King_Merc | vrijdag 4 november 2016 @ 22:05 |
Zag in de promo dat het daar vooral om proces Geert ging | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 22:06 |
Bij Pauw zitten altijd meerdere gasten.. segmentje voor elk. Wel knap dat je van "vooral om proces Geert" naar "Nou kennelijk gaat dat niet door met Hulkenberg bij Pauw" kan komen in je conclusie ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 22:07:29 ] | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 22:07 |
Zal wel meevallen dus! | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 22:17 |
ja die zie ik dus niet, want mobiel. 30 euro in de min momenteel, maar de avond is nog jong. Hoe was Pauw? Of is dat nog niet geweest? ![]() | |
King_Merc | vrijdag 4 november 2016 @ 22:18 |
Pauw had het in z,n promo ieder geval niet over Hulkenberg | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 22:18 |
stop nu het nog kan! Ik ga wel voor bier. Geen nootjes helaas. | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 22:19 |
Pauw begint om 23.00. Kan je nog bier en nootjes halen voordat het begint. | |
Smacked_Actor | vrijdag 4 november 2016 @ 22:50 |
Noooootjeeeeeeeeererrssssss!!nnnn1einzeinz | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 22:51 |
en bier. | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 22:56 |
Hulkie zit er wel hoor | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 22:58 |
"En hoe vind je dat Max het doet?" | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 22:58 |
neeee ![]() | |
Meike26 | vrijdag 4 november 2016 @ 23:00 |
Ik hoop wel dat ze het item met Hulkie niet al te lang uitstellen, maar een beetje televisie maker pogt juist met zo'n internationale gast en maakt dat dan net het laatste item... ![]() | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:01 |
| |
trein2000 | vrijdag 4 november 2016 @ 23:01 |
Hij zat niet in de promo dat bied hoop. | |
Smacked_Actor | vrijdag 4 november 2016 @ 23:01 |
Ja bier zat | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:04 |
Tuurlijk doen ze dat. Laat me maar weten wanneer ik moet switchen. | |
King_Merc | vrijdag 4 november 2016 @ 23:05 |
Oh had het dus verkeerd.. | |
Yashaaaaa | vrijdag 4 november 2016 @ 23:15 |
Arme gast met al dit geneuzel. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:15 |
Welkom bij Pauw ![]() | |
tralalala | vrijdag 4 november 2016 @ 23:16 |
Ik hoop niet dat hij voor die 5 minuutjes uit Monaco (?) is overgekomen. ![]() Maar slim is het wel, de reacties op zijn instagram/twitter/etc zijn 60%Nederlands 30%Engels en 10% Duits ofzo. ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:16 |
Hülkenberg had bij RTLLN moeten komen... | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 23:17 |
Ff wachten tot het op Reddit staat. | |
Frozen-assassin | vrijdag 4 november 2016 @ 23:18 |
Nog even lullen over Afrika hoor jongens | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:18 |
"Nico, jij weet het meest van auto's. Hoeveel mensen passen er in die pickup truck.."![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:20 |
Is deze serieus? | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:20 |
Helaas wel | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 23:21 |
Helaas wel ja | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:21 |
Helaas ja.. Afrika segmentje begon (De Trek), foto van die afrika gast naast een pickup en toen vroeg Pauw dit ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 23:23:20 ] | |
Frozen-assassin | vrijdag 4 november 2016 @ 23:24 |
Hoeveel zou Hulk nu gaan kosten per minuut? Komt allicht max 10 min aan woord | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:31 |
Is hulk al langsgeweest ? | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 23:31 |
Niemand hier zegt meer wat? | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:32 |
Dan is ie nog niet aan de beurt. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:32 |
"Hoeveel mensen passen er in die Afrikaanse pickup Nico?" Verder eh, nee. Geen woord. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 23:33:06 ] | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:33 |
HULK | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:33 |
Ohmygod, het orakel heeft gesproken | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:34 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:35 |
Nu Herman.. ze rekken het tot het aller aller laatste ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 23:35:26 ] | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 23:36 |
20. Het 'goede' antwoord was 25. | |
Smacked_Actor | vrijdag 4 november 2016 @ 23:36 |
Ontopic ja??! | |
Smacked_Actor | vrijdag 4 november 2016 @ 23:37 |
Nu nog een lekker wijf... | |
Smacked_Actor | vrijdag 4 november 2016 @ 23:38 |
En nootjes ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:38 |
Wel een instinker hoor. Afrikanen zijn natuurlijk wat dunner waardoor er 5 extra in gaan. | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 23:40 |
bier! | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 23:42 |
Daar ging 90% over het boek van Astrid Holleder | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:42 |
89% ruimte over dus | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:45 |
Over 10 minuten NOS journaal en Nico moet nog aan woord komen ![]() | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:45 |
Hij heeft in ieder geval een biertje voor zich | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:45 |
En nou naar de Hulk hoor ![]() | |
Meike26 | vrijdag 4 november 2016 @ 23:45 |
