Gisterenavond is Motorsport Manager gereleased op Steam. Het is de opvolger van de mobiele game uit 2014 (voor
iOS en
Android).
De PC-versie is echter geen simpele port, maar een complete overhaul. Er zijn ontzettend veel details en nieuwe features toegevoegd, waardoor het een waardige sportmanager is geworden in de traditie van Football Manager.
In Motorsport Manager bestuur je een raceteam in een van de 3 beschikbare klassen. Je gebruikt je budget om goede coureurs aan te trekken, nieuwe onderdelen te ontwikkelen en je faciliteiten te verbeteren. Je werkt met sponsors die je helpen je krappe budget aan te vullen, maar die ook bepaalde eisen stellen aan de resultaten. Je praat met de pers dat vervolgens invloed heeft op de moraal van je rijders, engineers en eigenaar van het team.
Wanneer je je auto's zo goed mogelijk hebt uitgerust, vertrek je naar het circuit voor een volledig raceweekend, compleet met training, kwalificatie en natuurlijk de race. Tijdens de training ben je op zoek naar de beste afstelling, samen met de tips van je engineers en feedback van de coureurs. Tijdens de race geef je instructies over de gewenste rijstijl om banden te sparen of juist aan te vallen en bepaal je de motorafstelling, waarmee je bepaalt hoeveel brandstof er wordt verbruikt. Je houdt het weer en de conditie van je auto in de gaten en plant pitstops in.
In tegenstelling tot de mobiele game, zijn het geen races van 5 minuten, maar worden er tientallen laps gereden. Hierdoor moet je echt vooruit denken om met het best mogelijke resultaat thuis te komen. Hopelijk kun je met het verdiende geld dan verder ontwikkelen aan de auto, want de concurrentie zit ondertussen ook niet stil.
Ik ben de game gisterenavond om 9 uur gaan spelen. Na eerst de tutorial een beetje te hebben gecheckt, besloot ik daarna om een nieuw potje te beginnen waarin ik niet aan het handje werd genomen. Vervolgens heb ik uren geboeid zitten spelen tot het opeens half 4 was

Aanrader dus wat mij betreft