abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2016 @ 09:50:08 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166448523
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 09:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op basis van de enorme bedragen die ze eraan uitgeven, denk ik. Het budget van McLaren is veel groter dan van een Force India of Toro Rosso bijvoorbeeld, dus dat moet zich toch gaan vertalen naar resultaten.
dat ze die voorbij gaan is ook niet verrassend, maar dat is wat anders dan meedoen om de prijzen
  zondag 6 november 2016 @ 09:53:41 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166448556
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
Renault rijdt met een aangepast Lotus chassis van vorig jaar dus die kunnen we pas volgend jaar echt beoordelen, die zullen echt wel wat gaan goed maken tov dit jaar.

Ik hoop dat je gelijk krijgt hoor maar 4,5 seconden, too good to be true.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 11:17:00 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166449625
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Renault rijdt met een aangepast Lotus chassis van vorig jaar dus die kunnen we pas volgend jaar echt beoordelen, die zullen echt wel wat gaan goed maken tov dit jaar.

Ik hoop dat je gelijk krijgt hoor maar 4,5 seconden, too good to be true.
precies, want dan rij je volgend jaar naast de Mercedes en dat lijkt me een net iets te grote sprong.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166449770
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 11:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies, want dan rij je volgend jaar naast de Mercedes en dat lijkt me een net iets te grote sprong.
iedereen gaat toch stuk sneller dan dit jaar door de nieuwe regels?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 11:32:29 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166449824
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 11:28 schreef franklop het volgende:

[..]

iedereen gaat toch stuk sneller dan dit jaar door de nieuwe regels?
jup. Ikzelf ga uit van ongeveer 3 seconden per rondje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166449826
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat er weinig verandert aan de situatie die er nu is, ik hoop dat Red Bull wat dichterbij kan komen en het spannender kan maken. Dat er zoveel van McLaren verwacht wordt begrijp ik echt niet, op basis van wat? Ze laten nog helemaal niets zien, ook motorisch niet.

Renault zal ook wel stappen gaan maken maar we weten allemaal dat secondes goed maken niet gaat in F1.
Honda weet waar het aan schort bij de motor en kan volgend jaar een motor bouwen die de huidige tekortkomingen niet meer bevat. En hun chassis niet zo slecht.

Sowieso zal Mercedes een deel van de voorsprong verliezen omdat een aantal onderdelen/maten van de motor gestandaardiseerd worden voor 2017. Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 6 november 2016 @ 12:04:05 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_166450196
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ze die voorbij gaan is ook niet verrassend, maar dat is wat anders dan meedoen om de prijzen
Dat lijkt me ook sterk, ja. Maar een vaste deelnemer van Q3 zouden ze best kunnen gaan worden.
pi_166450325
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]
. Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt.
Eigenlijk wel een rare eis. Motor is onderdeel van het geheel. Gaan ze ook eisen dat de performance van het chassis en de performance van de aero binnen 2% van elkaar komen?
  zondag 6 november 2016 @ 12:28:38 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166450530
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt.
Dit is natuurlijk volledig belachelijk. Stel dat je ineens het ei van Columbus waar dan ook uitvind met 100 PK winst, dan zou dat niet mogen ...... man man wat een sport. Leuk om naar te kijken maar al die kut regels er omheen, om gek van te worden. Behalve voor de regelneven freaks hier dan wel weer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 november 2016 @ 12:30:47 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_166450560
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 04:29 schreef opreis het volgende:
Ik denk iig dat er in renault meer toekomst zit dan in bv williams of FI. Al weet je natuurlijk niet hoeveel het geld van stroll williams verder helpt.
Er ligt wel een gevaar op de loer om als team zo afhankelijk te worden van 1 rijder… wanneer papa stroll besluit dat het gras elders groener is…
En Renault is het natuurlijk (net als McLaren) aan z'n stand verplicht om Williams en FI achter zich te laten, gezien de bedragen die zij in dit project storten.

quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 07:54 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nouja, in dat opzicht zou Sauber ook nog wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. Er valt wel veel te zeggen en twijfelen over hun strategie betreft de Ferrari '16 motor, maar ze kunnen nu wel als eerste team aan het werk met hun chassis. En in het verleden heeft Sauber een aantal keer een uitstekend chassis gemaakt, dus het zijn pannenkoeken op dat gebied. En daarop kunnen ze dus ook weer sneller de aero aan de slag.
Sinds die jaren is er veel kapitaal en daarmee kennis weggevloeid en weggekocht bij Sauber, het team is geen schim meer van zichzelf.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 08:16 schreef Raram het volgende:
Ik denk dat de voorsprong die Mercedes heeft op de andere renstallen de komende jaren niet ingehaald zal worden. Iedereen roept dat hun motoren volgend seizoen beter gaat worden en het gat kleiner zal worden.

Maar denken jullie dat Mercedes stil zit ofzo?? Die komen volgend jaar waarschijnlijk ook met een motor die nog beter is als de huidige.
Gevalletje wens is de vader van de gedachte voor veel mensen. ;)
Na jaren van Red Bull en daarna Mercedes hegemonie hunkeren wij fans weer eens naar een bloedstollende titelstrijd tussen meerdere teams.

Echter, ik zou wel hoopvol gestemd zijn wanneer mijn hoofd ontwerper Adrian Newey heet. Dit soort regelwijzigingen zijn hem op het lijf geschreven.

quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
Zet even de McLaren bril af Meike, ieder jaar voorspel je weer de wederopstanding van McLaren op basis van simulaties en progressie door Honda.
Dit soort berichten moet je bij ieder team met een flinke korrel zout nemen.

Want ik zie dit jaar juist een McLaren dat voor het eerst toe heeft moeten geven dat hun chassis op bepaalde circuits en bepaalde sectoren niet uit de verf komt. Anderhalf jaar lang is alles afgeschoven op Honda, want als er toch eens een Mercedes krachtbron achterin dat (geroemde) McLaren chassis zou liggen…

Het is in mijn ogen wel één van de teams die een konijn uit de hoge hoed kan toveren voor 2017, maar even makkelijk slaan ze de plank compleet mis.
pi_166450602
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zet even de McLaren bril af Meike, ieder jaar voorspel je weer de wederopstanding van McLaren op basis van simulaties en progressie door Honda.
Ik voorspel alvast in de testdagen voor het nieuwe seizoen een hele snelle Sauber 8-)

Sponsoren die zich daardoor laten ringeloren zullen hun bekken zien schuimen in Australië. Dat is mijn volgende voorspelling.

:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166450613
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het is in mijn ogen wel één van de teams die een konijn uit de hoge hoed kan toveren voor 2017, maar even makkelijk slaan ze de plank compleet mis.
Iedereen gaat er van uit dat de Red Bull wel eventjes als beste uit de bus gaat komen, maar ook dat is zeker geen zekerheidje. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 6 november 2016 @ 12:48:27 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_166450792
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 12:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Iedereen gaat er van uit dat de Red Bull wel eventjes als beste uit de bus gaat komen, maar ook dat is zeker geen zekerheidje. :)
Ten slotte heeft ook Newey heeft z'n missers gehad, zoals de MP4-18.
pi_166450862
Ik heb enorm veel vertrouwen in RB, Kijk hoe snel ze dit jaar naar Mercedes zijn gekropen. Van de versprong die ze hadden is niet heel veel meer over. Max kon vorige week op pace naar Rosberg toe rijden. Dat is de afgelopen 3 jaar nauwelijks gebeurd.
Ik mag trouwens hopen dat Mclaren 3.5 seconde of meer gaat vinden, want die rijden nu ook al op 1.5 seconde van de mercs. Die gaan een grotere sprong moeten maken dan de andere top teams.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 12:57:18 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166450942
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 12:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik voorspel alvast in de testdagen voor het nieuwe seizoen een hele snelle Sauber 8-)

Sponsoren die zich daardoor laten ringeloren zullen hun bekken zien schuimen in Australië. Dat is mijn volgende voorspelling.

:+
Een hok bouwen kunnen ze in iedere geval al :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 november 2016 @ 13:00:46 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166450989
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
De renault auto is al een half jaar ofzo niet doorontwikkeld. Die zijn vol voor ontwikkeling van de 2017 wagen gegaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166451062
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 12:52 schreef opreis het volgende:
Die gaan een grotere sprong moeten maken dan de andere top teams.
Fixed. Geen dank.

:P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166451274
Eindelijk Pauw met Nico gekeken. Ik moet toegeven het was veel beter dan het Max interview.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 6 november 2016 @ 13:39:45 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166451688
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166452450
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 13:39 schreef Re het volgende:
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen?
Ik hoop het niet zeg. Wat een aanfluiting was dat.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 14:25:41 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166452597
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 13:39 schreef Re het volgende:
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen?
Is al bevestigd dat er niks gaat veranderen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166453638
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:15 schreef Beach het volgende:
Eindelijk Pauw met Nico gekeken. Ik moet toegeven het was veel beter dan het Max interview.
Totdat er circuits nagetekend moesten worden.
pi_166453788
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat er weinig verandert aan de situatie die er nu is, ik hoop dat Red Bull wat dichterbij kan komen en het spannender kan maken. Dat er zoveel van McLaren verwacht wordt begrijp ik echt niet, op basis van wat? Ze laten nog helemaal niets zien, ook motorisch niet.

Renault zal ook wel stappen gaan maken maar we weten allemaal dat secondes goed maken niet gaat in F1.
Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.

De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari.

Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist.
pi_166454004
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:20 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.

De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari.

Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist.
Mooie samenvatting.. kan ik me zeker in vinden.. ^O^
  zondag 6 november 2016 @ 18:11:15 #175
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166457960
Renault is zijn team nog aan het opbouwen. Dan bedoel ik niet zozeer alles binnen de paddock maar wel werknemers in de fabrieken. In de tijd van Lotus is er erg veel personeel vertrokken. Renault heeft nog wel even nodig, maar verwacht ze volgend jaar wel als vijfde team achter Mercedes, Red Bull, Mclaren en Ferrari .
Please sir. When moon? When Mustang?
  zondag 6 november 2016 @ 18:36:41 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_166458641
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:11 schreef Rossdale het volgende:
Renault is zijn team nog aan het opbouwen. Dan bedoel ik niet zozeer alles binnen de paddock maar wel werknemers in de fabrieken. In de tijd van Lotus is er erg veel personeel vertrokken. Renault heeft nog wel even nodig, maar verwacht ze volgend jaar wel als vijfde team achter Mercedes, Red Bull, Mclaren en Ferrari .
ik denk dat daar force india of haas zit
pi_166461033
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat daar force india of haas zit
Ik verwacht Haas ergens achteraan volgend jaar.
  zondag 6 november 2016 @ 20:07:50 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166461197
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:20 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.

De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari.

Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist.
ik hoop met je mee hoor maar dat is wat anders dan wat ik verwacht, begin dit jaar zeiden ook verschillende mensen dat Ferrari Mercedes zou gaan uitdagen.
pi_166462102
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 20:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik verwacht Haas ergens achteraan volgend jaar.
Nou, ik denk het niet.
Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen.
Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen.
Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team.

Over aerodynamica gesproken:
Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist.
Wil iemand ajb een linkje plaatsen?
pi_166462691
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, ik denk het niet.
Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen.
Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen.
Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team.

Over aerodynamica gesproken:
Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist.
Wil iemand ajb een linkje plaatsen?
Ik denk dat je Nascar bedoelt ipv Indycar, want Gene Haas heeft nooit in de IndyCar gezeten.

Dat was Carl Haas voormalig (mede) eigenaar van het Newman/Haas team. Die 30 jaar geleden ook al in de F1 zat met het Beatrice Haas F1 team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166462973
Ik was in de veronderstelling dat het diezelfde Haas was eerlijk gezegd :@

Weer wat geleerd zo op mijn ouwe dag :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166463890
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, ik denk het niet.
Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen.
Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen.
Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team.