Ze gaan het item met Koch afsluiten.. Nu is Nico aan de beurt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 23:46 |
Vermoedelijk geen Kingfisher ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:46 |
Eindelijk | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 23:46 |
![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:48 |
Giedo... | |
tralalala | vrijdag 4 november 2016 @ 23:48 |
Giedoooo | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:48 |
Guido er ook bij | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:49 |
Giedo | |
Swetsenegger | vrijdag 4 november 2016 @ 23:50 |
2015 Le Mans Winnaar Nico Hulkenberg | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:50 |
Chiedoe | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:50 |
Nog geen enkele keer over Max ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:50 |
De vara heeft nog nooit van fair use gehoord... | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:52 |
"Men verwacht ook altijd dat je je teamgenoot slaat" | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:52 |
Hahah nico slaat zijn teamgenoten ![]() | |
Sked | vrijdag 4 november 2016 @ 23:53 |
Ah, dan kan jij vast wel even het Nederlandse citaatrecht aan de VARA uitleggen. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:53 |
De Vara mag hier echt geen seconde van uitzenden hoor. | |
tralalala | vrijdag 4 november 2016 @ 23:53 |
Nu pas voor het eerst over Max, valt dus mee ![]() | |
Nattekat | vrijdag 4 november 2016 @ 23:55 |
Jawel. Ze mogen korte fragmenten laten zien. | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:55 |
Hahah | |
Swetsenegger | vrijdag 4 november 2016 @ 23:55 |
"Dan ga ik wel wat eten meenemen" ![]() | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 23:55 |
'dan neem ik wel wat te eten mee'![]() | |
Jane | vrijdag 4 november 2016 @ 23:55 |
Ik vind het best een leuk interview tot nu toe. | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:56 |
Geleden die race ![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 4 november 2016 @ 23:58 |
Toch best leuk voor een algemeen programma. | |
trein2000 | vrijdag 4 november 2016 @ 23:58 |
Fail...Tijd is om ofzo | |
Sjemmert | vrijdag 4 november 2016 @ 23:58 |
Vond het wel een leuk interview | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 23:59 |
![]() | |
GoofyGoober | vrijdag 4 november 2016 @ 23:59 |
Prima interview wel toch? | |
Peterselieman | zaterdag 5 november 2016 @ 00:00 |
tikkie kort | |
GoofyGoober | zaterdag 5 november 2016 @ 00:00 |
Jah, maar afgezien van dat | |
Yashaaaaa | zaterdag 5 november 2016 @ 00:01 |
Vond t ook een prima interview. Vind het echt zo'n sympathieke gozer! | |
Meike26 | zaterdag 5 november 2016 @ 00:02 |
Prima interview indd, wel irritant hoe Pauw er echt als Yup bij zit, quasy geďnteresseerd, hij zou het best kunnen zijn, maar ergens heb je het idee dat ie zelf ook graag naar huis wil. Babbel eens even door Nico.. | |
Jane | zaterdag 5 november 2016 @ 00:02 |
Vond ik wel. Pauw deed het best goed en Nico ook natuurlijk. Tof dat hij in zo'n Nederlands praatprogramma durft te komen. Lijkt me toch lastig, ook al spreekt hij de taal heel goed. En kort, tja, dat is inherent aan dit programma. Het is gewoon tof dat de Formule 1 ook in wat bredere zin aandacht krijgt in dit soort programma's, vind ik. Dat het niet echt alleen maar over Max Verstappen gaat. En dat was nu niet zo. Enige vraag ging eigenlijk over de kritiek die Max heeft gekregen. En die opmerking over 'eten meenemen als Seb over Max begint' was goud natuurlijk. ![]() | |
Gezicht | zaterdag 5 november 2016 @ 00:06 |
Hulk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 november 2016 @ 00:10 |
Als Pauw onderuitgezakt zit is hij op zijn best en kan hij sommigen helemaal doorzagen Zit hij dat niet, dan kan het best eens een oninteressante show worden. | |
Sjemmert | zaterdag 5 november 2016 @ 00:11 |
Inderdaad ! Hoop dat hij met Renault nog mooie dingen kan laten zien in de toekomst. | |
sasquatsch | zaterdag 5 november 2016 @ 00:17 |
Rechtsboven op de smiley klikken bij een post van moblo. Dan zie je ook de sig. | |
SnowOokami | zaterdag 5 november 2016 @ 00:30 |
Pauw is altijd zo, en idd je kan zijn stijl haten of okay vinden. Vond zijn interview met Max een paar maanden geleden ook wel goed, terwijl er velen waren die het niks vonden. | |
Geralt | zaterdag 5 november 2016 @ 01:49 |
Ja dat heb ik dus gemist. Ik sta licht in de plus nu. ![]() | |
Geralt | zaterdag 5 november 2016 @ 01:52 |
Thanks! Zit ik al dik 15 jaar op FOK! maar dat wist ik niet ![]() | |
Aethereal | zaterdag 5 november 2016 @ 02:38 |
100x beter dan zo'n host als Matthijs van Nerdkerk die zijn gasten telkens onderbreekt. Die vent kan beter een monoloog houden ipv een talkshow. | |
potjecreme | zaterdag 5 november 2016 @ 09:29 |
Leuk interview! Kijk Ziggo, zo kan het ook. | |
Greys | zaterdag 5 november 2016 @ 10:54 |
De zorgen en aannames hier van te voren over Hulk bij Pauw waren inderdaad onterecht. Leuk interview, niet de focus op Max. Denk dat Hulkenberg er wel wat Nederlandse fans bij heeft gekregen. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 5 november 2016 @ 11:02 |
![]() ![]() | |
Raram | zaterdag 5 november 2016 @ 20:32 |
Max kan misschien wel gaan winnen in Brazilië. | |
trein2000 | zaterdag 5 november 2016 @ 20:38 |
Ja tuurlijk en ocon ook. ![]() | |
Raram | zaterdag 5 november 2016 @ 20:39 |
Was dit cynische bedoelt? In principe is winnen best mogelijk want Mercedes faalt ook heel vaak dit seizoen op bepaalde momenten. | |
