dat ze die voorbij gaan is ook niet verrassend, maar dat is wat anders dan meedoen om de prijzenquote:Op zondag 6 november 2016 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op basis van de enorme bedragen die ze eraan uitgeven, denk ik. Het budget van McLaren is veel groter dan van een Force India of Toro Rosso bijvoorbeeld, dus dat moet zich toch gaan vertalen naar resultaten.
Renault rijdt met een aangepast Lotus chassis van vorig jaar dus die kunnen we pas volgend jaar echt beoordelen, die zullen echt wel wat gaan goed maken tov dit jaar.quote:Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
precies, want dan rij je volgend jaar naast de Mercedes en dat lijkt me een net iets te grote sprong.quote:Op zondag 6 november 2016 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Renault rijdt met een aangepast Lotus chassis van vorig jaar dus die kunnen we pas volgend jaar echt beoordelen, die zullen echt wel wat gaan goed maken tov dit jaar.
Ik hoop dat je gelijk krijgt hoor maar 4,5 seconden, too good to be true.
iedereen gaat toch stuk sneller dan dit jaar door de nieuwe regels?quote:Op zondag 6 november 2016 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, want dan rij je volgend jaar naast de Mercedes en dat lijkt me een net iets te grote sprong.
jup. Ikzelf ga uit van ongeveer 3 seconden per rondjequote:Op zondag 6 november 2016 11:28 schreef franklop het volgende:
[..]
iedereen gaat toch stuk sneller dan dit jaar door de nieuwe regels?
Honda weet waar het aan schort bij de motor en kan volgend jaar een motor bouwen die de huidige tekortkomingen niet meer bevat. En hun chassis niet zo slecht.quote:Op zondag 6 november 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat er weinig verandert aan de situatie die er nu is, ik hoop dat Red Bull wat dichterbij kan komen en het spannender kan maken. Dat er zoveel van McLaren verwacht wordt begrijp ik echt niet, op basis van wat? Ze laten nog helemaal niets zien, ook motorisch niet.
Renault zal ook wel stappen gaan maken maar we weten allemaal dat secondes goed maken niet gaat in F1.
Dat lijkt me ook sterk, ja. Maar een vaste deelnemer van Q3 zouden ze best kunnen gaan worden.quote:Op zondag 6 november 2016 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ze die voorbij gaan is ook niet verrassend, maar dat is wat anders dan meedoen om de prijzen
Eigenlijk wel een rare eis. Motor is onderdeel van het geheel. Gaan ze ook eisen dat de performance van het chassis en de performance van de aero binnen 2% van elkaar komen?quote:Op zondag 6 november 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
. Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt.
Dit is natuurlijk volledig belachelijk. Stel dat je ineens het ei van Columbus waar dan ook uitvind met 100 PK winst, dan zou dat niet mogen ...... man man wat een sport. Leuk om naar te kijken maar al die kut regels er omheen, om gek van te worden. Behalve voor de regelneven freaks hier dan wel weer.quote:Op zondag 6 november 2016 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit om te zorgen dat er aan de eis kan worden voldaan dat de performance van de motoren binnen 2% van elkaar komt.
Er ligt wel een gevaar op de loer om als team zo afhankelijk te worden van 1 rijder… wanneer papa stroll besluit dat het gras elders groener is…quote:Op zondag 6 november 2016 04:29 schreef opreis het volgende:
Ik denk iig dat er in renault meer toekomst zit dan in bv williams of FI. Al weet je natuurlijk niet hoeveel het geld van stroll williams verder helpt.
Sinds die jaren is er veel kapitaal en daarmee kennis weggevloeid en weggekocht bij Sauber, het team is geen schim meer van zichzelf.quote:Op zondag 6 november 2016 07:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, in dat opzicht zou Sauber ook nog wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. Er valt wel veel te zeggen en twijfelen over hun strategie betreft de Ferrari '16 motor, maar ze kunnen nu wel als eerste team aan het werk met hun chassis. En in het verleden heeft Sauber een aantal keer een uitstekend chassis gemaakt, dus het zijn pannenkoeken op dat gebied. En daarop kunnen ze dus ook weer sneller de aero aan de slag.
Gevalletje wens is de vader van de gedachte voor veel mensen.quote:Op zondag 6 november 2016 08:16 schreef Raram het volgende:
Ik denk dat de voorsprong die Mercedes heeft op de andere renstallen de komende jaren niet ingehaald zal worden. Iedereen roept dat hun motoren volgend seizoen beter gaat worden en het gat kleiner zal worden.