Over aerodynamica gesproken:
Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist.
Wil iemand ajb een linkje plaatsen?
Het probleem met Haas is dat ze zowat alles van Ferrari hebben overgekocht en weinig zelf ontworpen hebben. De Haas auto is praktisch zo'n beetje een 2015 Ferrari. Nu met de nieuwe formule zullen ze denk veel meer zelf moeten ontwerpen en ik twijfel of ze daar de juiste kennis, mensen en infrastructuur voor hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 21:59:07 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166464682
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het probleem met Haas is dat ze zowat alles van Ferrari hebben overgekocht en weinig zelf ontworpen hebben. De Haas auto is praktisch zo'n beetje een 2015 Ferrari. Nu met de nieuwe formule zullen ze denk veel meer zelf moeten ontwerpen en ik twijfel of ze daar de juiste kennis, mensen en infrastructuur voor hebben.
zelf zeggen ze dat ze voor 2017 wat achter lopen
http://www.motorsport.com(...)elopment-846858/?s=1
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage zondag 6 november 2016 @ 22:50:58 #184
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166466444
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 21:00 schreef Geralt het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat het diezelfde Haas was eerlijk gezegd :@

Weer wat geleerd zo op mijn ouwe dag :)
Same here, leer ik ook weer wat!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166470669
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2016 18:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je niet weet wat voor een knaker Gilles was dan kan je imo ook niet oordelen over die laatste zin.

Ik weet zeker dat Gilles het geweldig had gevonden hoe Max tekeer gaat in het F1 wereldje.

Senna had dat ook tof gevonden. Schumacher ook.

Jammer dat we het ze niet meer kunnen vragen, maar eigenlijk is dat overbodig.

:)
Je kan m.i. iemand niet aanspreken op zijn gedrag en dan ook nog eens zo stellig zijn overleden vader erbij halen als je die vader niet persoonlijk gekend hebt. Want wie weet nu beter hoe pa Villeneuve het gezien zou hebben, Jacques zelf of een journalist?
pi_166480228
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Same here, leer ik ook weer wat!
En dat geldt ook voor mij.
Ik was blijkbaar te haastig met mijn bericht toen ik Indycar noemde ipv Nascar.
Memo to self: Eerst even goed nadenken en dan pas typen. :@
pi_166480242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoop met je mee hoor maar dat is wat anders dan wat ik verwacht, begin dit jaar zeiden ook verschillende mensen dat Ferrari Mercedes zou gaan uitdagen.
Maar dat was gebaseerd op hoop, meer niet. Nu is het gebaseerd op logisch redeneren. De insteek van de reglementen worden verlegd van motoren naar aerodynamica. Dan veranderen de verhoudingen dus ook.

Natuurlijk zal Mercedes nog ergens om de eerste plaatsen strijden en zal Manor ergens aan de achterkant zitten. Maar dat de krachtsverhoudingen onderling veranderen lijkt onontkoombaar.
pi_166481842
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 7 november 2016 @ 23:04:34 #189
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_166492450
Kimi komend weekend zn 250ste GP. *O*

Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166492463
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Geralt het volgende:
Kimi komend weekend zn 250ste GP. *O*

Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is :)
Zijn commentaar is altijd geweldig, niemand verstaat het.
pi_166492474
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Geralt het volgende:
Kimi komend weekend zn 250ste GP. *O*

Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is :)
Denk naast Kimi, alleen nog Alonso en Button? :P
pi_166492901
quote:
Dat is echt het beste kutfilmpje dat ik ooit heb gezien. :P
  dinsdag 8 november 2016 @ 07:08:01 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166493369
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:42 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Maar dat was gebaseerd op hoop, meer niet. Nu is het gebaseerd op logisch redeneren. De insteek van de reglementen worden verlegd van motoren naar aerodynamica. Dan veranderen de verhoudingen dus ook.

Natuurlijk zal Mercedes nog ergens om de eerste plaatsen strijden en zal Manor ergens aan de achterkant zitten. Maar dat de krachtsverhoudingen onderling veranderen lijkt onontkoombaar.
Ik begrijp het wel maar dat Mercedes domineert is niet alleen vanwege de motor en of anderen die nieuwe regels beter gaan implementeren moeten we toch weer afwachten.
pi_166493563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 07:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel maar dat Mercedes domineert is niet alleen vanwege de motor en of anderen die nieuwe regels beter gaan implementeren moeten we toch weer afwachten.
Maar de 2014 mercedes is nog mede ontwikkeld door Ross Brawn. En de 2016 mercedes is daar een doorontwikkeling van. En niets ten nadele van Toto Wolff maar dat is geen Ross Brawn, dus het valt nog te bezien hoe dat gaat uitpakken wanneer ze de 2017 wagen vanaf de grond af hebben opgebouwd. Ik denk dat het gat met RB omgekeerd wordt.

Ferrari blijft denk ik hangen waar ze nu hangen tot ze de interne crisis oplossen, en wat Italianen omruilen voor buitenlanders.
  dinsdag 8 november 2016 @ 08:00:27 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166493607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 07:51 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar de 2014 mercedes is nog mede ontwikkeld door Ross Brawn. En de 2016 mercedes is daar een doorontwikkeling van. En niets ten nadele van Toto Wolff maar dat is geen Ross Brawn, dus het valt nog te bezien hoe dat gaat uitpakken wanneer ze de 2017 wagen vanaf de grond af hebben opgebouwd. Ik denk dat het gat met RB omgekeerd wordt.

Ferrari blijft denk ik hangen waar ze nu hangen tot ze de interne crisis oplossen, en wat Italianen omruilen voor buitenlanders.
Die verandering is inderdaad ten gunste van RBR, zou natuurlijk prachtig zijn als dat "the car to beat" wordt.
  dinsdag 8 november 2016 @ 08:22:58 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166493784
volgend jaar RIC en dan de beurt aan VES
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166494174
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 november 2016 08:22 schreef Re het volgende:
volgend jaar RIC en dan de beurt aan VES
Zonder gekleurde bril verwacht ik eigenlijk dat Max Ric volgend jaar voorbij is. Je zag duidelijk dat Max t.o.v Ricciardo tijd nodig had om te wennen aan de wagen. Maar de laatste races is hij steeds gelijkwaardiger aan Ricciardo, eerst stond het volgens mij 6-0 in kwalificaties voor Ricciardo. Over de laatste 10 is dat 5-5 en over de laatste 4 1-3 voor Max. Als hij straks in een auto zit die op maat voor hem is gemaakt is dat ook weer een fractie gunstiger.
Het klinkt misschien te optimistisch maar ik zou iig teleurgesteld zijn als Max volgend jaar achter Ricciardo finisht puur vanwege mij verwachtingen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:27:30 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166494405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:05 schreef opreis het volgende:

[..]

Zonder gekleurde bril verwacht ik eigenlijk dat Max Ric volgend jaar voorbij is. Je zag duidelijk dat Max t.o.v Ricciardo tijd nodig had om te wennen aan de wagen. Maar de laatste races is hij steeds gelijkwaardiger aan Ricciardo, eerst stond het volgens mij 6-0 in kwalificaties voor Ricciardo. Over de laatste 10 is dat 5-5 en over de laatste 4 1-3 voor Max. Als hij straks in een auto zit die op maat voor hem is gemaakt is dat ook weer een fractie gunstiger.
Het klinkt misschien te optimistisch maar ik zou iig teleurgesteld zijn als Max volgend jaar achter Ricciardo finisht puur vanwege mij verwachtingen.
Aan de andere kant heeft RIC sinds de start van max bij RB nu ineens de betere race resultaten. Dat was aan het begin van dit tijdperk ook andersom.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166494424
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft RIC sinds de start van max bij RB nu ineens de betere race resultaten. Dat was aan het begin van dit tijdperk ook andersom.
Ze rijden bijna nooit dezelfde strategie dus maakt de race nu moeilijk vergelijken. Maar ik heb het idee dat in de race Ricciardo nooit wegrijdt bij Max, met een uitzondering nagelaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')