trein2000 | zaterdag 5 november 2016 @ 20:42 |
Ja natuurlijk, die opmerking slaat nergens op. Als je het dan onderbouwt zoals je in deze post doet is hij relevant. Maar alleen die zin posten slaat nergens op. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 november 2016 @ 20:43 |
Zal Renault volgend seizoen al meer met de top mee kunnen komen? Ze hebben dezelfde motor als de RB maar het gat is nog best groot. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 november 2016 @ 20:45 |
Hopen dat ze goede foto's gemaakt hebben van de onderzijde toen de auto van Max in Austin aan de takel hing ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 november 2016 @ 20:48 |
Dat is voor volgend jaar nog te veel gevraagd, maar ze kunnen best een goede auto bouwen die het McLaren, Williams, Force India en Toro Rosso regelmatig lastig zou moeten kunnen maken. | |
Raram | zaterdag 5 november 2016 @ 21:05 |
Max kan altijd winnen. leuke video van Max gevonden. Hopelijk kan hij dit seizoen nog een keer een grote beker vasthouden. | |
Yashaaaaa | zondag 6 november 2016 @ 00:00 |
http://www.espn.com/video/clip?id=17970745 Ross Brawn over Max Verstappen ![]() | |
Nattekat | zondag 6 november 2016 @ 00:01 |
Nu een link die wel werkt ![]() | |
Yashaaaaa | zondag 6 november 2016 @ 00:04 |
Hier werkt hij gewoon? | |
vannelle | zondag 6 november 2016 @ 01:40 |
Hier ook. Mooi dat hij zo positief is, hij glimlacht ook gewoon de hele tijd. "He's rattling some cages" is een terechte uitspraak, lijkt er idd op dat de gevestigde orde flink wakker wordt geschud nu. En dat is mooi. ![]() | |
King_Merc | zondag 6 november 2016 @ 01:44 |
denk nog niet helemaal (voorspel een net zulke opbouw aals de vorige periode (lastig begin (2001 (toen het nog officieel Benetton was (maar Renault was al eigenaar) na het 2de seizoen waar er gegelmatig om punten gestreden worden, het jaar daarna de top teams aardig lastig maken | |
vannelle | zondag 6 november 2016 @ 01:48 |
Maar heeft Renault ook dezelfde motorupdates gehad als RB? Dat weet ik eerlijk gezegd niet maar wat ik wel weet is dat dat een groot verschil maakt. En uiteraard zijn de chassis' verschillend wat ook meetelt. | |
opreis | zondag 6 november 2016 @ 04:29 |
Ik denk iig dat er in renault meer toekomst zit dan in bv williams of FI. Al weet je natuurlijk niet hoeveel het geld van stroll williams verder helpt. De afgelopen jaren waren eigenlijk sowieo goede jaren omdat een absoluut topteam 2 jaar achteraan de middenmoot hangt. Ik verwacht iig dat de budgetten voornamelijk de ranking gaan bepalen de komende jaren. Met een top 4 van rb/merc/mclaren/ferrari die een flinke voorsprong hebben. Misschien dat Renault aansluiting kan vinden. Maar ik de niet dat we andere teams in de top 3 gaan zien zoals we 2 jaar met williams hadden | |
vannelle | zondag 6 november 2016 @ 04:52 |
En ik denk dat met de gewijzigde regels voor volgend jaar waardoor iedereen een compleet nieuwe auto moet bouwen nog wel eens er een grote verrassing kan komen. Iedereen begint in feite weer vanaf 0 en de vraag is dan wie het beste ontwerp heeft. Hoeft niet eens persé een high budget team te zijn, wie weet kan je met minder geld een vreselijk goede auto ontwerpen. Ik ben echt retebenieuwd en kan niet wachten tot volgend seizoen! En ja, eerst dit seizoen afmaken, ik weet het. ![]() | |
Meike26 | zondag 6 november 2016 @ 07:54 |
Nouja, in dat opzicht zou Sauber ook nog wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. Er valt wel veel te zeggen en twijfelen over hun strategie betreft de Ferrari '16 motor, maar ze kunnen nu wel als eerste team aan het werk met hun chassis. En in het verleden heeft Sauber een aantal keer een uitstekend chassis gemaakt, dus het zijn pannenkoeken op dat gebied. En daarop kunnen ze dus ook weer sneller de aero aan de slag. | |
Raram | zondag 6 november 2016 @ 08:16 |
Ik denk dat de voorsprong die Mercedes heeft op de andere renstallen de komende jaren niet ingehaald zal worden. Iedereen roept dat hun motoren volgend seizoen beter gaat worden en het gat kleiner zal worden. Maar denken jullie dat Mercedes stil zit ofzo?? Die komen volgend jaar waarschijnlijk ook met een motor die nog beter is als de huidige. | |
Raram | zondag 6 november 2016 @ 08:24 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Raram op 06-11-2016 08:25:04 ] | |
Tarado | zondag 6 november 2016 @ 08:32 |
ben wel met je eens dat de voorsprong in principe te groot is om in te halen maar de kans is wel groter dat het gebeurt bij een grote regelwijziging. | |
KillerBee4ever | zondag 6 november 2016 @ 08:36 |
http://www.racexpress.nl/(...)t-dat-ze-een/n/76002 Misschien heb je gelijk, maar met Red Bull die het beste ontwerpteam in huis heeft, is het op dit moment erg moeilijk te voorspellen welk team in 2017 de beste kaarten in handen heeft. Ik denk dat Mercedes het komend jaar in ieder geval verrekte moeilijk gaat krijgen. | |
Meike26 | zondag 6 november 2016 @ 09:17 |
Ja dat denk ik ook en Ferrari nóg moeilijker.. team staat nu niet echt bekend als uitvinders of vernieuwend, ze zijn veel te conversatief en denk echt dat Ferrari volgend jaar naar P4/P5 gaat afglijden. Renault en McLaren gaan voorbij aan hen gok ik zo. | |
Tarado | zondag 6 november 2016 @ 09:25 |
Ik denk dat er weinig verandert aan de situatie die er nu is, ik hoop dat Red Bull wat dichterbij kan komen en het spannender kan maken. Dat er zoveel van McLaren verwacht wordt begrijp ik echt niet, op basis van wat? Ze laten nog helemaal niets zien, ook motorisch niet. Renault zal ook wel stappen gaan maken maar we weten allemaal dat secondes goed maken niet gaat in F1. | |