Maar denken jullie dat Mercedes stil zit ofzo?? Die komen volgend jaar waarschijnlijk ook met een motor die nog beter is als de huidige.
Zet even de McLaren bril af Meike, ieder jaar voorspel je weer de wederopstanding van McLaren op basis van simulaties en progressie door Honda.quote:Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
Ik voorspel alvast in de testdagen voor het nieuwe seizoen een hele snelle Sauberquote:Op zondag 6 november 2016 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zet even de McLaren bril af Meike, ieder jaar voorspel je weer de wederopstanding van McLaren op basis van simulaties en progressie door Honda.
Iedereen gaat er van uit dat de Red Bull wel eventjes als beste uit de bus gaat komen, maar ook dat is zeker geen zekerheidje.quote:Op zondag 6 november 2016 12:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het is in mijn ogen wel één van de teams die een konijn uit de hoge hoed kan toveren voor 2017, maar even makkelijk slaan ze de plank compleet mis.
Ten slotte heeft ook Newey heeft z'n missers gehad, zoals de MP4-18.quote:Op zondag 6 november 2016 12:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iedereen gaat er van uit dat de Red Bull wel eventjes als beste uit de bus gaat komen, maar ook dat is zeker geen zekerheidje.
Een hok bouwen kunnen ze in iedere geval alquote:Op zondag 6 november 2016 12:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik voorspel alvast in de testdagen voor het nieuwe seizoen een hele snelle Sauber
Sponsoren die zich daardoor laten ringeloren zullen hun bekken zien schuimen in Australië. Dat is mijn volgende voorspelling.
De renault auto is al een half jaar ofzo niet doorontwikkeld. Die zijn vol voor ontwikkeling van de 2017 wagen gegaan.quote:Op zondag 6 november 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het chassis/aero van die Renault is echt belabberd, dat moet haast ook wel met zelfde motor als RB en dan zo onderaan bungelen. Het chassis van McLaren is gemaakt op evolutie heb ik begrepen, het chassis waarmee ze nu rijden is een kleine variant op waarmee ze volgend jaar willen rijden. In de Engelse F1 Racing heb ik een artikel gelezen (nog steeds wel nat vingerwerk) dat de versoepeling van motoren regel (Honda is bezig met een +900pk hybride) en dat ze met dit chassis volgens de nieuwe reglementen al 4,5 seconden hebben gevonden in de computer simulaties.
Fixed. Geen dank.quote:Op zondag 6 november 2016 12:52 schreef opreis het volgende:
Die gaan een grotere sprong moeten maken dan de andere top teams.
Ik hoop het niet zeg. Wat een aanfluiting was dat.quote:Op zondag 6 november 2016 13:39 schreef Re het volgende:
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen?
Is al bevestigd dat er niks gaat veranderen.quote:Op zondag 6 november 2016 13:39 schreef Re het volgende:
dat Quali debacle van begin dit jaar, komt dat nog terug of gaat er nog wat veranderen?
Totdat er circuits nagetekend moesten worden.quote:Op zondag 6 november 2016 13:15 schreef Beach het volgende:
Eindelijk Pauw met Nico gekeken. Ik moet toegeven het was veel beter dan het Max interview.
Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.quote:Op zondag 6 november 2016 09:25 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat er weinig verandert aan de situatie die er nu is, ik hoop dat Red Bull wat dichterbij kan komen en het spannender kan maken. Dat er zoveel van McLaren verwacht wordt begrijp ik echt niet, op basis van wat? Ze laten nog helemaal niets zien, ook motorisch niet.
Renault zal ook wel stappen gaan maken maar we weten allemaal dat secondes goed maken niet gaat in F1.
Mooie samenvatting.. kan ik me zeker in vinden..quote:Op zondag 6 november 2016 15:20 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.
De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari.
Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist.
ik denk dat daar force india of haas zitquote:Op zondag 6 november 2016 18:11 schreef Rossdale het volgende:
Renault is zijn team nog aan het opbouwen. Dan bedoel ik niet zozeer alles binnen de paddock maar wel werknemers in de fabrieken. In de tijd van Lotus is er erg veel personeel vertrokken. Renault heeft nog wel even nodig, maar verwacht ze volgend jaar wel als vijfde team achter Mercedes, Red Bull, Mclaren en Ferrari .