Meike26 | zondag 6 november 2016 @ 09:37 |
Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties. | |
Tijn | zondag 6 november 2016 @ 09:38 |
Op basis van de enorme bedragen die ze eraan uitgeven, denk ik. Het budget van McLaren is veel groter dan van een Force India of Toro Rosso bijvoorbeeld, dus dat moet zich toch gaan vertalen naar resultaten. | |
Tarado | zondag 6 november 2016 @ 09:50 |
dat ze die voorbij gaan is ook niet verrassend, maar dat is wat anders dan meedoen om de prijzen | |
Tarado | zondag 6 november 2016 @ 09:53 |
Renault rijdt met een aangepast Lotus chassis van vorig jaar dus die kunnen we pas volgend jaar echt beoordelen, die zullen echt wel wat gaan goed maken tov dit jaar. Ik hoop dat je gelijk krijgt hoor maar 4,5 seconden, too good to be true. | |
Peterselieman | zondag 6 november 2016 @ 11:17 |
precies, want dan rij je volgend jaar naast de Mercedes en dat lijkt me een net iets te grote sprong. | |
franklop | zondag 6 november 2016 @ 11:28 |
iedereen gaat toch stuk sneller dan dit jaar door de nieuwe regels? | |
Peterselieman | zondag 6 november 2016 @ 11:32 |
jup. Ikzelf ga uit van ongeveer 3 seconden per rondje | |
sasquatsch | zondag 6 november 2016 @ 11:32 |
Honda weet waar het aan schort bij de motor en kan volgend jaar een motor bouwen die de huidige tekortkomingen niet meer bevat. En hun chassis niet zo slecht. Sowieso zal Mercedes een deel van de voorsprong verliezen omdat een aantal onderdelen/maten van de motor gestandaardiseerd worden voor 2017. Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt. | |
Tijn | zondag 6 november 2016 @ 12:04 |
Dat lijkt me ook sterk, ja. Maar een vaste deelnemer van Q3 zouden ze best kunnen gaan worden. | |
#ANONIEM | zondag 6 november 2016 @ 12:14 |
Eigenlijk wel een rare eis. Motor is onderdeel van het geheel. Gaan ze ook eisen dat de performance van het chassis en de performance van de aero binnen 2% van elkaar komen? | |
buzz1291 | zondag 6 november 2016 @ 12:28 |
Dit is natuurlijk volledig belachelijk. Stel dat je ineens het ei van Columbus waar dan ook uitvind met 100 PK winst, dan zou dat niet mogen ...... man man wat een sport. Leuk om naar te kijken maar al die kut regels er omheen, om gek van te worden. Behalve voor de regelneven freaks hier dan wel weer. | |
Kleffe_Dop | zondag 6 november 2016 @ 12:30 |
Er ligt wel een gevaar op de loer om als team zo afhankelijk te worden van 1 rijder… wanneer papa stroll besluit dat het gras elders groener is… En Renault is het natuurlijk (net als McLaren) aan z'n stand verplicht om Williams en FI achter zich te laten, gezien de bedragen die zij in dit project storten. Sinds die jaren is er veel kapitaal en daarmee kennis weggevloeid en weggekocht bij Sauber, het team is geen schim meer van zichzelf. Gevalletje wens is de vader van de gedachte voor veel mensen. ![]() Na jaren van Red Bull en daarna Mercedes hegemonie hunkeren wij fans weer eens naar een bloedstollende titelstrijd tussen meerdere teams. Echter, ik zou wel hoopvol gestemd zijn wanneer mijn hoofd ontwerper Adrian Newey heet. Dit soort regelwijzigingen zijn hem op het lijf geschreven. Zet even de McLaren bril af Meike, ieder jaar voorspel je weer de wederopstanding van McLaren op basis van simulaties en progressie door Honda. Dit soort berichten moet je bij ieder team met een flinke korrel zout nemen. Want ik zie dit jaar juist een McLaren dat voor het eerst toe heeft moeten geven dat hun chassis op bepaalde circuits en bepaalde sectoren niet uit de verf komt. Anderhalf jaar lang is alles afgeschoven op Honda, want als er toch eens een Mercedes krachtbron achterin dat (geroemde) McLaren chassis zou liggen… Het is in mijn ogen wel één van de teams die een konijn uit de hoge hoed kan toveren voor 2017, maar even makkelijk slaan ze de plank compleet mis. | |
Geralt | zondag 6 november 2016 @ 12:34 |
Ik voorspel alvast in de testdagen voor het nieuwe seizoen een hele snelle Sauber ![]() Sponsoren die zich daardoor laten ringeloren zullen hun bekken zien schuimen in Australië. Dat is mijn volgende voorspelling. ![]() | |
Geralt | zondag 6 november 2016 @ 12:36 |
Iedereen gaat er van uit dat de Red Bull wel eventjes als beste uit de bus gaat komen, maar ook dat is zeker geen zekerheidje. ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 6 november 2016 @ 12:48 |
Ten slotte heeft ook Newey heeft z'n missers gehad, zoals de MP4-18. | |
opreis | zondag 6 november 2016 @ 12:52 |
Ik heb enorm veel vertrouwen in RB, Kijk hoe snel ze dit jaar naar Mercedes zijn gekropen. Van de versprong die ze hadden is niet heel veel meer over. Max kon vorige week op pace naar Rosberg toe rijden. Dat is de afgelopen 3 jaar nauwelijks gebeurd. Ik mag trouwens hopen dat Mclaren 3.5 seconde of meer gaat vinden, want die rijden nu ook al op 1.5 seconde van de mercs. Die gaan een grotere sprong moeten maken dan de andere top teams. | |
Peterselieman | zondag 6 november 2016 @ 12:57 |
Een hok bouwen kunnen ze in iedere geval al ![]() | |
fathank | zondag 6 november 2016 @ 13:00 |
De renault auto is al een half jaar ofzo niet doorontwikkeld. Die zijn vol voor ontwikkeling van de 2017 wagen gegaan. | |
Geralt | zondag 6 november 2016 @ 13:04 |
Fixed. Geen dank. ![]() | |
Beach | zondag 6 november 2016 @ 13:15 |
Eindelijk Pauw met Nico gekeken. Ik moet toegeven het was veel beter dan het Max interview. | |
Re | zondag 6 november 2016 @ 13:39 |
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen? | |
Beach | zondag 6 november 2016 @ 14:20 |
Ik hoop het niet zeg. Wat een aanfluiting was dat. | |
Nattekat | zondag 6 november 2016 @ 14:25 |
Is al bevestigd dat er niks gaat veranderen. | |
JimmyManna | zondag 6 november 2016 @ 15:15 |
Totdat er circuits nagetekend moesten worden. | |
JimmyManna | zondag 6 november 2016 @ 15:20 |
Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes. De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari. Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist. | |
Meike26 | zondag 6 november 2016 @ 15:32 |
Mooie samenvatting.. kan ik me zeker in vinden.. ![]() | |
Rossdale | zondag 6 november 2016 @ 18:11 |
Renault is zijn team nog aan het opbouwen. Dan bedoel ik niet zozeer alles binnen de paddock maar wel werknemers in de fabrieken. In de tijd van Lotus is er erg veel personeel vertrokken. Renault heeft nog wel even nodig, maar verwacht ze volgend jaar wel als vijfde team achter Mercedes, Red Bull, Mclaren en Ferrari . | |
THEFXR | zondag 6 november 2016 @ 18:36 |
ik denk dat daar force india of haas zit | |
Sjemmert | zondag 6 november 2016 @ 20:02 |
Ik verwacht Haas ergens achteraan volgend jaar. | |
Tarado | zondag 6 november 2016 @ 20:07 |
ik hoop met je mee hoor maar dat is wat anders dan wat ik verwacht, begin dit jaar zeiden ook verschillende mensen dat Ferrari Mercedes zou gaan uitdagen. | |
vannelle | zondag 6 november 2016 @ 20:34 |
Nou, ik denk het niet. Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen. Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen. Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team. Over aerodynamica gesproken: Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist. Wil iemand ajb een linkje plaatsen? | |
sasquatsch | zondag 6 november 2016 @ 20:50 |
Ik denk dat je Nascar bedoelt ipv Indycar, want Gene Haas heeft nooit in de IndyCar gezeten. Dat was Carl Haas voormalig (mede) eigenaar van het Newman/Haas team. Die 30 jaar geleden ook al in de F1 zat met het Beatrice Haas F1 team. | |
Geralt | zondag 6 november 2016 @ 21:00 |
Ik was in de veronderstelling dat het diezelfde Haas was eerlijk gezegd ![]() Weer wat geleerd zo op mijn ouwe dag ![]() | |
Sjemmert | zondag 6 november 2016 @ 21:31 |
Het probleem met Haas is dat ze zowat alles van Ferrari hebben overgekocht en weinig zelf ontworpen hebben. De Haas auto is praktisch zo'n beetje een 2015 Ferrari. Nu met de nieuwe formule zullen ze denk veel meer zelf moeten ontwerpen en ik twijfel of ze daar de juiste kennis, mensen en infrastructuur voor hebben. | |
Peterselieman | zondag 6 november 2016 @ 21:59 |
zelf zeggen ze dat ze voor 2017 wat achter lopen http://www.motorsport.com(...)elopment-846858/?s=1 | |
JeMoeder | zondag 6 november 2016 @ 22:50 |
Same here, leer ik ook weer wat! | |
opgebaarde | maandag 7 november 2016 @ 09:13 |
Je kan m.i. iemand niet aanspreken op zijn gedrag en dan ook nog eens zo stellig zijn overleden vader erbij halen als je die vader niet persoonlijk gekend hebt. Want wie weet nu beter hoe pa Villeneuve het gezien zou hebben, Jacques zelf of een journalist? | |
vannelle | maandag 7 november 2016 @ 17:41 |
En dat geldt ook voor mij. Ik was blijkbaar te haastig met mijn bericht toen ik Indycar noemde ipv Nascar. Memo to self: Eerst even goed nadenken en dan pas typen. ![]() | |
JimmyManna | maandag 7 november 2016 @ 17:42 |
Maar dat was gebaseerd op hoop, meer niet. Nu is het gebaseerd op logisch redeneren. De insteek van de reglementen worden verlegd van motoren naar aerodynamica. Dan veranderen de verhoudingen dus ook. Natuurlijk zal Mercedes nog ergens om de eerste plaatsen strijden en zal Manor ergens aan de achterkant zitten. Maar dat de krachtsverhoudingen onderling veranderen lijkt onontkoombaar. | |
Beach | maandag 7 november 2016 @ 18:54 |
Wertha | maandag 7 november 2016 @ 23:04 |
O god. ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 8 november 2016 @ 01:09 |
Kimi komend weekend zn 250ste GP. ![]() Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2016 @ 01:12 |
Zijn commentaar is altijd geweldig, niemand verstaat het. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2016 @ 01:15 |
Denk naast Kimi, alleen nog Alonso en Button? ![]() | |
vannelle | dinsdag 8 november 2016 @ 02:49 |
Dat is echt het beste kutfilmpje dat ik ooit heb gezien. ![]() | |
Tarado | dinsdag 8 november 2016 @ 07:08 |
Ik begrijp het wel maar dat Mercedes domineert is niet alleen vanwege de motor en of anderen die nieuwe regels beter gaan implementeren moeten we toch weer afwachten. | |
TagForce | dinsdag 8 november 2016 @ 07:51 |
Maar de 2014 mercedes is nog mede ontwikkeld door Ross Brawn. En de 2016 mercedes is daar een doorontwikkeling van. En niets ten nadele van Toto Wolff maar dat is geen Ross Brawn, dus het valt nog te bezien hoe dat gaat uitpakken wanneer ze de 2017 wagen vanaf de grond af hebben opgebouwd. Ik denk dat het gat met RB omgekeerd wordt. Ferrari blijft denk ik hangen waar ze nu hangen tot ze de interne crisis oplossen, en wat Italianen omruilen voor buitenlanders. | |
Tarado | dinsdag 8 november 2016 @ 08:00 |
Die verandering is inderdaad ten gunste van RBR, zou natuurlijk prachtig zijn als dat "the car to beat" wordt. | |
Re | dinsdag 8 november 2016 @ 08:22 |
volgend jaar RIC en dan de beurt aan VES | |
opreis | dinsdag 8 november 2016 @ 09:05 |
Zonder gekleurde bril verwacht ik eigenlijk dat Max Ric volgend jaar voorbij is. Je zag duidelijk dat Max t.o.v Ricciardo tijd nodig had om te wennen aan de wagen. Maar de laatste races is hij steeds gelijkwaardiger aan Ricciardo, eerst stond het volgens mij 6-0 in kwalificaties voor Ricciardo. Over de laatste 10 is dat 5-5 en over de laatste 4 1-3 voor Max. Als hij straks in een auto zit die op maat voor hem is gemaakt is dat ook weer een fractie gunstiger. Het klinkt misschien te optimistisch maar ik zou iig teleurgesteld zijn als Max volgend jaar achter Ricciardo finisht puur vanwege mij verwachtingen. | |
XL | dinsdag 8 november 2016 @ 09:27 |
Aan de andere kant heeft RIC sinds de start van max bij RB nu ineens de betere race resultaten. Dat was aan het begin van dit tijdperk ook andersom. | |
opreis | dinsdag 8 november 2016 @ 09:29 |
Ze rijden bijna nooit dezelfde strategie dus maakt de race nu moeilijk vergelijken. Maar ik heb het idee dat in de race Ricciardo nooit wegrijdt bij Max, met een uitzondering nagelaten | |
lord_bono | dinsdag 8 november 2016 @ 09:33 |
Dat idee heb ik ook inderdaad, ik wil het volgend jaar wel eens zien als de RB de beste auto is. | |
Geralt | dinsdag 8 november 2016 @ 09:56 |
Dat is nog maar afwachten. Newey kan ook zomaar de plank misgeslagen hebben. Dat is al eerder gebeurd. Anyway, wat heeft Nico nodig om dit weekend kampioen te worden? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 november 2016 @ 10:01 |
Ik mag 'm wel die RIC. | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2016 @ 10:02 |
Dat is voor Max te hopen, maar ik denk dat het chassis van Mercedes goed genoeg is om ook volgend jaar mee te doen om de titel. Hopelijk komt RB daar bij en krijg je mooiere races. Ferrari heeft een cultuurverandering nodig. Eentje waarbij de topman er niet bovenop zit en het team de ruimte geeft om te presteren. Fouten worden nu afgestraft met ontslag, terwijl het zou moeten zijn dat je de ruimte krijgt om nieuwe dingen uit te proberen. Door de huidige cultuur opereert iedereen in het team nogal conservatief. | |
sasquatsch | dinsdag 8 november 2016 @ 10:37 |
Leuk interview met Lewis. http://www.cityam.com/252(...)getting-advice-kanye | |
daNpy | dinsdag 8 november 2016 @ 11:02 |
Ik zie Max ook voorbij gaan aan ric. Ric vind ik nog steeds niet uit blinken in inhalen, racen om te winnen etc. | |
Greys | dinsdag 8 november 2016 @ 11:25 |
Ondanks Max-fan denk ik toch dat volgend jaar Ricciardo meer op het podium komt te staan dan Max. Weet niet precies waarom, voorgevoel. Ik denk omdat ik verwacht dat Max wat vaker een andere coureur gaat raken (of andersom) dan Daniël wegens het nemen van grotere/meer risico's. | |
Pagan | dinsdag 8 november 2016 @ 11:27 |
Veelbelovend.![]() | |
Schnitzels | dinsdag 8 november 2016 @ 11:30 |
Dit seizoen volgens mij al 5/6 weersverwachtingen op maandag/dinsdag gezien die totaal niet uitkwamen. | |
fathank | dinsdag 8 november 2016 @ 12:04 |
Ik vind het altijd wel knap hoe buitenstaanders zulke conclusies kunnen trekken. | |
Dos37 | dinsdag 8 november 2016 @ 12:05 |
Dit jaar volgens mij maar heel weinig regen races gehad, of heb ik het mis? Kan me nog wel een keer een start achter de SC herinneren | |
tralalala | dinsdag 8 november 2016 @ 12:07 |
Alleen Silverstone geloof ik? | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2016 @ 12:11 |
Heb je gelezen wat Brawn en Baldiserri over Ferrari zeiden? Daar is mijn stukje op gebaseerd. | |
XL | dinsdag 8 november 2016 @ 12:11 |
Scoreboard statistiek vs Scoreboard statistiek Het heeft zich qua scores zowel in de quali als in de race omgedraaid. | |
Rossdale | dinsdag 8 november 2016 @ 13:59 |
En de kwalificatie in Hongarije. Ik was nat tot op mijn onderbroek ![]() | |
trein2000 | dinsdag 8 november 2016 @ 14:21 |
Oftewel als rosberg wint is hij kampioen. | |
potjecreme | dinsdag 8 november 2016 @ 16:06 |
Ros is voor mij een dilemma. Ik wil hem kopen voor mijn manager maar voor kampioenschap wil ik dat hij uitvalt..... | |
fathank | dinsdag 8 november 2016 @ 16:58 |
als je er dan ook een linkje bij post zouden anderen het ook kunnen lezen. | |
Sjemmert | dinsdag 8 november 2016 @ 17:06 |
En Monaco, en de Qualy van Oostenrijk was op een opdrogende baan toch ? Verder niet veel regen gehad inderdaad dus mag van mij wel weer een nat weekend worden. | |
Ooku | dinsdag 8 november 2016 @ 17:07 |
Monaco, Silverstone | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2016 @ 17:10 |
Sure Baldisserri: http://lmgtfy.com/?q=baldisserri+ferrari+culture Brawn en ook Ecclestone: http://lmgtfy.com/?q=brawn+ecclestone+ferrari+italiaans+team | |
Jolige_Joffer | dinsdag 8 november 2016 @ 18:25 |
Wanneer komt eigenlijk de definitieve kalender van de FIA? Dit ivm boeken van hotel/vlucht en het kopen van de kaarten ![]() | |
Raram | dinsdag 8 november 2016 @ 19:34 |
Hamilton wordt gewoon wereldkampioen. Waarom? Omdat hij gewoon het hoofd koeler zal houden als die Stomme Rosberg | |
fathank | dinsdag 8 november 2016 @ 19:41 |
Zij vinden iets en je ventileert het hier alsof je het zelf uitgedokterd hebt. Op basis van deze artikelen kun je natuurlijk ook niet het er niet mee eens zijn, omdat je niet meer info hebt. | |
aesop | dinsdag 8 november 2016 @ 23:40 |
Het is nog maar de vraag in hoeverre de auto van volgend jaar bij Max past, en hoe lang Max nodig heeft om zich aan te passen aan de nieuwe wagen. De ervaring van Ricciardo zal daar zeker verschil kunnen maken, zeker de eerste helft van het seizoen. Al is het maar net die paar tienden per ronde. Ricciardo wordt niet zomaar door veel volgers al de beste rijder op de grid gezien, dat Max momenteel gelijkwaardig is, is een prestatie op zich. | |
Gezicht | dinsdag 8 november 2016 @ 23:42 |
Was dat bij de switch van STR naar RBR niet ook zo dan? | |
Afhaalchinees | woensdag 9 november 2016 @ 00:34 |
ik ook! ![]() | |
TagForce | woensdag 9 november 2016 @ 09:24 |