Ik verwacht Haas ergens achteraan volgend jaar.quote:Op zondag 6 november 2016 18:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat daar force india of haas zit
ik hoop met je mee hoor maar dat is wat anders dan wat ik verwacht, begin dit jaar zeiden ook verschillende mensen dat Ferrari Mercedes zou gaan uitdagen.quote:Op zondag 6 november 2016 15:20 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het zou gek zijn als er weinig verandert aan de situatie die er nu is. Van een reglement dat gebaseerd is op motoren gaan we naar een reglement dat gebaseerd is op aerodynamica. Dan zou het apart zijn wanneer alle verhoudingen hetzelfde blijven, wanneer je beseft dat het team dat juist de motor de afgelopen tijd het grote verschil was tussen een aantal teams, zoals aan de top Red Bull en Mercedes.
De hoop van sommigen dat McLaren een forse stap zal zetten is dan ook niet op lucht gebaseerd. Het zou zomaar kunnen. Het feit dat Arrivabene een maand of zo geleden riep dat Ferrari een half jaar lang nul neerwaartse druk heeft gevonden is daarentegen uiterst zorgwekkend voor Ferrari.
Het zal heus niet zo zijn dat Renault volgend jaar om de titel knokt, maar er vanuit gaan dat er nauwelijks iets veranderen gaat in de verhouding lijkt me niet juist.
Nou, ik denk het niet.quote:Op zondag 6 november 2016 20:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik verwacht Haas ergens achteraan volgend jaar.
Ik denk dat je Nascar bedoelt ipv Indycar, want Gene Haas heeft nooit in de IndyCar gezeten.quote:Op zondag 6 november 2016 20:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet.
Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen.
Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen.
Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team.
Over aerodynamica gesproken:
Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist.
Wil iemand ajb een linkje plaatsen?
Het probleem met Haas is dat ze zowat alles van Ferrari hebben overgekocht en weinig zelf ontworpen hebben. De Haas auto is praktisch zo'n beetje een 2015 Ferrari. Nu met de nieuwe formule zullen ze denk veel meer zelf moeten ontwerpen en ik twijfel of ze daar de juiste kennis, mensen en infrastructuur voor hebben.quote:Op zondag 6 november 2016 20:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet.
Het is uiteraard hun 1e seizoen nu maar dat team heeft onnoemlijk veel ervaring in Indycar waar uiteraard andere regels gelden maar zaken zoals grip, aerodynamica, motorvermogen en bandenkeuze een grote rol spelen.
Zelf zie ik het als een "testjaar" voor Haas, ze weten nu hoe het spelletje werkt en kunnen denk ik met de aanwezige kennis het aardig ver schoppen.
Zeker omdat de voertuigeisen voor volgend jaar nogal veranderen. Voor elk team.
Over aerodynamica gesproken:
Ik weet niet of er hier al een linkje heeft gestaan naar de voertuigeisen voor volgend seizoen en zo ja dan heb ik die gemist.
Wil iemand ajb een linkje plaatsen?
zelf zeggen ze dat ze voor 2017 wat achter lopenquote:Op zondag 6 november 2016 21:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het probleem met Haas is dat ze zowat alles van Ferrari hebben overgekocht en weinig zelf ontworpen hebben. De Haas auto is praktisch zo'n beetje een 2015 Ferrari. Nu met de nieuwe formule zullen ze denk veel meer zelf moeten ontwerpen en ik twijfel of ze daar de juiste kennis, mensen en infrastructuur voor hebben.
Same here, leer ik ook weer wat!quote:Op zondag 6 november 2016 21:00 schreef Geralt het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat het diezelfde Haas was eerlijk gezegd
Weer wat geleerd zo op mijn ouwe dag
Je kan m.i. iemand niet aanspreken op zijn gedrag en dan ook nog eens zo stellig zijn overleden vader erbij halen als je die vader niet persoonlijk gekend hebt. Want wie weet nu beter hoe pa Villeneuve het gezien zou hebben, Jacques zelf of een journalist?quote:Op vrijdag 4 november 2016 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je niet weet wat voor een knaker Gilles was dan kan je imo ook niet oordelen over die laatste zin.
Ik weet zeker dat Gilles het geweldig had gevonden hoe Max tekeer gaat in het F1 wereldje.
Senna had dat ook tof gevonden. Schumacher ook.
Jammer dat we het ze niet meer kunnen vragen, maar eigenlijk is dat overbodig.