Max is iig betrokken bij de ontwikkeling van de auto van vorig jaar. Dat was ie met de auto van dit jaar niet. Wat dat betreft zullen RIC en VES beiden evenveel ervaring in die auto hebben. En met de bredere banden zal het een aanzienlijk verschil zijn met dit jaar. VES heeft inmiddels wel bewezen redelijk goed met veranderingen in de auto om te kunnen gaan. | |
Marcoss | woensdag 9 november 2016 @ 15:01 |
Denk dat het voor Rosberg enorm scheelt dat hij niet per se in 1 van de 2 races voor Hamilton hoeft te eindigen, maar er ook al is bij 2 2de plaatsen en zelfs bij een 2de en 3de plaats. In een echt rechtstreeks duel om de titel had ik Hamilton veruit de meeste kans gegeven ja. (al kan dat nog rechtstreekse duel er nog steeds komen als Hamilton wint en Rosberg geen 2de of 3de wordt in Brazilië natuurlijk) | |
WEST | woensdag 9 november 2016 @ 15:28 |
![]() Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace’s bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de ‘Senna S’ die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Ook dit jaar kan de wereldtitelstrijd beslist worden in Brazilië. Ditmaal zal het echter Hamilton zijn die in dat geval aan het kortste eind zal trekken. Wanneer zijn teamgenoot Nico Rosberg wint zal hij zich immers voor de eerste maal in zijn loopbaan ‘Wereldkampioen Formule 1’ mogen noemen. De Duitser met de Finse roots zal vertrouwen putten uit het feit dat hij de afgelopen twee jaar in Brazilië wist te winnen, terwijl Hamilton hier nog nooit won. De Britse titelverdediger zal er dan ook alles aan gelegen zijn om die negatieve reeks met een klinkende zege te doorbreken om zo zijn titelaspiraties in leven te houden. Wie eventueel nog roet in het Mercedeseten kunnen gooien zijn de mannen van Red Bull. Max Verstappen en Daniel Ricciardo lijken iedere wedstrijd dichterbij te komen en zijn mogelijk in staat om belangrijke punten van één van beide titelkandidaten af te snoepen. Speciale aandacht gaat uit naar Felipe Massa. De elfvoudig Grand Prix-winnaar gaat aan het einde van het seizoen met pensioen en zal nog één keer willen vlammen op de baan waar hij zijn mooiste successen vierde. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Brazilië Informatie Banden: ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Sao Paulo | |
Frozen-assassin | woensdag 9 november 2016 @ 15:39 |
Hopelijk kan Max nog Raikkonen en Vettel voorbij in klassement. Zou mooi zijn | |
Marcoss | woensdag 9 november 2016 @ 15:59 |
Hoe vaak zal Massa nog denken aan Timo Glock? | |
Evenstar | woensdag 9 november 2016 @ 16:07 |
Regen zou wel geniaal zijn, zowel voor WK als voor de kansen van Max op nog een overwinning ![]() Sowieso dikke win voor de kijker ![]() | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 16:08 |
Dat max zich heel snel kan aanpassen hebben we al gezien. karts > F3 > STR > RBR, het ging hem allemaal beter af dan verwacht dus dat komt wel goed. Neemt niet weg dat Ricciardo gewoon erg goed is en zeker niet zomaar verslagen zal worden. | |
Monolith | woensdag 9 november 2016 @ 16:31 |
Dat ene puntje meer dan Raikonnen lijkt me sowieso wel te doen. ![]() | |
Meike26 | woensdag 9 november 2016 @ 16:39 |
Elke nacht, hij is in de tussentijd een stuk kaler geworden ![]() | |
opreis | woensdag 9 november 2016 @ 16:43 |
Palmer schijnt volgend jaar voor renault te rijden. Wel blijk van vertrouwen in die jongen ![]() | |
King_Merc | woensdag 9 november 2016 @ 17:03 |
haha | |
Meike26 | woensdag 9 november 2016 @ 20:42 |
Jezus wat slecht ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 21:46 |
Whehehe ![]() Topshow. | |
lord_bono | woensdag 9 november 2016 @ 21:59 |
Genieten ![]() | |
Greys | woensdag 9 november 2016 @ 22:15 |
Heb je Vettel daar nou zelf even tussen gefrommeld of heeftie geen Twitter? ![]() Hoe dan ook, dat wordt leuk ![]() | |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 22:16 |
Dit is de letterlijke tweet ![]() | |
Greys | woensdag 9 november 2016 @ 22:18 |
![]() Misschien moet de pers dan op z'n Hulks maar 'even wat te eten meenemen'. | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 22:59 |
lolwut??? | |
Marcoss | woensdag 9 november 2016 @ 23:07 |
Raikkonen ipv Massa was nog leuker geweest ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 november 2016 @ 23:08 |
mja, die heeft nog blaren op de tong van het praten tijdens de vorige rijdersbriefing ![]() | |
Gezicht | woensdag 9 november 2016 @ 23:11 |
Charlie bij de persco? ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 9 november 2016 @ 23:20 |
Dit gaat uit de hand lopen ![]() | |
H0D3NPYL | donderdag 10 november 2016 @ 00:09 |
Denk dat het wel meevalt. | |
Geralt | donderdag 10 november 2016 @ 00:35 |
Massa zit daar volkomen terecht voor thuispubliek de laatste keer. | |
opreis | donderdag 10 november 2016 @ 02:55 |
For sure | |
Dos37 | donderdag 10 november 2016 @ 09:06 |
Genieten UFC meets F1 ![]() | |
Floriz87 | donderdag 10 november 2016 @ 09:11 |
http://www.rachf1.com/new(...)rive-says-verstappen | |
Floriz87 | donderdag 10 november 2016 @ 09:13 |
http://www.grandprixtimes.com/news/id/13232 | |
Aethereal | donderdag 10 november 2016 @ 09:15 |
Lekker waterflesjes gooien | |
Beach | donderdag 10 november 2016 @ 10:57 |
http://www.motorsport.com(...)in-trump-row-848033/ Perez dumpt sponsor vanwege opmerking over de muur ![]() | |
sasquatsch | donderdag 10 november 2016 @ 11:26 |
Zo maar eens gaan luisteren hoe high speed data streaming wordt gebruikt voor het versturen van data van een F1 wagen naar de pits en fabriek. #Devoxx2016 | |
Dos37 | donderdag 10 november 2016 @ 11:38 |
Toch echt wel regen voorspelt dit weekend, Rosberg poept al in zijn broekje denk ik. | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 11:41 |
Hoe laat is die persconferentie en is die ergens te volgen ![]() | |
Geralt | donderdag 10 november 2016 @ 11:41 |
Welnee, die wint met 2 vingers in de neus dit WK ![]() | |
Rossdale | donderdag 10 november 2016 @ 12:08 |
Ik hoop het ![]() Ik hou van een zeikende Hamilton ![]() ![]() | |
Coelho | donderdag 10 november 2016 @ 12:08 |
Ja, door Hamilton er in de eerste bocht beneden aan het rechte stuk er af te tikken ![]() Ik meen ergens in mijn achterhoofd een herinnering te hebben dat er vorig jaar of zo gesproken is over het omdraaien van de rijrichting in Brazilië. Is hier toen inderdaad over gesproken en hoe serieus was dat? | |
Tijn | donderdag 10 november 2016 @ 12:09 |
Gisteren is Motorsport Manager uitgekomen, een game waarin je in de rol van Christian Horner, Toto Wolff of Maurizio Arrivabene kan kruipen: GAM / Motorsport Manager De game heeft geen officiële FIA-license, dus je ziet geen bekende namen voorbij komen. Maar het is wel een van de meest gedetailleerde en complete motorsport management games die ik ooit gespeeld heb. Echt behoorlijk tof! | |
Rossdale | donderdag 10 november 2016 @ 12:09 |
Ach hij heeft ergens een Duitse achtergrond toch, dus gewoon winnen op zijn Schumachers ![]() | |
motorbloempje | donderdag 10 november 2016 @ 12:10 |
Ik denk dat het tegen gaat vallen, en net als de andere persco's een saaie gescriptie bedoening gaat worden ![]() ![]() En wrsch wel ergens op een SkyF1 stream ![]() | |
ShaoliN | donderdag 10 november 2016 @ 12:12 |
Ik denk het ook. Vettel heeft een iets te grote bek gehad. En de Red Bull jongens hebben hun zin gekregen. Dus ik denk dat het voor alle partijen niet handig is om heel fel te zijn. | |
Peterselieman | donderdag 10 november 2016 @ 12:13 |
ik zie een tijd van 21.15 uur staan | |
franklop | donderdag 10 november 2016 @ 12:17 |
Ze zullen ook elkaar allang gesproken hebben over de gang van zaken. | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 12:21 |
http://www.formula1.com/e(...)schedule-brazil.html | |
motorbloempje | donderdag 10 november 2016 @ 12:48 |
Arme Nasr, trouwens, mag niet eens aanschuiven bij z'n thuis grand prix ![]() | |
Geralt | donderdag 10 november 2016 @ 13:23 |
Daar las ik laatst iets over wat eea wel in ander perspectief plaatst. Ik zal eens zoeken. | |
Geralt | donderdag 10 november 2016 @ 13:25 |
Voila: http://nl.motorsport.com/(...)ijdersparade-846585/ Dus wat overkomt als arrogante zak hooi blijkt toch ineens anders te liggen. ![]() | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 13:28 |
Ik vind het nog steeds een zak hooi ![]() | |
franklop | donderdag 10 november 2016 @ 13:32 |
Snap dan niet waarom hij dan alsnog op 1 oor een koptelefoon zet hoor. Maar goed. | |
ArieVederci | donderdag 10 november 2016 @ 13:35 |
Ocon naar Force India ![]() | |
heywoodu | donderdag 10 november 2016 @ 13:38 |
Dat hij of Wehrlein het zou worden zat er wel dik in toch? ![]() | |
Ooku | donderdag 10 november 2016 @ 13:44 |
https://www.instagram.com/p/BMnBSMOB5ga/ Max die probeert zijn blikje Coca Cola te verbergen ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 10 november 2016 @ 13:47 |
lekker voor Wehrlein ![]() | |
Nober | donderdag 10 november 2016 @ 13:50 |
Hülkenberg zat onlangs bij Pauw, spreekt gewoon Nederlands. Wie wist dit? | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 13:50 |
Iedereen die naar Ziggo kijkt ![]() | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 13:50 |
Juist omdat hij het verzet valt het op ![]() | |
singha | donderdag 10 november 2016 @ 13:52 |
Het hele forum? | |
bloodymary1 | donderdag 10 november 2016 @ 13:54 |
Echt? | |
Fopje | donderdag 10 november 2016 @ 13:57 |
Ik denk niet veel mensen, wtf? ![]() | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 14:05 |
Ze zitten gezellig naast elkaar ![]() | |
opgebaarde | donderdag 10 november 2016 @ 14:08 |
Ehh, wie?? | |
Greys | donderdag 10 november 2016 @ 14:09 |
![]() | |
franklop | donderdag 10 november 2016 @ 14:12 |
Spreekt Hulkenberg Nederlands? ![]() | |
franklop | donderdag 10 november 2016 @ 14:13 |
Al had hij niks gedaan hadden we het niet eens gezien ![]() | |
Wereldgozer | donderdag 10 november 2016 @ 14:16 |
Wisten jullie al dat Verstappen gewoon Nederlands spreekt? | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 14:16 |
Lol die Ricciardo: To RIC "how was your meat feast?" "Very good. Fortunately, how can I say this? It's no longer with me or I would still be sweating" ![]() Ook zo heerlijk hoe die gozer altijd straalt ![]() | |
ChatGirl | donderdag 10 november 2016 @ 14:20 |
Niet! ![]() | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 14:21 |
Ik denk dat deze persconferentie wel interessant is. Ze laten met video's zien waarom Lewis 'geen advantage kreeg' en Max wel. Max zit te lachen bij die beelden ![]() | |
ondeugend | donderdag 10 november 2016 @ 14:33 |
Sky zend perso nu uit | |
Rossdale | donderdag 10 november 2016 @ 14:35 |
Hij woont bij de grens en heeft zijn kartcarriere in Nederland doorlopen. Dus ja dat is al behoorlijk lang bekend eigenlijk ![]() | |
Ooku | donderdag 10 november 2016 @ 14:36 |
| |
Rossdale | donderdag 10 november 2016 @ 14:36 |
Haha mooi ![]() | |
Yashaaaaa | donderdag 10 november 2016 @ 14:36 |
Die vragen ![]() | |
Ooku | donderdag 10 november 2016 @ 14:37 |
Vettel ook echt tussen Max en Ricciardo | |
H0D3NPYL | donderdag 10 november 2016 @ 14:39 |
stream? |