En dat geldt ook voor mij.quote:
Maar dat was gebaseerd op hoop, meer niet. Nu is het gebaseerd op logisch redeneren. De insteek van de reglementen worden verlegd van motoren naar aerodynamica. Dan veranderen de verhoudingen dus ook.quote:Op zondag 6 november 2016 20:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop met je mee hoor maar dat is wat anders dan wat ik verwacht, begin dit jaar zeiden ook verschillende mensen dat Ferrari Mercedes zou gaan uitdagen.
Zijn commentaar is altijd geweldig, niemand verstaat het.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Geralt het volgende:
Kimi komend weekend zn 250ste GP.
Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is
Denk naast Kimi, alleen nog Alonso en Button?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Geralt het volgende:
Kimi komend weekend zn 250ste GP.
Een van de weinige die nog tegen Jos geraced heeft in de F1 en nog actief is
Ik begrijp het wel maar dat Mercedes domineert is niet alleen vanwege de motor en of anderen die nieuwe regels beter gaan implementeren moeten we toch weer afwachten.quote:Op maandag 7 november 2016 17:42 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Maar dat was gebaseerd op hoop, meer niet. Nu is het gebaseerd op logisch redeneren. De insteek van de reglementen worden verlegd van motoren naar aerodynamica. Dan veranderen de verhoudingen dus ook.
Natuurlijk zal Mercedes nog ergens om de eerste plaatsen strijden en zal Manor ergens aan de achterkant zitten. Maar dat de krachtsverhoudingen onderling veranderen lijkt onontkoombaar.
Maar de 2014 mercedes is nog mede ontwikkeld door Ross Brawn. En de 2016 mercedes is daar een doorontwikkeling van. En niets ten nadele van Toto Wolff maar dat is geen Ross Brawn, dus het valt nog te bezien hoe dat gaat uitpakken wanneer ze de 2017 wagen vanaf de grond af hebben opgebouwd. Ik denk dat het gat met RB omgekeerd wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel maar dat Mercedes domineert is niet alleen vanwege de motor en of anderen die nieuwe regels beter gaan implementeren moeten we toch weer afwachten.
Die verandering is inderdaad ten gunste van RBR, zou natuurlijk prachtig zijn als dat "the car to beat" wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:51 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar de 2014 mercedes is nog mede ontwikkeld door Ross Brawn. En de 2016 mercedes is daar een doorontwikkeling van. En niets ten nadele van Toto Wolff maar dat is geen Ross Brawn, dus het valt nog te bezien hoe dat gaat uitpakken wanneer ze de 2017 wagen vanaf de grond af hebben opgebouwd. Ik denk dat het gat met RB omgekeerd wordt.
Ferrari blijft denk ik hangen waar ze nu hangen tot ze de interne crisis oplossen, en wat Italianen omruilen voor buitenlanders.
Zonder gekleurde bril verwacht ik eigenlijk dat Max Ric volgend jaar voorbij is. Je zag duidelijk dat Max t.o.v Ricciardo tijd nodig had om te wennen aan de wagen. Maar de laatste races is hij steeds gelijkwaardiger aan Ricciardo, eerst stond het volgens mij 6-0 in kwalificaties voor Ricciardo. Over de laatste 10 is dat 5-5 en over de laatste 4 1-3 voor Max. Als hij straks in een auto zit die op maat voor hem is gemaakt is dat ook weer een fractie gunstiger.quote:
Aan de andere kant heeft RIC sinds de start van max bij RB nu ineens de betere race resultaten. Dat was aan het begin van dit tijdperk ook andersom.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Zonder gekleurde bril verwacht ik eigenlijk dat Max Ric volgend jaar voorbij is. Je zag duidelijk dat Max t.o.v Ricciardo tijd nodig had om te wennen aan de wagen. Maar de laatste races is hij steeds gelijkwaardiger aan Ricciardo, eerst stond het volgens mij 6-0 in kwalificaties voor Ricciardo. Over de laatste 10 is dat 5-5 en over de laatste 4 1-3 voor Max. Als hij straks in een auto zit die op maat voor hem is gemaakt is dat ook weer een fractie gunstiger.
Het klinkt misschien te optimistisch maar ik zou iig teleurgesteld zijn als Max volgend jaar achter Ricciardo finisht puur vanwege mij verwachtingen.
Ze rijden bijna nooit dezelfde strategie dus maakt de race nu moeilijk vergelijken. Maar ik heb het idee dat in de race Ricciardo nooit wegrijdt bij Max, met een uitzondering nagelatenquote:Op dinsdag 8 november 2016 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft RIC sinds de start van max bij RB nu ineens de betere race resultaten. Dat was aan het begin van dit tijdperk ook andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |